Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.02.12.

Jön még nyugra nyögdíj

Szárnyathy Géza

Örvendetes és igen szép dolgot tolt ki magából a rendszer: a januári költségvetési adatokban a tb-alapok szuficitet mutattak. Hogy az miért tb alap még mindig, az is érdekes, de röppenjünk túl ezen. Persze valójában a januári adat épp a semmivel egyenlő, hiszen még épp semmi sem történt a világban ahhoz képest, ami még hátravan, de annyira jól mutat ez a plusz, hogy gondolatban érdemes bekeretezni: januárban a nyugdíjalap 32 milliárdos többletet mutatott.

Már azért is szép ez, mert nem erre kell berendezkedni. Ideális esetben - a második pillér zavaró jelenléte nélkül - generálódik itt nekünk 2700-2800 milliárd forint adó és járulékbevétel, amely az alapba folyik. Mit tesz isten, tavaly a nyugdíjjellegű kiadások 2800 milliárd forintot tettek ki, nagyvonalúan kiindulhatunk abból, hogy ez az idén is így lesz. Vagyis nagyjából nullszaldós lehet a rendszer - itt most tök felesleges néhány tíz milliárdon fanyalogni (57 milliárdon egész pontosan), a legjobb időkben 400 milliárdos volt a kassza hiánya, szóval ez így teljesen fasza.

Azért mielőtt sírva fakadnánk örömünkben, hogy stabillá és fenntartható vált a nyugdíjrendszer, érdemes még pár dolgot számba venni. Már alapból az idei évet tekintve is csak akkor érvényes bárminemű egyensúly, ha a kormány iszonyat gyorsan elfelejti a 13. és egyéb, fiktív hónapokra szóló nyugdíjakat. Ezzel ugyanis az egyébként nagyjából nullszaldós kasszán rögtön ütnének egy 200 milliárd körüli lyukat - jó, ha csökkentett az extrawurst, akkor csak százat. Szóval nincs túl sok keret az agyatlankodásra.

De a rendszer fenntarthatatlansága nem is ezen múlik. A fenntarthatóság ugyanis rohadtul nem 2013-at jelenti. Hanem úgy tíz évet - nyugdíjnál mondjuk negyvenet, de mindegy, a tíz év is két és fél ciklus. Ez meg nagyjából lehetetlen lesz. Nemcsak azért, mert egyre több lesz az eszkimó, hanem mert egyre többet szeretnének fogyasztani a fókákból. Ez persze nem a nyuggerek hibája, ők csak felkarmolják, ami jön, azt kész. Az hogy egyre többen vannak, a fiatalok meg egyre kevesebben, az meg végképp nem az ő dolguk.

A jogszabály azonban az elmúlt években - nem ezek a fiúk kezdték, csak faszán folytatták - úgy változott, hogy a nyugdíj számításánál egyre inkább figyelembe vették a valós bért. Jó hát ez innen nézve, hogy fizetem az adót meg a többi szart, egész korrekt, csak hát ugye nem magamnak gyűjtöm. A mostani jól keresők a jogszabály alapján az átlagnál sokkal magasabb összegű járadékot kaphatnak, ám annak a forrása kurvára hiányzik.

A mostani járulékszintet ugye nem lehet már tovább emelni, amit most befizetnek az alkalmazottak, az nagyjából adottnak tekinthető, érdemi növekedés nem várható. Még akkor sem, ha hirtelen megjelennek a semmiből a járulékfizetők, arányaiban nem tud ez az érték akkorát nőni. Ám ebből az összegből húsz év múlva sokkal magasabb nyugdíjakat kell majd finanszírozni. Ennek oka egyrészt a folyamatosan emelkedő járulékplafon, másrészt az indexálás. A járulékplafon emelgetése baromi fasza tud lenni, amikor az idei bevételeket nézzük, de hosszú távon irdatlan kiadást irányoznak elő.

A maximum nyugdíjak ugyanis mindig a járulékplafon szerint alakulnak - ha emelkedik a plafon, nő az ahhoz párosított nyugdíj is. Ez az idén már teljesen el is veszítette a korlátját, hiszen a járulékplafon megszűnt. Oké hogy ebből most bejön 51 milliárd forint, de tíz év múlva ennek többszörösét fogja elvinni, mert a kőgazdagok kőmagas nyugdíját ki kell majd fizetni. Nekik meg aztán tajt mindegy lesz, honnan szedi össze az állam a rávalót, mint ahogy a mostani nyugdíjasok is magasról szarnak arra, lesz-e hiánya a kasszának vagy sem.

Arról nem beszélve, hogy a minimálnyugdíj apránként emelkedik csak - most valamivel 30 ezer forint alatt van. De a maximum nyugdíj már most is ennek tízszerese, pár év múlva viszont akárhányszorosa is lehet. Ennek fényében pedig igencsak nehéz lesz szociális alapon nyugdíjasmentő intézkedéseket, 13. havi nyugdíjat vagy ingyen utazást támogatni - már most is az. Vagy teljesen meg kell szüntetni a nyugdíjasoknak járó támogatásokat, s helyette a havi jövedelem alapján kell támogatást osztani, vagy határt kell szabni. Az első megoldás a háztartás kiadásainak szerkezetét nem veszi figyelembe - a nyugdíjas gyerekre nem költ, gyógyszerre annál inkább - a második pedig alkotmányossági aggályokat vet fel. 

Szóval fasza ez, dolgozzunk inkább 70 évig, abból bajunk nem lehet.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

110 komment

Címkék: nyugdíj költségvetés

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr895076833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Husz_János_Puszita 2013.02.12. 20:41:04

"A mostani járulékszintet ugye nem lehet már tovább emelni"

Na mibe hogy lehet?

József Zóka 2013.02.12. 21:05:16

Ausztria:munkaadó:12.55 munkavállaló:10.25 százalék.
Németország:9.95 és 9.95 százalék.
Magyarország:27 és 10 százalék!

