Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.08.06.

Viktor király megoszt és uralkodik

Hakapeszi Miki

Miközben a devizahitelesek megmentésével könnyen tematizálható a közbeszéd, augusztusban szinte észrevétlenül vezényli le a kétharmad az eddigi egyik leggusztustalanabb támadását a magántulajdon ellen. Amilyen kapkodó és dilettáns a gazdaságpolitika, olyan tudatos, következetes és megállíthatatlan a fideszes gazdasági hatalom kiépítése.

A takarékszövetkezetek lenyúlása eléggé értelmezhetetlen egy átlagember számára. Defaultból ki a faszt érdekelnek az olyan kérdések, hogy feláll-e az új integrációs szervezet, meg hogy csatlakoznak-e hozzá a picsányi vidéki takszövök? A rendszer átalakítását könnyű szakmai kérdésként beállítani, narancsagyúak számára a rendszer feltőkésítését és megerősítését hazudni, pedig miről is van szó? Kicsit lázadnak az érintettek, de nincs esélyük, Viktor egyszerűen lop magának egy nagy szeletet a bankrendszerből (kivéve a haver bizniszét), a mi pénzünkből megerősíti, majd odaadja a zsíros bótot kedves embereinek, hogy ellensúlyt képezzen az OTP, pontosabban Csányi Sándor túlburjánzásával szemben. Ráadásul a vidéki kiskirályok is kapnak egy kis koncot a helyi bankárok poziba ültetésével.

Ha úgy tetszik, a terv zseniális. Ami a bankrendszerben ma történik, egyszerre több oldalról szolgálja Viktor hatalmi érdekeit. Mivel a külföldi tulajdonú bankok többsége nyakig benne volt a devizahitelezésben, a bankadó mellett érdemes őket halálba szopatni a devizahiteles-mentéssel is. Noha már full veszteségesek, kivonulni nem tudnak, anyuci kénytelen beléjük tolni a tőkét, ami lényegében egyet jelent a magyar kormány genyóságainak finanszírozásával. Az OTP is fizessen csak, Sándornak túlhatalma volt, le kell törni a szarvát. A takszövök nem devizahiteleztek, őket segítjük és lenyúljuk. A végeredmény: visszaszoruló külföldi bankok, akik agyonadóztatva, fogukat csikorgatva pénzelik többek között azt, hogy a fideszes banda átvehesse a hatalmat a vidék bankjaiban.

Az ördögi terv része az is, hogy Viktor a Csányi-birodalmat csak visszaszorítja, de hagyja élni. Elnök Úr nyilván felbaszott aggyal kúrta ki a piacra OTP-papírjait, magasról leszarva azt, hogy saját részvényeseivel babrál ki. De a felismerés, hogy jött egy politikus, aki szembe mert szállni vele és drasztikus módszerrel korlátozza gazdasági hatalmát, másokból is hasonló reakciót váltana ki. Elnök Úr azt hitte, ha kellően szolgálja a rendszert, például Viktor elmebeteg focimániáját, a Töpszli Néró is segíti tervei megvalósításában és akár az állammal közösen bizniszelve nőhet még nagyobbra a birodalom. De nem, a Vezértörpe épp Csányi korábbi OTP-s beosztottjaival építteti fel az ellenpólust. A takarékszövetkezeti államosítást az ő korábbi emberei vezénylik le a Magyar Postán keresztül. Nem lesz több MDF-ügy, Elnök Úrnak soha eszébe sem juthat már, hogy belekeveredjen a politikába, elfoglalhatja helyét a második vonalban és köszönje is meg.

Egy éve még mindenki azzal számolt az üzleti életben, hogy négy év lesz a rémálom, ennyire fos kormányzás nem maradhat büntetlenül. Ma már a vak is látja, hogy a szavazók tekintélyes része rövidlátó, könnyen megvezethető barom, ha devizahiteles-mentést nem basszák el nagyon, simán nyerhetnek újra, ehhez kell alkalmazkodni. A leggazdagabb üzletemberek kénytelenek tudomásul venni, hogy Viktor több emberre akar támaszkodni. Kurvára nincs szüksége néhány megkerülhetetlen nagyarcra, inkább megoszt és uralkodik. Kisebb lesz az OTP szerepe, a takszövöket a legnagyobb spanoknak osztja le. Nyeld le Sándor, de nyugi, a vágóhíddal nem szopatunk, ha jó kisfiú leszel. Senki sem maradhat erős, sok kis rendszerhű haszonélvező kell és ez a leggazdagabbaknak a legnagyobb szopó. 

