Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.11.23.

Nyuggerek, le a buszról!

Hakapeszi Miki

Van már legalább 10 éve, hogy a hajnalban Hévízre induló buszon a sofőr röhögve mondta az arcomba: te vagy az egyetlen utas, aki teljes árú jeggyel utazik. Tökig tele volt az Ikarus, szinte kizárólag kemény munkában megőszült idős honfitársainkkal. Rákérdeztem, mennyi a bevétel. Pár ezer forint, a többit az állam fizeti - volt a válasz. A buszon ülő 50 nyugdíjas mind ingyen utazott, többségüket látásból ismerte a sofőr. Hetente többször lementek Hévízre áztatni szottyadt testüket, az adófizetők pénzén. Dekurvajó.

És ez azóta se változott. Soha egyik kormány sem volt képes hozzányúlni a 65 éven felüliek ingyenes utazásához és majdnem tuti, hogy a jelenlegi sem fog. Pedig az elmúlt évben elindult a változás előkészítése. Fónagy és Völner vitéz urak időnként beleböffentik a médiába, hogy komoly átalakítás várható az utazási kedvezmények rendszerében, hiszen benne volt ez már a Széll Kálmán Tervben is, aztán persze lófasz se történik. Na de talán majd most.

Völner államtitkár szerdán két napos médiaturnéra indult, hogy elmondja a szokásost: változtatunk, olcsóbb lesz a rendszer, de a leginkább rászorulók kedvezményei megmaradnak. A közrádióba menet viszont elgurulhatott a gyógyszere: azt találta mondani, hogy a kedvezmények átalakítása az IMF-tárgyalások részét képezi és addig nem is lesz döntés, amíg nincs megállapodás. Most őszintén Pákó, nem tűnt fel, hogy az IMF megint el lett hajtva a faszba és nem lesz itt semmilyen megállapodás a választásokig, vagy addig, amíg a forint 320-ra nem ugrik? Öreg, csak nem a szeptemberi nyilatkozatodat olvastad fel újra papírról?

Igazából annyi biztos csak, hogy az érintett két minisztériumban komolyan csavarják az agyukat az illetékesek, hogy mi legyen az évente több mint 100 milliárd forintot jelentő kiadással.. Évi 50 millió utas jegyét kell kiegészíteni csak a vasúton és 50 milliárdot kellett volna spórolni a Széll-terv alapján a közösségi közlekedés racionalizálásával. Ki van hát adva, hogy keressenek megoldást a spórolós változásra, de eddig csak fingfűrészelésre futotta. Mivel az ingyenes utazásokat is pontosan felmérő regisztrációs jegyet kivezették, csak nagyjából tudható, hogy mennyivel jön az állam a közlekedési cégeknek. De ezt se fizeti ki teljesen, miközben megrendeli és elvárja a szolgáltatást. Debil György időnként rájön, hogy kevés a zsé, majd kiadja az ukázt, hogy le kell csökkenteni az árkiegészítést. Legutóbb 20 milliárdot tartott vissza, szevasztok, oldjátok meg.

Na ezt a kieső zsét hajkurássza most éppen Simicska Laciné NFM-je, ezért hadovál időnként szerencsétlen Völner épp 20 yardról. Sajnos az még nem tűnt fel nekik, hogy ha a négy fő csoport kedvezménye valóban megmarad, akkor a sok kis szir-szar engedmény eltörlésével legfeljebb pár milliárdot lehet megtakarítani.

A sajtó időnként elrugózik a 40 különböző kedvezményen, meg tényleg bosszantó, hogy egy csomó csak a MÁV-nál van, de ennek egyszerűen az az oka, hogy ezek nem az államilag kiegészített cuccok, hanem nagy részüket a vasút saját hatáskörben adja. Úgy gondolja a bakter, hogy nem kurvára mindegy? Kieget nem kapok rá, de úgyse tűnik fel senkinek, ha kissé növelem a 200 milliárdos buktát. A Volánoknál szofisztikáltabb arcok ülnek és nem adnak minden baromságra kedvezményt - így viszont az utas nem érti, hogy ha egy kölökkel utazik, mi a pöcsért olcsóbb 33 százalékkal a gedvás vonat, mint a busz. Ha ezeket az üzletpolitikainak csúfolt kedvezményeket tényleg kinyírják, az állami árkiegészítés nem csökken, de legalább a vasút vesztesége igen - egy hangyafasznyit.

Lehet jókat röhögni járatsűrítő Fónagy Pubi ötletén, hogy a nyugger csúcsidőben ne utazhasson ingyen, hiszen ettől legfeljebb a zsúfoltság csökken kissé, a nullás jegyesek megoldják, mennek később. Ha valóban adófizetői pénzt akarnak megtakarítani, akkor nem sok variáció látszik. A gyerekek, diákok, rokik kedvezménye nehezen vitatható szociális oldalról, azon persze el lehet gondolkodni, hogy iskolába, illetve gyógykezelésre járásra legyen csak nagy kedvezmény, egyéb célú kódorgásra kisebb.

Nincs mese, maradnak az öregek. Semmi se szól a mellett, hogy korlátlanul és tök ingyen utazgathassanak a dolgozók kontójára. Mammer, papper, sorry, szoptátok a hévízi buszt, ez ennek a rendje. Ha hiányzik a meleg víz, meg a tündérrózsa, lehet szépen a kasszához fáradni és venni kedvezményes jegyet. Legalábbis józan gondolkodás szerint.

Apró bökkenő, hogy a nyuggereknek is van szavazati joguk. Sőt, ezek a vén genyák még általában élnek is vele.Ha eddig nem mert nekik betenni senki, ez a 20 évre tervező, de a demokrácia és a gazdaság szétkúrása miatt lapátra való csürhe főleg nem fog. Így viszont az értékelhető mértékű utazási kedvezményes megtakarításnak is lőttek. Marad az eddigi szar.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

543 komment · 1 trackback

Címkék: Matolcsy MÁV utazási kedvezmények Fónagy jános Völlner Pál

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr114920603

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fizessenek a nyugdíjasok is? 2012.11.23. 13:33:06

Fizessenek a nyugdíjasok is egészségügyi járulékot - mondta Bodrogi József egészségügyi közgazdász, a Semmelweis Terv végrehajtásának koordinálásáért felelős egykori miniszteri biztos. Mert mi is ma a helyzet hazánkban, miért lenne erre oly égető...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Box Tobient (törölt) 2012.11.23. 20:19:32

@Mária:
Vérdemagóg zagyvalék, amit irogatsz.
A ktgvetés főösszegét ~2100-2400mrdFt-al kellene csökkenteni, ebből 800-900mrdFt jutna a nyugdíjkasszára. Te meg 10-100mFt-okon rugózol...

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 20:21:57

@Mária: Oké megoldási javaslat? Mit kezdjenek?

rcfan 2012.11.23. 20:23:48

Én már 60 éves kortól engedném a nyugdíjast ingyen utazni. De ingyen csak 20 kilométerre a lakhelyétől - azaz a legközelebbi nagyvárosba. A többi kilométert fizesse csak meg.

Szolidáris? Igen. A kórházba és a piacra ingyen megy.
Nyaralni akar? Akkor viszont fizet.

