Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.07.04.

Miért nyúlja le Viktor a vidék bankjait is?

Hakapeszi Miki

Meglepően sokáig várt a hatalom azzal, hogy megszerezze a takarékszövetkezeti szektort. Nem tudni, miért pöcsöltek eddig, de végül magát az egyeztetés nélküli törvényalkotást olyan gatyaszaggató gyorsasággal tolták le, hogy még Demján Sándor kevés haja is úgy állt égnek, mint papfasz a lagziban.

Nevezett üzletemberről érdemes külön is megemlékezni. Nem csak azért, mert bekerülése tavalyi hülyeséggyűjteményünkbe már jelzi, mekkora arcnak tartjuk, de mostani kiakadása a takszövtörvény ellen is finoman szólva szánalmasnak tűnik. Pontosabban igaza van abban, hogy undorító, amit a kormány véghezvisz, de pár nappal korábban Sándorunknak nem volt vér a pucájában akkor is megszólalni, amikor az ő és Töröcskei narancsspan kis bankocskáját lepte meg egy nagyobb adag pénzmaggal az állam. 

De mi is történik a takarékokkal? A szitu valahol hasonlít a nyugdíjrabláshoz. Adott egy szarul működő rendszer, amihez hozzá kell nyúlni, mindegy, hogy irreálisan magas költséggel dolgozó pénztárakról, vagy a hatékonyság csíráját se magában hordozó szétszabdalt, széthúzó takszövökről van szó. Épeszű apuci mit csinál, ha fiacskája odapisál a konyhakőre? Kedvesen megdorgálja és elmagyarázza, hogy máskor ilyen ne történjen, de nem hajítja ki a harmadikról a vásott kölköt. A pénztáraknál is jó lett volna egy reform a szétkúrásuk és a vagyon lenyúlása helyett, ugyanígy lehetett volna külföldi tapasztalatok alapján modernizálni a vidék bankjainak integrációját.

De ez nyilván nem pálya a Vezértörpének, fenekestől kell felforgatni az egész rendszert úgy, hogy lényegében állami ellenőrzés alá kerüljön az egész bolt. A takarékok saját intézményvédelmi alapjait kinyírják, lesz egy új, amibe kötelező belépniük. Aki nem teszi, nem is működhet. Eddig a szövetkezetek többségi tulajdonában állt a Takarékbank, most az állam feltőkésíti és ő irányítja. A Takarékbank mondja majd meg az uniformizált takszövöknek, mit csináljanak, ha egyénieskednek, vagy bármely okból nem nem teszik az arcuk, leválthatja a vezetőiket.

Káder Jancsi most jófejségből visszadobta a törvényt, Rogán mester jó szokása szerint lapátol egy kis szart, vagyis pár apróságot kicserélnek, de semmi kétség, a lényeg változatlan marad, megszavazzák újra.  Egész pályás állami lenyúlás ez is, mint annyi más, amiben a legdurvább az, hogy megint azok basznak rá a legjobban, akik értelmesen cselekedtek az elmúlt években: egyesültek, vagy az integráció keretein belül maradva bankká alakultak és sokkal hatékonyabban kezdtek működni.

Mivel a takszöv átalakításban kevesebb a gazdasági racionalitás, mint lócitromban a c vitamin, leginkább Csányi Sándor sakkban tartásának szándékával lehet magyarázni a nyúlást. Meg persze a vidék szisztematikus leigázásával. Egy átlagos picsafüst kisvárosban a polgármester vagy fideszes, vagy kénytelen felfelé nyalni, nehogy kikúrjanak vele a pénzosztáskor. A helyben fontos, segélyt, vagy munkát adó  arcok már mind haverok, de eddig legalább a bankár nem tartozott sehova, ami tarthatatlan állapot volt. Mennyivel kúlabb már, ha az is a haveri körben dől el, hogy ki kap hitelt a környéken. Aztán már csak az állam kiszállása jön: vajon kik kapják majd pár év múlva a zsír kis bankocskákat szarér-húgyér?

Lehet, hogy a törvénykezés kapkodó, a gazdaságpolitika dilettáns. De hurrá, a nagy célok elérésében igenis van következetesség: a "mindent elszedni, mindenkit kizsákmányolni" koncepció végrehajtása zökkenőmentesen halad.  

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

88 komment

Címkék: takarékszövetkezet lenyúlás Demján Sándor

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr545390216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyrségi Trolls (törölt) 2013.07.04. 06:25:49

A picsafüst kisvárosi polgárok nevében nyilatkozom: kurva anyádat.

vantaan 2013.07.04. 07:09:49

"A picsafüst kisvárosi polgárok nevében nyilatkozom: kurva anyádat....." Viktor? vagy mi?

Nyrségi Trolls (törölt) 2013.07.04. 11:07:26

@vantaan: Ja nem, a posztolónak. Kurvára irritáló stílusban ír és szinte kibassza a szemét az embernek a sok trágárság :)

Perpillanat a "picsafüst" jelző bántotta a szemem, mint kisvárosi polgárnak.

Mitzimackó 2013.07.04. 11:27:54

" irreálisan magas költséggel dolgozó pénztárakról" : mért is nem nyúltak hozzájuk 1998-tól 2002-ig, vagy miért nem terjesztettek elő egyéni képviselői indítványt 2002-től 2010-ig a helyzet megoldására? mert azzal voltak elfoglalva, hogy zsoldosokkal dúlják a fővárost? picsafüst az egész kormány és a 2/3 a a debil zsebnéróval az élen! el kell zavarni őket a picsába!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.07.04. 11:41:17

@Nyrségi Trolls: bocsi, a picsafüst nálam jelentéktelent jelent, a mondás meg az lenne, hogy már a legeldugottabb helyeken is minden pozit megszereznek.

@Mitzimackó: kellene, de úgy néz ki, a többségnek ez tetszik jobban. szar ügy.

nandras01 2013.07.04. 12:32:13

@Hakapeszi Miki:
"bocsi, a picsafüst nálam jelentéktelent jelent..."

ne exkuzáld magad, felesleges.
tudod: ugocsa non coronat

Never 2013.07.04. 13:15:41

Csatlakozom az előttem szólókhoz - a posztoló pusztuljon meg a szmogban meg a tömegben Pesten. Ne jöjjön vidékre, mert nem látjuk szívesen.

