Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.01.10.

Esélytelenek a mocskos labancok

Hakapeszi Miki

Kedves barátaink, népeink örök és megbonthatatlan barátságára hivatkozva egy visszautasíthatatlan ajánlattal szeretnék kedveskedni nektek. Őszintén szólva sose volt az ínyünkre, hogy nagy pofával kiszipolyoztátok a magyar embereket és kivittétek innen a profitot, de valljuk be, jól elcsesztétek a válság előtt, esélyetek sincs arra, hogy nyereségre váltsatok a következő években. Mi most segítünk, megvesszük tőletek az egész hóbelevancot egy euróért és mehettek isten hírével. Hallottunk, hogy már nagyon tipliznétek, de sajnos tényleg nincs olyan agyalágyult, aki magyar bankot vesz. Becsüljétek hát meg az ajánlatunkat. Ti sose adtátok volna meg szegény devizahiteleseknek az elsétálás jogát, mert csak az a fontos, hogy tömjétek a saját zsebeteket. Lássátok jóindulatunkat, mi megadjuk nektek a lehetőséget, hogy elhúzzatok és vissza se nézzetek. Nincs több veszteség, koncentrálhattok olyan országokra, ahol az áruló kormányok kinyalják a seggeteket. Deal? Várjuk gyors válaszotokat. István, Viktor nevében.

Tisztelt István, mondja meg a főnökének, hogy ezt azért ne. Ilyen módszereket mi sose használunk és egyébként is: az unióban lennénk, vagy miafasz? Ez a bank még a rossz hitelekkel, meg minden egyéb elkúrással is ér néhány tízmilliárdot és látjuk, hogy valakinek nagyon kell, beígérte a főnök az 50 százalékos magyar bankrendszert. Tényleg tele a tökünk, de túl sokat feccöltünk ebbe a szarkupacba ahhoz, hogy ingyen odaadjuk. Viccelődés helyett inkább mondjanak egy tisztességes számot és akkor tárgyalhatunk. Rafi.

Itt tartunk most, s ez van hátra:

Na ide skubizzatok mocskos labancok! Tényleg nem tudjátok, hogy megy nálunk az üzletelés, vagy csak jászátok a hülyét, köcsögök? Ha mi azt mondjuk, hogy kell egy cég, akkor ezt nem azért mondjuk, hogy kis pöcsök szívózzanak, hanem mert kár a gőzért, úgyis elvesszük. Arcoskodhattok egy sort, de ha nem adjátok, véletlenül még szarabba fordul a szabályozás. Ha nálunk lesz a bank, nem fizet majd bankadót és nyer egy csomó ügyfelet. Ha hepciáskodtok tovább, kicsit tovább nőnek a terheitek. Rendkívül kreatív módszerekkel tudjuk elérni, hogy térden állva könyörögjetek az üzletért. Egyszer elkúrtátok, amikor hagytátok a kis pöcs szadeszes, majd libás Felcsutit garázdálkodni. Be is dőltetek majdnem. Ekkora mínuszból indulva picsa nehéz ám részt venni az önkéntes közteherviselésben és perkálni a bankadót, meg a tranzakciós illetéket. Különösen, ha például ezeket az R betűs bankoknak a duplájára emeljük, vagy a sárga logós genyáknak a triplájára. Hagyjatok már Brüsszellel, mire hőzöngeni kezdenek, ti már itt nyüszítetek a küszöbünkön. Egyébként meg úgyis megvesszük az MKB-t és ha akarjuk, még másik hármat, a költségvetést meg nem dönthetjük be, a bevétel úgy kőbe van vésve, mint az alaptörvény, a bankadót a megmaradók között oszlik szét. Tudtok számolni, vili, hogy ez mit jelent? Szóval milyen is az ajánlatunk? Pillantsatok rá a közvélemény-kutatási eredményekre és vegyétek inkább megtiszteltetésnek, hogy elsőnek menekülhettek és mások szopnak helyettetek. Lajos, Viktor nevében.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

60 komment

Címkék: bankadó Orbán Viktor Raiffeisen

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr255749919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hohenstaufen 2014.01.10. 06:49:12

Tahó, mocskos szájú, destruktív idióta!

forgodssake 2014.01.10. 08:07:39

kirazott a hideg annyira elethu. @Hohenstaufen csokolom marika neni rezsi csokkenes kinnvane a lepcsohazban?

toportyánzsóti 2014.01.10. 08:18:28

Labancoknak van annyi sütnivalója,hogy fillérekért csináltasson 1 reális közvélemény kutatást és tudja hamarosan mennek a csatornába a narncsidióták,másrészt az a bevett gyakorlat 4-szeres áron veszik vissza a külföldre szakadt veszteségtermelő javainkat.

toportyánzsóti 2014.01.10. 08:19:27

@Hohenstaufen: Mit kavarsz ezzel az idegenszívű nickkel?

IP gyűjtögető 2014.01.10. 10:26:45

@toportyánzsóti: ugye, milyen jó, hogy tudsz teli szájjal is írni? Így csak néha kell a monitorra pillantanod a szarkupacból és habzsolhatsz tovább :)))

Szúrófény 2014.01.10. 13:05:35

Ifjúságunk a panelek kora,

Ifjúságunk a panelek kora
Mindennek volt sablonja!
Hazugságok végtelen sora!
Amit újság formába öntöttek!
Hülyítésére „dolgozó tömegeknek!”
Panelből volt a betonfal
Mely mindent eltakar!
Paneleket egymásra rakták!
Nőttek, mint titkos akták!
Paneltornyok, toronydaru,
Elvtársnő a panelfarú!
Közte vígan éltek,
Elbolondított panel lények!
Gyártották szorgos pártemberek!
Téveszme szédültek!
Akik ebből jól éltek!
Kivágni való kiváltságosok!
Önérdekű, önelégült hazugok!
Virítottak a vártán!
Hazugsággal a száján
Igazságot vár tán!
Alul az elbambult tömeg,
Ezt nem érdemli meg!
2014-01-06

legeslegujabbkor 2014.01.10. 14:08:56

Hát innen nem fogjuk tudni kitalálni, mikor következik be az a pillanat, amikor kénytelenek lesznek 1 euróért eladni a bankot.

Ez az utolsó bekezdés a kötcsei beszéd része volt, ugye?

toportyánzsóti 2014.01.10. 16:11:55

@IP gyűjtögető: Földszintes sutka volt még 1 zsidrákfóbiástól is.Ne áss tovább már elég mélyen vagyol.

Hipok Rita · http://tinyurl.hu/a16D/ 2014.01.10. 19:16:26

Saját hülyeségének köszönheti a Raiffeisen.
A bankadó csupán 60 milliárd veszteséget okozott nekik, a felelőtlen hitelezésük következtében bedőlő hitelek viszont 450 milliárdot.
Nem ér többet a magyar részlegük 1 eurónál.

Mr. Waszabi 2014.01.10. 19:25:34

Ugyan már. Lehetett tudni, hogy ez az egész Sólyon Airways reloaded, kb. A kormányfő nagypofával meghirdette a bankok magyarítását, közelg a választás és még nem történt érdemben semmi. Hát átszólt Matolcsynak, ugyan mozduljon már meg. Az meg látnokoskodott egyet szokás szerint, közben leszól Törőcskeinek, hogy adjon már nyomatékot a szavainak, nehogy már úgy maradjon a kormányfő állva. Aztán ennyi történt.
A valós teljesítmény meg az, hogy csak csak a Takarékbankot tudták lenyúlni 4 év alatt, ami kevés, szerintük is. Az MKB-t nem tudták megvenni 600 milliárdért 2 éve, mert sokallták. Akkor ugyan honnan a fenéből lett volna pénzük a Raiffisenre, amely azért súlyosabb darab? Mókusvakítás volt ez a köbön. Azt kéne megnézni inkább, hogy milyen törvénytervezeteket, módosítókat csempésztek ez idő alatt az asztalra, amit el akartak takarni a műbalhéval. Mert mindig ezt csinálják - kavarnak valami botrányt, hogy elvonják a figyelmet arról, amit a háttérben művelnek VALÓJÁBAN. Manyup annektálás - médiatörvény. Dollárkötvény kibocsátás orbitálisan drágán - alaptörvény. És még volt egy pár hasonló, de nem veszem a fáradtságot, hogy utánakotorjak. Nem érdekel annyira.

zobod 2014.01.10. 19:33:08

Nem ér a magyar Rafi több tízmilliárdot. Annyit ér, amennyit a tevékenysége nettó jelenértéke alapján ér. Töröcskeiék szerint ez jelenleg egy jelképes összeg.

Ha több tízmilliárd forint lenne, akkor eszük ágában nem volna nekik elmenni.

Nyilván, T.-ék sem a jelenlegi formájában akarták volna tovább vinni, senki nem hülye megvenni egy pénznyelőt. Szerintem egy sikeres vásárlás után pillanatokon belül ott kötöttek volna ki az önkoris számlák, állami alkalmazottak számlái, minisztériumok és hatóságok pénzforgalmi számlái.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.01.10. 19:33:27

@Mr. Waszabi: ez most nem igaz, a bankok államosítása, illetve a haverok megsegítése elindult a kisbankokkal és tart a takszövökkel. Ezúttal a műbalhé, terelés se stimmel, épp nincs parlament, mióta ez az ügy felpörgött.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.01.10. 19:35:36

@zobod: teljesen nem tudtak volna ott kikötni, mert kell ezekből a takszövöknek is. egy nagy bankár király helyett sok kicsi lekötelezett vazallus kell a főnöknek.

kivisziat 2014.01.10. 19:38:00

@toportyánzsóti: bili, ébredés, lógó kéz, depresszió, orvosod és gyógyszerészed.

johevi 2014.01.10. 19:43:45

Ez a "kitatilcszázzák a nyereséget" elég propagandaduma. A multik a náluk dolgozó 10% után fizetik a hivatalos adók, járulékok kb 80%-át mert ott nem csalnak, minimáloznak, szabályosan működnek alkamlaznak többtízezer embert.
Egyébként a MOL vagy más mülföldön működő cégek, meg ugyanígy hazatalicsklázzák.
Az állami bankvásárlással meg az a gond ( bár alapvetően nem rossz ötlet ) hogy azaz adófizetők pénzén vennék meg, bár nem a 300 forintos vételi árban jelentkezne, hanem az átvett adósságokban.
Plusz nulla anyabanki támogatás nélkül egy magyar bank kipusztult volna az elmúlt évekbeli válságban. ( AZ OTP se magyar, 70%-ban kölföldiek a részvényesei )

dimitrij 2014.01.10. 19:45:38

@zobod: cirka 300M euro az értéke...

dimitrij 2014.01.10. 19:53:24

@johevi:

egy: az otp "külföldi" tulajai is elég érdekesek, egy FAZ egy 2005-ös cikke szerint Csányi kb. 20%-ban tulajdonosa obskurus new york-i brókerházakon keresztül, és nem ő az egyetlen... az a 70% jó 40%. :)

kettő: a széchenyi banknak nincs olyan vezetője, aki képes lenne levezényelni egy ilyen nagyságrendű vásárálást, migrációt, annak a "banknak" nincs olyan rendszere, ami kezelni tudna egy ekkora ügyfélállományt, stb., semmi realitása nem volt ennek az ügyletnek. lehet töröcskei isi bácsi szerette volna, meg befűtötte a fiúkat, ezér még matolcsy, varga is megszólalt, hírbe hoztak négy bankot is, de ennyire futotta csak.

három: ezek a bankok, meg pár másik több állampapírt birtokolnak, mint a templeton... az önkormányzati szektor meglévő és az állam által átvállalt lejárttá tétele azonnali államcsődöt eredményezne. érdemes lenne észrevenni, hogy van fegyver a kezükben, csak még nem sütötték el. mondjuk azért, mert nem az országgal, hanem a jelenlegi rezsimmel van gondjuk.

dimitrij 2014.01.10. 20:05:08

@Hipok Rita: saját hülyeségük? jaj már...

az mkb, cib, talán még erste is komolyan bukott az ingatlan és projekt finanszírozáson, lehet nem a bankok, hanem a jogi szabályozás, illetve összefonódások okoznak gondot, de legalábbis érdemes lenne némileg nagyobb információmennyiség alapján ítéletet megfogalmazni, ennyire azért nem egyszerű a történet. persze a bankok motivációs rendszere nem egy esetben aggályos, nem a finanszírozás környékén kellett volna bónuszt fizetni, hanem a hitelek visszafizetésekor, részben vagy egészében stb., de a veszteségek egy része a cds alakulása és a forint volatilitása miatt keletkezett, amit inkább a gazdaságpolitika és néhány nem-okos kormánypárti politikus hozott. ezen túl a tranzakciós illeték, árfolyamgát és végtörlesztés okozta veszteségek, plusz a 2009-es mérlegfőösszeg alapján kirótt adó sem elhanyagolható tétel.

