Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.03.26.

Matolcsy, a néma forintgyilkos

Hakapeszi Miki

Kezd az ember pöcke nagyon ki lenni azzal, hogy lényegében két ember, az új jegybankelnök és pártfogója, a Vezértörpe hülyesége miatt gyengül a forint kitartóan hetek óta, s amikor lehetőség lenne néhány szóval megfordítani a trendet, akkor sem történik semmi. Lassan nem ártana észrevenni, hogy az új jegybankelnök személye és szótlansága miatt áll a forint 306-on 280 helyett és ha továbbra is mostani sebességgel folytatódik a fingfűrészelés, akkor komolyabb spekuláció is beindulhat a pénzünk ellen.

Minden kispályás kormányzati és jegybanki arc szája szólásra nyílt már az elmúlt hetekben forint ügyben. Próbálta a verbális intervenciót a szófosó, de tudatlan államtitkár, a tejfelesszájú bútorasztalos és az ember, akinek évekig szinte minden szava hazugság volt. Szart is rájuk a piac nagy ívben, ahogy azt kell. Az új miniszter és a külügyi góré nyugtatósdijára bírt csak egy-két forintnyit javulni az árfolyam, de mindkettőt új mélypontok követték és egyre több szakértő várja azt, hogy a forint lesz tartósan a régió legszarabb pénze.

Lassan írom, hogy a fideszesek is értsék: M-A-T-O-L-CS-Y. A piac attól tart, hogy amint végez a jegybanki takarítással, az emberek hűségtesztjével és körbeveszi magát a szintjére lesüllyedni hajlandó talpnyalókkal, akkor jön majd a feketeleves. A monetáris élénkítés Gonosz Debil módra. Hagyjuk már a picsába Ciprust, semmi köze a forint gyengüléséhez, hétfőn is épp örült mindenki, hogy szerencsétlenek  lassú halálhoz vezető úton kaptak végre egy korrektnek látszó csomagot. A forint most már kizárólag Matolcsy áll kritikus szinten, mivel még kinevezése előtt ő célozgatott forintgyengítésre és unortodox jegybanki lépésekre. Kizárólag ő tudna tenni a trendváltásért, erre nyugtatás helyett újabb gigantikus öngólt is sikerült lőnie.

A piac hetek óta arra vár, hogy mondjon valamit végre maga a Debil. Mindenki más tök lényegtelen. Három értelmes mondat kellene profin adagolva heteken át és 300 alatt lenne a forint. Egyszer, még megválasztása előtt egy hónappal már sikerült valami értelmeset kipréselnie magából egy külföldi hírügynökségnek, most lenne az ideje az újabb bravúrnak. A keddi kamatdöntés utáni sajtótájékoztatón mindenképp meg kellett volna szólalnia, de kiderült, hogy nem mer, vagy nem engedik kiállni a nyilvánosság elé. Mostantól nem lesznek sajtótájékoztatók, mert csak.

Most akkor kamu volt a csicskák eddigi összes dumája arról, hogy nem komáljuk a gyenge forintot? Amikor a legfontosabb embernek, magának a főkolomposnak kellene elmondania, hogy nem tervezünk durva unortodox lépéseket, nem érdekünk a forint gyengülése és bottal nem piszkáljuk meg a devizatartalékot, akkor ez a félkegyelmű felcsap néma leventének? Mégse olyan rossz az a gyenge forint? Tetszik neki, hogy egyedül buktatja az ő maga által összehányt, 280-ra tervezett költségvetést és a nagy pofával hangoztatott adósságcsökkentést, valamint szopatja halálba a devizahiteleseket? Vagy tényleg annyira zokni már szegény agyilag, hogy nem lehet kiállítani egy kamatdöntést követő sajtótájékoztatóra? 

Persze annál, hogy újabb baromságokat mondjon, százszor jobb, ha a kiscica elviszi a nyelvét. Már azzal megspóroltunk újabb néhány százalék forintesést, hogy végre nem ír semmi vállalhatatlant a Heti Válaszba. De könyörgöm, ha három triviális mondat kimondására képtelen ez az ember, mi lesz, ha majd egy piaci pánik közepén kell szükség a jegybankelnök higgadtságára és hitelességére? 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

102 komment

Címkék: szijjártó péter forint gyengülés MNB Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr155170718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sárga Király 2013.03.26. 12:30:58

@toportyánzsóti: "genetikai alattvaló". Te vagy bolond vagy, vagy erkölcstelen - utóbbi esetben még a génállományod sem jelenthet mentséget.

zsg? 2013.03.26. 12:59:13

Addig örülj, amíg a debil nem beszél. Mert utána már azt fogod írni, bárcsak valaki befogta volna a száját.

Fertőtlenítés a faluban 2013.03.26. 13:02:46

Ha már 306 HUF-os Eurotól így ki vagy készülve, mi lesz Veled később?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.03.26. 14:09:16

Ha megszólal nem 306 lesz az euro, szóval inkább örülni kellene ennek az átmeneti kushadásnak és jól bespájzolni arra amikor már nem lesz csendben...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.26. 14:10:00

végre kussol 3 éve először és az se tetszik?!

Leucin 2013.03.26. 14:16:07

elképzelt beszélgetés: "...mondj már valami jó nagyot megint, mert nagy tétel EURO-t akarok forintra váltani... "

crapman 2013.03.26. 14:28:13

Valahol örülni kell, hogy letiltották, így megkímélnek minket a seggpötty szintű baromságaitól, legalább nem emlékeztetnek minket rendszeresen arra, hogy egy Torgyán szintű bohocott raktak a legfontosabb intézmény élére. Aztán mégis mivel indokolná döntését? Azzal, hogy Viktor adta utssításba? Vagy, hogy a feleségét kérdezzék, ehhez ő ért a családban.

farcsika67 2013.03.26. 16:28:16

ők maguk is spekiznek, ezt sokan nem értik. egyedül ők mozgatják a piacot, na meg én, de én nem közpénzt, hanem a sajátomat, de ők nagyban csinálják és élvezik. a többieket meg leszarják, nagy ívben. hát hová is tennék azt a kurva sok közpénzt, amit a haverjaik összetarháltak? banki kamat nincs, marad a tőzsde és a speki. tessék már megérteni!

Larry Silverstein 2013.03.26. 17:25:08

Eddig az volt a bajod hogy ha Matolcsy megszólal jön az államcsőd.

Teljesítette a kívánságodat, nem szólal meg.

ob.szerver 2013.03.26. 17:27:38

Pár hete még azt írtam, hogy Matolcsy elnöksége sokba lesz nekünk, de legalább kéthetente kedd délutánonként remekül fogunk szórakozni.

Hát, most ettől is megfosztottak minket.

czjanos 2013.03.26. 17:32:15

Ne aggódj, Hakapeszi, majd megszólal, amikor nem kell. És olyant mond, amit nem kellene. Mi történhet? Dől tovább a ferde torony. Nem a

regress 2013.03.26. 17:52:10

nem tudja valaki véletlenül,hogy ki az a kis köcsög ott kuszaszem seggébe."barátnője?ritka gusztustalan páros.

Sir Galahad 2013.03.26. 17:54:40

Ha van rajta sapka, az a baj, ha nincs, az... ha megszólalna, azért vernéd az asztalt, hogy kussoljon, ha csöndben van, azért, hogy beszéljen. Így azért kurva könnyű blogot írni: megnézem, mi történik, és legyen az bármi, vagy annak akár az ellentéte, leírom, hogy az nem jó.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.26. 18:04:59

Most kivételesen én is úgy vagyok vele, hogy inkább jobb, hogy kussol.
Épp elég péntek reggelente a Vezér hülyeségeitől hüledezni, ez a majom most legalább csöndben van...

mim 2013.03.26. 18:05:55

Azt a sakk meccset a legkönnyebb megnyerni, amelyikben mind a két féllel te játszol.

Inflációt akarnak. A lakossági fogyasztókat az import termékek nagy aránya miatt ez komolyan érinti. A részükről elértéktelenedik a Forint.
Ez megjelenik a fogyasztási adatokban is.

