Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.11.05.

A többiek fizetik ki a MÁV ÁBE tagok sarát

Szárnyathy Géza

Eötvös cirkuszt megszégyenítő módon ismét sikerül Matónak megszívatnia a komplett biztosító szektort: van másiiiiiik, vigyorogja a képünkbe. Jó hát ez most nem egy új adó, csak a bedőlt MÁV ÁBE által hátrahagyott szemétdomb rekultiválása. A MÁV-os ügyfelek hónapok óta várják, hogy benyújtsák végre a törvényjavaslatot, amely a függőben lévő káreseteket hivatott rendezni. Az nyilván nem volt járható út, hogy a károkozók nyakába varrjanak milliós tételeket, a tervekben ezért az szerepelt, hogy magánszemélyek százezer, cégek 200 ezer forintig vállalják a felelősséget maguk, a többin meg osztozik az állam és a MABISZ.

Na ehhez képest ezt sikerült megalkotni: "A Javaslat szerint az igényeket csak a MÁV ÁBE-val szemben lehet érvényesíteni, biztosítva ezzel a károkozás időpontjában biztosítási fedezettel rendelkező károkozó lehetőség szerinti mentesülését a velük szemben közvetlenül támasztott igények vonatkozásában." A szöveg többi részében egyértelműsíti, hogy a kárt a MABISZ fogja kifizetni, pontosabban a biztosítók piaci súlyuk arányában tesznek bele zsét a kártalanítási alapba.

Vagyis lószart se kell fizetniük az ügyfeleknek és az államnak. Ezt én baromira sajnálom. Nem azért, mert a bunkaja megérdemli, bezzeg én fizettem a kurva drága kötelezőt. Nem, nem ezért. Hanem azért, mert megint sikerült valamit úgy megoldani, hogy csak az a tanulság, szarni kell mindenre, majd valaki megoldja, kifizeti, ellapátolja helyettünk.

Igen, a MÁV ÁBE ügyfelek át lettek verve, elvégre senki sem mondta el nekik, mit jelent az a fogalom, hogy egyesület. Ezért mondjuk pont megérdemelnének egy tockost, mit gondoltál, az az "E" mi a faszt jelent, mégis a többi társaság Zrt.-jéhez képest? Azért kevésbé, hogy kilopták a seggük alól az egész céget - ez szívás. Vagy szemétség, mert a rohadék állam hagyta.

De hát ez van, bassza meg! Ez nem bosszú vagy kárörvendés. Egyszerűen: ott van-e a neved a lap alján vagy nincs ott? Ott van. Akkor sajnos kötöttél egy szerződést, s a benne foglaltakért te vagy a felelős. Akkor is, ha átbasztak, akkor is, ha nem erről volt szó, akkor is, ha te nem tehetsz semmiről. Ez nem jelenti azt, hogy ott kell hagyni a testedet kiszáradni a sivatagban, arra hivatkozva, hogy te akartál piramisokat nézni. De jelenti azt, hogy nem sétálhatsz el.

És nem csak te, az állam se, hiszen ő hagyta, hogy ez a szutyok cég, bocsánat, egyesület idáig jusson, és vérbe szívasson ügyfeleket - például téged - és vétlen autósokat egyaránt. Nem, nem kell, hogy milliókat fizess ki, ez nyilván nem is lehetséges, s nem is cél senki egzisztenciáját megingatni. De valami tanulópénz járna. Mert most te vagy a királycsávó, aki duplán jól járt, a többi meg szimpla lúzer. Az a százas, ami az eredeti javaslatban volt, megtanítana mindenkit, hogy a felelősség nem hárítható át azzal a szöveggel, hogy engem nem érdekel a szabályozás mikéntje. Érdekeljen, mert aláírtad. Ha valakinek a pénz előteremtése komoly megterhelést jelent, az kérhessen mérséklést az államtól, de valamit fizessen a károkozó.

Nem kell mentegetni a MABISZT sem, de az azért még sincs rendjén, hogy azok a tagok szívjanak és fizessenek, akik nem voltak befolyással a szabályozásra és akik normálisan működnek. Aki ezt elbaszta, az az állam, illetve a PSZÁF, miért is fizessen akkor a MABISZ - közvetve mindenki, akinek biztosítása van?

Ez a megoldás annyira tipikus és annyira idegesítő. Felvettél devizahitelt és ráfaragtál? Nem baj, az állam majd kisegít (ja, végtörlesztéssel, ami speciel rajtad kurvára nem segít). Szénné adósodott az önkormányzat? Sebaj, majd az állam a felét elviszi és újratárgyalja. Tuti kötelezőbiztosítást kötöttél és beszoptad? Szarni rá, majd valaki rendezi. Lépten-nyomon az a tanulság, hogy nem kell itt felelősséget vállalni semmiért. De akkor milyen alapon várunk el bármit is másokkal szemben?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

57 komment

Címkék: MÁV ÁBE

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr204890214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tamasss 2012.11.05. 19:58:02

Szívemből szóltál.

Tamás András György 2012.11.05. 20:05:27

es meg a mav-abe szimpatikus vezerigazgatojat is megurcoltak.

