Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.07.28.

Döglött Sólyom is tud repülni, ha magyar

Hakapeszi Miki

Ritka a cinizmusmentes mondat e blogon, de most komolyan és őszintén gratulálunk Vágó Józsefnek és társainak azért, hogy létre bírnak hozni egy új magyar légitársaságot. Bement a forgóajtón a világ összes faszfej légiipari szakértője, mögöttük surrant Vágó és vajon ki jött ki elsőnek? Hát persze, hogy a mi emberünk. Csak egy igaz magyarnak sikerülhet az, hogy pénzt szervál valami olyasmire, ami teljesen irreálisnak tűnik, így aztán süvegeljük meg érte.

Néhány részlet a héten kiderült a Sólyom terveiről, de a lényegről sajnos semmi. Pontosan ki adja a pénzt és mennyit? Erről lószart se tudunk. Jön hat B-735-ös már idén, sirályság, de mik a finanszírozói elvárások? Maximum mennyit tesznek a kiváló unortodox üzleti tervbe? Hol a határ, ahol azt mondják, nem öntünk bele több pénzt?

Lesznek kis, regionális forgalomra való gépek és nagy szélestörzsűek is, hosszú távra. A kicsik majd nyilván a Balkánra kolbászolnak, hoznak átszállókat a nagyokra, s ha tényleg a Malév költségeinek kevesebb mint felén működnek, ez akár nyereséges is lehet. Ha meg tudják tölteni a gépeket drága jegyet váltó utasokkal. De ki a fasz fog a hosszú távú járatokon repülni és hova? Kínába volt már közvetlen járat, akkor állt le, amikor a Malév, mert onnantól nem lehetett átszállni Európa felé. Nyilván azt gondolják Sólyomék, hogy majd most cégen belül lesz átszállás. Csakhogy a fontos európai városokba ott a közvetlen járat, átszállásos megoldásokkal pedig aligha lehet versenyezni a nagy európai légitársasági csoportokkal, Lufthansával, Air France/KLM-mel és British/Iberiával.

Lesznek nyilván közel-keleti útvonalak is, de minek? Dubait megkapta a Wizz, ki az a barom, aki többszörös árat fizet a Sólyomra? Aki meg az Öböl térségéből Európába repül, kurvára nem Ferihegyen fog átszállni, ott van az összes luxusszolgáltatást kínáló, olajpénzekből finanszírozott légitársaság az Emirates-től a Qatarig. 

Európán belül a fapadosokkal kár meccselni, a nagyok is sorra dobják be a törölközőt, tiszta sor. De tök mindegy, a lényeg, hogy tényleg senki nem látja az üzleti racionalitást az egészben, de ha az ismeretlen sejknek tényleg erre van pénze, örüljünk. Munkahelyek teremtődnek, tán még valamennyi adóbevétel is keletkezik. Hülyének lenni alapvető emberi jog, vagyonokat bukni sem tilos.

A kérdés már csak az, hogy elhiggyük-e, hogy a magyar államnak valóban nincs semmi köze se az egészhez.Igen furcsa, hogy a finanszírozó nem vállalja fel kilétét. A Wizz indulásakor lehetett tudni, hogy az alapító magyarok beletették a saját pénzüket, de egy nagy amerikai légibefektetésekre szakosodott alap, az Indigo Partners volt az, mely fantáziát látott az üzleti tervben és adta a zsét. Az első télen majdnem elfogyott a della, de a jenkik végül küldtek újabb csekket, most meg már kaszálhatnak, a londoni bankok sorban állnak, hogy tőzsdére vihessék a céget.

Ehhez képest az infó a titokzatos finanszírozóról kevés, mint apácazárdában a fitymacsattogás. Aki jegyet vesz a Sólyomra, majd imádkozhat, hogy a sejknek tartósan jó kedve legyen és még aznap is öntse a pénzt a cégbe, amikor az utas elindul a reptérre. Az eddigiek alapján ennek a Sólyomnak minden nap az életből nagy ajándék lesz.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

260 komment

Címkék: wizz air Malév Sólyom

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr655426801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b2esbombázó 2013.07.28. 23:11:20

@B2Spirit: Köszönöm szépen, amennyiben 24ezer repült órám után az alapvető hiányosságaimra szeretné felhívni a figyelmemet. Ön mindig a könnyebb utat választja, mivel ha hiányosságokkal repülnék, akkor tetszik tudni a pilóta közmondást? Ön is pilóta????

Jofiu 2013.07.28. 23:21:40

@zobod: Megnéztem a vele készült interjút, amit mondott és elárulhatott az tényleg lehet, hogy valami olyan rések, optimalizálások kombinációját takarja amiből még lehet is valami. Nem tűnt komolytalan embernek.
Hát sikerüljön.
Ha mást nem annyit megpróbálhatok majd hozzájárulni magam is, hogy elmegyek velük is Ázsiába télen, mint ahogy a Malév egy charter 737esevel tettem anno. : ) Feltételezem lesz ilyen, főleg a közel keleti kapcsolattal.

b2esbombázó 2013.07.28. 23:23:05

Tudomásom szerint a Sólyom magasan száll fenn az égen, gyönyörű légiutaskísérőkkel. De: nem tudja valaki, hogy pontos időben kezdik e a jegyárúsítást? Beneveznék egy próbarepülésre... Hátha tudnék segíteni a tapasztalataimmal. @B2Spirit, én újra megkérdezem, ön pilóta vagy csak mindenhez ért?

b2esbombázó 2013.07.28. 23:31:58

@B2Spirit: Vétel spirit? Vétel spirit? Itt BOB kapitány, kérem, a tartózkodási pontjáról üleptájékát megemelni és figyelmét az ön előtt sipító monitorra szegezni! Milyen pilóta az, aki alszik?

nincs1itt 2013.07.28. 23:43:04

@Kuruc ezredes: Szívesen olvasnám az a 20 durva jó intézkedést, amitől a haza fényre derült.
De maradjunk annyiban, jelenleg az a helyzet, hogy a fiatalok fele NEM akar Magyarországon dolgozni. Akinek értékelhető szaktudása van, az már külföldön dolgozik. Nem, nem, köszönöm nem kérem, hogy ez nem igaz, mert ha egy hétfő reggelen elballagsz az osztrák határra, akkor láthatod, hogy Bécsig több a magyar rendszám, mint az osztrák.
De engedd meg, hogy megkérdezzem, Neked mennyi a nettó béred, havonta?? Mennyibe kerül egy liter benzin?

kvp 2013.07.28. 23:46:41

Lehet, hogy az egesz tarsasag vicc, de ahogy elnezem senki nem szamolt utanna. Egy 20 eves life expired (selejtezett) boeing 737-500-as kb. 2 millio dollarba kerul. (ocskavas ar) Egy ilyen gep idealis esetben 90 es 75% kozotti rendelkezesre allassal rendelkezik. (tehat atlag minden 4 tervezett utbol egyszer fekve marad) Ha a flotta 4 gepbol all, akkor 2 tartalek kell. 2 millio usd az kb. 450 millio forint. A 6 gep az 12 millio dollar, azaz 2.7 milliard forint. Ezek 4 gepnyi repulesi idot tudnak teljesiteni, azaz maxra pakolva es 30 ezer forintos repjegy arral a gepek ara 433 ut alatt jon be. Mivel van jarulekos koltseg, ezert szamolhatunk 1000 uttal. A 4 honap kb. ugy jon ki, hogy 4 gep napi 2 utat megy (1 oda, 1 vissza). Ez alatt az ido alatt kb. 200 kisebb meghibasodas varhato es statisztikailag valamivel kevesebb mint 1 katasztrofa. Teljesen korrekt az uzleti terv es ha tenyleg nem esik le egyik gep sem, akkor akar mukodhet is. Persze a szemelyzet sem fog tobbet keresni mint egy atlag tavolsagi buszsofor, de napi 2 ora munkaert nem is igen lehet tobbet. A berkoltseg egyebkent kezdetben kb. 12 pilotat es ugyanennyi utaskiserot jelent, tehat alulrol 0. Tovabbi elony, hogy mivel ezeket a gepeket mar joreszt szetvagjak, ezert van hozzajuk olcso alkatresz, szinte anyagarban.