A Budapest-Hévíz járat tényleg iskolapélda.

Óma 2012.11.23. 20:23:52

Faszfej Hakapeszi! Majd ha beleesel a "Ha kap,eszik"stádiumba,majd másképpen fogsz gondolkodni.Bár Te előbb megdöglesz,mert az agyad már most zokni.

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 20:26:22

@látjátok feleim szümtükkel: Ettől az élményfürdőzéstől elszáll az agyam mindig. Valami agyalágyult balos kitalálta, azóta ezt hallom mindenütt. Bakker az élményfürdő bevételt hoz a településnek, munkát és jövedelmet az ott lakóknak. 100-ból 99 önkormányzat be van oltva gazdasági racionalitás ellen és akkor pont azt az egyet találják meg az ostoba demagógiájukkal.

dr. Trebitsch 2012.11.23. 20:26:39

@Box Tobient: Dehogyis, vagy annyira demagóg, mint a Te szöveged. Mivel itt az ingyenes utazás megvonásáról filózunk, az bizony pont összevethető a Mária által említett összegekkel. Ha azt hiszed, hogy a "nyuggerek" milliárdokért fognak utazni, akkor rohadtul nem vagy képben.

Mária 2012.11.23. 20:28:50

@Box Tobient:

Nem haragszom :)

Ha kiveszem a kommentjeidből a nettó személyeskedést, akkor tulajdonképpen egész délután semmit nem írtál :)

Bár ha ezalatt inkább a farkadat verted volna, többre mentél volna, okosabb nem lennél, de ennyire feszült se lennél legalább.

Box Tobient (törölt) 2012.11.23. 20:28:56

@dr. Trebitsch:
Én már túlléptem az ingyenes utazás megszüntetésén.

Gastroger 2012.11.23. 20:29:38

A stílus kicsit valóban alpári, a nyuggerezéssel.
De pár példa csak a családból/ ismertségből stb. :

- Anyós (btto 70) hetente/havonta egyszer beutazik vidékről városba, hogy veje/menye stb. lakásában kiporszívózzon, fogadja a csak munkaidőben érkező kéményest / üvegest / közös képviselőt / mindenféle leolvasót. Ezalatt a két munkavállaló termeli a GDP-t, nem otthon van egy félórás leolvasás, stb miatt. Termeli neki a nyugdíjat.

- Gyermek / unoka / vej / meny elköltözött vidékre, mert ott talált állást. Nyugdíjas szülő (50 évett ledolgozott pedagógus), havonta egyszer meglátogatja őket, hogy mégis mi van a családdal.

- Keszthelyen nyaralóval rendelkező Budapesti nyugdíjas lakos netto 200e Ft-os nyugdíjjal hetente lemegy, megnézi a fiai által kiadott apartmant, illetve átugrik Hévízre fürdőzni.

- Ledolgoztam a 40 évet felkiáltással, ( a téeszben másodadmisztrátorként kávét főző) fiatalos nyugdíjas, jó havi járadékkal, hetente utazik egy gyógyfürdőbe (ingyen van), a gyermekeire/ unokáira szarik.

- Kb 20 éves munkaviszonnyal rendelkező férfi, (nem nyugdíjas, bejelentett, - teljesen, jó fizetéssel, így TB-vel, ergo a nyugdíjas ingenyjegy támogatásával) - bejelentett férfi mivel pesten kapott munkát, így havonta hazautazik a családjához. BP. - vidék (nem nyíregyháza nagykanizsa) 4000 Ft / fó egy útra. Bocsánatos bűnként a feleségét is viszi. Az 2*4000 *odavissza= 16.000 FT.

Box Tobient (törölt) 2012.11.23. 20:30:00

@Mária:
Számokat irtam, tudom, hogy a zombi kis agyacskádat zavarja, de azért próbáld meg felfogni, hátha sikerül a lehetetlen.

Mária 2012.11.23. 20:30:56

@Husz_János_Puszita:

"Oké megoldási javaslat? Mit kezdjenek?"

*

Engem fizet az ország az ötletelgetésért, vagy a Fidesz-kormányt?

látjátok feleim szümtükkel 2012.11.23. 20:31:26

@painkiller21: "Az a nyugdíjas is hülye aki a pénzéből a meglett unokáját finanszírozza.Aki hülye haljon meg."

Azt hiszem kezdhetnéd a meghalást. Nem látod be, hogy nagyon sok fiatal nem jut munkához, főleg vidéken, és a szülő, nagyszülő még a nyugdíjából is kénytelen segíteni rajta?

manager2008 2012.11.23. 20:32:28

Nem érintette meg a közgazdaságtan a szerzőt túlzottan. Ha a nyugdíjas nem tudja kifizetni a buszjegyet akkor otthon marad és beszélget a szomszéddal maximum. De akkor nem fogyaszt hévízi fürdőjegyet és sört sem ami az alkalomhoz illik.
Tehát a fogyasztást le lehet állítani de akkor a busz sem fog menni mert nem lesz kivel.
Ördögi kör. A nyugdíj is visszamegy az államhoz csak közben a nyugdíjas nem hal éhen, de nem marad nála semmi.
Igaz egyszerűbb lenne lepuffantani mindet, de akkor sem oldottál meg semmit, mert kikapcsoltad a fogyasztást és a termelés bizonyos méretnagyság alatt gazdaságtalan lesz.
Szar ügy ha valaki nem lát az orrától. A fogyasztói társadalom a fogyasztáson alapszik és egyenlőre nincs jobb, az albánok próbálkoztak a nem fogyasztással de lett is eredménye elég szép. Totális csőd.

Mária 2012.11.23. 20:32:53

@Box Tobient:

Aranydrágám, vedd már észre, hogy semmire nem mész a beszólogatással :)

kvadrillio 2012.11.23. 20:33:02

TALÁN VISSZA KELL HOZNI AZ ORSZÁGBA A KILOPOTT OFF-SHORE MILLIÁRDOKAT..., TALÁN BE KÉNE FIZETNI A VÁLLALKOZÁSOKNAK AZ ELTITKOLT, ELCSALT ADÓMILLIÁRDOKAT, TALÁN LÁTHATÓVÁ KÉNE TENNI A KORMÁNY ÁLTAL IS CINKOSAN ÉLETBEN TARTOTT FEKETE-SZÜRKEGAZDASÁG ELTITKOLT JÖVEDELMEIT......, MERT HA FELSOROLTAK ADÓZNÁNAK SOKKAL JOBBAN ÉLNE MAGYARORSZÁG NÉPE.

talán a jól megfizetett kormánytagok erre figyelhetnének oda , a nyugdíjasok vegzálása helyett.....

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 20:33:16

@dr. Trebitsch: Nem az összegekről van itt szó, nem is a nyugdíjasok utazási kedvezményéről, hanem az elvről. A poszt a szavazatvásárlásról szól, az ország jövőjének apróra váltásáról rövid távú, szűk látókörű politikai haszon érdekében.