Mr. Waszabi 2014.01.10. 20:12:47

@Hakapeszi Miki: tök mindegy, akkor egyéb elbaszásokról akarták elterelni a figyelmet.
Pl. a rezsiharc olyan elbaszásairól, miszerint önkormányzati tulajdonú nonprofit közszolgáltató cégeket löktek csőd szélére, s hasonlókról. Van bőven ilyen. Vagy az újdonsült trafikosok átveréséről, illetve a fizetendő kártérítések okozta kárról.
Konkrétan, Pest megyében 100 település tulajdonában van a Zöld Híd Régió Hulladékkezelő Nonprofit Zrt. Jó pár éve működött hatékonyan. Tavaly egyszerűen kihúzták alóla a szőnyeget, pár feledékeny barom, akit azért fizetünk, hogy gondolkozzon, mielőtt elvágja a piros drótot. Szép baleset lesz majd, amikor nem viszik el a szemetet.
Hülyének lenni alapvető emberi jog, de mindenkinek csak a saját bőrére, nem a másokéra. Sokan csak e mondat első felét tanulták meg. A másoknak való felelőtlen vagy szándékos károkozást, közpénzzel való visszaélést, hatalommal való visszaélést s hasonlókat a Btk több passzusban is büntetni rendeli. Jó lenne már látni, hogy mondjuk Lázárt, Matolcsyt leültetik pár évre. Nem a büntetés miatt - nekem attól nem lesz jobb, hogy még őket is a mi pénzünkből etetik - , hanem állam- és nemzeti érdekből, hogy ne okozhassnak több kárt. A fele is sok annak, amit elkövettek eddig.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.01.10. 20:21:39

@dimitrij: A forint egy feltörekvő valuta, aminek már 2004-ben lehetett látni az instabilitását. Mégis mire gondoltak a bankok, amikor 2003-2008 között elárasztották az országot devizahitelekkel? Nem látták a statisztikát, hogy az ország fizetési mérlegét ők maguk finanszírozzák? Aki nézett fizetési mérleg és áht statisztikákat, az látta, hogy a térség kb. legkockázatosabb országáról van szó, ennek ellenére okosan nyomták ki a devizahiteleket.

Orbán egy totális dilettáns, de egyszerűen nem tudok mit kezdeni azzal a - kb. a baloldali ellenzék 99%-ára jellemző - hozzáállással, ami a jóságos, mosolygós és hozzáértő külföldi tőkéseket és szakértőket tekinti minden jó forrásának, és aki azoknak ellentmond, az nyilván csak rossz lehet. Orbán nem azért rossz, mert megfingatta a bankokat, hanem mert egy csomó szükségtelen és értelmetlen dologban fingatta meg őket, amivel az országnak sem használt.

De maga a koncepció, hogy minél több szart a bankok rovására oldjon meg (akik a 2002-2008 közötti kormányzással karöltve okozták a problémákat a nyakló nélküli devizahitelezéssel, és még 2009-ben is nyereséget jelentettek), alapvetően nem rossz.

high up! 2014.01.10. 20:25:42

Jaj de édi lesz, amikor hordószónok Orbanescu az immár államosított bankokat fogja ezerrel szidni a bankár uralom miatt!

Meg majd amikor habzó szájjal veti majd ki az újabb meg újabb bankadókat (mert ugye 10 évre megígérte a zsenicskéje)

Meg amikor majd immáron az állami bankjait szopatja meg azzal, hogy törvényben kötelezi őket a devizahitel törlesztőrészletek 30%-os csökkentésére.

Én mondom, a kommunisták lángeszek voltak ehhez a kőbuta fidióta birka állományhoz képest.

zobod 2014.01.10. 20:38:52

@dimitrij: a portfolion olvastam még a hét elején, szerint akár 160 milliárd forint hitelezési veszteség néz ki a rafinak. Ettől megszabadulnának. Ehhez képest elég ambiciózus, hogy még adjanak nekik közel kilencven milliárdot.

high up! 2014.01.10. 20:40:04

@Siri Keeton: "De maga a koncepció, hogy minél több szart a bankok rovására oldjon meg, alapvetően nem rossz."

Hát persze, ahogy azt egy kókler elképzeli. A világ mára túljutott a bankválságon, s éppen azzal, hogy amikor a szektor csődben volt, akkor rengeteg eszközt vetettek be a megmentésre. Amivel nem magát a bankokat mentették, hanem a megtakarításokat, a befektetésket, a pénzforgalmat, ergo a gazdaság müködőképességét.

Erre jönnek a suttyómagyarkodó maTROLLcsiak, miszerint válságban van a bankszektor? Nosza, akkor mélyítsük ezt a válságot tovább! Rakjunk rájuk még nagyobb terhet!

Barátom, pár hónap múlva lesz az évfordulója annak, hogy ezt az országot 12 éve szakadatlan prociklikiussággal elkúrják:

Amikor jól ment még többet osztogattak,
amikor jött a számla, akkor még jobban megszorítottak.

Na, ez akár a Nemzeti Dal is lehetne!
Két elveszett évtizedről!

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.01.10. 20:47:42

@high up!: Matolcsy konkrétan anticiklikus gazdaságpolitikát akart, csak a mosolygós szakértők ezt nem engedték neki. Ezért a bankok (és más multicégek) adóztatásával finanszírozta magát, ami azért okosabb lépés a baloldali ellenzék által javasolt középosztály adóztatásánál (többkulcsos adó, persze a vállalkozó nemesség adómentességének helyreállításával, lásd eva meg minimálbér), mert a középosztálynak nincs külföldi tulajdonosa, aki külföldi forrásból tolja bele a pénzt, a bankoknak meg van ilyen tulajdonosa, és mint a katonatiszt, tolta is be a tőkét.

