Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.04.29.

Unortodox agymosás a Heti Válaszban

Hakapeszi Miki

A seggnyalonc újságírás prémium kategóriájában igazi mestermű született. A történet kiindulópontja nyilván az, hogy jobbos körökben nagyon menő lett az európai válságkezelés furcsaságait és elkúrásait úgy értelmezni, hogy a tehetségtelen unió, illetve a tagállamok balfasz kormányai meglátták a magyar csodát, majd Viktor király előtt leborulva elkezdték átvenni az unortodox módszereket. Sőt, a magyar példa annyira sikeres, hogy megpróbálják túllicitálni.

Műmájer főnyalonc barátunk, akinek szimpátiáját  jól illusztrálta rövidgatyás kőszegi beszélgetése a Vezérrel, jelentkezett a nagy feladatra. A gazdasághoz ugyan büdös fingja sincs, de címlapsztorit rittyenteni arról, hogy a világ Viktor lábai előtt hever és egyre inkább a zseniális vezetőt követi, nem okozott neki problémát. Nem is lepne meg, ha hamarosan ő is kormányzati megbízással találná szembe magát és új poziban folytathatná a ferdítést és a csúsztatást.

A Heti Válaszban megjelent cikk (a teljes másfél hét múltán is csak pénzért érhető el) valóban nem rossz újságírói teljesítmény. Valós események összegereblyézéséből teljesen hazug és hamis következtetéseket levonni úgy, hogy az összefüggéseket nem látó olvasók nagy része korrektnek érezze a cikket, ilyet tényleg nem mindenki tud. Előre kitervelt, ügyesen kivitelezett átbaszásról van szó.

Kezdődik Ciprussal, lám, lenyúlják a betéteket. Egyértelmű volt, hogy erre a sztorira ráfekszik majd a Fidesz és a lakájmédia, A.B. sem tudta kihagyni. Kár, hogy végül szar se történt, a nagybetétesek eddig is buktak bankcsőd esetén szerte a világban, a kicsik meg eddig is védve voltak az unióban és azok is maradtak. Aztán jön a bankadó, lám, mennyien követik Orbán módszerét. Aha, a maci faszát. Vannak rá példák, de sehol se olyan durva mértékben és olyan keményen átcseszve a bankokat, mint nálunk, ahol megkötött szerződéseket szartak keresztbe.

Szélfordulásként értékeli szerzőnk, hogy a LeMonde-ban a szuverenitásért küzdő harcosként jellemezték Orbánt. Arról persze nem szól, hogy módszereit mindig is keményen fikázták. Vitathatónak nevezi, hogy a kormány korlátozza a demokráciát, majd bedobja a portugál példát, lám, milyen kurva adekvát. Pedig ott az Alkotmánybíróság épp a megszorítások egy részét kukázta, ezért a politikusok azon makkoznak, hogy beleugathatnak-e a taláros fószerek a közszolgák 14. havi bérének elvételébe. Ez a szerző szerint persze épp azt bizonyíthatja, hogy milyen jó volt lebutítani a magyar testületet, most már nem ugathatnak.

Jön még olyan témába picit sem vágó példával, hogy a mocsok Google és Starbucks adót optimalizál Angliában, majd gigademagógia következik: azt, hogy egy ellenzékben levő cseh politikus briliánsnak nevezi Orbán nyugdíjrablását, szerinte a Vezértörpe dicsérete. Pedig csak egy hozzá hasonló populista barom böffent egy nagyot. Az pedig, hogy mások is a rezsicsökkentésen gondolkodnak, szintén érthető, hiszen politikailag sikeres néphülyítésnek tűnik. Az, hogy középtávon az egész ország rábaszik, persze kimaradt a cikkből.

Nyilván nem lehetett kihagyni egy kis IMF-alázást se annak apropóján, hogy a románok mennyire beszopták velük, de ez már annyira szánalmas, hogy nem is kommentálom. A lényeg, hogy sok hasonlóan manipuláló anyagot hoz a Válasz, de ennyire gusztustalanul azért ritkán csúsztatnak.

Félreértés ne essék, azzal semmi baj nincsen, hogy a szokványostól eltérő utakon próbál járni egy kormány, ha már a hagyományos megoldások nem igazán működnek. De azt, hogy Viktorék eszetlenül kapkodnak, az unortodox megoldásokkal brutál túlzásokba esnek, s három év után látszik, hogy még embereket kímélni próbáló megszorításokkal is jókora recessziót okoztak, úgy próbálja a cikkíró eladni, mint követendő példát. Ez pedig nullára írja a lap hitelét.

A Heti Válasz próbálja magát mérsékelten Orbán-pártinak láttani, néha még fikázza is őket, ugyanebben a lapszámban is volt rá példa. Ez azonban csak félrevezetés, a lényeget tekintve a magukat intelligens konzervatívoknak gondoló olvasók szisztematikus agymosása, Orbán-birkává silányítása a cél. S amint az ominózus cikk is bizonyítja, ebben a műfajban valóban profik. 

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

149 komment · 1 trackback

Címkék: heti válasz unortodox Orbán Viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr855251840

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.04.29. 16:26:11

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2013.04.29. 06:13:11

nem elég, hogy velejéig hamis a bankadó példája, ráadásul még azt is elfelejti(hmmm...) a szerző, hogy azt még gyurcsány vezette be*.
plusz, ahol van valamiféle bankadó, ott sem a mértéke, sem a célja még csak nem is hasonlít a hazaira.

* vagy, akkor most gyurcsány mutat példát európának?
vagy hogy is van ez..?

toportyánzsóti 2013.04.29. 07:29:56

Tökre mindegy mit írnak ezek a dilettáns 4-szer tákolók,még az alja maszophoz képest is másodvonalbeli erkölcstelen hazudozók.Saját sírjukat ásták meg azzal hogy külföldiek vállalatait is le akarják nyúlni eszetlen szerzésvágyukban!

Nil Szájmon 2013.04.29. 09:16:14

Hát te meg mit irigykedsz? Örülnél mi, ha ott terpeszthetnéd a segged a szerkbe a mi helyünkön és felmarkolnád a lovettát! Csak ahhoz írni is tudni kéne ám, jancsi!

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2013.04.29. 12:34:37

Szerintem korrekt. Csak pénzért érhető el. Ember nem fizetett érte egy ruppót sem. Aki igen, az megérdemli.

EzVan:) 2013.04.29. 12:42:23

@Biscione: ja, majd következő héten lejön a helyi témában, bár ahogy látom, azt már mindenki kukázza mifelénk egyből.

OkoskaTo:rp 2013.04.29. 12:43:12

@Biscione: Vagy mint nálunk is, közpénzből rendeli meg az önkormányzat az összes intézményébe 40-40 példányban. Kíváncsi lennék, egy óvodában van-e egyáltalán összesen ennyi olvasni tudó.

szellemkor 2013.04.29. 12:48:27

Dögevő, nem tetszik a sajtószabadság, mi? Olvass néphazugságot vagy Népfaszát, ha meg az sem jó, akkor ordibáld itt az éterbe az okostojás baromságaidat. Nagyszájú, mindenbe beleokvetetlenkedő, tipikus partvonalról bekiabáló vagy.

Ti vagytok a valódi lakájok, nyomorult komprádorok, mert arra recskáztatok amikor a nemzeti érdeket eladva szarér hugyért monopóliumokat adtak el stratégiai ágazatokban. Az bezzeg nem fájt nyomorult férgek, de a bankadó az fáj, és közben van pofátok képmutató módon ajvékolni mint ha pont nem szarnák le a segélyesek, (akiknek a hátán mindig a hatalomba kapaszkodott a baloldal) hogy mennyi a bankadó.

aVs 2013.04.29. 12:56:54

@szellemkor:
Sikerült szépen hozzászólni...
tárgyilagos, a témához kapcsolódik, érveket sorakoztat fel - állít szembe - a cikkel gratulálok!

room_101 2013.04.29. 12:58:43

Hetiválaszt olvasni, békemenetre járni, meg rezsicsökkentést aláírni egy az országban jól körülírható akolmeleg közösség kötelező rituáléjai közé tartozik, amivel bizonyítja hovatartozását. Még jobban összekovácsolja a közösséget, ha a vasárnapi szentmise után távozóban a hívekkel beszédbe elegyedve fentiekről ájtatos mgasztossággal eldiskurálunk.
Kérdés, hogyha a közösség eme tagjának a tyúkszemére lépnek azzal, hogy nem nyert a pályázata a trafiktenderen, közbeszerzési mutyi miatt kib@sszák az állásából, idős közalkalmazott szülejét kényszernyugdíjazzák, a gyerekét helyhiány miatt elhajtják a város túlsó végében lévő iskolába, kiújuló nyavajája kezelésére beállítják a 1,5 éves várólista végére, az mennyit csökkent az ájtatosság mértékén fenit csevegés esetén.

room_101 2013.04.29. 13:00:57

@szellemkor:
Ajvékolásnak nem azt híjják véletlenül, amit te idefostál?

DezInf 2013.04.29. 13:03:24

@szellemkor:

A fidesz-mocsok lassan elönt mindent. Már az óvodákba is beszivárog. Az a szerencse,hogy az ovisok még nem tudnak olvasni,csak arra használják azt a nagyérdemű újságot amire való. A fenekük kitörlésére,de arra meg túl sprőd:)))
Kéne egy pályázat,amiben a közgépes haverok alkalmassá tennék az újságot arra is,amire az ovisok használni tudják.
Az ötletemet szabadon felhasználhatod,jól jön neked az a kis jutalék.......

