Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.10.29.

Magyarság 70 milláért eladó!

Hakapeszi Miki

Újabb zseniális javaslat a "szerezzünk pénzt bárkitől, csak ne az IMF és az EU legyen" akcióterv keretében: kibocsátunk úgynevezett letelepedési államkötvényeket, s aki 250 ezer euróért vesz belőlük, rögtön jöhet gyönyörű országunkba életvitelszerű tartózkodásra. 70 millió forint, a hülyének is megéri.

Van hasonló a világban, amivel nincs is baj. Igazából az időzítés miatt lóg ki csúnyán a lóláb. Az elmúlt hónapokban ugyanis a magyar kormány végigtarhálta pénzért a fél világot. Lesajnáló tekintettel elhajtották őket mindenhonnan, az azeriek baltás barátunkkal még látványosan át is kúrták őket a palánkon, erre mi a reakció? Már tök mindegy, hogy ki jön, csak hozza azt a kibaszott gempát.

Rossz hírem van: épeszű pénzes ember ide nem jön letelepedni, de mióta ti vagytok hatalmon, üzletelni se. Aki meg telepedne, azt alig bírják átcsempészni a zöldhatáron és nem lesz pénze kötvényt venni. Hacsak nem kínáltok tehát irreálisan magas kamatot, bevonzva a kamuletelepülőket, nulla pénz fog ebből bejönni. De legalább minden eddiginél világosabban megmutattátok, mi a nagy nemzeti stratégia.

Úgy tűnik, ez a nagyarcú bagázs a végsőkig ragaszkodik a hülyeségéhez. Akár az überjófej Kim Dzsong Un-t lepippantanák 2 fillérért, csak nehogy olyanoktól kelljen pénzt kérni, akik cserébe elvárnának pár olyan dolgot, amit amúgy is célszerű lenne megcsinálni. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr474875507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem Penny hajója 2012.10.29. 13:36:22

Először azt hittem, hogy csak poénkodik a szerző...

VT Man 2012.10.29. 13:37:20

Mi is a baja a posztolónak?

Hogy senki se fog élni az új törvény adta lehetőségggel? És? Ez baj?

Zabaalint (törölt) 2012.10.29. 13:49:29

A következő az lesz, hogy aki hajlandó legalább egy megfelelő összegért állampapírt venni, annak nem nézzük honnan van rá pénze, így majd a maffia nálunk kezdi tisztára mosni a pénzét.

silent76 2012.10.29. 13:52:03

Nem értem, hogy miért baj az, hogy nem akarunk pénzt az IMF-töl. Pont miattuk vagyunk eladósodva. Nem inkább azokról kellene ilyen stílusban írni, akik miatt 1000 milliárd forint az éves kamatfizetési kötelezettségünk? Orbánék két és fél éve kormányoznak. Amikor Gyurcsány volt hatalmon, miért nem ömlött rá a szar 24 órán kereszül minden lehetséges hírközegböl?
Legalább valaki tesz valamit, de ahelyett, hogy elfogadátok, hogy most ök vannak hatalmon, egyfolytában csak a rosszat keresitek bármiben, amit tesznek. Nyugaton azért tartanak elörébb, mert az éppen aktuális ellenzék nem így viselkedik, mint ti.

mariska16 2012.10.29. 13:52:05

@VT Man: Nem az a baj, hanem egyáltalán valakinek ez az eszébe juthatott.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.29. 13:53:03

@VT Man: Szerintem az a baja a postolónak, hogy hülye alibitörvények születnek. És ez baj.

Oregon (TM) 2012.10.29. 13:53:24

Szerintem tévedsz. Sok uniós polgár jobban járna, ha a hivatalosan itt lakna, mint a hazájában. (csak az adók miatt). Lassan Monaco után mi lesz az egyik legjobb adóparadicsom európában. Csak ugye Monaco más réteget szólít meg, mert hazánk a felső-közép osztálynak zsír hely.

Ne károgj! Inkább csatlakozz Te is a felső-középhez! :P

Big-B 2012.10.29. 13:55:08

silent76: 6-7%-os kamaton eladott államkötvényen eladósodni sokkal jobb

szamarhegy 2012.10.29. 14:01:24

@silent76: És ki fizeti ki a 6-8%-os államkötvény kamatot és miből? Korrekt dolog 6-8%-os kifizethetetlen kamatspirált beakasztani? GDP 10% MNyP lové hol is van?
Tudom, hogy nagy a teher és az elmúlt 8 év, erről nincs vita, de a GDP 10% egyszeri Mnyp mellett lenyel az Állam évi 300 milliárd ex Mnyp befizetést, meg a különadók, ha nem lett volna -500 mrd.-és SZJA átrendezés, meg elköltve a semmire az Mnyp, akkor már 6x% államadósság körül lehetnénk, de a kóklerség eredménye, hogy se pénz se érdemi államadósság csökkenés, se növekedés....

