Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.04.06.

Bogyó és Babóca, a százmilliót érő idegzsába

Szárnyathy Géza

Mi már túl vagyunk rajta, de a családban van aki még csak most kezd rácuppanni a Bogyó és Babóca által épített, lopakodóan pusztító kreténségre - az érintett lurkó most lesz három. Első blikkre rohadt aranyos, bogarak (meg egy csiga) prüntyögnek és ökörködnek, jaj de jó, még plüssben is megvannak és emellett egy sor játékot is árulnak babócás kiszerelésben (memória, kirakós, tököm tudja) a pólók, táskák miszarok halmazáról nem is szólva.

Persze ha rá vagy kényszerítve arra, hogy nézd is, akkor a kedves kis állatkák átváltanak kretén és primitív kis szörnyekké, amelyek ráadásul alattomos módon rátelepednek a gyereked agyára, aki semmi, de semmi mást nem akar csinálni, mint ezt a szart bámulni órák hosszat. Hónapokon át. A szenvedő felek többnyire az anyák akkor is, ha anyós pajtesz vadászta le a remek kis egységcsomagot, én bevallom, akkor kezdtem el evezni a Dunán, amikor Gézu rácuppant a sztorira, addig is Bogyómentes övezetté alakulhatott a fejem.

Néha persze nem lehetett megúszni, hogy én szenvedjek, Gézu anyja pedig lazítson, s a kellemetlen eseménysorozatok alapján az alábbiakat tudtam meg. A szereplők óvodába járnak, miközben már tudnak írni és olvasni, egyedül laknak, a faluban a házak mindig máshol vannak - mindig az aktuális rész szereplői a szomszédok, ha kell a patakparton, ha kell, az erdőben, én is kurvára szeretnék ilyen mobilházat, tényleg. A bagázs idegesítő, primitív, a csigának van lába, fülgyulladása, irigy és kötekedő, a többi meg infantilis gyengeelméjű, seperc összedobnak ugyanakkor korcsolyát, tortát, csúszdát, sőt az egyik tagnak még szalagfűrésze is van. Nyilván bogárfalván enélkül mozdulni sem lehet.

tengeri-kaland.jpg

Mint tudjuk, a polipok szeretnek a szárazföldön kavicsokat dobálni katicabogarak társaságában
forrás: gyerektv.com

Jó, hát ez van, gondoltam, de csak nem hagyott nyugodni, hogy ki ez a nő, aki tönkrebassza itt nekünk a vasárnap délutánunkat. Annyit kitúrtam, hogy a lassan ötvenéves Bartos Erika a rajzmester, a háromhajszálú lepke így az ő találmánya. Bogyó és bandája mellett több szörnyszülött is a nevéhez tartozik, meg valami gyerekszereplős nyomorúság, ezeket Gézu anyjával teljes egyetértésben kitiltottuk a házból. 

Weblapja minden szarral tele van, amit technikailag el lehet adni, pár apróság persze hiányzik. Cég, adószám, székhely - ezek minden céges weboldal alapvető kellékei. Ellenben olvasói levelek - természeten mind ömlengés - díjak és egyéb szirszar, az aztán van dögivel. Mondjuk azon felröhögtem, hogy a Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszék kitüntette kiemelkedő teljesítményért. Na nem azért mert Szilárdságtani Leó tudott dolgozni a gyerek mellett, hanem mert a jóasszony építész.

Mindebből éves szinten több mint 90 millió forintot szed be a Citera Kft., amelynek Bartos Erika a tulajdonosa és ügyvezetője. Tavalyelőtt 93, azt megelőzően 96 millió forint árbevételből 41 millió forint mérleg szerinti eredményt ért el a bugyutizmus helytartója. Megtippelni sem merem, hogy a többi hasonlóan idegesítő szarból mennyit szednek be a szerzők, de alig várom, hogy a gyerek a Tüskevárig vagy az Egri csillagokig eljusson.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

182 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr477343742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valakitalánvagyok 2015.04.07. 13:24:03

@laszlo82: Igazad van, csak nem ő is hibás, hanem csak ő hibás!

Sanyi 32 2015.04.07. 13:31:57

Üdv!

Azok táborát támogatom, akik, azt mondják, hogy "Bartos Erika meséivel, és azon keresett pénzzel semmi gond." Sőt!
A célközönség szereti, ennél több nem kell.

valakitalánvagyok 2015.04.07. 13:33:02

@Bikli néni: Nem tudom miért gondolod, hogy nem olvastam végig, azt meg pláne nem, hogy miért gondolod, hogy 2,5 évesen nem szűr le tanulságokat...
De ok.

ogre1234 2015.04.07. 13:33:54

Hat baratom, igenyes, szep, kicsit se primitiv cikk. Azert azt mondani a mesere, hogy “primitív”, amikor te ezeket irod:

“Első blikkre rohadt aranyos”
“ezt a szart bámulni “
“én is kurvára szeretnék ilyen mobilházat,”
“tönkrebassza itt nekünk a vasárnap délutánunkat”
“Weblapja minden szarral tele van”
“díjak és egyéb szirszar”
“többi hasonlóan idegesítő szarból”

A vasarnap delutanrol annyit, hogy lehet helyette mas programokat is csinalni. Nem kell ezt a ‘szart bamulni’.

A mi gyerekeink special nagyon szeretik ezt a meset. Mint minden meseben - de igen sok filmben is -, vannak irrealis dolgok. De ha mar meset nezel, ebbe nem mindig gondolsz bele.

A Tuskevarra lehet varni…bar en meg azt nem szerettem gyerekkel. Gondolom, izlesek es pofonok. Ez azon azonban nem valtoztat, hogy a cikk alpari stilusban fogalmaz meg egy velemenyt - a szerzo velemenyet.

valakitalánvagyok 2015.04.07. 13:35:24

Ajánlom neked az egyik "kedvenc" gyerekdalocskámat, még csak metafóra sincs benne, mint annyi másikban:
"Volt nekem egy kecském, tudod-e?
Kertbe rekesztettem, láttad-e?
Megette (j)a farkas, tudod-e?
Csak a szarvát hagyta, láttad-e?"

steinmetz 2015.04.07. 13:37:04

azta qrva, milyen keményen megmondtad a tutit. Felnyitottad a világ szemét: a bogyo és babóca egy valóságtól elrugaszkodott koholmány és a csigának nincs is lába. Még nem tudom, hogy fogom ezt a 3 éves gyerekemnek elmondani...

Papageno68 2015.04.07. 13:37:24

Nálunk az ezredfordulón volt érintett korú az infánsnő, gondolom még sokan emlékeznek Renre és Stimpyre, Billyre és Mandyre a Zord Kaszással, Bociékra és Menyusékra, Bátorra a gyáva kutyára, és végül, de nem utolsó sorban a Kifordított Srácra. Magzatpózban vonyítva, sírva nevetett rajtuk a gyerek. Azért csak felnőtt, és a klasszikust idézve; a Moby Dicket is elolvasta. Nekünk középkorúaknak is megvoltak a súlyos élményeink; Mekk Mester (nylon otthonkás, kismamacipős semmihez sem értő ezermester) Varázsceruza, Tomi és a plakátsrác, + személyes kedvencem, ahol a hős NDK vájár egy élő (!) bronthosaurust vitt haza a panelba. Anyunál, apunál van a távirányító helye,+ bruttó 5 perc beszélgetéssel minden helyre tehető. Ha szerinded ártalmas, tartsd távol tőle a gyereket.

lcsaszar 2015.04.07. 13:38:03

A Pécsről szóló könyve pl. egészen jó gyermek-útikönyv. A rajzok is nagyszerűek. Számomra ha egy gyerek szemével nézem, a pálcika-állatkák könnyebben befogadhatóak, mint pl. a Tesz-vesz Város rajzai. A gyerek maga is pálcikákat rajzol kezdetben.
Talán a cikk szerzőjét nem is a történetek és rajzok (könyv formában), hanem az Alma egy./Pogány J. kombináció (video formában) hozta ki a béketűréséből. Ebben teljesen azonosulni tudok vele.