Hiteltelen Pesti nyikhaj firkász.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.07.04. 13:23:28

Poszter alapvetően vidéki, nem szeret túlságosan Pesten lenni. Lendüljünk túl ezen a problémán.

legeslegujabbkor 2013.07.04. 13:48:11

Nem tudom, mit vacakol annyit a kormány ilyen részfeladatokkal. Már rég beszavazhatta volna az alaptörvénybe, hogy minden a haveroké, a többiek meg, a pisszenést is megtorolva, közmunkában robotolnak.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.04. 14:26:05

mindegy, hogy vidéki e, mindegy, hogy trágár e, igaza van, vagy nincs?!

Még azt senki nem írta, hogy nincs igaza ezért és ezért.

komiszár 2013.07.04. 14:46:11

Anyátokét komcsik!!!

sas70 2013.07.04. 16:06:34

"Miért nyúlja le Viktor a vidék bankjait is?"
Há mer kell neki, meg a haveroknak! Osztjónapot!
Magyarország jobban teljesít!

k_attila78 2013.07.04. 16:07:47

Lassan itt a totális diktatúra Kádár Viktor és bandája elveszi az emberek teljes vagyonát ehhez nem fér kétség. Aki még ezek után is ezekkel a mocskokkal szimpatizál azt agyhalottnak lehet nyilvánítani, a szart is megennék egyesek ha orsós viktor fújná rá a tejszínhabot...

Mészáros Laci 2013.07.04. 16:08:46

"Nem tudni, miért pöcsöltek eddig"

...vagyis a poszterina valójában semmit nem tud a sztoriról, csak apropóként használja.

Kovács Terpentin 2013.07.04. 16:19:52

@Nyrségi Trolls: ha ennyire trágárnak tartod, mi a retkes picsámért olvasod te pöcs? :)

ob.szerver 2013.07.04. 16:20:02

@Mészáros Laci:

Elég egyszerű a magyarázat. Egy nap nem lehet mindent lenyúlni. Róma sem egy nap alatt épült.

A történet különben elég egyértelműnek látszik. A vérfideszes Spéder újra bankárkodni akar és kért a főnöktől egy bankot, amit a postán keresztül fognak neki lemutyizni. A tulajdonviszonyok erőszakos átrendezésével, de hát ezt már megszokhattuk errefelé. Ha a rezsim képtelen az új érték teremtésre, a meglévőket kell elszedni a tulajdonosaitól.

Kovács Terpentin 2013.07.04. 16:20:58

@Never: te meg fel ne gyere mozgólépcsőt látni!

nu pagagyí 2013.07.04. 16:24:15

Először is nem működnek rosszul a takszövök. Pontosabban, amelyik rosszul működik az csődbe megy, amelyik meg nem, az terjeszkedik. A lényeg az, hogy most piaci tényezők, munkájukat a piac bírálja el. Ezentúl meg BKV-k lesznek, a mutyiparadicsom oszlopai. A tényleges tulajdonosokat, a részjegyek birtokosait pedig megfosztják alapvető jogaiktól, hogy érdemben beleszóljanak saját vagyonuk működtetésébe. Nekik majd csak a veszteséget kell finanszírozniuk.

_most_ 2013.07.04. 16:25:02

mondjuk ez így elég durván hangzik, a fidesz hoz egy törvényt és egyik napról a másikra állami tulajdonba kerül a Takarékbank, illetve ezáltal állami irányítás alá kerülne a takarékszövetkezetek, nem értem ez így hogy lehet szabályos.

Never 2013.07.04. 16:27:04

@Kovács Terpentin: Muhaha! Viszek nektök egy ampányo moslékot, ami mrá a kocának nem kőőőőőő, oszt akkor lesz mit enni ott a nagy betonytengerben... Ihaj-csuhaj.

ob.szerver 2013.07.04. 16:39:54

Külön figyelemreméltó az a széleskörű szakmai és társadali egyeztetés, ami a takarékmutyit megelőzte:

1. Péntek 19.00 (!). - A takszöv elnököket e-mailen hétfői tájékoztatóra hívják

2. Hétfő d.e. - Tájékoztató, érdemi információk nélkül

3. Hétfő d.u. - A kormány megtárgyalja az ügyletet

4. Kedd - Sürgősséggel (!) a parlament elé terjesztik

5. A parlament elfogadja a törvényt.

Semmi különös, business as usual.

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2013.07.04. 16:54:43

Skála kópé is pofára esett Pataihoz hasonlóan.
(Patai unicredit vezigként havi 300ért külső tanácsadóként alkalmazta Debil Gyurit anno.)
Ennyi az örömöteli a történetben.
A többi a szokásos NER úthenger mindhalálig.
Az mondjuk érdekes lenne, ha a takarékszövetkezetekből elkezdenék a vidéki, kisvárosi NERtársak felvenni a pénzüket, amolyan postabankosan.

Ellenpontok 2013.07.04. 16:55:55

Azert kell mert minden kell. Nyilvan.

Es nincs vege a dolognak; ha meglesz a Takarekbank elkezdhetik vegre rendesen kikergetni a külföldi bankokat. A következö ciklus vegere az ö kezükben lesz a bankrendszer joresze (mert persze az OTP-t is be fogjak törni...ööö... integralni a NER-be, Csanyival vagy nelküle.)

röf 2013.07.04. 16:59:28

Most akkor jobb lesz az átlagparasztnak, vagy rosszabb, ha a kotorékszövetkezetet megbiztosíccsák államilag?
Mert ha nem lesz rosszabb, uram bocsá akár jobb is lehet, akkor mivégre rikácsoltok?
(Vagy csak a szokásos...)

embertelen brambertalan 2013.07.04. 17:00:17

@k_attila78: "ezek után is ezekkel a mocskokkal szimpatizál azt agyhalottnak lehet nyilvánítani"

esetleg érdek vezérelt szarembereknek..

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.07.04. 17:28:01

azon gondolkozok, hogy mi jó üzlet még Magyarországon... mert lehet az lesz a következő

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.07.04. 17:34:40

A vidékről jut eszembe:

PARASZTIDILL

Töltsünk falun el egy hetet!
Parasztidill, romantika!
Háziasszony tyúkkal etet,
S visong kint egy bölömbika.

Meggyfa alatt elaludnék,
Ám a sok lehulló meggy ver,
S gágognak ludak és lúdnék!
Hmmm… nincs itt egy kézifegyver?

Lónyerítés, birkabégés,
Hajnaltájban kakas ordít.
Trágyaillatú a lég és
Bögöly miatt bőgök zord „Ííííí!!!”-t.

