Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.11.16.

Robbantsátok fel a MÁV-ot!

Hakapeszi Miki

Viktor már tavasszal megmondta, beletörött a bicskája a MÁV-ba. Láthatóan azóta se sikerült leölnie ezt az éhes és agresszív dinoszauruszt, pedig ha nem vigyáz, a MÁV dönti be őt és kormányát: kemény 250 milliárdot nyúl le ez az ótvar cég a költségvetésből minden évben. Abból egy fél négyesmetrót meg lehetne építeni – és bár túl sok haszna annak sincs, mégiscsak több a hozzáadott értéke, mint az országszerte sok helyen feleslegesen rohangáló húgyszagú vonatoknak.

„Kedvező változások az új vasúti és autóbuszos menetrendekben” – kezdi közleményét a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a saját honlapján. Az oldalon még egy mókás homevideo is látható, amin dr. Fónagy „kormánybiztos” János, - mint egy jóféle nagypapa, aki az unokáinak mesél -, cipzáros pulcsiban próbálja tömöríteni a közleményben foglaltakat. Megtudjuk: tisztább, szárazabb, biztonságosabb, sűrűbb és gyorsabb vonatok lesznek jövőre. És ezzel az NFM kormánybiztosa kommunikál, nem is a vasúttársaság. Láttam én már karón varjút, így mindjárt rosszat sejtek.

Kiderül az is, hogy pl. Budapest-Békéscsaba között 19 helyett 30 vonat fog közlekedni. Ez biztos jó hír annak a pár júzernek, aki arra utazik, de nekem úgy rémlik, hogy fél évvel ezelőtt, amikor hál istennek töröltek több száz vonatot, erről a vonalról is nyírtak egy csomót. Vissza is próbáltam keresni ez ügyben az NFM sajtóhírei között, de a „rossz hírek” onnan eltűntek, - tán soha nem is voltak. Lehet, hogy most is ténylegesen csak a címben szereplő „kedvező” változásokról olvasunk, és a „kedvezőtlenekről” nem?

Mindegy, a MÁV-START honlapján fenn vannak a régebbi menetrendek is, és látszik a különbség: bizony, áprilisban töröltek hat vonatot, most meg beraknak 11-et. Bravó. Megnéztem a másik kiemelt vonalat is, az oroszlányit, és lám, ott is, áprilisban kiszedtek, most visszatesznek négy vonatot.

Most akkor mi van? Meghibbantatok? Ez is az elmútnyócév miatt van? Hát baszki, ti töröltétek a vonatokat egy fél éve! Akkor voltatok hülyék, vagy most?

Egyáltalán, Laci néni még itt a miniszter?...Vagy már az új MÁV vezérbringa, Közgépné Dávid Ilona fújja a passzátszelet? Vagy netán időközi választás volt Csabán meg Oroszlányban?

Mondjuk vasútügyben már akkor rossz érzésem volt, amikor még tavaly ősszel Vityánk Gaskóval parolázott. Egymás tapossák a jelentkezők a közéletben a „legundorítóbb figura” címért, de valljuk be, Gaskót nehéz felülmúlni e téren. Ez a gennyláda még akkor sem hagyta abba a sztrájkot, amikor a halálba kergette vele az akkori MÁV vezért, Sipos Istvánt.

No, a Nagyvezír az ősszel összebratyizott vele, sőt, magához hasonló rendszerváltáskori bölénynek titulálta és gyorsan oda is csoportosított neki 5 milliárdot, hogy ossza szét a vasutasai között. Persze csak éves részletekben, 2013 decemberéig, de addig is kuss legyen a bakterházban.

Nem taktikázott rosszul a törpe, megvette ezt a szarmajmot kilóra, az meg azóta befogva tartja a pofáját, a vasutasok pedig talán dolgoznak is.

Ilyen körülmények között áprilisban akár egy szuszra be lehetett volna zárni a sok döglött vasútvonalat, ezek úgyis csak szociális foglalkoztatók, az ott dolgozó vasutasokon kívül a kutyának se hiányoznak. De hát – és itt jön az erkölcs, érzitek – a vonalbezárás mégiscsak saját maguk szembeköpése lett volna, hiszen ilyet utoljára a csúnya Bajnaiék csináltak, a Fidesz pedig újranyitotta őket rá egy évre. Ezért csak félmegoldásra, a napi 2 vonatra lecsökkentett kínálatra futotta a fülkeforradalom bátorságából. Ami effektíve bezárás, annyi költségtöbblettel, hogy a pályát napi két szaros vonatért is karban kell tartani. A többit meg ugye ráfogjuk az ájemefre.

Közben viszont Fónagy „vonalújranyitó” Jánost kinevezték kormánybiztossá. Úgy tűnik, a nagypapa revizionista hajlamú, sorra teszi vissza az áprilisban törölt vonatokat. Sőt, legutóbb épp az egyik Matolcsy-csomag napján jelentette be, hogy a MÁV kap 25 milliárdot, csak úgy.

Miafasz, ember?  Sokat és joggal szidott Matolcsynk összegugliz pármilliárdot, mire Fónagy rögvest eltapsolja? Pontosan.

Hát, ebbe nem csoda, ha beletörik a Vezér bicskája. Tán maga se tudja mit tegyen ezzel a csődtömeg MÁV-val, és maga se tudja kire bízza. Menetrendek, kormánybiztosok jönnek-mennek, közben meg az adófizetők gatyája rámegy a vonatozásra.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

114 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr914907740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarnaba 2012.11.16. 18:12:41

"az ott dolgozó vasutasokon kívül a kutyának se hiányoznak"

Most, hogy megtudtam, hogy kutya se vagyok, én is mondok valamit:

Elmehetsz a kurva anyádba, szarevő belvárosi majom.

mferee 2012.11.16. 18:20:08

@Magyarnaba: Egyetértek! A posztoló könnyen beszél a egy fotelből...

De igaz ami igaz, inkább PONTOS vonatok kellenének, nem plusz 10 késő...

Arról nem is beszélve hogy Lőkösháza-Békéscsaba vonalon menetrendszerű a 10 perc késés és akkor még minden klappol...

antaldaniel 2012.11.16. 18:30:31

Az évi 250 milliárd sem igaz. Annál sokkal több, de ettől a poszt nem lesz jobb.

OneBigLike 2012.11.16. 18:39:02

Két dolgot tudnék itt kommentelni:
1.
a bejegyzés érdekel, kíváncsi vagyok a máv dolgaira, esetleges rendezése. de sajnos nem a várt infókat kaptam.
2.
teljesen mindegy kiről mit beszél a kedves blog író, az h "törpe" meg "szarmajom" stb szavakkal illetsz embereket mindent elmond rólad. Aztán meg jön a csodálkozás meg felháborodás ha majd beperelnek..

gumicsonti 2012.11.16. 18:39:02

Át kéne írni ezt a posztot, mert hiába van sok igazsága, a személyeskedő hangvételével túl lő a célon.

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.16. 18:51:17

Az egész poszt értelmetlen fikázás, semmi több. Ha a poszter legalább minimálisan ismerné a körülményeket, akkor nem írna ilyet, hogy Békéscsaba fele pár júzer utazik. Vannak olyan vonalak, de ez momentán az egyik legfontosabb fővonal.

Az egész irományból süt az a féktelen düh, amit az ember utolsó kétségbeesésében mutat. Nincs már konkrét kritika, már az sincs, hogy miért így, miért nem úgy. Semmi, csak ez az elkeseredett mocskolódás...

egy teljesen europai 2012.11.16. 18:54:50

@Magyarnaba: en a csabai vonalon lakok es latom ahogy alig lezengenek az emberek a vonaton. 25 eve amikor eloszor suliba majd dolgozni jartam a pack kocsiban is heringkent kellett allnunk.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.16. 18:57:51

kéretik nem a stíluson rugózni, hanem érvekkel jönni. ha ilyen pazarló fos vasút kell, fizessétek.

ze11 2012.11.16. 19:00:17

@Magyarnaba: Pedig de. Rohadtul kicsi volt a fizető utasok száma, a legtöbb esetben párhuzamos autóbuszos kapacitások is léteztek - ilyen helyre fölösleges a vonat.
Ha kell, akkor tessék megfizetni, ne az összes adófizető zsebéből húzni ki a hugyosbézé "komfortjára" a pénzt. Ez a 25MRD Forint úgy 2500-266Ft minden magyar állampolgártól - és mennyi is a MÁV-ba évente belelapátolt közpénz?

ttc 2012.11.16. 19:01:55

Nevetséges ez az egész, A MÁV egy rakás sz@rt nem ér, csak arra jó hogy a sok proli bakter ne degeljen éhen. A poén az, hogy a kutyának sem tűnne fel...

Laresz 2012.11.16. 19:05:45

@ttc: dehogynem, nem kéne várni századmagammal a piroskán döcögő két utast meg egy kalauzt...

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.16. 19:06:53

@ttc:
"A MÁV egy rakás sz@rt nem ér, csak arra jó hogy a sok proli bakter ne degeljen éhen. A poén az, hogy a kutyának sem tűnne fel... "

Öröm látni, hogy a felvilágosult, elméletileg művelt baloldali kommentelők így gondolkoznak az emberekről. Nem is baj, hogy ez időben kiderül, legalább az ember tudja, hogy ki az, akire biztosan ne ikszeljen '14-ben...

dennisthemenace 2012.11.16. 19:10:27

@Önnek megyünk: Biztosan tevedek, de prolizni nem a baloldaliak, hanem a felcsuti hivek szoktak..

