Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.01.14.

A forinton már megint nincs sapka

Szárnyathy Géza

Az amerikai óriásbolha tapsra ugrik. Az amerikai óriásbolha tapsra akkor is ugrik, ha kitépjük három lábát. Az amerikai óriásbolha nem ugrik tapsra, ha minden lábát kitépjük. Következtetés: az amerikai óriásbolha megsüketül, ha minden lábát kitépjük. Hát kábé ilyen a nemzetgazdasági tárca gondolkodásmódja is. Ímhol a legfrissebb közleményük:

Az elmúlt hét keddjén Nouriel Roubini, a világ egyik legbefolyásosabb pénzügyi elemzője, szokásos hírlevelének előfizetői részére a következő befektetői tanácsot küldte: „Amíg Magyarország kormánya alá nem írja az új IMF megállapodást, addig a forint shortolását javasoljuk.” Vagyis ezzel a mondattal jelezte, hogy a befektetőknek a forint gyengülésére kell játszaniuk. A csütörtökön megindult árfolyamesés alapján úgy tűnik, hogy a spekulánsok megfogadták Roubini tanácsát és a szerdai felkészülés után megkezdték a forint elleni támadást. Egyértelművé vált tehát, hogy nem a nemzetgazdasági miniszter cikke miatt gyengül a hét közepe óta a forint, hanem – ahogy az a spekulánsokra oly jellemző – ők csupán egy ürügyet kerestek, ami mögé elrejthették támadásukat.

Ugye, mind tudjuk, a forint a múlt hét második felében nyeletlen baltaként zuhant: 298 forintig, s most sem látszik jele a korrekciónak. A derék Matolcsy a héten kifejtette, hogy ugyan minek is kellene ragaszkodni az erős forinthoz, jó ez így, sőt. Most azt magyarázza a minisztérium, hogy nem is ettől gyengült a nemzeti deviza, hanem a köcsög spekik miatt. Kósa Lajos óta tudjuk, hogy egy faszán elhelyezett mondat elég jól be tudja rántani a forintot, vagyis azért bőven elég, ha Gyurka egyszer-egyszer elszabadul az ápolók elől. De nem ez a lényeg.

Valójában tök mindegy, hogy Roubini vagy Matolcsy szavai miatt gyengült a forint. A lényeg ugyanis ismét az, hogy a kormánynak a jelek szerint fingja sincs arról, hogy mi zajlik körülötte. Naponta az elemzők ezerféle részvényt, kötvényt, állampapírt, devizát és szirszart ajánlanak eladásra vagy vételre attól függően, hogy épp mire lehet számítani. Ha egy elemző azt javasolja, hogy  (FIKSÖN) érdemes az OTP esésére számítani, mert a tranzakciós illeték, a bankadó, a fel nem támadó hitelezés mellett még a szerb leány is szarban van, akkor az az elemző most egy mocskos görény, aki be akarja dönteni a derék magyar bankrendszert? Vannak vicces rádiós műsorok reggel, ahol hasonló ötleteket adnak, sőt akár még a dollár, az euró vagy akár a zloty is szóba kerül, akkor az most egy rohadt spekuláns?

Mielőtt még a népnemzeti hordák ellepnék itt a kommentboxot: nem, nem örülök, ha shortolják a forintot. Már azért sem, mert van a rokonságban devizahiteles, meg úgy egyébként miért örülnék ennek? (Ja, nem, nem shortolom a forintot, nem vagyok Roubini fizetett bérence.) 

De mégis mi a faszt vártak a fiúk? Teljesen logikus javaslat volt Rubinyótól, elég jól kiszámítható, hogy könnyű megingatni ezt a kis tákolmányt, amelyet Szijjártó Péter megoldásnak és nem problémának nevezett ma reggel a tévében. (Gondolom péntek esténként a fiúk pókereznek vagy ki nevet a végént játszanak, és akié a szőrös bunkó, annak kell a következő héten a gazdasági növekedésről hülyeségeket beszélni a tévében vagy a rádióban. Ha a főnöké a bunyesz, neki napirend előtt kell felszólalnia a parlamentben. De most épp Petike a soros.)

Nem kell azon meglepődni, hogy az ordító hülyeségeiteket kihasználják azok, akik abból élnek, hogy az ordító hülyeségeket kihasználásából pénzt csináljanak. Az oroszlánra sem kell megsértődni, amiért a falka leggyengébb tagját támadják meg. Struggle for life.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

165 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr475017256

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.15. 11:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Szájkosár a fecsegő kormánytagoknak 2013.01.15. 10:34:10

Orbán Viktornak elege lett a télvíz idején is zöldségeket beszélő kormánytagokból és államtitkárokból. Hoffmann Rózsa nyilatkozat stopja azonban csak az első lépés. Szeretett miniszterelnökünk, mint mindig, most sem elégszik meg a félmegoldásokkal. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Melchi Zadok 2013.01.15. 09:10:54

@dr. Kóser Malac: tessék kiemelni a fejedet a magyar hírlap valagából és/vagy vedd be a kék tablettát.

még az is lehet, hogy kiemel ebből a "jóigenafideszténylegszardebajnaigyurcsánysevoltjó" pozíciódból, ami csak egy vékony kenőcs arra mély sebre, amit az elmúlt 2,5 év ejtett az önérzeteden.

hungarianspectrum.wordpress.com/2011/01/04/was-viktor-orban-behind-the-coup-attempt-on-october-23-2006/

egyenlito.blog.hu/2011/01/04/wikileaks_botrany_orban_szervezte_a_zavargasokat

bocs, de MTI-s forrást nem találtam, biztos a véletlen műve :-))

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.01.15. 09:16:07

@melchi zadok: Nem hiszem, hogy Orbán ennyire ügyes lenne, hiszen láttad a gyors végeredményt, Gyurcsányt visszahívták a befeketetők, mielőtt nagyobb lett volna a baj... Ezt megcsinálhatta volna 6 évvel előbb is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.15. 09:17:39

"(Gondolom péntek esténként a fiúk pókereznek vagy ki nevet a végént játszanak, és akié a szőrös bunkó, annak kell a következő héten a gazdasági növekedésről hülyeségeket beszélni a tévében vagy a rádióban. Ha a főnöké a bunyesz, neki napirend előtt kell felszólalnia a parlamentben. De most épp Petike a soros.)"

ez volt a legjobb. :):)
és még lehet, hogy igaz is. :)

tiItsál ki te gyökér 2013.01.15. 09:23:45

@wmiki: Mi van Pásztor Miki? Mi van Tapolcán? Azért tagadod te az evolúciót, mert az sürgősen kiszelektálna téged. :-))

Vahakomb 2013.01.15. 09:25:21

A forint akkor erősödne, ha a kormány kijelentené:
1. tükörfényesre kinyalja az IMF seggét
2. mindent, de mindent privatizál
3. alkotmányba foglalja, hogy a bankok tévedhetetlenek és sérthetetlenek
4. minisztereknek kizárólag az IMF által javasolt személyeket nevez ki
5. az eddigi megszorításokat megháromszorozza
6. bevezeti az IMF tizedet, vagyis minden magyar állampolgár minden vagyonából tizedet fizet az IMF-nek - havonta és heti vásárok alkalmával

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.01.15. 09:26:37

@melchi zadok: OK. Vannak variációk, de vigyázz, mert Neked ez magas! :)
1. Orbán szervezte, bevonva az egész Fradi "B" közepet, de a titkosszolgálat mit sem tudott...
2. A titkos szolgálat szervezte és bevonta Orbánt.
3. Orbán felügyelte a titkosszolgálatot már akkor is, akik bevonták a Fradi "B" közepet, úgy, hogy azóta senkinek nem járt el a szája... :)

dr kíváncsivagyok 2013.01.15. 09:39:04

@3dom'f'speech:
"és akkor most mitől erősödött vissza, agyhalott balliberrált okoskák?! "

Várd ki a végét...lesz az még 350 is tavaszig...

dr kíváncsivagyok 2013.01.15. 09:40:55

@kela-bá:
"Szóval , amíg nincs IMF megállapodás megshortolhatják a forintot ? A pénzvilágban nincs demokrácia ? "
Istenem, De hülye vagy....