2013.04.29. 13:04:16

"Aztán jön a bankadó, lám, mennyien követik Orbán módszerét. Aha, a maci faszát. Vannak rá példák, de sehol se olyan durva mértékben és olyan keményen átcseszve a bankokat, mint nálunk, ahol megkötött szerződéseket szartak keresztbe."

Arról is regélj kedves poszt toló, hogy a hitelesekkel megkötött szerződéseket, hogyan szarták keresztbe visszamenőlegesen az általad annyira bevédett bankok.

Az írásod többi részével nagyjából egyetértek, leszámítva a vulgarizmust.

balambher 2013.04.29. 13:04:44

A topikhoz és a kommentelőkhöz is szól: attól, hogy röpködnek a f.szok és egyebek, még nem lesz hitelesebb a mondanivaló.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.04.29. 13:08:00

Nem értem miért kell kiakadni egy heti válaszos valamin. Az m1 summa nevű műsorát senki sem nézte rajtam kívül? Ott dettó erről ment a téma, Pelczné képviselte a politikát, Csath Magdolna a közgazdászokat, Mráz ÁS és még pár századvéges a közvéleményt, Navrasits meg önmagát. Minden kételkedőnek bebizonyították, hogy jó irányba haladunk és gőzerővel.

szellemkor 2013.04.29. 13:10:46

@aVs: Ha feltűnt volna, a szókimondó stílust, mint védjegyet ez a blog tűzte a portáljára, de ha ez nem tűnt volna fel, a poszt hangneme hasonlóan érdes volt.

Sőt mi több, a poszt sem szól semmiről. Van benne amit eddig nem tudtál a Heti Válaszról? Nyilván nem, sőt, törzsolvasónak sem tűnik a szerző, amivel nincsen semmi baj, kinek a pap, kinek a paplan. De hát nem az az óvodás aki a HV-n a kormánypártiságot kéri számon? Nem is értem mi értelme volt a billentyűkhöz érni ebben a témában.

Átvitel honvéd 2013.04.29. 13:14:08

Seggnyaló újságírás a seggnyaló újságírásról.

szellemkor 2013.04.29. 13:15:32

@room_101: Ha ontológialag következetesek akarunk maradni akkor ti ajvékoltok, mi pedig legfeljebb fröcsögünk, bár az pártsemleges kifejezés. Találjuk meg a megfelelő szót az indulatos jobboldali számonkérésre, benne vagyok. :-)

regress 2013.04.29. 13:17:29

@szellemkor: agyhalottaknak agymosás?fölösleges időtöltés.ha csőröd volna,a csikket csipegetnéd

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.04.29. 13:17:58

"Ez pedig nullára írja a lap hitelét."

tehát javítja? ;-)

MACISAJT 2013.04.29. 13:21:31

"Nyilván nem lehetett kihagyni egy kis IMF-alázást se annak apropóján, hogy a románok mennyire beszopták velük, de ez már annyira szánalmas, hogy nem is kommentálom"

Háppersze...Ha valami nem megy, akkor "ez már annyira szánalmas, hogy nem is kommentálom"...:)

Pedig szívesen elolvastam volna, hogy a szerző szerint az IMF-nél oly bezzegrománok mennyire NEM szopták meg velük( ha jól nézem, eddig "csak" kormány bukott meg miattuk, meg a lakosság igaz , ma már az IMF Bukarestben jelenti be(!) hogy mennyi lesz a gázár és mit kell kényszereladni az állami vagyonból)...

Szóval, ez a szánalmas nem a Heti Válasz.

Mert a Heti Válasz csupán összeszedte azt ami valóban méltányolható.
Hogy az Orbán-Matolcsy féle válságkezelés, a súlyos adósság örökségnek és sorolhatnám "köszönhetően", valóban egy nehéz és rögös út.
De viszont a másik út, az " IMF-es", az maga a csőd.
Ahogy 2010-ig is az volt.

A történelmien alacsony infláció.
Az történelmien alacsony államháztartási hiány.
A csökkenő államadósság.
Ezek olyan tények, amiket egyetlen ballib kormány sem tudott összehozni, mégoly kedvező gazdasági helyzetben sem, mint ami 2003-2007 között volt a világban és az EU-ban.

Ha ehhez most hozzájön a gazdasági növekedés és a munkanélküliség csökkenése..azt mondom, ráálltunk az egészséges pályára és már megérte.

Hüvely Matyi 2013.04.29. 13:25:11

Hétvégére veszek, HVG-Figyelőt és Heti Választ, vagy fordított sorrendben, akinek úgy tetszik.

Nekünk, belgáknak pont annyival szarabb lett a Heti Válasz jobbra, mint a HVG balra.

Asszem nem én vagyok a célcsoport se itt, se ott.

A konkrét cikk tényleg csúsztatott, tényleg itt-ott átlátszóan, de ügyesen.

Hüvely Matyi 2013.04.29. 13:26:26

Bocs,

HVG-t, Figyelőt és Heti Választ.

Mielőtt..

Netuddki. 2013.04.29. 13:26:29

@room_101: De nem csak az bammeg! A rezsőcsökkentős kérdőív alján ott az apróbetűs szerződés, hogy a fityisz az adataidat szabadon felhasználhatja a saját céljaira. Akkor se írnám alá ha nem közpénzből történő fideszes kampánynak tartanám az egészet...

MACISAJT 2013.04.29. 13:27:44

"Szélfordulásként értékeli szerzőnk, hogy a LeMonde-ban a szuverenitásért küzdő harcosként jellemezték Orbánt. Arról persze nem szól, hogy módszereit mindig is keményen fikázták. "

Nos, a posztíró olvassa el a Le Monde cikkét Orbánról, amiben nyíltan Charles de Gaullehoz hasonlítják.
"Orbán Viktor De Gaulle szerepében címmel jelent meg a magyar miniszterelnököt és politikáját értékelő cikk a Le Monde című, mértékadó francia liberális napilap "
nol.hu/kulfold/le_monde__orban_de_gaulle_szerepeben

Ez az asszociáció egy "liberális" francia napilaptól, igencsak hízelgő.
Mert De Gaulle a nemzeti szuveranitás, az új alkotmány és Franciaország megtestesítője volt( az mai napig):

hu.wikipedia.org/wiki/Charles_de_Gaulle

tomwar 2013.04.29. 13:28:43

@SamSem: Hm....ha egy bank nem tartja be a szerzodesi felteteleket, be kell perelni. Siman nyerheto a dolog.

Mérges 1234 2013.04.29. 13:30:12

@MACISAJT:

A történelmien alacsony infláció. PIPA
Az történelmien alacsony államháztartási hiány. PIPA

A csökkenő államadósság. EZ SAJNOS NEM IGAZ.

Ha ehhez most hozzájön a gazdasági növekedés. NAGYON JÓ LENNE, de eddig csak 2.7%-os vsszaesésről volt szó.

és a munkanélküliség csökkenése.. EZ IS NAGYON JÓ LENNE DE EZ SEM HALAD SEHOVA:.

azt mondom, ráálltunk az egészséges pályára és már megérte. EGYETÉRTEK. CSAK AHOGY LÁTOD MÉG HIÁNYZIK NÉHÁNY PONT.

BOCS NEM KIABÁLÁS, CSAK EL AKARTAM KÜLÖNÍTENI.

sfi 2013.04.29. 13:30:28

@szellemkor: "amikor a nemzeti érdeket eladva szarér hugyért monopóliumokat adtak el stratégiai ágazatokban."

Szerintem a nemzeti érdek pont most sérül, ahogy ezeket a szolgáltatókat vissza akarják kényszeríteni állami monopóliumba. Ha a politikai akarat ilyen árnyomást tud diktálni ezekben a már/még nem mindenhol állami/önkormányzati tulajdonú szektorokban (rezsicsökkentés, ugye), akkor milyen árnyomást fog diktálni ha ez a politikusok napi népszerűségigényének kielégítését birtokon belül fogja érvényesíteni? Amikor már nincs szó (most se igazán) extraprofitról, hanem extrahiány lesz ezeknél az állami cégeknél. S ha eképpen azt fűtött házi úszómedencék víz- és egyéb díját a központi költségvetés nem fogja kipótolni (az adónkból, ugye), akkor vajon mikor válik fenntarthatatlanná a rendszer? Azaz megfelelő állami szabályozás mellett a nemzeti érdek az, hogy ne az állam - azaz politikusok - kezébe kerüljön az alapvető szüksgéleteket ellátó rendszerek irányítása. Legalábbis Magyarország, az Orbán-kormánnyal jó példa arra, hogy mi is ennek a veszélye.
Ha tetszik, hazaáruló az, aki ezt látva mégis államosítva szeretné látni ezeket a szolgáltatótkat.

tomwar 2013.04.29. 13:30:29

@MACISAJT: Macisajt, ezt a csokkeno allamadossagat ne szajkozd bazdmeg, mert nem igaz.
Nyilvanvalo hazugsagot ne irj le.
A tenyek (ugyanis) makacs dolgok.

MACISAJT 2013.04.29. 13:31:26

@Hüvely Matyi: ("Nekünk, belgáknak pont annyival szarabb lett a Heti Válasz jobbra, mint a HVG balra. ")

Elnézést de ez tévedés.
A Heti Válasz egy mérsékelt középjobb orgánum, (nem is)enyhe liberális felhangokkal.

A HVG viszont, ma már egy egyre elkeseredettebb barikádharcos, ahol már keresztény- magyar-jobboldali- gyűlölők dagonyáznak egy hiszterolibsi mocsárban.

