Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.04.18.

Miért fikázza Varga az eurót?

Szárnyathy Géza

De jó, hogy nálunk még nincs euró, mondta nemrégiben a Bölcs, majd megismételte ugyanezt a hű kobzos is, akit az egyszerűség kedvéért most nevezzünk Varga Mihálynak. A konvergenciaprogram bemutatása után hagyta el száját a mondat. Mert most azok vannak szarban, ahol euró a fizetőeszköz, s a nyomoronc csőd szélén tántorgó kis pöcsökhöz képest most nekünk mennyivel faszántosabb.

Nagyjából olyan volt ez a megjegyzés, mintha azt mondanánk: emelkedik a benzin ára, milyen jó is, hogy nincs autónk. Ja, csak azért nincs verda, mert nem tudjuk fenntartani, vagy mert elvitte a bank. Ez az eurós iszonytató mázli is annyit ér, hogy lehet mondani ilyen baromságokat.

Egyrészt azok az eurózóna tagok, akik most szarban vannak, nem azért vannak szarban, mert euróval fizet Jorgosz a boltban, hanem a gazdaság állapota miatt vagy a rossz állami működés miatt. Annak is megvan persze az oka, hogy ez miért alakulhatott így. A déli államokhoz képest La Fontaine tücske szorgalmas zeneakadémista lehetett volna, ám a többi, inkább a hangyára hajazó állam hagyta a vég nélküli hegedülgetést amíg el nem tört a vonó. Másrészt a monetáris unió bír ugyan kockázattal, de ezzel párhuzamosan komoly védőhálót is biztosít, ahogyan ezt a görög példa is mutatja.

Persze van abban ráció, hogy euró nélkül jóval nagyobb a mozgástér. Saját devizával és saját monetáris politikával könnyebb gyors megoldásokat találni. Izland képes volt az összeomlás szélén egy brutális deviza-leértékeléssel visszafordítani a bárkát, s talán ebbe a körbe sorolható Japán kétségbeesett és kockázatos pénzpumpája is - egyelőre nehezen jósolható kimenetellel. Ezeket eurózónatagként nem lehet meglépni.

De képes-e effélére Magyarország? Baromira nem. A devizahitelesek miatt a forint leértékelése nem jöhet szóba. Az állam nem teheti meg, hogy az államadósság ideiglenes elengedésével teremtsen keretet extra költésekre. Pénzpumpát generálni egy bagolyfing méretű gazdaság számára óriási kockázattal is bír. Összességében az állam semmit sem tehet, semmilyen eszközt nem használhat fel kellő hatékonysággal azok közül, amelyeket a nem eurózóna tagság elérhetővé tenne.

Mindezek fényében az ilyen típusú megjegyezések sokkal inkább nevetségesek és szánalmasok, semmint innovatívak vagy megfontolandók. S ezen még unortodox György sem képes változtatni, legfeljebb megmutathatja, bármikor képes 300-ig visszahúzni a forintot.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

116 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr585233615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 14:20:09

@Negyvenértelmiségi: nem erzed nemileg diszharmonikusnak a neved/avatarod es a erosen balszelso-anarchista szovegeidet?:-)

Bolsi Buster 2013.04.19. 14:20:58

@ZF2: euro tagság nem jutalom hanem kötelezettség, pláne azoknak az országoknak akik szeretnek piszkosan játszani.

- A csődközeli országok mind eurót használnak (izland, Irország, spa., gör, szlo.)

regress 2013.04.19. 14:23:25

@Negyvenértelmiségi: miért kínzod magad,hogy ilyen szarokat olvasol? igen ,a déliek rájuk gyújtják a házat,azután mehetnek vissza a fára banánt legelni.te is odavaló vagy,bunkó magyar

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 14:35:21

@Puskát kellett volna hozni: meg a nem csod kozeliek is eurot hasznalnak. tehat nem az euro, hanem a pocslogatas es ingyeneles baszott be a felsorolt allamoknak.

fehérfarkas 2013.04.19. 14:47:01

@Negyvenértelmiségi "Európa érdeke leginkább ez lenne, egyébként. A németek már bizonyítottak, egységesítettek, és Európa lemaradt, miközben mindenkinek kivan már a fasza a diktátumokkal, gleichschaltolással."

Ez azért nem így van. A németek a gazdasági válság alatt is innoválták a gazdaságukat. Évtizedek óta a világ legnagyobb expoprtálói (jelenleg Kína után egyből a 2., megelőzve az USÁ-t és Japánt). A termékeik csúcstechnológiás minőségiek, amiket az USÁ-ban ugyanúgy vesznek mint Ázsiában.
Ott van példának München, az egykori nagy nehézipari központ. A nehézipar válságára úgy reagáltak, hogy az egész müncheni metropolisz övezet gazdasági szerkezetét átalakított, és ma a világ egyik vezető hi-tech és K+F+I központja.

Ezzel szemben egy konkrét spanyol példát mondok: a K+F területen dolgozó fizikus ismerősöm tavaly költözött át Németországba, mert Spanyolország jelentősen megvágta a K+F kiadásokat, és emiatt nagyon sok ilyen cég és intézet leépítette az munkatársat. Németország pedig növelte a K+F támogatását és tárt karokkal várja a külföldi fizikusokat, kémikusokat, mérnököket, hogy a német cégeket, intézeket és gazdaságot növeljék a tudásukkal.

Senki nem mondta Spanyolországnak, hogy a korrupció csökkentése, a börükrácia racionalizálása helyett a K+F kiadásokat csökkentse. Németországnak sem mondta senki, hogy az ellenkező módon viselkedjen.
Mindkettő eurózónás ország, és ugyanazon kihívásokra 2 ellentétes módon reagáltak - és az eredmény is ennek megfelelő.

A monetáris politika nagyon fontos dolog, és sokat tud segíteni vagy keresztbe tenni a gazdaságnak, attól függően mennyire jól használják. De a gazdaság szerkezetét nem tudja megváltoztatni. Ahol romlik az oktatás színvonala, nincs megfelelő szakmunkásképzés, nincs megflelő kapcsolat a tudományos intézetek/egyetemek és a vállalati szféra között, nincs kiszámítható jogi környezet, a vállalkozásokat túladóztatják és a szürke gazdaságba kényszerítik, a korrupció a tehetséges vállalkozásoknak tesz keresztbe és a szakmailag dilettánsokat juttatja sikerhez, ott a monetáris politika sem tud csodát tenni.

Az eurózóna hibája, hogy (politikai okok miatt) olyan országokat is bele vettek, akik se mentálisan, se gazdaságilag nem érettek meg rá. Többek között mi magyarok sem vagyunk érettek az Euróra.

Reszelő Aladár 2013.04.19. 14:47:45

Na most ha kicsit közgazdaságilag elemezzük a helyzetet, akkor láthatjuk, hogy több eltérő terület a történelem során ritkán tudott egyszerre, egy ütemben, homogén módon fejlődni. Az eltérő gazdasági területeket általában a valuták határán állapították meg, amik pedig egybeestek a politikai határokkal.

Az eltérő fejlődési ütemet a valuták értékmódosításaival érték el, ez amúgy a monetáris eszköztár része. Na most az € bevezetésével ez az eszköztár nincs nemzeti kézben, illetve megszűnt.

Jorgosz valószínűleg ugyanannyit dolgozik, ha nem többet mint eddig. Viszont az idegenforgalomból él. Ha nem jön a turista, akkor nincs bevétel. De Giuseppe, Javier, és José is ebben az iparágban dolgozik.
Korábban megszokták, hogy évente ára emelnek, de jön a német, és mivel neki megint olcsóbb lett a pesetta/drachma/líra/escudo, nem fogyaszt kevesebbet. Az elértéktelenedő pénz mellett pedig a kormánya vígan újítja meg a lejáró államadósságát, mivel tudja, hogy jövőre a törlesztő kevesebbet fog érni.

Ez a rendszer működött is ideig-óráig.
Aztán kiderült, hogy a német expottal nem lehet bírni, többet termelnek, és azt is hatékonyabban. Mgasabb bázison ugye a 1% növedeés is komolyabb bevételt hoz.
A valuta leértékelések hiánya pedig tartósan versenyhátrányba hozta ezeket az országokat, mivel a gyengébb árfolyamból nem keletkezhetett árfolyamnyereség.

A munkamorál egy dolog, a munkások jogai egy másik, a munkaerő rugalmassága egy harmadik, a foglalkoztatásuk költségei pedig a negyedik...
- minden kultúra úgy dolgozik ahogy akar és tud, a naposabb országokban általában kevesebbet a hidegben többet. Ez történelmileg alakult ki, valószínű még akkor amikor az ember még élőlénynek számított és nem termelési tényezőnek.
- a régi demokráciákban a munkások jogai komolyak, néhe ezek miatt nem lehet dinamizálni egy gazdaságot (lásd a Goodyeart Franciaországban, sztrjkok Olaszországban). Itt nem lehet a munkaórák számát 1 perccel sem emelni, mert rögötön utcára vonulnak, és ha már ottvannak rombolnak is.
- a rugalmasság és a mobilitás szintén a jogokre vezethető vissza,
- a munkerő költsége szintén magas ezekben az országokban, hiszen a jólétnek ára van. Más kérdés, hogy reálértéken mi a helyzet.