„Hé, ti kendek! Azér’, mer’ ti
Megszoktátok a bűzt, a zajt,
Meg azt, hogy a vécé kerti,
Ettől engem ez még taszajt!”

Vár a város, futva megyek,
S izzad rajtam messze vitt hón.
Jól megszokott szeméthegyek
Mosolyognak. Legjobb itthon!

„Fújj, a falun a nagy büdös tehénből jön ki a tej, nem azokból a helyes dizájnos kartondobozokból, mint a madaras teszkóban! A falu tényleg cikiuncsi! Még egy csoffadt pláza sincs egyikbe se, ahol shoppingolhatnánk a többi csajjal!” /Gejl Gizi, műkörmös és plázacica/

„Hinnye, sehol sem esik olyan jól a früstök, mint a szőlőben heverészve és bölömbikát hallgatva! Puhány pestiek még az ágyukban fetrengenek, amikor én már jóízűen szalonnás hagyma illatúakat böffentek! Amíg ők a dugóban, meg a benzingőzben fuldokolnak, én pipázgatva ülök a tornácon és hegyeseket pökök! Hej, ez maga a mennyország!” /Lajtos Lajos, földműves és nótafa/

„Inkább a szmog legyen az orromban, mint ebéd közben az a rengeteg trágyaszagú légy! Brrrr!” /Jottányi Jenő, radiátorszerelő és panelproli/

„Nem a bölömbika visong, költő úr, hanem a böhöm bika, ha megharapja a tikmány, vagy megböködi a heknyekukk! Ha meg még a rozsomák is belekap a szügyébe, akkor aztán úgy nekikeseredik, hogy lebőgi a szélkakast is a tetőről az állatja!!!” /Rocsmándi bá’, mezőőr és kocsmahivatalnok/

A böhöm bika az, amelyik olyan, mint a birodalmi lépegető, csak időnként lepényeket potyogtat?” /Darth Vader, sötét nagyúr/

„Már megint ezek a hovátehetetlen keresztrímek! Már megint ez a gyönyörű ritmika! Az idillt ilyen naturalisztikusan, illetve a naturáliát ilyen idillien csak kevesen tudják oly könnyedén ábrázolni, hogy az olvasó szinte észre sem veszi, hogy bármi is ábrázolva lenne. Mintha csupa felszínes semmitmondást olvasna, miközben a gyanútlan mélyben ott dübörögnek a mondanivaló engesztelhetetlen tankhadosztályai. E verssel egy újabb lírabomba csapódott a világirodalom gyomrába.” /Dr. Metaforray Félixné Ködfátyol Kitty, magyartanár és irodalmi rendezvényszervező/

„Hát mi ez az újabb idehányt förtelem?! Ez a demagóg destruktivitás?! Ez a pocsék, pitiáner pömpögés?! Ez a semminél is sokkalta semmibb semmi?! Anyám el akarta olvasni, de fekete szigetelőszalaggal leragasztottam a szemüvegét, hogy ne is lásson. Azóta tompán puffangat a nappali falán, mert nem találja a kijárati ajtót. Költő, tetted ezt! A vers egy gondolatával tudok csak azonosulni: ’Hmmm… nincs itt egy kézifegyver?’” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Egyszer voltam falun, de nem tetszett. Majdnem megvágtam magam kaszával, de kicsorbult rajtam az éle. Azóta nincs az a falu.” /Chuck Norris/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2013/07/parasztidill.html
:)

Most megint hogy fog csalni a fidesz Baján? 2013.07.04. 17:37:21

Ennyire nincs gerince, tartás a fideszeseknek? Ezeknek mindig minden jó amit a gnóm diktátor mond?
Soha nincs ellenvélemény, tükörbe nézés, lelkiismeret vizsgálat, szégyenérzet?
Milyen emberek vagytok, semmi tartásotok nincsen? Ha a fejedre szarnak akkor kérsz a vállaidra is mert milyen jó meleg?
Az egész világ hülye, mindenki minket támad, csak mi lehetünk okosak?
A torz és beteges gazdasági vezetés mellett a lelki terror, megfélemlítés, listázás, lopás, simli, jellemtelenség az igazi komcsi időket idéző.
A fidesz a szocikon szocializálódott, már jóval túlhaladva szarháziságban mesterét!

Orbán Viktor, a cseh bukás szele már megcsapott tegnap, de ide fog érni a vihar is.

Takarodj még van egérút!

hamisnero 2013.07.04. 17:53:44

ember, ilyet kérdezni, hogy "miért nyúlja le viktor a vidék bankjait"??????????
hatalomért, meg pénzért, meg mert ott van, meg mert megteheti, meg útálja ha bármi is független tőle, mert kell a havernak, mert csak, oszt jónapot.
...de hülye kérdés...

Vombatus Ursinus 2013.07.04. 17:55:45

@röf: Semmit nem biztosítnak meg "államilag", te ökörfajzat.

s 2013.07.04. 17:59:13

Én már csak röhögök . . .
A devizahitelesek most zarándokolnak a cigány lótolvaj házához, egy teljesen odaveszett ügyben.
EMBEREK! A BANKBA MENJETEK! Ma még talán ki lehet venni a pénzt onnan, holnap már ki tudja. De ha mégis orbánhoz mentek, vigyetek magatokkal vascsöveket, meg benzines palackot. Legalább valami értelme legyen.

s 2013.07.04. 18:01:38

@Nem taggyűlés volt: Aztán erre meg mindenki minden bankból. Jó kis műsor lenne valóban. A cigány törpe úgy belesápadna, hogy a végén még fehér embernek nézne ki.

s 2013.07.04. 18:08:36

@Kovács Terpentin: Mert egy fasz ez is, mint a többi buzeráns ökör.

béla a görög (törölt) 2013.07.04. 18:10:03

Hat kedves nagyon videkiek most ti zsebetekben turkalnak. Milyen erzes?

Megeltem, hogy apam igazat adott nekem.
Nem sokat szolt csak annyit mondott: Igazad volt hogy elvitted innen a penzed.

s 2013.07.04. 18:10:50

@ob.szerver: Vedd ki a zsét, én mondom. Még a nagy bankból is. Mert ott már azért fogják zárolni, mivel a takarékokból kivették. Vedd ki a picsába. Ez egy baráti, jó tanács.

