Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.02.28.

A fideszes okostojás annyit tud, mint egy budapesti taxis

Hakapeszi Miki

Miközben az ország miniszterelnöke évek óta nem mer kiállni egyetlen vitára se, kizárólag nyalonc újságírók kérdezhetik, üdítő, hogy van egy ősfideszes arc, aki ki meri tenni a pöcsét az asztalra. És hagyják is neki, hogy beszéljen. Már ezért izgi lett volna az Index Fónagy-interjúja, azért pedig főleg érdemes átfutni, mert kiderül belőle az az őskövület gondolkodásmód, ami a kormány gazdaságfilozófiáját jellemzi.

Emberünk sajnos évek óta a fő közlekedési májer, de max annyit bírok eddig a nevéhez kötni, hogy minden pénzt a vasútba kell önteni, a busz meg max arra jó, hogy a vonatig elvigyen. Nem számítanak az utazási igények, a településszerkezet, semmi. Majd ő megmondja, merre kell utazni, járat rá üres vonatokat, megszüntet buszokat, ami annyira sikeres, hogy az emberek azt mondják, kapjátok be, megyek autóval. A lényeg, hogy az utasérdek nullán, az egy birka, akinek mutatni kell az utat, az se baj, ha drágán, adófizetői pénzen.

Most persze az Uber a fő téma, ami igazából nem egy bonyolult történet. Vannak a taxisok, akik kisírtak maguknak egy szabályozást, ami sok kötelezettséget ró rájuk, cserébe irreálisan magas hatósági áron fuvarozhatnak, kizárva a versenyt. De jön egy szolgáltató, aki egy új üzleti modellel, innovatív technológiákat használva odabasz a begyöpösödött rendszernek és valami újat kínál a fogyasztónak: sok kényelmi funkció mellett bizonytalanabb minőséget, de sokkal kedvezőbb árat. Na mi is egy ilyen helyzetben a kormány feladata?

A válasz előtt leszögezhetjük, hogy az Uber nagy ívben szarik az aktuális szabályokra. De nem árt azt se hozzátenni, hogy hasonló helyzetekben mindig az újonnan érkező van versenyhátrányban szabályozási oldalról, aki a rendszert fel akarja robbantani, kénytelen feszegetni a határokat, sunnyogni, törvényt sérteni. Mert a törvény szar, ha a megváltozott helyzethez nem igazítják hozzá. Előbb-utóbb ez megtörténik, az nyer, aki ki tudja várni, illetve amikor megváltozik a szabályozás, a legerősebbnek bizonyul. Az Uber-modellt próbálták már korábban magyar cégek is, de jófiúk voltak, betartották a szabályokat és megbuktak. Az Uber az első, ami van akkora és olyan agresszív, hogy globálisan nagyra nő, mire a szabályok neki és a fogyasztók számára kedvezően változnak. 

Szóval mi is lenne a kormány feladata? Olyan szabályozást alkotni, ami a zembereknek a legjobb. Ami engedi, hogy mindenki választhasson a drága, de szabályozott minőségű taxi és a változó árú, de általában jóval olcsóbb, de bizonytalanabb minőségű alternatív szállítók között. Szarom le, hogy minek hívják őket, a lényeg, hogy vegyék figyelembe a piaci helyzet megváltozását és az első legyen a fogyasztói érdek - persze csakis úgy, hogy keményen adóznak ezek is, itt, ebben az országban. E helyett azt mondja Fóni, hogy idejönnek az amcsik, nagy a pofájuk és basznak a szabályokra, ezért rohadjanak meg. Ami akár igaz is, csak azt nem fogja fel barátunk, hogy egy idejétmúlt szabályozásra basznak. Olyanra, ami a taxisokat leszámítva mindenkinek káros és amit neki illene megváltoztatni a köz érdekében, hiszen pont ezért van ott.

