Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.02.20.

Autópályás botránykrónika

Szárnyathy Géza

Induljunk ki abból, hogy júliustól itt elektronikus útdíj fizetés lesz (muhaha). Jó, hát azt nem mondtuk, hogy melyik július lesz. De nem is ez a lényeg. És nem is az, hogy van némi igazság abban, amit a szegény kis megfélemlített Getronics mondott, hogy ezek a szarházi vállalatok körbehaknizzák Európát, és végeredményben egymás fő- és alvállalkozóiként mindenhol leszedik a sápot - vagy ha nem, akkor igyekeznek iszonyú nagy botrányt csinálni, hadd szívjanak a többiek. Hát ahol nem annyira jött be, azok a derék tótok voltak, meg mink vagyunk. Apró különbség, hogy tótéknál már működik, és az állam nem gondolta úgy, hogy neki kell itt drótokat vagdosnia meg dugdosnia, mert a sok fasz, aki amúgy ebből él szerte a világon, biztosan nem tudja megcsinálni olyan jól. 

De mindegy is, a honi autópályabuliba nagyon jól illeszkedik majd ez a történet is. Mert itt eddig nem nagyon sikerült normálisan csinálni semmit, és nagyon úgy néz ki, hogy e téren nem is várható változás. Csak akkor nincs botrány az autópálya-hálózattal kapcsolatban, ha épp nem épül semmi - akkor viszont meg az a baj. Vagy furcsán alakulnak a dolgok. De nézzük csak a baromsággyűjteményt.

Az első és legfontosabb az M5-ös. Úgy mindenestül, de persze a legszebb az indulás. A valódi PPP-nek, valódi koncesszióba adásnak tartott fantasztikus projekt. Én nem tudom, hogy sikerült ezt így megalkotni, de aki az állam részéről a szerződés szövegét írta, az aláírás előtt látta, olvasta, jóváhagyta, az nyilván nem volt tisztában az alany és állítmány kapcsolatának fundamentumaival. Így létre jött a kontinens legdrágább autópályája, amelyet ennek megfelelően kurvára nem használt senki. Szeged örülhetett baromira, hogy van neki autópályája, csak hát kábé annyi haszna volt belőle, mint a rákosretteneti nyugdíjasnak a reptérből: nagyon gyors, nagyon hangos, de mi a fasznak. Aztán sikerként lehetett elkönyvelni, hogy egy valag pénzért a derék konzorcium ki lett penderítve a pélóba.

A második annak remek példája, hogyan kell hosszú távra szóló döntéseket három évente totálisan átírni. Építsünk sztárdakapukat, mert az jó. Persze, van ahol ilyen van, ha rendesen ki van építve, még működhet is, az más kérdés, hogy az autósok rühellik, Mancikának meg a világ összes keresztrejtvénye sem elég ott a fülkében. De azért más nem tudta ezt annyira faszán megcsinálni, mint mi. Épült hatvan kapu, mondjuk az egyik legforgalmasabb szakaszon, az M1-esen nem, de kit érdekel, a füzesabonyi pöcsök fizethetnek. Aztán jön a következő gárda, és dózerrel megy végig az egészen, mondván valami majd lesz, de ez szar. Igen, lett is valami, amit épp most terveznek szétbarmolni.

A harmadik. Hát ebből a felsorolásból egyszerűen nem maradhat ki a vakondtúrás-alagút és a völgyhíd. Utóbbi egyébként meseszép, vitán felül csodálatos látvány akkor is, ha épp megyünk rajta, akkor is, ha a túlpartról látszik a pálcika vékonyságú, amúgy 88 méter magas pillér. Az M6-os alagutakról még ennyit sem lehet mondani, ja, természetesen ott nincs térerő. Köszönjük. A völgyhíd 74 milliárdba került, az M6-os több száz milliárdba, de legalább nem használja senki.