Netuddki. 2015.04.07. 13:38:18

Aszittem a teletabíznál nincs lejjebb...

nnnnnnnn 2015.04.07. 13:38:48

balliberális bloggerek ennyit tudnak: utálkodni, köpködni.

zluspai 2015.04.07. 13:39:48

A véleményem mint gyakorló apuka lassan 4 éves gyerekkel:

A bogyó-és-babóca illetve a párja az anna-peti-gergő sorozat és hasonlók szerintem JÓ !, mégpedig azért mert a gyerek szereti - fura szempont, mi ;-) ?.

Miért szereti? Azért mert olyan kedves történetek vannak amibe bele tudja élni magát, róla szól illetve vele is megtörténhet (ez jobban igaz az Anna-peti-gergő storyra).

Hogy ez személy szerint engem -téged?- mint begyöposödött !!! felnőttet esetleg fáraszt, az nem nagyon számít.

Nézted már az alternatívákat? A minimax és hasonlók iszonyú gyors képvilágú és zűrzavaros és bugyuta mesékkel vannak tele, ami semmit sem tanít a valódi életről. A bogyó-babócából a gyerek megtudja-feldolgozza-újra átéli hogy mi történik vele egy torokfájáskor, egy kiránduláson és hasonlók.

Én is preferálom a klasszikus meséket ha lehet - frakk, kukori- de igazából nem jobbak a Bartos féle meséknél, ha belenézel magadba te is látod hogy talán a romantika szépíti meg ezeket.

Az meg hogy a Bartos Erika sok pénzt keres ezzel? Irigykedhetsz ugyan, de tessék lehet utánna csinálni. Akár tetszik akár nem: aki szinvonalas munkával új dolgot hoz létre, belefekteti mindenét (stb) az jó is ha megkapja érte ami jár. Ez viszi előre a világot, nem az ilyen fitymáló cikkek.

De ez csak az én-szerény-véleményem...

zluspai 2015.04.07. 13:45:11

Ja, még 1 valami, bocs: a legjobban azokat a hozzászólókat sajnálom akik bekavarják ide a politikát és rasszizmust.
Nekik javaslok 1 kis bogyó-babóca olvasgatást inkább...

cönde 2015.04.07. 13:45:29

@$$$=$$$: de a jobboldali kommentekők, na azoktól csak szépet és kedveset, semmi bántót és nácisat és negatívat és bántót és otrombát

Tejmészáros 2015.04.07. 13:46:05

Quaestor is BB miatt van!

La Pantera 2015.04.07. 13:47:38

már bocs, de te vagy a felnőtt, azt néz a gyerek, amit a kezébe adsz. Órák hosszat tévézne a kölyök? Egyszerűen nem kell engedni neki. Például a BB-ból 1 rész 5 perces, megnéz kettőt, aztán szevasz, mehet könyvet nézni, építeni, kertbe, rajzolni, stb.
Én is bárgyúnak találom, de a gyerekeim szeretik, az Anna, Petit is, ez van. Egy 3 éves gyereknek ez a szintje, nem a magyar népmesék vagy Grimm mesék, ahol olyan szavakat használnak (keszkenő, parittya, akol,verem, stb.) hogy egy kukkot se ért belőle.

randomuser1 2015.04.07. 13:48:56

mondjuk a bogyóésbabóca nem annyira minőségi dolog, mint élőben foglakozni a kölyökkel, de valljuk be, sokkal, sokkal kényelmesebb:)

erol 2015.04.07. 13:49:27

@Tevetekergető: Én 40 évesen is bírom, a fiam is szereti pedig nem gyengeelméjű. Egyszerűen írd azt, hogy neked nem tetszik.

erol 2015.04.07. 13:52:45

@Emmanuel Goldstein: Sőt van olyan is, hogy "élőben foglalkozol a kölyökkel"(nem kényelem) ÉS utána hagyod, hogy nézzen valamit a tevében (kényelem).

esprit 2015.04.07. 13:55:37

Elképesztően primitív a blog szerzője.....és irigy.

hajo804 2015.04.07. 13:57:06

Az volt a gyökér aki ezt a cikket írta. Vagy valami hülye komplexusa van, vagy csak simán idióta, hogy ilyenen összekapatja az embereket. Nem teccik öreg? Ne nézzed baszod.

Bari Gábor 2015.04.07. 13:58:57

Barátom Te mekkora egy tróger paraszt vagy.
Neked nem okoz örömöt látni a gyerekedet, ahogyan egy mesében elmerül nevet, és élvezi?!
Kicsit értékeld át az életed.
Ha nem tetszik, akkor vidd ki a gyerekedet a játszótérre, és ne a recska-ragadó billentyűzetet nyomogasd, mert neked ez nem megy...

randomuser1 2015.04.07. 13:59:34

@erol: nekem semmi bajom bogyóésbabócával, csak arra utaltam, a világ legjobb dolga is lehet káros, ha túlzásba visszük, és ez nem a mese hibája, inkább neveléstani hiányosságok lehetnek a háttérben...

esprit 2015.04.07. 14:02:39

A fiam imádta, most annyira hülye hogy olvasás versenyekre jár.
Figyelj megmondóember! Húzd már le a Traffot is!

Jottó 2015.04.07. 14:03:00

A szülő maga dönti el hogy mit nézzen/olvasson a gyerek.. mi személy szerint nem B&B-zünk, mert miután megnéztük a párommal, annyi volt a véleményünk hogy "..aztarohadt..". Primitív, idegesítő.. Több milliónyi mesekönyv létezik, dvd-n vagy neten minden szép klasszikust meg lehet találni, amik mind kivitelezésben, mind tartalomban többet adnak. Persze a mai felnőtt generáció nagy részének a Twilight meg a Szürke 50 jelenti az irodalom magaslatait, akkor nem csoda hogy a gyereknek is hasonlóval táplálják. Mindazonáltal a Bogyó... szerzője okos és ügyes asszony, hogy ilyen minimálmunkával ekkora sikert/pénzt sikerült befognia. Már csak emiatt is elismerésre méltó

erol 2015.04.07. 14:07:19

@Emmanuel Goldstein: Én igazából csak a tv-zésre gondoltam, bogyóékat a fiam sem szerette annyira.

fizetekmegegysort 2015.04.07. 14:09:41

@Bikli néni: sztem eloi arra az esetre gondolt, mikor több gyerek van a családban. Mert persze, más célcsoport a BB és a Minimax, de a különböző korú gyerekeket nem tudod hermetikusan elzárni egymástól. Nálunk pla 2-4-6 évesek, és ha néznének TV-t biztos, hogy a 2 évesre pont úgy ömlene a trutyi mint a 6 évesre...a feldolgozás meg egész más. A nagy így is tudja (az oviból), hogy van Star Wars Lázadók, de nem tudja nézni. Pont elég, ha kaszabolja a kicsiket, úgy, ahogy az oviban tanulja. Szóval azt akarom ezzel mondani, hogy az egynél több gyerek esetében nem alma-körte összehasonlítás a BB vs Minimax, hanem hétköznapi realitás.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2015.04.07. 14:10:51

Valamiért divat fikázni a Bogyó és Babócát. Nyilván azért, mert magyar és mert sikeres a szerzője.

Ez két elégséges indok, hogy fikázzák a szerzőt.

A blogíró meglepődött, hogy nincs is Télapó és nem tud beszélni a nyúl/cica/róka/farkas, ahogy a csiga és a katicabogár sem?

Olvass a gyereknek Háború és békét, vagy Lenin összest.

Csak ne csodálkozz, ha pszichopata lesz felnőttkorára.

Vagy menj el egy könyvesboltba, nézd meg, mi van helyette.

Vagy nézz Minimaxot egy fél napig. Ha ott nem kap el az agyhalál, akkor orvosra van szükséged.

Tű a szénakazalban 2015.04.07. 14:11:31

A fentiekben elég sokan leírták amit én is gondolok e posztról. Trendi mostanság cikizni Bartos Erikát, a B&B-t meg APG-t. Ez egyéni ízlés kérdése, én szeretem ezeket a meséket és örömmel olvasom századszorra is a lányomnak, aki egyenesen rajong értük. Pár dolgot érdemes még megjegyezni, amit mások nem írtak le::

1. Kíváncsi vagyok, a szerző tud-e olyan kvalitásokat felmutatni, mint az akit cikiz. Ráadásul Bartos Erika lerakott pár dolgot az asztalra, míg a cikk szerzőjéről sok építő dolgot nem találtam, inkább mások gyalázásában jeleskedik.