MACISAJT 2013.04.29. 13:33:23

@tomwar: ("acisajt, ezt a csokkeno allamadossagat ne szajkozd bazdmeg, mert nem igaz.
Nyilvanvalo hazugsagot ne irj le.
A tenyek (ugyanis) makacs dolgok. ")

Nekem nem hiszel, az rendben van.
No de hogy Brüsszelnek sem?, az már maga a vég:))

www.portfolio.hu/gazdasag/csak_hat_unios_orszagnak_sikerul_az_adossagcsokkentes.180166.html

deruyter 2013.04.29. 13:33:28

@MACISAJT: Csak tömören: "A történelmien alacsony infláció. Az történelmien alacsony államháztartási hiány. A csökkenő államadósság.

Ha ehhez most hozzájön a gazdasági növekedés és a munkanélküliség csökkenése."
Az infláció némi csökkenése nagy valószínűséggel a csökkenő reálbérek miatt van. A hiány talán rendben van, de fenntarthatatlan különadókkal érték el. Az államadósság nem csökken, ez tény. Növekedés nem jön hozzá, max reménykedni lehet benne, bár a beruházások is csökkennek. Tavaly minnden esetre mindkettő csökken. A munkanélküliség sem csökken, max az álmokban. Te meylik országban élsz????

Clyde 2013.04.29. 13:33:39

@MACISAJT:
Egymillió új munkahely vs. realitás: Történelmi csúcson a magyar munkanélküliségi ráta (közmunkával!!!)
www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/tortenelmi_csucson_a_magyar_munkanelkulisegi_rata.183185.html

Sam the Ace 2013.04.29. 13:35:43

@szellemkor: Hálistennek van bankadó, én is azt mondom, hogy szükséges. Meg hálistennek egy forintot sem hárítottak vissza a lakosságra, mint ahogy azt helyesen állították is a kormányból, ezért semmit nem is érzünk belőle. Fizessen csak a sátán vállalata helyettünk! A tranzakciós adóm se sok, észre sem veszem, hogy van, pedig eddig 0 Ft volt. Meg a vállalkozók is ugyanolyan könnyen jutnak hitelhez, mint előtte így a gazdaság is dübörög. Jó ötlet volt na, és egy cseppet sem egy demagóg, újabb adónem, ami ismételten azokat sújtja akik be vannak jelentve és nem borítékba kapják a minimálbér kiegészítést! A kövi a rezsicsökkentés, ami szintén nagyon jó lesz, mert ha egy multitól elveszel, akkor a feneketlen kútból merítesz, így nyilván az sem lesz érezhető. A szolgáltatás amúgy is ingyen van nekik ezt tudjuk..

Clyde 2013.04.29. 13:36:35

@MACISAJT: Mindezt úgy, hogy ha nem lett volna: Nyugdíjmegtakarítás államosítása, hatalmi visszaélés: Ez az összeg ennyivel növelné az államadósságot, ami így azonnal a GDP 95 százaléka lenne.
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=638434

(Ha nem tetszene ez a forrás, zsigerből, legalább gondolkozz. Mármint: 1) tompítsd le valamennyivel 2) gondolkozz az egész problémán.)

room_101 2013.04.29. 13:36:51

Hogy a jelenlegi kormányzás pozitív oldalait is kiemeljem, lassan a forint/euró libikókából többet keresek, mint a fizetésem, csak ugye ehhez figyelni kell, és akkor nem jut időm arra, hogy az apróbetűt elolvassam a rezsicsökkentéses íven.

tomwar 2013.04.29. 13:39:23

@MACISAJT:
Forrás:
akk.hu/ktgvetesadossag.ivy

Nos:
2010.június: 20.470,5 MrdFt
2013.március: 21.692,4 MrdFt

Melyik a nagyobb szám?
Bónuszkérdés:
Hová lett a nyugdíjpénztárakból 3000MrdFt?

MACISAJT 2013.04.29. 13:40:18

@Mérges 1234: ("
A csökkenő államadósság. EZ SAJNOS NEM IGAZ.")

Lásd előbbi:
No de hogy Brüsszelnek sem hiszel?, az már maga a vég:))

www.portfolio.hu/gazdasag/csak_hat_unios_orszagnak_sikerul_az_adossagcsokkentes.180166.html

"Ha ehhez most hozzájön a gazdasági növekedés. NAGYON JÓ LENNE, de eddig csak 2.7%-os vsszaesésről volt szó."

Bocsánat valami félreértésről lehet szó.
A 2012-es év valóban hozott egy 1,7(és nem 2,7%)-os visszaesést.
Ami pontosan ugyanakkora, mint amekkora a 2011-es GDP NÖVEKEDÉS, 1,7% amivel Magyarország akkor az EU középmezőnyében végzett.

És az idén, bár Európában és a világban továbbra is válság van, remélhető hogy Magyarországot mégegyszer egy tavalyihoz mérhető aszály nem sújtja. És akkor megint lehet növekedés.

"és a munkanélküliség csökkenése.. EZ IS NAGYON JÓ LENNE DE EZ SEM HALAD SEHOVA:."

Tévedés. Most lett világos a legfrissebb adatokból hogy a foglalkoztatottság növekedése egyáltalán nem írható a közmunka számlájára.
Az csak most jön, rohamos csökkenést eredményezve.

Hanem én elvárnám az(egyáltalán nem) tisztelt balliberális megmondóemberektől hogy elmagyarázzák, hogyan lehetséges hogy :1.a foglalkoztatottság nő 2. sírnak rínak hogy magas a kivándorlás 3. és eközben MÉGIS nő a munkanélküliség

:D

tomwar 2013.04.29. 13:40:57

@MACISAJT: Te, ezeket a hulye szavakat magad talalod ki, vagy egy helyrol kapjatok, kotegben?

csavari 2013.04.29. 13:41:32

A cikk szerzőjének mindössze az a hasfájása, hogy egy sorral hátrébb került a moslékos vályútól! Érdekes amíg egy csapatban "fociztak" nem volt semmi baja a kollégáival, csak amióta külön vannak azóta van felháborodva a gyökér.

Hüvely Matyi 2013.04.29. 13:42:33

@MACISAJT: Elfogadom a véleményed, de én a nyomtatott lapról beszélek. Ott három éve mindkettő izgalmas és ferdítésektől mentes volt.

Most a HVG online-nal szemben a nyomtatott kevésbé csúszott félre, de már tendenciózus az is, míg a Heti Válasz nyomtatott verziója jelentősen elcsúszott szemben talán az online-al.

Már a két szélen fel tudom bosszantani magam, három éve még örömmel olvastam mindkettőt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.29. 13:42:40

Olyan mélyen járunk már a lepusztulásban, hogy amikor sikerül egy-két kisebb eredményt elérni a Birodalom ellen, akkor a médiaterroristák azt is megpróbálják kigúnyolni. Így kezdődött a francia forradalom is!
tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2013/04/negy-ot-magyar-osszehajol.html

Most kell megalapítani a magyarok kis köreit, hogy kitaláljuk, mit kezdjünk a magyarokkal.

Vombatus Ursinus 2013.04.29. 13:44:55

@Sam the Ace: Én a biztosítási különadónak örülök a legjobban. Már szinte hiányzott. Faszkivan.

2013.04.29. 13:47:01

kiváncsi lennék a cikkre, így látatlanabn az egész írásodnak semmi értelme..

a stílusról meg ne is beszéljünk..

deruyter 2013.04.29. 13:49:00

@MACISAJT: "hogyan lehetséges hogy :1.a foglalkoztatottság nő 2. sírnak rínak hogy magas a kivándorlás 3. és eközben MÉGIS nő a munkanélküliség", habár nem tartom maga balliberális megmondóembernek, vagy ballibbantnak, ahogy az iyleneket titulálni szokás jobbról, néhány gondolatot megosztanék veled és mindekivel a témában: (bár szerintem ha tényleg érdekel, akkor a KSH módszertani anyagait nézd meg, ezek elvileg részben nemzetközi szabályokon alapulnak.) Ha jól tudom, a foglalkoztatottak számának növekedése mellett is nőhet a munkanélküliek aránya, mivel a munkanélkülieket a munkaképes korú nem ellátottakhoz stb. viszonyítják. Szerintem. Ha sok fiatal kiszorul a felsőoktatásból és sok rokinyugdíjast visszahajtanak a munkaerőpiacra (munkájuk persze nem lesz) akkor ha ezek többen vannak, mint amennyivel nőtt az aktívalk száma, akkor a munkanélküliség aránya nő. A külföldön dolgozó meg egyikbe sem számít.

orgoványi erdőjáró 2013.04.29. 13:51:12

fostalicska írás fostalicska szerzőtől
igazi libsibibsibolsi lakájírás!

Veetee 2013.04.29. 13:51:13

@MACISAJT:

"A csökkenő államadósság."

index.hu/gazdasag/2013/03/20/sosem_latott_csucson_az_allamadossag/

"Ha ehhez most hozzájön a gazdasági növekedés és a munkanélküliség csökkenése.."

Újra csúcson a munkanélküliség - www.origo.hu/gazdasag/20130426-munkanelkulisegi-rata-foglalkoztatottsag-a-ksh-adatai.html
hvg.hu/gazdasag/20130308_2012_vegen_is_csokkent_a_GDP

"azt mondom, ráálltunk az egészséges pályára és már megérte. "

Rá. Meg. Tényleg.

sárkányfő 2013.04.29. 13:53:21

@MACISAJT:
Neked hogy van pofád gazdasági növekedést meg csökkenő munkanélküliséget hazudozni?

Az infláció meg tavaly a legmagasabb volt nálunk az egész EU-ban, hogy idén mennyi lesz azt majd meglátjuk.

Ja, a valódi, nettó államadósságba számold csak bele szépen a lerabolt majd nyom nélkül elkúrt 3 billió manyup kasszát is... ez önmagában 10%-kal növelte az adósságot...

2013.04.29. 13:54:51

@MACISAJT: @Mérges 1234:

azt ne felejtsétek el, hogy bár az infláció valóban csökkent, de ezt befolyásolja a rezsicsökkentés, ami viszont elég sokba van!

szerintem kicsit torzított a kép, pont emiatt

a hiány leszorítása viszont tényleg szép munka, és tényleg keveset költ a kormányzat

más kérdés hogy így kevesebb az államilag támogatott beruházás!

kontrás dolgok ezek!

2013.04.29. 13:57:04

nem tudsz írni, apa.

Sziszifusz 2013.04.29. 13:57:37

Még ha néhány dologban igaza is volna, kedves szerző, a stílusa teljesen szavahihetetlenné teszi. És mondania se kell hozzá semmit. Kár.

kvadrillio 2013.04.29. 13:58:26

Orbán betiltat minden rendezvényt, ami "sérthetné" a budapesten tanácskozó zsidók "emberi méltóságát"

Orbán Viktor kormányfő arra utasította Pintér Sándor belügyminisztert, hogy akadályozzon meg minden olyan tüntetést, szervezkedést, amely "sérthetné a Zsidó Világkongresszus budapesti tanácskozására látogató vendégek és a magyarországi zsidó közösség emberi méltóságát" - közölte Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár hétfői sajtótájékoztatóján.

A Zsidó Világkongresszus (World Jewish Congress - WJC) háromnapos ülést tart Budapesten. A vasárnapi megnyitón részt vesz Orbán Viktor is. A rendezvényen - amelyen a világ zsidó közösségeinek ötszáz képviselője vesz részt - megvitatják a zsidóságot globálisan érintő témákat, "a neonáci pártok előretörésének egyre aggasztóbb ügyét és a közel-keleti helyzetet".
Lázár János hétfői tájékoztatóján elmondta, a miniszterelnök beszédet is mond a kongresszuson, ahol "határozottan válaszolni kíván" azokra a Magyarországot, a magyarságot és a kormányt ért vádakra, amelyekben "mindannyiunkat antiszemitának bélyegez a világ egy része".
Az államtitkár ezzel kapcsolatban súlyosan etikátlannak minősítette, ha a politikában, illetve az üzleti életben elszenvedett sérelmeket az antiszemitizmus vélelmezett vádjával viszonozzák.
Beszámolt arról is, hogy a kormány áttekintette azokat a kéréseket, amelyeket a világkongresszus a rendezvény előkészítésével kapcsolatban fogalmazott meg. Bejelentette: a kabinet mindent megtesz azért, hogy a vendégeknek és a magyarországi zsidó közösség tagjainak "emberi méltósága ne sérüljön". Orbán Viktor ezért a legutóbbi kormányülésen arra utasította a belügyminisztert, hogy akadályozzon meg minden olyan tüntetést, szervezkedést, amely sérthetné a Zsidó Világkongresszus budapesti tanácskozására látogatók és a magyarországi zsidó közösség emberi méltóságát.
Felidézte: a Zsidó Világkongresszus januárban döntött úgy, hogy idei tanácskozását Budapesten rendezi meg. Ezt megelőzően, 2012 decemberében Feldmájer Péter, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségének (Mazsihisz) elnöke megkereste Orbán Viktort, és egy személyes megbeszélésen tájékoztatta arról a lehetőségről, hogy a világkongresszus idén tavasszal a magyar fővárosban tartaná soron következő ülését. A miniszterelnök elmondta Feldmájer Péternek - folytatta az államtitkár -, hogy a kabinet mindezt "megtisztelőnek tartja", és "kiemelt jelentőségű" eseményként tekint a tanácskozásra. A kormányfő és a Mazsihisz-elnök nyílt, barátságos hangvételű megbeszélésén szóba sem került az antiszemitizmus magyarországi helyzete - tette hozzá.
Orbán Viktor ezt követően hivatalos felkérő levelet kapott a WJC elnökétől, Ronald S. Laudertől és Feldmájer Pétertől, akik megköszönték a budapesti találkozó lehetőségét, és ismertették azokat a körülményeket, amelyek miatt a Zsidó Világkongresszus a magyar fővárosban tartja soron következő összejövetelét. A miniszterelnök január végi válaszában "örömmel nyugtázta", hogy itt lesz a tanácskozás, és elfogadta az arra szóló meghívást - fejtette ki Lázár János.
A WJC száz ország zsidó közösségeit képviseli kormányoknál, parlamenteknél és nemzetközi szervezetekben. A plenáris ülés a világkongresszus legfőbb döntéshozó szerve, amely négyévente ülésezik, és megválasztja vezetőségét.
(MTI nyomán)

További részletek: kuruc.info/r/26/111408/#ixzz2RqugUcoo

milyen emberi méltóságot, ki sért ???!

MEGBUGGYANT EZ AZ ORBÁN ???
VOLT ITT MÁR MILLIÓ-FÉLE TANÁCSKOZÁS EMBERI MÉLTÓSÁG NÉLKÜL !!!
MI A FÉSZKES FENÉNEK ZSIDÓZIK ENNYIT ORBÁN ???
MILYEN ZSIDÓ MÉLTÓSÁG, EZEKNEK A HUSZON-HARMINCON TÚLI FÉNYKÉPEN LÁTHATÓ ZSIDÓ EMBEREKNEK A MÉLTÓSÁGÁT FÉLTI ORBÁN ???

A 2,5 MILLIÓ M.NÉLKÜLI MAGYAR EMBÖR MÉLTÓSÁGÁT NEM FÉLTI EZ A F.SZKALAP ORBÁN ???
AZ ISKOLÁBÓL RÖGTÖN M.NÉLKÜLI HIVATALHOZ BASZOTT FIATALOK EMBERI MÉLTÓSÁGÁT NEM FÉLTI EZ A BUGGYANT HÚGYAGYÚ ???!

EZ TÉNYLEG MEGZAKKANT !!!!!!!

BESZARÁÁÁÁÁS....

komplikato 2013.04.29. 13:59:28

@MACISAJT: Ha TE írtad ominózus cikket, az sok mindent megmagyaráz eme hozzászólásoddal és összes többivel kapcsolatban. :D

Nil Szájmon 2013.04.29. 13:59:56

Az agya helyén tényleg mi lehet ennek a majomnak?
Rizs, esetleg szarlé? :D

komplikato 2013.04.29. 14:03:31

@deruyter: " A külföldön dolgozó meg egyikbe sem számít."

Egy fenét nem! Pár hete mikor kiderült, hogy azért lehet majdnem 80.000-el KEVESEBB munkahely ellenére 40.000 (36-37?) több munkahely, mert beleszámolnak olyan külföldön melózókat akik itthon nem jelentkeztek ki a rendszerből ... azaz nem regisztrált munkanélküliek. Azért volt róla pár cikk és blogbejegyzés.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.04.29. 14:07:46

A sok teljesen agyament őrültséget leszámítva, lényegi költségvetési hatását tekintve nálunk tulajdonképpen abból áll az unortodoxia, hogy itteni leányvállalataikon keresztül a könnyedén elmenekülni nem tudó külföldi nagyvállalatokat sarcolja a kormány a Deutsche Telekomtól kezdve az RWE-n és az E.ON-on keresztül a Bayerische Landesbankig. Teljesen nyilvánvaló, hogy ezt a megoldást a németek (olaszok, franciák, osztrákok stb.) nem tudják és nem is akarhatják átvenni, mert a saját vezető cégeiket vernék szét vele. Tehát nem lesz Európában orbáni unortodoxia soha. Minden ellenkező híresztelés agymosott idiótaság.

tomwar 2013.04.29. 14:10:09

@sárkányfő: Ne bantsd Macisajtot, ha nezed/hallgatod a mai parlamenti kozvetitest, ennel sokkal nagyobb hazugsagokat is hallhatsz...:-(((

Eskut tett politikusok szajabol.

joszip 2013.04.29. 14:11:39

Én nem értem, miért kell felidegesíteni magatokat olyan szinten, hogy posztoltok is izibe. Orbán lesz még legalább egy évig, live with it. Ennek a bejegyzésnek se füle, se farka. Szíve joga a fideszközeli újságírónak a véleményéhez, a bloggernek meg a sajátjához. De felháborodni nem kell, lehet a cikket elegánsan cáfolni (ha tényleg tárgyi tévedések volnának benne).

Jellemző például, hogy milyen mély felháborodást váltott ki a bankok "cseszegetése". Hát ha nem is kell szabadságharcot vívni ellenük, azért voltak a bakok is olyan gerinctelenek, hogy ott még nem tartunk, hogy sajnálni kelljen őket.

Balt 2013.04.29. 14:14:08

Muszáj ezt a kocsmablog stílust 438. epigonként erőltetni? El sem olvasom.

rickg 2013.04.29. 14:15:32

@tomwar: Elszórták. És közben kiderült, hogy át is b*ták az emberek naivabb felét, akik bekajálták, hogy majd jóváírják a befizetett összegeket. De h

Dr.Zomboss 2013.04.29. 14:16:27

@MACISAJT: Idézz már légyszi 1 hiszterolibsi mondatot a HVG-ből! Csak egyet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.29. 14:16:55

@orgoványi erdőjáró:
Te meg médiaterrorista vagy.
Direkt a globálkomprádorok zsoldjában.

