Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.04.22.

Így csinált a MÁV bunkó autóst a vasútbuznyákból

Hakapeszi Miki

Egészen elfuserált génállományom lehet, de a mai napig élvezem a vonatozást. Azon igazi hülyék szűk szektájába tartozom, akik ha tehetik, az ország legeldugottabb helyeire is inkább vonattal mennek autó helyett és e debil szokásomtól az sem tántorít el, hogy az alattomos vasúti budiszag gyakran több mosás alatt sem távozik a gúnyámból.

A héten csak egy rutinlátogatás volt tervben, Tapolcára nem nagy kunszt elzötyögni. Ott laktak a valaha élt legszebb magyar mozdonyok, nosztalgikus élmények fűznek a városhoz, maga az útvonal pedig az egyik kedvenc, a Balaton északi partján nehéz leakadni az ablakból, Badacsonyban pedig jól esne leszállni hörpinteni egy kis jó helyi bort.

De a MÁV nem gondolta úgy, hogy e hét szerdán neki úgynevezett vasúti szolgáltatást kellene biztosítania. Persze van olyan, hogy túrni kell a sínt, meg emberemlékezet óta omlik a löszfal Kenesén, de azzal mégis horror szembesülni, hogy pont beszopom a történelem leghosszabb vágányzárját. Mert józan ésszel lehet krampácsolni a szottyadt talpfát akár 10 kilométeren át, na de Szabadbatyitól Akaliig? Az van vagy 100 kilométer baszki. Hol a tökömben dolgozik ott annyi melós? 

Persze biztos az a megfejtés, hogy a löszfalat túrják egy darabig, s akkor már jobb most egy hosszú zárat elrendelni és minden más kis szart megreparálni, mint hogy később külön kelljen máshol buszoztatni az utast. Főleg, ha attól is fosnak, hogy belecsúszhatnak a nyárba, amikor aztán óriási botrány lenne a vágányzárból. Ezért duzzogva el is fogadnám a világbajnok hosszúságú lezárást. De ha már Tapolca, inkább mennék kerülővel, de vonattal.

Csakhogy a déli parton is áll a bál, fél éve túrnak, ott is vagy 40 kilométeren nincs vonatközlekedés. Hurrá. De még ezzel se csesznének ki velem az igazi vonatbarát megtalálja a harmadik variációt: Veszprémbe vonat és onnan Tapolca kibírható állomásról induló buszon, ez még mindig csak egy átszállás és eleve a központba jutok. A poén kitalálható: e hét elején tök véletlenül Fehérvár és Várpalota között is vágányzár van és vonatpótló buszok viszik az utasokat. Három párhuzamos vonal tehát, de vonatforgalom sehol.

Na asszem ez lett az a pont, ahol távozott belőlem a vasútbuznyák, s kiesett a számon: bekaphatják a derék mávos szervezők az összes vérbő faszom. Még az éjféli nagy áremelés előtt bekurbliztam és feltankoltam a verdát, ma pedig kényelmesen elgurulok Tapolcára közúton. Matrica nélkül is élvezet az út a 811-esen, meg az északi parton, a vonatnál sokkal gyorsabb is. S külön előny, hogy áthaladhatok és a nyálammal nyilváníthatok véleményt a csodás Felcsúton.

Azt pedig már pont leszarhatom, hogy a Déli és Kelenföld között is korlátozott a forgalom. Akkor ugyanis nem tudtak krampácsolni, amikor két hónapig alagútomlás miatt nem jártak be a pályaudvarra a vonatok.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr957387624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2015.04.22. 08:07:15

krampácsolni jó - bakter brothers..........., csakhogy hallgassuk meg a másik oldalt is !!!

ingyenebed 2015.04.22. 13:50:16

figyu,

grat, hogy végre rájöttél.

a tömegközlekedés úgy általában egy kalap szar, aki teheti, nem használja. csak ha muszáj.

ez elvi kérdés.

sajnos most megint a kollektivista irányba megyünk, aki kocsival jár, az tetves geci, meg kell torolni, mer mit különcködik.

amúgy meg fejenként évi 30 ezerbe van a máv mindenkinek az adójában, akár vonatozik, akár nem.

szóval ki kell bszni az egész bandát, úgy ahogy van. forduljanak fel éhen.