Ezután jön majd a jó kommunikáció, ahol a spekulánsokat hibáztatják - jegybanki intervenció sehol persze és a szokásos benfentes valuta kereskedés is ott van.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.03.26. 18:14:02

@Larry Silverstein: @Sir Galahad: úgy látom nem egyértelmű a mondanivaló, kiegészítem. a szitu olyan, hogy elég lenne pár normális mondat ettől az impotens seggtől, rögtön nagyot erősödhetne a forint. a hülyeségek szajkózásánál jobb a kuss, de a profik úgy csinálják, hogy amikor pozitív a nemzetközi klíma, van egy kis erősödés, abban a pillanatban ráerősítenek ügyes nyilatkozatokkal. akkor a gyengülésre játszók menekülnek, gyorsítva az erősödést. tegnap lehetett volna ilyet csinálni és ma is, miután a kamatdöntés utáni közleményre pozitív volt a reakció.

Larry Silverstein 2013.03.26. 18:15:20

@mim: Az inflációnak ugyan nincs köze a forint árfolyamához, de ez téged gondolom eddigsem zavart.

Larry Silverstein 2013.03.26. 18:18:04

@Hakapeszi Miki: Az erős forint van akinek jó, van akinek nem jó, úgyhogy legyen az az első kérdés(No1), hogy kell-e erős forint egyáltalán. Kína azt mondja nem kell erős jüan. Az USA azt mondja nem kell gyenge dollár. A végeredmény hogy lassan minden a kínai tőkéé lesz.

Larry Silverstein 2013.03.26. 18:22:01

@Larry Silverstein: Miután feltettük a No1 kérdést, tegyünk fel újabb kérdést.

Mi a cél? Tehát mihez jó a gyenge forint vagy nem.

A cél No1 most a GDP növekedés, vagy mi a szösz. Annak az erős forint a rossz, a gyenge a jó, mert export többletes ország vogymuk.

Ez persze nem jelenti hogy tényleg lesz GDP emelkedés, de ez az egyik klasszikus exporterősítő lépés, akinek van jobb ötlete szóljon Matolcsynak.

Martian (törölt) 2013.03.26. 18:24:11

Matolcsy anno bejelentette, hogy gyenge forintot szeretne... láthatólag ebben következetes, bár lehet, hogy a shortolás lezárásához a 320-as árfolyamot lőtte be.

Mr. Waszabi 2013.03.26. 18:37:17

Nem nem mer, ó dehogy. Nem tud. Én megmondtam előre, hogy ez magas asztal lesz neki. Matolcsy a pénzhez, gazdálkodáshoz, gazdasághoz azon az elköltés szintjén ért, d ami felette van, az neki kimaradt eddig pályafutásából.
Miniszterként tudta osztani a bankároknak Kedves Főnöke instrukcióit, és most sem csinál mást. Nem tud. Képviseli főnöke akaratát és slussz.
Nagyon szar lesz neki abban a székben 6 évig kussolni. Itt más az értékmérő - a pénzügyi siker vagy kudarc. Nem láttam még embert, aki ennyire nem tudott élni a számára adódó lehetőségekkel.
Ezotéria b+, az. Ennyire futja. Meg hogy kicsi legyen a kamat, mert akkor biztos máshhová ruháznak be a befektetők, nem bankban pihentetik a pénzt magas kamatra. Erre jól ráérzett, csak éppen az irányt tévesztette el - nem az MNB-be, meg magyar bankokba teszik a pénzt, hanem más országokba viszik. A szemetek, ugye.
Emellett azt reméli, hogy az alacsony kamatláb az állampapírok hozamát is csökkenti. Hát, ebben sem téved, csak éppen nem fogja senki venni. Nem bonyolult ez. Jelenleg az EU-ban mi vagyunk a 3. legkockázatosabb ország. Ugyam mi vonzaná ide a befektetőket? A kormány kiszámítható, piacbarát magatartása? Hát, erre nincs is geg, ami leírhatná ezt a tévhitet, hazugságot.
Kurva kellemetlen lesz, amikor kiderül, hogy a magyar állam nem képes finanszírozni a saját, sikerágazatként értékelt állampapír-buliját.
10 vagy akár 12 %-os hozamok ugye. Azt egyszer ki kell fizetni. Aki betette a lóvét ebbe, az nem fogja eladni 5%-on, akkor se, ha Budapestet földrengés teszi az Alfölddel egyenlővé. Nagyjából a nagybani spekuláns kategória fektetett a magyar állampapírba, meg a magyar lakosság. Utóbbival nincs baj, következmények nélkül ki lehet semmizni. A makacs külföldi, nagybefektető viszont más tészta. Ő a magas hozamért tette be a lóvét, és ki fogja várni a lejárati időt. Neki nem a napi betevő múlik ezen. Mert a rohadék ilyen, hogy a fene enné meg a matekos fejit neki.

Kara.kán 2013.03.26. 18:38:24

@Larry Silverstein: szerintem de vagy az a kisköcsög aki állandóan kuszaszem seggébe van.a mai fotón is össze vagytok ragadva rendesen.mindenhez ilyen jól értesz?

Kakimaki0123456789 2013.03.26. 18:41:34

Simplicity. A japan gyerekek seggen piros pont van.

Mr. Waszabi 2013.03.26. 18:46:47

@Martian: ja, persze, ahogy móricka elképzeli, pardon Móricka. Mert az intervenció deviza fedezetével nem számolt az idióta. Járai vajon mitől szelídült meg anno, jegybank elnök korában, amikor VALÓDI spekulánsok hoztak ide forrótőkét, árfolyam esésre spekulálva? Pár kilót lefogyott akkor, s azóta egy sokkal józanabb hangot üt meg a témában. Sokat veszített ugyanis akkor az állam az intervención.
A jegybanki alapkamat csökkentése nem vonzza, hanem elriasztja a befektetőket, ez nem bonyi feladvány.

Mr. Waszabi 2013.03.26. 18:48:06

@Kakimaki0123456789: erre a felvetésre egy japán muki azt mondta, hogy ja, azok a mongolok, nem a japánok:)

s 2013.03.26. 19:10:24

@Sir Galahad: Nem érted a problémát. matolcsyval az a baj, hogy létezik. Minden más ehhez képest már elhanyagolható.

Larry Silverstein 2013.03.26. 19:17:32

A Népszava 2 kiemelt híre a mai napon:

nepszava.com/

1. Minden kedves olvasónknak boldog Pészachot kívánunk!

2. Üzenjük Ferencnek: add el mindened! /katolikusgyalázás/

A judeobolsevizmus ugyanis összeesküvés elmélet...:)

Larry Silverstein 2013.03.26. 19:18:02

A Népszava 2 kiemelt híre a mai napon:

nepszava.com/

1. Minden kedves olvasónknak boldog Pészachot kívánunk!

2. Üzenjük Ferencnek: add el mindened! /katolikusgyalázás/

A judeobolsevizmus ugyanis összeesküvés elmélet...:)

s 2013.03.26. 19:21:52

@Mr. Waszabi: "Ő a magas hozamért tette be a lóvét, és ki fogja várni a lejárati időt. Neki nem a napi betevő múlik ezen."
Kénytelen lesz leírni veszteségként a befektetése 50% - 60% át. Az más kérdés, hogy addigra mi már egy artézi kútban leszünk. Kb., mint Ciprus.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2013.03.26. 19:35:32

@Larry Silverstein: Már hogyne lenne köze. 330-340 körüli EUR-nál mennyi lenne a benzin? És mivel senki sem otthon termeszti, őröli a búzát, és süti magának a kenyeret, vajha nem fog-é megjelenni a benzinár a kenyér árában?

regress 2013.03.26. 19:38:52

@Larry Silverstein: ha csak egyszer írod le akkor is elhiszem,hogy népszavát olvasol.azt viszont nem tudtam,hogy az a faszszopó szaniszló nekik is dolgozik.a kiskerted mikor bombázták utoljára az amerikai drónok?