Mérges 1234 2012.11.05. 20:24:13

Dettó, mint a devizahitelesdi. Rekviráljuk a Kádár rendszert, közben meg csodálkozunk, hogy az átlag po'gár egyre hülyébb, de nem baj, nagybácsi minig helytáll.

Tényleg kellett volna valami önrész.

leaping cat 2012.11.05. 20:25:16

Először is, az egyesületi forma ugyanúgy korlátozott felelősséget jelent, mint a Kft. vagy Zrt.

Másrészt, az tévedés, hogy az alacsony díjak miatt került bajba a MÁV_ÁBE, egyszerűen ellopta a péntzt a management, ami évekig folyt az állami felügyelet szeme láttára.

Harmadrészt, az árak akkori letörését minden biztosított a mai napig élvezi. Hogy számokat is mondjak, én az Allianznál voltam, kb 80 eFt éves díjjal, a MÁV-nál ez lement 60-ra, majd amikor váltani kellett, a KH még alacsonyabbat adott. Jelenleg ismét az Allianznál vagyok, éves 20 eFt-tal, ami az akkori bónusz mellett sem lenne több 35-40 eFt-nál. Verseny nélkül nem itt tartanánk. (Egyébként én nem okoztam kárt amíg MÁV-os voltam)

csavari 2012.11.05. 20:41:53

Mielőtt megírta volna ezt a baromságot a cikk szerzője nem ártott volna ha utána néz az eseményeknek! Az elsődleges felelős a pszaf aktuális vezetője mellett a rézműves aki akkor bitorolta a pénzügyminiszteri posztot! Amikor az első ügyfélpanaszok megjelentek "kivizsgálták" a biztosítót és a pszaf nagy pofával bejelentette, hogy minden rendben van a biztosítónál! Miért az állampolgár a hibás azért ha hisz az állam szervének ami felügyeli az egész pénzügyi szektort? A rézműves mint a pénzügy első számú felelőse miért nem csinált rendes vizsgálatot? A másodszori vizsgálat alkalmával fizikailag is ott téb-láboltak a pszaf emberei, vajon mit csináltak, mennyi csúszott a zsebükbe? erről kellene cikket írni szárnyathy géza elvtárs vagy talán neked is csurrant-cseppent?!

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.05. 21:01:02

@csavari: a pszáf 2008 nyarán beismerte, hogy hibázott, mert inkább a békességre törekedett, holott már akkor látták, hogy gondok lehetnek, de szartak rá. Olvasd el még egyszer a posztot, és talán megérted, miért felelős szerintem az állampolgár, elég világosan beleírtam. De ha mindebből te azt a következtetést vonod le, hogy én a pszáfnál dolgozom és ott engem megkentek, akkor furcsa alak vagy. Az meg hadd legyen már az én döntésem, hogy miről írok. Majd ha te leszel a főszponzor.
@leaping cat: ez van a szövegben: Azért kevésbé (érdemelnek tockost), hogy kilopták a seggük alól az egész céget - ez szívás. Vagy szemétség, mert a rohadék állam hagyta.

hydrazen 2012.11.05. 21:17:19

Őszintén? Pont leszerom, hogy ki fizeti meg a károm amit a MÁV ÁBE csődje előtt 2 hónappal okozott egy hülye picsa. Nyugodtan utaztunk a családommal, egy szép szombat este amikor is úgy döntött, hogy ő márpedig nem adja meg az elsőbbséget. Az eredmény: rémület, síró gyerek, vérző száj, tk-s 3 éves autó. A kár 2.7 millió. Máv csődöt jelent, bíróságra járkálás indul. Károkozó beperel. Per megnyer. Károkozó nevén semmi, melója nincs. Tartozás behajthatatlan. Ez normális? 22 éve van autóm. Mindig volt biztosításom, kötelező és casco is. Soha nem a legolcsóbbat választottam, hanem a megbízhatót. Miért én szívjak ezzel?

Mr. Waszabi 2012.11.05. 21:30:51

Úgy gondolom, hogy nem csak a biztosítási díj számít a megkötésnél, hanem az is, hogy a választott intézmény fog-e fizetni, ha arra kerül a sor. A KÖBÉ-sek már megszívták ezt pár éve, amikor a szervizek nem fizetés okán nem voltak hajlandóak hozomra megjavítani a sérült gépjárműveket. Addig jutottak, hogy ha balesetnél kiderült, hogy a károkozónak KÖBÉ-s biztosítása van, simán megverték a helyszínen.
Ideje, hogy megtanulják az autósok, hogy nem csak a díj számít, de a szolgáltatás minősége is.
A MÁV szélhámossága után meg miért is nem az állam fizet? Hisz az ő tulajdona a cég és leányvállalatai. Miért a MABISZ, illetve a rendesen gazdálkodó biztosítók viselik egy pernahajder biztosító károkozásait?

Mr. Waszabi 2012.11.05. 21:31:51

Ez a chrome milyen hülye. Vagy 3 a magyar igazság? Ennyire érzékeny volna? :)

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.05. 21:43:15

@Mr. Waszabi: A MÁV-nak semmi köze a biztosítóhoz, valamikor a megalakulásakor még volt, de utána teljesen szétváltak. Vagyis nem a vasúttársaságé volt még részben sem. Idegesek is voltak a bakterok, mikor a botrány kirobbanása idején elkezdték őket kérdezgetni. Ez is érdekes, az ÁBE simán visszaélt azzal, hogy az emberek azt gondolták, ha van Vasutas nyugdíjpénztár meg egyéb bizbasz, akkor biztosítója is lehet. A vasút meg hagyta.