Melchi Zadok 2013.01.15. 09:42:14

@dr. Kóser Malac: Ok haver, nemsokara bekemenet, addig is tarts ki valahogy...

Melchi Zadok 2013.01.15. 09:55:40

@Vahakomb: látom nálad célba ért az óriásplakát kampány. na, legalább valaki, mégsem volt az kidobott pénz ugye.

idióta.

nincs1itt 2013.01.15. 09:56:09

@wmiki: De hál' Istennek itt vagy Te! Illetve mindenhol ott vagy... Beleolvastam a "blogodba", Neked tényleg jó a Duce-bonsai és Bonyolult Tekintetű kasszása...

nincs1itt 2013.01.15. 10:02:53

@melchi zadok: Bizony, bizony a forint magasan a "teljesítménye" felett jegyzett deviza... IMF megállapodás már nem is lesz, ahogy olvasom. De ha lenne sem érne semmit, mivel csak "védőhálót" akar a "kormány". Vagyis egy kitöltetlen csekket vár a zamerikai nagybácsitól, az meg nem teljesen retardált. Mivel az ipar 7%-os visszaesést produkált, az építőipar - ami a gazdaság motorja, Togoban és Burundiban is - gyakorlatilag megszűnt, er go akinek egy csepp esze van, az vadul shortolja a forintot és veszi az államkötvényt, mert a kamata messze a legmagasabb, de csak rövid futamidejűeket, hiszen tuti a 8-10%-os haszon. Amit természetesen az adófizető fizet meg. Igaz, ezzel még egy darabig, finanszírozható az államapparátus...

nincs1itt 2013.01.15. 10:04:10

@Vahakomb: NEM!! A forint akkor erősödne, ha lenne GAZDASÁG, mivel nincs, ezért NINCS növekedés, termelés ebből eredően adó és egyéb bevételek.

Vahakomb 2013.01.15. 10:33:18

@melchi zadok: "látom nálad célba ért az óriásplakát kampány..."

Kedves, melchi zadok, alias idióta! (Hiszen a szöveged alatt az aláírás az, hogy idióta.)

Szóval, kedves idióta barátom, nem tudom milyen óriásplakátokra gondolsz. Engem inkább az egykori argentin példa inspirált, valamint Olivier Blanchard és Daniel Lee beismerései arról, hogy az IMF hibázott, amikor megszorító intézkedéseket erőltetették.

A Látó 2013.01.15. 10:40:51

@szkander:
Összekevertél valakivel!
Olvasd el amit írtam, értelmezd, és gondolkodj el.
A devizahitellel semmi bajom, ha valaki akkor kockáztatott és nyert, akkor most se sírjon.
Nekem a forinttal van bajom, ill. azzal, hogy a FIDESZ szórakozik vele, és ez már engem is érint!
És ez nem unalmas, hanem szégyenteljes különösen a nagy magyarkodás közepette!

nemsirunk 2013.01.15. 10:45:01

Most mit óbégat Matolcsy? Éppen ez a baj, hogy egy ilyen Roubini is képes lenne bedönteni minket, ha éppen rossz lábbal kel fel. Meg még van rajta kívül sok ilyen ember és cég.
Ezért kellene feladni a nemzeti gazdaságpolitikát, és törekedni az EUR bevezetésére. Meg belépni mindenféle EU-s gazdasági egységbe.
Vagy ha nem adjuk fel a nemzeti gazdaságirányítást (legalábbis a látszatát), akkor mutassanak egy tervet, hogy miként tudjuk magunkat függetleníteni és elhárítani az ilyen „támadásokat”.
Mert intézkedések helyett nekem nem elég egy ilyen ökölrázás Matolcsyék részéről, hogy a gonosz nyugat már megint kicseszett velünk.

szkander 2013.01.15. 10:48:32

@A Látó: Természetesen nem Neked szólt nem tudom miért a Te hozzászólásodra, klikkeltem rá, ehhez nem kell elgondolkodjam. Magam is tisztában vagyok, hogy már nem a nokiás doboz a divat, hanem a bennfentes információ és a devizapiac.

kód 2013.01.15. 10:49:33

Igaza van Matolcsynak, a forint most is túlértékelt, 2000 körül 300 Ft is volt a dollár, és azóta csak növekedett a lemaradásunk a fejlett világhoz képest.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.15. 10:56:10

@Rozsomák2012: te vagy az elo pelda, hogy miert kellene mar altalanos iskola 4. osztalayatol tanitani a kozgazdasagi ismeretek oktatasat 18 eves korig.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.15. 10:57:15

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: "tanitani a kozgazdasagi ismeretek oktatasat 18 eves korig"

ez szep mondat volt:-D
szoval miert kellene tanitani mar 4. osztalytol.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.15. 10:57:20

Nem értem a posztot! Most meglepődünk, hogy Matolcsy nem, ért semmit és semmihez? Eddig sem értett. Szerintem rendben van ez így, ha dilettánsokra bízunk valami. :(

bgp 2013.01.15. 10:58:54

@3dom'f'speech: Biztos megjelent egy kép a redditen amint Matolcsy bekap egy pirulát.

bgp 2013.01.15. 11:00:38

Egyébként nem értem, ha Matolcsy azt mondja túlértékelt a forint, akkor miért értékeli támadásnak, ha shortolják.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.15. 11:01:25

@nemsirunk: ez mind szep es jo, de az unioval es imf-fel az a gond, hogy nem lehet a haveroknak fu alatt kiosztogatni a lovet. semmi masrol nem sozl a aszabadsagharc, csak hogy orban es tsai annyit lopjanak, amennyit csak birnak, azt bitoroljanak el, amit csak el tudnak mielott meg valaki folejuk kerul, legyen az imf, vagy unio.

az egesz egy futoverseny. orbanekat kergeti az elkerulhetetlen de kozben meg osszegyujtik ami a kezukbe akad.

az imf es eu keresekkel ugyanis az a legnagyobb baj, hogy elzarnak a penzcsapot simicskaeknak. semmi mas gond nincs veluk. az egesz tirvenykezosdi, alkotmanyozos kurvanyja semmmi masrol nem szol, mint az orszag leheto legnagyobb reszet illegalisan a fidesz zrt kezere atjatszani.