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.16. 19:10:46

@Laresz: Nem kell komolyan venni. Még évekkel korábban beszélgettem egy ilyen taggal. Kifejtette a nézeteit a vasúttal kapcsolatban. Megkérdeztem,hogy melyik vonalról beszél az 1-esről? Persze egyből rávágta, hogy arról, és persze rögtön lett a MÁV-nál egy ismerőse, aki neki szintén azt mondta, hogy az 1-es vonalon 2 óránként végigdöcögő Bz-nek semmi értelme. Egy darabig hagytam még, hogy túráztassa magát, aztán mondtam, hogy az 1-es vonal a Budapest-Hegyeshalom-Rajka fővonal. Utána fideszdroid lettem, aki olyan buta, hogy nem érdemes vele beszélgetni... :)

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.16. 19:13:04

@dennisthemenace: Biztosan tévedsz. Ezt a sok "proli bakter" dumát nagyon sokszor lehetett hallani a 2007-es és 2009-es vonalbezárásokról szóló vitákban. És bizony balról.

Magyarnaba 2012.11.16. 19:13:57

@egy teljesen europai:
Szerintem várd meg, amíg a Volán is közzéteszi a menetrendeket. Vélhetően a párhuzamosan futó vonalakon heveny járatszám-csökkentés lészen.

@ze11: Bébi, odáig eljutottál már, hogy a magyar vasútnak nem a BZ-k termelik a veszteséget? Tudod fura lesz hallani, de a mellékvonalak bezárásával azért nem sikerült spórolni, mert a veszteség nem a mellékvonalakon keletkezik. Körülbelül ugyanúgy, ahogy nulla megtakarítás lett a kistelepülési önkormányzati testületek létszámának csökkentéséből: a veszteség nem alul jön össze.

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2012.11.16. 19:14:15

Egyvalamit jegyezz meg.
A vasút nem az utasokért van. A vasút a vasutasokért van.

dennisthemenace 2012.11.16. 19:19:02

@Hakapeszi Miki: A stilus az ember. Ki vagy te? Mi alajan irsz olyat, hogy Gasko kergette halalba Sipost>? Mert mi van, ha kormany kergette? Nyugodtan moderalj ki, te nagyarcu maki..

Magyarnaba 2012.11.16. 19:22:08

@antaldaniel: Antal úr! A MÁV vesztesége akkor értelmezhető, ha mellétesszük az autópálya-hálózat által termelt veszteségeket is. Nagyon jó cikkek vannak pl. arról, hogy mennyi az M6 rendelkezésre állási díja, mennyit kell évente az M5-ös nyíltkapus rendszeréért kiköhögni. Az 1100 kilométeres, évi 100 milliárdos (és afölötti) veszteséget termelő autópálya-hálózat tükrében teljesen más képet mutat a 5000 km-es hálózatot üzemeletető MÁV-csoport éves 200 milliárdos vesztesége.

@Hakapeszi Miki:
Jut eszembe, az évi 25 milliárdba kerülő, napi 4000 egységjárművet vonzó M6-ost miért nem reklamálod?

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.16. 19:23:01

@Magyarnaba: "Bébi, odáig eljutottál már, hogy a magyar vasútnak nem a BZ-k termelik a veszteséget?"
Ne várj tőle lehetetlent :)

Amúgy az az előző vonalbezárások alkalmával is megvolt már, hogy nem hozta azokat a költségeket, amit vártak tőle.

Nem egy olyan eset volt, hogy:

a) A vonalon megmaradt a teherforgalom, az állomásokon továbbra is volt szolgálat, a pályát továbbra is karban kellett tartani, stb...

Megtakarítás: 1-2 Bz napi üzemanyag fogyasztása, és a rajta dolgozó két fő egy napi munkabére.

b) Az adott vonalon közlekedő vonat egy másik, megmaradó vonal vonatából fordul át, és majd ami után a megszüntetendő vonalon tett egy kört oda is fordul vissza.

Eredmény: a Bz (télen járó motorral) fél napot áll egy helyben az állomáson, a személyzet meg (munka híján) bent lógatja a lábát az irodában.

Megtakarítás: kb nulla

c) Az adott vonalon nincs szolgálat, a vonatszemélyzet kezel mindent.

Megtakarítás: 2 Bz napi üzemeltetési költsége + 2*2 fő napi munkabére. A pálya fenntartási költségei már nem, mert a teherforgalom miatt az marad.

Két "zárjukbeavasutatme'veszteséges" felkiáltás között lehet, hogy kellene gondolkozni is páraknak.

ttc 2012.11.16. 19:25:02

@Önnek megyünk:

Csúnyán mellé lőttél, jobboldali vagyok.
Sokszor van úgy, hogy fáj az igazság, de ez van.
Mindenesetre, az én adómból és munkámból ne legyen eltartva ez a biharb@sznádi - újszászi - ököritófülpösi nulla proli banda...

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.16. 19:35:22

@ttc: "ne legyen eltartva ez a biharb@sznádi - újszászi - ököritófülpösi nulla proli banda"
Elbasztad :) Gondolom nem szándékosan, de elbasztad :)

Gondolom csak azért mondtad az újszászt, mert jól rímel a biharb@sznádi-ra, de ebbe most beletrafáltál :D

gyk.: Újszász, mint állomás egyike az ország legfontosabb korridorjának, ami egyébként az EU nemzetközi vasúti hálózatának is egy fontos folyosója (Bécs => Budapest => Románia), ha az kiesik, az azt jelenti, hogy elvágták az ország egyik legfontosabb "vasúti" ütőerét.

Ez most nem jött be xD

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.11.16. 19:43:22

Sajnos a stílus tönkreteszi a tartalmat, a máv a kommunizmus egyik utolsó bástyája, jelen állapotában fenntarthatatlan.Persze az tény , hogy a vasúti személyszállítás ráfizetéses dolog a világon kb. mindenütt, de nem ENNYIRE, emberek kapjatok már a fejetekhez, a máv a mi kis Görögországunk.

9-143 2012.11.16. 19:44:09

A MÁV-Start minden vonat után fizet pályahasználati díjat, ami 3-3,5 euro/km. Ezt a kis BZ motorvonat után is fizeti. A pályavasút megmondta, hogy a bevétele szent és sérthetetlen, azaz visszaszedi emeléssel akár a kevesebb vonaton is. (Érződik vmi azon, hogy évi 100 Milliárd ft-nál is több jut a vasúti pályákra? Vagy vhol ez a pénz visszamegy a költségvetésbe, és csak a nagy hiány van kommunikálva)
A vasúti közlekedésben az ütemes menetrendnek van egyedül értelme, hiszen a kínálati menetrend esetén lehet a rendelkezésre álló szűkös kocsikapacitást legjobban kihasználni, és ez utasbarát is.
A MÁV belső adóssága 2-3000 milliárd fölött van, a BKV 800 milliárdjával szemben.
Az utóbbi 20 év a módszeres szétverésről és kispórolásról szólt. Nincs Ganz, nincs Ikarusz, nincs nagy magyar gyár közlekedési területen. A kis buszgyárak mostanában csődközelben vannak. Ezek is a közlekedésből éltek meg, az állami és önkormányzati közlekedési cégeknek gyártott járművekből.
Magyarország az autópálya építés felé mozdult el. A cél az volt, hogy minél több jövedéki adó bevétel legyen a benzinből, gázolajból is. Amíg az útdíj is benne volt az árakban, a MÁV is fizette a közút számára a pénzt a mozdonyokban használt gázolaj vételével.
Ezt örököltük. MA az uniós források ésszerű vasúti felhasználásával lehetne pályát felújítani. Gazdagabb, összefogóbb önkormányzatok
mellett jónéhány mellékvonal térségi tárdulásban üzemelhetne, ésszerűbb menetrendekkel.
Nem leeht elfelejteni, hogy van néhány település, ahol vonat nincs, és a busz is csak napi 2-3x van, és ezért fizetnek a bérletesek(km alapon annyit, mint a negyedóránkénti buszos Bp-i agglomeráció).

ttc 2012.11.16. 19:46:20

@Önnek megyünk:

Eu folyosó, persze:)
Meg a világ közepe:)
Ettől függetlenül végetek van, mint a botnak:)
Bla-bla-bla:))))

ttc 2012.11.16. 19:47:32

@Önnek megyünk:
Ja, és köze nincs az ország fontos korridorjához:)

ttc 2012.11.16. 19:49:18

@ttc: @Önnek megyünk:

Max. annak, akinek ezen múlik a megélhetése - a semmiért.

VoluntartistA 2012.11.16. 19:50:52

Az megvan valakinek, hogy pl.Svájc, Ausztria hogyan viszonyul a vasúti közlekedéshez???
Hogy mindenhol kell államilag támogatni a vasúti személyszállítást, de nem mindenhol hörögnek emiatt a belvárosi biciklis bugrisok?

ttc 2012.11.16. 19:51:45

@VoluntartistA:

Az teljesen más világ, kultúra. Idehaza az a gyakorlat megvalósíthatatlan.

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.16. 19:51:59

@ttc: "Eu folyosó, persze:)
Meg a világ közepe:)"
Ebbe nem érdemes belemenni, mert egy egyszerű guglizással bárki számára ellenőrizhető a dolog, és csak még jobban égeted magad. De azért díjazom az optimizmusodat, hogy megpróbálnád :)

"Ettől függetlenül végetek van, mint a botnak:)"
Ilyen hamar elfogyott a muníció? Csak mert akkor szoktak az ilyenek előkerülni. De amúgy már 2 éve folyamatosan végünk van, mint a botnak. Ez egy nagyon hosszú, lassan elvékonyodó, amolyan matematikai botvég lehet. Ti.: aminek a vastagsága tart a 0-hoz, de azt csak a végtelenben éri el :D

VT22 2012.11.16. 19:52:42

@Hakapeszi Miki:

"nem a stíluson rugózni, hanem érvekkel jönni."

Mégis mi kéne? Ha hányadék stílusban írsz akkor hányadék kommentek lesznek. Majd megírod itt az alpári kocsmafilozofálást, a törpéről meg a szarmajomról aztán gyűljön ide az MTA összes díszdoktora észérvekkel vitázni?