2. Sokan bírálták a BB és az APG képi világát. Bartos Erika kiváló grafikus:
www.bartoserika.hu/index2.php?menu=epiteszet.php&lap=epiteszeti-grafikak.html

Bartos Erika olyan szinten rajzol, amin nagyon kevesen tudnak. Amikor felnőtteknek rajzol, akkor felnőtt szinten rajzol, amikor gyerekeknek, akkor meg úgy, hogy ők élvezzék. Szerintem zseniálisan találta el a gyerekrajzokat. Pont az derül ki belőle, hogyan lehet egyszerűen, néhány vonallal megrajzolni szinte bármit, kifejezni érzelmeket, bemutatni eseményeket. Érdemes ugyanakkor azt is észrevenni, milyen szépen jelenik meg a mesékben az épített környezetet is. (Pl Parlament, budai vár, Pécs, stb). A lányommal elmentünk egy kiállításra is, ahol diaporámákban építették meg a rajzokból ismert világot. Szerintem szuper volt.

Én örülök annak, ha valaki tehetséges, tehetsége eredményét megosztja másokkal is, annak meg pláne, ha ebből jól él.

hajo804 2015.04.07. 14:12:33

Ebbe belenyúltál hülye gyerek, remélem valaki rád tetoválja a főszereplőket :D

TGabi 2015.04.07. 14:12:34

Picit vegyes érzéseim vannak a blogposztról. Egyrészt, lehet hogy valóban gagyi a sorozat + a Bartos-összes.

Másrészt viszont látni-hallani, hogy eszi-ropogtatja a kritikaírót a sárga irigység és igazából annyi a problémája, hogy miért nem ő lapátol ennyi zsozsót valami hasonló hülyeségből :D

Nézd, kedves Szárnyati Géza (malaccal vagy anélkül.). Időd van, blogd van. Írjál jobbat, add el! Szabad a pálya!

TGabi 2015.04.07. 14:12:34

Picit vegyes érzéseim vannak a blogposztról. Egyrészt, lehet hogy valóban gagyi a sorozat + a Bartos-összes.

Másrészt viszont látni-hallani, hogy eszi-ropogtatja a kritikaírót a sárga irigység és igazából annyi a problémája, hogy miért nem ő lapátol ennyi zsozsót valami hasonló hülyeségből :D

Nézd, kedves Szárnyati Géza (malaccal vagy anélkül.). Időd van, blogd van. Írjál jobbat, add el! Szabad a pálya!

randomuser1 2015.04.07. 14:12:46

@Jottó: te tényelg nagyon jó vagy, de mi van, ha a gyereked csak átlagos? akkor kurvára elbasztad a gyerekkorát!

fizetekmegegysort 2015.04.07. 14:18:13

@Jottó: komolyan érdekelne, hogy mi az a MINŐSÉGI mese, amit olvastatok/ néztetek a gyerekkel 6 éves kora előtt, és élvezte. Gyakorló anyaként kérdezem. Mert a klasszikus archetipikus mesék és pl Lázár E, Csukás, stb nagyobbaknak való. Én pl egyáltalán nem találtam APG-n kívül olyan tipikus "napelmesélős, akár veled is történhetne" meséket, ami a 3-6 éveseknek való. Sőt, az óvónénik se tudtak igazán ajánlani semmit. Rajzfilmen meg főleg nem.

TGabi 2015.04.07. 14:18:24

@Papageno68:

Mi bajod van Mekk Mesterrel? Remek görbetükör a hazai kisiparosokról:DDDDD

Papageno68 2015.04.07. 14:27:01

Nincs vele semmi bajom (40 év után már nevetni is tudok rajta :-D), de az unokanővéreim a TV bemutató előtt egy animációs fesztiválon elvittek rá moziba(kb. '74-75). Egy ötéves gyereknek egy kb. 3-3,5 méteres beszélő kecske és Tamási Zdenkó (?) zenéje Motörhead hangerőn kicsit pszihedelikus volt.

Pic 2015.04.07. 14:27:06

A cikkíró egy barom. Sajnos ezek diktálják a közízlést mert megmondják mi a tuti....

Én utáltam a BB-t, mert bugyuta. Persze nem láttam, nem foglalkoztam vele. Aztán gyerekem született. Megnőtt és valami rejtélyes módon (nagyszülők? nagyszülők!) elkezdett BB-t kérni. Így aztán együtt néztük, hogy eldönthessem tiltsam vagy engedjem.

Engedem. Semmi veszélyes nincs benne. Alap sztorik, alap szinten elmesélve, NEKIK. Nem nekünk, lóbaszó felnőtteknek! NEKIK!!! A figurák egyszerűek, alap érzéseket jelenítenek meg, alap eseményekről és érzésekről szólnak a sztorik. Szeretet, szomorúság, félelem, jószivűség, barátság, irigység, farsang, szülinap, stb stb.

Minden olyan alap dolog amire meg (kellene) tanítani gyermekeinket.

A gyerekek nem hülyék, de a világuk egyszerű. A fantáziájuk meg határtalan. Pontosan ezért jók ezek a mesék.

Nekem bugyuta? Igen. Ezért nézem én a trónok harcát, meg a Walking dead-et és nem Ő. : )))))

Igen én is istenítem a régi meséket. Meg is van minden, és meg is kapta szépen sorban a gyermek őket. A gyerek él-hal Mazsoláért, imádja Pom-Pom-ot, jókat nevet a Vizipókon, szereti a Kisvakondot, Vukot is rongyosra olvastuk.

Emellett van BB, Thomas és Sam a tűzoltó is. Az is belefér. Érdekes módon Lolka-Bolka az olyan, hogy megnézi, de nem rajong érte, mert azok nem beszélnek, ha még emlékeztek...

Szóval nem rossz.
DE SZIGORÚAN CSAK DVD ÉS YOUTUBE alapon meg DIAFILM.

Igen, egyetértek azokkal akik szerint a Minimax, JimJam és társai károsak.
Nem tudom feltűnt-e már valakinek, mennyire sok és mennyire otromba reklámok vannak ott?

Nem beszélve a sok hülye rajzfilmről.

És igen. A gyermekem a Disney világtól is tiltva van egyelőre, bár már szivárog a világába és sajnos be is fog törni, de addig legalább megismeri a klasszikusokat.

Evvan.

Jottó 2015.04.07. 14:28:23

@Emmanuel Goldstein: hűha..sajnálom ha neked az jelenti a gyerekkor "elbaszását" hogy nem nézetem a gyerekkel a Bogyó és Babócát.. izgi lehet az életetek ha ennyire futja programszervezésből

lcsaszar 2015.04.07. 14:37:25

@Papageno68: A Dumaszínházban volt élő szereplőkkel Mekk Mester (zene: Ránki György). Mind a gyerek, mind mi felnőttek nagyon élveztük. Mi nosztalgiáztunk, a gyerek pedig örömmel látta viszont a TV-ből ismert jeleneteket.

hajo804 2015.04.07. 14:38:30

Tudod Géza, ez nálad MENTÁLIS DEFEKT :D

hajo804 2015.04.07. 14:39:36

Tudod Géza, ez nálad MENTÁLIS DEFEKT :D

Jottó 2015.04.07. 14:40:27

@fizetekmegegysort: azt hozzáteszem hogy alapból nem nagyon nézetünk tv-t a gyerekkel.. vannak régi diafilmjeink, azt szereti nagyon, és a mi régi gyerekkönyveink, Boribon, stb..plusz néha dvd-n Mazsola és hasonlók..meselemezeket is hallgat, ha mi valamiért nem ülnénk le mellé (de természetesen azt szerei a legjobban ha nagyi mesél valamit, saját kútfőből). Angol gyerekkönyvek pl "No de ilyet!" hasonlóan kissé elvontak , nyilván a poszt írójának nem tetszene, mivel abban is százlábú ló van például.. de azokon például kacag a gyerek, és mi is.. Amúgy mi is engedtünk, a Barbie-meséket muszáj volt letölteni.. Tőlem nézhet mindenki amit akar , Bogyóékat is.. csak azt mondom, ez olyasmi mint a mekis hamburger..mindenki veszi, mégse gondolnám hogy a gasztronómiai értéke arányban állna azzal, amennyi pénzt termel..