Box Tobient (törölt) 2012.11.23. 20:35:32

@Mária: Libuska, vedd már észre, hogy ideje lenne megqratni magad...

dr. Trebitsch 2012.11.23. 20:37:28

@látjátok feleim szümtükkel: Egyetértek. Bár, ahogy fentebb írtam, nekem a gyerekeim teremtik meg a normális nyugdíjas élet anyagi hátterét, de ha nekik, vagy az unokáknak anyagi gondjaik lennének, önhibájukon kívül, biztos, hogy az éhhalál árán is segítenék, amíg tudok. És azok a nemzetek viszik valamire, ahol magas szintű a családon belüli szolidaritás....

Mária 2012.11.23. 20:38:28

@Husz_János_Puszita:

Hogyan gyűjtöttek 10 nap alatt 10 milliót Bencsikék a buszmatricás, óriásplakátos lejáratókampányra?

hvg.hu/itthon/20121123_Egyutt_2014_bekemenet_kampany

Szerinted?

Szerinted mégis honnan szedtek elő 10 nap alatt 10 milliót?

Mária 2012.11.23. 20:39:27

@Box Tobient:

Látom, még mindig itt vered magad, ahelyett, hogy máshol vernél valami mást :D

Mária 2012.11.23. 20:40:21

@Mária:

Bocs, nem 10 milliót, hanem 100 milliót vágott hozzájuk valaki a mocsokkampányra.

PokerPeti 2012.11.23. 20:40:26

És ha nem szállnak fel a buszra a nyuggerek, akkor megszüntetik a járatot. Sír a sok f@sz, hogy nincs busza, sír a buszsofőr, hogy nincs àllása, sírnak hévizen, hogy nincs forgslom és majd nyuggerként te is sírsz, hogy nem kapsz semmit az àllamtól.
Ahol nincs tàmogatott közlekedéd, ott a nyugdíj 6* ennyi.

Ez a cikk vagy mi egy f@szsàg

dr. Trebitsch 2012.11.23. 20:40:29

@Husz_János_Puszita: Jó, dehát pont itt lehet olcsón szavazatokat szerezni, minden politikai erő él ezzel, mert pont erről van szó, az ingyenes utazás csak elvi jelentőségű, ha megszűntetik, még az is lehet, hogy mínusszal jár a költségvetés számára. Ha tényleges, költségvetésben értékelhető eredményt akarnak, akkor valami drasztikus megoldás szükségeltetik... pl. a nyugdíjak teljes megszűntetése.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.23. 20:45:07

@manager2008: hévíz csak egy példa volt, a többség nem fogyasztani utazik ingyen. ha meg utas híján megszűnik a járat, az nettó nyereség, nem tartja fenn az állam az én pénzemből.

Box Tobient (törölt) 2012.11.23. 20:46:28

@Hakapeszi Miki: Macsinella terelte a faszverésre a témát, gondoltam erre bukik...

látjátok feleim szümtükkel 2012.11.23. 20:47:45

@Husz_János_Puszita:
Kérdezd már meg a makói önkormányzatot, a csilivili fürdőjük miért veszteséges? Talán csak nem azért, mert a hülye "nyuggerek" a környékről nem tudják megvenni a belépőjegyeket?

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 20:48:39

@Mária: Ezért kell elmenni szavazni és nem arra, aki leígéri a csillagot az égről. Például olyanokat mond, hogy van itt pénz, ha ( a szocik ) nem lopják el. Ismerős? Ha valaki azt mondja, hogy semmilyen kedvezményhez nem kell hozzányúlni, ha ő kerül kormányra, az legyen gyanús...

Gastroger 2012.11.23. 20:49:25

ingyen semmi sincs, elő kell teremteni.
Honnnan? Az aktív munkavállalók adójából.

- Mi volt a gond (a buszsofőrök visszaélésén túl) a lepecsételős 90%-os x alkalmas megoldással?

- Ha már ingyen.. miért kellett eltörölni a 0 Ft-os "regisztrációs" jegyet?

- Miért csak a közlekedésre vonatkozik? Miért nem találták ki, hogy nyugdíjas igazolvánnyal mindenhol 90%-os a csirkefarhát? (lásd dinnyekartel)

- Más közüzemi szolgáltatót is lehetne kötelezni ezek alapján, hogy adjon ingyen vizet, ingyen áramot, vagy olcsó gázt.

- Hol van annak reális megítélése, hogy valaki mekkora nyugdíjból költekezik?

Összességében:
- az utazási kedvezményt egyrészt korlátozni kell, szociális megítélést illetően (havi nyugdíj)
- korlátozni kell annak számát is. (nyugdíjas munkavállaló ne járjon ingyen munkába)
- regisztrációs jegy, mert addig senki nem lát tisztán.
- egyéb kedvezmények. (volt régen ilyen, hogy minden munkavállaló évente egyszer (!) féláron utazhatott, vagymi.. Az már nincs ugye? Mekkora veszteség ez, vajon...

kvadrillio 2012.11.23. 20:50:26

A hazai gazdaságban a termelés közel negyede a fekete és a szürke zónában zajlik. Ha az állam teljesen birtokba vehetné ezt a területet, akár a 16. havi nyugdíjra is futná. Ám a sötét zugok kiseprése nem egyszerű feladat; a túl radikális és meggondolatlan fellépés ágazatokat dönthet romba, és az egekbe emelné az inflációt.

"A szürke- és feketegazdaság aránya 2006-ban a GDP 17-18 százaléka volt, ami 3700 milliárd forintot jelent. A fejlett országokban 7-8 százalékra teszik a szürke- és feketegazdaság részesedését, amelyet folyamatosan próbálnak tovább leszorítani" - olvasható a Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (PMKIK) pár hónapja kiadott közleményében. Az egyre súlyosabb gondokat okozó jelenség már nemcsak a bevételektől eleső államot, hanem a gazdaság szereplőit is komolyan aggasztja: hiszen a tisztességesen gazdálkodó cégek versenyhátrányba kerülnek a piacon.

A magyarországi vállalatok nagy része mindent megtesz azért, hogy forgalmának, bevételeinek egy szeletét elrejtse az állam elől: adót csal, áfával trükközik, kreatívan könyvel, külföldre menekíti a vagyonát, feketén dolgoztatja az alkalmazottait, rosszabb esetben csempészáruval vagy hamisított termékekkel üzletel.

A feketegazdaság méretét gyakorlatilag lehetetlen felmérni, a fentebb olvasható - más kalkulációk szerint a GDP 30 százalékát kitevő - becslés némi tényen és jó adag spekuláción alapul. Ráadásul a becslést - és a hatékony felderítést - nagymértékben nehezíti, hogy a nyilvántartási rendszerek hiányosak, az egyes tételek bontása tökéletlen, a különféle hivatalok adatai összevethetetlenek (részletesen lásd Bélből és fizetésből című keretes írásunkat)."...

NU, TALÁN EZEKET KÉNE RENDEZNI.....( NEM A A "MUNKA ALAPÚ TÁRSADALOM" KÓRKÉPÉNEK VIZIONÁLÁSÁVAL..NAMEGA FENTI BETEG "STRUKTURÁLIS REFORM ?!!!!!" ÁLLAMI SEGÍTSÉGGEL ÉS FENNTARTÁSSAL VALÓ LÉTREHOZÁSÁVAL !!!!!!!)...TÖBB ADÓ ÉS JÁRULÉK FOLYNA BE A KASSZÁBA,,,ÉS NEM A NYÖGDÍJAST KŐŐNEHHH EKÉZNI.....