Ez a poszt egy proli kocsmai hőzöngés színvonala de te akartad.

ttc 2012.11.16. 19:54:09

@Önnek megyünk:

"De amúgy már 2 éve folyamatosan végünk van"

Gondolom, ez az életszínvonaladon is megmutatkozik. Nézz magadba(ra).:)

ttc 2012.11.16. 19:55:38

@Önnek megyünk:

Ja, és ez semmit nem változtat a tényeken. Ennyi volt...

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.16. 20:01:39

@ttc: "Ja, és köze nincs az ország fontos korridorjához:) "
Fontos korridorjához. Te jó Isten... Azzal nem is zavarlak össze akkor, hogy több korridor is érinti az országot.

Mondtam, ebbe nem érdemes belemenni, mert rohadt hamar ellenőrizhető a dolog, és még jobban kiröhögteted magad.

Bár szerintem te a feketéről is lazán állítanád, hogy fehér, szóval neked mindegy is..

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.16. 20:02:45

@ttc: Tényeken... :)
Mert ugye amit te kinyilatkoztatsz, az tény... :)

ttc 2012.11.16. 20:04:07

@Önnek megyünk:

Szerintem itt fejezzük be.:)
Mindenki a fajtájával vegyüljön, vitatkozzon.
Jó éjt.

Igazságos János 2012.11.16. 20:08:36

@Magyarnaba: MÁV-ot be kell zárni, BKV-t is, már évek óta hiába mondom.

Igaza van a posztolónak. Senkinek nem hiányzik.

Igazságos János 2012.11.16. 20:10:07

@9-143: Ezeknek nincs értelme, a vasúti közlekedés okafogyott, életképtelen, értelmetlen.

Ha nem az, akkor miért nem fizetik meg a használók, fuvaroztatók, utasok az árát?

Azért mert ÉRTELMETLEN.

Igazságos János 2012.11.16. 20:11:42

@Önnek megyünk: Vasúti ütőér:))))) A szállítások tömegének 90%-a nem vasúton folyik.

Mintha levágnák az elrákosodott kisujjadat, hogy életben maradj.

Ringlósztár 2012.11.16. 20:13:29

Nagyon jó cikk, a Gaskót illető jelzők azonban számomra túl visszafogottak.

Igazságos János 2012.11.16. 20:14:14

@mferee: Nem kellenek vonatok. Lehetőség kell hogy az emeberek normálisan éljenek, vásárolhassanak autót, 170 Ft legyen egy liter benzin, mint itt.

Ha életképes a vasút, fizessék meg a költségeit a használók!

Ugyanez a BKV-ra is igaz. Miért van hogy vagy személyautókkal, vagy kis közösségek összefogásával mindenütt meg lehet oldani a közlekedést?

MÁV és BKV azért kell a politikának, hogy minél több pénzt ellophassanak. Életképtelen szarság a MÁV.

facelvega 2012.11.16. 20:21:06

Nos, a posztíró szerintem nem nagyon szokott Budapesten kívül vasúttal-, vagy busszal közlekedni, különben nem írna ilyen gunyorosan a járatok visszaállításáról. (Egyszer megtekinteném, amint késő este Keszthelyről-, vagy Tapolcáról indulva a csomagjával 15 kilométert gyalogol a sötétben, a Keszthelyi hegység útjain, mert némi késés miatt elment az utolsó busz, amivel hazamehetett volna)

Igazságos János 2012.11.16. 20:21:16

@Magyarnaba: A közlekedés, áruszállítás 10%-a sem zajlik vasúton.

A vasút természeténél fogva, ahol van vasúti szállítás, még ott is szükséges a közúti.

Az élet bebizonyította, mióta vannak utak, főutak, nem a vasútra közelébe épülnek a beruházások.

A személyszállítás 99%-a nem vasúton zajlik.

Az hogy az autópálya, közutak mennyibe kerülnek, más téma, mert az egy életképes dolog, másutt is, biztosítja a vállalkozásokhoz, élethez szükséges szállítási lehetőséget.

A vasút nem.

Ha Magyarország 10-szer ekkora lenne, és lenne valódi gazdasága, el tudna tartani fővonalakat, persze a személyszállítás jegyára sokkal magasabb kellene legyen akkor is. Mivel ezek nem állnak fenn, nincs miről beszélni.

A vasút halott. minden oda kifizetett pénz gyerekek meg nem születését, éhezését, iskolák bezárását okozza. Ebben gondolkodj kisapa.

Hülyék hobbijára nem kell pénzt költeni.

Persze ugyanígy összes stadionberuházázst, valamennyi sprot és művészettámogatást, valamennyi pályázatosdit be kell szüntetni.

Majd ha egy gyerek sem éhezik, mindenki tud tanulni, alacsonyak az adók, növekszik a gazdaság, pozitív az államháztartás egyenlege, na majd akkor népszavazással el lehet dönteni, mire költsön a kormány. Addi a vasútat a klozetba.

Igazságos János 2012.11.16. 20:22:41

@facelvega: Itt mindenkinek van autója, és 16 éves kortól jogsija is lehet. A benzin 170 Ft/l. Az iskolásokat kaputól kapuig viszik minden nap.

Ez a normális modell, nem a hangyaboly, a kommunizmus, az idiotizmus.

Pamuk 2012.11.16. 20:32:45

Nekem nagyon tetszett a poszt, alapvető igazságokat írt le.
Az ótvar cég pedig az egyik legtalálóbb jelzője annak a pipogyaságnak és ostobaságnak, amit ez a szemét vasút képzel a 21. századi vasútról.
Mondom ezt úgy, hogy rengeteg nyugati vonalon lelkendezve utazom, és a szívem fáj, amikor azt látom, hogy ez a kelet-európai szar évente annyi pénzt tapsol el, amiből szuperexpresszt lehetne felhúzni a nagyvárosaink között.
Valahol olyan ez, mint a malév /kisbetűvel/, ami évekig szent tehén volt százmilliárdokért, és amikor bedőlt, egy új világ nyílt meg.
Nem lehetne a mávot is sorsára hagyni?

Csipyke 2012.11.16. 20:34:50

@VoluntartistA: megvan, a svajci vasut maga az alom. Imadom.

Kerek négyszög 2012.11.16. 20:39:58

Nagyon egyszerű a helyzet:

MÁV = Állam
BKV = Önkormányzat = Állam
Egészségügy = Állam

Na, dereng már az összefüggés?

Nem? Kifejtem tömör gondolatokkal:

Állam = Rothadás, rozsdásodás, permanens csődállapot, korrupcióval átitatott, hatékonytalan, pénztemető, pártkatonák milliós prémiuma, érdektelem, motiválatlan (így is - úgy is kapok fizetést, akkor mit tekerjek itt) dolgozók.

És végül:

Magyar Állam = Kommunista gyökerek, munkamorál

Állami vállalat = kommunista vállalat

Na ezért fos az egész MÁV, amíg az állam keze benne van. Bizonyitott tény.

teetotaler 2012.11.16. 20:41:34

"Kiderül az is, hogy pl. Budapest-Békéscsaba között 19 helyett 30 vonat fog közlekedni. Ez biztos jó hír annak a pár júzernek, aki arra utazik, de nekem úgy rémlik, hogy fél évvel ezelőtt, amikor hál istennek töröltek több száz vonatot, erről a vonalról is nyírtak egy csomót. Vissza is próbáltam keresni ez ügyben az NFM sajtóhírei között, de a „rossz hírek” onnan eltűntek, - tán soha nem is voltak. Lehet, hogy most is ténylegesen csak a címben szereplő „kedvező” változásokról olvasunk, és a „kedvezőtlenekről” nem?"

Ja, megszüntették, azóta minden kurva vonat tömve van, múltkor az első osztályú jeggyel utaztam ÁLLVA haza azt a 3 órát.

Egyébként a poszt fasza.

gigantomán 2012.11.16. 20:44:37

@Igazságos János: Ahhoz közlekedési kultúra is kellene...ha mindenkinek autója lenne, aki megfelelő korú és munkába/suliba jár, Pestre se jutnának be, mert egyszerűen nincs kapacitás rá. Még egyszer Fábry is megmondta, hogy a Pesten közlekedők harmada épp parkolóhelyet keres. Minden valamire való metropolisznak van elővárosi vasútja/hévje, mivel anélkül meghalna az agglomerációs bejárás. Racionalizálni kellene a tömegközlekedést, összehangolni a vasutat és a volánokat, de nem úgy, hogy a busz nem képes 3-4 percet várni egy késő vonatra, mert a sofőrnek épp mehetnékje van, a következő busz meg csak 1-2 óra múlva megy... Meg kell szüntetni a párhuzamosságokat, és nem úgy, ahogy a múltkor is, tudniillik egy indulási időpont nem azt jelenti, hogy csak egy busz megy, hanem van ahol van másod/harmadrész is, azaz egy időpont, de több kocsi. Több helyen ebből lett kevesebb időpontra majdnem ugyanannyi kocsi. Ahol van vasút, ott elsődlegesen azt kell preferálni, villamosított vonalakon pedig meg kell valósítani a tartós 120-as/16-0as tempót. A mellékvonalakat ki lehetne néhol szolgálni volánnal, de több helyen is bizonyított, hogy a mindenhova bejáró buszok se teszik meg gyorsabban. Vagy egyszerre egy gyorsabb és egy lassabb, mindenhova bejáró busz (kvázi zónázás a vasúton). Csak ehhez viszont nincs akkora buszállomány. Nem beszélve arról, hogy nem kevés 20-25 éves Ikarus-roncs szaladgál az utakon, pl. felénk a Borsod Volánnál is, amikkel egy 40 km-es úton is tengeribeteg lesz az ember.

lobaszopiatej 2012.11.16. 20:47:59

@Hakapeszi Miki:
+1

Már leszoktam a vonatról egy jóideje, autóval 2 ember OLCSÓBB, miközben agyontámogatják Gaskóékat az adómból.

