Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.01.22.

Teljesült a hiánycél, de minek?

Szárnyathy Géza

Jó-jó, teljesült tavaly az a nyomorult hiánycél, sikerült 607 milliárd forintra nyomni a mínuszt, ez vitán felül fasza. De sajnos olyan, mint mikor belépsz a gyerek szobájába, ahol gyanúsan nagy a rend - azért gyanús, mert tegnap délután még tájfun sújtotta terület volt. Aztán kiderül, hogy az egész kuplerájt a szőnyeggel együtt betolta az ágy alá, a szennyest meg elkeverte a tiszta holmival.

Hát így vagyok ezzel a hiányszámmal is. Talán jobb lett volna duzzogva tudomásul venni egy 700 milliárdos hiányt, azzal, hogy bassza meg, fiúk, ez most nem jött össze, de jövőre tuti sikerül, mert annyira faszák voltatok. Csak pechetek volt, spekuláns köcsögök, gyökér bankok, ez van. De sajnos nem ez a helyzet - vagyis nem a spekik meg a bankok a hibásak.

bevetelek20121301222.JPG

Az éves bevételi adatok híven mutatják, hogy valamit sikerült nagyon elkúrni. Nem hiszem, hogy láttam valaha ennyi mínuszt egymás alatt - a tavaly januári időjárás-előrejelzést ide nem sorolva. Szinte semmilyen adónem nem teljesült, ami mégis, az pedig nem ad okot különösebb bizakodásra. A fogyasztási típusú adókban ugyan a jövedéki adó hozott pluszt és kompenzálta az áfakiesést, ám nyilvánvaló, hogy annak csak az előre hozott cigi adó emelés az oka, a fogyasztás továbbra is döglődik. De ki is fogyasztana? 

Az evások kisebb befizetéseit meg lehet magyarázni azzal, hogy a vártnál sokkal kevesebben vállalták a 37 százalékos adót és elhúztak inkább innen. Ennek azonban csak meg kellett volna jelennie legalább nyomokban. De az szja és a társasági adó is kisebb lett. Az szja-ból persze nem érdemes kiindulni, hiszen a családi kedvezmény, a szuperbruttó részbeni kivezetése felforgatta az egész rendszert. Annyi ugyanakkor leszűrhető, hogy a srácoknak nem megy a matek, kicsit más jött ki nekik, de ezt megszoktuk.

Látszik, mennyibe került a végtörlesztés, a bankok százmilliárd forinttal csökkentették ugyanis a különadójukat a végtörlesztésből származó veszteségük miatt. Ezt az apróságot sem sikerült kiszámolni, nem is tudom, mire számítottak, hol jelenik meg ez a kis ajándék a rendszerben?

A kisebb tételekben mutatkozó jelentős mínuszok nem elsősorban a költségvetésre gyakorolt hatás miatt aggasztóak, hiszen öt-hatmilliárd ide vagy oda tényleg nem számít - még normális esetben sem, nemhogy a 800 milliárdos megszorítást egy hónap alatt kitaláló Mattantyúnak. Inkább az látszik ezekből, hogy a kormánynak mennyire fogalma sincs arról, mi folyik körülötte. Azért a cégautóadót, amely a legegyszerűbb fizetnivaló a világon harminc százalékkal elnézni, az már nem kispálya. De hasonló érvényes a már említett evára és nagyjából a társasági adóra is. Az pedig külön érdekes, hogy az energiaellátók jövedelemadója 60 százalékkal csökkent, ami nem sok, 14 helyett hatmilliárd, ennyivel csökkent a jövedelmezőségük. De nekik is meg kell ugye fizetniük a Robin Hood adót, amelyet nyolcról 31 százalékra emeltek az idén. Hát biztos lesz miből.

Az idén már most látszik, hogy beszart a logarléc, se kiva, se kata nem lesz sláger, pénztárgép tuti bukta, csak hogy az adóbevételeknél maradjak. Úgyhogy csak annyit tudok mondani: Kapaszkodj, Dorothy, mert Kansas többé nem létezik.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

243 komment · 1 trackback

Címkék: költségvetés bevétel Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr765036087

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.23. 10:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mari45 2013.01.23. 12:54:18

@kennyking:
A magyar ipart nem az EU intézte el, hanem az Antal kormány, élén egy történésszel, aki úgy gondolta, hogy fillérekért is megéri eladni az állami vállalatokat, nehogy ezekre alapozva visszatérjen a szocializmus.(Ahhoz hülye volt, hogy felfogja: a rendszerváltást nem neki éa a magyar ellenzéknek köszönhetjük, hanem az akkori vezetésnek, és nem utólsó sorban Gorbacsovnak.)Akkoriban fillérekért árultak mindent, és értelemszerűen a nyugati cégek a magyar ipar színe-javát vették meg, mert nem hülyék. Ráadásul ahelyett, hogy kihasználta volna azt, hogy M.o.-nak értékes keleti kapcsolatai vannak, melleit büszkén döngetve közölte, hogy felrúgta a KGST szerződést. M.o. keleti harmada azóta is a padlón van. Nem kell az EU-t szidni, a saját politikusaink intézték el az országot.

elwood 2013.01.23. 12:56:08

@BenFranklin: "Bajnai IMF csomagját meg is kell ám fizetni."

gyurcsány vette fel, és orbán is költött belőle sokat.
szted amit orbán vesz fel magasabb kamatra azt nem kell megfizetni ?

kennyking 2013.01.23. 12:57:31

Ha az árfolyamról beszélnénk, akkor az azt jelentené, hogy mindenhol minden ugyanannyiba kerül, az eltérést pedig csak a forint árfolyama és az adott valuta árfolyama közötti különbség adja.
Ez nem igaz.Az előbbi példám Montenegróval ezt támasztja alá.Az ottani fizeteések ájróban vannak, ha átszámoljuk a mienket is ájróba akkor kb.ugyanannyi, míg a közművek árai olcsóbbak.Albániával összehasonlítva pedig még meredekebb eredmény jönne ki.( Montenegróban meg is kérdezték tőlem, hogy mi miből élünk?)

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2013.01.23. 12:58:46

Minek ide pótköltségvetés, meg minek figyelni a hiánycélra, hiszen Egely György most kap/kapott kormánytámogatással cirka 150 millió forintot alkémiai kutatásra. Majd csinál rotring ceruzabélből aranyat és LŐN KÁNAÁN. :-)

Egely féle mikro népi vaskohók országa leszünk
2013.01.22.

Nano Porfúziós Reaktor világsiker, világszám. " Itt egy újabb ÖTLET a magyar gazdaság helyrehozására! "

vilagnezet.blog.hu/2013/01/22/egely_fele_mikro_nepi_vaskohok_orszaga_leszunk

kennyking 2013.01.23. 12:58:46

@mari45: 100%-ban egyetértek.És amit Antallék nem kúrtak el, azt megtette a Horn-kormány.Azóta mindenki csak szalad a labda után.

Peterpapo 2013.01.23. 13:03:49

Kire is mondják, hogy ő Antall szellemiségének örököse? :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.23. 13:04:05

A nagy tételek nem is ezek! Pl. 75 milliárd kiesés az elbaltázott útdíjfizetési tender miatt.

@mari45: Részben igazad van. De azért az is igaz, hogy szinte semmire sem volt pénz és jobbnak tűnt fillérekért eladni, csak hogy ne kelljen rákölteni semmit.

VT Man 2013.01.23. 13:04:19

@Szevasztok:
"Mióta fele a költségvetésért a gazdasági miniszter?"