Összefogalalva, nagyon úgy néz ki, hogy az € legfőképpen Németotszágnak éri meg. Az egyes országok gyakorlailag Németországhoz képes termeltek egyre kevesebbet, régen ezt kiegyenlítették, ma nem tudják.

Ha most nekünk is lenne €-nk, akkor nekünk is ugyanezzel kellene megküzdenünk, legfeljebb szerepelhetnénk az eurózóna jövedelmi listájának a végén az átlag 500€ havi nettóval.

Nem is rossz, hogy még megvan a saját valutánk. Amúgy ha megnézzük, se céldátumról nem hallani, de valahogy az EU sem preferálja ezt mostanában...

Globetrotter2014 2013.04.19. 14:49:15

@Puskát kellett volna hozni: ??????? Izland mióta?

Meg Némteroszág is pl. Egyébbként csőd eddig a görögöknél volt.

De itt nem a csődről van szó hanem arról hogy leértékelséi versneybe kezdesz.

Ezért engedtéák meg annak idején hogy GB vagy a Svédek kimaradjanak. A görögöknek pedig nem véletlenül KELLETT csatlakozni.

fehérfarkas 2013.04.19. 15:00:45

@_most_: "emlékszem még az euró előtt Görögország a világ vezető gazdasága volt, a németek meg sehol nem voltak, mondjuk ez úgy 2000 évvel az euró bevezetése ezelőtt volt, gyorsan fordulnak a dolgok, talán ezért nem bírod követni :D "

Sőt még a Kelet-római birodalom (Bizánc) idejében is a görögök voltak a fejlettebbek, és a viking germánok pedig milyen barbár szinten voltak.
Hát igen, eltelik jó pár évszázad és az egykori barbárok tartják el a korábbi helléneket és bizánciakat. :D

Komolyra fordítva a szót: azok akik olyanokat írnak, hogy az Euró az Németországnak kellett, hogy ezáltal olyan országokon nyerészkedjen mint pl. Görögország, azoknak szíves figyelmébe ajánlom Törökorszégot. Török ország ugyan nem eurózónás (és nem is EU tag), de Görögországgal ellentétben van rendes ipara. Törökország Európa 7. legnagyobb autógyártója; motorkerékpár gyártásból Európa 6. legnagyobbja, a világban pedig a 15.; a világ 4. legnagyobb hajógyártója, és a 4. legnagyobb mega yacht gyártója, Európa legnagyobb tv gyártó cége a török Vestel Electronics, mamelyik az európai tv gyártás 21%-át adja.
20 évvel ezelőtt Törökország nemcsak Görögországhoz képest, de még Magyarországhoz képest is el volt maradva. Ma fordított a helyzet. És miért? Talán kérdezzük meg a magyar és görög politikusokat, hogy mit is tartottak fontosnak az elmúlt 20 évben a saját hazájuk fejlesztése helyett.
De sajnos sokaknak sokkal könnyebb külső okokat hibáztatni, mint a saját hibáikból tanulni.

mizrolist 2013.04.19. 15:05:29

@Puskát kellett volna hozni: ugye azzal is tisztában vagy, hogy pl. a görögök nem is szeretnék, ha euro helyett megint drachmájuk lehetne?
Meg azzal is, hogy Izland a) nem használ eurót; b) nem tagja az EU-nak?

fehérfarkas 2013.04.19. 15:08:39

@Puskát kellett volna hozni:
"A csődközeli országok mind eurót használnak (izland, Irország, spa., gör, szlo.) "

Meg az olyan országok is csődközelében vannak, mint Magyarország, Románia, Bulgária - pedig ezek nem is eurózónások. Vagy ott van Európában 3 olyan ország, amelyik se nem EU rag, sem nem eurózónás, mint Ukrajna, Fehéroroszország, Moldávia.
Ezeknél vajon mi a csőd oka? Itt nem foghatod az Euróra!

Fejesrob 2013.04.19. 15:13:49

Húha, az Eurót dicsérni kell.

Ezek a ballibsik egyre jobban el vannak szállva.

Legyen az Eu dicsérete is kötelező mint a 6 millió áldozat.

béla a görög (törölt) 2013.04.19. 15:21:05

"De jó, hogy nálunk még nincs euró"

De jó, hogy nálam van euro! :)

nincs1itt 2013.04.19. 15:23:05

@Fejesrob: Robika, csikidámmm, bizony nem olyan cúúúnarosszgonosz, ahogy azt a fidióták gondolják, a jobbikos balfaxokról inkább nem beszélnék. Tessék megnézni, hogy ahol dolgoznak, alacsony a korrupció, a jogi környezet stabil, kiszámíthatóak a politikusok, ott megy a szekér... Ahol pedig nem azt, Hátsó Hátasztánnak nevezik. Volt 23 éve a magyar politikai "elitnek", hogy tegyen érdemben valamit. Nem tette, a hozzád hasonlóak, akik bizonyítják, hogy az agyhalál lábon is kihordható, azok meg valamelyik "oldalhoz", párthoz csapódnak és benyalják, csont nélkül a marhaságokat. De csak szét kellene nézni, minden világos lehetne...

fehérfarkas 2013.04.19. 15:23:56

@Reszelő Aladár:
És mi a helyzet Finnországgal és Svédországgal meg Dániával? A 2. vh idéjén ezek még szegény országok voltak. Finnországot még a 70-es években is lenézték milyen szegény. a 60/70-es években annyival volt jobb finnek lenni, mint észtnek, hogy demokráciában élhettek és nem diktatúrában, de életszínvonalban ugyanott voltak.
Ma Finnország Európa egyik legmagasabb életszínvonalát érte el. Halsinki Európa egyik K+F+I központja, és egy igazi ún. Living Lab.
Oktatás, szakképzés, ipar, K+F és ezekre épülő szolgáltatások. Ja meg a minimális korrupció (ott már az korrupciónak számít, ha egy hivatali alkalmazott megengedi egy vállalkozó haverjának, hogy az ebéd számláját az étteremben kifizesse helyette).
A svéd gazdasági csoda szintén az oktatás, szakképzés, ipar, K+F és az erezkre épülő szolgáltatásoknak, meg a minimális korrupciónak köszönhető.

Ott a vállalkozók nem arról beszélnek egymás között hogyan tudják kijátszani az adóhatóságot, hanem miket fejlesztettek, és még miket terveznek fejleszteni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 15:28:06

@Fejesrob: nem kotelezo sem az eut dicserni, sem az eurot kivanni.
csak aztan amikor fuleden fog kifolyni, annyit szopsz, akkor tudd: ez az unorthodox ut:-)

dr Smittpálelnökúr 2013.04.19. 15:32:39

Hagyjátok a fideszes trollokat, nekik nincs saját gondolatuk.
A vezér azt mondja, az euro rossz, akkor ők ezt hajtogatják.
Ha a vezér meggondolja magát, akkor ők is szégyenkezés nélkül azt mondják, az euro jó.

A fejesrob néven kommentelő meg nem is tud választani, hogy hová dugja a nyelvét, orbán ülepébe, vagy vonáéba, mert időnként rendesen benácul, ugye, te kis buzi?

És nem, ne is válaszolj, a magadfajta trágya alakok válaszait el sem olvasom!

Imára elmész?

nincs1itt 2013.04.19. 15:35:11

Na, még valami. Ha jól rémlik, akkor a fidesz IS vadul kampányolt az EU-tagság mellett, sok kérdést a csatlakozás előtt le is tárgyalt, ugyanez a csapat. Akkor másik műsort néztek?? Vagy, segédf1ngjuk sem volt, hogy mit is csinálnak, hova csatlakoznak?? ejnye-bejnye, fijjúg...
Lehet, hogy az átlag eccségsugarú nem emléxik, de sokan emlékeznek. Hazudozó szarjankók, de egy 5-ös bömösért az anyjukat megcsinálják a Kossuth téren, nappal, szamárháton...

regress 2013.04.19. 15:35:29

@Fejesrob: szerintem te a tücskök családjába tartozol.ne dolgozzunk,bulizzunk.majdcsak nem hagynak éhen halni.lefordítva,te is egy köcsög szőkecigány vagy.

Fejesrob 2013.04.19. 15:42:33

@regress: Hülye vagy te, csak nem forogsz. Én náci vagyok.

Fejesrob 2013.04.19. 15:44:02

@regress: Azzal együtt öcsi, te jókora rasszista vagy. Nem mintha érdekes lenne, én is az vagyok.

Fejesrob 2013.04.19. 16:07:27

Nézze meg az ember, már Kertész sem szereti az Eurót.

"Kertész Imrét egyszemélyes VIP-kórteremben helyezték el a Pécsi Tudományegyetem Neurológiai Klinikáján, ahol hetek óttt na ápolják előrehaladott Parkinson-kórral. A 84 éves egykori magyarországi zsidó író nyolc éve Berlinben telepedett le."

