Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2018.04.02.

Már csak egy hét és egy nagy lépés a Fidesz bukásáig

Hakapeszi Miki

Egy héttel a választás előtt lenne bőven ok az anyázásra, az úgynevezett ellenzék elég sok mindent tett azért, hogy megnehezítse magának az Orbánváltást. Nagyon messze vagyunk az ideális állapottól, ami az lett volna, hogy MSZP és DK kuka és új, tisztességes demokrata játékosok hajtják el Viktort a halál faszára. De ezen már tényleg kár merengeni, tényleg csak egy a fontos: bukjon a Fidesz. 

Figyelem! Tök mindegy ki nyer, mindegy, káosz lesz-e a választás után. Ennél az agymosó korrupt bagázsnál csak jobb jöhet és ráérünk a hogyan továbbon makkozni az eredmény, az erőviszonyok ismeretében. Hónapok óta mondjuk, hogy itt kérem bármi lehet, teljesen esélyes a kormányváltás is, mára egyre többen érzik így, ami jó.

Lassan kész vannak az esélyesekről szóló listák, a körzetek többségében már egyértelmű, hogy ki az a jelölt, akire a kormányváltáshoz szavazni kell. Nekem is hánynom kell ikszelés közben, Gyurcsány szerepét Orbán dupla kétharmadában, valamint a DK-s blogok aljasságát több posztban ragoztuk már itt, mégis, hiába egy rém gyenge, levitézlett DK-s jelöltünk van, nincs kérdés, hogy egyéniben rá kell szavaznunk. Aki ezzel kapcsolatban okos emberek dilemmáit akarja böngészni, itt egy zanza, volt ugyanis a Narancsnak egy tanulságos körkérdése arról, hogy szabad-e a Jobbikra voksolni és a többség szerint szabad, sőt kell, ha ez kell Orbán bukásához. Ámen.

Az elmúlt napok eseményei alapján két említésre érdemes dolog: először is az LMP. Én is hagytam magam átkúrni a palánkon, ebben a posztban is elhittem, hogy Szél akar koordinálni. Sajnálatos, hogy nem, utolsó interjúja alapján teljesen kicsúszott alóla a talaj, csak a fikázás, önfényezés (mi a faszt beszél tök esélytelenként Szél-kormányról?) de semmi előremutató a részéről. Ha így marad, simán elmehet az LMP-n a kormányváltás.

Amiért optimista vagyok, az Karácsony Gergely. Benne még lehet bízni, de már csak pár napig. Nagyon korrekt dolgokat mond és próbál tenni is érte, Nagyon fontos, hogy ha nyernek, Gyurcsányt távol tartja a kormánytól. A leendő kormánytagjai is nagyon jó nevek és az is fontos, hogy keményen cáfolja azokat a hazugságokat, amiket a Fidesz vele kapcsolatban összehord.

Ő az az ember, akin most nagyon sok múlik, két okból is. Egyrészt, noha elég sok jel szól ez ellen, próbálom elhinni neki, hogy nem vette meg teljesen a Fidesz a maszopot. Próbálom elhinni, hogy nagyban is el tudja játszani azt, amit Zuglóban sikerrel művel: sikeres kormányzást két szarházi párt gyűrűjében. De még előtte: próbálom elhinni, hogy van ereje a last minute koordinálást sikerre vinni, mert legalább 20-25 körzetre kiterjedő átfogó Jobbik nélküli deal kellene, hogy ezek nyerhetők legyenek az Orbánváltók számára.

Karácsony ezekre konkrét ígéretet tett a múlt héten. Ha az elsőt, a legfontosabbat tudja tartani és összehozza a dealt az LMP-vel, az abba az irányba mutat, hogy bukhat Orbán és nem a Jobbik lesz a legerősebb ellenzéki párt. Ekkor bizonyíthatja, hogy nem az MSZP bábja. Sokan hiszik azt is, hogy a kommerek a választás után dobják, szerintem nem, majd meglátjuk.

