Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.05.02.

Búcsú Bokros Lajostól

Hakapeszi Miki

Öt év brüsszeli herevere után új meló után kell néznie Bokros Lajosnak, ugyanis saját szerencsétlen pártocskájával nem sikerült összegyűjtenie az induláshoz szükséges ajánlásokat az uniós választásra. Sose értettem, miért próbál politizálni az, akinek fingja nincs az egészhez, de az még súlyosabb eset, ha valaki amúgy jó szakember, mégis valami egész rejtélyes okból kifolyólag úgy gondolja, hogy akkor már rögtön a politikához is ért.

Tessék? Hogy az ország érdekében akarja kamatoztatni hatalmas tudását? Lehet, de jó szándékú küldetéstudatos mimózákkal tele már egy ideje a padlás. Indítson pártot 1000 leütés poszter kolléga, vagy Szili asszonyság, királyság. Szórakozzanak nyugodtan a saját idejükkel, úgyse kerülnek a parlament közelébe se, de ez senkinek se fáj, hiszen amúgy se tennének hozzá semmit az ország előrejutásához. Rosszabb látni, amikor többre érdemes figurák, leginkább technokrata közgazdászok csinálnak magukból bohócot. Mert való igaz, hogy jól járnánk, ha beleszólásuk lenne gazdaságpolitikába, de ha oly módon próbálnak politizálni, hogy soha esélyük sem lesz döntési helyzetbe kerülni, akkor kenhetjük a farkunkra az egészet. (A többes szám amúgy nem véletlen, Bokros nyomában szorosan ott lohol a vesztébe Bajnai.)

Lajos 1995-ben jókor volt jó helyen. Megtette, amit a kényszerhelyzetben kellett és lassan 20 év után szinte mindenki elismeri, hogy a bokrosi kiigazítást követő időszak volt a magyar gazdaság aranykora a rendszerváltás óta. Az még valahol érthető, hogy 2009-ben egy normális politikát követő párt, az MDF keretein belül próbálta a nimbuszát kamatoztatni, de az már akkor látszott, hogy az efféle szakértői hangra legfeljebb a társadalom 5-10 százaléka vevő. Az MDF 2010-es katasztrofális veresége megmutatta, hogy ócska fideszes lejáratókampánnyal és karaktergyilkossággal többet lehet ártani egy pártnak, mint amit igazi szakértői politizálással nyerni lehetett volna, de Bokros ezt a tanagyagot nagyon nem értette. Új, egyszemélyes pártot létrehozni, ennél nagyobb balfaszságot nemigen tehetett volna.

Ha a balos, a jobbos és a semmilyen magyar közgazdászok krémje összeállna Chikántól Melláron, Hameczen, Jaksityon és Oszkón át Bokrosig, akkor se kapna a pártjuk soha 10 százaléknál többet, de legalább jó esetben ők lehetnének a mérleg nyelve és történhetnének előremutató dolgok is ebben az elbaszott országban. Sajnos az említett faszik nagy részének tele a töke a politikával, akik meg még politikafertőzött értelmes figurák lennének és értenek is a gazdasághoz, utálják egymást mint a szart. Mindenki egó, Bokros nem áll le Bajnaival, Bauernek meg Bokros büdös, s legfeljebb abban értenek egyet (jogosan), hogy Róna Péter nem tartozik a komolyan vehető kategóriába.

Amíg ebben nem lesz változás, a közgazdászból lett világmegváltó politikusok mind akkorát fognak tranyálni, mint most Bokros. A politikát ma egyedül a Fidesz műveli profin és hatékonyan. Meg persze undorítóan, kizárólag a saját céljait szem előtt tartva, de amíg nincs alternatívája, addig nyugodtan garázdálkodhat. Egy szakértői párt még egy karizmatikus vezetővel sem lenne soha komoly alternatívája egy mindenkit profin átbaszó féldiktátor Orbán, vagy egy rémségesen demagóg pojáca Gyurcsány alakulatának, de mégis nagy szükség lenne arra, hogy létrejöjjön egy ilyen. Kár, hogy az esélye a nullához konvergál.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

111 komment

Címkék: Bajnai Gordon Bokros Lajos

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr946100198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alfacharlybravo 2014.05.02. 17:03:33

@hanta boy: Hogyne szorgalmas hazaárulással és vitával az MDF fel aki vissza akarta hívni!

Narancskommunista (törölt) 2014.05.02. 17:06:47

Az, hogy Bokros kiváló szakember lenne, urban legend. Valójában teljesen átlagos közgazdász, csak ő volt a rendszerváltás óta az egyetlen (Bajnai határeset), aki egy rövid időre megkapta a lehetőséget, hogy gazdaságilag racionalitás szerint cselekedjen, szemben minden más időszakkal, amikor elsősorban a szavazók nyomása szerint cselekednek a politikusok, aminek látjuk is az eredményét. Véleményem szerint több ezer ember van, aki képes lett volna ugyanerre Bokros helyett, a nagy kunszt nem ez, hanem politikai támogatást szerezni hozzá.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.02. 17:10:50

@h.kovacs:
Nem az a kérdés, hogy a többi 95% mire vevő, hanem az, hogy hogyan lehet egyszerre azt kommunikálni folyamatosan, ami a 95%-nak kell, és közben mégis racionálisan kormányozni. Én 2010-ben bíztam abban, hogy a kommunikáció nagymestere, a Fidesz így fog majd kormányozni, de ez azért nem jött össze, mert a Fidesz nem hazug párt, hanem az a helyzet, hogy a vezető politikusaik maguk is abból a 95%-ból kerültek ki, ezért tudják hitelesen eladni magukat, hülyeségekkel.

Alick 2014.05.02. 17:19:45

@Narancskommunista: "Az, hogy Bokros kiváló szakember lenne, urban legend."

Ja, semmi mást nem tett, mint felvállalta a monetarista elefánt szerepét a szociális érzékenység porcelánboltjában. :)

lbs0420 2014.05.02. 17:35:49

Bokros Lajos semmi más mint egy végrehajtó, aki maradék nélkül végrehajtotta az aktuális tartótisztjeinek (Mr. Soros, a kuplerájszakértő DSK, stb.) parancsait jó mameluk módjára.
Engem inkább az érdekelne, hogy miként jutott az ország (Kik ezért a felelősök?!) abba a gazdasági helyzetbe - hogy a rendszerváltásnak hívott folyamat egykori éllovasából - a sereghajtó legyen és szükség legyen az ún. "Bokros csomagra"?

zetevar 2014.05.02. 17:37:07

Mi a gond Róna Péterrel?