Mr. Waszabi 2013.03.26. 19:39:47

@s: tévedésben vagy: nem fogja leírni, mivel nem kell leírnia. A spekuláns nem tartozik elszámolással senkinek a futamidő alatti pillanatnyi piaci értékkel, ő a biztosra fut. Azaz, ha magyar államkötvényt vett, ami lejáratkor 10% feletti hozamot fizet, akkor azt tartani fogja. Ugyanis nincs a világon még egy olyan idióta állam, amely ilyet bevállalna. Kivéve az Orbán kormányt, akiknek az emberek, az adófizetők pénze nem számít. Azért nincs, mert törvénybe iktatta, hogy az állam minden veszteségét az adófizetők fizetik meg. Az alaptörvénybe. Más tökével verik a csalánt, amire sokan csak akkor fognak rádöbbenni, amikor Kedves Viktorunk aszondja egy szép reggelen, hogy, na, fiúk, elő a szerszámot, csalánt köll irtani.
Aki hülye, vagy ebben a szerepben tetszeleg, nos, azt előbb- utóbb megtalálja valaki, aki szeret hülyét csinálni másokból. És ez ma sajnos a magyar választók többsége. De sorsszerű ez. Aki hülye, azt az élet a maga bőrén tanítja meg arra, hogy ne legyen az. Jövő áprilisban kiderül, mennyit is tanult e nemzet. Ha nem tanult eleget, akkor újra járja a gimnázium 4 évét. 8 év múlva garantáltan tudni fogja, milyen az, amikor seggbek--ják.
Ja, hogy ezt sok más, normális embernek is tűrnie kell? Hát ott temetődik el nagyjából Orbán évtizedes hazugsága egyszer s mindenkorra. Ez a kormány 40 év alatt se fog semmit sem teremteni ebben az országban rabszolgaságon, nyomorításon kívül, mivel hogy sosem állt szándékában.
Az árulás szar ügy. De látni kell, hogy a buta emberek koppannak legnagyobbat. Akik mást vártak e kormányzattól.

I_Isti 2013.03.26. 20:02:25

@Larry Silverstein: egybites szinten persze. Mivel egyébiránt a magyar államadósság igen jelentős része nem forintban, hanem devizában van denominálva, ezért gyengülő forint = az adósság növekedése.
Tehát vagy gyenge forint, vagy adósságcsökkentés.
Kettő együtt nem fog menni. Nem mintha nem most lenne a valaha létezett legnagyobb államadósság, de ez nem számít a fideszhitűeknél.

téridő 2013.03.26. 20:04:57

Tegyük föl, jó előre bespájzoltak sok-sok Eurót maguknak (OV és mások), nekik tehát 1000Ft/Eur volna egész klassz. Számtalanszor elhangzott már: céljuk a vágóhídi marha nép további birkásítása és a közpénzek magánosítása - kit érdekel más? (de tényleg, kit? S tudni kell - tanítják - forradalmat csőcselék csinál, az meg birkákból nem lesz soha)
Hajrá Mao, hajrá maok!

Miamao 2013.03.26. 20:09:11

@Larry Silverstein:
Nagyon érdekes zsidozast hallani egy zsido nevutol, dehát végül is a zsidókat mindenki gyűlöli. Más:
Ad1/ a pápa is kívánt boldog pechakot a zsidóknak idén. Ő is zsidoberenc akkor, ugye?
Ad2/ Ferenc maga is szerenyseget hirdet. Szóban. Ő is katolikus gyalázó akkor? Mert hogy nem keresztény azt tudjuk, a rkat szektanak semmi köze a jézusi tanokhoz
3/ Népszava kellemes karácsonyi ünnepeket is szokott kivanni. Akkor katolikus berenc is?
Csók

Larry Silverstein 2013.03.26. 20:24:01

@Miamao: ad1) Mellékelt ábra szerint hiába békülékeny a pápa mint minden rendes keresztény a zsidó nem ilyen fajta.

Larry Silverstein 2013.03.26. 20:26:21

@Szántó Gábor: Kit érdekel mennyi lenne a benzin meg a kenyér?

Többet exportálunk mint importálunk tehát a gyenge forinton nyerünk, az erősön vesztünk.

Husz_János_Puszita 2013.03.26. 20:29:37

@Sir Galahad:

"Ha van rajta sapka, az a baj, ha nincs, az... ha megszólalna, azért vernéd az asztalt, hogy kussoljon, ha csöndben van, azért, hogy beszéljen."

Így van. A tragédia, hogy egyáltalán ott van.

redriot77 2013.03.26. 20:31:33

1. Magyarország egész Európában példátlan többséggel megválasztott Miniszterelnökét, hazánk Vitéz Nagybányai Horthy Miklós óta legjelentősebb államférfiját vezértörpének nevezni tipikus liberálbolsevik fröcsögés!
2. Magyarország Nemzetgazdasági Miniszterét, a magyar gazdaság vezénylő tábornokát, a Széll Kálmán és a Darányi Ignác tervek mögött álló géniuszt úgyszintén méltatlan cselekedet debilnek nevezni!
3. A forintot nem ők és nem Magyarország Kormánya dönti be, hanem a Gyurbajnai által feltüzelt imperialista karvalytőke és a nemzetközi cionista összeesküvés, a Bajnaival igen közeli kapcsolatot ápoló nyugati spekuláns bankárok (Ő IS EGY BANKÁR!!!) és a magyar emberek becsülettel megkeresett pénzére éhező gátlástalan multicégek! Nemzetünk sírásóit összekeverni azzal a Kormánnyal, ami még ebben a reá zúduló össztűzben is azon iparkodik hogy a magyar emberek rezsije minél kevesebb legyen? Hogy lehet ilyet mégcsak feltételezni is? Az lenne a legjobb ha a kommunistáknak és a liboldóknak nem csökkentené a rezsijét a miniszter úr! :DDD

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2013.03.26. 20:45:39

@Larry Silverstein: Hja, ha nem érdekel, akkor biztosan nincs köze hozzá.

I_Isti 2013.03.26. 20:47:36

@redriot77: Igazad van! a 10 százalékos rezsicsökkentés világra szóló győzelem, hatalmas áttörés, gigászi heroikus tett! És a mocsok liberálbolsi összeesküvők ha jönnek a tojás árával, ami megduplázódott Viktorunk uralkodása alatt, akkor a fejükhöz kell vágni, hogy tojásra így a magyar családok csak néhány száz forinttal költenek többet, mert legfeljebb nem esznek tojást, viszont a rezsicsökkentés hatására családonként legalább akár ezer forintok is maradhatnak a magyar családok magyar zsebében, amiből aztán tudnak akár kettő, de talán még kettő és fél liter benzinnel is többet venni! Mert a benzin is sikersztori, sokkal jobb nekünk, hogy a benzinért négyszázharminc forintot kell fizetni, mint patásgyurcsánybajnai háromszáz ft körüli benzinára volt, mert az igenis rossz volt a magyar embereknek!

hot-spot (törölt) 2013.03.26. 20:48:25

@Miamao: Én nem gyűlölöm őket,én a kínaiakat utálom.

hot-spot (törölt) 2013.03.26. 20:49:51

@Mr. Waszabi: Bátran bevállalták a 10% feletti kamatot,mert tudták jól,hogy addigra lószart sem fog érni.D

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.26. 20:54:58

@Larry Silverstein:
"Többet exportálunk mint importálunk tehát a gyenge forinton nyerünk, az erősön vesztünk."

HAHAHA.
Összességében az exportált cuccok árának 60%-a import nyersanyag, mivel ebben az országban semmiféle nyersanyag nincsen
Ennek fényében számold újra a gyenge forint teóriádat.

Miamao 2013.03.26. 20:55:32

@redriot77:
Drága miniszterelnök úr! Azaz drága örökös miniszterelnökünk. Bar az a pletyka járja hogy ön a melki klinikán gyogyittatja pszichés zavarait, ez nyilván hazug bankár beszed ellenségeitol, mi igaz magyarok, NER társak tudjuk hogy ön turulban született , született vezér a magyar lelkek felkent őrzője. Én mar akkor felfigyeltem önre amikor Nagy Imre temetésen elsőként akarta kimondani hogy tovarisi konyec, de hiába ordított, nem sikerült mert addigra az oroszokkal mar megállapodtunk. Ki ez a bátor férfi ? kérdeztem. Aztán amikor idős emberek csókolgatták a kezét, es ön ezt szerényen hagyta, tudtam igazi katolikus emberrel van dolgunk. Akarom mondani reformatussal, mert miután liberalisbol egy-pár ugrással azzá lett, egyből tudtam hogy ilyen világnézet váltásra csak a nagyok képesek. Tudtam hogy amikor 72 órát adott Gyurcsánynak hogy eltakaródjon, akkor bizony ön fog hamar vissza húzódni - persze csak a béke kedvéért. Minden nagy tettet sajnos nincs hely felsorolni, de személyes kedvencem hogy miután az ellenséges Brüsszelben a magyar emberek háta mögé bújt a gaz támadások elől bátran tudatta velünk hogy felmondta velük a padlót. Ilyen egy igaz férfi. Kívánok meg sok sikert a szabadságharcban , hogy sikerüljön megszabadulni a fejeben levő demonoktol. Mindenkinek könnyebb lenni. Jobb kezet meg csókolom, mint segg is beválik.

