Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.09.11.

Itt a népszavazás a menekültekről: kellenek ők nekünk?

Hakapeszi Miki

Csak lesünk kifelé a fejünkből, hogy mennyire behülyítette, sőt lealjasította az internet népének nem csekély hányadát ez a menekültkérdés. Én csak kétszer írtam róla, először még júniusban, amikor már látszott, hogy Európa baszik az egészre, de Viktor már tolta a kampányt, majd most, amikor a magyar állam helyett égett a pofám a miatt, amilyen embertelenül bánik a menekültekkel. Először persze viktornyalonc féreg voltam, most meg ballib hazaáruló, ami azért szórakoztató. De közben sok minden elolvasva és megértve sem bírtam kibogozni, hogy mit is kíván a magyar társadalom menekültügyben azon túl, hogy a többség nem akarja ide őket.

Most, hogy akár népszavazás jöhet a dologról, beelőzünk és mi is jól bekérdezünk a szavazással. Lehet, hogy hülye válaszlehetőségek vannak, de legalább nem annyira irányított és demagóg, mint amint Viktorék szoktak a konzultációk során papírra böffenteni. A könnyebb szavazás érdekében azért álljon itt pár gondolat arról, hogy mi folyik itt, illetve mi fog várhatóan.

A lényeg, hogy Európát meglepetésként érte a menekültválság. Már százezrek voltak úton, amikor az EU vezetői még fűrészelték a fingot, meg elmentek nyaralni. Mire aztán kapcsoltak, az összes tagállam kialakította a maga álláspontját. Viktor időben, sőt, kifejezetten korán ébredt, de szokás szerint a politikai haszonszerzés lebegett csak a szeme előtt, beindította a gusztustalan és hazug menekültellenes kampányt. Közben baszott felkészülni az áradatra, csak a szája járt, de mint kiderült, nem is akart foglalkozni azzal, hogy megfelelő körülményeket biztosítson a nálunk uniós területre lépőknek, mert azt hitte, minél rosszabb nekik, annál kevesebben jönnek utánuk. Ez se jött be.

A kerítés hatástalannak bizonyult, a tranzitzónát bukták, mielőtt elindulhatott volna. Az áradat még fokozódhat és itt áll az állam gatyára vetkőzve. Az itthonra szánt mocsokkampány sikere még kérdéses, az már jó hír, hogy nem nőtt tőle a népszerűsége, de fontosabb, hogy a nemzetközi politikában szopásra áll a töpörödött csodacsatár. Arra számított, hogy Európa nagy részén a menekültellenesség kerekedik felül, ehhez képest a legtöbb ország befogadónak tűnik, de legalább a humánus és közös megoldás irányába halad. Lehet utálni, hogy a dagi Angi mozgatja a szálakat, de ma úgy fest, hogy a németek mellé beállnak a legnagyobbak és úgy megeszik Vityát reggelire, ahogy a kis dzsigoló Ciprasszal tették pár hete, kiccsávó azóta se tért magához, le is mondott a picsába.

Majdnem biztos, hogy lesz kvóta, akárhogy rázza az öklét Viktor vezetésével Káeurópa. Kapunk zsét, de kapunk menekülteket is nem csak tranzitra, hanem állandóra. Ebben a helyzetben érdekelne, hogy ki mit gondol, mit kellene a magyar kormánynak csinálni. Arról nem nyitunk vitát, hogy a Magyarországon keresztül nyugatra tartó menekülteknek tisztességes körülményeket kell biztosítani. A kérdés az, hogy meddig tartson az unióellenes kuruckodás, s legfőképp, fogadjunk-e be távoli háborús zónákból érkező menekülteket, vagy mondjuk azt, hogy ehhez semmi közünk, egyéni szocprobléma, mi nagy keresztyének vagyunk, ti meg húzzatok vissza a hazátokhoz közelebb levő békés országokba, vagy kopogtassatok a gazdag arabéknál az öböl partján. Nagyon kíváncsiak vagyunk a szavazás eredményére.

Szolgálati közlemény: szigorítottuk a moderálást. Eddig kurva lazán vettük, minden barom idefoshatta az agymenését, ha nem kurvaanyázott és zsidózott, de az előző poszt alatti kommentáradat elmebeteg trollhadserege kibaszta a biztit. Mostantól statárium van, gondolkodás és indoklás nélkül kikúrunk mindenkit, aki ész nélkül becsmérel, követelőzik, vagy szétszemeteli a kommenteket, tényeket kérdőjelez meg. Azt szeretnénk, hogy az idióták kitakarításával újra érdemes legyen olvasni a hozzászólásokat és értelmes viták alakuljanak ki, mint korábban. Ez nem cenzúra, hanem minőségvédelem, akinek meg nem tetszik, az húzhat gyorsan a faszba.

 

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

161 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr447776182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.11. 18:23:02

@megamedve: Merkel volt talan ket hete az egyik nemet nagyvaros (talan Duisburg) egyik ilyen no-go zonajaban. Es azt mondta, hogy erre nincs megoldasa. Hoppa, kemenyen megmondta a sajat fajtajanak, hogy nem tud a nemet allam mit kezdeni a kulfoldiek altal letrehozott "kozigazgatasi" teruleten, ahol neki kellene fenntartania a jogot es rendet. Ennyi meg egy bambi.

Hakuho 2015.09.11. 18:25:22

Több kérdést is érdemes körüljárni, mielőtt népszavaznánk.

1. menekült, vagy gazdasági bevándorló?
Végül is mindegy. Aki nincs otthon életveszélyben, csak jobban akar élni, (pl magyar fiatalok százezrei)az is menekül valami elől. Aki meg az életét menti, az is megnézi, hogy ha már el kell indulni, olyan helyre érkezzen, ahol egyben jobban is tud élni. (mint ahogy 56'-ban se Mongóliába vagy Szudánba menekültek el itthonról a magyarok). Szóval a két státusz eléggé összemosódik.

2. Beengedjük-e őket vagy bezárkózzunk?
Ez sajnos nem kérdés. Le lehet zárni Európa határait légmentesen, de ezzel a migráció nem állítható meg. Ez a mostani csak gyenge szellő ahhoz képest, ami az éghajlatváltozással hamarosan várható lesz. Ha már ezen is elbukik Európa, mit csinál majd akkor? 3 méter magas fal mögé felhúz egy 6 métereset is? Most még batyuval jönnek, éhesek és le szeretnének telepedni. Ha kizárjuk őket, egy idő után fegyverrel jönnek, és nem kérnek, hanem elvesznek. A kérdés tétje, hogy megágyazunk-e egy újabb világháborúnak.

3. Kinek a problémája? Magyarországé? Németországé? Európai Unióé?
Ezt nem is kell ragozni. Az emberiségé. A világé. Nem feltétlenül az EU-nak kell megoldani a kérdést. Most kezelnie kell a helyzetet, de már most meg kellene indulnia a probléma világméretű megoldásának, vagy késő lesz.

leader of noobs · http://sjwriporter.blog.hu 2015.09.11. 18:25:45

@panelburzsuj: A svédeknél 2013 óta minden szír állandó lakosi státuszt kap, ahonnan kb. 4 év a jolyjoker EU-s útlevél.

blog.migreat.com/2015/09/07/sweden-offers-permanent-residency-to-all-syrian-refugees/

♔bаtyu♔ 2015.09.11. 18:27:00

@StanLee: Inkább nem akar. Majd csak olyan 15-20 év múlva jön az el, amikor már valóban nem is tud ezzel mit kezdeni.

Semper Fidelis 2015.09.11. 18:27:03

Életveszélyes az, hogy csak úgy jöhet át a határon bárki, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne. Lehet akárki, köztörvényes, terrorista, a kutya nem tudja azonosítani. Aki megkérdőjelezi az állam jogát arra, hogy eldöntse ki jöhet és ki nem, az nagyon rossz úton jár. Ugyanakkor már németországban is tüntetnek, lásd Lübeck illetve ma az osztrákoknak is kijutott a jóból.

Könnyű persze párás szemű humánusként megnyilatkozni, csak az ébredés lesz keserű.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.11. 18:27:07

@panelburzsuj: De, Merkel megmondta par hete, hogy full integracio, aminek a vege a nemet allampolgarsag. A tavaly legalisan behozott 20000 szir is lassan nemet allampolgarra avanzsal. Errol is cikkeznek suttyomban a liberalis lapok, igaz nem sokaig vannak fooldalon ezek a cikkek, gyorsan eltunnek a cimoldalrol.

