Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.04.11.

Szarkavarás megy Quaestor-ügyben

Szárnyathy Géza

Igazi trutymógyártás zajlik a Quaestor-károsultak megmentésének ügyében. Az nyilvánvaló, hogy a hatályos szabályok szerint nem lehetett kártalanítást nyújtani - hiszen a kötvénykibocsátás világosan és egyértelműen kívül esett a Befektetővédelmi Alap hatáskörén. Már az roppant álságos, hogy Tarsolyostul, Szijjártóstul és ETO Parkosutol az egész sztori annyira kényes, hogy muszáj valahogy betömni a milliókat bukó nyugdíjasok és más befektetők zsebét, illetve száját. A Buda-Cash károsultak magasról le vannak szarva, azok csak spekulánsok voltak, örüljenek a max hatmillának, a Quaestor ügyfelei viszont a kisemberek, akiket meg kell menteni. Hát a franc tudja, nem tűnik túl fairnek, mindkét botrány abból fakadt végső soron, hogy a górék átkúrtak mindenkit és ellopták a pénzt, s tették ezt a felügyelet szeme láttára.

A Quaestor-kötvényekre vonatkozó kártalanítást végül sikerült lenyomni a Beva-tagok torkán, bár őszintén szólva nem tudom, mit ígértek nekik, hogy belemenjenek: jelenlegi vagyonuk tízszeresét csengessék ki. Valamit biztos kaptak cserébe, vagy a jegybank fű alatt minden tagot egyenként meggyőzött arról, hogy jobb velük nem baszakodni, vagy a Bankszövetésg szerint a seggnyalás a legjobb megoldás.

Az viszont már alapból is kérdéses, miért kellett hirtelen előállni azzal is, hogy a Beva kártalanítási plafonja húsz helyett százezer euró legyen. Ezt benyomhatták volna ősszel valami salátatörvénybe, elvégre lehet abban ráció, hogy ezt a szintet érdemes kissé emelni. Hogy épp az OBA szintjére, az más kérdés, de ez nem is fontos. Nyilvánvaló volt, hogy a 30 millás határ valódi indoka nem szakmai, hanem a mostani eseményeknek szól. Nem is szólhat másnak, hiszen a korábbi években - tíz évben kábé - a csődbe ment brókercégek ügyfeleinek mindösszesen nem fizettek ki annyi kártalanítást, mint most a Buda-Cash ügyfeleknek, és akkor még a Quaestorról nem is beszéltünk. A 30 milla valójában arról szól, hogy ezt most kell valahogy kifizetni. 

Fogalmam sincs, minek. Lehet, hogy Szijjártó Péter apukája a következő házra való családi hozzájárulást Quaestor-számlán tartotta és azt most ő nagyon nem szeretné elbukni. Vagy akarnak valami nagyot mondani, hogy a hőbörgők befogják a szájukat, ezért kell a hatmilliós határt feljebb tolni. Vagy mindkettő. Mindenesetre tény, hogy hiába módosítják a szabályt, ettől még a mostani botrány érintettjei nem nyernek ebből semmit. Más megoldás kellett: megemelik a határt, de a folyó ügyekre kitalálnak egy spéci szabályt. Hogy melyik a fontosabb, abból látszik, hogy a spéci szabály már benn van a Parlament előtt, az általánost pedig pár hét múlva nyújtják majd be.

A helyzet pedig úgy áll majd, hogy az OBA és a Beva mellett lesz egy Quaestor Szipacsok Alap, ahova mindenfajta jogcímen fognak pénzeket betolni. A Beva benyomja a zsét hatmilláig, aztán meg még egy adagot, amit viszont vissza is szerezhetnek abból, amit a felszámoló az eljárásból össze tudott szedni. Van egy tippem, hogy az állítólagos 160 milliárd forint vagyon, amit a vállalatcsoportnál találtak, az rohadtul nem 160, arról nem is beszélve, hogy ami ebből ténylegesen pénzzé is tehető, az még kevesebb. Vagyis a befektetési szolgáltatók betolják majd a pénzt ebbe az alapba, abban a reményben, hogy majd a felszámolás után valamit vissza fognak kapni. Hát nem tennék nagy fogadásokat arra, hogy ki fog itt jól járni.

S mi végre ez a kacifántos ügyeskedés? Hogy a felelősséget el lehessen hárítani és a szart másra lehessen kenegetni. Valójában az állam azzal járt volna a legjobban, ha kiáll Ovi és ahelyett, hogy baromságokat beszél zsinórban, azt mondja: az állam felelőssége, hogy olyan szabályozórendszer működött az elmúlt 25 évben, amely nem buktatta le a súlyos visszaéléseket, ezért az államnak kötelessége részt vállalni a kártalanításban. Ehhez kétharmados felhatalmazás kell, ehhez kérjük az ellenzék támogatását. De vajon ez miért nem volt járható út?

És egyébként Rogán Tonyó honnan a picsából tudja, hogy a Quaestornál 73 ügyfél rendelkezik 30 millió forintnál nagyobb megtakarítással? Milyen minőségében és kitől tudott ő meg ilyen információkat? Ő csak egy szaros frakcióvezető, nem kormánytag. Vagy egy ripacsnak a jegybank minden elmond hellóra?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

93 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr687355056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.11. 08:11:33

Szinte az egész EU-ban 100 ezer euró a határérték, ezt tegyük hozzá.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.11. 09:03:49

@mikimackó:

Nem. De ez nem gond. A visszamenőleges törvényhozás csak akkor baj, ha megkárosítja a polgárokat.

anonymand 2015.04.11. 10:02:02

@maxval bircaman szerkesztő:

Szinte.
Én meg milliomos vagyok.
Szinte.
Már csak 999 950 Ft. hiányzik hozzá.

anonymand 2015.04.11. 10:05:18

Kedves posztoló!

Téged nem érdekelne, hogy a bedőlések előtti két héten belül kik és mekkora összegeket vettek ki?
Noch da zu még az is érdekelne, hogy ezt miért is nem firtatja senki?
Ezeken kívül már csak egy kérdésem van: mikor lesz a jogerős ítélet kihirdetésének napja (Lószerszámkészítőt is beleértve), mert azt szívesen megnézném.

Doberdo 2015.04.11. 11:44:59

Nemcsak ebben az ügyben megy a sz. kavarás, hanem minden ügyben így viselkednek. Ennek ez eredmény a 4-es út (átmeneti?) torzója is. Ez a Fidesz egyik emlékműve.
Nagyon remélem bukni fognak....

Proletár Dromedár, a sivatag tutaja 2015.04.11. 11:49:34

Frappáns megoldásnak mutatkozik.
Utána - szintén visszamenőlegesen - következhetnek a Globex, a Baumag, a K&H, a London Bróker, stb. károsultjai is.
Itt és most jó élni!

a nagy hohoohooo 2015.04.11. 14:12:25

Keverik a szart,de minél jobban keverik,annál több szárad a fütyiszen ."Mindenkinek állampolgári joga hülyének lenni" - mondta cinikusan Simicska Lajos a Kaya Ibrahim-ügy idején, valós magyarázat helyett. Mára ezt tétellé tette a fütyisz.

Bod Péter Ákos, volt jegybankelnök: ... "Ha a felügyelet azt látja, hogy egy adott cég kétszer akkora hozamot kínál mint a versenytársai, ki kell menni, meg kell nézni, mit csinálnak forrás-oldalon... Van erre egy szuper-felügyeletünk nagyon sok, nagyon kemény jogosítvánnyal..." "Úgy tűnik túlságosan sok költségvetési pénz van kint..."
Arra a kérdésre, hogy kinek kellene vizsgálni a brókerbotrány történéseit "...most nincs a fejemben névsor, de össze lehet szedni az országban öt embert, akik a pénzügyi, büntetőjogi, államháztartási részét is ismerik.... Nekem most csak egy elhunyt ember, egy professzor van a fejemben...."
Szalay-Berzeviczy Attila, korábbi tőzsdeelnök: Giró-Szász felvetésére, hogy a szakma szűrje ki a simliseket: "Nem mi döntjük el ki jöjjön közénk. Mi nem mehetünk be a konkurenshez ellenőrizni... erre az adófizetők pénzén tartunk egy szuper-felügyeletet, a Magyar Nemzeti Bankot". "Hogyan lehetséges az, hogy a pénzpiacon egy 300 milliárdos lyukat éveken át nem vesznek észre?" "A svájci frank januári esete után azonnal lépni kellett volna a felügyeletnek. Ez sok pénzintézetet megrendített, külföldön is. A külügy lépéseinél sokkal fontosabb kérdés: vizsgálták ennek hatását a magyar piacon?" (ATV)
Bod Péter Ákos tőlem "plagizált"!
Én már a Baumag piacra kerülésekor azt mondtam,
hogy ha ők - mármint a Baumag - törvényesen, szabályosan tudnak nagyságrendileg nagyobb hozamot biztosítani, akkor az összes többi pénzintézetnek - ahogy anno mondtam - szíveskedjen haladéktalanul szakértelem és hanyag gazdálkodás miatt bezárni!