Papageno68 2015.04.07. 14:47:08

Bocs, tényleg Ránki Gyögy (lusta voltam utána nézni). + tényleg nincs vele semmi bajom, ahogy a többi szocialista mesével sem, csak arra akartam célozni, hogy bizzarságért '72-'87 között sem mentek a szomszédba (Lásd: kb. 1.000.000. példa), nem a valódi lábon járó csiga vagy a három hajszálú lepke egy mese gyenge pontja.

VilMarci 2015.04.07. 14:54:33

Ezaz, régen minden jobb volt, vesszen BB és APG, éljen Pom-Pom, a Bátor Tintanyúl, a Benzinszívó Szúnyog, és persze Gombóc Artúr, a csokizabáló varjú. Mert az kevésbé baromság.

fizetekmegegysort 2015.04.07. 15:00:05

@Jottó: köszi. Mazsolát, kiscsacsit, hasonlókat az enyémek nem csipázták, pedig próbáltam. Igaz, ezek hapsik, mindig valami lovagos-váras-gonoszos cucc amire rácuppannak, meg annapeti, mert az velük is történhetne. Egy időben Pettson és Findus bejött nekik, de akkor kezdődött az ovis "nagyfiúsodás", azóta mesében is konfliktus és megoldás kell...:) lassan remélem belenőnek a klasszikusokba.

fizetekmegegysort 2015.04.07. 15:00:05

@Jottó: köszi. Mazsolát, kiscsacsit, hasonlókat az enyémek nem csipázták, pedig próbáltam. Igaz, ezek hapsik, mindig valami lovagos-váras-gonoszos cucc amire rácuppannak, meg annapeti, mert az velük is történhetne. Egy időben Pettson és Findus bejött nekik, de akkor kezdődött az ovis "nagyfiúsodás", azóta mesében is konfliktus és megoldás kell...:) lassan remélem belenőnek a klasszikusokba.

Gábor Egri 2015.04.07. 15:03:48

Húú, nagyon okok vagy! És mi a véleményed Süsüről? Akkor most voltak egyfejű sárkányok is, nem csak hétfejűek?

Szánalmas! Nagyon okosnak akarsz látszani, de ha nem vagy tisztában a mese műfajával, ne áruld el magad, mert így csak egyszerűen sötét vagy!

randomuser1 2015.04.07. 15:12:13

@Jottó: nekem unalmas életem van, mert tökátlag vok, azért is érzem át a sznob és modoros szülők gyerekeinek keservét :)

mikerbiker 2015.04.07. 15:23:57

Na...
A Zorbán nem csinyált semmit amit fikázhattávolna párszáz kattintásér? Musz vót belekötni ebbe is? Még ma bekéred az Alma Együttes adóbevallását is mi? Szánalmas...

werecke 2015.04.07. 15:38:27

@Bikli néni: Tartozom egy vallomással. A lányom 10 évesen kattant rá az Anna Peti Gergőre. Lefekvés előtt olvastam neki és nekem is tetszett. Emberléptékű könyv, emberléptékű történetekkel.
Ja a lányom most 12 éves és Tini titans-ot néz. Nem örülök neki. Most is hallom hogy TŰZNYALÁB!!!!!!

Jottó 2015.04.07. 16:03:26

@Emmanuel Goldstein: elmondom mit csinálunk sokat a gyerekkel: elvisszük kirándulni, amit végignevet, élvezi, érdekli. Kivisszük a játszótérre vagy nálunk vagy a barátoknál gyűlik össze a gyerekcsapat, és együtt játszanak..tv nélkül.. bábozunk,rajzolunk, kifestőzünk, ja meg imád olyan magasröptű, sznob és modoros dolgokkal szórakozni mint a sárban disznóként tapicskolni meg sógyurmából bizbaszokat készíteni. Sokat nevet, és értelmes is..ebből én azt gondoltam eddig, hogy Boldog.. de most megfogtál, lehet hogy azért olyan mosolygós, mert gyengeeelméjű lett szegénykém, mivel a Mestermű kimaradt nálunk .. esetleg ha tudsz valami jó pszichiátert ahova elvihetném a kicsit..

Bikli néni 2015.04.07. 16:07:53

@Pic: Na a Thomas meg nálunk tiltólistás. Megnéztem egyszer egy részt belőle, húdecuki,terepasztal, vonatok. Aztán megláttam, milyen arcberendezése van a gépeknek, és majd' összetojtam magam. Felnőttként, szülőként, jöhetnek a kövek.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2015.04.07. 16:18:23

Jókat röhögtem nemcsak a cikken, de a kommenteken is.

A lényeget már elmondták előttem: 10-20-30 éve is volt nem kevés olyan mese, amely valamilyen formában "betegnek", vagy kevésbé gyerekbarátnak tekinthető. Volt ilyen bőven Magyarországon (Szekrénymesék, a már említett Varjúdombi mesék, de valahol a Trombi és a tűzmanó is ilyen), a cuculista tömbben (Moha és Páfrány, illetve a többségét nem mutatták be nálunk, aki viszont mondta a Plakátfiút meg a Zsuri és Vilit - az NDK vájár a brontoszaurusszal - annak óriási piros pont!!!), de a hanyatló Nyugaton (Mátyás a házimanó megvan? Vagy a Nickelodeon, Cartoon Network "elmúlthúszéves" termése?) is.

A mesék meg már csak ilyenek, hogy teli vannak képtelenséggel. A mikiegeres meg a gyűrűkurás példán is jót röhögtem, de néha nem is kellenek ilyen költői túlzások. Ott van a zseniális Kétbalkezesek, ahogy például megpróbálják begányolni az E27-es villanykörtét az E14-es foglalatba...

A kivitelezésben meg a didaktikában meg mindig voltak és vannak színvonalbeli különbségek. Egy dolog változott meg a mi gyerekkorunkhoz képest: nemcsak egyetlen csatornán, és nemcsak egy behatárolható időpontban "ömlik az áldás", és a kapcsolódó dolgok köre is megnövekedett. (Volt a cuculista időkben is Kisvakond merchandise, de aki nem járt a csehszlovákoknál vagy esetleg a Csehszlovák Kultúra boltjában, annak nem nagyon jutott ki belőle.) Innéttől viszont a szülőknek kell szűrnie, hogy mi az, ami eljusson a porontyához, és neki kell azért is tennie, hogy ne legyen befolyásolható mondjuk a körbevevő közösségek (óvoda, iskola, szomszéd gyerek) által sem...

Autós Balek 2015.04.07. 16:26:38

B&B teljesen rendben van. Egy probléma van vele, hogy a célcsoportnak annyira tetszik, hogy az elején teljesen rákattannak. Nyilván azért mert nekik pont úgy tetszik, ahogy van. Nagyon fontos, hogy teljesen erőszak, varázslat, és "szuperképesség" mentes. Ha bármilyen konfliktus van a mesében, az mindig barátságosan megoldódik. Ezúton gratulálnék a szerzőnek, és örülök, ha netán sok pénzt keres vele, mert megérdemli.
Üdvözlöm a szerzőt a való világban: ha tabletet adsz a gyereked kezébe, ne B&B-t hibáztasd, ha (átmenetileg) érdekesebb, mint Te.

Papageno68 2015.04.07. 16:32:40

@no-night: Köszi a "Kétbalkezesekért" az a létezés végső magyarázata volt!

