Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.09.20.

Hogy tegyük súlytalanná a költségvetést?

Szárnyathy Géza

Jogszabály-módosítás indokolása: "A központi költségvetésről szóló törvényjavaslat elfogadásának időrendjét - törvényi keretek között - az Országgyűlés alakítja ki. Előfordulhat olyan helyzet, hogy a költségvetés fejezetek bevételi és kiadási főösszegét megállapító határozat elfogadását követően a parlamenti eljárás következő szakaszáig tartó időszak alatt a Kormánynak olyan nemzetközi kötelezettségei keletkeznek, amelyet köteles átvezetni a költségvetési törvényjavaslaton is. A javaslat annak a lehetőségét teremti meg, hogy ilyen kivételes esetben a Kormány akár a főösszegek módosítását tartalmazó módosító javaslatot is benyújthasson az Országgyűlés elé."

Előfordulhat. Meg olyan is előfordulhat, hogy ezt már márciusban lehetett tudni. Hogy halálosan felesleges addig költségvetést kreálni, amíg annak legfontosabb viszonyítási pontja hiányzik. Hogy tudniillik, mit akar a valutaalap. Persze nyilván a nemvagyunkmigyarmat baromsághoz nem illett volna az a beismerés, hogy fingjuk sincs, hogy fog összeállni a költségvetés. Ez alapvetően nem biztos, hogy baj, az előző társulatnak ugyanúgy fingja se volt 2009 nyár elején, mi lesz 2010-ben. Nem is csináltak költségvetést a nyaralási időszak előtt, mert ugyan minek?

Persze lehet most tenni még egy kört, hogy megint az IMF a hülye, mert most megint itt szarozik, és miatta át kell írni a költségvetést. A fő számokat, bazdmeg, érted, amit kurvára nem lehet csak úgy átfirkálni - mondja Matolcsy reggel a borotválkozótükörnek. Most ezzel is kezdeni kell valamit, hogy ezt meg lehessen csinálni. Mert ez jogállam, ez demokrácia, baszod, ez nem úgy megy, hogy csak besétálok a Kossuth térre, hogy srácok, át kéne írni a főszámokat, és a sok balfasz meg nyomkodja az igen gombot, mint majom a banán alakú pedált. Ez nem úgy van, baszki, ennek szabályai vannak. Ehhez külön törvényt kell módosítani, és azt meg is kell szavazni. És itt szórakoznak, agyam eldobom.

Egészében teljesen érhetetlen, mit várt a nyári költségvetéstől a kormány. Azzal akarta megnyugtatni a piacot, hogy megmutatták: ki tudnak vonni a kormányülésen két tetszőleges számot egymásból úgy, hogy a különbség mínusz 800 milliárd legyen? Vagy azt akarta a kormány, hogy úgy tűnjön, itt rend van? Alapvetően egyik terv sem hülyeség, de így ebben a formában ennek nagyjából annyi értelme volt, mint sepregetni a bontásra ítélt házban.

Az is igaz, hogy alapvetően bármilyen jogszabályt bármikor be lehet nyújtani, lehet róla szavazni, a zárószavazás előtt pedig szét lehet módosítani, vagy vissza lehet vonni az egészet. S miért lenne más a költségvetés? Az ma már nem lehet indok, hogy ezt másképp szokták, végül is technikailag megoldható, hogy módosítják azt a törvényt, ami megakadályozza a költségvetés orrba-szájba módosítását. Elvégre csak az első pofont nehéz leosztani, utána a többi már szinte magától jön. Az első pofon pedig az alkotmány szétbarmolása volt olyan pitiáner indokok miatt, mint hogy a végkielégítés-adóval meg lehessen szívatni néhány ostoba komcsit. Innen már smafu, hogy akár hetente újra lehet tárgyalni a büdzsé főszámait.

Nem az új összegek jelentik a problémát, mert legyenek új főszámok, úgyse hitte el senki, hogy tarthatók. Csak nem lehet tudni, ez miért kellett. Nem arról volt szó ugyanis, hogy a szabadtéri programot elmosta az eső, és gyorsan ki kellett találni valamit, hanem arról, hogy direkt a monszunra szerveztek pikniket, utána meg eljátszották a meglepődöttet. És a közelebbről meg nem határozott cél érdekében - s ez a másik gond - újra negligáltak egy alapvető szabályt. A költségvetés főszámait azért nem lehet (lehetett eddig) igény szerint átfirkálni, mert épp az követelte meg a felelős döntést, hogy utólag már nincs lehetőség a módosításra. De így, hogy még a zárószavazás előtt koherenciazavarra hivatkozva is át lehet írni bármit, semmilyen felelősséggel nem jár, milyen számot írnak a lap tetejére. Ez pedig elég súlyos következményekkel járhat és nemcsak a 2013-as költségvetést illetően.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

95 komment · 3 trackback

Címkék: költségvetés IMF Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr684790962

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.09.21. 16:31:46

Unortodox gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám rengeteget igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Céget nem vezetett, p...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.09.21. 16:27:59

Unortodox gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám rengeteget igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Céget nem vezetett, p...

Trackback: Kérdőív agyatlan, gombnyomogató parlamenti droidoknak 2012.09.21. 16:23:54

“Nem tudom megítélni a kérdést, én csak megszavaztam” – ez az egyik ismétlődő, lehetséges válasz a honatyáknak kiküldött, 8 kérdésből álló ellen-konzultációs kérdőíven. A kérdőívet a Vegyipari Dolgozók Szakszervezete készítette. Gyilk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szevasztok 2012.09.21. 16:19:47

Ez akkor azt jelenti, hogy akár december 31.-én este 23 órakor is előállhatnak egy TELJESEN új költségvetéssel, amit a szavazógépezet még időben elfogad?

Jack Torrance 2012.09.21. 16:25:11

Meg azt is pontosan lehetett tudni, mit akar a valutaalap. Csak nem akarjak meghallani, mivel megallapodni sem akarnak.
Es a modositas sem az IMF miatt kell, hanem mert az egesz koltsegvetes hamis, hazugsagokra es vagyalmokra epul, megalapozatlan.

Pipas 2012.09.21. 16:26:06

"Ez alapvetően nem biztos, hogy baj, az előző társulatnak ugyanúgy fingja se volt 2009 nyár elején, mi lesz 2010-ben. Nem is csináltak költségvetést a nyaralási időszak előtt, mert ugyan minek?"

Pedig azoktól aztán érdemes tanulni, azok tudták a csíziót!

Olyan májer kis költségvetéseket csináltak, hogy a fél világ arról beszélt! Nem csak a 'minek még kölségvetés' mesteri húzásáról, hanem a 'mi lett a kölcsönnel? elittuk!' riposztról is elhíresültek, éppen úgy, mint a nagyvonalúságuk (-8% hiány kit érdekel) és a kreatív könyvelésük (aka trükkök százai) okán. A jövő gondos mérlegelését ('majd 12-ben a fidesz könnyedén visszafizeti' valamint 'ide nem fog begyűrűzni') ne is említsük.

Hajrá! ;)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.21. 16:26:06

Az látszik, hogy nem értik, hogyan működik a kapitalizmus, hogyan működnek a piacok. Próbálkoznak, de dilettánsok! Venezuelát álmodják ide. A szocializmus már megvan, de az olaj hiányzik hozzá... :)

I_Isti 2012.09.21. 16:29:45

Ezt nem deficitnek hívják, hanem leépülésnek. Mentálisan.

lehunyjaketszemet 2012.09.21. 16:33:53

Vajon ha Matolcsy vagy Varga azt mondaná, hogy a Föld kocka alakú, akkor holnap elkezdődne-e a hazai sajtóban egy találgatás, okoskodás, vita arról, hogy a Föld most tényleg kocka alakú vagy sem? :D Vagy csak simán kiröhögnék őket? Sajnos az előbbi...

viperakapitany 2012.09.21. 16:36:39

@Pipas:

1) a trükkök százai kifejezés az autópálya építés költségeinek állami költségvetés keretein kívüli elszámolását jelentették. ezt még a fidesz találta ki, a szocik pedig folytatták. aztán szapáry elszaladt az EU-hoz és felnyomta a szocikat, hogy trükköznek a költségvetéssel.

2) az IMF hitel sem 2008-ban, sem most nem jelentene addicionális hitelfelvételt, csupán a lejáró hitelek refinanszírozását jóval alacsonyabb kamatfelárral

a hozzászólásod alapján tehát csúnyán elvéreznél az értelmi cenzuson

Bambulka 2012.09.21. 16:40:07

Ha én lennék az IMF nem állnék szóba Magyarországgal amig Matolcsyt el nem távolitják.

vackor1 2012.09.21. 16:50:24

Szevasztok : pontosan,
Jack Torrance : pontosan,
I_Isti : pontosan,
lehunyjaketszemet : sajnos valószínűleg pontosan,
viperakapitany : így igaz,
Bambulka : bárcsak..... :))))))

Mindenknek szép hétvégét!

gnme 2012.09.21. 17:06:54

egyedül Ő nem érti, hogy hülye

m.blog.hu/cs/csepelujsag/image/Orb%C3%A1n-V.jpg

pedig az

srácok, nem ba*uk ki a pi*ába ezt az elmebeteget?

ideje volna

kvadrillio 2012.09.21. 17:22:15

"
Varga Mihály kiemelte: a kormány a fogyasztás megindulásával számol a gazdasági növekedés előrejelzésénél. A lakosság az elmúlt években a többletjövedelméből inkább a megtakarításait erősítette, nem pedig a fogyasztást."

ahhha...MEGINDULUNK FOGYASZTÁSILAG.......MAJD ...HA ANYI LESZ A HAVI JÖVEDELMÜNK, KIS CSICSKA.............

Pipas 2012.09.21. 17:58:34

@viperakapitany: "1) a trükkök százai kifejezés az autópálya építés költségeinek állami költségvetés keretein kívüli elszámolását jelentették."