Rozsomák2012 2013.01.15. 11:06:02

@manhattan (c): Meg kell nézni a neten a beszámoló.hu lapon az adott bank szöveges beszámolóját és ott a közepe táján van egy táblázat hogy mennyi a követelése és mennyi tartozása és az milyen devizában van. Nekem az arányok alapján volt ez a véleményem

blah 2013.01.15. 11:06:07

Na úgy látom még mindig nem értik itt sokan, hogy ez hogyan működik. Adott egy hír, jöjjön mondjuk Matolcsytól, ugye aki azt írta, hogy hiba volt a forintot erősen tartani, aki ugye az MNB bársonyszékének várományosa. Adott egy elemző akinek az a dolga, hogy ajánlásokat tegyen a rendelkezésre álló információk alapján azoknak akik maguktól nem tudnak dönteni. Az ajánlás következtében esik a forint, ugyanis ezek az emberek ebből élnek. Kihasználják az adott információból származtatható prognózisokat, ami arra utalt, hogy forintgyengülés jöhet. Tegnap közleményt ad ki a tárca, hogy de ők nem is úgy gondolták, Roubini a hibás az ajánlásaival. A forint elkezd erősödni. A lényeg: trendek és a piaci hangulatváltozások alapján folynak a kereskedések ha eddig ezt valaki nem vette volna észre. A kilengés mértéke és a piaci hangulatra gyakorolt hatás az adott ország gazdasági kilátásaival arányos. Ezt kellene megértenie a kancsal makinak is. Ha nem beszél hülyeséget és nem játsza el a piac bizalmát már réges régen akkor ilyenek nem történnek meg.

Rozsomák2012 2013.01.15. 11:08:27

@Zabaalint: Meg kell nézni a beszámoló.hu-n az adott bank(ok) éves beszmolójának kieg.mellékletében valahol középtájon van egy táblázat ami deviza nemenként sorolja fel a követeléseket és tartozásokat.Az ebben szereplő arányokat láttam.

Rozsomák2012 2013.01.15. 11:10:27

@WoodrowWilson: Hát van! De Neked is ajánlom amit előzőleg válaszként írtam pl Zabaalint-nak Lásd beszámoló.hu

Melchi Zadok 2013.01.15. 11:11:52

@Vahakomb: kedves vahakomb

őszintén szólva nem gondoltam, hogy van még valaki, aki ezzel a minden óvodai homokozóból régen kikopott frappánsnak vélt riposzttal próbál csattanós választ adni, de mint mindenki más a kormányon kívül, én sem vagyok tévedhetetlen.
de ettől még nem vagy idióta, vagy inkább fogalmazzunk úgy, nem emiatt vagy idióta.
de ahogy próbálod itt kurva nagy nyögésekkel az argentin (egyébként hozhatnád a görögöt is az sincs messzebb a témától) szituációt és az arra adott IMF-es beismerést összefüggésbe hozni azzal a bődületes baromsággal, amit egyébként a kormánypropaganda rágott a szádba és amiért én speciel egy retardált baromnak gondollak, nos az csak rátesz a dolgokra egy lapáttal.
most kivételesen konkrétumokkal is jönnék, mert a retardált idiótáknál is vannak fokozatok, (pl wmikibe bele se rúgnék, mert csak szaros lenne a cipőm) de nálad hátha...
1. nem kell tükörfényesre nyalni az IMF seggét ebbe a hazudozásba már alaposan belebukott orbán is, de nálad működött
2. nem kell mindent privatizálni. viszont az a méretű államosítás amit az imádott segged előad az bizony nem egészséges, ennek megértéséhez ajánlom tanulmányozni a magyar történelem 1949-1989 közötti korszakát.
3. alkotmányba sem kell foglalni a bankok sérthetetlenségét, bár a kormányunk nagyon szereti a baromságait kötve fűzve nézegetni, még akkor is ha egy kukkot sem ért a témához. viszont akinek van valami fogalma piacgazdaság működéséről, az tudja a hitel, mint olyan, az bizony fontos dolog mert anélkül nem fog fejlődni a gazdaság. itt ajánlom egy a kormány által igen nagyra tartott XIX szd-i államférfi munkásságának tanulmányozását (már ha megérted egyáltalán)
4. miniszterek kiválasztásánál nem kell követni az IMF ajánlásait, viszont az sem árt, ha nem egy dilettáns retardált kreténre bízzuk a nemzet gazdaságát.
5. nem kell aggódnod, minden hónapra jut egy nemmegszorítás, ami tényleg sokkal faszább...

dióhéjban ennyi. ne fáradj a válasszal, nem fogom elolvasni, már ebből a rövid dialógusból is feketén/fehéren lejött, nem vagy vitaképes öreg.

csak egy idióta.

Rozsomák2012 2013.01.15. 11:14:09

@malanya: Lelki problémáim nem ebből erednek,frusztrációim töredékét közöltem ezzel.Inkább az okokat keresem, de nem öncélúan.

Rozsomák2012 2013.01.15. 11:15:58

@Zka77: Ha a neten közzétett éves beszámolókra gondol, mint mesekönyvre ( bár egy részük biztosan az), akkor ezek a mesék nagyon "tanulságosak" .

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.15. 11:19:41

@Vahakomb: "Engem inkább az egykori argentin példa inspirált"

marmint az az argentina a pelda, ami hamarosan oinkabb haboruba lep az unioval, hogy elterelje a figyelmet a gazdassagi csodrol? az az argentina, ahol siman meghamisitjak a gazdasagi adatokat es buncselekmenynek szamit a valos adatok publikalasa? az az argentina, ami a mult szazad elejen a vilag egyik leggazdaagabb orszaga volt, amig be nem tette a labat az unorthodoxia, majd baszta padlora az egeszet?
mindezt annak ellenere, hogy az orszagban rengeteg koolaj talalhato es a vilag egyik legerosebb mezogazdassaga.

csak hogy ugyanarrol az orszagrol beszleunk-e, amit hamarosan arverezni fognak a botoxszzaju ribanc elnokevel egyutt...

mondjuk a ven kurvaertt sokat nem fognak adni:-)

Rozsomák2012 2013.01.15. 11:20:16

@Semper Fidelis: Képzeld nem egyedül és nem találtam ki, Neked is javaslom, hogy nézz utána a neten közzétett éves beszámolók kiegészítő mellékletében.

Kivlov 2013.01.15. 11:23:17

@melchi zadok:
Rohadtul nem túlértékelt.
Éveken át jobban növekedtünk az eurózónánál, a Ft mégis maradt a 250-270es sávban. Egyszer mászott el 230ig, akkor meg kurcsiék szerencsésen el is qrták évekre.

nincs1itt 2013.01.15. 11:24:29

@Rozsomák2012: Rózsabimbóm, a bankok a deviza alapú hiteleket, NEM a forint megtakarítások fedezetével adták! Minden szót értettem, csak nem volt pontos amit írtál. Mivel a Mo.-i megtakarítások távolról sem fedezték volna a deviza alapú hiteleket.

Rozsomák2012 2013.01.15. 11:27:01

@Vol'Jin: Nem hajtogatom,csak ismétlem, mint előbb már többeknek beszámoló.ho a bankok kieg melléklete részletezi a követelések és tartozások devizánkénti bontását.