NIKI LAURA 2012.11.05. 21:47:08

Erről a Pszafról,illetve Binder Pityesz tekintetes szóvivő urról egy pár éves cikk jut eszembe,a "zugügyvéd"blogban jelent meg.

Egy biztositottnak ellopták a kis repülőjét Bajáról,asszem a Hunginál volt biztositva.

Persze e biztositó szokásosan háritott,majd a fickó a pszaf segitségét kérte.
Arra persze nem gondoltak,hogy felveszi a beszélgetést,majd a biróságra beadja bizonyitékként.A telefonban elmondták neki,hogy a biztositó tisztességtelen volt,de a kiküldött határozatban-mily meglepő-a biztositót védték !

Mikor kiderült,hogy felvette a beszélgetést,Binder kikelt magából,és felhivta a manust,elkezdte fenyegetni!

Aztán váltott,előadta saját sztoryját,hogy egyszer őt is átbaszta a biztositó,mert valami kára volt anno,és a kárszakértő nem tudta megkülönböztetni az ingatlant az ingoságtól..úgy hogy ne kavarjon,törödjön bele.
A PSZAF egy gittegylet,milliós fizetésekkel a jogászok,és bár a banki ügyfelek védelmében kezdenek egy kicsit tenni,a biztositók ellen azonban NEM MERNEK FELLÉPNI!

Faby 2012.11.05. 21:50:35

@Szárnyathy Géza: Igazad van, és még sincs.

A károsult szemszögéből, hogy az ő kárát valakinek meg kell térítenie, legvégső esetben a károkozó elővehető. De!
Az, aki az akkori jogszabályi, felügyeleti környezetben eleget tett a törvényi kötelezettségének, kötött egy kötelező felelősségbiztosítást (hiszen kötelező volt) az miért tehet arról, hogy az a biztosító társaság, mely törvényesen, a felügyeleti szervek által engedélyezve kínálta a szolgáltatását, egyszer csak huss, elszállt? Ő betartott minden előírást, miért ő szívjon?
Nem egyszerű ez.
Hibázott az állam, a felügyelet? Igen. Hibázott az egyszeri autós, amikor igénybe vette a szolgáltatást? Szerintem nem.
Az ok pedig nagyon egyszerű, hogy ezeknél a biztosításoknál miért az ár a döntő: kötelezően igénybeveendő szolgáltatás, ami annak, aki fizeti, semmit nem nyújt. A drágább nem előnyösebb, az olcsóbb nem hátrányosabb őrá nézve. Ennyi, ezért mindenki a lehető legkisebb összeget áldozza rá, hiszen kötelező.

Végsősoron a kártalanítási alap, MABISZ alap pont azért van, hogy az olyan esetekben helytálljon, amikor a vétlen fél kárát kell enyhíteni (biztosítás nélküli, vagy külföldi a károkozó stb) Ez a helyzet a nagyszámú problémás eset előfordulása, a végösszeg miatt került ennyire a reflektor fénybe.

Amúgymeg végsősoron akár a biztosítók fogják összedobni, akár az állam fizeti ki, mindenképpen mi, a többi ember/autós fogja áttételesen megfizetni.

Végezetül, mielőtt felmerülne: nem, nem voltam soha a MÁV ÁBE ügyfele, nekem valahogy mindig más volt a kedvező. Nem védeni akarom a tagságot, csak leírtam a véleményemet.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.05. 22:01:17

@Faby: az ügyfél felelősségén nem vitatkozom, ez szerintem vélemény kérdése, a te verziód is megáll és az enyém is
ami a kártalanítási alapot illeti, épp az volt a gebasz, hogy ami van, az tök más dolgokra vonatkozik, így pl a kötelező nélkül furikázókra, a közúti forgalomba nem vihető járműre és már nem is tudom, mire, talán arra, ha a károkozó nem található meg. Erre az esetre azonban nem, hiszen ezeknél az eseteknél van károkozó, sima autóról van szó és még biztosítás is van. Vagyis valójában nem volt kármentesítő alap, az ÁBE ügyfelek abba nem fértek bele - egy újat hozznak létre ezzel a törvénnyel, erre az egy eseményre

vakapad 2012.11.05. 22:19:28

Úgy tudom, a MÁV Biztosító vezetője 1 milliárdot sikkasztott. Ennél jóval nagyobb az a követelés, ami a tagok által okozott balesetek rendezetlensége miatt állt fenn.