Husz_János_Puszita 2013.02.12. 21:12:42

@József Zóka:

A 10-hez rakd hozzá nyugodtan a 7% egészségbiztosítási járulékot, bár nem tudom, az osztrák és német adatban benne van-e? Vagy ha csak nyugdíj, akkor a munkaadóé 24% nálunk.

nnnnnnnn 2013.02.13. 10:40:59

Jól mondod, dolgozz, ahelyett hogy blogolsz. Talán ha valami értelmes munkát végeznél, annak még haszna is lenne.

buday008 2013.02.13. 10:46:12

Emberek nem azon kellene ötletelni mi lesz a nyugdíjas szavazatokat, szállító nyugdíjasok szavazatával, mert ha nem tűnne fel 2 apróság . Leírom: kiüldözik azt a korosztályt aki a nyugdíjakat érdemben meg tudná termelni. 2: Évek óta "bóvliskodunk" az államcsőd közelében. Ha már éppen nem is abban vagyunk! Az állam képtelen megvédeni polgárait, képtelen az iskoláztatást, orvosi ellátást, utazást fenntartani. Amik ugye a "régi alkotmányban" szerepeltek. Az újat nem ismerem, megmondom őszintén nem is érdekel. Akkor most miről beszéltek a nyugdíjakkal kapcsolatban? Szánalom hogy a mostani 30-as , 40 es korosztály másts e hall csak a nyugdíjasok nyugdíjasok. a Fiatal meg dögöljön éhen de neveljen 3 gyereket 2 nyugdíjast _ meg 1 munkanélkülit - lehetőleg drága hitelből!!

Rive 2013.02.13. 10:48:02

@buday008: a plusz egy fidesznyiket kihagytad.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.13. 10:49:23

@$$$=$$$: Ez rád is igaz. Ne kommentejjé, dógozzá'!

nnnnnnnn 2013.02.13. 10:56:18

@pocakos focista: nem kértél szót, kommunista.

kristofxx 2013.02.13. 10:57:03

Talán a következő 10 évben növekedni kéne.

nnnnnnnn 2013.02.13. 11:02:26

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: milyen tények? hogy a fidesz csukott szemmel is jobban kormányoz mint az mszp? de, tetszik ez a tény. ezért fog 2014ben is kormányt alakítani, és ezzel beverni az utolsó szöget a balliberális oldal koporsójába. alig várom azt a napot. onnantól kezdve az összes ilyen balliberális fosblog elveszíti értelmét.

nyuggernyúzó 2013.02.13. 11:03:39

Az egész nyugdíjrendszert meg kell szüntetni. Mindenki tartsa el a munkaképtelen rokonait. Az öregek meg ne napi 8 órában a TV-t bámulják, hanem unokázzanak.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.13. 11:06:34

@$$$=$$$: Értem. Nálatok a pártszékházban is megvannak a szerepek. Van okoska törp v(pl: önnek megyünk, vidéki), meg a dulifuli is (pl te). Te hozod a büdös tajtparaszt típusú fidesz szavazó image-t igaz? Hát jó fényt vetsz a szerelmeidre az már biztos. :-)

lavór 2013.02.13. 11:08:35

Teljesen felesleges az egész számolgatása.
A mai aktív korosztály nagyon nagy része meg sem éri, hogynyugdíjba vonulhasson. Az ő befizetzéseik úgyis mások járulékait fedezik. Nem örökölhető a befizetett összeg. Nem számolt szinte sennki azzal a nemrégiben bevallott 500 ezer (de lehet még magasabb a szám) kivándorlóval sem, akik elhagyták az országot. Őkmár nem itthon fizetnek járulékot. Na és senki még megbecsülni em tudja, hogy az elkövetkező években mennyien választják a kivándorlási lehetőséget. És az egészben ott a csavar, hogy nincs is szükség az aktív dolgozók visszatérésére, sőt még jócskán munkaerőfelesleg van mai is.

Szelid sunmalac 2013.02.13. 11:08:45

@$$$=$$$: Nem lenne egyszerubb kinyirni minden nem-fidesz-szimpatizanst?

nnnnnnnn 2013.02.13. 11:13:43

@pocakos focista: no igen, ezen én is sokat gondolkodom, de egyszerűen nem tudok más hangnemet megütni a hozzád hasonló komcsikkal, akiket ősellenségemnek tekintek. meg amúgy sem érdemeltek más hangot. fideszes vagyok, de én egy sokkal erősebb, diktatúrikus fideszre vágyom, ahol az mszp szavazókat összeírják, dolgoztatják, mindenüket elveszik, az index.hu -t betiltják, stb. sajnos ilyen nem jöhet létre, így emiatt frusztrált vagyok, amit az ilyen fosblogokban való trollkodással és komcsikba való belekötéssel próbálok levezetni.

M. Péter 2013.02.13. 11:14:39

@nyuggernyúzó: Akinek meg meghalnak a gyerekei, az meg dögöljön éhen, igaz?

M. Péter 2013.02.13. 11:16:05

"a második pedig alkotmányossági aggályokat vet fel"

Emiatt nem aggódnék. Magyarországon mindent bele lehet írni az alkotmányba (bocs, alaptörvény).

Szelid sunmalac 2013.02.13. 11:16:10

@$$$=$$$: Hm. A felfogasod nagyon hasonlit nemely tortenelmi szemelyere. Azert kivancsi vagyok mekkora lenne a pofad, ha eloben talalkoznank ;)

Zabaalint (törölt) 2013.02.13. 11:16:12

Amit a járulékplafonról írsz, az hülyeség. Ugyanis amikor a jól keresők is nyugdíjba mennek, akkor majd lesznek más jól keresők. Természetesen kevesebben, a demográfiai helyzet miatt, de az arányok nem változnak ahhoz képest, mint ha nem lenne járulékplafon, hiszen irreleváns, hogy 1 db. járulékplafont elérő járulékából kell kifizetni 3 db. anno járulékplafont elért nyugdíját, amikor van járulékplafon, vagy amikor nincsen, nagy átlagban a deficit aránya ugyanaz. Inkább annyi, hogy jelenleg ez kamu többletet generál, hiszen a jelenlegi nyugdíjasoknak még volt járulékplafon.

De azért is kamu, mert adott helyzetben úgyis változni fog a nyugdíjak összegének számítása, aki több járulékot fizetett be, feltehetőleg többet kap majd, de nem biztos, hogy egyenes arányban, és ami meg biztos, hogy nem összegként, hanem csak arányként számolva lesz igaz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.13. 11:18:48

@$$$=$$$: Elmebeteg pénisz vagy. Kár rád a szó, úgyhogy tovább nem is pzarlom.

szeloka 2013.02.13. 11:19:34

Az a baj, hogy a magyar politikus nem ismeri az egyszerű számtant. Csak a szavazatok számát látja. Józan paraszti ésszel és egy kis szolidaritással össze lehet tákolni egy hosszabb távon is stabil rendszert. Igaz kissé igazságtalan, hogy Kövesdi Samu a havi 3 millás fizetése után csak 200.000 Ft nyugdíjat fog kapni, de Joli mama Is megkaphatja a maga 60 ezrét. Samu tuti nem hal éhen, Joli néni meg akár teszkós tejet is vehet reggelire. Aztán, ha elfogytak a fiatalok egyik se kap semmit. Nem kellett a magán, de nem lesz állami se. Kée egy épeszű közgazdász a kormányba. Nem csak ebbe, az elkövetkezőkbe is, meg a bukottakba is kellett volna.