Egyebkent a mav-ot sem szolta le senki, amikor ocskavas arban megvette a keletnemet halberstadt-i vagonokat. Aztan azota is csak ket majdnem katasztrofa volt kerektoreses siklas miatt es talan 3-4 utas esett ki a hibas ajtok miatt. Ez jo arany, jobb mint amennyire szamitottak a jarmuvek allapotat ismerve. De a gysev-tol berelt schileren-ek miatt sem panaszkodik senki, pedig azokat is 1965-ben gyartottak, mint a bhv-kat. A solyom is valami hasonlo szamitast vegezhetett mint a fenti, tehat minimalis penzbol, minimalis felszerelessel maximalizalni a bevetelt. Kerdes, hogy honnan szereztek 12 millio dollart a 6 gepre, ez iszonyat sok penz... (egy uj airbus 400 millio)

b2esbombázó 2013.07.28. 23:50:45

@nincs_itt: Itt vagy vagy nem vagy? Drága itt-ott- vagy légyott? Na mindegy, a lényeg a következő, kéremszépen, én mint becsületes ember, nem tudom, mennyi a havi bérem, de nem is érdekel, mert a lekötött devizám kamataiból élek, az üzemagyanyag árak szerintem nem olyan magasak, de azt sem tudom pontosan, mert a cég fizeti, így kiesik a látó és érdeklődési körömből. Én itt akarok dolgozni továbbra is, a politika mindig kifizetődő, amennyiben gondolod, gyűjts szavazatokat, színészkedj, és megígérem, hogy te sem fogsz utána gondolkodni a havi bérről és az üzemanyagárról. Szívből sajnálom , hogy egyébként becsületes emberként nem tudtam segíteni neked....

Punxsutawney Mormota 2013.07.28. 23:54:42

@high up!: Azt gyanítom, hogy nem kerozinnal fognak menni a gépek, hanem

a) közmunkások fogják biztosítani a tolóerőt,
b) Széles Gábor végtelenül olcsó, nullponti energiát felhasználó gépét fogják beépíteni a turbinákba.

Az így megspórolt kerozin-költség már biztosítani fogja, hogy 4 hónap alatt nyereségesek legyenek.

De, hogy kicsit komolyabban megfogalmazzam a kételyeimet:

Nem hiába gondolják sokan, hogy itt valami büdös nagy mutyi van a háttérben, amelyet adóforintokkal próbálnak szárba szökkenteni. Ha én nyitnék egy pékségét, amit ország-világ előtt úgy aposztrofálnék, mint "Magyar nemzeti pékség" nos, szerinted mennyi idő alatt kapnak néhány rosszkedvű látogatót valamelyik kormányhivataltól, akik tőszavakban magyaráznák el, hogy miért helytelen és illetlen dolog, amit művelek?

Nem vagyok repülésügyi szakember, viszont sokat repülök és egy kicsit ismerem az arab emberek logikáját. Annak még volna némi értelme, hogy egy ománi üzletember légitársaságot gründol, hogy mondjuk Muscatot hubként használva hordják fel az utasokat az Oman Air járataira. Végül is csak a Qatar Airways van itt, ami Dohába hordja a népet, a ribik járhatnak Dubaiba a Wizzair-rel, egy ománi járat még beleférne a képbe. De könyörgöm, egyelőre szó nincs Közel-Keletről, hanem 22 európai városba repül(né)nek. Ki a frászt akarnak ezzel etetni?

Nzoltan 2013.07.28. 23:59:18

Azért sokan többet látnak bele a dologba mint amennyi valójában van.

abissum 2013.07.29. 00:01:04

"Nem kértünk segítséget az államtól, nem mutattuk meg nekik az üzleti tervet, nem akartuk, hogy lenyúlják az ötletünket - ezt Vágó József mondta az ATV Egyenes Beszéd című műsorában a Sólyom Hungarian Airways-ről, ami hamarosan megkezdi működését.", tessék mondani, ez egy komoly ember? Komolyan vehető egy olyan ember Orbánisztánban, aki a fentieket kiejti a száján? Hova tovább ott tartunk, hogy az eszement felcsúti törpe mondja meg, hogy ki legyen a bivalybasznádi általános iskola portása? Komolyan vehető egy légiszállítási cég élén az az ember, aki egész életében a repülés biztonságával foglalkozott? Olvasom itt, hogy egyesek komoly szakembernek tartják? Mire, egy cég vezetésére?
Aki ilyen hülyeséget tud mondani, az talán főportásnak alkalmas! xD

Nzoltan 2013.07.29. 00:05:03

@abissum: Mi ezen olyan bonyolult? Az üzleti tervet soha nem adjuk ki olyan kezébe, akinek van potenciálja lenyúlni azokat. Legyen az állam, vagy magáncég. Egy cégvezetőnek nem kell érteni, csak a cég vezetéséhez. Szakmai feladatokra ott vannak a szakemberek.

Nzoltan 2013.07.29. 00:07:52

Amúgy vannak olyan városok, ahova Budapestrőlnehéz eljutni.

Ott van pl: Koppenhága. Fapadossal, vagy olcsó nem fapadossal csak Malmön át lehet repülni. Aki repült oda, az a MALÉV, a fapadosokhoz hasonló áron. Most ilyen nincs. Viszont a svédek repülnek két-háromszoros áron.

Nzoltan 2013.07.29. 00:08:56

@zobod: Ezzel sajnos egyet kell hogy értsek.

Nzoltan 2013.07.29. 00:12:27

@Kerek négyszög: Itt éppen a szoclibek hasaltatták el a céget. Oszkó egy egész cikksorozaton át mosdatta a mosdathatatlant. Még a fácsén is reklámozta magát(WIZZ).

Végül is a wizzair-nek nem sikerült megszereznie a néhai MALÉV piacát, az utasok nagyobbik része más társaságokhoz pártolt.

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2013.07.29. 00:12:48

@nincs_itt:
Igen, már gyakorlatilag nem is él itt senki, csak simicskás oligarchák meg fideszes panelbirkák. Ausztria lényegében már magyar. Hogyne, hogyne.

"De engedd meg, hogy megkérdezzem, Neked mennyi a nettó béred, havonta??"

Engedd meg, hogy ez maradjon az én titkom. Nem szeretem ezt a személyeskedő vitakultúrát, mert a világ kissé több összetevőből áll, mint a te meg az én kis életem. Ha ez megnyugtat, neked az se tetszene, ha magasabb, meg az se, ha alacsonyabb lenne az MSZP-korszakos fizetésemnél.

"Mennyibe kerül egy liter benzin?"

Fogalmam sincs, a másik dolog, amit a cigi mellett gyűlölök, az a városi autózás. Remélem a Fidesz következő monopóliuma a Nemzeti Benzinkúthálózat lesz.

Jofiu 2013.07.29. 01:05:27

@Nzoltan: Nem jellemző. Fapadosnál drágábban, jótól pofátlanig terjedő árban repült a Malév, a SAS-sal összehasonlíthatóan Kopenhágába. Egy időben az azóta megszűnt Sterling is szóba jött olszón. Malmö csak azóta van, hogy Wizzair van, nagyon alacsony áron. Kopenhágába ma a Norwegian félfapadosan olcsó/közepes árban, időszakosan a SAS, közepes vagy drága árban megy.
Amíg volt Malév addig a rugalmatlanságuk miatt túl sokszor kellett SAS-t, Sterlinget vagy egy idő után Norwegiant igénybe venni. Igaz a Malévnak jó indulási időpontjai voltak 24/7, de mivel klasszikus árképzése volt az egyirányú utakra (aranyár), bűntetve azt, a versenytársakkal ellentétben (még a SAS is hajlandó volt értelmes árat adni egy irányba), ezért az esetek nem kis részében vesztettek más társaságokkal szemben időpont, telítettség, vagy optimalizálás miatt (kombinálva két társaságot vagy várost).
Nem igazán hiányzott a Malév kiesése, az a helyzet. Az egyedüli nehézség az, hogy manapság rosszabbak az indulási időpontok, ez alkalmazkodást igényel, de megoldható.

nincs1itt 2013.07.29. 01:13:07

@b2esbombázó: Figyelj, nem vagyok ott. De látom hazudozásban nem vagy jobb mint a gazdáid, kicsi blöki...
Mert, ha lekötött "devizádból élsz", akkor milyen cég fizeti a benzined, amelyik fizetést nem ad??? Te kis füllentős!
Kevered a szezont a fazonnal, ha politikus vagy, akkor értem, hogy miért hazudsz, ha meg becsületes emberként dolgozol, akkor nem értem, hogy miért a lekötött devizád kamataiból élsz?
Szóval, kicsi fidióta, ez sem jött be!

nincs1itt 2013.07.29. 01:19:32

@Kuruc ezredes: Érdekes, hogy azonnal ezt látod, én csak sok-sok magyar rendszámú autót, amelyekben emberek, hétfő reggel, távolodtak a magyar határtól...
Maradjon, nem is igazán vártam, hogy számokat leírj, esetleg gondolkodásra akartalak késztetni, de látom, ez nem az erősséged...
Jó, akkor gyűlölj, amit csak akarsz.
Leírom ide is, hogy miként gondolkodnak rólatok "magyarokról": "Cigány stílus, tolvaj tempó, maffia módszerek." Még annyit, hogy nem kell megsértődni, csak magadba nézni: "...a másik dolog, amit a cigi mellett gyűlölök..."
Esetleg keress még olyasmit, amit gyűlölhetsz, jót tesz!
Szánalmas ország, szánalmas vezetőkkel és még szánalmasabb "szavazókkal" akiket meg lehet venni, 2,5 euró/hó rezsi csökkentéssel... Jó rabszolgának lenni?