A fentiek alapján azt kell mondani, hogy a biztosítási egyesületi tagok jóval több kárt okoztak mások kocsijaiban, mint amennyit a befizetéseik fedeztek. Ezért a PSZÁF javasolta, hogy pótbefizetéssel az egyesületi tagok dobják össze azt a pénzt, amennyi hiányzik (ez az egyesület erről szólt, hogy a tagok összességükben állnak helyt a balesetet okozó tagtárs károkozásáért). A befizetést a tagok közgyűlése elutasította. Ezért vonták vissza a működési engedélyt.

alien 2012.11.05. 22:27:01

pont ez a lényeg hogy tojva mindenre megkötötték a jó olcsó kötelezőt és markukba somolyogtak, hogy nem baj ha nem fizet (fogadjunk cascot nem ott kötöttek)
bebukták és most fizet a mabisz, ami azért jó pl, mert az összes tag a többi ügyfélre terhel másrészt pl. az allianz sokat fizetett ki és a mabiszban is elég nagy része van

fantastica battaglia 2012.11.05. 22:30:21

És ha drága biztosítónál köt kötelezőt, és az megy csődbe? Akkor is hibás az ügyfél?

vakapad 2012.11.05. 22:46:07

@fantastica battaglia:

Akkor nem. Viszont, ha tagként maga is felelős, mert az aláírásával vállalta a felelősséget, és ezt a felelősséget elutasítja (lásd közgyűlési határozat), akkor igen. Jogilag felelősségre vonható.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.05. 22:48:51

@fantastica battaglia: ha bedőlne az Allianz, hidd el, azt minden allianzos megszívná, nemcsak a kötelezősök - egyébként nem hibáról volt szó, hanem felelősségről.

d.j 2012.11.05. 22:50:01

@fantastica battaglia: A cikkíró szerint igen. Igenis mindenki végezzen alapos vizsgálatot a kiszemelt biztosító pénzügyi és személyi állomány állapotáról, mielőtt egy PSZÁF által engedélyezett biztosítónál megköti a kibaszott kötelezőjét. Nonszensz az egész.

vakapad 2012.11.05. 22:50:30

@Szárnyathy Géza:

Nem az allianzosok szívnák meg, hanem azok, akiknek kárt okoztak.

vakapad 2012.11.05. 22:54:49

@d.j:

Ismét (repetition est mater studiorum):

A MÁV Biztosítónál a tagok olyan szerződést kötöttek, amelyben vállalták, hogy együttesen, a befizetéseikkel állnak helyt a tagtársaik által okozott károkért. A megállapított befizetésik elégtelennek bizonyultak, mert a tagtársak károkozása ennél nagyobb volt. Fenti okból többet kellett volna befizetniük. Erre nem voltak hajlandók.

És, mint az a mostani kormány döntéséből kiderült, nekik volt igazuk, és most már kézdörzsölve röhöghetnek a korábban többet fizetőkön.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.05. 22:57:57

@vakapad: úgy értettem, ha az egész kóceráj, lakás, élet és minden együtt - mert a kérdés a drága biztosító bedőlését kérdezte, nem a kötelező üzletágat

fantastica battaglia 2012.11.05. 23:09:00

Az egyesület tagjai nem felelősek az egyesület tartozásaiért, azért az egyesület felel, a saját vagyonával. Hasonlóan, mint a zrt-nél, vagy kft-nél. Ha nem tud fizetni, a tagok megmenthetik, további befizetésekkel, mint a fizetésképtelen kft-be is tehetnek pénzt a tulajdonosok. Ha akarnak.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.05. 23:15:31

@fantastica battaglia: épp ezt mondta vakapad: A megállapított befizetéseik elégtelennek bizonyultak, mert a tagtársak károkozása ennél nagyobb volt. Fenti okból többet kellett volna befizetniük. Erre nem voltak hajlandók.

fantastica battaglia 2012.11.06. 00:02:37

És nem is kötelezhetők. A pénzt akkor sem a tagok nyúlták le. Viszont ha a ma 20000 ft éves díj akkoriban 60000 ft volt, akkor a pénz mégis elszivárgott valahol, nem?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.06. 00:22:31

Milyen kár, hogy a törvényjavaslat előterjesztője nem emlékezett rá, hogy a PSZÁF 2010-ben 5 milliárd, 2011-ben meg 7 milliárd forint fizetett be a központi költségvetésbe a saját tartalékaiból. A MÁV ÁBE által hátrahagyott szar meg csak 4,7 milliárd forint. Kinek is kéne rendeznie akkor a számlát?

fantastica battaglia 2012.11.06. 00:23:59

Szerintem a személyes tragédákon túl ebben az ügyben az a legszomorúbb,
hogy mindig a másik a hibás, a máv ÁBE tag, a devizahiteles stb. Nem várhatnánk el, hogy az állampolgárok érdekeit védené valaki egy biztosítóval vagy egy bankkal szemben. Nem utólag, mert azt mind fizetjük, hanem előre, korrekt szabályozással!

fantastica battaglia 2012.11.06. 00:26:30

Bocs: tragédiákon, bankkal szemben?

dr. Trebitsch 2012.11.06. 00:28:42

A tagokon nem követelhető semmi. Ha választható lenne a felelősségbiztosítás, akkor lenne az kuncsaft felelőssége az, hogy milyen biztosítót választ, mert akkor választhatná azt is, hogy nem köt felelősségbiztosítást, hanem inkább zsebből fizet, bármekkora is akár. Ha viszont az Állam kötelezően előír egy felelősségbiztosítást, akkor bizony az Állam kötelessége, hogy az oda befizetett pénz jó helyre kerüljön, hogy megfelelően ellenőrizze azokat a szerveket, ahová kötelezően előírta a befizetést. Szerintem, ha a tagokkal bármilyen kárt kifizettetnek, azok ezt az összeget kiperelhetik a Magyar Államtól. Ha a magyar bíróság nem ad nekik igazat, a Strassbourgi biztos...

nyisziati 2012.11.06. 01:01:03

Sajnos ebben az országban ez rendszeres. Az áram- és gáztolvajok helyett a rendesen fizetők állják a cechet, ugyanígy a TB-nél és lényegében minden más esetben, ahol a "közteherviselés", mint fogalom jelen van.

