Jövő márciustól már hét gépet tart Budapesten, így harmad akkora flottával és ötödannyi dolgozóval is több utast hoz a magyar fővárosba, mint tavaly a Malév. Magyarok hozták létre, magyar zászló díszíti a gépek oldalát, magyarok az utaskísérők. Kell ennél több egy új nemzeti légitársasághoz? Pelikán elvtárs is rávágná: kicsit lila, kicsit fapados, de a miénk.
A magyaroknak szolgáltató multikat szanaszét szopatom, az exportra termelő nagy cégek seggét viszont fényesre nyalom típusú gazdaságfilozófiába ugyan nemigen passzol, de mivel félig-meddig magyar cégről van szó, kifejezetten jól jön a kormánynak is, hogy a Wizz Air az elmúlt hónapokban szétalázta legfőbb konkurensét, Európa legnagyobb fapados cégét és jövő tavasztól messze a legnagyobb légitársaság lesz Budapesten. Tényleg le a kalappal előttük. A világ legszarabb, de mégis egyik legnyereségesebb cégét sikerült lepattintaniuk Budapestről.
A Ryanair kőbunkó főnöke ingyen szopást ígért az utasoknak, de inkább ő szopatja halálba folyamatosan a velük repülőket. Télen úgy állt, hogy a Wizz Air és a Ryanair is öt gépet tart Budapesten, az írek inkább elvisznek kettőt, a Wizz meg hoz ugyanennyit. Ez 7:3, a liláknak, kiütés. A hatalmas Ryanair gyalázza a repteret, hogy drága, itt nem lehet megélni, meg azt ugatja, hogy övé a legkisebb költség, ezért úgyis mindenkit lever. Ehhez képest a Wizz bővít a kibaszott drága reptéren és nyom le mindenkit a versenyben.
A Vezérnek pont egy ilyen sztorira van szüksége. Az ember, aki eddig szinte mindent elbarmolt, most beleülhet a tutiba. Gyalázatos módon nem tett például semmit azért, hogy a halálra ítélt Malév ellenőrzött körülmények között nyiffanjon ki, esetleg felállítva a dőlésig egy kisebb, sokkal hatékonyabb utódot, most meg ajándékba kap a piactól egy magyarok által írt sikertörténetet. Egy ilyen ziccert még egy igazán tehetségtelen középcsatár sem képes kihagyni.
Az elmúlt hónapokban már látszott, hogy az állam elkezdett a Wizz kedvében járni. A Malév-csőd után sokáig nem adtak oda senkinek útvonalakat, Oszkó igazgatósága miatt pofáztak is rendesen a narancsos megmondóemberek, de aztán nagyot fordult a világ. Magyar oldalról minden olyan unión kívüli útvonalra megkapta az engedélyt a Wizz, amire be akart lépni, s a döntés után már a szocik egyik agysérültje, Józsa István adott ki fikázó közleményt. Kósa Lajos is szívesen mutatkozik Váradi József Wizz-főnök társaságában, jó lesz majd még a következő polgármesteri kampányban nyomatni, hogy én hoztam el nektek az olcsó közvetlen járatokat Debrecenből Londonba.
A Wizz Air ugyan kurvára nem politizál, de ha üzleti érdeke úgy kívánja, nem fogja lepattintani a nemzeti légitársaság státuszt. Úgyse jelent lófaszt se azon kívül, hogy jól hangzik és sok mélymagyarnak ettől van erekciója.Várhat tőle kis utasszámbővülést, presztízs-növekedést pont akkor, amikor amúgy is épp felfelé nyit és ráhajt az üzleti utasokra is különféle kényelmi szolgáltatásokkal. Mondhatja, hogy majdnem Malév, sokkal olcsóbban, adófizetői pénz nélkül.
Viktorék azonban nagyobbat nyerhetnek. Már eddig is utaztak vele rendszeresen, mert sokfelé nincs más. Például Kötél Kövér is Wizzel ment Nyírő-hamut szórni Erdélybe. Utasokkal teli Wizz-gépet ugyan sose fognak visszatartani a Vezér kedvéért úgy, mint ahogy az a Malév utolsó napjaiban megesett, de a vérprofi kommunikációs hazugsággépezet bizonyára be tudja majd úgy állítani a dolgot, hogy a kormány sikere is az, hogy egy ilyen faszákos légitársaság a nemzet szállítója.