Elsôként hozzád mennek majd a forradalmárok!

deruyter 2013.04.29. 14:20:17

@komplikato: Azt akartam írni, hogy elvileg nem számít bele. Az, hogy beleteszik....az kevésbé szép.
Nemrég olvsatam, hogy a külföldön élők külföldön születő gyerekeit is bele akarják számolni a hazai születési statisztikákba. Elvileg nem teljesen zárnám ki, hiszen itthon nőtt fel az a fiatal , akinek kint születik gyereke, tehát stat. értelemben részben itteni gyerek, de lehet, hogy soha nem született volna meg, ha a szülők itthon maradtak volna. Tehát vannak ilyen nem egyértelmáű statisztikai kérdések, amikkel lehet játszani. Ami általában normális, de abban biztos vagyok benne, hogy ebben a játszadozásban a mostani kormány elmegy a falig.

vállról_indítható_Matolcsy_a_csodafegyver 2013.04.29. 14:20:58

@szellemkor: "a nemzeti érdeket eladva szarér hugyért monopóliumokat adtak el stratégiai ágazatokban" - a privatizációs biztosok és muftik, nevezetesen Martonyi János és Matolcsy György.

Hát igen... egy újszülöttnek minden vicc új, egy agyhúgyköves vénember meg nem emlékszik. Te melyik vagy?

rickg 2013.04.29. 14:22:10

Érdekes ez a Heti Válasz. Szomorú, hogy már olyanok is a kormányszolgálat seggnyalós formáját választják, akiket eddig komoly újságíróként tisztelt az ember. Élő Anita is hozzájuk tartozik (a teljes nevét már nem vállaló É. A.), szégyenletes hókáoszos cikkével, amelyben azt próbálja bizonygatni, hogy milyen jól teljesített a hatalom katasztrófa"védelme" március 14.-e táján - egy kiüresedett fideszes szófordulattal élve - a magyar emberekért.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.29. 14:23:04

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2011/09/kizsakmanyolasi-dij.html

@Zigomer Trubahin:
Ha az EU ki akar minket zsákmányolni, fizessék meg a kizsákmányolási díjat! Ha kell, a bankjaikon és leányvállalataikon keresztül!

milyen szép a Vértes, ó 2013.04.29. 14:24:59

@joszip:

Nem mondta senki, hogy sajnálni kellene a bankokat (egyébként is: hogyan kell azt? :) ), ettől még az, hogy megpróbálják eljátszani, hogy más országok hosszú tervezés, hatástanulmányozás ÉS egyeztetés után bevezetett 'bankadóinak' az elnevezésen kívül bármi közük lenne a fideszes 'holnaptól aggyatok pénzt, pénzt'-módszerhez, finoman szólva is nevetséges.

Mondjuk igaz, a Kedves Vezető és az ő Végtagjai gondban vannak, ha valamiben számok szerepelnek (kivéve talán a 'mennyit kell holnap lopni' témakört), ezért se lenne értelme erőltetni.

Szóval bármennyire is divatos "megfejtés", nem igazán a 'bankok cseszegetésével' van gond, hanem avval, hogy a 'ha elvesszük tőlük, akkor van miből kozmetikázni és nyaralni'-n kívül semmilyen egyéb szempont nem játszott közre a dolog megtervezésében.

Balt 2013.04.29. 14:26:46

@MACISAJT: Erre a legjobb Tótát magát idézni (ha már a szellemét megidézte a blogparasztgazda):

TWA - Ha a kritikának nincsenek szervezett formái, akkor tényleg kizárólag a „megháglak az anyád hátán” típusú kormánykritika marad.

riporter - Hol az a bolond tõkés, aki megvesz vagy felépít egy olyan médiavállalkozást, amely 2014-ig, illetve aztán plusz n-szer négy évig egyetlen hirdetést sem kap majd?

- Szerintem van az a bolond külföldi tõkés. Én leginkább a különadóval sújtottak körében kotorásznék; tudok pár szereplõrõl, aki szívesen alátenne a kormányzatnak. Így zajlott ez Lengyelországban is, ahol a hatalommal ellenérdekelt gazdasági csoportok jelentõs segítséget nyújtottak Tuskéknak Kaczynskiék leváltásában. Itthon sem reménytelen a helyzet, hiszen a kormányzás rossz, amitõl egyre nagyobb az igény az ellenzéki sajtóra. Pusztán az a kérdés, sikerül-e életben tartani azokat a bázisokat, melyekbõl abban a pillanatban, amint a piac megbarátkozik a gondolattal, hogy ezek megbukhatnak, vissza lehet térni. Addig meg védelemre kell berendezkedni.

- Épp most adtok fel egy bázist.

- Én átvezényeltem magam egy másikra. Csapásokat adunk és csapásokat kapunk.

fn.hir24.hu/itthon/2011/09/01/tota_w_nem_szeretnek_alekoszkent

komplikato 2013.04.29. 14:27:38

@vállról_indítható_Matolcsy_a_csodafegyver: Azért megjegyzem, hogy a monopóliumokat egyik "oldal" emberei sem adták el, ugyan is üzemeltetési jogot adtak nekik BÉRBE, azaz sok pénzért sok évre. A MALÉV-nál ha jól tévedek ez 50 év volt.
Ellenben Matolcsy "privatizációs tanácsadó" György érdemei valóban ELÉVÜLHETETLENEK a privatizáció "sikerességében".

Blogger Géza 2013.04.29. 14:30:01

Ja, lehet irigykedni a Heti Válaszra, ott még tudnak írni. Ez az ömlengés sem szakmailag, sem stilisztikailag nem veszi fel vele a versenyt, akármennyire fáj...

komplikato 2013.04.29. 14:32:45

@milyen szép a Vértes, ó: Mondjuk Bankadó témában nem is csak a hülye bevezetés verte ki a biztosítékot, nem is csak a mindennél pofátlanabb mértéke, hanem amikor Matolcsy pofán köpte a bankokkal kötött megegyezést és azért is meghosszabbította, na az érdekes erkölcsi és jogi kérdéseket vet fel.
A Bankokat meg nem kell sajnálni, se a bankoknak vannak betétesei meg részvényesei, őket sem kell sajnálni ... csak ezt nem kell elfelejteni majd ha pl. a "mi bankunk" megy csődbe és cseszhetjük ott tartott pénzeinket. Ha ez mellé tesszük az itthon becsődölt, leépített, kivonuló, eladott vagy simán mínuszban (Erste) záró bankokat, akkor nem kicsit demagógnak tűnik, hogy de a bankoknak "így is megéri".

Poszt Olok 2013.04.29. 14:34:10

@MACISAJT: Allamhaztartas hianyanak csökkentese szep dolog, de erröl beszeljünk az ev vegen. A gazdasagi növekedes furcsan es sokfelekeppen ertelmezhetö folyamat. Keves olyan nezöpont (szam szerint egy sem) letezik, ahol ez annak szamit. Nem vernem az asztalt olyan eredmenyekkel, melyeket nem a (nem letezö) gazdasag termelt ki, hanem lopasbol, tarthatatlan különadokbol "ertek el". Mindaddig amig nem a gazdasag szereploinek tamogatasa, egeszseges piaci versenykörnyezet kialakitasa fog törtenni, nem lesz gazdasagi növekedes. Az mas lapra tartozik,h a piactol felvett hitel sokkal dragabb mint az IMF hitel, de van egy elönye. Eltolja a problemat (valoszinüleg) a következö kormany asztalära, mert nekik kell megfizetni (es ezaltal nekünk) ennek a baromarcu kancsal, penzügyi analfabeta es dilettans tarsainak az agyatlan ötleteleseit. Az IMF-el csak azt utasitottak el,h valodi atalakitasokat kelljen csinalniuk.
Munkanelküliseg: az en helyemre felvettek egy 1/10 kepzettsegü ifju titant fele fizetesert, mivel en inkabb külföldre menekültem. Nem vagyok regisztralva a munkanelküli hivatalban, igy egy ember elhelyezkedett es papiron csökkent a munkanelküliseg. Ehhez hozzajön a közmunkasok ehberert dolgozo tömege es lass csodat...meg igy sem csökken a munkanelküliseg. Na ez a megmagyarazhatatlan növekedes. :) Aki ezt beszivja, annak sok sikert. Szomoru,h nincs alternativaja ennek a hazaarulo bandanak (tönni sem jobb).

milyen szép a Vértes, ó 2013.04.29. 14:37:50

Mellesleg komolyan meg tud bárki lepődni azon, hogy a sokszázmilliónyi közpénzzel támogatott, "érdekes" tulajdonosváltásokkal tarkított múltú Heti Válasz a Párt lapja?

Makkasz 2013.04.29. 14:43:08

Kellene egy Prima Primisszima seggnyallancs dijat alapitanunk. Lehetne szarbol keszitett tejszinhabos torta maga a dij.

Nagy a tulekedes erte Obersovszky Schmidt riportja, vagy a kivandorlasrol indexen megjelent cikkek iroja is harcba szall erte. Mondjuk elozo ciklusban Oroszt mar a szocik is megelegeltek, de eletmu szartortat kaphatna.