A bankokat egyébként csak addig mentették a világban, amíg azok a csőd szélén voltak. És elég szarul csinálták, mert ahogy a bankmentés nyugati bírálói is megemlítik, a bankokat úgy kellett volna megmenteni, hogy a tulajdonosokat kinullázzák, hiszen a gazdagok szocializmusa, ahol a nyereség privát, a veszteség meg az államé, az nem igazán jó a köznek.

De valamiért Magyarországon elterjedt az a nézet, hogy a külföldi tőkések és szakértők mind mosolygósok, és hogy a fejlett világban mindenki tök jónak tartja a nyugaton végrehajtott "gazdagok szocializmusa" típusú bankmentéseket, és hogy csak a "suttyó" magyarok körében nem népszerű ez a politika, vagy hogy a bankok szivatása csak a "suttyó" magyarok körében közkedvelt. Nos, nem. A magyarok körében nem tudom, miért terjedt el a nézet, hogy ők sokkal suttyóbbak a nyugatiaknál, de a nyugati átlagemberek sem kedvelik a bankokat, akik nyereséget húztak a gazdaság sérülékennyé tételéből, aztán meg tartották a markukat. És a nyugati átlagembernek sem tetszett, hogy a mosolygós, jóindulatú szakértők megmagyarázták, hogy ez miért jó. Ráadásul ott is voltak szakértők (nem is kevesen), akik rohadtul bírálták ezt az egészet.

dimitrij 2014.01.10. 21:11:51

@Siri Keeton:

"Mégis mire gondoltak a bankok..."

nem, arra építettek, hogy 2008-ban euro lesz, 2006-ban meg erm2... persze volt benne néhány év csúszás.

"Nem látták a statisztikát, hogy az ország fizetési mérlegét ők maguk finanszírozzák?"

senki nem látta előre a válságot, és ha nincs a subprime válság, aminek hatására kialakult a devizaválság, akkor esély lett volna arra, hogy növekvő gdp-t eredményezzen, pörgesse a gazdaságot... ha ismered a kereskedelmi bankok jelentőségét gazdasági oldalon, akkor nem kell taglalnom.

" a baloldali ellenzék 99%-ára jellemző - hozzáállással, ami a jóságos, mosolygós és hozzáértő külföldi tőkéseket és szakértőket tekinti minden jó forrásának, és aki azoknak ellentmond, az nyilván csak rossz lehet."

szerencsének tartanám, ha olyan állításokkal kapcsolatban érvelnél, amit én megfogalmaztam, nem ilyenekkel, mint a fenti. nem írtam ehhez hasonlót, nem igazán vagyok baloldali se, szerintem megfelelő szabályozással kellett volna kezelni a bankokat, megfelelő felügyelettel és fogyasztóvédelemmel. de ilyen ostobaságokkal nem szeretnék foglalkozni, mint ami fentebb született.

"De maga a koncepció, hogy minél több szart a bankok rovására oldjon meg (...) alapvetően nem rossz."

nem, tényleg nem rossz, hanem tragikus. az egykulcsos SZJA bevezetésével keletkezett 5-600 milliárdos lyukat úgy foltozza be, hogy megadóztatja a szektort, aminek hatására lefagy a gazdaság. ennek az iránynak a végén egy recesszióba süllyedő gazdaság és az államcsőd van. a gond az, hogy ezzel a teljes kontinens pénzügyi közvetítő rendszerét is fenyegeti... más országokban a szektor különadóit a hitel károsultak mentésére fordítják, nálunk stadionokat építenek belőle. ha egy kegyednek örömforrás, akkor azt gondolom olyan mély szakadék van az álláspontjaink között, ami áthidalhatatlan.

dimitrij 2014.01.10. 21:13:47

@zobod:

a 160 millárd veszteségnek sokszorosa a mérlegfőösszeg, ami 2500-2800 milliárd... elég ambiciózus elgondolás az 1 euros ajánlat. kicsit kampányszagú... :)

dimitrij 2014.01.10. 21:22:15

@Siri Keeton:

"a bankoknak meg van ilyen tulajdonosa, és mint a katonatiszt, tolta is be a tőkét."

ezzel el is intézte, hogy a teljes növekedési potenciál 1% körül van, ha az időjárás kegyed és az agráriumban jó a termés.

"De valamiért Magyarországon elterjedt az a nézet, hogy a külföldi tőkések és szakértők mind mosolygósok..."

ez már másodszor bukkan fel érvként. meglehetősen szarul veszi ki magát amikor az egyik fél egy társalgásban vélt politikai nézetekhez próbál kötni olyan állítást, ami nem hangzott el.

itthon nem kellett menteni a bankokat, talán csak az FHB kapott egy pár hónapra tőkeinjekciót, hogy a részvényárfolyam volatilitása csökkenjen. ezen túl az otp és az exim még hitelt, 600MHUF értékben, de ezeket is előtörlesztették. a bankmentéssel kapcsolatos fejtegetés tök irreleváns, erre majd akkor lesz szükség, ha egy következő válságban 50% felett lesz az aránya a magyar tulajdonnak a szektor kapcsán.

kell majd menteni őket? :)

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.01.10. 21:27:07

@dimitrij: Már írtam, hogy Orbán egy totális dilettáns, ahogy amúgy Matolcsy is az, a stadionokat ezért most hagyjuk.

A subprime válságot pont úgy nem lehetett "előre látni", ahogy nem lehetett "előre látni", hogy ez ide is be fog gyűrűzni.

Magyarország a térség legkockázatosabb országa volt. 2006-ban például ki remélt Magyarországon 2008-as eurót? A devizahitelezés pedig pörgött még akkor is, és még tovább pörgött 2007-ben és még 2008-ban is (ha jól rémlik, 2008 elején jelent meg a jenhitel konstrukció, szerencsére csak néhány ember vett fel ilyet, hónapokkal később már meg is bánta), szerinted ez nem a bankok hibája (is)?