Saga 2013.07.04. 18:11:35

Javasolnám polgári engedetlenség címén az emberek vegyék ki a pénzüket a takszövökből.

s 2013.07.04. 18:11:50

@béla a görög: Már csak az a kérdés, hogy hova tetted. Az egy kibaszott kurva nagy geci kérdés.

s 2013.07.04. 18:14:33

@Saga: Valamint az összes bankból, mert azt államérdekből fogják lestipistopizni. Brüsszel erre szarik, azok után amit Ciprusban műveltek. Három dolog van: Te, a pénzed, és orbán. El ne basszad ezt most, mint azt a telibekúrt devizahitelt.

high up! 2013.07.04. 18:46:43

Emlékezzetek, a felcsúti Rokefeller megmondta: 50% feletti magyar tulajdont akar látni a bakszektorban. Ezért akarja zsákmányak a Tak.Szöv-eket.

És most képzelje el mindenki, hogy az 1600 fióknyi Tak. szöv mindegyikének igazgatóságában megjelelennek a Matolcsy György Közgazdasági Bohóciskola növendékei és átveszik az irányítást!
Az atomsérült Hülyegyurik, a Bogár Lászlók, a Doubravszky Zsebbnak Gyurik, a Fekete Györgyök, a Hoffmann Rózsák, az idióta hülye gyerek Rogánok és ezek a fajta bohócok.

Két év után mélyebben fogja az ország végezni mint 34 év kádárizmus után.

A fidióta agyúak pedig boldogan birkamenetelnek. Sose veszik észre, hogy a felcsúti parasztvezér GYARMATAI lettek.

agyamputáltak 2013.07.04. 18:47:59

@high up!: a lófaszt, ezek annak is örülnek. sőt! akarják! :)

Mr. Pink 2013.07.04. 18:58:06

@ob.szerver: figyelmre méltó, hogy a Spéder-birodalom gyöngye, a portolio mit művelt az ügyben. ezt találták írni:

"Felmerül a kérdés, hogy miért szeretne bekapcsolni a kormányzat egy inkább rosszul, mint jól működő szektort a vidék hitelezésébe. Megint milyen magyar unortodoxia van szándék mögött? A takarékszövetkezeti szektor bevonása a hitelezésbe egyáltalán nem az ördögtől való. Hollandiában, Dániában, Finnországban vagy éppen Ausztriában a hitelek harmadát a takarékszövetkezetek folyósítják. Betöltik eredeti szerepkörüket, valóban a vidék bankjai. Az a magyar állapot, hogy a hitelezés és a betétgyűjtés ennyire szétválik, sehol sem tapasztalható Európában. A hitelezés beindításához azonban - mint láthatjuk - rengeteg problémát kell megoldani viszonylag záros határidőn belül. A tervezett intézkedések kétség kívül magukon viselik a kormány szokásos huszáros vagy éppen szovjet tankos lendületét, ugyanakkor szakmailag jól kidolgozottnak és alaposnak tűnnek, így egyáltalán nem tartjuk kizártnak, hogy záros határidőn belül sikerül rendbe rakni a szektort és aktivizálni hitelezési kapacitását.

majd jött egy tövig benyalós interjú Némethnével.

Szóval elég egyértelmű a helyzet, hogy a vidéki haverok kapják a helyi fasza banki melókat, de az egész hóbelevanc Spéderé lesz.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.07.04. 18:59:20

szerintem a magyar értelmiség nagyon okos, ezért nem lesz az országban semmi baj!

aki pedig ezt kétségbe vonja, az lenézi az értelmiséget és lehet hogy ki akarja őket irtani, mint ahogy sztálin! juj!

s 2013.07.04. 19:06:32

Hát, lehet, hogy ma lesz a napja, hogy szájba tolják ráhelkét. Meglátjuk, a vak is azt mondta.

kvadrillio 2013.07.04. 19:11:14

..jajjj...naméris nyújja le a Takarékbank fiókhálózatát a kúrmány? mer kell az Agrárbanknak !!!
"Állami agrárbank: a takarékok szerint alkalmasak a feladatra

2012. február 16., csütörtök, 19:39
Szerző: MTI / hvg.hu

Címkék: Takarékbank; takarékszövetkezetek; agrárbank;

kinyomtatomKinyomtatom • ElküldömElküldöm Twitter

Szakmai körökben már többször felmerült az a kérdés, hogy kell-e alapítani speciális agrárbankot, ez azonban nem célszerű - mondta Varga Antal, az Országos Takarékszövetkezeti Szövetség (OTSZ) ügyvezető igazgatója. Szerinte ehhez egy létező bank kéne, a feladatra pedig alkalmas lenne a Takarékbank és a takarékszövetkezeti lánc. A hvg.hu csütörtökön számolt be arról, hogy a kormány egy állami agrárbankot hozna létre.

A hvg.hu korábban úgy értesült, hogy a kormány elképzeléseiben szereplő állami agrárbankhoz a kulcs a Takarékbank kisebbségi részvénypakettjének megvásárlása lehet. Úgy tudjuk, a részvénycsomagról még folynak a tárgyalások. A kormány tervei alapján a takarékszövetkezetek 1600 fiókos hálózata értékesíthetné az agráriumot, illetve a kis- és közepes vállalkozásokat segítő állami konstrukciókat.

Az Országos Takarékszövetkezeti Szövetség ügyvezető igazgatója szerint egy speciális agrárbank létesítése nem célszerű az alapítás időigényét, költségét valamint az agárfinanszírozás ciklikusságát figyelembe véve, ehhez inkább egy működő, univerzális pénzintézet kell. Varga Antal szerint erre a feladatra a Magyarországon működő takarékszövetkezetek, központi bankjukkal, a Takarékbankkal együtt alkalmasak, egyebek mellett kiterjedt hálózatuk, vidéken erős ügyfélkapcsolatuk és szabad forrásaik révén.
"

hahahahahaa-.....:)

Ј.László 2013.07.04. 19:12:07

@endike: Mi van te tanulatlan barom? Képtelen vagy az értelmiséggel szembeni kisebbségi érzéseden úrrá lenni?

béla a görög (törölt) 2013.07.04. 19:30:08

@endike: Visitsad, hogy meg tobb feuadalizmust meg tobb kommunizmust, meg tobb huberi fuggoseget meg tobb allamositast!
Meg hogy meg tobb analfabeta szittya magyart, majd ok megmutassak. (a mit is? de azt nagyon)

baliquez 2013.07.04. 19:46:54

"Miért nyúlja le Viktor a vidék bankjait is?"
Egyfelől mert tolvajcigány, másodfelől megszokásból, de leginkább azért mert hagyjuk. Füzért csináltak volna az enyves kezeikből már nyugati országokban is.