Rozsomák2012 2013.01.15. 11:32:45

@nincs_itt: Csalogányom!mint már másoknak is írtam meg kell nézni a bankok beszámolóit, de ha a dev.t nézzük az EUR kevésbé erősödött, mint a CHF és ha kellett deviza akkor a bankok az anyáktól vagy másoktól inkább azt vettek igénybe.

Vahakomb 2013.01.15. 11:34:38

@melchi zadok: Igaz, hogy annyira untatsz üres nagyképűségeddel, hogy az már fáj, de azért még egyet írok, hátha még lilább lesz a fejed, vagy az a kocsonyás valami, ami a nyakad tetején letyeg.

Írod, hogy "ennek megértéséhez ajánlom tanulmányozni a magyar történelem 1949-1989 közötti korszakát.". Nos, a privatizáció rákfejének megértéséhez neked meg ajánlom a Horn kormány privatizációs ügyeit.

Mély utálattal:
igaz ellenséged, Vahakomb

Melchi Zadok 2013.01.15. 11:42:08

@Kivlov: persze, persze, neked hiszek.

Melchi Zadok 2013.01.15. 11:45:21

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: ))

jézusom, ne hozd már ilyen kellemetlen helyzetbe plakát misit, még a végén az ellenséged lesz! :-) nézd csak meg milyen csapás ért engem is!
:-)))
az ilyen ősbarmokat vajon melyik fideszes tsz-ben tenyésztik?

nincs1itt 2013.01.15. 11:50:16

@Rozsomák2012: Cukorfalat, hol van akkor a forint betét?? Mert ha jól rémlik, akkor azzal kezdted, hogy a forint betétek fedezik a deviza hitelt... A deviza hitel, helyesen: deviza ALAPÚ hitel, mert a devizát nem tudod kicsi kezedbe venni, csak a valutát... A forint/euró/dollár amivel a bótban fizecc, az a valuta...

Lucky Larry Silverstein 2013.01.15. 11:54:16

Krácsonykor volt 284. Most meg 294. Erre minek posztot írni? Van akinek jó ez, van akinek nem, de balta meg zuhanás? Ugyammá.

Rozsomák2012 2013.01.15. 12:04:57

@nincs_itt: Gyöngyvirágos kiskertem! Egyrészt pl mi DEVIZA hitelt kaptunk a szerződés szerint( ami természetesen számlapénz )majd ezt mint valutát forintban kaptuk kézhez.Másrészt, ismételve magam: a bankok egy részének beszámolójában ( nem az összeset néztem meg)a szöveges kiegészítő mellékletben,kb a közepén van egy táblázat, követelések és tartozások összetétele, forintban,euroban, és más devizában ( gondolom ide a CHF,Dollár stb tartoznak). Nos az ebben a táblázatban szereplő összetétel rendkívül érdekes számomra.

nincs1itt 2013.01.15. 12:09:55

@Rozsomák2012: Illatos rózsaültetvényem. A DEVIZÁT nem lehet kézbe venni, mert csak mint "virtuális" elszámolási egység létezik. Tehát, ha Te deviza ALAPÚ hitelt vettél fel, az azt jelenti, hogy a hitelösszeget forintban írják jóvá a számládon, forintban is fizeted. A hazai VALUTA, az nem DEVIZA. Szóval, az éves beszámolókban feltalált "érdekes" arányokat nem igazán értem. Mivel a bank, a Te deviza ALAPÚ hiteled fedezetét az anya-bankjától és/vagy a nemzetközi devizapiacokról "szerzi be". Tehát, forintban követel Tőled, ami ugye valuta, de DEVIZÁBAN tartozik másnak. Kezded kapisgálni, Kéknefelejcsem?

Brix 2013.01.15. 12:12:52

A forintot nem a spekulánsok "ócsítják" - ők csak kihasználják a tuti lehetőséget -, hanem maga a kormányzati politika. A dolog ott kezdődött, hogy a kormány nem akarta a saját magát- a jómódúakat- adóztatni, és a kieső bevételeket pótolni kellett, így jöttek az ágazati különadók és a világrekord áfa és 28 új adó, ami brutál nyomás alá helyezte az árakat. Az elmúlt évben majdnem európai rekordot értünk el az inflációval, és még erre rátett a gazdasági visszaesés.
A forint leértékelése kényszerű dolog nekik, mivel itt jóval magasabb az infláció, mint a szomszédban, ezért hozzá kell inflálniuk a
forintot. Persze , versenyképesebbek ettől sem leszünk, mivel az export egyúttal magas import aránnyal is párosul.
A lakosság 90%-a, viszont keserű pofont fog kapni, mivel az import árakban azonnal megjelenik a forint gyengítés. Közben a banki megtakarítások értéke is elszáll, alig adnak már kamatot és a pénzt csak komoly összegű tranzakciós adóval lehet kivenni. Az államadósság is növekedni fog, és a devizahitelesek meg belegebednek a törlesztőkbe. A forint "ócsításnak" alig lesz nyertese, de a spekulánsok nagyot fognak nyerni. Lázár Jánosnak és Kósa Lajosnak is van értékpapír-számlája szerintem ők kaszálnak az ilyen jótékony hatású "megszólalásokon"

Rozsomák2012 2013.01.15. 12:23:26

Gyöngyöző szalonnácskám!Pontosan tudom mi a valuta és a deviza közötti különbség.Visszatérve az arányokra ismét ajánlom, hogy tekintsd meg az említett beszámolót, mert abban pontosan a fordítottja látszik annak, amit mondasz és ezt a nekünk kiküldött egyenleg közlő levelek is alátámasztják. Tehát a bank " devizát", mondjuk tőlünk CHF-t követel és sok-sok más ügyféltől is pl összesen 100 milliárd Ft értékben ( átszámítva a törvény szerinti árfolyamon), ugyanakkor 30 milliárd forint értékben tartozik nem forintban, tehát más devizában másoknak, a maradék forrása forint tartozás.
Más: deviza alapú hitel mellett van még "igazi" deviza hitel is, amit mondjuk a bankban a deviza számládon tarthatsz és abból harmadik fél felé devizát fizetsz ki.

Kivlov 2013.01.15. 12:24:05

@melchi zadok:
nem kell hinni. Ez ugyanolyan, mint az indokolatlanul alacsony bérek. A termelékenység nem ezt indokolná...

Rozsomák2012 2013.01.15. 12:24:55

@nincs_itt: Neked válaszoltam 12.23.26 kor,csak rosszul kattintottam.

hümhüm 2013.01.15. 12:30:50

Kedves kommentelők!
Kíváncsi lennék, hányan olvastátok (és ha netán olvasta valaki, hányan értették) Matolcsy ominózus publicisztikáját? Ez ugyan nem a reklám helye, de a múlt hét csütörtökön megjelent Heti Válasz c. hetilapban van.
Ha valaki elolvassa, és tud magyarul, valamint ismeri a korábbi 10 év történéseit szép hazánkban, akkor a következőket vonhatja le:
1. Matolcsy nem írta, hogy a gyenge forint lenne jó
2. Matolcsy azt írta többek között egy utólagos kiértékelést jelentő, a 2002-2010 közti időszakra vonatkozó gazdasági vagy monetáris lépések felsorolásában, hogy nem volt helyes az infláció csökkentését a forint erős szinten tartására alapítani.
3. Aki ebből azt a következtetést vonja le, hogy Matolcsy gyenge forinttal szimpatizál, az hülye.
4. Nuriel Rubini nem tud magyarul
5. Aki Rubininek ezt így fordította, az szintén nem tud magyarul, vagy a logikával hadilábon áll, vagy szándékosan ferdítette el a szöveg értelmét.