Ad Dio 2015.09.11. 18:27:10

@Draconus:

Az, hogy a kvóta működni fog-e vagy sem, az egy másik kérdés. Meglátjuk. Viszont ha nem akarjuk teljesen elengedni az európai közösség eszméjét - amiért nagy kár lenne, mert az életünket elvi és gyakorlati szinten nagyban gazdagítja - akkor nem szabad teljesen magára hagyni egymást a bajban.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.09.11. 18:29:04

@Arcade Macho: "a mi kulturankat azaz hogy vonatokat nem dobalunk kovel"

Ez a vonat már elment, sajnos.

panelburzsuj 2015.09.11. 18:31:15

@leader of noobs:
Ez nem uniós ajánlat, ez a svédek saját külön bónusza.

De ez elől kevés migráns fog Pusztaszabolcsra bujdosni.

Ad Dio 2015.09.11. 18:31:44

@különvélemény2:

"Gondolkodás nem az erősséged."

Annyian mondták már, hogy hajlok rá hogy van ebben valami :-).

Viszont azt nem gondolnám, hogy a 100.000 mind BP-re menne. Amíg konkrétan ellátást, szállást kap tőlünk, addig oda meg ahol helyet készítünk neki. Jellemzően 500-1500-as csoportokban. Ha pedig munkát vállal, oda megy ahol a munkát megtalálja.

Pipas 2015.09.11. 18:31:47

@Ad Dio: "Elbírjuk és el is kell bírnunk."

Épp meg vagyok kicsit szorulva anyagilag. El bírnál küldeni nekem háromszázezret? :)

leader of noobs · http://sjwriporter.blog.hu 2015.09.11. 18:33:07

@Hakuho: "Ha kizárjuk őket, egy idő után fegyverrel jönnek, és nem kérnek, hanem elvesznek. A kérdés tétje, hogy megágyazunk-e egy újabb világháborúnak."

Azért az EU-s hadseregek annyira nem gyengék. Az egész csak politikai akarat kérdése. Ha idejön 200 millió ember, akkor nem kérdés, hogy lőni fognak.

Ad Dio 2015.09.11. 18:34:53

@Pipas:

Van márkám, elfogadod? Mert ha jól hallottam hamarosan úgyis újra bevezetik? :-D

Nb: nem azt mondom hogy tapsikolunk a gyönyörűségtől, mert nem. Én sváb vagyok, tudok számolni. Mondhatni születési károsodásom hogy számokban mérek szinte mindent. De ebben a kérdésben ez a legkevésbé fájdalmas opció.

panelburzsuj 2015.09.11. 18:35:11

@StanLee:
A "lassan" meg a "gyorsan" a propagandista süketelés.

(Libsibe is, egyébbe is.)

Egyébként Merkel meg német ajánlatot tett. Nem uniósat.

Szóval ettől Sárbogárd még mindig nincs akut veszélyben.

panelburzsuj 2015.09.11. 18:37:31

@Pipas:
Olcsón adod a házad meg a bennégett nagypapit.

Draconus 2015.09.11. 18:38:02

@panelburzsuj: Értem. Szóval hogyha nem adunk állampolgárságot a menekülteknek, akkor pakolgathatjuk őket ahová csak akarjuk. Bárminek nevezzük is a dolgot, akkor is csak másodrendű polgárai lesznek az EU-nak, ez pedig nem fog nekik tetszeni. Pont úgy tűnik, hogy meg szeretnék magukat húzni, igaz?
Először Németországba AKARNAK menni, aztán egy részük Svédországba AKAR menni, ráadásul úgy tűnik, az a vélekedés sem fedi a valóságot, hogy a nagy átlag képzettebb a magyaroknál, szóval nem lesz egyszerű őket integrálni. Különösen egy olyan társadalomba nem, ahol nem AKARNAK élni.
Nem hiszek abban, hogy zsarolással kikényszeríthető belőlük az együttműködés, főleg azért, mert a zsarolás és a kényszerítés is gusztustalan, nem emberhez méltó cselekedetek. Ha látszólag mégis elfogadják majd a dolgot, akkor is keresni fogják a kiskapukat, hogy oda menjenek, ahová ők szeretnének. Mivel emberek, szabad akarattal. Az EU határain belül ugyebár nincs ellenőrzés. Akkor mégis hogy akadályozod meg, hogy a végén mind visszamenjen Németországba, Svédországba?

különvélemény2 2015.09.11. 18:42:24

@Ad Dio: "Amíg konkrétan ellátást, szállást kap tőlünk"

Na ebből lenne a lázadás, amikor a kisebbségi kevesebbet kap, mint a "menekült"...

Egyébként még mindig nem gondoltál bele, mindig csak leírsz valamit.
100 000 * 60 000 =6 000 000 000
Ez a minimális börtönköltsége egy embernek (60000)
Tehát ha csak börtönkörülményeket teremtünk nekik, az 6 milliárd havonta.
És akkor még nyelvtanításról, iskoláztatásról és egyéb dolgokról nem is beszéltünk.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.11. 18:47:03

@panelburzsuj: En Nemetorszagban elek, szoval engem elegge erint a dolog. Magyarorszagot meg abban erinti, hogy a bajoroknak sem tetszik mar, ha olvastad volna az elozo hozzaszolasaimat, akkor lattad volna, hogy a bajor miniszterelnok Viktorral kozosen akar megoldast talalni a menekultproblemara. Az a megoldas Mo-t is erinti majd, ha hatarozottabb lepeseket kell tennie Viktornak a hataron.

panelburzsuj 2015.09.11. 18:47:36

@Draconus:
Ez is benne volt hat a pontban: ellátmányt csak a számukra kijelölt helyen kapnak. És ha "elcsavarognak", már az is "priusz", egy lépés a kitoloncolás felé.

Ha viszont képesek saját lábukon, legálisan megélni - akkor miért ne mehetnének, ahová tetszik?

panelburzsuj 2015.09.11. 18:53:24

@StanLee:
Láttam a bajor miniszterelnöki meghívást is (novemberre?), meg láttam a müncheni pályaudvarron rendezett migránsvendégelésről készített színes-szagos-képes riportot is (tegnapelőttről?).

A bajor miniszterelnök nyilván társakat keres Merkel fúrásához. Politikus az istenadta - ő is helyezkedik a sakktáblán. Orbán pedig tényleg szépen passzol a gyalogjai sorába.

Arcade Macho 2015.09.11. 18:57:36

@Brix: "Előbb-utóbb mindenki zárni fog, de már mi is későn tesszük...Európa most döntötte el a sorsát, a következő évszázadokra...."

ez nem igaz
Orban idejeben felismerte es a problema megoldasat hamarabb elkezdte mondani (plakat), majd amikor tenylegesen jottek, akkor vegre az embereknek leesett/leesik hogy mi is tortenik valojaban
(en kerek elnezest hogy a rendoroknek valo ellenszegulest az EUs torenyek betartasanak a poenra veveset es a vonatdobalgatgatast elitelem, remelem ettol meg nem vagyok n.ci!!!)

ellentete az osztrak pelda: zarjuk le a hatart, aztan jajj humanitarius katasztrofa na jo csak most az egyszer nyissuk csak meg, ja van par imbecillis barom aki atmegy embercsempeszni, mert jajjjj katasztrofaaaaaaaaaaa, hat menjenek, csak hiszen demokracijja van, masodjara azert sozljunk ra erelyesebben hogy azert tudjak, hogy tenylegesen buncselekmeny az amit tesznek
jelen pillanatban meg le van zarva a vasut is es a kozut is, es meg mindig nem kepesek kimondani amit Orban fel eve kimondodtt, hogy ezek gazdasagi migransok

Arcade Macho 2015.09.11. 18:58:43

@StanLee: "A masik meg egy mai bejelentes volt, miszerint az IFO intezet egyik kutatoja azt javasolja, hogy az emberek ne 63 evesen menjenek nyugdijba, hanem dolgozzanak tovabb, azert, hogy Nemetorszagnak ne kelljen ujabb hitelt felvennie a menekultugy finanszirozasara."

megkovetem magam
Orban egy kispalyas csoringer tetu
ezek basszus na ezek az igazi szemetladak!!!

Arcade Macho 2015.09.11. 19:00:12

@Brix: "Hogy vannak -e köztörvényesek köztük? Biztosan! "

sulyos informacio hiany!!!
kotelezo feladat: Scarface c. film megnezese

Tudományos libsizmus 2015.09.11. 19:03:01

Szép lassan felébred mindenki. Akkor majd végképp nem tudom, mivel fognak előállni a szélsőliberális fanatikusok. De valamivel elő fognak állni, az biztos. Aztán nehogy a végén ők legyenek menekültek.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2015.09.11. 19:03:30

Az agyament liberálisok a fasiszta magyar kormányt ekézték, hogy mozgósítják a hadsereget, és már szitává lőtt szír kisgyerekeket vizionáltak a déli határon, erre mit ad isten, ma a németek is mozgósítanak 4000 katonát...

