Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.11.09.

Gyarmat lettünk, ez a szerencsénk

Hakapeszi Miki

Papírunk van arról, hogy jó úton jár a magyar gazdaság, hazudja arcunkba a Vezér, de sajna az ámokfutásáról kiállított legfrissebb európai bizonyítvány nyomán inkább az a kézenfekvő következtetés: kibaszott nagy mákunk van, hogy beléptünk az unióba. Elég röhejes, hogy brüsszeli pöcsfejeknek kell hálát adnunk, de legalább van valaki, aki megvéd minket a fülkeforradalmár csürhe elmeháborodott tobzódásának legdurvább részétől. Egész jó buli gyarmatnak lenni.

Bayer Zsolti és kretén haverjai igazán észrevehetnék, hogy ha kézen állva vonulnak végig a városon, farkukon "ezt kapja be Brüsszel" tetkókkal, az unió akkor is bölcsen és csendesen tovább fogja mogyorózni a Vezért. Kurvára nincs szükségük arra, hogy a gonosz törpe teljesen elszabaduljon, s példája esetleg más húgyagyúakra is átragadjon. Így aztán most már elég jól előre lehet jelezni a választásokig hátra levő másfél év történéseit is.

De előbb két bekezdésnyi múltidézés. Az elképesztően hatékony hazugságkampány segítségével összejött a Vezérnek a kétharmad, annak ellenére, hogy semmilyen programja nem volt. Amint elkezdett kormányozni, kiderült a gazdasági terv: elkezdünk vadul költekezni, hadd szálljon el a picsába a hiány, de Gyuri azt mondta, ettől majd élénkül a gazdaság. Brüsszel akkor intett be először: kiscsávó nyugodj le, ha kell a pénzünk, akkor betartod a szabályokat és  szigorú költségvetési politikát folytatsz.

Az azóta eltelt több mint két év semmi másról nem szólt, mint hogy összetarhálják a hiánycél tartásához szükséges pénzt. Az unortodox megoldások lényege: úgy beállítani a brutális megszorításokat, hogy azt nem az emberek szopják be, hanem gazdag vállalatok. Lenyúlták és felélték a magánnyugdíjpénztári vagyont, kidobtak az ablakon sok százmilliárdot az alacsony kulcsos szja-val, összevissza kapkodnak, kinyírták a jogbiztonságot, a hitelezést és a beruházási kedvet. Nincs mit szépíteni ezen, ekkora romboláshoz még egy Medgyessy-Veres szuperpárosnak is kellett volna legalább egy teljes ciklus.  

Az már rég nyilvánvaló, hogy rettenetesen csúnyán elkúrták a 20 évente felvillanó lehetőséget, hogy kétharmados felhatalmazásukkal végigvegyék a szükséges strukturális reformokat és növekedési pályára állítsák a gazdaságot. Ez a 4 év is már megy a lecsóba, szakadunk tovább lefelé. Ráadásul  következő évekre esély sincs a változásra, a Vezér kényszerpályára szorult, mi meg isszuk a levét. 

Amit konkrétan kimond az országjelentéssel Brüsszel: elfogadjuk, hogy a következő évre egyszeri intézkedésekkel leszorítjátok a hiányt a szükséges szintre, de sajnos mi több éven át szeretnénk stabil, tartós csökkenést látni ahhoz, hogy elhiggyük: komolyan gondoljátok a dolgot. Amit csak sugallnak: amíg mindig az uccsó pillanatban hányjátok össze az épp megfelelő költségvetést unortodox baromságokkal telepakolva, addig felejtsétek el, hogy kikerültök a túlzottdeficit-eljárás alól. De ha hirtelen überfaszába vált át a hiánycsökkentési pálya, azt is leszarjuk.

Brüsszel ugyanis pontosan tudja, hogy a Vezér mire játszik: szeretne szabad kezet a következő, 2014-es osztogató választási költségvetéshez. Ezért most halálba csicskáztatják, elhintik neki, hogy ha megfelelő 2014-es számokat hoz, akkor tavasszal a törpe számára kedvező döntés születhet. De ez csak a mézesmadzag. Nagy tétben mernék fogadni, hogy bármit csinál csórikám jövő tavaszig, úgyis beszopatják. És milyen jól teszik. Ez a legfőbb eszközük a féken tartására és arra, hogy befolyásolni tudják a választási eredményt. Ők is azt akarják, amit minden szemellenző nélküli intelligens magyar ember: hogy a Vezér és bandája 2014-ben eltakarodjon a halál faszára.

Viktor igazi kutyaszorítóban van. Nem mondhatja azt, hogy Brüsszel szíjjon gázt, eresszük csak el a hiányt, én osztogatok, oszt jónapot. Erre ugyanis azonnal bebukná az uniós pénzek jó részét, ami sok narancsos oligarchának nagyon fájna. Nincs más választása, mint folytatni a lobbizást azért, hogy Brüsszel engedékenyebb legyen vele. De ez nem fog menni, utálják, mint a szart, teljes joggal. Politikai döntést hoznak a deficitről? Igen. Kettős a mérce? Naná. Miért? Mert megérdemli. Mert ez Európa és a magyarok érdeke.

Mivel baszhatja az osztogatást, a Vezér más módszerekkel lesz kénytelen választást nyerni. Az oligarchák nem 4 évben gondolkodnak, s az elnöki rendszer kiépítése is a második ciklusra van időzítve. Már csak az a kérdés, hogy ha gazdasági oldalról már most megbukott a kampánya, a választási rendszer átszabása után milyen újabb aljasságokkal kísérletezik majd annak érdekében, hogy hatalmát 2014-ben megtarthassa. És hogy ha nagyon eldurvul, lesz-e a brüsszeli pöcsfejeknek más eszközük is ellene a túlzottdeficites szopatáson túl.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

415 komment · 4 trackback

Címkék: 2014 gyarmat Orbán Viktor EU túlzottdeficit-eljárás

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr14897625

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Comming out: vallomás eltitkolt kapcsolatomról Orbán Viktorral 2012.11.10. 11:55:03

Drága Miniszterelnök úr, kedves Viktor, nem is tudom, hogyan fogjak bele. Fájó szívvel, így a nyilvánosság előtt kell bejelentenem, hogy szakítok veled, hogy kilépek ebből a kapcsolatból, amiről eddig senkinek nem beszéltem, amiről eddig magam sem tudt...

Trackback: Voks és budi 2012.11.10. 10:39:16

Szórakoztató Képes ErkölcsTan. Egyik pártra sem szavazz, mert a pártok inkább csak akadályozzák a közmegegyezést. Az egypárti után, le a többpárti diktatúrával is!   Egyik Pártra Sem

Trackback: A kormány nem törődik veled 2012.11.10. 10:35:10

Előbb-utóbb az emberek rá fognak jönni, hogy a kormány le sem szarja őket. A kormány nem törődik veled. Egyetlen egy dolog érdekli őket, hogy megtartsák és kiterjesszék saját hatalmukat.

Trackback: Viktor ragozza a lop igét 2012.11.10. 10:34:13

ÉN: lpok, az helyes;   TE: loosz, megbüntetünk; Ő: lop, becsukjuk a szemünket; MI: lopunk, az természetes; TI; loptok, az nemérdekes; ŐK: lopnak, az sem érdekes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

söralátét 2012.11.10. 09:54:02

@Zedder: viszonylag szolid befektetési politikával is lehet az infláció fölötti 5%-os hozamot produkálni. nagyon könnyen szórod az ostoba, meg hazug jelzőket, talán inkább gondolkodnod kellene egy kicsit.

2llkedő 2012.11.10. 09:56:49

@söralátét: "viszonylag szolid befektetési politikával is lehet az infláció fölötti 5%-os hozamot produkálni."

Hol és hogy?

tundrazuzmo (törölt) 2012.11.10. 09:57:53

@blah: "látom te is tudod, hogy miről szól a gazdaság. A hiány az ugye egyenlő a gazdaság sikerességével. Az, hogy milyen intézkedésekkel éri el az nem számít. Visszafizetheted úgy is a hiteledet, hogy eladod a hűtőt mert úgysem fogsz kajára költeni, meg a tv-t is mert megspórolod vele az áramot és még lehetne folytatni."

Úgy látom, inkább neked nincs fogalmad a gazdaság működéséről. A fenntartható gazdasági növekedés egy BAROMSÁG. Az erre épülő gazdaságpolitika BAROMSÁG. Marad a jó öreg Kohn bácsi két alaptétele:
1. Legyen nagyobb a bevételed, mint a kiadásod.
2. Legyen több adósod, mint adósságod.

Könnyű belátni, hogy a valós gazdasági folyamatokat ezek befolyásolják, és nem a nominált GDP hányadra vetített, inflációval korrigált, gazdasági növekedési pályához igazított bazsalikommal megszórt sült kaka.

Zedder 2012.11.10. 09:58:37

@söralátét: "viszonylag szolid befektetési politikával is lehet az infláció fölötti 5%-os hozamot produkálni."

Igen? És erre a "viszonlag szolid befektetési politikára" volt felhatalmazása a pénztáraknak, akiknek az indításában az első orbánkormány bábáskodott?

Másrészt meg taníts minket mester! A mai világban lökd már azt a "szolid" befektetési stratégiát, amivel 10-12%-os hozamot hozok. Mert ma elég magas a magyar infláció.