Csányi és Demján nyüszít, meg lehet őket érteni. Az persze már szórakoztató, hogy a Vezérnek egyik sem üzen, csak a csicskáknak, a megmaradó biznyákot mégse kéne elveszíteni, nyilván arra is lenne jelentkező bőven. Ezzel együtt vidámságra semmi ok. Lehet örülni, hogy csökken a túlhatalma a minden politikai rendszert kiszolgálni kész moguloknak, de a pénz, a nagy biznisz nem a közösbe vándorol, hanem a Viktorhoz végletekig hű szűk elithez. A birka népnek ott a "baszódjon meg az extraprofitra hajtó külföldi" szlogen, a hazai tulajdon azonban nem a közöst jelenti, hanem csak a kontroll alatt tartott és szépen megosztott haveri kört.

Erről szól majd a szavazás jövőre, nem a rezsicsökkentésről. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

170 komment

Címkék: takarékszövetkezet Orbán Viktor Demján Sándor Csányi Sándor

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr815446985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.08.06. 09:37:30

Sokáig nem hitegetheti birkáit viktorbán,a lengyelek már sorban állnak az új autóikért...Pár száz narancspolgár és az 1 milka birca kevés lesz tavasszal elkerülni a muraközi répát,miután 10-ből 8 polgárt megrépázott rendesen a buta narancsmaffia...

izomagyú 2013.08.06. 10:34:31

a birka a közvéleménykutatások szerint imádja ha nyírják, akkor meg nosza, lehet többször és jobban is

palicsitó 2013.08.06. 11:44:42

A magyar társadalmat nem az ORBÁNÉK osztották meg hanem A SZOC-LIBERÁLISOK. Ma is a társadalmunk bunkói, akarnak valamit, de azt se tudják miként lehet kivezetni az országot a szarból, amelybe bele gázolták 2002 után , akik voltak- jöttek és mentek.
Az Orbán mint magyar ország miniszterelnöke, több tisztelete érdemel, mert jobbat nem találna ő tőle sem a kormányától, kivéve egy -két téglát, ami maradt a szocik és libi- kókátból. Tiborcz

Cirmos Cica 2013.08.06. 12:03:18

Kedves palicsitó!

Először is nem jól értetted meg a cikket, légy szí fuss neki még egyszer.

Miután te is még több nyírásra vársz ahogy izomagyú írta, nehéz téged komolyan venni, de megpróbálom.

Az állításaidat semmivel sem tudod alátámasztani így azok nem érvek, csak a te véleményed. Attól még lehet hogy nincs úgy mert azt mondod. Még akkor sem, ha nagy betűvel írod.

evelynn 2013.08.06. 12:20:08

Hagyd Cirmos, palicsító szót sem érdemel. Ő csak egy kis szerencsétlen szekértoló, aki próbálkozik így megkeresni a napi betevőjét.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.08.06. 13:12:56

palicsitó 0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2009. szeptembere óta tag. Az ilyen kommentert hívják alvó ügynöknek. A Fidesz már régen beszervezte, de eddig nem volt szükség rá. Most is csak megkérték egy szívességre, mint Bonaserát a Keresztapa az azonos című film első részében.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.08.06. 13:22:10

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: LOL! Ez annyira fontos blog nemzetgazdaságilag és nemzetbiztonságilag - érted -, hogy alvó ügynököket indítanak rá... Sőt! Úgy hallottam, hogy már valami 007-esnek is szóltak.

Peterpapo 2013.08.06. 13:29:44

@palicsitó:

Tévedsz! Orbánék osztották meg, méghozzá már akkor, amikor a kokárdát megpróbálták kisajátítani. Meg amikor azt hazudták, hogy az állampolgárság nem jár együtt a szavazati joggal.

Mesterlövész 2013.08.06. 13:30:52

@palicsitó: Ne tereld a szót, a vezéred egy féreg patkány, és a hozzád hasonló barmok hozzáállása vezetett idáig, mert belőletek legalább sok van, ha már keveset értek.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.08.06. 13:33:00

újabb féltudású értelmiségi rizsa poszt, kb orbán szintje

VT Man 2013.08.06. 13:34:08

"Ma már a vak is látja, hogy a szavazók tekintélyes része rövidlátó, könnyen megvezethető barom, ha devizahiteles-mentést nem basszák el nagyon, simán nyerhetnek újra, ehhez kell alkalmazkodni."

NA, végre egy jó rész a posztban.

Mert, mit is csinálna az MSZP-Együtt ha nyerne 2014-ben?

Oké, eltörlik a bankadót, energiaadót, telekomadót.

És honnan lesz pénz? Csak nem onnan, hogy az SZJA-t meg jól felemelik, hogy megnyomorítsák azt, aki legálisan keres pénzt, bért?

Vagy ha nem innen, akkor honnan lesz pénz? Talán a szociális rendszert vágják meg?? Aligha.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.06. 13:39:30

Ez olyan erotikus. Mindenkit megbasznak, aki nem a fidesz-maffia holdudvara. Bé opcióként elhagyhatod a kurva országo(da)t.