Olyasféle érvelés ez a "nem lehetett előre látni", mintha valaki részegen beleül a kocsiba egy amúgy tökéletesen forgalomnélküli úton vezetni, ahol történetesen éppen három biciklistával és négy autóval találkozik, és balesetezik. A nehéz forgalmi helyzetet nem lehetett előre látni, de hogy a részeg autóvezetés kockázatos, azt igen. Magyarországot részeg autóvezető vezette akkoriban, az adatok ismertek voltak, túllépte a sebességet, az út csúszósságát nem lehetett tudni, de azért ez alapján nem kellett volna pénzt rakniuk ide. (Ezzel segítve az ámokfutást.)

high up! 2014.01.10. 21:28:36

@Siri Keeton:

maTROLLcsi egy síkhülye kókler, aki még a közgazdasági fogalmakat se érti. Nem hogy a folyamatokat!
Nem anticilikus politikát akart, hanem bebeszélte a gazdasági troll párjának, Orbanescunak, hogy a világ mennyire hülye, hogy megszorít, miközben ő felismerte, hogy ha a GDP-t növeljük, akkor meg se kell, szorítani.

Ja, Kádár idejében még ment, hogy növeljük meg csak úgy egykézzel a GDP-t! De ezen már a Hofi féle kisember is röhögött ("Tudod hova termelek? A raktárba!!)

Szóval maTROLLcsi azzal a birka fejével aszondta, hogy csináljunk 5%-os hiányt (meg még többet) és ettől az állami intervenciótól, meg adókönnyítéstől azonnyomban egyenesen 7%-os GDP növekedés lesz ám!

Na, ha nekem ezek után elemeznem kell neked, hogy mitől világméretü troll-t is ez a matrollcsi, akkor neked úgyis mindegy, hogy mi a közgazdasági valóság.

Az meg csak egy mellékszál, hogy vajon ki a lófax finanszírozta volna a meglóduló államadósságot? Vagy ha még meg is finanszírozta volna, akkor hány 100%-os kamatra?

maTROLLCSi kérlek a birkák ópiuma.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.01.10. 21:33:29

@high up!: Nem értelek. Az előző hozzászólásban azon panaszkodtál, hogy prociklikus a gazdaságpolitika. Utána az a bajod, hogy válság idején ki finanszírozza a hiányt. Akkor talán érted, hogy miért prociklikus a gazdaságpolitika? Akartak anticiklikust (gy.k. hiányt válság idején), de az nem ment, az EU és az IMF nem engedte, sem nem finanszírozta. Maradt a prociklikus, amit lehetett volna a középosztály rovására vagy (legalább részben) mások rovására. Orbánék a másokat (multikat, pontosabban azok egy jól körülhatárolható részét) választották. A bankok ezen a körön belül elég sok kárt okoztak a 2002-2008 közötti viselkedésükkel.

Azt lehet bírálni, hogy túlságosan megszívatták őket (én nagyjából a végtörlesztésnél vesztettem el a fonalat 2011 szeptemberében), ez valóban ártalmas. De minden gazdaságpolitika ártalmas lett volna valamennyire, lévén minden gazdaságpolitika prociklikus lett volna például.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.01.10. 21:37:14

@dimitrij: A potenciális növekedés már 2010 előtt sem volt valami fényes, tény hogy tovább romlott. Ehhez nyilván hozzájárult a bankok túlzott szívatása (főleg a végtörlesztéseket nem értettem, amik a legjobb adósokat segítették, minden racionalitással szemben, a költségvetésnek is ártottak, és a bankokra irdatlan terhet róttak), és még pár tényező. De eleve romlott volna a helyzet az európai válság miatt, ami minket mint különösen sérülékeny országot extra rosszul érintett.

high up! 2014.01.10. 21:42:58

@Siri Keeton:

A bankmentés mára mindenhol konszolidálta a helyzetet Európában. Spanyolo, Portugália is rég a szabad piacról finanszírozza már magát (ráadásul majd fele annyi kamatköltséggel mint Mo. (miközben egyik ország sem hasonlítható a magyar helyzethez, annál sokkal súlyosabb pénzügyi és gazdasági problémáik voltak)
Írország most vár egy felértékelést és éppen kilépni készül az ECB mentőprogramjából.

Eközben Orbanescunak csak a pangás konzerválására futotta 6000 milliárd forint elherdálával (=államadósság 81%). Semmi előrehaladás, csak az összes gazdasági és pénzügyi potenciál rontása - ennyit tud felmutatni.

Ebből következően meg sajna tudomásul kell venned, hogy a hordószónok duma ("a bankokkal meg multikkal fizettetjük meg az államadósságot) a legnagyobb hazudozás. Még a gyúrtcsányi hazudozásokat is túlszárnyalja.

Ugyanis költségvetési megszorítás címszó alatt eddig mintegy 2000 milliárd forintot róttak ki a lakossági meg a vállalati/bank szektorra. Ebből a 2000 milliárdból a szektorális különadók összesen nem voltak 400 milliárd. De még ennek egy jó részét is tovább terhelték már a fogasztóra. És mindaddig tovább fogják adni, amíg a normális profitabilitásuk visszatér az eredeti szintre.

Persze mindehhez az MSZMP-ben kiképzett maTROLLcsi nem ért. De a világéletében munkanélküli fidesz sem. Egyetlen szerncséjük, hogy a magyar nép többségi suttyó társadalom, így leszarják hogy mi a valóság, meg hogy tájékozódjanak a saját életükről. Inkább elmennek birkaállománynak egyik vagy másik párthoz.

high up! 2014.01.10. 21:51:56

@Siri Keeton:

Te, 2010-ben anticiklikus politikát folytatni? Ki a faxom szopta volna be ezt akkor, hogy amikor a leginnovatívabb, legtőkeerősebb és legnagyobb fogyasztói vásárlóerővel rendelkező gazdaságoknál se jött ez be! Mert globális kereslet megcsappanás uralkodott a 10 év túlfogyasztás után!!!

Na majd akkor gondolod, hogy a bolhafingnyi magyar gazdaság lesz az, amelyik aztán berobbantja a motort? Az a Mo, amelyik csak a külföldi multik által tudott már akkor is 1%-os GDP pangást felmutatni.
Ja, napjainkban meg már az 1% se jön össze!

Barátom, ha az albán gazdasági miniszter eléd állna, hogy engedd meg neki, hogy a veszélyesen eladósodott állama hadd vegyen fel még több hitelt (tőled), mert abból aztán akkora növekedést csinál, hogy csuhajja, te adnál nekik egy vasat is?
Vagy jól körberöhögnéd a marháját?

zobod 2014.01.10. 21:55:09

@dimitrij: az oké, de a mérlegfőösszeg egy dolog, viszont a hitelezési veszteség a tulajdonosé. Hacsak az rbi fel nem vállalja, hogy egy leánya inszolvens állapotba kerül. Ennek az esélye még annál is kisebb, mint hogy ingyen átadják az egészet T.-nek.

toportyánzsóti 2014.01.10. 22:30:49

@kivisziat: Szar napod van ma úgy látom,ez a szokásos?