"nagyon könnyen szórod az ostoba, meg hazug jelzőket"

Eddig csak te hazudtál ezzel az állításoddal: "merthogy az axánál tőke nagyságától függetlenül senki nem kapott semmiféle reálhozamot"

Én kaptam. Nem is keveset. És sokan mások is. Szóval ezt "senki nem kapott semmit" elég erős hazugság volt a részedről.

dolgozni kék 2012.11.10. 09:58:40

@söralátét: nagyon sok pénzt adok neked, ha garantálod az infláció feletti 5%-ot. Biztosítékként a házadat kérem.

dolgozni kék 2012.11.10. 10:01:08

@Zedder: jah, sorban állnak nála az alapkezelők, ilyen garantált hozamok csak nála vannak. :)

söralátét 2012.11.10. 10:09:25

@Zedder: az előbb linkelt táblázatból kitűnik, hogy a manyup-ok átlagos 13 éves reálhozama -0.21%.
az átlagos nominális hozam infláció+átlagosan 8% működési költség volt. a tb 1,5%-os működési költséghányaddal dolgozik. ha kivonod a 8-ból, 6,5-öt kapsz. csak sajna a rablóbanda lenyúlta a valódi hozamot. igazi versenyhelyzetben a manyupoknak a tb-vel kellett volna versenyezni, pl. működési költség területén.

ob.szerver 2012.11.10. 10:10:24

@söralátét:

"szolid 5%-os hozammal számolva 12 év után a felhalmozott tőkének plusz kamatnak kb. 3800 milliárd forintnak kellene lennie."

Még a kamat és a reálhozam fogalmát sem ismered.

Már más is leírta neked, de megismételem: A manyup 1997 körüli indulásakor figyelmeztettek, hogy aki 15 éven belül megy nyugdíjba, annak kockázatos a belépés. Pontosan azért, mert ez egy hosszú távú befektetés, aminek az eredményességét nem félidőben (a később belépők számára 1-5 év után) lehet lemérni.

Tudod, az a dráma, hogy a rezsimnek vannak olyan húzásai, amelyek egy kis réteg számára előnyösek. Az egykulcsos szociálisan igazságtalan, makrogazdaságilag káros, de van kb. 10% aki jól járt vele. Ők mondhatják az, hogy nekem jobb, minden mást leszarok. Nem túl rokonszenves, de mindenki szavazzon a zsebe szerint. Nekem velük nincs sok gondom.

Ezzel szemben a manyup kirablásával az egész társadalom rosszul járt. Nem csak a leendő nyugdíjasok, mindenki, többek között te is. És amikor azt hallom, hogy hurrá, igaz hogy kiraboltak, de személyesen Orbán Viktor rabolt ki, de boldog vagyok, akkor egy kissé kevésbé kontrollálom magam.

További kellemes kommentelést.

Armand-Jean du Plessis 2012.11.10. 10:11:06

Tényleg elképesztő a hatalmas Fidesz troll áradat. Emlékszem, a megnyert választás körül még egészen más figurák örültek a sikernek. Mondjuk stratez, róla el is hiszem, hogy őszintén viszonyult pozitívan a Fideszhez.
Aztán jöttek a kedves trollok meg az ajvékolás szó örökös használata. Gondolom, valami scriptirónak lehetett ez a szeretett szava, mert korábban én ezt a szót sohasem hallottam, a blogkommentek meg tele voltak vele. A másik, hogy szerettek egymásnak válaszkommentben igazat adni. "Ott a pont!"-például. Ez biztos valami pszichológiai okosság, hogy a tájékozatlan olvasó nagy egyetértő tömeget lásson. Vagy csak nem bírták ki, hogy ne nyaljanak egymásnak.
Október 23. óta meg itt az újabb özön. Új vonal: Bajnai = Gyurcsány = Kuncze, még olyan blogbejegyzéseknél is benyomják, ami teljesen másról szól.

Kedves Trollok!

1: Ezzel (is) csak felhergeltek egyébként mérsékelt embereket.
2: Számomra ugyanazon az erkölcsi szinten vagytok, mint a nácikkal vagy a szovjetekkel kollaboráló magyarok, akik aktívan részt vettek a magyar nép kínzásában. Csak ti egy belső hatalmat szolgáltok ki önkéntesen és örömmel.

blah 2012.11.10. 10:11:24

@tundrazuzmo: nem igazán érted a kapitalizmus lényegét ha ilyen baromságot mondasz. A Kohn bácsi alaptétele szerinted miről szól ha már leírod? Ha már azt se érted amit érvként írsz szerintem nem kéne beszélgetnünk... nem is lep meg, hogy fidesz szavazó vagy.

ayatollah 2012.11.10. 10:15:43

@tiborc2008: YEAH! Esetleg hívjuk meg a Romney/Ryan párost?? Ha már USA-t bebekták nálunk megpróbálhatnák. Biztos azok se ismerik kevésbé az országot mint a mostani uraink :-)

söralátét 2012.11.10. 10:25:21

@ob.szerver: örülök, hogy visszatértél, immár kulturált ember formájában. csak így tovább.
sok mindenben nem értünk egyet, de ez nem baj, nyilván nem vagyunk egyformák. a jelenlegi állami nyugdíjrendszer nem fenntartható. a megbuktatott manyup rendszer pazarló szar volt. miért nem lehet olyat csinálni, ami mindkettőnél jobb? még ha nem is tökéletes. szerény véleményem szerint a svéd modell adaptálása a magyar helyzetre, akár szociális szempontokat is figyelembe véve hosszabb távon fenntarthatóvá tenné a rendszert, csak nagyon kéne az egyéni befizetések számontartása. meg a korrekt magatartás a gazdasági szereplők részéről. állambácsit is beleértve.

cga82 (törölt) 2012.11.10. 10:33:24

@ob.szerver: a félműveltség nagyon veszélyes. Lehetne itt érveket hozni, hogy te igazából mit védesz, de tök felesleges - buta vagy, mint a föld.

2llkedő 2012.11.10. 10:34:31

@söralátét: "szerény véleményem szerint a svéd modell adaptálása a magyar helyzetre, akár szociális szempontokat is figyelembe véve hosszabb távon fenntarthatóvá tenné a rendszert,"

Be lehetne indítani, csak az a közeljüvő problémáját nem oldja meg, és őgy járunk, mint a cigány lova, amelyik éppen akkor döglött meg, amikor már majdnem leszokott az evésről.
Azaz, amikorra már érezhető lenne az eredménye, addig összeomlik a rendszer. Ezért volt baromság a manyup lenyúlása.

ob.szerver 2012.11.10. 10:34:32

@Armand-Jean du Plessis:

"Számomra ugyanazon az erkölcsi szinten vagytok, mint a nácikkal vagy a szovjetekkel kollaboráló magyarok, akik aktívan részt vettek a magyar nép kínzásában. Csak ti egy belső hatalmat szolgáltok ki önkéntesen és örömmel."

Teljesen egyetértek, annyi megjegyzéssel, hogy ez nem feltétlenül morális azonosságról van szó. Nem gondolom, hogy az az egymillió hívő többsége erkölcsileg éppen olyan romlott és züllött lenne, mint imádatuk tárgya és bandája. Az esetek többségében ez inkább mentális igény a vezérelvűség iránt, tájékozatlanság, megvezethetőség, konformizmus és szolgalelkűség elegye.

fvipera 2012.11.10. 10:48:12

@Zöldövezeti: az élő példa vagy arra, miért nem szabad leszállítani a kötelező oktatás korhatárát.

tundrazuzmo (törölt) 2012.11.10. 10:52:50

@blah: "nem igazán érted a kapitalizmus lényegét ha ilyen baromságot mondasz. A Kohn bácsi alaptétele szerinted miről szól ha már leírod?"

Legyen. Nem értem a kapitalizmus lényegét, induljunk ki ebből. Egyet azért tudok: Kohn bácsi tételei alapján a következőket:
1. Mindig nagyobb a bevételem, mint a kiadásom
2. Mindig több a megtakarításom, mint a hiteladósságom.

Ezt tudom tartani megtízszerezett bevételek esetén is, és elszálló világgazdaság esetén is. Vitatkozhatunk arról, hogy ezek a mikroszintű elvek makroszinten nem alkalmazhatók, de szerintem igenis alkalmazhatók.

ob.szerver 2012.11.10. 11:00:24

@cga82:

" buta vagy, mint a föld"

Adatlap
cga82 0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2009.06.04. óta tag.

Na. Bevetették a tartalékot is.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 11:10:23

@ob.szerver: Öööö.... kifejtenéd bővebben, miért is ez a véleményed? Csak azért kérdem, mert egyszerű vagyok, nem értem a logikádat. :-)

(Mármint azt a logikát, hogy lehülyézel minden magyarázat nélkül)

blah 2012.11.10. 11:25:31

@tundrazuzmo: akkor gondolkozz már el azon, hogy növekedés nélkül meddig lenne ez így. Akár mikro szinten is. Mert ha már adósságról vagy megtakarításról beszélsz akkor eleve nem fenntartható a dolog.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.11.10. 11:35:56

@söralátét: ezert a manyupert meg egyszer meg fogom festeni egy magasan lopkaodo nato gepnek a felkcsuti paraszt hazat...

jozicsenko 2012.11.10. 11:35:59

mentális hiány a posztolónál:
1. "az elképesztően hatékony hazugságkampány segítségével összejött a Vezérnek a kétharmad, annak ellenére, hogy semmilyen programja nem volt."
- csak közben a fél pártvezetést lecsukták és hetente jött valami apróság: 20 millás fénymásoló ellenőrzés, százmilliós végkielégítés nyugdíjasok, stb: nem kellett a fidesznek mondania semmit sem: megtették a ballibek, amit kellett: elásták magukat.
2. "Amint elkezdett kormányozni, kiderült a gazdasági terv: elkezdünk vadul költekezni, hadd szálljon el a picsába a hiány, de Gyuri azt mondta, ettől majd élénkül a gazdaság. " a hiány 2006ban szállt el, de kib.szott: 9,6% lett éves szinten: akkor szóltál egy szót is? jelezte ezt brüsszel: lf.szt mama!
Hogy is van ez? kommunistáknak elnézik a 9,6-ot, de a jobboldalon a 2.2%-őt is számonkérik? (mert tavaly ezért sírt a szájuk: nem ám a 3%ért b.szod...)

kilóg a lóláb, elvtárs: a nato-szlovák békafenntartókat mikor hívod be? a választások elött vgy után?

smartdrive 2012.11.10. 11:47:44

gondolom, akkor ez most az öncélú trágárkodástól és az erőltetetten "laza stílustól" lett egyedi

ob.szerver 2012.11.10. 11:48:05

@közlekedési bűnöző:

"kifejtenéd bővebben, miért is ez a véleményed?"