Amit az állam rontott el, azt is a polgárok fizetik.
Ez van. Dühöngeni nem érdemes, mert jobb nem lesz neked, max. az életedet rövidíted le.

Tiltakozni persze lehet, de a jogállamiság elég messze van a jelenlegi kormányzattól, úgyhogy kérdéses, megéri-e.

bennfentes9 2012.11.06. 01:20:57

Csak a tények kedvéért: seggbe rúgtak vagy 30 embert a PSZÁF-nál és a MÁV ÁBE teljes vezérkara ellen büntetőfeljelentést tettek. www.pszaf.hu/topmenu/sajto/pszafhu_sajtokozlemenyek/MAV_ABE_kozlemeny_090128.html

@niki laura: Elég életszerü, hogy valakinek ellopják a repülőjét. Véletlenül arra járt valaki Baján és felszállt vele. Hahaha - ez egy tipikus biztositási csalásnak tünik.

Egyébként a szerzővel messzemenőleg egyetértek. Mindig más a hibás - az állam, a PSZÁF az időjárás. Mi pedig fizethetjük adóban annak a sok hülyének kárát, akik a figyelmeztetések ellenére a fostalicska MÁV ÁBE-t választották.

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.11.06. 02:11:00

Ennyi szócséplést...
Régen olvastam az egyesületi törvényt, de mintha az lett volna benne, hogy a tagok a tagdíj mértékéig kötelesek helytállni a jogi személyíségű egyesület kiadásáig, illetve talán 2/3 szavazat megléte esetén pótbefizetés elrendelhető.

Nyilván azt, hogy fizessen senki nem szavazta (volna) meg egy taggyűlésen, a törvény szerint meg akkor csőd és a károsult autós nem lát semmit a pénzéből (a biztosítón keresztül) és marad a jogi út a károkozóval szemben (aki mutogathat a MABISZ-ra és az ott meglévő alapra, hogy abból kártalanítsanak, csődbe ment).

Ennyi. Nem nagyon lehetett másképp csinálni, még ha el is durran tőle az agyad.

Igazságos János 2012.11.06. 02:50:03

Igazad va n posztoló, a jóhiszemű MÁV ÁBEsek és/vagy mindenki (akinek autója sincs az is), fizessék meg a PSZÁF hibáját.

Ekkora sötétséget.

Igazságos János 2012.11.06. 02:51:24

@nyisziati: Mi az hogy az állam rontja el? Emberek fizetik mwg?

Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van, államnak egyik sincs, max élősödő poizikusai.

nyisziati 2012.11.06. 04:08:14

@Igazságos János: hát éppen ez az. Ha FELELŐS, LELKIISMERETES politikusai lennének az államnak, nem élősködők, akkor úgy intéznék az ügyeket, hogy ne legyenek olyan hibás gazdasági döntések, amiknek az árát később az általuk képviselt emberek fizetik meg.

nitro1 2012.11.06. 05:01:40

@Faby: A KRESZben az van, hogy nekem van elsőbbségem gyalogosként a zebrán az autóssal szemben, de akkor sem megyek át a zebrán, mielőtt meggyőződtem róla, hogy meg fog állni. Sejthető volt, hogy a MÁV ÁBE mindenféle PSZÁF vizsgálat ellenére is gyanús, és hogy valami előbb-utóbb lesz vele. Legalábbis annak, aki nyitott szemmel járt a világban. Ahogy @Mr. Waszabi is mondja, én a KÖBÉ-hez se mennék soha pontosan az ilyenek miatt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.06. 06:44:25

" Az nyilván nem volt járható út, hogy a károkozók nyakába varrjanak milliós tételeket, "

Pedig hát, ki szerződött a MÁV-val?Akinek esze volt, az nem.
Na pőersze, megvan az új pénzszerzési forna, egyesületet gründolni, sikkasztani, eltűnni, majd a tagok megoldják utána valahogy...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.06. 06:47:23

" Azért kevésbé, hogy kilopták a seggük alól az egész céget - ez szívás."
Mondjuk aki kilopta, azon is lehetne verni a port,és beajtani azt, amit kilopott.
Csak az biztos nehezebb. Meg az a lóvé más az offsór modosában van.

lenoardo999 2012.11.06. 07:16:01

A posztíró íróasztal-filozofál majd zsigerből következtet. Az ilyenből sok jó nem szokott kisülni, maximum azoknak tetszik, akik szintén ezzel a módszerrel próbálnak eligazodni a világban. Láthatóan nem világos az állam és intézményeinek fogalma, szerepe, felelőssége, az egyesület fogalma, szerepe, felelőssége, hasonlósága és különbözősége a többi szervezeti formáktól és így tovább. Pedig az interneten néhány tíz perc alatt egy csomó dolognak utánanézhetett volna, ha már a témában másokkal is szerette volna közölni a véleményét. Így aztán véleményalkotáskor többek között éppen azt a hibát követi el, amivel a MÁV egyesületi tagokat vádolja, nevezetesen ún. vétkes tudatlanságot, holott a probléma pontosan e fogalmak differenciálatlansága, azaz míg az előbbieké vétlen volt a szerzőé nagyon is nem az.