Épül-szépül az újkori feudalizmus, édes jó istenem, hogy én ezt hogy szeretem...

Konzervatív0 2013.08.06. 13:41:13

Valójában nem értem az embereket.

Végigolvasva a cikket, sok mindent elárul a benne használt jelzők tömkelege:
- picsányi
- narancsagyúak
- elmebeteg
és sorolhatnám, de folytathatnám az igékkel is, amit most nem teszek.
A kultúrembert felénk abból ismerjük meg, hogy úgy mondja el a véleményét hogy közben ne minősítsen, (lenézésről ne is beszéljünk) még ha mégannyira meg is van bizonyosodva, hogy csak ő és egyedül ő tudja az üdvözítő igazságot és mindenki más "birka".
Kérdés hogy mi a célja a cikknek. Ha az a célja hogy az egyébként is Orbánt utálók táborának legyen egy újabb lehetősége kedvükre szidni Orbánt és a szavazóit "birkázni" akkor ennek pontosan megfelel. Ha a szakmai tartalom a fontos, akkor viszont érdemes elgondolkodni azon, hogy ilyen jelzők használta mellett mennyire tud hiteles maradni a szerző.
Ennyit szerettem volna hozzáfűzni.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.06. 13:43:33

@VT Man:

Öreg, az alapvetéssel van a probléma, ugyanis nem akarunk MSZP-t. Se nem Külön2014-et, de még csak jobbikot sem.

Amire szükségünk volna, az a jogbiztonság és az átláthatóság.

susu64 2013.08.06. 13:44:36

Hakapesz Miki, nagyon kultúrált, cizellált(ismered ezeket a szavakat?) blogot írtál megint. Ez már nem is deficit, ez maga a csőd.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.06. 13:45:29

@Konzervatív0:

Békemenet (muhahaha)? Ismerös?

Akkor a kérdésem: öket Te például miként aposztrofálod?

lavór 2013.08.06. 13:48:25

"Viktor király megoszt és uralkodik"

Hát ha hagyják neki... bolond lenne, ha nem tenné.

svega 2013.08.06. 13:51:11

orbán viktor. Mert megérdemlitek.

Dr_Minimum (törölt) 2013.08.06. 13:53:33

Oké, váltsuk le a kormányt. Csak tessék valami épkézláb alternatívát mutatni, mert a féreg patkány ügynök törpe orsós és satöbbi kuruc.info szintű gyalázkodástól még nem lesz kevésbé szalonképesebb a másik oldal sem. Akik annyira faszjancsik, hogy még most is egymással vannak elfoglalva a kormányváltás helyett. És persze aki nem aranyhal aggyal rendelkezik, az emlékszik arra, hogy semmivel sem kisebb az a pusztítás, amit ők vittek véghez. Aki ezt cáfolja, az pedig nyugodtan nyomja tovább a gyalázkodást, mert valószínűleg úgysem futja többre tőle...

2013.08.06. 14:00:29

"Viktor egyszerűen lop magának egy nagy szeletet a bankrendszerből"

Van vagy 5% a takszövök részesedése, jó nagy szelet... :)

vladimir964 2013.08.06. 14:00:56

Nem szeretem a jelenlegi klikket, azonban ha már fröcskölődünk, emg vádaskodunk, akkor: bizonyíték, öcsém, bizonyíték! Az hun van?

Peterpapo 2013.08.06. 14:01:21

@VT Man:

Te iszonyatosan okos! A bankadót, telekomadót, energiaadót nem azok fizetik akik legálisan keresik a pénzt? Idióta.

Macropus Rufus 2013.08.06. 14:02:55

@VT Man: elég ha vissza hozzák az eltörőlt adósávot, már 600-700milliárd plussz megy a büdzsébe.
Ez az a 600-700milliárd amit folyamatosan pótolt az Orbán kormány, mindefajta percéletű megoldásokkal.
Elég ha fissza hozzák pl. az adójóváírást. Máris több marad az emberek zsebében (nem kevés, valakinek akár 15ezer nettóval is nőhet a bére). Ez könnyen lehet, hogy a boltokban fog realizálódni. És még van kismilló olyan dolog, ami azt eredményezheti, hogy nem is kell a devizahiteleseket segíteni.
Amennyiben a usereknek marad pénzük, ráadásúl ez plusszban van (ui. rááltak egy megszorító kőltségvetésre a családok) menni fog a tőrlesztés. Sok embernek már ez is elég lenne. Viszont ha beindúl a gazdaság, és sínre kerűl (mert a Fidesz nem tudta ezt megoldani) akkor a forint erősődni kezd a frakhoz képest, és ha nem is 180-as szintere de lejet, hogy 200 környékére beáll. Ez is már sokat jelent.
És hidd el, van még kis millió lehetőség amire se te se én nem is gondolunk.