Affenét! A trükkök százai az ország katasztrofális gazdasági állapotának eltitkolását jelentette, ez világos, ha elolvasod vagy meghalgatod az egész beszédet. Ezen kár vitatkozni.

"az IMF hitel sem 2008-ban, sem most nem jelentene addicionális hitelfelvételt, csupán a lejáró hitelek refinanszírozását jóval alacsonyabb kamatfelárral"

Hát 2008-ban és utáni is egyszerűen hitelfelvételt jelentett, nőtt az államadósság, nem stagnált. Ezt mindenki tudja.

A hitelfelvétel, ami az IMF szeme előtt lebeg most is addicionális lenne, az IMF nem is adna egyszerű refinanszírozásra hitelt. Maga az IMF emlegette néhány hónapja, hogy szerintük 12-16 miliárd eurót kellene felvennünk. Szó sincs egyszerű refinanszírozásról, ez is mindenkinek tök világos.

Pipas 2012.09.21. 18:02:03

@Bambulka: "Ha én lennék az IMF nem állnék szóba Magyarországgal amig Matolcsyt el nem távolitják. "

Ez meg mondjuk tök egyértelmű. Szerintem így is tesznek, csak nem illik ilyesmit kihirdetni, de halkan már biztos jelezték.

Mint ahogyan az is nyilvánvaló, hogy Gyurcsánynak az IMF miatt kellett mennie. Megpróbálta becsapni őket, a megszorítások után fű alatt visszaadni a közalkalmazottaknak a lét, jött az IMF brigád, zárt ajtók mögött tárgyaltak, aztán két hétre rá Gyurcsány hirtelen lemondott. Pedig előtte nagyon ragaszkodott a hatalomhoz...

gnme 2012.09.21. 18:09:32

16:15 hipo

Nevetek mindig, ha rá gondolok,
Remélem, látszik, hogy boldog vagyok!
Ugye látszik? Oh, igen. Ugye látszik? Oh, igen.

Lyspro-val nem volt hipom.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 18:14:43

@Bambulka: Matolcsy csak terelőember, senki nem akar megegyezni az IMF-el. (Nagyon helyesen).

Pipas 2012.09.21. 18:46:17

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Az IMF bankárokból áll, bankárok, bankok érdekeit képviselik. Nem demokratikus rendszerű, nem szavazhatsz rájuk, semmiképpen nem érdekeltek abban, hogy neked jó legyen.

Az IMF nem magyarországon lakó emberekből áll, nem a magyarok érdekeit képviselik, nem tudják és nem is érdekli őket, hogy magyarországnak, a magyarországon lakó embereknek mi a jó, mi a szándékuk.

A magyar kormányt a magyarok választják, van egy hangyányi beleszólásuk négy évente, hogy milyen irányba menjenek a dolgok.

Ha a piacról veszünk fel hitelt, akkor az ország mondja meg azt, hogy mennyi hitelt kér, hogy azt mire költi, hogyan használja fel. Elméletileg van egy csepp beleszólásunk. Ha az IMF ad, akkor a tapasztalat azt mutatja, hogy az állampolgárnak azt csak visszafizetni van joga, a legtöbb esetben huss! külföldi nagyvállalatok el is viszik.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 18:48:08

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Az, hogy az IMF megszab pár dolgot. Amibe mondjuk 2014-ben belebuknának.

Ahogy Gyurcsányék is belebuktak, annak ellenére, hogy ott próbáltak egy tisztázást csinálni Bajnaival.

Mit gondolsz, az Index és többi ballibsi média és a ballib pártok miért liheg annyira az IMF kölcsönért. Minden kölcsön rossz, az IMF-é különösen.

2llkedő 2012.09.21. 18:52:05

@Pipas: "Ha a piacról veszünk fel hitelt, akkor az ország mondja meg azt, hogy mennyi hitelt kér, hogy azt mire költi, hogyan használja fel."

Ez a lényeg! Piktor nem akarja, hogy bárki is tudja, hogy mire költi a felvett pénzt. Ezért is magasabb a kamata ennek a kölcsönnek.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 18:53:16

@félázsiai 2llkedő: Az IMF sem szabja meg mire költöd a pénzt így ez marhaság.

2llkedő 2012.09.21. 18:55:04

@Anti Anyag: "Az, hogy az IMF megszab pár dolgot."

Az IMF nem szab meg semmit, legfeljebb javasol. A kórmánynak kell letennie az asztalra egy hiteles dokumentumot, ami szerint vissza tudja fizetni a hitelt. Nem kell, hogy elfogadja a javaslatokat, de annak a dokumentumnak nem Tündérmesének kell lennie, mert az IMF már kinőtt a mesékből.

gnme 2012.09.21. 18:58:44

melyik index?

a népszabadság?
a hvg?
a népszava?
a totalcar?
a vezess.hu?

Srácok, adják már nekem Lázár Jancsi bemondásra felvett lóvéját. Kéne Lypro-ra és Lantusra. ..már hogy ne legyen mindig rosszul.

thx

Nevetek mindig, ha rá gondolok,
Remélem, látszik, hogy boldog vagyok!
Ugye látszik? Oh, igen. Ugye látszik? Oh, igen.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 19:11:33

@félázsiai 2llkedő: Úriemberek nem is használják a megszabom, feltétel szavakat. Úriemberek javasolnak.

wicha 2012.09.21. 19:12:33

@Anti Anyag: @Pipas:

Gyakorlati kérdés: szükségetek van a pénzre, mert nem igazán van, 100.000 a béred, de 120-at kell kifizetni. 3 dolgot tehetsz:

1. még jobban összehúzod a nadrágszíjat, de az már most is a be van rántva. Ha ennél jobban is összehúzod, egyre valószínűbb, hogy a családod éhenhal (nem te!)

2. elmész a providenthez hogy adjon neked kölcsön (közvetlen kötvénykibocsátás). Ennek a előnye, hogy nem kérdeznek semmit, odaadják a lóvét, ugyanakkor olyan kamatot kell fizetned, ami végső soron nemhogy nem segít, de még inkább a földbe fog döngölni és szarabb lesz a helyzet, mint eddig. Pusztán a kamatba fogsz beledögleni, ha elfogy a kölcsöntőke.

3. elmész egy bankba (IMF), ahol a kamat már jóval kevesebb, ugyanakkor az első, amit megkérdeznek, hogy hogyan fogod a kölcsönt visszafizetni? Te elmondod, hogy mik a terveid, honnan várható pénz, ez mennyire stabil, stbstb. Erre ők, ha elfogadhatónak, értelmesnek és kivitelezhetőnek látják a terveidet, megkapod a hitelt.

Szóval ti mit választanátok: a, büszkén éhenhaltok, b, hitelezési örvénybe kerülve hosszan kínlódva éhenhaltok (de legalább nem ugat bele senki hogy mire költitek az utolsó vacsorára szánt pénzt), vagy igyekeztek megfelelni legalább minimális mértékben az elvárásoknak, cserébe van esélyetek egy távoli jövőképre. Szóval? Büszkék vagytok vagy éhesek?

Pipas 2012.09.21. 19:14:50

@félázsiai 2llkedő: "Az IMF nem szab meg semmit, legfeljebb javasol."

Jah, hallottuk. A fékek meg ellensúlyok rendszere, emlékszel rá? Hogy független jegybank meg ne adóztassuk meg a multikat? Mekkora hiszti volt már, hihetetlen!

"Iryna Ivaschenko, a valutaalap budapesti képviseletének vezetője korábban elmondta: akkor kezdődhetnek meg a tárgyalások a magyar kormánnyal, ha az MNB függetlenségével kapcsolatos aggályok megoldódnak."

"Lépéseket vár az MNB függetlenségének biztosítására a nemzetközi Valutaalap (IMF), de amint ezek megvannak, a szervezet kész megkezdeni a tárgyalásokat a magyar kormánnyal"...

"A valutaalap azt várja a kormánytól, hogy írja át a jövő évi költségvetés tervezetét, Orbánék azonban a jelek szerint hajthatatlanok."

"Az IMF igazgatótanácsa haladéktalan intézkedésre szólította fel az argentin hatóságokat, és a választól függően további lépéseket helyezett kilátásba. "

"Az IMF pénteken kiadott, előkészületi országlátogatást összegző jelentésében nevezte meg a szervezet misszióvezetője, hogy milyen lépéseket vár el a szerb kormánytól a hiteltárgyalások újraindításának feltételeként."

Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 19:18:57

@wicha: Mi van akkor, ha a kormánynak tényleg nincs szüksége az IMF hitelre?

Az Index pü szakértői szerint már tavaly ilyenkor csődbe kellett volna mennünk, ha a náyron nincs IMF megegyezés.

2llkedő 2012.09.21. 19:19:52

@Pipas: "Hogy független jegybank meg ne adóztassuk meg a multikat?"

Ez nem az IMF követelése, hanem egy olyan kötelezettség, amit az EU-ba történő belépésünkkor vállaltunk. Semmi mást nem vár el az IMF, csak a vállalt kötelezettség betartását. Ha valaki nem hajlandó elfogadni a szabályokat, akkor miért is kellene bízni abban, hogy a vállalásait be fogja tartani?

2llkedő 2012.09.21. 19:20:42

@Anti Anyag: "Mi van akkor, ha a kormánynak tényleg nincs szüksége az IMF hitelre? "

Akkor el se kellett volna kezdeni ezt a színjátékot.

2012.09.21. 19:23:00

@Anti Anyag:

"Mi van akkor, ha a kormánynak tényleg nincs szüksége az IMF hitelre? "

Akkor ne pofázza azt, hogy kell a hitel!
Feltűnt ez neked, hogy mi folyik itt ez ügyben már majdnem egy éve?