röhögő 2013.07.04. 19:55:48

@endike: Többet kellett volna elvégezni a nyolc általánosnál és akkor nem lennél ennyire frusztrált! :-))

Mr. Waszabi 2013.07.04. 20:05:27

Vitatkoznék a poszt felvezetőjével. Nem sokáig vártak, hanem eddig tartott, amíg ki tudták találni, mit tudnak még jogi úton lenyúlni. Ugyanis pénzük az nincsen semmire. Az MKB-t megpróbálták megvenni 2011-ben a Bayerische Landesbanktól, nyomott áron, ám csórónak bizonyultak a nyomott ár kifizetéséhez is (Orbánék bepróbálkoztak fele annyiért, mint amire a németek igényt tartottak, s azok nemet mondtak az alkudozásra; mire a kormány úgy kommentálta az eseményeket, hogy drága volt az ár, nem is kell nekik a bank:).
Kapkodnak, mint bernát a ménkűhöz, mert fogy a della, unortodoxia soha nem látott szarba merül rövidesen, hát ezt találták ki holmi tőkemegfelelési mutatók képzelt okán. Az nem fontos, hogy a PSZÁF szerint a takszövök tőkemegfelelési mutatói jobbak, mint a legtöbb kerbanké, hisz maga a PSZÁF sem hiteles, szerintük.
Elképzelésükben az a nevetséges, hogy a takszövök által képviselt betéti és hitelezési volumen messze képtelen fedezni a magyar gazdaság és lakossági szféra igényeit, a befektetési lehetőségeikről nem is beszélve. Hol a fenében tudja befektetni egy takarékszövetkezet kellő jövedelmezőséggel a betéteket? Nyerni más országok gazdaságán is kell, a belföldi az nem elég, sosem elég. A nemzetközi pénzvilág erről szól.
Tehát szimplán buta kommunista, aki azt képzeli, hogy egy tőke szegény ország, amely minden tekintetben függ a nemzetközi piactól, az meg tudna élni csupán a hazai lakossági betétekből, amelyeket ráadásul közel hasonló mértékű devizaadósság terhel. Netán magyar államkötvényekből, amelynek hozamát az állam az adózókból préseli ki ? Abból nem lesz szalonna, még annyi sem, mint egy magyar vizslából, legfeljebb amit a kutya kiszarik. Ha kötvényből lehetne gazdagodni, akkor részvényekbe sehol senki nem fektetne a világ kerekén.
Hülyének lenni jog, de egy idióta, gazdasági analfabéta jogászkormányt felhatalmazni tőzsdézésre, nos, az túl mutat a természetes emberi hülyeségen - ehhez szakvizsgát kel tenni már.
Nem zárom ki, hogy konzumidióta választók felhatalmazzák erre a félistenek kormányát, holmi rövidtávú nyereségek reményében, vagy akár a minden racionalitást, matematikát nélkülöző vakhit alapján, de attól még ugye a hülyeség hülyeség marad. Sőt, hízik.

Tamás Csacsicska 2013.07.04. 20:24:33

Szerintem az események összefüggenek a januári állampapírok kibocsátásával. Mint ismeretes, a devizában nominált 1,5 milliárd Euros kibocsátást „szétkapkodták a befektetők”. Ami eléggé érdekes dolog egy ezer sebből vérző, erősen billegő gazdaságot szipolyozó állam papírjainak esetében. Már akkor sejteni lehetett, hogy valami nem gömbölyű. A külföldi befektetők nem olyan kapkodósak…

Orbán a kibocsátás előtt napokkal pedzegette, hogy majd a „magyar emberek” fogják lejegyezni a papírokat, ami ugyancsak érdekes elszólás volt. Annál is inkább, mert már ekkor jelezte a kormányzat, hogy nagyobb szerepet kíván játszani a takarékszövetkezetek életében. Azután valahogy nem volt sorban állás a magyar papírokért sehol sem, nem voltak tumultuózus jelenetek, verekedés 1,5 milliárd Euroért, amit egyetlen nap alatt (!!!) lejegyeztek. A „magyar emberek” vélhetően az éjszak leple alatt jegyezték le a papírokat…

Nos: a nevezetes állampapír kibocsátást nem kalandor külföldiek – akik nem szeretnek Las Vegasban kicsiben játszani - hanem 3 magyar cég jegyezte le: a MOL, az OTP és a Takarékbank. Hozzáteszem: lejegyezte (bejelentette az igényét az állampapírok megvételére), de nem vette meg. Azután valamikor áprilisban a MOL nyilvánosan is visszalépett a vásárlástól, most a Takarékbanknál lehettek problémák. (A MOL-ban az állam 2011-ben komoly részesedést szerzett éppen úgy, mint most a Takarékbankban).

A sor végére maradt Csányi OTP-je, de az 1,5 milliárd Euro - egyedül neki - is sok lesz. Lassan kiderülhet az igazság – ezért kell az államnak birtokon belülre kerülnie. Ha kiderülne a svindli, az életben senki sem venne többé magyar állampapírokat. És hiába az MNB nagy deviza-tartaléka, az sem futja mindenre.

Gyanítom, hogy ez az oka a nagy sietségnek: rezeg a léc az Orbán-Matolcsy-Varga triumvirátus alatt. Ezért a körkörös támadás mindenki ellen, a nagy sietség, a kapkodás.