Ez a taxisügy azért érdekes, mert nincs benne mutyi, nem látni benne haveri érdeket, lopdás kényszer nélkül kezelhetnék az ügyet. Így simán megmutatja a fideszes gondolkodásmódot és színvonalat, azt, hogy egy alapvető összefüggés felfogására sem képesek, illetve el vannak tévedve a tekintetben, hogy kiket is kellene szolgálniuk, kiknek az érdekében törvénykezniük. Az üzenet: a spanok kedvéért egyből törvényt módosítunk, de közérdeknél bekeményítünk és a beleállunk a megkövesedett szarba. Fónagy pont ugyanazt a sódert nyomja, mint a taxiscégek vezetői, nagyjából azon a színvonalon is áll.  

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

36 komment · 2 trackback

Címkék: Fónagy János Uber

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr168425096

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így, és csakis így lenne szabad uberezni 2016.02.29. 10:51:32

Én mindent megpróbáltam, hogy megértessem. Biztos hosszú volt és bonyolult, az adminból látom, hogy kevesen tudták végigolvasni. Fekete Zoltán, az Uber Hungary Kft Habony Árpádja (mind rejtélyes, a cégbírósági papírokon sem szereplő pozícióját, mind ko...

Trackback: Uber: barátok közt folytatják 2016.02.29. 10:50:34

Most, hogy a budapesti uberesek közül jó néhányan levett rendszámmal tisztelegnek a jogszabályok előtt, amelyeket eddig a – bevételük negyedét gátlástalanul lenyúló és Hollandián keresztül Bermudára mentő – nemzetközi svarctaxicég biztatására telibe ig...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2016.02.28. 09:20:33

az a nagy szerencsénk, hogy tele a fidess ilyen fónagyféle tálentumokkal........, mire is mennénk nélkülük......

NemodaBuda 2016.02.28. 09:44:26

A fónagy fidesz jelszava az lehetne: a kapitalizmus ide ugyan be nem teszi a lábát ! Nem lesz itt verseny, árharc, szolgáltatási verseny ! Itt kommunizmus lesz (nekünk) és lóalkatrészek egymás mellet (nektek).

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=5bCQIquRECA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yDv-MfzwAS7CsmV5Msm_J6V6ieh 2016.02.28. 11:04:21

De tegyük hozzá azt is, hogy nem csak az Ubereseket lehet adócsalással vádolni. A taxisokat sem kell félteni. Ők is megmókolt taxiórákat használnak, amiből fuvarokat lehet utólag törölni, stb. Ha a taxisok olyan rohadt becsületesek Fónagy szerint, akkor miért nincsenek bekötve az online pénztárrendszerbe a NAV-nál? A technikai-műszaki lehetőségek adottak lennének.

ebella 2016.02.28. 14:38:04

@The Ghost Wolf: Sőt. Nekem eddig csak a taxisokkal volt lehúzós esetem. Nem is eggyel és nem is kicsivel. El tudom képzelni akkor az állammal szemben mint engednek meg maguknak. Még szerencse, hogy lassan negyven éve taxizom alkalmanként, nem nagyon hagytam magam. Azért is lett uber az a taxi.

lényeglátó 2016.02.28. 15:37:35

A "gerinces” Kárpátokon túli magyar pártját aszerint választja, melyikbe lesz, a hatalom támogatott állatja!" Szabó Dezső: Mit jelent ez a jobb és baloldaliság? Azt, hogy az illetők egy az országot érintő egyetemes, vagy részletkérdésekben nem fizikai és pszihikai adottságok összes ismeretéből s a szóban forgó probléma elképzelhető minden hatásából alkotják meg az ítéletüket: hanem egy híg tudományellenes, elemeiben ellentmondó piszkos frázeológia szerint mely őket jobb- vagy baloldaliakká kötelezi” — aszerint, hogy melytől reméli a maga boldogulását, zsákmányát, mondom hozzá én. 90 éve rágjátok a ló leányka ezen álmát! Pejparipa pipilőjét!
Közben nem látjátok, azonos a lovatok! Efftárs a pógárotok!

Ba BalKat 2016.02.28. 18:29:59

@mikimackó: Nem jobb, nem baloldali diplomás vagyok, de jól jön a kiegészítés az íróasztal után másnap reggelig, pedig sokat kell így is az állambácsinak befizetni semmiért. Úgyhogy, nyugodtan szidjátok a taxisok mentális színvonalát.