Ja, igazad van, a gazdasági miniszternek semmi köze a költségvetéshez. Hiszen semmi gazdasági téma nincs a költségvetésben.

mari45 2013.01.23. 13:16:00

@BenFranklin:
2009-ben az egész világon tombolt a pénzügyi és a gazdasági válság, nem csak nálunk, hanem minden országban hasonlóak voltak a mutatót. Azt, hogy katasztrófa nélkül túléltük azokat az éveket, Gyurcsány és Bajnai válságkezelésének köszönhetjük. 2010-ben már megindult a fejlődés, azóta viszont zuhan a gazdaság, miközben a környező országok jelentős ipari termelés növekedéssel büszkélkedhetnek. A Mercedest és az AUDI-t is a szocik hozták be, Orbán még semmi lényegest. Ezek nélkül mennyi lenne a visszaesés? A fő probléma az a gazdaságpolitika, amit Matolcsi kitalált, és az a katyvasz, amit a fidesz a jogrendszerből, a demokráciából csinált. Ép ésszel fel sem lehet fogni azt, amit ők művelnek, csak bomlott agy - vagy ami még rosszabb változat: maffia agy - képes helyeselni a ténykedésüket.

bazs 2013.01.23. 13:19:35

@kennyking: ismerős a helyzet, az elején én is savaztam rájuk, aztán már vagy 3 ciklus óta egyikre sem. Sajna nincs olyan pont a szavazólapokon, hogy egyik sem, mert akkor egyik se jutna be a parlamentbe, úgyhogy azóta nem szavaztam. De most muszáj lesz, csak, hogy rontsam nekik a boltot és esélyt kapjon más is, hogy elkújja...

mari45 2013.01.23. 13:24:29

@TrueY:
A magyar gazdaságot átalakítani, és nem felszámolni kellett volna. Az alapok ekkor lettek elcseszve. Az Antal féle dilettáns kormány és a főleg költökből, írókból, jogászokból, fogászokból stb. álló országgyűlés szellemileg nem volt képes arra a feladatra, amire vállalkoztak. Komkrét példákat tudnék sorolni arra, hogy miként tüntek el értékes vállalati vagyonok, a 4 év privatizációjának 0 volt az eredménye, mert az akkori jelentések szerint a bevételek éppen csak, hiogy fedezték a privatizáció költségeit. Megszünt viszont 1,5 millió munkahely, belerokkant a nagy diadalma cca. 3 millió ember, jelentős részük azóta sem tudott felállni a padlóról.

kennyking 2013.01.23. 13:28:16

@bazs: Én mindig szavazók, de úgy vagyok vele , mint a lottó számokkal.Sosem találom el a nyertest.Sőt ( leszámítva azt az ominózus szdsz dolgot), még később sem lett tényező, hogy legalább elmondhassam, hogy ugye, én ezt már évekkel előbb tudtam, láttam...:)

kennyking 2013.01.23. 13:30:16

@mari45:
" Az Antal féle dilettáns kormány és a főleg költökből, írókból, jogászokból, fogászokból stb. álló országgyűlé"
Hát, ha még csak azok lettek volna, akkor nem okoztak volna ekkora kárt.Sokkal több van a számlájukon.( Ráadásul a mai napig ott sertepertéznek a közéletben.) Nagyon nem véletlen, hogy Mo.-on nem lett ügynöktörvény.

Kámasuka 2013.01.23. 13:47:54

@mari45: 2009-ben az egész világon tombolt a pénzügyi és a gazdasági válság, nem csak nálunk, hanem minden országban hasonlóak voltak a mutatót. Azt, hogy katasztrófa nélkül túléltük azokat az éveket, Gyurcsány és Bajnai válságkezelésének köszönhetjük.

- Akkor nézegesd hogy mennyi volt a környező országokban a 2009es visszaesés, annyit segítek hogy ennyi=6,5 sehol sem volt.

DE: 2002től 2008ig konjunktúrában sikerült az adósságot durván megemelni, a munkanélküliséget 6ról 10re felnyomni. Ezek a szocialista vívmányok.

hümhüm 2013.01.23. 13:49:32

"teljesült a hiánycél, de minek?"

Hülye. Ha nem tudod, minek írsz róla blogot?

Amúgy a beidézett táblázat néhány sora fura:
1. ha a regadó tervezett és teljesült értéke egyaránt 14 Mrd Ft, akkor az miért -3%?
2. A "M.személyek jogv. megszűnéséhez kapcs. egyes jöv. különadója" megnevezésű sor elég bűbájos, mert összege sehogy nincs benne a fölötte levő főcsoporti összegben (Lakosság befizetései), amellett példátlan, 1043 milliárd forintos többletet mutat ki (+522%!).
Ez mi a fene, vagy ki a hülye?
Ezek után hiteles ez a táblázat?

Amúgy Szárnyathi mester a sok mínusz eltérést kifogásolja (mi mást is tudna egyebet?), ugyanakkor a plusz eltérésekről egy szót sem ejt. AZ olyan snassz lenne...
Szárnyathikám, készítettél-e már te valaha valamilyen egész évre szóló, sokelemes, több bizonytalansági tényezőt is használó költségvetést? Pl. egy vállalati vagy önkormányzati költségvetést?

konrada 2013.01.23. 13:50:28

@mari45:
Na ja.
Az EU -4%-on volt, ehhez képest voltunk -6,7%-on.
Ez meg már milyen jó!
Főleg, hogy a következő év 2% feletti EU növekedés mellé sikerült 1,1%-ot hozzá tenni.

Ellentlétben a gonosz zorbán tavalyi évével, mikor az EU minusz 0,4%-kal hasított, de nála csak -1,2% jött össze...

Kámasuka 2013.01.23. 13:50:42

@kennyking: Azért azt se felejtsük el, hogy Antall sem tiszta lappal, hanem egy vagonnyi kádári államadóssággal kezdte a piacgazdálkodást...

kennyking 2013.01.23. 13:55:44

@BenFranklin:
Azért nem volt vagonnyi.20 milliárd volt, amiből egyébként 1 milliárd volt a kesh ( 81-ben), a többi kamat.( mert Fekete és Surányi olyan feltételekkel vette fel, hogy nem lehetett visszafizetni.Egyébként onnantól kezdett dirigálni az IMF,egyre több gazdasági törvényt hoztak meg a nyomásukra, aminek a vége a rablóprivatizáció lett.De ez más tészta.)
A 20 milliárd könnyedén visszafizethető lett volna, ha a privatizációnak az lett volna a célja, hogy rendezzük az államadósságot.Valamiért ( vajon miért nem?) nem rendeztük.

konrada 2013.01.23. 14:00:14

@kennyking:
Áldott jó amnézia!Mennyi mindenre jó!;))

Elfelejteti, hogy a spontán privatizációs törvényt még a Németh kormány fogadta el...
elfelejeteti, hogy az államcsőd hiányát elkerülendő meghozott adóemelési javaslatokat a szadesz vezette (maszop támogatta) blokád söpörte el, és amely miattnem maradt más választás, mint a privatizáció kiterjesztése...
elfelejteti, hogy a KGST felbomlása nem a magyarok akarata, hanem a piacvásárló nyugati cégek dömpingárai söpörték el...
...és persze elfelejteti azt az apró kis tényt, hogy az akkori kormány körül sertepertélő, ma már felettéb ügynökgyanús egyének melyik pártnak a javára is lettek ügynökök...