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2013.07.29. 02:33:01

@nincs_itt:

"Érdekes, hogy azonnal ezt látod, én csak sok-sok magyar rendszámú autót, amelyekben emberek, hétfő reggel, távolodtak a magyar határtól..."

Nem gondoltál rá, hogy esetleg elhelyezkedhetnél az Indexnél? Jó a fizetés, és Miklósi Gabi távolból felsíró cigánygyermekeinél is élőbb tájképet festettél le most. Mocskos demagóg Fidesz!!!

"Maradjon, nem is igazán vártam, hogy számokat leírj, esetleg gondolkodásra akartalak késztetni, de látom, ez nem az erősséged..."

Az én egyéni keresetem ne legyen érv, mondom, ne személyeskedjünk! Másrészt úgyse lenne jó neked egyik se, vagy kiokoskodnád, hogy megvett a Fidesz, vagy kiokoskodnád, hogy birka vagyok, mert rosszul járok alattuk anyagilag.

"Jó, akkor gyűlölj, amit csak akarsz."

Bocs amiért gyűlölök egy mérgező és undorító anyagot.

"Leírom ide is, hogy miként gondolkodnak rólatok "magyarokról":"

Vedd csak ki az idézőjeled, nem kell az oda.

"Cigány stílus, tolvaj tempó, maffia módszerek." Még annyit, hogy nem kell megsértődni, csak magadba nézni:"

Eszembe sincs, egyrészt jó dolog látni, hogy ennyi kritikát bírtok összekaparni a Fideszre, másrészt úgyse fogok visszazsidózni, harmadrészt meg tök mindegy, a lényeg a jövő áprilisi választás, amin nagyobbat fogtok szopni, mint 3 éve.

"Szánalmas ország, szánalmas vezetőkkel és még szánalmasabb "szavazókkal" akiket meg lehet venni, 2,5 euró/hó rezsi csökkentéssel... Jó rabszolgának lenni?"

Engem a pénz helyett sokkal jobban megvett azzal a Fidesz, hogy dacolni merészel a kis kikezdhetetlennek hitt észak-atlanti hatalmi tömbötökkel, ráadásul még jól is csinálja a rohadék.

Csak azt az egyet nem értem, hogy ha már tényleg minden gondolkodó lény kitántorgott és tényleg ennyire szar itt, akkor ti miért cseteltek még mindig magyarul, láthatóan itthonról. Ti miért nem mentek utánunk? Hm? Gerendás Péter is olyan szépen megindult szóban, aztán valahogy semmi nem lett belőle, pedig tényleg vannak pozitív példák, lehetne követni Dániel Petit esetleg.

nincs1itt 2013.07.29. 02:44:57

@Kuruc ezredes: Istenem, Istenem, az gondozók miért ilyen hanyagok??
Egyetlen szóval sem említettem a fideszt...
"Láthatóan itthonról", a mindenit te ezt látod?? Tényleg nem vagy akárki...
Pont nem érdekel a számszerű fizetésed, de látom nem akarod érteni, hogy mire akartam kilyukadni...
1994 volt az utolsó alkalom, hogy véleményt nyilvánítottam, azaz leadtam a szavazatomat. Nem kell mondanom miért, ha igen, akkor csak neked: 5 évvel a "rendszerváltás" után, a hozzád hasonlóan gondolkodó "nép" 2/3-ot adott a volt MSzMP-nek. Itt elmúlt minden illúzióm, a "magyarokkal" kapcsolatban. Most meg pár euróval veszik meg a hozzád hasonlókat.
Dacol, írod, azt felfogtad-e, hogy kinek a farkával veri a csalánt, "dacolás" közben??
Ahogy látom, már tényleg csak azok maradnak, akik képtelenek felismerni a valódi helyzetüket, nem látnak túl a kicsinyes gyűlölködésükön, legyen annak tárgya a cigaretta, igaz a Trafik-bulitól nem lesz kevesebb a dohányos, de legalább páran jól megszedik magukat.
á, hagyjuk, te majd örülsz(esetleg nem) 2014-ben, én meg élek európai színvonalon...
Ja és most megnéztem az IP címemet, nem ottani... bocs

Kék az ég 2013.07.29. 04:47:15

@zobod: Te nagy okos, itt emberek ÉLETÉRŐL VAN SZÓ, nem holmi fagyizóról, ahol mit számít ha tönkremegy es majd költségcsökkentés címén felhígítja a fagyit, vagy a múlthetit adja el!

Itt stabil műszaki háttér kell ami nagyon is sokba kerül! Itt nem lehet trafik trükközni!

fehérfarkas 2013.07.29. 04:48:56

@Punxsutawney Mormota:

Pont ez a lényeg az arab befektető számára, hogy papíron magyar légitársaságként az EU-n belüli repülési jogokkal rendelkezik, vagys szabadon üzemeltethet pl. Amszterdam-Frankfurt, vagy Párizs-London járatokat. Vagy ez a Sólyom a piros-fehér-zöld trikolorral, meg Álmos vezér és társai elnevezésű repülőivel valójában nem nemzeti és magyar légitársaság, hanem egy trójai faló.
Persze engem mint utast az érdekel, hogy milyen árért milyen szolgáltatást kapok.
És mint magyar adófizetőként pedig az, hogy az adópénzeim ne menjenek el értelmetlen dolgokra - de itt ebben úgy néz ki, hogy nem lesz magyar adópénz (meg azért a légitársaságot gründoló arab befektetőknek nagyobb a vagyona, mint Magyarország teljes GDP-je - és számos arab légitársaságot gründoltak már az elmúlt 2 évtizedben, csak azok egyike sem rendelkezik az európai városok közti járatok üzemeltetésével).
Magyarként pedig, ha bejön az üzleti terv, és mihozzánk magyarokhoz kapcsolja a világ, akkor büszke lehetek rá (az, hogy a finanszírózó arab ebből a szempontból másodrendű kérdés, ugyanis ma már rengeteg mindenben van arab tulajdonhányad, még az USA és az egész nyugati kapitalista világ szimbólumának számító Coca Colban is).

Kék az ég 2013.07.29. 04:49:40

@ " de a lényegről sajnos semmi. Pontosan ki adja a pénzt és mennyit? Erről lószart se tudunk"

Szerinted az EU nem fogja nézni a TILTOTT ÁLLAMI TÁMOGATÁST, ha az EU legnagyobb államainak (pl. Franciak) se engedi?

Különösen a feltűnő nemzeti színek/jelképek egy magán cégen..

pattaya 2013.07.29. 05:39:34

Hogyan csinaljunk sok penzt egy ujonnan alapitott premium legitarsasagbol?

Na hogyan?

1.szakasz

Megalakitjuk, irodakat berlunk - huha, ezek tenyleg komolyan gondoljak - , lizingelunk olyan muszaki-technikai szinvonalu gepeket amiket senki nem tud profitabilisan mukodtetni, nyilvan ennek megfelelo lizigdijert.Sejtetunk egy sohasem latott uzleti tervet.
(talan) Kicsi kormanyzati hatszellel gyorsan megkapjuk az engedelyeket. Megiscsak nemzeti erdek..

2. szakasz
Elkezdjuk a jegyarusitast. A gepek elkezdenek ropkodni, igen kis toltottseggel.Kinek kellenenek otvar, lejart gepek, point to point, stb.
csinalunk olyan jegyarrendszert, hogy ha joelore megveszed nagyon olcso lesz a premium jegyed.
Na de ez az arbevetel draga kincs ,nem futja belole minden kozteher befizetesere, minden repteri dij befizetesere, kerozin stb.
De fizetunk az arab baratainknak jo kamatot, milliardokat a csodas uzleti tervert.

3.szakasz
Ennyi eleg volt a dicsosegbol, visszafizettunk mar az uzlettarsainknak nehany milliardot,van meg a kovetkezo honapokra 200 ezer eladott jegyunk 10 milliard befolyt ft, sok sok tartozasunk mindenfele,amit meg lehet, kreativan nullaig mindent kiveszunk.

4. Hoppa, nem engedik felszallni a gepeket mert repteri dij ,kerozin stb hibadzik.

HAT IGY JARTUNK...

Ne mondd hogy eletkeptelen az uzleti modell!

M_R 2013.07.29. 05:40:16

@B2Spirit:

"én ugyan nem találtam meg a gépek gyári számát a neten, de ezek szerint neked sikerült, így ezek hiányában nem tudom, hogy az általad közölt adatok valósak-e, de nekem egy VIP gépnek kicsit soknak tünik az 50 Ezer ciklus...

gugli és megleled

Nem BBJ-nek készültek eredetileg, normál 735 volt mind, volt ami amerikai légitársaságnál repült sokáig, bolt ami SAS-nál, egy még román lajstromban is megfordult.

A repült óra/ciklus hányadosból látszik hogy alapvetően rövid távokat repültek (1 óra alatti) - aztán amikor menetrendben már nem volt gazdaságos az üzemeltetésük, akkor vagy mentek a bontóba - vagy mint ezek megvette őket egy olyan lízingcég, ami átalakította őket VIP konfigba. Mivel egy VIP gép azét nem repül naponta kétszer (jelen esetben a lízingcég tulajból kiindulva a Forma-1 re vitte a kőgazdag rajongókat). Többségük kb. 2 éve lekonzervát állapotban volt (pl. a hajtóművek ledugózva, hidraulika, keró leeresztve, stb.)