Malachi 2012.10.29. 14:01:40

@silent76: már hogyhogy miattuk? pisztollyal fenyegették eddig az országot, hogy "vegyetek fel kölcsönt, különben..."? ne már.

VT Man 2012.10.29. 14:02:04

@ormány triktor:
"Szerintem az a baja a postolónak, hogy hülye alibitörvények születnek. És ez baj. "

Miért, jobb amikor a Fidesz igazi törvényeket hoz? :-)

dr Smittpálelnökúr 2012.10.29. 14:06:48

@Big-B: Ennek írhatsz bármit, úgysem érti meg. Az IMF rossz - neki eddig terjed a képessége, ha százalékokkal terheled, még rosszul lesz a végén.

Szevasztok 2012.10.29. 14:07:10

@VT Man: "Miért, jobb amikor a Fidesz igazi törvényeket hoz? :-)"

Ott a pont!

Lesből Támadó Szárítókötél 2012.10.29. 14:08:28

@silent76:

Komolyan van még valaki manapság, aki ezt a baromságot benyalja?

Azon még ugye nem sikerült elgondolkodni, hogy ha az IMF-nek tartozás szar dolog, akkor vajon a bárki másnak tartozás miért nem az? Miért jó nekünk, ha az IMF-kamatoknál magasabb kamattal járó államkötvényeinket a a kínaiak/azeriek veszik meg, és nekik tartozunk? Szimpla középiskolai matekkel megadható a válasz. Ha pedig azt is hozzávesszük, hogy Orbán maga ismeri el, hogy az IMF-en kívül hitelfelvétel évente(!!!) 100 milliárddal többe kerül, akkor mi a francról is beszélünk???

AZ ellenzékiség kapcsán pedig jobb, ha csöndbemaradsz. A jelenlegi ellenzék egy töketlen nulla, a FIDESZ ellenzékben sokkal nagyobb szart kavart, érdekes mód akkor nem kellett elfogadni, hogy más van hatalmon. Rövidtávú memória rulzik?

Malachi 2012.10.29. 14:12:38

@Lesből Támadó Szárítókötél: ne, elmagyarázom.

IMF = zs.-k
akkori ellenzék = komcsik

ezek így működnek, gondolkodni felesleges.

nemsirunk 2012.10.29. 14:14:22

Az EU helyében megtiltanám, hogy schengeni ország önállóan döntsön letelepedési és állampolgársági kérdésben. Mivel így szabadon mozoghatnak más ország területén, illetve igénybe vehetnek olyan kedvezményeket (pl vízummenteség) melyek csak az EU-s állampolgároknak járnak, így egy ilyen döntést mindenképpen a többi tagállam jóváhagyásához kellene kötni, illetve EU-s szintű döntés lenne szükséges.

c_de_berzsián 2012.10.29. 14:17:06

Ne keverjük már: a kölcsönFELVEVŐK miatt "vagyunk" eladósodva nem a kölcsönADÓK miatt.
Csak nekem világos, hogy úgy kell nem eladósodni, hogy nem kell felvenni a hitelt, főleg, ha tudom, hogy úgysem fogom/tudom/akarom visszafizetni?
Amúgy meg tegye fel a kezét, aki szeretne magának egy azeri hitelezőt!

moTmeN 2012.10.29. 14:17:35

@Oregon (TM): milyen adok alapjan jarna is jol melyik eus allampolgar? Jovedelemadot ott fizetsz, ahol dolgozol, fogyasztasi adot ahol fogyasztasz, vagyonadot, ahol a vagyonod van. (hiaba van pl. Mo.-on az allando lakcimem, attol meg dan jovedelemadot fizetek, dan afat, vagyonom meg nincs (amig a magyar onkormanyzatnak nem jut eszebe a 10M koruli magyar hazamat megadoztatni)

c_de_berzsián 2012.10.29. 14:19:40

Neeem... Ez talán üzenet az osztrák földbérlőknek: "van az a pénz..."

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.10.29. 14:21:22

Azért szerintem maffiózó körökben lehet érdeklődés a lehetőség iránt. Akinek legális forrásból van 70 milla befektethető pénze, az nyilván úgyse ide jön, de pl. egy orosz, kongói vagy jemeni keresztapa, ha máshol forró lesz a lába alatt a talaj, simán.

c_de_berzsián 2012.10.29. 14:22:08

70 milláért (bocs, ez így csúnyán hangzik, maradjunk inkább a 250 k€-nál) nem börtönözlek be ötévig terjedően

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.29. 14:23:53

@silent76:

Rég olvastam ilyen szép öntökönszúrást. :)

Zka77 2012.10.29. 14:24:19

@Oregon (TM): adóparadicsom? EZ a hely a világrekord áfával és skandinávokat verő adókkal? Hát a bérből élőknek biztosan nem...