Ba BalKat 2016.02.28. 18:32:22

@mikimackó: ...és lehet a taxisok fogják a 27 %-os ÁFA megszüntetését kiharcolni?

xclusiv 2016.02.28. 22:36:54

"Ez a taxisügy azért érdekes, mert nincs benne mutyi, nem látni benne haveri érdeket, lopdás kényszer nélkül kezelhetnék az ügyet."

Nem látni benne a haveri érdeket?

A hírek szerint a taxi szabályozás pont hasonló módon született, mint a dohány kiskerről szóló...

És persze kósza híreknek nem hiszünk, persze, de logikusan nézd végig, hogy kinek is kedvezett ez, és hogy ezt vajon a "törvényhozó" saját kútfőből ötlötte-e ki, vagy esetleg... ?
Na ugye.

Arcade Macho 2016.02.28. 22:41:13

"Szóval mi is lenne a kormány feladata? Olyan szabályozást alkotni, ami a zembereknek a legjobb."

az lenne hogy adozzanak
a tobbit meg intezze el a piac
talan talan talan meg az Taploska vezette onkurmanyzatnak fokent a mostani NOX botrany utan az lehetne a feladata hogy odab.sz egy rohadek nagyot a sok retkes kocsog sudribunko takszis taplonak aki tudorak a kozepso nevem dizelt hasznal

sakkosfx 2016.02.28. 23:04:03

Orbán és a fidesz döntött, és még az is lehet, hogy hosszú távon jól. Persze ez a gazdasági szabályozók függvénye is. A taxisok viszont hülyék és rosszindulatuak voltak! Azt kellett volna kérniük, hogy az uberrel egyforma szabályozók legyenek érvényesek a taxisokra is! E helyett a dögöljön meg a szomszéd tehene is mondásban hittek!

Indexes seggfejek 2016.02.28. 23:25:05

@Ba BalKat:
Szidjuk is, mert büdös tahók mind, kivétel nélkül.

lényeglátó 2016.02.29. 03:40:33

@bukszindeksz: 1. Ostoba ember hallgasson, ez a bölcsessége. (Az ostobaság egyetlen takarója a nyelv, minek azt mozgatni? Talleirandt bíboros+Mikszáth Kálmán!)

s.g.l. 2016.02.29. 04:13:38

Fónagy hogy kajbált anno a 35 kihasználatlan máv vonalbezárás ellen, azt is ugatta, hatalomra kerülnek, visszanyitják.
Akár a postákat.

Hányat nyitottak vissza?
Egyet sem!
Kis áskálódó, hazudós seggej!
f

bukszindeksz 2016.02.29. 05:59:21

@lényeglátó: 2. ?
Ha már beszámoztad, folytasd.
Bár az 1-es pontodból is látszik, nagy a baj nálad...