I_Isti 2015.04.07. 16:37:27

Nem nézni kell, hanem olvasni. Hangosan a kölyöknek. Ennyi.

bohumil stejskal 2015.04.07. 16:40:03

bogyó és babócától agyfaszt lehet kapni, alig várom, hogy elkezdődjön a tom&jerry időszak...
addig javasolni tudom a ben és holly apró királyságát, abba legalább betesznek felnőtt poénokat is, tényleg nézhető. (nickjr adja)
viszont a minimax-ot úgy, ahogy van betiltanám a gecibe, még a bogyó és babócánál is durvábban építi le a gyerekek (és felnőttek) agyát. akkor már inkább nézzenek az ovisok vándámmot vagy sztívünszegált. :D

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.04.07. 16:50:28

Először is: nem vagyok féltékeny senki pénzére, sem az említett szerzőnőére, sem máséra. Rubik Ernőtől se sajnálom a jogdíjakból származó zsét valamiért, amit negyven éve kitalált.

Nyilván nem az a gondom, hogy fiktív dolgok vannak benne, de a logikátlan és ostoba elemek zavaróak, nem lenne kötelező, hogy ilyen legyen. Vannak olyan mesék, amelyek aranyosak, erőszakmentesek, szépen kivitelezettek és kicsiknek valók, mégsem idióták. Az hogy a gyerek mire kap rá és mire nem, nem feltétlenül mérvadó, elvégre akkor az is rendben lenne, ha álló nap fagyit meg csokit enne.

Tényleg van abban valami, hogy ez a cucc azért ilyen sikeres, mert nincs túl sok (semmilyen) alternatíva. De pont ezért idegesítő.

Írjak én ilyen? Ez meg milyen reakció? Csak Suzukit lehet kapni, de ha ez szar, akkor építsek, gyártsak jobbat? Ha undorító húst lehet kapni a boltban, akkor tartsak kecskét? Ne már.

Bikli néni 2015.04.07. 17:40:53

Egy gondolat azért ide kívánkozik a címzenéről, az Alma együttes borzalmáról. Nem saját gondolatom, egy - szintén gyakorló anyuka - barátnőm mondta ezt: az a különbség az Alma meg pl. Halász Judit és a Kaláka között, hogy utóbbiakon érződik, hogy szeretetből daloltak a gyerekeknek, míg az Almáék előadásmódjából inkább az jön le, hogy találtak egy piaci rést, ti. gagyit éneklünk gyerekeknek, de a hülye szülő úgyis kihozza a koncertre, mert mindent megad a gyerekének, a szülő már csak ilyen, és ebből szépen lehet keresni. Én ezzel teljes mértékben egyetértek.
És ez az Alma együttes énekli a végtelenül idióta címzenéjét a BB-nak, ami nekem már az első öt mp-ben kinyitja a bicskát a zsebemben.

valakitalánvagyok 2015.04.07. 17:45:54

@Szárnyathy Géza:
Neked az is elég lenne, ha gondolkodnál mielőtt írsz!

fagyostekintet 2015.04.07. 17:54:09

@Poszt
sikerült feltalálni a kanálban a lyukat :D a kölkök játék közben pont ennyi marhaságot találnak ki teljesen maguktól, mozgó házastul meg lábas csigástul :D

2015.04.07. 18:19:21

@mikerbiker: Pedig a gaz Viktor királyról, és az üveghegyen is túl levő szörnyűséges birodalmáról lehetne mesélni egy keveset a gyereknek. Főhősünk elszívná a varázscigarettát, amitől megtáltosodva egymaga legyőzné a sötét erőket. Ezért az öreg királynő neki adná legifjabb fiát (haladni kell a korral...) és kétharmad királyságát.

Elvégre az ideológiai képzést nem lehet elég korán kezdeni! :)

EzVan:) 2015.04.07. 19:00:09

BB:

Pro:
1. egyszerű, érthető történetek, bár nyilván egy részük bugyuta a felnőttnek
2. nekem bejön Pogány Judit, ahogyan alámondja
3. a főcímzenét leszámítva élvezetes és változatos az aláfestő zene

Kontra:
1. koppintás az APG és ez között, a sztorik egy része azonos
2. megjelenik néhány viselkedési sablon, amit én kihagytam volna, pl árulkodás: "biztosan a szúbogarak tették"
3. sablonszöveg: a majdnem három éves gyerekem már nyerítve figurázza ki, hogy egy csodaszép nyári/tavaszi/őszi reggelen/napon Bogyó, a csigafiú/Babóca a katicalány/Vendel/Pihe/stb.. ideálisan lehetne bullshitgenerátorba ültetni :)

Szerencsére a gyerek már megunta, igaz, amikor nézte, akkor nehéz volt elterelni a figyelmét.

Szerintem következő lépésnek pont a Lolka és Bolka szerű mesék jók, ott már nincs narrálás, a gyereknek el kell gondolkodnia, hogy mi miért van, és ebben elég jól segítenek a képi elemek.

Mondjuk én próbálom limitálni a betegséges időre a meséket, a többire marad más játék is.

Szelid sunmalac 2015.04.07. 19:11:00

Kedves Geza!

Hulye vagy!

DE!

De nem azert, amit irtal. Nem azert, mert van egy velemyned valamirol. Nem azert, mert a velemenyed kulonbozik az itt hemzsego fullba-nyomom a kretent, csak a gyereket tudjam mar le szuloktol.
Nem azert, mert esetleg igenyed lenne egy jobb minosegu mesere a gyereknek. Nem!
Azert vagy egy orbitalis hulye, mert nem hamoztad k ia lenyeget a sajat iromanyodbol, pedig benne van minden!

A szerzo azert tud ennyi penzt csinalni, mert igeny van ra. Igeny azert van ra, mert a szulok iranyitjak, hogy a gyerekeiknek mire legyen igenye. A szulok kezeben a kapcsolo, a szulok mondjak meg mit nezzen, mit egyen az a gyerek. (Tekintsunk most el a "de ha a gyereknek ez teccik faszsagtol, mert a gyereknek tetszik a kutyaszar is, meg a meki, meg a kis Grofo stb. Gyakorlatilag BARMI, amit a szuloktol lat iranymutatasul, meg persze amit engednek neki).

Az igeny a szuloktol ered, nem a gyerektol. A szuloknek egyszerubb, kenyelmesebb meset nezetni a gerekkel, mint mondjuk meset olvasni, elmondani a lenyeget neki, elmagyarazni mi benne a mese, mi benne amit fel kene szivnia.
Itt nem a szerzo es nem a gyerek a hulye. Hanem a szulok. Magukat mentegetik, mikozben teged hulyeznek, mert az a legkenyelmesebb onigazolas. Ha sokan begetik, akkor a vegen meg igaz is lesz.
Nekem az sem erv, hogy "de hat mennyien neztek a Dragonball-t, meg a Menyust stb. megis felnottek. Fel, persze. Valahogy felnottek a nacik is, meg az ISIS tagjai is. De minek?
Itt megint elojon, csak nojon fel, hogy hogyan, meg milyen ember lesz, az mindegy. Valahogy majd csak lesz. Addig te meg fogd be a pofad!

tralalala 2015.04.07. 19:23:48

@Szárnyathy Géza: "Csak Suzukit lehet kapni, de ha ez szar, akkor építsek, gyártsak jobbat?"

Hát így kezdetnek megmutathatnád, hogy akkor melyik a jobb. Mert ez a visítás, hogy "nemjó nemjó szar szar", ez tényleg ilyen ballibbloggeres, ez már királyul megy, csak hát kevés kicsit.

Szelid sunmalac 2015.04.07. 19:30:58

@tralalala: Mar ne is haragudj, de a "ballibsit" ebben a kontextusban talan nem artana hanyagolni, minkutan a Fidesz 8 even at ellenzekkent be sem jart dolgozni, csak visitott, hogy ez igy szar. Persze a penzt azert felvette.

tavolirokon2 2015.04.07. 19:45:18

Ovodasok?
En mindig azt hittem, hogy kover nyugdijjasok:
kopaszodnak, vontatottan mozognak, egesz nap unatkoznak vagy veszekszenek hacsak nem tortenik valami kulonleges, szenilisek es mentalisan total leepultek.