873ujr3rk 2012.10.29. 14:28:37

@silent76: "Nem értem, hogy miért baj az, hogy nem akarunk pénzt az IMF-töl. Pont miattuk vagyunk eladósodva. "

kérlek nézz utána milyen kamattal veszünk fel most hitelt és milyennel kapnánk az IMFtől. ha sikerült összevetned a két értéket gyere vissza és kérj elnézést.

Elijah_Baley 2012.10.29. 14:28:38

kíváncsi vok, az eu mit szól ehhez?
mert amúgy ez hatalmas bíznisz a gazdag, de nem túl szabad posztszovjet vagy arab országokból érkező embereknek...

HomicideWatch (törölt) 2012.10.29. 14:30:28

Kanadában és ausztráliában is van ilyen

HomicideWatch (törölt) 2012.10.29. 14:33:21

@873ujr3rk:
Kérlek nézd meg mi a különbség a devizahitel és forinthitel között.
Miért vannak jobb helyzetben azok akik saját devizában vannak eladósodva.

Netuddki. 2012.10.29. 14:33:39

@silent76: "Nem értem, hogy miért baj az, hogy nem akarunk pénzt az IMF-töl. Pont miattuk vagyunk eladósodva."

Hát barátom aki többet költ mint ami a bevétele és hitelt vesz fel az bizony eladósodik. Ezért a hitelezőt okolni eléggé, khöm, unortodox gondolkodásra vall.

"Orbánék két és fél éve kormányoznak. Amikor Gyurcsány volt hatalmon, miért nem ömlött rá a szar 24 órán kereszül minden lehetséges hírközegböl?"

Már megint a gyurcsány. Nem tudtok már végre elszakadni tőle? Amúgy meg ömlött rá is a szar jócskán a fidesz oldalról. Most meg visszanyal a fagyi? Ráadásul nemcsak a gyurcsányhívőktől.
Habsburg Ottó mondta vala, hogy a nagyapja mindig arra tanította aki sárral dobálózik az bizony sáros lesz és ne csodálkozzon ha előbb-utóbb visszakapja.

"Legalább valaki tesz valamit, de ahelyett, hogy elfogadátok, hogy most ök vannak hatalmon, egyfolytában csak a rosszat keresitek bármiben, amit tesznek. Nyugaton azért tartanak elörébb, mert az éppen aktuális ellenzék nem így viselkedik, mint ti."

Muhaha! A szellemet bizony a fidesz és első titkára orbán viktor szabadította ki a palackból. De legalább valami pozitív eredményt fel tudnátok mutatni! Mindig is azt mondtam ha nem megy akkor szépen félre kell állni és olyanoknak átengedni a helyet aki meg tudja oldani a problémát. Különben csak erőlködés lesz a vége és szaros alsónemű...

Zka77 2012.10.29. 14:34:44

@HomicideWatch: kérlek nézz utána a deviza jelentésének, mert olyan, hogy "saját deviza" értelemszerűen nincs.

babakék 2012.10.29. 14:38:45

@silent76: Az aktuális ellenzék viselkedésével kapcsolatban ne felejtsük a fideszed 8 éves ellenzékiségét. A bukott 2002-es választás után csalást ordítoztak, holott Pintér és orbán voltak felelősek a lebonyolításért, de csalás,mert hisz nem ők nyertek. Aztán folyamatosan a demagógia és a hazugság, külföldön elítéltették Magyarországot - nem rikácsoltál. Aztán 2006-ban, mikor orbán a részeg csőcseléket küldte harcba. Tény. (Követségi iratokból már biztosan tudjuk,hogy benne volt a keze.) Aztán amikor 300!!Ft-os vizitdíjért ellehetetlenítette az egészségügy reformját, most nézd meg, hol vagyunk. És fizethetsz mindenért, NEM 300-at, hanem sokkal-sokkal többet. A tandíj ellenzéséről már nem is beszélve, pedig az havi pár ezer lett volna, most meg önfinanszíroző felsőoktatásról beszél a falusi. FÉLÉVENKÉNTI! 170ezer Ft-os tandíj van, amit persze nem annak hív ez az undorító féreg, de attól még az. Szóval miről hablatyolsz itt???? Nem érzed magad cseppet sem szánalmas zombinak?

silent76 2012.10.29. 14:41:35

@Lesből Támadó Szárítókötél:
Igen, van.
@babakék: NYUGODTAN SZEMÉLYESKEDHATSZ, AKKOR SINCS IGAZAD.

Zka77 2012.10.29. 14:43:02

@silent76: fantasztikus, meggyőző érvrendszer :)

becike4 2012.10.29. 14:45:09

@silent76: Hát baszod,kurva rövid a memóriád.Hír tv,Echo tv,Magyar Hírlap,stb akik napi 24 órában fikázták /teljes joggal/az előző mocsadék bandát.Mostanra ez kiegészült a nagy vezér orális boldogításával és a regnáló mocsadék bagázs hozsannázásával.Esetleg láttál a Célpontban a Közgépről oknyomozó riportot?

ketroot 2012.10.29. 14:49:57

@silent76:

"Nyugaton azért tartanak elörébb, mert az éppen aktuális ellenzék nem így viselkedik, mint ti."