Ó áldott amnézia!;))

Kámasuka 2013.01.23. 14:05:32

@kennyking: GDP arányosan sok volt, és az számít. Antallék azt baszták el, hogy nem mondtak rá NEMet, mint a lengyelek.

kennyking 2013.01.23. 14:12:31

@konrada:

" Elfelejteti, hogy a spontán privatizációs törvényt még a Németh kormány fogadta el..."
Nem állítottam az ellenkezőjét.Tudom, hogy így volt.
" elfelejteti, hogy a KGST felbomlása nem a magyarok akarata, hanem a piacvásárló nyugati cégek dömpingárai söpörték el..."
Így van !
" ...és persze elfelejteti azt az apró kis tényt, hogy az akkori kormány körül sertepertélő, ma már felettéb ügynökgyanús egyének melyik pártnak a javára is lettek ügynökök..."
Így van ! Nem tudom, hol írtam ezek ellenkezőjéről.

konrada 2013.01.23. 14:18:21

@BenFranklin:
A lengyelek elkergették a maguk kommunistáit már 80-ban a halál ....ra, 89-re meg már csak azok maradtak, akik semmit nem szégyeltek, de azokat meg még könnyebb szívvel küldték utánuk.

...S ott még esélye sem volt bekerülni teszem azt LEP névvel a parlamentbe nekik, nem hogy kapjanak kisérlezgetésre még 3 négyéves időszakot.

...főleg úgy, hogy emiatt is itt nem lehetett kinyitni az aktákat, és emiatt sok fontos ember működött távírányítással, olyanok, akik emiatt nem mondhatták ki hogy NEM.

kennyking 2013.01.23. 14:20:58

@BenFranklin: GDP arányosan tényleg sok volt, de mint említettem, az adósság döntő része kamat volt,tehát nem a gazdaság teljesítménye okozta a csődöt.( vagyis azért az is, de nem döntően)
A csődközeli állapot inkább emberi tényezőknek volt köszönhető, mint a viszonylag jól teljesítő gazdaságnak.
Csak egy példa.A mezőgazdaságot nem kell ecsetelni, lépjünk is túl rajta.Viszont volt egy jó pár színvonalas ipari termékünk, ami a fejlődő világban piacképes és keresett volt.Azt szokták mondani, hogy persze, de Németország, Usa meg a többi vezető ipari ország nem vásárolt tőlünk.Csak elfelejtik, hogy nem azért nem vásárolt, mert szar volt a termék, hanem mert ellenséges katonai tömbnek voltunk a tagja.Az ember nem vásárol ( nem gazdagítja) az ellenségét.Erre példa, hogy a nyugati cégek a privaticációt követően azonnal tönkretették, megsemmisítették a jól teljesítő cégeket.Magyarul, likvidálták a konkurenciát.A magyar termékek Uruguay-ban, Egyiptomban, stb ( fejlődő piacokon) nagyon jó ár/ érték mutatókkal rendelkeztek.

konrada 2013.01.23. 14:25:10

@kennyking:
Akkor ezek szerint tudod, hogy az Antall kormányról sok mindent lehet mondani, de azt nem hogy sok lehetőségük lett volna...

...s ha még tudjuk azt is, hogy abban a döntéshozók jó része zsarolható volt egy bizonyos elmentett aktaállomány miatt...
...és hozzátesszük azt, hogy az, akinek össze kellett volna őket fogni, halálos beteg, majd halott lett,
úgy a determináltság eléggé egyértelmű.
Nem véletlenül mondta Antall megkeseredve élete végén a bírálóknak:
"tetszettek volna forradalmat csinálni.."

VT Man 2013.01.23. 14:28:55

@OrangeOrder:
"Tombol a demokrata ellenzék.

Képzelem, mi lenne, ha nem sikerült volna a hiánycél. Akkor lenne itt aztán triplabóvli-kontárkormány-skandálás, még hangosabban."

:-)

Bizony, ez a "van rajta sapka, vagy nincs" effektus.

Ha teljesül a hiánycél, akkor az a baj, ha nem, akkor az.

Ha teljesült, akkor bele kell kötni valamibe.

Ez majdnem olyan jó, mint az EU bizottság, aki kijelentette, hogy "rendben, a 2012-es hiánycél meglesz, de a 2015-ös biztos nem lesz meg!"

Peterpapo 2013.01.23. 14:28:57

@konrada:

Igazad van. Antall hozzáértése abból is jól látszott, hogy 100 napot kért negyven év elcseszéseinek a rendbe tételére.

Vagy esetleg elfelejtetted?

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.23. 14:30:40

@VT Man: Ja. Azt nem feledve, hogy az MSZP-SZDSZ 8 éve alatt egyszer sem sikerült, és AZ milyen áron nem sikerült.

Komolyan, ezeknek semmi se jó.

kennyking 2013.01.23. 14:32:18

Én inkább negativnak látom az Antal-kormány ténykedését és az elbaszott huszonkét évünk fundamentumait is ők rakták le.
Hogy sok lehetőségük lett volna? Hm....Szerintem lényegesen több, mint most orbánéknak, vagy előtte Gyurcsányéknak.Több út állt előttük, a legrosszabbat választották.És miért? Meg is adtad a választ."...s ha még tudjuk azt is, hogy abban a döntéshozók jó része zsarolható volt egy bizonyos elmentett aktaállomány miatt..."
A híres kijelentése pedig végtelenül cinikus, így utólag meg főleg.

Muzsikok közt 2013.01.23. 14:35:01

@OrangeOrder: Komolyan, ezeknek semmi se jó.

- dehogynem, ezek csak a rezsicsökkentésből értenek. Remélem lesz virsliosztás meg szegfüosztás is, hülyének is megéri.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2013.01.23. 14:48:57

Azért van így, azért csinálja így a fidesz mert különben ezek a zsindexes blogpicsogók nem tudnának miről picsogni.

Peterpapo 2013.01.23. 14:52:30

@OrangeOrder: @Zuckerbrot:

"Komolyan, ezeknek semmi se jó."

Dehogy nem. Az például nagyon klafa lenne, ha Viktor eltakarodna végre a vérvörösbe.

VT Man 2013.01.23. 15:00:25

@Zuckerbrot:
"És akkor mi lenne? "

10% GDP-arányos költségvetési hiány :-)

Peterpapo 2013.01.23. 15:01:19

@Zuckerbrot:

Annyi nem elég, hogy jó lenne?

blah 2013.01.23. 15:01:31

@Zuckerbrot: reménykedhetnénk, hogy őt már tényleg nem tudja senki alulmúlni :)

Peterpapo 2013.01.23. 15:03:12

@Zuckerbrot:

De ha tényleg kíváncsi vagy rá, akkor azt gondolom, hogy kevesebb hülye lenne az országban.

Kakimaki0123456789 2013.01.23. 15:14:22

@mari45: Ne felejtsuk el hogy ez abban az idoben volt amikor a Szovjetunio osszeomlott es annyira nem volt pnzuk hogy MIG-ekkel fizettek inkabb, abbol volt nekik sok. Tehat a keleti kereskedelmi kapcsolatok akkoriban nem hoztak volna sok penzt.
Talan a Bokros-fele stabilizacios csomagot kellett volna elobb vegrehajtani, nem csak akkor amikor mar minden kitel szakadt - ahogy most is szakad...

Peterpapo 2013.01.23. 15:15:38

@Zuckerbrot:

Mily csodás a magyar nyelv! Például ez a mondatod (Aha) különböző értelmet nyer, attól függően, milyen hangsúllyal mondod:

1. Beléd nyilallt a felismerés, hogy beszélgető partnerednek igaza van.

2. Nem osztod beszélgető partnered véleményét.

3. Gondolkodóba ejtett beszélgető partnered véleménye.

4. Tudomásul vetted beszélgető partnered véleményét.

5. Halottad ugyan, hogy beszélgető partnered mit mondott, de nem érdekel a véleménye.

Írásban ez sajnos annyira nem jön át.