Konzervatív0 2013.08.06. 14:04:41

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott:

A cikkről fogalmaztam meg véleményt. Ha a békemenetről lesz véleményem, azt ott fogom megfogalmazni.

Az a baj hogy nem tudunk politizálni. Azt gondolja sok polgár, hogy a politika az ellenoldal alázásából, birkázásából, az ellenoldali politikusok ördögi beálltásából, valamit az ellenoldali beállítottságú emberek "hülyézéséből" áll, és amikor ennek hangot adnak akkor ez bizony nem mentes a személyeskedésektől és durvaságoktól érdemi tartalom nélkül.

A politika ill a politikai vélemény érvek és ellenérvek ütközetése kellene legyen nem pedig minősítésekkel, személyeskedésekkel, szitkokkal és trágárságokkal teli fröcsögés.

Ezért említettem fentebb, hogy mindig meg kell nézni 1-1 bejegyzésnél mi a célja az illető elkövetőnek, és mint kommentálóknak el kell dönteni tud-e ezzel a céllal azonosulni, és akar-e enenk eszköze lenni, vagy megpróbál hiteles maradni.

Én politizálni szeretek, nem pedig fröcsögni. Ezzel zárom is a hozzászólásaim sorát itt.

Kövezzen meg érte bárki, aki ezzel nem ért egyet, de én nem szeretem az értelmetlen árokháborút, és tisztelem annyira a politikai ellengodolkodókat, hogy alapból nem birkázom le őket, mert másként látják a világot mint én. (max. nem értek velük egyet)

Rathelor 2013.08.06. 14:06:17

Viszont örömmel látom, hogy nem csak kispolgári szinten birka a magyar, hanem a top10-ben is.
Szvsz ennyi pénzért már lazán megérné kivégeztetni a parlamentet, és még csak nem is bukna vele sokat az ország :)

dimitrij 2013.08.06. 14:06:38

a téma felvetése teljesen jogos, a levont következtetések szerintem nem feltétlen.

az oligarchának tűnő egyedek azok is, addig támogatnak valakit, míg az hasznos számukra, nem tovább. itt viszont nem csak arról van szó, hogy nem fogják támogatni a fideszt, hanem arról, hogy az számszerűsíthető károkat okoz, így jól felfogott anyagi érdekük lehet olyan politikai formáció támogatása, ami képes lehet a károk mérséklésére, bizonyos folyamatok megfordítására. ha ezek a károkozások elérik az ingerküszöböt, akkor olyan változások történhetnek, amik a most krónikus médiafelület-hiányban szenvedő ellenzéket helyzetbe hozzák.

az egy másik olvasata a dolognak az, hogy az "elnök úr", illetve más hasonló kaliberű emberek olyan ügyeket szellőztethetnek meg, melyek átírhatják a politikai preferenciákkal kapcsolatos trendeket. pénzük, erőforrásuk, kapcsolati rendszerük van hozzá.

a 2014-es választások eredménye szempontjából ez egy kulcsmomentum lehet. szerintem.

és még egy gondolat: ha jövő tavassazl beüt a ménkű, bizonyos médiumok elkezdik teregetni a szennyest, akkor nem lesz bizonyíték arra, hogy Csány, Széles, vagy más meghatározó alak áll ezek mögött. Csányinak egyébként igen komoly, titkosszolgálati eszközökkel is operálni tudó cégei vannak, talán nem véletlen, hogy nemrég menesztették az UD korábbi vezetőjét az egyik titkosszolgálati pozícióból.

talán az sem véletlen, hogy Kocsis Máté már a Sanoma vezért támadja... :)

dimitrij 2013.08.06. 14:08:04

@IKDFA:

gondolkozz: többszáz takarékhely, többezer posta, többszáz FHB fiók... ez sokszorosa az OTP hálózatának.

Mr. Waszabi 2013.08.06. 14:10:35

Mikor ébrednek fel a takszöv tagok? Kiveszik a pénzüket, aztán viheti az integrációs szervezet a nagy semmit. Pláne, hogy mostanság a kp használat gazdaságosabb, mint bankolni. A vállalkozásoknak meg ajánlanám a hazai vagy a szomszédos országok bankjait, nekik muszáj számlát vezetni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.06. 14:12:41

@VT Man: Ne keverjük a kettőt. Az egyik téma az adórendszer alakítása, a másik pedig a közvagyon magánosítása. Az első lehetne jó a második nélkül. A baj a második nagyipari művelése, és persze a birkatömeg, aki tudálékos bólogatással béget hozzá (mint te pl). Utóbbiról szól a cikk, nem kell mást idekeverni.