Arra lennék kiváncsi, bocsánatot fog kérni, vagy természetesnek tartja, hogy egy antiszemita országban VIP kórterem és ingyenes kezelés jár.

lobster thermidor 2013.04.19. 16:13:43

@Fejesrob:

Neked is jól jönne már egy elektrosokk.

Fejesrob 2013.04.19. 16:16:56

@lobster thermidor: Jellemző liberális (kommunista) attitüd: Már a kérdésfeltevésért elektrosokkolná a másikat.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 16:40:28

@fehérfarkas:

A tény az, hogy a déli országok az EU-val nagyon csúnyán megszívták.

Az eredmény mindenesetre az lett, hogy a legjobb szakembereiket elszívták a németek, cserébe kipótolhatták őket a szaporodáson kívül semmihez sem értő, menekült négerekkel. Az euró bevezetésével ráadásul megszűnt az önálló monetáris politikájuk, és amikor mindez együtt a csőd szélére vezet, jönnek a németek, és még beléjük is rúgnak.

Jellemző eset volt, amikor a görögökre tukmálták a németek a "mentőcsomagot", de a görögök nem akarták elfogadni, és ezen a németek teljesen felháborodtak.

Közben már az a kép lassan, hogy még a német segíjes is többet ér, mint az Európában legtöbbet dolgozó görög jómunkásember (tényleg a görögök dolgoznak a legtöbbet Európában, ők, a "tücskök", "disznók"). Mi több, az előbbi tartja el az utóbbit.

Nagyon jól teszi a kormány, hogy nem engedi a monetáris politika gleichschaltolását Brüsszelnek, éppen a mediterrán példa miatt.

Lehet persze vetíteni a lehetőségekről, a realitás az az, hogy csúnyán megszopatták a németek Európát, nagyot kaszáltak a többieken, és a többiek egyre mérgesebbek. Nem erről volt szó, arról volt szó, hogy összefogunk, és megbasszuk a világot, nem arról, miközben a világ elhúz mellettünk, még a "szövetségesünk" foszt ki minket.

lobster thermidor 2013.04.19. 16:43:17

@Fejesrob:

Ha már liberális(kommunista) attitüdjeim vannak, akkor akár írhattam volna lobotómiát is, de az a műtéti beavatkozás bizonyos szervi hiányosságaid miatt teljességgel kivitelezhetetlen.

A magyar nyelvben a kérdőmondatok végére kérdőjelet teszünk.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 16:46:04

@Fejesrob:

Imre Kerteß nemrég még kikérte magának, hogy magyarnak tartsák.

Egy szarháziról van szó, persze, ő is ember, gyógyuljon meg, de egy magyarázattal azért minimum tartozna a nyilvánosságnak, hogy ezt most így hogy.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 16:50:45

@Negyvenértelmiségi: "A tény az, hogy a déli országok az EU-val nagyon csúnyán megszívták."

nem
a sziesztaval es munkakedvukkel szivtak meg. jartam par helyen meg a nagy osszeomlas elott es nem ertettem, mitol mukodik pl gorogo. egyszeruen nem jott ki barhogy szamoltam, hogy valaki 5-6 honapot dolgozik az idegenforgalomban, a maradek 6-7 honapra az allamtol kap fizetest, nyiltan csaltak el az adot, de hatalmas allami fizetseket osztogattak az allami vallaltok dolgozoinak - legendas volt a mozdonyvezetok forintba atszamolt masfelmillios fizetese. spanyolroszagban volt olyan, hogy a bank egyszeruen nem nyitott ki szieszta utan. mert az alkalmazottaknak nem volt kedvuk, ha bankszamlat akartal nyitni, vagy delelott mentel, vagy 50-50 eselyed volt, hogy nyitva talaood a bankot delutan. de persze a fogyasztasi cikkeket es az egesz eves, 8 oras, teljesitmenyorientalt berezeshez jaro eletszinvonalat azt szerettek volna. az meg ment hitelbol.

na itt doltek el a dolgok.

Fejesrob 2013.04.19. 16:52:00

@Negyvenértelmiségi: Amin én csodálkozom, az a bőr az arcán. OK, köztudott, hogy ezeknek igen vastag, na de ennyire?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 16:55:06

@fehérfarkas:

Nagyon jók a példáid, nagyon tanulságosak.

Azt mutatja, hogy ha egy ország képes olyan tudást felhalmozni, ami igazából csak szándék kérdése, akkor akár pár évtized alatt is az élre ugorhat a középkategóriából. (Horthy és Klebelsberg éppen erre az útra állította Magyarországot. Ez történt többek között Finnországban, Svédországban, Szingapúrban, Japánban is.)

A németek viszont úgy gondolták, hogy az egész EU szellemi tőkéje az övék, és mindent ők mondanak meg, hogyan legyen az EU-ban.

Közben a neuköllni iskolásokat ők sem tudják megtanítani semmire.

Németország rablógazdálkodást folytat, ellentétben az általad hozott, nagyon is pozitív és szimpatikus példákkal.

Európa eddig naivan nézte ezeket a folyamatokat, és örült, hogy évente 1-2 alkalommal megússza a 10 perces sort a határon.

Ez az integráció nem jó, kudarchoz, válsághoz vezetett.

Nem számít, kinek van igaza, ez így nem mehet tovább.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 17:08:56

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

A németeknél ugyanúgy szokás a szieszta, jogszabályokkal védik az ebéd utáni pihenéshez való jogot. Mittagsruhe idején (pl. déltől 2-ig) nem lármázhatsz, nem centrifugálhatsz, nem túráztathatod a motorodat stb.

Bagoly mondja verébnek.

Másik hasonló példa, hogy a görögöknél az kap prémiumot, aki időben beér a munkahelyre, a németeknél meg az kap levonást, aki késik. Az egyenleget tekintve ugyanaz a kettő, mégis baszogatják miatta a németek a görögöket.

Az Eurostat szerint egyébként inkább az a tendencia bontakozik ki, hogy minél fejlettebb egy ország gazdaságilag, annál kevesebbet dolgoznak a lakói.

És ne feledd: a feketemunka is munka, aki ilyet végez, az nem "tücsök".

Alapvető tényekkel nem vagy tisztában szerintem.

Elmész a lábadat lógatni Görögországa, és rácsodálkozol, hogy a "hélóták" milyen nyugodtan végzik a dolgukat, amíg iszod a söröd.

És ebből megállapítod, hogy lusta népség a görög, akiknek "fel kéne zárkózni". Talán nem is eléggé európaiak.

Husz_János_Puszita 2013.04.19. 17:22:05

KIADÁSCSÖKKENTÉS KIADÁSCSÖKKENTÉS KIADÁSCSÖKKENTÉS

Amúgy sajnos de, a déli államok többek között azért vannak most nagy khakiban, mert nem tudják leértékelni a valutájukat a gazdasági teljesítményük szintjéhez. A gazdasági teljesítményük miértje, na azt már házilag hozták össze, velünk együtt. Sokkal nagyobb szoaréban ülnénk most euróval, az tény. Ami nem azt jelenti, hogy nem kellett volna bevezetni, hanem hogy normális gazdaságpolitikát kellett volna csinálni. Mi gondja lenne a devizahiteleseknek, ha euróban keresnének? Pont annyi, mint a forinthiteleseknek.

Husz_János_Puszita 2013.04.19. 17:24:15

Portugáliában alkotmányellenesnek találta a taláros testület a 13. és 14. havi nyugdíj és fizetés megszüntetését. Jogállamban mindenkinek joga van csődbe menni.:D

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 17:24:52

@Negyvenértelmiségi: te ugye ezt most igy hiszed?:-)
a tenyek ugye abszolut nem felelnek meg az altalad leirtaknak, de azt elhiszem, hogy hittel irtad amit irtal.

tudod, ez a kapitalizmus, amit egy "good night left side" avatarral rendelkezonek siman fel kellene fogni:-)

de nagyon kivancsian varom a magyarazatodat arra nezve, ha a gorogok legalabb annyit adoztak es dolgoztak mint a nemetek, akkor miert van az, hogy a nemetek viszik a hatukon a gorogoket, akik csodbe mentek, a nemeteknek meg meg erre is telik?:-)

az altalad hangoztatott nezetek ugyanis elegge radikalisan balosak. a jobboldalisag ugyanis nem egy-egy celcsoport gyuloletben merul ki - te esetedben a kommunistaknbak gondolt kapitalistak, liberalisok es konzervatovok pl -, hanem konkretan a felelossegvallalasban, a minimalisra szoritott, kemenyen ellenorzott, a szabad piacnak es individualizmusnak lehetoseget biztosito allamban nyilvanul meg.

es egy igen egyszeru axiomaban: ha szarban vagy, te kurtad el, a te felelosseged.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.19. 17:31:21

@Negyvenértelmiségi:
A déli országok nem az EU-val szívták meg, hanem az alacsony termelékenységükkel. Kaptak egy rahedli konvergenciatámogatást, erős valutát, magas életszínvonalat. Csak épp maguk nem tettek hozzá sokat.