Egyébként:
Valóban segített a forint magas jegybanki kamatokkal történő erősen tartása az infláció leszorításában? NEM! Viszont a magas jegybanki alapkamat ellehetetlenítette a forintos hitelezést, és ezáltal a gazdaságra negatív hatást gyakorolt.
Mellesleg az utóbbi két év bebizonyította, hogy a magas jegybanki alapkamat ellenére is tud gyengülni a forint, illetve a csökkenő kamat ellenére sem gyengül, hanem erősödési folyamatok is lezajlanak. Amellett a magas kamat ellenére is növekedett az infláció, illetve a csökkenő kamat ellenére is csökkent az infláció. Na, erre nem tudnak mit mondani a monetáris guruk.
Végsősoron Matolcsy ezt fogalmazta meg abban az ominózus kijelentésben. És sajnos, tényleg igaza van.
Van azonban abban kis publicisztikájában egy olyan kitétel, amitől a pénzvilág egyes szereplői könnyen megsértődhetnek. Lényegében azt fogalmazza meg, hogy a pénzügyi szektor egyes szereplői átverték a nagyérdeműt, cinkelt lapokkal játszottak, ők már tudták előre a dolgok kimenetelét.

kela-bá 2013.01.15. 12:34:48

@dr kíváncsivagyok: "Istenem de hülye vagy ."

Kedves dr.-Úr ! Önnek semmi humorérzéke ? További jó szórakozást, jó egészséget Önnek !

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.15. 12:35:07

@hümhüm: igen, tudjuk, mindenki hulye, csak a kormany helikopter...

a gyorshajtasnal is a rendor a hibas, aki a traffipaxot kezeli. a korhazban meg az orvos, aki megallapitja a betegseget. ez egy ilyen orszag...

nincs1itt 2013.01.15. 12:39:32

@Rozsomák2012: Tündérmackó, mi itt a hiba, ha 100 milliárd forintnak megfelelő CHF van a beszámolóban és 30 milliárd forint, nem forintban? A bank is visszafizeti, amit hitelként felvett, csak gyorsabban mint az általa hitelezettek. Például azért, mert "önrészt" kért a hitelfelvevőtől, az máris megy, a bank deviza "adósságának" törlesztésére, éppen a kamat optimalizálás miatt. Továbbá a bank a követel rovatban tartja nyilván a pl. CHF-ről forintosított hiteledet, míg a tartozik rovatban a saját deviza adósságait. Ezek is több részből állhatnak, ú.m. lakossági, vállalati, kormányzati stb... Nem biztos, hogy megbontja ezeket az alcsoportokat, a nyilvános beszámolójában. Tehát ez olyan folyamat, mármint a banki hitelkihelyezés, amely nem tegnap indult, tehát vannak már folyamatosan fizetők, illetve vannak olyanok, akik csak a következő hónapban kezdik a törlesztést.

Rozsomák2012 2013.01.15. 12:40:46

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: dottorim(!)nincs,de évtizedes tapasztalataim mindenféle szektorban igen és tudtam meglepetéseket okozni. Úgy hiszem Ön viszont kissé nyers és keserű, a szóhasználata sem vall pallérozottságra,bár sok dologban igaza van, de nem kellene személyeskedni, hanem indokolni a véleményt.

nincs1itt 2013.01.15. 12:55:33

@hümhüm: hvg.hu/gazdasag/20130115_Roubini_koti_az_ebet_a_karohoz

"...Heti Válaszban megjelent írásában a 2002-2010 közötti erős forint elhibázott politikájáról értekezett..."
Ha linkelnéd, én elolvasnám...
Érdekel mit hadovált össze, gondolom Doubraszkyval összedugták a fejüket és egy újabb Zeitgeist produkcióval álltak elő, de turulosan ám! ;oP

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.15. 12:57:52

@Rozsomák2012: szoval az en adombol kitarott allami csicska vagy. azert nem kell ertened a szakmadhoz. nem meglepo, hogy eladtad magad kilora koztorvenyes bunozknek tolod a propagandat, meggyalazva a diplomadat es a tanaraid emleket.

az van kispajtas, hogy ez mar nem az az ido, amikor el tud zarni a hozzad hasonlo filleres partkurva az informaciotol, hogy ki ne deruljon, ahogy eladja egy tal lencseert magat. tudod, mi mar beszelunk angolul, ismerjuk az internetet, rengeteg informavciot fellelunk a vilagon azon a rizsan kivul is, amit a hozzad hasonlo kozpenzbol megvasarolt alszakemberek talalnak nekunk. itt buktok meg. egyszeruen szarba sem vesszuk a hazugsagaitokat, mert nem vagyunk ratok szorulva az informaciokert. elhiszem, hogy jo lenne lezarni a hatarokat, kirekeszteni a vilagot es becsukni az internetet, hogy ne bogessetek le magatokat nap mint nap a dilettanizmusotokkal es/vagy bunreszessegetekkel. de nem tudjatok megtenni. ennyi. szellel szemben hugyopztok, apropocsuek. es penetrans hugyszagotok van.

mi tudjuk, mi az eu, mi az imf, miert jottek letre, mik az elonyeik, mik a hatranyaik es nem veletlen, hogy helyettetek oket valasztjuk.

Mystes 2013.01.15. 13:32:33

@kovi1970: Szerinted meg mikor kéne végre abbahagyni az állandó (IMF) hitelfelvételt? Sohanapján?

Mystes 2013.01.15. 13:36:32

@Vahakomb: Ez azért van, mert a sok hülye fasz tülök internettőzsdéző otthon ül, és megy a hírmegmondó jóslók után.

És ha egy ilyen csorda egyszer megindul!

Kibaszott kaszinókapitalizmus ez.

jo20000 2013.01.15. 13:37:39

@Vahakomb:
A forint akkor erősödne, ha a kormány:
1. korrekt kapcsolatot tartana fenn a nemzetközi szervezetekkel (IMF és főleg EU), nem nézné a másik felet eleve hülyének - hülye, hisztis majmot csinálva ezzel önmagából ugyanabban a pillanatban
2. nem akarna mindent minden eszköz bevetésével államosítani a mi pénzünkön; az állami tulajdon működhetne éppen jól is, éppen azt lehet gyakran látni, hogy a túl nagyra nőtt multik pont olyan szarul működnek, mint egy szocialista nagyvállalat, de ez legyen az ő bajuk, na de a jelenlegi államon belül államosítani az csak káoszhoz vezethet, ezek nem fognak jobban működni ettől... ehhez sok mondanivalóm volna, de túl hosszú ide.
3. ha a kormány nem lenne bankellenes, lehet kontroll és feszes szabályozás, bármi, de ilyen szinten nyírni a bankokat az nem más, mint öntökönrúgás, ahogy az látszik is, megjegyzem még, hogy a bankszektorból kirúgott pár ezer ember is magyar munkavállaló volt, a magam részéről egyensúlyt tartanék abban a tekintetben, hogy talán tényleg túl jól ment a bankoknak pár évig. De, könyörgöm, lehet szabályozni, evolúciós alapon befolyásolni szektorokat erre-arra, gyorsabb vagy lassabb ütemben, de ugye nem ez történik.
4. minisztereknek kizárólag az IMF által javasolt személyeket nevez ki - ez akkora baromság, hogy erre nincs alternatív szövegem, ja van: nem provokálnám pl. a világot (és engem) MGY bankelnöki kinevezésével
5. ha a kormány nem zavarodna bele azokba a megszorításaiba, amelyek a saját maga által okozott veszteségek rövid távú elhárítása miatt válnak szükségessé
6. nem vezetne be egyfolytában új adókat (tizedet...) saját hobbijainak (közgép, foci, államosítás stb.) finanszírozására