Bárki bármit mond, én kedvelem Simicska Lajost, szívem együtt dobban az övével,ő mindig... kitartott elvei mellett („mindenkinek jogában áll hülyének lenni”).

a nagy hohoohooo 2015.04.11. 14:16:50

De ügyesek a fiúk,lopásban,hazugságban,korrupcióban leginkább.
"Itt a javaslat - Te fogod fizetni a Quaestor-kötvényesek kártalanítását!
2015. április 10. 21:20

30 millió forintig minden Quaestor-kötvényest kártalanítani fognak, az erre vonatkozó igény május 6-e és június 5-e között lesz benyújtható - olvasható abban a törvényjavaslatban, amelyet Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője nyújtott be az Országgyűlésnek pénteken este. Amit a Beva nem biztosít (6 millió fölötti összeg, illetve nem fiktív kötvényhez kapcsolódik), annak a kifizetésére feláll a Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapja. Bár nem tudni, mekkora lesz az alap kártalanítási kötelezettsége, az összeg előteremtéséhez akár 10 éves kötvényt bocsáthat ki, és tartozásának törlesztéséhez előleg formájában gyűjthet pénzt a bankoktól, brókercégektől, alapkezelőktől, méghozzá jegyzett tőkéjük (!) arányában. Mivel a Beva-tagdíjhoz hasonló összeget szedhet be az alap, úgy tudjuk, a pénzügyi szereplők teljes befizetése elérheti az évi 12 milliárd forintot. Ezt végső soron a tisztességes intézmények ügyfelei, sőt részben az adófizetők fogják állni."

www.portfolio.hu/befektetes/itt_a_javaslat_te_fogod_fizetni_a_quaestor-kotvenyesek_kartalanitasat.212534.html

a nagy hohoohooo 2015.04.11. 14:27:00

@maxval bircaman szerkesztő: "TE FASZ!" Azért maradjunk abban, hogy a VISSZAMENŐLEGES törvényhozás mindenképpen ellentmond MINDEN jogi normának.Olyan törvényhozási módszer, amit jogállamban sehol a világon nem alkalmazhatnak. Arra terjed ki, amire akarják és általában minimum autokrata (jelenleg nálunk is ez van), de sokkal inkább diktatórikus államban működik, de mivel határozottan sérti a jogbiztonságot. Ahol van működő ellensúlya a hatalomnak, ott visszamenőlegesen érvényes törvényt nem tudnak meghozni.
De van egy alkotmányos tilalom, a visszamenőleges jogalkalmazás tilalma. Ami azt jelenti, hogy kötelezettséget megállapítani visszamenőleg természetesen nem lehet, ez általában igaz a jogalkotásra, ebben az esetben viszont nyilvánvalóan valamiféle büntetőjogi felelősségre gondolhatnánk a kijelentés tartalmát elemezve. Ott viszont egy ennél konkrétabb tilalom is van, maga a Btk. bevezető, első szakasza, amit speciel itt másodiknak hívunk, mert az első hatályon kívül van helyezve. Ez a második szakasz ugye úgy szól, hogy a bűncselekményt az elkövetése idején hatályban lévő törvény szerint kell elbírálni, de ez egy büntetőjogi alapelvnek a törvényi tükröződése, a nullum crimen sine lege elvnek. Tehát hogy törvény nélkül nincs bűncselekmény, nincs olyan lehetőség, hogy az elkövetéskor ne legyen tilalmazott az a magatartás, amit később büntetünk.
"Pistikéék dolgozatot írnak, címe: Hogyan kezdődik a napom?

Pistike a következőt írja:

Reggel fél hétkor anya felébreszt, sietek a fürdőszobába, megmosdok, fogat is mosok. Gyorsan megreggelizek, letörlöm a tefaszt, azután jókedvűen indulok az iskolába.

Tanító néni nem érti, meglátogatja Pistikééket. A kötelező kávé után megkérdi az anyukát:
- Kedves anyuka, Pistike ezt írta, és én sajnos nem tudom, mi az a tefasz.

- Jaj, drága tanító néni, ön nem is tudhatja! A férjem fidesz und jobbik szimpatizáns, és amióta ez kiderült róla, minden éjjel felfestik a kapunkra, hogy 'Te fasz!'"

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.11. 14:31:11

@a nagy hohoohooo:

"Azért maradjunk abban, hogy a VISSZAMENŐLEGES törvényhozás mindenképpen ellentmond MINDEN jogi normának."

Tévedsz.

karpackie 2015.04.11. 14:35:16

@maxval bircaman szerkesztő: Ez komoly? A visszamenőleges jogszabály alkotás oké????????????
Maga normális??????????????

a nagy hohoohooo 2015.04.11. 15:23:51

@maxval bircaman szerkesztő:

Aha,batyu egypetéjű ökörtestvére ,látom neked nem is a szemeddel van baj,hanem a mögötte lévő űr sötétjével.
Replay:"De van egy alkotmányos tilalom, a visszamenőleges jogalkalmazás tilalma. Ami azt jelenti, hogy kötelezettséget megállapítani visszamenőleg természetesen nem lehet, ez általában igaz a jogalkotásra, ebben az esetben viszont nyilvánvalóan valamiféle büntetőjogi felelősségre gondolhatnánk a kijelentés tartalmát elemezve. Ott viszont egy ennél konkrétabb tilalom is van, maga a Btk. bevezető, első szakasza, amit speciel itt másodiknak hívunk, mert az első hatályon kívül van helyezve. Ez a második szakasz ugye úgy szól, hogy a bűncselekményt az elkövetése idején hatályban lévő törvény szerint kell elbírálni, de ez egy büntetőjogi alapelvnek a törvényi tükröződése, a nullum crimen sine lege elvnek. Tehát hogy törvény nélkül nincs bűncselekmény, nincs olyan lehetőség, hogy az elkövetéskor ne legyen tilalmazott az a magatartás, amit később büntetünk."

Mégeccer:"alkotmányos tilalom"
Ide Rejtő kell:
"– Kissé fejbe ütött - felelte végre csndesen. - Most hova akar menni?
A nő felvonta a vállát:
- Nem tudom.
- Engedje meg, hogy elkísérjem, én is oda készülök.

- Mondja... Mit gondol rólam?...
- Nem szoktam gondolkozni... Születési hiba."
Texas Bill, a fenegyerek

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.11. 15:26:07

@a nagy hohoohooo:

Tévedsz. Nézz ennek jobb utána, ne csak balli brosúrákat bújj.

anonymand 2015.04.11. 15:26:56

@maxval bircaman szerkesztő:

Szerényen jegyzem meg, hogy a törvény hatályát visszamenőlegesen alkalmazni alapvetően jogelvet sért, ha a törvény nem kedvezőbb hatású a korábbi hatályos törvénynél.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.11. 15:28:13

@anonymand:

Azaz ha kedvezőbb, akkor lehet visszamenőleges. Kösz a megerősítést.

empoftla 2015.04.11. 15:29:37

@maxval bircaman szerkesztő: Így van, ha az a lehetőség nem sérül, hogy a bennfentesek előre ki tudják venni a pénzüket akkor semmi gond nincs a visszamenőleges törvénymódosítással.

anonymand 2015.04.11. 15:37:25

@maxval bircaman szerkesztő:

Én utánanéztem.

"15. cikk
Senkit sem lehet bűnösnek nyilvánítani olyan cselekmény vagy mulasztás miatt, amely az elkövetés idején sem a belső, sem a nemzetközi jog értelmében nem volt bűncselekmény. Ugyanígy nem lehet súlyosabb büntetést kiszabni annál, mint amely a bűncselekmény elkövetése idején alkalmazható volt. Amennyiben a bűncselekmény elkövetése után a törvény enyhébb büntetés alkalmazását rendelte el, ennek előnyeit az elkövető javára érvényesíteni kell."
"Egyezségokmány II.
A Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmánya"
www.menszt.hu/layout/set/print/content/view/full/203

Ballib brosúra??? :))))))

anonymand 2015.04.11. 15:39:46

@maxval bircaman szerkesztő:

"Azaz ha kedvezőbb, akkor lehet visszamenőleges. Kösz a megerősítést." - nem erősítelek.
Mondj az utóbbi 5 évben olyan visszamenőleges hatályú törvényt, amely előnyösebb, nem pedig hátrányosabb helyzetbe hozta azokat, akikre vonatkozott.
Egyet.

a nagy hohoohooo 2015.04.11. 15:40:39

@maxval bircaman szerkesztő: Bónusz,gondolom, míg az OPNI-t be nem zárták, ön világítótoronyként mutatta az utat sorstársainak!