A csőd szélére pedig azért kerültek, mert a közös valuta lehetővé tette a probléma eldugását. Ha nincs közös valuta, akkor ezen országok már réges-rég összedőltek volna. Már rég az utcán söpörnék a drachmát.
Így viszont évekig tudták halogatni a probléma megoldását, miszerint az alacsony termelékenység nem párosítható magas életszínvonallal a végtelenségig.
És, nehogy azt hidd, hogy a mi kormányunkat valami bölcsesség hajtja. Pont ezért erölködik a monetáris politikával, hogy tovább lehessen dugdosni a problémákat. Az célja, hogy azt majd egy későbbi kormánynak a baja legyen.

A lószart kellett tukmálni a segélyt a görögökre. Fordítva történt ez. A görögök kizsarolták és a németek nem akartak adni.
Hogy feltételekkel voltak csak hajlandóak adni? Ez igaz. Tudod, a feltételek nélkül adott hitel kb. olyan, mintha egy vegyes tüzelésű kazánba pakolnád az eurót. Ezt marha nehéz lenne megmagyarázni a német választónak.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 17:44:49

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Tévedsz, kőkemény kapitalista vagyok, éppen ezen az elvi alapon írtam most is.

A tisztességes piaci verseny híve vagyok.

Ahol két jó közül a jobb nyer a piacon.

Pályázatok, támogatások -> ez a kommunizmus. Ez az EU, amióta a kapitalista Európa és a kommunista Európa megkezdte a konvergenciát.

Az nem kommunizmus, de tisztességtelen verseny, hogy az egyik országnak gyakorlatilag saját pénze van, a másiknak pedig csak olyan, mint Montenegrónak szokott lenni.

Finnország értéket adott hozzá, Németország jelentős részben összeharácsolt. A harácsolás sem fér bele a kapitalizmusba.

Még egyszer: arról volt szó, hogy összefogunk, és mi leszünk a legerősebbek. Nem arról, hogy az egyikünk kifosztja a többieket. Mert az eredmény az ez lett, és Merkeléknek még csak most kezd el megjönni igazán az étvágyuk.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 17:54:47

@Lord_Valdez:

"Kaptak egy rahedli konvergenciatámogatást"

Rövid távon jól néz ki, hosszú távon megöli a versenyt. Mint ezesetben is.

"erős valutát"

Önálló jegybank és monetáris politika nélkül a pénz csak egy papír. Mi is kinevezhetnénk az eurót hivatalos fizetőeszköznek, vagy akár a kuvaiti dínárt is, csak rajtunk múlik. Lenne jó erős pénzünk, mit érnénk vele?

"magas életszínvonalat."

Megdolgoznak érte, több mint 40 órát egy héten. Jó turisztikai adottságaikat pompásan kihasználják, hajógyártásuk jelentős, miközben alapvetően a szolgáltatóiparból élnek. 5 évvel ezelőttig még bezzegország voltak, akik a kommancsoktól megszabadulva jelentős fejlődést értek el, hasonlóan Ausztriához, Finnországhoz stb., de talán Tito Jugoszláviája is ide sorolható.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 17:56:11

@Negyvenértelmiségi: tovabbra is fenntartom: nem tudod, mi a jobboldali es a kapitalista. az, hogy "addig sozl a verseny, amig en nyerek" nem tisztesseges verseny. a versenyben vannak vesztesek is. aldozatok is. a kapitlaizmus egyfajta gazdasagi evolucios folyamat. a gyenge kihullik, az eros felzabalja a hullajat.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 18:00:20

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Ez rendben is van. Az nincs rendben, hogy el kéne fogadni, hogy ha az egyik fél vezet egy harcban, akkor a másiknak más dolga nincs is már, mint bepucsítani, vagy átharaptatni a nyakát.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 18:04:42

@Negyvenértelmiségi: elmondom megegyszer, mert nem erted: a jobboldalisag elsosorban a felelossegvallalasrol szol es nem a masra mutogatasrol. a kapitalizmus es jobboldali ertekrend szerint a deli allamok elkurtak. nem kicsit, hanem nagyon. kurvara senit nem erdekel, ki gyozte le a gorogoket, ha hagytak magukat legyozni. ez a jobboldali es kapitalista ertekrend alapja.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 18:05:59

@Negyvenértelmiségi: "Az nincs rendben, hogy el kéne fogadni, hogy ha az egyik fél vezet egy harcban, akkor a másiknak más dolga nincs is már, mint bepucsítani, vagy átharaptatni a nyakát."

usson vissza.

ja.. hogy nem tud, mert minden erejet elitta es elkurvazta a verseny elott? tough luck..

akkor pucsitson, vagy verezzen. maganak koszonheti, hogy nem tett magaert eleget.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 18:09:30

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Éppen ezt mondom én is, felelősséget kellene vállania Németországnak a politikai, gazdasági és monetáris integráció kudarcáért. Ők követelték a nagy lehetőséget, most vállalják is érte a nagy felelősséget.

Ezzel együtt sem a déliek mutogatnak jellemzően a németekre, hanem a németek a déliekre.

Mikor disznózták például a németeket?

Igen, elkúrtak pár dolgot a déliek. Elkúrták Schengent, és elkúrták az eurót is. Majd most javítják a hibáikat. Ha a németek a hajukat tépik, akkor is. Nem kérnek a német "segítségből" a görögök, ezt elég egyértelműen kifejezték, fejezik ki már régóta.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 18:10:59

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Csak te látod seggrészegnek ezeket az országokat. A valóságban, ha nem is pompásan, de működik Olaszország is, Görögország is, Spanyolország is, de még Magyarország is. Szar ügy, mi?

Husz_János_Puszita 2013.04.19. 18:12:14

@Lord_Valdez:

"Az célja, hogy azt majd egy későbbi kormánynak a baja legyen."

Ha az a későbbi kormány is ők lesznek, meneküljön ki merre lát. Mert a tőke azt fogja tenni, minden épkézláb munkaerővel egyetemben.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 18:14:47

@Negyvenértelmiségi: na ez a kommunizmus, hogy mas vallaljon felelosseget a mediterranium lenksegeeret es lanyha munkamoraljaert.

kurvara semmi koze nemetorszagnak ahhoz, hogy a 20-25 eves kolykok hitelbol vettek autokat, majd huitelbol feltunningoltak gorogorszagban, majd nem tudtak kifizetni. mondom, voltam ott. lattam. nem ertettem. es egy ev mulva osszedolt. es tudtam ,m iert. mert nem meloztak. egyszeruen nem ert annnyit az altaluk elvegzett munka, mint amilyen szinvonalon eltek es ez volt az a lufi, amit ok maguyk fujtak fel, majd robbant a pofajukba.

helyes. ne kerjenek a segitsegbol, az ugyanis nem mas, mint a tisztessegesen termelo nemet allampolgarok befifzetett adoja, amit jobb, ha nemetorszagban koltenek k+f+i-re, tovebb novelve az orszag verseny- es teljesitokepesseget mas orszagokkal szemben. errol szol az egesz.

do or die.

Husz_János_Puszita 2013.04.19. 18:15:28

Géza miért nem vágod ki innen a nácikat?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 18:18:14

@Negyvenértelmiségi: nem mukodik. mondom, jartam ezekben az orszagokban, nemelyikben dolgoztam is. olaszorszagnak csak az eszaki resze mukodik, lombardia ki is akar valni es minden egyes alkalommal elmondtak, hogy oko nem olyanok, mint a deliek - akiket kifejezetten szegyelnek milano kornyeken - hanem inkabb a svajciakhoz, nemetekhez hasonlitjak magukat.

a tobbi - spanyolorszag, portugalia, gorgorszag - mind arra akart berendezkedni, hogy majd ok lesznek europa nyaraloi. elbasztak, mert europaban fel evig tel van. tehat fel evig dolgoznak egy evben. arra pedig fel eletszinvonal jar. lehet hitelbol felfujni, de az ide vezet.

Husz_János_Puszita 2013.04.19. 18:19:41

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Ne kérjenek a segítségből, de akkor ne randalírozzanak az utcán, ha nem jön a nyugdíj, nincs fizetés az állami alkalmazottaknak. Mert azt darab ideje a zájemef fizeti.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 18:20:33

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Majd ha a németek megtanítják késsel-villával enni a neuköllni 3G törököket, és nem csak mások agyát szívják el, akkor megsüvegelem őket ugyanúgy, mint a finneket, a svédeket, a dánokat, a szingapúriakat, a japánokat, akik win-win meccsek megnyerésével törtek fel.

A görögök nagyon jól elvoltak az EU előtt évezredeken át, és ugyanígy meglesznek akkor is, ha már a régészek sem lesznek biztosak benne, hogy nem csak legenda volt ez az egész Ajrópunió.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 18:21:44

@Husz_János_Puszita:

Az nekünk csak jó, hiszen az IMF a mi bankunk, a mi befizetésünket adják ki kamatra.