lényeglátó 2016.02.29. 06:42:33

Önismereti tanfolyam, gyakorló ostobáknak

1. Az Úristen sem gyógyított meg egyetlen ostobát sem, mert az (nem tudván „fogyatékáról”) nem is kérte!
2. Az ostobaság gyógyíthatatlan fogyatkozás, mert a tudatlan nem ismeri magát, s így nem is igyekszik segíteni a hiányon. Némelyek bölcsek lennének, ha nem hinnék, hogy azok.
3. …az ostobák mindig merészek. Együgyűségük nem engedi meg, hogy előre gondoskodjanak kibúvókról, és utóbb tudatában legyenek kudarcuknak.
4. Minden ostoba meggyőződéses, és minden meggyőződéses ostoba. Bölcsességek könyve! Ezért pártba tömörül!
5. Ne terheld magad ostobákkal. Aki nem ismeri fel Őket, vagy noha felismeri, nem tartja távol magától, maga is az.
6. Gyakori megbocsájtás az ostobát gazfickóvá teszi.
7. A sors ostobává teszi azt, akit el akar pusztítani. Lásd Magyarország, és politikusai!
8. Az okos százfélét gondol, az ostoba csak egyet.
9. Ostoba ember hallgasson, ez a bölcsessége. (Az ostobaság egyetlen takarója a nyelv, minek azt mozgatni? —Mikszáth Kálmán!)
10. A makacs és tüzes vélemény az ostobaság legbiztosabb jele.
11. Vannak szép köntösbe bújtatott ostobaságok, mint ahogy vannak jól öltözött ostobák.
12. A világon kétféleképpen lehet felülemelkedni: a magunk igyekezetével, vagy mások ostobasága által. Eszköze a félrevezettetek szavazata, választási komédia!
13. Ostobaság a gyávaság ruhája.
14. Ostoba ember szemrehányására jól ügyelj: királyi kitüntetéssel ér fel az!
15. Jó, ha gyönge erőt bajban más izma pótol,/ de még segíteni sem tud az ostoba.
16. Aki ostobának született annak ostobán kell meghalnia.
17. Az önkény, mint a tapasztalás bizonyítja, rendszerint karöltve jár az ostobasággal. — írta 1858. ban Széchenyi, meg is ölték érte!
Mindennemű szellemi elsőbbség olyan tulajdonság, ami nagyon elszigetel: futnak tőle és gyűlölik, és ehhez ürügyül mindenféle hibát költenek tulajdonosa ellen.
18. ritka kivételek leszámításával a világon csak magány és aljasság között lehet választani” Nietzsche.
19. Nagyot hibáz, ki jóra inti az ostobát.
20. Az Úristen sem gyógyított meg egyetlen ostobát sem, mert az (nem tudván „fogyatékáról”) nem is kérte!

zsebatya 2016.02.29. 06:57:25

@lényeglátó: Jézusom, ezt így hétfő reggelre... Az 1-es és 20-as pontok ugyanazok, a többi saláta az Idézetek könyvéből. A poszthoz semmi közük. Gyorsan gyere le a szerről, vagy vedd be a reggeli bogyódat, mert most nagy baj van veled.

vénkujon 2016.02.29. 07:47:33

a tegnapi mini-szopás után, most eligazításon lehetnek a fidelitaszos kommentereink

FikkFakk 2016.02.29. 07:51:58

Taxizas temaban nem tudom eldonteni, hogy orszagunk vezetoi tenyleg ilyen hulyek, vagy ilyen kicsinyesen korruptak.

Netuddki. 2016.02.29. 08:16:04

@FikkFakk: Is, is. És nem csak taxis témában.

sas70 2016.02.29. 09:27:44

A taxisokat mindenki lehúzza, ezer felé fizetnek, hogy dolgozhassanak. Erre mit csinál egy jó magyar taxis? Lehúzza az utast, mert valamiből neki is élnie kell. A szívás, általában a fasz végén történik és ott az utas van. Ez a tipikusan, nem a 'zemberek fizetik meg történet. Pedig dehogynem!

lényeglátó 2016.02.29. 09:27:48

Mindenki ragaszkodik saját hülyeségéhez! Te se fordulták kéréssel Istenhez!

roli101 2016.02.29. 11:37:36

@sas70: Szegény taxisok, úgy sajnálom őket, hogy annyi felé kell fizetniük. Biztos sokat fizetnek az alkalmazottaik után, biztos kell munkavédelmi bakancsot venniük, biztos az ÁNTSZ is cseszteti őket a hűtők tisztasága miatt. Persze tudom én, nehéz egész nap szunyókálni a kocsiban, míg fuvarra várnak a reptéren. Ezek miatt biztos csak kényszerből mennek az emberek taxisnak, fegyvert szegeznek a homlokuknak, mert egyébként a kutya sem akar ilyen nehéz viszonyok között dolgozni éhbérért. Fekete fuvarokról és külföldieket lehúzó taxisokról pedig biztos senki se hallott még, mert ott csak tisztességes, jóravaló, adófizető emberek dolgoznak.