Készséggel.

- mert egy reálhozamot produkáló portfoliót kirablásnak tartasz. Különös figyelemmel arra, hogy az 1929-es utáni legnagyobb válság után közvetlenül számolták fel, miután a részvényportfoliók összezuhantak, az állampapírportfoliók a hozamemelkedések miatt leértékelődtek. Ebből a szempontból pedig különösen balszerencsés időpontban történt a portfolióválasztás bevezetése.

- ezzel szemben nyilván az nem tartod kirablásnak, hogy 12 év megtakarítását eltüntették, aminek egy részét simán beöntötték az éves költségvetés hiányának pótlására.

Remélem, kielégítő választ adtam.

Netuddki. 2012.11.10. 11:50:14

"Elég röhejes, hogy brüsszeli pöcsfejeknek kell hálát adnunk"

Kb. most csúsztál le az orbán szintjére...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.10. 11:58:24

@jozicsenko:

1.: tehát Magyarországon rossz pont, ha egy párt a saját berkein belül vizsgálódik és akit megtalál, azt szankcionálja?

2.: A fideszjkormány ahogy hatalomra került, első körben azzal kereste meg az EU-t, hogy hadd emeljék meg jelentősen a hiánycélt. Miután nem volt a válasz, akkor indult a nagy unorthodoxia.

afaszombamáncsakugyan 2012.11.10. 12:12:08

Szóval nem vagyok kitiltva, OK!

A tököm teli az egykulcsos szjaval. Az a szemét szomszédom most vagy 100 ezerrel kap többet mint három éve, mert csak 16 %-ot vonnak tőle. Valami fejes a faszkalap.

Én meg minimálbért is alig keresek, a főnök megmondta, hogy nem fog annak a törpének adót fizetni! Bejelent minire és tolja zsebbe a további 200 rupót minden hónapban. Mondom neki, hát akkor én most nem kapok semmi pluszt? Mindenki jól jár ezzel az egykulccsal, én meg miért nem?
Aszongya a főnök, hogy pofám súlyba, különben úgy kibasz a cégtől, hogy az anyám se ismer rám.

Hát ez az. A szarláda Orbán nekem nem akar adni semmit! Ez így nem igazság! A jó anyjukba mennének már el! Nekem mikor lesz nettó 100 ezerrel több a havi fizum? Miért csak a szemét gazdagoknak adnak a fideszes faszfejek? Nekem nem jár? Miért, én nem vagyok nemzeti, magyar? Én is a piacról élek!

Azt üzenem a viktorkának, hogy vagy nekem is pengessenek be a kasszába rendesen vagy úgy elhajtom őket 14-ben, hogy arról koldulnak!

Csetepaté márki 2012.11.10. 12:22:38

@szamarhegy: "A MNyP vagyon nem a munkáltató és a munkavállaló által megtermelt értékből, bevételből került befizetésre nyugdíj jellegű juttatás finanszírozására? "

Dehogynem. De mivel ez a pénz kikerül az állami rendszerből, ezért kénytelen felvenni az állam kölcsönként a saját pénzét a jelenlegi nyugdíjasok nyugdíjára.

afaszombamáncsakugyan 2012.11.10. 12:25:36

Úgy pofán tudnám csapni ezt a gecmó orbánt a bandájával!

Hát mág májusban váltottam 2000 EUR-t, mert azt terveztem hogy a csajszimmal kiugrunk spannyolba a nyáron sütkérezni kicsit. Nem jött össze, mert az a fideszes egykulcs tőlem csak elvett, de nem hozott.

Most meg hogy közeledik a mikulás, kéne egy kis forint az ünnepekre. Megyek, mondom visszaváltom az EUR-t. Hát bakker ezt a szívást!
Májusban 304-ért vettem az EUR-t, most meg 278-at akarnak adni érte. Több mint 50 000-ezerrel szívok!

Kabbe viktor, ha ezt így folytatjátok, még az anyátok se szavaz rátok 14-ben!

2llkedő 2012.11.10. 12:27:42

@Csetepaté márki: "ezért kénytelen felvenni az állam kölcsönként a saját pénzét a jelenlegi nyugdíjasok nyugdíjára."

Nem a saját pénzét.

s 2012.11.10. 12:30:22

Olvastam a kommentekben, páran írtak a manyupról. Gyerekek . . . hol van az már.
Vannak azonban még lehetőségek. Kár is lenne tagadni, hogy van kb. 7500 millárd HUF lakossági betétállomány, deviza ebből lehet 1000 milliárd HUF-nak megfelelő nagyságban. Csak szólok. Jó ha tudod. Evvel a kétségbeesés pillanataiban (tehát rövidesen), a bandzsa ökör is számolni fog. A hülyegyerek ruppótlan cigó pocakos focistával együtt. Addig helyezd biztonságba, ameddig még meg tudod tenni. Jobb a békesség.

Kobor Szellem 2012.11.10. 12:38:01

Ez nem atomfizika. Először Gy.F. krta el, most OV krja el. OV nem a programjának, vagy a saját erejének köszönheti a 23ot, hanem az előző elqrónak. A rákövetkezővel is sajnos így lesz. Ti meg civakodjatok csak, a megosztó hatalom pont ezt akarja. Már eleve az a gáz, hogy mnyp ügyben nem értetek egyet, ez csak azt jelenti, hogy hatalmas a ködösítés az egészben, ködösítés volt mikor létrehozták, de akkor is mikor megszüntették. Az alapkoncepció önmagában jó volt, de mutyira csinálták, mint mindent kishazánkban. Aztán mikor megszüntették, akkor sem azt nézték, hogy egy működő +1 pillért valahogy a rendszerben tartsanak (szabályozással, átvilágítással, akármivel), hanem hogy azonnal legyen egy nagy tőkeinjekció a kltsvtsbe. Kedves mindenki, inkább azon vitázzatok, hogy miért hagyjátok ezt. Megvezetnek titeket, ők meg jókat röhögnek a háttérben. Nem, nem tudok jó alternatívát mondani a jelenlegi helyett, de eddig mindenki csak alulmúlta az elődjét 2002 óta.

Kobor Szellem 2012.11.10. 12:40:40

@s: Valóban jobb a békesség. GYF hazugságokkal nyerte a 2006os választást. OV szimplán meg csak csendben volt, amig nem nyert, és utána kezdett hazudozni. Ezektől minden kitelik. Egyik sem jobb mint a másik. Ha mégis szavaznom kellene, olyanra voksolnék, aki még nem volt hatalmon (lmp vagy jobbik) még akkor is ha rizikós. De valszeg nem fogok szavazni sem.

s 2012.11.10. 12:45:29

@Kobor Szellem: A szavazás egy dolog. Egy fontos dolog. Viszont én arra gondoltam, hogy ki kellene vennetek a pénzt a bankból - ahogy én is tettem - mert a gonosz barmok le fogják nyúlni.

Kobor Szellem 2012.11.10. 12:55:49

@s: Tiszta sor. Erre írtam, hogy valóban jobb a békesség, és hogy ezektől minden kitelik. Osztom a félelmeidet.

alien 2012.11.10. 13:01:10

remélem lesz én ott fogok integetni a német és angol ejtőernyősöknek na de félre a tréfát egyszerűen ha eldurvul a helyzet akkor belép az eu informális része, valahol összeül a tanács valamilyen formájában és úgy megszívatják, hogy a füle ketté áll, már ha erre van kint érdek, remélem van és nem mondják azt hogy nem izgat minket mi lesz narancsland alattvalóival, hiszen maguk akarják ezt békamenetelve örülök hogy eusok lettünk gyorsan be kell a föderációba kotorni, hogy viktort a helyén egy asy diliházban kezeljék végre, kuszaszem lézer budai meg a többiek pedig megjelenhessenek a csontvázbizottság előtt na és csak aztán jónapot

dr. Balta$ár 2012.11.10. 13:01:28

"Brüsszel ugyanis pontosan tudja, hogy a Vezér mire játszik: szeretne szabad kezet a következő, 2014-es osztogató választási költségvetéshez. Ezért most halálba csicskáztatják, elhintik neki, hogy ha megfelelő 2014-es számokat hoz, akkor tavasszal a törpe számára kedvező döntés születhet. De ez csak a mézesmadzag. Nagy tétben mernék fogadni, hogy bármit csinál csórikám jövő tavaszig, úgyis beszopatják.... Ők is azt akarják, amit minden szemellenző nélküli intelligens magyar ember: hogy a Vezér és bandája 2014-ben eltakarodjon a halál faszára."

vagyis a brüsszeliták PÁVATÁNCOLNAK jobban???
a brüsszeliták átdobják a palánkon a felcsuti csodacsatárt
mint a baltás azeriták ?:))) dakotábbak is vannak mint ő...
cigánykodásban sem császár ?