Mennyi is volt a kamatnyereségünk az IMF-en Fekete elvtárs óta?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 18:21:46

@Husz_János_Puszita: minek vagna ki?
lassuk csak, kik azok...:-)

jobb ha szem elott vannak az ilyenek, mintha illegalitasban tevekenykednek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.19. 18:23:35

@Negyvenértelmiségi: "Mennyi is volt a kamatnyereségünk az IMF-en Fekete elvtárs óta?"

egy kapitlaista celja a profit. csak a kommunista tartja a nyereseget bunnek. es ez mas nyeresegere is igaz...

Husz_János_Puszita 2013.04.19. 18:23:56

@Negyvenértelmiségi:

Téged függőlegesen ásnak majd ki a régészek. Egy ideig tanulmányoznak a többivel együtt, mire rájönnek, hogy ááá igen. A szabadságharcosok kora. Állva haltak meg, de nem lettek gyarmat. Ki lesztek állítva a múzeumban.

Husz_János_Puszita 2013.04.19. 18:30:01

@Negyvenértelmiségi:

Pontosan. Te is fizeted a görögök sziesztáját, nem csak a németek. Az IMF nem a sarki OTP, hanem egy segélyalap, ahova minden tagország befizet, hogy legyen aki segít, ha baj van.

International Monetary Fund

Nanáhogy kamatot kérek és garanciát.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 18:32:54

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

Pontosan ezért, kapitalistaként kérdezem, mennyi profitot termelt nekünk a mi bankunk, az IMF, amikor a betétünket kiadta más országoknak kamatra.

Szóval?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.19. 19:20:49

@Negyvenértelmiségi:
"Kaptak egy rahedli konvergenciatámogatást"
"Rövid távon jól néz ki, hosszú távon megöli a versenyt. Mint ezesetben is."
Milyen versenyt? Mikor akartak a görögök versenyezni?

"Önálló jegybank és monetáris politika nélkül a pénz csak egy papír."
Baromság. A pénznek a bizalom ad értéket. Az a hit, hogy azt el fogják fogadni. Ez teljesen független attól, hogy van-e jegybank, vagy monetáris politika. Nota bene pár száz évvel ezelőttig nem is volt ilyen.

"Mi is kinevezhetnénk az eurót hivatalos fizetőeszköznek, vagy akár a kuvaiti dínárt is, csak rajtunk múlik. Lenne jó erős pénzünk, mit érnénk vele?"
Lenne egy stabil, erős valutánk, ami szignifikánsan megemelné az életszínvonalat, de a termelékenységünk maradna ugyanott, ahol van. És mivel maradna a populista politika, ezért mi is a görög útra sodródnánk. Pont, azért, ha most csinál a politika valami böszmeséget, akkor az a forint árfolyamában hamar megjelenik. Ha eurót használunk, akkor nem.

"Megdolgoznak érte, több mint 40 órát egy héten."
Na és? A pénzt nem azért kapod, hogy szenvedj, hanem azért, hogy termelj. Ha az a feladat, hogy áss egy árkot, az ugyanannyit ér, ha markolóval csinálod, mint ha kiskanállal. Csak az útóbbi tovább tart és fárasztóbb. A görög gazdaságnak pont ez a baj. Én elhiszem, hogy ők elfáradnak közben, de nincs produktum, akkor hiába.
Igen, igen, van turizmusuk, hajógyártásuk, hajószállításuk, de aztán ennyi. Ezen kívűl van olivabogyó és fetasajt.
A németeknek viszont van autógyártásuk, félvezetőiparuk, vasút és nehézgépgyártásuk, acéliparuk, vegyiparuk, gyógyszeriparuk stb. És mindegyik élvonalbeli.
Naná, hogy csak hitelből tudták tartani a lépést az életszínvonallal. Portugália dettó.

Hogy bezzegország lett volna? Nem. A PIGS kifejezés 2006-ban kezdett visszajönni a közgazdász szlengbe. Görögországról már akkor rebesgették, hogy előbb-utóbbi baj lesz ott. És ekkor még csak az erősen kozmetikázott adatokat ismerték!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.19. 19:27:53

@Negyvenértelmiségi:
A görögök olyan marha jól elvoltak évezredekig, hogy először a rómaiak rohanták le őket, majd a törökök, aztán a németek, majd egymásnak estek.

Az IMF nem termel profitot, sőt pont ellenkezőleg. Az a dolga, hogy olyanoknak adjon kedvezményes hitelt, akinek már senki nem hajlandó. Ennek, persze, megvannak a maga árnyoldalai pl. Argentínában az IMF hitel arra használták fel, hogy tovább folytassák a felelőtlen költekezést, aztán amikor az is elfogyott megtették az IMF-t bűnbaknak.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 19:46:53

@Lord_Valdez:

Mert Ausztria, Finnország, Dánia vagy Svédország egyszerűen legandás az iparáról, és több oldalas listákon lehetne sorolni, hogy miért JÁR nekik a jólét. De még a bezzegszlovéneknek is JÁRT nemrég még.

A szerencse forgandó, a becsület állandó.

A németek becstelenül viselkednek a miattuk is bajba jutottakkal: a jómunkásembereiket elszívták, a helyükre szakképzetlen niggereket intéztek, most pedig beléjük is rúgnak.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 19:48:38

@Lord_Valdez:

Akkor az IMF egy nonprofit bank, aki segít a bajban?

Vagy csak akkor ilyen, ha azt kérdezem, hogy a betétünket hogyan fialtatták, de ha kölcsönt kérünk tőlük, akkor már vérkapitalisták lesznek?

Érdekes kluboknak lettünk a tagjai.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 20:01:29

A jó németek, azok bezzeg nem adósodtak el, az államadósság náluk ismeretlen fogalom. Frankón hozzák az "európai értéket", a maastrichti 60%-os szintnél jobbat. Ők bezzeg minden szabályt betartanak, így megérdemlik a jólétet. Ja és Mittagsruhe (Siesta) sincs náluk.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 20:09:04

Bezzegnémetországban bezzeg nem az kap jutalmat, aki pontosan ér a munkahelyére, hanem az kap levonást, aki elkésik.

mitmiért? 2013.04.19. 20:45:03

Orban körül elvárás h nincs szabad akarat es gondolat. Igy lassan szépen hozzabutulnak, egy olyan emberhez aki mellett elment a vilag nem veszi észre hogy mar nem gőzmozdony van hanem villanyvasút (na magnesest nem is értene) igy mivel latja hogy lemaradt a vonatról foggal-körömmel küzd a változás ellen. Az se baj hogy 10m ember erre rámegy (mínusz* Fidesz hívők -nekik mindegy). Ne hagyjuk hogy igy legyen.
* ebből a számból meg lemegy ág a félmillió magyar aki már lábbal szavazott.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 20:50:59

@mitmiért?:

Abból a fél millióból, ha már ragaszkodsz az eredeti gondolatmenetedhez, 400 ezer a bolsik ellen szavazott a lábával, nem a Zorbán ellen, mert ellene csak 100 ezren szavaztak, a nagyobbik részük az elmúlt8évben ment el a 2002-es jóléti rendszerváltást követően, és különösen 2004 és 2010 között.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.19. 21:01:15

@Negyvenértelmiségi:
Ami azt illeti az osztrák ipar egyáltalán nem elhanyagolható, sőt egy 8 milliós országhoz képest igen fejlett. Olyan multik otthona, mint a Henkel, az Erste, a Wienerberger, a Magna Steyr, Semperit, Kapsch stb.

Finnország mondjuk kicsit más eset. Ott igazából néhány vállalat van, aki aránytalanul nagy százalékát termeli a GDP-nek.
Svédország hosszú ideje ipar nagyhatalom (legalábbis lakosságarányosan). Komoly járműipara van, illetve inkább csak volt, az acélipara még mindig eléggé ott van, a gyógyszergyártásban is menők stb.
Dánia érdekes. Ott is sok, de kevésbé menő multi van, cserébe meglehetősen kicsi a lakosság.
Arányaiban mindegyik sokkal fejlettebb gazdaság, mint a görög.

Az IMF egyáltalán nem bank. Az egy nemzetközi szervezet, aminek a célja megakadályozni az államcsődöt és annak továbbterjedő hatásait. Az más kérdés, hogy ezzel időnként visszaélnek.
A "mi bankunk" kifejezést Matolcsy használta rá, amikor kölcsön akart kérni.
Egyáltalán nem fialtatják és nincs betétünk. Tagdíj van, nem betét. A betétet ki lehetne venni, ha akarnád.

mitmiért? 2013.04.19. 21:08:39

@Negyvenértelmiségi:
Nem. Az elmúlt 2 évben amióta megnyílt az legfőbb legtöbb EU ország munkaerőpiaca magyaroknak /2011 májusa/
De elég baj hogy a fejtegetesem többi része is igaz. Ld agyatlanok es a retardált

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 21:17:57

@Lord_Valdez:

Ennyit a görögöktől is gyorsan össze lehet hozni, de azt azért tudni kell, hogy mindegyik felsorolt ország a szolgáltatóiparból él elsősorban amellett, hogy a gyártásuk sem elhanyagolható.

Ugyanakkor az önálló monetáris politika elvesztése pár év alatt be tud dönteni egy üzembiztos országot is.