Szerintem én jobb szöveget írtam :-)

kela-bá 2013.01.15. 13:38:42

@hümhüm: @Rozsomák2012: Kedves Kommentelők Jók a bejegyzéseik, és értelmesek, lehetne velük emberi hangon vitatkozni. De némely blogokban nem ez "menő".
Valaki azt mondta : " Ne hadakozz a sötétséggel, inkább gyújts egy gyertyát ! " www.baloghbela.hu
További szép napot !

Mystes 2013.01.15. 13:39:47

@Brix: Egyik kommentelőtársunk pont most és itt írta, hogy ő is kaszált az ócsításon. Érdekes, akkor mégsem csak "Kósa", meg "Matolcsy" kaszál.

jo20000 2013.01.15. 13:43:47

@toportyánzsóti: OK, nem vitatkoztunk, inkább kiegészítettem, amit írtál. De mégis valami: gazdasági és szabályzói környezet van, meg egy ország kultúrája - meg persze a vállalaté is, aki bejön. Az országok "vezetőinek" nincs közvetlen dolguk a cégek megregulázásában, és nem jó, ha ehhez túl sok direkt eszközük van. Ez csakis "meneküljünk innen" reflexet válthat, az meg nem jó nekünk.

Rozsomák2012 2013.01.15. 13:44:15

@nincs_itt: Kicsinyem! Most leírok egy picinyke táblázatot példaként
Adott időpontban Követelések ( forintosítva)é dev.ban is
90 Mrd Ft(deviza, ...EUR,..CHF..)
10 Mrd Ft
Össz 100 Mrd Ft

Tartozások ( forintosítva)
30 Mrd Ft( deviza,...EUR,...CHF)
60 Mrd Ft
Össz 90 Mrd Ft

És ez több év beszámolójában,és a devizakövetelés nő a tartozás csökken.
Gondolom, ez nem jelentheti azt, hogy mondjuk 2003-ban volt a banknak devizája pl betétekből,kötvényből, azt kihelyezte,utána gyorsan visszafizette és ő most már forintban tartozik. Ha így is van, akkor viszont a bank még alacsonyabb árfolyamon fizette vissza a saját deviza tartozását tehát, ha mos magasabb árfolyamon számol el az adósaival akkor az neki árfolyam nyereség és a két kamat közötti különbséget bőven ki tudná gazdálkodni.De nem utolsó sorban nem kellene sírdogálni az árfolyam veszteségen, ami nincs.
Most ez így érthető galambocska?

Rozsomák2012 2013.01.15. 13:57:48

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ez a hozzászólásod nem semmi!!!Ki bántott ? És ha nem tudnál olvasni egy szóval sem írtam, hogy az állami szférában dolgozom! Immár 25 éve saját cégem van, még a nagy rváltás előtt kiléptem a csordamelegből.De ez nem magyarázkodás akar lenni csak tényközlés, hogy világosabb legyen. Te meg szedd össze magad ( de ne úgy, hogy a kutyába rúgsz)és próbál emberi módon( vagy kedves állati módon) nyilatkozni. Szóval gyógyszer, egy pohár hideg víz és pihenés, közben gondolj eg jóképű, kockás hasú férfire, mert úgy látom az hiányzik.

nincs1itt 2013.01.15. 13:58:22

@Rozsomák2012: Na akkor, ha tényleg azt hiszed, hogy a lakossági hitelezés a fő profilja egy banknak, akkor komolyan újra kell olvasnod egyet, s mást...
Ha jól értem, javíts ki ha nem, akkor bank felé TARTOZNAK 100 milliárdocskával, viszont a bank "csak" 90 milliárdocskával tartozik mások felé, azaz 10 milliárd a "haszon"... Szóval, egy éves beszámolóból levezetni a saját deviza alapú hiteledet... Inkább nem mondok semmit. Továbbá, ebből az éves beszámolóból, a korábbi évek portfólióját kikövetkeztetni Matolcsyra valló teljesítmény. Az "árfolyam veszteség" terén valóban egyet értünk, de kifelejted, hogy a bank vételin veszi tőled a forintot, amikor törlesztesz, az eladásin pedig adja, amikor a hitelt felveszed és ez minden alkalommal megismétlődik, amikor úgynevezett forduló nap van. Ugyanis neked pl. CHF-ben tartja nyilván, de forintban könyveli és követeli.

Rozsomák2012 2013.01.15. 14:01:09

@kela-bá: Szintén szép napot! Gyakran megbánom a hozzászólásaimat, mert nagy meglepetésemre nem véleményt cserélünk, hanem "kiabálnak" velem. Sajnálatos! De azért nem adom fel.

Rozsomák2012 2013.01.15. 14:14:34

@nincs_itt: Lehet, hogy nagyon értelmetlenül fogalmazok,de félreértettél. A 10 Mrd forint nyilván nem a haszon, hanem más forrás pl saját tőke, amit az alapító adott, meg az előző évek eredménye stb. Nem, a kis táblázatom azt akarta mutatni, hogy a bank egy adott időpontban ( 2.. dec 31) 90 Mrd forintot tart nyilván deviza követelésként, ami nem forint és 30 Mrd-ot devizában való tartozásként, ami nem forint. Tehát 60 Mrd " deviza" követelést nem deviza tartozásból finanszíroz, de úgy számol vele mintha az lenne.Nem egy éves beszámolót néztem meg, hanem 3-4 évet és abból vontam le a következtetéseimet. A portfóliónak csak egy része a betétgyűjtés és hitelkihelyezés ( bár ez a fő profil a ker bankoknál, ha jól tudom).Ez utóbbit azért jegyzem meg, hogy a klf. egyéb ügyletekkel jól el lehet költeni az egyébként lecsapódó árfolyamnyereséget.Most így érted, hogy mit is akarok mondani?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.15. 14:23:49

@Rozsomák2012: "Rozsomák2012
ÜzenetküldésAktivitásAdatlap
Adatlap
Rozsomák2012 0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban"

udvozlom kuminferi gazdadat.

arrol nem okositottak ki a berkommenteloi tanfolyamon, hogy ki ez a ribi itt az avartaromon?