alien 2012.11.10. 13:02:13

@Kobor Szellem: én ott maradtam a manyupban, ha mindenki így tett volna nem tudják megszüntetni, de persze nem

Lencsés István 2012.11.10. 13:11:27

MAGYARORSZÁG nem gyarmat . Nincsenek oligarchák .

zajos1 2012.11.10. 13:11:39

@Armand-Jean du Plessis: pestylaszlo.com/filmek_hun.php?video=tolvajok+ideje.flv ki is az áruló, ki ajvékol..., ki fasiszta olvasd el ezt és szállj magadba ezt a rasszista szöveget amit ez az illető írt:@dr. Balta$ár:

zajos1 2012.11.10. 13:12:32

@afaszombamáncsakugyan: jó neked, hogy csak úgy spanyolba ugrálsz...

s 2012.11.10. 13:14:28

@alien: Akkor kitalálnak valami mást. Az okosabbja ezt látta előre. Kár ezt ragozni, az a pénz VÉDHETETLEN volt. A bankszámla meg nem az. Már ha nem teljesen hülye a tulajdonosa.

dr. Balta$ár 2012.11.10. 13:15:54

@zajos1: miért lenne rasszista ????

ad1) drorbán maga monta hogy DAKOTA (hisz dakota mondásai vannak)

ad2) a CIGÁNYKODÁS az egy foggalom kör... csak hozzávetőleg: csalás-ámítás-hazugságok-hitegetés-igérgetés stb...

ad3) hol mondtam hogy drorbán cigány? ezt csak te gondolod !

azaz rohat rasszista vagy ! rohatt jeszenszki-féle vagy !

s 2012.11.10. 13:23:34

Jelenleg a kormány ígérete egy kibaszott kalap szart sem ér. Tehát alap, hogy ha mondanak valamit, azt úgy kell kezelni, mintha semmit sem mondtak volna. Nem lehet sem magát az állítást, sem annak ellenkezőjét mérvadónak tekinteni. Erre példák raklapszám vannak: egyéni nyugdíjszámla, bankadó kivezetése, IMF megállapodás, nem az emberek fogják megfizetni, stb . . .
Tehát ha azt mondják (kb. egy éve), hogy a lakosság megtakarításaihoz a kormány nem nyúl, akkor ebből az jön ki, hogy a.)-nem nyúlnak hozzá valóban, b.)-egy hang nélkül elvesznek annyit, amennyit jónak látnak. Erre a racionális lépés szerintem az, hogy fixre beállítod az eredményt, és NEM TESZED LEHETŐVÉ a számodra kedvezőtlen kimenetel bekövetkezését. Pont.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 13:42:15

@ob.szerver:

"- mert egy reálhozamot produkáló portfoliót kirablásnak tartasz. Különös figyelemmel arra, hogy az 1929-es utáni legnagyobb válság után közvetlenül számolták fel, miután a részvényportfoliók összezuhantak, az állampapírportfoliók a hozamemelkedések miatt leértékelődtek. Ebből a szempontból pedig különösen balszerencsés időpontban történt a portfolióválasztás bevezetése."

Hadd ne essek már hanyatt attól, hogy reálhozamot produkál egy befektetés, hiszen éppen azért fektetek be, hogy hozam legyen.

"- ezzel szemben nyilván az nem tartod kirablásnak, hogy 12 év megtakarítását eltüntették, aminek egy részét simán beöntötték az éves költségvetés hiányának pótlására."

De igen, annak tartom.

Azonban mivel én kevésnek tartom a reálhozamot, szerinted csakis droid lehetek, aki tuti, hogy 16%-os szja adót akar, helyesli a manyup pénzek államosítását, hangosan élteti Matolcsy-t az utcán, valamint naponta tüntet a választási regisztráció bevezetéséért, és "I hate IMF" feliratú pólóban futkos a novemberi hidegben - ezért simán lehülyézel.

Ha a te gondolkodásod mentén folytatnám a párbeszédet, akkor most elkezdenék "ballibbant"-ozni, meg "bankárkormány"-ozni, de akkor ugyanolyan lennék, mint te.

2llkedő 2012.11.10. 14:05:06

@közlekedési bűnöző: "Hadd ne essek már hanyatt attól, hogy reálhozamot produkál egy befektetés, hiszen éppen azért fektetek be, hogy hozam legyen."

De ettől függetlenül kirablásnak tartod.
????

ottomoll 2012.11.10. 14:13:56

@Nahalat Tzadok: Igen fordítva sült el Fletóék taktikája. Sikerült lenullázniuk a saját oldalukat.

ottomoll 2012.11.10. 14:16:32

@söralátét: Pontosan így van. Szoci szadesz segítséggel kirabolták a lakosságot. Most vége van ennek az aranykornak, ezért keménykednek a nyugatiak. Kevés sikerrel:))

2llkedő 2012.11.10. 14:18:59

@közlekedési bűnöző: "Úgy értettem, hogy kevés."

Igen, kevés. De ne zavarjon, hogy volt egy válság. Nyugodtan dobd félre, mert az egy jelentéktelen esemény volt.

ottomoll 2012.11.10. 14:21:26

@dolgozni kék: Sztem inkább a baloldalon ég az a ház. Még mindig a Fidesz a legerősebb párt, másfél év kemény külföldi támadás után is. Bajnai nnyilvános felkenését pedig igen hűvösen fogadták a szocik, meg az Lmp. Márpedig elengedhetetlen lenne a közös lista az egy forduló miatt. Osztogatás pedig most is lesz. Naivitás azt hinni, hogy az EU-tól tartva ne lenne.Mire érdemben reagálnak, már meglesz a győzelem..

Kobor Szellem 2012.11.10. 14:33:22

@ottomoll: Ezt írod:
"Szoci szadesz segítséggel kirabolták a lakosságot. Most vége van ennek az aranykornak, ezért keménykednek a nyugatiak"

Szerinted a Fidesz nem a saját hatalmának bebetonozásával kezdte? Nem a saját zsebét kezdte tömni? Úgy látszik, itt nálunk mindenki ezt csinálja, de valamiért ti ilyen furán kezelitek ezt. Drága autópályaépítés vs drága vasútfelújítás, nem mind1? Mégis, úgy funkcionáltok, hogy az egyik bizony dejó, a másik meg derossz, mint az oviban. Aki mszps volt, az azt mondta, az autópálya fontos, aki meg fideszes, az előrángatja, hogy a németek meg sokszoros áron csinálják a vasutat. Hát egyik sem igaz, méregdrága beruházások a te pénzedből, mind2, tipikus pártkapcsolati rendszereken keresztül.... de oldaltól függően az egyikhez tapsolnak, a másikra fújnak. Nekem ez a legfurább.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 14:35:10

@félázsiai 2llkedő:

Nem zavar. Mivel nem volt ráhatásom, hogy hova tegyem a pénzt, ezért én csak a végeredményt nézhetem. 3000 milliárd forint 200 milliárd reálhozamot hozott.

Éppen most számoltam ki, hogy ha ugyanezt a pénzt (3000) egy mezei kereskedelmi bankba rakod 1,5% reálkamatra (azaz olyan kamatra, amely évente 1,5%-kal magasabb, mint az aktuális infláció), akkor 200 helyett 250 milliárd jön ki a végére. Mivel 10 évig hozzáférhetetlen pénz volt (kivéve ha nyugdíjba mentél vagy meghaltál), ezért nyugodtan számolhatok 10 éves lekötéssel, ami esetén tuti, hogy 1,5% -nál magasabb lesz a reál-kamat. Szóval a különbség még magasabb.

2llkedő 2012.11.10. 14:51:51

@közlekedési bűnöző: "Éppen most számoltam ki, hogy ha ugyanezt a pénzt (3000) egy mezei kereskedelmi bankba rakod 1,5% reálkamatra "

Az se zavarjon, hogy a 3000 milliárd az nem 12 éve volt a kezelőnél, hanem fokozatosan lett ennyi.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 14:53:15

@félázsiai 2llkedő:

Az sem zavar... látom teljesen hülyének nézel. Természetesen úgy számoltam, hogy évente 300-zal gyarapodott a kezdeti nulla és év végén fizették a kamatot.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 14:57:54

De hogy lásd:

1. 300 000 - kamat 4 500
+ 300 000
2. 604 500 - kamat 9 067
+ 300 000
3. 913 567 - kamat 13 703
+ 300 000
4. 1 227 271 - kamat 18 409
+ 300 000
5. 1 545 680 - kamat 23 185
+ 300 000
6. 1 868 865 - kamat 28 032
+ 300 000
7. 2 196 898 - kamat 32 943
+ 300 000
8. 2 529 852 - kamat 37 947
+ 300 000
9. 2 867 800 - kamat 43 016
+ 300 000
10. 3 210 817 - kamat 48 162

Vége: 3 258 979

2llkedő 2012.11.10. 14:59:42

@közlekedési bűnöző: Ha lekötéssel számolsz, akkor ha az infláció megugrik, akkor a pénzed nem hoz reálkamatot, mert a korábbi inflációhoz képest tetted be az 1,5%-os reálkamatra.

Egyébként pedig utólag mindig okos az ember.

2llkedő 2012.11.10. 15:02:15

@közlekedési bűnöző: "Vége: 3 258 979"

Igen, vége. Huss, elszállt. Tök mindegy, mennyi lett volna a szerinted jó összeg.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 15:04:45

@félázsiai 2llkedő:
Éves lekötéssel is lehet operálni.