Namindegy, szerencsere a mieink nem kattantak ra, kisvakond mellett egyszeruen nem rugott labdaba.
Annak egyetlen kepkockajahoz le lehet ulni a novenyhatarozoval, es beazonositani minden szal gazt a hatterben. Mondjuk ilyen szempontbol a Csodabogarak a mindentvivo :-)

A cikkel ugyan egyetertek, de hianyolom belole az erdemi kritikat:
Nem az a fo baj, hogy gugye. Felnott fejjel valamennyire minden kisgyerekmese gugye.

Az vele a baj, hogy mind kepileg, mind tartalmilag, mind a karakterek lelkivilagat tekintve siralmasan sivar, fantaziatlan, atgondolatlan, osszeganyolt erolkodes az egesz.

Baratokkozt gyerekeknek. A baratokkozt nezok gyerekeinek. Szomoru, de ez van.

Szelid sunmalac 2015.04.07. 19:55:06

@tavolirokon2: Plusz egy. Igenytelensegre mindig van igeny.

fizetekmegegysort 2015.04.07. 19:59:07

@Szelid sunmalac: nagyrészt igaz: egy jó darabig a szülők igénye a gyermek igényében nyilvánul meg. BB tipikusan szülői választás. DE...
Az öt és fél évesem - ha tehrtné - fullba nyomná a starwars és angrybirds cuccokat/játékokat. Kívülről fújja a SW bizonyos részeit...stb. Pedig nem néz tv-t. Nem gépezik. Egy db ovistárs elég, aki késő estig tolja disneychanell SW meséjét vagy apával/anyával filmet néz, játszik. Nem az én igényem...a gyereké. Én épp falra mászok tőle... De mikor párhuzamosan a kétbetűs ruhaboltokban is csak ilyen feliratos cuccok vannak, akkor mi a tököt csináljon a szülő? Vegyen ki 3 nap szabit míg összevadászik valami normális cuccot? Én speciel örülök, ha egyáltalán a méretében kapok fiú ruhát szezonban, a szín/minta kiválasztás már luxus...
Szóval jórészt egyetértek, de azért 5-6 év körül már keményen bejön a bandásodás, és az igényeket elkezdi a környezet diktálni.

Szelid sunmalac 2015.04.07. 20:06:19

@fizetekmegegysort: Persze, eri hatas a tobbiek felol is. Marpedig a tobbseg egy kreten, megis mit lehetne elvarni a gyerekeiktol? De mint te is leirtad, bizony kenyelmesebb megvenni megiscsak a BB-s cuccot es nem futkarozni. Felre ne erts. Nem itelkezem, csak tenymegallapitok. Valamit valamiert.
Az igenyeket meg nem a kornyezet diktalja. Hanem te. Ha szerinted a kornyezeted iranyitja a gyereked helyetted, akkor ott baj van.

CoFFeeMachine 2015.04.07. 20:07:57

Kedves Cikkíró!

Ez úton is szeretnék gratulálni ehhez a felettébb színvonalas, lejárató cikkhez.
A sok trágár szó vajon felemeli Önt egy olyan szintre, ahol már kiskirálynak érezheti magát?
Millió gyerek és felnőtt szereti ezeket a meséket, ismétlem: MESÉKET! A mese tudtommal kitalált történet, amiben minden lehetséges, nem feltétlen tényeken alapuló dokumentumfilm.
Ráférne Önre egy új gyerekkor, ahol megtanulhat szabadon fantáziálni.
Nagyon gusztustalannak tartom, hogy így (és pláne ilyen stílusban) próbál lejáratni egy népszerű meseíró nőt.
Nyugodtan elszégyellheti magát...

Szelid sunmalac 2015.04.07. 20:09:04

@fizetekmegegysort: Leirom erthetobben. Az enyemnek pl. "igenye" lenne mindnenap mekire, Nike Air Max-re harom darabra, a legujabb X-Box jatekra, a legmenobb szemuvegre, egy meteres quadrokopterre, harom gokart taborra egy nyaron, egy 7-es BMW-re, hogy mindenhova vigyem-hozzam.
Kezded kapisgalni? Ne hivatkozz a gyereked igenyere. Vagy kontrollalod, vagy nem. Ugyanez a BB-vel. Hisztizik, hogy nezze? Es ha nem nezheti? Akkor mi van? Belehal? Vagy tan idot kellen ra szanni, hogy mast talalj neki? Ki dont? O? Egy gyerek? Szavaz is helyetted?

gigabursch 2015.04.07. 20:09:49

@pirimogyoró:
Szerintem azt se tudja, hogy ki PAssuth, Makkai, vagy Gulácsy...

Szelid sunmalac 2015.04.07. 20:10:52

@CoFFeeMachine: Millio ember irtotta a nacikat es a ciganyokat. Millio ember szereti a szado-mazot, millio ember buzi, millio ember klausztrofobias. Mit akarsz mondani? Nacikat es ciganyokat olni jo? Masokat ostorral verni jo? Szopjam le a szomszedot? Ne epitsunk tornyokat?
Mire indok, hogy milliok szeretik? Attol meg lehet szar.

CoFFeeMachine 2015.04.07. 20:27:25

Egyem a kis szívedet , de jól értelmezted amit leírtam.

Szelid sunmalac 2015.04.07. 20:32:12

@CoFFeeMachine: "Millió gyerek és felnőtt szereti ezeket a meséket"
Ez egy erv. Az en ervem meg az, hogy milliok nezik/neztek Gyoziket, milliok "tajekozodnak" napi szinten a Bors-bol, milliok nezik az Ejjel-nappal Budapestet, Kim Kardashiant, a Die Geissens-t, a Valo vilagot. Attol meg ezek szarok.
A BB meg ugyanez gyerekeknek.
Erv-ellenerv

Seduxen (már NEM dr.) 2015.04.07. 20:52:01

Kommentgenerálásnak kitűnő a cikk, ha ez volt a szerző szándéka, akkor a célját elérte :)

Lehet, kevesebb minősítést kellett volna elhelyeznie a szerzeményében, és akkor arról lehetne a diskurzus, ami - remélem - a lényege lenne a cikknek: jelesül ócska, vacak -e a B&B, avagy sem. Mert így csak viszontminősítik a kommentelők. Anno nálunk is nagy dilemma volt a gyerek 2-3 éves kora környékén, hogy legyen -e, vagy sem. Mi belenéztünk a mesébe, könyvesboltban belelapoztunk egy csomó könyvbe, és megállapítottuk, hogy ez szerintünk "nem jó", így a gyerek nem nagyon találkozott vele (könyvben legalább is)... Amikor nagyobb volt, az M2-n látott 1-2 részt, nem tetszett neki, lapoztunk.

Szeretném azt hinni, hogy minden szülő meg tudja ítélni, hogy a csemetének ad -e B&B-t, vagy sem, illetve, hogy MILYEN mesét ad neki. Sz'tem itt sem fehér vagy fekete a történet, bizonyos keretek között ismerkedjen meg mindenfélével az a gyerek. A Minimax, meg a JimJam csatornával is, mi pl egészen használható meséket találtunk ott neki (Fifi, Roary a versenyautó, nagyobb korban Hunyor Major, stb.), miközben esti mesének imádja a Süsüt, vagy Vuk-ot (amit már szöveghűen ő "mesél el" nekünk). Nekünk ezeken a csatornákon is sikerült jópofa, nem bárgyú meséket találnunk, amiből nem ömlött az erőszak.

Amúgy sz'tem valamilyen szintű "agresszivitás" már az alap mesehelyzetben megjelenik, ahol van "jó", és "rossz", hiszen a legegyszerűbb mesében kódolva van a konfliktushelyzet. Mi úgy vagyunk vele, hogy nem kell feltétlenül megvédeni mindentől a gyereket, lássa, hogy ilyen is van. Fontosabbnak tartottuk, hogy "kéznél" legyünk, ha kérdése van a mese kapcsán... Az oviban is törekednek arra, hogy halljanak a gyerekek olyan mesét is, ahol van egy pozitív főhős, akivel tudnak azonosulni. Én ezt adom is, mert sz'tem a mesének (legyen könyv, vagy film) a szórakoztatáson túl, azért lehet mondanivalója jó (esetleg valamilyen konklúzióval...)