Arcade Macho 2015.09.11. 19:05:16

@Firestarter.18: "Mert Juszuf nem lesz éppen felhőtlenül boldog amikor kiderül, hogy ahelyett, hogy Münchenben hereverézne a segélyből, Bukarestben seperheti az utcát."

Juszuf annyi penzt fog kapni a romanoknal az eletszinvonala fenntartasara mint a nemeteknel kapna, ha elmegy onnan akkor meg egy sikhulye, hiszen ki nem akarna nemet segelyes penzen a romanoknal kiralykodni?
danoknal negyed milka az annyi...

valaki az egyenletbol mintha kimaradt volna
ja igen!!! a nemet/francia multik altal kizsakmanyolt romaniai melos, ja igen nehez lesz nekik eloadni hogy 3szoranyit kap valaki azert hogy a herejet vakargassa...
lassacskan Orbannak mindenki a szovetsegese lesz...

Arcade Macho 2015.09.11. 19:11:28

@Draconus: "Akik a kvótarendszert jónak tartják, ugyan gondoljanak már bele, mi lenne, ha mi a magyar romákat ugyanilyen kvótarendszer alapján akarnánk elosztani a megyékben, városokban. "

Draconus for prezident!!!!!!!!!!!!!!!!!

arturdent 2015.09.11. 19:24:23

Üdv! Egyenlőre senki sem beszél a megoldásról. Miért nem lehet Sziriában rendet tenni, összedobni egy nemzetközi koaliciót, szerintem sec perc alatt rendet lehetne tenni. Megy a maszatolás a bonbázgatásokkal, aminek nincs semmi értelme. Szerintem csak az akarat hiányzik de nem értem miért, Irakot pillanatok alatt szétkurta az Usa és Anglia ez sem lenne nagyobb falat,, és valszin sokkal nagyobb támogatása lenne. Viszont lassan 4 éve nem történik semmi, és ez az igazán vérlázító. Azt hiszem az Usá nak jelentős szerepe volt a polgárháború kitörésében Sziriában, kutya kötelességük volna takarítani a szart amit hagytak maguk után.

pragmatika2 2015.09.11. 19:32:01

@Draconus:

"Először Németországba AKARNAK menni, aztán egy részük Svédországba AKAR menni, "

Ja, aztán odaér Svédországba aztán "Én a Lappföldre AKAROK menni, és ha nem mehetek, akkor a sínekre fekszem "

-JzK- 2015.09.11. 19:34:34

prochristo.blogspot.hu/2015/09/nem-segitek-bevandorloknak.html

Ezek azért jönnek ide, mert élősködni akarnak abból az európai jólétből, amit mi árják megteremtettünk magunknak, és ők soha nem lennének képesek maguknak megteremteni.

Szomorú kor ez, a nyugati civilizáció amiben tartozunk, szép lassan össze fog omlani. Magas ideák, erkölcsi elvek nélkül semmi sem marad fenn. Sovány vigasz, hogy ez a szabados vadliberalizmus sem marad fenn sokáig, nem képes reprodukálni önmagát a gyökerét vesztett fehér ember, a helyére jövő idegen tömegek meg nem fogják a kulturális marxizmust magukénak érezni (csupán haszonélvezőik neki), helyette a maguk otthonról hozott értékrendjét fogják szép lassan elterjeszteni. 15-20 év és elkezdenek megjelenni az első iszlamista államalakulatok, és a fehér ember meg csak tehetetlenül nézi, ehelyett azzal van elfoglalva, hogy különféle torzszültötek ilyen-olyan jogait bővítse a végtelenségig.

A libsik azzal védik őket, hogy áh, ne is foglalkozzunk velük, hiszen úgyis továbbmennek. Ez nem érv, ha csak két napig van is itt mindegyik, már itt lófrálnak utcáinkon. Én márpedig, ha kilépek az utcára nem akarok mindenféle négert meg egyéb szarbóljöttet látni. Ők nem tartoznak ide, ez egy fehér ország.

Másrészt a nyugatiak európai fehér keresztény testvéreink, a szomszédodhoz sem öntöd át a szemetet, nem igaz? Felelősséggel tartozunk értük is, mint a török háborúk idején védtük a nyugatot a muszlim áradattól, most a szerb kerítés, mint végvár fogja védeni a keresztény civilizációt.

Sajnos a nyugat épp olyan hálátlan, mint akkoriban.

Ja, arról nem is beszélve, hogy amíg itt vannak (meddig? 1 hétig? 1 hónapig? fél évig?), nekünk kell eltartanunk őket, van már így is élősködő az országban. Továbbá behozzák az egzotikus országaikból az egzotikus betegségeiket, büdösek, hőbörögnek az utcákon, füttyögetik a csajokat, esetleg meg is erőszakolják őket, AIDS-el meg félvérekkel megajándékozva kishazánkat, lopnak, szemetelnek, ordítoznak.

Szóval NEM ÉRDEKEL, ha előbb-utóbb méltóztatik tovább takarodni nyugatra, addig is sok kárt okoz. Szóval NEM, NE is jöjjön be ide, egy percre se tegyék be ide a lábukat.

Nem elég az eleve a nyakunkon lévő lassan közel egymillió cigó, még kell hozzá pár százezer feka és arab is! Nincs elég bajunk és túl sok az ország pénze, azt se tudjuk mire költsük, mi?

Egyébként egy kérdés: ha itt Európában lenne háború, az arabok mennyire valószínű, hogy befogadnának minket? Hiszen ők egymást se segítik: www.origo.hu/nagyvilag/20150903-a-gazdag-arab-allamoknak-nem-kellenek-szir-menekultek.html

Lefogadom, hogyha mi fehér európai keresztények kerülnénk bajba, ha itt lenne háború, ezek a vademberek egyáltalán nem fogadnának be minket, agyonlőnének a határon, azt csá.
Akkor mi a francnak segítsünk nekik? Fehér országba ne élhessenek füstösek tömegesen, ők nem tartoznak ide.

Ezen mért nem gondolkozik el senki? Az arabok mért nem egy másik országba menekülnek? Nem beszélik a nyelvet? Idegen a vallásuk?

Arcade Macho 2015.09.11. 19:35:08

@Firestarter.18: mostanaban a menekultvalsag kellos kozepen a nemet partokbol valami szakertocske ezen agyalt es otletelt, hogy a kvotat csak akkor lehet megvalositani ha mindenki mindenhol ugyanannyit kap

na most 1-2 honapja volt ez hir lehet azota mar mas van, nem tudom az edibedi migransok ott meg nem dobaltak meg vonatot, nem is csaszkaltak rendesen meg az autopalyan, nem szalltak meg 3 honapig a kozpontokat, szoval plasztikus a dolog, hogy mi lesz

Arcade Macho 2015.09.11. 19:37:48

@arturdent: "Egyenlőre senki sem beszél a megoldásról. Miért nem lehet Sziriában rendet tenni, összedobni egy nemzetközi koaliciót, szerintem sec perc alatt rendet lehetne tenni. Megy a maszatolás a bonbázgatásokkal, aminek nincs semmi értelme."

szerintem mas kultura
semmi kozunk hozza
ja bocsi en liberalis vagyok
mas kultura, oldjak meg hazon belul, a migransait is oldjak meg hazon belul, leszarom a helyzetet / nyomorukat, kell valami humanitarius segitseg aztan ennyike...

belegondolsz, mar az olaj se kell annyira, ruszkik amugy is ellatnak rendesen, csak ez a hibbant Merkel bezarta az atomeromuveket, igy most sokkal nehezebb az energiarol valo levalas

pragmatika2 2015.09.11. 19:37:58

Tényleg az lenne a poén. Münchenben leszáll a vonatról, üdvözlik, kaja, pénz, apja f.sza, erre megszólalna, "én vissza akarok menni Magyarországra, ott jobb volt."

Draconus 2015.09.11. 19:45:18

@Ad Dio: Az európai közösség eszméje valóban csak eszme és kizárólag a fejekben létezik, de valójában azok a politikusok sem hisznek benne, akik ezt hangoztatják. Szép gondolat lenne, ha igaz lenne, de nem igaz. Itt is azok az örök alapelvek érvényesülnek, hogy a nagyhal megeszi a kishalat, az erősebb kutya szexualizál, a pénz beszél ésatöbbi.
Görögországot nem azért húzták ki a kakiból egy újabb hitelcsomaggal, hogy a görögöknek annyira jó legyen, meg mert az Európai vezetés annyira humánus. A világot mindig is a pénz, a hatalom és az érdek mozgatta. Ezt lehet szép eszmék mögé rejteni, de ettől még ez lesz a csúf valóság - már akinek ez csúf. Bosszankodni mindenesetre nem érdemes miatta, mert az semmin nem változtat.