Érdekes ezt olvasni.

Akkor szerinted milyen volt a Fidesz viselkedése 2010 előtt, ellenzékben?

Steppenwolf 2012.10.29. 14:50:14

@babakék: "külföldön elítéltették Magyarországot - nem rikácsoltál"

Te sem rikácsolsz most, amikor valóban elítélteti a jelenlegi ellenzék külföldön Magyarországot. Nagy jellem vagy, töki...

"Aztán 2006-ban, mikor orbán a részeg csőcseléket küldte harcba. Tény. (Követségi iratokból már biztosan tudjuk,hogy benne volt a keze.)"

Attól, hogy ilyeneket leírsz, még nem válik igazzá.

Az a havi pár ezer forint szemeszterenként 150 ezer forint tandíj volt. Jelenleg pedig nincs tandíj az olyan jellegű képzéseken, csak ahol már telítettek a munkaerőpiacon és nincs többre szükség belőlük.

The brain 2012.10.29. 14:51:18

Egy újabb okádék hangvételű trágyarakás.Csak lassan a tempóval mert lesz még kb. 9 és fél éveteket ilyen szarokat írogatni.Ámen

Kutchek (törölt) 2012.10.29. 15:00:06

Ez zseniális! :)
Mivel a válságnak köszönhgetően a zsidók egész lakóparkokat felvásárolhatnak, most a keresztény-nemzeti fajmagyar kormány akciós letelepedést is ad a tulajdon mellé.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.10.29. 15:01:49

@HomicideWatch:
Tudsz arról, hogy Eurókötvényről beszélünk?
Igen, most akarunk Eurókötvényt kibocsájtani, ami ugyebár nem saját valuta.

Mellesleg vicces, hogy a nem magyar állampolgárokat ki akarják zárni a földvásárlásból és közben hitelért (még csak nem is pénzért) árulják az állampolgárságot... És a szavazójog is vicces dolog.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.10.29. 15:04:10

@Lord_Valdez:
Helyesbítek, állampolgárságot nem adnak, csak letelepedésit.

Zebugatta 2012.10.29. 15:13:59

@silent76:

Kedves Silent76!

Néhány számszerű és racionális gondolatot megosztanék veled, de sok értelmét nem látom.

Nem látom értelmét, mert te hiszel abban amit a Zorbán és bandája tesz. A hittel szemben pedig nem lehet érvelni.

Ha nem tűnt volna fel senki nem mondja azt, hogy az emút nyócc év jó volt, sőt kimondottan nem volt az.

Azonban az elmúlt két évről azt mondani, hogy jó irányba mennek az ország ügyei kimondottan ostoba de legalábbis egy igen-igen tájékozatlan és a gazdasági összefüggésekhez nem értő emberről tanúskodik.

Kérlek vázolj már fel néhány konkrétumot arról amit a kommentetbe írtál. Mert így önmagába csak mantra.

Köszönettel.

Csak beugrottam 2012.10.29. 15:17:44

@Lord_Valdez: Azért csak célozgatnak arra az állampolgárságra is:

""Jelen javaslat azért köti az állampolgárság megszerzését állampapír-vásárláshoz, mert ezzel is segíteni kívánja az állam finanszírozását. A letelepedés ezen formája iránt folyamodók más közvetlen befektetései pedig élénkítő hatást fejtenek ki a hazai ingatlanpiacra, kereskedelemre és befektetési piacokra" - írta indoklásában Rogán Antal, Babák Mihály és Kapus Krisztián. "

Tamás András György 2012.10.29. 15:19:07

beengedni a kulfoldieket ne feljetek, jo lesz!

rókafogta 2012.10.29. 15:22:45

@silent76: Nem kell az IMF től a pénz ,igaz majd másoktól dupla kamatért! Mert az könnyebb vissza fizetni.......meglátjuk.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.29. 15:24:37

Ja, akkor a Merc. II. gyára miatt jó nagy hülye, na meg a többi is aki idejött?

Egyre jobban rájövök, profi ez az Orbán, ez pld. nagyon jó ötlet. Nyilván ezért nem tetszik a ballibsiknek.