Az tény hogy a lízingcég adatai alapján mindegyiken meg lett csinálva a D-check 2010-ben, aztán várták sorsukat hogy jön valami madár aki bérbe veszi őket.

M_R 2013.07.29. 05:49:27

@pattaya:
"4. Hoppa, nem engedik felszallni a gepeket mert repteri dij ,kerozin stb hibadzik.

HAT IGY JARTUNK..."

Mindezt úgy hogy közben egy 3 millió HUF alaptőkéjű Kft. vagy - tehát 3 milláig lehet rajtad végrehajtani oszt' jónapot!

Nzoltan 2013.07.29. 06:46:45

@M_R: Ma már sokminden nem úgy mūködik mint öt évvel ezelõtt. Sok cég örül a forgalomnövekedésnek még úgy is, ha kockázattal jár.

pattaya 2013.07.29. 06:58:00

@M_R: oszt' jónapot!

Te sejtesz valamit,:)

pattaya 2013.07.29. 07:04:31

@M_ oszt' jónapot!R:

Te tudsz valamit?

nu pagagyí 2013.07.29. 07:17:01

Már készül a reptér kizárólagos használatáról szóló koncessziós terv Vágó József laptopján. A pályázatban előnyben részesülnek a minimális kezdőtőkével rendelkező, frissen alakult vállalkozások. A pontozásban a szubjektív szempontok dominálnak, úgymint "üzleti terv". A pályázónak nem kell repülési múlttal rendelkeznie, sőt géppel sem.

Bolsi Buster 2013.07.29. 07:18:45

@M_R: Tök jó hogy a magyar nem csak a focihoz ért, meg a politikához, hanem a légitársaság gründoláshoz is. Nem is értem neked miért nincs egy.

Azt minden hülye megmagyarázza, mi miért nem fog müködni, és meg is teszi.

Amúgy közöd?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.07.29. 07:26:27

@Fejesrob:
"Érdekes, amikor pld. a Lidl bejött az országba egyik sem volt kritikus.
Itt egy magyar próbálkozás külföldi tőkével, már mindegyik nyomná a sárba.
Aztán persze sír, hogy ebben a kibaszott országban nem lehet vállalkozni. "
Ennyit sikerült felfogni az egészből? Ez nem sok.
Az alapprobléma, hogy ez az üzletág tele van. A már meglévők is az életben maradásért küzdenek. Erre jön egy N+1. légitársaság.
Ez kb. annyira látszik értelmes üzletnek, mint éttermet nyitni a Moszkva téren.

úgyiselfelejtem 2013.07.29. 07:27:26

Most volt a tv2-n a vezérigazgató. Elmondta, hogy a sólyom név azért lett, mert a légitársaság a magyar gazdaság szárnyalását jelképezi, az ősi magyar értékeket, stb. A befektetők: Egyesült Arab Emirátusokból. 50 gépre elegendő pénzzel.

Még jó, hogy magyar...

nu pagagyí 2013.07.29. 07:27:37

@Puskát kellett volna hozni: Szerintem gyanakodnak az emberek, hogy közpénzből lesz kistafírozva a cég. Sajnos a Malévba már nem lehetett a ronda EU miatt betenni az adóforintokat, új pénznyelőt kellett létrehozni. Még nem tudjuk, hogy repülni is fog-e majd Álmos vezér, de könnyen előfordulhat, hogy nekünk, egyszerű adófizetőknek, sokba fog kerülni a szárnypróbálgatása.

Larry Silverstein 2013.07.29. 07:32:01

@nu pagagyí: Az emberek nem gyanakodnak. Pár ballib hülyegyerek elszórja az ostobaságait (poszter) hogy kapjon 10 perc figyelmet. Ugyanezek 23 millió románoztak, elmennekabankokoztak, államcsődöztek, lekapcsoljákavillanyoztak. A kutya sem figyel már oda.

Egyik magáncég sem köti a titkait dilettánsok orrára, már egy egész apró sem. Ezen csak idióták csodálkoznak.

nu pagagyí 2013.07.29. 07:32:43

@úgyiselfelejtem: A Közgép tulajdonosa is egy svájci offshore cégen keresztül fekteti be a magyar költségvetésből származó pénzt, újabb költségvetési pénzek megszerzésére. Kíváncsi lennék tudnak-e arabul az arab befektetők?

nu pagagyí 2013.07.29. 07:34:10

@Larry Silverstein: Legyen igazad, hogy valóban saját pénzét kockáztatja néhány arab milliárdos. De azért én, hadd gyanakodjak.

Larry Silverstein 2013.07.29. 07:37:07

@nu pagagyí: Nem látok benne semmi logikát hogy az állam kiszáll a Malévből hogy 1 év múlva új, hasonló profilú céget dotáljon.

nu pagagyí 2013.07.29. 07:54:18

@Larry Silverstein: Ez már "magáncég" lesz. Drága útjaira kizárólag közpénzből lesz kereslet. Az extraprofit pedig kiszivattyúzható az 1001 éjszaka rejtélyes világában rejtőzködő, ősmagyarul beszélő magántulajdonosokon keresztül.

emigráns 2013.07.29. 07:57:50

@b2esbombázó: Meg nem kérdőjelezve az Ön hozzáértését -nyilván hosszú éveket töltött el az iparágban-, csak jelzem, hogy az idézett link nem működik. Egyéb helyen nem találtam a olyan linket, ami igazolná a 737-500-as típus ER változatának létezését.
Hiteles oldalaknak elfogadom a következőket:
hu.wikipedia.org/wiki/Boeing_737
www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=94

Ha Ön tud egyéb forrásokat, kérem tegye közzé!

Larry Silverstein 2013.07.29. 08:00:09

@nu pagagyí: Fogalmad sincs kit hova miből fog szállítani.

Annyi látszik biztosnak hogy a magyar kormányzati megrendeléseket ez a cég fogja intézni. Ez önmagában nem baj, képzeld milyen felháborodás lett volna ha a kormány saját gépeket vesz, mint Szlovákia. Abban is biztos vk. hogy a magyar kormány repüléseiből messze nem marad fenn egy légitársaság.

Jaffar 2013.07.29. 08:16:39

Kicsit sem feltünö, hogy minden e témában megjelenö cikknék, blognál ott van az összes ismert "jobbos" kommentelö és persze védi a védhetetlent. Vajh miért?

bean 2013.07.29. 08:19:57

(talan) Kicsi kormanyzati hatszellel gyorsan megkapjuk az engedelyeket.

A nagy túrót. Egy légitársaság engedélyeztetési folyamata 9-18 hónap. Ez az egész választási fogás -- valójában pénzt alig költenek az egészre, annyira olcsó gépeket lízingeltek hogy nocsak, csak a duma megy. Aztán lehet majd rinyálni bőszen hogy a gonosz EU (esetünkben az EASA) nem ad engedélyt az ősmagyar légitársaságnak majd a választások lezárultával megy az egész a lecsóba.

nu pagagyí 2013.07.29. 08:26:36

@Larry Silverstein: Kis naív! A magyar állam megrendeléseiből máris Európa-hírű cégek virágoztak ki. Hirtelen a Közgép jut eszembe. A mi kis államunk nem az adófizetőknek legolcsóbb megoldásokban érdekelt, sportot űz belőle, hogy ugyanazért a lehető legtöbbet fizesse. Lesz kereslet az új cég extraluxus szolgáltatásaira, ha a másik oldalon visszacsorog valami. Így működik a Fidesz által szabványosított közpénzből magánpénzt előállító automata. Utóbbi célra sajnos, egy KLM nem alkalmas.

Larry Silverstein 2013.07.29. 08:33:39

@nu pagagyí: Mondanál vmi konkrétumot is?

Mondok én:

feleannyi önkorm. képviselő
feleannyi parl-i képviselő
Audi a6-ok lecserélése Skoda Superbekre
MNB logó 8 misi az mszp-nek 50 misi volt

Larry Silverstein 2013.07.29. 08:36:25

@nu pagagyí: Ez persze az apró. Feleannyi az infláció és a deficit fele-harmada, alapkamat fele. Itt folytak el nagy pénzek.

high up! 2013.07.29. 09:05:02

@zobod:

Öcsi, itt senki nem az arab-magyar fake Sólyom ellen szurkol, hanem az van, hogy messziről ordít a piros-fehér-zöld színekbe csomagolt inkompetencia. Ti vakhit fidióták ezt persze észre se veszitek.

De tényleg ki ez a Vágó? Iskolatársad volt a Matolcsy György Közgazdasági Trollképzőn?
Aszongya a Vágó, hogy 4 (NÉGY!!) hónap után már nyereségesek lesznek. 7 (HÉT!!) géppel.