Most tehát az a legfontosabb, hogy van tárgyalás a felek között, végre nem a nyilvánosság előtt megy az anyázás, illetve csak az LMP részéről, de pár nap van még megállapodni, hogy ne lehessen kérdés a Belváros, vagy Csepel, vagy a ligetvédő LMP-s troll miatt Terézváros. És a másik 20 körzet, ami koordináció híján elveszhet. 

A következő napokban tehát a sok kampányfaszság közepette egy fontos dologra kell figyelnünk: össze tudja-e Karácsony hozni azt, amit megígért. Ha nem, könnyen lehet, hogy neki is vége. a igen, simán bukhat a Fidesz.

 

       

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr2413799212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szárny 2018.04.02. 16:04:04

Már fél lábon is kibírom 9-én reggelig. És akkor azonnal idekattintok, hogy melyik verzió jött be... :))))))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.04.03. 08:42:27

Karácsony Gergelyben miért kell bízni? Hogy az LMP után az MSZP-t is kettészakítja? Vagy esetleg nem érik el a 10%-ot és kiesnek a szocik a parlamentből?

jajdehülyevagyok 2018.04.03. 08:42:48

Karácsony? Röhögnöm kell! Az egy puhapöcs, oda áll ahol többet ígérnek, azt csinákja amit mondanak neki. Medgyessy 2.

kekex 2018.04.03. 08:42:58

Mindig is az volt a véleményem, hogy az lmp Orbán lepkehálója a szabadon repkedő naivabb liberális szavazók befogására, és EGYETLEN feladatuk az ellenzék megosztása. Csak nézdd meg a 2014-es adatokat, hány helyen "hozta" a fidesznek az egyéni körzeteket, holott azok relatív kisebbségben voltak!
Miért hiszed, hogy ez változhatna idén?
Az is csacska, aki akár listán is rájuk szavaz!

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.04.03. 08:43:01

Na erre én is kiváncsi vagyok

DFK 2018.04.03. 08:54:44

Na ha káosz lesz és összeomlás, akkor vállaljátok érte a felelősséget? Mert aki á-t mond,az mondjon b-t is. Aki kormányt vált, az vállalja a kormányzást is.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.03. 08:55:02

"... Tök mindegy ki nyer, mindegy, káosz lesz-e a választás után. Ennél az agymosó korrupt bagázsnál csak jobb jöhet és ráérünk a hogyan továbbon makkozni az eredmény, az erőviszonyok ismeretében. ..."

Na, ez a demagógia! Ha káosz lesz, akkor rövid időn belül bukni fog az ellenzéki kormány, Egy esetleges előrehozott választást pedig a fityisz fog bő 2/3-dal behúzni. Ami ezután jönne, az semmi ahhoz képest ami egy mérsékelt fityisz győzelem esetén történhet...

Amíg nincs hiteles ellenzék, vállalható politikusokkal, akik nem szalonnácik, illetve levitézlett káderek, addig esélytelen a fityisz leváltása. Amíg az ilyen eseti pártok, mint a momentum, nem képesek a fityisznek életképes alternatívájává válni, addig a maszok-dk-jobbik háromszög miatt esélytelen az érdemi kormányváltás.
Időleges eredményt ugyan el lehet érni, de ha a fityisz visszavág, akkor nagy problémák lesznek.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.04.03. 09:07:54

@Online Távmunkás: neked mitől van ez a karácsonyfóbiád? per pillanat egyedól ő az, aki tisztességes, integratív és egyértelmű, hogy változást akar. ja hogy ehhez kompromisszumokat köt? ez belefér.

@jajdehülyevagyok: egy egy közkeletű tévhit.

@Magánvéleményem: tévedés. ha bukik a fidesz, sose jön vissza, mert vége az örökké maradnak mítosznak, szétrohad a rendszer, elpártolnak a haszonlesők, csak a hívő hülyék maradnak.

Lehetnék én is 2018.04.03. 09:27:54

Kérdés:
Ha 8-án Fidesz 35%, Jobbik 20%, DK-MSZP-LMP 15%, kit kell megbízni kormányalakítással?
Ha nem a Fideszt-t, miért nem?
Ha a Jobbikot, milyen alapon?
Nem létező ballib koalát? Hogyan?