David Bowman 2015.09.11. 19:45:27

Faszikám, itt nincsenek menekültek. Szerbiából jönnek, ahol nincs háború.

Draconus 2015.09.11. 19:50:22

@panelburzsuj:
"akkor miért ne mehetnének, ahová tetszik?"

De ha mehetnek, akkor semmi értelme a kvótáknak.

Brix 2015.09.11. 19:55:49

@Arcade Macho: Orbán egyedül nem tudja "megmenteni" Európát. Ehhez közös politikai akarat kell, de azonnal..
Ha a németek elrontják , akkor velük együtt bukunk mi is, sajnos , hiába zárjuk le " hermetikusan " a határainkat.
Most még csak azt érezzük, hogy lehetetlenné vált a közlekedés, mindenhol menekültcsődület és kaotikus viszonyok vannak, de a komolyabb hatások még csak később jelentkeznek.
Németországban, ha a munkapiacra zúdul félmillió munkavállaló, az még ott is katasztrófa lesz...túlkínálat, és évekig stagnáló bérek...a magyar munkavállalók is mehetnek a levesbe...
A szociális- és egészségügyi rendszer és a közszolgáltatások is romlani fognak. Az átlag Fritz nagyon ideges lesz, és fel fog gyújtani néhány menekülttábort...
Maga Németország is könnyen gazdasági válságba fordulhat az általános európai bizalomvesztés, és a kínai gazdasági problémák miatt...

panelburzsuj 2015.09.11. 19:56:13

@Draconus:
Pár lépést "ügyesen" kihagytál - de hát ez is egy "érvelési technika".

(Amúgy rohadtuk szánalmas és unalmas technika - de hát most ráérek, úgyhogy csak nyomasd. Magadról írod a bizonyítványt.)

Kelly és a szexi dög 2015.09.11. 19:56:27

Az arab nők is szőrösek, mint a déliek?

Éhes ló 2015.09.11. 19:58:17

ó látni, hogy a poster és a bandája felett még a bunkó cenzúra mellett is győz a józan ész.

Draconus 2015.09.11. 19:59:00

@Arcade Macho: Igen, ez már megint a "más farkával verjük a csalánt" esete, itt konkrétan a német kormány a saját állampolgáraiéval. Egy percig se higgye senki, hogy Merkelt a humanitárius eszmék vezérlik, kizárólag az, hogy hogyan tud a politikai porondon a nagy megmentő képében tetszelegni. (Szelfizgetés a migránsokkal, tapsvihar a pályaudvaron - a már ott élő arabok részéről :D) Mert most a nagy befogadás a trend. A németek meg majd a nyugdíjkorhatár elérése előtt szép lassan kikúsznak a temetőbe, legalább nem kell nekik nyugdíjat fizetni.

31/48 2015.09.11. 20:06:20

@-JzK-: ide is csak, hogy mindenkinek meglegyen. :)

www.youtube.com/watch?v=upTBiQEow94

31/48 2015.09.11. 20:07:34

@Kelly és a szexi dög: nem mert ha a burka alatt még szőrösek is lennének akkor az bélelt nagykabát lenne és az a sivatagban nem komfortos.

kewcheg 2015.09.11. 20:08:11

Viktor most nyeri meg a kétharmadot.
Lehet szeretni,nemszeretni,de az egyetlen épeszű jelenleg az unióban,szerencse hogy egyelőre vannak még vele néhányan.Még egy normális:Putyin,de ő most itt jelenleg nem játszik.Majd akkor,amikor a szaracénok által kiutált európaiak menedékjogot kérnek Jakutiában....

Szalay Miklós 2015.09.11. 20:09:54

Egy módszeres és (szerintem) körültekintő, kiegyensúlyozott összefoglaló a menekültkérdésről annak, aki még nem látta:

egyvilag.blog.hu/2015/09/09/egyeb_a_menekultkerdesrol

(Szerintem odaférne a főoldalra is, de az Index nem kívánja.)

Brix 2015.09.11. 20:12:38

@Draconus: Szerintem létezik európaiság, hiszen ezért fogadjuk el egymást, és ezért vagyunk szabad akaratunkból egy közösségben, még ha sok az érdekellentét is van közöttünk, de összetartó erő is. ( még a "gyűlölt" ellenségek között is) Ha az ember elmegy egy cseh, vagy német kisvárosba , akkor nem fogja nagyon idegennek érezni az emeberek mentalitását, az épületeket, a kultúrát. Ha elmegy Romániába vagy Bulgáriába, akkor még nagyon nagy kompromisszumokkal , de mégis lehet érezni, hogy ez még Európa. A románok például elképesztő sokat fejlődtek amióta EU tagok, és tényleg megtesznek mindent, hogy valóban európaivá váljon az ország.
Ellenben , ha valaki elmegy Egyiptomba , Pakisztánba vagy a szubszaharai Afrikába, akkor rögtön látni fogja hogy azok az emberek SOHA nem leszenk európai polgárok.
Azt sem tudják, mit jelent polgárnak lenni, hiszen évszázados elmaradottságban vannak a felvilágosult nyugathoz képest , ezért nem lehet őket befogadni.

Draconus 2015.09.11. 20:23:38

@panelburzsuj:
"Pár lépést "ügyesen" kihagytál - de hát ez is egy "érvelési technika".

(Amúgy rohadtuk szánalmas és unalmas technika - de hát most ráérek, úgyhogy csak nyomasd. Magadról írod a bizonyítványt.)"

Olvass már vissza, hogy te hány lépést hagytál ki meg hány kérdésfelvetésemre reagáltál! Leragadtál annál, hogy nem adnak állampolgárságot (aztán mikor mások írták, hogy a németek meg a svédek mégis, akkor ahelyett, hogy beismerted volna a tévedést, lerendezted azzal, hogy ez nem számít). Semmi mást nem fogtál fel abból amit írtam, csak az állampolgársági-kérdést.
Szóval, szerinted meg lehet azt tenni emberi lényekkel, hogy zsák krumplikként akaratuk ellenére pakolgatjuk őket? Mi alapján fognak dönteni, ki marad Németországban, és ki megy Romániába vámpírokra vadászni? Egy egyenlő Európában lehetnek másodrendű polgárok, akiket zsarolással - ha nem maradsz a helyeden, kiutasítunk, nem kapsz ellátást - röghöz kötünk? (Ilyen röghöz kötés a középkori jobbágyok esetében volt, és már amikor erről tanultunk, akkor sem szimpatizáltam vele.)
A kvótarendszer véleményem szerint egyáltalán nem humánus, és nem lehet úgy bevezetni, hogy igazságos legyen.

Agysebész migráns 2015.09.11. 20:31:49

"Mostantól statárium van, gondolkodás és indoklás nélkül kikúrunk mindenkit, aki (...) tényeket kérdőjelez meg."

Helyes. Senki ne merészeljen itten holót tagadni. Ugye? :D

Draconus 2015.09.11. 20:32:48

@Brix: Persze, a kisemberek szintjén létezik, de a politikában nem. Európaiság az emberek szívében ott van, de az EU maga soha nem fog ezen eszme mentén működni, mert a gazdasági, politikai, hatalmi érdekek sokkal erősebbek. Amit írtam, a "fejesekre" értettem, bocsánat, ha nem volt egyértelmű. Egyetértek azzal, amit írtál.

Agysebész migráns 2015.09.11. 20:37:24

@Draconus:

"Európaiság az emberek szívében ott van"

Mit értesz az alatt, hogy "európaiság"?

Agysebész migráns 2015.09.11. 20:44:33

"A kerítés hatástalannak bizonyult, a tranzitzónát bukták, mielőtt elindulhatott volna. Az áradat még fokozódhat és itt áll az állam gatyára vetkőzve"

A kerítés most épül. A stratégia a következő:

- drótakadály
- ÉS kerítés
- ÉS sokkal szigorúbb jogszabályok

Picsogni felesleges, lássuk, mi történik szeptember 15 után, VALAMINT az után, hogy a kerítés TELJES hosszában elkészült.

Draconus 2015.09.11. 20:48:52

@Brix:
"Ellenben , ha valaki elmegy Egyiptomba , Pakisztánba vagy a szubszaharai Afrikába, akkor rögtön látni fogja hogy azok az emberek SOHA nem leszenk európai polgárok.
Azt sem tudják, mit jelent polgárnak lenni, hiszen évszázados elmaradottságban vannak a felvilágosult nyugathoz képest , ezért nem lehet őket befogadni."