Dzoltán55 2013.08.06. 14:13:49

@palicsitó: te valószinűleg átaludtad az utolsó évtizedet,kivéve a 300Ft-os népszavazást,mert az a te műfajod.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.06. 14:14:38

@IKDFA: Majd nézd meg, ha a postát is bevonva közpénzből feltőkésítik.

dimitrij 2013.08.06. 14:14:51

@Macropus Rufus:

címszavakban: egyszerű, átlátható és kiszámítható adórendszer, befeketető-barát és gazdasági növekedést ösztönző gazdasági környezet, ami nem az EU forrásokra épül, a verseny erősítése minden ágazatban, monopóliumok megszüntetése, ami lenyomja az árakat...

ezek má megindítanak egy olyan folyamatot, ami középtávon jelentős növekedési potenciált biztosít. ezek megfeleló visszacsatornázása beindíthat egy egészséges növekedési pályára történő átállást.

sok más dolog van, amivel lehet ösztönözni a gazdaság növekedést, nem akarok senki helyet gazdasági programot írni. :)

kerceruca 2013.08.06. 14:19:18

Mi elkezdtünk gyűjteni a két gyereknek a babakötvénybe, gondoltuk jó lesz apránként, hátha a tandíjukat meg tudjuk majd támogatni belőle...

Aztán "államosították" a babakötvényeket, már nem lehet oda tenni a pénzt, ahová szeretnénk, ahol épp jó kamatot adnak rá.
Mi az egyik takarékszövetkezetnél maradtunk (juszt se bíztuk "állam bácsira", mi genyók...), gyűjtöttünk tovább a kicsiknek...

Erre jól megvédik a takarékszövetkezeteket is...
:((((
Itt hagyjuk abba az egészet, dögöljenek meg, ott ahol vannak, a pénzünk meg úszni fog, már látom előre...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.06. 14:30:40

@palicsitó: mert az Orbánkád az nagyon tudja, hogy lehet az országot kivezetni a szarból.
Elmondom mit értek el eddig:
- megállt az államadósság növekedése
- a gazdagok helyzete javult, de legalábbis stagnált
- ...
- ???
Ennek a sok nagy eredménynek az ára:
- az alsó népréteg kegyetlen elszegényítése
- a befektetők vég nélküli szopatása
- a társadalmi mobilitás jelentős csökkentése
- eltüzelték a parkettát (gyk: mnyp lenyúlás)
- GDP jó estben is stagnál
- abszurd adóállamunk abszurdabb, mint valaha

Nem is érdemes folytatni, láthatóan nem tudják vagy nem akarják megoldani a problémákat, csak folytatták az ország mentális és vagyoni tőkéjének felélését. Semmi, de semmi jó nem lesz ebből országos szinten.

Egyetlen dolog mentesíti őket: hogy az átlagos buta fasz antikapitalista szavazó pontosan ennek tapsol, mert azt hiszi, hogy ez valami jóra vezet majd.

Baldrick68 2013.08.06. 14:31:03

@Mr. Waszabi:
Amikor megjelentek az első hírek én már mentem is a takszövbe és kivettem a pénzem.

Abban a takszövben olyan 25 éve volt a vállalkozói számlám. Amikor megkérdezte az ügyintéző, hogy mégis miért? Megmondtam neki, hogy ahogy látom önöket államosítják és ledarálják.

Erre a hölgy (ez még az első hírek felröppenésekor volt): Minek elkapkodni, semmit nem lehet még tudni, semmi sem biztos, lehet semmi nem lesz az egészből...
Én: Fogadjunk????

dimitrij 2013.08.06. 14:32:47

@Konzervatív0:

"Kérdés hogy mi a célja a cikknek."

bár nem én vagyok a szerző, meg nem is feladatom helyette válaszolni, de szerintem igen egyszerű a válasz: rámutatni egy problémára, felhívni a figyelmet egy olyan folyamatra, ami igen jelentős károkat okozhat, nem csak a betéteseknek, nem csak a hazai pénzügyi közvetítő rendszernek, hanem a demokratikus intézményrendszernek is.

nem értem, hogy mi nem világos ezen.

kvadrillio 2013.08.06. 14:34:38

BANK-PÁVATÁNC:

" A spekuláción csak nyerni lehet? Bukni nem?