Pipas 2012.09.21. 19:23:26

@wicha: A pédád két helyen sántít, de nagyon:

(1) Az IMF által és a piac által követelt kamat közt nem olyan nagy a különbség, ami indokolná a "hitelezési örvénybe kerülve" és "van esélyetek egy távoli jövőképre" különbségtételt.

(2) A tapasztalat azt mutatja, hogy akinek az IMF "segített" az bizony nem futott messzire. Klasszikus példa Argentína, aki az IMF úton járva a teljes csődig jutott, majd elhajtotta az IMF-et és hihetetlen fellendülést produkált.

Lásd pl. itt:
halasztelekma.hu/2011/01/ahol-bevalt-matolcsy-receptje-gazdasagi-csoda-argentinaban/
hvg.hu/velemeny/20110122_argentina_matolcsy_gazdasag

Pipas 2012.09.21. 19:27:54

@félázsiai 2llkedő: "Ez nem az IMF követelése, hanem egy olyan kötelezettség, amit az EU-ba történő belépésünkkor vállaltunk. Semmi mást nem vár el az IMF, csak a vállalt kötelezettség betartását. "

Szóval akkor 'elvár' a helyes kifejezés? Mert amire én ezt írtam, ott az volt, hogy 'az IMF nem szab meg semmit, legfeljebb javasol'. Szóval akkor nem 'javasol', hanem 'elvár', ugye? Ugye milyen más hangzása van?

Hát a piac nem 'vár el', az IMF meg 'elvár'. Érted már a különbséget?

Pipas 2012.09.21. 19:34:49

@MikeBoy: "Akkor ne pofázza azt, hogy kell a hitel!"

Ez a kormány soha nem mondta, hogy kell az IMF hitel. A kezdetek óta azt magyarázzák, hogy nem akarnak hitelt felvenni, csak egy készenléti biztonsági megállapodásra vágynak arra az esetre, ha beállna a hitelpiac. Egy biztosítást szeretett volna kötni a magyar kormány, az IMF viszont azt nyilatkozta, hogy szó sem lehet róla, hitelt viszont adnak. Ugye?

"Nekünk nem pénzre van szükségünk, nem akarunk felvenni hitelt. Arra van szükségünk, hogy olyan megállapodást kössünk, hogy ha a nemzetközi pénzpiacok megbénulnak, akkor hozzá tudjunk jutni egy hitelvonalhoz. Egy elővigyázatossági hitelkeretre van szükség" - mondta Orbán Viktor

2012.09.21. 19:37:04

@Pipas:

"Hát a piac nem 'vár el', az IMF meg 'elvár'. Érted már a különbséget? "

A kérdés az, hogy te magad érted-e, hogy mi miért van? És mit jelent az elvár kifejezés ez esetben.
Egyébként pedig a piac is elvár ugyanúgy, mint az IMF.
Nem mást, mint a kockázathoz rendelt hozamot.
Az IMF is ugyan ezt teszi, csak éppen elvárásokat fogalmaz meg és ezáltal csökkenti a kockázatot, amennyiben a hitelt felvevő ország ezt elfogadja.
Cserébe pedig alacsonyabb hozamot kér a pénzéért.

2llkedő 2012.09.21. 19:37:24

@Pipas: Az elvárás az a hitelességről szól. Mint írtam, ha valaki nem tartja be a jétékszabályokat, akkor kiesik a játékból. Amit idehaza el lehetett játszani (hazudtunk reggel délben, meg este nyolc év ellenzékiként) azt a nagyok játékában nem lehet elsütni.
Argentína pedig egy kissé más. A kerületi feltételek nem azonosak ott, mint nálunk. De ezt Eltolcsi nem veszi figyelembe.
Ez olyan, mint az, hogy Tatabányán jó a szélerőmű, de nem előnyös a napkollektor, míg Szegeden éppen fordítva.

2012.09.21. 19:37:35

@Pipas:

"Ez a kormány soha nem mondta, hogy kell az IMF hitel."

Ne vicceljünk! :)

2llkedő 2012.09.21. 19:39:13

@Pipas: "Egy biztosítást szeretett volna kötni a magyar kormány, az IMF viszont azt nyilatkozta, hogy szó sem lehet róla, hitelt viszont adnak. Ugye?"

Nézz utána, hogy kinek adják azt a biztosítási "hitelt".

Pipas 2012.09.21. 19:50:14

@félázsiai 2llkedő: "Az elvárás az a hitelességről szól. Mint írtam, ha valaki nem tartja be a jétékszabályokat, akkor kiesik a játékból. Amit idehaza el lehetett játszani (hazudtunk reggel délben, meg este nyolc év ellenzékiként) azt a nagyok játékában nem lehet elsütni."

Érdekes, én úgy tudtam, hogy a 'hazudtunk reggel délben meg este' szólást Gyurcsány Ferencnek tulajdonítják, aki aztán minden gond nélkül kapott IMF hitelt semmi perc alatt. Nem jól emlékeznék? ;) Nagy hantás vagy te, figyellek. :)))

@MikeBoy: "Ne vicceljünk! :)"

Nem lehet, hogy összekevered az 'IMF megállapodás' és az 'IMF hitel' kifejezéseket? Mikor mondta Orbán, hogy IMF hitelre van szükségünk? Tudsz valami linket?

@félázsi 2llkedő: "Nézz utána..."

Nem mondtam, hogy adnak, azt mondtam, hogy a kormány ezt szerette volna mindig is. Orbán az eu parlamenti szereplése utáni sajtótájékoztatón egymás után ötször elmondta, háromszor angolul, hátha mindenki megérti. Nem értette meg mindenki. :(

2012.09.21. 19:55:29

@Pipas:

"Nem lehet, hogy összekevered az 'IMF megállapodás' és az 'IMF hitel' kifejezéseket? Mikor mondta Orbán, hogy IMF hitelre van szükségünk? Tudsz valami linket?"

Milyen linket?
Mindenki tudja, hogy az IMF-től vagy pénzt kapunk vagy semmit.
Mondd! Te még másról álmodsz?
Ha az IMF-el tárgyalunk az azt jelenti, hogy pénzről tárgyalunk.

2llkedő 2012.09.21. 19:55:36

@Pipas: "én úgy tudtam, hogy a 'hazudtunk reggel délben meg este' szólást Gyurcsány Ferencnek tulajdonítják,"

Igen, hozzá köthető, mert Ő mondta. Piktor nem mondta, hanem csinálja.

2012.09.21. 19:57:11

@Pipas:

"Nem mondtam, hogy adnak, azt mondtam, hogy a kormány ezt szerette volna mindig is. "

A nem létező opciók ki a rákot érdekelnek?

Pipas 2012.09.21. 20:06:17

@MikeBoy: "Milyen linket?
Mindenki tudja, hogy az IMF-től vagy pénzt kapunk vagy semmit."

"A nem létező opciók ki a rákot érdekelnek? "

Szóval akkor nincs ilyen link, akkor ugye jól gondolom, hogy csak hazugság az, hogy Orbán mindig is IMF hitelt akart? Így az 'Akkor ne pofázza azt, hogy kell a hitel!' nettó hangulatkeltés, sőt hazugság, soha nem pofázta, hogy 'kell a hitel'.

Egyszerűen a piac megnyugtatására elhintette a kormány, hogy valamiféle megállapodást szeretne, el is érte vele a célját, mert elég szépen kibekkelt egy átmeneti időszakot, te meg vagy félreértetted vagy szándékosan félremagyarázod az egészet.

Orbán persze soha nem mondta (nem is mondhatta), hogy megkapjuk a készenléti keretet, egyszerűen taktikázott, nyert, te pedig azt terjeszted róla, hogy hitelt akart felvenni. Nem így van?

Pipas 2012.09.21. 20:08:57

@félázsiai 2llkedő: "Igen, hozzá köthető, mert Ő mondta. Piktor nem mondta, hanem csinálja. "

Akkor Gyurcsány nem hazudott csak mondta? Akkor hazudott, amikor azt mondta, hogy 'hazudtunk'? ;)

Miben hazudott Orbán? Félre ne értsd, nem akarom védeni, nem szavaztam rájuk és nem is fogok, de ha már megvádolsz valakit, akkor illik valamit mondani is bizonyítékként...

2012.09.21. 20:13:18

@Pipas:

Nagyszerű!
Legyen így, de ettől még az igaz, hogy az IMF-től vagy pénzt kapunk vagy semmit,ugye?
IGAZ EZ?

A másik, ha neked igazad van, akkor meg Orbán kommunikációra építi a gazdaságot?

"Egyszerűen a piac megnyugtatására elhintette a kormány, hogy valamiféle megállapodást szeretne, el is érte vele a célját, mert elég szépen kibekkelt egy átmeneti időszakot, te meg vagy félreértetted vagy szándékosan félremagyarázod az egészet. "

Mit magyarázok én félre? Hogy Orbán hazudik?
Ennek szerinted nem lesz meg a böjtje, ha végérvényesen kiderül?

Mit linkeljek neked, ha Orbán össze vissza beszél?

"Orbán persze soha nem mondta (nem is mondhatta), hogy megkapjuk a készenléti keretet, egyszerűen taktikázott, nyert,"

Mit is nyert eddig?
Elárulom neked: MAXIMUM IDŐT!

Holnap mi lesz a taktikája? All in 72o-val flopp előtt? Jó blöff, nem?

2012.09.21. 20:16:12

@Pipas:

Mit is nyertünk majdnem egy év alatt?
Az átlag 7% körüli vagy a feletti állampapír piaci hozamot?
De nagy győzelem ez!!
Vagy az elúszó manyup vagyont?
Tuti nyeremény!

Pipas 2012.09.21. 20:49:30

@MikeBoy: "Mit linkeljek neked, ha Orbán össze vissza beszél?"