Mr. Waszabi 2013.07.04. 20:59:31

@Tamás Csacsicska: a Kádár-rendszer abszolút birtokon belül volt. Aztán még is kiderült, hogy nettó hülyeség a kommunizmus gazdasági szempontból.
Nos, amennyivel többet lopnak Orbánék Kádáréknál, annyival rövidebb idő alatt derül ki, hogy átbasztak mindenkit ebben az országban. Legfeljebb még négy év, hogy utolérjük Argentínát, de inkább csak 3.
Majd kíváncsi leszek a sok fidesz fan arcára, amikor kukázási koncesszióért áll sorba az okmányirodán.
50%-os pedagógus béremelés? Több tízezres egészségügyi béremelés? Meggyessy ebbe bukott bele s a mai napig érezzük a hatását. Vajon mitől lenne fedezete ilyesminek egy csökkenő gazdaságban? Csodálkozni fognak a közalkalmazottak, amiko rmajd nem kapják meg a fizetésüket, illetve a kormány trükközni fog azzal, különböző, okosnak látszó kifogásokkal? Ne tegyék. A nincsből nem lesz semmi sem. A kormány elbaszta a gazdaságpolitikát, ennyi történt csak. Nem gyakorlatilag, hanem már elméletileg, ez a baj. Kommunizmust hirdetni, mint győztes gazdasági modellt, egy olyan országban, amely már egyszer bele bukott ebbe a modellbe, és még hinni is ennek működőképességében, na ez az igazán orbitális hülyeség.
Hülyének lenni jog...

komplikato 2013.07.04. 21:27:11

@nu pagagyí: És akkor biztos nincs semmi összefüggés azzal, hogy "valakik" fű alatti kampányt folytattak 2010-től napjainkig, hogy a Zemberek a gonosz bankok helyett MINDENKÉPPEN menjenek át takarék szövetkezetekhez, mer' az jó nekik! Szóval tuti nem volt betervezve vagy 3-4-5 éve mint a trafikmutyi.

Kékes 2013.07.04. 21:57:12

A tak.szövben hol a karvalytőke???, szerintem teljesen Magyar!!!

Wagеm 2013.07.04. 21:59:17

"Miért nyúlja le Viktor a vidék bankjait is?"

- Miért, miért? Mert már szokásukká vált a lopás.

Tamás Csacsicska 2013.07.04. 22:12:32

@Mr. Waszabi:

Kádár alatt nem volt lopás, a rendszer nem ezért, hanem a KGST – az egyre romló kereskedelmi cserearányok - miatt csődölt be.

Kádár idején a magyar ipar és mezőgazdaság – a nyugaton eladhatatlan – termékeit ontotta a keleti piacokra, főként a Szovjetunióba. Utóbbi ország hatalmas piac volt, ahol a mezőgazdasági termékek és a fogyasztási cikkek bármikor értékesíthetők voltak. Ugyanakkor Magyarország egyre több alapanyagot (és a lakosság ellátására: fogyasztási cikket) importált nyugatról, amihez hiányzott a deviza. Mert ugye nyugatra szinte semmit sem tudtunk eladni.

A deviza-hiány a nyolcvanas évek közepére hatalmas méreteket öltött. A keleti piacokról érkező transzfer-rubelt nem lehetett átváltani sem német Márkára, sem amerikai Dollárra.

Ugyanakkor Kádár ragaszkodott a lakosság folyamatos ellátásához. A rendszer egyenesen vezetett a csődhöz. Voltak kiválasztott nagyvállalatok, amelyek nagy nyugati exportőrök voltak (pl. az Egyesült Izzó, Rába Vagon- és Gépgyár, Bábolnai és Mezőhegyesi Állami Gazdaságok), de az általuk eladott termékek deviza-kitermelési cserearánya sem volt pozitív. Inkább arra voltak jók, hogy a pénzforgalmi szempontból devizát termeltek ki.

Lopás azonban nem volt – persze a legfontosabb elvtársak azért kaptak ezt-azt, leginkább egy-egy lakótelepi lakást: ez volt a maximum. A lopás Antall idejében kezdődött a kárpótlási jegyek beváltásával, majd folytatódott Horn alatt (Tocsik ügy), végül azután az első Orbán- és főként a Gyurcsány éra húzott bele rendesen.

Mindez azonban semmiség a mai Orbánékhoz képest, mind mennyiségi, mind morális szempontból.

komplikato 2013.07.04. 22:16:37

@Wagеm: És ezt nem KLEPTOMÁNIÁNAK hívják? Vagy keverem a kommunizmussal? :D

@Kékes: Volt. Erről szól a poszt, hogy az egész nemsokára múltidő lesz ...

zobod 2013.07.04. 22:52:01

Érdemes a lassan szokásos fideszfóbiás hisztitől kicsit eltávolodni, ami most történik, az a szektor szanálása. Lehet, kicsit erélyes, de pöcsörészésnek nem volt tere:

A Soltvadkerti Takarék bedőlése úgy néz ki, hogy ha nem is KO, de rászámolós ütés volt a szektornak. Nagyon durva ez az egész, az NNI is nyomoz. Most derült ki pl. a végelszámolásnál az engedményezési eljárásokban, volt négy olyan takarék, amik korábban kölcsönt adtak a Soltvadkertnek, hogy a tőkemegfelelőségi előírásoknak eleget tudjon tenni, ezek szépen le is nyúltak négymilliárd jó hitelt mikor megrogyott a Soltvadkert. Ami a legkeményebb, hogy a Soltvadkert bukása jól megcsapolta az OBA-t is (kb. 32 milliárdot fizetett ki), igen ingataggá vált az egész takarékszektor helyzete, még egy-két csőd és az OBA nem tudot volna teljesíteni... a lenyúlásról meg annyit, hogy nem lenyúl, hanem beletesz százmilliárdot az állam a takarékbankba, ami az integrációs szervezete lesz a takarékoknak, és így konszolidálja a helyzetet. Ez nem lenyúlás, hanem állami fennhatóság alatti konszolidálás.

Ami a szabályozást illeti, Németországban és Hollandiában a most elfogadott mintára működnek a szövetkezeti hitelintézetek.

Hohenzollern 2013.07.04. 22:54:48

Végtelenül egyszerű!

A takarékszövetkezetekben lévő betétesek pénzét, illetve az állami átvétel után a tak.szövetkezetekbe pumpált közpénzből bőséggel lehet ezután hitelképtelen, vagy frissen alakult fideszes cégeknek milliárdokat meghitelezni úgy, hogy azokat a hiteleket ne is kelljen visszafizetni.

Mivel állami irányítás alatt lesznek, a furcsa módon "bedőlt" hitelek miatt becsődölő takszöviket az állam majd újabb közpénz-milliárdokkal konszolidálja és mindenki széttárhatja a kezét.

Kivéve azok, akik megkapják a takszövik pénzét, mert ők a zsebükbe dugják a kezüket azzal a lenyúlt párszáz milliárddal.

Hohenzollern 2013.07.04. 22:59:47

Persze ez csak az optimista szkenárió.