Látod, ez a fidióta lét: minden fost benyeltek, ha trikolórba csomagolják. Egy zh-n akkora karót osztana ki a tanár ennek a Vágónak, hogy azonnal elmenne inkább szakmunkásnak.

Ráadásul Lacinéd is kiadta a bizonyítványt Vágónak, hogy inkompetens az üzleti terve. De te ezt nem érted fidótácska, mert ahelyett hogy tanultál volna valami szaktárgyat, inkább 18 évesen elmentél pártmunkás zombinak. Ehhez képest állandóan belepoázol mindejn szakmai dologba.

Ja tudom, a troll pótlékért hajtasz.

Nzoltan 2013.07.29. 09:06:10

Soha nem fogom megérteni ezt a szkepticizmust egy olyan dolognál, ami hetek alatt ki fog derülni, hogy lufi-e vagy sem. Ezzel a blog is kockáztatja hogy később komolyan vegyék.

Larry Silverstein 2013.07.29. 09:06:58

@high up!: Csak azt tudnám mitől félted az arabok pénzét.

high up! 2013.07.29. 09:10:46

@Larry Silverstein:

Mi lenne ha az üzleti tervről meg a hihetetlen gyors nyereség kilátásról értekeznél, nem pedig a mázról, hogy arab vagy magyar dzsentri vagy fidióta vagy pártonkóivülì?

Nzoltan 2013.07.29. 09:11:47

Jelenleg a nagyobb befektetők egyre jobban fordulnak a realgazdaság felé a kisebb kockázat miatt. A közelkeleten meg hegyekben áll a befektetésekre váró pénz. Felkarolni a cég nélkül maradt tudást, tapasztalatot és kapcsolati tőkét nem rossz befektetés. Sok ilyen van és lesz is.
Persze itt is lehet bukni, de ha a humánerőforrás érdekelté van téve a cégben, akkor a kockázat jóval mérsékeltebb lehet. Ennek tőlünk nyugatabbra komoly múltja van.

high up! 2013.07.29. 09:18:10

@Larry Silverstein:

Egyébként szinte lefogadom, hogy a Kancsi Varázsló és Vágó között lehet valami kapcsolat, hiszen ekkora inkompetens tervezést Magyaro-on csak a Matolcsi trollképzősök tudnak csinálni.

abissum 2013.07.29. 09:19:06

@Nzoltan: ki beszél itt bonyolultról? Feltettél magadnak egy kérdést és szépen megválaszoltad, ez derék! Ellenben én a hihetőről és az abszurdról beszélek, mert
- nem hihető, amit ez a derék ember mond, mert a felcsúti törpe engedélye nélkül ezen a szinten még fingani sem mernek;
- abszurd, hogy biztonsági szakértőként egy komoly tőkével induló cég vezetője lesz, mivel ilyen léptékű céget még életében nem vezetett és nagyon úgy tűnik, ő a "Németh Lászlóné" a cég élén;
- abszurd, hogy "Vágó" névvel leült volna egy arab mágnással egy asztalhoz a cég alakításáról beszélgetni?!

nyubocs 2013.07.29. 09:24:21

Sólyom Airways csak én nem találom a cégjegyzékben?

Mert én csak ezeket a sólymokat találom:

01-09-175403 SÓLYOM AIR Építőipari Beruházó és Beruházás Bonyolító Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24649393-2-41.
01-09-176030 SÓLYOM AIR Fedélzeti Ellátó Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24662026-2-41.
01-09-174791 SÓLYOM AIR Informatikai Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24392091-2-41.
01-09-176031 SÓLYOM AIR Ingatlankezelő és Létesítményüzemeltető Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24662033-2-41.
01-09-172255 SÓLYOM AIR Intermodális Központ Korlátolt Felelősségű Társaság
1103 Budapest, Farkasalma utca 10. 1. em. 3.
Adószám: 24326030-2-42.
01-09-174785 SÓLYOM AIR Központi Beszerzési és Közbeszerzési Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24392039-2-41.
01-09-172267 SÓLYOM AIR Légi jármű és Légijármű-alaktrész Kereskedelmi és Forgalmazó Korlátolt Felelősségű Társaság
1103 Budapest, Farkasalma utca 10. 1. em. 3.
Adószám: 24326205-2-42.
01-09-174790 SÓLYOM AIR Parkoló-üzemeltetési Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24392077-2-41.
01-09-174781 SÓLYOM AIR Pénzügyi és Számviteli Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24391973-2-41.
01-09-174784 SÓLYOM AIR PR-Marketing, Média és Kommunikációs Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24392022-2-41.
01-09-174782 SÓLYOM AIR Projektmenedzser Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24392008-2-41.
01-09-174789 SÓLYOM AIR Utazásszervező Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
Adószám: 24392060-2-41.

Larry Silverstein 2013.07.29. 09:35:17

@high up!: Ez a keleti nyitás kézzelfogható sikere. Örülj velem!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.07.29. 09:48:02

@nyubocs:
Nem értem miért hitetlenkedsz:
A SÓLYOM AIR Építőipari Beruházó és Beruházás Bonyolító Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
található a kisszobában.

A SÓLYOM AIR Fedélzeti Ellátó Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
a nagyszoba déli csücskében.

A SÓLYOM AIR Informatikai Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
foglalja el az egész galériát.

A SÓLYOM AIR Ingatlankezelő és Létesítményüzemeltető Korlátolt Felelősségű Társaság-nak
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
a fürdőszobában szorítottak helyet.

A SÓLYOM AIR Központi Beszerzési és Közbeszerzési Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3. a nagyszoba északi és nyugati sarkában van.

A SÓLYOM AIR Parkoló-üzemeltetési Korlátolt Felelősségű Társaságnak
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
,sajnos, csak a kamrában jutott hely.

Átmenetileg a ruhásszekrény ad helyet a SÓLYOM AIR Pénzügyi és Számviteli Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaságnak.
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.

A SÓLYOM AIR PR-Marketing, Média és Kommunikációs Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
székhelye pillanatnyilag az erkélyen van, mert onnan jobban eléri a publikumot.

A SÓLYOM AIR Projektmenedzser Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
a hálószobát tölti meg.

A SÓLYOM AIR Utazásszervező Korlátolt Felelősségű Társaság
1131 Budapest, Dolmány utca 38. 1. em. 3.
pedig az előszobában került kialakításra.

Démonmac1 2013.07.29. 09:48:35

Én azért mégiscsak félek attól, hogy a jelenlegi kormányzat "istápolja" közpénzből ezt a madarat.

u.i. egy biztos, nem fogok velük utazni:)

nu pagagyí 2013.07.29. 09:58:11

@Larry Silverstein:
A Skoda Superb kétségtelenül jól hangzik, de azért nézd meg az árcéduláját.

A feleannyi önkormányzati kéviselő helyett járási hivatalok a csókosoknak.
Az elkobzott önkormányzati jogosítványok (helyi iskolák, gyerekintézmények, egészségügyi intézmények múzeumok, önkéntes tűzoltóságok stb.) kezelésére giga állami szervezetek, átláthatatlan pénzmozgásokkal, pazarló gazdálkodással.
Jelentős, burkolt béremelés a felduzzasztott állam párthű tisztviselőinek és megszelektált alkalmazotti körének: náluk az egykulcsos adó államilag garantált nyereség volt.
Sajnos, a fele parlament is többe fog kerülni, mint a korábbi, ráadásul önértékű választóikat képviselő emberek helyett, új választási törvényünknek hála, csereszabatos táborhű zombikkal fogja feltölteni a tisztelt választóközönség (jobb híján).
Aztán van itt még titkosszolgálatok tömege, ami egyelőre a kommentelők üldözésével védi a demokráciát.
No meg a rejtélyes tanácsadók, minden közpénzből gazdálkodó szervezetnél, cégnél. Nyilván ezek vezetői és alkalmazottai totál hülyék, még a vécépapír-használathoz is tanácsot igényelnek.
Aztán az sem tudjuk, lehetne-e Simicskánál olcsóbban vállalkozni bármely semmiségre, hiszen mindenhol egyedül indul, nincs referencia, nincs mivel összehasonlítani, igaz nincs is mit.

De ne is vesszünk el a részletekben. Ez a kormány lényegesen nagyobb költségvetésből kevesebb megfogható teljesítményt produkál, mint elődei. Semmi hasznos nem létesült ebben a ciklusban. Az egészségügyet sikerült lepusztítani, mégis háromszorosára nőtt a lejárt adóssága. A felsőoktatás szénszünetekkel üzemel, már ami maradt belőle. A BKV-t nem mentették meg. Az államadósság nőtt, pedig gátlástalanul ellopták az emberek időskorra félretett pénzét, de úgytűnik azt is magukra költötték.

Reszelő Aladár 2013.07.29. 10:05:07

Aki ebbe komolyabban belevág, az nem 12 forintot szán rá.
Van pár dolog, amiről a posztoló nem is tud, nem is tudhat, ehhez ismerni kéne pár dolgot.