Nézd, eddig egy konkrétumot hoztál fel, hogy ti. szerinted Orbán azt pofázza, hogy IMF hitel kell. erről kiderült, hogy ilyet nem mondott.

Én rohadtul nem csípem az Orbánt, de eddig nagyon úgy tűnik, hogy te beszélsz össze vissza...

"Mit is nyert eddig?
Elárulom neked: MAXIMUM IDŐT!"

Eddig kétszer volt csődhisztéria az elmúlt pár évben. Az egyik az MSzP idejében, elugrott az euró 310 forintra, mindenki arról beszélt, hogy magyarország államcsődbe megy. Akkor az MSzP ripsz-ropsz felrántott vagy egy tucat milliárd eurót. Időt nyertek vele.

A másik ilyen mizéria az Orbán idejében jött. Szinte pontosan ugyanúgy 310 körül volt az euró, csőd, vége, mindenki pánikolt. Orbán taktikázott, tárgyalt, beszédet mondott, szándéknyilatkozatot tett, nyugtatgatott. Merthogy politikus a csávó, érted?

Viszont nem vett fel cirka 14 milliárd euró hitelt, ahogy az IMF javasolta. Nem bírom a csávót, de azért örülök, hogy nem rántott fel a nevembe tizenix milliárd euró hitelt.

Most írja az index:
"Az NGM honlapján lévő adósságnyomás-mérő szerint jelenleg a magyar államadósság GDP-arányosan 77,16 százalék. Ez valóban csökkenést mutat a 2010-es 81,3 százalékos szintjéhez képest, azonban"...

..."ha nem veszik el a nyugdíjvagyont, és „égetnek el” belőle egyetlen mozdulattal 1538,6 milliárdnyit, akkor a helyzet most rosszabb lenne, mint valaha, és az adósság 22 000 milliárd fölött állna."

De nem áll fölötte! Csökkent az adósság, nem nőtt. Ha stagnálna még az is jobb lenne, mintha felrántott volna tizenx milliárdot. Vegyük észre, hogy mintegy 4000 ezer milliárd hitel felvételére mondta azt, hogy nem! Én én ezt eredményként könyvelem el.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.09.21. 21:34:40

@Szevasztok: Technikailag igen, csak magyarázat kérdése, hogy miért kell újra megnyitni. A gyakorlatban viszont ez nem kivitelezhető, mert a tárgyalási és szavazási procedúra több időt követel.

2llkedő 2012.09.22. 08:35:18

@Pipas: "Akkor Gyurcsány nem hazudott csak mondta? Akkor hazudott, amikor azt mondta, hogy 'hazudtunk'?"

Nyalván hazudott, bár senki nem tudja megmondani, hogy mire is gondolt. Mint ahogyan Piktor is hazudik, csak azt a hívek úgy értékelik, hogy az ország érdekében teszi, ezért megbocsájtható bűn.

Hogy Piktor miben is hazudott? Már rengeteg helyen le lett írva. Baltás, manyup, szerzett jogok, IMF, stb.

De csak olvasd el a Nemzeti Együttműködés Programját. No, ott, amit a baloldalról, és a maszopról írtak, ők azokat fogják megtenni, ill. már meg is tették. Tudod, fogd rá a nyuszira! Mint most az IMF-fel. Amit meg akarnak tenni, azt mind előre rákenik az IMF-re, majd száttárják a kezüket, hogy mi ezt nem is akartuk, de hát a gonosz IMF ezt követeli tőlünk.

2llkedő 2012.09.22. 09:08:46

@Pipas:
"Eddig kétszer volt csődhisztéria az elmúlt pár évben. Az egyik az MSzP idejében, elugrott az euró 310 forintra, mindenki arról beszélt, hogy magyarország államcsődbe megy. Akkor az MSzP ripsz-ropsz felrántott vagy egy tucat milliárd eurót. Időt nyertek vele.

A másik ilyen mizéria az Orbán idejében jött. Szinte pontosan ugyanúgy 310 körül volt az euró, csőd, vége, mindenki pánikolt. Orbán taktikázott, tárgyalt, beszédet mondott, szándéknyilatkozatot tett, nyugtatgatott. Merthogy politikus a csávó, érted? "

A kettőt nem lehet összehasonlítani! Az első eset az olyan, mint a 2006-os aug. 20-i vihar, vagy amik mostanában is szoktak lenni, a második pedig egy folyamatos esőzés. Az első esetben a piacot is elmosta a vihar, a második esetben van, volt idő a felkészülésre, a homokzsáktöltögetésre, a piacok pedig vannak, igaz szűkebben.
A kolontári katasztrófa is robbanásszerűen történt, ami kivédhetetlen, mint ahogyan a 2008-as események is azok voltak. A legnagyobb importőrünk, (akikre Piktorék is mindig hivatkoznak) Németországnál is jelentősen jelentkezett a válság. Ők meg tudták oldani roncsprémiummal, meg hasonló dolgokkal a válság problémáit. Arról nem beszélve, hogy kevesebbet importáltak, inkább megpróbálták belföldön megoldani a gondot. Ez viszont nekünk jelentős kiesést okozott. Mi ugyanezt nem tudtuk megtenni. Akkor nem volt piac, amit időhúzással nyugtatgatni lehetett volna, mert mindenki a saját sebeit nyalogatta.

Most más a helyzet.

2llkedő 2012.09.22. 09:16:19

@Pipas: "Csökkent az adósság, nem nőtt."

2010 május : 19,933.4 milliárd Ft
2012 aug.: 20,544.2 milliárd Ft

És ehhez számold hozzá, hogy feléltük a jövőnket, a gazdaság süllyed, minimális a beruházás, az építőipar padlón, stb.

Pipas 2012.09.22. 09:28:16

@félázsiai 2llkedő: Én az indexet idéztem, vitatkozz velük. :) Ők az NGM-et idézték, velük is vitatkozhatsz.

"A kettőt nem lehet összehasonlítani!"

Az előző hozzászólásom elszállt, nem akarom megint begépelni: szóval össze lehet hasonlítani. Én is összehasonlítottam, te is összehasonlítottad, a fél ország összehasonlíthatja.

Amúgy meg más, persze, hogy más. Minden más, minden mindig más, nincs két tök egyforma dolog, de mindig mindent össze lehet hasonlítani.

Azok felrántották a nagy hitelt, ezek nem akarják felrántani. Akkor el lett tapsolva a sok pénz, most vissza kell fizetni. Azok lezán kezelték a pénzt, ezek kicsavarják belőlünk. Azok két hét alatt felrántották az IMF hitelt, ezek bármit megtesznek, csak ne kelljen.

Nincs ezen mit misztifikálni...

2012.09.22. 09:55:35

@Pipas:

"Nézd, eddig egy konkrétumot hoztál fel, hogy ti. szerinted Orbán azt pofázza, hogy IMF hitel kell. erről kiderült, hogy ilyet nem mondott.

Én rohadtul nem csípem az Orbánt, de eddig nagyon úgy tűnik, hogy te beszélsz össze vissza...
"

Eléggé egy buta ember vagy te Pipas, pedig ezt idáig nem igazán gondoltam rólad.

Nézzük a tényeket!
Egyikhez sem kell link.

1. Az IMF kijelentette, hogy hitelt ad nekünk másról nem lehet szó.

2. Mivel az IMF dönt ebben a kérdésben, mindegy mit kérnénk tőle, lehet az arany orrkarikás vaddisznó is, azt nem fogunk kapni, csakis pénzt.

3. Tehát ha valaki most az IMF-el tárgyal, az csakis pénzről tárgyal. Hiába mondja azt a kamerába vagy akár a szemedbe, hogy neki nem kell pénz, hanem más, ő akkor is a pénzről tárgyal. VILÁGOS??

Magyarul Orbán vagy hitelt akar kapni az IMF-től vagy csak trükközik. Mindegy, mit mond.
Te pedig már kijelentetted, hogy trükközik.

2llkedő 2012.09.22. 10:06:37

@Pipas: "szóval össze lehet hasonlítani. "

Igen, mindig, mindent mindennel össze lehet hasonlítani, de célszerű az azonosakat, vagy a közel azonosakat összehasonlítani. Mert összehasonlíthatod a málnát az almával, mert mindkettő gyümölcs. Csak van-e értelme? Mi alapján hasonlítod? Ára, szedés módja, adott idő alatt leszedhető mennyisége, íze stb.? Statisztikára ez jó, attól függően, hogy mit akarsz kimutatni. De tényleges összehasonlításra nem jó.
Mit szólnál ahhoz, ha én statikus tervezőként úgy terveznék, hogy nem a szabvány szerint hasonlítanék, hanem ahogy azt én gondolom? Átmernél-e menni egy hídon, bemernél-e menni egy házba, ha tudod, hogy így lett méretezve? Magyarul hasraütésszerűen?

2llkedő 2012.09.22. 10:24:50

@Pipas: "Azok felrántották a nagy hitelt, ezek nem akarják felrántani."

Azoknak nem volt más lehetőségük, ezeknek van.

Pipas 2012.09.22. 11:31:58

@félázsiai 2llkedő: Azoknak nem volt más lehetőségük, ezeknek van.

Megmagyarázni meg lehet, nem is arról van szó. Nem én csináltam 8%-os államháztartási hiányt, nem én vetettem be trükkök százait, nem én miatt voltunk annyira túl a lehetőségeinken. Vagyis (hogy klasszikust idézzek) nem én qrtam el. Nem is a Fidesz és nem is a világgazdaság...

"Mert összehasonlíthatod a málnát az almával, mert mindkettő gyümölcs. Csak van-e értelme? Mi alapján hasonlítod?"

Okés, egy példa. Fel kell vinned a hegyre öt kiló almát vagy 97 kilo málnát. Melyiket viszed szívesebben? Ugye nem mondod azt, hogy 'van értelme az összehasonlításnak egyáltalán?' vagy azt, hogy 'nem célszerű választani?', ugye nem?