01234567 2012.11.23. 20:50:58

Nem a nyugdíjasok követelték, hogy ingyen utazhassanak. Kapták. Valószínűleg benyelnék, ha változtatnának rajta valamilyen formában, max. nem arra szavazna némelyik, aki megcsinálta. Az ország egyébként ugyan olyan szarban maradna, ha megvonnák a kedvezményt. A nyugdíjak nagy része nevetségesen alacsony, a rokkant nyugdíj sok embernek vészkijárat volt, hogy ne munkanélküli csövesként éljen tovább, a 90-es években, az okos politikusok megoldása volt a munkanélküliségre.
Amúgy meg akik a nyugger, roki, bicebóca, nyugi, nyomi, proli, csöves, csóringer..stb kifejezéseket, a fentebbi kommentekben és a blogban olvasható szellemiségben használja, nyugodtan kivihető a Duna-partra, és a folyóba lőhető. Egy egészséges, tiszta társadalom jó levegőjében, végre, talán, valami elkezdődne.
És még egy. A nyugdíj jár. a magyar társadalomban, az állammal évtizedek óta arra szerződik az ember, hogy az aktív kora végén, vagy ha ez előbbre tolódik a szerződésben meghatározott valamilyen okból, akkor előbb, ellátásban részesül. Aktív korában, az állam felé teljesített kötelezettségeiért cserében, pl.: katonaság, adó. Ezért járulékot fizet. Ez a rendszer azért borult, mert a járulékot az ÁLLAM elkótyavetyélte, és az ország gazdasága nem termeli meg az államháztartáshoz szükséges bevételt. Egyik sem a nyugdíjasok bűne. Buta birkák, ideje volna már a valódi felelősökkel foglalkozni, azokat megbüntetni, nem egymást taposni , egymásra bégetni, a vágóhídra menet.

Mária 2012.11.23. 20:51:40

@Hakapeszi Miki:

Ha megszűnik a járat, akkor elküldik az alkalmazottat. Ha sok gépkocsivezetőt kell elküldeni, akkor elküldik a szerelőket és az egyéb kiszolgáló személyzetet is. Ami nem nettó nyereség, hanem veszteség, mert annyival több lesz, aki nem kap bért, nem tud fogyasztani, így nem fizet SZJA-t és ÁFÁ-t.

Ráadásul ha nem megy a busz, akkor benzin se fogy, ami ÁFA és jövedékiadó-kiesés az államnak.

na4 2012.11.23. 20:51:42

Kedvezményeket, nyugdíjakat megszüntetni. A nyugdíját mindenki gyüjtse össze maga.

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 20:55:19

@látjátok feleim szümtükkel: Más fürdők meg nem veszteségesek. Amúgy, inkább szálljon be az önkormányzat a fürdő fenntartásába, legyen az ott lakóknak munkája, mint alamizsnáért álljanak sorba a polgármesteri hivatal előtt.

látjátok feleim szümtükkel 2012.11.23. 20:55:51

Egyébként az utazási kedvezmény nálam is kiverte a biztosítékot. Valaki, aki 65 évnél idősebb, külföldön élő, kettős állampolgártársunk, azzal dicsekedett, hogy évente egyszer hazajön, és ingyen végig utazza az országot családlátogatás céljából. Adót ennek az országnak még nem fizettet, mert amikor külföldre szakad, akkor szocializmus volt.
Vajon hányan vannak még ilyenek?

dr. Trebitsch 2012.11.23. 20:57:00

@Hakapeszi Miki: mindenképpen konkrétabban kellett volna fogalmaznod. Ugyanis a "nyuggerek" nem utaznak ingyen. Évente kétszer utazhatnak 90% kedvezménnyel, és kb. két tucatszor 50% kedvezménnyel utazhatnak, a megfelelő dokumetumok felmutatásával és lepecsételésével. Ennyi az egész nyugdíjas kedvezmény, bármennyire is hihetetlennek tűnik. Az ingyen utazás a 65 év felettieknek jár alanyi jogon, akár nyugdíjas, akár nem, tehát itt a nyugdíjas státusz se nem oszt, se nem szoroz, ez az öregek kedvezménye és nem nyugdíjasoké!

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 20:59:20

@dr. Trebitsch: Szerintem humánusabb egy jelképes összeggel tudatosabbá tenni az embereket, mint megvárni, míg fejükre dől a ház és megvágni a nyugdíjakat. Mikor már csak drasztikus lépésekkel kerülhető el a baj.

látjátok feleim szümtükkel 2012.11.23. 21:01:30

@Husz_János_Puszita:
Látom nem érted mi a baj a fürdőkkel. Nem az a gond, hogy vannak, hanem az a gond, hogy az emberek jövedelem hiányában nem tudják kihasználni, nincs elég vendég, veszteségesek, az önkormányzat szintén veszteséges ( nézz csak utána mennyinek volt egyensúlyban a gazdálkodása az elmúélt években ).
Tudod ez a fürdő kérdés is olyan, mint a zöldségpiac. Ha sok a termék, kicsi az ár. Ha sok a fürdő, megoszlik a vendégek száma, kevesebb a bevétel. Minimálbérből, közmunkabérből nem fürdőzni járnak az emberek.

Nick Leeson 2012.11.23. 21:03:05

@manager2008: Amiről Te írsz az a piacon működik, olyan esetben amikor a Magyar állam is bekerül a körforgásba, onnantól meghal az egész logika.

Ugyanis az állam vagy semmit nem fizet a közlekedési cégnek, vagy iszonyat későn. Lásd BKV, jóformán senkinek sincs fogalma sem arról, hogy hány szipirtyó unatkozik naponta a BKV járatokon és milyen távokat utaznak! A BKV csak termeli az iszonyatos százmilliárdos veszteséget, de kifizetni senki nem akarja. Se az önkormányzat, sem az állam, a BKV meg nem tudja. Mégis melyik gazdasági modell szimulája azt amikor csak fogyasztás van, de fizetni senki nem akar?
Aztán ha mégis fizet végül valaki, az csak állami pénz lehet (BKV, önkormi, állam). Amit az adófizetők köhögnek ki. Tehát a más faszával csalánverés tipikus esete.
Ja! Hogy a nyugdíjasok fogyasztanak? Mit? Ingyen fürdő (közpénzen, az orvos felírja), ingyen busz (közpénzen), ja, talán isznak egy sört? Hát basszus ha a nyuggerek sörén múlik az ország fogyasztása, akkor tökön döföm magam!
Bocsánat, de a fogyasztói társadalom, nem arról szól, hogy van egy eladósodott nem fizető állam, egy csomó ingyen wellness-ező nyugger, és egy rakás barom aki csak tolja bele a pénzt ebbe a feneketlen pöcegödörbe!