Glocker 2013.02.13. 11:20:40

"Mit tesz isten, tavaly a nyugdíjjellegű kiadások 2800 milliárd forintot tettek ki, nagyvonalúan kiindulhatunk abból, hogy ez az idén is így lesz. Vagyis nagyjából nullszaldós lehet a rendszer"

Már az alap feltevés is téves, a különböző kasszákba bújtatott summa ~3570MrdFt kiadás áll szemben a ~2800MrdFt járulék és szochó bevétellel. A hiány újraszámítását már rátok hagyom....

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.13. 11:22:07

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Arra én is kíváncsi lennék.
Valószínűleg egy kis komplexusos gyáva szar az emberünk. Soha sem volt nője és mindenki megverte. Már gyerekkorában is ő volt az osztály bolondja. No ezért éli ki magát gyáván, nick mögül, különböző blogokban. Az, hogy férfi politikusokba szerelmes megrögzötten, és meg akarja ölni, aki nem érez ugyanígy, már csak tetézi a bajt. :-)

nnnnnnnn 2013.02.13. 11:23:38

@pocakos focista: add meg a telefonszámod ha olyan bátor vagy.

Cubase 2013.02.13. 11:25:21

@$$$=$$$: Buta. Tanulatlan. Képzetlen. Korlátolt. Agresszív. Idióta. Bűnöző.

Ezek a szavak jutnak rólad eszembe.

Vagy te vagy az, Zsiga Marcell?

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.02.13. 11:26:10

Tényleg kár ezen rágódni, nem fogjuk megérni a nyugdíjas kort.

Zabaalint (törölt) 2013.02.13. 11:26:15

@$$$=$$$:
Szóval akkor ezzel beismered, hogy az átlagos Fidesz szavazó 80-as iq-ját sem tudod hozni, neked túl értelmes a jelenlegi Fidesz is :-)

nnnnnnnn 2013.02.13. 11:26:46

@Cubase: pedig nálad sokkal okosabb vagyok.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.13. 11:27:04

Cölöpteknős mindenáron győzni akar. Az sem zavarja, ha közben bizonyos rétegek éhen halnak. Neki a Közgéptől úgyis biztosított a nyugdíja...

Cubase 2013.02.13. 11:27:13

@$$$=$$$: :)))

Eszed ugyan nincs de humorod legalább igen.

Zabaalint (törölt) 2013.02.13. 11:27:42

@szeloka:
20-30 év múlva úgyis ez lesz az egyetlen járható út, az arányaid stimmelnek. Csak nem 200 ezerrel meg 60 ezerrel, hanem jelenértéken számolva 100 és 30 ezerrel.

nnnnnnnn 2013.02.13. 11:29:34

@Zabaalint: megjöttél hajléktalanok szerelmese?

nnnnnnnn 2013.02.13. 11:32:05

@Zabaalint: mit tudsz te arról mi lesz 20 meg 30 év múlva te agyhalott. az ilyen gyohár ballibektől ver ki a víz.

room_101 2013.02.13. 11:47:27

Tényleg röhejes, hogy ha egyszer véletlenül a vakszerencse, meg a be és kifizetések áttolása más hónapra okán pozitívba fordul az egyenleg, ami egyébként az előző 100 egynéhány hónapban rendre negatív volt, akkor a kincstári optimizmus milyen magas fokra képes hágni.
Amúgy meg az "Addig jó, míg Kádár él" műsor egyik bejátszására hajazva:
Aztat javasolnám itten az eeeltársaknak, hogy egy Műsorbizottság... helyett ha 13. havi apanázst vezetnének be, akkor az egyensúlyozás kibalanszírozása végett a járulékfizetőktől meg szedjenek be plusz egy 13. havi járulékot. Biztosan nagyon fogjuk a seggünket örömünkben a földhöz csapkodni érte, és a társadalmi szolidarnoscsot is erősíteni fogja.

tede 2013.02.13. 11:48:16

@Glocker: a nyugdíjkassza valóban egyensúlyban lehet, mert kirakták belőle a korhatár alatti rokkantak ellátását (egyébként jogosan)meg az egyéb, nem odavaló tételt

abban igazad van, hogy a rokkantakat a legnagyobb akarattal sem sikerült teljesen megszüntetniük és őket el kell látni, de tényleg helyes döntés az, hogy ne a nyugdíjjárulék terhére legyen

amúgy meg tényleg mindegy, mert egy kalapba megy az egész

NA YA! 2013.02.13. 11:49:55

@poszt: "....érdemes még pár dolgot számba venni,"

Hát igen....

"..a nyugdíjas gyerekre nem költ.."

Ezt is gondold át!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.02.13. 11:56:43

a hitel mindent megold! a magyar imádja a hitelt! ahogy eddig is! hajrá hitel, hajrá szocccializmus! hajrá magyar értelmissség

Szelid sunmalac 2013.02.13. 11:57:11

@tede: Nohat! Hogy ezek milyenek mar! Nem sikerult megszuntetniuk a rokkantakat?!
Ezt hogy gondlja a tisztelt kommentelotars kivitelezni?
Egyebkent pedig egeszen sikeresek voltak, mert mar a Lanchid radion (!) is panaszkodnak, hogy o valoban rokkant, gyakorlatilag allandoan kezelesre jar, de a hubelebalazs modjara, latatlanban elvegzett felulvizsgalatok hatasar megvontak tole a rokkantsagot. Mert azt csak ugy meg lehet vonni. ertem en. Orbannak eleg azt mondania, hogy "Kelj fel es jarj!"

TiZ 2013.02.13. 12:02:23

A Gonosz Kismalac után úgy tűnik, hogy itt van a Gonosz $$$=$$$.

Gonosz $$$=$$$ letépi a magyar zászlóból a piros csíkot. Amikor a másik fideszes ezt szóvá teszi, így válaszol.
- Kuss! Én így küzdök a kommunisták ellen.

