Viktor már tavasszal megmondta, beletörött a bicskája a MÁV-ba. Láthatóan azóta se sikerült leölnie ezt az éhes és agresszív dinoszauruszt, pedig ha nem vigyáz, a MÁV dönti be őt és kormányát: kemény 250 milliárdot nyúl le ez az ótvar cég a költségvetésből minden évben. Abból egy fél négyesmetrót meg lehetne építeni – és bár túl sok haszna annak sincs, mégiscsak több a hozzáadott értéke, mint az országszerte sok helyen feleslegesen rohangáló húgyszagú vonatoknak.
„Kedvező változások az új vasúti és autóbuszos menetrendekben” – kezdi közleményét a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a saját honlapján. Az oldalon még egy mókás homevideo is látható, amin dr. Fónagy „kormánybiztos” János, - mint egy jóféle nagypapa, aki az unokáinak mesél -, cipzáros pulcsiban próbálja tömöríteni a közleményben foglaltakat. Megtudjuk: tisztább, szárazabb, biztonságosabb, sűrűbb és gyorsabb vonatok lesznek jövőre. És ezzel az NFM kormánybiztosa kommunikál, nem is a vasúttársaság. Láttam én már karón varjút, így mindjárt rosszat sejtek.
Kiderül az is, hogy pl. Budapest-Békéscsaba között 19 helyett 30 vonat fog közlekedni. Ez biztos jó hír annak a pár júzernek, aki arra utazik, de nekem úgy rémlik, hogy fél évvel ezelőtt, amikor hál istennek töröltek több száz vonatot, erről a vonalról is nyírtak egy csomót. Vissza is próbáltam keresni ez ügyben az NFM sajtóhírei között, de a „rossz hírek” onnan eltűntek, - tán soha nem is voltak. Lehet, hogy most is ténylegesen csak a címben szereplő „kedvező” változásokról olvasunk, és a „kedvezőtlenekről” nem?
Mindegy, a MÁV-START honlapján fenn vannak a régebbi menetrendek is, és látszik a különbség: bizony, áprilisban töröltek hat vonatot, most meg beraknak 11-et. Bravó. Megnéztem a másik kiemelt vonalat is, az oroszlányit, és lám, ott is, áprilisban kiszedtek, most visszatesznek négy vonatot.
Most akkor mi van? Meghibbantatok? Ez is az elmútnyócév miatt van? Hát baszki, ti töröltétek a vonatokat egy fél éve! Akkor voltatok hülyék, vagy most?
Egyáltalán, Laci néni még itt a miniszter?...Vagy már az új MÁV vezérbringa, Közgépné Dávid Ilona fújja a passzátszelet? Vagy netán időközi választás volt Csabán meg Oroszlányban?
Mondjuk vasútügyben már akkor rossz érzésem volt, amikor még tavaly ősszel Vityánk Gaskóval parolázott. Egymás tapossák a jelentkezők a közéletben a „legundorítóbb figura” címért, de valljuk be, Gaskót nehéz felülmúlni e téren. Ez a gennyláda még akkor sem hagyta abba a sztrájkot, amikor a halálba kergette vele az akkori MÁV vezért, Sipos Istvánt.
No, a Nagyvezír az ősszel összebratyizott vele, sőt, magához hasonló rendszerváltáskori bölénynek titulálta és gyorsan oda is csoportosított neki 5 milliárdot, hogy ossza szét a vasutasai között. Persze csak éves részletekben, 2013 decemberéig, de addig is kuss legyen a bakterházban.
Nem taktikázott rosszul a törpe, megvette ezt a szarmajmot kilóra, az meg azóta befogva tartja a pofáját, a vasutasok pedig talán dolgoznak is.
Ilyen körülmények között áprilisban akár egy szuszra be lehetett volna zárni a sok döglött vasútvonalat, ezek úgyis csak szociális foglalkoztatók, az ott dolgozó vasutasokon kívül a kutyának se hiányoznak. De hát – és itt jön az erkölcs, érzitek – a vonalbezárás mégiscsak saját maguk szembeköpése lett volna, hiszen ilyet utoljára a csúnya Bajnaiék csináltak, a Fidesz pedig újranyitotta őket rá egy évre. Ezért csak félmegoldásra, a napi 2 vonatra lecsökkentett kínálatra futotta a fülkeforradalom bátorságából. Ami effektíve bezárás, annyi költségtöbblettel, hogy a pályát napi két szaros vonatért is karban kell tartani. A többit meg ugye ráfogjuk az ájemefre.
Közben viszont Fónagy „vonalújranyitó” Jánost kinevezték kormánybiztossá. Úgy tűnik, a nagypapa revizionista hajlamú, sorra teszi vissza az áprilisban törölt vonatokat. Sőt, legutóbb épp az egyik Matolcsy-csomag napján jelentette be, hogy a MÁV kap 25 milliárdot, csak úgy.
Miafasz, ember? Sokat és joggal szidott Matolcsynk összegugliz pármilliárdot, mire Fónagy rögvest eltapsolja? Pontosan.
Hát, ebbe nem csoda, ha beletörik a Vezér bicskája. Tán maga se tudja mit tegyen ezzel a csődtömeg MÁV-val, és maga se tudja kire bízza. Menetrendek, kormánybiztosok jönnek-mennek, közben meg az adófizetők gatyája rámegy a vonatozásra.
Az utolsó 100 komment: