Méltatlanul elsikkadt Lázár főhelytartó bejelentései közül az a mondat, mely szerint semmi szükség Volán-társaságokra, akár meg is szűnhetnek a szerencsétlen állami busztársaságok. Lesz helyettük MÁV , mondta. Jó lenne arra gondolni, hogy Jánosnak fingja nincs arról, amiről beszél, de a Fidesz eddigi kormányzása alapján valószínűbb, hogy valami kurvára alakul már a háttérben és elkezdték az információk adagolását.
Végül is mi a fasznak Volán, hiszen a települések nagy részébe csak buszon lehet eljutni, vonat nincs. Annyira irreálisnak tűnik, hogy simán megszüntessék a buszközlekedést, hogy talán nincs is értelme róla beszélni. (Meg persze törvényi kötelezettsége is van az ellátásra, de ezt miből tart átírni?) De egyrészt elég sok egészen hihetetlen és dilettáns dolgot megléptek már, másrészt a fideszes arcokat köztudottan megcsapta a mozdonyfüst. Öt éve kitartóan szopatják a Volánokat buszbeszerzés-tilalommal, vasúttal párhuzamos járatok tiltásával, teljes bizonytalanságban tartással. Privatizálni kéne, uniós alapon piacot nyitni, de húzzák-halasztják. Ezzel szemben a megalománia és az ész nélküli vasútmánia keresztezéséből születnek olyan gyöngyszemek, mint a felcsúti stadionhoz vezető kisvasút.
Nem lehet tehát teljességgel kizárni, hogy egy csomó buszjáratot meg akarnak szüntetni, hiszen mér járjunk Merzsóval, ha van Trabant is. Minek menjen a piacra Manci néni a 20 méterre levő buszmegállóból, ha van vasútállomás a hetedhét határban, a halál farkán – lehet így is csinálni. Tiltsuk be a mobiltelefont, hiszen van vezetékes is. De talán valószínűbb, hogy a MÁV alá akarják betolni a busztársaságokat. Zseniális ötlet. Voltak jól és gyengébben működő Volánok, lehetett volna ott még sok mindent javítani, de a MÁV mindig is egy vállalhatatlanul szarul működő pénznyelő volt. Spórolhat pár milliárdot a mostani vezérnő, amíg teljesen át nem alakítják, a vízfejet le nem kaszálják, addig csak annyi a változás, hogy nem gőzölög annyira a szarkupac.
Ez az egész tömegközlekedősdi amúgy egy szakma lenne. Van ahol a vonatot érdemes fejleszteni, de van, ahol a busznak nincs alternatívája. Az utas- és fuvarozói igények függvényében kell mindenhol a világban megtalálni a helyes arányokat, az a normális. És a lehető legprofibb összehangolása busznak és vonatnak. Nálunk viszont érthetetlen vasútbuzulás megy. Attól, hogy Fónagy kartársnak mozdony volt az oviban a jele, Viktornak kisvasút kell a stadionhoz, János meg talán egyszer behúgyozott egy buszon, nem az egyéni érdekeknek, ökörségeknek kellene alárendelni a szakmai döntéseket.
De vissza a legvalószínűbb verzióhoz. A főmutyerátor mondta, hogy több opció van az asztalon, csak egy az, hogy a vasút lenyeli a buszokat. Nevet nem mondott, de hamarosan színre kell lépnie kis személyes kedvencének, Vitézy Dávidnak, aki épp azzal foglalatoskodik, hogy valami nagy vasút-busz összehangolást összehozzon. Janó már alig várja, hogy megmutathassa Tarlós barátjának, kár volt kicsinálnia Budapesten a kis Dávidot. Valami azt súgja, Vitézy valami nagyon durvával készül előállni és Lázár volánmegszüntetős bégetése ennek a megszellőztetéseként értelmezhető. Meg egy Tarlósnak bevitt méretes sallerként, ami a nagyarcú farokméricskélők közti meccsen különösen fontos.