Zabaalint (törölt) 2013.02.13. 12:05:51

@$$$=$$$:
Ja, tényleg, te voltál, aki leszoptál egy hajléktalant, és nekem is ajánlgattad. Bocsi, de továbbra sem kérek belőle, meghagyom neked. Meg az agyhalotti létet is meghagyom neked, mert látom bőszen hirdeted, hogy neked mennyire jó fityiszbirkának lenned.

Zabaalint (törölt) 2013.02.13. 12:08:52

@TiZ:
Nem cseréli ki narancsra? Narancs-fehér-zöld. Kokárdát is lehetne csináltatni ilyet, legalább végre meg lehetne különböztetni őket a március 15-én ünneplő, megemlékező nem fityiszes magyaroktól.

nnnnnnnn 2013.02.13. 12:09:28

@TiZ: ja, de a zöldet is lekéne tépni mer az meg az lmp meg a szadesz. akkor viszont a fehér maradna, az meg magába hogynézki. kéne valami új zászló. mondjuk narancssága alapon egy fekete akasztófa amin lóg egy vöröscsillag.

nincs1itt 2013.02.13. 12:18:08

@$$$=$$$: dolgoznának ám sokan, még a brutális elvonások mellett is, csak ugyi a Opel is 100 egész munkahelyet "teremt"...

index.hu/gazdasag/2013/02/12/workania/

fokozatosan és keményen növekszik a munkanélküliség.

TiZ 2013.02.13. 12:18:54

@$$$=$$$: Csak óvatosan, mert a zöld a Próféta színe...

A másik meg csak értelmezés kérdése.

A vörös csillag megmutatja, mi lesz a sorsa a narancssárgáknak.

nincs1itt 2013.02.13. 12:21:15

@$$$=$$$: Te a narancs nem a holland focisták mezének a színe? Már ééértem, hogy igen szerény méretű és annál is csekélyebb képességű Nulladik Viktor miért ezt választotta!!! Maradt volna meg a megyei III. osztály keleti csoportjának kispadosaként, mindenki jobban járt volna...

nincs1itt 2013.02.13. 12:24:23

@$$$=$$$: Próbáltad már a sexet? Sokat lendítene az önértékeléseden... Szerintem neked is összejöhet, mondjuk Steffy kisztihand, O.V. képe alatt, romantikus... Kicsi piros pöttyös - vazze, mé' nem narancs színű - lurkóknak mesélhetnél a Nagy Dakota Főnökről, aki minden sárkányt legyőz

Karachar Nevian (törölt) 2013.02.13. 12:27:38

@Zabaalint:
Épp ilyemsit akartam én is írni. Orbánék tudják h ez nem valódi veszélyforrás, mert az esetlegesen magasabb nyugdíj, amit az eltörölt nyugdíjplafon okozna, nema befizetett összeg mértékével áll viszonyban, hanem a nyugdíjra szánt főőszeggel.
Magyarul lehet h a ma szuperbefiető az én nyugdíjamhoz képest arányaiban sokat fog kapni, de mi ketten együtt sem fogunk kilógni majd a keretből és ezt úgy érik el, az én nyudíjamat is szépen alálövik.
Pár év múlva hoznak majd törvényt arról, h az adott időszakra befizetett összegekből kell fedezni a nyugdíjakat.
Ez elkerülhetetlen lesz, de fontos része volt ez a megelőző csapás, a plafon eltörlése.

Nyugi, hamarosan nagy változások jönnek, szóval ne nagyon ruházzatok be drága télikabátba... nem biztos h megéri.

nnnnnnnn 2013.02.13. 12:34:21

@nincs_itt: ja, de veled ellentétben én csak nőkkel.

nincs1itt 2013.02.13. 12:36:06

@$$$=$$$: Erről a nők is tudnak?? Mert a képeden a fegyver nem kicsi, de miért a füledtől jobbra hordod?

tede 2013.02.13. 12:42:52

@Karachar Nevian: a svéd modellt előbb-utóbb, de bevezetik és kész, esetleg átmenetileg kipótolják a jelenlegi nyugdíjasoknak a járandóságát, mert az ugye elképzelhetetlen, hogy kevesebbet kapjanak még akkor is, ha nincs befizetés, de a jövőben nyugdíjba vonulókkal azt csinálnak, amit csak akarnak :(

Utána, valamennyi idővel meg nem marad olyan nyugdíjas, aki a jelenlegi rendszerben kapja a nyugdíját, mert bármennyire is szeretné mindenki, az élet véges dolog.

Az egész nyugdíjügyben amúgy az irónia az, hogy a magyar nyugdíjasok kiemelkedő összeget kapnak az átlagfizetéshez képest nemzetközi összehasonlításban, többet kapnak, mint a minimálbéres (átlagban, persze), ingyen utaznak, feltehetően már nem törlesztenek hiteleket, nem kell gyerekre sem költeniük, tehát ha összeadunk mindent, akkor bizony nem a nyugdíjasok a legszegényebb rétege a társadalomnak. Mindezzel együtt is, annyira padlón van a magyar gazdaság (ez EU 20 legszegényebb régiójából 4 magyar, csak a miheztartás végett), hogy ezek a látszólag impozáns nyugdíjas ellátások is csak egy szerény életvitelre elegek és akkor gondoljunk bele, hogyan élhetnek a nyugdíjasoknál szegényebb aktív (legalábbis aktív korú) emberek?

rókafogta 2013.02.13. 12:45:06

@buday008: Nekem szintén telle a tököm (nem negyvenes hanem 59 éves)és mindenki arra készítget ,hogy szophatom a faszt 4,5 év múlva (ha élek) de 44,5 évíg a lóvé az jó meg a felnevelt "adófizetők"!? Már kapásból megszopattak 1,5 évvel,és már most agyalágyúlt hülye nugger szavazónak tartanak, pedig még nugger se vagyok lehet nem is leszek.Olvasom ,hogy 58 évesen stb. mennyien vannak nyugdíjba ,hát a francba ez nekem nem jött össze. A szuper fizetésüeknek majd szuper nyugdíj ? Kérdés 10-15 év múlva is szuperfizetésüek lesznek? Lehet ,hogy közmunkások ,ha így haladunk.

magyar ember teli szájjal 2013.02.13. 12:51:14

Kőgazdagok? Mármint aki elér egy osztrák létminimumot?

nnnnnnnn 2013.02.13. 12:54:13

@nincs_itt: nem kéne beszólni a terminátornak.