"Igen, mindig, mindent mindennel össze lehet hasonlítani, de célszerű az azonosakat, vagy a közel azonosakat összehasonlítani."

Hát az azonosakat minek hasonlítod már össze? Előbb összehasonlítod őket, hogy megtudd, hogy azonosak (vagy közel azonosak) és ezért célszerű -e összehasonlítani őket?

Vicces dolgokat mondasz csak azért, hogy ne hasonlítsam már össze az MSzP és a Fidesz tevékenységét... :)

wicha 2012.09.22. 11:37:14

@Pipas: ez volt az első találat a gugliban

www.portfolio.hu/gazdasag/bekemenyit_argentinaval_szemben_az_imf.173002.html

Argentina is ugyanúgy trükközik a számokkal, ahogy azt tette Görögo. vagy akár a magyarok. Szóval innentől kezdve az argentin csoda ugyanolyan, amilyen a magyar: cukormázzal leöntött szarkupac.

A wikipedia-t is érdemes elolvasni: először is az ottani csődnek 3 oka volt.
1. a régi pénznem az austral 10000:1-hez arányban hozzá volt kötve az új pénzhez a pesohoz, ami 1:1 arányban hozzá volt kötve a dollárhoz, a 90-es évek elején a hiperinfláció ellen, azonban "alig néhány év elteltével megmutatkoztak a stabilizáló pénzügyi programnak a negatív hatásai is: az argentin termékek a világpiacon megdrágultak, és ez az ország versenyképességének romlásához vezetett, végeredményként e két tényező a külkereskedelmi egyenleget negatívvá tette, és jelentősen hozzájárult a külső eladósodás növekedéséhez." A peso:dollar paritás miatt az argentin termékek túlságosan megdrágultak világviszonylatban, így a gazdaság folyamatosan gyengült."Mindez az 1990-es évek második felében behozatali többlethez (a bérnövekedések révén nagyobb vásárlóerő állt hirtelenjében rendelkezésre a belpiacon), negatív külkereskedelmi mérleghez vezetett, melyet az 1:1 paritás kényszere folytán ki kellett egyenlíteni (jegybanki intervenció: peso vásárlása dollárért), mégpedig újabb adósságok felhalmozásával"
2. Carlos Menem iszonyatos kölcsönöket vett fel, amiket az ország képtelen volt visszafizetni, az adókból egyre kevesebb pénz kezdett befolyni.
3. A korrupció iparági méreteket öltött.

A többit olvassátok el. Röviden: az argentinoknál nem az okozta a problémát, hogy az IMF-től vettek fel hitel, mivel amikor ezt megtették, olyan rossz volt Arg. megítélése, hogy a szabadpiacról képtelenek voltak magukat finanszírozni. Az igazi problémát az elbaltázott privatizáció, a korrupció és elsősorban a peso:dollár paritás erőltetése okozta. Abban a pillanatban, hogy feloldották ezt a zárat, a peso a felére esett vissza, később pedig már 3:1 arányban váltották. El lehet képzelni, hogy ez milyen feszültséget okozhat..

Itt vannak a cikkek: majd utána lehet jönni a tündérmesével.
en.wikipedia.org/wiki/Argentine_economic_crisis_(1999-2002)

hu.wikipedia.org/wiki/Argentin_v%C3%A1ls%C3%A1g_(1998%E2%80%932003)

"A multilaterális hitelezőivel (mint Világbank, Nemzetközi Valutaalap stb.) szembeni kötelezettségeinek Argentína rendszeresen, teljes mértékben eleget tett (jóllehet nem mindig határidőre teljesített[22]). 2004-ben többször is benyújtottak a hitelezők képviseleteinek javaslatokat, melyek előirányoztak előbb egy 75%-os, később csak 65%-os hitelállomány csökkentést. Ezek különösen a külföldi hitelezők körében ütköztek általános elutasításra, akik előbb minimum a hitelezett összeg 55%-át vissza kívánták kapni. Ez megrontotta Argentína és az IMF viszonyát is. Az országnak – többszöri diplomáciai támadások árán – mégis sikerült végül a legtöbb hitelezői kört meggyőzni, a végén csak a német, de főképp az olasz hitelezők álltak ez ellen. Az adósság átütemezése folyamatának eredetileg 2004 novemberében kellett volna elindulnia, de ez, több halasztás után, csak 2005. január 12-én történt meg. Ez már csak 50%-os hitelállomány csökkentést irányzott elő, melyet három újabb államkötvény bevezetésével értek el, melyek között a hitelezők bizonyos megszorításokkal választhattak.
A feltételekkel ellentétesen Argentína nem ismerte el a hiteleknek 2002 óta felhalmozott kamatterheit, így az értékpapírok kárvallott tulajdonosait a hivatalosan megadottnál magasabb veszteségek érték."

nem látom a feritélt.

2llkedő 2012.09.22. 11:45:29

@Pipas: "Megmagyarázni meg lehet, "

Mindent a helyén kellene kezelni. Ez valahogy nem megy.

"Nem én csináltam 8%-os államháztartási hiányt, nem én vetettem be trükkök százait"

A hiány nem a válság előtt volt, hanem utána. (Ha jól tudom).
A trükkök százairól már írtam, hogy nem lehet tudni, hogy mit takar. Piktornak is vannak trükkök százai, amivel nem is lenne bajom, ha korábban nem azt csinálja, amit. Mert a nagypolitikában bizony trükközni kell az ország érdekében.
Ha nincs a válság, valszeg nem kellett volna igénybe venni az IMF hitelt, el lehetett volna tovább lavírozni. Az más kérdés, hogy olyan ellenzékkel (külső és belsőÖ, valamint minimális kozlíciós többséggel nem ugyan az a lehetőség, mint egy 2/3-os parlamenti többséggel, béna ellenzékkel szemben.

"Fel kell vinned a hegyre öt kiló almát vagy 97 kilo málnát. Melyiket viszed szívesebben?"

A súly miatt az összehasonlítás akkor lenne igaz, ha őt kiló málnát hasonlítod öt kiló almához. Más kérdés, hogy miben viszed az egyiket, miben a másikat.
Össze lehet hasonlítani egy politikusnak ugyan arról a témáról a véleményét ellenzékiként, és kormánypártiként. Ha a kettő között 180 fokos különbség van, akkor nyalván valamikor hazudott az illető.

"Hát az azonosakat minek hasonlítod már össze?"

A jonathán almát összehasonlíthatod az idareddel, azonosan alma mindkettő. De összehasonlíthatod a körtével is, mivel nagyságban, súlyban, szedésben sok hasonlóság van. Tehát az azonos az azt jelenti, hogy majdnem minden paraméter azonos, a hasonló pedig hogy sok hasonlóság van. De olyan esetben felesleges az összehasonlítás, ahol csak egy paraméter egyezik (gyümölcsÖ.

Pipas 2012.09.22. 11:55:21

@wicha: Javaslom, hogy mikor az argentin válságot akarod magyarázni, akkor:

(1) Ne a válság előtti pár évet vedd csak figyelembe, hanem legalább két évtizedet. LÁtni fogod hogyan bírták rá Argentínát a privatozációra, hogyan vetettek fel velük IMF hitelt akkoriban, amikor jól ment a gazdaság, hogyan játszották át korrupt politikusok a felvett hiteleket és az egész ipart a multiknak.

(2) Ne egy-két cikk alapján ítélj, nyugodtan járj utána. Az interneten mindenki talál olyan cikket, ami az igazát bizonyítja, ki kell alakítani egy összképet ahhoz, hogy világosan láss.

(3) Nyugodtan hallgasd meg az argentínokat is ebben a kérdésben, ne csak az egyik oldal érveit vedd figyelembe.

Tegyük hozzá, hogy az argentin válság pikantériája az kormány-IMF viszonyában keresendő. Amíg Argentínának jól ment, addig az IMF követendő példaként állította Argentínát a világ elé: lám milyen jól megy azoknak, akik hallgatnak az IMF tanácsaira, akik azt teszik, amit az IMF tanácsol. Privatizálnak, liberalizálják a piacot, hitelt vesznek fel a gazdaság élénkítésére, stabilizálják az árfolyamot a dollárhoz való kötéssel... aztán beütött a krach. Ugye milyen más ebből a szempontból?

Pipas 2012.09.22. 12:13:30

@félázsiai 2llkedő: "A hiány nem a válság előtt volt, hanem utána. (Ha jól tudom)."

Affenét. 2006-ban majdnem 10%-os nemzetgazdasági hiányt produkáltak. Egész végig túlzottdeficit eljárás alatt álltunk. Ha ennyire elszakadsz a valóságtól, akkor szerintem hagyjuk...

"A trükkök százairól már írtam, hogy nem lehet tudni, hogy mit takar."

Dehogynem lehet tudni! Az jelenti, hogy mindenféle pénzügyi jelentésekben próbálták meg elérni, hogy ne derüljön ki az ország katasztrófális pénzügyi helyzete. Ő maga mondta, de te még most sem tudod, mert azt mondod, hogy a hiány a válság következménye volt.

"Ha nincs a válság, valszeg nem kellett volna igénybe venni az IMF hitelt, el lehetett volna tovább lavírozni."

Ó, hét persze. Részegen is vezettem, gyorsan is mentem, a gumikat sem cseréltem ki. De ha nem lép le a gyalogos, akkor nem gázolom halálra.

Hogyan lehetett volna tovább lavírozni? Úgy, hogy minden évben csinálunk 6-8%-os hiányt? Az nem lavírozás, hanem biztos út a csődbe!

"A súly miatt az összehasonlítás akkor lenne igaz, ha őt kiló málnát hasonlítod öt kiló almához."