csavari 2012.11.06. 07:24:52

Na figyelj te kis köcsög! Írtál nekem levelet amiben oktatni akarsz amikor fogalmad sincs a dolgokról! A biztosítottak tudtak róla, hogy nem rt, zrt hanem egyesülethez kötötték a biztosítást mivel arra külön díjat fizettek és tájékoztatva lettek az esetleges következményekről! Nekem is ott volt a biztosításom tehát alanyi jogon tudok erről nyilatkozni és nem hallomásból! Azt viszont a többi ügyféllel együtt úgy gondoltuk, hogy az állam a pszaf-en keresztül figyel a biztosítók tevékenységére mivel negyedéves jelentési kötelezettségük van és ha értenek ahhoz amivel megbízták őket akkor nem fordulhatott volna elő ez a helyzet. Már korábban voltak jelzések a javítók részéről amit elsimított a vezér mivel nagyon jó kapcsolata volt a rézműveshez (veres, ha nem tudnád kiről van szó). A lényeg ami miatt kiborult a bili viszont teljesen máshonnan érkezett éspedig az Allianz biztosítótól. Korábban ott volt vezérhelyettes és aspirált a vezéri székre de nem ő lett a befutó, ezért céget váltott és amikor a MÁV-hoz került vezéri székbe akkor nyíltan is hangoztatta, hogy ott tesz keresztbe neki ahol tud, többek között ezért csinált alacsony díjakat ami még mindig nyereséges volt. Az Allianznál itt kezdtek megharagudni rá mert nem tudták teljesíteni az anyacég által előírt összeg kivitelét az országból és innen kezdődött a háború közöttük! Ekkor kezdődött a MÁV biztosító lejáratása a részükről amihez elég muníciót produkált Kiss Bálint. Arról vajon miért nem írsz, hogy mennyit raboltak a biztosítók a korábbi években amikor sokkal nagyobb díjért adták a biztosításokat holott a javítóipar nagyságrendekkel kevesebb díjért dolgozott az alkatrészárakról nem is beszélve! Még egy apró megjegyzésem van éspedig a a díjakat eleve úgy képzik, hogy a csalások és nem fizetések be vannak kalkulálva a díjba!
Még egyszer csak annyit ha valamiről nincs fogalmad akkor ne írj róla!

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.11.06. 07:55:59

@leaping cat: "Először is, az egyesületi forma ugyanúgy korlátozott felelősséget jelent, mint a Kft. vagy Zrt." :DDDDDDDDDDD

na igen 2012.11.06. 08:08:02

Nem értem azokat, akik arra hivatkoznak, hogy senki nem szólt.
Határozottan emlékszem, hogy a Netrisk szólt, hogy ez egy egyesület és rákérdezett, hogy tisztában vagyok-e az egyesület fogalmával.
Úgyhogy semmi másról nincs itt szó, mint a fillérbaszó proli vircsaftról.

Netuddki. 2012.11.06. 08:16:46

Asszam blogger fordítva ülsz a lovon. A nagy kérdés ugyanis az, hogy ebből a bandából (mávbiztosító, pszaf, állam) ezért a csalásért ki ül sitten?
Sajnos ez az eset bármikor megismétlődhet bármelyik biztosítóval ha nem látszik, hogy nem lehet a cigánykodást megúszni...

cottonmouth 2012.11.06. 08:32:36

1.Ha nem egyesület, hanem kft, zrt, stb ment volna csődbe, ugyanúgy a károkozót vették volna elő, mint ahogy most is leperelték róluk a gatyát. Ami történt, ahhoz semmi köze nem volt az egyesületi formának. Mint ahogy a működésnek sem. A lopásnak és a felszámolás költségeinek van köze a gigantikus hiányhoz.
2. Valaki magyarázza már meg, hogy lehet az, hogy az Allianz most pont feleannyiért kínál kötelezőt, mint anno a MÁV-ÁBE és mégsem megy csődbe. Ennyivel olcsóbb lenne most az élet?
3. Amikor már látszott, hogy tényleg gond van, a PSZÁF nem engedte meg az ügyfeleknek, hogy máshol kössék meg a kötelezőt, soron kívül. Tehát hiába láttam én áprilisban, hogy gáz lesz, nem köthettem máshol kötelezőt, pedig próbáltam. Most meg fizessem a júliusi kárt. Tényleg igazságos.
4. Mielőtt megkötöttem a MÁV-ÁBE kgfb-t, az általam megkérdezetteknek nem volt gondjuk a kifizetésekkel (mázlista mintába futottam bele). Ehhez jött az, hogy államilag előírt és felügyelt, kötelező tartalmú szolgáltatásról van szó. De nyilván ki kellett volna vonulnom vizsgálódni (nyilván hagyták volna), mondván, hogy én nem bízom a PSZÁF embereiben.