Sham (törölt) 2012.10.29. 15:25:11

@silent76: Te egy igazi nagy marha vagy... Te még mindig ezt nyalod??
Már lassan viszi a kormány mindened, de te még most sem veszed észre?? Idióta.

rókafogta 2012.10.29. 15:26:55

@c_de_berzsián: Van aki szeretne, tízet is(onnan el lehet lopni)

rókafogta 2012.10.29. 15:28:45

@Big-B: Hát még majd a 9-11% -os on milyen fasz....lesz!(remélem csak a békemenetesek unokái fogják fizetni)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.10.29. 15:29:14

@Oregon (TM): Ne fárassz. Akinek van 70 millája, az marha lenne idejönni... Ez a pénz minden ország mércéje szerint sok, ha az átlagpolgárt nézed...

csak egy néző 2012.10.29. 15:30:44

@Steppenwolf:
"Aztán 2006-ban, mikor orbán a részeg csőcseléket küldte harcba. Tény. (Követségi iratokból már biztosan tudjuk,hogy benne volt a keze.)"Attól, hogy ilyeneket leírsz, még nem válik igazzá.
Neked van cáfolatod rá,hogy nem volt benne a viki keze?Vajon most miért is kap a Fradi pár méterrel odébb új stadiont.Tudod a mondást? Igéret szép szó,ha betartják,Nem tudom,hogy jártál e egyetemre,de mit szóltál volna,ha a szocik eldöntötték volna helyetted,hogy mit tanulhatsz???

Anti Anyag (törölt) 2012.10.29. 15:36:43

@molnibalage: Nem egészen. Van akinek megéri a dolog. Különben sok országban van ez. Belengeted a lóvét és már ütik is a pecsétet. Pld. USA, Kanada.

Problémázni pedig nem értem miért kell ezen, ha nem jön senki, akkor nem mínuszos lesz az egyenleg, hanem nulla.

FPéter 2012.10.29. 15:45:04

@Zabaalint: ez nem a "következő" lesz. Ez már a most.

balfék 2012.10.29. 15:51:39

És hetven milláért a turulba bele lehet születni?

makacs szennyeződés 2012.10.29. 15:54:39

@Anti Anyag: "Különben sok országban van ez. Belengeted a lóvét és már ütik is a pecsétet. Pld. USA, Kanada.

Problémázni pedig nem értem miért kell ezen..."

jé, hirtelen milyen liberális lett minden fideszes!
:D

halaloszto 2012.10.29. 15:55:15

Ez milyen fasza lesz!

1. 70 millaert megvan az allampolgarsag, utanna lehet foldet venni rogyasig. Aki komolyan gondolja az orszag felvasarlasat, annak egyel kevesebb gond.

2. mondjuk egy drogbaro ha vesz allampolgarsagot, akkor utanna kiadjuk az eredeti hazajanak? vagy nem adjuk ki, mert magyar?

Vajk

makacs szennyeződés 2012.10.29. 15:58:21

@balfék:
hát hogyne!

tudod, a sok idegenszívű fölvásárló mostantól rovásírásos nagyonmagyar lehet, mivel tőlük nem-gonosz hitelt vehetünk fel.
(jóságos hitelt, nem a gonosz fajtát.)

rókafogta 2012.10.29. 15:58:22

@makacs szennyeződés: Nem problémátunk , ha 3% kamatra lehet államkötvényt venni! Annyiért meg senki nem fog ,tehát "olcsó" hitel 9-10% ért

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.29. 16:08:04

A cím demagóg. N em magyarságot árulnak, hanem állampolgárságot. Ez teljesen szokványos dolog.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.29. 16:10:42

@nemsirunk:

"Az EU helyében megtiltanám, hogy schengeni ország önállóan döntsön letelepedési és állampolgársági kérdésben."

Abszurd ötlet. A cél a dolgokat minél alacsonyabb szinten intézni, s nem mindent központosítani.

nandras01 2012.10.29. 16:17:56

@Anti Anyag:
"Ja, akkor a Merc. II. gyára miatt jó nagy hülye, na meg a többi is aki idejött?"

na, akkor gyorsan kezdd el mesélni, hogy mely komoly beruházás jött ide orbán kedvéért?*
ha esetleg nem tudnád, az merci pl. az gyurcsány idejében jöve el :)

*hoppá, majdnem elfelejtettem a cicatáp gyárat :)

LallyPop 2012.10.29. 16:29:37

Hát bármily fura, éppen most jönnek a legdörzsöltebbek befektetni. Ma 15 milláért lehet Pesten felújítandó 100 nm lakást venni, 4-5 éve felújítva (+4 milla) ezek 30ért mentek, és nagyszerüen bérbe is adhatók.

Venni nem akkor kell amikor minden rózsaszín, akkor eladni kell. És nem kellene posztolni apróért.

2012.10.29. 16:50:24

állampolgárság eladó, ár megegyezés szerint.
érdeklődni 'abszurdisztán' jeligére a kiadóban

Anti Anyag (törölt) 2012.10.29. 16:51:44

@makacs szennyeződés: Én nem fideszes vagyok, hanem jobbos. Nálunk nem úgy van mint nálatok.

fuhur 2012.10.29. 16:52:24

@silent76: "Nem inkább azokról kellene ilyen stílusban írni, akik miatt 1000 milliárd forint az éves kamatfizetési kötelezettségünk?"

Cikk azokról az unortodox zsenikről szól akik miatt évente ~100 GHUF al több kamatfelárat fizetünk, csak azért nehogy ne Viktornak legyen igaza. És persze azért mert nekik megéri, hogy mi rosszabbúl éljünk annak érdekében, hogy a Don emberei nyugodtan talicskázhassák ki a Seychelle szigetekre a közpénzt.