Abban persze igazad van, hogy vásár után okos a paraszt. Én mindenesetre azt mondom, ha én rendelkezhettem volna a saját pénzem felett, akkor több hozamot tudtam volna elérni. Ergo: lenyúltak, mert nem hagyták.

ottomoll 2012.11.10. 15:06:14

@Kobor Szellem: Nyolc év baloldali kormányzás alatt egyetlen állítólagos fideszes ügyet sem sikerült bizonyítani. Még vádemelési szakaszba is igen kevés ügy jutott el. Nyilván a Fidesz is igyekszik kiszolgáni a saját gazdasági köreit. Ez megkerülhetetlen. A nagy különbség, hogy a Fidesz lokális, míg a szocik globális tőkeérdekeket szolgálnak. Ezemkívül a jobboldal jóval több ágazatot akar állami kézben tartani, ami az állampolgárok érdekét is szolgálja.

2llkedő 2012.11.10. 15:14:02

@közlekedési bűnöző: "ha én rendelkezhettem volna a saját pénzem felett, akkor több hozamot tudtam volna elérni. Ergo: lenyúltak, mert nem hagyták."

Nem nyőltak le, hanem a körülmények őgy hozták (válság), hogy kevesebb lett belőle.
Azért érdekes, hogy ebben pont az a probléma, hogy nem engedték elkölteni az embereknek ezt a pénzt, a devizahitelnél meg pont az a probléma, hogy nem akadályozták meg, hogy felvegyék a hitelt.

Ki érti ezt?

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 15:15:00

@félázsiai 2llkedő:

Én nem értem, csak próbáltam gondolkodni, mi lett volna ha...

2llkedő 2012.11.10. 15:15:23

@félázsiai 2llkedő: Bocs, időnként az angol billentyűzeten nem mindig sikerül eltalálnom az aktuális ékezetes betűt.

2llkedő 2012.11.10. 15:16:54

@közlekedési bűnöző: "csak próbáltam gondolkodni, mi lett volna ha..."

Ha a kiskutya nem sz@rt volna, kidurrant volna.

A múlton már nem lehet változtatni. Lehet, hogy a Te döntésed még rosszabbul sült volna el.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 15:17:32

@félázsiai 2llkedő:

"Nem nyőltak le, hanem a körülmények őgy hozták (válság), hogy kevesebb lett belőle."

Jó, de ha én szabályozom a dolgot, akkor kiszállok a lóvéval 2008 augusztusában, mikor a Gyurkányi aszonta, hogy a válság nem gyűrűzik be ide, hanem megáll a határnál :-)

(mer' ebben eléggé hasonlított a Viktorra: ha mond valamit, tuti az ellenkezője történik :-/)

Kobor Szellem 2012.11.10. 15:27:35

@ottomoll:
"Nyolc év baloldali kormányzás alatt egyetlen állítólagos fideszes ügyet sem sikerült bizonyítani. Még vádemelési szakaszba is igen kevés ügy jutott el."

GYF-nél is hasonló a szitu, mégsem gondolja senki róla, hogy ma született bárány. Értsd meg kérlek, hogy Te, én, az itt kommentelők többsége sosem fog értesülni az elit igazán mocskos dolgairól. Nem véletlen hogy a fidesz is elmeszelte az ügynökakták nyilvánosságra hozását. Szerinted miért tették?

"Nyilván a Fidesz is igyekszik kiszolgáni a saját gazdasági köreit. Ez megkerülhetetlen."

Ne haragudj, de nem szeretném, hogy így legyen. Engem szolgáljon ki, én választom. Tudom, ez egy másik nagy téma, és naiv is vagyok, deengem nem érdekel, melyik kit szolgál, ha azzal engem megkárosít.

"A nagy különbség, hogy a Fidesz lokális, míg a szocik globális tőkeérdekeket szolgálnak."

Továbbra is azt mondom, hogy nem értem, mi a különbség, amikor az érdek kiszolgálása nem azt jelenti hogy neked jobb lesz, hanem hogy a közgép felújít 60 km vasútvonalat, amit valamelyik korábbi cikkben egy német majdnem 300 kmes vonal felújításához hasonlítottak. Utánanéztem wikipédián, és amennyire szerény angol tudásommal fel tudtam fogni a cikket, valóban mi csináljuk drágábban /km.

"Ezemkívül a jobboldal jóval több ágazatot akar állami kézben tartani, ami az állampolgárok érdekét is szolgálja. "

Ez lehet jó is, meg rossz. Lehet hogy a MOL hosszútávon jó üzlet, ugyanakkor éppen ők vádolták a mnyp-ket hogy eltőzsdézték a pénzt, majd utána megvették a MOL-t aminek szinte rögtön leesett az értéke. Kettős mércét folytattak. Semmi gond, vásároljanak be MOL-ból ha ez a stratégiai befektetés,nem értek hozzá, de akkor ne kamuzzanak bele az emberek arcába mert felfordul a gyomrom. Ne aggódj az előző bandától is felfordult.
Amitől félek mint átlagpolgár, hogy az állam számomra a lassú hülye teknős, aki lassan reagál mindenre és akkor sem jól. Rossz gazdája sok esetben a dolgoknak. És emiatt nem biztos, hogy neki kellene kézben tartania ezeket a dolgokat, sokkal inkább talán JÓL KELLENE SZABÁLYOZNIA. Amíg korrupció van, addig az állami kézben lévő dolgok = rizikó, hogy lenyúlnak belőle, amennyit csak akarnak.
Nem biztos hogy így van, ez csak az én véleményem.

2llkedő 2012.11.10. 15:35:13

@közlekedési bűnöző: "mikor a Gyurkányi aszonta, hogy a válság nem gyűrűzik be ide, hanem megáll a határnál"

Nem ezt mondta teljesen, de ez is mindegy.

"Jó, de ha én szabályozom a dolgot, akkor kiszállok a lóvéval 2008 augusztusában"

Mivel ez a nyugdíjrendszer egyik pillére volt, nem szállhattál volna ki semmiféleképp.

ottomoll 2012.11.10. 16:35:04

@félázsiai 2llkedő: Persze, hogy nem. Egyébként meg ha mégis, akkor is-ismerve a magyar lakosság pénzügyi analfabétizmusát-csak az isten tudja mibe fektették volna, hogy aztán évtizedek múlva majd mégiscsak az állam biztosítson nekik valamiféle minimális kegyelem apanázst.

ottomoll 2012.11.10. 16:43:59

@Kobor Szellem: A mol részvényeket nem azért kellett felvásárolni, mert jó üzlet. Itt elsősorban nem az árfolyam, meg az osztalék nyereség számít, hanem mert fontos, hogy egy ilyen stratégiai ágazat állami kézben, vagy jelentős állami befolyás alatt legyen. Már csak azért is ,hogy különböző profitérdekek miatt ne emelkedjenek az egekbe a rezsiszámlák.
Sajnos a gazdasági érdekcsoportokat ki kell szolgálni, mert a kampányok írdatlan pénzbe kerülnek. Ez nyugaton is így volt,és máig is így van. Talán Obama az egyetlen üdítő kivétel, de ebben sem vagyok biztos.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 17:18:10

@félázsiai 2llkedő:

"
Mivel ez a nyugdíjrendszer egyik pillére volt, nem szállhattál volna ki semmiféleképp. "

Képzeld, tisztában vagyok vele, hogy nem szállhattam volna ki!

Az összehasonlítást és az összes ezzel kapcsolatos feltételes lépést azért írtam le, hogy bizonyítsam számokkal, egzakt módon, hogy a 3000 milliárdra kifizetett 200 milliárd kevés.

Csacsicska 2012.11.10. 18:18:49

@Nahalat Tzadok:
ybravo

Faszikáim, fent vannak a neten a képek - hol volt itt félmillió ember??? Még kétszázan sem voltatok, „bátor” hőbörgők, ne álmodj félmillióról. És ezt a kétszázat kalapálta el - nem eléggé! - mintegy 200 rohamrendőr.

Nem volt ez forradalom, sima rendzavarás volt, még annak is primitív. Néhány idióta hőbörgése volt – tudod, a forradalom ott kezdődik, hogy a forradalmárok tudják, miért és mit akarnak. Ti pedig csak a kukákat gyújtottátok fel, köveket dobáltatok, de leginkább maszkok mögé bújtatok - ami azután kurva nagy bátorságra vall!

Itt pedig ne zsidózzatok fiaim, mert egyszer hatalmas meglepetésben lesz részetek, amikor ezért valaki beveri a szátokat. Még egyszer: itt nem szótlan metró kocsikkal háborúztok, amit megüttök és nem tud válaszolni. Itt legalább verbálisan orrba basznak benneteket a kommentelők.

Csacsicska 2012.11.10. 18:29:42

Csak a matematika kedvéért: a 3000 milliárd nem az első pillanattól állt rendelkezésre, hanem folyamatosan töltődött fel ekkora összegre. Tudod – a példa kedvéért egyszerű számokkal - , úgy kezdődött a dolog, hogy az első évben volt 100 milliárdos vagyon, a következő évben 180 (100 + 80), a harmadik évben 300 (100+80+120) milliárd manyup vagyon … és így tovább. A 3000 milliárdra kiszámítani a 200 milliárdos hozamot nem korrekt dolog. Ehhez előbb diszkontálni kellene a 3.000 milliárdot, már ha tudod, mit jelent ez a fogalom.

Azután ne feledd el azt sem, hogy a manyupoknak a vagyonuk 40 százalékát állampapírokban kellett tartaniuk. Kötelezően, vita nélkül. És az állampapírok hozama elég hervadt volt, ha szabad így fogalmaznom.