Glocker 2013.02.13. 12:55:40

@tede: A nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásokat együtt kell nézni: a végeredmény az, hogy világbajon közeli járulékfizetés mellett van szűk 800MrdFt hiánya a rendszernek.
A normális járulék szint (kb. 20% summa) és a lazán vett zárt kassza (max 200-300MrdFt hiány) eléréséhez kb. 30-35%-ot kellene vágni a kasszán és kihajintani kb 200-300e potyautast.

Állítsuk meg a ......... 2013.02.13. 12:56:22

"A nyugdíjas gyerekre nem költ"
Sajnos ez anyósékra igaz, csak mágnesterápiás kütyükre, táplálékkiegészítőkre költenek, meg teszik a bankba a pénzt.

Megértem a kisnyugdíjasokat, de azokat nem, akik havi 200 ezerért otthon élvezhetnék az öregkort, de még inkább dolgoznak havi 150 ezerért napi 4 órában.Ők azok, akik a fiataloktól veszik el a helyet.

nincs1itt 2013.02.13. 12:57:03

@$$$=$$$: Machete-nek sem? Arra vigyázok, nehogy félbe szakíts!

tede 2013.02.13. 12:57:11

@rókafogta: múltkor itt volt nálam egy volt rendőr, aki nyugdíj mellett vállal kőműves munkát. A kéménybe kellett egy plusz ajtót beraknia és a kiszedett kb 30kg törmeléket simán félkézzel kivitte.

Az életkorát saccolom <45 év. Kiváló erőnlétben van, mondom kőművesmunkákat vállal de kapja mellé a nyugdíjat, mert az neki jár, mert állítólag elhasználódott. Hát bakker, nekem az ülő munkától jobban kivan a hátam, mint neki, pedig pár évvel fiatalabb vagyok.

Azért jó ha tudjuk, hogy rengetegen élősködnek a magyar nyugdíjrendszeren, sokan olyanok, akik alig fizettek be vagy csak himbilimbi állásuk volt.

Glocker 2013.02.13. 13:01:45

@Glocker: ...hogy világbajnok közeli..

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.13. 13:06:19

"Az hogy egyre többen vannak, a fiatalok meg egyre kevesebben, az meg végképp nem az ő dolguk."

Az, hogy nincs gyerekük és unokájuk, az azért valamennyire az ő dolguk...

"A mostani jól keresők a jogszabály alapján az átlagnál sokkal magasabb összegű járadékot kaphatnak, ám annak a forrása kurvára hiányzik."

Miért pont a jól keresőkkel van gond? Nekik is a jövedelmük ugyanakkora százaléka a járulék, mint a rosszul keresőknek. Sőt, a degresszió miatt ők éppenhogy rosszabbul járnak, ha a befizetett járulék/nyugdíj arányát nézed.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.13. 13:08:07

@tede: És a rendőrségi titkárnőt megilleti a korai nyugdíj, mert az esélyegyenlőség jegyében nem emelik ki csak az irodán kívül szolgálatot teljesítőket...

kewcheg 2013.02.13. 13:09:59

@tede: én sok ilyet ismerek.Kb. 43-47 évesek.ha nem akarnak dolgozni, akkor csak otthon vannak simán olyan 200-250k huf nyugdíjért.A legtöbben csinálnak valamit.A hülyébbje portás vagy őr,de van ügyvéd is, közte meg bármi lehet.Mellesleg USA-ban 20 év szolgálat után csak a harcoló katonák mehetnek el nyugdíjba, hasonló asszem a francia légió is.Itthon a kézkitörő főrendőr, az a v. lászló is elment 40 évesen, és kap vagy 300-at,szerintem a börtönt is megúszta...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.13. 13:14:41

@$$$=$$$: 2014-ben csak azért nyerhet a Fidesz, mert nincs ellefele. Ugyanolyan rosszak, mint az MSZP, ezért az emberek többsége nem is akar szavazni menni...

nnnnnnnn 2013.02.13. 13:17:04

@nincs_itt: macsétét leveri a steve austin.

@Távmunkás: van ellenfele, csak gyengék mint a harmat.

Reszelő Aladár 2013.02.13. 13:31:24

Hosszútávról beszélünk, ugyanakkor bizonyos trendeket már eleve eldöntöttnek kezelünk. Jelenleg a kivándorlás a jellemző. Ne vegyük már alapnak, hogy majd 20-30-40 év műlva is ez lesz.
Példa.
Jelenleg emelkedik az élelmiszer ára. Ha még magasabb lesz, akkor egyszer csak az összes négyzetméter földet meg kell majd művelni, hiszen megéri. Ehhez meg munkaerő kell, gépesítéssel nem lehet megoldani mindent. Ekkor lesz egy munkakínálati boom, és megindul egy bevándorlás. Akkor pedig lesz majd járulékfizető.

A példa éppen itthonra van szabva, de lehetne bármilyen iparágat felsorolni. Ha nő a kereslet, akkor az adott kínálatot adó területet fogja felhozni.
Auszria mit ért a hegyeivel 50-60 éve? Semmit. Aztán az emberiség elkezdett síelni, és lett kereslet a hegyoldalkra turizmus formájában.

Nem kormányokról beszélek. Keresletről és kínálatról. Pártoktól függetlenül.

Cubase 2013.02.13. 13:32:05

@Távmunkás: Ne etesd a trollt, posztok száma alapján kapja a fizetését a pártközpontból.

Zabaalint (törölt) 2013.02.13. 13:46:09

@Cubase:
Ja, de valószínűleg nem a Fideszéből, hanem az MSZP pártközpontból, mert azzal, hogy 60 iq-s fideszest játszik, inkább az ellenzéknek szerez szavazatokat.

Cubase 2013.02.13. 13:50:33

@Zabaalint: Én is próbáltam megfejteni, eleinte még azt hittem hogy csak szórakozik.