J.László 2014.05.02. 17:42:53

Jó szakember. Ez eddig az év vicce.

zetevar 2014.05.02. 17:49:37

@J.László: Akkor megnyugodtam: nem vagyok közgazdász, de a nyilatkozatai meggyőzőnek tűntek. Meglepődtem, mikor azt olvastam, hogy nem komolyan vehető.

zobod 2014.05.02. 17:51:57

A tömegdemokrácia képviseleti demokráciája az érdekképviseletről szól, minél több embert képvisel valaki, annál nagyobb a hatalma, a nincsen sok támogatója, akkor meg annyit is ér. Bokros nem érdekel senkit.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.02. 18:19:56

tanít egyetemen, nem? Így nem kell neki új meló feltétlenül.

nick papagiorgo 2014.05.02. 18:22:02

" Egy szakértői párt még egy karizmatikus vezetővel sem lenne soha komoly alternatívája egy mindenkit profin átbaszó féldiktátor Orbán, vagy egy rémségesen demagóg pojáca Gyurcsány alakulatának, de mégis nagy szükség lenne arra, hogy létrejöjjön egy ilyen."

Jaj, hagyjuk már ezt a szakértőzést! Ma már mindenki az, Bajnai is annak tartja magát. Lehet, most csudát mondok, de a pártok piaci alapon tartják el magukat, tehát van mögöttük valaki(k) akik támogatják őket (és ők ezért cserébe a támogatóiknak megfelelő törvényeket hoznak). Ez így működik a világon mindenhol - a tagdíjból meg az állami támogatásból egy párt se élne meg.

"Szakértőpárt" azért nincs - és nem is lesz soha - mert nincs olyan tőkeerős befektető, aki ezen ötlet mögé beállna, és pénzelné. Nézzünk már körül a világban, hogy hol van ilyen. Sehol.

Ui: Bokros meg azért (is) hülye, mert még ezt se ismerte fel. Pedig állítólag ért a közgazdaságtanhoz.

profilo 2014.05.02. 18:30:00

Ó,én mindig drukkoltam,hogy Lajos bácsinak egyszer sikerüljön és lehetőséget kapjon tervei,ötletei megvalósításához.
Ez fontos lett volna,hogy a "szakértői kormány" után áhítozók végre élőben,élesben láthassák és megtapasztalhassák,milyen is az amikor álmaik,vágyaik tárgya szabad kezet kap és tudásának,szakértelmének,tehetségének megfelelően "rendbe teszi a dolgokat".
Biztosan nagy buli,nagy kaland lett volna egy négy év Lajos bácsival,az ő ingatlan- és vagyonadójával,és....stb....stb...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.05.02. 18:50:49

@hanta boy: jogos majd javitom. de a tovabbiakbol azert latszik hogy tudom mikor ment brusszelbe

nick papagiorgo 2014.05.02. 18:52:02

@profilo: profánul szólva: Lajos bácsi megmentette volna az unokáinkat, de úgy, hogy közben a szülők belehalnak :)
Lajos bácsinak sose adatott volna meg négy év: kb két év után a nép behatolt volna a parlamentbe, és nyilvánosan felkoncolta volna. És sose értette volna, hogy miért, pedig ő csak jót akart...

lavór 2014.05.02. 18:52:15

Már kezdem sajnálni. Lehet közmunkára fog szorulni?

toportyánzsóti 2014.05.02. 18:56:21

Moszkovityenka és mutyipincsijei csak normális emberek között élnek meg,ezek védtelenek bűnözőkkel szemben.Nem feltételezik alapból felebarátaikról hogy meglopják átqrják,rezet adnak el nekik aranyként,szükség esetén nátriumpentotállal legyilkolják őket!

ob.szerver 2014.05.02. 19:08:17

Bokros neve fémjelezte a rendszerváltás utáni időszak legsikeresebb - sőt valójában az egyetlen sikeres - időszakát. Ezzel bárki vitatkozhat kedvére, de ehhez nem ártana az ő tevékenysége következtében kialakult és még az első orbánrezsim által is élvezett növekedési és államadósság csökkenési adatoknál jobbakat felsorolni.

Aki pedig úgy gondolja, hogy hogy az első orbánrezsim a makroszámait nem Bokrosnak köszönhette, az máris kezdheti sorolni azokat a nagyívű gazdasági/társadalmi reformjaikat/intézkedéseiket, amelynek a "sikereiket" köszönhették.

Az az ország pedig, ahol 2% szavaz Bokrosra (ennél frissebb adat nincs) és 44% arra, akinek Matolcsi a jobbkeze, az megérdemli a sorsát. És nem is fogja elkerülni.

♔bаtyu♔ 2014.05.02. 19:14:05

Csak orbánozás lett a vége, e nélkül nincs index címlap, vagy nincs ejakuláció?

Lovag Mihály 2014.05.02. 19:17:05

@toportyánzsóti: 2014.05.02. 18:56:21

na mivan te ratyi molnár f árpád, kiengedtek az állaktertből?

Sárga Viola 2014.05.02. 19:19:22

Várjatok csak!!mi lesz itt még.lesz itt még dér,akkora hogy a lónak is hasáig ér!kellemes pihenést,annak aki teheti!

inebhedj - szerintem 2014.05.02. 19:25:37

Mindenki jó szakember.

És mindenki kiváló sofőr is.

(Kivéve engem.)

nick papagiorgo 2014.05.02. 19:26:37

@ob.szerver: azért dologhoz azt is hozzá kell tenni, hogy Bokros sem töltötte ki a négy évét pénzügyminiszterként. Szép dolgok a makroszámok, de ez nem a Sim City, vagy a Civilization, hogy ha a népesség kihal, akkor úrakezdjük.