Ez csak úgy felvetődött bennem a körzetek felosztása kapcsán.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.03. 09:28:36

@Hakapeszi Miki: HA most az adott körülmények között "bukik" a fityisz, az nem igazi bukás, csak visszaszorulás lesz, a bukáshoz az kellene, hogy egy komoly, kormányképes erő verje meg, és utána ténylegesen elszámoltasson, kiteregesse az összes szennyesét, és lesittelje akik azt megérdemlik. Amíg ez nem történik meg, addig folytatódni fog a fityisz története, mert képesek felállni és visszatérni. A haszonlesők, csak akkor pártolnak el tőlük, ha máshol nagyobb hasznot remélhetnek, a hívők pedig (lásd: DK), életben tartják a levitézlett politikusok ambicióit, a fityisz nem fog úgy eltűnni, mint az FKGP, csak akkor ha jön egy olyan erő, ami képes elvenni a választóit. Jelenleg nincs ilyen a magyar közéletben. Sajnos.

aquaticus 2018.04.03. 09:31:08

Az Karácsony mellett szól, hogy Brüsszelben nagyon fogják szeretni és Juncker is a keblére öleli, talán még puszit is kap, mint Soros. Angela meg majd küldi az ajándékot... Sokat...

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.04.03. 09:31:10

Látom te is elhányod magad, amikor a jobbik helyett dk-ra szavazol, és hidd el haver én is így teszek, amikor a dk helyett a jobbikos jelöltet ikszelem. Ha Churchill le tudott paktálni Sztálinnal a sátán ellen, mi is megtehetjük egymásnak ezt a szívességet. Egy év alatt lebontjuk a nert, orbánt és büdös tolvaj bandáját börtönbe basszuk, majd új választások kiírásával teszünk pontot rövid együttműködésünk végére.

nemecsekerno_007 2018.04.03. 10:02:55

"Ha Hitler megtámadná a poklot, szerét ejteném, hogy az alsóházban kedvezően szóljak az ördögről."

Winston Churchill

ben2 2018.04.03. 10:04:01

"Figyelem! Tök mindegy ki nyer, mindegy, káosz lesz-e a választás után. Ennél az agymosó korrupt bagázsnál csak jobb jöhet és ráérünk a hogyan továbbon makkozni az eredmény, az erőviszonyok ismeretében."

És ezt még le is írja.
Sőt, büszke is rá.

Most tekintsünk el attól, hogy a "minél rosszabb, annál jobb" hozzáállás milyen felháborítóan cinikus és velejéig romlott.
Induljunk ki abból, hogy az út az ország felemelkedéséhez valóban egyedül csak a "demokraták" pitiáner pártérdekein múlik és összeáll egy jobbik-ballik káoszkoalíció.
Meddig fog az tartani? Egy évig talán?
Aztán megint megy majd az egymásra mutogatás meg a választók lehülyézése, ha ismét 2/3-al jön vissza a Fidesz?
Mert borítékolhatóan az lesz.

Magyarulaszlo 2018.04.03. 10:04:18

@Magánvéleményem: mondd már el nekem hogy hogyan vág vissza a Fidesz, ha a prominens vezetői bujkálnak az emberek elől, ha Polt után végre eljárások tucatjai indulhatnak Orbán Rogán Lázár Németh Sziszi Semjén Kocsis Máté és a többi köcsög ellen? Ki fog ezeknek bármit elhinni ha kinyílnak az akták és nem lesz a kezükben a közmédia, a papagáj kórus, az ász a versenyhivatal, a közbeszerzési döntőbizottság a médiatanács, a legfőbb ügyészség stb.??!?!

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.04.03. 10:04:49

Ja bocs most látom mszp-s vagy. De mindegy is, sajnos nekem a jobbikos van kihozva esélyes ellenzékinek, de a mandátumbecslés alapján nálam még átszavazással sincs sok esélye a jelenlegi ellenzéknek. Azért én megpróbálom. A fidesznél még a jobbik is jobb, habár nem sok kedvem van miészarost lecserélni simlicskára. Igaz nálam csak egy jelöltről van szó, és simlicskából sem lesz egy átmeneti kormány esetén oligarcha, viszont csak így lehet a jelenlegi férgeket elzavarni, ám legyen.

Magyarulaszlo 2018.04.03. 10:05:00

@aquaticus:
Nem értem miért az EUt emeled ki, karácsonyt az egész világ szívesen fogja látni, szemben Orbánnal akit már kizárólag keleti diktátorok hajlandóak fogadni. Kiváncsi vok h a Felcsuti hogy magyarázza meg magának hogy összeveszett a világ összes értelmesebb vezetőjével...

kormányváltó 2018.04.03. 10:05:04

Mostanra teljesen egyértelmű lett, hogy az LMP lepaktált a Fidesszel. Meg az is, hogy azok az LMP-sek akik eddig visszaléptek, nem pártutasításra, hanem önszántukból, saját lelkiismeretükre hallgatva tették. Persze kivéve a zuglói jelöltet, aki lebukott, miután a Fidesz gyűjtött neki aláírást. Azt hiszem nincs mit hozzátenni.

A magam részéről a listás szavazatom megy az Együttnek.
Gratulálok berni, ezt elintézted!

DZoli 2018.04.03. 10:05:08

A végével nem értek egyet. A pártok ugyan sokat segíthetnek, de végeredményben nem rajtuk múlik, hogy mi lesz, hanem a választókon. Ha az LMP vagy az MSZP nem is léptet már vissza jelöltet, magas részvétellel és átszavazással még bármi megtörténhet. Ezt kell hangsúlyozni, és nem a pártok józan belátásában bízni, mert ha utóbbi mégsem válik be, az pár nappal a választások előtt csalódottságot és kiábrándulást eredményezhet az ellenzéki szavazók között. El kell menni, listán a kedvenc pártra, egyéniben pedig a legesélyesebb jelöltre szavazni!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.04.03. 10:12:01

@maxval bircaman szereclőci szürke proletár: kurvára nem vagyok MSZP-s. Olvastad a posztot?

@DZoli: igazad van, de azért fontos lenne, ha legalább a 20-25 kritikus körzetben lenne koordináció. nekem úgy tűnik, átszavazás és magas részvétel egy csomó körzetet csak szorossá tud tenni, de persze lehet, hogy jobb a helyzet.

Lévai András 2018.04.03. 10:44:16

@Hakapeszi Miki: ha a fidesz bukik, akkor is lesz legalább 30-35% mandátuma, ha listán eléri a 40%-ot és az egyéni körzetek 1/3-át hozza.
De milyen kormány jön helyette? Ha az ellenzék nem tud megegyezni - a teljes ellenzék, tehát a hazaáruló dk a náci jobbikkal a korrupt mszp-vel és a különutas lmp-vel - akkor jön a kormányképtelenség, az új választás. És akkor valóban nincs miről beszélni.
Tehát, ha a fidesz a mandátumok 51%-át megszerezte, már nyert.
Ha a fidesz a mandátumok több mint 33%-át megszerezte, akkor is nyert, csak kicsit később.

Lehetnék én is 2018.04.03. 10:44:31

@Magyarulaszlo:
kb. december 24-én látja a világ egy része szívesen karácsonyt, de akkor sem az egész.
Nálad a "keleti diktátorok" nem része a világnak?
Milyen elvek alapján sikerült pártromboló mszp-vel szövetkező lelöltről a saját véleményedet összvilági elfogadottsággá hízlalni?
Ha Karácsony-féle együttműködés kap pl. (és max.) 15%-ot Áder nél hanyadik lesz a miniszterelnökök sorában?
Poltot milyen bűncselekmény alapján távolítod el jogszerűen? Az hogy neked nem teszik, amit csinál nem jogalap. Nem jogszerűen csak a "demokratikus oldal" szokott leváltani.

ben2 2018.04.03. 10:44:37

@Magyarulaszlo:

Hogyan lesz "Polt után", ha a legfőbb ügyész leváltásához és megválasztásához is kétharmad kell? (Az új főügyész megválasztásáig pedig hivatalában marad az előző.)
És hogyan fogják az etikailag jogosan kifogásolható, de jogilag "lepapírozott" ügyeket büntetőügyekké alakítani?

Európai téridő 2018.04.03. 10:44:41

Én nem fogadnék KariGerire.