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.01.10. 23:10:35

@high up!: Te magad mondtad, hogy az a baj, prociklikusak voltunk. Erre szerintem adekvát ellenérv, hogy ez nem Matolcsyn múlott.

Spanyolország és Portugália helyzete egyébként sok tekintetben rosszabb, mint Magyarországé. Sem a magyar forintkötvények, sem a magyar eurókötvények árfolyamát nem lehet összevetni a spanyol-portugál kötvényekkel, a forintnak más az árfolyamkockázata, az eurókötvény meg nálunk egy idegen devizában kibocsátott kötvény. Ettől függetlenül a gazdasági válságon nincsenek még túl.

nincs1itt 2014.01.10. 23:35:45

@Siri Keeton: Ugyi asztat isntudod, hogy 2001-ben melyik is volt az rendkívül intelligáncs kormány, aki a deviza-alapú hitelezés jogi "hátterét" megalkotta??!!
Ha erre a kérdésre válaszolsz, máris látod, hogy mekkora ökörséget hordtál össze!

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.01.10. 23:37:22

@nincs_itt: Kellett neki jogi háttér? Egyébként én úgy tudtam, Orbánék a támogatott forinthiteleket nyomatták.

Muzsikok közt 2014.01.11. 00:13:36

@nincs_itt: Ez nem érv, a jogi hátteret már 2002ben át lehetett volna alakítani. Az hogy a gyakorlati megvalósulás már az mszp idejére esett vitathatatlan.

Az meg szintén egy jó lózung, hogy a bankokra rakott terhek 'lefagyasztották' a gazdaságot.

Mit lehet azon lefagyasztani, hogy a 2006-10 ciklus ÁTLAGBAN - 3,5% éves GDP csökkenést hozott, az európai válság begyürüzése ELŐTT egy 0,1% és egy 0,9%os növekedésre volt képes az ország nettó hitelfelvevőként.

Ehhez képest milyen lefagyásról lehet ma beszélni?

s 2014.01.11. 01:10:02

Nem az állam mondott le a bank megvételéről, hanem a Raiffeisen mondott nemet az üzletre. Vajon miért? Nem akarta volna, hogy a prémium ügyfelek töröcskeinél kössenek ki? Lófaszt! Onnan mindenképp elmentek volna, töröcskei egy kupac szart kapott volna az egy eurójáért. Azt nem akarta, hogy a prémium ügyfelei Erste vagy K&H ügyfelek legyenek. Speciel töröcskei le volt szarva ebben a menetben.

high up! 2014.01.11. 01:12:45

@Siri Keeton:

Persze, a 2010-es év meg 2011-es év nem róható fel a fidesznek, mert prociklikusan megszorító kurzust kellett csinálnia. Csakhogy a feltételek ott voltak, hogy 2011 után nem kell tovább sarcolni.

Na ennek a maTROLLcsizmuas komplett keresztbe tett, mert úgy elb@.ta a gazdaságot és pénzügyeket, hogy a sarcolásnak nincs vége.

Amikor Orbanescu aszondta, hogy a bankadót még 10 évig fenn akarja tartani, akkor ez nyíltszíni beismerése volt annak, hogy tudják, hogy a válság még 10 évig fog tartani.
Teljesen igazuk van. Az egykulcsos szja meg a többi maTROLLcsizmus, na meg a Suttyómagyarkodás a nyugati haladás ellen pontosan azt jelenti, hogy ha a következő ciklust is a fidesz nyeri, akkor ezért 10 éven át kell megfizetni.

high up! 2014.01.11. 01:22:27

@Muzsikok közt:

Arról a lefagyásról lehet beszélni, hogy a 2009-es 6,7%-os GDP növekedés nem trend csökkenés volt, hanem egyszeri esemény, így aki ezt az átlagszámításba bevonja, az nem ért az elemi dolgokhoz sem.

Tehát csak az a tény, hogy a 2006-os megszorító kurzus után a GDP növekedés 2010-ig leesett potenciálisan 1%-ra.

Na ezt sikerült a fidesznek tovább faragnia azzal, hogy elkúrták az egész gazdasági, költségvetési és jövedelem politikát. Mára a GDP trendnövekedése egyenesen csökkenés már 2 év óta.

2012: 1,7%-os GDP csökkenés, mezőgazdaság nélkül 1%-os csökkenés
2013 eddig: 0,6%-os GDP növekedés, mezőgazdaság nélkül: 0,3%-os csökkenés.

Tehát a mg volatilitását kivéve, vagy glattolva MO elérte a pangás korszakát.

2014 végére kifut az ótógyárak és a mostanmi erőltetett EU-s pénzek elköltésének ma még a GDP-t kozmetikázó hatása is, aztán 2015-ben ott fog állni az ország a visszafordíthatalan zuhanásban.
A maTROLLcsizmus 2015-re végleg kifingik.
Na meg a fidióták is vele együtt. Csak úgy mint a gyúrtcsányi idióták 2009-re.

nincs1itt 2014.01.11. 08:49:56

@Muzsikok közt: De érv, amennyiben azt is figyelembe vesszük, hogy az akkori kormány(első Orbán kormány) tette lehetővé. Vagyis, pontosan tudták(?) mit tesznek. Ma meg azért óbégatnak, hogy amit ők(is) elbaltáztak, az csak ballib kormányok bűne!
A lakossági hitelezést, kis mértékben a vállalkozások hitelezését összekapcsolni a GDP alakulásával, hát... Te tudod.
Mert ezek a hitelek, nem innovációra, fejlesztésre lettek költve.

nincs1itt 2014.01.11. 08:58:36

@Siri Keeton: Kellett bizony! Azt is nyomták, illetve az összes olyan hitel formát, amit lakásvásárlásra, felújításra, építésre lehetett felvenni. 2 gyerek, 3 szoba, 4 kerék. ugye rémlik?!
Szóval, valóban adott lendületet az építőiparnak, ezen keresztül valóban élénkült a gazdaság. De ez is, csak rövidtávú eredményeket hozott, mivel a hitelfelvevők köre igen kis számú volt/van.