joci305 2016.02.29. 11:39:24

annyira kíváncsi lennék,hogy mitől annyira innovatív az uber??? okostelefonon rendel Kovács úr egy autót,amivel elutazna A-ból B-be és az út végén fizet (igaz nincs kp,hanem a bankszámláról lehívás van) A klasszikus taxinál ugyanez a Kovács úr vagy leint egy autó vagy telefonon hív egy autót ami elviszi A-ból B-be és a végén fizet kp-vel,kártyával(ami ugyanúgy bankszámláról való lehívás!). Kovács úr mindkét esetben eljut a céljához,mindkét esetben autóval jut el a céljához..mi az innováció??? Az,hogy van egy app ami megkeresi a legközelebbi autót?? Ezt csinálja minden diszpécserközpont. Az a nagy plusz,hogy értékelhető a sofőr??? Csendben mondom az utas is....Az,hogy olcsóbb??? Már amikor nincsenek szorzók!! 1,2-1,3-as szorzó felett már olcsóbb a taxi....

Arcade Macho 2016.02.29. 11:49:29

@joci305: "annyira kíváncsi lennék,hogy mitől annyira innovatív az uber??? "

talan azert mert a nyugati turiszt a jol megszokott applikaciojat hasznalhatja a jol megszokott szinvonalon
tudod vannak horrorsztorik a balkani taxismoralrol

grafoguru 2016.02.29. 11:58:00

@joci305: Hadd válasszak én, hogy melyiket akarom. Lehet?
Ja nem.
Így tehát akkor ez a színtiszta cucilizmus. Amire te nem emlékszel, valszeg.

joci305 2016.02.29. 11:58:55

@Arcade Macho: akkor miért a magyar felhasználók hisztiznek elsősorban érte???? különben meg a jól megszokott applikáció jó néhány országban illegális!!! Érdekes,hogy bárhol megjelent mindenhol botrány lett belőle....tudom mindenhol köcsög a taxis és mindenhol lehúz,átvág, csaló stb. Ezért is jó az uber,mert ott csak nemesi felmenőket kell igazolni és talpig becsületes,jófej úriembereket alkalmaznak...igaz televan most is olyan taxisokkal akik valamilyen ok miatt abbahagyták,de hidd el ők akkor mind geci hiénák voltak,mára mind kezes bárány...mint a Macskafogó című, klasszikusban...

joci305 2016.02.29. 12:08:51

@grafoguru: válassz nyugodtan,de csak olyanok közül válaszhas akik betartják a játékszabályokat..a jelenleg érvényes szabályok,törvények egyértelműen leírják ki minősül taxinak és minek kell megfelelnie. Meg kell változtatni a törvényt,bekocogni a parlamentbe és rögtön ott a megoldás...De addig be kell tartani!!! Az nem megy,hogy nekem valamelyik nem tetszik és nem tartom be,sőt ezt reklámozom is...Letiltják az adóellenörőket,nem adják ki a kért adatokat stb...Ha bármelyik más vállalkozás ez teszi itthon rögtön bezárják,felfüggesztik...az uber simán megy tovább...csak egy példa a közelmúltból,egy XVI. kerületi roppant híres cukrászdában találtak egy csomó szabályellenes dolgot az ellenőrök és rögtön bezárták néhány hónapra...mert ez a szabály...ha lopsz,rabolsz,rögtön mész a börtönbe, mert ez a törvény..
Ha meg te hallottál már egy Sándor György nevű humoristáról, ő mondta? hogy egyenlő pályák,egyenlő esélyek, éne biciklivel megyek...ez van most