Tom66 2018.04.03. 12:29:39

Sajnálatos, de Zuglóban sem művelt sikerrel semmit. Ellenben Weinek Leonárd és Karácsony Gergelynek is zűrös pénzügyi machinációkat folytatott a zuglóiak kárára.

tárkonyos csiberaguleves gazdagon zöldborsóágyon (törölt) 2018.04.03. 12:30:09

Úgy hiszem, pár éve nem olvastam ezt a blogot, ezért így látványosan érzékelem, hogy mostanra milyen szinten elszakadt az ellenzék az emberek napi valóságától egy önmaga építette látványvalóságba. És persze miként darálta le eközben magát. S hogy célja a teljes káosz létrehozása. Ez a tudatos célja. Nincs elképzelés a hogyanra, csak hatalomra jutni bármi áron és bedönteni az országot és folytatni a marakodást egymással.

konrada 2018.04.03. 12:30:27

...elég valószinű, hogy az MSZP-DK felosztás, valamint azon átszavazási hajlandóság - mely sok helyen a Jobbikat erősítheti a töredékszavazatokkal is - azt eredményezi majd, hogy a most önállóan induló MSZP-t (tudooom, ott van közös listán az 1%-ot se érő P;)megelőzi majd a Jobbik.

...no most valaki komolyan elhiszi, hogy - és amennyiben a fidesz elbukja az egyeztetést, a köztársasági elnök a 2. legerősebb párt helyett a 3. legerősebbet bízza meg - a jobbikos Vona nekifutásból átadja a jelöltségét az MSZP-nek???

VT Man 2018.04.03. 12:30:39

@Magyarulaszlo:
"szemben Orbánnal akit már kizárólag keleti diktátorok hajlandóak fogadni"

De miert kell hazudni?

"Theresa May brit miniszterelnökkel a Downing Streeten folytatott tárgyalását követően Orbán Viktor közölte, hogy Magyarország azt szeretné elérni, hogy az Egyesült Királyságban élő magyarok jogai ne sérüljenek a brit EU-tagság megszűnésével.

Orbán Viktor miniszterelnök egynapos munkalátogatásra Londonba utazott 2016. november 9-én."
( london.mfa.gov.hu/news/orban-viktor-miniszterelnoek-theresa-may-brit-miniszterelnoekkel-targyalt-londonban )

Kivlov 2018.04.03. 12:30:57

karácsony még megyónál is jellegtelenebb politikus.
mondjuk az bejött a maszopnak. ez nem fog. :D

Neo07 2018.04.03. 14:24:04

1.) Gyurcsány az ellenzék igazi vezéralakja, nem fogja megtűrni, hogy Karácsony diktáljon helyette.
2.) Karácsony butaságot talált mondani: pár héttel korábban közölte, hogy arra az Alaptörvényre nem fog felesküdni, amire négy évvel korábban még felesküdött.
4.)Ha jól emlékszem, adóemelésekben gondolkozik, tehát simán szétvernék az elmúlt években stabilizálódott gazdaságot, és megint romló pályára állítani – bevándorlók nélkül is. Ha ezeket is hozzávesszük, garantált az ország megsemmisítése. Az egész ellenzék sorosista, ezért az államot szétvernék, és mindent az egyáltalán nem demokratikus vállalatok kezébe adnák.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.03. 14:24:08

Karácsony még lesz egy ideig zuglói polgármester, s kész.

morph on deer 2018.04.03. 14:24:15

@VT Man:
“Orbán Viktor miniszterelnök egynapos munkalátogatásra Londonba utazott 2016. november 9-én."

És milyen sikeresen megoldotta, hogy egyből nevetségessé tegye magát!
A képek önmagukért beszélnek, a cikk még tesz hozzá kicsit...
Hát igen, így van ez, ha a felcsúti modor megjelenik a Downing Street-en :(

www.thesun.co.uk/news/2152198/theresa-may-welcomes-hungarian-pm-viktor-orban-to-no10-to-discuss-post-brexit-deal/#comments

morph on deer 2018.04.03. 14:24:34

@Hakapeszi Miki:
“Nagyon fontos, hogy ha nyernek, Gyurcsányt távol tartja a kormánytól.”