– A piacnak ezek a nagy szereplői fennhangon követelik, hogy az állam vonuljon ki a gazdaságból. Ez mindaddig így van, amíg a spekuláció hozza az extraprofitot. Abban a pillanatban, ahogy ez bedől, kérik az államokat, hogy dobjanak nekik mentőövet. A legutóbbi gazdasági válság nehezen bizonyíthatóan, de vélelmezhetően azért következett be, mert a krízist kirobbantók joggal bíztak benne, ha bedőlnek, állami segítséget kapnak. Ezek a piaci szereplők jól bebiztosítják magukat a politika oldaláról is. Példaként említhetném a Goldman Sachsot, amelyik egyik fő szereplője, de egyben nagy nyertese is a jelenlegi válságnak. Ez a bankház a demokratákat és a republikánusokat is támogatja. A 2008-as válság közvetlen kirobbantója az USA-ban egyébként az volt, hogy a bankok tömegesen adták házvásárlásra a hiteleket, olyanoknak is folyósították, akikről azonnal látszott, hogy soha nem tudják visszafizetni a felvett összeget. Ebből alakult ki az „ingatlanbuborék”. Ez a folyamat átgyűrűzött Európába, így érintette hazánkat is. A cinikus ebben a folyamatban az volt, hogy a pénzvilág szereplői gond nélkül cselekedhettek, mivel biztosak voltak abban, hogy a kormányok megmentik őket. Ugyanis ellenkező esetben azt mondhatták a politikusoknak, hogy ha nem dobnak nekik mentőövet, akkor az egész világon összeroppan majd a gazdaság. Hozzátehetjük, hogy éppen a bankok megmentése kergetett mára egyre több országot gazdasági-társadalmi válsághelyzetbe! Ugyanis amikor a politikusok megmentették a spekuláns tőkét, azt az adófizetők pénzéből tették. Az is érdekes jelenség, hogy a válság ellenére Amerikában az erős nagybankok tovább erősödtek, a kicsik közül pedig sokan becsődöltek. A válságtól szenvedő lakosságnak pedig az is borzolta az idegeit, hogy a megmentett nagy pénzintézeteknél jutalmakat osztottak, fizetéseket emeltek, azaz az államtól kapott pénz egy részét azonnal saját zsebbe tették ahelyett, hogy – ígéreteik szerint – a gazdaságba forgatták volna. Ezek a jelenségek azért gyűrűztek el Európáig, mert a globalizáció összeköti a kontinensek gazdaságát.

Kézben tartott politikusok

– A bankoknak Európában hasonlóan nagy a befolyásoló erejük, mint Amerikában?

– Létezik egy banklobbi csoport, az úgynevezett „Harmincak Csoportja”, amelyik egyébként átfedésben van a Bilderbergekkel és kapcsolatot tart az „Európai Iparosok Kerekasztala” csoporttal is. Ezek ugyanúgy kézben tartják a politikusokat Európában, mint társaik Amerikában. Ezért Európában is – az egyetlen izlandi kivételtől eltekintve – mindenhol hatalmas pénzeket nyomtak be a bankokba, amely pénzek hiányoznak az államok költségvetéséből. Az így kialakult hiányt pedig az emberekkel fizettetik meg megszorítások formájában."

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.06. 14:34:49

@endike: ellenben a te hozzászólásaid mindig üdítően újak és rengeteg hasznos meglátást tartalmaznak, ugye?

kvadrillio 2013.08.06. 14:35:47

HA LENNE TAKSZÖVETKEZETI PÉNZEM...BENNNNT !...RÖGTÖN KIVENNÉM ! :)))))))

Peterpapo 2013.08.06. 14:37:27

@Konzervatív0:

Igazad van. Például Bayer Zsolt a jobboldal prominens újságírója, kultúremberként, nyugodt, visszafogott hangon szokott mocskosozni, férgezni meg hasonlók. Sokkal kulturáltabb tényleg. Egyébként mi a gond? Mondhatná azt is, hogy idióta barmok, de nem teszi. Picsányi narancsagyúak. Ez tök kulturált.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.08.06. 14:38:15

@monddazigazatmar: Akkor mivel magyarázod, hogy annak ellenére, hogy 2009 szeptembere óta tag a blog.hu-n összesen hét azaz 7 darab hozzászólást sikerült kiizzadnia magából?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.06. 14:38:47

Honnan a faszból (ha már ez a blog stílusa) kapart össze ez a Csányi is 100 milliárd forintot 23 év alatt?
Agyondolgozta magát, kapált a földeken éjjel-nappal?
Mert becsületes munkával ennyi pénzt összespórolni nem lehet.
Ez a 100 milliárd ft 100.000 ember 10 millió ft-os lakása.
Ha ehhez hozzávesszük azt, amit a gyurcsánykovicsék elraboltak, megvan a pénz a lakásra annak a sok fiatalnak, aki nem tud lakáshoz jutni, emiatt gyereket sem vállal.

Tehát ez az elhappolt 100 milliárd ft mínusz kb. 200.000 magyar gyermek.

rohadékok!

Peterpapo 2013.08.06. 14:40:16

@Konzervatív0:

"Az a baj hogy nem tudunk politizálni. Azt gondolja sok polgár, hogy a politika az ellenoldal alázásából, birkázásából, az ellenoldali politikusok ördögi beálltásából, valamit az ellenoldali beállítottságú emberek "hülyézéséből" áll, és amikor ennek hangot adnak akkor ez bizony nem mentes a személyeskedésektől és durvaságoktól érdemi tartalom nélkül."