Ha öt kiló almát hasonlítasz öt kiló málnához, akkor nincs értelme a hasonlításnak. No persze egyszerűbb, a 'kisebb', 'nagyobb', 'nem egyenlő' relációkra nem is lenne szükséged, mindig minden egyenlő lenne. :)

"egy politikusnak ugyan arról a témáról a véleményét ellenzékiként, és kormánypártiként. Ha a kettő között 180 fokos különbség van, akkor nyalván valamikor hazudott az illető."

Vagy megváltoztak a körülmények, vagy megváltozott a véleménye. A 'vélemény' amúgy nem lehet hazugság, hazugságot *állítások* kinyilvánításával lehet mondani.

"De olyan esetben felesleges az összehasonlítás, ahol csak egy paraméter egyezik"

Figyelj, ez nem így van. Én bármit összehasonlíthatok bármivel. Amúgy pl. itt[1] van egyszerűen leírva mit is jelent ez az egész, javaslom olvasd el.

[1]hu.wikipedia.org/wiki/Rel%C3%A1ci%C3%B3

2llkedő 2012.09.22. 13:02:14

@Pipas: "Ha ennyire elszakadsz a valóságtól, akkor szerintem hagyjuk..."

Ha nem szelektíven olvasnál, akkor a zárójelben lévő részt is elolvasod.

De megint összekeversz mindent. A válság nem 2006-ban, hanem 2008-ban volt. Az IMF hitelre nem 2006-ban, hanem 2008-ban volt szükség. 2008-ban pedig a hiány 3,2% volt.

"A 'vélemény' amúgy nem lehet hazugság, hazugságot *állítások* kinyilvánításával lehet mondani."

Ha a válemény aszerint változik, hogy az asztal melyik oldalán ül, akkor az hazugság. Nem következetes a véleménye. Olyat kell mondani ellenzékben, amit tudok vállalni kormányon is.

"""Tégy másnak úgy, ahogy azt magadnak is megkívánnád, de ne tégy másnak olyat, mit magadnak se kívánnál"""

Pipas 2012.09.22. 15:34:28

@félázsiai 2llkedő: "De megint összekeversz mindent. A válság nem 2006-ban, hanem 2008-ban volt. Az IMF hitelre nem 2006-ban, hanem 2008-ban volt szükség. 2008-ban pedig a hiány 3,2% volt."

Csak tudod az nem úgy megy, hogy minden évben tiszta lappal indulunk. :)

"Nem következetes a véleménye."

Nem tudom pontosan mire gondolsz, meg nem is mondtam, hogy a Fidesz nem hazudik. Nem szabad azonban egybemosni a hazugságot meg a vélemény/körülmények megváltozását.

Ha pl. én két év múlva azt mondom, hogy nekünk IMF hitelt kell felvennünk, az nem jelenti azt, hogy hazudok, mert két éve azt mondtam, hogy nem kell nekünk IMF hitel. Lehet, hogy megváltozott a véleményem és lehet, hogy megváltozott a helyzet. Ne keverjük azért ezt a szitut azzal, amikor valaki tudja, hogy összeomlás szélén az ország közben meg kiáll és elmondja milyen jól állunk mert éppen választások vannak.

2llkedő 2012.09.22. 15:50:06

@Pipas: "Csak tudod az nem úgy megy, hogy minden évben tiszta lappal indulunk."

Ettől függetlenül 2008-ban, amikor a válság beköszöntött, 3,2% volt a hiány az általad jelzett 10% helyett.

"Nem szabad azonban egybemosni a hazugságot meg a vélemény/körülmények megváltozását. "

vélemény/körülmény megváltozása ==> ellenzék/kormány

2008-ban a fidesz így kezelte volna a válságot:
"9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

""""A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. """

Szerinted akkor, abban a helyzetben ez hazugság volt, vagy meg lehetett volna-e valósítani?

Ismétlem, akkor egy olyan vihar volt, ami a piacot is elvitte, nem csak minket.

2llkedő 2012.09.22. 16:44:34

@Pipas: "Nem szabad azonban egybemosni a hazugságot meg a vélemény/körülmények megváltozását. "

Azért fura, hogy Ferin számon kéred az adócsökkentést. Pedig csak a körülmények változtak meg.

6.Lеnin 2012.09.22. 19:24:25

@Pipas: Te komplett hülye vagy, fogalmad sincs miért van az IMF.

Pipas 2012.09.22. 19:49:37

@félázsiai 2llkedő: "Ettől függetlenül 2008-ban, amikor a válság beköszöntött, 3,2% volt a hiány az általad jelzett 10% helyett."

Én ezt írtam:

"Affenét. 2006-ban majdnem 10%-os nemzetgazdasági hiányt produkáltak."

Lassan olvasd, próbáld megérteni.

"2008-ban a fidesz így kezelte volna a válságot"

Te magad mondtad, hogy ne hasonlítsam össze a két időszakot, mert nem lehet. Szerintem össze lehet hasonlítani, de az nem jelenti, hogy 2008-ban és 2010-ben ugyanaz a megoldás. Nem értek hozzá, nem tudom.

"Ismétlem, akkor egy olyan vihar volt, ami a piacot is elvitte, nem csak minket."

Csakhogy minket letolt gatyával ért.

"Azért fura, hogy Ferin számon kéred az adócsökkentést."

Hol kértem én számon az adócsökkentést? Egyáltalán mit jelent ez a mondat?

@2З45: "Te komplett hülye vagy, fogalmad sincs miért van az IMF."

Jah, az vagyok.

2llkedő 2012.09.22. 20:32:55

@Pipas: "Én ezt írtam:

"Affenét. 2006-ban majdnem 10%-os nemzetgazdasági hiányt produkáltak.""

És mi köze ennek 2008-hoz, amikor 3,2% volt a hiány?

"Te magad mondtad, hogy ne hasonlítsam össze a két időszakot, mert nem lehet. "

Én azt kérdeztem, hogy akkor, abban az időben, amikor Feri IMF hitelt vett fel, a fidesz hogyan kezelte volna a válságot. És azt kérdeztem, hogy szerinted megvalósítható lett volna?

"Csakhogy minket letolt gatyával ért."

Nézd!
Egy válság nyalván engem és még millió sorstársamat jobban érintene, mint Piktort. Viszont ha nincs válság, akkor megélek. Nem mondom, hogy vígan, de megélek.

2llkedő 2012.09.22. 20:35:07

@Pipas: Megjegyzem most egy olyan válság, mint 2008-ban volt, ugyanúgy letolt gatyával érintene.

Pipas 2012.09.22. 21:11:04

@félázsiai 2llkedő: "És mi köze ennek 2008-hoz, amikor 3,2% volt a hiány?"

Kiesel az ablakon a tizediken. A földön kicsivel később rájössz, hogy valami közöd van ahhoz, hogy egy kicsivel előbb kiestél...

"És azt kérdeztem, hogy szerinted megvalósítható lett volna?"

Nem tudom, nem vagyok szakértő, úgyhogy nagyjából mindegy is, hogy én mit gondolok.

"Megjegyzem most egy olyan válság, mint 2008-ban volt, ugyanúgy letolt gatyával érintene."

Messze nem azonos a helyzet. Mások a gazdasági mutatók és a piacnak is bebizonyítottuk, hogy nem vagyunk olyan felelőtlenek mint pl. a görögök. Nyilván nem érintene jól egy mélyülő gazdasági válság, de most sokkal jobban állunk mint akkor. Akkor heteken belül súlyos IMF hitelt kellett felvenni, mert állítólag összeomlott volna a magyar gazdaság.

2llkedő 2012.09.23. 07:58:12

@Pipas: "hogy egy kicsivel előbb kiestél..."

Látod, ezzel is bizonyítod, hogy olyan vagy, mint egy féltékeny feleség, akit sehogy sem lehet meggyőzni, hogy a párja hűséges, ő mindenáron be akarja bizonyítani, a férje megcsalja. Ez pedig nem egy békés kapcsolatról szól. Magyarországnak egy békés kapcsolatra lenne szüksége. De ahhoz tisztában kell lenni a dolgokkal, és nem görcsösen eltolni a másikat.

Viszatérve az írásodhoz: azt írod, "kicsivel előbb kiestél". Ehhez mi köze van annak, hogy két nappal korábban voltam-e az ablaknál?

"Messze nem azonos a helyzet. Mások a gazdasági mutatók és a piacnak is bebizonyítottuk, hogy nem vagyunk olyan felelőtlenek mint pl. a görögök."

"Nem tudom, nem vagyok szakértő, úgyhogy nagyjából mindegy is, hogy én mit gondolok."

Nem vagy szakértő, nem tudod, de azért ami most van, abban biztos vagy. Kissé furcsa.

"Akkor heteken belül súlyos IMF hitelt kellett felvenni, mert állítólag összeomlott volna a magyar gazdaság."

A válság miatt omlott volna össze, válság nélkül nem. Ezt már írtam korábban.

"de most sokkal jobban állunk mint akkor. "

Például miben?

Pipas 2012.09.23. 09:52:17

@félázsiai 2llkedő: "A válság miatt omlott volna össze, válság nélkül nem. Ezt már írtam korábban."

Ez egy klasszikus gondolat, amit folyamatosan nyom a bal oldal. Valahogy úgy hangzik:
(1) Ami nehézség volt Gyurcsány idejében, az a válság miatt van. Esetleg még annak, hogy a Fidesz ellenzékből gáncsoskodott.
(2) Ami eredmény volt Bajnai idejében, az a Bajnainak Köszönhető.
(3) Ami nehézség volt az Orbán idejében, az az Orbánnak köszönhető.
(4) Ami eredmény az Orbán idejében volt, az a Bajnainak köszönhető, meg annak, hogy a gazdasági válság enyhült.

Azért ez meglehetősen pártos gondolkodás, ez nyilván nem így van. Nem szabad ennyire elvakultnak lennie.

"Nem vagy szakértő, nem tudod, de azért ami most van, abban biztos vagy. Kissé furcsa."