A fogyasztói társadalom arról szól, hogy az emberek keresnek annyit, hogy tudjanak vásárolni, nyaralni, élni. De ha elvonnak tőlük mindent, azért hogy a tuti szavazóbázis bulizzon, akkor az egy korcs szarság, és nem fogyasztói társadalom!

dr. Trebitsch 2012.11.23. 21:05:30

@Husz_János_Puszita: persze, mindenkinek ez a véleménye, de ezt kivitelezve nem lehet választást nyerni. Az egész Föld is azért fog szennybe süllyedni, mert a politikusokat csak a következő választás eredménye érdekli, az már nem, hogy mi lesz 20 vagy 50 év múlva. A politika területén a racionális cselekvés elvárása csak utópia...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.23. 21:07:10

@dr. Trebitsch: szerintem már az elején egyértelművé tettem, hogy a 65 éven felüliekről van szó, a példa is róluk szólt.
@Mária: ne viccelj. a sofőrök és buszok kiesése miatt kieső bevételek nagyságrendekkel kisebbek, mint amit árkiegként betol az állam, amikor ő fizeti az ingyenbuszt.

hondamonda 2012.11.23. 21:07:22

@Mária:, @látjátok feleim szümtükkel: A korrupciot es a pofatlan luxuskiadast munkataborral buntetnem. Husz Janos Puszita mar leirta a lenyeget. Ezek mind eltorpulnek a szocialis kiadasokhoz kepest.
A halapenzel csak akkor lehetne leszamolni, ha jutna penz normalis orvosi fizetesekre. A feketegazdasag meretet sem lehet erdemben csokkenteni, amig ilyen magas az elvonas.

látjátok feleim szümtükkel 2012.11.23. 21:09:44

@Mária: "Bocs, nem 10 milliót, hanem 100 milliót vágott hozzájuk valaki..."

Vajon az adóhivatal megnézi-e az ilyeneket, hogy honnan származnak? Megnézi-e, hogy a békemenet számlaképes szervezet-e?

látjátok feleim szümtükkel 2012.11.23. 21:15:43

@Hakapeszi Miki: "szerintem már az elején egyértelművé tettem, hogy a 65 éven felüliekről van szó, a példa is róluk szólt."

Részben, mert az első fejezet az egyértelműen a nyugdíjasokat emlegeti. A poszt akkor lenne tisztességes, ha számadatokkal támasztaná alá, hogy mekkora a 65 éven felüliek száma. Annak ismeretében lehetne megsaccolni, mekkora terhet jelentenek az utazásaik.

dr. saint555 2012.11.23. 21:16:07

A cikkírónak.
Kispofám. Most gyorsan húzz el a mamádba, de gyorsan. Egy bekezdést olvastam el a szemetedből, de elég is volt annyi. Nem. Nem vagyok nyugdíjas. A közelében sem vagyok annak a kornak. Mit gondolsz, amikor te iskolába jártál, bérlettel ingyen, vagy fillérekért utazgattál, a bölcsidben, ovidban, messze az önköltségi árak alatt legelhettél, kaptál iskolakönyveket a bekerülési ár alatt, ki fizette a béréből ezen költségek jelentős részét? A tahó szüleid, akik egy csipetnyi észt sem neveltek beléd? Nem hiszem. A mostani nyuggerek, akkori dolgozók. Szóval ha már ugatsz, legalább előtte gondolkozz. Majom.

dr. Trebitsch 2012.11.23. 21:16:17

@Hakapeszi Miki: "mint amit árkiegként betol az állam, amikor ő fizeti az ingyenbuszt."

Pont a hévizi példához hasonló ügyekben lehetne kicsit ravaszabban eljárni, abból kiindulva, hogy ingyen utasoknak nem indítunk különjáratot, azon az elven, hogy az öregek ingyen utazása azért lett bevezetve, hogy az üres helyeken úgy utazzanak az öregek ingyen, hogy az államnak ez ne kerüljön túl sokba. Marha egyszerúű lenne a dolog... minden olyan járatot megszűntetni, ahol nincs annyi fizető utas, ami szükséges. És két légy egy csapásra, az öregek is mehetnek ingyen, ha egyébként úgyis mennek mások, de nem alakul ki a helyzet, hogy nincs fizető utas.

dr. saint555 2012.11.23. 21:17:35

Remélem apád, anyád büszke rád? Ekkora egy istenverését, mint te vagy .....

fizetekmegegysort 2012.11.23. 21:18:49

@01234567: Én úgy tudom, az új Alaptörvény szerint nem jár a nyugdíj. Ezt megszüntették. A társadalombiztosítás mint olyan megszűnt, állami ellátàsi kötelezettség van adó fejèben.

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 21:19:57

@Mária: Nem gondolod komolyan, hogy azért tartsunk fel vastagon veszteséges struktúrákat, hogy a buszsofőr fogyasszon meg bejöjjön jövedéki adó? Mire a beszedett adó átvágja magát az államgépezeten, bürokratikus vízfejen, veszteséges állami cégeken, korrupt hivatalnokokon, a töredéke jut fogyasztásra, mint ha ott hagyják a melósnál, aki megtermelte. De kérdezd meg a görögöket, hogy csinálták.

manager2008 2012.11.23. 21:21:28

@Nick Leeson: Azt az apróságot felejted el, hogy az elmúlt 40 évben a mai nyugdíjast kirabolták, nem fizettek neki annyit amit kellett volna és ez a kirabolt agyondolgoztatott réteg még akkor is kizsákmányolásra várhat amikor készül meghalni. Nme tudott takarékoskodni, mert nem volt miből. Igaz, a hajóból mindig az öregeket, gyerekeket és a mozgásképteleneket dobják ki hajótörés esetében is, és most pont merül a hajó, tehát jogos?

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 21:30:20

@látjátok feleim szümtükkel: Feltalálták már a marketinget. Oda kell vinni a külföldi vendéget. Többeknek sikerült már. Biztosan többre mennek a fürdővel ( úniós pénzből ), mint a törpe szökőkúttal és muskátlival, mert a 99%-ának kb. annyi telt a tehetségéből. Be vannak oltva gazdasági ismeretek ellen. Nekem nem kell elmagyaráznod, hogyan működik, azt csináltam egész életemben.

dr. Trebitsch 2012.11.23. 21:30:29

@manager2008: ha ez egy magyar hajó, akkor jogos...

Nick Leeson 2012.11.23. 21:33:49

@manager2008: Érdekes, nekem az jut eszembe, hogy a mostani nyugdíjas, minden nyáron a Balcsin nyaralt a SZOT üdülőben. Jóformán fillérekért kapott lakást, házat. Sokszor ezek ma 30-40 milkát érnek. 15 évig egy áron vette a tejet meg a kenyeret. A munkahellyel soha nem volt gondja. Jóformán alig kellett dolgozni, a töménytelen mesterségesen létrehozott munkakör miatt. Ma bárki egy pillanat alatt kezdheti nulláról az életét...
A mai 30-asok ha nem kaptak szülői segítséget, akkor még sokan albérletben rohadnak, és vagy el tudnak menni nyaralni a gyerekekkel vagy nem. Az élet is sokkal drágább, annak idején elég volt egy tv és már meg volt a luxus. Ma internet, számítógép stb. kell a gyereknek is, különben cikizik a suliban...
A mostani nyugdíjas egy mesterséges világban élt, ha úgy tetszik egy mátrixban, ami mára kőkemény realitássá változott. Csakhogy ők még mindig a mátrixban élnek és nem tudják elképzelni, HOGY NINCS PÉNZ a "minden ingyen van" komcsi szemléletre!!!