Kotkodus 2013.01.23. 15:30:30

@Zuckerbrot: @OrangeOrder: @VT Man:
minden elismerésem viktorkáé a novemberben módosított hiánycél decemberi tartásáért és örülök neki, hogy ti erre ilyen büszkék vagytok, azonban remélem észrevettétek, hogy kormányunk minden egyéb gazdasági mutatót 1 mutató sikeressége alá rendelt.

van 1 sikeres makro-mutatónk és az összes többi katasztrofális... a beruházások, céges bevételek, a belföldi fogyasztás, a versenyszféra munkarőfelvétele stb. egyre meredekebben csökkennek és nem látszik, hogy mitől indulna be a növekedés (sőt; azt sem látni, hogy mitől állna le a zuhanás...).

nem akarom elrontani az örömötöket, sőt; veletek szeretnék örülni hazánk sikerességének! ezért kérlek szépen titeket, áruljátok el, hogy a tavalyi "felemelkedés" után (a közgépen és néhány fidesz/mszp maffiás oligarchán kívül) kinek is jött el az aratás éve 2013ban!

alig várom, hogy az összes rosszindulatú liberálbolsevik gazdasági cikk után megtudhassam végre tőletek, hogy melyek jelenleg hazánk sikerágazatai!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.23. 15:32:25

@Kotkodus: Nekem és kedves családomnak az aratás éve már ott eljött, amikor 2011-ben elkezdték lecsökkenteni az SZJA-kulcsot.

Kacsura 2013.01.23. 15:37:47

@OrangeOrder: Khm.. Pont azt kérdezi, hogy rajtatok kívül..

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.23. 15:39:37

@Kacsura: "Közgépen és néhány fidesz/mszp maffiás oligarchán kívül" - megtisztelő, hogy ezekbe a halmazokba tartozhatok valaki szerint.

Kotkodus 2013.01.23. 15:40:32

@VT Man: látom nem érted... a hiány önmagában csak egy szám. csak az többi makro-mutatóval kiegészítve nyer értelmet.

alig várom, hogy a makrogazdasági mutatók együtt-hatásával meggyőzz engem, hogy az ország TÖBBSÉGE jó irányba halad!

Kakimaki0123456789 2013.01.23. 15:42:22

@OrangeOrder: Hacsak nincs min. 3 gyereked es nem vagy kogazdag, a realberek csokkenese es az inflacio (amit nem tudom hogy szamolnak) siman elvitte az SZJA csokkentes hatasat.
Ja es hacsak nem fizetted vissza parnacihabol a lakashiteled.
Mindenki mas rosszabbul el mint 2 eve :)

Szelid sunmalac 2013.01.23. 15:43:34

@mari45: Gorbacsovnak nem volt celja a rendszervaltas, csak epp kicsusztak a dolgok a keze kozul.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.23. 15:44:04

@Kakimaki0123456789: Most, hogy így mondod, igazad van. Rosszabbul élek, mint két éve. Bajnai és az MSZP alatt sokkal jobb volt! Boldogabb is voltam, a faszom is nagyobb volt.

Kotkodus 2013.01.23. 15:46:02

@OrangeOrder: őszintén örülök, hogy vannak nyertesei is a rendszernek, azonban ez a válasz nem volt túl hazafias; nem úgy tűnik, hogy aggódnál azon honfitársaidért, akik nem tudják megvenni az alapvető élelmiszereket...

egyébként elmondanád azt is esetleg, hogy te és kedves családod mely sikerágazat alkalmazottai vagytok?

blah 2013.01.23. 15:46:26

@OrangeOrder: hadd tegyem rendbe a kérdést. Értem én, hogy csökkent az szja, én is örültem neki, viszont maga a gazdaság ebből hogyan is profitált miközben a többség rosszabbul járt az adójóváírás kivezetésével? A hiánycél is ilyen fideszes észjárás szerint került tartásra, azt bárki megcsinálja, hogy szarrá adóztat mindent csak aztán amikor a gazdaság teljesítőképessége már nem bírja el mint jelen esetben akkor zsákutca van.

Peterpapo 2013.01.23. 15:53:59

Maradjatok már magatokank! Nem értitek? Sikerült tartani a hiánycélt és ez a lényeg!

Pénteken volt egy ezres a zsebemben. Azóta nem ettem, nem ittam és a gyerek sem kapott semmit sem, de boldog vagyok, mert az ezres még mindig a zsebemben van.

Peterpapo 2013.01.23. 15:57:37

@OrangeOrder:

"Boldogabb is voltam, a faszom is nagyobb volt."

Ez most mit jelent? 3 helyett 2 centis lett, vagy most már nem tudod bekapni?

zaphodbeeb 2013.01.23. 16:07:31

Ez a táblázat fasza, de én nem ebben látom a bajunk fő okát.
Szerintem a gond a következő: A külkereskedelmi mérleg hiányuk Oroszországgal (2012. jan-okt) kb. 900mrd ft, Ázsiával (jórészt Kína) kb 1050mrd ft.
Nem lehetne ezektől megkövetelni a viszonosságot a kereskedelemben? Vegyenek tőlünk többmindent vazze! Ebben sokkal több kormányzati ráhatás kellene.

ac07 2013.01.23. 16:16:39

@OrangeOrder: Azt amit egyébként a Bajnai kormány kezdett el és folytatott volna? Annyi különbséggel, hogy a minimálbért vagy kevéssel fölötte keresők nem jártak volna rosszabbul, viszont a nagyon sokat keresők (havi 1 millió fölött) meg nem jártak volna annyira jól?

joska61 2013.01.23. 16:18:25

Régi Goebbels-i módszer. Harsogjuk a kis sikereket, ezzel elterelve a figyelmet a nagy bajokról.

Kotkodus 2013.01.23. 16:23:55

@Zuckerbrot: @VT Man: @OrangeOrder: ironikus, hogy dicséritek t. kormányunk gazdasági eredményeit, de egyikőtök sem tud 1 sikerágazatot sem megemlíteni...
úgy tűnik a mi "vitánk" ezzel le is zárult...:(
pedig úgy örültem volna, ha fel tudtok vidítani valamilyen pozitív eredménnyel, amelyről esetleg még nem hallottam!

tudjátok, én tiszteletben tartom a ti értékrendeteket és semmi bajom azzal, hogy valaki a tények ellenére hinni akar valamiben, vagy valakiben. ez szívetek joga! azonban sok megaláztatástól megkímélnétek magatokat, ha előre leszögeznétek, hogy ugyan tényszerűen ezt nem tudjátok megmagyarázni, de ti HISZTEK viktorkában/nak... addig is erős hitet kívánok, nektek! szükségetek lesz rá...

VT Man 2013.01.23. 16:27:59

@blah:
" hadd tegyem rendbe a kérdést. Értem én, hogy csökkent az szja, én is örültem neki, viszont maga a gazdaság ebből hogyan is profitált miközben a többség rosszabbul járt az adójóváírás kivezetésével?"

Szerintem a többség nem járt rosszabbul.
- Akinek 1-2 gyereke van, az jobban járt, még ha ki is vezették az adójóváírást.
- Aki minimálbéren van, annak kompenzálták (emelkedett a minimálbér)

Sokan rosszabbul jártak (sokan közülük persze "minimálbér + zsebbe konstrukcióval"), de szerintem nem a többség.

Amúgy a Bajnai-Kóka féle SZJA se volt rossz ötlet:

"Többek között Kóka Jánosé, aki 9817/27-es számon benyújtott módosító indítványában a Reformszövetség elképzeléseire hivatkozva azt javasolta, hogy 2011-től az összevont jövedelmek 15 millió forintig az alsó, azaz 17%-os kulccsal adózzanak.
[...]
A módosítás értelmében tehát az eddigi 417 ezer forintos bruttó havi jövedelemhez képest még a havi bruttó 1 millió 250 ezer forintos jövedelem is 17%-kal adózott volna, és csak az efeletti részre vonatkozott volna a felső, 32%-os adókulcs."

Szevasztok 2013.01.23. 16:29:16

@OrangeOrder: "Nekem és kedves családomnak az aratás éve már ott eljött, amikor 2011-ben elkezdték lecsökkenteni az SZJA-kulcsot."

Tipikus fideszes panelproli mentalitás!

Ha neked több jut 20 Ft-tal, akkor felőled akár megdögölhet a fél ország! Gratulálok!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.23. 16:32:43

@Szevasztok: Sajnálom. Az a baj, hogy az MSZP-SZDSZ se tudta ennek az ellenkezőjével bizonyítani, hogy jól viszi az ügyeket.

A nép a Fidesznek szavazott bizalmat, és a legfontosabb számok jönnek.

Nem tökéletes minden (szerintem még így is túl sok SZJA-t fizetek), de egyelőre nem tudok jobbat a Fidesznél.

Majd a Nép dönt, és tuti jobb lesz Bajnaiékkal, vagy akárki is van a helyén.

Én csak egy szavazó vagyok, és azt nézem, hogy nekem most mi a jobb. Majd a szegények megint megszavazzák, hogy húzzanak le tőlünk 50%-ot a bruttóból, biztos jobb lesz és dübörögni fog a gazdaság.

Szevasztok 2013.01.23. 16:33:46

@VT Man: "Szerintem a többség nem járt rosszabbul."

A reálkeresetek 2 éve CSÖKKENNEK, ugyanekkor a vállalkozások kaptak egy 10-20%-os bérköltség emelkedést.

Valóban senki nem járt rosszabbul...

Szevasztok 2013.01.23. 16:36:58

@OrangeOrder: "Sajnálom. Az a baj, hogy az MSZP-SZDSZ se tudta ennek az ellenkezőjével bizonyítani, hogy jól viszi az ügyeket."

És kit érdekelnek ezek a fent említett "urak"???

Az a lényeg, hogy mivel kaptál bémi üveggyöngyöt, ezért Te jól érzed magad. Ha nem veszed észre, hogy ez mennyire KÁROS az ország egész társadalmának, akkor tartom a panelproli jelzőt rád nézve.

VT Man 2013.01.23. 16:53:12

@Szevasztok:
"Az a lényeg, hogy mivel kaptál bémi üveggyöngyöt, ezért Te jól érzed magad. "

Rohadt nagy üveggyöngy ám!

A Gyurcsány-Bajnai alatt egy nettó 300 ezret kereső ember ember havi 470 ezret fizetett TB+SZJA-ban (munkáltató terheivel együtt), most pedig "csak" 300 ezret fizet TB+SZJA-val.

De te irigy vagy, mert mi az, hogy "csak" 50%-ot von el tőle most az állam?

Zedder 2013.01.23. 16:56:31

@OrangeOrder: "Nem tökéletes minden"

Én kíváncsi lennék pl. arra, hogy a fejvesztés terhe mellett kötelezően kitöltendő népszámlálási adatok miért nem lettek még nyilvánosságra hozva?

Vajon még a worst-case scenarióknál is kevesebb honfitársunk maradt az országban? Vajon London már tényleg a 2. legnépesebb "magyar" város? Vajon mit fog mutatni a 2012-es német- és osztrák bevándorlási statisztika, tovább emelkedik a 2011-eshez képest? Vajon hányan lépnek le idén a további kilátástalanság (szegények, tudod, akiknek kajára sincs már pénzük) vagy épp a járulékplafon eltörlése (tehetősebbek és képzettek, akikre építhetne az ország) miatt?

Megannyi kérdés, de örülök, hogy szerinted jól haladnak a dolgok!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.23. 16:59:38

@Szevasztok: Nyugodtan hívhatsz bárminek, akár zsidónak is.

Én EGY szavazó vagyok, akárcsak te vagy a többiek itt. Úgy érzem, hogy az én érdekeimet a Fidesz kellően képviseli.

Ha a többség úgy lesz vele, hogy neki nem, akkor törvényszerűen bukik a kormány, ahogy az már előfordult párszor.

Engem nem gyűlölni kell, hanem elfogadni, hogy valaki így látja. Ez is egy vélemény.

Kotkodus 2013.01.23. 17:08:13

@OrangeOrder: tény, hogy az mszp-szdsz 7 éve nem volt egy sikertörténet (ezzel szemben bajnai 1 évét bármelyik európai kormány büszkén felvállalhatja; amit a fidesz meg is tett... külföldön).

azonban, ha azt is értékeljük, hogy azt a 7 évet koalícióban (heterogén kormány) és erős és heves ellenzékkel szemben kormányozták végig, amíg a fidesz tevékenységét 2/3-os homogén kormány és kvázi nem létező ellenzék kísérte, akkor szerintem joggal vár el egy szavazó SOKKAL jobb eredményeket, mint 1 sikeres makro-mutatót...

nem ítéllek el azért mert saját érdekeidet tartod szem előtt (amíg nem hivatkozol a "nemzet" érdekeire; ugyanis akkor képmutató vagy), azonban érdeklődve megkérdeznélek, hogy ezek vajon rövid- avagy hosszú-távú érdekek?

azért kérdezem, mert elvileg, ha nőtt a nettód az nyilván azt jelenti, hogy alkalmazott vagy. és amennyiben nem nagyon van kis hazánkban sikerágazat (nem emlékszem, hogy tudtatok volna ilyet említeni), akkor te egy olyan ágazat alkalmazottja vagy, amely biztosan nem túl sikeres... szerinted neked mi a hosszú-távú érdeked: nőjön a nettód, vagy legyen sikeres az ágazatod? szerinted mi garantálja jobban családod hosszú-távú megélhetését?

tényleg nem zaklatni akarlak, csak kíváncsi vagyok, hogy felismerted-e már ezt az összefüggést...

kennyking 2013.01.23. 17:10:18

@Kotkodus:
Tehát az a jó, ha rossz? Most már értem miért tartjátok nagyra a Gyurcsány-Bajnai kormányt.

Szevasztok 2013.01.23. 17:14:28

@OrangeOrder: " Úgy érzem, hogy az én érdekeimet a Fidesz kellően képviseli.
(...)
Engem nem gyűlölni kell, hanem elfogadni, hogy valaki így látja. Ez is egy vélemény."

Nem gyűlöllek, csak azt írtam, hogy aki egy kormányt az alapján értékel, hogy NEKI az ő személyes érdekeinek pozitív vagy sem az a panelproli.

Ez igaz, ha az SZJA miatt ujjong, meg akkor is ha a 10%-os rezsicsökkentés miatt. Tök ugyanaz.

Viszont akkor ismerje be, hogy őt 20Ft-ért meg lehet venni és ne ossza az észt, hogy a kormány ilyen fasza meg olyan jó!

Szevasztok 2013.01.23. 17:21:16

@kennyking: "Tehát az a jó, ha rossz? "

Nem!