És egy (kormányzó) pártnak a legfontosabb a következő választás megnyerése. Erre Horn is későn jött rá. Erkölcsi/gazdasági hősöknek max a haláluk után emelnek szobrot. Ha egyáltalán.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.05.02. 19:30:10

@nick papagiorgo: De az ország jobban járt(meg vikiék)
Most meg csak vikiék járnak jól az ország meg...
Na viszlát!

mortullus 2014.05.02. 19:47:19

@toportyánzsóti: az tioPENTÁL-nátrium te nagyon hülye! :)

turista a saját országában 2014.05.02. 19:48:26

Mondjál már nekem egy demagóg dolgot Gyurcsánytól, bazdmeg. Hogy nincs ingyenebéd? A kéttannyelvű oktatás? Hogy a rezsicsökkentés egy nagy kamu? Mondd már, mi a fasz ezek közül a demagóg?

Blogger Géza 2014.05.02. 19:49:27

@ob.szerver: Azért a ami napig megosztott a szakma is Lajcsiról meg a csomagjáról.

"Kritikusai szociálisan érzéketlennek, megkésettnek, felületesnek, a hosszútávú megfontolásokat figyelmen kívül hagyónak, sőt egyesek egyenesen hatástalannak és károsnak tartják."

"Az intézkedések látványos hatással bírtak az inflációra, amely az 1994-es átlagos 18,8%-ról 1994-ben 28,2%-ra szökött fel és a bérbefagyasztással párosulva jelentősen megkurtította a bérek és a nyugdíjak reálértékét. A reálbérek, amelyek 1994-ben 7,2%-kal nőttek, 1995-ben 12,2, 1996-ban 5%-kal estek vissza. Ennél is nagyobb sokk érte a nyugdíjasokat: a reálnyugdíj az 1994-es 5,1%-os növekedés után 1995-ben 10, 1996-ban 8,9%-kal zsugorodott. A lakossági fogyasztás, amely a bérnövekedés ellenére 1994-ben is némileg csökkent (0,2%-kal), 1995-ben és 1996-ban 7,1, illetve 3%-kal esett vissza."

"Az intézkedések azonnali hatásaként jelentősen lelassult a magyar gazdaság növekedése,"

"Egyesek, mint Gazdag László közgazdász szerint a Bokros-csomag csak ártott a rendszerváltás megrázkódtatásaiból kilábalóban lévő gazdaságnak, például a felszökő infláció miatt megemelt jegybanki kamatok jelentősen rontották az államháztartás egyenlegét.[9] Járai Zsigmond későbbi pénzügyminiszter és jegybankelnök így írt a csomagról: „Először is el kellett volna kerülni, hogy szükség legyen rá; másodszor, ha már nem kerülték el, okosabban kellett volna csinálni.”[10] „Ezzel ugyan sok rövid távú problémát megoldottak, ám hosszabb távon helyrehozhatatlan károkat okoztak a gazdaságnak és társadalomnak."

hu.wikipedia.org/wiki/Bokros-csomag

nick papagiorgo 2014.05.02. 19:50:26

igazából Bokros a közgazdaságtan baltás gyilkosa, vagy texasi láncfűrészese. Megy és vág.

Tény, hogy egy betegnek, akinek pl. elüszkösödött a lába, le kell azt vágni, hogy tovább éljen. Más kérdés, hogy a köröm alatti gomba eltávolítására a láb levágása jó megoldás, de meg lehetett volna ezt csinálni máshogy is, és akkor a láb is megmarad.

Bokros sose fogta ezt fel. Nulla érzéke van a politikához. Ő csak vágni tud. Azt jól tud, az tény, de nem biztos, hogy mindig és mindenre hentesekre van szükség.

Azt meg sose felejtem el neki, hogy az MDF-et felváltó JESZ kérte, hogy adja vissza a mandátumát, de ő erre nem volt hajlandó, hanem ott pöffeszkedett mostanáig, elégedetten vigyorogva a híres bajsza alatt. Ennyi erkölcsi érzéke van. Giliszta.

ob.szerver 2014.05.02. 19:53:07

@Blogger Géza:

"Az intézkedések azonnali hatásaként jelentősen lelassult a magyar gazdaság növekedése,"

Géza, ahogyan eddig sem tetted, a tényektől ezután se zavartasd magad.

Blogger Géza 2014.05.02. 19:53:29

@turista a saját országában: Szinte csak demagóg megszólalásai vannak. A legújabb ez a székelykapuzás: mintha székelykaputól lassulna le itt a fejlődés. :)

De a Paks ügyében előadott demagógiáját is tanítani lehetne. (Pont tőle röhejes a Gazprom-ügy és a a paksi erőműtől a Gyurcsány-családi érdekeltséghez áramlott "tanácsadói" pénzek után után.)

Blogger Géza 2014.05.02. 19:56:07

@ob.szerver: Engem egyáltalán nem zavarnak a tények, ezért is idéztem be. Ha te ezzel nem vagy tisztában, az szomorú. Bizony, a Bokros-csomag azonnali hatásaként lelassult a gazdasági növekedés.

micsoda? 2014.05.02. 20:01:37

Bokros Lajos botrányáról nem szól a poszt. Amikor visszahívta pártja Brüsszelből.Háza előtt napokig strázsáltak a tüntetők, Ő meg nem mert előbújni. Cáfolat arra, hogy mennyire tiszteli a törvénykezést. Nagyon értett mások megszorításához, mint amikor törvénytelennek kiabálta a 13. havi nyugdíjat is.

turista a saját országában 2014.05.02. 20:15:31

@Blogger Géza: Csak a mostani kormány teljesítményére tett jelképes utalást ezzel. Társadalmi - gazdasági teljesítményünk ugyanis nulla, csak avittas, színpadias nemzetieskedő giccsparádéra, és szókaratéra futja a hatalom részéről antiszemita írók és költők kultúrális feltámasztásával, szoboravatás és utcanévcsere formájában saját hortysta mivoltuk és birkaagyú híveik szellemi kielégüléséhez. Csupa hulladék gyomorforgató és felesleges dolog. Miközben nincs tőke, nincs beruházás, nincs fejlődés, de van szentkorona, horthyszobor, új himnusz a köztévén, csinyovnyikoknak tender, föld és trafik, milliónyi szegény, többszázezer éhbéren tartott közmunkás és gyengülő középosztály.