De a tények nem kell, hogy zavarjanak bárkit is, olyan jó leszólni a sok hülyét. Ettől bitzos mindenki okosabbnak érzi magát. Ha ez kell hozzá, hajrá!

egy atlag 2012.11.06. 08:38:37

ja, ezt az agyatlan bloggert. hol él ez? nem vagyok érintett, de az a szó, h kötelező gondolom nem mond semmit a bloggernek...az állam kötelez, de a következményeket nem vállalja...na ez lenne az igazi geciség.
az más kérdés, h ki és miért engedte be a rendszerbe a máv-os bűnözőket, aki beengedte miért nem ül sitten a teljes máv biztosító vezérkarral együtt.
nehogy már néhány csóringer balfaszon - aki épp csattant egyet - verjék el a több milliárdos síbolást

egy atlag 2012.11.06. 08:40:14

úgy útálom a zorbánt és az eltolcsit mint a szart, de nagyon sok döntésükkel egyetértek....sok meg sokkol...ezzel egyetértek.

Amatőr 2012.11.06. 08:50:27

@dr. Trebitsch: Szó szerint így igaz, de sajnos a velejéig romlott magyar jogszolgáltatókban nem bízhatunk.

elkoltozott. 2012.11.06. 09:00:27

Az Egyesület bevételeivel önállóan gazdálkodik, tartozásaiért saját vagyonával felel. Az Egyesület tagjai az Egyesület tartozásaiért – a befizetett tagdíjakon túlmenően – nem felelnek.

ENNYI kedves posztoló.

cottonmouth 2012.11.06. 09:55:28

Arról se feledkezzünk meg, hogy a mai szabályok szerint minden biztosított védve van a biztosító csődje esetén, mert léthrehozták a Kártalanítási Alapot (amit szintén mi fizetünk). Épp a MÁV-ÁBE csődje után, csak nem visszamenőleges hatállyal. A posztoló remélem ezzel sem ért egyet...

Ja, és PSZÁF-et épp azért tartjuk fenn, szintén közpénzből, hogy ne egyenként kelljen vizsgálódni, hanem megtegyék helyettünk.

Phantom Joe 2012.11.07. 13:09:31

Kedves posztoló, Te azt mondod rám, hogy "bunkaja"?!
Ez engem sért, légy szíves átfogalmazni (ne másik sértő szóra!).

Kedves posztoló, Te hol élsz? Mert, ha netán Magyarországon, akkor bizony a Rózsadomb v. egyék gazdag helyen. Mellesleg az észt nem pénzben mérik.
Pár gondolat ébresztő:
Gondolj egy szegény kétkezi munkát végző emberre, akinek azért van autója, hogy TUDJON dolgozni. Na ennek az embernek milyen biztosítást ajánlanál?

Ember, gondold végig!
Nincs TV, rádió, újság. Csak a meló, csekk, kaja, meló, stb.
Melyik kötelezőt válassza?
Hiszen mind egyforma feladattal van a "piacon"!
Hiszen mindet az állam engedélyezni!
Hiszen mindet az állam felügyeli!

És tény, emberünk nem pénzügyi zseni, de nyilván megtehette volna, hogy letölti a biztosítók tavalyi nyilvános mérlegét az internetről! Hopp, az sincs neki. Sebaj bemegy az összeshez, kikéri tőlük, elolvassa, aztán dönt. Hoppá, nincs annyi ideje a meló miatt. Nos, mi az ajánlatod? Onnan a drága karosszékből? Vagy vállalnád a kötelezőjét? Esetleg csak lenéznéd. Na, gondolkodtál? Adja el az autóját? Hm, nem jó, azzal jár melózni. Nos, egyéb karosszék ötlet? Segítsek?
A legolcsóbb biztosító! Lehet ez jó ötlet egy ilyen embernek? Mi a karosszék véleményed? Neked van autód? És köteleződ? Mennyi volt! Bonuszod?

Mondod neked valamit (figyelj, mert fontos):
A fent leírt emberből több van mit a karosszékesből, belőled.
Nem mindenki engedheti meg magának a drágább, ugyan azt a feladatot ellátó biztosítót.