Ezt viszont nem lehet így kategorikusan kijelenteni, mert nem mondhatjuk biztosan mindenkiről, hogy soha nem lesz belőle európai polgár. Többségben vannak olyanok, akik nem készültek fel rá, és sajnos emiatt szinte lehetetlen jól dönteni, mikor arra kerül a sor, hogy kit kellene befogadni. Vannak ugyanis olyanok, akik nagyon jól be tudnak illeszkedni, csak róluk nem szólnak a hírek, mert a jónak nincs hírértéke.
Az, hogy Juszuf felrobbantott egy buszt Bivalybasznádon (függetlenül attól, hogy meghalt-e rajta kívül valaki), sokkal nagyobb szenzáció, mint hogy egy arab orvos megmentett egy édesanyát és a kisbabáját, miközben a nő fogadott orvosa, akinek nem keveset fizettek, nem vette észre a súlyos HELLP szindrómát, amibe mindketten belehalhattak volna. Ha azt mondjuk, hogy ide egy arab se tegye be a lábát, akkor ma sem a nő, sem a gyermeke nem élne. A média sajnos így működik, mindig mögé kell nézni annak, amit ők igazságként tálalnak, hogy meglássuk a valóságot. Fontos személyes tapasztalatokra is építeni, és meglátni, hogy nem minden fekete meg fehér.

arturdent 2015.09.11. 20:49:02

@Arcade Macho:

Azért ez nem ennyire egyszerű, a világ globalizált ha valami gond van a világ egyik sarkában a másik sarokban is megérzik. Valamint a válságot mi okoztuk (mármint a nyugati világ) az arab tavasz alatt destabilizálódott a közel kelet és a mediterrán medence. Az nem járja, hogy tönkreteszünk országokat aztán jó mossuk kezeinket és odébb állunk mert ez lesz belőle. Libiában kilöttük Kadhafit és jól jártunk vele? vagy az ottaniak most boldogabbak lettek? aligha. Befogadással nem lehet megoldani a problémát mert ahhoz túl sokan vannak, helyben kell rendet tenni, ha nem igy teszünk kapunk a nyakunkba egy olyan népvándorlást ami simán elsöpör minket hosszabb távon.

Agysebész migráns 2015.09.11. 20:57:31

"Majdnem biztos, hogy lesz kvóta"

Teljesen biztos, hogy NEM lesz kvóta.

Az EU élén NINCS olyan testület, ami rá tudná ezt erőltetni a SZUVERÉN tagállamokra.

Merkel anyó nyugodtan beleugorhat a kútba, de ezt abban a biztos tudatban tegye, hogy SENKKI nem fog utána ugorni.

Draconus 2015.09.11. 20:57:53

@Agysebész migráns: Brix leírta fentebb. A különbözőségek ellenére is hasonló gondolkozás, mely közös kulturális alapokon nyugszik.

Draconus 2015.09.11. 21:12:14

@panelburzsuj:
"– Németország és Svédország szeretné, ha az unióban egységesítenék a menekülteknek járó ellátást – mondta Kiszelly Zoltán politológus. – Abban reménykednek, hogy kevésbé lennének csábító célpont a támogatások miatt."

index.hu/kulfold/2015/08/14/nemetorszag_felulvizsgalja_a_menedekkeroknek_jaro_juttatasokat/

Ha egységesítik a menekültellátásokat, és egy migráns többet kap, mint egy roma, akkor szerinted mi lesz itt? A magyar melós beletörődik, hogy valaki többet kap otthoni seggvakarászásért, mint ő napi 12 óra munkáért, hiszen eddig se nagyon lázadozott, már megszokta, de a Magyarországon élő romák nem fogják ezt nyugodtan tűrni. Lehet végiggondolni a következményeket...

Agysebész migráns 2015.09.11. 21:15:59

@Draconus:

"A különbözőségek ellenére is hasonló gondolkozás, mely közös kulturális alapokon nyugszik."

Ez rizsa.

Agysebész migráns 2015.09.11. 21:17:03

@Draconus:

"A magyar melós beletörődik, hogy valaki többet kap otthoni seggvakarászásért, mint ő napi 12 óra munkáért,"

www.napiszar.hu/Thumbnails/25732.w-800.h0.q100.jpg

panelburzsuj 2015.09.11. 21:52:35

@Draconus:
Az emberjogi (=egyenlőségi) érvelés akkor helytálló, ha egyúttal a szűkösség kérdésére is választ ad. Vagy legalább keres.

Méltányos, hogy a görögöknek szó szerint tengernyi nem-schengeni határuk van menekültkibocsátó harmadik ország felé - a dánoknak meg egy centi se?

És méltányos, hogy a "közös" schengeni határt ki-ki a maga feje szerint védje vagy szarja le - a magafeje minőségétől és elszántságától függően bajba rántva vagy megvédve a többi 27 tagállamot is?

Az "európai közösség" tagállamainak erőforrásai, teherviselő képessége eléggé széles skálán szóródnak - de valamennyi erőforrása azért mindnek van.

"Migránsveszélyes" közös külső határa viszont csak néhánynak. Ez eleve olyan asszimmetria, amivel korában senki sem törődött komolyan. Maguk az érintettek se. Marginális téma volt a ki-kinek a rovására fizessen vagy markoljon a közös kalapba seftelés mellett.

Most, hogy beütött a krach, mindegyik tagállam a többire akarja tolni mind a felelősséget, mind terheket. Az eddigi kényelmeskedért, a mostani kapkodásért, de már a jövőbeli "egyenlőtlenségért" is. Kinek mia becsípődése. Ha lehetne, orrba-szájba konferenciáznának éveken át - ám vadiúj vonás, hogy a migránsokat nem lehet "elnapolni". Azok napról napra jönnek, napról napra megéheznek - megszomjaznak - ürítenek. Szóval élnek, mozognak, menetelnek. Azért migránsok, és nem (eddig szerencsénkre) kurva távoli táborok szökőnaponként illedelmesen megkönnyezendő szerencsétlenjei..

Az alapkérdés az, hogy van-e időnk a szokásos meccset végigjátszani. Ahol minden szereplő rutinszerűen a saját "mindent vagy semmit" sarkából kezd, aztán tengernyi brusztolás, seftelés, szkanderozás után - elmennek sörözni. Hogy majd holnap folytatjuk.

Szerintem nincs. Leszboszon vagy Röszkénél nemigen lehet olyat szólni, hogy majd akkor osztunk vizet, amikor a 28 miniszterelnök megegyezik, ki hány rekeszel száll be. Én ugyanennyire sürgetőnek látom, hogy átlépjenek azon az abszurditáson, hogy a "közös határ" kezelése államonkénti feladat (ez az Orbán dilije), meg azon is, hogy a puszta életük megóvásán túl másra nemigen "jogosult" menedékesekre mér nem terjesztünk ki azonnal minden "bennszülött" jogot. (Ez meg a te dilid.)

Rosszhiszemű leszek - Orbán is, te is ki nem mondott, de sejtetett hátsó célból kekeckedtek. (Menjenek a migránsok a picsába - ne hozzánk, de még csak ne is rajtunk keresztül.)

Ez a körkörös keresztbetevés nem fog sokáig működni. A migránsok már döntöttek - ezért az Unió vezetői is dönteni kényszerülnek - a többi meg békát nyelni.

Most nincs többre idő.

Ad Dio 2015.09.11. 21:55:02

@Draconus:

Nem vagyok az Európai Egyesült Államok híve, szerintem sose valósul meg. De azt gondolom, hogy az európai népekkel messze több dolog köt össze bennünket mint bárkivel mással a világon. Nem kedélyes baráti társaság, hanem sorsközösség vagyunk. Valahol egymásra utalva. Ennek békeidőben is van értelme, de most krízisben végképp.

Tudom furán hangozhat ez ma egy jobber szájából, amikor épp egy ilyen gyalázatos hét után vagyunk. Ebből a "sorsközösségből" csak az nem rúgott belénk, aki nem fért hozzánk. De ez elmúlik, a közös baj meg marad. Betudom a páninak meg a frusztráltságnak mindkét oldalon.

Egész biztos vagyok benne, hogy egyedül egyik ország se mászik ki a mai szarból. Ha az alap szolidaritást felváltja az erősebb kutya elve, mi amúgy sem hiszem hogy túl jól járnánk. Legalábbis valami ilyesmiről mesél nekem a történelem.

panelburzsuj 2015.09.11. 22:05:13

@Draconus:
Végiggondoltam.

Lesznek uszulók - és akadnak majd uszítóik is.

Na de mi ebben a nóvum? ...

Ad Dio 2015.09.11. 22:08:00

@különvélemény2:

A központi költségvetés főösszege tavaly valamivel több mint 16.300.000.000.000 Huf volt. Így a menekült státusúak eltartása az általad kalkulált összegek mellett ennek a 0,4%-a.