"az Alkotmánybíróság korábbi jogalkotási törvényt követő megfogalmazása szerint "a jogszabály a kihirdetését megelőző időre nem állapíthat meg kötelezettséget és nem nyilváníthat valamely magatartást jogellenessé."

Ennek a követelménynek azonos tartalmú, de pontosabb megfogalmazását a jogalkotásról szóló 2010. évi törvény egyik paragrafusa tartalmazza:
www.jogiforum.hu/torvenytar/tv/2010/CXXX

Azé'örömet okoztál ,nem kicsit,nagyot ,hogy sose lesz végrendeleted,aztugyanis vhogy úgy kezdik:"szellemi képességeim teljes birtokában".

a nagy hohoohooo 2015.04.11. 16:32:25

No most húzzanak el a f....-ba
A Törvényalkotási Bizottság hétfő este befogadott egy javaslatot az összegző módosító javaslatba, amivel együtt fogadták el a törvényt. A módosítás szerint:

“nem minősül szervezetnek a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013 . évi CCXXXVII. törvény szerinti hitelintézet és a hitelintézettel szoros kapcsolatban álló vállalkozása, amennyiben a pénzintézet tulajdoni aránya a szoros kapcsolatban álló vállalkozásban eléri az 50 %-ot.”

Gyakorlatilag tehát kihúzták a törvény hatálya alól azokat a brókercégeket, amelyek banki tulajdonban vannak. A törvényt ugyanis úgy is lehet most értelmezni, hogy a Quaestor Bankra magára nem vonatkozik a törvény, ezért ha a csoporton belül sikerült oda átcsoportosítani vagyont, akkor azt nem lehet zárolni a becsúsztatott kivétel miatt.
http://444.hu/…/es-az-megvolt-hogy-a-quaestor-egy-reszet-s…/

Olyan gusztustalan vagy mint egy telefosott búvárnadrág, tanyasi házipornó is erotikusabb mint a "munkásságod" @maxval bircaman szerkesztő:

István Tamasi 2015.04.11. 17:12:43

@maxval bircaman szerkesztő:
Te ocsmány bulesz birkaszar!
Castro kubai janicsárképzőjét végzettnek nyilván nem gond a visszamenőleges törvénykezés.

Netuddki. 2015.04.11. 20:12:31

Ha bedől egy pénzintézet akkor nem úgy van, hogy összeszámolják a vagyonát és ami maradt aztán sorba állítják a hitelezőit a kártalanítás miatt? Olyan meg nincs, hogy valaki megereszt egy telefont aztán 1 óra múlva a számláján a pénz, hanem vár a sorára.
Szóval a fityiszesek jól kibasztak a kisbefektetőkkel. Ez a kártalanításos, más farkával a csalánt dolog meg csak azért kell, hogy ne csökkenjen még jobban a fityisz "népszerűsége". Ehhez az orbán banda kimondottan ért, ha máshoz nem is. Nevezetesen, más pénzének a költéséhez...

Netuddki. 2015.04.11. 20:16:02

@István Tamasi: Nem tudom ki, mi lehet ez az ürü, de gyakorlatilag minden új blog első hozzászólója. Ki kéne már baszni a blog.hu-ról végleg a picsába! De valószínűleg pont a blog.hu alkalmazásában áll mint hivatásos provokátor, és hozzászólás generátor. Úgyhogy hiú ábránd. Szóval nem kell vele foglalkozni!

moien 2015.04.11. 21:59:19

@maxval bircaman szerkesztő: A Beva jellegu karterites egyedul Spanyolorszagban 100 ezer, mindenhol mashol 20 vagy annal valamivel tobb.
Amugy egyeb szenzacio hijan az ARD esti hiradojaban nyomott egy kormany-ellenes riportot a Quaestor-os tuntetesrol.

igazi hős 2015.04.11. 22:03:21

@maxval bircaman szerkesztő: Tőled pont ezt a választ vártuk. Ez a törvényhozás 9,8 millió polgárt megkárosít. Tudod minket, akik nem kapunk kártérítést az egyáltalán nem biztosított befektetésünk után, viszont itthon adózunk. Mi mind szívunk ezzel, akár az adónkból fizetik ki ezeket a birkákat, akár a bankjaink fizetik ki őket.

Bernard 01 2015.04.11. 23:36:16

@maxval bircaman szerkesztő: Egyszerűen felháborító ez a cinikus nyegle hozzá állás ami a cikkben megnyílvánul. A károsultakat kutyára nem érdekli, hogy honnan veszik elő a pénzt, a sok károgó faszfej
inkább annak örülne, hogy ezentúl mindíg ez lesz a gyakorlat. Az egyáltalán nem volt igazságos, hogy aki a bankban parkoltatta a pénzét, azt 100 ezer Euróig kártalanítják, aki meg befektetésre fordította, az csak 20 ezret kapjon. A károgó pöcsöknek írom, hogy a kettő között az a különbség, hogy a befektető pénze közvetlenűl a termelést élénkíti, a betétesé pedig a bankot hízlalaja. Aki nem hülye, el tudja dönteni, hogy az ország számára melyik a hasznosabb. Ennek a sok
fafejnek leginkább az fáj, hogy nekik nem volt egykét milliójuk a Quaestor-nál. Mint tudjuk, a kapitalizmusban a teljesítmény közvetlen mércéje, a megszerzett anyagi vagyon, tehát ezek a károgók a kisebb teljesítményre képesek vastagabb rétegéhez tartoznak. Sorry, de ennek nem mi vagyunk az okai.

gtri 2015.04.12. 00:49:27

@Bernard 01:

Termelés? Miféle termelés? Tud mondani egyetlenegy gyárat, amiben Questor márkájú valamit gyártottak?

Egy pénzügyi hókuszpókusz cég volt. Semmi más. A felszámolásnál talán majd kiderül, hogy miféle "termelés" ment ott.
Focis pénztemetőt termeltek. Meg moszkvai vízumközpontot prostiknak nyugatra menetelhez. Meg semmire sem jó kötvényeket.

negyedikedwárd 2015.04.12. 03:48:06

@maxval bircaman szerkesztő: Engem megkárosít. Mert a végén úgy is én fizetem. Ők meg tudták (a szerződésben benn volt), hogy sem az OBA, sem a BEVA nem vonatkozik a kötvényre, aminek 6,55% a kamata. A Fideszből épp most lett elegem. Soha többet nem szavazok rájuk. Harmincezer emberrel jót tesznek a többivel kibasznak. Kösz!

negyedikedwárd 2015.04.12. 04:13:35

444.hu/2015/03/30/2-ok-mi-miatt-nem-kellene-kimenteni-a-quaestor-kotvenyeseit/
“Felhívjuk a befektetők figyelmét arra, hogy a Kötvényekre nem terjed ki az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) védelme (vagy más hasonló biztosítás, így a Befektető-Védelmi Alap védelme sem). Ennek megfelelően a Kötvényekkel kapcsolatos esetleges nem teljesítés esetén harmadik személy nem áll helyt. A Befektető-védelmi Alap azonban tagjai tevékenységével okozott esetleges kárért helytállni köteles a vonatkozó jogszabályok előírásai szerint, a Befektető-Védelmi alap helytállása azonban nem vonatkozik a kibocsátói kockázatokra.”

agyamputáltak 2015.04.12. 05:03:03

@Bernard 01: ahahahahaha, na persze. aztán a hitelt miből adja a bank a TERMELŐ cégeknek te idióta? :-D és miért nem 100e euró nálunk gazdagabb országok többségében az ilyen jellegű védelem? és ha idejön más országból valami szerencsevadász cég és a szenzációs felügyelet mellett bevonz 5x ennyi forrást az egész unióból hisz itt milyen jó védelem van és lelép, utána kit vesz elő az EU, hogy fizessük ki az összes befektetőt? sötétség baromi nagy sötétség. mint a fideszes-jobbikos sokaság agya helyén általában.