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 21:34:39

@manager2008: Most elmorzsoltam egy könnycseppet. Mert ma a melós dolgozó rétegnek csupa móka és kacagás az élete.

01234567 2012.11.23. 21:37:06

@fizetekmegegysort: Tudom. De adót, járulékot fizetni kell. Megnézném egy görög reakcióját. Aki nem látja az ilyen alkotmányba foglalt döntéseket, és nem látja mi van a munka törvénykönyvben, mi készül itt, az vak. De a magyarok birkák is.

01234567 2012.11.23. 21:45:00

Innen választhat mindenki magának tetszőt.
www.youtube.com/playlist?list=PL450C4B6DD44F04BC
Reménytelen....

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 21:48:24

@Nick Leeson: Nem a mamiktól megy csődbe a BKV meg a MÁV egyébként. Az igazi zsét ott a kollektív szerződésen, 128 igazgatón, elsummantott gázolajon, az egész átláthatatlan, szocialista, gazdaságtalan struktúrán lehetne megfogni. De akkor mi lesz a pártkasszával?

Tudom, hogy megy. Pályakezdőként anyagkönyvelőnek álltam egy állami céghez, az utolsó dinoszauruszok egyikéhez, nem sokkal a rendszerváltás előtt. Az egy dolog, hogy unalmamban azt sem tudtam, hova tegyem magam, a legszebb az anyagvételezés volt. Én naiv azt hittem, a raktáros nem ismeri a tizedesvessző funkcióját, mert hogyan fér bele 400 gázolaj liter a céges buszba.:D Most is közelről rálátok egy MÁV közeli egyesület gazdálkodására. Megállt az idő.

manager2008 2012.11.23. 21:51:04

@Nick Leeson: Ja kérem nem tetszett a szocializmus mert szeretett volna mindenki fogyasztani, és azt hitte a sok cucc csak esik mint az eső. Igen ha kreatív vagy és szorgalmas, meg feltalálsz valamit, okos vagy és üzleti érzéked is van. A tökfejeknek a szocializmus volt a jó és pár okos szívott az egyenlősdi miatt.
Ma annak megy jól aki többet tud mint az átlag. Ezeket meg irigylik. El kellene végre dönteni hogy merre van az előre. Most nem kellett a vizitdíj, lesz helyette nulla egészségügy. Ez jobb? El kellene olvasni Marx bácsi művét, a tőkét.

dr. Trebitsch 2012.11.23. 21:53:50

@Nick Leeson: ha akkor olyan jó világ volt, mi francért nem hívjuk vissza a komcsikat? És minden gond megoldva.

manager2008 2012.11.23. 21:55:29

@dr. Trebitsch: Te is megöregszel, és a hajó még akkor is merülni fog mert mesze van még az iszap :) sorra kerülsz :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 21:56:07

@ŰberManci: A 92-93 ezer az országos átlag.
Én az ismerősi-rokoni körben inkább olyanokat látok, akiknek 120-150 ezer forint között van a nyugdíja. Simán kaphat ennyit, aki bruttó 200-300 ezer között keresett.

A legszebb az utcánkban lakó nyugdíjas néni, akinek nincs családja, évente legalább kétszer megy külföldre nyaralni, de a szomszédai ki vannak rá akadva, mert a közös költséget nem akarja befizetni, hiszen "szegény nyugdíjas".

manager2008 2012.11.23. 21:57:01

@dr. Trebitsch: Most rájött a nép hogy a biztonság többet ér, mint a plazma tévé. Rohanunk a forradalomba :)

Nick Leeson 2012.11.23. 21:58:34

@Husz_János_Puszita: Persze nyilván, ezt mindenki tudja vagy sejti. De attól, hogy ez létező probléma, még nem kell megfejelni azzal, hogy ingyen nyaralást szervezünk a kiváltságos szavazórétegnek!

Nick Leeson 2012.11.23. 22:00:12

@dr. Trebitsch: Talán azért, mert egyszer véget kellett vetni a semmi termelésének, a semmi gyártásának, és hitelből élésnek. Igaz ezt még nem nőttük ki, de már fizetjük annak a költségeit...

dr. Trebitsch 2012.11.23. 22:00:44

@manager2008: "Te is megöregszel, és a hajó még akkor is merülni fog mert mesze van még az iszap :) sorra kerülsz :)"

Jóval fenyegetsz, de ettől én már nem félek, több, mint 5 éve nyugdíjas vagyok, nem vettem igényt semmiféle korengedményt-korkedvezményt, úgyhogy nálam már az öregség a legkevesebb, amitől félnem kell:).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 22:00:48

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll: Miért dolgoztak meg? A ledolgozott életéből miért nem tud a felük sem 40 évnyi munkaviszonyt felmutatni? Dolgozni kellett volna, nem 55 évesen nyugdíjba vonulni, akkor a nyugdíj is nagyobb lenne! Ők feleennyi nyugdíjast tartottak el! Nem neveltek elég gyereket se, most meg ez a kevés dolgozó ember tartsa el őket és fizesse az utazgatásukat is?
Remélem, jól tükröztem a stílust :)

dr. Trebitsch 2012.11.23. 22:03:06

@Nick Leeson: ez rossz szöveg, bár szívesen mondogatják. De a rendszerváltáskor a töredéke sem volt az államadósság a mostaninak... annak nagy részét bizony már utána hoztuk össze.

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 22:04:02

@Nick Leeson: Ugyanaz az elv, pontosabban elvtelenség áll mindkét jelenség mögött. El kellene már dönteni, kapitalizmus vagy szocializmus? Mert az nem megy, hogy mindegyikből az előnyöket akarjuk kicsemegézni, a hátrányok nélkül.

Nick Leeson 2012.11.23. 22:08:08

@manager2008: Nem gondolod, hogy a szocialista társadalom és a "csak zsenik élnek jól" közt még van néhány árnyalat aminek működnie kellene?
Pont ez a lényeg a tőlünk nyugatabbra fekvő országokban, hogy ha van munkád akkor egy alapvető szintet el tudsz érni (takarítóként is), ha tanulsz, akkor tovább jutsz és így tovább... Valami ilyesminek kellene itthon is megvalósulnia.
Ja, hogy ezekben az országokban sincs potya nyugdíjas utazás? Hááát milyen érdekes... Talán itt kezdődik az egész. Amit megtermel a közösség azt nem elherdáljuk... főleg nem egy kiváltságos csoportra...

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 22:08:20

@dr. Trebitsch: No de miért hoztuk össze? Fennmaradt az ingyenes mindenféle ellátás, fele annyi befizetővel. Másképp nem ment, mint hitelből.

Nick Leeson 2012.11.23. 22:10:16

@dr. Trebitsch: Miért szerinted fenntartható volt az a rendszer? Nyilván nem. Akkor van értelme annak, hogy ezzel noszogatsz? :)

Nick Leeson 2012.11.23. 22:16:09

@Husz_János_Puszita: Én döntsem el, hogy szocik legyünk vagy kapitalisták? Nem kérdés, hogy merre kéne tartani. De ehhez fel kellene számolni az itt ragadt szoci szokásokat.
Az, hogy szarba került az ország és egy korosztály bármekkora szarban, mindig csak előnyöket élvez, az pofátlanság a társadalom egészével szemben.
Lassan az egész világból kihal a kommunizmus. Mi meg még 20 év után is érleljük az itt maradt szarságokat...

manager2008 2012.11.23. 22:19:00

@Nick Leeson: a nyugdíjas réteg természetéből adódóan állandóan fogy, egy másik hasonlóan improduktív réteg viszont pont fordítva, állandóan nő. Na ez lesz az igazi gond.