Ilyen a repülési jog.
Az 51% EU tulajdonú cégek szabadon repledhetnek (Open Skies) Unión belül. Hiába arab sejk tele dellával, ha nincs határon belül, nem repülhet.

A magyar Flag carrier poszt jelenleg betöltetlen. Pici PR, és ők lesznek azok. Vannak akik szívesebben utaznak MAGYAR légitársasággal, anno jó volt.

Tiszta lap.
A legtöbb régi légitársaság elég kötötten működik. Kollektív szerződések, szakszervezetek, magas fizetések és bérleti szerződések, végkielégítések.
Előröl lehet ezeket felépíteni, a válság miatt jobb bérleti konstrukciókat lehet kialkudni, kisebb fizetéseket adni. A régi Malév galeri még hozzáférhető, és talán dolgoznának ismét itthon.

Flotta
A kezdeti használt gépek után lehet rendelni új gépeket, amik üzemeltetése már kedvezőbb.

Kerozin
Az araboknál töredékáron lehet kerozint kapni (nincs adó rajta+ a zöld lobbi sem erős), így bizonyos vonalak eleve olcsóbbak lehetnek.

Üzleti ügyfél

Nekik eddig sem a pénz számított, hanem az indulás, érkezés, csatlakozás. Nekik a nyugatinál olcsóbb, minőségben hasonló/jobb szolgáltatás akár nyerő is lehet.

Code share
Gyosan kell valamelyik csapathoz csatlakozni, nem megy máról holnapra, de nyomni kell.

Ferihegy
Egy drága beruházás elkeszülte után a kulcsbélő Malév beadta a kulcsot. A reptér jó, modern és nagy a kapacitása. A válság miatt talán még olcsóbb is, hogy Bécsnak valódi konkureciája legyen.

Budapest
A város vonzereje vitathatatlanul nő, évről évre többen jönnek, egy nyugatinak olcsó és jó.

Összefoglalva
A Malév csődje nem azért következett be, mert nem volt igény a szolgáltatásukra, hanem mert a meglévő struktúra volt drága, és a válság erre csak ráerősített. Nemzetgazdasági szinten pozitív volt a szaldó, csakhogy piacgazdaságban ezt így nem lehetett kezelni. Az arab befektető reméljük tudja mibe fektet hisz az iparág nyereségessége alacsony, persze 1-1 cég még bőven termelhet nagyobb profitot.

Álmosés repüljenek 1 évet, utána már többet lehet mondani.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.29. 10:16:05

nem tudom mi lesz a solyombol, en hulye vagyok a repules kozgazdasagtanahoz, de hogy a ballibek erossen tamadjak azt latom. Indokolatlanul erossen.

Larry Silverstein 2013.07.29. 10:26:02

@nu pagagyí: Hát te sem produkáltál semmit a lózungokon kívül. Ha nem tudod esetleg, mi a konkrétum, nézd meg a hsz-emet.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.07.29. 10:36:03

@Reszelő Aladár: ezt mind tudom és nagyrészt jogos is, csak ez mind kevés. mondjuk a kerozinon akkor spórolna, ha ott tankolnának az araboknál, ha a bázison, akkor azért ez se sokat ér.
Kétségkívül lehet sokkal kisebb költséggel dolgozni, mint a Malév, de akkor is teljesen irreális az üzleti terv az alapján, amit eddig tudunk. Egyszerűen nincs ennyi utas Budapestről, főleg prémium, átszállni pedig pont nem itt fog senki. Kivéve, ha az ár annyival kedvezőbb, akkor viszont megint csak égetik a pénzt.
Vágó szavaiból úgy értem, az adu ászt nem játssza ki, az unortodox csodafegyvert csak ő ismeri. E nélkül lófasz az egész, a csodát pedig megvárjuk.

high up! 2013.07.29. 11:14:39

@Reszelő Aladár:

Te most viccelsz?
Asszondod:

"A kezdeti használt gépek után lehet rendelni új gépeket, amik üzemeltetése már kedvezőbb"

Ember, az üzleti modell éppneséggel az, hogy 20 éves gépeket vettek, mert az olcsóbb, viszont technikia szintben ugyebár mitha színtiszta újak lennének a kevés repülésióra miatt. Épp ezért Vágó szerint a szervizelés, javítás önmagában olcsó lesz. Kissé paradoxon állítások tömege nem?

Aztán:
"Az araboknál töredékáron lehet kerozint kapni (nincs adó rajta+ a zöld lobbi sem erős), így bizonyos vonalak eleve olcsóbbak lehetnek."

Aztán mondd már meg, hogy hogyan kerül majd a gépbe olcsó arab kerozin? Mielőtt Berline repülne a gép, előbb kiugrik Rijadba, hogy olcsón feltankoljon? A csomagtartóba meg beteszi a marmon kannát, hogy a többi gépnek is hozzon?

high up! 2013.07.29. 11:20:31

@Hakapeszi Miki: "Vágó szavaiból úgy értem, az adu ászt nem játssza ki, az unortodox csodafegyvert csak ő ismeri."

Olyan ez mint a matolcsi troll aduásza az egykulcsos adó: évi 500 milliárd ft-os kitermelhetetlen struktúrális hiányt okozott. Csak hát egy állam megteheti, hogy ezt (is) behajtja a lakosain, na de hogy nézne az ki, ha a Sólyom repülés közben bejelentené, hogy megszorító csomagokat kell kiszabnia az utasokra. Aki nem fizet, az repül - ki a gépből.

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:30:06

@high up!: Na a kitermelhetetlen hiány ellenére Matolcsy miatt kint vagyunk 6 évnyi szoci gigadeficitből + deficiteljárásból.

Minden máshoz is hasonlóan kompetens hozzászólásokat kívánok!

nu pagagyí 2013.07.29. 11:33:41

@Larry Silverstein: Sajnálom, pedig igyekeztem. Talán Te jobban el tudod magyarázni, mire költi szupertakarékos kormányunk az adófizetőktől (személyek/cégek) bevasalt/ellopott, minden korábbinál több költségvetési pénzt, ha ez nem látszik látható beruházásokban, nem csökken az államadósság, pang a kereslet (mert a lakosság 80%-a szegényebb lett), halmozódik a költségvetési szervek belső adóssága?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.07.29. 11:35:01

@Larry Silverstein:
Ehhez mindössze meg kellett szüntetni a hosszútávú nyugdíjakat biztosító rendszert, fel kellett számolni az állami légi társaságot, és be kellett vezetni mintegy tucatnyi új adót... Király!

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:38:08

@nu pagagyí: Folytatod a lózungokat? Ha ez boldoggá tesz...

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:39:48

@Lord_Valdez: ...lett volna, ha a szocik megteszik 10 éve. Akkor nem veszik el 10 év. Csak hát vmiből hatalmon kellett maradni, majd visszafizeti valaki, valamikor....

nu pagagyí 2013.07.29. 11:40:03

@Larry Silverstein: Annyira azért nem kellett megfeszülnie Matolcsyéknak, csak a tagdíjakat kellett ellopni, ami pont a GDP 1,3%-a, amennyivel az előző kormányok túllépték a 3%-ot. Megtehették, jövőbeni befektetésnek számított, ezért nem szankcionálták, most sem kellett volna betojni a csúny EU-tól.

Viszont ez a többlet hárommilió ember magánszámlájára került, hogy öregkorukra ne csak az éppen fungáló idióta államtól várják a megváltást, legyen saját pénzük.

Skunkworks 2013.07.29. 11:41:48

@high up!: Látod, mennyire nem értesz hozzá? Hát még vesznek az utasszállítók mellé 5 db KC-135-öt, aztán lehet tölteni a gépeket arab keróval a levegőben, sőt ha gubanc van valamelyikkel, rácsatlakozik az utasszállító és vontatja az utántöltő.

christophe 2013.07.29. 11:47:08

''imádkozhat, hogy a sejknek tartósan jó kedve''
orbànsejk :-)Nem igazàn èrtek a tèmàhoz,de valahogy nem hagy nyugodni a gondolat;hogy azàllam elobb-utobb megjelenik tàmogatokènt a szolium-ban....

nu pagagyí 2013.07.29. 11:49:55

@Larry Silverstein: Nem olvastam olyan tételt a felsorolásodban, amitől érdemben takarékosabbá válna az állam. Nem is lett az.

Fele parlament, dupla fizetéssel. Az önkormányzati szakhatóságok embereinek áthelyezése a járásokba (170 lesz belőlük, külön vízfejjel, amúgy eddig sem volt minden tök falunak szakapparátusa, kistérségi alapon működött a dolog). Audi helyett Skoda Superb, biztos olcsóbb? Felesleges állami engedélyező és ellenőrző szervezetek tömege, holott eddig is megvoltunk nélküle.

A spórolásnak lenne egy mutatója: ténylegesen olcsóbb állam, pénzben kifejezve. Ez az ami bizonyításra szorulna részedről.

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:51:21

@nu pagagyí: 1. Senkinek sem került a magánszámlájára ugye, csak hogy tényserü maradj, állami szlán volt.