Az állam tehát nem veszített az ügyleten – a manyupokba befizetett pénz 40 százaléka azonnal visszavándorolt az államhoz, amiért csekélyke kamatot fizetett. Ez a kamat baszta az Orbán-Matolcsy páros orrát. Meg persze el lehetett venni 3 millió ember megtakarítását és azzal dicsekedni, hogy így csökkent az államadósság.

Bravó! Ez azután a nagy gazdaságpolitikai teljesítmény!!!

Vagy tudsz valami másról is? Írd meg, gyorsan!

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.11.10. 18:44:14

@Csacsicska:

"A 3000 milliárdra kiszámítani a 200 milliárdos hozamot nem korrekt dolog. "

Ha ezt nekem szántad, akkor olvass vissza ide: 2012.11.10. 14:57:54

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.11.10. 19:12:30

@Budapesti Szeretkezési Vállalat:
Egy néhány éve készített felmérés szerint 22%. Ez elég sok, főleg mert erről nem szólnak a lapok/TV-csatornák.

Silcon 2012.11.10. 19:18:08

@ob.szerver: "Én úgy tudom, hogy a rendszer a 2008-as nagy megzuhanás ellenére is kitermelt 200 milliárd reálhozamot."

Ezt számoljuk át még egyszer. Befizettél 100 Ft-ot a MANYUP-ba. Ez a 100 Ft hiányzik a felosztó-kirovó nyugdíjrendszerből, ezért hitelből pótoljuk. Tehát a számításnál *ne a magyar inflációval* számolj, hanem a hitelkamatéval + az árfolyamváltozással!

Infláció: www.ksh.hu/statszemle_archive/2011/2011_02/2011_02_161.pdf
államadósság kamatteher:
www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/A_jegybank/kt-funkcio/Elemzes_az_allamhaztartasrol_201205.pdf

Számoljunk csak egy évvel, kamatos kamat nélkül! Kiindulási alap: 5% infláció mellett 9% hitelkamat.

Az általad említett reálhozam az infláció feletti rész, tehát ami 105 Ft felett van. Csakhogy ez nem igaz, hiszen a hiteled 109 Ft-ba került! Erre kell rátenni az 5% inflációt, ami így 114,45 Ft lesz. Tehát szigorúan véve az e feletti rész lehetne a reálhozam! Na ez az, amit senki sem tudott hozni és ebben még mindig nincs benne az árfolyamkockázat, ami a devizahitelből ered.

A MANYUP-nak van még egy kedves tulajdonsága: amikor bevezetik, az akkor aktívak kétszer fizetnek: a mai nyugdíjasoknak és önmaguknak.

ottomoll 2012.11.10. 19:24:31

@Csacsicska: Persze, csak azt a 200 embert a hülye Gergényi görény ráhajtotta az Astoria felől hauzafelé tartó fideszes tömegre, és itt kezdődött az egész. Vajon az Alkotmány utca Bajcsy kereszteződéstől miért nem lehetett a Nyugati felé terelni azt a pár száz fős csoportot? De sebaj majd most el lesznek kapva az elvtársak, és meg lesznek fingatva az összes szemét túlkapás miatt.
A nagy orrbabaszás meg rátok vár 2014-ben, újabb 4 évig kell nyelnetek a szép nagy gombócokat;)))

ottomoll 2012.11.10. 19:29:12

@Csacsicska: És azt elárulnád, hogy miért kell óriási működési költséggel dolgzó manyupokat beiktatni? Miért nem kezelheti az állam a befizetéseket egyedi nyilvántartással,mint Svédországban? Kinek jó, hogy a biztosítóknak nyereségük van? Rajtuk kívül?

Lacdelo 2012.11.10. 22:33:02

Ez egy szakszerû ès korrekt cikk volt. Az aljasságot a Fidesz azzal fokozza tovább, hogy a választás megnyerèse èrdekèben összefognak állni a Jobbikkal csakhogy megakadályozzák a libsi, szoci hatalomátvètelt. :(

Ha ez megtörténik akkor Magyarország gazdaságilag, társadalmilag tönkre fog menni. :(

ottomoll 2012.11.10. 23:18:18

@Lacdelo: Épp akkor fog megtörténni ha viszajönnek a szoclibek. Szakszerű , korrekt cikk??? Ez egy téves ténymegállapításoktól, és következtetésektől hemzsegő írás nyakonöntve egy jó adag gyűlölettel, és tehetetlen dühvel. Az ilyen cikkek mutatják, hogy jó irányba mennek a dolgok.

Lacdelo 2012.11.11. 00:03:55

A Fideszt minden èpeszû magyar ember gyûlöli, mivel korruptak ès tönkre teszik az országot az inkompetens politikájukkal.

ottomoll 2012.11.11. 00:33:51

@Lacdelo: Ja persze, és 2002-2010 között mi volt? Pontosan az épeszűekben volt annyi életösztön, hogy 2/3-dal elhajtották a szocikat a francba.

Csacsicska 2012.11.11. 02:16:22

@ottomoll:

Nem emlékezel pontosan. Amikor a Fidesz az Astoriánál tartotta a nagygyűlését, akkor a csőcselék a Bajcsy / Andrássy út kereszteződése előtt – egészen pontosan a Bajcsy Zs. út 3, 5 és 7. sz. előtt kevergetek, nem az Alkotmány utcánál. Több, mint két órán át.

A rendőrök arra vártak, hogy a Fidesz nagygyűlése véget érjen és a résztvevők elhagyják az Astoria környékét. A Fidesz gyűlés befejezése után kb. 90 perccel raktak rendet a rendőrök – ami egyébként véletlen időbeli egybeesés volt. A csürhe ugyanis elindította a Madách tér sarkán kiállított tankot, amelyikből a Bajcsy 3. előtt kifogyott a benzin. A rendőrök ezt persze nem tudhatták, de gondolom nem akarták felvenni a harcot egy tankkal. El tudom képzelni, hogy ők is haza szerettek volna menni épségben és nem idióta kormányozta tank lánctalpai alatt végezni a napot.

A dolog úgy állt, hogy a pajzsos rendőrökkel szemben egy nehéz-fegyver állt, a rendőröknek pedig lövésük sem volt arról, hogy mire képes ez a tank. Van-e hozzá lőszer, vagy csak el akarja tiporni a rendőröket. Még azt sem tudták, hogy kifogyott belőle a szufla. Kis empátiával bele lehet gondolni a helyszíni parancsnok helyzetébe. A roham mellett döntött – és ha velem szemben egy tank állna, amiről semmi részletet nem tudok, én is így cselekednék.

Hogy ki volt az adott helyzetben erőfölényben? Alighanem az, aki a nehéz-fegyverrel rendelkezett. Nos, az ellenük való fellépés abszolút jogos volt és az alkalmazott erő sem volt túlzott. Aki ezt nem így látja, az álljon egy hülyék által vezetett tank elé 80 méterre – majd meglátjuk, mit fog tenni. Akkor kommenteljen itt okosságokat, ha ilyen szituáción átesett.

Megjegyezném, hogy sem a rendőrök, sem a huligánok nem viseltek személyi azonosító jelvényt. Később ezt csak a rendőrök szemére vetetették, de az valahogy szóba sem került, hogy a csürhe tagjainak kilencven százaléka sállal, vagy kendővel takarta el az arcát.

Az egész históriába a Fidesz romantikázta bele a „felkelést”, a kormányzat és a rendőrök pedig voltak olyan ostobák, hogy hallgattak, mint sír.

Csacsicska 2012.11.11. 02:36:00

A befektetés-kezelés egy üzlet, méghozzá kiszámítható, de kockázatos üzlet. A konkrét esetben a manyupok keze erősen meg volt kötve - arra voltak kötelezve, hogy a náluk befektetett eszközöket fialtassák. Valóban a szemükre lehet vetni – de nemcsak az ő szemükre, hanem az őket felügyelő PSZÁF vezetőinek szemére is – hogy szemérmetlenül magas működési költségeket produkáltak - a hozamok rovására. De egyetlen fillért sem loptak el a rájuk bízott befektetésekből, ami Orbánra egyáltalán nem mondható el.

Nagyságrendileg ezek a „magas költségek” nem értéktelenítették el a megtakarításokat, csupán a manyup vezetői fizették meg magukat igen nagyvonalúan. És szórták a lét – kocsi, iroda, titkárság, barátnők, utazások, stb. -, mert senki sem ellenőrizte őket. Még az sem, akinek ez a kötelessége lett volna ( PSZÁF).

A hosszú távú befektetések egyébként a kezdeti időszakban csekély hozamot produkálnak, majd az idő előre haladásával ez a hozam exponenciálisan nő. Már ha jól kezelik a rájuk bízott vagyont. Így is előfordul, hogy komoly bukta van – így fog járni hamarosan a Templeton Fund, amelyik teleszedte magát magyar állampapírokkal. De ismerünk más „nagyon profi” befektetőket, akik szintúgy hol nyernek, hol buknak.

Persze végeredményben bukott az összes manyup: Orbán buktatta meg őket. Már csak a tisztánlátás kedvéért…

Ezzel szemben a manyupok nem bukták el a vagyont, csak a kifosztásuk pillanatában a hozamuk nem volt időarányosan valami jó. De ne feledjük el sohasem, hogy a manyupok a vagyonuk negyven százalékát alacsony hozamú magyar állampapírokban voltak kötelesek tartani, igazán gazdálkodni – vállalkozni – csak a rájuk bízott vagyon hatvan százalékával tudtak. És még arra nézve is számtalan megkötés volt.

