Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.03.05.

Az évtized elcseszése lesz, ha bezárják a Déli pályaudvart

Hakapeszi Miki

Egyre egyértelműbb, hogy komoly erők mozdultak meg a háttérben a Déli pályaudvar likvidálásáért. Az ötletet az adja, hogy támfalcsusza miatt ideiglenesen le kellett zárni a Délibe vezető vágányokat, ez azonban százmillió körüli összegből kijavítható lenne. De az ügy áll, húzzák az időt és nem nevezik meg a javítást végző céget. Nem meglepő, ha valakik nagy üzletet szagoltak a Déli bezárásán, régóta tudható, hogy baromi értékes az a terület, amit az állomás és vágányrendszere elfoglal.

De most nem arról lamentálunk, hogy vajon kik vetettek szemet a Délire és milyen céllal. Inkább arról, hogy egy szűk érdekcsoport nyerészkedésén túl miért lenne baromi káros a bezárás. (Frissítés: elkezdték a helyreállítást, de az is kiderült, ennek ellenére komolyan vizsgálják a végleges bezárást.)

A lényeg: Kelenföldre hat vágány érkezik három irányból, s ezt a forgalmat kell tovább vezetni valahova. Jelenleg két vágány megy a Délibe és kettő át Pestre, az utasforgalom nagyobb hányada megy a Déli felé. Ha kiiktatják, jópár elővárosi vonatot meg kell szüntetni, mert egyszerűen nincs kapacitás a kelenföldi fordításra és a pesti továbbvezetésre - a Keletibe se fér be több vonat, máshol pedig nincs értelmes kapcsolat a belváros felé. Köki? Hagyjuk már. A mostani vágányzári menetrendben is törölni kellett jópár elővárosi vonatot, ráadásul most a tehervonatokat éjszakáig várakoztatják, mert nem férnek be. Ez ideiglenesen tartható, hosszabb távon nem.

Ha tehát simán bezárják a Délit, vissza kell venni az elővárosi kapacitást, nyáron pedig az elmúlt években fejlesztett balatoni forgalmat. Szív az agglomeráció, hiszen joggal hihették, hogy a vasúti közlekedést fejlesztik majd. Ráadásul napi sok tízezer ember kényszerül át a kettes metróról a kelenföldi négyesre, plusz egy átszállásra kényszerülve, hogy a megszokott belvárosi céljukat elérjék. Ez teljesen vállalhatatlan mértékű színvonalcsökkenést jelentene.

A Délit be lehetne zárni sok éves felkészülés és alternatívák megfelelő kiépítése esetén. Csak sajnos a négyes metróval kidobták az ablakon azt a pénzt, amiből ezeket megvalósíthatták volna. Az eredendő bűn az, hogy az új metrót szigetüzeműként építették a helyett, hogy a vonatot vitték volna le a város alá, s a tárnoki inga mehetett volna tovább Gödöllő, vagy Maglód felé. Most már lehet rinyálni, hogy szükség lenne egy vasúti alagútra Kelenföld és a Nyugati között, s akkor bezárható lenne a Déli, de késő, akkor kellett volna gondolkodni, amikor a metróról döntöttek. Persze az illetékesek pont leszarták az agglomeráció igényeit, a budapesti szavazók kedvében akartak csak járni, s ennek ez a rövidlátó giga elcseszés lett az eredménye. A metró forgalma köztudottan kisebb a vártnál, ezt persze meg lehetne pörgetni a végleges délizárással.

Lehet persze még olyannal trükközni, hogy a felmelegítik a fővárost elkerülő vasúti gyűrű, a V0 ötletét, bízva a kínaiakban, s akkor legalább a teherforgalom már nem kavar be a déli vasúti összekötőn. De ez csak egy újabb, soha meg nem térülő orbitális elcseszés lenne. Amíg nem reális alagútba vinni a vonatokat, vagy legalább egy harmadik vágányt fektetni - és Duna-hidat építeni - Kelenföld és Ferencváros között, addig a Déli nélkülözhetetlen marad, ha nem akarnak az okosok egy jókora kapacitásszűkítést bevállalni, kibaszva utasok millióival.

Kíváncsian várjuk, mindezek ellenére beleáll-e a kormány ebbe az ügybe, további nagy tüntetéseket és folytatódó népszerűségvesztést kockáztatva.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

227 komment

Címkék: parasztvakítás elcseszés Déli pályaudvar

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr707241957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xunilo 2015.03.05. 13:52:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "zzel a logikával minek a deák térre három metróvonal? Minek a Moszkva térre annyi busz és villamos vonal?"

Ezt mibol ovastad ki? Az M4 tudtommal kapcsolodik M2-hoz es M3-hoz is. Atmegy a belvaroson (na jo a belvaros szelen), rengeteg atszallasi lehetoseggel.
Nem tartanam eredendoen rossznak, h M2 kimenjen Kelenfoldre, csak ugy gondolom az orszag jelenlegi helyzeteben luxus.

xunilo 2015.03.05. 13:53:57

"Kelenföldön elképesztően sok hely van vágánynak, épületnek aluljáróank...: könnyen lehet rendezni a beérkező/továbbmenő/forduló vonatokat, metrót. Tökéletes hely egy tágas, kényelmes közlekedési csomópontnak. (Akik szerint kis vidéki állomás azok abszolut nem ismerik a főváros forgalmát.)"

Erdekes, eddig tobben azon vekengtek, h nincs hely fejleszteni.. :-) (sztem van, egyebkent)

xunilo 2015.03.05. 13:55:14

@Arcade Macho: "az ujpalotaiakat csigalassusagu jarmuvekre szallitjak fel hogy javuljon a statisztika
csak gondoltam szolok hogy mar van "aldozata" az M4nek"

Mert eddig szupergyors jarmuvekre szallitottak fel oket?
Hogy lehetnek ok aldozatok, mikor a kornyekukon sincs a metro?

Tudományos libsizmus 2015.03.05. 13:58:17

Kb. húsz éve téma, hogy a Vár alatti terület túl értékes ahhoz, hogy pályaudvar legyen. Most itt a lehetőség.

Arcade Macho 2015.03.05. 13:59:57

@xunilo: elmagyarazom
173e
megallt: bosi, hungaria, keleti, blaha, felszab, moricz

most az egy szem gyorsbusz csak a blahaig megy be, a tobbi meg baromira osszevissza van, mindenhol megall

xunilo 2015.03.05. 14:00:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A jelenlegi kormány M4-el kapcsolatos böszmesége, hogy nem építik tovább."

Mondjuk nem biztos, h csak boszmesegbol nem epitik tovabb. Mert ugye EU mar nem ad ra tobb penzt, es ugyan mibol lenne ujabb kb 500 milliard a beruhazasra? Mikozben ugy lenne ertelme a 4-es metronak, ebben nincs vita.
Demszky brigad bune ez is, mert egyben kellett volna megepiteni, kevesebb allomassal a jelenlegi szakaszon, szerenyebb megallokkal, stb. De nem az volt az erdek, csak valasztast kellett nyerni, es milyen sokan bekajaltak anno, h a gonosz fidesz nem ad uj metror bp-nek, fuj. Na szoclibsik adtak, mostanra meg kiderult, h szart se er, meg kenyszerhelyzet eseten is huzza a szajat majdnem mindenki, h miert kellene hasznalni az uj metrot.

Balogh Ádám Software 2015.03.05. 14:00:57

London, Párizs, Stockholm, Amsterdam, Berlin stb. a vasút mindenhol bemegy a város közepébe. Kölnben például a Dóm téren van a főpályaudvar, a híres kölni dóm mellett. A repülővel szemben ez a vasút lényege, hogy a város közepébe megy be. Nem egy külvárosi állomásra, ahonnan még be kell metrózni.

xunilo 2015.03.05. 14:01:26

@Arcade Macho: "most az egy szem gyorsbusz csak a blahaig megy be"

Akkor hat a Keletinel at lehet szallni csilivili, gyors uj metrora, nem? Meg a regire is.