Ha valaki megcsinalja, en felajanlok 5 ezret.

tomwar 2013.04.29. 14:45:42

@rickg: Azoket, akik hagytak... a dontes joga mindenkinek megvolt. En maradtam.

komplikato 2013.04.29. 14:48:21

@Makkasz: Mit szólnál egy Aranyozott Nemzeti Lóf*sz díjhoz vagy egy kisebb aranyozott Obersovszky szoborhoz? :D

dr yetee 69 2013.04.29. 14:48:22

@tomwar: Hiteltelen vagy,bérblogoló!

deruyter 2013.04.29. 14:50:31

@Makkasz: "Arany nyelv" lehetne, kicsit felfelé irányuló helyzetben. : )

Blázser Bozsó 2013.04.29. 14:50:42

@tomwar:

"Hová lett a nyugdíjpénztárakból 3000MrdFt?"

Az a 3000 milliárd azóta van már 4000 is, egyrészt ott az infláció (+kamat), másrészt eltelt durván 2 év, ezalatt az "önként kilépők" már nem a saját számlájukat gyarapítják...

dr yetee 69 2013.04.29. 14:50:57

@MACISAJT: Hiteltelen vagy,bérblogger!

Makkasz 2013.04.29. 14:51:21

@komplikato: Meg jobb mint a szartorta, es maradando, atadhato! Kiraly! De legyen meretaranyos, mikor cipele kifele a konferenciatermebol a nyertes, jo sajtofotok keszulhessenek.

tomwar 2013.04.29. 14:52:11

@dr yetee 69: Nos, tevedsz, akad egy hitelem. Igaz, oktoberben kifut.

Szoval, akkor most pereljelek be Papcsak odra hitelrontasert? Hisz teged meg senki sem latott...hallott...

Makkasz 2013.04.29. 14:52:20

@deruyter: Ti hulyek vagytok, itt rohogok egyedul az irodaban.@komplikato:

milyen szép a Vértes, ó 2013.04.29. 14:52:41

@Makkasz:

Obersovszky cipeli ki az életnagyságú Obersovszky-szobrot? :)

Makkasz 2013.04.29. 14:56:48

@milyen szép a Vértes, ó: A Nemzeti Lofaszra gondoltam hona alatt. De mondjuk az se rossz ha Obersovszkyt, de azert az jogi problemakat vet fel. Szerintem a nemzeti aranylofasz nincs levedve, meg nincsenek szemelyisegi jogai.
Szep lesz CNN-en. "Az aranymalna dijhoz hasonloan Moon. a leggyengebb ujsagiroi teljesitmenyt, a legfelhaboritobb seggnyalast arany lo nemi szervvel jutlamazzak -vagokep"

tomwar 2013.04.29. 14:56:49

@Blázser Bozsó: Nezd, a tavalyi jo ev volt, hozott ugy 17%-ot, inflacioval csokkentve is boven 10% feletti a nyereseg, ha beleszamolom a koltsegeit, akkor is vastagon megeri nekem.
Nem biralom azt, aki visszalepett, de mindenki maga donthetett.

Ha akkor az emberek kiallnak magukert, az egesz csapat ment volna a levesbe, es nem bohockodnanak itt nap, mint nap...

dr yetee 69 2013.04.29. 14:59:36

@MACISAJT: Hazudsz,igy van ez,ha valaki nem eltérni a központi ukáztól!

dr yetee 69 2013.04.29. 15:01:05

@tomwar: Bocs,Macisajtnak szántam!

tomwar 2013.04.29. 15:05:41

@dr yetee 69: Semmi gond. Ha neki irtad, es en olvastam, az eredmenye ugyanaz. Marmint Macisajt szempontjabol.

avocado_ 2013.04.29. 15:11:36

MACISAJT gyere már elő, magyarázd már meg a bizonyítványodat! Ne hagyj itt minket, tételesen cáfold meg a mondottakat ha tudod és azonnal elhiszünk neked mindent.

gpt32 2013.04.29. 15:20:06

@szellemkor:
"amikor a nemzeti érdeket eladva szarér hugyért monopóliumokat adtak el stratégiai ágazatokban."
Nem késő egy kicsit szidni az MDF-kormányt?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.29. 15:40:04

hihetetlen, hogy vannak ilyen "szakemberek" akiknek semmit nem számít a szakmai becsület.

És minden tábornak vannak ilyenjei. :S

nu pagagyí 2013.04.29. 15:41:06

Európa köszöni szépen, jól el van nélkülünk. Szerintem alig várják, hogy húzzunk a redvásba, legalább nem kerülünk pénzbe az ottani adófizetőknek. Egy megfélemlített alattvalókkal teli ország határtalan profitot jelent majd az EU-s cégeknek. Itt nem kell majd betartaniuk semmilyen normát, virágozhat a gyerekfoglalkoztatás, éhbérért való güriztetés. Elég lesz a helyi maffiafőnökkel jóban lenni, ami még mindig olcsóbb, mint emberszámba venni az alkalmazottakat. Magyarországon a nép és nemzet mindig elvált egymástól. A nép mindig rabszolgát jelentett, a magukat nemzettel azonosítók pedig az idegen érdekeket (török,osztrák,német orosz) minden további nélkül kiszolgáló, saját népüket elnyomó uralkodóosztályt. A húszévnyi viszonylagos szabadság után ismét bejelentkezett a történelemből már jól ismert, az elnyomáshoz előjogokat követelő társaság. Addig ebből az országból nem lesz semmi, amíg a nép nem fogalmazza meg jogos követéseit egy polgári forradalom keretében.

room_101 2013.04.29. 15:42:23

@szellemkor:
Végre került egy kis időm rá, és megtaláltam:

gój-ajvék

Blogolvasó 2013.04.29. 15:48:09

Találó a blogcím. Tényleg mentális deficitje van ennek az embernek aki a blogot írja.

jo20000 2013.04.29. 15:49:01

Jó cikk. Lehetne éppen ugyanígy hiányolni a korrekt és markáns, kritikai baloldalt (elmúúút sok év), de a jelenlegi disznóságdömpinghez képest mégis az "orbánbirkáknak" van több, sokkal több, szégyellnivalójuk. Jobb oldali értelmiség?... ál(anti)kereszténység-cunami? - röhögjek vagy sírjak? www.youtube.com/watch?v=8kzxPrN5bag

nu pagagyí 2013.04.29. 15:50:11

@szellemkor: Bárcsak a BKV-t is eladtuk volna a karvalykülföldibuszüzemeltetőnek. Lehet, most romhalmaz helyett működő tömegközlekedés lenne. Én azt sem bánnám, ha magyar cég üzemeltetné, győzzön a jobb. Persze, ha a magyar "nagytőkés" csak az állam (adófizetők) csöcsén tud csüngeni, kerül minden versenyt, ahol megmutatkozna tökéletes alkalmatlansága, nem várhatunk megváltást.

consultoergosum (törölt) 2013.04.29. 16:00:03

Sajnos nincs pontos forrásmegjelölés hozzá, de szinte meg mernék esküdni rá, hogy amikor előkerül a téma, hogy "mi mennyibe fájunk az EU-nak", akkor tutira rávágják, hogy Mo. nettó befizető, amikor meg a saját sikereiket kell fényezni, akkor jön az, hogy hány száz milliárd pályázati forrást szereztünk, ami minden korábbi évnél több...

Most úgy őszintén... Ki az, aki még csodálkozik rajta, hogy hülyének van nézve? Ki az, aki nem hisz a kettős-mércében? Miért az a végső indok, hogy "azelmútnyócév..."? Ha meg nem lehet semmibe belekötni, akkor meg jön az, hogy Soros György és a többi zsidó tesz tönkre mindent.

Van még valami, amit nem magyaráz meg a fenti néhány gondolat? Minek beszélni ezekről a dolgokról? Ha valaki nem hülye, akkor látja hogy mi van; ha hülye, akkor meg úgysem érdekli.

Rosszabbul élünk mint 4 éve?

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.04.29. 16:09:58

@avocado_: mit kéne, hogy ez a macisajt magyarázzon, az ömlengéseteket? a bértollnokozásotokat? A vezrétörpézést, kedves vezetőzést? Vagy a többi hasonló fajsúlyú érvet?

Egyébként nyaloncok mindig voltak, vannak, s lesznek. Csak ugye pár éve még volt egy brutális balos média túlsúly. Sok felkészületetlen, tehetségtelen libsi újságíróval. Na de ez a világ megszűnt. Konyec.
Fáj nektek, ezt tudom jól. Dehát raz na wozie, raz pod wozem. Szokjátok!

genyamagyar 2013.04.29. 16:21:04

@greatwideopen: Tönkrebasszák az országot, és te ennek örülsz. Ez nagyon-nagyon szomorú....

dekol84 2013.04.29. 16:37:19

@room_101: "...az mennyit csökkent az ájtatosság mértékén fenit csevegés esetén."