Larry Silverstein 2013.03.26. 20:57:45

@Kőmíves Kelemen: És ez változtat azon, hogy export többletünk van? Ja nem.

Akkor kérdezd meg magadtól hogy miről beszélsz?

hot-spot (törölt) 2013.03.26. 20:58:01

@Kőmíves Kelemen: Azt felejti el,hogy az exporton maradó haszon,az esetek nagy részében, külföldi befektetők kezében landol.
A Hankook ferde szemű tulajdonosai nyilván kurvára örülnek a gyenge forintnak.

hot-spot (törölt) 2013.03.26. 21:00:03

@Larry Silverstein:
Csak egy laza kérdést tennék fel.
Mi a faszt exportálunk még egyáltalán?
A búzán kívül.

Miamao 2013.03.26. 21:00:23

@hot-spot:
Nekem meg a pirezekkel van tele a hocipellöm

Mr. Waszabi 2013.03.26. 21:00:56

@hot-spot: lószart sem fog érni? Hát, egyelőre nem úgy néz ki. A kormány és az újsütetű jegybank elnök arra igyekszik, hogy ne legyen reálkamat a bankbetéteken. Ezzel szemben az államkötényeken legyen. Hogy a befektetők az államba - az ő általa uralt államba - öntsék a pénzt, ne a gazdaságba. Hogy senki más ne profitálhasson, ne élhessen ebben az országban rajta kívül. Erről szól ez a történet, nem másról valójában.
Értelmes dolog egy pénznyelőbe pénzt önteni? Nem hát. Kivéve, ha aki kifizeti majd a 10%-ot, az közben folyamatosan veszít a gazdaságot terhelő adókon és nem tud ellene mit tenni.Szerinted miről szól ez? A 21 század legnagyobb szélhámosságáról, nem másról. Arról, hogy Orbán hogyan teremt új feudális társadalmat itt. Ne nem a 19. századi, hanem a 18. századi mintájára, ahol ő lesz a legfőbb zsarnok. Hogyan teremt új arisztokráciát? Természetesen FIDESZ oligarchákból, politikusokból. Meglásd, a végé még királlyá is koronáztatja magát. Azt már kifejezte, hogy a köztársaság nem elég hatékony számára. Egyik lépés a másikat követi.

hot-spot (törölt) 2013.03.26. 21:05:17

@Mr. Waszabi: Ezzel csak az a bibi,hogy a holdudvarában viszont vannak olyanok,akiknek meg pont az lenne a kedvező,ha lenne belső fogyasztás.
CBA,hogy mást ne mondjak.

Lencsés István _ 2013.03.26. 21:05:47

"Varga: A kormány nem nyúl a betétekhez
A bankbetétek megadóztatását nem fontolgatják, mert a családok megtakarítására szükség van."

Tehát: veszélyben a bankbetétek.

Larry Silverstein 2013.03.26. 21:07:38

@hot-spot: Hát a mezg. az export töredéke csak. Ami sok az a multik magas hozzáadott értékü termékei(Audi).

hot-spot (törölt) 2013.03.26. 21:07:45

@Lencsés István _:
Nos,ez nyugodtan elmondható mellesleg az egész EU- ra.:)

hot-spot (törölt) 2013.03.26. 21:09:27

@Larry Silverstein: Hát ez az.
Tehát jó nekem,neked ha a forint gyenge,csak azért,hogy az Audinak, a Hankooknak a Merdzsógyárosnak még több maradjon a zsebébe?

Miamao 2013.03.26. 21:10:06

@Lencsés István _:
:-))
Mint a régi viccben, amikor jön az ávós fekete kocsival a kulákot elvinni: ne félj elvtárs! Érted jöttünk, nem ellened!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.26. 21:10:55

:x
nem mer...
ő gyáva...
csak az értelmiségi liberális demokraták bátrak, akik állandóan index címlapon ajvékolnak, annak ellenére, hogy itt diktatúra van, és nincs szólásszabaccság

de majd dopeman a messiás, 2014-ben biztosan elhozza..
és a bajnai/gyurcsány/kuncze szentháromság, pedig a több imf hitel, és kevesebb minimálbér programjával eléri, hogy 1eu 1 ft lessz!
csak higgyetek benne, elvtársak!
ezekre több bizonyíték van, mint az ősrobbanásra, meg az evolúció elméletre!

hot-spot (törölt) 2013.03.26. 21:12:55

Inkább gondolkodjunk el azon,hogy Kína miért kezdett el fegyvereket gyártani nagy sebességgel,arra hivatkozva,hogy munkát adjon (de édes,micsoda jóság) 8 millió embernek.
Ötletek?

Mr. Waszabi 2013.03.26. 21:20:01

@hot-spot: és ugyan miből lesz? Hisz már 2 éve folyamatosan csökken, csak Matolcsy hazudozik erről, senki más. Elég, ha nézed a tvben a riportokat. Elég egyértelmű, amiket az emberek nyilatkoznak a fogyasztásuk alakulásáról. A Tesco árszínvonala nagyon jó lakmusz erre. Emelkedik, drágul folyvást. Csökken az árukínálat, amit régebben az olcsó kategóriában vesztegettek, az ma a legdrágább, s a korábbi drága, minőségi termékek egyszerűen nem kaphatók már. Mert nem kell senkinek, azért.
Ha már az emberek a Lidlben, Aldiban sem vásárolnak 25-e után, az ugyan mire vall? Arra, hogy nincs pénzük. Ezt nem én állapítottam meg, hanem egy Aldi pénztáros válaszolta egy vevő kérdésére, hogy péntek este miért üres az üzlet?
Itt tartunk ma, ez a mai magyar valóság, nem az, amit erről Orbán vagy sleppje hazudik. Mert megenni azt lehet, amit meg bírunk venni, Orbán hazugságaival pedig nem lehet jól lakni. Ingyen pálinkát, kolbászt meg még nem osztott eddig.

Larry Silverstein 2013.03.26. 21:22:36

@hot-spot: Igen a magyroknak érdeke hogy ezeknek a cégeknek (is) több maradjon a zsebében.

Larry Silverstein 2013.03.26. 21:24:25

@hot-spot: Természetes, hogy egy nagyhatalom gazdasági megerősödését fegyverrel is meg kívánja védeni. Az USAnak sincs hozzá több joga mint másnak.

Mr. Waszabi 2013.03.26. 21:30:53

@wmiki: a demokrácia nem a szólás szabadságában végződik, hanem ott kezdődik. Ahol folytatódik, az a népszavazás például, amikor nem tetszik a plebsznek, amit a kormány művel, akkor a parlamentre nézve kötelező érvényű döntést hozzon olyasmiben, amiben a kormány, parlament nem szeretett volna, vagy mást szeretett volna.
Nos, a nemzeti konzultáció meg nem biztosítja ezt, csak a véleményedet kérdezik meg, amiről aztán azt hazudják, hogy figyelembe vették. Ez elég lényeges különbség a kettő között. A hazugság, a te becsapásod a különbség pont. Elvakításod, hogy ne akarj te népszavazni, hagyd, majd a kedves vezető megkérdezi a te véleményedet és méltóztatik figyelembe venni saját belátása szerint. hazugsága pont a demokrácia megszűnéséről szól.
Csak azért, nehogy véletlenül kiázzon a kezed a bilibe lógva. Vedd észre a különbséget - hülyének néz Orbán, vastagon. Nem a többi ember néz annak, hanem ő.