De nem, nagy a gyanúm hogy mégis komolyan gondolja... Ismerek ilyet a való életben is, létező faj.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.02.13. 13:51:55

@Husz_János_Puszita: nem lehet, érdemben nem, már most is a nettó bérrel egyezik meg az összes adó és járulék. lehet emelni 27-ről 29-re vagy 10-ről 12-re, de számottevő bevételi hatása nem lesz

@Zabaalint: nem baromság a demográfiai problémát nagyítja fel - ha emelkedne a keresők aránya, akkor nem úgy lenne, ahogy írod

@Glocker: a nyugdíjjárulékra fizetett lét vettem párhuzamba a nyugdíjjelegű költéssel, az épp egálban van - a teljes járulékbevétel és kiadás 3000 mrd fölött van, de abban ugye benne van az egészségbiztosítás is, meg egy csomó olyan tétel, amelyet csak oda sorolnak, pl gyed, gyes

@NA YA!: olyan arányban nem költ, mint egy kisgyerekes szülő, de nyilván kivétel mindig van, mint ahogy én is veszek gyógyszert, de a havi egy levél aspirin nem ugyanaz a költség

Void Bunkoid 2013.02.13. 13:55:35

@tede: azé' - eltekintve a már említett titkárnőtől, aki szintén akkor megy el - a legtöbb szolgálatos rendőr nem fizikailag van elhasználva, hanem stressz-ügyileg. Ők azok, akiknek este tizenegykor ki kell menniük másodmagukkal az alvégre, ahol a bejelentés alapján családi veszekedés van, mire kiérnek, addigra ötven cigány aprítja egymást kapával-lapáttal-szamurájkarddal, és rendet kellene tenni. Azé' asszem - neccesebb helyeken, borsodi kisvárosos körzetekben heti két-három ilyen bevetés után te is örömmel mennél negyvenpárévesen nyugdíjba.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.02.13. 13:58:14

@Reszelő Aladár: a keresők arányának csökkenése nincs összefüggésben (vagy csak nagyon kis részben) az elvándorlással. Az elvándorlás valóban nem feltétlenül lesz hosszútávú, de a korfa harminc-negyven éve ugyanazt a tendenciát mutatja. Semmi köze a kereslethez, ez akkor is így lesz, ha mindenki hazajön Londonból palántázni.
De amúgy legyen igazad, és üssék egymást az emberek az ásóért meg a kapáért, mert az lesz aranybánya.

Cubase 2013.02.13. 14:25:30

@Szárnyathy Géza: "Az elvándorlás valóban nem feltétlenül lesz hosszútávú"

Kifejezetten optimista elképzelés.

Valahogy a kisgyerekes elvándorlók JELENTŐS RÉSZE már most sem akar visszajönni, és nem is fog.

Több ismerősöm is így járt, a gyerekeik már szívesebben beszélnek "külföldiül" otthon is. Ne reménykedjen benne senki, hogy visszajönnek majd. Nagyon kevesen lesznek akik tényleg így döntenek, főleg értelmiségi családok esetén....

Persze aki megunta a mosogatást meg a takarítást az lehet hogy visszajön, de velük nem leszünk sokkal előrébb.

Reszelő Aladár 2013.02.13. 14:28:42

@Szárnyathy Géza:

A korfával az a gond ami az előny is, hogy statikus mutató. A múltból eredő trendvonalat a jövőbe hosszabítja meg. Nem képes kezelni semmilyen dinamikus változót.

Amúgy kétségtelenül romlott, mert az ország gazdasági potenciálja is romlott. A rendszerváltás elvitte a nehézipart, Kína emelkedése elszipkázza a könnyűipari beruházásokat, a turizmus nem nőhet a végtelenségig.
Potenciálisan a mezőgazdaságra kellene fordítani minden szabad erőforrást. A várható drágulás már most emeli a földek árát, idővel gazdálkodni is többen fognak, olyanok is akik pont kiszorulnak a városból, mert a szolgáltatási szektor már nem tud tovább növekedni. Persze ehhez kell nagy adag mobilitás is.

Ez kiút lehet. Vagy valami olyat kellene feltalálni, ami akkora lökést adna a világnak, mint anno a számítástechnika. Persze, hogy az automatizálás hány munkahelyet szüntetett meg az más kérdés.

Szelid sunmalac 2013.02.13. 14:33:36

@Szárnyathy Géza: @Cubase: Azon viszonylag kicsi reteghez tartozom, akik viszonylag jol keresnek, mindig bejelentve, rendesen adoztatva, es nagyjabol elismert nemzetkozi tudassal. Aktivan keresek allast kulfoldon, mar utolso koroket futom (vagy vagyok tul rajta), es ma is epp harom megkeresesem volt. Soha nem kaptam az allamtol semmit, meg az allamilag finanszirozott fosikolamon is fizettem 10 eve 150 ezret felevente "nyelvi hozzajarulas" cimen. Az egyetemet meg mar teljes egeszeben en alltam. Az biztos, hogy a doktorit nem itthon kezdem el, es par honap mulva jon utanam az asszony, meg a gyerek, de az apam, meg anyam is, mert itthon nem lehet allast talalni, ha meg lehet egy cegnel, az nemsokara vagy csodbe megy, vagy az allam hoz egy olyan torvenyt, amivel komplett agazatokat sznataka fel, es hintenek be soval.
Dolgoztam mar epp eleg orszagban, hogy lassam, hogyan lehet elni mashol, es ugye nem gondolja komolyan senki, hogy valaha is visszajovok mig aktivkoru vagyok, vagy a gyereket hagyom itthon tanulni es dolgozni, ha egyszer mashol is lehet (mar amig meg lehet)?!

teotwawki 2013.02.13. 14:35:40

Nyugdíj ügyben az egyetlen racionális döntés, ha igyekszünk minél kevesebb adót fizetni és az így megspórolt pénzt a Magyar állam számára hozzáférhetetlen helyeken befektetni, emellett felnevelni minél több gyermeket szeretetben.
Minden más csak piramisjáték.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.13. 14:36:26

Ne 70 évig dolgozzunk, hanem halálig.

Nah úgy fenn lehet tartani a nyugdíjrendszert, hogy nem kell kifizetést eszközölni...

Cubase 2013.02.13. 14:39:55

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Valószínűleg félreértettél.

Én nem ítélek el senkit aki nem akar visszajönni, sőt teljes mértékben meg tudom őket érteni.

Csak nekünk - akik ilyen-olyan okokból egyelőre még itt maradtunk - lesz ezáltal sokkal nehezebb a következő 20 évünk...

Szelid sunmalac 2013.02.13. 14:45:17

@Cubase: Ez igaz. Szolidaris is vagyok veluk/veletek. De szuleimet es nagyszuleimet igy is tamogatom, mert egesz egyszeruen nem jonnek ki a penzukbol. Ezt onnan is meg tudom tenni. Masreszrol viszont ugy tunik a lakossag jo resze ketfelekepp all a dologhoz: 1. Nemzetarulo kis pocsok, semmi szukseg rajuk, menjenek csak! 2. Kit erdekel? Egyreszt nincsenek tul sokan, meg ugyis visszajonnek, majd mi boldogulunk!

Nos, mindketto teved. A volt csoporttarsaim 90%-a kulfoldon el es nem tervez visszajonni. Mindegyik jolkepzett, nyelveket beszelo, csalados ember.