Hogy bele nem kell szakadnia az azért elég valószínű. Például azért sem, mert Gyurcsány így nyilatkozott a témában éppen egy mai cikkben, (meg már vagy tucatszor korábban is) szóval meg lehet nyugodni! :)

“Az új parlamentben hány fős DK-frakciót fog vezetni?
Vezetni? Csak ha ellenzékben leszünk, akkor leszek frakcióvezető. Ha kormányra kerülünk, nem leszek frakcióvezető sem.“

index.hu/belfold/2018/valasztas/2018/04/03/interju_gyurcsany_ferenccel_a_demokratikus_koalicio_elnokevel_putyin_zsarolja_orbant/

BALTAZÁR 2018.04.03. 14:25:17

Attól tartok, hogy itt sokan - főleg a poszt írója - a demokrácia lényegét nem értik.
Az nem demokrácia, hogy az összes létező - és épphogy csak életre keltett - pártot összefogjuk, kölcsönös visszaléptetésekkel egyetlen alternatívát kínálunk a meglévő kormánypárt helyett.
Tessék egy olyan erőt felmutatni ami többet tud mint a Fidesz, ennyi.
Hol van az a párt amelyik minimum 30-35°%-ot tud? Ezzel meg lehetne szorongatni Orbánt.
Az, hogy a sok 1-5% os ill 10% körüli párt majd jól összefog, az nem hogy nem tisztességes, de a választások után csak káoszt hozhat semmi mást.
Ébresztő!
Nem emlékszik senki, hogy mekkora nácizás ment itt a közéletben a Jobbik gyakorlatilag
valamennyi megszólalása után?
A nagy Viktor-Putyin összeborulás közben Valahogy kiesett a fejekből KG Béla esete?
Azt gondolja valaki, hogy a Jobbik és mondjuk a DK majd egymás mellett szavaz bármilyen fontos, országos kérdésben?
Hogy Gyurcsány majd háttérben marad?
Karácsony Gergelytől sokan megváltást várnak, de aki ilyen álmokban ringatja magát javaslom nézzen ki az
Örs vezér térre. A tisztelt polgármester úr, az ezerszer elátkozott Papcsák után immár évek óta a fő döntéshozó
Zuglóban, de ennek sok nyoma nem látszik.
Biztos tisztességes, nem kétlem, de vezetőnek - főleg országos vezetőnek - abszolút alkalmatlan.
Sajnos az a nagy büdös helyzet, hogy nem elég annyit mondani, hogy Orbán takarodj, valamiféle alternatívát is fel kéne mutatni.
Az ellenzék az utóbbi 6-8 évben akkora káoszt teremtett saját maga körül, hogy mindez a katyvasz lehetetlenné
teszi, hogy a szavazók nagyobb része úgy ekintsen rájuk mint akire szívesen rábízná egy ország ügyeit.
A posztban annyi sületlenség van, mintha egy éretlen, álmodozó teenager írta volna.
(hangsúlyozom, az nem baj, ha egy teenager éretlen és álmodozó!! :-) )

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.03. 14:25:20

@Magyarulaszlo: Ki fogja és hogyan Poltot eltávolítani? Ki lesz helyette? Hogyan fog a Jobbik-DK-Maszop megegyezni az új főügyész személyében? Lesz-e egyáltalán kormány? Ki lesz a miniszterelnök? Hogyan egyeznek meg a tárcákról? Továbbra is a Jobbik-DK-Maszop háromszögről van szó, a fityiszt ugye nem veszik be, a többi párt meg parciális, ha egyáltalán bejutnak. Kormány nélkül nincs ügyészváltás, ami kormánnyal együtt is 2/3-os ha jól emléxem.

Lehet verni a nyálat arra, hogy majd bujdosnak a fityiszisták, de ez roppant valószínűtlen. Ha vissza is szorulnak, a kormányalkítási kísérletek kudarca után valszleg megerősödve térnek vissza az előrehozott választások eredményeként, és akkor jön majd a fekete leves... Nem vagyok optimista, de egy hamvába holt váltási kísérlet után boszorkányüldözés várható...