Arcade Macho 2015.03.05. 14:02:41

@Ms Diane Choksondik: most az atomtudosok atvedlettek kozlekedesmernokokke, van ezzel valami gond?

az senki nem zavar hogy az 1es villamos meglesz, vagy hogy a budai fonodo meglesz, vagy hogy harmadkihasznaltsaggal megy az M4
valojaban az van hogy kozlekedesugyileg pont jokor jott a delivel ez a beazas

xunilo 2015.03.05. 14:02:46

@Balogh Ádám Software: "London, Párizs, Stockholm, Amsterdam, Berlin stb. a vasút mindenhol bemegy a város közepébe. Kölnben például a Dóm téren van a főpályaudvar, a híres kölni dóm mellett. A repülővel szemben ez a vasút lényege, hogy a város közepébe megy be. Nem egy külvárosi állomásra, ahonnan még be kell metrózni."

na azert nem egeszen, pl Munchenben nem megy be.
Modern varosokban nem divat mar a varos kozepen a sok nagy palyaudvar.

dr. mesterséges színezék 2015.03.05. 14:03:11

@Ms Diane Choksondik: "Magyarországon az aktuális témához igazodva válik mindenki a téma szakértőjévé (foci, atom, politika, metró, déli pu. stb stb.). nem is értem miért tartunk mégis itt, mikor mindenki polihisztor "

Azért, mert a legtöbben még mindig a szociológussá válók vannak.

Tudományos libsizmus 2015.03.05. 14:03:50

@Mernok:
A 4-es metrót ne szidd, mert kurva jó. Kora délutánonként szoktam rajta utazni. Mindig van ülőhely, egymás mellett több is szabadon. Ezért kényelmes, szellős. Jól néznek ki az állomások. Hogy az életben nem fog megtérülni semmilyen számítás szerint, az nem az utazóközönség problémája. Hanem Demszky problémája, akihez milyen érdekes, senki nem szól egy árva szót sem.

Ms Diane Choksondik 2015.03.05. 14:06:13

@Arcade Macho: 2015.03.05. 14:02:41

dehogy zavar, nevetek mert senki nem tudja magát a helyén kezelni (főleg, h mindenki aszerint mond véleményt mindenről, h kormánypárti-e vagy ellenzék)

Arcade Macho 2015.03.05. 14:06:21

@xunilo: pluszba at kell szallni ugye ezt mondtad?
mert eddig viszont nem kellett!!!
tehat 5-10 percet vesztettek a palota(zuglo)-delbuda viszonylatban az emberek

a jelenlegi dolog amin ki van mindenki akadva hogy nem az M2re hanem az M4re kell atszallni az szerintem kevesebb embert erint ennyire hatranyosan

Mad Mind 2015.03.05. 14:06:37

@xunilo:
Troll-e vagy?
Nem a belvárosba jár legalábbis nem Budára.

Balogh Ádám Software 2015.03.05. 14:07:32

Münchenben is bemegy. Az még bőven belváros, nem úgy, mint nálunk Kelenföld. Pár perc alatt a fő sétálóutcára lehet onnan begyalogolni, mint nálunk a Déliből a várba. Modern európai városokban a pályaudvarok a város közepén vannak. Amerikában vannak kirakva a fenébe, mindenki autóval is jár, óriásiak a dugók és környezetszennyezés. Mi Európa vagyunk, elvileg.

Arcade Macho 2015.03.05. 14:10:59

szerintem a poszt szemermesen hallgat arrol, hogy a deli kornyeken levo lakasoknak az erteke felmenne ha eltakarodna onnan a MAV
a kelenfoldi-nyugati osszekottetessel meg az eszaki agglomeracio es eszak-pest ingatlanarai mennenek fel
az M4nel meg a del-budai ingatlanarak mentek fel

szerintem egyszeri ingatlanadoval be kellene szedetni ezeket es maris mashogyan nezne ki a megterules :)))

xunilo 2015.03.05. 14:12:53

@Mad Mind: A mi nem jar a belvarosba?
Mit tekintunk Buda belvarosanak?

Arcade Macho 2015.03.05. 14:13:16

@Balogh Ádám Software: a poszt is irta: "hogy szükség lenne egy vasúti alagútra Kelenföld és a Nyugati között, s akkor bezárható lenne a Déli"

igen lesz majd egy belvarosi alagutas osszekotetes, kb mint Munchenben, vagy tevednek?

xunilo 2015.03.05. 14:13:53

@Arcade Macho: igen, at kell szallni, van ez igy. Osszessegeben sztem idoben nem tobb.
De ha igen, akkor is ez van.
Koszonjetek Demszkynek.

Mad Mind 2015.03.05. 14:19:22

@xunilo:
Azért a kurva sok hely nem annyira kurvasok, mert pont a peronoknál nincs túl sok hely ami a mávé lenne.

Balogh Ádám Software 2015.03.05. 14:21:16

A város alatti vasúti alagutak az elővárosi vonatok számára vannak, hogy még kevesebb átszállással eljuthassanak az agglomerációban lakók a munkahelyükre. A sok átszállás nem alternatíva az autóval szemben. Ugyanakkor a távolsági vonatok, amik vagy fejpályaudvarra, vagy áthaladó pályaudvarra érkeznek szintén bemennek a város közepébe Európában. Ez két külön dolog.

xunilo 2015.03.05. 14:23:17

@Mad Mind: "Azért a kurva sok hely nem annyira kurvasok, mert pont a peronoknál nincs túl sok hely ami a mávé lenne."

Akkor majd megveszi a MAV, boven futna a deli eladasabol.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.05. 14:35:16

@bölcsbagoly: Te nyomorult! Ne tematizálj már minden beszélgetést jobb, meg baloldalra. Attól, hogy neked ilyen mentális kattanásod van, még nem kell mindenkire ráerőszakolni.

Arcade Macho 2015.03.05. 14:37:47

@Balogh Ádám Software: a Wien Westbahnhof 2 km -re van a Ringtol, nalunk a Kelenfoldi pu 2.2 km -re van a moricztol

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.03.05. 14:40:25

@HavocS: A mai hírről lemaradtál?
"A kormány arra kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy vizsgálja meg, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni a Déli pályaudvar utas- és vonatforgalmát."
index.hu/belfold/budapest/2015/03/05/bezarhatjak_a_deli_palyaudvart/

A Keletiből szoktam Bécsbe menni, rendszeresen üresen áll a vágányok fele, csak kifelé nincs elég kapacitás (vágány). Kelenföldről a metró vonalán kellene az elővárosi vonatokat a Keletibe vinni és ott visszafordítani.

@dr kotász: A várostervezéshez és közlekedéshez értők már évtizedek óta mondják, hogy a vonatokat és a HÉV-et be kellene vinni a metróvágányokon a Keletihez. Gödöllői HÉV-et a Keletihez, Kelenföldről a vonatokat a Keletihez, stb.
Mert Frankfurtban is milyen rossz, hogy a metróról a vonatra közvetlenül át tudsz szállni, nem kell fel-le lépcsőzni...

Balogh Ádám Software 2015.03.05. 14:42:51

Ring és Móricz? Na ne! A Ring az ottani kiskörút, a Móricz meg jóindulattal Nagykörút. Az ott kb. a Gürtel.