Nálam ott telt be a pohár mikor a kaller is bagózva ment végig a folyosón, nem értette miért nézek ilyen megrökönyödötten.

Focihuligánokkal is utaztam, hangoskodtak agresszíven és alkoholizáltak/cigiztek, rendörök is mentek végig de nem szállították le a csürhét, mondván félnek beavatkozni...

Azért pozitív példa is van, ha kallertől veszel jegyet mert sietsz, féláron megúszod.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.16. 20:48:08

@Magyarnaba:

Minden vasutas iránti maximális tisztelettel hadd kérdjem már meg, egy olyan, évtizedek óta masszívan veszteséges, továbbá helyenként mordori értelemben vett "szolgáltatást" nyújtó cégnél alapvetően mire is kérik a dolgozók a fizetésemelést?

mizrolist 2012.11.16. 20:51:19

@Magyarnaba: az már megtörtént. Ha Szombathelyre, a szüleimhez akarok utazni Budapestről, akkor napi 1 busz maradt az eddigi 3-4 helyett, és az autópályán menő gyorsjáratok mind megszűntek. Csakhogy én vonattal nem vagyok hajlandó utazni...

Attack! 2012.11.16. 20:53:23

Szerintem ezt a majom bloggert kellene felrobbantani. Meg az indexes haverját aki kiteszi a címlapra ezt a fost.
Sok barom aki azt hiszi attól jobb lesz ha becsukják a vasutat. Hát nem lesz jobb.
Csak a hülyék és a hozzánemértőek zárnak be valamit, ami némi szabálymódosítással akár jól is működhetne.

gigantomán 2012.11.16. 20:54:09

@Igazságos János: Továbbá akkor nem hárman halnának meg naponta az utakon, hanem tízen. És nehogy azzal jöjjön valaki, hogy az erősebb éli túl, meg evolúció meg ilyesmi. Amíg a közlekedési morál (meg úgy általában az egész társadalmi morál) a bányászbéka s*gge alatt van, addig nemhogy 16 évesen, de 21 alatt se adnék jogsit a kezébe senkinek, csak egy szigorú pszichológiai vizsgálat után. És nem mutyizással meg kenőpénzekkel/ezzel-azzal. Nagyképűség kft-re semmi szükség egyik oldalon se. Továbbá ahhoz fizetések is kellenének, hogy mindenki kocsit vegyen, és nem 20 éves használt szarokat, amivel ottmarad az első kisebb ütközésnél. Egy új miautónk is 3 milla, amiből 1 millát ki kel köhögni indulóban, a maradék is havi 20-30 5-6-7-8 évig. Plusz biztosítás, ilyen-olyan adó, kötelező szervíz, benzinköltség, miegymás... Havi 30-40-50 ezer. Kíváncsi lennék, kinek kerül ennyibe a vonat/buszbérlete...

gigantomán 2012.11.16. 21:00:34

@Igazságos János: "Persze ugyanígy összes stadionberuházázst, valamennyi sprot és művészettámogatást, valamennyi pályázatosdit be kell szüntetni."

Ez egy akkora demagógia, mint a nemtudommi. Az ilyen nem állam, hanem bankárállam. Így is egyre bunkóbbak és műveletlenebbek az emberek, a mai fiatalokról nem is beszélve .Jó hogy nem már csak azok élhetnek, akik "gazdaságilag megérik".

Dzsok 2012.11.16. 21:06:05

A MÁV-nál a legtöbb internetes szakértő huszár a MÁV teljes éves költségvetését emlegeti mint megspórolandó összeg.

Egy dolgot felejtenek el a Matolcsy szaktudásával vetekedő észlények, hogy a MÁV költségvetésének kb. több mint 50%-a bérköltség. (hazai vállalkozások, beszállítóknak adott munkáról nem is beszélek)

Magyarul ha holnaptól eltöröljük az egész szervezetet, akkor sem lehet vele megspórolni 250 milliárdot de a felét sem. Inkább egyszerűbb lenne bevezetni itt is a feketefoglalkoztatást, vagy a jól ismert minimálbér plusz borítékba kp rendszert. :)

annamanna 2012.11.16. 21:09:57

Hehe, hát ennek a blognak nagyon találó a címe: MENTÁLIS DEFICIT :)))))

A posztoló legalább magáról igazat állít vele :)))

Hakapeszi, ha nem lennél deficites, nem lenne ennyi problémád a MÁV-val és egyebekkel, mert találnál pozitív célokat, amikért küzdesz. Ha azok nincsenek, akkor marad az őrjöngő fikázás.
További jó mulatást :)))

Dzsok 2012.11.16. 21:23:18

@Igazságos János: Lenne akkor egy kérdésem az életképes közúti szállításról.

Bejön Magyarországra egy román kamion, aki nem tankol ebben az országban egy litert sem, nem adózik itt egy forintot sem, viszont amortizálja az autópályáinkat és néha még akár balesetet is okoz.
(Egy teherautó 30 ezerszer nagyobb elhasználódást okoz, mint egy személygépkocsi.)

Ha Ausztria úthasználatban kb. 35000FT-ot kér egy 330km-es Hegyeshalom-Röszke tranzit úthasználatért akkor a 3000FT-os magyar napidíjjal mekkora veszteségünk keletkezik minden egyes tranzitban áthaladó D4-es kamion után, mennyivel támogatják őket a Magyar adófizetők?

Magyarországon a kamionos lobbi miatt nem vezetik be azt a használatarányos útdíj rendszert amely már működik Auszriában, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban.

A teljes magyar autópályahálózaton évente összesen kb. 45milliárdFT autópályamatrica bevétel keletkezik , ebből kb. 25milliárdFT-os a személygépjármű használók fizetnek be.

Ehhez képest nézzük meg, hogy mennyibe kerül egyedül az M6 autópálya amin napi átlagban 8 ezer autó halad át, (ez körülbelül tízezer embert jelent).
Ennek az egy autópályának évi 66milliárd Ft a koncessziós díja (2,5 milliárd volt a matricabevétele), ami € árfolyamhoz volt kötve, tehát lehet, hogy most már jóval többet fizetünk érte évente még szerencse, hogy csak 28 évig kell fizetni. :D

Ehhez képest a 4-es metró meg a vasút a napi szállított utasmennyiségével egy szerény spórolós szervezet. :)

mellékvágány 2012.11.16. 21:46:06

Tényleg nagyon pazarlóak vagyunk! Az utazási kedvezményeket erősen meg kellene kurtítani, és így csak a valós utasforgalomra kellene járműveket beszerezni. Nem egy 65 évenfelülit ismerek, aki hetente akár háromszor is több száz km-t utazgat, és abban a pillanatban racionalizálná ha ez pénzbe kerülne. Tőlünk gazdagabb országokban sincs ilyen, legalábbis nem korlátlan pl. időben. Első lépésként a csúcsidőben kellene a kedvezményeseket kivonni. Azt sem értem miért kell ilyen sűrűn rövid vonatokat indítani? Amikor én még vonatoztam 16 kocsiból is állt egy expressz, és volt napi 4 pár gyors/expressz azon a FŐvonalon. Túl sok mozdonyvezető, magas fizetéssel, csak arra jó hogy sztájkolni tudjanak. Miért nem engedik be végre a külföldi vasutakat?

magaslabda 2012.11.16. 21:47:40

@Dzsok: Vajon a külföldiek vesznek matricát, vagy lehetséges még a kamionoknak is bliccelni?

ze11 2012.11.16. 22:37:45

@VoluntartistA: Úgy, hogy órát lehet a tömegközlekedéshez igazítani. Csúcsban persze a közlekedés mellett tömeg is van, és nem kolbászból a kerítés - ellenben ott VAN erre fordítható adóbevétel. Itt meg nincs.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.16. 22:40:40

@Magyarnaba: Az M6 egy egyszeri elkúrás volt, bosszant is, de az legalább egy kézzel fogható, járható autópálya. A MÁV-ot viszont évről-évre tömik lóvéval, és SEMMI eredménye.

ze11 2012.11.16. 22:41:10

@Dzsok: Az áthaladó kamionok mehettek _volna_ rola vagonokon kényelmesen - ha nem lett volna kib. drága, és persze jó magyar módra a pontossága is messze elmaradt az elvárttól.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.16. 22:49:33

egyébként 2 éve felhívtam őket, hogy hadd álljak be a Nyugati pu. telkére, ahol a volt Bahnhof-klub is van. üres terület, láttam, hogy pár sofőr bemehet, gondoltam akkor biztos lehet szerződni a MÁV-val, én fizetek, ők adnak parkolóhelyet, hely van, senkit nem zavar. a telken irodaház is van, tehát van igény parkolásra is. felhívtam az ügy felelősét, de jellemző, hogy elég nehezen lehetett megtalálni, mert senki nem tudta elsőre, melyik igazgatóság főmuftija a döntéshozó. kérdeztem, lehet-e parkolóhelyet bérelni, és ha igen, mennyiért, mert a telek amúgy üres. a faszi mondta, hogy írjam meg levélben, de ott "mindenféle fejlesztések lesznek", ezért valszeg nem adhatnak bérbe semmit. meg is jött a válasz 1 hét múlva, sajnos nem tudnak bérbe adni semmilyen parkolóhelyet.

azóta eltelt 2,5 év, a területen természetesen semmilyen fejlesztés nem történt. van viszont azóta is 1db külön biztonsági őr egy fülkében akinek annyi a dolga, hogy beengedi az arra érdemes autósokat (talán csókosok, talán nem), vagyis leveszi és visszarakja a láncot reggelente. az ideje 80%-ban viszont ül és olvas vagy ül és alszik. de ez még semmi. van egy másik fószer is, ő azt ellenőrzi, kik álltak be! igen, két emberes munka ez is. hajléktalanok viszont a fák alatt dögivel, ott hugyoznak, szarnak, egyszer ebédeltünk a közeli étteremben és konkrétan oda fújta a szél a szarszagot napközben.