Szerintem Bogyó és Babóca téma kapcsán inkább erről lehetne/kellene vitázni.

tisztapista 2015.04.07. 21:05:11

Nem kell szeretni, de sajnos ideális indikátor. Jelzi azt, hogy mennyire nem ugyanaz érdekli a felnőttet, mint a gyereket.

Miért van az, hogy egy Tom és Jerryt vagy Tapsi Hapsit élvezettel néz egy felnőtt is? Azért, mert ezek felnőttek számára készültek. A BésB pedig gyerekek számára készült.

Ja igen, és ebből meg is lehet élni. A rajzóra gyakorlati alkalmazása, bár ezt biztosan nem mondták általánosban.

fizetekmegegysort 2015.04.07. 21:07:05

@Szelid sunmalac: Leírom érthetőbben: egy ideig én magam, azaz a szülő generálja a gyerek igényeit. Egy idő után meg a gyerek elkezd máshonnan igényeket generálni: a haverok, környezet, trendek... mind-mind hatnak rá.Ismerek olyan gyereket, ahol már a BB sem a szülők által generált igény volt, hanem a környezeti... három évesen. Persze, amennyiben az ember laboratóriumi körülmények között neveli egyszem szemevilágát, más a helyzet. A hétköznapi gyakrolatban, ahol vannak tesók, nagyik, uncsitesók, ovistársak, tesók ovistársai, focistársak, uncsitesók ovistársai...stb., szóval ebben az esetben millióegy igényt generál a gyerek, ami nem a szülőtől jön. És persze, a szülő dönt róla, hogy mi az amit hagy, mi az amit nem...ezzel maximálisan egyetértek. Adott esetben arról, hogy összeveszik -e egy az adott családtaggal - pl a saját tesójával - mert az uncsitesóval minden hónapban egy hétvégét együtt van a gyerek, és amit tőle lát, azt otthon is nézni akarja. Nos, ilyenkor dönthetek, hogy számomra mi a nagyobb gáz: az adott mű avagy a tesóval való haragszomrád? Mivel mutatok jobb példát (ugye a ded mintakövető, ebben egyetértünk, szóval pl cseszhetem a bogyóbabóca tiltást -is - ha buzgón nyomkodom a távirányítót amikor csak tehetem), azzal, hogy ragaszkodom a saját elveimhez ami az irodalmat illeti, akár családi viszály árán is, vagy azzal, ha megmutatom a gyereknek, mi az a rugalmasság, és mit jelent ésszerű kompromisszumokat kötni (urambocsá' felvállalom, hogy kiráz a hideg bogyóbabócától, ezért inkább válasszunk valami más mesét)? Szóval mondom, egyetértek nagyjából azzal amit írsz, de a gyakorlat sokkal bonyolultabb, mint az elmélet. Én elég sokszor írom felül az elveimet, egyszerűen azért, mert még mindig így okozok kevesebb kárt a gyereknek, mint azzal, ha mindenáron ragaszkonék ahhoz, hogy a gyerek csak azt csinálhatja, és csak azt tekintheti értéknek, ami tőlem jön. És ilyen példa volt a vásárlás is: baromira nem a lustaságról szól, hanem arról, hogy amikor hirtelen bejön a jóidő, és pl el kell menni vékony sapkát venni,és mindenhol már csak az engribördszös drágábbik van a gyerek méretében, akkor főzöm -e még egy hétig a fejét, míg végre a 25. boltban kapok egy nemengribördszös, nemsztárvászos, nemverdás normális darabot, vagy azt mondom, le van szarva, most engribördszös sapkája lesz... Nem a lustaság, hanem az itt a kérdés, hogy hol az az ÉSSZERŰ határ, ameddig ragaszkodom ahhoz, hogy a gyerekem csak az én általam jóváhagyott dolgokat nézze/egye/hordja? Hogy mi az az arány, amiben még beengedek külső hatást, és mi az, amit már nem? Na ez a határ/arány van mindenkinek máshol: van ahol nincs is, hanem ahogy esik úgy puffanik, van ahol olyan éles, hogy anyuka még attól is infarktust kap, ha szemefénye nem biotejet kap az oviban... az ésszerűség meg szerintem valahol az arany középút környékén leledzik. Én ezért mondom azt, hogy kellenek az elvek, de ha a gyereknevelést csak az elvek, és nem az adott helyzetben való ésszerű döntés határozza meg, akkor ott legalább akkora zűr van, mint ha teljesen elvtelen volna a szülő.

Gru 2015.04.07. 21:09:17

Ez egy knagy öngól volt...

zluspai 2015.04.07. 21:23:27

@Seduxen (már NEM dr.):

Jóó! Beszéljünk arról mi a jó mese! Ez szerintem nagyon relatív és korfüggő.

Például: Ismeritek a "Mi a nagy Ötlet" sorozatot. Angolul tanulóknak is ajánlom: www.youtube.com/playlist?list=PLIPCHuchR1Zi_m0dVgQNfFMjXAu6xSdiM

Ez a cucc zseniális, vizuálisan és mondanivalóban is. Én is el tudok morfondírozni egy-egy epizódban feltett kérdésen.

Viszont! Sajnos bár a gyermekem szívesen nézi, egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy meg is tudja érteni miről szól.

A BB és APG bár nem űrkorszak, de mégis esti meséléskor ki tudja miért azt a részt kéri a gyermek ami éppen aktuális. Szülinapot ha olyanja van, kirándulóst ha megyünk kirándulni, betegséget ha az történt valakivel vagy vele.

Szóval van egy történet aminek van eleje-közepe-vége és a gyermek érti, feldolgozza, kibeszéli.

A videó persze nem olyan mint a könyv, de nem vagyunk a 20. században ha értitek ;-).

wolfgabriel 2015.04.07. 21:44:29

Ha megfigyeljük nincs megoldás keresés erre a "tarthatatlan" helyzetre ("a gyerek szart néz"), pl. fel sem merül, hogy az író letiltotta erről az "ökörségről" a lurkókat.

Van viszont jó sok szarozás, anyagi haszon emlegetése (=sárga irigység), a szerző korának megemlítése, tehát minden ami egy alpári, a primitív ösztönökre hatni akaró posztba kell.

Az efféle posztok mesterkélt(!) idiotizmusának csak egyetlen célja van: a felháborodott közönséget rávenni a kommentelésre. Bejött.

Bikli néni 2015.04.07. 21:46:39

@zluspai: Kicsit nagyobb gyerekeknek én egyébként Albert Barillé örökbecsű rajzfilmsorozatait tudnám javasolni. Szórakoztat és tanít, úgy tanít, hogy azt az ember egy életre megjegyzi. Én a mai napig le tudok ülni megnézni egy-egy részt. Van belőle több is, az élet, az ötlet, az ember, stb. Az élet pl. az emberi test felépítését magyarázza el érthetően és érdekesen.
Ez meg itt az ...emberből való, most épp a 15. részt linkeltem:
www.youtube.com/watch?v=XfJgh8JuQ3o

kolbászmustárral (törölt) 2015.04.07. 22:53:21

:D
Egy ilyen poszt elég a lincshangulathoz.

Nem tudom, én jót röhögtem a poszton.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2015.04.08. 10:47:58

@CoFFeeMachine: @Szelid sunmalac:

1. "Az emberek a véreshurkát is szeretik, az emberek hülyék."

2. "...százmilliárd légy nem tévedhet!"

Gab75 2015.04.08. 15:43:12

@Szelid sunmalac: Az a problema azzal amit irtal, hogy kiragadtal egy mondatot es azon porogsz, mikozben az a felvezetese volt a kommentnek. Ez kb az a szinvonal mintha en a neved fikaznam, hogy te aggressziv vagy igy ne szolj hozza a gyerekmesek temajahoz. Felreertesek vegett nem ezt teszem, csupan fel probalom hivni a figyelmed, hogy nem ertetted meg a kommentet.
A cikkiro fikazza azt, hogy sok 'lehetetlen' dolog van a meseben. Megegyszer lassan: a MESEBEN. Szerintem minannyian erezzuk ez igy onmagaban vicces. Na megyek megnezek egy Bogyo es Babocat (nekem Csiga Csaba a kedvencem) mert abban tobb emberseg van mint ebben a blogban.