A közvéleménykutatások szerint egy fikarcnyit sem. A sok agymosott birka, akkor is helyeslően fog bégetni, amikor egy-egy fityesz vezér az anyját teszi magáévá a nővére hátán. Ezekkel bármit meg lehet etetni, csak szopják, szopják és szopják gondolkodás nélkül. Végül pedig négyévente elmennek és bekurnak egy nagy ikszet ennek a csürhének! Ahogy egy bölcs kommentelő mondá vala, a verés is jobban esik ezeknek, ha a zorbán kezében van azostor! Pöcsök ezek mind!

komplikato 2013.04.29. 16:40:15

@greatwideopen: Végül is megérte váltani a hazudós, lopkodós, mutyizós balosokat a 70%-os média súlyukkal egy hazudós, lopkodós, mutyizós, államosítgató, még komcsibb 90%-os média súllyal rendelkező, visszamenőleges törvény alkotó, alkotmányt saját haverok bizniszéhez igazító kamu jobboldalra. :D

Ahogy a viccben van, csak a nagy kísérletezgetésbe a libák bele ne dögöljenek ...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.04.29. 16:44:13

@MACISAJT: Hol van csökkenő munkanélküliség, és gazdasági növekedés? Hol csökken az államadósság? Mivel harcolnak a korrupció ellen? Példákat mondjál és ne csak az MNO, Agyar Hírlap szerkesztőségi cikkeire hivatkozz, hanem tényekre.

komplikato 2013.04.29. 16:52:53

@greatwideopen: Nem magas labda, csak egy bizonyos .... khmmm, szinten az. :D
De külön megköszönöm, hogy nem tetted.

vajdasagi 2013.04.29. 17:04:09

@MACISAJT: Először részletesen ki akartam fejteni, hogy Ön mennyire nem ért a gazdasághoz, vagy ha igen, akkor valótlanságokat állít. De aztán rájöttem: Ön csak egy fizetett Fidesz-bérkommentelő. Tehát kár is az időmet erre fecsérelni.

Maradjunk annyiban: a gazdaságunk sokkal rosszabb passzban van, mint az EU átlagáé, és egyre romlani fog az elkövetkező néhány évben. És ez nem Németország gyenge teljesjtménye miatt lesz, hanem a Matolcsy-éra hibái lökik az országunkat a szakadékba. De ha Önt jól fizetik azért, amiket ide irkál, akkor csak hajrá.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.04.29. 17:13:35

@vajdasagi: ad 1) eddig is szakadékban voltunk (tudod, elmútnyolcév) s még nem sikerült belőle kimásznunk
ad 2)fél dél európa agonizál, most legutóbb Ciprus dőlt be, mi meg állunk mint a cövek. Magyarország jobban teljesít!

vajdasagi 2013.04.29. 17:14:18

@greatwideopen: Az van, hogy az ország gyorsított ütemű tönkretételét nézzük most végig. Ha Önt az boldoggá teszi, hogy ezt nem a "libsik/zsidók" teszik, hanem mélymagyarok, akkor csak gratulálni tudok a gusztusához.

Egyébként érte én, hogy a dolgok nem teljesen fekete/fehérek, és értem én, hogy a baloldal gyakran árulét el az ország érdekeit nyugati multikkal való mutyik során, de azt helyteleítve is azt kell mondjam, hogy a mostai kurzus még annál is károsabb lesz kicsiny hazánk számára. Csak Önök ezt nem látják még, vagy ami még rosszabb: nem akarják látni. Szerintem az idei gazdasági visszaesés el fogja érni a 2%-ot is. Csak még a mértékadó szakemberek nem merik ezt kimondani, mert félnek, hogy lehülyézik őket - de én csak laikus vagyok, és amúgy is anonim - én tehát megtehetem. -2%. És egyre több munkanélküli. És egyre több kivándorló. Önök sajnos a nagyobb kártevők - pedig a Gyurcsányok/Hagyóék sem voltak szívderítő látvány.

vajdasagi 2013.04.29. 17:23:37

@greatwideopen: Ön ezeket a magvas gondolatokat írta nekem:
"ad 1) eddig is szakadékban voltunk (tudod, elmútnyolcév) s még nem sikerült belőle kimásznunk
ad 2)fél dél európa agonizál, most legutóbb Ciprus dőlt be, mi meg állunk mint a cövek. Magyarország jobban teljesít! "

Ad 1: azért nem sikerült belőle kimászni, mert egyre mélyebbre zuhanunk belé - hát nem látja Ön??? Ahhoz, hogy kimásszunk, más irányba kéne másznunk.
Vagy: Ön szerint hány év kell, hogy kimásszunk? 1 vagy 2, vagy 3 az nem lehet, mert az már elmúlt. Még egy kell? Vagy még 50? Mondjuk 2063-ban már kifelé haladunk majd Ön szerint a gödörből, mert a vezéreink ezt igérik nekünk? Mintha 2012 lett volna az elrugaszkodás éve, nem? Hova rugaszkodtunk el? Azt elmondták Önnek, hogy erre mit válaszoljon?

Ad 2: Magyarország a birkák agymosásában teljesít jobban. Hát lehet okos embereket ennyire meghülyíteni lózungokkal? Vagy Ön esetelg nem is okos ember? Ön biztosan részt vett a békemenetben is, ahol jól "megaszondták" a kapitalistáknak. Azok meg biztos jól berezeltek Brüsszelben meg New Yorkban. Miben teljesítünk jobban: a dohány-mutyiban? Vagy a földbérlet-mutyiban? Vagy miben?

komplikato 2013.04.29. 17:23:48

@vajdasagi: Szerintem ironizált az úr, hiszen az éppen bedőlő vagy bedőlt mediterrán országok BEDŐLVE IS jobban teljesítenek mint mi kis hazánk fénykorában, nemhogy most. :)

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.04.29. 17:25:50

@vajdasagi: Hát nagy szrban vagyunk, az kétségtelen. Hosszú út vezetett el ide. Hogy a két garnitúra közül melyik volt rosszabb...majd az idő eldönti.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.04.29. 17:27:18

@vajdasagi: Dohánymutyiban mindenképp mi vagyunk a királyok!

valasz a KE-nek 2013.04.29. 17:36:38

Aha, tehát Hakapeszi Makinek seggnyalonc ujságírás, ha valaki nem az ő szája íze szerint értelmezi a valóságot.

milyen szép a Vértes, ó 2013.04.29. 17:46:50

@valasz a KE-nek:

Egyértelmű, hiszen ennyi a poszt, hogy 'nem úgy értelmezi a valóságot, ahogy én'.

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.04.29. 17:49:34

Még mindig a politika?? Én megértem, csábító dolog elmebrillírozni rajta. De vajon vezet valahová? És az tényleg arra van, amerre menni szeretnénk?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.29. 17:52:21

Az agymosásról nekem úgy teljes egészében a magyar sajtó jut eszembe: Népszava, Népszabadság, Magyar Narancs, Magyar Nemzet, Magyar Hírlap, Heti Válasz, Demokrata, Hely Théma, rádiók, tévék, stb.

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.04.29. 17:56:37

@greatwideopen: Jah. Csak arra kell vigyázni, hogy bármelyik garnitúra vet két csontot. Mielőtt rágni kezdenénk valamelyiket, érdemes elgondolkodni azon, tényleg AZT a két csontot rágnánk-e...

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.04.29. 17:57:32

@Távmunka blog: Mossák, mossák. Amíg van valaki, aki beáll egy mosásért, ők csinálják...

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.04.29. 17:58:41

@milyen szép a Vértes, ó: Nem, nyilván ezen senki sem lepődik meg, aki szokott gondolkodni.

magyar_newton 2013.04.29. 18:00:46

@MACISAJT: Azt mondod, a kormány remekül teltesít, mert 3 fő gazdasági mutatóban "történelmi" módon jó mutatókat volt képes hozni. Ehhez a három mutatóhoz (hiány, infláció, adósságráta) hadd fűzzek pár mondatot:

1. Alacsony hiány: Arra, hogy 2011-ben és 2012-ben sikerüljön 3%-alatt tartani a hiányt, ráment a magánnyugdíjpénztári vagyon. Enélkül 2011-ben "Gyurcsányi" hiányok álltak volna azokban a rubrikákban. És még így is, például a tavaly - egyébként ránézésre tényleg impressziív - 2.1%-os hiány annyival jobb, mondjuk a Bajnai kormány 2009-es 3.6%-ánál, amennyivel most az mnyp helyett az államnak fizetjük a nyugdíjat. Ergo egyik oldalról, Bajnaiéknak el se kellett volna venni az mnyp vagyont, csak a befizetéseket átmenetileg a költségvetésbe irányítani, és meglett volna 2009-ben a 2%-os hiány. A másik oldalról, ha Orbánél nem veszik el az mnyp vagyont, akkor a tavalyi 2.1% lett volna bőven 4% fölött...
2. Alacsony infláció: Recesszió van, beindítottak egy politikai kampányt (rezsicsökkentés), az olaj ára hónapok óta esik, itthon pedig stagnálnak a reálbérek, és nem nő a fogyasztás. Ugyan mi a rák indikálna akkor inflációt? Csoda, hogy nincs defláció...
3. Adósságállomány csökkentés: 2010 májusában 19.900 milliárdal vette át a Fidesz kormány az adósság-kasszát. 2013 márciusában a kasszába 21.600 milliárd adósság áll. Ez milyen koordináta rendszerben csökkenés? Kérlek ne gyere a forint/euro árfolyammal és az "annyi az nem is igazán annyi" szöveggel, mert ez handabanda. Az államadósságból kevesebb, mint 9 ezer milliárd deviza alapú. Még, ha a Bajnaiék idejének szintjén lenne az árfolyam (270 körül), akkor is max. 900 milliárddal lenne kevesebb az összeg (a 9 ezer milliárd 10%-a), ami 20.700 milliárdot jelentene. Még ez is 1.300 milliárddal több, mint 2010-ben. És akkor ott vagy a 3000 milliárd mnyp vagyon, aminek a fele automatikusan csökkentette a kiindulási 19.400 milliárdot. Ergó majdnem 3000 milliárdnyi valahol "felszívódott". Hova, mire? Növekedésre biztosan nem...