grafoguru 2016.02.29. 16:34:56

@joci305: Teljesen egyetértek - 3 apró kitétellel:
1. A törvényt tényleg MINDENKI tartsa be (taxiórák hekkelése ("radír"), órapörgetés (vicc, hogy árgus szemekkel kell néznem a km órát, mert MINDEN kocsiban van olyan gomb, ami menetközben pörgeti az órát stb. - és ezt sem a NAV, sem a Fogyasztóvédelem nem vizsgálja, miközben köztudott), de hogy más területekre is merészkedjünk, tartsák be a vagyonosodási vizsgálatoknál, a szabad választások akadályozásánál stb. - nem sorolom, mert elfogy a karkterszám.)
2. A törvényeket - amikhez igazodunk kell - a köz érdekében hozzák, ne egyéni érdekek mentén. Azt gondolom, nem szorul magyarázatra.
3. A lehető legkevesebb törvényt hozzák, amivel beleszólnak a magánéletembe, és amivel beleszólnak a piac működésébe, a szokásaimba, a világnézetembe, hogy mit kötelező tanulnia a gyereknek (mert ők jobban tudják, hogy mi a jó neki nálam) - ugyancsak nem sorolom.

Arcade Macho 2016.02.29. 17:52:12

@joci305: "akkor miért a magyar felhasználók hisztiznek elsősorban érte???? különben meg a jól megszokott applikáció jó néhány országban illegális!!!"

latni kell hogy az Uber az kettos igenyt elegitett ki
egyreszt a kogazdag kulfoldieknek nyujtott egy BIZTONSAGOS szolgaltatast, nekik amugy felesleges volt az occsobb arat biztositani van penzuk valag sok, ok akar a taxis tarifat is tolhattak volna, ha nem k.rtak volna allandoan at az agyukat...
masreszt meg a magyarok felol GENERALT egy uj keresletet hogy sokan akik a taxit dragabbnak gondoltak ugy veltek hogy beulnek egy Uberbe mert hat annyiert mar megerte nekik a kenyelem

akkor nezzuk az applikacio reszet, hol illegalis az Uber applikacio?
mert nalunk pl. nem

Untermensch4 2016.03.02. 10:06:16

@joci305: " különben meg a jól megszokott applikáció jó néhány országban illegális"
Amikor törvénnyel próbálják korlátozni az emberek közötti kommunikációt akkor az eddigi tapasztalatok alapján vmi elnyomó hajlamú sumákság dolgozik.
Úgy egyébként a taxisok miért nem mennek uber-ezni ha ott annyival kisebb a költség?

Untermensch4 2016.03.02. 10:10:00

Úgy egyébként fel szokott tűnni hogy nem < uber vs "A taxisok"> hanem <uber vs "A BUDAPESTI taxisok"> között folyik a háború? Mi a helyzet az ország lakosságának jelentéktelen 75%-át tartalmazó részén a taxi és az uber összehasonlításánál?

joci305 2016.03.02. 10:39:18

@Untermensch4: senki nm akarja a kommunikációt korlátozni...ne keverd össze az üzletet és a magánéleted...az uber appja nem barátok keresésére való,nem csajozni fogsz rajt stb. hanem autót rendelsz ami elvisz téged a kívánt helyre...az egyszerűség és megszokás,na meg a tényszerűség kedvéért taxit hívsz!!! ha olyan nagyon a megszokott ismerős sofőrrel akarsz utazni arra ez a rendszer se jó,hiszen nem te döntöd el ki jöjjön érted....ha meg az kell neked akkor hívod a számán..o jaj de azt meg az uber nem nézi jó szemmel,hiszen a jutalékának annyi...és nem tudsz fizetni "egyszerűen",hiszen nem az app számolja és emeli le a pénzt, hanem sofőrünk kell fizetni és kp-ben mert kártyalehúzója tuti nincs...azért nem mennek át tömegesen,mert nem mindenki szeret a fekete, de minimum szürke zónában létezni...fiatalon még jó, de ha család gyerek stb van akkor nehezebb...és miért is nem az a kérdés,hogy a piacra belépni szándékozó miért nem tartja be a vonatkozó szabályokat?? nem csak itt,hiszen a világon sehol sem várják tárt karokkal....ugye még hazájában is perlik őket,hogy vajon munkavállaló-e aki nekik dolgozik vagy sem??? sőt deklaráltan vallja,hogy amint működő önvezető autó lesz mindenkit kirúg...felelősségteljes cég és tényleg azok érdekeit is nézi akik tulajdonképp naggyá tették...hiszen 20-25%-ot levesz minden fuvarból..