Arcade Macho 2015.03.05. 14:50:28

a kelenfoldi pu - nyugati osszekotteteset valaki leirta mar itt: kvtlinux.lib.uni-miskolc.hu/ali/veevk/AliGut/

nekem elegge szimpi...

fitli 2015.03.05. 14:52:22

xunilo.
Például, Buda belvárosa a Moszkva tér és bővebb környéke. Eddig 10 perc alatt a Déliben lehettél, most akármerre indulsz, Kelenföldre az út 40 perc, legyen az 139-es busz, vagy a 61-es villamos (18-as villamos) és 4-es metró, de ugyanennyi 2-es, 3-as, 4-es metróval is átszállásokkal. Volt időm kipróbálni, mert a párom Fehérvárról jön.
A lényeg rendbe kell hozni a közlekedést a Délibe, vagy ki kell vinni a 2-es metrót Kelenföldre.
Lehetne egy plusz megállója a Villány út és Karolina út találkozásánál, fent a vasúti hídon.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.05. 14:54:41

@xunilo:

Csak szólok, Münchenben a pályaudvar a sétáló utca végében van.

https://www.google.hu/maps/place/M%C3%BCnchen+Central+Station/@48.1406262,11.5623687,16z/data=!4m2!3m1!1s0x479e75f93d8ab293:0xd5fe7137da4467b7

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.03.05. 14:59:28

Hülyeség lenne feladni egy ingatlanbizniszért. A nagyobb városokban pont az az előnye a vasútnak, hogy a belvárosból indul. Külön jó lenne, ha a Délitől tovább tudnának haladni a vonatok átszelve a várost (föld alatt természetesen).

Kelenföldön jelen pillanatban egy vonatjegyet sem lehet normálisan megvenni...

A 4-es metrónak így, ahogy most van semmi értelme. Tovább kéne építeni Budaörsre, Újpalotára, vagy akár Budafok felé.

Gondolom ezeket már ezren leírták, nem volt türelmem elolvasni a hozzászólásokat.

Arcade Macho 2015.03.05. 15:05:25

@Balogh Ádám Software: igen ebben igazad van hogy Budapest szellosebb hiszen kesobb epult
es ott van egy Gellerthegy is ami tok zold
de ettol fuggetlenul a Moricz az a belvaros szele, es attol pont 2 km -re van a Kelenfoldi pu

dez01 2015.03.05. 15:06:05

A 4 es metrót szeretem:) A fiam annak köszönhetően járhat majd belvárosi gimibe:)

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2015.03.05. 15:20:26

A kötött pályás közlekedésnél nincs jobb. Környezetkímélőbb mint a buszok, nem áll dugóban stb.. Kötött pályán belül is a vasút a legjobb a hivatásforgalom részére, mert nem áll meg annyi helyen. Tehát a vonatoknak be kell mennie a Délibe!
Ennyi erővel már kint Budafoknál is átterelhetnénk a dolgozni/tanulni bejáró embereket villamosra/buszra, és akkor onnan a 15p vasút helyett 1 órát békávézhatnának 15+ megállónyit. Persze ki lehetne hozni a 2-es metrót Kelenföldig, de minek beleölni 150-200 Milliárdot ha ott a már létező gyorsabb vasút? Több értelme lenne a vasúti infrastruktúrát felújítani (pályát, kitérőket) és akkor lehetne pörgetni a forgalmat, a vonatoknak kevesebb hely/peron kellene, a felszabaduló helyet megkaphatnák a parkok/irodák/autók - aki amit akar.

Arcade Macho 2015.03.05. 15:33:22

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): a delinel mit csinalnak? felmennek a Varba?
szerintem atszallnak az M2 -re, ezt igazan megtehetik Kelenfoldon is az M4 -re
bevallom lesznek akik porul jarnak, de ez van, legalabb ra lehet fogni a rezsure :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.03.05. 15:40:44

@Mernok: Amit leírsz az politikailag biztosan irreális. Hiszen, ha Kelenföld - Keleti között lenne egy újabb metróvonal akkor az M4 kihasználtsága tovább zuhanna. Ez érzésem szerint erős negatívum.

Azt mondod lenne még mit felvásárolni Kelenföld környékén, lehet bővíteni. Ebben ugyan lenne igazság, csak éppen ez sem automatikus. Ellenben van vele egy nagyon komoly gond: Hosszabb távon nem elég.

Itt pedig nem 4-5 éves megtérüléssel kell számolni, és pláne nem az egész rendszer figyelmen kívül hagyásával. A kormány politikájában az egyik alap pillér Paks II. Miért? Mert arra számolnak, hogy ahogy az olaj fogy és drágább lesz egyre több áramra lesz szükség. És a megújulók kapcsán emlékeznek ők mondjuk a megújuló energia hazai történetében Bős-Nagymarosra. Legyen megújuló, csak a hozzá kellő infrastruktúra, a tönkretett táj, élőhelyek, stb. ne itt legyenek, hanem a szomszédban.

Ez a több áram jelentős részben a közlekedés kapcsán az elektromos meghajtás terjedésével áll szinkronban. Ezzel együtt az eddigi szabvány biztbert olyanra cseréljük, amivel nem a 160as sebesség lehet a maximum. Azokon a távolságokon, ahol az ICE kiváltotta a repülést, itt is lehet azzal tervezni. Későn kezdünk fejleszteni...

De tudod a régióban hosszú időn át távközlésben le voltunk maradva. Aztán akik a koaxosításban elhúztak előttünk nézték, hogy rögtön optikára álltunk át, és ezért mondja sokszor azt a DT is, hogy ebben fejlettek vagyunk. A vasúttal is ez a helyzet.

A belvárosi, üzleti negyedbeli állomásokra sok példát hozunk nyugatról... Mert ez a racionális, így tudnak üzletembernek jó szolgáltatást nyújtani. És igen, az ICE-re felsővezető is felül. És itt is ez a távlati cél.

A Déli-t viszont nem végleg, csak évekre bezárni nem az ördögtől való gondolat. Több bejövő vágány (egy része föld alatt), több szintes modern állomás... Azaz egy modern pályaudvar, ami a hosszú távú fejlesztés alapja lehet, mert itt van közlekedés, de nem műemlék a pályaudvar, és hely is van neki...

Felette több funkcióra épület.

A funkciók kapcsán nyilván a sok egyéb funkció mellett kellenek boltok is, erre rá lehet mondani, hogy "még egy pláza", mozival, food courttal, stb. De nem ez lenne a lényeg.

Hanem az, hogy mivel közpénz van benne lehetne sok közszolgálati funkció is. Mondjuk állami ügyfélközpont, ahol sokmindent egy helyen intézhetsz. Ezen felül mikro- és kisvállalkozások számára "inkubátor ház", órákra kivehető irodákkal, tárgyalókkal, kamarai és egyéb tanácsadással, helyben elérhető ügyvédekkel, közjegyzővel, könyvelőkkel, stb.

Konferenciákhoz termek, kiállító terek, stb.

Ezen felül könyvtár, fedett helyen űzhető sportokhoz pálya, stb.

Azaz egy modern "multifunkciós budai városközpont".

Kelenföldre pedig nagy P+R parkolók, és azt bevezetni, hogy a Kelenföld - Déli között ingyen viszi az elővárosi vonat az embert.

Lőn csoda: Nincs azzal gond, hogy a szakemberek szerint Kelenföldön nincs elég hely, pláne nem a forgalom bővítéséhez. Az alagút / felüljáró átépítésével már nincs szűk keresztmetszet. A környék fejlődik, nem nyírjuk ki az M4et...

Ha a közpláza sikeres, utánozzák és jó. Ha nem lesz üzleti siker, akkor is szükség van ilyen helyekre, egy feladat letudva. Tökéletes.

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2015.03.05. 15:41:51

@Arcade Macho: átszállnak az igaz, de onnan már sokkal gyorsabb elérni a Deákot (meg egész Pestet unblock) mint Kelenföldről.. Ezért írtam, hogy nem mindegy hol szállunk át :)

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2015.03.05. 16:02:40

@Zed4preZ: Köszi, hála neked most már igazán kulturált lehetek.. :D

laci_52 2015.03.05. 16:24:53

A támfal leomlása után hamar kiderült, hogy itt sumákolás folyik: van egy erős lobbi, amely az eset hátszelét kihasználva a Déli végleges bezárását szeretné.