De egyébkét igazad van Gyurcsány a hibás.

becsoccsent 2012.10.29. 16:55:27

@babakék: "A tandíj ellenzéséről már nem is beszélve, pedig az havi pár ezer lett volna, most meg önfinanszíroző felsőoktatásról beszél a falusi. FÉLÉVENKÉNTI! 170ezer Ft-os tandíj van, amit persze nem annak hív ez az undorító féreg, de attól még az."

elnezest, hogy beleszolok, de en felevenketi 2x ( ketszer ) 300.000.- ( haromszazezer ) forintos nemtandijrol is tudok sima ketszakos tanarnal.

TANARNAL.

alekiborg 2012.10.29. 16:58:05

@silent76: egy kerdest engedj meg: ha te hitelt veszel fel, akkor a bank miatt vagy eladosodva?

mert szerintem magad miatt

fuhur 2012.10.29. 17:00:56

@halaloszto: "mondjuk egy drogbaro ha vesz allampolgarsagot, akkor utanna kiadjuk az eredeti hazajanak? vagy nem adjuk ki, mert magyar?"

Az attól függ, hogy az eredeti hazája mennyi államkötvényt vesz. Persze ezek olyan hülyék, hogy a baltásért se kapták meg a kialkudott pénzt. Pedig az jó üzlet lett volna 3000 GHUF egy szimpla náci gyilkosért. Ennyiért még a KDNP-t sem zavarta, hogy muzulmánok gyilkolnak nálunk keresztényeket.

ZX 2012.10.29. 17:25:57

Ha én lemondok az állampolgárságról akkor kapok 70 millát? Aztán majd hazajövök, ha nem ezek a patkányok lesznek hatalmon.

W123qp 2012.10.29. 17:35:40

@Anti Anyag:
Valszínüleg a Merciben dolgozhatsz, soron kb. 700€-ért, vagy nem soron talán a duplájáért. Szerinted miért jön ide a II. ütem?

Bár én nem láttam senkit, hogy dolgozna a II. ütemen.

Kivancsi 2012.10.29. 17:37:38

ez en allampolgarsagom , szemelyim, hazam, autom es 15M adossagom felaron elado!

nekem csak 35M-t kell a kezembe nyomni es elhuzok nyugatra...

az uj vevo meg elvezze ezt a szemetdombot a politikusainkkal egyutt... meg fizetheti hiteleimet...

en meg majd jot rohogok az omladozo kapitalizmus romrairol visszanezve erre felazsia bandara:):)

LallyPop 2012.10.29. 17:39:32

@W123qp: 7végén voltam a pénzügyi igazgatónál, Kecskemétre költözött a családdal együtt Frankfurtból, 300 német családdal. Szóval nem 2 hétre terveznek.

mohaa 2012.10.29. 17:57:30

@Ándi bácsi: @Anti Anyag: II. ütem, aha.
Az eredeti zöldmezős beruházás értéke 150Mrd Ft volt, az ún II. ütem ennél nagyságrendekkel kisebb. Szimpla kapacitásbővítésről van szó. És ráadásul nem orbánék érdeme ez sem. Egy ilyen gyár esetében törvényszerű, hogy a nyitást követően felfuttatják a termelést. Ugyanúgy, ahogy közvetlen a nyitást követően még nem termelnek 3 műszakban sem. Esetleg az is a tündérmese része lehetne, hogy elindult a harmadik műszak! orbán és a féleszű eltolcsy ezt is elintézte! Muhaha.

LallyPop 2012.10.29. 18:02:30

@mohaa: Elég komoly infóid vannak, ahhoz képest Eckhardt pénzügyi igazgató úr a vacsorán nyitott kédésként kezelte a folytatást, attól függően hogy alakulnak a Mercedes eladásai globálisan....:)fingja nincs róla lesz-e és mekkora bővítés, és én nem újságíróként beszélgettem vele mert a lánya régi barátom. Jó hogy ebbe is pártpolitikát keversz.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.10.29. 18:57:56

@VT Man: nem baj. szar, értelmetlen, betarthatatlan, a földesurakat,a nemességet szolgáló, a parasztokat, napszámosokat a végsőkig szopató törvényből van épp elég, eggyel több vagy kevesebb egyáltalán nem számít.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.10.29. 19:02:48