Mert ezt látják a politikusainktól. Orbántól Gyurcsányig.

felcsutisuttyo 2013.08.06. 14:41:19

NEM A FIDESZ CSALÁSOS VÁLASZTÁSRA KELL KÉSZÜLNI A dIKTATÚRÁT MEGSZÜNTETŐKNEK, HANEM A nép "LÁZ-ADÓ" BEVEZETÉSÉRE..és a leszámolásra a Nemzeti Szarokkal!

Spacecake 2013.08.06. 14:41:56

na ez is 1 nagy katyvasz lett...gratula...

1/10

2013.08.06. 14:43:19

Szerintem lassan eléri azt az összeghatárt a veszteség egyes vállalkozóknál, ami megér egy golyót valakinek. A maffia ellen csak maffiamódszerekkel lehet küzdeni eredményesen.

Peterpapo 2013.08.06. 14:45:06

@dimitrij:

A fő kérés! Mennyi az ügyfél? Ez a lényeg. Az hogy mennyi helyen van takszöv nem releváns a bevételt tekintve. Hányan mennek be, hányan tartják ott a pénzüket és mennyi pénzről van szó? Az a nem mindegy.

dimitrij 2013.08.06. 14:46:16

@kvadrillio:

hány bankot kellett kicsi hzánkban állami pénzből megmenteni? egy konkrét számot, illetve pontos dátumot várok. illetve annak megnevezését, hogy milyen forrás terhére tették mindezzt.

ha ezzel megvagy, akkor tedd fel magadnak a kérdést, hogy miért kell egy olyan pénzügyi szolgáltatót feltőkésíteni, ahol a szavatoló tőke rendelkezésre áll, forint betét van bőven (20%-a náluk van a bankbetéteknek)?

pizzaboy 2013.08.06. 14:46:40

Igazából a leggusztustalanabb az egészben és amiről minden kommentelő hallgat: van 1 takszöv, amire - hoppá! - nem vonatkozik a törvény. Lehet itt Mr. Szakértők gazdasági vitákat folytatni, meg mérlegelni, de vegyük már észre, hogy milyen szintre süllyedt a magyar törvényhozás! (Emlékezzünk csak a trafiktörvény pályázatközbeni módosítgatásaira - ja bocs, a magyar választópolgár mindenre max 2 hétig emlékszik.)

Baldrick68 2013.08.06. 14:47:25

@Peterpapo:

Takarékszövetekezetek piaci részesedése 2011 -ben.
Mérleg főöszeg alapján: 5%
Fiókok számla alapján: 40%
Lakossági forintbetétek alapján: 20%

Peterpapo 2013.08.06. 14:47:29

@Kara kán:

Ja. Mert családonként 4 gyerekkel számoltál. Miért is?

dimitrij 2013.08.06. 14:53:46

@Peterpapo:

ez nem pont így van, sőt...

a Lázár féle önkormányzat a "sikeres" devizakötvény kibocsátás után, melyen természetesen veszteséget könyvelt el, azt az érintett bank nem akarta egészében benyelni, kötelezte az önkormányzatnál és azok vállalkozásainál dolgozó embereket arra, hogy szüntessék meg az érintett pénzintézetnél vezetett számláikat.

korábban az összes közszférában dolgozó embert az OTP-hez küldték, ezt ajánlották nekik.

két éven belül eladja a tulajdonosa az MKB-t, ugyan ez vár a CIB-re is. talán nem is végleges a lista, nem áll jól a szénája a Raiffeisennek sem...

a postahelyeken történő ügyfél akvirálás korábban is működött, két pénzintézet biztosított ehhez banki hátteret (OTP és Erste), vélhető, hogy az FHB fogja átvenni.

ezek együtt bőven alkalmasak arra, hogy egy új, piaci részesedés alapján jelentős nagybankot hozzanak létre.

sas70 2013.08.06. 14:54:13

Arra azért kíváncsi lennék amikor pár oligarcha összejön és meghozzák a döntést. Aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz a háború vége, kormánybukás vagy oligarcha bukás?

ursus artos 2013.08.06. 14:54:35

@Macropus Rufus: "Ez az a 600-700milliárd amit folyamatosan pótolt az Orbán kormány, mindefajta percéletű megoldásokkal."

Ez egy városi legenda.
Először is a hivatalos ATV mantra szerint 500-600 milliárd, vagyos nem kell folyamatosan emelni a tétet, mássrészt a manyup-talicska megszüntetése azonnak 300 milliárdot jelentett, vagyis 200-300 milliárd az, amit pótolni kellett. Ez pedig már megtörtént pl.: fogyasztási adókkal.