Szerencsére annnnnnnyira azért nem vagyunk szegények.

Ha sok a nulla attól azért könnyű megijedni.

Arcade Macho 2015.09.11. 22:13:38

@arturdent: "Libiában kilöttük Kadhafit és jól jártunk vele? vagy az ottaniak most boldogabbak lettek? aligha. Befogadással nem lehet megoldani a problémát mert ahhoz túl sokan vannak, helyben kell rendet tenni,"

igen minden szavaddal egyetertek
ha maskent fogalmaztam volna az inkabb annak a kihangsulyozasa volt hogy szerintem mi mar nem kellene hogy a Gyarmattarto Nyugat legyunk, elvegre van atomenergia, meg szepen jonnek fel a megujulok, na meg a sajat kulturkorben levo ruszkiknak csak van annyi olaja, igy egyre inkabb az ottani kulturkor kezebe kellene lerakni a dolgokat

Arcade Macho 2015.09.11. 22:17:48

@panelburzsuj: velemenyem szerintem nem kellene nagyon a kulso hatart vedeni
aki bejon papir nelkul, az 2 ev börike
most a dolog felbolydult mert az idiota Merkel az a belpolitikai jatszma miatt meg a "sutok sutit az edibedi migransoknak" valasztoknak akart egy kis gesztust tenni
hiba volt...

Ad Dio 2015.09.11. 22:26:04

@31/48:

"az EU, pedig mint politikai unió és az egyre teljesebb jogi homogenitás éppenséggel elkerülendő."

Ebben teljesen egyetértünk. A kvótában viszont nem. A németek az elmúlt héten húztak egy-két nagyon rosszat, amivel eléggé durván megsértették a szolidaritást és a közösség szabályait. De ettől még NEM ők indították el a migrációs hullámot. Ők épp úgy áldozatok mint mi.

És ahogy tőlük is elvárom hogy megértsék miért rándul görcsbe a gyomrunk a migránsok tömegét látva (leírtam ld fent), úgy nekünk is meg kellene értenünk az ő motivációjukat és érzelmeiket.

Mind a ketten tanulhatunk egymástól: ők tőlünk elővigyázatosságot és realitásérzéket, mi tőlük egy csepp nagyvonalúságot és önbizalmat.

Nem tragédia amin keresztül megyünk, hanem egy kutya kemény kihívás. A kihívást győzelem vagy halál követi.

panelburzsuj 2015.09.11. 22:45:40

@Arcade Macho:
Mondani a legkönnnyebb. Nagyokat meg pláne.

De momentán hetente kétszer megtelne a frissen érkezőkkel az összes börtönünk a "javaslatod" alapján.

És egy garnitúra már eleve bent kuksol, ugye. Dugig tömve az összes BV-intézet.

Úgyhogy ne engem fárassz a fantáziáiddal, plíz....

Ad Dio 2015.09.11. 23:00:47

"Németország, amely a migránsok legfőbb célországának számít, az idén mintegy 800 ezer bevándorlóra számít - jelentette ki Frank-Walter Steinmeier német külügyminiszter pénteken Prágában a négy visegrádi ország, valamint Németország és Luxemburg külügyminisztereinek prágai találkozóját követő sajtótájékoztatón."

A realitásérzet visszatérésének első jele: úgy tűnik újra tudnak számolni a németek...

Draconus 2015.09.11. 23:46:51

@panelburzsuj:
Szép hosszú válasz, csak még mindig nem válaszoltál a kérdéseimre. HOGYAN és MI ALAPJÁN fogják elosztani ezeket az EMBEREKET? Körülbelül olyan, mintha elkértem volna tőled a chilis bab receptjét, és megkaptam volna a babgulyásét. Mindkettőben van bab, de kb. ennyi közük van egymáshoz.
A földrajzi adottságokból eredő különbségek nem változtatnak azon, hogy az EU-ban élő embereknek ugyanolyan jogai és kötelezettségei vannak. Ez szerintem tiszta sor. Vannak ugyan nüansznyi különbségek, de az alapvető emberi jogok ugyanazok. Nem lehet valakit félig befogadni Európába, mert az nem befogadás.
Ha majd a kisfiam felnő, lesz barátnője/barátja, és azt mondom neki, hogy befogadom a választottját családba, aztán közlöm vele, hogy kap enni, inni, de nem nyúlhat bele a hűtőbe, nem engedhet magának vizet, csak akkor, ha én azt mondom, és ha el mer menni máshová vásárolni, akkor kiutasítom a családból... gyönyörű befogadás lenne, szemen is köpném magam. Nem pontos a párhuzam, még mielőtt ebbe kötnél bele, de a lényeg azt hiszem érthető.
Sajnálom, hogy úgy véled, kekeckedem, én meg úgy vélem, hogy nem szeretnéd érteni, amit írok, mert az megingatná a kvótarendszerbe vetett sziklaszilárdnak tűnő hitedet. De mindkettőnknek megvan a joga, hogy véleményt alkosson a másikról, remélem, nem gondolsz emiatt rosszhiszeműnek.
Én úgy vélem, hogy mindenkit, aki Magyarországra jön, itt ad be jogos és megalapozott menekültkérelmet, itt szeretne letelepedni, élni, tenni az ország jövőjéért, ahogyan én is teszem, azt be kell fogadni, aki meg más országban szeretne letelepedni azt meg ott kell befogadni. Nincs értelme olyat idekényszeríteni, aki nem szeretne itt élni, mert az csak konfliktusokat szül.
Vannak olyanok, akik megelégednének Magyarországgal is. Persze Németország és Svédország lényegesen vonzóbb, de ők is követhetik a dán példát, és csökkenthetik a menekültellátásokat. Okosabb lépés, mint a többi országban növelni az ellátásokat, hiszen ez még inkább vonzaná a gazdasági bevándorlókat immáron az EU egész területére, így további problémákat generálna - és nemcsak a migrációs kérdésben, hanem a belpolitikában is. Édesanyámat nem egyszer kapott halálos fenyegetést, mert az illető nem kapta meg időben a segélyét - érthető módon nem szeretném, ha ez a közeljövőben tettlegességig fajulna a segély összegének különbségei miatt.
Arról, hogy Orbán mit akar valójában, fogalmam sincs, abban viszont tévedsz, hogy elutasítja a közös határ közös kezelését. Ezt viszont nyilvánvalóan nem Magyarországon kívánja megtenni, hanem a görögöknél - elvégre akármennyire is annak hiszed, nem hülye. Azt nyilatkozta ma, hogy Görögország határainál kell megfékezni a problémát összeurópai erővel, legalábbis ez volt a lényege. Véleményem szerint egyrészt érthető, hogy nem a magyar-szerb határon kívánja ezeket az erőket felsorakoztatni, másrészt pedig logikus, hiszen minek vándoroljanak szerencsétlen migránsok több országon keresztül, mikor ott is lehetne kezelni a helyzetet. Segítséget kellene nyújtani Görögországnak emberi erővel, szakértőkkel, tolmácsokkal, eszközökkel, táborokkal stb., ott lefolytatni a regisztrációt, a kérelmek elbírálását, és az eredmények tükrében elszállítani a befogadottakat a kívánt célországba. Ha a görögök ezt bevállalnák, akkor ezért cserébe az EU elengedhetné az adósságuk egy meghatározott részét. (ez utóbbit már én tettem hozzá, de igazi win-win szituáció lenne)
Nem beszélve arról, hogy a török táborok támogatásának lecsökkentése helyett olcsóbb lenne inkább a támogatásokat növelni, az elvándorlás mérséklése érdekében.
A legjobb természetesen az lenne, ha rendeződne a helyzet Szíriában, a legeslegjobb pedig az, ha valakinek lenne egy időgépe, és megakadályozná, hogy az USA kirobbantsa ezt az egész közel-keleti cirkuszt.

(Egyébként soha senkit nem diszkrimináltam neme, kora, vallása, nemzetisége, szexuális hovatartozása alapján, és a jövőben sem fogok ilyet tenni. Kizárólag a viselkedésük alapján ítélem meg az embereket, azt viszont meghatározónak tartom.)

Draconus 2015.09.12. 01:06:56

@panelburzsuj:
"Méltányos, hogy a görögöknek szó szerint tengernyi nem-schengeni határuk van menekültkibocsátó harmadik ország felé - a dánoknak meg egy centi se?"