Az egyszerű igazság, hogy Orbánnak gyorsan 7 százalékról 4 százalék alá kellett vinnie a költségvetési hiányt. Erre nézve semmi értelmes, konstruktív gondolata nem volt a Fidesznek – egyszerűen úgy látták, hogy a manyupokba folyó nyugdíj befizetéseket át kell irányítani a költségvetés bevételei közé.

Első lépésben csakis erről volt szó. Amikor Orbánék látták, hogy semmiféle ellenállásba nem ütköznek, akkor jöttek fel a manyupok visszaállamosításával. Hogy az indoklásukban hazudtak: nem ez volt az első eset, amikor a Fidesz szemrebbenés nélkül hazudott.

És nem is ez lesz az utolsó: tudjuk.

2llkedő 2012.11.11. 09:18:10

@közlekedési bűnöző: "hogy a 3000 milliárdra kifizetett 200 milliárd kevés."

Ha nincs a válság és akkor ennyi a hozam, akkor igazad is lenne, de volt egy válság.
A devizahitelesek se problémáztak (problémáznak), ha nincs a válság, mert abban az esetben bizony sokkal jobban jártak volna, mint a forinthitelesek. Tehát a válság sokmindenre kihatással volt.

Silcon 2012.11.11. 11:05:08

@Csacsicska: olvasd már el ezt itt feljebb: @Silcon: (2012.11.10. 19:18:08)

A szlovák és a lengyel állam is visszafogta a válságkor a manyup befizetéseket. A játék arról szólt, hogy mint fent említettem, a hiányzó pénzt hitelből pótoltuk, ez alapból növelte a deficitet. Orbánék azt kérték, hogy ezt ne számítsák bele a hivatalos kalkulációba (persze törleszteni ettől még ugyanúgy kellett volna). Ezt (gondolom jót röhögve) nem engedték meg neki. Erre beszántotta az egészet. Ezt követően több országgal már megállapodott az EU - a kis haszon is jobb a semminél.

Az önkéntes pénztárak megmaradtak és ha nagyon akarsz, takarékoskodhatsz más módokon is. Mint fent említettem, a rendszer indulásakor az aktívak kétszer fizetnek (a mai nyugdíjasoknak és jövőbeli önmaguknak). Most nem mindegy, hogy milyen címen veszik el tőled ezt a pénzt? Az egyik része után így sem, úgy sem kapsz semmit. Nálunk a beszedett adókban szerepelt az az összeg, amit a mai nyugdíjasok ellátására fordítottunk (hiteltörlesztés).

Nekem se tetszik Orbánék sok húzása, de a manyup beszántása szerintem jó húzás volt. Lehet, hogy meg lehet csinálni jól is, de a magyar verzió biztosan nem működött megfelelően.

A szoclibek hangoztatták oly nagyon az öngondoskodást, mint felelős állampolgári viselkedést. Hát itt a kiváló alkalom, hogy mindenki gondoskodjon önmagáról. Az, hogy szétprivatizálták az országot és így sikerült a béka feneke alá küzdeni magunkat, ezzel megakadályozva, hogy anyagiak híjján öngondoskodjunk magunkról, cseppet sem zavarja őket. Éllovasok voltunk, amíg bagóért adtunk el mindent és röhögtünk a csehek kuponos privatizációján. A mai cseh helyzet láttán is nevethetnékünk van? Max. kínunkban.

ottomoll 2012.11.11. 16:09:15

@Csacsicska: Na és miért nem lehetett kettős kordont vonni mondjuk a Károly körúton, hogy biztosan ne keveredjen össze a két tömeg??? Ennyire inkompetensek lettek volna szakmailag Gergényiék? Neeem. Megkapták az ukázt, hogy hagyni kell összekeveredni őket, aztán ütni rajtuk. Egy rutin rendőri kció lett volna a kisebbik csoportosulás elszigetelése, de valamiért mésem ez történt. Mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy miért nem...

ottomoll 2012.11.11. 16:22:01

@Silcon: Hiába magyarázod nekik, hogy a nagy stratégiai rendszereket állami ellenőrzés alá kell vonni a lakosság elemi érdekei miatt. Úgyse értik meg. Egyébként hogy is volt a Lehman brothers csődje előtt ? Ha jól emlékszem pár héttel a bebukás előtt AAA minősítést kapott. Hosszú távon nem szabad a nyugdíjbefizetéseket biztosítókra, meg befektetési alapokra bízni. Ezt az államnak kell kezelnie.

Silcon 2012.11.11. 18:26:32

@ottomoll: legalább egyvalaki akadt már, aki perelte az egyik hitelminősítőt és nyert is első körben: www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/karteritesi-pert-vesztett-a-hitelminosito-390165

alien 2012.11.11. 22:10:36

@s: nem volt az védhetetlen csak ezek voltak elvetemülten elvtelenek és elvették, egyébként az a pénz a manyuptagok jövőjének része volt

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.11.12. 00:24:07

@pimpalini:
"Csak tömören: az a magyar baloldal szégyene, hogy egy magát jobbra soroló, konzervatív párttömörülés baloldalibb, mint a magát annak hazudó brancs.
Akik után vissza kell államosítani, vagy vásárolni olyan, stratégiai fontosságú dolgokat, javakat, amelyeket egyszerűen csak egy felelőtlen, hazaárulás szintjén dilettáns politikai erő külföldi kézbe adott"

Hűűű, azért ez szép: lám, így kell "megmagyarázni azt, hogy í fidesz miért is államosít.

Móka és kacagás!
Megkérdezlek, mi köze ennek a fidesz-baloldaliságnak/jobboldaliságnak mondjuk a MOL-hoz? Pláne, a csúnya IMF pénzéből?

Halkan súgom: a fidesz soha nem volt jobboldali párt - valóban, oda sorolja magát (érdekből), de nézd meg a működését, organogramját: még Rákosi is megnyalná a szája szélét!

"Konzervatív párttömörülés"?

Ez a hét vicce.

Nézd, nem törtépnt más, csak annyi, hogy a baloldal foglalt volt Viktornak, az SZDSZ miatt a liberális pálya sem volt játszható, nem maradt más, mint elmenni jobbra: kik kellett csinálni a kisgazdákat, aztán pedig az mdf-et, hogy szabad legyen a tár. A Jobbik pedig a külső-jobbszélen van, onnan a retorika miatt igazi támadás nem, max alku várható.
A kereszténydemokraták? Egy bóvli társulat, akik csak ahhoz kellenek, hogy meglegyen a máz a pudingon.

A legjobban az árulkodik, hogy Orbán egy vélhetően volt besúgót választatott meg államelnöknek... ez nem csekélység, ugye?
Szóval, egy magát DEMOKRATA-nak valló párt elnöke egy diktatórikus rendszer besúgóját ültette a köztársasági elnöki székbe! ÉS maég aakor sem szólt rá, hogy Palikám, ne má, mikor már oltári nagy volt a plágium-botrány.
Most komolyan:
te mit vársz ettől az embertől???

Orbán semmi több, csak egy politikai szélkakas. Ha tehetné, a teljes ellenzéket betiltaná.

Bocs, hogy megkérdezem: csak nem kommunista vagy, hogy ennyire nem látod, mi is a fidesz valójában?

Egy dolgoban van igazad: abban, hogy az mszp is botrányos. Ez jogos, ezzel egyetértek. De ők manapság leginkább tökeltenek, szárnyaszegett vércsék csupán. Ha kidobálnák a politikai ballasztott, sokkal többre mennének, ebben biztos vagyok.

Üdv.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.11.12. 00:36:08

@ottomoll:
"Hosszú távon nem szabad a nyugdíjbefizetéseket biztosítókra, meg befektetési alapokra bízni. Ezt az államnak kell kezelnie.

Nem teljesen. Az állam rossz gazda és a nyugdíj pénz magántulajdon.
AZ állam a befolyt adókkal se sáfárkodik jól, mert szinte minden évben defficites. GYengül az egészségügy, az oktatás, a tömegközlekedés színvonala, a világ legdrágább vasútfelújítását végzi (ezen még a shikanzen építői is elhűlnének) - pont erre az államra bíznál magánpénzt?

Rá lehet bízni a magánszektorra, csak megfelelő törvény kell hozzá és megflelő ellenőrzés.
Magyarul: kezeljék profik, az abban érekeltek, és felügyelje az állam, aki csak közvetve érdekelt (tartassa be a törvényt, felügyelje a jövő nyugdíjasainak vagyonát kezelő magáncégeket).Ezek ugyanis jelentős terhet vesznek le a válláról...

Egyébként: a manyup-zsé egy ideje már az államnál van: kérdezem, mennyi lesz a majdnem 3000 Mrd Huf reálhozama jövőre?
Ugye, semmi. Feléltük, törlesztettünk, bármi: de a napjaink nem lettek jobbak (sőt, újabb megszorítás jön), viszont a megtakarítás nincs meg, és nyoma sincs annak, hogy miből lesz pótolva ez.
megmondom: semmiből.

Ha fiatal vagy, kezdj el gyűjteni, tegyél félre minden 10 Ft-ot, csak anniyt költs, ami szükséges, és minden fillért fektess be (ingatlan, föld, arany, gyémánt, satöbbi: idősebb korodban szükséged lesz rá, nyugdíjra ugyanis az államtól ne számíts, : nem lesz (elég). Nem fog tudni miből fizetni.
Ez komoly.

A manyup nem volt tökéletes, de az egyetlen válasz volt a demográfiai bajainkra.
A fidesz pedig eltapsolta.

Csacsicska 2012.11.12. 07:30:52

@ottomoll:

Harcászatilag tiltott csapatokat két tűz közé vezényelni. Mindig biztosítani kell a beavatkozók részére a visszavonulási utat – különösen utcai harcok esetében, amikor nem ismert pontosan az ellenfél ereje. Ezért nem lehetett a Károly körúton kordonnal elválasztani a Fidesz nagygyűlésről távozó tömeget és a huligánokat.