A pesszimista szkenárióban a takszövikbe pumpált közpénzt és a betétesek pénzét egyszerűen "kihitelezik" strómancégeknek, onnan pedig a fideszes cégekhez áramlanak különféle "megrendelések" ellenértékeként, majd a strómancégek bedőlnek, nem fizetik a hiteltörlesztéseket, a takszövikeg pedig egész egyszerűen hagyják becsődölni.
A betétesek és az adófizetők pedig futhatnak a pénzük után.

komplikato 2013.07.04. 23:03:39

@Hohenzollern: "A takarékszövetkezetekben lévő betétesek pénzét, illetve az állami átvétel után a tak.szövetkezetekbe pumpált közpénzből bőséggel lehet ezután hitelképtelen, vagy frissen alakult fideszes cégeknek milliárdokat meghitelezni úgy, hogy azokat a hiteleket ne is kelljen visszafizetni."

Postabank reloaded ... csak nagyban?

"A pesszimista szkenárióban ..."
Ez meg távolról hajaz a Vegyépszeres 30 milliárdos buktára.

Hohenzollern 2013.07.04. 23:08:47

Mert azt azért senki se felejtse el, hogy a kereskedelmi bankok is úsznak a likviditásban és kizárólag azért nem hiteleznek, mert egyrészt alacsony a hitelfelvételi kedv, másrészt pedig akik felvennének hitelt, azok hitelképtelenek.

A külföldi anyabanki irányítás alatt lévő pénzintézeteket nem lehet arra rávenni, hogy hitelképtelen cégeket hitelezzenek.
Ugyanez igaz a takarékszövetkezetekre is; felelős gazdálkodással egyetlen takarékszövetkezet sem hitelez hitelképtelen cégeknek.

De máris más lesz a helyzet, ha állami irányítás alá kerülnek a takarékszövetkezet, utána már a felelős gazdálkodást minden további nélkül felválthatja a budapesti pedikűrösök hitelezése, akárcsak a földbérleteknél, vagy a trafikoknál és a többinél.

Röviden; mivel a takszövik eddig nem szórták ki a fideszes fijjúknak a betétesek pénzét, ezért átveszik az irányítást a takszövik felett.

Hohenzollern 2013.07.04. 23:09:39

@komplikato:

Igen, konkrétan ez történik a szemünk előtt.

Hohenzollern 2013.07.04. 23:18:10

És persze ne legyenek kétségeink, hogy a trafiknyertes Continental-alkalmazott takarítónők, földbérletet nyert budapesti pedikűrösök után itt lesznek majd a többmilliárdos "beruházásokra" takarékszövetkezeti hiteleket felvevő gyors- és gépírónők is és a hitelfelvétel előtt pár nappal alapított kft-k.

Aztán majd ezeket a Kft-ket Kaya Ibrahimok és Josiph Tot-ok megvásárolják a többmilliárdos hiteltartozásokkal együtt, miután a pénz a fideszes "beszállítókhoz" kerül.

zobod 2013.07.04. 23:22:48

@Hohenzollern: ennek viszont feltétele, hogy ne csődöljenek be a takarékszövetkezetek, ne rogyjon össze a szektor. A mostani törvény és a takarékbankba beletolt százmilliárd nélkül ez a bedőlés esélyes volt.

agyamputáltak 2013.07.04. 23:25:53

@Kékes: nem igaz! csak az a magyar, ami a viktor sleppé! :))

agyamputáltak 2013.07.04. 23:29:56

@zobod: neked bármit be lehet adni, ha elég körmönfont a körítés és a viktor mondja? :D

komplikato 2013.07.04. 23:30:35

@zobod: Ennek eldöntéséhez meg kell várnunk és látnunk mi lesz ebből. De eddig amit itt megvédtek ... annak annyi volt.

Hohenzollern 2013.07.04. 23:32:19

@zobod:

Nincs csődveszély a takarékszövetkezeteknél.
Konkrétan megközelítőleg 800 milliárdon üldögélnek a takarékszövezetek, ezek túlnyomó többsége lakossági betét.

Ha az állam annyira aggódna a betétesek biztonságáért, akkor nem a betétesek pénze fölötti rendelkezést akarná megszerezni, hanem az Országos Betétbiztosítási Alapot tőkésítené fel, de nem ez történik, hanem az irányítást akarja átvenni, tehát ki akarja helyezni ezeket a pénzeket - és sajnos már tudjuk kiknek és milyen célból.

high up! 2013.07.05. 00:01:37

@Hohenzollern:

A Tak.Szövetkezetek lazán átvészelték a globális pénzügyi válságot, ha van amitől azután megroggyant egyik-másika, az a fidióták vidéket tönkrevágó fidióta gazdpoljának, földrablásának köszönhető.
A matolcsi féle elitista-marxizmusban először is a vidék ment tönkre, itt ugrottak meg legjobban a munkanélküliségi, vállalati csőd számok, itt tették tönkre leginkább az emberek munkahelyét és életszínvonalát.

És akkor ezek után jönnek a gazdasági csúcsidióta fidióták és 1600 Tak.Szöv igazgatói és egyéb vezér állásaiba akarják majd a seggüket leejtőernyőzni? Ezek a papírral rendelkező csúcsidióták?

Adódik a feltételezésem: lehet hogy a Tak. Szöv.-i dézsma a parlementből és önkormányzatokból kihulló munkanélküli fidióta bagázs áttelepítésére kell?

high up! 2013.07.05. 00:05:06

@zobod: "A mostani törvény és a takarékbankba beletolt százmilliárd nélkül ez a bedőlés esélyes volt."

Átlátszó matolcsy gyurka közgáz bohóciskolai hazudozó vagy. Egy darab banki mérőszámot nem tudnál fejből definiálni, de azt persze tudod, hogy hogyan is áll az 1600 Tak.Szöv mindegyike a piacon.

Hohenzollern 2013.07.05. 00:11:00

@high up!:

Nem hiszem, hogy lehajolnának a morzsákért és havi néhány százezer forintos takszövi állásokért menne mindez.
Ahhoz elegendő lenne egy jogszabálymódosítással valamiféle helyi "pénzügyi biztos" felvételét és kilenc évig tartó alkalmazását elrendelni a takarékszövetkezeti fiókokba.

Konkrétan mindent ki akarnak porszívózni a takarékszövetkezetekből, az ottlévő 800 milliárdot az utolsó fillérig!