Mára az is kiderült, hogy ennek a lobbinak a befolyása a kormányig is elér. Innentől már nem vagyok biztos abban, hogy valaha fog még vonat menni a Délibe...

sanyix 2015.03.05. 16:27:24

@xunilo: nem divat középen a pályaudvar... csakhogy modern városokban keresztül megy az agglomerációval összekötött gyorsvasút... Nálunk meg van 3 darab metró csonk, ami sehova sem vezet... 3mas metró egyik vélállomásának vácon kéne lennie, másiknak monoron kb. 2-es metró egyik végállomásának gödöllőn kéne lennie, a másiknak meg meg szentendrén pl (szintén hévvel összekötve), és a 4-esnek is jóval hosszabbnak kellene lennie.

Baloldali érték 2015.03.05. 16:50:14

@xunilo: Nem mindenki lakik a 3-mas metró mellett. Közép- és Észak-Buda nagyon nem. senki sem fog két átszállással négyesmetrózni Kelenföldről a Moszkva környékére, ezek az emberek villamosoznak majd.

Persze, lesz majd bazihosszú fonódó villamos, csak azt nem arra tervezték hogy napi szinten hosszában pótolja a vasutat.

csorsza 2015.03.05. 17:08:21

@Ms Diane Choksondik: +1
Csak vigyorgok itt a sok avatott szakértőn és közlekedéspolitikuson :) Tisztelet az 1-2 értelmes kivételnek...

Arcade Macho 2015.03.05. 17:16:04

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): nem ohajtom az M4et vedeni, de te ugye beleszamolod a deliig tarto vasutazasi idot a kepletbe?
elismerem hogy a moszkva vagy a batyi az igy rosszabb az M4el, de pont pest az kb egal
most az M4 az felig meddig feltaro jellegu, azaz csigametro, de azert az M3ra valo atszallas az 9 perc a kelenfoldirol mig a delitol meg 7 perc...

Girhes Joe 2015.03.05. 19:29:16

Az hogyhogy nem jutott eddig még senkinek eszébe, hogy a Déli mint helyszín PONT AZÉRT értékes annyira, MERT pályaudvar, tehát rengeteg ember fordul meg ott folyamatosan? Ha onnan elviszik a síneket, nem lesz már jobb helyen pláza/irodaház/lakópark/kórház/akármi szempontjából, mintha mondjuk a Pillangó utcához akarnánk építkezni. Azaz a metró ugyan ott van a telek végénél (a másik vége meg egy katlanban van, és közlekedésileg az egy szem 105-ös busz szolgálja ki), de minek szállna le ill. menne oda akárki is, amikor egy megállóval úgyis arrébb, az exMoszkván van az igazi csomópont?

A Vár közelsége a telek értéke szempontjából teljesen irreleváns. Mégis, mi a fene van a Várban, a turistasétatéren meg egy kisebb lakónegyeden kívül, ami miatt különösen érdemes lenne a Déli helyére építkezni? És egyébként is, pár turistán kívül ki megy fel a Várba GYALOG?

Összegezve, a Déli telke pontosan addig különleges értékű, amíg közlekedési csomópontként működik. Éppen ezért szokás nálunk fejlettebb országokban az ilyen belvárosi pályaudvarok síneit befedni, és FÖLÉ, nem pedig HELYETTE építeni plázát, szállodát, irodákat. Mindkét félnek jó üzlet, hogy nesze, ingyen kapod a helyet, építs a sínek fölé amit akarsz, de cserébe finanszírozod a vasúti terület korszerűsítését. Mindjárt nem lenne gond az elavunt infrastruktúrával sem!

Annyit persze aláírok, hogy lenne mit racionalizálni a Déli forgalmán, tulajdonképpen az lenne a legjobb, ha kizárólag az elővárosi motorvonatok járnának be, és pár perc elteltével már indulnának is vissza. Kellően sűrű menetrend mellett már nem lenne gond, ha a távolsági vonatok Kelenföldön végállomásoznának, onnan meg vagy M4 Pest felé, vagy elővárosi vonat észak-Buda felé (ejj, de sokan elfelejtik, hogy az M4 csak Pest felé jó alternatíva, de Buda északi kétharmada a hajára kenheti). A rendezőt meg tényleg ki lehetne vinni valahova jó messzire, az ne legyen már érv, hogy a Flirtek budiját csakis a Déliben lehet üríteni.

Melee 2015.03.05. 19:44:35

@Baloldali érték: Ajánlom figyelmedbe első hozzászólásomból az "...előbb-utóbb a buszok útvonala is módosításra kerül." félmondatot. De azon se csodálkoznék, ha a hét napjai fel lennének osztva a minisztériumok között, hogy melyik melyik napon növeli a forgalmat tíz-húsz utazással.

Blogger Géza 2015.03.05. 20:17:21

A Fidesz 2014-ben 43,5%-ot kapott az országhatárokon belül, most a Medián szerint 45%-ot kapna (csak kevesebben mennének el választani). Szóval a "népszerűségvesztés" meglehetősen relatív...

És tényleg lehet, hogy ez az egyetlen esély arra, hogy az elcseszett MSZP-SZDSZ-Demszky-féle 4-es metróból ki lehessen hozni valami normális számokat. Kelenföldnél leszáll, 4-es metróra felül, szevasz.

Girhes Joe 2015.03.05. 20:40:10

@Blogger Géza:

Hűvösvölgybe vagy Óbudára hogy mész Kelenföldről csúcsidőben, különösen a mostani káosz mellett?
a) 4-es metróval a Gellért térig, majd onnan a felszínen, súlyosbítva a Széll K. téri illetve Bem rakparti építkezésekkel?
b) 139-es busszal, végig a Budaörsi úti dugón?
c) (Hűvösvölgybe) cikkcakkban 19+61-es villamossal, Kelenföld-Móricz-Alkotás út felé? Illetve (Óbudára) végig a 19-es villamossal, csigalassúsággal?
d) (Óbudára) 4-es majd 3-as metró, Nyugatitól 9-es busz, azaz óriási kerülővel?

Garantálom, hogy mindegyik minimum +30 perc a Délibe vonatozáshoz képest, szóval nem 5-10 percekről van szó. Az oda-vissza már +1 óra el-BKV-zott idő, naponta...

fitli 2015.03.05. 20:46:53

Géza legalább itt ne told a hülyeségedet.

Blogger Géza 2015.03.05. 20:48:13

@Girhes Joe: a) Az építkezések nem tartanak a világ végéig.
b-c) Buszsáv is van.
d) Nem hinném, hogy át kéne menni a Dunán, majd vissza.

Nem mondtam, hogy ez mindenkinek jó lesz, de ez van. Viszont talán nem bukunk annyit a 4-es metró miatti visszafizetésen.

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2015.03.05. 20:48:55

@Arcade Macho: Beleszámoltam. Persze vannak városrészek Pesten, amiket M4-el hamarabb elérni így, de azt gondolom, hogy Pest nagyobbik része a vasút + M2 kombóval érhető el gyorsabban. Pl. aki Észak (Nyugati Pu. - Újpest) vagy Kelet (Keleti Pu. - Örs) felé megy az biztosan jobban jár, mert nem kell kerülni, illetve +1x átszállni. A belváros elérése az kb. egál, Dél Pest pedig M4-M3-al jobb egyértelműen.

Arcade Macho 2015.03.05. 21:01:37

@Girhes Joe: "Hűvösvölgybe vagy Óbudára hogy mész Kelenföldről csúcsidőben, különösen a mostani káosz mellett?"

hu.wikipedia.org/wiki/H%C5%B1v%C3%B6sv%C3%B6lgy
1326 fő

1.5e embernek miota szentelnek vasutvonalat / metrot?

de azert jol hangzott beismerem, Hűvösvölgy... behalok, mondok jobbat: Farkasvölgy

Arcade Macho 2015.03.05. 21:04:58

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): nehogy ugy tunjon hogy en most tapsikolok ennek hogy bezarjak es nem lesz helyette semmi
egyertelmuen az a velemenyem hogy az a kelenfoldi pu - nyugati pu osszekottetes az kell, es akkor a Deli pu meg total felesleges

de most megkaptak a lehetoseget hogy felmerjek es modellezzek a dolgokat ugy hogy nem kell senkinek szidni a felmenoit, talan csak a rézsű felmenoit :)))

Girhes Joe 2015.03.05. 21:23:30

@Arcade Macho:

Hűvösvölgy csak a legextrémebb példa volt a rosszul járásra, de Óbuda-Békásmegyer már csöppet nagyobb falat. Ezt lényegében a komplett II. és III. kerület szívja meg, plussz még az I. és a XII. északi része.