Az IMF-hez érdekes adalék, hogy kínai devizahitelből fizettük ki a csatlakozáskor a részvételi kvótánkat, mert ez volt a feltétele annak, hogy gyorsan igényelhessünk is egy dollár alapú devizahitelt, ami végül csődbe vitte az országot.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 21:19:23

@mitmiért?:

Akkor mégsem a Zorbán meg a gárdisták elől menekültek el?

fehérfarkas 2013.04.19. 21:50:07

@Negyvenértelmiségi:

Persze, Görögország tartja el a világ 2. legnagyobb exportországát. Ne próbáld már meg bemesélni.
Németországnak egyedül az USÁ-ba való exportja több mint amit Görögországba + Bulgáriába + Romániába + Magyarországra + Szlovákiába + Csehországba + Lengyelországba + a 3 balti államba exportál.
Itt van az indexmundi szerint Németország legnagyobb exportpartnerei:
Exports - partners: France 9.4%, US 6.8%, Netherlands 6.6%, UK 6.2%, Italy 6.2%, China 5.7%, Austria 5.5%, Belgium 4.7%, Switzerland 4.4%
(forrás: www.indexmundi.com/germany/exports_partners.html)

Görögország legnagyobb export partnerei:
Italy 9.5%, Turkey 7.9%, Germany 7.9%, Cyprus 6.1%, Bulgaria 5.5%, US 5.2%
(forrás: www.indexmundi.com/greece/exports_partners.html)

Míg Görögország termékeinek Németország a 3. legfontosabb felvevőpiaca, addig Németország számára Görögország benne sincs a 10 legfontosabb export partnerei között.
És az idegenforgalmomnál is ugyanez van: nem a görög turista tartja el a német idegenforgalmat, hanem pont fordítva: a német turista a görögöt (bár most már a németek mellett ott vannak az oroszok is).

Néma az orbáviktori propagandából fel kellene ébredni és a valós világot is megismerni.
Persze minden veszteség veszteség, és Görögország csődje így veszteség lenne a német gazdság számára, de össze nem roppanna tőle. Ugyanis nem Görögországból él meg Németország, hanem inkább fordítva: a görögök élnek a németek pénzéből.
Csak ezt a pénzt rosszúl használtá fel, és fejlesztések helyett fellték + még éveken keresztül meg is hamisították a költségvetésüket.

Direkt azért hoztam fel a skandináv példákat, hogy a görögökkel, spanyolokkal és portugálokkal ellentétben az 1950-es években még szegénynek számító skandinávok, a 90-es évekre már Európa legmagasabb életszínvonalával rendelkező országai lettek, mert a pénzt nem felélték, hanem okosan az oktatásba, infrastruktúrába, iparba, K+F+I-ben és a hi-tech iparba fektették. A déli országok is megtehetté volna ezt, de nem tették.

mitmiért? 2013.04.19. 21:59:44

@Negyvenértelmiségi:
De. Szerencséjükre volt hova. Egy olyan tunderországból melynek min elnöke nem tudott perspektívát adni nekik de ígérgeti hogy xx év múlvaajd fasza lesz es vissza jöhetnek. 10 év múlva 1m munkahely - ja. Kozmunkasokkal. Amikor a cúnya befektetőket elkergették már. Es nincs gazdagság növekedés! Hogy a fenébe lenne ahol jogbiztonság nuku? Es nincs mellette valaki aki elmagyarázna neki az egyszer egyet. Na jo kusza szemtől nem is várjuk el. Juno.

fehérfarkas 2013.04.19. 22:00:53

@Lord_Valdez: "A csőd szélére pedig azért kerültek, mert a közös valuta lehetővé tette a probléma eldugását. Ha nincs közös valuta, akkor ezen országok már réges-rég összedőltek volna. Már rég az utcán söpörnék a drachmát."

Igazad van ebben, de ennél régebbről datálodik a probléma: a hidegháború idejéből, amikor a Nyugat azt akarta bebizonyítani, hogy a legrosszabb kapitalista ország is jobb mint a legjobb szocialista. Ezért az elmaradott kapitalista országokat a fejlettebbek hatalmas pénzekkel támogatták. Azok pedig hozzászoktak az ingyen pénzhez.
Csakhogy nincs örökké ingyen pénz. És a hidegháború sem tartott örökké. Meg a világgazdaság is megváltozott az elmúlt 20 évben. És elérkeztünk 2008-hoz, amikor a világgazdasági válság miatt hirtelen mindeki saját magával lett elfoglalva hogyan másszon ki a válságból, és ezeket az ingyen pénzhez szokott országokat pedig nem akarták tovább pénzelni.
Meg ne felejtsük el, hogy pl. Görögország éveken kersztül meghammisította a költségvetését, hogy úgy tünjön minden rendben van. Csakhogy az ingyen pénz megszüntével egyből kiderült, hogy semmi sincsen rendben.
Ugyanazt mondjuk azzal a különbséggel, hogy régebbre, a hidegháború idejére visszamenőleg datálom ezt a déli államokban kialakult mentalitást, ami a vasfüggöny lebomlása után is folytatódott, és az eurózóna tagság pedig még erősítette is őket abban a hitben, hogy az ingyen pénz végtelenségig jönni fog.

mitmiért? 2013.04.19. 22:03:11

Az egész huje történelmünk arról szól hogy rinyaltunk h minket elnyomnak. Most megint az van, ugye? A maradi nyugat, ugye? Akkor szent István egy nagy fasz volt, ugye?

fehérfarkas 2013.04.19. 22:06:12

@Negyvenértelmiségi: "Finnország értéket adott hozzá, Németország jelentős részben összeharácsolt. A harácsolás sem fér bele a kapitalizmusba."

Ez az összeharácsolás azt jelenti a valóságban, hogy a német autókat a világ minden részén veszik, míg a görög autókat hol is? Ja, nincs is görög autó. :D :D :D

A finn gazdaság is leegyszerűsítve azt jelenti, hogy a Nokiát mindenhol veszik, míg a görög mobiltelót hol is? Ja, nincs is görög mobilteló :D :D :D

fehérfarkas 2013.04.19. 22:34:45

@Negyvenértelmiségi: "Mert Ausztria, Finnország, Dánia vagy Svédország egyszerűen legandás az iparáról, és több oldalas listákon lehetne sorolni, hogy miért JÁR nekik a jólét. De még a bezzegszlovéneknek is JÁRT nemrég még."

Ezek fejlett ipari országok. Ráadásul a legmodernebb nagyon magas hozzáadott értéket előállító iparral. Ha elmész egy akárcsak egy közepes osztrák céghez, olyan ipari kulturát és technológát látsz, amit itt Magyarországon csak a sci-fi filemkben. De a szolgáltató szektorra meg a kereskedelemre is ugyanez igaz.
Az, hogy az osztrákok nagyképű stílusát nem birom az az én magánügyem. De azt elismerem, hogy tervezni, szervezni és működtetni dolgokat nagyon jól tudnak. Az életszínvonalat pedig ez határozza meg, hogy mennyire jól szervezett egy társadalom és annak gazdasága.

A görög és olasz csak a mának élni lazaságát és kedves mosolygását jobban szeretem mint a németek és osztrákok hideg szárazságát. De gazdaságot viszont csak fegyelmezettséggel lehet sikeresen szervezni és jól működtetni.
Vagyis amikor gazdaságról beszélünk, akkor a személyes érzelmeinket félre kell tenni, és csak a valós tényekre szabad hagyatkoznunk.

fehérfarkas 2013.04.19. 22:41:59

@Negyvenértelmiségi: "A jó németek, azok bezzeg nem adósodtak el, az államadósság náluk ismeretlen fogalom. Frankón hozzák az "európai értéket", a maastrichti 60%-os szintnél jobbat. Ők bezzeg minden szabályt betartanak, így megérdemlik a jólétet. Ja és Mittagsruhe (Siesta) sincs náluk."

Az államadósság mértéke önmagában semmit nem mond. Azt is figyelembe kell venni, hogy mögötte van-e fedezet, amiből vissza lehet fizetni. A németeknél ott van a világ 2. legnagyobb exportját adó ipara. A görög államadósság mögött pedig mi volt? Na, ez az ami miatt a németek eladósodottsága csupán egy megoldásra váró kellemetlenség, míg a görögöknél maga a csőd.
Majd, ha lesz rendes görög ipar, akkor majd lesz fedezete is a jelenlegi magas életszínvonaluknak. Arról nem is beszélve, hogy a görögök az elmúlt 3 év megszorításai ellenére is 3x olyan magas életszínvonalon élnek mint mi magyarok. Itt messze nem arról van szó, hogy a görögöket az éhhalál fenyegeti, hanem arról, hogy a további pénzelésért cserébe a finanszírozóik azt kérték, hogy ne 4x, hanem csak 2x éljenek olyan jól mint a magyarok (de egyébként csak 1,5x-ese lenne a gazdaságuk által megtermelt valós szint), de most csupán a 3x-os szintre mentek még csak le. Nagyon röviden ezzel a példával tudom elmondani a szitut.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 22:44:54

@fehérfarkas:

A német turisták nem eltartják Görögországot, hanem szolgáltatást vesznek igénybe, és ezért fizetnek.