@silent76: te beszélsz ellenzékről, te nyomorult? a most hatalmon lévő gazdasági analfabéta maffia pofátlanul be sem járt 8 évig a parlamentbe, szavazáskor meg se jelentek, minden erejükkel csak gátolták és blokkolták a kormány munkáját, miközben uszították a jobbikot meg az embereket egymásnak, elnéző mosollyal hallgatólagosan támogatták a zsidózást, cigányozást, és akár polgárháborúba is sodorták volna az országot csak a kibaszott hatalmat megkaparintsák. 8 évig azért nem történt előrelépés, mert ez a gedva, nyomorult fidesz maffia minden erejével blokkolt minden értelmes lépést, AZOKAT IS AMELYEK AZ ORSZÁG ÉRDEKÉT szolgálták volna, egyszerűen azért, mert a saját korrupt hatalombasegítésük felülírt mindent. Miután a szocialistákat tehetetlenné szivatták, azok nyilván azt gondolták, hogy akkor basszátok meg, és szépen begyűjtötték a zsetont mielőtt besüllyedtek. Tessék, most itt a teljhatalmú fidesz orbán papával, aki mindenféle zűrös, sittes alakoktól koldul pénzt, mert az átlátható, követhető, civilizált, európai értékrendbe tartozó nyugati rendszerek követelményeit nem akarják elfogadni, mert akkor nem tudják magukat két pofára tömve dagadtá lopni magukat. nemzeti kormány? lófasz, keresztény-maffia kormány ez, olasz fasiszta mintára. foci, maffia, gyerekdugó papok, forze italia, hajrá magyarország!

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.10.29. 19:10:07

@nemsirunk: szép világ lesz, amikor mindenféle kétes hírű pénzes bűnözők magyarországot használják majd ugródeszkának hogy átmentsék a feketén szerzett pénzüket. a baltás gyilkos csak finom ízelítő volt ahhoz, amilyen világot a fidesz maffia a magyaroknak szánt. persze, a felső közép a fallal körülvett háromszintes villájában a budai hegyek tetején nem fog bajba kerülni, ahogy valaki írta, nekik jó.

lassan eljutunk a brazil városok szintjére, ahol az utca egyik oldalán drótkerítés mögött élnek a gettóban a sötétbőrűek, a szegények, szolgák, napszámosok, a másik oldalon meg csillogó üvegpalota tetején úsznak a medencében a fidesz-felső-középosztály napbarnította, svábos arcélű pártkatonái a zsidómentesített komplexumokban.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.10.29. 19:12:49

@HomicideWatch: az usában is van befektetői vízum, viszont megszabják, hogy milyen országokból jelentkezhetnek befektetők.

magyarország nincs a kedvezményezett országok között, ellenben kazahsztan és azerbajdzsán igen!

travel.state.gov/visa/fees/fees_3726.html

W123qp 2012.10.29. 20:57:03

@Ándi bácsi:
Nem is mondta senki, hogy rövid távra terveznek. A 300 német család java része már egy ideje itt dekkol, ahhoz képest, hogy a VOLT személyügyi igazgató, azt mondta 2 év múlva az összes német hazahúz. Ezzel szemben újak jönnek.

Amúgy meg az előbb mondtad, hogy lesz II. ütem, most meg már a pénzügyi igazgató sem tudja. Sebaj, majd Matolcsi küldd egy mélt, hogy legyen. Ez némileg ellentmondásos...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.10.29. 23:46:54

@Anti Anyag: A probléma nem a "veszteség". Az, hogy mutatja, hogy kedves vezetőink:

ad 1. Semmi jó ötletük nincs.
ad 2. A valóságtól teljesen elszakadva, egy II-os dimenzióban élnek már.

Mert ilyen hülye ötlete csak így támadhat valakinek...

babakék 2012.10.30. 06:50:19

@Steppenwolf: A tökin jót mosolyogtam. Lány vagyok. És NEM fideszes - és más párt - brosúrájából szoktam tájékozódni, véleményt formálni, hanem a saját tapasztalataimból. És velem nem tudod megetetni, amit a "nyeretlen kétévesekkel" próbálsz. Én felnőtt vagyok már régóta, gondolkodó ember is régóta, és sem a vörös, sem az azoknál sokkal rosszabb narancskomcsik nem fogják velem elhitetni azt, amiről tudom - mert megéltem és megtapasztaltam - hogy hazugság. És emlékszem is. A memóriám jó, 2006-ra, és vizitdíjas-tandíjas népszavazásra is emlékszem, sőt korábbról a Bokros -csomag fidesz általi folyamatos mocskolására is,pedig az első ciklusukban abból tudtak osztogatni vezéredék.Most meg matolcsy dupla akkora megszorítást adott ajándékba, mint a szidott Bokros. Szánalmasak vagytok, bár lehet, hogy pénzért csináljátok,amit csináltok, akkor meg erkölcstelenek.

silent76 2012.11.05. 11:16:27

@rókafogta: Én most tényleg, mindenféle trollkodás nélkül kérlek, hogy magyarázd el nekem, miért is jó nekünk, ha az IMF-től veszünk fel hitelt. Tényleg nem látom, miért is kell nekünk az IMF pénze. Az addig rendben van, hogy az államkötvény kamata 6% körül van, viszont mivel az inflációnk meg 6% fölötti, ezért nagyjából negatív reálhozamra veszik az államkötvényeket jelenleg... Az IMF ugye EURO-t ad, az EU kamatlába pedig ha jól tudom, 0,75% körül van. tegyük fel, hogy 4%-ra kapunk hitelt, akkor ugye 3,25% reálkamatot fizetünk (és ott az árfolyamkockázat, amivel vagy jól járunk, vagy nem, ezt senki nem tudja megjósolni előre). A másig dolog, Ft-ban mindig is fizetőképesek leszünk, EURO-ban ez koránt sem biztos. most akkor miért kell nekünk IMF hitelt felvenni? Miért kell a pénze?