@Blogger Géza:

A Budaörsi úton nincs buszsáv a Nagyszőlős utcától a Villányi útig. Csúcsban az a rész eléggé szívás. Ösztönösen a Gellért téri verzió tűnne jónak, de próbálj meg végigvergődni délről északra a Fő utcán a Batyitól a Margit hídig. (Ez akkor különösen szívás, amikor a HÉV se jár azon a szakaszon.) De ha nem számolom az építkezést, akkor is +15-20 perc ez Óbuda felé ahhoz képest, mintha lenne Déli.

fitli 2015.03.05. 21:25:45

Arcado Macho

"egyertelmuen az a velemenyem hogy az a kelenfoldi pu - nyugati pu osszekottetes az kell, es akkor a Deli pu meg total felesleges"

Aki pedig a BAH csomóponttól északra lakik Békásig az járjon órákat többszöri átszállással Kelenföldig, ragyogó idea

Arcade Macho 2015.03.05. 21:47:40

@fitli: legyszi segitsel ki...
a bmegyeriek kozul mennyien is szalltak at a Delinel a vasutra?

Arcade Macho 2015.03.05. 22:04:56

@Girhes Joe: legyszi a kelenfoldi pu - deli pu idejet aruld mar el nekem
en egyszer nyaron hasznaltam meg jo regen hogy lejussak a Valencei tora es ugy emlekszem hogy nagyon megbantam hogy nem budafokon szalltam fel ra...

az a fel ora amit itt benyomsz az SOK
leirtam a palotaiak/zugloiak szivtak 5-10 percet a 4es metro miatt

es leirnam az en utvonalam az obudaiaknak:
M4 - 9 perc
M3 - 11 perc
1es vili 4 perc

ez osszesen 25 perc plusz az atszallas, hol van ez a fel ora plusztol???

ha jol tudom a szentlelek ter az ottani kozpont, vagy elokapjunk egy masik masfel ezres kis varosreszt amire kiderul hogy lassabb?

fitli 2015.03.05. 22:17:11

Arcade Macho

Gyakran utaztam a Déliből, sajnos jelenleg múlt idő Kelenföldre 6-7 perc a menetidő.
Nagyon szép a számításod, de most ezt vetítsd le a Moszkva térre. Innen 10 perc a Déli, 7 perc Kelenföld. Fentebb már írtam négyféle utat próbáltam ki Kelenföldre 40 perc alatt nem lehet megúszni az utazást. Szóval kell a Déli, vagy a 2-es metrót ki kell vinni Kelenföldre.

fitli 2015.03.05. 23:16:27

@Arcade Macho: A kérdés jó, nem tudom, de, hogy Buda északi fel szív a Déli bezárása miatt az tuti.
Alsóhangon 10-12 000 ember fordult meg a Déliben naponta, amit én keveslek, mert 250 vonat közlekedett naponta a Déliből, és egy vonatról 40-50 embernél biztos több szállt le, vagy vonatra fel. Nem végeztem közvélemény kutatást, de biztos volt köztük, pár Békásmegyeri is, indulj ki ebből.
Persze ha Nyugati környékén laksz értem a korteskedést, a Nyugati és Kelenföld közötti alagutadra, szerinted az mennyibe kerülne, és mikorra lenne kész, még az unokád se fogja látni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.06. 00:11:05

@fitli:

"Alsóhangon 10-12 000 ember fordult meg a Déliben naponta, amit én keveslek, mert 250 vonat közlekedett naponta a Déliből, és egy vonatról 40-50 embernél biztos több szállt le, vagy vonatra fel. Nem végeztem közvélemény kutatást, de biztos volt köztük, pár Békásmegyeri is, indulj ki ebből."

- Szoktam autót takaríttatni a Mészáros utcai kúton. Míg a manusok pucolják a kocsit, én bámulom a vonatokat. Van napközben sok olyan vonat, amely 20 emberrel jön be, vagy még annyival sem.

nemeza 2015.03.06. 01:25:41

@xunilo: Szerintem kötött pályás igény van a Délibe / Délin keresztül a városba.
Sokaknak egyáltalán nem kell így +10e forintért BKK jegyet venni, ha ott a munkahelyük besétálhatnak.
(vidéki ingázók) Budapesten belül (újdonság?: Délbuda nem Kelenföld, hanem Nagytétény - Ahogy Délpest sem a Rákóczi-hídnál kezdődik, hanem valahol Soroksárnál..)

Tehát felelőtlenségnek tartom a Déli bezárását ennek az útvonalnak alternatívát nem adva.

Városon belüli közlekedésben is egyre nagyobb szeletet hasít ki a MÁV, és szerintem visszasírják időnként a Józsefvárosi pu-t is (ma: Sorsok háza).

Attól, hogy a vasút esetleg megszűnne Kelenföldtől befelé, nem lesz automatikusan könnyebb átjárás a XI. ker belseje felé..

nemeza 2015.03.06. 01:29:11

@Arcade Macho: 25 perc + átszállás már több is mint fél óra, szóval jól bebizonyítottad a vitapartnered igazát. Gratulálok! ;)

Nzoltan 2015.03.06. 05:32:47

Kicsit túl van ez lihegve. A kálvinról kimetrózni nem olyan nagy kerülõ. A széll kálmánról meg egyenesen megy villamos kelenföldre.

Arcade Macho 2015.03.06. 09:42:20

@nemeza: o azt mondta hogy PLUSZBA lesz legalabb fel ora
tudod azert a kelenfoldi pu - szentlelek ter(Obuda) viszonylatot gondolom nem 0 ido alatt azaz teleportalva tenne meg...

Arcade Macho 2015.03.06. 09:59:28

@fitli: nezd
a Deli pu epuleteben beluli munkahellyel rendelkezo delbudai agglomer aki eddig vonattal jott az tutti szopott egy orbitalisat, ezt beismerem :)))
en azt allitom hogy nagyon nagyon keves embert erint nagyon hatranyosan!!!

Moszkva - Kelenfoldi pu irtad hogy 17 perc?
a 139 -esnek a menetideje 13 perc?
a 139est is kiprobaltad?

Arcade Macho 2015.03.06. 10:13:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: tudod mennyit szoktak sportbol kesni a vonatok a balcsi deli partjanal?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.06. 10:34:56

@Arcade Macho:

Attól, hogy késik a vonat, a megálló még ugyanolyan messze marad.

fitli 2015.03.06. 11:41:20

@Arcade Macho:
Kipróbáltam a 139-es negyedóránként jár, és a Sasadi úttól még jó 10 perc gyaloglás, jó iramban a pénztárakig, és akkor még a dugókról nem is beszéltem, ennyit a 13 percről. Légyszí ne a net-ről irkáld ki a menetidőket, hanem próbáld ki, élőben. Nekem sajnos hetente kétszer van szerencsém ezt a tortúrát végigcsinálni, és akkor még nem beszéltem arról a pár ezer emberről aki ezt naponta csinálja kétszer, mert vidékről jár be dolgozni, vagy iskolába. A vonat pedig kint a "tundrán" teszi le őket, én még szerencsés vagyok hozzájuk képest.