JumboJet 2013.04.29. 18:03:17

@szellemkor: Történetesen például a Fidesz által a franciáknak eladott pécsi vízmüvekre gondolsz, amit aztán nagy dérrel dúrral "visszafoglaltak", mondván, a rohadt franciák extraprofitja miatt drága a víz, ki velük. Na most a víz azóta egy fillérrel sem olcsóbb... A franciák extraprofitja úgy fest, a fiúknak sem jön rosszul. De, ja, legalább magyar zseb dagad.
Mellesleg, nem vagyok mindent-privatizálni-kell párti, söt az ésszerü protekcionizmusnak is híve vagyok, csak vedd észre, hogy a Fidesz körülbelül annyira veszi figyelembe a "nemzeti érdekeket", mint egy talicska sóder.
Nem tünik fel, hogy nem neked, nekem építik a zországot, hanem maguknak? (És nem az országot, hanem a hatalmat. Csak miközben magukat tömik degeszre, nemzetieskednek, magyarkodnak egy kicsit - és hát, mint Tenmagad példája is jól mutatja, szép sikerrel. :)
Rájöttem, hogy ebben az országban sokminden disznóságot meg lehet csinálni különösebb következmények nélkül.
De még sokkal több, söt MINDEN disznóságot is meg lehet, ha közben nyomod ezt a nemzeti-magyar-keresztény vagyok baromságot.
Pedig, szerintem magyarkodva, kereszténykedve lopnicsalnihazudni még nagyobb gáz, mint csak úgy lopnicsalnihazudni.
Ennyi az összes különbség.
A tényeket meg ugye hagyjuk? :)

magyar_newton 2013.04.29. 18:16:16

Hozzátenném mindehhez, hogy 2010 óta lett egy ÁFA emelés, lett egy nyugdíjjárulék-emelés, lett csekkadó, lett bankadó és más szektorális extra adók, nőtt az üzemanyag adó, és még lett további vagy 10-15 egyéb új adónem. Összességében ezek jóval több, mint 1000 milliárd plusz evételt hoznak. Eközben a gazdasági teljesítményünk kb. a 2009-2010-es szinten van. Mire megy el ez a plusz több, mint 1000 milliárd bevétel évente? Azt már megbeszéltük, hogy nem adósságcsökkentésre, és nem is az alacsony hiányra (amit a nyugdíjbefizetések átirányulása egymagában "magold"). Akkor mire?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.29. 18:23:52

A blogger egy szimpla MSZP seggnyaló, Gyurcsány csicska.

Szereti letagadni a tényeket.

Persze véletlenül se említ egy konkrétumot se, hogy miben hazudik az újság.

Tehetségtelen MSZP drodiok tömege meg rárepült az indexes takonyra.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.29. 18:26:10

@magyar_newton:

Az MSZP megduplázta a munkanélküliségi rátát.

Ehez a teljesítményhez képest mindenki egy gazdasági zseni az egész EU-ban.

A GDP arányos hiányt meg úgy növelték 54%-ról 81% fölé, hogy közben több ezer milliárdot elkótyavetyéltek, szétlopták, elprivatizálták az egész országot.

És te ezeknek a tehetségtelen elkúró majmoknak tapsolsz.

politikailagnemkorrekt 2013.04.29. 18:28:10

Gyenge cikk, csak fröcsög. szánalmas pont hu. Sajnos egyre jellemzőbb a zindexre ez a szellemi mélyrepülés, és hogy ennek biztosít teret.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.29. 18:30:14

@politikailagnemkorrekt:

Közeledik a kampány, így a blogketrec MSZP-s gazdija, indexes mezben bekeményített, és megdolgozik a pénzéért.

valasz a KE-nek 2013.04.29. 18:45:01

@magyar_newton:
A jövedelmet terhelő adók csökkentek, a fogyasztást terhelők nőttek. És ez így is van jól. Így legalább mindenki, nemcsak a látható jövedelemmel rendelkezők fizetnek adót.

komplikato 2013.04.29. 18:54:17

@valasz a KE-nek: Ez biztos vigasztalja azon milliókat akik így még kevesebből nem tudnak megélni. Nem az elvvel van a baj, a kivitelezéssel, de azzal nagyon. Meg ilyen apróságokkal sem kell foglalkozni, hogy az új adórendszer, a közmunka program kivitelezése és más összefüggő okokból a munkabérek és órabérek bő 20-30%-ot estek.

komplikato 2013.04.29. 18:56:17

@politikailagnemkorrekt: Ez nem az Index, ez egy blog. Nem kötelező olvasni, igaz az Indexet sem kötelező.

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Jó, hogy itt vagy. akarsz róla beszélni a jobbos kormány agitprop sajtó egyik fele miért esett a másik felének? Vagy hanyagoljuk a témát?

milyen szép a Vértes, ó 2013.04.29. 19:37:39

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

És akkor az idióta jött lihegve védeni a Vezért. Magyarul ugyan még mindig nem tud, dehát ez fideszeseknél kötelező elem... :))

TomT 2013.04.29. 20:26:41

A szerző túlbecsüli ezt a rövidgatyás fiút.
"Valós események összegereblyézéséből teljesen hazug és hamis következtetéseket levonni úgy, hogy az összefüggéseket nem látó olvasók nagy része korrektnek érezze a cikket, ilyet tényleg nem mindenki tud."
Dehogynem, nagyon sokan. Napi rutin ez ma már, online és offline egyaránt. Remek tanítómesterektől lehet tanulni, minden oldalról.

Felesleges próbálkozás egy ilyen ún. újságírót kiválasztani és felfújni a sztorit. Vagy a saját seggnyalnivalóját tudja így teljesíteni?

cukorrépa 2013.04.29. 21:16:30

Heti Válasz, Magyar Nemzet, Népszabadság, Magyar Narancs, Figyelő, Hír TV, ATV, Echo TV.

csak hogy a legismertebb, jócskán elfogult médiumokat említsük. ezért ócska a magyar sajtó, nem hajlandóak a saját oldalukat kritizálni, mindig csak az ellenoldalra acsarkodnak. ezzel ugyancsak fokozzák a sz*r közhangulatot, egymás ellen heccelik a népet.

nagy ostobaság!

Parajpuding 2013.04.29. 22:00:53

Úgy látom a cikk idevonzotta a sok iq bajnok orbán-szoponc birkacsicskát is. Ennek a sok prosztónak ez a poszt vörös posztó:) A kimosott agy már csak ilyen:)
Ez a rezsim nem békés és szabad választásokon fog oda kerülni ahová való.

von Putri 2013.04.29. 22:16:11

"csak egy hozzá hasonló populista barom böffent egy nagyot. "

Ezzel saját magadról is megírtad az értékelést. Jön a választás, megy ezerrel a pöcegödörpóló

Atörökk 2013.04.29. 22:43:36

Igazán profi, és cseppet sem elfogult szerzőre vall úgy kritizálni egy írást, hogy annak egyetlen sorát sem idézi meg forrásként.
Innentől ez az egész semmi egyéb egy szokásos, frusztrált mitugrász szájhabzásánál.

Airgüzü 2013.04.29. 23:22:39

@Torghelle AIR Sándor: keveset költ a kormányzat?... Ezt nem gondolod komolyan! Sorra fründolják a felesleges dolgokat, mint a paszományos őrezred, parttalan levelezgetés a lakossággal, hirdetések, reklámok, tanácsadók, a közigazgatási hivatalok, a járások stb. Ezekhez a stallumokhoz megint titkárnő, komputer, iroda, bútor, telefon, luxuskocsi stb. jár. Szóval, nagyon sokat, s főleg feleslegesen költenek!

magyar_newton 2013.04.29. 23:29:42

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Nagyon félreértettél GYEMKA. Nam tapsolok Gyurcsányéknak. Egyszerűen csak Orbánéknak sem tapsolok a semmiért.

magyar_newton 2013.04.29. 23:47:34

@valasz a KE-nek: A polkorrektség kedvéért tegyük hozzá, hogy egy adó csökkent (egykulcsos). Amivel kb. a bérből élők 10%-a járt baromi jól, a többi vagy sehogy, vagy inkább rosszul. Mint a végtörlesztéssel, vagy most a rezsicsökkentéssel.

De kár is elkezdeni összeadni, hogy ki mennyit bukott ezen és ki mennyit nyert azon, mert nem fog jól kijönni a dologból a mostani kormány. Csak egy tételt mondok: 2010-hez képest 150 forinttal drágább most a benzin. Ebből legalább 90 forint adó. Egy átlag család tankol havonta kétszer, mondjuk 100 litert. Csak ez a tétel 9000. Szerinted, ha a rezsicsökkentéses aláírás-íven az a kérdés is szerepelne, hogy vajon inkább a benzin plusz adóját engedje-e el a kormány, vagy rezsit csökkentsen, akkor ki melyik rubrikába ikszelne? :)

milyen szép a Vértes, ó 2013.04.30. 02:38:29

@magyar_newton:

Hozzászokhattál volna már, ha kritizálni merészeled Hazánk Atyját, akkor maszopos és gyurcsányista vagy. Értelemszerűen egyszerre, kár lenne az évekig magolt baromságokról lemondani csak azért, mert Gyurcsány és az MSzP nincsenek túl jó viszonyban. (Meg amennyi agya ennek a szerencsétlennek van, nem is nagyon menne neki az ennyire bonyolult új információk rögzítése... :) )

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.04.30. 18:43:39

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

58,414-szer kérdeztem ezt meg, és most újra megkérdezem: az, hogy a Gyurcsány elkúrta, mégis miben menti fel az elkúrás alól ezt a kormány?
süti beállítások módosítása