DE ne legyen igazam!

rnz 2018.04.03. 16:13:22

Ha nem a hazám rovására menne, azért szívesen megnézném, hogy hogy alakít kormányt az ellenzék. Az oviban az utolsó szelet pudingos piskótán is hamarabb megegyeznek az 5 évesek, mint ez a túlképzett ellenzék. :D
Felőlem jöhet a kormányváltás, ha előbb lesz totális ellenzékváltás. Vagy ha úgy tetszik, parlamentváltás kell. Beleértve persze a csökevényként született pártocskákat, mint a momentum, meg az együtt.

nick papagiorgo 2018.04.03. 16:13:37

Nekem is a"Tök mindegy ki nyer, mindegy, káosz lesz-e a választás után." szöveg szúrja a szememet.

Ennyire fontos lenne ez az egész? Már TÉNYLEG minden mindegy? BELE SE GONDOLUNK, hogy mi lehet az országgal, a lényeg hogy "percgyőzelmet" arassunk? AKÁRKI jó, aki nem a Fidesz?

Gondoljuk már ezt még egyszer! Ez a nettó hatalomszerző szarjancsik rikácsolása, nem a normális, a jövőbe tekintő emberek komoly felfogása. Pl. hogy akarjuk meggátolni, hogy a Fidesz ne jöjjön vissza a következő választásokon? Legéppuskázzuk őket, mint a vörösök annak idején? Mert abból, hogy pl. egy választáson valami nagy szerencsével 4-5 párt legyőzi, a Fidesz korántsem lesz a padlóra küldve, csak szólok. Az "elszámoltatás" meg nem ment az előző alkalmakkor se, nem nagyon látom át, hogy most épp mitől menne.

Engem piszok zavar ez, hogy valakik erre az egy választásra teszik fel kb. az életüket. És ha nem nyernek, akkor mi lesz? Illetve ha nyernek, de pl. nem sikerül egy év alatt lebontani a NER-t, akkor mi lesz? Ezeken el se gondolkodott senki se, úgy látom......

api99 2018.04.03. 17:25:13

@kormányváltó:

az együttre???
Minek?
Elveszett szavazat a kormányváltóknak.

www.kireszavazzunk.hu/

api99 2018.04.03. 17:25:23

@Neo07:
fidesztroll vagy
hazudsz és csúsztatsz

api99 2018.04.03. 17:25:33

@nick papagiorgo:

Ez az "káosz lesz", ez álduma.
Olyan nagy baj, ha leállnak a stadionépítések és a külföldre utalgatott segélyek?
Az eus pénzeket addig kiosztják. A gazdaság és a lakosság élete meg halad tovább a medrében.
A teendőket meg leírtam az előző kommentemben.

zsu80 2018.04.03. 17:25:53

@Hakapeszi Miki: karácsony egy tahó mocskosszájú proli. És mint ilyen, utcaseprésnél komolyabb munkát nem bíznék rá. Egy politikus ne beszéljen úgy, mint egy kocsis. Hiszen a választékos beszéd (is) különböztetné meg az alsóbb szintű emberektől, de ez neki nem megy.

fátum 2018.04.03. 17:26:32

@nick papagiorgo: Meg azon se gondolkodott el senki, hogy mi lesz akkor, ha egy ilyen elbaszott szedett-vedett kormány kerül hatalomra és tényleg bejön egy 2008-hoz hasonló krach a következő négy évben.

api99 2018.04.03. 17:26:34

@ben2:

Nem olyan bonyolult ez.
Meg kell alakítani egy korrupciós ügyészséget, ami a normál ügyészség felett áll. Ez a szervezet sorban letartóztatja a korábbi korrupt alakokat (simicskát is, mszpseket is és a fityeszesek zömét). Le kell léptetni handótpoltotmatolcsitászvezért.... Erre csak a jobbik alkalmas. A ballibek már mutatták hogyan számoltatnak el. SEHOGY. Kizárólag a szájukkal.
A médiaegyensúlyát biztosítani kell és visszaállítani a fékek ellensúlyok rendszerét.
Mindezek után (kb.6-8 hónap) új választásokat kell kiírni.
A feltárt és bemutatott bizonyítékok után a börtönből a fityisznek már esélye sincs labdába rúgni ezen az új választáson.

morph on deer 2018.04.03. 19:28:43

@Lehetnék én is:
“Poltot milyen bűncselekmény alapján távolítod el jogszerűen?”