Vannak dolgok, amiket lehet tudni viszonylag jól tájékozott laikusként is, vannak dolgok, amikhez szakember kell. Ez ilyen egyszerű, nem kell misztifikálni.

Nem vagyok mindenben biztos, amit a mostani helyzetről gondolok és nem vagyok teljesen tájékozatlan a pár évvel ezelőtti helyzetről sem.

"Például miben?"

Ha megnézed a különféle pénzügyi mutatókat, akkor látod, hogy majdnem mindenben jobban állunk mint az MSzP idejében. A devizatartalék, a nemzetgazdasági hiány, a külkereskedelmi mérleg, a munkanélküliségi ráta, az államadósság mind mind óvatos bizakodásra ad okot. Ráadásul nem csak jobban állunk, hanem jobb a változások iránya is.

A gazdasági növekedés is egészen a közelmúltig egész tűrhető volt. Az elmúlt pár hónapban ez úgy tűnik nem túl jól alakult, de még korai lenne erről ítéletet mondani.

Persze egy dolgot nem szabad elfelejteni: a nemzetgazdaságnak iszonyatos tehetetlensége van. Nem lehet egyik évről a másikra hatalmas változtatásokat elérni, nem lehet egy pillanat alatt 'rendbetenni' a dolgokat. Ráadásul azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a világgazdaság még most is válságban van.

Persze azt sem mondanám, hogy a Fidesz ilyen vagy olyan jól intézi a dolgokat. Persze, hogy nem, de azért az MSzP őrületnél ez még mindig milliószor jobb.

Pipas 2012.09.23. 09:57:30

@félázsiai 2llkedő: "A válság miatt omlott volna össze, válság nélkül nem. Ezt már írtam korábban."

Még valami: az öszödi beszéd nem a válságkor volt. Abban Gyurcsány szépen elmondja, hogy az összeomlás közelébe kormányozták az országot. Nem volt hozzá válságra szükségük.

Ha egy ország 8-9-10%-os hiányt csinál, ráadásul olyankor, amikor szó sincs világgazdasági okokról, akkor abból előbb utóbb összeomlás lesz.

Nézd meg hogyan alakult Lengyelország, Szlovákia, Csehország stb. és Magyarország sorsa az elmúlt évtizedben. Tisztám és világosan látszik, hogy az MSzP idejében leszakadtunk, sőt a forgalommal szembe haladtunk. És ezt sajnos nagyon sok idő lesz helyrehozni...

2llkedő 2012.09.23. 11:04:44

@Pipas: Mondom, hogy olyan vagy, mint egy féltékeny asszony. Csak azt hallja meg, ill. úgy hallja meg a dolgokat, ahogyan az az ő elképzelésébe beleilleszkedik. A tények nem érdeklik.

2llkedő 2012.09.23. 11:39:05

@Pipas: Valóságot akartam írni.

2012.09.23. 11:50:09

@félázsiai 2llkedő:

Van ilyen!
Az ostobája már össze-vissza írogat.
Szembesítheted a saját szövegével totál mindegy.

Nézd a zsenijét:
Ezt írta nekem:

"Szóval akkor nincs ilyen link, akkor ugye jól gondolom, hogy csak hazugság az, hogy Orbán mindig is IMF hitelt akart? Így az 'Akkor ne pofázza azt, hogy kell a hitel!' nettó hangulatkeltés, sőt hazugság, soha nem pofázta, hogy 'kell a hitel'."

És ezt írta ő félkegyelme:

"Egyszerűen a piac megnyugtatására elhintette a kormány, hogy valamiféle megállapodást szeretne, el is érte vele a célját, mert elég szépen kibekkelt egy átmeneti időszakot, te meg vagy félreértetted vagy szándékosan félremagyarázod az egészet."

Na most, ha megkérdezném tőle (PIPAS REMÉLEM FIGYELSZ!), hogy ugyan adjon már nekem forrást arra, hogy ezt melyik ujjából szopta ki, de tudjuk Orbán ilyet tuti nem mondott, vagyis egyszerűen csak hazugságot állít róla, akkor biza nagy bajban lenne a saját rendszerében szegénykém.....

Pipas 2012.09.23. 11:51:54

@félázsiai 2llkedő: Mindenki másképpen értelmezi a dolgokat. Ezen nem kell meglepődni, az én nézőpontomból pontosan ugyanezt látom, mármint hogy nem veszed figyelembe a tényeket.

Amit én figyelembe veszek, arra te azt mondod, hogy nem lényeges, nem lehet összehasonlítani, nem azért vanm, külső okok miatt történt és így tovább.

2llkedő 2012.09.23. 11:56:05

@Pipas: "az én nézőpontomból pontosan ugyanezt látom,"

A féltékeny feleség nézőpontjából.

"mármint hogy nem veszed figyelembe a tényeket."

Figyelembe veszem, csak én Veled szemben értelmezni is tudom.
Statikus tervezőként ez szakmai ártalom.

Pipas 2012.09.23. 12:49:12

@félázsiai 2llkedő: "A féltékeny feleség nézőpontjából."

Figyu, nem tudom mi bajod van anyáddal vagy a feleségeddel, de hagyd már ezt a féltékeny feleség dumát, csak magadat minősíted vele.

"Figyelembe veszem, csak én Veled szemben értelmezni is tudom."

Jah, és csak a te értelmezésed a helyes, ugye? Logikus.

"Statikus tervezőként ez szakmai ártalom."

Én sem a BTK-n szereztem a diplomáimat.

Pipas 2012.09.23. 12:51:31

@MikeBoy: Feljebb beidéztem, most már keressél magadnak a neten, ne én guglizzak már neked, jó?

2012.09.23. 13:00:01

@Pipas:

Ugyan mit idéztél be?
Amikor Orbán ezt: "a piac megnyugtatására elhintette a kormány" mondja?
Megnézném ezt!
Minek hazudod ezt az ocsmányságot Orbánról és a Kormányról?

2llkedő 2012.09.23. 13:05:52

@Pipas: "de hagyd már ezt a féltékeny feleség dumát,"

Nem a feleség a lényeg, hanem az előítélet. Ha előítéleted van, akkor nem tudsz reálisan gondolkodni. Márpedig Te nem tudsz kilépni abból a tévhitből, hogy Gyurcsány a hibás. Ez a kiindulópontod, és ezt kell igazolnod.

"Jah, és csak a te értelmezésed a helyes, ugye?"

Nem modtam ilyet, viszont ne tudtál még hitelt érdemlően meggyőző lenni. Önellentmondásokba keveredsz folyamatosan.

2llkedő 2012.09.23. 13:11:45

@Pipas: "Amit én figyelembe veszek, arra te azt mondod, hogy nem lényeges,"

Az, hogy nem lényeges, vagy ehhez nem értek, éppen az Te mondandód lényege. Amikor belekzvarodsz a saját farkadba, akkor ezzel intézed el.

"nem lehet összehasonlítani,"

Nézd! Ha valaki be tudja nekem bizonyítani, hogy ha kilépek a tizediken az ablakon, és lezuhanok, ahhoz köze van annak, hogy két nappal előtte éppen az ablakot pucoltam, akkor felterjesztem Nobel-díjra.

Pipas 2012.09.23. 13:25:05

@félázsiai 2llkedő: "Márpedig Te nem tudsz kilépni abból a tévhitből, hogy Gyurcsány a hibás. Ez a kiindulópontod, és ezt kell igazolnod."

Soha nem mondtam, hogy egyedül Gyurcsány a hibás. Azt viszont, hogy hibás, azt elég nehéz lenne tagadni, mivelhogy maga is ezt mondta.

Folyamatosan olyan dolgokat olvasol ki abból amit mondok, amik nincsenek ott, közben pedig előítélettel vádolsz. Kialakítottál egy politikai képet arról, hogy mit gondolok és egyszerűen meg sem hallod, hogy mit mondok, ha az nem illeszkedik ebbe a politikai képbe.

"Önellentmondásokba keveredsz folyamatosan."

A világ ellentmondásos. Ezen nem kellene megütköznöd. Az meg, hogy amit mondok ellentmondásban azzal, amit te hiszel az nem azért van mert önellentmondásban vagyok, hanem azt, hogy nem értek veled egyet.

@MikeBoy:
"Amikor Orbán ezt: "a piac megnyugtatására elhintette a kormány" mondja?
Megnézném ezt!"

Miért, szerinted a kormánynak nem célja, hogy elhitesse a piacról, hogy a magyar gazdaság nem fog csődbe menni? Szerinted az a célja a kormánynak, hogy elhitesse semmi körülmények közt nem fog megegyezni az IMF-el. Ugyan már, ezt nem mondhatod komolyan!

Pipas 2012.09.23. 13:34:00

@félázsiai 2llkedő: "Nézd! Ha valaki be tudja nekem bizonyítani, hogy ha kilépek a tizediken az ablakon, és lezuhanok, ahhoz köze van annak, hogy két nappal előtte éppen az ablakot pucoltam, akkor felterjesztem Nobel-díjra."

Ha valaki sokat járkál az ablakban, akkor az nagyobb eséllyel zuhan ki mint az, aki soha nem jár arra.

Valójában azonban túlspirázol egy példát. Valóban nincs 'emlékezete' az ablaknak, a mai ablakban járás és a holnapi ablakban járás többé kevésbé független eseményrendszereket alkot. A gazdaságnak, a piacnak, az államadósságnak azonban igenis van emlékezőképessége. Az ami ma történik a piacon az semmiképpen nem független attól, ami két éve történt.

2008-ra nem tűnt el a 2006-os nemzetgazdasági hiány, a kamatait szépen fizettük, a piac figyelt és tanult, a tartozásunk szépen nyilvén volt tartva, a piac 'beárazta' a kormány eredményeit, igazmondását, stílusát.