Ezt nem én írtam:
"Ebbe csak az a büdös" kedves marani, hogy bár gyakorlod, a jelek szerint nem vagy tisztában a szűklátókörűség fogalmával. Szerinted szerencsés az aki MÁV ÁBE-s volt??? Jól járt akkor és most???
Jól jártak azok akik rendesen fizették a kfgb díját (ami pár ezer Ft-al olcsóbb volt a konkurensekhez képest) majd elkobozták az autójukat, lakásukat és emiatt az utcára került vagy gyerekekkel albérletbe kényszerült vagy letiltották a fizetésük egy részét, bírósági tárgyalásokra jártak, ügyvédi költségeket és kamatokat fizettek az. ún. tőkeösszegen felül??? Mindezt azután hogy a PSZÁF több ízben ellenőrizte a MÁV ÁBE működését és "MINDENT RENDBEN TALÁLT" állt az ügyfeleknek karácsony előtt postázott MÁB ÁBE hivatalos levélben. A kötelező felelősségbiztosítás neve magában hordozza a jelentését. Arra szolgál hogy ha valaki autójával kárt okoz, akkor ne a magánvagyonából kelljen megtérítenie a kárt. Ez védi a károkozót, hiszen ezért fizet, és védi a károsultat is, hiszen nem függhet a károkozó anyagi helyzetétől hogy megtérül-e a kára. Ha egy biztosítónál szerződő fél rendesen fizeti a kfgb díját, akkor őt az autóval okozott kárért anyagi felelősség nem terhelheti.
Ha ez nem így lenne, akkor azt a biztosítást nem lehet kötelező felelősségbiztosításnak nevezni. Márpedig a PFSZÁF éveken keresztül azt állította hogy ez egy érvényes kötelező felelősségbiztosítás. Az a tény hogy nem tartották szükségesnek egy pénzügyi alap létrehozását arra az esetre ha a biztosító tönkremegy, egyértelműen nem a szerződő felek hibája és nem is kompetenciája. Mellesleg az Alkotmánybíróság hivatalból megállapította, hogy az Országgyűlés mulasztásos alkotmánysértést követett el, amint ez a fenti cikkben olvasható. A pénzügyi alapot a kártalanításra azóta létrehozták. Ha ezt nem mulasztották volna el időben megtenni, (akkor amikor engedélyezték a MÁV ÁBE működését) akkor most nem kellene itt írogatnunk és rengeteg ember életét sem keserítették volna meg éveken keresztül fölöslegesen. Az ügyvédi és perköltségeket valamint a kamatok címén behajtott összegeket nem hiszem hogy valaha is meg fogják téríteni. Sajnálhatod hogy nem voltál tücsök, kedves marani...
Lafontain meg nyugodjon békében!"

Remélem segítettem.

Mellesleg ÉN Mávos károkozó voltam, és nem kívánom neked az átélteket, még akkor sem, ha nekem könnyebb volt, mit más sorstársamnak.
És könyörgöm, picit gondolkodj, mielőtt ilyen posztot megírsz. Picit, nem sokat.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.07. 13:56:11

@Phantom Joe: Szerinted ezek szerint minden MÁV ÁBE ügyfél internettel nem rendelkező, szerencsétlen melós, aki 18 óra munka után már nem tud gondolkodni? Te is ilyen voltál nyilván, azóta lett neted is. A karosszéket meg a Rózsadombot hagyjuk is, ez a hozzáköltés nyilván elengedhetetlen a demagóg megjegyzésekhez. Sajnálom azokat az embereket, akik összetörtek valakit és ezért keményen meg kellett fizetniük. De tudod, még jobban sajnálom azokat, akiket összetörtek. Mert az is lehetett szerencsétlen proli, akinek az autója jelentette a munkát, és azóta nem tud hitelt törleszteni és a híd a alatt lakik, mert a bank elvitte a lakását. Mert nyilván ilyen is volt, és ez a példa nagyjából a tieddel egyenértékű.
A gondolkodás neked is megengedett. Ja, és La Fontaine.

Phantom Joe 2012.11.07. 14:08:19

@Szárnyathy Géza: El kezdem a gondolkozást, ja, bocs 2008 óta azon vagyok, te mióta is agyalsz ezen?
Hidd el, mind a károkozói, mind a károsulti oldalon gondolkodtam.
Nem mind, de őket is vedd bele a "bunkaja" gondolatba. És hogy azóta van netem, nem lényeg, mellesleg nekem akkor is volt.
Viszont adnék még egy kis gondolkodni valót.
A bíróságok miért nem gondolkodtak úgy mint az AB "hivatalból"? Vagy, hogy a biztosítok miért nem hívták perbe a 200.000 tagot?

És egy kis olvasni való:
justiciamavabe.uw.hu/

nitro1 2013.01.10. 19:23:25

@Phantom Joe: Ha most megjelenne a piacon egy eddig ismeretlen biztosítótársaság (nem egyesület, mondjuk Rt.), és 1 Ft-os évi díjú KGFB-t ajánlana neked, azt választanád? Tegyük fel, hogy A PSZÁF "mindent rendben talált". Hány éves vagy? És még hiszel a mesékben? Nem tudtad, hogy szarból nem lehet várat építeni?

Phantom Joe 2013.01.10. 22:03:49

@nitro1:
Ez sok mindentől függ. Pl. mi a neve az RT-nek (most Magyar Állami Vasút volt, tudod, állami cég)? De amúgy ilyen átverést csak egyszer lehet elsütni, már nem hinném hogy működne. Mellesleg a kormány már megoldotta a csődös biztosítok kárait. Tehát a kérdés már nem jó, mert simán lehet 1 Ft-os, és meg is lehetne kötni. Nincs rizikó, baj esetén az alap (Mabisz) fizet. Parancsolj egy példa, hogy szarból hogyan kell várat építeni.

Tünde Terezia Gáj 2014.05.15. 09:54:14

Jò napot Körülbelül a a biztòsìtò megszünèsekor balesetett okoztam .Ami nekem 500.000 ft került amit zsebõl kellet kifizetnem.Hitelt kellet felvenem amit mèg ma is fizetek .A lènyege fölöslegesen jàrtam a biztòsitò irodàkba mert 5.d rangú sorolàsba sorolva elküldtek ès azt mondtàk soha nem fognak ki fizetni.Azòta napròl napra vagyok .Segitsèg hovà fordulhatnèk .hogy vègre le zàrhasam ezt az ügyet.
Elöre is köszönöm a segitsèget.
Gàj Terèzia Tünde.
süti beállítások módosítása