A “bűnpártolás” hogy tetszik?
Esetleg az “igazságszolgáltatás akadályozása”?
Hirtelen ez jutott eszembe, de kis igyekezettel még egy tucatnyi biztosan előkerül, ne aggódj!
Ha ott tartunk, majd megbeszéljük. :)

morph on deer 2018.04.03. 19:29:16

@Magánvéleményem:
“Ha vissza is szorulnak, a kormányalkítási kísérletek kudarca után valszleg megerősödve térnek vissza az előrehozott választások eredményeként, és akkor jön majd a fekete leves... “

Szerinted orbán hogy viseli majd, hogy megint nem költözhet a várba?
El tudod képzelni, hogy orbán ellenzéki képviselőként beül a parlamentbe, és majd “hatcra” vezeti a pártját?
Mert én nem.

Azért kiváncsi lennék, hogy te mit tippelsz.

Tisztességes Természettudomány 2018.04.03. 21:11:47

@api99: Nini, vidéken mindenütt a Jobbik jelöltje a legesélyesebb. Nincs esetleg más oldal az ellenzéki koordinációról? De van. Kéretik azt is reklámozni.

rendszervaltas2018.hu/

LAM 2018.04.04. 06:41:06

@api99:

Hirtelenjében próbáltam keresni olyan kerületet, ahol nem a Jobbik a legesélyesebb, de nem találtam :-)

Nem lehetne akkor már azt a címet adni az oldalnak, hogy szavazz a Jobbikra?

api99 2018.04.04. 06:41:25

@Tisztességes Természettudomány:
Nem vesztek egy lényeges körülményt figyelembe.
A Jobbikosok túlnyomó részének NULLA hajlandósága van átszavazni az mszmp szökevény pártokra. Sőt, ha valami veszély fennállna, hogy dkmszp kormányközelbe kerülne (pl.egy jobbik részvételével működő koordinációval), akkor inkább a fideszre húznának. Ezért valójában csak az az esély maradt a kormányváltásra, hogy a balos választók átszavaznak a jobbikra. Fordítva csak elenyészve fog megtörténni.

Exploiter 2018.04.04. 09:10:16

@api99:

Ez igaz.
Akik most nagy szájjal hangoztatják, hogy inkább jobbik, mint fidesz, ugyanúgy fognak járni, mint akik sok évvel ezelőtt ugyanígy óbégattak, hogy inkább fidesz, mint mszp.
Majd négy év múlva kíváncsi leszek a véleményükre.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.04.04. 12:39:34

Akárhogyan nézem, a jelenlegi támogatottsági adatok alapján a kormány megbuktatásának szándéka egyértelműen antidemokratikus, hiszen a legtámogatottabb párt megérdemelt győzelmének megakadályozására kikényszerítené a két legtámogatottabb ellenzéki párt (ádáz ideológiai ellenfelek) összefogását. Ugyanis ellenzéki győzelem sem az MSZP-DK, sem a Jobbik szavazói nélkül nem lehetséges. Ha ez nem antidemokratikus, akkor mi?

api99 2018.04.07. 13:31:21

@Exploiter:
Ez lehetséges.
De az, hogy az életszívonal jobb állapotban van, mint az mszpdk alatt volt, nem mentség semmire sem a fidesznek. Elmaradunk a környező országoktól, lassan Románia is utolér bennünket, a Szlovákok meg már jól elhúztak tőlünk.
Muszáj újat találni és a korrupciót kiiktatva (mélyen lecsökkentve) folytatni egy nem mszpdks gazdaságpolitikát.

api99 2018.04.07. 13:31:31

@LAM:
pedig sok olyan van: nézd meg bp-t

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.04.07. 13:35:36

@Hakapeszi Miki: Vedd már észre, hogy hiába bízol Karácsonyban, ő a harmadik legnépszerűbb párt jelöltje, hiába dumál arról, hogy megnyeri a választást...
süti beállítások módosítása