Nick Leeson 2012.11.23. 22:23:37

@Nick Leeson: Ezt már a politika cseszte el.
Nem kellene mindenek mindenki számára ingyenesnek lennie...
De ez szerintem már egy másik történet! :)

Nick Leeson 2012.11.23. 22:27:29

@manager2008: Szerintem a nyugdíjas réteg nem fogy de mindegy... A fél világ attól retteg, hogy túlzottan sok lesz a nyugdíjas.
Szeritem ezek már olyan dolgok, amik messze túl vannak ennek a blognak a keretein...

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 22:30:09

@Nick Leeson: Nem lehet elválasztani, ugyanaz a rendszer és mentalitás . Ha az összes többi szoci csökevényt felszámolnánk, maradhatna nyugodtan az ingyenes utazás.:D Nem sok vizet zavar.

Nick Leeson 2012.11.23. 22:33:23

@manager2008: Szerintem egyébként a legnagyobb probléma, hogy az állam beleerőlködik a gazdaságba...
Inkább ki kellene szállnia amiből csak lehet.
Hagyni, hogy a piaci viszonyok érvényelsüljönek. Az embereknél minél több pénzt hagyni, aztán csinálja mindenki ahogy tudja vagy szeretné.
Oda kell figyelni, hogy ne legyen kartell meg monopólium és kb. ennyiben ki is merülhetne az állam feladata...

Nick Leeson 2012.11.23. 22:40:31

@Husz_János_Puszita: Szerintem meg nem, pont az ilyen hergelő dolgokat kellene először felszámolni.
Miért is és hova kell egy nyugdíjasnak állandóan utaznia? Nekem nem kell? Nekik miért kell?
Ráadásul iszonyat igazságtalan az egész.
Főleg most, hogy annyian legatyásodtak.
Ha valaki azt mondja, hogy ebben az országban van pénz arra, hogy egy társadalmi csoport ingyen üdüljön, akkor azt fel kéne négyelni... ennyi a lényeg.

dr. Trebitsch 2012.11.23. 22:43:31

@Nick Leeson: itt egyetértünk, ahogy a korábbi kommentjeimben említettem, minden kedvezményt, kivételt, juttatást el kellene törölni, a nyugdíjat is! De akkor nyilván a nyugdíj-járulékot, mindenféle címen lévő egészségügyi járulékokat stb. Semmi államoi dotáció sehol, aki igénybe vesz valamit, az fizesse ki az árát, és kész! Akkor nem lenne az a lehetetlen helyzet, hogy azokat cseszegetik ingyenélésért, akik egyébként az egész rendszert eltartják, de maguk nem tudják igénybe venni, mert olyan szar a színvonal, hogy inkább fizetnek a privát szolgáltatásokért.

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 22:50:00

@Nick Leeson: :D :D Úgy is reagálnak sokan az ötletre, mintha felnégyelni vinnék őket. Viccet félretéve, anyám pl. rengeteget utazik különböző kivizsgálásokra, negyed nyugdíja rámenne a betegségére ingyenjegy nélkül. Mondjuk a TB fizet útiköltség térítést, az is már milyen? Akkor legyen vagy ez, vagy az. De ha az sem lenne, megoldanánk kocsival vagy összedobnánk, nem hagynánk ellátatlanul, az biztos. Ez veszett ki az emberekből, mindenki az államra tekint elsősorban, oldja meg, fizesse ki. Nem az jut először eszükbe, akkor oldjuk meg gyerekek, szomszédok, barátok és csak akkor forduljunk az államhoz segítségért, ha másképp nem megy.

Husz_János_Puszita 2012.11.23. 23:01:58

@Husz_János_Puszita: Az sem jut eszükbe, hogy az államnak nincs pénze. Minden "ingyen" szolgáltatás árát el kell venni valakitől. A szolidaritás közös, kölcsönös kötelesség- és segítségvállalás, definíció szerint. Az a vicc, a túlméretezett elosztással éppen a kölcsönösséget veszi ki az állam belőle, az emberek természetes felelősségérzetét egymás iránt. Nem közös, nem kölcsönös, nem önkéntes.

Mária 2012.11.24. 09:08:30

@Husz_János_Puszita:

"Szerintem humánusabb egy jelképes összeggel tudatosabbá tenni az embereket, mint megvárni, míg fejükre dől a ház és megvágni a nyugdíjakat."

*

Remek ötlet.

Nem is értem, miért volt akkora ricsaj a Fidesz oldalán, hogy még "szociális népszavazást" is csináltak belőle, amikor az embereket hergelték a 300 forintos vizitdíj, a kórházi napidíj meg a félévente 15.000 - 50.000 forintos tandíj ellen, intézménytől függően.

Tudod, ez a kormány ne ugasson, se nekem, se bárki másnak ebben az országban se a tudatosságról, se a terhekről.

Mária 2012.11.24. 09:13:28

@Nick Leeson:

"A fogyasztói társadalom arról szól, hogy az emberek keresnek annyit, hogy tudjanak vásárolni, nyaralni, élni."

*

Ez nem egészen így van.

A fogyasztói társadalom arról szól, hogy az emberekben folyamatosan olyan igényeket generálnak, hogy olyasmit akarjanak megvenni, amire alapvetően semmi szükségük nincs, idő előtt a kukába dobva a már használt javaikat, arra hivatkozva, hogy az nem elég divatos, nem elég menő, nem "tud" eleget.

A vásárlást meg jellemzően nem a megkeresett jövedelmükből, hanem hitelekből intézzék.

EZ a fogyasztói társadalom.

Mária 2012.11.24. 09:15:39

@látjátok feleim szümtükkel:

"Vajon az adóhivatal megnézi-e az ilyeneket, hogy honnan származnak? Megnézi-e, hogy a békemenet számlaképes szervezet-e?"

*

Kénytelen lesz. Ha nem most, akkor 2014 után.

Mária 2012.11.24. 09:22:18

@Nick Leeson:

"Szerintem a nyugdíjas réteg nem fogy de mindegy... "

*

A nyugdíjkorhatárt emelik.

Az emberek meg egyre korábban halnak meg.

Szerinted ez mit jelent?

ŰberManci 2012.11.24. 11:21:42

@Távmunkás: Ebben egyetértünk. Amiről beszélsz az ÁTLAG, amit tudjuk hogy számolnak. Akinek volt 2-300 ezer fizetése az biztos kap annyit. És akinek nem volt? Teszem azt 10 évvel ezelőtt ment nyugdíjba, nem korkedvezményesen, hanem ahogy kell és 80e volt a fizetése, az mennyit kap? Értem én, hogy abból indulsz ki aki annyit kap, de sajnos - legyünk igazságosak - a fele nyugdíjas kevesebbet kap, ezt támadhatja még ezerszer akárki, akkor is ez a nagy magyar valóság. Írtam már, de még egyszer leírom, hogy örülök, hogy mindenki gazdag nyugdíjasokkal van körülvéve, de attól még nem csak az van, bármennyire is ezt bizonygatjátok. Legyen nyugdíjplafon, de akkor pont azok hőbörögnének igazán, akik 150e vagy 300e nyugdíjat kapnak. A kisnyugdíjasokat meg érthető okokból nem érdekelné. Nem az mondom, hogy az egész így rendben van, sőt, de az általánosítás itt is, mint bárhol máshol nagy hiba lenne.