Arcade Macho 2015.04.22. 13:51:30

nyari balatoni vasutazas az egy elmeny
kell venni sok sort es sok asvanyvizet es raszanni az egesz napszakot es ugy okes
40 perc atlagkeses az meg egy elfogadhato szint :)

Arcade Macho 2015.04.22. 13:52:38

@ingyenebed: ez az allitas HAMIS!!!

napkozben metro vs autonal az autos masszivan szop, idoben es koltsegben is

Netuddki. 2015.04.22. 15:18:22

"S külön előny, hogy áthaladhatok és a nyálammal nyilváníthatok véleményt a csodás Felcsúton."

Köpj egyet a nevemben is!

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt 2015.04.22. 15:21:38

Tisztelt Hakapeszi Miki!

A Lepsény – Szántód-Kőröshegy vasúti vonalszakasz korszerűsítését 2014. szeptemberében kezdte el a NIF Zrt. megbízásában a vállalkozó. A felújítás előtt a szakaszon 80 km/h és jelentős hosszon 60 km/h lassító jelek voltak érvényben. A fejlesztésnek köszönhetően a pálya 100 km/h vasúti közlekedésre lesz alkalmas. Szabadifürdő megállóhely – Siófok állomás – Zamárdi felső állomás között új, második vágányú szakaszok épülnek, biztosítva ezáltal a vasúti közlekedés zavartalanságát. A vágányzár, június közepén, a nyári menetrendváltással, megszűnik.
A NIF Zrt. fejlesztésében épül a Várpalota elkerülő út, ami két helyen is keresztezi a 20. sz. vasútvonalat. A modern, biztonságos közlekedés érdekében az elkerülő út a vasút alatt fog futni ezen a két ponton. Az aluljáró kialakításához a meglévő vasúti nyomvonal elhúzása szükséges, emiatt 5 napos vágányzár alatt építi ki a kivitelező az elhúzott vasúti nyomvonalat. A pótló buszos közlekedés 04.18-án hajnalban kezdődött és 04.22-én este fejeződik be. A vonatok 04.23-től a megszokott rend szerint közlekednek. Szabadbattyán és Balatonakali között ideiglenesen szünetel a vonatforgalom a parti löszfal stabilizálására szolgáló munkák elvégzésének idejére. A helyreállítást a MÁV végzi, hogy a nyári menetrendváltással a közlekedés zavartalanul biztosított legyen a Balaton északi partján is. Szabadbattyán–Balatonakali-Dörgicse állomások között április 29-ig a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vasútvonalon módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. Szabadbattyán, illetve Lepsény és Balatonakali-Dörgicse állomás között vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A tapolcai gyorsvonatok a Szabadbattyán–Balatonakali-Dörgicse vágányzár miatt nem közlekednek április 29-ig, az északi partra utazókat a nagykanizsai gyorsvonatok szállítják Budapest-Déli és Lepsény között, onnan vonatpótló autóbusszal biztosított a továbbutazás.

Üdvözlettel,
Loppert Dániel
Kommunikációs vezető
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Madag Oszkár 2015.04.22. 15:55:23

Bunkó vagy te autó nélkül is, fiam. Bár igazságod vagyon.
LoppeLt Dánielnek egy kövér piros pont bevésésre került a korrekt reakció okán.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.22. 16:26:35

@ingyenebed: "..aki teheti, nem használja. csak ha muszáj.

ez elvi kérdés."

Inkább pöfékeljen a dugóban..A bevezetésre kerülő dugódíjhoz pedig az EU ragaszkodik, nem a főváros vagy az állam.. Egébként én agglomerációs vonathasználóként számos kedvező változást észleltem a vasuti közlekedésben az utóbbi években. Új szerelvények, sűrűbb menetrend..