baldoc 2014.05.02. 20:18:45

@Blogger Géza: Bizony lelassult a növekedés, egészen 6.1%-ra 2000. I. né.-ben legalábbis ennyi lett a Bokros-csomag áthúzódó hatása.A Fidesz ugyanis semmit nem tett 98 és 2000 között, csak békén hagyta a folyamatokat.
DE amikor hozzányúlt a gazdasághoz, na akkor sikerült 2002. I.né.-re a növekedést 2.9%-ra "növelnie"!Orbán, Matolcsy és Járai, igen ŐK a gazdaság igazi szakértői, nem a Bokros-félék ugye???

turista a saját országában 2014.05.02. 20:21:16

@Blogger Géza: Amikor egy kormány megszorít, az visszaveti a növekedést. Ez mindenhol így van. De akkor a kilencvenes évek delén az ország a szakadék felé robogott. Ezt pedig meg kellett állítani. És minden nehézségnek bőven meglett a pozitív hozadéka. Néha lépni kell és átmenetileg fájdalmat okozni, hogy elkerüljük a katasztrófát.

nick papagiorgo 2014.05.02. 20:36:43

@turista a saját országában: na ja, de azért nézzük már meg, hogy milyen állapotok uralkodtak itt 2010-ben. Akkor is a szakadék felé robogott az ország ugye (Görögországgal emlegettek minket egy kupacban). Ennek ellenére, vagy mindamellett, valahogy sikerült a szakadék széléről visszatáncolni, méghozzá úgy, hogy a lakosság jelentős része mégis túlélt.

Lehet itt most arról pampogni, hogy igen, de a gazdasági fejlődés milyen lassú, meg sokkal jobb is lehetett volna stb. De az ország túlélt. Mitöbb, rezsicsökkentésre, stadionépítésre (sic!) stb is futotta.

Teljesen obektíven, ez az, amit a szocik sose fognak fel, hogy miért szavazott az ország mégis a népnyúzó, fujdemagóg, zsebnáci orsósorbán viktátor-diktátorra megint (és most nem a hogyvanmeg a kétharmad meg hogynincs polémiára gondolok, azok az emberek, akik szavazhatnak, és akik el is mentek szavazni, igenis rá szavaztak, és a döntő többség ott volt). Mert nem véreztette ki a lakosságot, azért. Nem úgy mint Bokros, meg nem úgy, mint pl. Bajnai.

zobod 2014.05.02. 20:45:52

hu.wikipedia.org/wiki/Bokros-csomag

(1) 8% vámpótlék az energiahordozókon kívül mindenre
(2) egyszeri 9%-os Ft leértékelés + csúszó leértékelés (kezdetben havi 1,2%)
(3) bérstop a közszférában
(4) szociális és oktatási kiadások megvágása
(5) nyugdíjkorhatár emelése

Mi ebben a zseniális? A mszp-szdsz kabinet szokása szerint egy összeomlás közeli helyzetbe navigálta az országot, és jobb ötlet hiányában egy brutális vásárlóerő csökkentést, és szociális kiadás vágást hajtott végre a csődöt elkerülendő.

Ballib urban legend, hogy Bokros Lajos valamiféle zseni, a csomagja pedig egy mestermunka. Nem alapozott az meg semmit, nem a volt abban semmi stratégiai, az összeomlást kerültük el, a saját mocskuk takarította el valamennyire. Ennyiben azért jobb volt, mint egy évtizeddel későbbi utódai.

panelburzsuj 2014.05.02. 20:51:30

@nick papagiorgo:
"Mert nem véreztette ki a lakosságot, azért. Nem úgy mint Bokros, meg nem úgy, mint pl. Bajnai."

No, ezért lesz érdekes az első olyan Orbán-attrakció, amiben végre nem "népvéreztető" szoci állatok szarának lapátolása, hanem saját világraszóló eredményeinek megkoronázása fog előadatni.

baldoc 2014.05.02. 20:52:35

@zobod: Megnéznélek egy élő beszélgetésben Bokros Lajossal mondjuk a gazdaságról.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.05.02. 20:54:17

viszlát Lajos...akkor, khmm...igen arra arra..balra el.

turista a saját országában 2014.05.02. 20:58:39

@nick papagiorgo: "na ja, de azért nézzük már meg, hogy milyen állapotok uralkodtak itt 2010-ben. Akkor is a szakadék felé robogott az ország ugye..."

Nem igaz. 2010-re teljeskörű pénzügyi rendrakás ment végbe a Bajnai-kormány jóvoltából. A költségvetés siralmas állapotát helyrerakták, csökkent az államadósság. Ezt egyébként egy gyönge pillanatában - persze külföldön - még Orbán is elismerte.

"Ennek ellenére, vagy mindamellett, valahogy sikerült a szakadék széléről visszatáncolni, méghozzá úgy, hogy a lakosság jelentős része mégis túlélt."

A "2010-ben a szakadékból rántottuk vissza az országot, mármint mi, fideszesek", egy silány, ostoba és velejéig hazug kommunikációs találmány. Célja a "forradalmi" helyzet szükségszerűségének igazolása, az unortodox orbánista gazdasági modell társadalmi megágyazása.

Az orbáni rendszer működtetése nem fenntartható eszközökkel folyik. Manyup pénzek bedarálása, bankok sarca, távközlési adó, tranzakciós adó...ráadásul mindezeket a lakosság is megszenvedi. Ezek nem hosszútávon fönntartható működtetési eszközök. Ez az egyik napról a másikra élés technikája. És tele van buktatókkal. Ráadásul a kormány piacellenes magatartása elriasztja és távol tartja a befektetőket. Nem jön pénz az országa - legföljebb spekulatív céllal. Nincs beruházó magántőke. Ami jön, az eu-s pénz (mocskos EU).

Orbán modellje a növekedés lehetőségeit eleve kizáró, lassú amortizáció az országnak.

nick papagiorgo 2014.05.02. 21:01:20

@panelburzsuj: nézd, nekem Orbán nem ingem, nem gatyám. De rájött arra (egy bukott választás után), hogy attól, hogy szomorúszemű Mári néni rád néz egy óriásplakátról, és mondja, hogy de szarul élünk, attól nem lesz a választás megnyerve. Mert ha a nép ezt nem így érzi, akkor azt gondolja, hogy hazudik (míg ha úgy érezné, hogy igaz, akkor rá szavazna).