A Questor ügy meg még mindig nem tiszta. csődbe ment az értékpapíros cége? ha nem, addig nem jár semmi. attól még hogy a kötvényes cég csődbe ment, az csak a ténylegesen jegyzett kötvények bebukásáért felel.
a fiktív kötvényekért, ill. mondjuk úgy, hogy a számlákra befizetett pénzért az értékpapírcég felel. ahogy bármilyen parkoltatott pénzért a számlákon, továbbá az egyéb részvény, kötvény portfóliókért is. erről nagy kuss van. mit csinál a felügyelet ott? miért nincs intézkedés? felszámolás? a napnál is világosabb a helyzet, csak totál inkompetens a felügyelet és a slepp. vagy még mindig tüntetik el a feljebb vezető nyomokat.

empoftla 2015.04.12. 07:48:22

@maxval bircaman szerkesztő: Liberális matematika. A jó matematika természetesen illiberális.

spinat 2015.04.12. 07:51:50

birka, azt tudod az EUban mire 100 ezer euró a biztosított összeg? mert ha nem, akkor megint olyanba pofázol bele, amihez hülye vagy. Mondjuk nem nehéz, mert mindenbe belepofázol.

Tizenötmillió Magyarok 2015.04.12. 08:40:32

Nevetseges az mszp meg a dk. Eddig azert sikoltoztak, hogy a kormany AZONNAL kartalanitson minden ugyfelet, meg akkor is, ha itt tisztan egy magan ceg csodjerol van szo.
Most pedig, hogy a kormany bejelentette hogy 30 millioig mindenkit kartalanitanak, meg akkor is, ha a JOGI alapja ennek nem tisztazott, maris azert kampanyolnak, hogy a kormany ne fizessen azoknak akik meggondolatlanul eltozsdeztek a penzuket. Gyanitom ezzel a velemenyukkel pont olyan nepszeruek lesznek, mint mikor a rezsicsokkentes ellen kampanyoltak evekig.

Az mszp LESZARJA az embereket, az orszagot, csak barmi aron botranyt akarnak a kormannyal szemben.

fay rodisz 2015.04.12. 08:50:39

@maxval bircaman szerkesztő:

"A visszamenőleges törvényhozás csak akkor baj, ha megkárosítja a polgárokat. "

Pont ez történik, agymosott.

fay rodisz 2015.04.12. 08:55:17

@maxval bircaman szerkesztő:

Amit az egyszerű fajtád nem fog fel:

Épelméjű ember Magyarországon már nem indít többé vállalkozást, és nem tesz pénzt többé bankba.
A visszamenőleges törvénykezés hazavágta a teljes gazdaságot, ipar, mezőgazdaság, kereskedelem lenullázva, csak a hozzád hasonló agymosott hülyék hiszik el a hazug statisztikákat.

István Tamasi 2015.04.12. 08:55:44

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Én a "Karthagót pedig le kell rombolni" módszert választottam.

inuitdog 2015.04.12. 09:04:27

@gtri:

"Meg moszkvai vízumközpontot prostiknak nyugatra menetelhez. Meg semmire sem jó kötvényeket."

Érdekes ezt sem a magyar vagy európai hatóságok derítették ki hanem az oroszok. Kiss-t ott tartóztatták le, nálunk nincs ügy.

JFK-alapítótag 2015.04.12. 09:27:03

@a nagy hohoohooo:
;-)
...
@maxval bircaman szerkesztő: Bónusz,gondolom, míg az OPNI-t be nem zárták, ön világítótoronyként mutatta az utat sorstársainak! ...
...
Azé'örömet okoztál ,nem kicsit,nagyot ,hogy sose lesz végrendeleted,aztugyanis vhogy úgy kezdik:"szellemi képességeim teljes birtokában"...
;-)

Köszi. Jól indult a napom.

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 09:35:17

A fideszes fiúk a szokott módon megforgatták a közpénzt, elvitték határidős devizapiacra, ahol svájci frankra "fogadtak". (Hja, ez a fajta spekuláció már nem adás-vétel, hanem inkább szerencsejáték!) Ehhez nyújtott segítséget többek között Tarsoly Csaba és a Questor. Az állami pénzeket részben nála helyezték el (a Szíjjártó-féle banda, de mások is játszottak, más ismerősökön keresztül), úgy látszik fiktív kötvényeket használtak, majd ezt a pénzt kivitték valahová... talán Frankfurtba. Aztán január 15-én becsapott a ménkű. A svájci jegybank kedélyes vigyorgás közepette bejelentette, hogy továbbiakban nem interveniálja a svájci frankot, és a sok marha, aki azt hitte, hogy okosabb a svájci bankároknál, teljesen elbukta a vagyonát.
A fideszes fiúk is bukhattak valami 300 milliárd forintot. Csakhogy ez a pénz nem az övék volt, hanem az államé. Pech! Főleg úgy, hogy a hűtlen kezelést bünteti a törvény, jóindulattal is tíz év letöltendő.
De hát nem úgy van az! Amíg lélegzik az ember, addig van remény!
Vissza kell szerezni a pénzt!
Orbán Viktor kiadta az ukázt, hogy ki kell szedni a pénzt a brókercégekből. Igaz, hogy az oda betett állami pénzek már elúsztak, de a kisbefektetők pénze még ott van.
Szóval NEM IGAZ AZ, HOGY AZ ELMÚLT ÉVEK ROSSZ GAZDÁLKODÁSA MIATT JUTOTTAK CSŐDBE A BRÓKERHÁZAK! NEM IGAZ AZ, HOGY MEGTÉVESZTETTÉK A FELÜGYELETET!
Egyszerűen azért tűnt el a kisbefektetők pénze, mert a tisztelt kormányunk a különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelést lopással igyekszik eltussolni. Nem érdekli őket az, hogy hányan lesznek öngyilkosok. Nem ér-dekli őket az, hogy a kisemberek megtakarítása elvész. Illetve egy embernek volt annyi lelkiismerete, hogy ebbe nem ment bele. A másik utat választotta - az öngyilkosságot.
Így aztán Orbán Viktor sem "bennfentes információn" alapuló kereskedést csinált, hanem egy konkrét parancsot adott ki, hogy LOPJANAK annyi pénzt a fiúk, amivel be lehet tömni a költségvetésen keletkezett lyukat. Szó sem volt még akkor "dominóhatásról", amikor kiadta az ukázt! És az Index-nek adott március 4-ikei "füles" sem arról szólt, hogy "tudunk arról, hogy ezek és ezek a cégek rossz anyagi helyzetben vannak, és be fognak csődölni", hanem annak tudatában nevezte meg a három céget a fideszes informátor, hogy tud-ta, a már eltőzsdézett pénzt veszik ki - a kisbefektetőket károsítva meg ezzel, szánt szándékkal csődbe taszítva ezen cégeket. De úgy látszik az egyik ilyen cég (nincs megnevezve) nem ment bele ebbe a bűncselekménybe... és nem is bukott meg eddig.
Ezért van az, hogy csak most vették észre a 150 milliárdos "fiktív" kötényeket a Questor esetében. Korábban ugyanis ezek nem léteztek. Ezért van az, hogy a bankalapításkor átvilágított Buda-Cash most hirtelen 100 milliárdos hiányt mutat fel. Január 15 előtt ugyanis nem létezett ez a hiány.
Hogy a fideszes fiúk és az ellenőrzésre küldött jegybanki "szakemberek" egyből az "elmúlttizenötév"-et emlegették?De azóta biztos vagyok abban, hogy még a múlt év karácsonyakor is rendben volt minden. A papagáj kommandó rá akarta kenni a dolgot a szocikra. Elvégre kell egy bűnbak! Csakhogy ez a bűnbak keresés ad hoc jel-legű volt, és állandóan félresikerült.
Lassan fény derül az egész bűncselekményre.

dunántúli gyerek 2015.04.12. 10:11:45

Jó lenne ha a libbant pártok erősebben tiltakoznának a 100.000 eurós limit ellen, mint anno a rezsicsökkentés ellen.

anno bejött, ez is be fog

Nzoltan 2015.04.12. 10:40:41

Jaj, hagyjuk már ezt a visszamenőleges hatály problémát!
Ennek konkrétan haszna van. Az a baj, hogy sokaknak pártpreferencia alapján van problémája a törvénnyel, és inkább a jogszolgáltatásban hisznek mint az igazságérzetükben. És mint tudjuk, az jognak nagyon sokszor semmi köze az igazsághoz.