Larry Silverstein 2013.03.26. 21:37:54

@Mr. Waszabi: 1. sehol nincs szólásszabadság

2. a népszavazás szabályai ugyanolyanok mint voltak a rendszerváltás óta, tehát ktgvetési témákban nem lehet ügydöntő népszavazást tartani, ebben nincs újság

3. a nemzeti konzultáció bullshit, és ügyes

Mr. Waszabi 2013.03.26. 21:42:40

@wmiki: az általad értelmiséginek, liberálisnak titulált emberek, akik szerinted az index címlapon ajvékolnak, nos, ők egy petákkal sem károsítottak neg téged. Ellenben Orbán, Matolcsy, Lázár, Kósa, Simicska, nos, ők sok ezer milliárdot kihúztak az elmútt3évben a még a felnövendő gyermeked zsebéből is, nem csak a tiédből. Akkor is, ha még meg sem született. Gondolkodni fájdalmas, tudom, na de ennyire? Ez már túlzás.
Az ok, hogy 2 éve szeretted volna hinni, hogy igen, ez a csapat majd megmutatja. Hát megmutatták. De legyen annyi önbecsülésed (van?), hogy észreveszed: nem változott semmi azóta sem, az ígéret mára egyértelmű hazugsággá vált, sosem fogják valóra váltani. Viszont mindenedet elveszi ezalatt, ha hagyod. Nem Gyurcsány, nem Bajnai, hanem Orbán és bűnbandája. Ezzel nem árt tisztába jönni, még nem késő. Ha hosszabbítasz jövőre nekik, azzal magadnak is hosszabbítasz. Nekik több nevetést, egyenesen a képedbe, miközben kizsebelnek téged.
Az ember azért születik saját aggyal, hogy azt használja élete során, ne Matolcsyét, például:)

tök hülye · http://faek.blog.hu 2013.03.26. 21:47:03

Szerintem Ciprus az oka: elment a Fidesz kampány pénzének kb. 40%-a, aztán még emésztik... :)

Sir Galahad 2013.03.26. 21:52:56

@Husz_János_Puszita: Akkor azt kell írni. És fölösleges egy ilyen hosszú posztban, egy mondat is elég.

Mr. Waszabi 2013.03.26. 21:53:00

@Larry Silverstein: nem egészen. Jelentősen korlátozták azokat a témákat, amikben népszavazást lehet kíírni. Például költségvetést érintő témában nem lehet. Márpedig szinte minden lényeges döntésük, amely a nemzettest húsába vág, másról sem szól, minthogy mire költenek s mire nem. Lásd pl. oktatás, egészségügy. Így sorvasztják el mindazt, amit ők nem tartanak fontosnak.
De, ha nekem nem hinnél, próbálj meg népszavazást kiiratni mondjul az egészségügy vagy a felsőoktatás kérdésében. Mindenütt ugyanabba a falba fogsz ütközni. Vesd össze ezt azzal, amikor ők ellenzékben írattak ki népszavazást a vizit díj ellen. Nos, ezek a különbségek mutatják, hogy itt valójában nincsen demokrácia.
Megengedik, hogy az interneten tépjük a szánkat? Hát Aczél elvtárs is sok mindent megengedett a 80 években. Többek között Orbánéknak is. Tehát a látszólagos szólás szabadság nem releváns. Kell, hogy a cselekvési szabadság is szinkronban legyen azzal, különben csak lófasz halvány lila esti ködben, szűzies angyalok körtáncával körítve, nem több. Nagyjából.

Sir Galahad 2013.03.26. 21:55:17

@Hakapeszi Miki: "elég lenne pár normális mondat ettől az impotens seggtől" - Aha, és szerinted tud olyat? A jelzőid arra utalnak, hogy úgy gondolod, nem. Akkor meg nem jobb, ha csendben van?

Mr. Waszabi 2013.03.26. 22:00:36

@Lencsés István _: igazad van. Mindig az ellentettjét csinálják annak, amiről beszélnek, hogy véletlenül sem fogják.
Ez elég szomorú. Tehát, dollárt a párnacihába, az a biztos:)

maxemilian · http://vekaalol.blog.hu 2013.03.26. 22:00:37

Azt se felejtsük el, hogy a spekulánsok ellen vívott harcban az egyik legnagyobb előny, ha kommunikálja a jegybank, hogy mit miért csinál!!

Mindfield 2013.03.26. 22:01:28

Szerintem egyébként a röghöz kötés mellett az elszálló forinttal próbálják itthon tartani a munkaképes lakosságot. Dolgozhat a paraszt annyit amennyit akar, lassan a havi fizetése lesz 1 euró.

J.László 2013.03.26. 22:07:22

2010 óta nem akar jönni az a nyavalyás 500 Ft-os euróárfolyam. Az államcsőd se. Se áramkimaradás, se diáklázadás. Mi a fasz van itt már?

J.László 2013.03.26. 22:16:42

@Mr. Waszabi:
Imádom a németeket. Lehet rájuk hivatkozni.
A liberálisok újdonsült harmadik kedvenc országában (természetesen Németországról van szó) nincs ügydöntő népszavazás. Nincs ilyen. Szövetségi ügyekben legalábbis. Nincs és kész.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.26. 22:21:02

@Mr. Waszabi: :x
tájékoztatnálak, hogy a jelenlegi demokratikusnak nevezett társadalmi berendezkedésekben pártokon keresztül képviselnek minket
vagyis ezekre kell szavazni, 2014-ben is
a választék pedig a fidesz vagy a bajnai/gyurcsány/kuncze mesterhármas, ill. az msz(m)p
nos ezek közül én inkább maradnék az előbbieknél

persze ti hihettek az utóbbiakban is, hogy majd a több imf hitel az elhozza a kánaánt...
vagy beképzelhettek magatoknak egy nem létező MesePártot, ami tökéletes emberekből áll, akik csak mindenkinek jó döntéseket hoznak.
végülis, ennek a létezésére ugyanannyi bizonyíték van, mint magára a szent evolúció elméletre...
szóval nyugodtan higgyetek elképzelt dolgokban

DE... azért az egy kicsit mulatságos, hogy miközben ezen lázálmaitok folyamatosan ott vannak index címlapon, ezen közben állandóan arról ajvékoltok, hogy itt diktatúra van, és nincs szólásszabadság

anyadmajma 2013.03.26. 22:22:48

@redriot77: Te fasz, a fideszben van a legtöbb komcsi.:) Csak a seggedből kéne kihúzni a fejed, hogy észrevedd.
Büdös mocskos náci fasiszta vagy.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.26. 22:23:52

@wmiki: ...és persze, az különösen vicces, hogy miközben értelmiségi demokratának képzelitek magatokat, köpködtök, és lenéztek mindenki mást, aki kételkedni merészel a szent elméleteitekben, ill. vallásotokban...

nem is csoda, hogy itt a valóságban messze vezet a fidesz minden közvéleménykutatónál

anyadmajma 2013.03.26. 22:24:13

@wmiki: Neked is leírom mégegyszer: a fideszben több a volt komcsi, mint az összes többi pártban együttvéve.. SZóval inkább az nevezhető mszmpnek.

zobod 2013.03.26. 22:46:28

@anyadmajma: attól hogy sokszor elmondasz egy csacsiságot, még az nem lesz lesz igaz. A pufajkás alkesz kormányában volt a legtöbb pártállami exvezető, ez a tény.

Larry Silverstein 2013.03.26. 22:59:41

@Mr. Waszabi: 'nem egészen. Jelentősen korlátozták azokat a témákat, amikben népszavazást lehet kíírni. Például költségvetést érintő témában nem lehet.'

- ktgvetési témában nem lehetett eddig sem, a 89es alkotmány szerint sem.

Igy a többi mondókádnak nem sok értelme van.

Mr. Waszabi 2013.03.27. 08:04:13

@wmiki: tévedésben vagy. Értem én, hogy továbbgondoltad az itt folyó szpícset, és ezekre jutottál, csak épp ez ott belül történt nálad, nem hallatszott ki a logikád.