Aztan meg ott van az is, hogy ha sem az allam, sem a lakossag nem tart engem, mint munkaerot kulonosebben fontosnak, a velemenyem pedig mit sem szamit, akkor egy ponttol fogva en is azt mondom, hogy kapjak be!

Kulonben meg ha a ketharmad ezt szeretne, am legyen. Majd nyugdijaskorunkban elbeszelgethetunk arool, hogy mi tortent es hogyan. Esetleg meghivom oket egy sorre.

Cubase 2013.02.13. 14:49:33

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Azért amíg állampolgárság van addig szavazati jog is van.

Legalább ennyivel viszont kötelességetek támogatni az itthon maradókat (legalábbis az értelmesebbjét) hogy 2014-ben elmondjátok erről a véleményeteket.

Mert - ha nektek nem is annyira fontos - nekünk a jövőnk és gyerekeink jövője múlhat rajta.

Szelid sunmalac 2013.02.13. 14:55:18

@Cubase: Ertem en ezt, csakhogy ha kintrol szavazok, ugy, hogy mar nem ide adozom, akkor viszont en tartom lelkiismeretlennek azt, hogy beleszoljak az itthoniak eletebe. En eddig is ezt mondtam a kulfoldon elo magyarok szavazati jogarol, es bizony magamranezve is kotelezonek tartom!
Kulonben szembe kopnem magamat...

Cubase 2013.02.13. 14:59:34

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Teljesen jogos vélemény.

Kár, hogy a fanatizálható tömegek nem így gondolkodnak.

Szúrófény 2013.02.13. 15:36:19

@kristofxx: Agyficam

Tisztelt férfitársaim. Gondolom heves tíltakozást váltana ki Önökből, ha közölnék önökkel, hogy ezentúl a szomszéd, vagy valamely ismeretlen ember gyermeke után gyerektartást kell fizetnie!
Pedig fizet. Nemcsak gyerektartást, de még szülőtartást is! Csak családi pótlék, és munkanélküli segély, jövedelempótló támogatás, rendszeres szociális segély, nevelési támogatás, stb. címen fizeti a mások által csinált gyermek után Önre lőcsölt gyerek, és szülőtartást! Miért? És meddig? Csak. Állampolgári fegyelemből és államvezetői bölcsességből. Már amennyire ezt bölcsességnek lehet nevezni. (Én inkább ostobaságnak nevezném!) Mert mások valamikor kitalálták, hogy olcsóbb az alacsonyan tartott (éhbér) mellet családi pótlékot adni a gyermeket vállalónak, mint tisztességes bért adni valamennyi dolgozónak. Csak a bűn mindig elnyeri büntetését! Mert a magyar így saját gyereket nem vállal, csak egyet-kettőt, vagy egyet se, mert kevés a jövedelme. Mért kevés? Mert elvonják, hogy odaadják annak, akinek se munkája, se munkakedve, de van gyerekcsináló kedve, és bátorsága! Az állam a „más farkával veri a csalánt” Ő meg a sajátjával veri meg a magyart!
A magyarok pénzén, a magyar államvezetés segítségével, él és virul a magyarság sírba tevője! Ezt, így kitalálni, ehhez tényleg szocialista szakértelem kellet!

Kivlov 2013.02.13. 15:56:33

"Vagy teljesen meg kell szüntetni a nyugdíjasoknak járó támogatásokat, s helyette a havi jövedelem alapján kell támogatást osztani, vagy határt kell szabni"

De miért kéne a nyugdíjast támogatni???
van a kasszában 2800-3000 Mrd nyugdíjra. Azt osszuk szét és kész. Ha erre 3M nyugi van, akkor jut X. Ha erre 3,5M nyugi, akkor kevesebb, mint X. És kész.

Cubase 2013.02.13. 15:57:22

@Szúrófény: "Ezt, így kitalálni, ehhez tényleg szocialista szakértelem kellet!"

Akkor a mostani derék vezérünk és "nemszocialista" droidserege ugyan miért nem változtat rajta?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.02.13. 16:06:43

Olyat számolt valaki, hogy mikor kezdenek nagyobb számban nyugdíjba menni a "papíron minimálbér, a többit zsebbe" korosztály tagjai? Mert velük nem fog olyan ütemben nőni a kifizetendő nyugdíj, mint amennyire a létszámuk indokolná. Igaz, cserébe lesz egy újabb problémánk, amit lehet közpénzből finanszírozni. Vagy be lehet vezetni a degresszív nyugdíjszámítást, hadd szopjon még egyszer az, akitől egyszer már 40+ éven át úgyis levonták a nyugdíjjárulékot.

mizrolist 2013.02.13. 16:11:28

@$$$=$$$: ezt meg lehet csinálni Európában is, a mintaországot Fehéroroszországnak hívják. Élnél ott?

buday008 2013.02.13. 16:25:58

@rókafogta: Sajnos igazad van Neked is..

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.13. 16:33:55

A megoldás:
1. Befagyasztani a nyugdíjakat, hogy elinflálódjanak.
2. Csökkenteni a nyugdíjakat.
3. Állampolgári jogon minden 75 éven felülinek nyugdíj biztosítása, mondjuk az aktuális minimálbér felének szintjén.
4. Nyugdíjjárulék drasztikus csökkentése.

Cubase 2013.02.13. 16:52:47

Amúgy ennél van jobb megoldás: adófizetéshez kötni a szavazati jogot. Egyetlen esélye lenne ennek az országnak arra, hogy ne csak idióta demagóg szerencsehuszárok kerülhessenek a hatalom közelébe.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.13. 16:54:22

@$$$=$$$: Ja persze. Te tudod, hogy Stefike férfi, hiszen egy akólból vagytok. Ne zavarjon, biztos illik hozzád. Közben ütemre nyöghetitek, hogy NER, NER, NER, a csúcson pedig: nem leszünk gyarmaaaaat!