2012.11.24. 11:27:44

A Hévízre tartó buszok tarthatatlan helyzete miatt értek a cikkíróval egyet. Én oda ugyanis hazafelé utaznék, de horror, ami ott folyik, pont a nyugdíjasok miatt. Napokkal korábban (plusz időráfordítással) megvásárolt jegy, hogy biztosan helyem legyen, visszafelé Hévízen nem lehet jegyet venni, csak az ima marad, hogy felférjek... Szóval horror. Nem is ragozom, aki arra jár, ismeri.
Ha legalább minimálisan a nyugdíjasok is fizetnének, akkor kétszer is meggondolnák, hogy minden nap oda-vissza ingázzanak-e Hévízre.

ijontichy 2012.11.24. 12:26:06

@poszt: Igaz, csak hát az sántít, hogy emberi léptékű nyögdíjat a zömnek nem tudunk fizetni. Viszont el kéne kezdeni apró lépésekben. Elsőként pölö az osztrák metódus egy részével: naptári évre váltható bérlet, egyszeri mondjuk 5000 Ft (ez odakint ~27 Eur, és ha jól tévedek 50% kedvezményre jogosít szerte Ausztriában). Kezdhetnénk ezzel az 5000 pénzes izével (évi 4-5 Mrd, az is több mint a semmi), ami mellett egyelőre marad az ingyenesség, aztán 5-10 év távlatában tovább csavarni. Szép lassan kell a tudatot átállítani, ti. "semmi sincs ingyen". És ezt NEM CSAK A NYUGDÍJASOKNÁL!!!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.24. 16:44:25

@ŰberManci: Aki 10 éve ment nyugdíjba 80 ezres fizetéssel, az kezdetnek 64 ezres nyugdíjat kapott (80%-os ráta van, ha 40 évet dolgozott), ma pedig az inflációt követő emeléssel 100 ezer felett van a nyugdíja. ert ne feledjük, hogy a nyugdíjakat minden évben inflációt követően emelik, sokkal nagyobb mértékben, mint ahogy a béreket emelték az utóbbi 10 évben.

Sajnos a nyugdíjakról a statisztikák csak 50 ezer forintos kategóriákra bontva jelentek meg. Ez alapján a nyugdíjasok harmada, vagyis 640 ezer ember kap 100 ezer feletti összeget.

Celtic 2012.11.25. 16:38:47

@Box Tobient: +1. Nem tudom, hol volt az eredeti post, de teljesen realis. Megjegyzem, az itteni postolo stilusa nekem sem tetszik, de amikor vmelyik oldalon "hivatalosan" meglebegettek, hogy esetleg csokkenteni kellene az utazasi kedvezmenyeket (mittomen, ingyenes helyett reggel es este ket ora fizetos lenne), rogton jott a "miert nem lottok mindjart a Dunaba" es hasonlo comment-folyam a T. szepkoruaktol....

Anyam 63 eves, videki: evi 10 utazasa van, asszem 90% kedvezmeny (igazabol evi ot, mert oda-vissza utazik). De ha itt jar, a BKV-ra teljes jegyet vesz, mert nyugdijas-jegy nincs. Van berlet, amit nyilvan nem hasznal ki, hasznal helyette 2*3 jegyet....Nesze neked tamogatas meg kedvezmeny....Inkabb lenne az, hogy 65 ev felett bizonyos idoszakban (reggel 7-9 es este 16-18 kozott) nem ervenyes az ingyenesseg: vagy nyugdijasberlet vagy nyugdijas-jegy. A tavolsagi utazas meg lehetne korlatlan, mint eddig: csak 90% kedvezmennyel. Nem lehet belehalni, ahoyg a vizitdijat sem, de ha ezt valaki megemliti, akkor rogton "miert nem csinalt anyad es apat helyetted kissamlit" meg hasonlo dolgok jonnek.

Megegyszer: nem az a cel, hoyg a nyugdijas rafizesse a csirkefarhat arat az utazasra. Az a cel, hogy akar jelkepes osszeggel is, de hozzajaruljon (lsd. vizitdij, dokinal is akkor voltam utoljara, mert akkor idoben tudtam menni es vegezni) es ne ingyen legyen. Ami ingyen van, azzal soha az eletben nem takarekoskodnak az emberek....

Leilan83 2012.11.25. 23:12:59

Ez a cikk egy hülyeség. Nem azon a 100 milliárdon múlik a gazdaság sorsa, ráadásul mivel minden egyre drágább, így az utazás is, a 65 év felettiek ingyen utazási lehetőségének elvétele még jobban elkeserítené ezt a réteget, felesleges konfliktus lenne velük szemben.
Az író stílusa pedig bunkó, s a stílus maga az ember.

TotálkárosJános 2012.11.27. 22:29:14

Nézd meg a blogom! Pécsett a helyzet ugyanaz :D

Celtic 2012.11.28. 10:24:21

Nagyszeru a helyzet.

index.hu/gazdasag/2012/11/22/a_65_alatti_nyugdijasok_utaznak_dragabban/

Tehat 64 evesen teljesaru a magyarnak, 65 felett ingyen barhonnan, ha az EU-bol jon...Szep.

Nem bazmeg, nem a 65 ev felettieknek lesz 90%-os kedvezmeny vagy nugdijasjegy vagy barmi hasonlo. Nem, mert az esszeru lenne. Ehelyett 65 eves korig teljes jegy mindig, afolott ingyen mindig.

Komolyan, hanyok az egesztol :(

Lengyel 2012.12.09. 09:34:22

A mai nyuggerek a fizetésük 80-90 %-át leadózták. Sőt meg se kapták, mert az állam egyből levonta. Újjá kellett építeni az országot a háborúk, és a forradalom után. Aki nem dolgozott KMK volt. Mindenki dolgozott, és mindenki adózott tehát.
Minden a népé volt, azoké, akik pl. szabadszombat helyett kommunista szombatokon megtermelték az ilyen faszoknak, mint te. Akik privatizálták az ingyen ellopott népvagyont, és köztulajdont.
A nyuggereknek ebből annyi jutott, hogy a 30 ezer forintos nyugdíjból eltartja a munkanélküli fiát, aki Pesten napokat áll sorba munkáért, s ha nem kap, két ember döglik meg egyszerre.

"Apró bökkenő, hogy a nyuggereknek is van szavazati joguk. Sőt, ezek a vén genyák még általában élnek is vele."

Az ilyen rohadékoknak, mit te kocsog, nemhogy szavazati jogot nem adnék, hanem komment jogot se!
Te azt szeretnéd ha apád anyád kivégeznék mielőbb, hogy a kis vagyonukat kurvákra és kábszerre költhesd.
süti beállítások módosítása