Én a magam nevében nyilatkoztam, magam véleményét írtam. Ezért, bár a királyi többes igen megtisztelő, nem élnék vele. Amint a panelekből felépülő gondolkodással sem tudok mit kezdeni, meg a kategorizálásokkal. Tényekkel, történésekkel, eredményekkel vagy ezek hiányával lehet vitatkozni érdemben.
Jelenleg az a helyzet, hogy a kormányt és a FIDESZt senki nem gátolja, nem zavarja a munkájában legalább 2,5 esztendeje, mégsem tudnak eredményeket felmutatni. Ha valaki ekkora hatalom mellett képtelen erre, akkor az önmagáért beszél.
Ez van.
Én mondhatok bármit, te is mondhatsz bármit, az csak beszéd. Viszont az eredményesség vagy eredménytelenség kézzelfogható, azt mindenki a maga bőrén tapasztalja. Azt is, ha vannak eredmények, meg azt is, ha nincsen. Az eredményt ne keverjük össze azzal, hogy a kormány mit kommunikál eredménynek. A lakosság számára eredmény az étkezés, az alapvető közüzemi szolgáltatások elérhetősége, egészségügyi ellátás, közlekedés, oktatás, munkahely tekintetében testesül meg alapvetően. Na, mindezek sorvadó ágon vannak. Egyszerre.
Ha tudjuk, hogy a pénz sosem vész el, csak átcsoportosul máshová, akkor nem nehéz rájönni, hogy jelen kormány szépen folyatja elfele azokat a pénzeket, amiket a lakosságtól, vállalkozásoktól, illetve az állam által fenntartott intézményrendszertől elvont az elmúlt 2 évben.
Nos, ezért nem érdekel, hogy ki, miért akarja elterelni az adott beszélgetést a lebegő picsafüst kategóriák felé. Mert a valóság tekintetében nem releváns, azért. Nincs köze az elveskedésnek a gyakorlati történésekhez, ha így érthetőbb.
Idő kérdése csak, hogy ki, mikor veszi ezt észre.

I_Isti 2013.03.27. 08:11:34

@Larry Silverstein: Na, ez az agymosottság tipikus iskolapéldája. A fidesznek lehetett szociális népszavazás jelszóval megfúrni az mszp minden reformtörekvését, de most nincs az az ember mAgyarországon, aki meg tudná kötni Viktátor kezét egy népszavazással, nem azért, mert annyira szereti a népe, hanem mert ő úgy döntött, hogy ő a király, és senki ne szóljon bele.
És a debilek még örülnek is neki.

I_Isti 2013.03.27. 08:19:00

@Mr. Waszabi:
"eredménytelenség kézzelfogható, azt mindenki a maga bőrén tapasztalja"
Pont ez a lényeg. A fidesz elméletileg egy antikommunista párt, a demagógia szintjén kétségtelenül, viszont gyakorlatilag a legtöbb volt kommunista ügynök pillanatnyilag ott van, sőt a titokszolgálatokat is volt kommunista titkosszolgálati vezetők irányítják a jóvoltukból.
Ez csak azért érdekes, mert a mélyhívőket a konkrét tények, kezdve a tojás, a benzin, a elektromos áram árától, egészen az euró, a dollár árfolyamig semmi sem érdekli, csak a vakhit. Mint az öngyilkos merénylőket, aki várják a 77 szűzlányt a paradicsomban, miközben szanaszét szakadnak.
Hiba tény, hogy a fidesz kormány alatt több, mint 10%-ot emelkedett az energiahordozók ára, így a jelenlegi "rezsicsökkentés" maximum csak a fidesz kormány előtti szinthez való visszatérést jelenti, de semmi igazi konkrét előrelépést, a hívőknek a üveggyöngyök valódi kincsnek számítanak. Még akkor is, a darabonként 23 fillérért gyártják őket Kínában.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.27. 08:28:59

@Mr. Waszabi: így van
a valóság az, hogy messze a fidesz vezet minden közvéleménykutatónál... ez a tény

az ilyen blogon jöhettek azzal, hogy eredményt nem értek el, és több rezsi kéne, meg magasabb szja, mert az eredmény...
meg hogy bezzeg régen 50 fillér volt egy gombóc fagylalt... vagy 28 ft a tojás...

de azért nem ártana nektek sem továbbgondolkozni, bár persze az az érdekcsoport, akiket szolgáltok azoknak ez nem érdeke

...és figyelembe venni, hogy ezen közben világválság van, és több ország dőlt már be, és úgy néz ki még többen fognak is

de ha nyújtasz, konkrét, megvalósítható alternatívát, én meg fogom fontolni

mim 2013.03.27. 12:22:46

@Larry Silverstein: Áttételesen van köze hozzá. Az üzemanyag, gáz, kávé, tea, hús.. mindezek - és még sok másik termék - árának növekedése a pénznem relatív értékét csökkentik belföldi szempontból.

s 2013.03.27. 12:24:37

@Mr. Waszabi: Nagyjából egyetértek azzal, amit írsz, kivéve egy dolgot. Az államkötvényt 10%-on ha nem fizetjük ki, (mert ilyen eset simán elképzelhető), akkor az szerintem államcsőd, a maga összes vonzatával együtt. Ekkor az a befektetés lényegében elveszett. Senki nem fogja kifizetni a befektetőnek. Az, hogy törvényben van rögzítve, hogy azt a magyar állampolgárok kifizetik, nos ezzel kapcsolatban vannak kételyeim (nem a törvénnyel, hanem annak érvényesíthetőségével kapcsolatban). Itt számos törvény meg lett szegve, kezdve a manyuppal, az eu bankbetétek biztonságával, stb. Az első világháború után a németeknek jóvátételt kellett volna fizetni a győzteseknek. Volt rá törvény. Aztán mégsem fizettek, mert nem volt miből egy világméretű gazdasági válság előszobájában. Tehát lehet törvényeket hozni, de fontos lenne az, hogy olyan törvények legyenek, amiket hosszú időn át széles tömegek elfogadnak érvényesnek. A mai törvények nem ilyenek. Meg is szegik őket lépten-nyomon. Az alaptörvényünk is egy darab szar - már elnézést azoktól, aki még komolyan veszik. Úgy emlékszem, Bismarck mondta: A törvényeket nem tintával és tollal írják, hanem vérrel és vassal. A mieinket nem ilyennel írták. Viszont még nem késő elkezdeni.

Mr. Waszabi 2013.03.27. 19:39:10

@s: a második mondatodnál szerintem ott a pont a mondat végén. Egy ország, amely államkötvényből képzeli finanszírozni államháztartását, nem engedheti meg magának a csődöt. Ezért fogják szépen kifizetni az összes kötvényt lejáratkor a néveleges hozamon, akár annak árán is, hogy jegy rendszer lesz az országban. Amely egybként már van, csak elfelejtették közölni, hogy miért van. Erzsébetnek hívják a drágát. De ez nem tartozik szorosan ide, ez egy más téma.
Szóval fizetni fognak, mert nincs más lehetőségük. Abban a pillanatban, hogy akármelyik kötvény visszavásárlásánál gond adódik, vagy alkudozna, azonnal elveszíti az összes további befektetőt. Gyakorlatilag senki nem vesz meg semmilyen kötvényét, ami pedig gáz, ha az összes többi hidat felégette maga mögött. Akkor az országkockázati felár megnő hirtelen, ami azt is jelenti, hogy az IMF is sokkal drágábban nyújtana hitelt, mint korábban.
Márpedig az Orbán kormány erre az útra lépett, mármint kötvényekből kívánja finanszírozni magát. Lehet ezt is, csak hogy vannak bökkenők.
Amint látom, a jegybanki alapkamatot azért igyekeznek csökkenteni, hogy a piaci értékpapírok, befektetési formák helyett a kamatlábhoz képest kimagasló hozamot nyújtó állampapírok felé tereljék az érdeklődést. Csak hogy. Ha nem a gazdaságba kerül az a pénz, iparvállalatokba, termelésbe, akkor az adófizetőkre egyre nagyobb teher járul az állampapírok hozam finanszírozását illetőleg. Jelen pillanatban a magyar állam nem igazán bír termelő tevékenységet végző vállalatok tulajdonjogával, nem azokba fekteti az állampapírokon bevett pénzt, viszont elvonja a valódi termeléstől a forrásokat. MIndössze, mert magasabb hozamokat ad a paici átlagnál, mint a termelő vállalatok. Az pedig picsafüst, ha csak az államot finanszíroztatja közvetlenül, mivel az állam nálunk még a büdös életben nem termelt profitot. Legalábbis az elmúlt 70 évben biztosan nem. Egy fillért sem.
Lejtmenetben vagyunk tehát, már most is, sőt 2 év óta stabilan.
Bolond hát az, aki olyan hozamokat ígér, amelyet az alatta levő gazdaság csak saját sorvadása árán tud kitermelni, jobban mondva, csak extra adók kivetésével tudja az állam kisarcolni az adófizetőkből a kötelezettségei fedezetét. Mert jól látható, hogy fogynak a szereplők, igen gyors ütemben, egyszerűen elhúznak más országokba.
Az nevetséges szerintem, hogy magyar vállalkozások Szlovákiába, Ausztriába vagy Szlovéniába települnek át, mert a magyar kormánynál kiszámíthatóbb jogi környezet van ezekben.
K--vára rosszul csinálják Orbánék. Majd megnézem, Varga mire jut, meddig engedi őt a minielnök a racionalitás útján. Varga nem hülye, de 3 év hátrányban van, ez azért nehezített pálya, akárhogy is nézzük.