Namost, lehet a népenek most is mondani, hogy Orbán és a gazdaságpolitikája mekkora hülyeség. De a nép nem közgazdászporfesszor, ha ezt nem érzi, akkor nem hiszi el.Míg ha úgy érzi, hogy jobban él, akkor megy, és leszavaz Orbánra. Most ment, és leszavazott, tehát úgy érzi hogy jobban él, ez a következtetés. Lehet neki mondani, hogy de nem is, de ezt nem fogja elhinni.

nick papagiorgo 2014.05.02. 21:03:18

@turista a saját országában: de most komolyan, azt akarod elmagyarázni, hogy 2010-re itt tulajdonképp végbement egy konszolidáció, és az ország a felemelkedés kapujában állt, csak Orbán elcseszte? :)

zobod 2014.05.02. 21:06:46

@baldoc: a szakács főztjéről el tudod dönteni hogy rossz vagy jó, anélkül is, hogy magad szakács lennél.

Lovag Mihály 2014.05.02. 21:12:22

@turista a saját országában: 2014.05.02. 20:58:39

ez egy urban legend, h orbán elismerte bajnait. ha gondolod belinkelem azt a cikket, amit előszeretettel magyaráznak félre

baldoc 2014.05.02. 21:15:11

@zobod: Na , akkor kiváncsi volnék, hogy mi lehet a véleményed Matolcsy Györgyről ezekután??!

panelburzsuj 2014.05.02. 21:17:24

@nick papagiorgo:
Ami reális számításnak tűnik, hogy negyedszázad alatt semmit sem emelkedett a magyar átlagos reáljövedelem. Másik realitás, hogy a legnagyobb sokkon - a tömeges munkanélküliség kialakulásán - jó húsz éve átestünk, és azóta radikálisan nem változott a foglalkoztatási helyzet. Harmadik - az államcsődöt valahogy mindig sikerült megúszni.

Összegezve: jó húsz éve "átlagosan" nagyjából pangás van. Se föl - se le.

"Nyilvánvaló", hogy egy saját tehetetlenségébe beleszürkült, de össze mégse roppant országban a legvadabb népbutítás is eladható mindaddig, amíg a szekér csak ide-oda szédeleg, de végleg nem szaladt le az útról.

Geo_ 2014.05.02. 21:18:21

A felvetés jó - egy apróság, a Bauer Bokros viszonyról: www.facebook.com/events/637051653014643/

Geo_ 2014.05.02. 21:22:16

@nick papagiorgo: azért az is számít, hogy mondják-e neki (az időpont az érdekes - egyik sem a közmédiában jött le a választások előtt).

hetivalasz.hu/uzlet/elmentunk-a-falig-75595

vs.hu/ezeket-az-aknakat-helyezte-el-onmaganak-az-orban-kormany-0410

zobod 2014.05.02. 21:23:00

@baldoc: Bokros a téma. Lassan húsz éve történt, a korszak főszereplőinek zöme már kiesett a politikából, vagy már meg is halt, az szdsz megszűnt, az mszp egy középpárttá zsugorodott még ha nem is fogja fel. Ideje lenne objektíven nézni ami történt. Volt egy csődhelyzet, amiben az mszp-szdsz navigálta az országot, és adtak rá egy választ, ami még mindig jobb volt, mint csődbe menni. Nekik is, testi épségükre való tekintettel. Így csak utálták őket. Ebben a programban nincsen semmi, amit Bokroson kívül más költségvetéssel foglalkozó gazdaságpolitikus szakmailag ne tudott volna összerakni. Vásárlóerő-csökkentés, költségvetési kiadáscsökkentés, folyamatos forintleértékelés. Csak azt nem értem, akik a Bokros-csomagot ajnározzák, azok miért óbégatnak ha vannak bizonyos ki nem mondott de azért érzékelt törekvések az exportbarát forintárfolyamra, vagy éppen a külső stabilitást javító vásárlóerő (incl. import) visszafogásra. Miért?

baldoc 2014.05.02. 21:26:40

@zobod: Megismétlem, csak nem félsz véleményt írni Matolcsy Györgyről??Várom a véleményedet!

zobod 2014.05.02. 21:32:14

@baldoc: az utolsó sorok pont arról szólnak... egyéniségével meg semmi bajom, én az olyan embereket kedvelem akik elmennek a falig ha kell, hogy végigvigyék amit akarnak, és nem bújnak az asztal alá az első fejcsóválásra. Az IMF játszmát ügyesen játszották. De nem ő a téma, hanem Bokros.

baldoc 2014.05.02. 21:41:06

@zobod: Köszönöm a válaszodat, mindent elárul rólad.
Tehát el tudod fogadni Matolcsy gazdasági lépéseit.
Vitaképtelen vagy , csak a diktatúra jó közeg neked, ezért szereted a szolgaságot tudatalatt.

zobod 2014.05.02. 21:53:22

@baldoc: "Vitaképtelen vagy" - te meg egy objektív visszatekintésre még csak nem is hajlandó Bokros-rajongó, aki nem képes elfogadni hogy amit különleges eredménynek tartott, az főleg csak propaganda volt. Nyilvánvalóan el sem olvastad, amit az előbb említett komment végére írtam. Nem baj.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.05.02. 21:57:46

@Narancskommunista:

"Nem az a kérdés, hogy a többi 95% mire vevő, hanem az, hogy hogyan lehet egyszerre azt kommunikálni folyamatosan, ami a 95%-nak kell, és közben mégis racionálisan kormányozni."

Ezt most jól írod.

És egyébként éppen ezt csinálja a Fidesz.

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.05.02. 21:59:37

Békesit nagyon tolják mostanában a bolsik.

Ugye ő az a pénzügyminiszter, akinek az utóda a Történelem Legnagyobb Válságkezelője lett (a bolsik szerint). Azt hiszem, ez mindent elmond róla. És azokról is, akik őt futtatják (pl. ATV).

desw 2014.05.02. 22:11:47

Egy normális elveket valló közgazdásznak nyilvánvalóan nem lehet politikai sikere egy olyan országban, ahol a választók döntő többsége ilyen-olyan módon az állami csecsről él.

