Kábé két hete van még Vitézy Dávidnak, hogy letegye az asztalra a saját maga által készített koncepciót a közösségi közlekedés átalakításáról. Elvileg július 31-ig tart a féléves miniszteri biztosi megbízatása, így bizonyára gőzerővel dolgozik az anyagon, úgy, mint kevésbé jó helyre született kortársai a diplomamunkájukon.
A magát a Facebookon immár közszereplőként, azon belül „közlekedési szakember”-ként is népszerűsítő budai úrigyerek ezúttal azt fogja megmondani, hogyan utazik majd Bözsi néni a Bivalybasznádról Mucsaröcsögére.
Ha azt nézzük, hogy Dávidunk mit tett Budapesten, nagyjából lehet sejteni, hogy mi vár a vidéki Magyarországra. Nyilván létre akar hozni egy Nemzeti Közlekedési Központot (NKK), amit ki más vezethetne jobban, mint ő maga és baráti köre. Ez a módszer a BKK-nál is bevált. Aztán szépen maga alá akarja, illetve fogja döngölni a MÁV-ot, a Volánokat, de talán még a vidéki nagyvárosok helyi közlekedési cégeit is, ahogy ezt a BKV-val is megtette. Ezáltal évi 400 milliárd forint felett diszponálhat, ami sokszorosa a BKK forgalmának, és még ehhez jönnek a fejlesztési pénzek, ami közel ugyanennyi. Nyilván ott fog minden cégvezető és építőipari vállalkozó csúszni-mászni az előszobájában, ő pedig az ész mellett oszt nekik némi zsugát is. Nyilván indít egy rakás építkezést, hogy minden f-közeli cégnek jusson vaskos falat. Később bekebelezi a Közlekedési Hatóságot is, és az ő aláírása fog díszelegni még az úrvezetői jogosítványokon is.
De persze az is lehet, hogy valóban úgy viselkedik majd, mint egy igazi szakember, aki meg meri törni a jeget: a szürke és lerohadt tömegközlekedési rendszerünket szivárványszínűre változtatja, valahogy úgy, ahogy Budapesten is tette.
Na de vajon mer-e majd tabukat döntögetni?
Le meri-e írni, hogy a vasúthálózatunk fele életképtelen és azonnal be kellene zárni?
Le meri-e írni, hogy a nyuggerek és vasutas rokonságok ingyenes utazását azonnal meg kell szüntetni?
Le meri-e írni, hogy az életképes személyszállítási tevékenységeket liberalizálni kell?
Le meri-e írni, hogy a menetrendekről helyi szinten kell dönteni, és nem a fővárosban?
Ezek a dolgok egy normális országban nyilvánvalóak, de nálunk, a szerzett jogok diktatúrájában még beszélni is csak a kiváltságosoknak lehet erről.
Na és épp ez az, hogy ha valaki ebben a kurva országban kiváltságos, akkor Vitézy az. Miközben mindenhol a közszféra leépítése a cél, ő felpuffasztott egy kétezer fős szervezetet maga alá, nem csoda, hogy a kormánynak megint alá kellett nyúlnia a budapesti tömegközlekedésnek. Miközben az állam mindenhol visszavásárolja, vagy épp einstandolja a közműszolgáltatókat, ő BKK vezérként a budapesti buszüzemeltetést épp ellenkezőleg, kiszervezte. Szélesnek és más haveroknak, ráadásul horribilisen drága módon.
Emberünk tehát szeret és tud is az árral szemben úszni. Még van pár nap, hogy megtudjuk: tényleg közlekedési szakember-e vagy ócska fideszes mutyis karrierpolitikus.