Mr. Waszabi 2013.03.27. 19:48:15

@I_Isti: nézd, tény, hogy Orbán a kései Kádár rendszert (1968-1980) igyekszik restaurálni, azt, amelyben maga is felnőtt. Voltak ott jó ötletek, csak akkor politikai okból nem lehetett megvalósítani. Most meg gazdasági okokból nem lehet. Na, ezt a házsszámot téveszette ő el, azt hiszi, hogy izomból lehet pénzt csinálni. Nem lehet. Azt nem vette észre, hogy a Kádár-rendszer is ebbe a tévhitbe bukott bele.
Ha a világ országainak 90%-a paici alapú, akkor nem lehet széllel szemben hugyozni és sikert is aratni. Külön-külön a kettő művelhető, de együtt nem. A sors furcsa fintora, hogy ő erre akkor vállakozik, amiko raz utolsó államkommunista rendszerek épp megdőlnek. Kuba, Venezuela. Az nagyon gáz lesz, ha akkor kiáltja ki a neo-Kádár rendszert, amikor már csak Észak-Korea lesz az egyetlen kommunista ország a világon. De, ahogy elnézem, az is összeomlik, mire Orbán felébred.
Meg nem értem, hogy egy ember, akinek diplomája van, s tapasztalata egy nem működő modellről, nos, hogy hiheti, hogy amit nálánál okosabban művelők elveszítettek végül, csődbe vittek, hogy azt ő hogyan pitlákba tudná sikerre vinni. Mert a probléma ugyanaz , mint 25 éve: nincs tőke az országban. És annyi, amennyi kellene, nos nincs a párnacihában. Senkiében.

Mr. Waszabi 2013.03.27. 20:06:55

Tőke kell az országba, ez az, ami fellendítheti az elfogyó gazdaságot. Aki befektet, annak vannak jó ötletei, és nem nem utolsó sorban a saját pénzén próbálja ki, hogy jó-e az ötlete. Az állam nem jó gazda e tekintetben, mivel tisztviselői nem a saját dellájukat kockáztatják, így megfelelő érdekeltsége sincs egyetlen tisztviselőjének sem.
A más pénzét bárki el tudja herdálni, Matolcsy az eklatáns példa erre. Életében nem vezetett céget, termelő céget meg pláne nem. A kapcsolatai révén állami megrendelésekből szerényen éldegélő egyszemélyes tanácsadó kftjét nem nevezném termelő cégnek, mert nem az. A piacon őt még senki nem bízta meg semmivel.
Tehát vállalkozása inkább Mekk Elekére hasonlít, nem egy mai magyar piacról megélő céghez. Sajnos, nem tündérmesében játszik a fiú, hanem a Mekk Mester című sorozatban. A filmjogokat azonban nem adta el, még ez sem jutott eszébe. Az is sajnos, hogy ez az ember, ilyen tapasztalatlansággal a háta mögött itt gazdasági miniszter lehetett. A jegybank elnökséget nem sajnálom tőle, mert majd a kollégák helyre teszik. Mármint a többi jegybankár. 6 év a sitten is hosszú idő, nos, számára, a maga hozzá nem értésével és pláne hozzá nem érteni akarásával tán még rosszabb lesz.
Ami biztos, hogy őt nem fogja sem az EBRD, sem az IMF alelnöknek felkérni. Ez a szégyen, ami reá vár. Járait sem kérte fel senki, nem tudom feltűnt-e bárkinek, de ő azért értett a bankhoz. De Matolcsy mihez ért? Semmihez, nagyjából.

Mr. Waszabi 2013.03.27. 21:20:59

@wmiki: mese habbal? Nagyjából. Tényekkel lehet vitatkozni, azonban vélelmekkel, hittel nem.
Nem is szeretnék, mivel az ilyesmiből nem él meg tisztességes magyar ember. Pénz beszél, a kutya ugat.
Tehát leszel szíves vagy a tényekre szorítkozni, az Orbán kormány teljesítménye tekintetében, vagy ne vitatkozz tényekkel. Tény, hogy az Orbán kormány nem tett le teljesítményt az asztalra.

A kormány teljesítménye ugyanis semmiképpen nem az elődeikre való mutogatást jelenti, hanem az ő igen csak megalapozott, 3 éve széles körben reklámozott ígéreteinek teljesülését. Ami, valljuk be, sehol sincsen. Valamint az emútt8évben elkövetett ígérgetéseit, miszerint ők mit nem hogy, hanem ellenben. Mindezek közül SEMMI nem teljesült a teljhatalom birtokában sem. Azaz, nem tudtak és tudnak teljesíteni. Ez a való, minden más vélelem, picsafüst csupán.
Tehát, nagyjából leszarom a mellébeszélésedet, amennyiben az csak az aktuális kormány propagandát foglalja magába, de tényeket nem. Márpedig nem foglal magába tényeket. Minősítesz nagy pofával embereket, bárkit, aki nem nyalja a kormány seggét, mint te. De lásd, hogy ez a te magán ügyed, ellenben oktalan várnod, hogy bárki más hasonlóképpen tegyen. Mesélhetsz itt arról, hogy kiről mint vélekedsz, viszont ez senkit nem érdekel. A kormány is hisz sok mindent ,aztán mégse működik, mégse jön be. Akkor mire alapozod, hogy a te hiedelmeid bármely ténnyel szemben érdekesek lehetnek?
Ez van ma.
Ha azt mondtad volna, hogy bocs fiúk, ezért nekem a Lázár fizet, akkor még tolom is alád a lovat, hogy megkapd a pénzed. De így, ugye, miért is? Aki hazudik, az nem érdemel jobbat...

s 2013.03.28. 11:24:11

@Lencsés István _: :-) Te még tartasz ott valamit? Kitáraztam több, mint egy éve. Amikor orbán a parlament folyosólyán mosolyogva mondta, hogy a lakossági betétek biztonságban vannak. Nem kell a kamat. A tőke kell. Nektek is ezt tanácsolnám.

s 2013.03.28. 11:33:07

@Larry Silverstein: Homokszem került az olajozottan működő propaganda gépezetbe. Larry, lassan mondom, hogy te is megértsed: R-E-ZS-I-CS-Ö-K-K-E-N-T-É-S. Teccikárteni? R-E-ZS-I-CS-Ö-K-K-E-N-T-É-S. vs. "Igen a magyroknak érdeke hogy ezeknek a cégeknek (is) több maradjon a zsebében." Aha. Mondjuk én nem értem, de szerintem nem lehetek egyedül.

s 2013.03.28. 12:24:32

@wmiki: Amikor elkészítették az első hajót vasból, 100 emberből 99 azt mondta, hogy el fog süllyedni, mert a vas nehezebb a víznél. A fából készült hajók azért maradnak a víz tetején, mert a fa könnyebb, mint a víz. Ez csak egy példa, de elég jól megvilágítja az emberek vélekedéseit bizonytalan helyzetekben.
A természettudományos kérdéseket nem népszavazással döntik el. Ez eléggé praktikus gyakorlat. Nem szabad elfelejtenünk, hogy manapság az állam vezetése, a gazdasági kérdések helyes megválaszolása sokkal inkább tudomány, mint bármi más egyéb. Tehát én a magam részéről nem a demokráciát hiányolom annyira, mint a hozzáértést. Azt viszont eléggé.

s 2013.03.28. 13:51:19

@Mr. Waszabi:

"Meg nem értem, hogy egy ember, akinek diplomája van, s tapasztalata egy nem működő modellről, nos, hogy hiheti, hogy amit nálánál okosabban művelők elveszítettek végül, csődbe vittek, hogy azt ő hogyan pitlákba tudná sikerre vinni."