tehát: a MÁV kiadhatná a helyeket havi 15 ezerért úgy 50 autónak, az havi 750 ezer Ft bevétel. ehelyett áll üresen egy irodaház tövében a terület, ott sétálnak át az utasok a mocsokban a podmaniczky utca felől a nyugatihoz és ezért még 2 őrt is kell alkalmazni, akik idejük nagy részében semmi érdemit nem csinálnak (-300 ezer bérköltség minimum). a terület rendberakására, a hajléktalanok elküldésére se pénz, se ember, a vezetőség pedig pontosan szarik rá, hogy tud-e valami kis extra bevételt elérni, vagy sem. képzelem országos szintű ügyekben mekkora odaadással képviselik a céget, még akkor is, ha az elszabott közl. politika miatt persze benne van minden eddigi kormány is a dologban vastagon.

dennisthemenace 2012.11.16. 23:02:54

Arra, hogy ok rendesen vegzik a munkajukat, plusz, eltartanak egy rakas ingyenelo szarhazit, mint pl. a semmirekello Fonagy. A Mav rosszul szervezettsege, elmaradottsaga nem a dolgozok bune.

dennisthemenace 2012.11.16. 23:06:15

@Igazságos János: Meg szerencse, mert ekkora baromsagot el is tudok kepzelni a Matolcsy fele seggfejektol..

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.16. 23:09:44

@facelvega: Magyarán ez a vasút szerinted is egy megbízhatatlan kalap fos.

9-143 2012.11.16. 23:22:30

@kerek négyszög:
Adnék egy linket:
iho.hu/hir/szeged-az-elektromos-kozlekedes-sikervarosa-120305

Lehet máshogy is!
Szegedi származásúként, ha éppen ottohn vagyok néha, akkor csak nézek, hogy mennyivel normálisabb, kultúrált az otthoni tömegközlekedés Bp-hez képest.
De ez egy más lépték, és 7 évig volt egy tömegközlekedést szerető cégvezető, akinek az elképzelései támogatásra találtak az önkormányzatban.

A MÁV Szeged és Bp között alapvetően pontos, és az előírt menetidőt tartja. A 100/120-as tervezésű, egyvágányú, kitérős vonal Ceglédig, nem is nagyon lehet így növelni a pályasebességet.
Egy komoly fővonali felújítási projektekre lenne szükség EU-s forrásból a fővonalak 160 km/h-ra emeléséhez, kétvágányúsításához, és ahol szükséges, a villamosításhoz. Ezt lehetne és kellene biztosítani Bp és a megyeszékhelyek közt, kezdetnek.
A külföldi vonatokról: nehezen jönnének be állami szolgáltatónak, ha nem fizetik ki a jogos költségeit az ingyenes és kedvezményes utazások után (jelenleg semelyik szolgáltató sem kapja meg 100%-ban az országban, azaz ezen vesztesége keletkezik)
Piaci alapon: oda jönnek be, ahol van fizetőképes kereslet, azaz Hegyeshalom - Bp, és esetleg 1-2 fővonal. Vagy esetleg jönnek a szomszédos országok vasutai szerencsét próbálni, saját munkaerővel. Újabb néhány ezer munkanélkülit teremtve, és fajlagosan a maradék MÁV bevétel termelő képességét rontva.

gabest1 2012.11.16. 23:27:18

Nem tartozik szorosan ide, de ma olvastam, hogy az amerikai posta az elmúlt év alatt 15 milliárd dollár veszteséget termelt. Az már pénz. Ott nagyban űzik az ipart.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.11.16. 23:34:04

Matolcsynál is nagy a baj!
Nagy a baj emberek, nagy a baj. Kár volt a Lipótmezőért, most szabadon garázdálkodik.

Ha épeszű megnézi a vásárhelyi videót, rögtön mentőt hív.

Ez egy degenerált barom!

M. Péter 2012.11.16. 23:42:31

@Igazságos János: Az autósok meg fizessenek a környzetszennyezésért, meg menjenek harcolni az olajért.

M. Péter 2012.11.16. 23:53:02

@Igazságos János: Mo.-n kb. a teherszállítás kb. 20%-a megy vasúton. Az USA-ban pedig még több, kb 25%.

M. Péter 2012.11.16. 23:58:38

@mellékvágány: Igen, azok a régi szép idők! Amikor kicsi voltam, volt napi 4 vonat Budapestre, hajnali 5-kor és 6-hor, egy kor délután, egy este. Ha az ember délután volt dolga Budapesten, akkor is fel kellett kelnie hajnali 5-kor. Milyen jó is volt ez!

Sck 2012.11.17. 00:08:33

Legalább egyszer szálljon már fel vonatra az a sok kommenthuszár. Az autó, meg az út jó dolog, de nem járhat mindenki autóval, ne tagadjátok már elvből a vasutat. Aki pl. egyszer már utazott Debrecen-Budapest vonalon, az tudhatja, hogy sokszor már napokkal előtte nem lehet jegyet kapni az itt közlekedő IC-re, úgy, hogy óránként vagy 2 óránként jár IC. Megjegyzem a wifivel és légkondival felszerelt vonatokon. Persze aki a belvárosból egy fotelből írja a posztot annak ez tök mindegy. A gond a szolgáltatás színvonala, az, hogy valahol wifi és stb. "terem" a vonaton, máshol pedig mocsok és igénytelenség.

Kopi3.14 2012.11.17. 00:25:10

@9-143: ütemes menetrendnek akkor van értelme, ha van folyamatosan utas. Ha csak reggel meg este van, akkor értelmetlen napközben is járatni a vonatot. Van ahol lehet ütemes menetrendet alkotni, lásd előváros közlekedésben, de azon részeken is érdemes szeparálni a személy és teherszállítást, valamint ha lehet akkor a környéki és a távolsági közlekedést, különben minden egyes késő vonat hatalmas borulásokat okoz.
Ez egyébként a németeknél is komoly probléma.

@Önnek megyünk: voltak olyan vonalak, amelyeket valóban be kellett zárni. A pécsváradi például, meg Békésben is volt egy valami tanyaközpontból talán Kondorosra járó rész- napi négy utassal, ebből kettő nyugdíjas, egy ingyen utazó óvodás meg az anyukája. Ehhez kellett négy vasutas, egy géppel, talán Szentesről hozva, oda-vissza megjárva az utat kétszer. Az is igaz, hogy a MÁV-nak arányaiban hatalmas hálózatot kell fenntartania, rendkívül alulfinanszírozottan.A párhuzamosságok megtartásának is lehet értelme, okosan csinálva.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.11.17. 00:49:44

@Nem taggyűlés volt: neked ki a vasutas, vagy hogy érted ezt? Mert a vasutas dolgozó csak szopik a saját vasútjával. Nézz be egy tetszőleges beíróba hajnal négykor, úgy néz ki mint egy csövesszálló, mert 20-30 jelentkezés van 2 és 5 óra között, amire már a 21 órási vonattal el kell jönnie otthonról a mozdonyvezetőknek. Ha a vasút a vasutasokért lenne, lenne éjszakai személyvonat, pl... meg lenne normális vasúti közlekedés a Keletiből és Kelenföldről Ferencvárosba. Az ne zavarjon, hogy ezek is öt éve fel lettek számolva...

KergeK@csa 2012.11.17. 00:52:19

A MÁV szar, mind eszközileg, mind az ott dolgozók színvonalán valahol a 80-as években jár.
Még a BKV-nál is rosszabb, pedig az se kifejezetten Európa élmezőnye. :/

Kritikán aluli menetidők, késések (3 órából lett már 5,5 óra ősszel IC-n nekem), Bp.-Debrecen vonalon hétvégére fixen nem lehet jegyet venni, pu-n álló kocsiban kocsiban lábát ülésre felrakó, újságot olvasó pályamunkások, hát tőlem bezárhatnák az egészet, a semmirekellők meg néznének nagyokat a magánszférában, ahol dolgozni is kell, nem csak azért foglalkoztatják őket, mert a közmunkánál egy fokkal jobban hangzik.
(És mivel nagyapám és édesapám is MÁV-nál dolgozott, így van rálátásom, hogy milyen volt régen, a mostanit meg látom...)

És akkor még az ingyen utazó tömegekről nem is beszéltem, akik vagy törvényileg jogosultak (nyugdíjasok, mert nekik JÁR...), vagy csak a kalerrel lebeszélik zsebbe...

EZT ls ÍGY ne támogassák az én adómból. Zárják be, szántsák fel, basszák ki az életképteleneket, aztán jöjjön egy piaci alapon MŰKÖDŐ vállalat, aki képes tisztán, pontosan, kiszámíthatóan működtetni a vasutat, mert JÓ vasútra szükség van.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.11.17. 00:53:29

Az meg, hogy Orbánnak beletört a bicskája a vasútba, csak annyit jelent, hogy rájött, ha ott is olyan módszerekkel vezetné be a "reformokat", mint más területeken (gyk. gondolkozás nélkül, erővel, az ellentmondó szakértőket tönkretéve), akkor abból már másnap tömegkatasztrófák lennének, másrészt pont emiatt minden szomszédos vasút felszedne egy méter sínt a határnál, hogy véletlenül se kerüljön se az ő járművük ide, se a miénk oda...

KergeK@csa 2012.11.17. 00:55:17

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Miért lenne kötelező a munkáltatónak szállítani a kedves vasutasokat, főleg, hogy a legtöbb vasútállomás közel sem a szántó közepén van.
Ingyen utaznak, ez már több, mint ami támogatást a versenyszférában megkapnak az emberek.
(És talán még a családjuk is ingyen/kedvezményesen utazik, szóval no comment...)