Egyébként a Bokros-csomagot Békesi László dolgozta ki és sokkal keményebb lett volna, mint amit végül Bokrosék megvalósítottak belőle. Csak Hornék nem engedték át az eredeti "Békesi-csomagot", így Békesi lemondott és jött Bokros a puhább csomaggal.

desw 2014.05.02. 22:18:10

@zobod:

"Csak azt nem értem, akik a Bokros-csomagot ajnározzák, azok miért óbégatnak ha vannak bizonyos ki nem mondott de azért érzékelt törekvések az exportbarát forintárfolyamra, "

Kérdezd meg azt a néhány dev.hitelest, hogy mennyire örül az "exportbarát forintárfolyamnak".

"vagy éppen a külső stabilitást javító vásárlóerő (incl. import) visszafogásra."

Itt melyik intézkedésére gondolsz a Matolcsy-Műveknek?

2014.05.02. 23:08:23

No, mielőtt segélykoncertet rendeznél neki, hogy legyen miből megélnie, azért szólok, azért lesz ill. van mit a tejbe aprítania, ha meg nem, akkor meg balfék, nem kell akkor sajnálni! Még nem nyugdíjas, de valamit csak kitalál magának, hogy meg legyen neki a betevője, amíg eléri azt a kort.

ob.szerver 2014.05.02. 23:09:07

@nick papagiorgo:

"Akkor is a szakadék felé robogott az ország ugye (Görögországgal emlegettek minket egy kupacban)."

Egy ország gazdasági helyzetét, a helyi eszközökbe fektetett tőke biztonságát a CDS, az országkockázati felár fejezi ki, amelyben a piac ítélete tükröződik. Nézz utána a 2010-es magyar és görög értéknek, majd merengj el azon, hogy érdemes-e beszopnod a fideszpropaganda összes hazugságát, vagy inkább önálló véleményt kellene-e kialakítanod objektív tények és adatok alapján.

ob.szerver 2014.05.02. 23:12:22

@Letícia:

"valamit csak kitalál magának"

Elég hosszú lenne azon amerikai és európai cégek listája, akik szívesen felkínálnának neki egy board tagságot évi hatszámjegyű dollárösszegért, tehát túlságosan ne aggódj a megélhetéséért.

toportyánzsóti 2014.05.03. 08:28:54

@mortullus: Nagyon hülye lehetel télleg.

toportyánzsóti 2014.05.03. 08:31:17

@Lovag Mihály: Te még maradtál a ketrecedben vöröscsillagtraktorgyári észkombájn?Érthető ha zavar.

Reszelő Aladár 2014.05.03. 09:18:17

Azért a gyönyörű, hogy a baloldal még ma is hősként tekint Bokrosra, az emberre aki elég tökös volt az évtized megszorítására.
Mondjuk pont a saját szavazókat vágta tavcsra, de ez már mindegy.
Küldött egy valóban befektetőbarát üzenetet: "gyertek Magyarországra, most lett minden olcsóbb, garantáljuk a profitot, ha pedig valami elfuserálódik, akkor az embereken fogjuk leverni. Minden eladó."
A közgazdászokról (én is az vagyok) meg annyit, hogy irányzatokban, iskolákban hisznek. Amiket eddig rendre meghaladott a történelem. Minden esetben. Ahogy a mai iskolákat is meg fogja.
'90-ig a köztulajdon szentségét hirdették, majd másnaptól az állam egy rossz gazdává vált, és csak a magántulajdon lett jó. Ezek mind szélsőséges nézetek!
Matolcsy könnyen lehet egy balul sikerült kísérlet, de ha az unoertodoxia célra vezet, még követői, elismerői is lehetnek szép számmal.
Az innováció is már csak olyan, hogy valakinek széllel is szembe kell huggyozni.

Hmmm... 2014.05.03. 09:18:33

Úgy látom, valakiknek nagyon fontos Bokros lejáratása... pedig az ő pártja az egyetlen, amelynek korrekt, programba foglalt válasza van a mostani problémákra. Másoknak vagy egyáltalán nincs programjuk, vagy már károsan-kórosan nacionalista alapokra van építve... és _bölcs_ választók szerint ez kell nekünk. Hát, hajrá...

Wagem 2014.05.03. 09:48:27

@ob.szerver: Szopd le a bajúszos huligánt,vagy akassz be neki hátulról.A megszorítások politikusa volt,tipikus IMF komiszár.Egy jellemtelen patkány.aZ mdf amikor látta,h kivel is van dolga,visszahívta.De ez a szar inkább maradt.O lvasd issza a Mo-ról szóló EU-s felszólalásait.Azonos szinten van göncz "kispatkány kingával.Nehogy már OV-ral említsd egy lapon te fasz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.03. 09:48:33

Bokros = jobboldali gazdasági program + ultraliberális szöveg. Ez már volt, s nem jött be. Ebbe bukott bele Bokros is. Megérdemelte.

shua55 2014.05.03. 09:53:12

Azért a Bokros-csomag mellé illene lenne odatenni mondjuk a privatizációs bevételeket is, és mondjuk megnézni, hogy változott ez az első Orbán-kormány alatt. Így már rögtön nem lenne olyan érthetetlen a bokrosi gazdasági csoda, valamint lehet, hogy kicsit felértékelődne annak a kormánynak a munkája is.

b@szus 2014.05.03. 10:23:01

Jo ember ez a bokros! Anyagi bosegben duskalo magyarokat jo faszan megadoztatta annak idejen. Allami vagyontargyak szarert hugyert a haveroknak! Azok kozul sok milliardos ma es osztjak az eszt, hogy kene dolgozni elni stb. A csomagnak koszonhetoen eleg jol feltoltottek az allamkasszat, majd ezek utan viktatorek elkoltottek...... valasztasok kozeledtevel elkezdtek a lakashitel programot egyuttal vitya megengedte a bankoknak, hogy egyoldaluan modositsanak szerzodest! Megint jottek a pirosak es a valsag mindenki lepadlozot. Ez a felisten bokros meg eloalt az ingatlan ado otletevel mekkora kiraly megint vegyunk el mindent az emberektol. A gazdasag all ezert mindenfele kis himi humi kedvezmenyekkel varazsoljak el a magyar allampolgarokat mindenki tudja mit hitt el vagy nem es miert voksolt vityara!!!
Kurva jo stadinjaink lettek van akinek sajat allami penzen! Az csak illuzio, hogy cegek adtak ossze, ezek a cegek mind csak visszafolyattak a penzt. Korhazakban pozdorja lappal van az agy kozepe foltamasztva mert 30 eves es elkopott nincsenek eszkozok orvosok. Ez sem gond eljen vitytor nekik a kutvolgyiben sajat osztaly lett kialakitva vilagszinvonalu eszkozokkel gyogyszerekkel.