És a sercli. Hogy valahogy elfelejtődött, hogy hiányzik 200 méter az autópályából, mert az Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (mennyire vehető komolyan az a cég, amelynek helyesírási hiba van a nevében?) nem gondolt arra, hogy a régi sztrádát össze kell kötni az újjal. Hogy ugyanez a cég megpróbálta áfával növelten elszámolni az építésre kapott uniós támogatást, vagyis ennyivel több zsetont költeni. Aztán a bizottság meg azt mondta, lószart, és sajnos ezzel egyet is értett az EU bíróság. Vagyis több sztráda (és vasúti) beruházásnál a benyújtott számla ötödére nem lett volna felhasználható a támogatás. Jó a lét, nem kell visszafizetni, csak másra kell használni. Kösz, 2013-ig szórjunk ki pár tíz milliárdot, mi az nekünk.

Mindezek fényében a mostani e-útdíjas baszkura tökéletesen illeszkedik a rendszerbe. Egyáltalán nem kell meglepődni. Valami lesz, egyszer biztosan, valószínűleg rohadt drága lesz. Az is benne van a pakliban, hogy három forintnál több nem jön be, de egyszer, úgy öt év múlva kialakul valami és az működni is fog valahogy. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

24 komment

Címkék: botrány hülyeség útdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr235046654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.02.20. 11:19:10

Nem valószínű, hogy szükséges lenne az útdíjrendszer kialakításán agyalni, mikor Széles elvtárs ma bejelentette hogy ősszel megtörténik a Nagy Nemzeti (K@zgépi?) Csoda, és ő mint fősámán vezetésével Magyarisztán 500 éve nem látott fejlődési pályára áll! Íme, drága nertásaim, képviselőtársaim:
index.hu/gazdasag/2013/02/20/szeles_ha_ez_bejon_orban_megint_ketharmaddal_nyer/

Az a baj, hogy kissé gyanakvó vagyok, mivel Tolcsy' is ezt igérte, mindenesetre én nem érzem az általa mondott "elrugaszkodás" pozitív hatását.

A pártirodán egyébként az a hír terjed, hogy Magyarisztán megépíti Csúti Szauron részére, szigorúan a Videoton és alvállalkozói révén, magyar nemzeti eredetű alkatrészekből, a Magyar Nemzeti Halálcsillagot! Ezt követően pedig OV felveszi Darth Csut' nevet is! Aludni nehezen tud, más egyéb addikciók okán pedig külsőre is egyre jobban hasonlít Palpatine aka Darth Sidious úrra, úgyhogy Habony elvtárs is úgy véli, előnyös és szükséges e cím felvétele, ehhez a javaslat kidolgozásához a Szu történetét tekintette át, amikor Sztálin elvtárs felvette a generalisszimusz címet. Egy ilyen, persze modernebb formában OV-nak is jól állna, véli.

A MNH-t természetesen közmunkások fogják építeni, 47000 Ft per kopf, mínusz szuborbitális szállítás energiaköltsége per hó, n természetesen a Hídelemek Ura és Mordori Közbeszerzések Nagy Nyertese koordinálásával fővállalkozóként, természetesen okosított 60 vagon EU-s közpénzből, hogy az a rusnya Merkel nyanyát is unorthodox módon b@ssza szét az ideg! Miután az MNH pályára állt, a Starcraft-ból is ismert de magyar nemzeti low orbit ion cannon-nal megcélozzák Svájcot és Brüsszelt! Utóbbi esetében némi vissza nem térítendő támogatást fogunk kérni az EKB-tól unorthodox fejlődésünk támogatására, előbbi esetében hasonló lesz a cél, minden magyar illetőségű bankszámlán lévő összeget kéretünk a pártkassza számlájára utalni, kivéve azokat, amelyek tulajdonosa nem a Narancsos Birodalom bunkókráciájához tartozik. Mindez azért kell, mert kezdődnek lassan a választások Mordorban.