KergeK@csa 2012.11.17. 00:58:25

@KergeK@csa: Ja, és az a legviccesebb, hogy bár IC-n megszüntették az étkezőkocsikat, de a helyükre nem kötöttek ám be utazókocsikat, hétvégén (talán a legforgalmasabb) Bp.-Debrecen-Nyíregy-Miskolc-Bp. vonalra nem lehet jegyet kapni 1 nappal előtte, max 1-2 járatra, de aztán kiderül, hogy csak 4 v. 5 kocsis az egész.

Látszik, hogy az állam milyen jó gazda, nincs felügyelet, le is szarja az összes mávos dolgozó az utasokat... Versenyszférában a tulaj pár hónap alatt kirakná az ilyeneket...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.11.17. 01:01:14

@KergeK@csa: egy féklakatos vagy tolatásvezető szerinted mit csináljon amikor épp nincs fékpróbázandó vonat, vagy várnak a keresztforgalomra, hogy tolathassanak? Látszik, hogy csak anekdotákból ismered a vasutat.
A nyugdíjasok ingyen utazását fel lehetne számolni, én azt mondom, a családtagokét is, a vasutasok ingyen utazásáról meg annyit, hogy kb fél milliót fizetnek a START-nak a különböző cégek az arcképesért.

"Miért lenne kötelező"
Nem kötelező mivel nincs is, csak akkor nem értem, mire írod, hogy a vasutasokért van.
Amúgy a versenyszférában első osztályú, IC-re is érvényes arcképest adnak a mozdonyvezetőknek, csak szólok. Ne a bölcsészdiplomás gyári összeszerelőhöz, vagy telefonos ügyintézőhöz hasonlítsd azt, aki hajnal háromkor kezd és 12 órát lehúz a tejködben, 120-szal, mert lehet, hogy be beülnél mellém és leültetnélek, hogy "na, csináld" csak egy laza Szolnok-Bp távot (100 km) sírva szállnál le a Nyugatiban. Persze miután leszálltál és megnézted a hatfelé darabolt öngyilkost aki beugrott valahol félúton.

Neked is elmondom, a vasút nem a Microsoft Train Simulator.

KergeK@csa 2012.11.17. 01:13:00

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ha nincs munka, akkor se üljön be olajos ruhában az IC-re, hogy amikor felszállok, akkor azt lássam, hogy békésen olvassa a Népszabit, a lábát az ülésre feltéve, ott, ahol fél óra múlva a fizető utasok szeretnének leülni. (Most nyáron, Nyugatiban, kora délutáni idősávban)
Erre nem mentség, hogy "mit csináljon, ha nincs munkája épp". Ha szerinted mentség, az azért sokat elárul az általános vasutas morálról...

Igen, szar munka lehet, de vasúton belül is előre lehet lépni, és igen, mindig a legkevésbé tehetségesek/profik szívják meg a legrosszabb munkákkal, sajnos ez tény. :/
Lehet próbálkozni előrelépni a vasúton belül, vagy más munkahelyet keresni, ha többre hivatottnak érzi magát az ember. Nem egyszerű, tény, de ha egyszer többre képes, akkor menni fog.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.11.17. 01:23:36

@KergeK@csa: az olajos ruhában IC kocsiban téma az más, abban igazad van. Mi is jelentettük már be a takarítókat, hogy a Railjeten a tárolón cigiznek. Van egyébként mindenkinek saját várakozó helyisége.

Az előrelépés részt meg nem nagyon vágom. Egy mozdonyvezető hova lépjen előre? Ő mozdonyt akar vezetni. Egy kalauz, kocsivizsgáló hiába akar előrelépni, mozdonyvezetőt nem vesznek fel csak úgy. Kétféleképp lehet előrelépni, elmenni magáncéghez, de ez a MÁV-on nem segít sőt, másrészt beülni irodába, de akkor meg mínusz egy fizikai munkás, és plusz egy fehéringes semmittevő. Ez meg az utasnak nem jó (és ugye most - legalábbis szavakban) ennek, mármint a vízfejnek a csökkentése a cél.

Annyit még jó, ha tudtok, hogy a vasutasok nap mint nap az állásukat kockáztatják azért, hogy legalább valahogy elmenjen a vasút. Ha betartanák a hatóság (aki nem MÁV, hanem a mindenkori kormány) által előírt összes utasítást, a vonatok fele soha nem indulna el.
Emlékeztek a tavaly januári BKV "nemsztrájk"-ra? Na, valaki írta, hogy a MÁV még a BKV-nál is rosszabb, hát ilyen téren hatványozottan izgalmas dolgok lennének ha ugyanezt a vasutasok meglépnék, az tény. Egyszerűen túlvállalja magát a vasút és gyakorlatilag nincs puffer a menetrendben, a zavarkezelés meg a béka segge alatt. Vagyis egész pontosan ez úgy néz ki, hogy "mindegy csak az IC menjen". Gondolom ezt ismeri mindenki.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2012.11.17. 01:36:20

A posztolo ltvanyosan szart sem ert a temahoz, es ennyivel akar le is tudhatnam, ha eppen nem tenne ezt ily magabiztosan.

Ennek tekinteteben: aki jaratritkitasnak orul, az amellett hogy napi sokszaz-ezer ember nyomarara veri a nyalat, tudnia kene, hogy vasuton ez semmilyen megtakaritast nem eredmenyez, ellenben a teljes szolgaltatas szinvonalat igencsak rontja.

Masreszrol: a vonalbezaras lehetne megoldas, de akkor, ha a vasut helyett ertelmes kozelkedest kapnanak az ott elok, de ez mar tobbszor kiderult, hogy nincs igy.

Osszessegeben: a mellekvonalakat minimalis mertekben fejleszteni vasuti mertekben petakokba kerulne. Ehelyett a zullesztesukkel egybekotve ontjuk ki a penzt rajtuk keresztul, de ennek a merteket minden kormany es a tanacsadoik mocskosul eltulozzak. A mellekvonalakon kb. az utasforgalom aranyanak megfelelo merteku veszteseg keletkezik, azaz nem tul sok.

Vegul: kerdes az, hogy a kovetkezo 30-50 evben fenntarthato, europai kozlekedest akarunk csinalni, vagy most nyirjuk ki a vasutat es valtunk buszra, amikor az egesz vilag az ellenkezojet csinalja?

sanyix 2012.11.17. 01:56:06

a mávval elsősorban az a baj mint bkv-val... a sok igyenutazó...

Nekem nemnagyon volt a mávval kényelmi, vagy pontatlansági gondom, de egy volt KURVA DRÁGA mármint annak aki fizet is érte...

szelidorzo 2012.11.17. 05:54:33

Jó dolog a vasút! A tervek szerint megépítik Felcsútra is a pályát! Kíváncsi vagyok, "Kedves Vezérünk" óhaja szerint mikor lesz metro is a falujában, ami majd szállítja a falábú focistákat.

Van itt pénz, csak elbasszák.

lobster thermidor 2012.11.17. 06:51:47

Te nyilván a Váci úton, vagy valami pesti proli környéken laksz, ezért neked felesleges pénzkidobásnak tűnhet a 4-es Metró.
De közlöm veled, hogy elég sokan vannak azok, aki ezt egész másként gondolják.
Persze ha egy kis ész szorult volna beléd, te is átlátnád, hogy a város Budafok - Kelenföld - Budaörs felőli részén is élnek adófizetők, akiknek így, vagy úgy, de el kell jutniuk a munkahelyükre.
Ha lehetne, a felszíni tömegközlekedés kiküszöbölésével.

p.a.r.t.i.z.a.n 2012.11.17. 06:59:41

Gaskót tényleg megvették kilóra, de már másodszor (vagy ki tudja hanyadszor), mikor orbáni parancsra gördülősztrájkoltak mondvacsinált okok miatt, hogy ezzel is a kormány alá pakoljanak. Mondjuk én közlekedési tárcát jósoltam neki akkor, ehhez képest szar-húgy az ötmilliárd amit zsebre rakott.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.17. 07:28:29

@d.z.: "jaratritkitas vasuton semmilyen megtakaritast nem eredmenyez"

Ezt honnan veszed?
Akkor a járatsűrítés sem?
A vasút az ennyibe kerül, így is úgy is, és kész? Én meg fizetem?
És akkor mégis, miért izmoznak a menetrenden?

Fertőtlenítés a faluban 2012.11.17. 07:30:39

@Magyarnaba: Megírtad helyettem a lényeget.
A posztoló egy ótvar seggfej.