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 10:44:40

@Tizenötmillió Magyarok és az a másik túlértelmes nemzetthyidióta ,aki nem érti ne babrálja ,menjen az anyja .....valahol várja : Jól jelzi a bróker-botránnyal kapcsolatos kormány állásfoglalás a kormány és képviselők kknek az érdekeit képviselik.
A gazdagokéét. Mindenki oda húz ahová anyagi szempontok szerint tartozik.
Akinek van 30 millió forintja, amit nélkülözni tud, de a nagyobb profit érdekében a bizonytalant is vállalja a befektetéskor annak a kárát a kormány megtéríti.
lószart Tonyó,lószart FideSS!

"Itt a javaslat - Te fogod fizetni a Quaestor-kötvényesek kártalanítását!
2015. április 10. 21:20

30 millió forintig minden Quaestor-kötvényest kártalanítani fognak, az erre vonatkozó igény május 6-e és június 5-e között lesz benyújtható - olvasható abban a törvényjavaslatban, amelyet Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője nyújtott be az Országgyűlésnek pénteken este. Amit a Beva nem biztosít (6 millió fölötti összeg, illetve nem fiktív kötvényhez kapcsolódik), annak a kifizetésére feláll a Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapja. Bár nem tudni, mekkora lesz az alap kártalanítási kötelezettsége, az összeg előteremtéséhez akár 10 éves kötvényt bocsáthat ki, és tartozásának törlesztéséhez előleg formájában gyűjthet pénzt a bankoktól, brókercégektől, alapkezelőktől, méghozzá jegyzett tőkéjük (!) arányában. Mivel a Beva-tagdíjhoz hasonló összeget szedhet be az alap, úgy tudjuk, a pénzügyi szereplők teljes befizetése elérheti az évi 12 milliárd forintot. Ezt végső soron a tisztességes intézmények ügyfelei, sőt részben az adófizetők fogják állni."

www.portfolio.hu/befektetes/itt_a_javaslat_te_fogod_fizetni_a_quaestor-kotvenyesek_kartalanitasat.212534.html

Igazsagoszto buldog seriff 2015.04.12. 10:49:07

Az mszp altal a diktaturaban elopott ezer milliardokbol kene kifizetni az embereket. Mivel az orszagot, a nemzetet elarulva kiszolgaltatva a bankoknak a penzvilagnak, ok tettek lehetove, hogy evtizedeken at, felugyelet nelkul, gatlastalanul garazdalkodjanak az orszagban.
AZ MSZP TELJES VAGYONANAK ELKOBZASAT, A PART BETILTASAT FELSZAMOLASAT JAVASLOM.

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 11:14:34

@Igazsagoszto buldog seriff: Mindenkinek jogában áll hülyének lenni, mondta a múlt század kilencvenes éveiben Simicska Lajos, és úgy fest, ez a jog a mai napig él.

"Rogán: Meg kell akadályozni a Wall Street hazai farkasainak visszaéléseit"."A Fidesz szerint ők vetettek véget az évtizedes pénzügyi korrupciónak"A külügy csak azért tette be a 4 milliárdot, hogy kiugrassza a nyulat a bokorból.Évszázados múltja van ennek. Ez mind szép és jó, de az ezek szerint az ELMÚLT 5 ÉVBEN akkor ők sem vetettek véget.A rabló tolvajt kiált. Hát ez már a vég.Emlékszünk a viccre a hiszékenységről, hogy a csúf banya azt ígéri a királyfinak, hogyha meghágja, csodaszép tündérré változik.
a királyfi megdöngeti a banyát, de az csak nem változik.
amikor ezt a banya szemére hányja, a banya kérdi tőle, hogy
- Hány éves is vagy te, királyfi?
(példabeszéd arról is, ha valaki arra számít, hogy a FideSSel még lehet olyat tenni, amitől még rendbe jöhetne)
G.B.Shaw mondása ma is találó:"Bolondokat bolondságuknak megfelelően kell kormányozni...".Az emberek nem hülyék, és nem szeretik, ha annak nézik őket."
De, az emberek hülyék, és joggal nézik hülyének is őket!
Ezért volt(van)az elcsalt 2/3!5 év FideSSes kormányzás után már eléggé ciki a visszamutogatás.
Volt itt Tatárjárás is korábban, de ugyan nem amiatt egyre sikertelenebb a FideSS kormányzás.
Mikor Orbán beismerte, hogy ő rendelkezett, hogy vegyék ki a minisztériumok a pénzt a brókercégektől, véleményem szerint két dolgot ismert be: az egyik, hogy tudta, hogy a minisztériumok hazárdíroznak a számukra elkülönített közpénzzel, a másik, hogy benfentes információ alapján intézkedett. Ezzel Orbán még nyilvánvalóbbá tette a hétköznapi emberek előtt, hogya kizárólag saját hasznukra "kormányoz". Számomra ez olyan, mint a volt "álamfő" doktorijának ügye: védhetetlen, tarthatatlan, mennie kell!
Végre tudatosulnia kellene minden magyar állampolgárban néhány alapvető dolog:
Ahogy 2010 óta számtalanszor, becsapták, kihasználták és meglopták, ráadásul nem párszáz forintos tételben.Ezeket a nyíltan vagy alig leplezetten kormányzati lopásokat, csalásokat sosem az egész társadalom, hanem annak egy relatíve tehetősebb része ellen követték el (MNYP-tagok, Takarékszövetkezeti tagok, Q-kötvénytulajdonosok) számítva arra, hogy a társadalom nagy részét jelentő igazán szegények nem lesznek velük szolidárisak.
Az érintettek eddigi kussolásától láthatóan csak vérszemet kap a FideSS és a velük nemzetthy együttműködésben lévő Közgép 2.0 Co. egyre nyíltabban és pofátlanabbul lopnak, csalnak,hazudozásra, leplezésre pedig már nem is fecsérlik az időt.
Az államhatalom elFideSSesítése olyan mértékben sikerült nekik, hogy a törvény, a jog védelmére nem vagy alig lehet számítani, sőt inkább összejátszanak a hatalommal a bűneik leplezésében.
Sokat nem kell ragozni a dolgokat mert az eddigi események, hazudozások a kormány részéről egyértelműen igazolják az Orbánmaffia bűnösségét amely alapján a jelenleg regnáló maffia-bróker politikai vezetést le kell váltani és a bűnösöket felelősségre kell vonni!Lejárt a lemez, egy az alom.
Csak tisztességes és nem tisztességes emberek vannak, ki így ki úgy látja a világot. Felül ugyanaz úszik. Egy alom. Most talán elválik a két tábor, nem bal-jobb-bal alapon. Vizsgaidőszak van, a közéleti szereplőknek. Cinkosok közt ... hallgatni sem szabad.

fay rodisz 2015.04.12. 11:15:36

@Igazsagoszto buldog seriff:

Te nagyon hülye. 2000 milliárdos tartozással indult 90 körül az etap. Esti seggeadó gazdád az elmúlt öt évben csak a nyugdíjvagyonból 3000 milliárdot nyúlt le, és éves szinten lazán befigyel az államadósság cirka 1000-1500 milliárdos növelése.
Arról már végképp nem beszélve, hogy még a történelemhez is sík hülye vagy, amiről te zagyválsz, az akkor még MSZMP volt, a volt tagjai a mostani kormányban seggadó gazdád leghűségesebb támogatói.

Nzoltan 2015.04.12. 11:17:36

@a nagy hohoohooo: Ez csak hangulatkeltés. A biztosító a lopáskárt ugyanúgy behajtja a becsületes emberektől, akiknél soha nem volt betörés. Itt semmi másról nincs szó, mint a bankok most már a lopásra is befizetik a biztosítást. jelenleg utólag. A későbbiekben meg majd előre, mint mindenhol máshol a világban.

Egyébként csak akkor lennék nyugodt, ha a törvényjavaslatban a főkolomposok nyilvános akasztása is benne lenne. Bár lehetne akár tarkónlövés is mint Kínában. Senki nem siratná meg őket.

Nzoltan 2015.04.12. 11:19:07

@a nagy hohoohooo: Kár ezen zizegni. Ez csak a szimpla következmények nélküli világban szocializálódott blebhsnek okoz problémát.