Egy intézkedés akkor jó, ha a hatásai HOSSZÚTÁVON is fenntarthatóan fejtenek ki pozitív hatást a társadalom jelentős rétege számára úgy, hogy közben SENKINEK nem okoznak aránytalan hátrányt, vagy aránytalan előnyt.

És képzeld egy hatás lehet attól még határozottan pozitív ha rövidtávon anyagilag nem előnyös, és fordítva: egy rövid távú anyagi előny hosszabb távon lehet káros hatású.

kennyking 2013.01.23. 17:21:25

@Szevasztok:
Én nem értelek titeket.Az a kormány jó, aki nem kedvez nekem, az pedig rossz, amelyik igen?Akkor mi alapján kell dönteni a választások előtt? Hogy mit irnak az Indexes blogok? Én a személyes tapasztalataim alapján húzom be az ikszet.Se mszp ( és klónjai- Bajnai, DK, stb), se fidesz.Ha narancsorder-nek a fidesz kedvez, akkor miért kéne olyanra szavaznia, aki szopatta?
ha nekem emelkedik a jövedelmem, akkor miért kéne aggódnom, hogy jaj, mi lesz az ágazattal.Aggodjon ezen az , akinek ez a dolga.

kennyking 2013.01.23. 17:22:33

@Szevasztok:

" Egy intézkedés akkor jó, ha a hatásai HOSSZÚTÁVON is fenntarthatóan fejtenek ki pozitív hatást a társadalom jelentős rétege számára úgy,"
Volt ilyen az elmúlt húsz évben? ( csak Bokrost ne emlegesd, ezen már túlvagyunk.Hitről nem vitázunk.)

németh györgy 2013.01.23. 17:23:20

Szerény iparkodással a 2013. év is meglesz. Hacsak a pénzvilág el nem kezd foglalkozni a részletekkel, mert akkor summás ítélet várható!

kennyking 2013.01.23. 17:24:11

@Szevasztok:
" És képzeld egy hatás lehet attól még határozottan pozitív ha rövidtávon anyagilag nem előnyös"
na ezt hívják Mo-on reformnak.Csak annyi kiegészítéssel, hogy hosszútávon anyagilag nem előnyös.Húsz év alatt volt már néhány rövidtáv.Nem lett jobb.

Zedder 2013.01.23. 17:25:28

@Kotkodus: "szerinted neked mi a hosszú-távú érdeked: nőjön a nettód, vagy legyen sikeres az ágazatod?"

Na igen, ezt kellene felfognia és néznie mindenkinek, aki ideiglenesen "jól járt".

A kollégáim nagy része spórol és gyűjtögeti az SZJA csökkentéssel nyert pénzt, vannak akik már le is pattantak családostul, vannak akik a következő hónapokban fognak... Mert hiába jó most, akinek nem 1bites az agya, az látja, hogy bedöglött odahaza a versenyszféra is.

Én pl. olyan helyen dolgoztam, ami akár szárnyalhatna még ma is, ha nem bankok, energy és telkó cégek lennének a legfontosabb ügyfeleink. Ám mivel azok, és ők döglődnek, hamarosan nálunk is vége a jó életnek - ezt időben fel kellett ismerni, és időben lépni. A lendület még kitart ideig-óráig, azonban a pofáraesés óriási lesz.

:(

Kotkodus 2013.01.23. 17:25:43

@VT Man: a munkáltató terhei nem a munkavállalót terhelik. talán ezért is az a neve magyarul, hogy munkáltató terhei...:)

ettől még igaz, hogy a bruttóból a tanultabbak és egyben szerencsésebbek többet visznek haza.

azonban:
1. nem teljesült a kormány azon célja, hogy ezzel növelje a belső fogyasztást.
2. ez a kedvezményezett réteg egy kisebbség magyarországon (ráadásul pont az a kisebbség, amelyiknek nem létezésre kell az extra-jövedelem).
3. és szerintem nem is ez a legnagyobb hibája a gazdaságpolitikánknak (habár szerintem is nagyobb belső fogyasztást eredményezne az elesettebb rétegek pénzhez juttatása...), ettől még akár növekedhetnénk is.

nem hiszem, hogy egy olyan tapasztalt kommentelőnek, mint te újat tudnék mondani, de a legnagyobb hiba a kormány kiszámíthatatlansága. és a kormány azért kiszámíthatatlan, mert 1 makro-mutató alá rendelte az összes többit és nem sajnál semmit sem feláldozni annak sikeressége érdekében.

nyilván ki lehet plakátolni az egész országban, hogy teljesült a hiánycél, azonban ettől nem fog hús kerülni a többség asztalára... más kérdés, hogy téged ez érdekel-e...

kennyking 2013.01.23. 17:25:51

@madárjós:
Semmi gond, ha ideges lesz a piac.Bezárunk néhány iskolát, korházat, pár vasúti vonalat és attól általában megnyugszanak a befektetők.Egy darabig.De majd akkor megint bezárunk pár iskolát.Minek annyit tanulni, a nyugati szállodákba a mosogatóknak nem kell lexikális tudás.

kennyking 2013.01.23. 17:27:42

@Kotkodus:
" 2. ez a kedvezményezett réteg egy kisebbség magyarországon (ráadásul pont az a kisebbség, amelyiknek nem létezésre kell az extra-jövedelem)"
Sajnos ez igaz.Ráadásul döntően import cuccokra költik, vagy egyszerüen külföldön költik el.Az egykulcsos adó 2000 környékén lett volna jó, a mostani bevezetése dilettáns döntés.

Szevasztok 2013.01.23. 17:30:08

@kennyking: "Volt ilyen az elmúlt húsz évben?"

Pl a 13. havi nyugdíj eltörlése.

Ennek a bevezetése volt a LEGKÁROSABB lépés 90 óta...

"na ezt hívják Mo-on reformnak.Csak annyi kiegészítéssel, hogy hosszútávon anyagilag nem előnyös.Húsz év alatt volt már néhány rövidtáv.Nem lett jobb."

Hát ha bedöntik és felszántják (lásd MANYUP) mielőtt a hatása beérhetett volna, akkor nehéz megítélni. (A spekuláció meg csak spekuláció)

kennyking 2013.01.23. 17:36:30

@Szevasztok: Valóban a spekuláció csak spekuláció.Tehát a Manyup-okról nem tudni, mi lett volna, ha...Én anno elleneztem a magánnyugdíjpénztárakat, különösebben nem rázott meg, hogy a fidesz einstandolta.

Szevasztok 2013.01.23. 17:38:22

@kennyking: "Akkor mi alapján kell dönteni a választások előtt? "

Hát ez felelősségtudat kérdése. Ha valaki "panelproli", akkor el se várom tőle, hogy másképpen tegyen.

Egy bizonyos értelmi szint fölött (és aki egy blogon kommentel, attól szvsz ez a szint elvárható), viszont már nem szabadna csak a saját érdekei alapján dönteni. Tájékozódni kell és szélesebb tapasztalatok alapján kialakítani a döntését.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.23. 17:39:28

@Zedder:
Nem értem ezt a feltétel nélküli dícséretet az MSZP kormány gazdasági teljesítményét illetően.

Tudtommal az EU-ban a legrosszabbak voltak és mindezt 7 éven keresztül (Bajnai a kivétel).

Ezt igazolja kb, hogy amíg 2002-ben Medgyessy és az MSZP 2006-os EU bevezetéssel kampányoltak, és a Szlovákok elött voltunk minden versenyképességi mutató tekintetében,
Addig 2010-re az EU bevezetés beláthatatlan távlatokra tolódott, és versenyképességi mutatóink Görögökkel holtversenyben utolsóak lettek.