eßemfaßom meg áll 2014.05.03. 10:50:38

@h.kovacs: ""efféle szakértői hangra legfeljebb a társadalom 5-10 százaléka vevő""

Szerencsére az ilyen szakértők hangjára inkább a kutya se kíváncsi, legalábbis a nemrég készült reprezentatív felmérés (ugynevezett választás) alapján.

eßemfaßom meg áll 2014.05.03. 10:56:40

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: "Kb 25% a rezsicsökkentésre. Meg a "jobbanteljesítre". És ezzel 2/3-ot lehet nyerni. "

a fidesz listán 45%-ot kapott és semmi nem igazolja azt az elméletedet, hogy aki nem ment el szavazni az 100%-ban kormányellenes lenne, viszont minden kutatás azt mutaja, hogy a nemszavazók egy része szimplán minden politikát leszar, a maradéknak meg a pártprefereciája megözelitőleg ugyanaz mint azoké akik elmentek.

desw 2014.05.03. 11:14:01

@maxval a gondolkodó birca:

Persze, Bokros megérdemli a bukást, mert minden olyan gonosz politikus megérdemli, aki sanyargatni akarja a büszke magyar népet.

Viszont az érdekes, hogy azóta folyamatosan és egyre mélyebbre csúszik az ország az Mszp-s és Fideszes sikerpropaganda ellenére.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.05.03. 11:18:37

Ja és ha jól tudom ezek után is majdnem nyert választást az mszp-szdsz szövetség.
viki csak úgy tuott nyerni ellenük hogy(pedig őaztán sose) összefogott torgyánnal.
viki mindig is egy senki volt,az is marad.
Csak a birkái nem veszik ezt észre.
És mindig abból élt,amit mások szedtek neki össze.
De mi lesz ha elfogy a pénz tökikéim?
Jaa,persze tudom.
Maaaajd beindul az óriási gazdasági növekedés...!

desw 2014.05.03. 11:26:36

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

"És mindig abból élt,amit mások szedtek neki össze."

Ezért örülök, hogy ismét a Fideszt nyert, mert így az elmúlt 4 évben elhelyezett aknákat nekik is kell felszedni. Nem véletlen, hogy nincs az a nagy örömujjongás náluk. Lássuk, mire mennek a jogászurak!

űrszelvény (törölt) 2014.05.03. 11:32:29

Minden pártnak vannak gazdasági szakértői, akik a politizálás mellett eredeti szakmájukban is tevékenykednek.

Az csak valami újfajta hóbort, hogy a baloldal ezeket az embereket megpróbálja belerakni a nagy tudású, független gazdasági szakértő szerepébe, aki mindenféle személyes- vagy pártérdek nélkül csak a Te két szép szemedért folyik bele az ország irányításába :)

Vizilabda 2014.05.03. 12:26:39

A fidesz nem politikai párt, hanem stricik és mádámok antidemokratikus gyülekezete.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.05.03. 12:27:03

@desw: Valami olyan lesz,hogy a végén mi szívunk.:((

béla a görög (törölt) 2014.05.03. 12:29:10

"A politikát ma egyedül a Fidesz műveli profin és hatékonyan"
NEM!
Újra és újra le kell írni, hogy a Fidesz MAFFIA és amit csinál az eredeti tőkefelhalmozás!
Nem politika! és nem politikusok alkotják hanem maffiózók!
Bokros nem mellesleg nem árt! A fidesz árt!
Ennyi!

desw 2014.05.03. 12:51:43

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Ez így van, nagy szívás lesz! De ha nincs elég esze a buta népnek annak belátásához, hogy fenntarthatatlan a jelenlegi gazdasági helyzet (sok inaktív, magas adók, magas állami szerepvállalás, ...), akkor el kell menni a falig és porig rombolni mindent, aztán restart. Ez így fájdalmasabb lesz, de a nép mindig azt kapja, amit érdemel.

Illés Árpád 2014.05.03. 13:15:06

Egyrészt még nem is olyan biztos, hogy Bokrosék nem indulhatnak. Másrészt Oszkót közgazdászként emlegetni minimum tájékozatlanságra vall, ő ugyanis jogász végzettségű. Annak ellenére, hogy ő volt az utóbbi évtizedek másik jó pénzügyminisztere.

Blogger Géza 2014.05.03. 13:25:58

@béla a görög: Pedig de. A rendszerváltás után amelyik kormány komolyabb egyensúlyjavító-megszorító intézkedésekre kényszerült, utána elvesztette a választásokat. Az MDF vezette kormány 1994-ben, az MSZP-SZDSZ (nem kis részben Borkosnak köszönhetően) 1998-ban, és az MSZP-SZDSZ 2010-ben is. A 2010-2014-es ciklus volt az első, ahol ezt sikerült elkerülni, és másodjára is nagy arányú győzelmet aratnia a kormányzó erőnek. Ez igazi profi munka volt. Ez a fajta PR az, amiben Bokros pl. született antitalentum. Nem véletlenül tartja mai napig legnépszerűtlenebb politikusi mérés rekordját.

Amúgy az igazi eredeti tőkefelhalmozás úgy 1989-1998 között volt, akkor privatizálták a nemzeti vagyon nagy részét.

Blogger Géza 2014.05.03. 13:30:15

@Hmmm...: Akkor talán áprilisban kellett volna épkézláb módon indulniuk, hogy legalább elvi esélyük legyen arra, hogy beleszóljanak az ország doglaiba. Az EP-ben max arra lehetnek jók, hogy Bokrosnak legyen egy szép fizetése.

Blogger Géza 2014.05.03. 13:39:41

@baldoc: :D Ne röhögtessél már, 4-5 évvel a lemondása után jött meg a hatás??? :D Mehet a rekordok könyvébe. Ezen csak röhögni lehet, hogy a Fidesz-kormány minden eredményét valakik Bokros Lajosnak próbálják tulajdonítani. Amúgy ha akkora ász volt, miért nem kérte fel azóta se senki semmire? (Leszámítva a megsemmisülést sikertelenül elkerülni igyekvő Ibolykát.) Még egyszer: a Bokros csomag gazdasági lassulást okozott.