SFI 2015.04.12. 11:22:09

@anonymand: Bennem is felmerült már korábban,amikor a Töröcskei féle pénzintézetek becsődöltek,hogy miután hatalmas állami támogatást kaptak és eltűnt a pénz, majd az állam magára vállalta szegény a bankban százmilliókkal számlát fenntartók kártalanítását is.Vajon miért? Csak nem azért mert egyesek utólag lettek számlatulajdonosok? Visszamenőleg simán megtudják oldani,hogy variálják a nyilvántartást,hiszen ki fogja tudni azt ellenőrizni?Csak nem a saját kuszaszemű intézményük?És már duplán sikerül levenni az államot és az embereket.Egyszer amikor lenyúlták többek közt az állami támogatást is,és egyszer amikor kártalanítják a semmit, újra csak állami pénzből.Ügyes!

JFK-alapítótag 2015.04.12. 11:55:56

@Nzoltan:
"Ez csak hangulatkeltés. A biztosító a lopáskárt ugyanúgy behajtja a becsületes emberektől, akiknél soha nem volt betörés. Itt semmi másról nincs szó, mint a bankok most már a lopásra is befizetik a biztosítást."

Tudom, hogy a szakértelem a mai világban is bűnnek számít. Ebből a szempontból te ártatlan vagy, mint a ma született bárány.

A többi bárányka számára, - akiknek a Te "hangulatkeltés"-edet, csúsztatásodat szántad, - megemlíteném, hogy a biztositás lényege a kockázat közösség. Ahova azért lépsz be, azért fizeted a biztositási dijadat, hogy azokat kártalanitsák akiknél a biztosítási esemény bekövetkezett. Nem kéne ezt összemosni a banki ügyletekkel.

anonymand 2015.04.12. 12:17:23

@SFI:

"Ügyes!" - én hirtelen felindultságomban egészen mást mondtam.
Egészen röviden, hogyan is látom: a 8 év ellenzékiség a Fidesz számára nem jelentett mást, mint pontról pontra megtervezni a jövőt, amit mi most, immár öt éve jelenként élünk meg.
Ez a tervezés igen gondosan kimunkálta, hogy milyen módon lehet néhány kamionnyi "Nokiás dobozt", természetesen a benne levő milliókkal egy tulajdonoscserébe bevonni.
Kezdődött a jogalkotással, valamint a vele egybekötött személycserékkel.
A hatalmi ágak nem elválasztva lettek, hanem egymásba szőve (MNB-PSzÁF például), a jogi környezetet "finomhangolták", és a megfelelő helyekre a legnagyobb gazembereket ültették.
Minden idők legjobb hátvédje az örökös Polt, Pintér aki tesz nagy ívben a törvényességre, unortodox szemállású Maximus Balfus (most éppen MNB színekben játszik (a mi pénzünkkel)), stb.
Meg kell mondani, alapos és "jó" munkát végeztek.
A "pávatánc" pedig folytatódik, akár tetszik, akár nem.
Változást senki ne reméljen addig, amíg 200 tüntető hőzöng (majd egy "bohócügyi államtitkár lerendezi), 2000-3000 tüntető egészségügyi sétáját végzi hétvégeken.
Egyszer kellene kimenni, de úgy, hogy a Parlament épületétől a soroksári nagytemplomig érjen a tömeg.
Mondom sokadszor: egyszer...

Ejjnye Bejjnye 2015.04.12. 12:34:26

Kíváncsi lennék, hogy azok közül, akik ezen a blogbejegyzésben, illetve más hasonló bejegyzésekben hozzászóltak, és elégedetlenek a helyzettel - magyarán valóban károsultak - azok közül hány kárörvendő volt a devizahitelesek sorsának rosszabbra fordulásakor? Hányan bizonygatták, hogy a devizahitelesek pancser nyerészkedők, akiknek nem jött be a tervük a nagy kaszálásra? Merthogy a devizahitelesek igen nagy százaléka az alap életszükségletek megteremtéséhez (első lakás) vette fel a hitelét, nem pedig a ki tudja honnan származó millióit akarta jó kamatra parkoltatni valahol, ahol többet ígértek. És azok, akik most hőbörögnek a plusz pénzük elvesztése kapcsán, vajon segítettek-e a tönk szélére jutó családoknak, szerveztek-e ilyen "CSALÁÁÁÁS-t" kiáltó kampányt a kötelező forintosítás gyanánt, ahol nem harminc ezer embert, hanem több százezer családot károsítottak, loptak meg legálisan jogszabályi trükközéssel, jól kitalált, évekig elhúzódó propagandával?

Igazsagoszto buldog seriff 2015.04.12. 12:45:14

@fay rodisz: "amiről te zagyválsz, az akkor még MSZMP volt, "

EZ NAGY HAZUGSAG !!

Az MSZP es MSZMP kozott, NINCS SEMMI KULONBSEG, minden tekintetben 100 %-os a folytonosag.

MOCSKOS, HAZAARULO, GYILKOSOK MSZP NEV ALATT MENTETTEK AT, A LOPOTT VAGYONUKAT, HATALMUKAT, ES MENEKULTEK A FELELOSEGRE VONAS ELOL.

MSZMP = MSZP
MSZP = MSZMP

MSZMP = MSZP
MSZP = MSZMP

MSZMP = MSZP
MSZP = MSZMP

MSZMP = MSZP
MSZP = MSZMP

SFI 2015.04.12. 13:28:24

@anonymand: Mit is lehet várni ezektől az önjelölt politikusoktól akik alap esetben egyszerűek mint egy faék,de mind jogász végzettségű és lenyúlásban,félrevezetésben a csúcson vannak.Nincs is más céljuk mint másokon élősködni.És ez pártfüggetlen.
Ahhoz hogy az a bizonyos "egyszer" mielőbb megtörténjen nem tudom még minek kellene történnie,mi az ami véglegesen kinyitja a bicskát a zsebekben.De a remény hal meg utoljára.

www.vasarnapihirek.hu/fokusz/sotet_lo_orban_svajci_bankara

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 14:04:09

@Nzoltan: Lófäszt!
Ez a kulcsmondat:

“Azonban az MNKH [a nemzeti kereskedőház] vezetői figyelték a pénzpiaci folyamatokat, látták azt, hogy bedőlt a Buda-Cash és a Hungaria Értékpapír, ezért úgy döntöttek, hogy a továbbiakban nem tartják a brókercégnél a pénzüket, és ennek megfelelően kivették a tőkét a Quaestortól.”
Ez nagyon durva beismerés, és több kérdést nyit ki, mint amennyit megválaszol. Itt van néhány dolog, amire következtethetünk a KKM reakciójából.
1. A minisztérium szerint teljesen oké magas kockázatú vállalati bóvlikötvényben tartani az állampolgárok pénzét. Vagy ilyen kötvények által finanszírozott pénzintézetekben.
Mint kiderült, a magyar állam egyik entitása úgy gondolja, hogy nyugodtan tarthatja a pénzünket ilyen, hulladék minőségű pénzügyi eszközökben: akár konkrétan a Quaestor kötvényeit vették, akár az azok által finanszírozott vállalatcsoport más részeiben – mondjuk a nemrég megvásárolt Credigenben, amiből a Quaestor Bank lett – tartották a pénzt betétként. Szerintük ezzel nincs semmi gond.
2. A minisztériumnak vannak saját bennfentes értesülései, amelyek alapján befektetési döntéseket hoz. És talán azt is tudták, hogy a Quaestor sáros.
Mielőtt a Quaestor bedőlt volna, a KKM alá tartozó kereskedőház – ami aligha hoz ilyen horderejű döntéseket a munkáját felügyelő miniszter tudta nélkül – észlelte a bajt, és kivette pénzt. Örülhetünk hát, hiszen nem ragadt be a közpénz, sugallja a minisztérium reakciója.
Pedig ez még sokkal aggasztóbb.Emberek! Az ország történetének legnagyobb pénzügyi csalását finanszírozta az állam!! Az isten szerelmére!"
És hányan, de hányan gazdagodtak meg ebből mocskosul... Szerintetek miért nincs még rabszíjon a tulajdonos meg a sleppje? Miért menekült el suttyomban éjszaka, gyakorlatilag egy gatyában? Talán csak nem azért, mert az állam fogta magát, és azt mondta, hogy most már jól megszedtük magunkat a kisbetétesek pénzén, ideje lesz bedönteni az egészet, aztán ráverjük a Buda Cashre meg a szocikra? Hát a jó lófaszt nem. 95%, hogy ez történt, és az a bizonyos bennfentes értesülés az nem értesülés volt, hanem egy felülről jövő utasítás, hogy kivenni a pénzt, borítani az egészet, tulajt kimenekíteni, bűnbakot keresni, vagy ennek hiányában majd az ügyészség elsikálja az egészet.
Nem tudom volt-e már, de ez tiszta "Happy End"!

anonymand 2015.04.12. 14:43:13

@a nagy hohoohooo:

Engedj meg egy megjegyzést!
Honnan volt "dugipénze" akár minisztériumnak, akár minisztériumi gazdálkodó szervezetnek?
Költségvetési intézményeknél milliárdok (befektetésre)?
Mi van?

anonymand 2015.04.12. 14:44:52

@SFI:

"De a remény hal meg utoljára." - előttünk.
Mert túléljük, ha beledöglenek, akkor is. :)

fay rodisz 2015.04.12. 15:23:57

@Igazsagoszto buldog seriff:

Nem baj ha hülye vagy, de miért hirdeted?