Rossz a kiindulási pontod.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 22:48:59

@fehérfarkas:

A tudás összeharácsolásáról írtam.

A finnek magukat okosították ki, a németek viszont nem szaroznak a neuköllni gyerekek integrációjával, meg a mi cigányainkéval sem (az ajvékoláson túl), hanem elszívják a többi ország agyát.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 22:51:07

@fehérfarkas:

A szlovénok is nagyon szuperül intézik a dolgaikat, 1 évvel ezelőttig illett ódákat zengeni róluk.

Bezzegszlovéniában a fű színe is szebb volt.

Most meg kiderül, hogy pár centire vannak a pukkanástól.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 22:56:06

@fehérfarkas:

Görögország fejlett európai ország, GDP-jének jó kétharmadát a szolgáltatóipar adja.

Kinevezték őket disznónak, leminősítették őket, ennek következtében kivonult egy rakás tőke, így munkahelyek szűntek meg, ami miatt sorozatos tüntetések vannak régóta, ami miatt a termelékenység is visszaesett. A hiénák pedig állnak sorba, élükön Merkelékkel.

Ez anyagilag kurva jó üzlet volt így Németországnak. Ott voltak végig, felügyelték a folyamatot, elfogadták a görög jelentéseket, támogatták a görög kormányokat, "mentőcsomagokat" dolgoztak ki. Sokat vállaltak, nagy is a felelősség.

Miért hihetetlen, hogy eleve Görögország kifosztása volt a cél?

fehérfarkas 2013.04.19. 23:58:24

@Negyvenértelmiségi: "Görögország fejlett európai ország, GDP-jének jó kétharmadát a szolgáltatóipar adja."

Ebből is látszik, hogy semmi közöd a gazdasághoz. Önmagában a szolgáltatóipar aránya semmit nem mond.
Szíriában a szolgáltatások a GDP 55%-át adják (a polgárháború előtt még 2010-ben), Jemenben 56%-át, Bangladesben pedig 52%-át. Akkor ezek szerint Szíria, Banglades vagy Jemen fejlettebbek mint Malajzia, ahol csak az 49%-át?
Sőt, Egyiptomban a szolgáltatások aránya a GDP-ben ugyanúgy 49% mint Malajziában, mégis a két ország gazdasági fejlettsége és életszínvonala teljesen különböző.
Sőt, mondok további példát: az Egyesül Arab Emírségekben a szolgáltatási szektor csupán a GDP 47%-a (1% mezőgazdaság, és 52% ipar). De ha elmész Jemenbe és Dubaiba, valósznűleg nem Jement fogod fejlettebnek találni.
Ezt csupán azért írtam le, hogy lásd: önmagában egy kiragadott mutatószám semmit sem jelent.

De mondok még más példát: Németországban a szolgáltatások aránya a GDP 70%-a, Libanonban meg a 77%-a. De szerinted mégis melyik a fejlettebb?

De nem is lepődöm meg rajtad, mert ezt vártam: fideszdroid módjára hozzá nem értve kiragadsz egy mutatószámot, és az alapján próbálsz meg valami nagy következtetést levonni és megcáfolhatatlan igazságnak beadni.
De legyen igazad és a szolgáltatás GDP-beli aránya határozza meg egy ország fejlettségét, akkor ez esetben Görögország (65%) fejlettsége Jordániáéval egyenlő (a szolgáltatások aránya a GDP 66%-a). Sőt: Magyarország (65%), Görögország (65%), Törökökország (65%) és Jordánia (66%) egyforma fejlettségűek.
Gratulálok neked, mert a te logikádból és érvelésedből ez következik.

Egy dolgot viszont tényleg el kell ismerni a görög kormányokban: a lufi kirobbanásáig a pénzeket nemcsak saját magukra költötték, hanem a lakosságra is, hogy a mezei görög életszínvonala a világon a 22. legnagyobb legyen (Economist adat). Ezzel szemben a magyar politikusok pedig éppen csak néhány morzsát hagynak a népnek, és miközben a magyar politikusok és kilentúrájuk gazdagodik, aközben a nép meg szegényedik.
De ettől függetlenül a görög költekezés mögött messze nem volt annyi gazdasági fedezet, és ez a lufi 2008-ban kidurrant.

fehérfarkas 2013.04.20. 00:12:01

@Negyvenértelmiségi: "Kinevezték őket disznónak, leminősítették őket, ennek következtében kivonult egy rakás tőke, így munkahelyek szűntek meg, ami miatt sorozatos tüntetések vannak régóta, ami miatt a termelékenység is visszaesett. A hiénák pedig állnak sorba, élükön Merkelékkel.
Ez anyagilag kurva jó üzlet volt így Németországnak. Ott voltak végig, felügyelték a folyamatot, elfogadták a görög jelentéseket, támogatták a görög kormányokat, "mentőcsomagokat" dolgoztak ki. Sokat vállaltak, nagy is a felelősség.
Miért hihetetlen, hogy eleve Görögország kifosztása volt a cél?"

Mert mi értelme lenne az Eurót veszélyeztetni egy eurózónás tagország bedöntésével? ÉS mi értelme lenne az EU-nak és Németországak egy EU tagállamot csődbe vinnie, amikor az az egész EU globális versenyképességét lerontja? Az EU így is lemaradóban van a globális versenyben az USÁ-tól, és Kína meg az ASEAN is rohamtempóban zárkózik fel. Az EU-nak pont az az érdeke, hogy minél több tagállama gazdaságilag és politikailag minél erősebb legyen, mert csak akkor tudja tartani a versenyt az USÁ-val, Kínával (meg a BRICS-szel), az ASEAN-nal. Csak ott vannak a déli országok és magyarország populista politikusai, akik a saját tyúkketrecükön kívülre már nem látnak, és felelős államférfi helyett mindent a belpolitikai hatalmuk érdekének rendelnek alá.

Arról nem is beszélve, mint korábban írtam: nem Görögország tartotta el Németországot, hanem fordítva. Nem Németország élt Görögország pénzén, hanem fordítva

fehérfarkas 2013.04.20. 00:20:02

@Negyvenértelmiségi: "elfogadták a görög jelentéseket"

Persze, mert megbíztak bennük. Mert a germán mentalis el sem tudta képzelni, hogy egy ország éveken keresztül meghamisítja a jelentéseket. Sőt, az ezredforduló körüli görög kormány egyszer ebbe már belebukott, majd jött a következő kormány amelyik úgy került kormányra, hogy ő ilyet nem fog csinálni, és az előző kormány politikusait elszámoltatja. Ehelyett az elszámoltatás elmaradt, viszont a költségvetés meghamisítása meg továbbra is megmaradt.
De te csak nyugodtan védjed a hamisítókat. Csak tudd: az EU-s mentősagban a te adópénzeid is benne vannak. Vagyis te is pénzeled (mégha a németek sokkal jobban) a jelentéshamisító és az egész EU-t becsapó görögöket.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 00:52:32

@fehérfarkas:

Hol írtam azt, amire ezt a regényt válaszoltad? Nem tagadhatod, hogy fejlett ország Görögország, és azt sem, hogy főleg a szolgáltatóiparból élnek. Ezt pedig azért írtam, mert te meg azzal jöttél, hogy a görögöknek lófasz iparuk van, szemben néhány bezzegországgal (és persze elfeledve a hajógyártásukat).

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 00:56:59

@fehérfarkas:

Mindenki leszarja Európa globális versenyképességét, mindenki a maga boldogulását tartja elsőnek, kivéve a bolsijainkat.

Németország is a maga boldogulásán dolgozik, sikeresen.

Jól kerestek a válságon, ne sírj miattuk. A görögökön is jól kerestek, keresnek.

A görögök azok, akik rábasztak a németekkel. Nem a turistáikkal, hanem a bankáraikkal és politikusaikkal, bankárpolitikusaikkal.

Az eltartós dumát meg hagyjuk, szánalmas.

Főleg ha a kifosztót véded vele. Azt még te is belátod ugye, hogy a németek sokkal jobban jöttek ki anyagilag a nagy "eltartásból". Szóval, ki is az eltartó és az eltartott?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 00:59:20

@fehérfarkas:

Persze, a németek azt sem tudják, mi az a hamisítás. A korrupciót is csak az újságok külpolitikai rovatából ismerik. Mint ahogy az adót is mindannyian szorgalmasan fizetik, nem úgy, mint a "tücskök".

Sosem fizetnének le külföldi kormányhivatalnokokat, sosem mosnának pénzt csöves nevére íratott cégekkel, sosem menekítenék ki a jövedelmüket Svejcbe, Luxemburgba.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 01:06:29

A németek szentek, a Tökéletességet testesítik meg.

Aki rosszat szól rájuk, az Európa ellensége, kínai ügynök.

Aki nem német, az eltartott, és szart sem ér: ha keveset dolgozik, akkor lusta, ha sokat, akkor pedig nem hatékony.