Erre meg nem is reagáltam. Görögország 1992 óta az egyezmény tagja.
hu.wikipedia.org/wiki/Schengeni_egyezm%C3%A9ny
Szóval nekik is védeniük kellene a határokat, csak mivel egy strasbourgi rendelet miatt nem vonatkozik rájuk Dublin III, így nem kötelező őket regisztrálni, mert az ország a gazdasági válságára hivatkozva alkalmatlanná nyilvánította magát a menekültek megfelelő ellátására. Könnyen megtehette, mivel az EU bevándorlásért felelős biztosa görög - bizonyos Dimitrisz Avramopulosz az Európai Bizottság migrációs és uniós belügyekért, valamint az uniós polgárságért felelős biztosa. Mindig vannak egyenlőbbek. Az nem számít, hogy a görögöknél még a gazdasági gondok ellenére is magasabb a GDP/fő, mint nálunk, jobbak a fizetések, a nyugdíjak, mi mégis alkalmasnak vagyunk nyilvánítva a menekültek megfelelő ellátására, ők meg nem. Ennyi a történet.

panelburzsuj 2015.09.12. 01:16:26

@Draconus:
Te meg most még annál is hosszabb hagymásbabot írtál, úgyhogy rohamosan eszkalálódunk! .... :))

Na de komolyodjunk a tárgyhoz: az EU sem vállalta soha, a genfi menekültegyezmények meg pláne nem vállalták/kötelezték a befogadó országokat arra, hogy azonnal teljes jogú polgáraikká fogadják a menekülteket.

Ez egy szép eszme részedről - de eléggé kisebbségben lenni látszol vele. Valószínűleg EU-szinten is.

A "bújócska" valószínűleg ott kezdődik, ahol kezdenek "összemosódni" a menekült/menedékes, meg a gazdasági bevándorló fogalmai. Ebbe a maszatolási mocsárba a magyar kormányzati propaganda derekasan alámerült - más országokról nincs közvetlen tapasztalatom. (De még hírem se nagyon.)

A regisztráció célja pedig pont az lenne, hogy - kategorizáljon. Bármennyire is fájdalmas neked, az idegenrendészeti eljárások célja pont az, hogy embereket különböző jogosultságú kategóriákba osszon.

Ha az uniós jogosultságukat a tagállamok tutibiztosan egységes gyakorlat szerint szeretnék osztogatni, akkor az első logikus lépés egy egységes, uniós idegenrendészeti szervezet fölállítása lenne. Nem 28 különböző nemzeti hivatal értelmezgetné a maga szájíze - (meg az épp regnáló kormányzati "irányelvek"...) - szerint a szabályokat hanem egy "tagállami befolyástól mentes" egységes, közös szervezet.

Ezt a szálat itt elvágom. Mert csírája sincs ilyennek.

Kvóták: egyáltalán nem vagyok oda értük. Amit én elvárnék, az az arányos közteherviselés. (Még egyszer: szigorúan a menekültekről beszélek.) Ha valaki nem akar migránst látni - fizessen a közkasszába. Ha valaki természetben több menekültet vállal - kapjon a közkasszából. Talán nem teljesen elvetemült párhuzam a "tartásdíj".

Mivel indokolja pl. Csehország, hogy háta közepébe se kíván menekültet? Valami olyasmit hadrikáltak, hogy ők "nem szoktak az idegenekhez". A Benes-dekrétumok, a szlovák-magyar lakosságcsere, hárommillió kipenderített szudétanémet, nemelékszemmennyi zsidó "eltűnése" után van pofájuk kiállni: "a mi szende népünk nem szokott az idegenszaghoz"... Oké pajti - oszt pénzed van-e?

És itt megállok: igazából arról megy most még a meccs, hogy a "menekültmentés" a gazdag nyugat lelkiismereti hobbija-e (netán bújtatott munkerő-toborzása) - vagy az uniós tagságból fakadó kutya kötelesség?

És ha még ez se dőlt el, akkor mit akarunk mi ketten itt kvótázni? Hogy ki, hova, merre, hányat, mennyiért? ...

panelburzsuj 2015.09.12. 01:26:16

@Draconus:
Erre mutogattam én úgy, hogy minden tagállam a "mindent vagy semmit" sarokból indít. Újra meg újra, minden újabb témánál.

Elvtelen alkalmi paktumok tömegét hurcolja magával az Unió. És ez mindaddig így is fog maradni, amíg a közös költségvetés a "nemzeti" kasszák alig pár százalékára rúg.

A migráncsok viszont jönnek. Bekopogott, sőt begyalogolt a nyomor, az elvesztett múlt és sötét jövő mixéből álló "itt állunk, nincs vesztenivalónk". (Legfeljebb a láncaink - hogy nosztalgiázzak egyet... )

Mi meg nézünk ki a fejünkből: Na de hogy pont hozzánk kopog meg gyalogol? ...

2015.09.12. 04:22:19

Zsidózó idióták:
Aranyköpések

MÁRIA TERÉZIA, Ausztria, Magyarország és Csehország királynője (1771-1789)
"A továbbiakban egy zsidó sem maradhat itt, mindegy milyen indoklással írásos engedélyem nélkül. Nem ismerek egy másik kellemetlen kártevőt az államon belül, mint ezt a fajt, akik csalásukkal, uzsorájukkal és pénzkölcsönzésükkel elszegényítik az embereket és semmitől sem riadnak vissza, amit egy tisztességes ember nem csinál. Következésképpen amennyire csak lehet, meg kell szabadulnunk tőlük."
Liszt Ferenc:
"El fog jönni az a nap, amikor minden olyan népnek, akik között zsidók laknak, fel kell tennie a kérdést, hogy mindannyiukat kiutasítja; ez a kérdés az élet és halál kérdése lesz, az egészség vagy krónikus betegség kérdése, a békés létezés vagy az állandó szociális láz kérdése."

Széchenyi István:
"A zsidókat felszabadítják, Magyarország az ő birodalmuk lesz, az új Paradicsom négy folyóval, három heggyel és a kettős kereszttel. És az Apokalipszisben én, szerencsétlen, főszerepet játszom."
Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." Voltaire

A sidó nem más, mint egy barbarisztikus és kegyetlen élősdi más népek nyakán. A legnagyobb ellensége minden fejlődésnek, visszakövetelője minden rothadásnak. Egyetlen egy erő tartja össze őket: a mások iránti olthatatlan gyűlölete, a befogadó nemzetek nagylelkűsége ellenére!— Voltaire

Ad Dio 2015.09.12. 09:22:35

@panelburzsuj:

"az idegenrendészeti eljárások célja pont az, hogy embereket különböző jogosultságú kategóriákba osszon."

A baj az, hogy hiába "kategorizálod" ezeket az embereket, ha a végén mind itt marad a nyakadon... Hosszú távon egyformán kell bánnod velük. Nem csak humanizmusból, de abból is.

panelburzsuj 2015.09.12. 11:04:13

@Ad Dio:
Amikor beállít: körültekintendően kezelendő rászoruló idegen.

"Hosszú távon" meg addig nevelgeted, formálgatod, segíted amíg

1. vagy integrálódik (és akkor már nem "idegen")

2. vagy beszorul valami olyasféle állapotba, amit a "sajátjaink" esetében "fogyatékkal élőnek" szoktunk titulálni

3. vagy elkanászodik és kidobod.

A kérdés az, hogy a szimpla "etetésen" (lásd röszkei videó...) túl mennyit vagy hajlandó velük törődni. Személyként is - nemzetként is. Akarod-e, hogy jobbra forduljon a sorsuk, hogy sikeresek legyetek mindketten - vagy csak mímeled a közönségnek.

Ha eleve csak kényszerű tehernek érzed őket, akkor jóval sanszosabb, hogy a "nyakadon fognak maradni".

De hát a lényeget tekintve miben különbözik ez egy újszülött fogadtatásától - vagy egy új EU-tag felvételétől? ... Efféle "entitásoknál" nem ugyanaz a három lehetséges kimenet?

"Hosszú távon"? ...

Exploiter 2015.09.12. 11:07:31

@panelburzsuj:

Ez a fogyatékkal elő dolog vicces így, mikor a svédek egy magyar fiatal lányt próbálnak kidobni az országukból, mert túl drága lenne nekik, hogy ott van.
Én jelenleg ennyit látok a szentséges európai szolidaritásból.

panelburzsuj 2015.09.12. 11:36:15

@Exploiter:
Ki kéne bújnod a tankból.

Bentről valóban elég szűkös a panoráma.

Exploiter 2015.09.12. 11:56:55

@panelburzsuj:

Jó nekem itt. A cinizmus, szarkazmus nélkül valószínűleg éppúgy megőrülnék a szép új világban, mint a többiek.
Emlékszel a vademberre a könyvben?

panelburzsuj 2015.09.12. 12:20:16

@Exploiter:
Ha most kiteregetném, miken mentem keresztül IRL a "panelburzsuj" név megszületése óta, aligha kéne sokáig bizonygatnom, hogy "joggal" vonulhatnék "cinizmus, szarkazmus" páncélja mögé. Hogy onnan durrogjak a világra.