UTurn 2014.01.11. 09:31:28

@Hohenstaufen: Ügyes vagy pubika, szépen bemutatkoztál :-)

Bafana 2014.01.11. 09:43:58

Mennyire mazoista az R betűs bank, másra nem tudok gondolni. Sír, hogy mekkora vesztesége van, meg nem éri meg itten lenni, de azért el nem menne. A magyar bunkóknak jó a pénze, azért annyira nem megy szarul a bóóót.

♔batyu♔ 2014.01.11. 09:45:41

Szerintem inkább azt akarja Orbán mondani, hogy 20 évig lenyúltátok a szép profitot termelő magyar hitelpiac jórészét, egészségetekre. Nem volt tőkénk, kénytelenek voltunk elnézni.

Viszont most már van némi tőkénk, most már legyen elég, jóllaktatok, húzzatok vissza haza, innentől átvesszük.

És Orbánnak teljesen igaza van, a hitelezési piac (is) igen komoly érték, sokkal többet ér mint amit a bankadóban levesznek. nem véletlenül nem akar a Raffeisen elmenni, pedig már veszteséges. Orbánék beindították óriási állami pénzekkel a fogyasztást, miért külföldiek gazdagodjanak belőle.

1valaki67 2014.01.11. 11:43:10

@high up!:

ööööö... izé... High UP!

"Szóval maTROLLcsi azzal a birka fejével aszondta, hogy csináljunk 5%-os hiányt (meg még többet) és ettől az állami intervenciótól, meg adókönnyítéstől azonnyomban egyenesen 7%-os GDP növekedés lesz ám!"

Ezt hogy érted? Hány százaléknyi hiányt kellett volna csinyányi? 3%-ot mint a maastrichti bürokrata-kritérium diktálja? Vagy mennyit?

1valaki67 2014.01.11. 11:47:04

Öööö.... izé... High Up!

"Te, 2010-ben anticiklikus politikát folytatni? Ki a faxom szopta volna be ezt akkor, hogy amikor a leginnovatívabb, legtőkeerősebb és legnagyobb fogyasztói vásárlóerővel rendelkező gazdaságoknál se jött ez be!"

Miket írkálsz te itt össze-vissza emberke? Kinél nem jött be te? Fussál már egy kört a statisztikák és a gazdaságpolitikák világában! Légyszi!

1valaki67 2014.01.11. 11:58:57

"Az meg csak egy mellékszál, hogy vajon ki a lófax finanszírozta volna a meglóduló államadósságot? Vagy ha még meg is finanszírozta volna, akkor hány 100%-os kamatra?"

Húzzál már a sunyiba ezzel a hülyeségeddel, az idiótáktól Trichetől, Reinhardt-Rogofftól mást sem lehetett hallani éveken kereszül, s lám! Ember! Recesszióban nem a megtakarítások hiánya, hanem a szándékolt megtakarítások többlete okoz gondot,ez alapösszefüggés, s mégsem érted? A quntitative easing-ről mégis mit gondolsz, mire való? Tényleg nem arra, amire az idióta Matolcsy használja, hanem amire prudens jegybankok!

1valaki67 2014.01.11. 12:05:19

@high up!:

Ööö,,, izé ... High Up!

"Barátom, pár hónap múlva lesz az évfordulója annak, hogy ezt az országot 12 éve szakadatlan prociklikiussággal elkúrják:"

Ez a meglátás helyes, s abszolút korrekt! Teljesen osztom! Viszont inkonzisztens a fent idézett gondolatokkal.

1valaki67 2014.01.11. 12:24:57

öööö,,,Izé....Mentális Brigád!

Egész tűrhető a cikk! Gondolataival, üzeneteivel egyetértek.
Grat

dimitrij 2014.01.11. 16:20:09

@Siri Keeton:

2004-ben vezették be jen hitelt, az árfolyam, a kamat és a cds felárak alapján teljesen racionális döntés volt forint hitel helyett deviza alapú hitelt felvenni, annyival volt olcsóbb. ne csináljunk úgy, mintha nem 2011-re egyenlítődtek volna ki az egységnyi forint és devizahitelek törlesztő-részletei.

csendben teszem hozzá, hogy egy ismerősöm akkor vette fel az euro hitelét (még lehetett 2009 elején), amikor a forint a 330-as euro szintet nyaldosta, a cds az egekben, így a mai napig, amikor 300 felett fixálódott a huf/eur kereszt kevesebb a tőketartozása és a törlesztője havonta, mint volt a folyósításkor.

a térség legkockázatosabb országa 2006 környékén hazánk lett volna? ez jól hangzik, csak meg kellene mondani, hogy milyen mutató alapján és miben? mert ez egy szélviharban eleresztett fing... a legfőbb kockázat 2006-ban politikai természetű volt, jelesül az, hogy az ellenzéki vezető destabilizációs törekvése a köztévé székházának ostromához vezetett, illetve a másik politikai tábor vezetőjének azon igyekezete, hogy megfékezze az elharapódzó erőszakot. két hülye, egy pár :(

ezen túlmenően kockázat volt, hogy a szükséges reformok végrehajtásához szükséges parlamenti többség is éppen csak rendelkezésre állt, a minősített többség, ami a nagy elosztó rendszerek gatyába rázásához kell, az a közelben sem volt. ebben újfent komoly szerepe volt az ellenzék vezetőjének.

egyéb kockázatot akkor nem lehetett érzékelni, azok a jelek, amikre figyelni kellett volna, csak 2007 végén és 2008 elején jelentkeztek.