silent76 2012.11.05. 11:17:06

@873ujr3rk: Én most tényleg, mindenféle trollkodás nélkül kérlek, hogy magyarázd el nekem, miért is jó nekünk, ha az IMF-től veszünk fel hitelt. Tényleg nem látom, miért is kell nekünk az IMF pénze. Az addig rendben van, hogy az államkötvény kamata 6% körül van, viszont mivel az inflációnk meg 6% fölötti, ezért nagyjából negatív reálhozamra veszik az államkötvényeket jelenleg... Az IMF ugye EURO-t ad, az EU kamatlába pedig ha jól tudom, 0,75% körül van. tegyük fel, hogy 4%-ra kapunk hitelt, akkor ugye 3,25% reálkamatot fizetünk (és ott az árfolyamkockázat, amivel vagy jól járunk, vagy nem, ezt senki nem tudja megjósolni előre). A másig dolog, Ft-ban mindig is fizetőképesek leszünk, EURO-ban ez koránt sem biztos. most akkor miért kell nekünk IMF hitelt felvenni? Miért kell a pénze?

rókafogta 2012.11.05. 15:19:24

@silent76: Miért az államkövényeket a piacon Forintért adjuk? Ill. a kamatait Forintban fizetjük.Egyáltalán nem okoskodni akarok szarok az IMF re ugyan akkorát mint más de biztos vagyok abban ,hogy továbbra se forintban vesszük fel a hitelekt(mer ugye veszünk fel) és úgy gondolom minnél rosszabb a megítélésünk annál magasabb kamatra (gondolom a jelenlegi adósságunk se csak IMF adósság) Egyábként a hitelezőknek kell a Forint? Gondolom a hitel állományunk 80% külföldi befektetők kezében van , nem magyar befektetők kezében.Nem akarok senkit se meggyőzni de sajnos a tények azt mutatják nem azért nem kell nekünk az IMF mert "drága" egész másért nem kell.És a másik "meggyőződésem " hiába akrnánk kifizetni a belső tartalékokból(bevételekből) nem tudjuk kigazdálkodni (max irtózatos nyomor árán eljutunk a régi Románia szintjére) sajnos csak részben hitelekkel tudjuk kiváltani a hiteleinket valahogy röviden: olcsó és kedvező hitel befektetésével munkahely teremtéssel piaccal stb.Ha csak fizetünk erőn felűl annak rossz vége lesz.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.05. 19:44:57

@silent76:
Én el tudom.
"Az addig rendben van, hogy az államkötvény kamata 6% körül van, viszont mivel az inflációnk meg 6% fölötti, ezért nagyjából negatív reálhozamra veszik az államkötvényeket jelenleg... "
Nem negatív a reálhozam, csak kicsit pozítiv. Viszont pár dolog hiányzik a képletből.
Az egyik, hogy infláció csak nem rég lódult meg és az állampapír piac nem alkalmazkodik végtelen sebességgel. Ha az infláció tartós marad, akkor a hozamok követni fogják.
A másik, hogy az állampapír piacok most nyugodtak, ezért viszonylag alacsonynak mondhatók a hozamok. Ez viszont nem tudni, hogy meddig marad így. Ha van egy IMF megállapodásunk, akkor a hozamaink alacsonyak tudnak maradni, mert a befektetők biztosak abban, hogy van miből fizetni. Ha nem lesz megállapodásunk, akkor a befektetők elbizonytalanodnak és nem maradnak 6% körül a hozamaink. A jelenlegi hozamaink nem kis mértékben köszönhetőek annak, hogy a befektetők bíznak abban, hogy lesz megállapodás.
Harmadrészről elfeledkezel azzal, hogy a legnépszerűbb állampapír termékünk az, amelyik az infláció + 5%-t ígér. És arról is, hogy a kormány mostanában tervezte euró alapú 5%-s kamatozású kincstárjegy kibocsájtását. Ezt olyan kétségbeesetten, hogy ennek jegyzéséhez adta volna ajándékba az állampolgárságot.
Az a bizonyos Forintban mindig fizetőképesek vagyunk dolog igen megtévesztő. Kifelé a meglévő hitelekre nézve ez igaz, de újonnan felvevendő hitelekre nem. Pont azért, mert a magas infláció beépül a várakozásokba és a hozamelvárásokba. Azokra nézve csak egyre gyorsuló ütemben emelkedő inflációt feltételezve igaz.
süti beállítások módosítása