Ezzel szemben a német sziesztázás egészséges, keveset dolgoznak, de sokat. Amit csinálnak és ahogyan, annál jobban nem lehet.

Európa elmúltnyolcéve egy tündérmese, maga a láthatatlan siker.

Egyszer még hálás lesz az utókor a sikerembereknek, főleg az egyszer német, egyszer francia Cohn-Benditnek és a többi állhatatos igazságharcosnak, akik mindig kiálltak az európai értékek mellett.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.20. 07:57:13

@Negyvenértelmiségi:
Hajrá, szedd össze. Nem fog sikerülni. A hajózást leszámítva még legnagyobb vállalataik is a futottak még kategóriában vannak. Nincsenek nemzetközi szinten jegyzett vállalataik.

Még mindig nem érted. Nem az önálló monetáris politika hiánya dönti be, hanem az, hogy vissza tudnak élni az erős valutával. És a politikus az egy olyan állat, amelyiket könnyű megkísérteni.

Hát azt már meg nem mondom, hogy miből fizettük ki a csatlakozási kvótánkat, de nem a dollárhitel vitt csődbe. Egyrészről, nem mentünk csődbe, csak eléggé eladósodtunk. Másrészről, önmagában nem a hitellel van a baj, hanem hogy mire használják. Ha életszínvonalat emelnek belőle, abból rendszerint baj lesz.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.20. 08:08:03

@fehérfarkas:
Na igen. A könnyen jött pénz ritkán kerül jó helyre. De a lényeg itt is ugyanaz: arra használták, hogy elrejtsék a problémákat.
Erre jön nekünk itt egy lámlenge és elkezd arról magyarázni, hogy az tehet róla, aki a pénzt adta...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 13:00:13

@Lord_Valdez:

Az elmúlt évtizedekben, főleg amikor a bolsik kormányoztak, rendre olyan eszközöket vettünk igénybe, amiket elvileg lehetne jól is használni, meg rosszul is, és ha rosszul használjuk, nagy lesz a bazmeg. Hogy, hogy nem, az utóbbi forgatókönyv következett be minden egyes alkalommal.

Csak a devizahitellel minden soron megszoptuk, de nagyon. Fekete-Schwarz elvtárséval is, a lakossági, önkormányzati devizahitelekkel is, majd az államival is, újra, minden évtizedben, minden szektorban.

De ugyanígy járt egy rakás másik ország is.

A "disznók" is a hiteleikbe fulladnak bele, és önálló monetáris politika és pénz híján még csak el sem tudják inflálni az adósságot.

Bár mi nem vagyunk most éppen csőd szélén, de vezessük be gyorsan az ejrót, hiszen AKÁR jól is kijöhetünk belőle. Hátha mi nem szopjuk be vele, mint 10-ből 9 másik ország.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 13:02:19

@Lord_Valdez:

Bizony, egy kétoldalú szerződésért két oldal felel.

De ha ez megnyugtat, én is jobban haragszom a böszme bolsikra, akik aláírták az ország elkúrását.

De azért ha nem gond, nem tapsolok azoknak sem, akik a jutalékot fizették nekik a hazaárulásért, pl. az 5 billió forint értékű újabb devizahitelünkért.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.04.20. 19:43:19

@Negyvenértelmiségi:
Bolsik? Azok nem most vannak?
Nem akarlak elkeseríteni, de pont most kérkedik a kormány azzal, hogy milyen rosszul használta fel a nyugdíjpénzeket. Persze, nem így mondják, mert ennyire azért nem őszinték. Inkább úgy mondják, hogy ebből fizetik a jelen nyugdíjasait és ebből emelik reálértéken a nyugdíjakat.
Viszont jobb, ha tőlem tudod, hogy a nyugdíjpénzek államosítása is egy burkolt hitelfelvétel volt. Lehetett volna azt is jobban felhasználni, de nem tették...

A PIGS kifejezés a 90-es években született, még mielőtt egyáltalán kitalálták volna az eurót. 2006-ban csak annyi változott, hogy Italy helyett Ireland lett az i betú.
Az infláció nem csodaszer. Az inflációért nagyon súlyos árat fizet a gazdaság és az sem igaz, hogy csak úgy uk-muk-fuk el lehet inflálni. Ha elkezdesz inflációt gerjeszteni, de nem csinálsz semmit azért, hogy megnyugtasd a hitelezőket, akkor hirtelen kiszárad az állampapírpiacod és az inflációt hamarosan a csőd követi, mint Argentínában.

Szó nincs arról, hogy most gyorsan be kellene vezetnünk az eurót. Egyáltalán nem vagyunk rá felkészülve, de hosszabb távon erre kell törekedni.

"De azért ha nem gond, nem tapsolok azoknak sem, akik a jutalékot fizették nekik a hazaárulásért, pl. az 5 billió forint értékű újabb devizahitelünkért. "
Mi van?

mitmiért? 2013.04.20. 20:59:29

Vakmajom.hu idézet:

"Mo. az EU tagság legfőbb haszonélvezője. A legtöbb lóvét kapja az EU-tól akár egy főre jutóan (első ábra, EUR/fő), akár a GDP-re vetítve (második). Ilyen soha nem fordult elő a történelemben, hogy a gazdagabb európai országok ennyire bőkezűen segítenék a szegényebbeket, ráadásul eltűrnék, hogy a fő segélyezett még fel is rúgja a normális együttélés minimális szabályait, sőt, még osztja is az észt közben. Olyan, mintha meghívnál valakit a Nobuba ebédre, az meg odatojna az asztalra hálából, és még kis is oktatna, hogy neked aztán semmi fogalmad nincsen arról, hogyan kell egy vendéglőben viselkedni...

Különben ha bejön ide támogatásba a GDP 4%-a évente, és emellett sem nő a gazdaság, akkor mekkora GDP-zuhanás lenne a támogatások nélkül?"

fehérfarkas 2013.04.20. 21:04:56

@Negyvenértelmiségi:

Látom most ez az aktuális lemez amit fújjnotok kell. LOL :D

fehérfarkas 2013.04.20. 21:06:12

@Lord_Valdez: "Na igen. A könnyen jött pénz ritkán kerül jó helyre. De a lényeg itt is ugyanaz: arra használták, hogy elrejtsék a problémákat.
Erre jön nekünk itt egy lámlenge és elkezd arról magyarázni, hogy az tehet róla, aki a pénzt adta... "

Nem tudtad? Fideszisztánban mindig a pénzt adó a hibás? Kikéve, ha a pénzt Orbán vagy Simicska adja - bár őket soha nem adnaj a sajátjukból, hanem a másét veszik el.

fehérfarkas 2013.04.20. 21:08:03

@Negyvenértelmiségi: Hát tessék! Tartson el téged a görög ipar és szolgáltatási szektor EU-s és német pénzek/támogatások nélkül.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.22. 09:58:02

@Negyvenértelmiségi: tudod, meg mindig nem ertem, hogy aki ennyire kemenyvonalas marxista gazdasagi es politikai ideologiat hangoztat az hogy nevezheti magat jobboldali kapitalistanak?:-)

van ez igy gyakran egyebkent ebben az orszagban. kepzeld, egy idoben en is azt hittem magamrol, hogy baloldali vagyok, mert nem tudok egyeterteni a magukat jobboldalinak hazudokkal az orszagban. aztan kiderult, hogy pont forditva van. en, aki a kapitlizmust, a toket, az egyeni szabadsagjogokat, a versenyt, az altalad becstelensegnek tartott gazdasagi lepeseket, a magantulajdon szentseget, az altalad "haracsolasnak" nevezettt uzleti modelt tartom a kivanatosnak en vagyok a jobboldali es kapitalista:-)

es igen, te, aki szerint becstelenseg a nemetek reszerol amit a gorogokkel tesznek, te bizony kokemenyen balszelso es marxista vagy. egy jobboldali es kapitalisrta ugyanuis pontosan latja, hogy a gorogoko egyszeruen egy lusta here banda voltak es pontosan a sajat tetteik - helyesebben a tetteik hianaya - okan kerultek a jelenlegi helyzetbe. a jobboldalisag es kapitalizmus alapja, hogy nem masra mutogatsz, komam:-)

csak a kommunista es marxista az, aki osztalyharcolni akar az aljas, manipulativ karvalytokevel. mert az a kapitalizmus maga. a capital - toke - ami manipulal - megvaltoztatja maga korul a gazdasagi kornyezetet - a sajat gyarapodasa erdekeben.

az nem tesz jobboldaliva, hogy utalod az mszpt.

fehérfarkas 2013.04.22. 13:11:28

@Negyvenértelmiségi:

Vajon ki mondta ezt?
“ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely(..). nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés – legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről – csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül(…) Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen(…) Egy liberális kormány képes lesz arra, hogy kíméletlenül szembeszálljon az(…) idegengyűlölettel…”
Tán csak nem Orbán Viktor 1993-ban?
Remélem sejted miért ezt az idézetet választottam a vezéredtől (igaz, akkoriban még nem volt populista népvezért, hanem egy liberális ellenzéki politikus)?
süti beállítások módosítása