2006 környékén a céldátum 2012, majd 2014 volt. egy átlagos 20 éves futamidejű, 7-8 millió forint összegű hitel esetében ez még belátható időtáv, a futamidő több, mint fele, ha az ERMII zónában eltöltött két évet is hozzá vesszük, akkor a 2/3-a...

lehet, hogy akkor egy "részeg" vezette az országot, most meg egy világtalan, végtagok nélküli... az se volt jó, ez vitathatatlan, csak akkor legfeljebb bénaságról lehetett beszélni, nem ostobaságról, rosszindulatról, szándékos károkozásról.

dimitrij 2014.01.11. 16:26:09

@Siri Keeton:

"A potenciális növekedés már 2010 előtt sem volt valami fényes, tény hogy tovább romlott."

ha 4 éves ciklusban értelmezzük, de ha csak a Bajnai féle időszakot, ez akkor sem igaz. volt egy időszak, amikor magas volt a kockázatkerülés a világgazdaságban, ennek ellenére volt növekedési potenciál, nem a válság előtti szint, de jóval magasabb, mint most. manapság az új projektek és beruházások 94%-a EU-s forrásra épül, ez biztosítja azt, hogy stagnálás legyen, ne mély recesszió. a nyereséges szektorok adóztatása (nem a bankokról beszélek, azok közel 1200 milliárdot buktak 2009-2013 között) azt eredményezi, hogy nem fordítanak innovációra, fejlesztésekre, nem fordítanak annyit a hálózatok karbantartására stb., aminek hatásai ma már érzékelhetőek, de teljességükben még beláthatatlanok.

ennyi. :(

dimitrij 2014.01.11. 16:28:21

@zobod: kb. húsz országban vannak jelen, van honnan profitot átcsoportosítani az itteni veszteségek finanszírozására. ha nem lenne, akkor vélhetően szívesebben adnák el 1 euroért az Unicredit vagy Erste csoportnak, mint Isibácsinak... :)

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.01.11. 17:01:31

@dimitrij: Bajnai egy évig volt miniszterelnök, nagyjából a bankkrízis mélypontja és a görög válság kirobbanása között, amikor a nemzetközi hangulat javult, amikor hirtelen kiderült, hogy sem a Citigroup, sem Ukrajna nem megy csődbe. Azt nem tudom, hogyan becsülöd a potenciális növekedést Bajnai időszakában, amikor a GDP viszonylag meredeken zuhant és a munkanélküliség emelkedett, érzésem szerint ha a modelled nagy különbséget hoz ki a potenciális növekedésre Bajnai egy éve alatt, akkor én első körben inkább a modellre kezdenék gyanakodni. Eleve közismert, hogy a gazdaságpolitikai intézkedéseknek legalább egy negyedévre van szükségük, hogy meglátszódjanak a statisztikában, és Bajnai intézkedéseinek meghozatala is hetekbe és hónapokba telhetett legalább, tehát legfeljebb három, de talán csak két negyedéven alapulhat a becslésed. (2009 harmadik és negyedik, valamint 2010 első negyedéve, de 2009 harmadik negyedéve még bizonytalan.)

Magyarország 2006-ban a régió legkockázatosabb országa volt, például államháztartási hiány tekintetében azt hiszem világrekorderek voltunk, 2005-ben konkrétan a fizetési mérlegünk is a világ legrosszabb adatai között volt, amit a devizahitelek finanszíroztak. Nyilván devizahitelek nélkül a hiány is kisebb lett volna.

Az meg, hogy milyen racionális dolog volt a hitelfelvevők részéről devizában eladósodni, az nem jelenti, hogy nemzetgazdasági szinten ne lett volna súlyos sérülékenység forrása a devizahitelezés, ahogy azt se jelenti, hogy a devizahiteleket kibocsátó bankok ne járultak volna hozzá ehhez a sérülékenységhez. (Nyilván a hitelfelvevők is, de azok amatőrök, akik nem értettek hozzá: az átlagember nyilván legfeljebb csak átlagosan lehet okos.) Mindenesetre az alternatíva itt nem a forinthitel, hanem a hitel nem-felvétele lenne: az a kérdés, hogy vajon nem járt-e volna jobban mindenki, ha ezeket a hiteleket soha nem bocsátják ki, az ingatlanpiac emiatt már 2004 táján befagyott volna, már akkor kisebb lett volna a növekedés, az ország az akkor még zajló nemzetközi konjuktúra tetején kevésbé sérülékeny növekedési modellre válthatott volna, jóval kisebb fájdalom árán, és akkor most nem óriási nemzetgazdasági külső adósságot cipelve kellene küszködnünk a válság közepén.

dimitrij 2014.01.11. 17:32:48

@Siri Keeton: a bajnai féle intézkedések hatása viszont kihat a következő egy vagy két negyedévre, ráadásul ha trendeket nézünk, akkor elég markáns különbség van az ő intézkedései, meg mondjuk a fidesz szóvivő és alelnök kommunikációjában. de amiről én beszélek az a hitelesség, jogbiztosnág illetve a növekedési potenciál, meg a beáramló tőke, ami egy törékeny gazdaság esetében nagyjából nélkülözhetetlen. nevezd modellnek, vagy aminek akarod, de elég masszív az eltérés. beszélhetünk prociklikusságról is, annak kapcsán is óriási a különbség a két miniszter programja kapcsán.

leginkább úgy tudom leírni a dolgot, hogy az egyik oldalon az utolsó évre volt egy markáns elképzelés, hogy miként lehet stabilizálni a gazdaság helyzetét, míg a másik oldalon lehet, hogy voltak elképzelések, csak azok egyrészt politikai tőkekovácsolás áldozatává váltak, másrészt az elejétől fogva alá voltak rendelve más céloknak. ebben bőven benne van az is, hogy nem volt komolyan vehető elképzelésük.

persze, 2006-ban 9,2% volt a hiány, 2007-ben 6% alatt... ezt bátran nevezheted választási költségvetésnek. :) cserébe megugrott az infláció, meg erősen csökkent a gdp, ami így is 2,6%-kal volt magasabb, mint a 2012-es. a jelenlegi 1% körüli infláció egyébként mennyi lenne a rezsicsökkentés hatásától megtisztítva?

még a profi elemzők, intézményi befektetők sem látták előre, hogy a chf esetében ez várható. egyébként ahogy írtam: 2001-ben nem kellett volna lehetővé tenni a devizahiteleket, illetve ha már lehetővé tették, akkor a felügyelet és a jogalkotó részéről kellett volna megfelelő módon kezelni azt. meg nem kellett volna a kamatszintet 10% környékén tartani... nehéz elfogadható magyarázatot adni arra, hogy Járai miért emelte 2003 január és 2003 novembere között 6%-kal az alapkamatot... 6,5%-ról 12,5%-ra... talán a 6,5%-os alapkamat kedvezőbb lett volna a forinthiteleknek és a hitelfelvevőknek is.

alte trottel 2014.01.23. 16:59:02

@Siri Keeton:
Meddig is volt Járai a jegybankelnök? És ki és mikor is vezete be a devizahitelt?
süti beállítások módosítása