Praktikusan ez azt jelenti, hogy a MANYUP-pénzek után az utolsó elérhető lakossági megtakarítást is elzabrálják és nagyrészét annak rendje-módja szerint ellopják, kisrészét pedig elfüstölik valami újabb frenetikus "sikerre", úgymint magánvasút Felcsúton, vagy egy újabb stadion, amit mutogatni lehet.

Hohenzollern 2013.07.05. 00:17:04

Az egyébként az arcátlanság non plus ultrája, hogy éveken keresztül uszítottak és azt üvöltötték, hogy "eladósították a zembereket", most meg egy csapásra megfordították a retorikát és immár az ellenkezőjével, a hitelezés felpörgetésével próbálják "indokolni" a nettó bankrablást.

Wagеm 2013.07.05. 07:56:08

@zobod: Nahát! Mégsem ördögtől való a bankmentés?
meddig hazudozol össze vissza?

Wagеm 2013.07.05. 07:59:07

@zobod: "Érdemes a lassan szokásos fideszfóbiás hisztitől kicsit eltávolodni, ami most történik, az a szektor szanálása. Lehet, kicsit erélyes, de pöcsörészésnek nem volt tere:"

- Érdemes a lassan szokásos fideszseggnyalásos hisztidtől kicsit eltávolodni, ami most történik, az a szektor lenyúlása. Szokásos módon pofátlan, nem pöcsörésznek.

Wagеm 2013.07.05. 08:00:06

@komplikato: "És ezt nem KLEPTOMÁNIÁNAK hívják? Vagy keverem a kommunizmussal? :D"
- Ez egy kleptomán kommunista. :-))

Wagеm 2013.07.05. 08:02:34

@Tamás Csacsicska: Tökéletes összefoglaló. Az elmúlt 50 évet jobban nem is lehetne.

s 2013.07.05. 11:39:18

@Tamás Csacsicska: Vedd ki a pénzt a bankból, ameddig nem késő. Ezek a kommentjeim lesznek a bizonyítékok, hogy volt értelmes ember már ott, akkor a sok hülye közt.

Mr. Waszabi 2013.07.05. 18:47:47

@Tamás Csacsicska: korrekt áttekintés. Gondolom, te sem ma jöttél a falvédőről? :)

Mr. Waszabi 2013.07.05. 18:52:07

Én a takszöv tagok helyében most venném ki a pénzemet és vinném át máshová. Amíg lehet, amíg van mit. A kormány meg kezdjen az üres bankjával, amit akar. Ma már minden banknak van internetes bankolási felülete, tehát nem kell bejárni a fiókba, legfeljebb a kp-t akar betenni az ember (ATM-be én sem dobnám be borítékban). Igazából külföldi bankot ajánlanék, Ausztriában mondjuk, az jelenthet valamiféle biztonságot. Bankkártyájuk nemzetközi, van ott is internet banking, szóval csak egyszer kell kimenni a számlanyitáshoz.

Mr. Waszabi 2013.07.05. 19:04:36

@Hohenzollern: az a helyzet, hogy a betéti kamatokat ugyan az MNB vezérli, de a hitelkamatokat a kockázat árazza elsősorban. A magyar gazdaság fizetőképességét tükrözi, hogy a hitelkamatok 15 év alatt sem csökkentek számottevően, míg a betétiek jelentősen. Sok a nem fizető hitel, tehát nem a bank extranyereségéről szól ez a történet, mint azt Orbán szeretné elhitetni. Ezt a képet rajzolja a magyar gazdaságról a bankrendszer.
2008-2009-ben több mint 300 ezren kerültek BAR listára, csak a lakossági szektorból, közel egymillióra hízlalva a listát, ami azért szépen mutatja a lakosság likviditási szűkösségét.
Lehet szidni a bankokat, de az a helyzet, hogy a magyarok pénzügyi fegyelme akkor fog megmutatkozni, amikor a külföldiek innét elhúznak, s még se lesz jobb semmi, csak rosszabb. A szocializmusban megtanultak lopni az emberek, és erről nem szoktak le később sem, sőt, politikai szinten törvényesedett a lopás. Hát ennyit tud Magyarország felmutatni teljesítményként, így 20 év után. Még a nagy vállalkozók is arra gyúrnak, hogy mikor, kit ne fizessenek ki, kit lehet levenni. Aztán persze kivégzés a vége. Nem kell tehát csodálkozni azon, hogy nyakig ér a szar és hullámzik. A becsület az nem az ősöktől öröklődik, még csak nem is apáról fiúra, hanem az egyes ember viselkedése teremti meg saját maga számára. Ezt kéne felérni ésszel. Aki lopásból él, mások megrövidítéséből, az tolvaj. Akkor is, ha törvényekbe tudja iktatni a lopását. Attól még csak törvényesített lopás leszen az, nem igazság, vagy jogosság vagy becsületesség.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.07.08. 08:51:39

Megerősítve S tanácsát véleményem szerint az utolsó idő felé közelítünk. A NER elcseszett gazdaságpolitikának nevezett izéje egyre jobban feltételezni fogja, hogy a hatalmas lyukakat, meg a mohóságot a magánmegtakarítások valamilyen kreatív bevonásával próbálják ideig óráig kiegyenlíteni. Nyilván e "bevonásban" valamivel több kreativitást kell mutatni, mint az 1949-es államosítások során, ahol lehetett full erőből és önkényből elszedni a vagyont. De mindenesetre, akinek bármilyen megtakarítása van bármilyen olyan pénzintézetben, amelyet a magyar kormány kontrollálni képes, erősen javasolt ezek átvitele olyan formába, amely a magyar kormány és jogalkotói munkája által hozott jogszabályok segítségével sem legyen elérhető. Go West, lehet mondani, javaslatom Ausztria. Én már ott vagyok, legalábbis a pénzügyeket tekintve. A NER nemcsak hogy hosszú de középtávon sem konszolidálható, valószínűleg egy kamion csimpánz is relevánsabb gazdpol.-t működetne mint ezek. Így az elérhető szabad vagyonok és megtakarítások becsatornázása biztosra vehető, ha nem most, a következő ciklusban igen. (Mindent meg fognak tenni ezért, egy választási csalást is, ez biztos.) A becsatornázás módjai nem lesznek kellemesek. Indul a pörgés, illetve már elindult. Ez jó látszik az olyan hülye reklámból, amikor államkötvényt hirdetnek úgy, hogy az több mint üzlet, hazaffyas érzelmekre blazírozva, holott az államkötvény semmi több, mint üzlet és pont.
süti beállítások módosítása