Eric Arthur Blair 2015.04.22. 16:57:07

@Madag Oszkár: Loppert Dániel zanzásította a menetrend változást, ezzel meg is magyarázta, hogy Hakapeszi miért tért át/vissza a tragacsos közlekedésre. Szerintem NO piros pont!

nimonic 2015.04.22. 17:10:28

Semmi baj a vasuttal.Zürichből jõvõk ėpp ės minden ok.Rend, tisztasàg,pontossàg.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.04.22. 17:29:56

@NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt: @Madag Oszkár:

Tisztelt Loppert Dániel!

Megtisztel a reakciójával, kár, hogy az egyetlen új infó benne, hogy miért túrták szét a 20-as vonalat is. Ami felbaszta az agyam, arra nem kaptam választ: miért egyszerre és a 29-es vonalon miért 100 kilométert zártak le? Egyébként sokat segítene, ha pl. a MÁV kommunikálná az okokat is, nem csak felkúrná a vágányzári menetrendet.

üdvözlettel

Hakapeszi Miklós

zsoltix 2015.04.22. 18:25:52

Olyat már láttam töbsször itt a blog.hu-n hogy egy-egy politikus beregisztrált egy-egy bejegyzés miatt, de hogy maga egy Nemzeti Akármilyen Zrt, ez nekem új. :)
Különben egyszerű a választás, ha sörözni akarsz útközben, akkor vonat, ha cigizni, akkor autó. :)

recommented 2015.04.22. 21:02:43

@A megvalósult amerikai ólom..: Megtehettük vóna, hogy nem kérünk pénzt az EU-tól, akkor nem kérnének dugódíjat.

Untermensch4 2015.04.23. 02:21:51

@Arcade Macho: "ez az allitas HAMIS!!!

napkozben metro vs autonal az autos masszivan szop, idoben es koltsegben is "
Ez meg csúsztatás. A MÁV települések közötti személynemszállításáról beszélve a nemMÁV metró pont nem releváns. Jól hangzik ugyan de a MÁV tudtommal nem üzemeltet metrót. Ha hasonló logikával a sínekre fókuszálsz és erre próbálandsz presszionálni másokat is akkor megelőlegezett kontrázásként számítsd be a keskeny nyomtávúakat és a villamosokat is és íme, így is gyorsabb az autó. :)

titan 2015.04.23. 10:39:23

@Untermensch4: " a tömegközlekedés úgy általában egy kalap szar, aki teheti, nem használja. csak ha muszáj."
Szerintem ez nem csak a MÁV települések közötti személyszállításáról szól

2015.04.23. 20:54:28

Tehát ha láttok egy köpködő trabantost "Szeretlek MÁV" felirattal a kocsi oldalán , akkor az a menti lesz .

Arcade Macho 2015.04.23. 23:06:21

@Untermensch4: csatlakoznek titan -hoz hogy az eredeti allitas mirol is szolt :)

de ha mar megszolitottal, akkor nagy vonalakban

a vasut szerepe az elmult fel evszazadban atertekelodott, manapsag az elovarosi vasut es a nagyvarosok kozotti vasutnak van csak ertelme, es elorelathatolag a jovoben ez nem fog valtozni!

ez a balatoni vasutvonal kb a Balatonfenyvesi Gazdasági Vasút szinvonalat uti meg, lehet bele olni a penzt de szeritnem tok felesleges