Arcade Macho 2015.03.06. 12:09:30

@fitli: "Légyszí ne a net-ről irkáld ki a menetidőket, hanem próbáld ki, élőben."

kb 10 eve arrafele jartam parszor, vartam egy - ket buszt az Osztyapenkonal es mivel amugy is a 7es buszra kellett atszallni, igy inkabb leslattyogtam a masik oldalra
idoben jobban jottem ki en ugy emlekszem

de azert ugye abban megegyezhetunk hogy a korabbi allitasod hogy +20 perccel tovabb tart a Moszkvatol a Kelenfoldi pu -ig az egy kisse tulzo volt? inkabb a +10 perc a realis!

az a napi par ezer az valos szam, azt elismerem, a kerdes az az hogy nekik miert is kell egy u.n. fejpalyaudvart fenntartani?

Arcade Macho 2015.03.06. 12:13:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: van a 19es villamos is, azzal nem kell setalni ha a setalasi ido minimalizalasa a legfontosabb

csak elore rohogok amikor a nyari balcsira lemenetelrol regelnek, mondom egyszer nyaron a Velencei-tora lemenet a tomegnyomorban a hosegben fogadtam meg hogy meg egyszer olyan hulye nem leszek, hogy bezsufoljanak a levegotlen vasuti kocsiba, inkabb Budafoktol kezdve allok a folyoson

daito 2015.03.06. 12:26:22

Na, ez az igazi gumicsont gyerekek.

Semmi nem lesz a Délivel. Megcsinálják az a falat, és majd szépen visszaindul az egész.
Két okot mondok rá:
1) Ennek a kormánynak és országnak nincs egy büdös vasa sem, évek óta szinte mindent az EU fizet. Minden nem eus pénznek helye van, mert iszonyat sok a saját éhes száj, nincs az a kormánypárti politikus, akinek ne lenne önhikis önkormányzata, focicsapata, iskolája, eü intézménye.
2) Aki dolgozott valaha is a MÁV-val, MÁV-nál, az tudja, hogy egy sima szaros vágányt érintő bármilyen munka - 1 év engedélyeztetés. Egy komplett pályaudvar? Ööö.
Lehet, hogy szóba kerül a Déli megszüntetése, átköltöztetése, akármi - de az 5-10 év a magyar realitásokban; még akkor is, ha az új helyen nem kell túl sok kapavágást ejteni.

Egyébként nem volna úgy isten ellen való vétek, hogy a meglévő 3 budapesti (+a néhány "kicsi") pályaudvarból valami értelmeset kihozni; de a magyar realitásokban ez csak úgy valósítható meg, ha egy tök újat építenénk, és utána a többit beszántanánk. (Ugyanis itt mindenki azt emlegeti, hogy valamelyiket így-úgy átépíteni; csak ez nem úgy megy; amíg azt átépíted, ott gyk. megáll az élet. Namost pont a kelenföldi az olyan, hogy onnan még megy tovább általában a vonat, tehát csak úgy nem építed át. Ergo könnyebb volna valamelyik "nagy" pályaudvart átépíteni. Ööö, Déli összeesett egy támfal csúszásától, a Keletiben kb. ezer év kell csak a váltók cseréjéhez, a Nyugati környékét meg 10 éve elkezdték felszántani, az, hogy nem lett belőle még semmi, az sem a MÁV erejét és kreativitását dicséri...)

fitli 2015.03.06. 13:07:21

@Arcade Macho:
Nem egyezünk meg, szállj ki a fotelból, és próbáld ki, az már röhejes, hogy valamikor a tatárjárás előtt jártál arra, és akkor az volt.
Én ma is arra fogok menni, és 40 perc alatt ma sem fogom megúszni. 40-17 az pedig nem 10 ahogy állítod hanem 23, maradjunk ennyiben.
Értelmetlen vitát folytatunk, úgy hogy a magam részéről, be is fejeztem, mert lassan indulnom kell a szerinted plusz 10 perces útra, további jó menetrend lapozgatást.

Regio 2015.03.06. 23:07:55

@Mernok: "Kelenföldön elképesztően sok hely van vágánynak, épületnek aluljáróank...: könnyen lehet rendezni a beérkező/továbbmenő/forduló vonatokat, metrót. Tökéletes hely egy tágas, kényelmes közlekedési csomópontnak."

Manapság nap,mint nap bebizonyosodik,hogy ez pont nem így van. Rohadtul nincs elegendő hely a szerelvények kiszolgálására,a pályaudvarból "egész véletlenül" elvettek 8 vágányt a tervezett P + R parkoló helyigénye miatt. Plusz peronokat sem nagyon lehet már építeni,mert nincs elég hely a vágányok között,illetve még több vágányt kellene felszedni miatta. De abban sem vagyok biztos,hogy a mai agyonspórolós világban a tervezők számoltak azzal,hogy utólag megbontják például a metróaluljáró falazatát,hogy új feljárókat nyissanak az esetleges új peronokhoz... Őrmező felé már nem nagyon lehet terjeszkedni,mert valaki odatervezte a BKV végállomást és ráadásul még Volán pályaudvart is szeretne oda(meg irodaházat,de vajon minek,mert a környék tele van kiadatlan irodaházzal)pedig az már van az Etele téren és az ott van jó helyen. Az Etele téri oldalon meg megintcsak nincs hely és egyszer talán még oda is jön plusz egy villamosjárat,aminek még végállomása sincs. A Petőfi laktanya sajnos nem elég nagy ahhoz,hogy a helyén tároló és kiszolgáló vágányokat építsenek,pedig szerintem ez az egyetlen felesleges létesítmény a környéken. Csak,az a fránya M1-M7 bevezető is útban van... Akkor hol is van az a rengeteg hely?

2015.03.07. 07:46:15

nem bezárni kell a belvárosi pályaudvarokat, hanem megszüntetni.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2015.03.07. 08:25:02

@xunilo: mert ugye aki a BAH környékén, Vár, Normafa környékén dolgozik az ki van segítve a 4-es metróval. Meg egyébként is reggeli csúcsban leszáll, átszáll kétszer ahelyett hogy a seggén maradna és 6 (hat) perc alatt beérne a délibe a vonatja ahonnan van releváns közlekedés is.
Ez a logika kb olyan hogy vágjuk el Rákoson/Kőbánya felsőn a szolnoki meg a miskolci vonalat mert onnan már úgy is van BKV. Meg akkor már a railjet is csak kelenföldre menjen. Sőt ferencvárost is szántsuk be mert kevés a lakópark és a pláza BP-n, minden négyzetcentiméterre szükség van.

@dez01: látod itt a baj, hogy a kormány szemszögéből és az itt megszólalók nagy részének is kb. ennyi a dolog hogy "biztos meg lehet oldani valahogy". Ott a google maps, rajzold be hogy szerinted hol lehet plusz vágányokat lerakni. Csak akkor számold bele, hogy
1) fel kell újítani a Ferencváros-Kőbánya felső-Kőbánya-kiágazás részt mert ez jelenleg hússzal-negyvennel járható, szép irányú keresztforgalom van és még szebb irányú teherforgalom
2) fel kell újítani Rákosszentmihály-Angyalföld elágazást biztber szempontjából
3) fel kell újítani Angyalföld elágazást és Rákosrendezőt mert a jelenlegi biztberrel plusz x mennyiségű vonat már nehezen fér be
4) a nyugati csarnokból szintén évek óta sétálóutcát/kávéházat akarnak csinálni, ott is inkább lesz kevesebb vágány mint több, plusz szintén teljes biztberfelújításra szorul

Szóval ha még teszem azt holnap elkezdik Kőbánya felsőt és Rákosrendezőt a földdel egyenlővé tenni és nulláról újraépíteni akkor esetleg alternatíva. De a Kelenföld-Ferencváros-Kőbánya felső-Rákosszentmihály-Rákosrendező-Nyugati táv akkor is lenne vagy 25 perc, Ferencváros-Kőbánya teher közé meg egyrészt szintén nem fér be több vonat akkor se ha teleportál, másrészt ha férne is, közvetlenül oda vinni a vonatokat Zuglón keresztül egy új vágánykapcsolattal csak akkor lehetne megoldani ha ledózerolnánk a Pongrác úti lakótelepet.