Link Elek 2012.11.17. 07:34:43

nem meghibbantak, hanem mindig is orultek voltak

söralátét 2012.11.17. 07:50:26

@Hakapeszi Miki: nem lenne ilyen pazarló, ha a MÁV teherszállítási üzletágát nem privatizálta volna a kóka-gyurcsány féle szarmajom banda. a személyszállítás valószínűleg ausztriában is veszteséges, de az ottani áruszállítás fedezi a veszteséget. a nyereséget meg produkálja az osztrákoknak a magyar áruszállítás. tudod: szadesz féle legrosszabb gazda az állam mentalitás. ezzel csak az a baj, hogy sikerült nekik minden nyereséget privatizálni, a veszteségeket meg megtartani.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.17. 07:58:33

@söralátét: "A Rail Cargo Austria az ÖBB teherszállítással foglalkozó leányvállalata.
2009-ben az RCA és a Rail Cargo Hungaria összesen 60 millió euró veszteséget szenvedett el."

hu.wikipedia.org/wiki/Rail_Cargo_Austria

söralátét 2012.11.17. 08:05:46

@Hakapeszi Miki: jól megmondtad. azért valószínű, hogy voltak, meg lesznek is nyereséges éveik. 2009 a gazdasági válság mélypontja.
egy biztos: a MÁV a teherszállítás nélkül mindig veszteséges lesz. teherszállítással együtt van esély a kisebb veszteségre, esetleg a null szaldóra, arra meg már nem is mernék gondolni, hogy szerény nyereséget is lehetne termelni

2012.11.17. 08:06:49

egyetértek a poszttal

pocokpocok 2012.11.17. 08:39:00

" kemény 250 milliárdot nyúl le ez az ótvar cég a költségvetésből minden évben."

végre közszájra dobták az igazságot.
kéretik ezen csámcsogni, bár nonszensz egy blogcikk ez...
állambácsi szoc pol. kedvezményeivel mérhetetlen embermennyiség nem fizeti meg a teljes viteldíjat, a kiadott kedvezményt meg nem adja vissza ám a cégnk, hanem időnként, egyösszegbe egy részét a kedvezménynek beletolja a cégbe, amit a "pornép" úgy kap a sajtóba, hogy pumpolja MÁV-ot, holott, töredéke annak. csinált egy közellenséget ezzel a cégből, de ez kb olyan, mintha a te fizetésed 50%-át kapnád meg, mert a többit a munkáltatód eljótékonykodná, mert most baj van vhol, és majd pl. évente megkapod, annak, amit ő elszórt 1/3-át egyösszegbe, közbe a közművesek, ahova a számláid befizetni kéne, rohadtúl utálnának téged, mert folyton lógsz a csekkel...
aztán szép lassan kikapcsolják a villanyt, a vizet és mindent.
és így dől önmagába az egész vasut...
"leégett, összedűlt, aztán süllyedt el"

FF 2012.11.17. 08:52:46

Hát a MÁV, ahogy most van, egy trágyadomb. Jó lenne reformálni, de lehet, hogy egyszerűbb nulláról újra felépíteni. A kerítéssel kezdve, hogy a Gaskó-féléknek még a szaga is kívül maradjon.

Iza Béla (törölt) 2012.11.17. 09:17:50

Sajnos a fenti hozzáállás kb. annyira releváns, mintha azt mondaná, hogy szüntessük meg az egészségügyet, úgyis mindenki meghal egyszer.

A vasút most már (szerencsére) nem egyenlő a MÁV-val. Ezt sajnos csak az állam és a MÁV nem látja, pedig előbbre lennénk vele. Na jó, az NKH egyes szekcióit is jó lenne kihúzni a MÁV alfeléből. A GySEV a nevető surranópályás, a MÁV-ból él. A magánzók egy része is. Ez azért nem különösebben előnyös.
Mi az állam szerepe? A pályák fenntartása, az útvonalak meghatározása, illetve a szabályok megalkotása és betartatása. Ennek a gyakorlatban nem tesz eleget, bár vannak, akik belülről próbálkoznak. Vagy kirúgják őket, vagy maguktól elmennek. Persze ez a MÁV-osok egy részére is igaz.
Mi a MÁV szerepe? Ugyanez, csak lefordítva a gyakorlat nyelvére. Nem a személyszállítás, nem a vontatás, nem az árufuvarozás, nem a járműjavítás, pláne nem a járműgyártás.
Mi a Start szerepe? Megálljon a lábán, fejlessze a szolgáltatást. De nem tudja, mert a pályahasználati díj miatt rajta kell keresztülhaladjon a pályafenntartás pénze. Abból meg ugye jut is, marad is. Szerződése jó esetben egy évre van, amint a tárgyév közepén talán megkötnek vele, miközben közbeszereztetnie kell a beszerzések jó részét. Sok sikert hozzá.
Ugyanezek a Trakciónál és a Gépészetnél is vannak.

A MÁV-ba nem csak az államnak, hanem az osztrákoknak is beletört a bicskájuk. A Cargo bizony nem az a fejőstehén, mint aminek kinézett. Rínak is a sógorok - de hát megvette, cipelje is a hátán. Ha nem tetszik, tovább lehet adni - pár tízmilliárdos veszteséggel.

@pocokpocok: A teljes viteldíj nem fedezi a szolgáltatás előállításának költségét. A Volánoknál kb. rendben van, a vasútnál viszont a pálya felborítja. Ha nem lenne pályadíj, vastagon nyerne rajta a személszállítás, vehetnének járművet. Viszont a pályát akkor az államnak közvetlenül kellene alájuk tolni. Az fájna. Nem kicsit, nagyon.

Nancsi 2012.11.17. 09:22:49

Ha minden területnek nyereségesnek kellene lennie, ahol az állam szerepet vállal, akkor mégis mire fel fizetünk adót?
Én úgy gondolom, hogy az nemzetgazdasági érdek (gyengébbek, pl blog szerzője kedvéért: GDP-t növelő tényező) ha a dolgozó el tud jutni a munkahelyére, és nem lesz munkanélküli. Én úgy gondolom, az nemzetgazdasági érdek, ha a fogyasztó el tud jutni oda, ahol a szolgáltatást nyújtják, és nem lesz neki kényelmesebb mondjuk külföldről megvenni egy netes boltból ugyanazt. Az, hogy az emberek tudjanak közlekedni fontos. Van ahol ezt vasúttal oldják meg, van ahol máshol. Mondjuk USA-ban elég sokat ingázik, jellemzően autóval a dolgozó nép. Következésképpen ha Obama holnaptól felemelné a benzin árát Magyarországi színvonalra, akkor a ku klux klánnak új ünnepnapja lenne, mert estére tuti megégetnék máglyán. Én úgy gondolom, a közösségi, vagy egyéni közlekedés értelmes árszinten tartása az nemzetgazdasági érdek. Nyilván a rövidlátó, 3 hónapnál előbbre nem gondolkodó blog szerző ezt fel nem foghatja.

Egy kormánynak vannak stratégiai feladatai. Pl. javítsa az ország demográfiai összetételét. Értsd: több fiatal jusson egy öregre. Tud ezért tenni egy kormány? Hogyne. Pl. biztosíthat elég bölcsődét, hogy a nők a szülés után 1 vagy 2 évvel vissza tudjanak menni dolgozni. Pl. törvényben garantálhatja a szülő nőknek azt, hogy abba a pozícióba visszakerülhetnek, ahonnan elmentek (vagyis állandó embert nem vesznek fel a helyükre). Így nem kellene senkinek se aggódnia a megélhetése, addig elért karrierje miatt, több gyerek születhetne, öröm, bódottá. Ha már kommancs blogot írunk, akkor írjunk inkább arról, hogy ezt a jelenlegi kormány nem tette meg, sőt homlokegyenest ellenkezően cselekedett, vagyis családellenes. Ez tény, ezen nincs mit rugózni, ebben az se tud belekötni, aki narancs színű kispárnával alszik otthon. De a közösségi közlekedés fölöslegességéről írni? Azt felhozni, hogy a közösségi közlekedés veszteséget termel (hol nem)? És olyan "alternatívát" kínálni, amely a rövid távú, megkérdőjelezhető financiális előnyök mellé biztosan hosszú távú hátrányokat társít (nem tudnak az emberek suliba, dolgozni járni)? Hát bazmeg baloldal - ennyit tudtok? Szedjétek már össze magatokat.

Nancsi 2012.11.17. 09:28:59

@Hakapeszi Miki: "@d.z.: "jaratritkitas vasuton semmilyen megtakaritast nem eredmenyez"
Ezt honnan veszed?"

Földön fekvőbe nem rúgunk, akkor se ha az egy büdös nagy tapló. Szóval inkább tanácsot adok: ha már akkora blogger vagy, akkor talán kezdj el a témának utánaolvasni mielőtt ökörségeket írsz, vagy csak fusd végig nagyjából a commenteket. Az indexen szájbarágósan, a commentek között meg 2 sorban megtalálod azt, hogy miért az egyetlen értelmes alternatíva az ütemes menetrend a vasúti személyszállításban. Ezen vitatkozni számodra kb olyan, mintha én elkezdeném vitatni a relativitás elméletet.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.17. 09:47:31

@Nancsi:
Az "egyetlen értelmes alternatívát" hirdetőket úgy hívják: diktátorok.
Szidtam én az ütemes menetrendet, te féleszű?
Az ütemes menetrenddel amúgy semmi bajom. Járjanak csak a vonatok órás ütemben, ha van mondjuk 300 utas óránként. Ha nincs, csak feleennyi, akkor 2 órás ütemben, és így tovább.
Ha meg csak 20 utas van, csukjuk be az egészet, menjen busz. Ha ennyi sincs, akkor bicikli.

Mr. Waszabi 2012.11.17. 10:08:25

Rosszul nézed ezt a dolgot. Ki építi a vasútvonalakat ma magyarországon? Simicska.
Ha nincs vonat, akkor minek a vasútvonal?
Neki meg kell a della. Ha a MÁV nem kap dellát, ugyan miből írhatna ki közbeszerzéseket vasútvonal építésre? Hát ezért nem lehet rendbe tenni a MÁV-ot. A magyarországot mostantól kisbetűvel írom. nemecsekek országa vagyunk, ez illik hozzá.

csőcsere 2012.11.17. 10:29:03

Az elmúlt fél évben munka miatt 12-szer utaztam a Bp-Békéscsaba-Bp vonalon, különböző napokon, különböző időpontokban. IC és gyorsvonat. Fizettem a jegyért teljesárat. A jegyirodában kedvesek voltak.

Tapasztalataim: udvarias kalauzok, a tisztaság viszonylag OK. Az érkezési időt egyszer sem tartottàk be, késtek, a legnagyobb késsés 32 perc volt.
Utas a vonalon kevés volt, pedig az egyik alkalommal hosszú hétvége előtti délután utaztam.
Szerintem túl sok a járat azon a vonalon naponta, az utasok száma semmiképpen sem indokolja a mostani járataűrűséget.