Elmélkedj a valóságon:

A Fidesz MSZMP-tagjai

Az Alkotmányba belefoglalták az MSZMP bűnösségét. Néhány kormánypárti képviselő, vagy a hatalom környezetében tébláboló ember is érintett lehet.

A régi mondás szerint az én tolvajom jó tolvaj, a te tolvajod az viszont tolvaj… Az én kommunistám jó kommunista, a te kommunistád viszont nem az…

Kövér László – MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke (a másik alelnök Gyurcsány Ferenc volt)

Járai Zsigmond – MSZMP-tag

Matolcsy György – MSZMP-tag

Martonyi János – MSZMP-tag

Pintér Sándor – MSZMP-titkár

Schmitt Pál – az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban

Hoffmann Rózsa – MSZMP-tag

Mikola István – MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Stumpf István – MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Fónagy János – MSZMP-tag

Vonza András – MSZMP-tag

Ligetvári Ferenc – MSZMP-tag

Chikán Attila – MSZMP-tag

Boros Imre – MSZMP-titkár

Turi-Kovács Béla – MSZMP-tag

Harrach Péter – MSZMP-tag

Kerényi Imre – MSZMP alapszervezeti titkár

Pozsgay Imre – MSZMP PB-tag

Szűrös Mátyás – MSZMP KB-titkár

Boross Péter – MSZMP-tag

Balogh Gyula – MSZMP-tag

A Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) tisztségviselői voltak:

Orbán Viktor – gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár

Varga Mihály – KISZ-titkár

Rogán Antal – KISZ-titkár

Deutsch Tamás – KISZ-titkár

fay rodisz 2015.04.12. 15:25:19

@anonymand:

Szerinted a buldog félék agya alkalmas arra, hogy ezen elgondolkodjon?

anonymand 2015.04.12. 15:46:45

@fay rodisz:

A kérdés jogos.
Én, szakértelem híján, mint valamikori amatőr nőgyógyász és kebelbarát csak abban bízom, hogy vannak egészen kiváló tanulási képességgel rendelkező egyedek.

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 15:55:20

@anonymand: Tény az, hogy a Quaestor legalább hét éve piramisjátékot folytat a befektetők pénzével, ennek keretében 150 milliárd forintnyi hamis kötvényt bocsátott ki, és a tényleges kötvények mögött sincs megfelelő fedezet.

Tény továbbá, hogy a cégcsoport több tucat, részben offshore vállalkozás bonyolult hálózata, melynek fő tulajdonosa Tarsoly Csaba. Az üzletember, aki kiváló fideszes kapcsolatokkal rendelkezik, mint azt számos – a kormányfővel és más prominensekkel közös – fotó mutatja.

A közeli viszonyt jelzi az a tény is, hogy a Quaestor külföldi kereskedelmi kirendeltségeket, sőt vízumosztó irodát üzemeltethetett, ami igencsak bizalmi megbízásnak számít.

Ugyancsak erre utaló tény, hogy a költségvetési szervekre vonatkozó szabályok szellemével ellentétben több minisztérium és háttérintézményeik sok milliárd forintot bíztak a Quaestorra, sőt Szijjártóék még 72 milliárd forint névértékű állami részvényt is, amit a törvény egyébként tételesen tilt.

Tény továbbá, hogy tették ezt annak ellenére, hogy a Quaestornál egy 2010-es, majd egy 2013-as központi vizsgálat olyan súlyos szabálytalanságokat tárt fel, amelyek jelezték a csalás és visszaélések lehetőségét. Ennek ellenére az égvilágon semmi nem történt, a vizsgálati anyagok eltűntek a süllyesztőben.

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 16:16:56

@fay rodisz: A bulldog a közhiedelemmel ellentétben igenis okos és tanítható.Angol bulldog van a családban,óvodás kisgyerekkel együtt ,szinte elválaszthatatlanok,a kutya tudja,hogy az"úr",a domináns gazda ,de mellette elfogadta a kicsit "kisgazdának"ami kutya esetében ritkaság.
Hangsúlyozom "tanítható",de ez a foka a nevelésnek @Igazsagoszto buldog seriff-nél kimaradt,ezt idomították ,ezeknek bőven elég ennyit mond a gazda: bőven elég, ha csak ennyit mondasz: rohatt dzsipci-bibci nejolibernyalizmus!
És már ugranak ,harapnak.
Eklatáns
precedens a batyu ,a dakota,a beszélő majom ,az éhes ló,stb.

anonymand 2015.04.12. 16:22:03

@a nagy hohoohooo:

És lehetne még ragozni.
2014-ben is kaptak engedélyt kötvénykibocsátásra, amit "jobban teljesítettek".
Mivel kis honunkban a "jobban teljesít" megszokott kategória, nyilván ezért nem tűnt fel a felügyeleti szerveknek. :)

..."Szijjártóék még 72 milliárd forint névértékű állami részvényt is, amit a törvény egyébként tételesen tilt." - talán a legérdekesebb a dologban.
Nem időarányosan hívhatja le a költségvetési pénzeket, hogy egy ilyen hatalmas összeget csak úgy "fialtatnak"?
Ha nem köll a működéshez, akkor miért nem került átcsoportosításra például az egészségügy beszállítóinak kielégítésére?
Bármilyen szempont szerint közelítek a problémakörhöz, csak kérdések, újabb és újabb kérdések kerülnek elő.
Elfogadható választ még az "ellenzék" kérdéseire sem kaptunk, hát még a fel nem tettekre!

desw 2015.04.12. 16:43:45

@Nzoltan:

"A biztosító a lopáskárt ugyanúgy behajtja a becsületes emberektől, akiknél soha nem volt betörés. Itt semmi másról nincs szó, mint a bankok most már a lopásra is befizetik a biztosítást. jelenleg utólag"

Ja, ha VOLT (multidő!!) lopáskár ellen biztosításod, és akkor is csak legfeljebb a BIZTOSÍTOTT ÉRTÉKIG. Ha csak 5 millióig volt biztosításod, akkor bizony hiába panaszkodsz, hogy 10 milliós károd lett.

És a betőrés UTÁN hiába kötök biztosítás, a korábbi káresetekre nem fizet a biztosító.

dunántúli gyerek 2015.04.12. 16:59:17

Na kinél van a SZOPI KUPON?

Csak nem az összeszarásos nagykoalánál?

fifibá55 2015.04.12. 17:27:23

Ha a többiek pénzéből "kártalanítják" a sokmilliós befektetőket, akkor elvárható lenne, hogy azok hálából betegyenek valamennyit egy szolidaritási alapba, amiből a havi 70-80 ezerből élők kapnának egyszeri támogatást.

hauptrichter 2015.04.12. 18:36:29

Most mar nekem is NAGYON GYANUS a 30 m Ft-ra emeles: nagyon kivancsi lennek, milyen fideszes kotodesu fazonoknak volt ben ilyen nagysagrendben penze a Quaestornal --- akkor szoktak ezt csinalni. Uzenem a tobbi partnak: hajra, deritsek ki, az eredmenyen csak nyerhetnek...

fay rodisz 2015.04.12. 19:15:34

@desw:

És akkor is csak akkor, ha van számlád az ellopott értékről. Ha nincs, biztosító elvtárs széttárja a karját, hogy így jártál wazze, majd legközelebb elteszed a számlákat.

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.04.12. 19:20:59

@Igazsagoszto buldog seriff: orvos látott már? Állítólag a mondern gyógyszeres pszhichiátria csodákra képes.

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.04.12. 19:23:49

@maxval bircaman szerkesztő: te szájbatekert birkatetű, a 100 € a bankbetétekre vonatkozik EU-szerte és 2008 óta, nem a vállalati kötvényekre!!! Már megint hazudsz, te kérődző fenevad.

Ami meg a visszamenőleges jogalkotás tilalmát illeti, az MAGA az alapelv.

dunántúli gyerek 2015.04.12. 19:35:17

@Maxvall a kloáka:

'Ami meg a visszamenőleges jogalkotás tilalmát illeti, az MAGA az alapelv.'