A rendőrök azonban megpróbálkoztak a Fidesz rendezvényről távozók „irányításával”, de a civilekkel szemben indokolatlan volt bármiféle erő alkalmazása. Így a kíváncsiskodók valóban „összeérhettek” a huligánokkal, ám a számuk rendkívül csekély volt. A Fidesz rendezvényről távozók döntő többsége más úton hagyta el az Astoriát és nem keveredett a B-középpel.

Csacsicska 2012.11.12. 07:47:33

Silcon:

„Szétprivatizálták” – ez egy szlogen. A magyar cégek döntő többsége korszerűtlen technológiával és működő tőke nélkül váltotta a rendszert 1989-ben. A keleti piacokat sikerült gyorsabban elveszíteni, mint kellett volna.

A tőke-hiány pótlására, a cégek korszerűsítéséhez, az új piacokon való megjelenéshez pénztőke és technológiai kellett. Ez nyugatról érkezett és erre mondják ma, hogy privatizáció. (Meg lehetett volna oldani a dolgot kölcsönből is, de abban az időben kölcsön nem volt – aki pénzt fektetett be az országban, az kizárólag a tulajdonban bízott. Abban, hogy tulajdonosként kontrollálni tudja a befektetését.)

Privatizáció nélkül még ott sem tartanánk, ahol ma vagyunk. Más kérdés, hogy a privatizáció is korrupció mentén történt – általában az állami vállalatok egykori menedzserei részt hasítottak ki az új tulajdonban, persze a melósoknak ebből nem jutott. Vagy más szavakkal: az egykori állami cégek vezetői saját tulajdonokként bántak a cégükkel – vagyis loptak. De nem azokkal van a baj, akik a tőkét hozták – és egyáltalán nem baj, hogy tőke áramlott be a gazdaságba – a baj az egykori vállalati vezetőkkel van, akik e folyamat érdem nélküli haszonélvezői voltak.

ottomoll 2012.11.12. 16:49:10

@Csacsicska: "Harcászatilag tiltott". Ez jó. A kettős kordonnak (értsd: egymásnak háttal álló rendőrök kettős sorfala esetleg+ kerítések) épp az a célja, hogy csoportokat szigeteljen el egymástól. Ráadásul a Fidesz rendezvény szervezői már fél órával az esemény vége előtt hívásokkal bombázták a rendőrséget, hogy baj lesz. Mégse tettek semmit. Nyilván jó okkal.
De említhetném a tiltott eszközök (vipera) használatát. (Miért kell tömegoszlatáshoz vipera? Ami semmi másra nem jó, mint kizárólag súlyos sérülések okozására???) Az azonosító számok hiányát. A derék fölé-nemegyszer fejre-leadott lövéseket, és egyéb súlyos szabálytalanságokat. Bár gondolom te ezeket is a fideszes "legendárium" részének tekinted.
Mindezeket persze lehetne súlyos szakmai hibáknak is tekinteni, de én sokkal inkább az akkori kormány igényeinek kiszolgálását látom.

ottomoll 2012.11.12. 16:59:24

@De hol van Columbo felesége?: "Rá lehet bízni a magánszektorra, csak megfelelő törvény kell hozzá és megflelő ellenőrzés.
Magyarul: kezeljék profik, az abban érekeltek, és felügyelje az állam, aki csak közvetve érdekelt (tartassa be a törvényt, felügyelje a jövő nyugdíjasainak vagyonát kezelő magáncégeket).Ezek ugyanis jelentős terhet vesznek le a válláról..."
Ne viccelj már. A Lehman Brothers a tripla A minősítésével talán nem számítot elég profinak? Bármilyen törvényt hozhatsz ha becsődölnek akkor a kibetétesek számára bukta van. Egyébként meg röhejes, hogy a sima banki betéti kamatnál rosszab reálhozamokat postáztak ki az államosítás után. A nagy profik. Legalább mindenki láthatta, hogy mit tudnak. A manyupoktat a konjunktúra időszakában hozták létre, amikor még úgy tűnt, hogy sose ér véget a kánaán, de sajnos úgy tűnik ,hogy hosszú időre véget ért...

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.11.12. 19:00:34

@ottomoll:

Hidd el, mindezt értem. Ismétlem, egy szóval nem írtam, hogy a manyup hibátlan.

Reálhozam és banki kamat? Alma és körte?

Reálhozam: infláció feletti marzs.
Banki kamat: lekötött egyösszegű betét után járó nominális ár. Illetve lehet a befizetés nem egyösszegű és a lekötés is rövidtáv, de nézd meg, hogy erre mekkora kamatot fizet.

Annak, akinek avi mondjuk 20.000 Ft volt a
befizetett járuléka, az mennyit kapna ezért egy banktól?

De mekkora hozamot ígér az állam???

Ha most odaadnám a manyup pénzemet államkötvényért, akkor nyilván 9%-ot? Persze nem, hiszen a manyup lóvé havi kisösszegű befizetést jelent.

Az állam mit garantál? Irtó drága autópályát és szajoli vaútfelújítást...A Neta pénz hová vándorol?

Ezekre bízzak én pénzt?
No, 10xs!

Csacsicska 2012.11.14. 06:21:24

Ok, nem akarok nagyon okos lenni.

1. A felfordulás nem volt bejelentett tüntetés – ezért nincs ok jogászkodni. Ha egy rendezvény nincs bejelentve, akkor nincsenek szervezői sem, a rendfenntartóknak tehát nincs kivel kommunikálniuk.
2. A Bajcsy Zs. út 3-5 előtt gyülekező horda két és fél órán át állt szemben a rendőr sorfallal. A rendőrök azt várták, hogy az Astoriánál véget érjen a Fidesz rendezvény és a résztvevők elhagyják a környéket. Éppen azért, hogy ne keveredjen össze a két „társaság”.
3. A két és fél óra alatt összesen 9 alkalommal szólították fel a huligánokat hangosbeszélőn, nagyon érthetően, hogy oszoljanak. Két alkalommal a sajtó munkatársait küldték el a helyszínről (akik a felszólításnak eleget is tettek). A 9 felszólítás teljesen eredménytelen maradt.
4. A huligánok több alkalommal ráközelítettek a Bajcsy/Andrássy út kereszteződésében felállt rendőr sorfalra. Közben köveket dobáltak és szidták a rendőrök kurva anyját. Amikor túl közel kerültek a sorfalhoz, a vízágyuk egyike hátra tolta őket. Ennek ellenére sem oszoltak.
5. A tüntetők elkezdték bontani az Erzsébet téri gödör terméskő falát, a kövekkel a rendőröket dobálták.
6. Szétszedték a Madách téren álló 56-os installációt és a nagyméretű betűk mögé bújva közelítettek rá a rendőrökre, akiket szidalmaztak és kövekkel dobáltak.
7. Ekkor vetették be a rendőrök először a könnygáz gránátokat, igen kevés sikerrel.
8. Ugyancsak előkerültek padok a térről, továbbá leszerelt közlekedési tábla is. (Utóbbi súlyos rongálásnak minősül.)
9. Végül előállították a már említett tankot. Ez vezetett a rendőr rohamra.

Az egész történés alatt semmiféle politikai motívum nem merült fel, egyik oldalról sem. A huligánoknak semmi érdemleges politikai mondanivalójuk nem volt a kurva anyázáson kívül. A rendőrök pedig inkább tűntek gyámoltalan faszoknak, semmint politikai küldöncöknek. Pedig jelentős számbeli fölényben voltak.

Az összecsapást a tank megjelenése váltotta ki. Úgy gondolom, a rendőrök parancsnoka nem akarta az embereit lánctalpak alatt látni. Jobbnak látta a teljes erőből való azonnali csapást. Ahogy a rendőrökön nem volt azonosító jel, úgy a huligánok sem azonosították magukat. Az arcukat kendőkkel, sapkákkal takarták el (a rendőrség buzgón videózott, gondolom a későbbi azonosítás érdekében).

Hogy használtak-e viperát, vagy sem – nem tudom. Az eset után hallottam először arról, hogy ilyen eszköz létezik. Én az ablakból pajzsokat és gumibotokat láttam. Meg kisteherautó platójára szerelt könnygázbomba vető készüléket. Éles lőfegyvernek nyoma sem volt a rendőröknél.

A rendőrség feladata a rend fenntartása (és nem politikusok kiszolgálása és mondjuk autósok vegzálása az utcán), ez a dolguk. Aki erőszakkal rendetlenséget csinál, az számítson arra, hogy erőszakkal lépnek fel ellene. Az erőszak mértékét nem lehet dekára kiszámolni. Amíg a rendőröknél nem volt fegyver, addig a huligánoknál akár lehetett volna is.

A zavargókat többször felszólították, többször nem tettek eleget a felszólításnak. Akkor most miért kell csodálkozni? Talán az lett volna a megoldás, hogy a rendőrök szépen összepakolnak, felszállnak a földalattira és hazamennek vacsorázni? A huligánok meg "végigharcolják" a belvárost és megfélemlítik az embereket? Kirakatokat törnek be, esetleg fosztogatnak?

A tömegoszlatás a világon sehol sem barátságos dolog. Akik kiprovokálják a rendőri fellépést, azok számíthatnak pofonokra. Ez ilyen egyszerű. Sajnos, mind a rendőri vezetők, mind a kormányzati politikusok beszariak voltak, válasz nélkül hagyták a Fidesz kommunikációját – mind a mai napig.
süti beállítások módosítása