Ezt csak úgy lehetett elérni, hogy a legszarabb gazdaság politkánk nekünk volt 7 éven keresztül 2002-2009 között.

blah 2013.01.23. 17:40:10

@VT Man: kompenzáció csak az állami helyeken illetve az állami megrendelésekből élőknél volt. A gyerek utáni adójóváírást csak az egyik szülő tudja igénybe venni, úgy már viszont nem olyan frankó. A zsebbe fizetést kapók meg ugye végeredményben kevesebbet tudnak költeni... Aztán nem éppen ez a rákfenéje a fidesz politikájának hanem az, hogy a pénz, a javak megtermelőitől vonja el a forrásokat. Ezalatt a versenyszféra nagyobb szereplőit értem akiknek ugye nem kis beszállítói lánca van. A gazdaságból való pénzkivonás meg lassítja az egésznek a működését. Ergo adott idő alatt kevesebb profit fog újratermelődni viszont az elvonások meg állandóak. Illetve a lassulás miatti hiány újabb elvonásokat gerjeszt. Ezért zsákutca. Szóval magával a koncepcióval van a baj. Arról ugye nem is beszélve, hogy az szja csökkenésből származó pluszt behajtják rajtad azok akiktől elvonják a forrásokat. Szóval a megnövekedett adóterhek generálta drágulás az szja csökkenést kioltja. A befektetői bizalmat meg ez az egész viselkedéskultúra nyírja ki, ami szerintem a legnagyobb kár a gazdaságra nézve. Nem igazán lehetne ennél rosszabb dolgot gazdaságpolitikában elkövetni. Megítélésem szerint még egy hitel felvétel elherdálása sem okoz akkora kárt mint a bizalom elvesztése. Mondjuk arányosság függvényében. Arról nem is beszélve, hogy ha egy hitelt ésszerűen használunk, mondjuk beruházást segítünk, vagy akármit ami hosszútávon munkahelyet teremt akkor az megtérül. Mármint nem csak egy részéből mint a szocik csinálták... hanem magyar politikustól el nem várható módon... :) na ezért van nekünk fakereszt.

Kotkodus 2013.01.23. 17:40:27

@kennyking:
1. nem tartom jónak a gyurcsány-bajnai kormány munkásságát (mire gondolsz: fletó+bajnai kormánybiztos; fletó + bajnai önkori miniszter; fletó + bajnai gazd miniszter?), azonban a bajnai kormány gazdasági eredményeit én is elismerem, sőt még a fidesz is dicsérte (külföldön). kell-e egy olyan hívőnek, mint te ennél komolyabb referencia?

2. a jó/rossz szavak önmagukban értelmezhetetlenek a nem hívőknek. aki racionálisan gondolkodik nem ilyen dimenziókban értékeli a világot. mi rövid és hosszú távban, egyéni és csoport érdekben, valamint kedvező/nem-kedvező dimenziókban értékelünk.

amennyiben ezen fogalmak segítségével is fel tudod tenni a kérdésedet, örömmel mondom el személyes véleményemet!

a jót meg a rosszat meg nyugodtan tartsd meg a templomra és a békemenetre...:)

Szevasztok 2013.01.23. 17:41:18

@kennyking: "Én anno elleneztem a magánnyugdíjpénztárakat, különösebben nem rázott meg, hogy a fidesz einstandolta."

Csak az volt a bibi, hogy ha már egyszer kikínlódtunk 10+ évet és már közelebb volt az eredmény, akkor bedönteni lényegében jó indok nélkül!?!?

De legalább jól használták volna fel!!! De nem. 10+ év spórolása eltűnt. Volt nincs.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.23. 17:45:22

@Kotkodus:
Az MSZP kormány 7 éve a legrosszabb volt az egész EU tekintetében 2009-ig, mely olyan mélyre vetette az országot, hogy igazi szakértői kormányok is csak legfeljebb a csőd elkerülését tudják biztosítani.

A szakértői kormányzáshoz Bajnaiék álltak kétségtelenül a legközelebb. Ám ez nem jelenti azt, hogy 2014-ben szakértők kormányoznának Bajnai vezetése alatt.
Mitöbb igencsak meglepődnék, ha a szocikat Bajnai féken tudná tartani, 4 évnyi Nokiás doboz elvonás után.

drolt 2013.01.23. 17:47:45

@Zedder: ehhez csak annyit, hogy Szlovéniában az átlagkereset 455 ezer forint...

kennyking 2013.01.23. 17:49:48

@Szevasztok:
Hát, igen, nekem is volt ilyen gondolatom, hogy ha már megvannak, akkor...de én úgy tudom, hogy nagy ráfizetés volt folyamatosan az állam részéről ez a magán nyugdíj.Ráadásul az ebből a pénzből épített irodaházak, prémiumok, stb, sem győzött meg arról, hogy jó helyen van a pénz.Ráadásul a világválság is elvitte rendesen a hozamokat, és nem tudni, hogy hány válság lesz még.Gondolom lesz részünk belőle jócskán.A kapitalizmus már csak ilyen.Szóval, különösebben nem háborgott a lelkem a manyupok miatt.

Zedder 2013.01.23. 17:52:06

@Trompf: nem tudom hol olvastál tőlem "feltétel nélkül dícséretet" a szocikkal szemben, amikor csak annyit írtam, hogy a bajnai-kormány jól kezelte a válságot. Ezt még Viki is elismerte.

A szocik, különösen a szadista liberálisokkal együtt félelmetesen sokat romboltak. De most arról van szó, hogy az elmúlt 3 évben sem javult számottevően a helyzet, sőt, a jövőbeli kilátások még rosszabbá váltak.

Kotkodus 2013.01.23. 17:55:53

@Trompf: tárt kapukat döngetsz...

az, hogy mi lesz 14-ben azt nem tudhatom, az viszont nagyon úgy tűnik számomra, hogy - a mai alapokra építkezve - a 18as kormány mindenképpen egy bukott kormány lesz... ha egyáltalán kitölti a mandátumát...

ezen az alapon - szerintem - nem biztos, hogy 14-ben érdemes lesz választást nyerni, ugyanis a 14-18as ellenzék politikailag sokkal biztosabb és kényelmesebb helyzetben lesz. bárki is nyeri a választást 14ben...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.23. 17:58:21

@Zedder:
A szocik romboltak ezért kerültünk az utolsó helyre versenyképességi mutatók tekintetében.

Bajnai mentett, és ezzel elkerülte a csődöt.
Persze korántsem volt profi, de a Gyurcsány, Orbán, Bajnai kormányok között az övé nyeri a versenyt gazdaságilag. Megállította a lejtmenetet, és stagnáló pályára tett minket.

Orbánék mellesleg közel nem annyira rosszak, mint a szocik voltak (szigorúan gazdaságilag). Viszont elég szarok ahhoz gazdaságilag ők is, hogy a stagnáló pályáról ne tudjunk előre mozdulni.

De ha lesz még egy olyan kormányunk, mint az MSZP volt 2002-2009 között, hívják azt akár Fidesznek, akár MSZP-nek, akár Milla-Bajnainak, akkor tuti a csőd.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.23. 18:00:42

@Kotkodus:
Ha a Fidesz nyer, akkor az MSZP effektus tutira megismétlődik 2018-ban csak a Fidesz kárára szerintem is.

De a tét nem az hogy a Fidesz nyer, vagy nem nyer.