o vigyaz az erkolcseidre:-D

nincs1itt 2013.01.15. 14:32:01

@Rozsomák2012: Na akkor lécci fejtsd ezt ki, de ne úgy mint Fletó az igasságot:
"Tehát 60 Mrd " deviza" követelést nem deviza tartozásból finanszíroz, de úgy számol vele mintha az lenne." Mert az én olvasatomban, ez a 60 milliárd deviza követelést, ahogy azt már írtam is, devizaként tartja nyilván, DE FORINTBAN követeli az adóstól...
A könyvelés-technikai részleteket most hagyjuk, mert a Scarface óta tuggyuk, hogy nem életbiztosítás.
Szóval, ez NEM a bank tartozása, hanem a Tiéd(az összes deviza ALAPÚ hitelt felvevőé). Tartozik/követel kicsit nyakatekert, de azért érthető terminológia...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.15. 14:52:35

@nincs_itt: nem azert van, hogy megertse

azert van itt, hogy a google kereso ne csak kormanyellenes velemenyeket dobjon ki.

nincs1itt 2013.01.15. 14:57:02

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Jajj, pedig majdnem tanárnak képzeltem magam... Pedig durvára nincs kedvem ilyesmivel bíbelődni, de ha ennyire meg akar érteni valaki, valamit akkor igenis válaszolni kell! Szóval a baj ott van, hogy aki egyszer járt bankban, az azonnal közgazdász és/vagy bankszakember egyszerre... Olyan ez mint a foci, mindenki ért hozzá. Elolvasnak valamit, azonnal a 30-50 ezer CHF-es hitelükre vetítik és máris kész a "megértés".

nincs1itt 2013.01.15. 15:29:51

@Rozsomák2012: Na ezt korábban is akartam ajánlani, Kásler Árpád(gugli jóbarát ;oP)
index.hu/gazdasag/2013/01/15/az_eu_vizsgalja_az_otp_peret/
Szóval, csak azért, hogy értsd, nem védem a bankokat, de illik az ellenfélből pontosan és alaposan felkészülni!!

Rozsomák2012 2013.01.15. 15:36:44

@nincs_itt: Szóval azt hiszem most már közeledünk. Vegyünk egy vegytiszta esetet én vagyok a bank egyetlen adósa és Te vagy az egyetlen aki betétben elhelyezett nála mondjuk 150 forintot.
Tehát forintban követel tőlem, de deviza alapon, azaz most 246 Ft-ot követel( 1 CHF-t), de amikor én visszafizetem mondjuk 10 év múlva, akkor is 1 CHF-t de pl. 500.-Ft-ot, mert annyi az árfolyam. Ő viszont a forint betétesének ad abs 150 Ft-ot visszafizet. Amikor én felvettem az 1 CHF hitelt akkor nekem 150 Ft ért adta el, mert annyi volt az árf ( és most hagyjuk a vételi eladási difft meg a kamatokat,mert az más történet )Tehát 10 év múlva a bank kap tőlem 500 Ftot és kifizet a betétesének 150 Ft-ot marad nála 350 Ft amivel azt kezd amit akar és egyszerűen azon az alapon hogy deviza alapon számol. Ez még hagyján, de szövegben elő is adják, hogy nekik mekkora veszteségük van, ha mondjuk valaki 190 Ft-on végtörleszt. Ha a kamatdifferenciákat is kompenzáljuk akkor is kell maradnia eredménynek ezen az ügyleten. Most egy kicsit érthetőbb voltam?

Rozsomák2012 2013.01.15. 15:44:03

@nincs_itt: A linkedre amit most elolvastam, amiről én írtam nem erről szól, hanem egy alap " tévedésben tartásról", ami már egy kicsit Btk-ás ügy is lehet.
T.i. a bankok folyamatosan azt kommunikálják, hogy nekik árfolyam veszteségük keletkezik, mert amikor ŐK törlesztenek akkor a mostani árfolyamon kell a deviza tartozásaikat fizetni. NA, EZ NEM IGAZ. mert ha ők a forint betéteseiknek fizetnek vissza, akkor nincs árfolyam csak mezei forint.Erről írtam az előbb.

Rozsomák2012 2013.01.15. 15:50:15

@Zabaalint: Szó nincs erről! Az árfolyam többlet jól elbírta a kamatdifferenciát bank szinten.

Rozsomák2012 2013.01.15. 15:52:06

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Akkor Te vagy a bérkomment tanf "agent provocateur" tagozatán az az éltanuló! Grat!

Emmett Brown 2013.01.15. 15:55:07

@Rozsomák2012:

Legyen inkább két ügyfele a banknak, te és én! Ha odamegyünk hogy: te kéred a 150Ft-ot CHF kamattal (4%) vagy én kérem ugyanazt a 150 Ft-ot 8%kal.

Ha @nincs_itt: berakta a 150 Ft-ját 6%-os betéti kamaton, akkor nyilván nekem fogja a hitelt nyújtani, de mivel Veled is szeretne üzletet kötni, ezért körülnéz a nemzetközi piacon, hogy tudna-e esetleg 2%-on CHF-t felvenni.

Rozsomák2012 2013.01.15. 16:00:43

@Emmett Brown: Most már tényleg szégyenlem a saját szájjártatásom(írásom). Vagy rosszul magyarázok, vagy tényleg nincs igazam. De Neked azért még annyit, csak, hogy nyugodtabb legyek, nem vett fel a bank a nemzetközi piacon CHF-t, mert a saját beszámolója szerint NEM TARTOZIK CHF_fel!! A kamat különbséget az árfolyam nyereség FEDEZI.

nincs1itt 2013.01.15. 16:01:44

@Rozsomák2012: Értelek, de kifelejted, hogy forint betétre NEM ad a bank, DEVIZA ALAPÚ hitelt. Szóval, ha a Te észjárásodat követem, akkor csak forint hitelt adhat a bank. Azt hiszem értelek, illetve azt értem, hogy hol nem érted a rendszert. A deviza alapú hitelnek a lényege, hogy a hazai THM-nél alacsonyabban kaphatod meg a kívánt összeget, viszont az árfolyam, a deviza árfolyam(HUF/CHF, USD, YEN stb) változhat, tehát Neked mint hitelfelvevőnek, ezt a nem kis kockázatot is vállalnod kell, ha alacsonyabb THM-et szeretnél elérni, ezen keresztül kisebb törlesztőrészletet(de mozgó, vagyis kisebb, nagyobb mértékben változó), azonos összeg esetén. Az meglehet, hogy a bank a betétesei forintjából vásárol devizát, azaz "tőzsdézik", hogy a megígért hozamokat ki tudja fizetni. Ezt a devizát tovább is adhatja, mint hitelt, de akkor sem direkt a forint betétekből szerzi a pénzt a hitelezéshez! Kicsit olyan, mint a kockázati tőkebefektetés, vagyis nagy hozamokat, csak jelentős kockázat mellett ajánl a bank a megtakarításaidért. Pl. ingatlan-alap, de a nyugdíj-alapba való befektetés már kevésbé "veszélyes", de a hozam is kisebb...

Még egyszer, a deviza alapú hitelezés forrása NEM a betétesek forintja, hanem a DEVIZA. Ezt miből veszi a bank, az nem érdekes a hitel kihelyezés esetén.
A táblázat, illetve éves beszámoló tartalmazza a már korábban írtak mellett, a bankkártyákon jelentkező követelést és tartozást, az itthon nem annyira elterjedt hitel-kártyák pénzeit, a bank eszköz állományát, ami nem csak pénzt és pénzhelyettesítőt jelenthet, hanem ingó- és ingatlan vagyon tárgyakat is.