Untermensch4 2015.04.25. 22:01:17

@Arcade Macho: Ha kiterjesztjük a témát úgy általában a tömegközlekedésre, akkor sem leszünk boldogabbak.
Kezdjük azért a MÁV-val. Mindenki adójából beleöntenek egy rakás pénzt de jól össze lehet hasonlítani a jegyárakat a benzinárakkal aztán oltogatni egymást amortizációval és a KGFB árával. A legritkább az hogy egy utaskilométer költségét egy autóskilométer költségével próbálja meg valaki összehasonlítani.
Volán esetében hasonló a helyzet, a beleöntött adóforintjaink nem látszanak stb lásd fent. Egy ideje már nem hallottam az "ütemes menetrend" nevű próbálkozásról, akkortájt amikor kezdték a vonat-busz kombóról vonat-kerékpárra tértem át mert sokszor nem volt jó az ütem.
Összességében az szív a legtöbbet aki nem vasút mellett lakik és naponta kétszer jár a volánbusz, olyan időpontokban ami nem összeegyeztethető a munkába érkezés munkaadó által elvárt időpontjával, egyébként meg az adójából még a négyes metróba is ment amit esetleg soha nem fog használni mert nem jár abban az országrészben.
A MÁV-ba egészen addig bármilyen formában pénzt rakni felesleges amíg egy korrupciós csatorna. Az meg hogy a MÁV méri a saját pontosságát, még viccesebb. Persze ha azt mondom hogy a vonat tíz percet késik amikor egy órát, aztán én csinálom a saját adataimból az éves statisztikát akkor nagyon szép számok lesznek benne.
Az eredeti kommenteg egy "ingyenebéd"-nek adott válasz volt. A költségekre vonatkozó részéhez: amíg az önkormányzatok a parkolásért védelmi pénzt szednek addig annak a költségét bizony ki kell fizetni. Nem is lenne ez idegesítő ha nem hazudnák "szolgáltatás"-nak. Pont olyan helyen lakom ahol a ház előtti parkoló ilyen misztikus átalakuláson ment keresztül, "szolgáltatást" kezdtek végezni rajta/benne ami abban nyilvánul meg hogy hetente két órát kijelöltek amikor nem parkolhatok ott mert "úttisztítás" de ha mégis akkor a húdekedvezményes lakossági parkolóbérleten felül még külön fizethetek mert vagyok olyan szemét hogy pont parkolni akarok, aminek a "szolgáltatási" díját állítólag egész évre kifizettem. Ilyen szolgáltatást én is szívesen végeznék bárkinek, a semmiért beszedett pénzből szívesen fizetnék adót is, tényleg, miután a takarítóautóra elszámoltam a kilométereket.
A tömegközlekedés abban az elméleti esetben gazdaságos amikor magas % a kihasználtság, inkább tömeg van mint közlekedés. Az emberek viszont nem szeretik a zsúfoltságot, más emberek bűzét és ostoba beszédét. Ezen problémákat a tömegközlekedés csak olyan áron tudná leküzdeni amikor már olcsóbbá válik az autó, ami utaskm-re számítva évekkel ezelőtt is olcsóbb volt, idei adatokat nem tudok de van egy megérzésem hogy most is.
De csavarhatunk még egyet a történeten. Az autós-kerékpáros trollháborúknál figyelhető meg hogy nem fér a zemberek fejébe hogy a két járműféleség között van pár egyéb, pl azok a háromkerekű izék amikkel tele van dél- és délkelet-ázsia. Kicsiny motor, burkolat a csapadék ellen és kiseb helyen elfér mint egy autó, 3-5 személyes is lehet. Vszeg EU-konform is mert az olaszoknál is van.
Eredetileg a cikk meg Budapest-ről balatonra utazásról szólt. Ha ezt meg lehet oldani metróval akkor természetesen arról is beszélnünk kell. :)

Arcade Macho 2015.04.28. 00:28:23

@Untermensch4: "Összességében az szív a legtöbbet aki nem vasút mellett lakik és naponta kétszer jár a volánbusz, olyan időpontokban ami nem összeegyeztethető a munkába érkezés munkaadó által elvárt időpontjával, egyébként meg az adójából még a négyes metróba is ment amit esetleg soha nem fog használni mert nem jár abban az országrészben."

igen ez egy meltanytalan helyzet
szerintem a valodi videkieknek adando benzinado kvazi mentesseggevel (azaz a benya ~ 200 lenne) lehetne ezt kikuszobolni

mashol is sokszor pofaztam mar, es akkor most is megemlitem hogy igen ez a Bp es kornyeke celzott utdijjal valo megsarcolasat jelentene, aminek en mint oslakos budapesti nagyon orulnek, es nem mellesleg a kozlekedeshez jutashoz valo alapjog egy kisse kiegyenlitettebb lenne

persze ehhez el kellene fogadni azt hogy a vasutat be kell zarni a francba(a agglomeracios es nagyvarosok kozti kivetelevel), es azt a penzt celzottan odaadni a kis falvak pogimesterkeinek, legalabb csinaljanak is valamit a sok szabadidejukben :)))
süti beállítások módosítása