Nem mondhatod azt, hogy a Matolcsy hibái sokba kerülnek az országnak miközben tagadod, hogy az MSzP hibái is sokba kerültek az országnak. És fordítva sem.

2012.09.23. 14:01:56

@Pipas:

Figyu!
HAZUGSÁGGAL akar elhitetni a kormány bármit is a piaccal?
Ez zseniális.
Te azt állítod, a kormány hazudik és becsapja a piacot és ez jó!??
Nem vagy kerek ember! ;)

2012.09.23. 14:15:05

@Pipas:

A másik!
Nem azt kérdeztem, amire válaszoltál.
Hanem azt, amit te állítasz ki mondta és mikor?
Honnan tudod, hogy a kormány csak hint és nem is akar megegyezni?
Mert ez hazugság, amit te terjesztesz forrás hiányában.

2llkedő 2012.09.23. 14:17:43

@Pipas: "2008-ra nem tűnt el a 2006-os nemzetgazdasági hiány,"

""""2007. egészében a hiány 1.291,4 milliárd forint volt, a GDP 5,0 százaléka """

"""" 2008. egészében a hiány 907,1 milliárd forint volt, a GDP 3,3 százaléka - közölte a Pénzügyminisztérium."""""

A tendencia nem a csődöt jelzi.

De felesleges bármit is mondanom, mert leragadtál a Gyurcsány a hibásnál, meg csak a fidesznél.

Pipas 2012.09.23. 15:31:28

@MikeBoy: "Te azt állítod, a kormány hazudik és becsapja a piacot és ez jó!??"

Hát én ebből két dolgot nem mondtam. Nem mondtam, hogy hazudnak és nem mondtam, hogy amit csinálnak az jó. Te úgy tűnik azt hallod, amit hallani akarsz... :(

"Honnan tudod, hogy a kormány csak hint és nem is akar megegyezni?"

Ki mondta, hogy nem akar megegyezni? Azt mondtam, hogy 'elhintette', az annyit tesz, mint híresztel, kiszivárogtat, céloz rá, nem azt, hogy hazudik.

Megegyezni akar a kormány, csak nem akar kölcsönt felvenni. Azért húzzák az időt, hátha el tudják kerülni a kölcsönfelvételt. Tök világos mindenkinek, csodálom, hogy nem érted.

"Mert ez hazugság, amit te terjesztesz forrás hiányában."

Ilyet nem mondtam, üres vádaskodás. Azt mondtam, hogy a kormány megállapodást akar, de nem akar kölcsönt felvenni. Ezt -- ahogy mondtam -- hónapok óta számtalanszor jelezték. Idéztem is.

@félázsiai 2llkedő: "A tendencia nem a csődöt jelzi."

Istenem, nem lehetsz ennyire értetlen! Tegyük fel, hogy van egy céged. Minden évben veszteséges. Néha egy kicsit több, néha egy kicsit kevesebb veszteséget termel. A cég tartozás folyamatosan növekszik. Minden évben kölcsönökből tartja fenn magát, egyre több és több tartozása van.

Szerinted ez hova vezet?

Mondhatod, hogy 'igen, ebben az évben is hiányunk van, nőtt a tartozásunk, de nézd csak mennyivel kevesebb hiányunk van mint tavaly meg tavalyelőtt'? Ugye nem?

2llkedő 2012.09.23. 16:23:06

@Pipas: Kicsit más téma.
Gondolkozz el ezen a szövegen, vajh' kikről is szólhat igazából?

""""Az emberek ma nemcsak azért bizalmatlanok a politikával és a politikusokkal szemben, mert a hivatalban lévő kormány gazdaságpolitikájának leginkább ők látták kárát, hanem azért is, mert az ………. évek óta visszaél a jóhiszeműségükkel és megfosztotta őket a tisztánlátás jogától. Amilyen gyorsan elillan a demokráciába vetett bizalom, olyan keservesen nehéz visszaszerezni . A …….oldal képtelennek bizonyult erre, sőt attól sem riadt vissza, hogy a napi politikai túlélés reményében olyan lépéseket tegyen, amelyek kül- és belföldön egyszerre rombolják hazánk tekintélyét . A demokrácia eszméjével összeegyeztethetetlen módon 20.. után jog- és alkotmányellenesen elmozdították azokat, akik nem kívántak asszisztálni felelőtlen politikájukhoz. A ………., ………. , ….. vezetői ismerhették meg elsőként, milyen is a …………….. kormány felfogása a jogállamiságról . …………. , ………….. , hivatalból történő elmozdítása csak az első lépés volt a demokratikus intézményrendszer leépítéséhez vezető úton. Ha úgy diktálta érdekük, kriminalizálták, ha kellett, antiszemitának bélyegezték az ellenzéket . Ha arra volt szükség, akkor megkísérelték tudatosan szembefordítani egymással az egyes választói csoportokat. """""

2llkedő 2012.09.23. 18:06:24

@Pipas: "Istenem, nem lehetsz ennyire értetlen! Tegyük fel, hogy van egy céged..... "

Államadósság
2006 május: 14,056.2 milliárd Ft.
2008 augusztus: 15,855.4 milliárd Ft.

Nézzünk ugyan ilyen időszakot első Orbán idejéből:

1998: 6165,8 milliárd Ft
2000: 7226,2 milliárd Ft.

A két időszakot vizsgálva nincsen jelentős különbség.
Ha a tendenciát megnézed a válság előtti időszakból, akkor láthatod, hogy az adósság minden évben 1-1,5 milliárddal nőtt.
Azt is meg kell nézni, hogy mikor, milyen gyarapodás volt és van. Jelenleg a beruházások a 0 felé tendálnak. Az építőipar padlón.

Korábban ezt írtad:
"Ha megnézed a különféle pénzügyi mutatókat, akkor látod, hogy majdnem mindenben jobban állunk mint az MSzP idejében. A devizatartalék, a nemzetgazdasági hiány, a külkereskedelmi mérleg, a munkanélküliségi ráta, az államadósság mind mind óvatos bizakodásra ad okot."

Ezek mind statisztikai adatok, es tudod, hogy Churchill is csak abban a statisztikában hitt, amit ő hamisított. Feri éppen erről is beszélt öszödön.

Devizatartalék - a korábbi IMF hitelnek köszönhető, Piktornak nem sok köze van hozzá.

államadósság - még mindig nőtt, igaz, a növekedés lassult, és köszönhető a manyup lenyúlásnak.

Munkanélküliségi ráta - ez színtiszta statisztika. Ha a munkanélküli segélyre jogosultságot lecsökkented a felére, máris javul a statisztikai adat. A közmunkások pedig burkolt munkanélküliek. Ezt már az átkosban kitalálták.

Nemzetgazdasági hiány - ez abba a sorba illeszkedik, amit elkezdtem.

No további sok sikert! Éljen a Párt!

Pipas 2012.09.23. 18:19:52

@félázsiai 2llkedő: "Ezek mind statisztikai adatok"

Nos, akkor meséld el, hogy a valutatartalék összege pölö mitől lesz statisztikai adat. :)

Viszont ha minden pénzügyi mutató csak statisztikai adat, amit egy mozdulattal elsöpoörsz, akkor mégis milyen bizonyítékot fogadsz el? Semmilyet mi? :)

Akkor jó, akkor hagyjuk.

2llkedő 2012.09.23. 18:36:54

@Pipas: "Nos, akkor meséld el, hogy a valutatartalék összege pölö mitől lesz statisztikai adat."

Nem láttam tőled adatot, csak bemondást.

"mégis milyen bizonyítékot fogadsz el?"

Lásd előbbi választ. Ha valamilyen adatot esetleg véletlenül, netántán beírnál, akkor viszonyítási alapot is írj hozzá.

2012.09.23. 19:15:50

@Pipas:

Olvass híreket, ha forrást akarsz te megmondóember te!

"Varga Mihály levelét megírta, folytatnánk az IMF-tárgyalásokat. Újraírhatjuk az egész költségvetést, amivel stréberkedni akartunk. A közszolgák retteghetnek, a görögök lassan tényleg becsődölnek."

Ez lenne az a nagy hintés?
Vicc vagy a kormányunkkal együtt!

A kormány elhintette?????, hátha tud időt húzni és lesz valami. És ez szerinted be is jött.
Óriási!

2llkedő 2012.09.24. 11:54:14

@Pipas: Hogy egy kicsit megpróbáljam arrább pöckölni azt a tűt, ahol fennakadt a bakeliten, megkérdezném Tőled, hogy a devizahiteleseknek volt-é problémájuk a válság előtt, vagy szépen röhögtek rajtam, aki forintban adósítottam el magamat? És a devizásokat miért is érintette jobban a válság mint engemet? Az árfolyam változás miatt. Ugyan ez történt a gazdasággal is. Az, hogy akkor, amikor devizában adósodtak el az emberek és az állam is, jó volt-e, azt így utólag meg tudjuk válaszolni, hogy nem. De akkor, az akkori körülmények között, az akkor előrelátható fejleményeket figyelembe véve jó ötlet volt. Hogy a házba belecsapott a vellám, arról senki se tehet. Legalább is azok közül, akik felvették a hitelt. A felelősök odaát vannak. Számunkra csak a következmény maradt, amit meg kell oldani. És nem országon belül kell kenegetni a szart, hanem közösen kellene megoldani. De nem árokásással, mint amit Piktor végez 2002 óta.

Pipas 2012.09.24. 15:10:16

@félázsiai 2llkedő: "Nem láttam tőled adatot, csak bemondást."

@MikeBoy: "Olvass híreket, ha forrást akarsz te megmondóember te!"

Viccesek vagytok. :)

2llkedő 2012.09.24. 15:14:49

@Pipas: "Viccesek vagytok."

Értelmes embernek tartalak, ezért ez a válaszod méltatlan Hozzád!
süti beállítások módosítása