- akkó nem kell fosni, az EUB, minden alapelvek orákuluma majd elkaszálja. Ja, mégse, hehe.

fay rodisz 2015.04.12. 19:58:15

@Maxvall a kloáka:

Hááááát, a csúti genetikai mutánsnál sem működik.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.12. 20:12:17

@Maxvall a kloáka:

"Ami meg a visszamenőleges jogalkotás tilalmát illeti, az MAGA az alapelv."

Nem éppen.

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.04.12. 20:14:12

@dunántúli gyerek: remélem, te azért érted, hogy mit akartál írni, dunántúli hülyegyerek.

@fay rodisz: naná, hogy leszarják az alapelveket, meg úgy általában mindent és mindenkit! Én csak annak a hülyeállat birkának reflektáltam.

empoftla 2015.04.12. 20:30:45

@maxval bircaman szerkesztő: Természetesen lehet visszamenőlegesen jogalkotni, módosítani, de csak ha az illiberális állam és eszmék profitálnak belőle.

anonymand 2015.04.12. 20:57:49

@maxval bircaman szerkesztő:

Romlok a memóriád.
Hogy ne kölljön fárasztani magad:
"Én utánanéztem.

"15. cikk
Senkit sem lehet bűnösnek nyilvánítani olyan cselekmény vagy mulasztás miatt, amely az elkövetés idején sem a belső, sem a nemzetközi jog értelmében nem volt bűncselekmény. Ugyanígy nem lehet súlyosabb büntetést kiszabni annál, mint amely a bűncselekmény elkövetése idején alkalmazható volt. Amennyiben a bűncselekmény elkövetése után a törvény enyhébb büntetés alkalmazását rendelte el, ennek előnyeit az elkövető javára érvényesíteni kell."
"Egyezségokmány II.
A Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmánya"
http://www.menszt.hu/layout/set/print/content/view/full/203"

Éppen alapelv.

anonymand 2015.04.12. 20:59:48

@maxval bircaman szerkesztő:

"Nem éppen." - de, éppen.

Kiemelem, hogy tudjad mit is köll(ene) értelmezni:
"Senkit sem lehet bűnösnek nyilvánítani olyan cselekmény vagy mulasztás miatt, amely az elkövetés idején sem a belső, sem a nemzetközi jog értelmében nem volt bűncselekmény."
Most már érted?

agyamputáltak 2015.04.12. 21:11:28

ez egy elég nagy szopóroller, de a létező, tényleges kötvényeket tulajdonlókat miért is kell kártéríteni BEVA alapon? esetleg felügyeleti-MNB alapon lenne mit keresni, csak ugye akkor el kellene ismerni a FELELŐSSÉGET, na meg elkezdenének piszkálni olyan információkat amelyek rendkívül kellemetlenek lennének a fidesz és a slepp számára. és akkor sok fideszesnek sittre kéne mennie. csak ahhoz kellene egy normális államműködés nyilván.

dr. mesterséges színezék 2015.04.12. 21:23:51

@maxval bircaman szerkesztő: "A visszamenőleges törvényhozás csak akkor baj, ha megkárosítja a polgárokat. "

Hogy ki a polgár, azt meg mindig is a fijuk döntötték el.

anonymand 2015.04.13. 03:41:46

@maxval bircaman szerkesztő:

Legelj tovább nyugodtan a magad csendességében.
A szövegértelmezést pedig bízd azokra, akiket Isten ésszel is megáldott.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2015.04.13. 16:10:44

@agyamputáltak: Szerintem azért, mert a BEVA kifizetésének az lesz az előnye a FIDESz számára, hogy utána el lehet kótyavetyélni haveroknak a lefoglalt vagyont.
@Ejjnye Bejjnye: Kíváncsi vagyok, hogy a sok devizahiteles mikor akarta beadni a közösbe, amennyivel kevesebbet fizetett a forinthiteleseknél, amg ment a szekér. Ők bevállaltak egy kockázatot egy előnyért, közülük egyeseknek bejött, másoknak nem. A Quaestorral se az a gond, hogy a magasabb hozammmal járó magasabb kockázat jött be, a hozam ugyanis nem volt annyival magasabb, és nem a kockázat jött be, hanem elcsalták a pénzt - esetleg nem teljesen függetlenül a FIDESZ és kormányszervei tevékenykedésétől.

Arcade Macho 2015.04.15. 00:48:22

egyetertek, de azert kiegeszitenem
lehet hogy uj info nem tudom...

tehat lesz olyan kotvenyes akinek a piramisjatekos kamatat is ki kell fizetni
ezt nagyon szepen meghoztak, hiszen elvarhato hogy a felelotlen embereknek nem csak a tokejet hanem a piramisjatekos tulzott kamatat is ki kell fizetni

a masik meg a hatar emeles(6milla->30milla), nem tudom hogy a visszamenoleges szabalyozas az miota lett elfogadott a patkany ellenzeknel, de jol emlekszem amikor Orbanek ilyesmivel geciztek anno, akkor az ellenzek nekiallt azonnal pofazni

Arcade Macho 2015.04.15. 00:55:35

@a nagy hohoohooo: nagyon helyes meglatas
egyreszt hogy ez a birca mekkora hatalmas nagy farok hat az eszveszejto, hogy akkor gond a visszamenolegesseg ha a polgarokat erinti rosszul, na mindegy ez tenyleg egy agyhalott buzerans ez a birka

a masik resze is jo volt a visszamenolegesseggel, ugyanakkor en ugy velem, hogy penzkifizetesnel lenne ertelme, hogy bizonyos emberek akik korabban elmentek pl. nyugdijba, es akkor elvagolagosan szolnak a kovetkezo napon levo embernek hogy szoppancs van nem nyugdijas penzeso, szoval az o esetukben a visszamenoleges penzelvonast en elfogadhatonak tartanam, hogy ne ez az elvagolagos penzmegvonas legyen, hanem hogy ezt legalabb 5-10 evre el lehessen huzni, hogy minden evben aki elment az egyre rosszabbul jarjon

Arcade Macho 2015.04.15. 01:18:24

sokan leirtak es egyetertek vele, hogy aki ostoba volt azt tenyleg nem nagyon kellene mentegetni
lasd gugli quaestor kotveny 2013 majusi kiszamolo.hu -s cikket, aki tenyleg a 100e -s mosogepet jobban leguglizza mint a tobb millios megtakaritasat az meg is erdemli ha elveszti a penze nagy reszet

valo igaz en ugy tartanam igazsagosnak ha ilyen imbecillis f@szokat tartunk fent mint mnb, penzugyi felugyeleti szervek akkor megerdemeljuk hogy az adonkbol is menjen valamennyi karterites, de ugy gondolom az etunt vagyon negyede meg pont okes lehet

azt meg a bankokat szopato fideSS intezkedesek ota tudjuk hogy a bankoktol beszedett zsetont is mi ugyfelek fizetjuk meg, ezert erthetetlen hogy a 6mio+ -t azok az embereknek is ossze fogjak dobni akiknek pl. annyi az osszes vagyontagya

Arcade Macho 2015.04.15. 01:24:58

444.hu/2015/04/14/a-fidesz-meg-a-quaestor-kartalanitasban-is-diszkriminal/

A törvényjavaslat névértéken kártalanítaná a károsultakat. Ez elég semlegesen hangzik, de valójában nagyon különbséget tesz kétféle Quaestor-kötvény, a kamatozó kötvények és a diszkontkötvények között:

“A kamatozó kötvények névértéke az elsődleges kibocsátáskori érték, míg a diszkontkötvény névértéke a lejáratkor kifizetendő összeg. Vagyis a törvényjavaslat azt jelenti, hogy a kamatozó kötvények tulajdonosai nem jutnak hozzá a kamatokhoz, míg a diszkontkötvények tulajdonosai még a jövőbeni hozamukat is felvehetik, beleértve a vagyonalapból történő kifizetés utáni hozamot is, egészen a diszkontkötvény valamikori jövőbeni lejártáig.”
-----

ez elegge massziv, na meglatjuk, hogy a fijjuk mennyire kreativak az utolagos modositocskakban, mert amit itten levagtak a vasarnapi nyitvatartassal, hogy meghoztak a midnenfele torvenyeket, igy most ebben az esetben is elvarhato lenne, hogy rendesen specifikaljak, hogy tok mindegy minek hivjak de token feluli osszeget semmikeppen nem kelene visszaadni
süti beállítások módosítása