Hanem hogy a jelenlegi ellenzék el tud-e szakadni a csőd fele száguldó MSZP-s gazdasági politikától.

Mert ha nem, akkor tökmindegy hogy 2014-ben, 2018-ban nyernek, csődbe megyünk elkerülhetetlenül.

konrada 2013.01.23. 18:04:37

@Szevasztok:
Qrvára kikínlódtunk. Sikeresen összeszedtünk csak avval vagy +15%-pontnyi adósságot.
...és alig még egyszer annyival el is jutottunk volna oda, hogy legalább a kiadás a bevételhez képest az egálhoz közelebb legyen.

...igaz, addigra csak az ebből származó kamatkötelezettség több lett volna, mint amennyit a magánpénztárak kifizettek volna.

Kotkodus 2013.01.23. 18:06:45

@Zedder: egyetértünk rövid/hosszú-táv ügyben!
kívánom neked, hogy - valami csoda folytán - beinduljon a gazdaság és megérje neked is itthon maradni. magyarok nélkül sajnos nehéz magyarországot felvirágoztatni...

lehet utálni a külföldi tőkét, azonban - hazai tőke hiányában - inkább annak itthon-tartásán kellene fáradozni, nem az elüldözésén...

nonszensz azt feltételezni, hogy saját erőnkből - 20 éves eredeti tőkefelhalmozást követően - utol tudjuk érni azokat a gazdaságokat, amelyeknek több-száz év állt ugyanerre rendelkezésre.

blah 2013.01.23. 18:07:41

@Trompf: nem akarok kötekedni de mutass már rá légyszi, hogy mitől jobb a fidesz gazdaságilag az mszp-nél. Mert nekem úgy tűnik, hogy a szocik szart se csináltak de a fidesz meg nekiállt rombolni. Ha nincs a hitelválság most nem lenne a fidesznek 2/3-a és az se biztos, hogy kormányoznának.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.23. 18:14:12

@blah:
Egyrészt a válságnak korántsincs vége az EU-ban.
Lásd Görögök, Spanyolok sokadik mentő csomagját, Olaszok hiány problémáit, ...
Szóval míg említett országok egyre lejjebb sűllyednek, addig mi stabilan üldögélünk a 2010-es szinten megrekedt kakiban.

Másrészt meg ha megnézed én relatív hátralépésről beszéltem 2002-2009 között a többi ország versenyképességi mutatóihoz viszonyítva.

Ebben (ezekben) sok országhoz képest 2010 óta vagy átlagos (stabilitási mutatók) vagy átlag fölötti szintet produkálunk (GDP arányos hiány, munkanélküliségi ráta ...).

Persze mint ahogyan írtam, ez nem azért van, mert a Fidesz olyan jó gazdaságilag, mert nem, sőtt rosszak, csak nem annyira bénák mint az MSZP.

Muzsikok közt 2013.01.23. 18:19:52

@Trompf: Ne felejtsük ki a románokat sem. Ők mindenben követték az IMF receptet, nyugdíjat és közbért csökkentettek, kirúgták a közszféra 25%-át, mégis áprilisban újabb csomag kell az IMFtől, és a kerbankok sem hiteleznek ott sem.

Azt kapják jutalomból, amit mi büntetésből...:)

blah 2013.01.23. 18:29:43

@Trompf: egy két dologgal vitatkoznék. Azért az a hitelválság ami akkor volt annak már a közelében sem vagyunk. Most pont úgy vagyunk vele, hogy még annyi tartalék volt a gazdaságban, hogy eddig kihúztuk. Ha megnézed a versenyszférában már megindult a munkahelyek fogyása. Pont a fidesz túlzott államháztartásra koncentráló politikája miatt. Már fentebb is írtam, hogy a gazdaságból pénzt kivonni, pont egy recesszív helyzetben rövid távon sem túl bölcs dolog. Aztán a befektetői bizalomvesztés meg ismét egy olyan dolog amit pl a szocik ilyen formában nem követtek el. A káros hatását nem is firtatnám. Jó mondjuk az mszp-t a fidesszel hasonlítgatni gazdasági kérdésekben olyan szart a fossal kaliberű dolog.
Az olaszok meg spanyolok csak magukhoz képest vannak lejtmenetben azért annyira rosszul nem állnak még a magas munkanélküliség mellett is futja egész jó szociális hálóra (persze a mienkhez képest). Szóval ne nagyon akarjuk hozzájuk hasonlítani magunkat. Ők kicsit több adósságot is halmoztak fel de azért ott az életszínvonal is más.
Nekem a fidesz gazdasági koncepciótlanságával van bajom. Illetve azzal, hogy így csak jobban a földbe állítják mert annyira féltik a hatalmukat, hogy népszerűtlen dolgokat nem mernek meglépni, illetve nincs meg hozzá a tudásuk. Nekem eddig csak az jött le a tevékenységükről, hogy nem értik a kapitalizmust. Egy ilyen világban meg anélkül nem megy...

Kotkodus 2013.01.23. 19:15:01

@Trompf: habár nagyon nem szeretem a fidesz képmutatóan moralizáló, dölyfös, tekintélyelvű stílusát, azért bíztam benne, hogy - az ország érdekében - 2/3os kormányukkal a mainál komolyabb eredményeket tudnak majd elérni.

sajnos csalódnom kellett és a fidesz bebizonyította, hogy ők főleg egy jogász-közeg. szómágiában, magyarázkodásban, a felelősség átruházásában, valamint a jog határán való lavírozásban minden általam ismert kormányt felülmúlnak. azonban attól, hogy elmondják hogy miért nincs, hogy ki miatt nincs attól még sajnos nem lesz... és egy idő után az embereknek ez fel fog tűnni...

az a baj, hogy a társadalmi szerkezet, amelyet megálmodtak nincs gazdaságilag megalapozva. és azok a rendszerek, amelyek nem önfenntartóak hosszú-távon, halálra vannak ítélve. még akkor is, ha maga viktorka álmodta meg őket... vajon ki meri ezt neki elmondani??? :(

Zedder 2013.01.23. 22:52:05

@Kotkodus: "kívánom neked, hogy - valami csoda folytán - beinduljon a gazdaság és megérje neked is itthon maradni."

Köszönöm, de én már nem tervezek hazatérni, maximum a szüleimet eltemetni. Bár most inkább azon vagyok, hogy őket is kimenekítsem, és öregkorukat békés körülmények között élhessék le.

Egy másik blogon olvastam, engedjétek meg, hogy idézzem. Gondolkozzon el rajta mindenki, aki tapsikol a rövidtávú, őt esetleg pozitívan érintő változásoknak, miközben ignorálja, hogy ugyanaz a honfitársai 90%-ára nézve hátrányos... Bárki tud a szopott farok rossz oldalára kerülni!

"Mert aki most kárörvendően mosolyog, hogy a fideszes polgármesterrel visszafizettetik a karácsonyra kapott milliókat, ne feledje, más módon, de őt is ugyanilyen hatalmi önkény sújtja vagy sújthatja bármikor, s többek között éppen az ilyen történetek miatt élünk szar társadalomban."

Forrás: poldi.blog.hu/2013/01/23/orban_visszakeri_a_jutalmakat

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.29. 10:47:04

@mari45: "A magyar gazdaságot átalakítani, és nem felszámolni kellett volna."

Távol álljon tőlem, hogy az Antall-kormány dilettantizmusát alábecsüljem. De az is igaz, hogy nagyon sz*r gazdasági (persze nem csak gazdasági) környezetben kerültek oda. Sajnos a kettő ötvözete csak káoszt szülhetett... :(
süti beállítások módosítása