@Online Távmunkás: az, hogy van a csarnokban néha üres vágány nem jelenti azt, hogy az a vágány 20-25 percen keresztül üres. Mert ahhoz, hogy oda behozz akár egy elővárosi motorvonatot amivel 10 perc alatt fordulni lehet (lásd hatvani, sülysápi) azért nem árt, hogy ha óra 10-re érkezik akkor már óra 5-kor üres legyen, és bizony 10 perces fordulásnál teljesen felesleges óra 25-nél hamarabb oda érkező vonatot tervezni mert az is a bejáraton fog állni, aztán máris nem lesz 10 perce fordulni, amiatt meg más fog szintén a bejáraton állni és görgetjük a késéseket egész nap. A keletiben annyi kapacitásbővítést lehetne csinálni, hogy kőfelső felől a józsefvárosi vágányt felújítani vonatfogadó vágányként használni a tárolón keresztül, meg esetleg a 13. vágány melletti tárolónak csinálni egy peront, de ez édeskevés lenne.

És akkor miután mindenki kiokoskodta magát tegyétek fel a kérdést, hogy miért is kellene bezárni a Délit? A nagy büdös semmiért. Egyszer pláza, egyszer lakópark, most kórházkomplexum. Józsefváros 10 éve rohad bezárva, hozzá se szagolnak. Ott miért nem lehet a kórház? Rákos-Kőbánya felső között közel egy négyzetkilométeres dzsumbuj van ami csövestanyaként funkcionál. Ott miért nem lehet a kórház?

Nem szól ez semmi másról csak arról hogy bassza néhány ember csőrét a déli és folyamatosan próbálnak tőle szabadulni. Jelenleg SEMMI nem indokolja a bezárását pláne annak fényében hogy mennyi pénzbe kerülne kiváltani.

Sir Gombóc 2015.03.08. 00:26:33

@zsoci:

Szakmai szempontból pont hogy rossz döntés lenne a bezárás. És abban is tévedsz, hogy rossz helyen van a Déli. Gyakorlatilag a Moszkva, izé Szél Kálmán tér, az egyik legnagyobb közlekedési csomópont közvetlen szomszédságában van.
Kelenföld messze nem biztosít ilyen kapcsolatot.

Sir Gombóc 2015.03.08. 00:39:51

@xunilo:

Ne zavarjon az az aprócska tény, hogy Kelenföldön épp 8 vágány helyét veszik el a közeljövőben. Nem hogy bővítés nem lesz, hanem az ellenkezője fog történni.

zsoci 2015.03.08. 10:23:20

@Sir Gombóc: Ez egyáltalán nem igaz. Egyrészt pont annyival van távolabb a Moszvától, hogy muszáj legyen átszállni. Másrészt Kelenfödnek sokkal jobbak a közlekedési kapcsolatai. A Moszkva tér csak a II. XII. kerlet és a környező települések felé ad jó közlekedést. Egyszerűen a belvárosban nincs helye egy pályaudvarnak, másrészt a fejpályaudvar mint technológiai rendszer már nem felel meg a kor igényeinek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.08. 12:12:40

@zsoci:

"Egyszerűen a belvárosban nincs helye egy pályaudvarnak, "

De, pont ott a helye.

Nálunk fejlettebbnek mondott helyeken is a pályaudvarok a belvárosban vannak, sőt, néhol még újakat is építenek oda.

A Déliből a vonatokat nem lehet sajnos a Moszkva térig felvinni, és a Moszkva térről sem lehet mindent levinni a Délihez. Bár ez utóbbin esetleg érdemes lett volna még akkor elgondolkozni, mielőtt a bankfelügyelet épületét felhúzták.. Oda pont elfért volna egy autóbusz végállomás.

zsoci 2015.03.08. 16:52:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Persze nyilván ezért épült a belvárosn kívülre Berlinben, Bécsben, Madridban stb. az új pályaudvar. Ahhol a belvárosban van ott a föld alatt, ott ok.
A helyes meoldás egy a város alatt átmenő többvágányos alagút lenne, a Kelenföldi és a Nyugati pu között. Ez benne is szerepel a fejelsztési kocepcióban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.08. 17:51:50

@zsoci:

Berlin.

A háború előtt Berlin VALAMENNYI pályaudvara a belvárosban volt (Anhalter Bhf., Potsdamer Bhf., Ringbahnhof, Stettiner Bhf., Schlesischer Bhf., ....)

www.mapywig.org/m/German_maps/series/300K_Eisenbahnkarte_Deutschlands/Eisenbahnkarte_Deutschlands_300K_Bl_22_BERLIN_1939.jpg

Berlin belvárosa sokkal nagyobb volt a háború előtt, nem volt olyan centralizált, mint Budapesté.

A háború utáni felosztás következtében két városközpont létre, egyikük az Alexanderplatz, másikuk a Kurfürstendamm. Az Alexig nem járhatott be minden vonat, mivel ott csak 6 vágány volt, a bővítés komoly akadályokba ütközött volna. Ezért a vonatok Lichtenberg, illetve Ostbahnhof állomásokra jártak.
Megemlíthetjük még azokat a pályaudvarokat, amelyek megsemmisültek a háborúban, netán a határsávba kerültek.
A most épült Hauptbahnhof lehet nem a kifejezett belvárosban van, de közel félúton helyezkedik el a Kudamm és az Alex között. Remek közlekedési kapcsolatokkal.
A létesítéskor valószínűleg az is szempont volt, hogy ne kelljen annyi ingatlant megvásárolni, valamint a meglevő vasúti infrastruktúrába minél egyszerűbben és minél hatékonyabban be lehessen az új pályaudvart illeszteni.

www.pharus-plan.de/karten/1897b-Pharus-Historischer-Stadtplan-Berlin-1936-Ausschnitt-Berlin.jpg

https://www.google.hu/maps/dir/52.503234,13.3286646/Berlin+Central+Station,+Hauptbahnhof,+Europaplatz+1,+10557+Berlin,+N%C3%A9metorsz%C3%A1g/52.5218915,13.4168611/@52.5179313,13.3530076,13z/data=!4m10!4m9!1m0!1m5!1m1!1s0x47a851bdfbdfe77b:0x7a3c781495bcfcaa!2m2!1d13.369402!2d52.525084!1m0!3e0

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.08. 18:01:40

@zsoci:

Bécs:

Az egykori kettős fejpályaudvar, a Südbahnhof helyére épült egy átmenő pályaudvar. Javult a hatékonyság.

Bécs belvárosa hasonlít Budapestéhez. Az új Hbf. nagyjából ugyanannyira van a Gürteltől, mint a Déli a Dunakorzótól.

Természetesen ha pusztán beljebb akarták volna vinni a pályaudvart, akkor a Belvedere park, az ottani kiskörút, és pár tucatnyi háztömb részleges vagy teljes eltüntetésével direkt az "Astoriához" is lehetett volna építeni az új pályaudvart.

zsoci 2015.03.08. 20:31:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Kösz az oktatást, jól ismerem Berlint. Amiket leírtál azok pont illenek Kelenfödre, de akár a Ferencvárosra is.

A Bécsi pályaudvaron jártál már? Az ottan kifejeztten a város széle. A West az jóval beljebb van, de nem is mos épült.

Arcade Macho 2015.03.09. 20:28:52

@fitli: "Én ma is arra fogok menni, és 40 perc alatt ma sem fogom megúszni. 40-17 az pedig nem 10 ahogy állítod hanem 23, maradjunk ennyiben."

szerintem a BKK metro menetrendjet el lehet fogadni mint hiteles adat, vagy esetleg a metrok dugoban fognak allni?

M2 moszkva-keleti: 9 perc
M4 keleti-kelenfoldi: 13
M4re valo atszallas: 2 perc, M4 atlagos varakozasi ido: 3 perc

27 perc...

Arcade Macho 2015.03.09. 20:34:11

@zsoci: igen errol a deli mellett kardoskodok nagyon konnyen elfeledkeznek hogy az nem a moszkva ter, hanem kell meg egy atszallas...