Emmett Brown 2013.01.15. 16:04:14

@Rozsomák2012: linkeld be ahonnan az adataidat szerzed.

WoodrowWilson 2013.01.15. 16:06:03

@Rozsomák2012: Tehát a válságot megelőző devizahitelezés 7 évében a bankok folyamatosan buktak az üzleten, hiszen ad1) az aktuális árfolyam nem volt magasabb, mint a hitel kihelyezésekor, sőt; ad2) a devizahitel kamata jóval alacsonyabb volt, mint a forinté. Szóval évekig arra játszottak a bankok, hogy majd egyszer úgyis jön valami válság, ami eltolja az árfolyamokat?

Másik kérdés. A magyar megtakarításokból nyilvánvalóan nem lehetett finanszírozni a töménytelen mennyiségű devizahitel-kihelyezést, akkor honnan szereztek rá forrást, ha nem külföldről? Ha esetleg mégis külföldről, akkor ezt nem devizában kell-e nekik visszafizetniük?

nincs1itt 2013.01.15. 16:06:31

@Rozsomák2012: De, sajnos valahonnan előteremtette a CHF-et! Mondjuk egy Takarékszövetkezet, akinek nincs euro övezeti anya-bankja, annak is kellet valahonnan felvennie a devizát, a hitel mennyiséget nem képes saját eszközökből fedezni, tehát a bank is hitelt vesz fel. Persze egész más feltételekkel és körülmények között, mint Te. Tehát, a link szerint is tisztességtelen lehet az árfolyamon nyerészkedni, amikor a két pénz - az egyszerűség kedvéért - között is jelentős a kamat különbség. Mivel a forint-hitelek THM-je magas volt, a hitelfelvételi kedv csökkent, kitalálták a deviza alapút, amely jóval alacsonyabb kamatszinttel kecsegtetett, de a kockázat is magas...

WoodrowWilson 2013.01.15. 16:09:02

@Rozsomák2012: Mérlegen kívüli nyitott devizapozícióról hallottál-e? Ami amúgy a magyar bankok esetén kórosan magas.

Emmett Brown 2013.01.15. 16:30:48

@Rozsomák2012: nézd!

Ha ott van a banknál a 150 Ft betét, akkor abból a bank nem fog CHF elszámolást csinálni Neked, ugyanis ha az árfolyam 100 Ft/Chf-re erősödik, akkor te kifizeted a hiteledet, és örülsz.

DE!

Másnap bemegy a betétes, és kéri vissza a 150Ft-ját és a kamatait. De csak 100 Ft+kamatai van bent. Na ekkor mi történik?

Rozsomák2012 2013.01.15. 16:34:42

@Emmett Brown: www.e-beszamolo.kim.gov.hu/ és után beírod az adott bank nevét utána a kiegészítő mellékletben megkeresheted a szöveget amiről írtam

Rozsomák2012 2013.01.15. 16:36:32

@WoodrowWilson: erről beszélek,írok órák óta. A bankok az árfolyam növekedésre számítva keverik az összetételt

Rozsomák2012 2013.01.15. 16:39:33

@Emmett Brown: Na, azért az elmúlt néhány évtizedben árfolyamcsökkre nem nagyon volt példa, legalábbis középtávon, ha igen, na az a bukta és hallottál már Te is egy-két bank konszolidációról, legrosszabb esetben bezárásról, nem ?

Rozsomák2012 2013.01.15. 16:42:14

@WoodrowWilson: Igen a bankok arra játszanak, mert válság mindig van, minden évtizedben hol itt-hol ott és az árfolyam nem igazán szokott csökkenni.

Második kérdésed: nem kell deviza ténylegesen, mert csak abban számol el de valójában forintot ad és forintot kap.

Rozsomák2012 2013.01.15. 16:46:52

@nincs_itt: Sajnos lehet deviza alapon elszámolni( (nyilvántartani és számolni) a forintban felvett és visszafizetett hitelt.Ezért nevezik deviza alapúnak!A gondom csak az, hogy nem kellene sírni azon, hogy mennyit veszítenek a bankok, mert a várt haszon csökken csak ezzel és nem valódi veszteség. És köszönöm, hogy elolvastál.

WoodrowWilson 2013.01.15. 16:47:27

@Rozsomák2012: Aha, hét évig szopóágon voltak, mert sejtették, hogy úgyis jön valami rossz. Hihető.

Kitől kap forintot? Esetleg az MNB-től, csak ő drágábban adja, mint amennyiért kihelyezték a devizahitelt. Ja bocs, az nem számít ugye, mert az elméleted szerint évekig árfolyamgyengülésre spekuláltak, míg egyszer bejött.

Rozsomák2012 2013.01.15. 16:57:51

@WoodrowWilson: Na azért nézd meg azt a grafikont, de az évtől amikor elindult a nagyobb lakossági dev hitelezés

toportyánzsóti 2013.01.15. 18:02:15

@jo20000: Lehet hogy így lenne,azt a pénzt amit kapnak,magyarok kapnák jobb üzlet lenne.

biobender 2013.01.15. 19:22:51

@Vahakomb: nahat, meg egy komcsi fideszbuzi. Ezek mind egyformak.

jo20000 2013.01.15. 20:38:37

@toportyánzsóti: Nem kapnak pénzt, hanem hoznak, beruháznak, és azt viszik, amit megkerestek - ezen belül azt is, amit relatív tisztességesen kerestek meg, meg azt is, amit szemét módon - mert ilyen is van ugye.
Adókedvezményt kapnak, igen, hogy ne Szlovákiába menjenek. De egy ideje oda mennek, meg bárhová, csak ne ide.
Továbbá ne keverjük össze a mai történeteket a kilencvenes évek ősprivatizációjával, ahol persze voltak kemény elbaltázások meg sötét mozzanatok is bőven - még ha általában nem is gondolom rossz dolognak a privatizációt. Az állami vállalat Magyarországon csakis nagyon gáz lehet, vagy mutassatok egy jót.

nincs1itt 2013.01.16. 06:36:02

@Rozsomák2012: Igen, lehet. Csak annyit kérek, hogy azt értsd meg, hogy Magyarországon elvileg fizethetsz EURO-val, de az VALUTA. Tehát, a bank a kamatot a devizára számolja ki, amit NEM Mo.-on szerzett be, ezért alacsonyabb, mint a forint hitelé. Ezt a deviza mennyiséget, havonta "forintosítja" számodra - a vételi és eladási-árfolyam közötti különbséget is bezsebelve -, igen tisztességtelen, de a "szabályozás" ezt megengedte számukra. Erről meg a "nagyérdeműt" elfelejtették tájékoztatni, illetve ügyesen eldugták a szerződés "apróbetűs" részébe. A további felszámított költségek, szintén magasak és legtöbbször csak újabb bevételt jelentenek a banknak, a kamaton felül. A felháborodásod jogos, de ha harcolni akarsz ellene, akkor nagyon készülj fel!

Husz_János_Puszita 2013.01.17. 19:46:00

Én csak azt nem értem, eddig nem tűnt fel az elemzőknek, hogy a fiúk elinflálásra játszanak? Mire jó a saját nemzeti valuta, ha nem arra?
süti beállítások módosítása