kutyafülü aladár (törölt) 2013.02.20. 11:33:21

Kössz a cikket. Egy csomó infot megtudni belőle, jók a belinkelések.
Siralmas ez az egész így, és sajnos nem látni a fényt a (vakond)alagút végén, remélni sem lehet, hogy pollereink egyszer valamit normálisan csinálnak majd.
Szerintem egyébként jó ötlet ez az e-útdíj és számomra nem igazán derült ki, hogy az egésszel van bajod vagy inkább a háttere bánt, hogy mennyire sunyik itt valakik, a kormink meg milyen ökör ebben a témában is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.20. 13:15:09

Nálunk 1 méter autópálya 1-2 millióba kerül, miközben a horvátok legutóbb az itteni áraknak nagyjából a negyedéért építkeztek legutóbb.

Nekem az árak indoklásánál az tetszik a legjobban, hogy aki nagy tételben vásárol például kavicsot vagy korlátot, az nem kedvezményt kap, hanem felárat :)

horst wessel 2013.02.20. 13:32:19

A cikk írójának tájékozódni kellene a szlovák sajtóban : a szlovák állam az első három évben a bekerülési költséget levonva még NEM kapott pénzt a beszedett díjból ! Ez az EU legmagasabb költséggel üzemelő toll rendszere, ezt akarta ránktukmálni a Getronics meg a Levegő Munkacsoport. Van magyar megoldás is 300 millióért : www.utdij.atw.hu

dannyrose 2013.02.20. 13:40:49

Mennyire vehető komolyan az a blogíró, aki a szóban forgó cég nevét sem tudja pontosan leírni?
"Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt." - (Helyesen Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)

csak egy néző 2013.02.20. 13:43:13

@Távmunkás:
Hacsak 1-2 millióba kerűlne, (ami 1-2 milliárd) akkor éhen halna Simicska talicska rendes magyar vállalkozó.

seagull 2013.02.20. 14:24:00

A lényeget ugyan nem érinti, de Szegedet éppen nem érintette az autópálya a drága időszakaban: ,az AKA 2004. márciusában lett kipenderítve, a szegedig érő szakasz 2005. decemberében lett átadva. Egészen pontosan jó drágan kivásárolva.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.20. 14:31:41

Amúgy az egész bohóckodást nem értem. Az ilyen mismás módszerek helyett miért nem számolják ki, hogy minden autótulajnak be kell fizetni havonta egységesen 20.000 Ft-ot. Mert csak. Adó, oszt jóvan. És akkor nem kéne ilyen f@ságokon pörögni.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.02.20. 14:38:36

Mondjuk ez az útdíjfizetős izé, ez hatalmas.
A rendszámfelismerő apparátok mé' nem jók erre? :D

@dannyrose: És egyik sincs helytelenül írva, amennyire én tudom...

Azeroth87 2013.02.20. 14:41:27

Erre csak azt lehet mondani, hogy "ebben az országban történnek megmagyarázhatatlan dolgok" ...

_phu 2013.02.20. 14:53:12

@horst wessel: Ezt ügyesen megoldottad 300 millióból. :) Különösen a Google translate tetszik.
De ez miben különbözik a mostani e-matricától? Hogy sms helyett interneten vehető?
Az e útdíjnak valami olyasmi az értelme, hogy a kocsiba épített kütyüt automatikusan érzékeli az út menti terminál, és az alapján számláz. Vagy nem?

okostojgli (törölt) 2013.02.20. 15:02:01

Végülis, mehetett volna Kerekin keresztül az autópálya, legalább nem lenne ott az a baszott faszobor.

horst wessel 2013.02.20. 15:05:16

Vegyél megtett úthosszal arányos e-matricát sms-ben mondjuk pl. az M85-re. Persze hogy nem tudsz. Nevezett kütyü (obu) a Kapsch rendszerében kommunikál az útmenti kütyükkel, a T-system rendszerében pedig a gps műholddal + sim kártyával interneten a szerverrel. Mindkét esetben a kütyü a globálmultié, időtlen időkig hozzájuk vagyunk láncolva, a csillagos égig emelhetik a működtetési költséget, amely valójában egy számlázóprogram egy web szerveren. Ma bármely mobiltelefonról fillérekért megmondom, hogy mi az aktuális poziciója. Akkor mi is kerül 50-60 milliárdba ?