:-)

IIsten 2013.02.13. 17:23:38

norvégiában kifejezetten liberális és jóléti társadalom él.
ott 67 év a nyugdijkorhatár

Cubase 2013.02.13. 17:55:52

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ez itt a gond.
Mert innentől ez csak egy ELMÉLETI lehetőség.
Nincs semmi valóságalapja.

rókafogta 2013.02.13. 21:02:43

@tede: Ez mind igaz de sajnos rám nem áll.Életem legnagyobb ballépése volt amikor 76-bn örmesterként leszereltem , kb egy évíg a nyakamra jártak ,hogy menjek vissza századszolgálat vzetőnek hivatásosként(lakás) sajnos, hála Isten nekem akkor volt egy garzonom (lehetet volna kettő) sokáig hitegettem őket mert féltem akkor tartalékosnak rángatnak .De egy a lényeg már több mint 15 éve nyugdíjís lennék szarnék bele (lehetnék nyugdíjjas biztonsági őr ) és nem idegeskedő stresszes kft vezető , ami egyre nehezebben létezik, és kínlódhatok 63,5 éves koromig ha megélem vagy nem megyek tönkre.

rókafogta 2013.02.13. 21:23:35

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Vajon hány éves ön ezekkel az építő gondolatokkal?Meg a nagy paci szerszámát a saját leendő nyugdíjját fagyaszgasa ,de nem az enyémet (leendőt) már eddig 40 fizetés és szolgálati viszonyom van.Dolgozzon ön 75 éves korodig ,nekem bőven elég a 63,5 év,már ez is 1,5 évvel több mint amit ígértek másodszor, mert amikor dogozni kezdtem akkor még 60 volt ígérve. A nyugdíjat ki lehetne gazdálkodni. persze nem ilyen országban.Könnyen vennéd el másoktól ajáld a magadét. Különben is csak próbálnák megtenni nem hiszem ,hogy sokáig kormányon lenének, sőt azt hiszem menekülőre kéne fogniuk, ha életbe akarnának maradni. Épp elég robbanásveszélyes a mostani 60 körüliek helyzete , és mi még nem vagyunk ám tudathasadásos nuggerek ahogy sokan hiszik, meg feltételezem a szülei se.mert nem hiszem ,hogy 40 éve dolgozik és ez a nagy ötlet 40 munkában töltött év után született.

rókafogta 2013.02.13. 21:26:43

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Bocsánat: Fagyasztgassa és végig magázni akartam.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.13. 21:30:36

@rókafogta:

Tök mindegy hány éves vagyok (egyébként láthatod a honlapomon). A lényeg: ha nincs pénz valamire, akkor nincs rá pénz. A robbanásveszély az lesz igazából, ha az aktívakat még jobban meg kell majd adóztatni az inaktívak úgynevezett jogai miatt.

rókafogta 2013.02.13. 21:44:12

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Van és lesz rá pénz, legalább is elfogadható szinten mindig arra van amire akarjuk(ják)és én még aktív vagyok és nem kell már jobban adóztatni (van máshol is pénz)és nincs olyan ,hogy inyktív mert akkor a pl.gyerekek is azok pedig azok is aktívak lesznek. Ez nem a középkor és nem a feudalizmus, és nem is lesz mégha egyesek szeretnék is, bármilyen indokkal.

hondamonda 2013.02.14. 04:01:56

@rókafogta: Nincs penz. A fizetesem 34%-a megy ilyen-olyan jogcimen a nyugdijkasszaba es meg ezt is 700-800 milliarddal kell kipotolni. Ez fenntarthatatlan.

Ezt lehet izlelgetni:

Nyugdijkiadasok a GDP szazalekaban:

Szlovákia 6,6 százalék
Csehország 7,1 százalék
Lettország 5,1 százalék
Litvánia 6,5 százalék
Észtország 6,5 százalék
Magyarország 11,3 százalék

Valoszinuleg eleg lenne kivagni a kb 1 millio korhatar alatti nyugdijast.

rókafogta 2013.02.14. 10:08:11

@hondamonda: Az én fizetésem 34% is elmegy.Már nem kell a 7-800 milliárd (mióta a rokkantak vissza lettek vezeve a nem léteő munka világába ill. megszünt az MNYP a nyugdíjkassza jelenleg "0" -állítólag ,legalább is a kormány szerint a múltkor olvastam az ő tájékoztatójukat.A13 havi miatt lenne megint mínusz 200- 300 milliárdos ill. a megengedettnél nagyobb emelés miatt). A számokkal nem vitatkozok tények, de azt továbbra ia állítom van pénz (mert másra van) Én és még sokan mások ,hogy a pi....ba nem tudok korhatár alatt nyugdíjba menni? Egyébként az sem megoldás ha valaki 2 évvel a rendes nyugdíjja előtt elveszti a munkáját akkor dögöljön éhen.Én évekig fizettem mint munkáltató 3% és mint munkavállaló 1,5% munkanélküli hozzájárulást, ami megszünt ill. azt hiszem inkább valamilyik más adónembe be lett építve A GDP arány pedig annál szarabb minnél szarabb a GDP -márpedig most egyre szarabb.

hondamonda 2013.02.14. 12:51:49

@rókafogta: A nyugdijkassza azert lett nullszaldos, mert egyes csoportok mas eltartasi kategoriaba kerultek at.

Az ujraelosztast legalabb 15 szazalekkal kellene csokkenteni. Ha sikerulne is a korrupcio es a tulmeretezett kozszfera leepitese aran nehany szazalek GDP-t megtakaritani azt mind erre kellene forditani. Itt ezermilliardokrol van szo, egy nehany szazmillios tetel csepp a tengerben.

A szuleim generacioja (57-58 evesek) van a legrosszabb helyzetben. Lecsusztak a korkedvezmenyrol es mire nyugdijba vonulnanak addigra borul minden. En konnyen megtehetem (es meg is teszem), hogy kilepek a rendszerbol, de ok mar nagyon nehezen.

rókafogta 2013.02.14. 17:34:41

@hondamonda: Én pont 59 vagyok és bízom ,hogy nem borúl arra a kis időre.Gazdaság GDP növelés nem unortodoxia!

hondamonda 2013.02.14. 17:50:54

Nekem nem lennenek illuzioim. Ha tenyleg 100-150 ezer aktiv megy el evente, akkor nem fogjuk sokaig huzni.

"Az adózók száma 240 ezerrel csökkent az elmúlt másfél évben..."

hvg.hu/velemeny/20130213_A_remenytelenseg_emigransai

Husz_János_Puszita 2013.02.15. 17:01:48

@Szárnyathy Géza:

"lehet emelni 27-ről 29-re vagy 10-ről 12-re, de számottevő bevételi hatása nem lesz"

Rövid távon van bevételnövelő hatása, a választásokig kihúzzák vele. Eltart egy darabig, míg végelgyengülésben kimúlnak a vállalkozások, a NAV addig szorgalmasan inkasszózgat. Utána mi lesz? Az eddig sem érdekelte a kormányt. Jól mondta Bajnai: "utánam a vízözön."
süti beállítások módosítása