Az évi 250 milliárd pedig megdöbbentően sok. A Máv egy dinoszaurusz. Egy olyan korban, amikor egyre kevesebb a táplálék és kis, vagy középtermetű egyedek sokkal hatékonyabbak lennének a túlélésben.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2012.11.17. 10:40:13

@Nancsi: @Hakapeszi Miki:

Akkor elmagyarazom:

Van a vasutnak egy igen tetemes, munkaero, eszkoz, infrastruktura koltsege, ami ugy kb. ki is teszi a koltsegek 80-90 szazalekat. Ismetlem koltseg. A koltsegek maradek tiz-husz szazaleka fugg attol, hogy jar-e egyaltalan a vonat. Ellenben BEVETEL csak akkor lesz, ha jar. A jaratritkitassal eluldozik az utasokat, kiiktatjak a bevetelt, es azt varjak, hogy valahonnan megis penz lesz a koltsegeket finanszirozni.

A masik elkepeszto demagog faszsag, hogy a napi egy-ket vonatpar az jarhato ut. Nem az. Az eg egyadta vilagon senki sem fog igenybe venni egy olyan kozlekedesi szolgaltatast, ami 8 orankent jar. Max. akkor, ha ingyen van, vagy rohadtul ra van szorulva (nyugdijas, diak), de ezzel atterunk arra, hogy inkabb a vasuti kedvezmenyekkel kene foglalkozni imadott kormanyunknak, ha penzt szeretne latni.

Masik: vannak ezek a jarmunek nevezett izek, amik k*b*szott sok penzbe kerulnek, megveszunk annyit, hogy le tudjak bonyolitani a csucsforgalmat (azaz a leheto legtobbet), a tobbi idoben meg hagyjuk oket rohadni? Ennel karosabb megoldas nem letezik, illetve, de, amikor vonatkm korlatozas miatt az nem szamit, ha uresen jar a vonat, ugyhogy szolgalati menetben utasok nelkul mehet a palyan, mert azzal nem kell elszamolni.

Harmadik: es ezt kene a posztolonak es egyeb nepeknek felfogni vegre, akik az elmult 12 ev kormanyzati propagandajat nyaljak be errol a temarol:

a, nincs keves utas, meg lehet ezt nezni a Balassagyarmati ritkitas elotti videokon. Az utasforgalom szamlalasok, egy kiragadott napon tortennek az evben, ami enyhen szolva nem reprezentativ, masreszrol okos szervezessel ugy gorbitheto az eredmeny, ahogy tetszik.

b, ahol keves az utas, azert van, mert 40-el megy a vonat 8 orankent, ami nem szolgaltatas.

Es megint vissza tudok kanyarodni oda, amit az elso kommentemben irtam: azt kell eldonteni, hogy megyunk Europaval a fenntarthato, kornyezetbarat kozlekedes fele: ez esetben kisebb vonatokkal, utemesen, mellekvonalakra alkalmazhato megoldasokkal, palyafelujitas mellettt, bekamerazott biciklitarolok kiepitesevel, turisztikai fejlesztesekkel nagyvasuti mertekben petakokbol csinalunk egy normalis szolgaltato vasutat, amit igenybe vesznek az emberek.

A masik megoldas, hogy a nem letezo szolgaltatas igenybe nem vetele miatt bezarjuk az egesz kocerajt, es jol bevasarlunk buszokbol, mikozben a teljes fejlett vilag az ellenkezojet csinalja, nem veletlenul.

Es legutoljara, a mellekvonalak altal ellatott tersegek sokszo az orszag legelmaradottabb reszei: a vonat kiiktatasaval, jaratritkitassal ezeket a telepuleseket a kormany elvagja az orszag gazdasagatol.

Legeslegutoljara: ket jarhato ut van. Be lehet zarni a vasutat, vagy fejleszteni kell. Az elso a fent leirt okok miatt szerintem 2012-ben nem egy elorelato javaslat (1930-ban az lett volna), a fejlesztesre meg hegyekben allnak az otletek, olyan emberek altal, akik ertenek a temahoz.

MINDEN KOZTES MEGOLDAS (RITKITAS, VONATKM KORLATOZAS) ERTELMETLEN, HATASTALAN ES KAROS.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.11.17. 10:45:10

Nem kell felrobbantani a MÁV-ot, döntse csak be Orbánékat! Valakinek ezt úgyis meg kell tennie.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.17. 11:17:19

@d.z.: Akkor elmagyarázom én is.

Az egész poszt arról szól, hogy a kormányzat döntse már el végre, hogy mi a frászt akar a vasúttal. A két döntési alternatítva kb. az, amit írsz: vagy bezárjuk a javát, vagy fejlesztjük.

Namost, az nem igaz, hogy "a teljes fejlett vilag" a vasutat fejlesztené. Csak a szomszédos országokat nézve, Ausztriában, Szlovákiában is sorra zárják be a vonalakat, a szerbekről, románokról nem is beszélve. Ezt csinálja a többség, vak vagy, ha nem látod. Nyilván, mert 80-90%-os állandó költség mellett be kell zárni.

A bevétel meg, röhögnöm kell. Tömpe I. nyilatkozata alapján (lásd feljebb a nolos linket) 40 milliárd a BEVÉTEL, 250 milliárdos állami dotáció mellett. Kurvára nem oszt nem szoroz, hogy tudod-e a vonatok sűrítésével növelni a bevételedet, mert a bevétel akkor is gyikfing marad.

nandras01 2012.11.17. 16:43:14

@Önnek megyünk: nos, ha igaz amit leírtál - és miért ne lehetne igaz, akkor az csupán azt bizonyítja, hogy a hülyeség nem egyedül a fideszdroidok kiváltsága.
bizony, bármennyire meglepő, ostobák, elvakultak és végletesen hülyék akadnak a nem fidesznek csápolók között is, csak az arányok mások...

Fertőtlenítés a faluban 2012.11.17. 22:11:20

@Hakapeszi Miki: Miután Neked sincs saját véleményed, csak a pesti átlagjuppi baromságokat szajkózod össze, ezért igazából nincs mit mondani Neked, tulajdonképp szóra sem érdemes vagy. Úgysem fogod megérteni/befogadni, amit írok.
De hogy legyen is néhány szó, örüljél is:

Ugyan páran leírták, azért megteszem én is (hátha elolvasod, esetleg a megértés valamiféle elemi alkotója megjelenik a fejedben): a vasút olyan műfaj, ahol a fix költségek a teljes költség 80-90 %-át teszi ki. Ha leállít 400 járatot, azzal nem eredményez kimutatható megtakarítást. Bevételkiesése lesz, persze arra is ráfoghatjuk, hogy nem kimutatható. Ugyanakkor a szolgáltatás színvonala romlik, és az utasokkal, potenciális utasokkal (nahát, mik vannak?, van olyan ember, aki használja a vasutat? utazásra? pfúj, nem kocsival jár?) jól kibabrálnak. Mit is érünk el a járatritkítással? Lesz egy drága és ótvar rossz vasút, kínálati menetrend mellett pedig lesz drága és (térségtől, járművektől, pályaállapottól függően) elfogadható vasút.
Továbbá: a fix költség jelentős része bér, tehát ha a járatritkításon túllépve jelentős vonalbezárásra kerül sor, ami elbocsátásokat eredményez, akkor számolhatsz a munkanélküliség növekedésével (a kérdésed ez lesz: mért fizessük a vasutast, ha veszteséget termel? - a válasz: jobb, ha munkanélküli segélyt kap? szerinted mi lenne a hirtelen felszabaduló munkaerővel a leszakadtabb régiókban?), továbbá képzeld ide a szokásos mantrákat a bérekből visszatérő SZJA, TB, stb. címszavakkal.
Amit jó lenne megérteni a fajtádnak, hogy az Általad kivégzendő mellékvonalak tényleges költsége eltörpül a fővonalakhoz képest. Képzeld a fizika már csak olyan, hogy azok a pályák gyepálódnak hamarabb széjjel, ahol százhatvannal rohangálnak a személyvonatok, és ahol óránként több tehervonat halad el. Ennélfogva komolyabb ráfordításokat a nagy forgalmú pályák igényelnek. A vasút költségei nem a mellékvonalakon képződnek, hanem döntően a fővonalakon. Na meg persze az irodaházakban, de ez más kérdés, nyilván van mit lépni az aktakukac állomány terén is, valószínűleg kevesebb forgószékbefingó olcsóbb vasutat jelentene.
Lényeg a lényeg: a mellékvonalak megtartása nem szivattyúz ki pénzt az országból, nem passziválja a külkereskedelmi mérlegünket, hiszen a költségek döntő része munkabér, az üzemanyag (aminek a nyersanyaga kintről jön) költség pedig elenyésző egy-egy Bz-nél. A további megszüntetések indokolatlanul megnehezítenék jó pár ember életét anélkül, hogy lenne érezhető megtakarítás.
Néhány gondolat még arról, amit az úgynevezett posztodban összehánytál: Békéscsaba megyeszékhely, Budapesttel kétvágányú/kétvágányúsítás alatt álló villamosított vasútvonal köti össze, amire elég sokat költene/költöttek az elmúlt években. Engedd már meg, hogy 19 helyett 30 vonat járjon arra, jó? Továbbá hagy járjon egész nap ütemesen Oroszlányba a vonat, ami bizonyos napszakokban csurig tele van utassal.
A végére egy kis személyeskedés:
Azt, hogy trollok okádják a hozzászólásaikat el kell fogadni. Azt, hogy troll posztoljon is még le lehet nyelni. De hogy kirakják az ország vezető hírportáljára a posztját? Ajjaj.

dennisthemenace 2012.11.23. 18:15:15

@Hakapeszi Miki: De milyen vonalakat, te ostoba? Ne a szerbekkel, meg a romanokkal gyere, ha mar csak ugatod a vAsutat, anem nezz korul mashol is, ahol oriasi penzekbol negyvaganyusitanak, stb.
süti beállítások módosítása