horst wessel 2013.02.20. 15:15:20

Kezdőknek kimásoltam az űberszuperelektronikushalálcsillagos szlovák toll kézikönyvéből az alábbi fapados mondatot, ami a németben és az osztrákban is benne van egyébként:

A határátkelőhelyeken található egyes disztribúciós pontokon bizonyos szlovák autópályaszakaszokra tickettet is lehet vásárolni és így fizetni az útdíjat. Ezek a tickettek rendszámra szólnak, nem átruházhatók, minden 3,5 t feletti gépjárműre (busz és tehergépjármű) igénybe vehetők és a kiváltást követő 18 óra időtartamban érvényesek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.20. 15:36:37

@csak egy néző: 1-2 millióba kerül egy méter autópálya. Az 1-2 milliárd az egy kilométer :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.20. 15:39:41

@horst wessel: Az kerül 50-60 milliárdba, hogy csalásmentes legyen a rendszer, ne tudja kikerülni a díjfizető kapukat vagy lekapcsolni a kütyüt, hogy az ne kommunikáljon a szerverrel és ne jelentse az autópálya-használatot. És persze a telefonodba se ingyen került be a GPS.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.02.20. 16:14:10

@Távmunkás: De 50-60 MILLIÁRDBA? Azért az kicsit sok. Főleg, hogy ahogy leírta a kollega, a háttérhálózat kb. adott.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.20. 16:38:39

@ColT: Tudomásom szerint Szlovákiában a Sky Toll 860 millió euróért (250 milliárd forint) építette ki a rendszert, ami 2010 lején indult. Ehhez lehet hasonlítani az 50 milliárdos összeget.

horst wessel 2013.02.20. 17:10:08

Elvtársak ! Ha Németországban egy belarusz ZIL rendszám és OBU nélkül felmegy az autópályára, akkor a gps műhold megállítja ? Egy frászt. Ott is van csalás, ami ellen csak élőerővel lehet fellépni ! Nálunk most a külföldi kamionok fele megy át az országon a 3000 Ft-os D2 megvásárlása NÉLKÜL (Lásd 3k weboldala). Le is fotózhatjuk, nem kapunk róla információt, meg próbálj egy pl. török szállítmányozón 1000 eurót behajtani. Pártunk és kormányunk jó irányba lépked : fapados/kőbaltás rendszer lesz a tranzitútvonalakon, élőerős megállításos ellenőrzéssel, horror büntikkel, nemfizetés esetén kamionfoglalással. Hobby informatikusoknak : az A tipusú gps szett alapból mobilalkatrész, ingyen, minden gyártónál, legfeljebb nem publikus és le van tiltva.

csak egy néző 2013.02.20. 18:12:43

@Távmunkás: ok, igazad van, figyelmetlen voltam.

mitmiért? 2013.02.20. 20:04:07

A volgyhidnak tok csinos a híd őre egy fiatal kis csaj értelmes dumaval. Kérem értékeljük ami jó.

MaCS_70 2013.02.21. 11:37:30

Halihó!

Csak egy ötlet: mi lenne, ha megfordítanánk a logikát, és a vezetőre bíznánk az útvonal bejelentését, amit szúrópróbaszerűen (de viszonylag sűrűn) ellenőriznénk?
Indulás előtt / az országba belépéskor egy webes felületen kér a sofőr egy útvonaltervet, a rendszer számláz, a sofőr kártyával fizet, és a nagy kamerás rendszer / élőerős egységek csak ellenőriznek.
Bukta esetén horror büntetés.

Nekem olcsóbbnak tűnik, mint minden teherautó minden méterét hitelesen logolni.

Üdv: MaCS