2. Vitte a pénzt, valóban hiányt okozott a ktgvetésben, de kit érdekel, hiszen a hiányt mindig be lehet tömni hitellel! A Manyup meg pénzért közvetített magyar állampapírt, ami megint az üzleti zsenialitás csimborasszója.

Ez a jövőbeli befektetés - Maszop módra. Majd vki vissafizeti, vmikor, vmiből.

3. Persze abban is tévedsz, hogy csak 1,3%-kal volt nagyobb a deficit, amikor 4,5%-tól 9%-ig volt az minden.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.07.29. 11:52:43

@balage_81 reloaded:

Nézd ombre, a világért sem szeretnék a reputációdon csorbát ejteni, de a neo volt "szoci-támogatású", a class-fm pedig a fideszmaffia pénzelöje, a Nyerges tulajdona...ha jól tévedem. Amúgy minden más stimmel.

Larry Silverstein 2013.07.29. 11:52:55

@nu pagagyí: A felezett alapkamat, hitelkamat és állampapír kamat a 2008 előtti időkhöz képest önmagában az 10000szerese spórolás, mint azok az apróságok.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.07.29. 12:29:28

@Larry Silverstein:
Nem akarlak holmi valósággal nagyon elkeseríteni, de attól, hogy az adósságot implicitté konvertálták az még nem kevésbé létezik. Azaz a problémát nem megoldották, hanem eldugták.

apro_marosan_petergabor 2013.07.29. 12:47:32

Hihetetlen izgalmakat
váltott ki a Turul (mai magyar nevén Sólyom) légitársaság start híre. Bennem az a kérdés merült fel látván a sok kitűnő légügyi, műszaki és gazdasági szakember hozzászólását, hogy hogy a MALÉV tönkrement, s az ország majdnem csődbe? S nem vagyuk még vezető gazdasági és politikai nagyhatalom? A téma persze ragyogó alkalmat adott egy kis orbánviktorozásra, emeszpézésre stb. is.
Olybá tűnik, az elmúlt 30 év alatt a gazdag arabok "elkurvultak", leszoktak az aranybili, gyémánt ventilátor, s zafirral bearkott turmixgép stb. tárgyak nagymennyiségű raktárra vásárlásáról, s helyette porontyaikat a legjobb nyugati egyetemekre járatják marketinget, közgazdaságot stb. tanulni, s befektetnek, többnyire sikerrel.
Miért gondoljuk, hogy jobban tudunk vigyázni a pénzükre, mint ők, saját maguk (ráadásul mintha két állam befektetőről lene szó)? Egy régi örmény mondást idézve „tíz zsidó ér egy görögöt, és tíz görög ér egy örményt” – hol vannak ebben a sorban az arabok?
A fentiek útra bocsátásával várom érdeklődve az események, azaz a csapkodó szárnyú, tollas légitársaság sorsának további alakulását,

Tisztelettel a_m_pg

Pamuk 2013.07.29. 13:20:25

Hihetetlen érzelmeket tud kiváltani a magyarokból, ha valamit pirosfehérződre festenek és köze van a repüléshez.
Ráadásul a dolog azért érdekes, mert a magyarok többsége vagy nem ült repülőn, vagy max charter járattal repült Tunéziába vagy hasonló menő helyre, és innentől hatalmas szakértőnek érzi magát.
De hogy saját pénzből saját szervezésben elinduljon, ehhez szerintem pár akadémikus kivételével vagyunk nemzetileg alkalmatlanok.

Mondjuk ilyen helyzetben tényleg homok a sivatagba a dolog, de én nem bánnám, ha egy becsületes ország lennénk, ahol a közpénz lenyúlásáért vagy arab csatornákon hazug módon átirányításáért (esetleg nem a köz érdekében történő felhasználásáért) töklevágás lenne a büntetés. De mivel nem az, és elég sok szemétláda dolgozik a politikában, azt gondolom, itt valami nagyon szaros dolog van a háttérben.
Ettől függetlenül megvárom, ha lesznek 100 forintos jegyeik, lehet megyük velük is, bár valahogy dubaj nem vonzana...

apro_marosan_petergabor 2013.07.29. 13:25:26

@Pamuk: (Legalább a híreket olvad el rendesen, a Sólyom nem fapadosként definiálta magát - 100 Ft-os jegy...?)

M_R 2013.07.29. 14:50:48

Lehet sok érdekeset találgatni a titkos befektetőről meg állami pénznyelőről: de egy légitársaság(?) ahol 3 héttel a járatnyitás előtt még el sem kezdték felvenni a dolgozókat... LOL :) Az ilyennel utazzon az akinek két anyja van. A 735 nem egy barátságos gép: rövid törzs, ebből következően angy függöleges vezársík: oldalszeles leszálláshoz nagyobb gyakorlat kell (meg a normál nem autopilot módhoz is) mint egy NG-hez. És itt meg majd "nullkilométeres" kapitányok kockáztatnak :)

emigráns 2013.07.29. 15:07:57

@M_R: Azért a 735 annyira nem rossz gép, hogy ha a Lufthansa is viszonylag nagy számban használja/használta. (www.airfleets.net/flottecie/Lufthansa-active-b737.htm). Egyedül a gépek kora miatt kérdéses a dolog, bár annak idején a ma már csak 738-asokat üzemeltető Ryanair is 95-ben 80-ban épült 732-esekkel indult...

fehérfarkas 2013.07.29. 15:30:39

@úgyiselfelejtem:

Ez az amit sokan nem vesznek észre a trikolor és a Sólyom név miatt. Pont ez a szándékuk az arab finanszírozóknak, hogy minél magyarabbnak tűnjön a légitársaság, mert az egyben azt jelenti, hogy annál Európai Uniósabb. Annál kevesebben mernek majd az EU bürokraták közül belekötni a légitársaságba.
Az arabok célja egyértelmű: megszerezni az EU-n belüli repülési jogokat. EU-n kívüliként ezt nem tudják, hiába van nekik jó sok pénzük. Na, de egy EU-n belüli ország légitársaságaként már megkapják a jogokat.
A kezdeti 6-7 régi repülő csak a látszat kedvéért kell, hogy valódi gépekkel rendelkező valódi légitársaságnak tűnjön, és ne pedig csak papíron létező virtuálisnak. És miután meg vannak az engedélyek az EU-n belüli járatok inditásaira, azután majd szépen elkezdik fejleszteni a gépparkot és a szolgáltatást - és kiszorítanak jó néhány konkurenciát, amelyeknek nincs meg a tőkéjük ahhoz, hogy felvegyék velük a versenyt.
Az arabok hatalmas pénzeket öltek az elmúlt évtizedben a légitársaságaik fejlesztéseire és alapításokra a fapadosoktól kezdve a luxus kategóriáig, és az ázsiai piacnak már nagyon erős szereplői, de az EU területén a sok pénzük ellenére sem kapták meg a jogokat (hogy pl. Amszetrdam-Frankfurt, vagy London-Párizs, vagy Milánó-Barcelona járatokat üzemeltessenek).
Ez a Sólyom egy nagyon jó trójai faló nekik, hogy európainak kinézve megkaphassák a jogokat.
(Orbántól pedig kb annyira kell félniük mint Putyinnak - majd ugyanúgy ők fognak diktálni Orbánnak, ahogy Putyin is teszi: lásd Paksi Erőmű esete, ahol hiába ment le pitibe Orbán, mégiscsak Putyin mondja meg, hogyan is lesznek a dolgok)

emigráns 2013.07.29. 15:38:49

@fehérfarkas: Elgondolkodtató amit írtál. Az arabok egyébként nagyon próbálkoznak, de a németek vagy éppen az EU, ahol lehet blokkolja őket. Pl. Bécsbe A-380-assal akarnak járni, de a Lufthansa ezt magakadályozta. Münchenben az esti 772 helyett A-380-nal akarnak jönni, de az LH ezt is blokkolja. Most be akarnak törni a jövedelmező Észak-Atlanti vonalakra, pl. London-New York, de -remélem- ez sem fog menni nekik.

fehérfarkas 2013.07.29. 16:08:05

@emigráns:
Majd az iodő eldönti, hogy mi fog sikerülni az araboknak.
Én abból indultam ki, hogy az elmúlt 2 évtizedben nagyon sok helyre bevásárolták magukat és ez a Sólyom történet kísértetiesen az ő üzleti modelljeikhez hasonlít.

M_R 2013.07.29. 16:24:22

@emigráns: Nem azt állítom hogy rossz. Igényesebb. A Ferrari sem rossz autó, de aki Skoda 120L (L=lopakodó) után ül bele az felcsavarodik a fára. Vagy fordítva is igaz: Ferrariból átülve éppen úgy meglepetést tud okozni pl. egy teherautó előzése közben.

A fizikát nehéz pénzzel meggyőzni. Ezek most lízingelt 735-ök azért elég szépen szét vannak hajtva, mind 50k+ ciklusos (vagyos ennyiszer lett "felefújva" túlynomással majd leeresztve a törzs). Hasonló korú 735-ök hasonló repült órákkal 30k ciklus körül járnak. Ráadásul ezek éveket repültek tenger közelében - és a sós vízpára sem a hosszú élet titka.