Arcade Macho 2015.03.09. 20:37:42

@zsoci: pont a Wien Westbahnhof az a legjobb pelda hogy az atutazok miert is utaljak az megfordulando palyaudvarokat (=fejpalyaudvar???) mint a szart

nem tudom masnak milyen emlekei vannak de nekem kifezeetten lelombozo volt 10 eve bemenni es kivarni amig toketlenkednek a megfordulassal...

Arcade Macho 2015.03.09. 20:41:08

@HavocS: "Jelenleg SEMMI nem indokolja a bezárását pláne annak fényében hogy mennyi pénzbe kerülne kiváltani."

jelen pillanatban ki van valtva
vagy tevednek?
nyaron meg a nagy balatoni rohamozas miatt rogton elkezdek sirni, aki kepes varni fel orat brahira az ezt a kemeny 10 percet is kepes lesz elmetrozgatni... legalabb a metron addig nem fog hogutat kapni

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.09. 22:45:58

@Arcade Macho:

Az osztrákoknál kb már 20 éve meg lehetett fordítani egy vonatot, mert képesek voltak rá. Én magam tizentö éve hét (HETES) perc alatti fordítást is megéltem ott.

Ugyanazt a vonatot Frankfurtban a németek nyolc perc alatt fordították vissza.

Mondjuk a Délivel kapcsolatosan ez a probléma sosem létezett, mivel a Déli mindig csak végállomás volt.

Nem tudom,melyik vonattal utaztál, de volt valóban olyan vonat, mely egy órát is eltöltött Bécsben. Ez alatt az egy óra alatt összeszedték a szemetet, feltöltötték a készleteket a büfében, ahol kellett, ott féktuskót is cseréltek.

.

Kiváltva?:

Jelenleg pár vonat nem közlekedik.
iho.hu/hir/hetfotol-ez-a-rend-150201

Balaton? Fizikailag nem lesz hely a többletvonatoknak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.03.10. 22:49:09

@HavocS: A MÁV lassabban fordítja a vonatokat, mint a magáncégek a repülőket...

MRN 2015.03.11. 13:45:27

@Arcade Macho:

Ki van váltva? Jártál te mostanában arrafelé? Menj arra a reggeli, vagy a délutáni csúcsidőben, megnézheted, mennyire van kiváltva, pedig több vonat nem közlekedik. Naponta arra járok. A vonatról lezúdul a jónép a metróaluljáróba, aztán egy csomó időt elcsesz az életéből, mire az egy, jó esetben két darab mozgólépcsőn lejut a metróhoz. (Mellesleg ezek a lépcsők rendszeresen lelassulnak, leállnak, mert nem bírják a terhelést.) Utána kivárja, hogy melyik metróra fér fel. Én napok óta csak a a harmadikra. Biztos nem nyomakodom elég határozottan. Rakat biztonsági őr terelgeti a népet, hogy ne lökdössék egymást a metró elé, úgy tele van a peron. Ha végre sikerül metróra szállni, a nyomorgás amúgy jellemzően a Kálvin térig tart, ahol a többség átszáll a 3-as metróra. Az, hogy nem járnak be a vonatok a Délibe, személy szerint nekem fél órával növelte a menetidőmet, és nem vagyok egyedül. Azok az ismerőseim, akik tehetik, már autóba ültek inkább. Én is ezt tenném, ha lehetne, az biztos jobb lenne Budapestnek is...
Kelenföldre leginkább az általános káosz jellemző mostanság, nem a kiváltás.

MRN 2015.03.11. 13:55:51

@Arcade Macho:
M4 Keleti-Kelenföld a valóságban 20 perc. Legalábbis a mostani megnövekedett utasszám mellett nap mint nap ennyi volt.

Arcade Macho 2015.03.11. 15:01:53

@MRN: ok, ezeket nem tudtam, hat elnezest

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2015.03.11. 15:33:53

@Online Távmunkás: a FLIRT-ek 10 perc alatt fordulnak, de nem egyszer látni 5 perc alatt is megfordulni ha késve érkezik és pörög a vezér. Meg ne felejtsd el, hogy a vonat nem autó hogy 2 évente műszakiztatod addig meg maximum lerobban az M3-as közepén, hanem naponta/hetente be kell jutniuk Pusztaszabolcsra a karbantartó bázisra. A kékeknek Istvántelekre. Szóval nem az van hogy rámutatok két vonatra hogy na akkor ez megérkezett, megy is vissza, hanem úgy a menetrendet tervezni, hogy mind a 80+ darab ott legyen ahol lennie kell.
ÉS még így is rendszeresen megfordulnak 10 perc alatt.

Az egy dolog hogy utálod a magyar vasutat és valahol meg is értem de ebben a topicban még csak valótlanságokat állítottál úgyhogy magadat teszed hiteltelenné.

Most nem arról van szó hogy késnek meg büdösek a vonatok és a kalauz sem mosolyog rád hanem arról hogy épeszű dolog-e egy kihasznált és működő infrastruktúrát megcsonkítani azért, hogy oda mondvacsinált ürüggyel építsenek valamit, amit akár a józsefvárosi pályaudvar romjaira is lehetne. Meg persze akkor fúrjunk új 4,5 km-es alagutat az M2-M4 közé aminek az árába jobb lene sem gondolni.

Ehhez próbálj hozzászólni.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2015.03.11. 15:46:52

@Arcade Macho: nincs kiváltva.
Kapásból napi 8-10 vonat nem közlekedik.
Tehervonatok, amik a pénzt hozzák (a személyvonatok ugyebár csak viszik) állnak itt-ott, Kelenföldön csak áthaladni lehet a csúcsban, védőkocsival körbejárni eddig se volt egy gyors dolog de most kínszenvedés.

Nyáron meg nem az lesz a probléma, hogy nem a Déliben kell felszállni a keszthelyi vonatra hanem hogy nem lesz óránként-félóránként keszthelyi vonat mert nincsen több peronos vágány. Egyszerűen nincs helye, kész, jelenleg Kelenföld 100%-ra terhelt, oda se több peron se több vonat nem fér. Köki fullra van, Keleti fullra van, egyszerűen nincs olyan kulturált hely ami kiváltja. Ennyi.
Tudod hogy oldják most meg a sorrend szerinti tárolását a motorvonatoknak? Fel vannak küldve a Déli felé a nyílt vonalra. És ez baromi szépen működik egyelőre, mert éppen nincsen tél, nincsen hó, még csak gázolás se volt vagy nagyobb esemény mostanában az érintett vonalakon, de azt garantálom neked hogy így, ha egyszer bármi vis maior történik (akár egy öngyilkos, áramszedőtörés, bármi) ott a Kelenföldről induló összes vonatra keresztet lehet vetni aznapra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.11. 22:58:49

@HavocS:

Védőkocsival körbejárni

Itt arra gondolsz, amikor a Mozdony-Védőkocsi-Szerelvény beérkezik, és irányt kell váltani vele, azaz Szerelvény-Védőkocsi-Mozdony felállást produkálni?

Arcade Macho 2015.03.12. 09:54:21

@HavocS: biztos igy van ha te mondod, meg az utascentrikussagarol hires MAV is ezt nyiladozta ki

mondjuk itt van a VEKEtol egy allasfoglalas: veke.hu/2015/02/leomlastol-lemondasig-avagy-kelenfold-vegallomas/
ok meg mast mondanak, nem gond ha inkabb nekik hiszek?

most amugy egy konnyebben megvalaszolhato kerdest tennek fel, tehat sikerult mar abszolvealni a Piroskakon azt hogy a mozdonyvezetok le tudjak rakni a teljes értékű jegyvizsgáló vizsgát?
tudod anno a "szerencsi tanfolyam Boros O. Tibor mozdonyvezető" írása cimu szosszenetben orvendeztette meg a MAV a jonepet
süti beállítások módosítása