A 2001. szeptemberi események a légiforgalom s így a turizmus visszaesését, és általános világgazdasági lassulást okozták, ez hatott Magyarországra is, nem sok köze volt hozzá a Fidesznek.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2014.05.03. 13:46:25

@Blogger Géza: Az infláció felpörgetése (és ezzel a reálbérek csökkentése) a Bokros-csomag céljai között szerepelt, úgyhogy ezt elég nagy ostobaság a kártékony mellékhatásai között felsorolni.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2014.05.03. 13:49:24

@nick papagiorgo: "az MDF-et felváltó JESZ kérte, hogy adja vissza a mandátumát, de ő erre nem volt hajlandó, hanem ott pöffeszkedett mostanáig, elégedetten vigyorogva a híres bajsza alatt. Ennyi erkölcsi érzéke van."

Hát nem azért mondom, de Bokrosra személy szerint szavaztak az emberek az EU-s parlamenti választáson, a JESZ-re meg nem szavazott kutya sem az EU-s parlamenti választáson. Mi a francért kellett volna lemondania? Azért, mert pár senkiházi nyikhaj, aki a választások idején még a politikában sem volt, közben elfoglalta az őt jelölő pártot?

desw 2014.05.03. 13:49:25

@Blogger Géza:

"A rendszerváltás után amelyik kormány komolyabb egyensúlyjavító-megszorító intézkedésekre kényszerült, utána elvesztette a választásokat."
...
"A 2010-2014-es ciklus volt az első, ahol ezt sikerült elkerülni, és másodjára is nagy arányú győzelmet aratnia a kormányzó erőnek."

Na, várjá má'! Hát akko' mégiscsak vót megszorítás az elmút 4 évbe??? Ne bassz!

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2014.05.03. 13:54:28

@nick papagiorgo: "Akkor is a szakadék felé robogott az ország ugye (Görögországgal emlegettek minket egy kupacban)."

A Fidesz hazudta azt, hogy Görögországgal vagyunk egy kupacban, a Fidesz hazudta azt is, hogy a költségvetés hiánya nagyobb lett a vártnál. Konkrét számokat viszont erről sosem mondtak, mert az ezt vizsgáló csontvázbizottság részletes jelentését soha, soha, de soha nem hozták nyilvánosságra. Vajon miért nem?

A Bokros-csomag idejének állapotához úgyszintén semmi köze nem volt a 2010-esnek, hogy mást ne mondjak, a Bokros-csomag idején hatalmas fizetésimérleg-hiányunk, 2010-ben meg hatalmas fizetésimérleg-többletünk volt.

Mindenesetre örülök, hogy van, aki a legátlátszóbb hazugságokat is készen áll lelkesen elhinni.

panelburzsuj 2014.05.03. 14:05:06

@Zigomer Trubahin:
Hogy terjeszti, még nem következik, hogy hiszi is.

Szendvicsembert, szórólapost láttál már?

turista a saját országában 2014.05.03. 14:47:29

@nick papagiorgo: "de most komolyan, azt akarod elmagyarázni, hogy 2010-re itt tulajdonképp végbement egy konszolidáció, és az ország a felemelkedés kapujában állt, csak Orbán elcseszte? :)"

Pontosan ezt akartam elmagyarázni.

kheiron 2014.05.03. 15:02:09

@turista a saját országában:

Ha annyira hiperszuper volt a Gyurcsány-Bajnai féle kormányzás, akkor mi a fenének kellett egy iszonyatosan nagy IMF-hitelt felvenni?

nick papagiorgo 2014.05.03. 15:42:28

@Zigomer Trubahin: ezt honnan vszed, hogy az emberek személy szerint Bokrosra szavaztak, nem peidg az őt jelölő MDF-re? És hogy ettől Bokrosnak erkölcsi joga lenne arra, hogy ne adja vissza a mandátumát?

Tudod, az EU-parlamenti választás abban különbözik az országgyűlésitől, hogy az utóbbiban van egyéni hely is, de az elsőben nincsen, csak listás. Tehát egyénre nem is szavazhatsz, csak pártra. Ennek fényében nehezen elképzelhető, hogy az emberek személy szerint Bokrosra szavaztak volna....

nick papagiorgo 2014.05.03. 15:47:28

@Zigomer Trubahin: á, nem jó volt itt 2010-ben, nem is volt semmi gond, ugye. Csak a hülye nép ezt nem látta, ugye, mert a Fidesz megtévesztette őket, de olyannyira, hogy kétszer is megszavazta őket.

Nem is értem, hogy Gyurcsány miért bukott meg, miért kellett IMF-hitelt felvenni, miért törölték el a 13. havi nyugdíjat és fizetést stb. Ez is a Fidesz mesterkedésének következménye volt?

És még te írod, hogy "Mindenesetre örülök, hogy van, aki a legátlátszóbb hazugságokat is készen áll lelkesen elhinni.". Hát tudod mit, én még jobban :)

Holle anyó 2014.05.03. 19:08:43

@Lovag Mihály: Kérem, ez nem volt "lovagias".... :(

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.05.04. 05:09:24

@nick papagiorgo: Eleve szoros volt a verseny fecó és viki között.
A szocik meg ugye sokat költöttek,mer nehogy a viktor visszajöjjön.
Aztán kiderült,hogy a fecó hazudott,viktor megugye sose.
Most meg nem igazén volt kire szavazni.
fidesznek van pár százezer birkája,akik akkor is viktorra szavaznak,ha az lelövi az anyjukat a Hősök Terén.
És vannak akik egyéb meggyőződésből szavaznak a fideszre.
Pl.:mert azt hiszik a másik oldal a kommunista.
Viszont most vikiék megemelték olyan 5 ezermilliárddal az államadósságot úgy hogy elbasztak 3 ezer milliárd manyup pénzt.
Most nem volt senki aki gyűjtögessen előttük,mert ők maguk baszták el az elmúltnégyévet.
Úgyhogy valszeg bizony nagy szopásnak nézünk elébe.
Vagy kitalálnak valamit vikiék,vagy óriási bukta lesz nekik is.
Aztán majd magyarázhatod a bizonyítványt.
Valahonnan külföldről.
süti beállítások módosítása