Én is tudom, hogy az a könnyebb út. Az ereszkedő. A lejtő.

Fölfele kaptatni, vagy akár csak megkapaszkodni nehezebb.

Mindenki maga dönt, melyiket választja.

Ad Dio 2015.09.12. 12:42:53

@panelburzsuj:

Nem arra válaszoltál amit írtam, így még egyszer kiemelném kissé kontúrosabban: nincs semmi értelme "kategorizálásról", meg "kidobásról" beszélni egy ekkora tömeg esetében. Ezek az emberek mindegy milyen motivációval és mindegy milyen országból érkeztek: be kell fogadnunk őket, mert NINCS LEHETŐSÉGÜNK mást tenni. Ekkora tömeg bevándorlásügyileg tökéletesen kezelhetetlen.

Önáltatás azt gondolni, hogy lehet köztük "válogatni". Egy darabig még "tologatni" lehet őket Európában, de ha ráéreznek a játékszabályokra, akkor már azt sem nagyon.

Az integráció egy síkos lejtő. Amellett hogy rajtam nem fog múlni, hajlandó vagyok vakon hinni a lehetségességében, sajnos működő modellel elég vékonyan állunk. Ekkora és ilyen gyorsan érkező tömeg integrálására pedig nemhogy Európában, a világon nem volt példa.

Meglátjuk...

Exploiter 2015.09.12. 12:56:21

@panelburzsuj:

Nem tagadom, hogy igazad van, de amióta ugy szemlélem a világot, hogy próbálom meg is érteni azt, minden évben csak egyre sötétebben látom a jövőt.
Korábban tetszettek a kommunizmus eredeti gondolatai, de rájöttem, hogy ostobaság az egész. Később kezdtem érteni a fasizmus gondolatmenetét, de rájöttem, hogy olyan világhoz vezet, amiben nem akarok élni. Tetszik a humanizmus gondolata, de a gyakorlatban elbukik. A liberalizmus vállalható, nagyszerű találmány, de felforgatták, meggyalázták és szembe köpték a gyakorlói.

Miután újra és újra vegiggondoltam, olvastam és olvastam, mindig oda lyukadtam ki, hogy az emberi alaptermészet nem változtatható meg úgy, hogy ember maradhasson a végeredmény. Én pedig minden hibájával együtt az emberre szavazok, akkor is, ha milliók irtják egymást azért, mert azok, akik. Ezt nehéz cinizmus nélkül megtenni, ha ugyan nem lehetetlen.

De mindig érdekesnek találom, ha valaki próbálja az eszméhez igazítani a világot.

panelburzsuj 2015.09.12. 13:41:49

@Ad Dio:
Te ennyit tudsz átlátni, és ennyit mersz hinni.

Hogy miért gondolod, hogy mindenki más is csak ennyire van - sőt: lehet! - hitelesítve, azt neked kell(ene) tisztáznod magaddal. Elég nagy gyereknek látszol már hozzá: neki kéne fognod.

Nem mondom, hogy könnyű meccs. Sőt: a lehető legnehezebb.

Ad Dio 2015.09.12. 13:52:28

@panelburzsuj:

:-)))

Ez most nem jött össze. Látom hogy leírtál egy pár szót, de valahogy a kohézió nincs igazán meg köztük...

Bátorítanálak, szerintem fuss neki még egyszer!

Btw ha már nekifutsz, kérlek reflektálj a problémára is egy pöttyet, ne csak arra, amit - minden információ híján - rólam gondolsz ;). Emlékeztetőül: lehet-e és ha igen, hogyan kitoloncolni tömegeket.

Köszi cimbi.

panelburzsuj 2015.09.12. 13:57:13

@Exploiter:
Tisztelet az egyenességedért.

"Hívő" körökben az ilyen figurákra szokták mondani, hogy "kereső".

Kívánom, hogy találj kapaszkodókat. Tudom, hogy a mostani magyar megveszekedettségek között nem egyszerű. Nekem "mákom"(?) volt - mindig olyan családban élhettem, ami nemcsak testileg, de "lelkileg" is föl tudott készíteni, meg tudott támogatni, sőt még "tartalékot" is képes volt adni világ elviseléséhez. És persze viszont: anélkül nem megy.

Egy biztos: ha benned nincs kitartó elszántság jó dolgok fölkutatására, ha te nem akarsz vagy mersz - kellő körültekintéssel, nem vaklóként! - pici adag bizalmakat csöpögtetni a környezetedbe, erősen figyelve, merre érdemes növelni a dózist - akkor előbb-utóbb belefeketedsz a reménytelenségbe.

panelburzsuj 2015.09.12. 14:05:43

@Ad Dio:
A készből veszek:

"pici adag bizalmakat csöpögtetni a környezetedbe, erősen figyelve, merre érdemes növelni a dózist"

Te már eljátszottad párszor a neked jutó dózist - most megint elértél az önmagáért való kötözködésig.

Vagy egyszerűen ennyi eszed van csak.

Az előbbin nem akarok, utóbbin nem tudok segíteni.

Mert nem törekedsz elég erővel a korlátaid szétfeszítésre, csak újra és újra rátehénkedsz a botor módon veled mélyebben szóbaállóra. Klasszik energiavámpír. Csak a vigyori fajtából.

Én vagyok a hülye: szevasz.

Ad Dio 2015.09.12. 14:18:52

@panelburzsuj:

Ezzel megint nem jutottunk semmire. Van egy hülye stílusod, amivel gyakorlatilag konstans ugatva beszélgetsz. Majd felháborodsz amikor mások hasonló stílusban válaszolnak.

:-/

Arcade Macho 2015.09.12. 14:19:34

@panelburzsuj: "De momentán hetente kétszer megtelne a frissen érkezőkkel az összes börtönünk a "javaslatod" alapján. "

igen egy het alatt megtelne 50e hely, de utana senki nem jonne
ez egyszeru gondolkodas, ez lenne a modellnek a lenyege
ja hogy az EUs liberok orjongenenek? az viszont lehet

panelburzsuj 2015.09.12. 14:25:40

@Arcade Macho:
Oké: akik liberóőrjöngésre élveznek, maguk fizessék meg a bulijuk árát.

Miért lenne ez "közügy"?

panelburzsuj 2015.09.12. 14:29:41

@Ad Dio:
Azért többnyire van ennek az "ugatásnak" egy dinamikája, sőt íve - amire persze hogy süket vagy. Hiszen minimum - csalódtál.

Én tudomásul veszem a forrásaim végességét.

És nem szégyellem kimondani: érdemtelenekre nem vesztegetek belőlük.

Ad Dio 2015.09.12. 14:34:22

@panelburzsuj:

Van hozzád hasonló lelkivilágú ismerősöm. Face-t-face képes vagyok órákig elviselni, szóval Te itt a neten át végképp nem erőltetsz meg. Maximum sokra nem megyünk kommunikáció terén...

2015.09.12. 16:21:16

+1:

Elfogadjuk a kvótát, mert ez a politikai realitás, de -- felmerült ennek a lehetősége is -- megpróbáljuk pénzzel kiváltani a befogadandó létszámot.

Nem azért nem fogadunk be muszlim tömegeket, mert gyűlöljük vagy lenézzük őket, hanem mert minden létező példa szerint nyilvánvalóan képtelenek _túlnyomórészt_ beilleszkedni a fogadó társadalmakba (jövevényektől még 90% beilleszkedés is kevés volna, pedig hol vagyunk attól...).

Az átutazókkal/ide menekülőkkel viszont emberségesen bánunk, még akkor is, ha idővel menniük kell, mert ez a legelemibb humánum követelménye.

A közel-keleti békés országokban lévő táborokat pedig kurva sok pénzzel élhetővé tesszük.

panelburzsuj 2015.09.12. 17:25:42

@Ad Dio:
Még mindig nehezen megy a buksidba: a neten nem passzívan "elviselni kell", hanem aktívan "támogatni lehet" - akit/amit arra érdemesnek tartasz. Leginkább figyelemmel - hiszen mi más egyebed van a virtuális térben?

A te "írói munkásságodat" nem tartom érdemesnek az aktív támogatásra.

Ennél egyszerűbbre nem tudom fogni. Van egy egy minimális komplexitás, amit vagy megugrasz - vagy alant maradsz.

David Bowman 2015.09.13. 23:02:08

@Kelly és a szexi dög: 1000 éve szőrtelenítenek. Az indek meg 3000 éve.

David Bowman 2015.09.13. 23:09:23

@lényeglátó: Mária Terézia magyar királynő rendelete szerint Magyarországon csak az telepedhet le, aki még külföldön katolizált. Ezt kellett volna végig betartani.
süti beállítások módosítása