Zabálja a sok marha a rezsicsökkentést, rágyógyultak a lúzerek az ingyenes kápéfelvételre is, nem picsafüst ötlet a BKV-bérletek árvágása se, tudjuk jól. Ezek után nagy meglepetést nem jelent, hogy a sikerszériát folytatni akarják. Hiába látszik biztosnak az újabb zsíros nyerő, Viktor már többször rácseszett a nagy magabiztosságra, tömni kell még a nép zsebét áprilisig, naná. De nagyon úgy fest, elfogyóban a tudomány: igazi balfaszok próbálják nagy buborékban előfingani a rezsicsökkentés 4.0-t.
A friss agyatlanság, a vasúti mellékvonalakon bevezetendő újabb tarifacsökkentés szerencsére igencsak különbözik az eddigi három nagy dobástól. A siker receptje annyi, hogy ne csak egy huncut Zsiró, vagy egy kivénhedt szőke buksza meséljen róla, hanem valóban csökkenjen a delikvensek fizetnivalója, s lehetőség szerint ne az állam állja a cechet. A más faszával csalánverés egész jól bejött rezsicsökkentés ügyben, nem újdonság, hogy a Viktor népszerűségét emelő akciót a szolgáltatók és a nagyfogyasztók szponzorálják kényszerből. Na de a vasúti bulinál ebből semmi se áll meg, ha nem teszetosza klimaxos díszfaszokból állna az úgynevezett ellenzék, a kormányt akár orcán is baszhatná a bumeráng.
Csak annyit kéne nagy pofával kommunikálni, hogy a vasúti rezsicsökkentés valójában elég durva emelést takar. Béla bácsinak kisebb lesz a szám a sárga csekken, abba nem lehet belekötni, de a vonatért és a buszért szinte biztos többet fizet, ha elutazik valahova kiáztatni az aszott visszeres végtagjait. A gyorspótjegy tavalyi sunyi bevezetése szinte az összes utasnak jókora áremelkedést jelentett, gyakorlatilag megszűnt a 3-6 évesek és a 65 év felettiek ingyen utazása, de a nyuggerek mellett csúnyán ráfáztak a diákok és az ingázók is. Ehhez képest a halódó vicinálisokra vonatkozó tarifacsökkentéssel egészen kevesen spórolnak teljesen elhanyagolható összegeket.
Colos Völner pöröghet, mint majom faszán a stanicli, de ha nem sajtóközleményben kell hazudni, hanem vitára is van mód, meg nem magyarázza, hogy az elmúlt egy évben jól jártak az utasok. Olyan vonalakon csökken az ár, ahol a madár se jár, van, ahol nincs is mivel utazni, mert a menetrend üres. Egerből Szilvásváradra például hétvégén maradt napi egy vonat, Veszprémből Győrbe meg az év 350 napján senki se utazik, amikor meg igen, akkor a bakterek szarnak arra, hogy legyen elég vagon.
Van képük azt leírni, hogy "az intézkedés közlekedésszakmai szempontból is fontos előrelépést jelent, hiszen a vasút versenyhelyzetét erősíti a regionális forgalomban". Sajnos a közlekedésszakma fónagyul valóban azt jelenti, hogy ahol a vasút versenyképtelen, ott ki kell irtani a buszt, mert mi vonatfüttyre élvezünk, a paraszt meg véletlenül se azzal utazzon, ami neki optimális, hanem vonattal, mert nekünk az tetszik, az adófizetők meg perkálnak.
Amilyen nehéz volt tehát fogást találni a joggal károgóknak az eddigi rezsicsökkentéseken (mert arra magasról tesz a nép, hogy középtávon böjtje lesz, elmaradó karbantartás, ellátásbiztonság, meg hasonló huncutságok, a bankok meg önként szarjanak sünt), annyira ezüsttálcán kínálja magát ez a vasutas átkúrás. Egyébként is harsoghatták volna már rég napestig, hogy a rezsicsökkentő kormány mennyire pofátlanul terheli meg az utasokat, de az, hogy a korábban elvett milliárdokból visszaadnak másoknak pár milliót és erre verik a nyálukat, igazi magas labda lehet.
De fogadjunk, hogy nem lövik be. Még mindig egymással vannak elfoglalva, észre se veszik, hogy esik le a bogyó.