Gab75 2015.04.08. 15:44:56

@no-night: Nem ertem mi a baj a vereshurkaval...
A legynek tenyleg az a legjobb amit a legy eszik... bizom benne te nem vagy legy ;-)

Gab75 2015.04.08. 15:45:37

@enpera: nem vagy egyedul... de lehet mindjart kiderul, hogy naci legyek vagyunk

randomuser1 2015.04.08. 16:42:25

amúgy, akinek nem tecc a bogyóésbabóca, az szarjon sün somát farfekvésben, oszt annyi...

Untermensch4 2015.04.09. 06:50:12

@Szárnyathy Géza: 1) A gyerekeknek "aranyos" élőlények kellenek a mesékbe, akkor is ha anatómiailag mutánsok és úgy egyébként ragadozók és prédaállataik jó haverok.
2) "erkölcsi" hatása semleges vagy pozitív, ellentétben olyan "trójaival" mint a kisvakond aki begombázik az egyik részben, egy másikban meg klasszikus diszkóbalesetet szenved...
3) önmagában már a gyümölcsök méretezése is idegesítő, az első részben a cseresznyében elfér egy szereplő, későbbiekben az alma akkora hozzájuk képest mintha emberi méretűek lennének. A röpképes kisbaglyoknál nagyobb katicáról nem is beszélve.
4) a szalagfűrészt még nem vettem észre de a búvárfelszerelésük kiakasztott.
5) a hupikék törpikék egy az egyben olyan mintha az erdő ahol élnek egy elmegyógyintézet lenne kombinálva egy karizmatikus szektával ahol az egyik korábbi ápoló megőrült, a másik meg akárhányszor elutazik, a betegek teljesen elkanászodnak, mindez a babócából hiányzó extrém mágiával ötletszerűen felturbózva.
6) a felfújható gumiköpenyes kereket is egy zaklatott apának köszönhetjük akinek nem tetszett a gyereke bringájának a futóműve és csinált jobbat. Lehet hogy lenne igény olyan mesére ami tetszik neked.
7) bocs a számolgatásért, hatásvadász vagyok :)

lcsaszar 2015.04.09. 14:33:56

Miért van az, hogy a gyereket már a köztévében is lenézik? TV-maciban Pityke őrmester vagy Trombi és a tűzmanó (gyerekek, ne hagyjátok nyitva a gázcsapot, ne dobjatok el égő cigarettát), esetleg egy másik közlekedésbiztonsági felvilágosító razfilm (a címe nem ugrik be, kutya-macska van benne) megy. Nem készültek jobbak az elmúlt 30 évben? Akkor már inkább Bogyó és Babóca (ó, milyen fantáziátlan már a főszereplők neve is!).

lcsaszar 2015.04.09. 14:44:25

Csak ne szidjátok a Bogyó és Babócát! Előbb nézzetek meg a Barney és barátaiból, vagy magyar változatából, a Lóti és Futiból egy részt. De a Mesélj nekem is kész agyhalál az igénytelen, többnyire félelmet keltő rajzaival. Haverok inkább írtak volna tanulmányt azért a pénzért, azzal nem okoznának kárt a gyerekekben.

lcsaszar 2015.04.10. 15:31:39

Apropó Alma zenekar: van még lejjebb is, ld. amikor Huzella Péter próbál zenélni a gyerekeknek. Szóval mindennek a jó oldalát kell nézni.

Mamacita 2015.04.11. 11:04:03

Savanyú a szőlő :)

Gábor Kampeller 2015.04.12. 20:22:57

Ha még csak savanyú lenne! XD De olyan elképesztően rosszindulatú és átlátszóan dühös, hogy azon gondolkodom, mi a jó isten járhat ennek a cikkírónak ilyenkor a fejében? Mondjuk az világos, hogy szeretné azt a kis pénzösszeget a saját zsebében tudni, amiért más már megdolgozott, és amit ő nyilván sokkal jobban tudna csinálni, gondolom elkölteni is okosabb célokra :P.
Javaslom, a sok piszkálódó és lényegében csak az elégedetlenségét kifejező, politikai ponyva mögé bújó bunkóság helyett írjon inkább mesét! Tessék megmutatni a népnek, mitől döglik a légy!Mi az, ami kell nekünk, a gyerekeinknek, és mit hagyunk ki, ha nem ismerjük meg az ön világos zsenialitását! Előre! Ne hátra!

cintuska 2016.01.17. 03:14:22

Te jó ég. Ez írtó gáz amit itt összehordtál. Ne haragudj, nem szoktam az embereknek ilyen posztokra válaszolni,de nem tudom megállni szó nélkül. Óvodapedagógusként igen is, bátran, tiszta szívből tudom ajánlani mindenkinek ezeket a könyveket.
Feltennék egy kérdést,amin úgy gondolom vérig leszel sértve..de tulajdonképpen, neked miért is van gyereked? :) Szarozod azt, amit a gyereked szeret? Ez tiszta, önzetlen szeretet? Mit szóltál volna ha annak idején a te szüleid szarták volna azt amit te annyira szerettél?! Éppen ezért vannak ilyen lelkisérült gyermekek a mai világban. Rohadt magas az elvárás a szülők felé.. Elbassza a vasárnapodat? Miért? Inkább próbáld meg ,hogy leülsz a gyereked mellé, és együtt nézitek. Talán közelebb kerülhetsz hozzá..mert ha te ezt szarozod akkor nem hiszem,hogy csak a mesével van gondod ;) Ja és tudod a szülőknek nincs elbaszva ilyenkor sem a nap, hiszen addig míg a gyerek lesi a mesét, addig te tudsz szépen dolgozni, takarítani,mosni, főzni..tudod, segíteni esetleg otthon,ha már a gyereked érzelmi világa ennyire nem érdekel ;) Egy kicsit szállj magadba, és gondolkodj, milyen szülő is vagy te valójában :)

Kid Sampson (törölt) 2016.06.13. 19:28:01

@cintuska: Óvodapedagógusként ajánlani ezeket a könyveket, az igen... :D
A Bogyó és Imbecillis mesesorozat fő hibája, hogy rettentően primitív a szövege, még gyerekkönyvhöz képest is. Nincsenek vonatkozó, birtokos vagy személyes névmások, gyűjtőszavak, minden szereplő, minden tárgy nevét mindig kiírja a tisztelt szerző. Hogy ez miért baj?

"A rendkívüli mértékű redundancia nem egyszerűen azért baj, mert bántja az érzékeny bölcsészfüleket, hanem mert a szövegértési kompetencia egyik legfontosabb összetevőjére nem készíti fel kicsiny hallgatóit: arra, hogy megértsék, amit a szöveg pusztán jelez, de nem mond ki. Az pedig, hogy a mesék folyamatos nyelvi beavatkozást igényelnek a felolvasótól, egyrészt bosszúságot okozhat a felolvasó felnőttnek, de ennél is nagyobb baj, hogy a beavatkozás szükségének felismeréséhez már bizonyos nyelvi kultúrára van szükség, vagy­is ezúttal is azok a gyermekek juthatnak hozzá a magasabb minőséghez, akiknek családjában már eleve rendelkezésre áll efféle minőségérzék és műveltség. Talán patetikusan hangzik ez a tézis, de a szerző és a kiadó fokozott gondossága, az intézmények minőségérzéke a kulturális javak demokratikusabb eloszlásához is vezethet, míg a trehányság az otthonról hozott különbségek átörökítését szolgálja. "
www.es.hu/molnar_gabor_tamas;mese_olvasas_kritika;2009-02-24.html

Györgyi Fenyvesi 2017.02.19. 23:08:59

Szerintem ezek a könyvek gyerekeknek szólnak, nem anyának, apának. Nem biztos, hogy mindig csak Benedek Elek meséket kell hallgatniuk. Ráadáasul mi néha átköltjük olvasás közben, ami feldobja a néha már-már túlzottan idilli történeteket.
Ami azt illeti, az írónő életkora inkább a 40-hez húz, mintsem az 50-hez, ha 74-ben született.
Mindenki azt olvas a gyerekeinek, amit akar, meg amit a poronty meghallgat.
süti beállítások módosítása