Nem véletlenül ezek a legolcsóbban lízingelhető 737-xxx gépek.

IdomitottFoka 2013.07.29. 16:44:18

@fehérfarkas: Végülis nem elképzelhetetlen, de azért abban bízni, hogy az EU-s bürokraták meg a versenytársak nem szúrják ki a trikolor miatt a beszivárgást, hát...

Annyira azért nem vagyunk jó faló.

Orbántól ugyan nem kell félniük, de Orbánnak se tőlük (mondjuk ezt felesleges Orbánra hegyezni). Oroszországtól infrastruktúrálisan függünk, az Emirátusoktól meg semennyire, persze a pénzük jól jönne.

Madár Fokker 2013.07.29. 17:31:42

@M_R: mit csináltak ezekkel a gépekkel korábban, hogy ennyi ciklus van bennük? Mg-ztek, vagy repülőiskolánál repültek? :)

fehérfarkas 2013.07.29. 18:00:52

@IdomitottFoka:

Akié a pénz, azé a hatalom. És a pénzükkel már eddig is rengeteg helyre bevásárolták magukat. Ha nem ment közvetlenül, mert a törvények nem engedték, akkor strómanokon keresztül.
Papíron ugyanis 51%-ban magyar tulajdon már magyarrá teszi a légitársaságot, és megkapja az EU-s légitársaságoknak járó jogokat. Főleg, hogy a magyar flag carrier repülőtársaság szerepét is el tudja játszani (hiszen nincsen riválisa, mert a Wizzair nem törekszik erre a szerepre, a Malév meg ugye megszűnt).
Ha az EU-s jogszabályoknak megfelel a Sólyom, akkor az EU nem tehet keresztbe neki a jogokat illetően. Ezért írtam azt, hogy ez a nemzetinek nevezett légitársaság valójában egy arab trójai faló.
Ebben nincsen semmi negatív vagy pozitív jelentéstartalom, hanem egyszerűen csak egy következtetés levonása abból, ahogy arabok az elmúlt évtizedben bizniszeltek. Ráadásul sorra hoztak létre légitársaságokat, de azok nem rendelkeznek az EU-n belüli (= a különböző EU-s városok közti) repültetési jogokkal.
Ha nem nálunk csinálják ezt meg, akkor idővel valamelyik más posztszocialista EU tagországban. A Maláv megszűnése utáni piaci vákum nekik most nagyon kapóra jött.

fehérfarkas 2013.07.29. 18:09:51

@Larry Silverstein:

Téged ugye nem zavar, hogy most egyrészt magasabb piaci kamatozással veszünk fel hitelt, mint az IMF hitel lenne. Másrészt a dupla bóvli kategórába bekerülésünk óta az állampapírjainkra is hatalmas hozamokat fizetünk majd a lejáratkor vissza a külföldi vásárlóknak. Sokkal drágábban finanszírozzák a duplabóvlivá lesűllyesztett országunkat a külföldi finanszírozók, mint előtt az "elmúlt8évben".

3 dolog csökkent érdemben: a költségvetés deficitje a több mint 2800 milliárd forintnyi megszorításnak és a 3000 milliárd forintnyi manyup pénz államosításának köszönhetően (ez több mint a Bokros-csomag + Medgyessy kormány + Gyurcsány kormány + Bajnai kormányok megszorításai együttesen),
a GDP növekedés, és a munkahelyek száma:
ez a 3 dolog csökkent érdemben;
az államadósság nőtt, és a 3,5 éves viszonylatban az infláció drasztikusan nőtt (persze az idei első félév a rezsicsökkentés hatása miatt kedvező, de nézd meg a tavalyi évet az 5,4%-os éves inflációval, és majd az idei év második felét, amikor már a rezsicsökkenés már beépülve lesz az árakban, de hozzá adódnak majd az augusztustól és szempembertől életbe lépő megemelt különadók), ahogyan 30 új adónem is bevezetésre került (persze jöhetsz azzal, hogy csökkentettek 2 adónemet, csakhogy helyette bevezettek 30 újat)

hot-spot (törölt) 2013.07.29. 21:56:47

Ebből az egészből engem,mint faék egyszerű minimálbéres polgárt,max annyi érdekel,hogy ne szarjanak a fejemre a sólyomból.

nandras01 2013.07.30. 01:37:30

no, akkor próbáljuk meg összefoglalni a lehetséges variációkat.

1.- oltári nagy blöff, ami végül is semmiféle haszonnal nem jár senkinek, mindössze egy magát igen fontosnak és hozzáértőnek gondoló kis társaság, önjáróvá vált képzelgése.

2.- ugyanez a társaság sikerrel bepalizott valami pénzes és kellően mohó valakit/valakiket, és sikerült is szert tenniük egy db félig roncs gépre, amivel egy darabig röpködnek, majd szép lassan elmerülnek a feledés homályában.
amíg tart a pénz, addig az előre látható összeomlást egyre nagyobb nyilatkozatlufikkal próbálják elodázni. amikor elfogy a pénz és a bizalom, akkor megpróbálnak eltűnni a hitelezők elől, aztán egy vagy sikerül, vagy nem, de ez legyen az ő bajuk.

3.- bepalizott pénzeszsákok itt is vannak, de az ötletgazdák megpróbálnak ráakaszkodni az állami csöcsre, hogy majdan azt megfejve tartsák fenn az amúgy tökéletesen életképtelen torzszülöttet.
erre erős jelek utalnak, ld. névválasztás, vezérgép neve, utalás a lehetséges állami vip utaztatásra.

4.- trójai faló, amelyen keresztül valakik be akarnak törni az eu piacára.

5.- az eddigiek tetszőleges kombinációja.

6.- valóban meglevő háttérpénzek, valóban létező és reális üzleti terv.

oppá, a hatos számú scenariot, annak tökéletes életszerűtlensége miatt azt hiszem, mindjárt ki is zárhatjuk...

szóval, bárhonnan is nézzük, egy léggömb tanúi vagyunk, csak az nem mindegy, hogy kinek a pénze fog úszni. ha valóban csak magánpénzről van szó, akkor fikarcnyit sem érdekel, de ha megint a közpénz megcsapolásáról szól a történet, akkor durcás leszek
nem mintha ez számítana is valamit...

M_R 2013.07.30. 05:34:54

@Madár Fokker: Rövid útvonalakon repültek. Ha pl. fél órás utakon használják, akkor egy repült órára rögtön két ciklus jut..

M_R 2013.07.30. 05:40:24

@nandras01: Az elgondolkodtató, hogy ha valóban nagyon gazdag befektetők állnak mögöttük egy nagy halom pénzzel, akkor miért 20+ éves 30k+ repült órás, 50k+ ciklusos 735--ösökkel kezdenek? Ami pénzügyileg a legrosszabb hatékonyságú repülő. Ráadásul át is kell szerelni 42 személyes VIP-ről...

Valami nem kerek a történetben.

Münci66 2013.07.30. 08:27:47

Urak!

Azért azon is el kéne gondolkozni, hogy Bajnaiék a MALÉV csőd után elcseppentettek olyan infót, hogy kész terveik voltak (ledokumentálva) arra, hogy akár másnap indítsanak egy új nemzeti légitársaságot. Mi van, ha ezeket porolták le és dolgozták némileg át? Tudom a volt MALÉV járat jogok már elszálltak, új jogok megszerzése nem két fillér, de elvileg megoldható.
De lehet, hogy tényleg van valami ötlet a háttérben. Anno a low cost is igen furának tűnt, mégis nagyon bevált.
Viszont hogy lehet "nemzeti" egy olyan légitársaság, amibe az államnak semmi beleszólása nincs? A Kft cégforma az aranyrészvényt is kizárja.
Amit még nem értek és más is írta: hogy lehet régi gépekkel prémium szolgáltatást nyújtani? Tudom, át lehet székezni a gépeket, de nem tudom ennek a költségeit. Ráadásul nem egy már bejáratott cégről van szó, hanem egy a piacra betörni akaró "új csillagról".

Tisztelettel, Münci

nandras01 2013.07.30. 09:32:35

@M_R:
"Valami nem kerek a történetben."

ez minden, kicsit is gondolkodni képes elme számára teljesen egyértelmű.

Madár Fokker 2013.07.31. 02:09:18

@M_R: Ez oké. De az adatok alapján úgy néznek ki ezek a gépek, hogy egész eddigi életük során csak 35-40 perces útvonalakat repültek. Így azért elég durva számok!

M_R 2013.07.31. 17:11:04

@Madár Fokker: Pedig van ilyen
Guglizz rá az Aloha Airlines 243-ra... igaz az 80k ciklusnál történt...

Zedder 2013.10.10. 18:26:01

Na akkor várnám meaculpázni a sok Sólyom hívőt, akik oly hangosak voltak itt is...

index.hu/gazdasag/2013/10/10/fizeteskeptelen_a_solyom/