Diploma és diploma közt különbség van. Ezt soha ne felejtsük el. A nem működő modellről neki mások a tapaszatalatai. Az ő családjának ez működő modell volt, mert sokakkal ellentétben ők megtalálták a számításukat, elég ehhez megnézni orbán életrajzi adatait. Elkötelezett volt a kommunizmus iránt a család, és élvezte annak az összes előnyét. A fiú átnyergelt egy másik lóra fiatal korában, most meg visszanyergel arra, amelyikről leszállt. Nem hiszi, hogy az akkori állam irányítását nálánál okosabbak művelték. Ő azt gondolja, hogy saját magánál nincs okosabb. orbán beteg. Az ilyen megfogalmazások, mint "mesterterv", "megvédés", stb. egy szélsőségesen elborult, paranoid és nárcisztikus elme torzszüleményei. gyurcsány és orbán egyaránt felmutatják a szociopata kóros jellemrajzát. gyurcsánnyal az volt a szerencsénk, hogy nem összpontosult a kezében akkora hatalom, és tehetetlensége tetőfokán végül is kiszállt a játékból. orbánnal sajnos más a helyzet. Az emberek szinte korlátlan hatalommal ruházták fel, és az összes racionális megfontolás ellenére - ekkora hatalommal, ellenzék nélkül, 3000 billió HUF ellopásával azért valami szerény, piaci szempontból is értékelhető eredményt fel kellene tudni mutatni, ennek hiánya pedig súlyos hiányosságokra utal - sem képesek belátni, hogy talán tévedtek. orbánt a tömegek primitívsége tartja hatalmon. Ez veszélyes, mert adott pillanatban ugyanez a primitív tömeg fogja a maga szélsősges eszközeivel elvégezni az eltűntetése piszkos munkáját. Emlékeztetnék arra, hogy Benito Amilcare Andrea Mussolini mennyire csúnyán végezte, pedig előtte a tömegek rajongtak érte.

"1945. április 25-én este megpróbált Milánóból Észak felé elmenekülni, ám 27-én a partizánok a Comói-tó melletti Dongóban elfogták. Másnap szeretőjével, Claretta Petaccival együtt agyonlőtték majd a milánói Piazzale Loreto téren, egy Esso benzinkút tetőszerkezetén fejjel lefelé fölakasztva, az olaszok bosszújának tették ki őket. Testüket megcsonkították és meggyalázták."

A történelem tanulságai ezek. Nem figyelembe venni, ész nélkül csak a mának élni mindkét részről - vezetői és állampolgári részről is - döbbenetes felelőtlenség. Ma kisebbségben vannak a józan emberek. Ezért arra kérek mindenkit, titeket is, orbán hívek, lássátok azt, amit látni kell, értsétek meg, amit meg kell érteni. A hatalom jön-megy, de mi, emberek itt maradunk, mert nincs hova mennünk. A végén csak mi tehetünk szemrehányást egymásnak, amiért nem votunk képesek szembenézni egy jónak ígérkező, de később rossznak bizonyuló döntéssel. A hiba orvoslásának első lépése a hiba felismerése. Ahogyan azt az alkoholizmus elleni csoportterápián is elvárják.

"XY vagyok, alkoholista." Mondd ki! A gyógyulás csak innentől kezdve lehetséges.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.28. 20:56:12

@Mr. Waszabi: aham.... én is a tényeket szeretem, de te viszont egyet sem írtál.
sőt a fogalmakat is kevered, amit te eredménynek nevezel, az már nem tény, hanem vélemény/ítélkezés

mondok példát:
tény: a fidesz bevezette az egykulcsos szja-t
eredmény/ítélkezés: ez így nagyon jó/rossz
tény: a fidesz a segély helyett a (köz)munkát támogatja
eredmény/ítélkezés: ez így nagyon jó/rossz

szóval úgy látszik a fogalmakkal is gondjaid vannak... de ha már mégis a tények nagy barátjának tartod magad, akkor érdekelne, ha mondanál néhányt tényt azzal a kommenteddel kapcsolatban, amiben a tőkéről papoltál
KONKRÉTAN mibe kellene befektetni a tőkét, mi az amit elő kell állítani, amire egyre nagyobb az igény, amiből mindenki milliárdos lesz, az idők végezetéig, és a tőke örökre itt marad, nemcsak idejön, kifacsar mindent, amit lehet, és húz el

@s: neked is ugyanezt tudom mondani.
világválság van, az országok sorra dőlnek be, elmondanád mi az a szakértelem, ami a te fantáziádban megjelenik?
pontosan milyen szakértőkre lenne szükség? bölcsészekre, vagy jogászokra, esetleg történelemtudósokra? kik azok a szakértők, akik csak mindenkinek jó döntéseket hoznak? név szerint... melyik ország példáját kövessük?.... és...
KONKRÉTAN milyen megvalósítható lépéseket tegyünk, hogy a következő hónapban itt legyen a tejjel mézzel folyó kánaán?

s 2013.03.29. 00:37:35

@wmiki: miki, szélsőségesen gondolkozol, ez a te nagy hibád. Nem AZ az elvárás, hogy válság közepette "itt legyen a tejjel mézzel folyó kánaán". Az az elvárás, hogy a Közép-európai régió országaihoz hasonló eredményeink legalább meglegyenek. Nem tudom mennyire olvasgatsz ezzel foglalkozó írásokat, de talán azt tudod, hogy mi az utóbbi néhány évben leszakadtunk a visegrádi országok színvonalától majdnem minden tekintetben. Ha megnézed a három nagy hitelminősítőnél meglévő besorolásunkat, akkor láthatod, hogy már Románia, Bulgária, Albánia és Horvátország szintjén vagyunk. Amikor rápillantasz mondjuk egy EUR/HUF árfolyamgörbére, azonnal észre kell venned, hogy a forint a régiós devizáktól elkülönülve gyengül, ennek tehát magyar specifikus okai kell, hogy legyenek.

"elmondanád mi az a szakértelem, ami a te fantáziádban megjelenik?"
Én őszintén remélem, hogy a szakértelem nem CSAK az én fantáziámban van jelen. Nagyon rossz volna, ha végül is így lenne. Nem neveznék meg szakmákat, ha nem bánod, mert az általad felsorolt területekre MIND szükség van, sőt, ezen túlmenően még kellenek mérnökök, matematikusok, stb., hogy képesek legyenek kiszámítani a megfelelő rendelkezések hatásait egy bonyolult világban. Ezek a szakértők sem fognak mindig jó döntést hozni. Az esetek túlnyomó többségében azonban nem fognak hibázni, és a lényeges, fontos, megismételhetetlen helyzetekben mindig a jó megoldást fogják választani. Egyébként végünk van. Valaki ezért lesz vezető. Hagyatkozhatsz rá, bízhatsz benne, mert nem visz tévútra. Nincs ország, nincs példa, amit követnünk kellene, vagy lehetne. Viszont minden ország megoldásaiból lehet meríteni GONDOLATOKAT, tehát nem a módszert kell mechanikusan lemásolni, hanem a lényegét alkalmazni a mi esetünkre, amennyiben lehetséges.

Légi Kata S(z)trófa (törölt) 2013.03.31. 12:03:37

Lesz még rosszabb is, nyugi!
Ti akartátok a lóbaszott kétharmadot, jaj akko majd de jó lesz, nem tud beleugatni a zellenzék semmibe, lehet nyugodtan, kiegyensúlyozottan kormányozni, de jó lesz az országnak! Ja, hogy ezek büdös, gecik?
Ja , hogy az átlag magyar embernél még az ötévesnek is több felelősségtudata van önmagával szemben is? Mi magyarok felnőtté válva csökevényesedünk sajnos!
A D. J.-en kívül(közíró megmondóember, mint ti, ugyebár) a kutyát se érdekelte, őt is hülyének néztétek, ahelyett, hogy GONDOLKODTATOK volna, öregem!!!
süti beállítások módosítása