Dr.Bio74 2013.08.06. 14:55:27

De jaó post. Három éve olvasgatom ezeket. Három éve gyűlik a politikai szennynek dokumentációja. Oszt ? Választhatok ? Mi a választási lehetőség ? Az igen meg a nem. De jó.
Szeretnék már látni egy pártot ami nem a másik általános tagadására és a még lenyúlható, mit lenyúlható, újraosztható javak megragadására alapozza önmagát.
Meg a faxom, kellene alapítani egy pártot.

is 2013.08.06. 14:55:54

@palicsitó: rólad szól a poszt utolsó része. miattad marad még Orbán. és te még csak nem is érted, hogy ez miért baj, neked vagy szüleidnek Kádár is jó volt 33 évig. mire 10 év múlva felébredsz, hogy lerohadt az ország, már késő lesz.

Peterpapo 2013.08.06. 14:55:57

@dimitrij:

Lehet. Meg az is, hogy ez nem fog összejönni nekik.

Lord Snow 2013.08.06. 14:57:17

@kerceruca: A babakötvényt anno mi is néztük, 10 perc alatt kijött, hogy nem éri meg, egyoldalúan (magyarosan) változni fognak a feltételei, továbbá a párnám alatt nagyobb biztonságban van az a pénz, és most már az is látszik, hogy ott jobban is dolgozik (jobb = 0%).

Elhitted, többszörösen bedőltél, ez van, örülj, hogy a gyerekre költött pénz csak egy részét bukod.

is 2013.08.06. 14:57:32

@Dr.Bio74: akárhányat alapítanak neked, te a FIDESZtől mindig beszopod, hogy az nem. 2010-ben elhitted, hogy Bokros nem a Tied, most elhiszed, hogy Bajnai nem a Tied. menthetetlen vagy, nem sokkal jobb, mint az elvakult Orbán-hívők, mert te is a FIDESZ kottájából játszol.

is 2013.08.06. 14:58:53

@Spacecake: ha nem passzol össze a poszt szellemi színvonala a tieddel, akkor még két lehetőség van, és most úgy látszik, hogy nem sikerült ráhibáznod a helyesre.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.06. 14:59:15

@Peterpapo:
Ne butáskodj!
100.000 lakást írtam (de ez a minimum, mert sok rabló van még), és lakásonként 2 gyerekkel számoltam.

Peterpapo 2013.08.06. 15:03:45

@Kara kán:

"Ez a 100 milliárd ft 100.000 ember 10 millió ft-os lakása."

Nem. Te 100000 embert írtál, azokat meg párba kellene tenni a gyerekek miatt, vagyis 50000 pár/ 200000 gyerek, az páronként, tehát lakásonként 4 darab gyermek. :)

Atrox 2013.08.06. 15:04:50

@Mr. Waszabi: "Mikor ébrednek fel a takszöv tagok? Kiveszik a pénzüket, aztán viheti az integrációs szervezet a nagy semmit."

Ezt ém sem értem. Minap megkérdeztem egy ilyen ismerősömet, hogy miért nem csinál mást a pénzével (ajánlottam is neki alternatív lehetőségeket, főleg, hogy még a kamat is lement a pincébe)? Erre a válasz: "Á, még ezzel is külön törődni? Nekem csak annyim van bent, amennyinek a biztonságát az állam is garantálja." Lol :)

Macropus Rufus 2013.08.06. 15:06:42

@ursus artos:
szóval ha jól látom akkor te is azon a véleményen vagy, hogy a hosszútávú megtakarítást fel kell áldozni a rövidtávú érdekek oldárán, lásd: manyum lenulás. Ami 3000milliárd volt és nem 300.
Ha olyan jól csinálnák, akkor nem kellene évente 600milliárdot összekalapolni.
Ha nekem van igazam, akkor jövőre ismát túlzott deficit eljárás alatt leszünk.

nu pagagyí 2013.08.06. 15:06:55

@VT Man: Elveszik onnan, ahol van. Elég nagy vagyonok képződtek a maffiakormány jóvoltából egyeseknél. Egy vagyonadó kiváló eszköz lesz.

Azután le lehet építeni az államot, kírúgni a sok csúszómászót, felszámolni a TEK-et, országyűlési gyászhuszárokat, népfigyelő titkosszolgálatokat, a felesleges engedélyező hivatalokat.

Azután vissza lehet adni az iskolákat az önkormányzatoknak, akik a Te adódból fognak élni, ha adócsalásra vetemedsz, akkor persze rosszul.

Azután például Te sem fogsz nulla munkára grandiózus jövedelmet kapni állambácsitól, elmész szépen dolgozni a magánszektorba és hajtod a hasznot az országnak. Ha képtelen lennél rá, jogusult leszel egy szerény segélyre és még gazt sem kell hozzá kigyomlálnod, elég ha látják, hülye vagy mindenhez.

Dr.Bio74 2013.08.06. 15:09:22

@is:

Mondanám, hogy nagyon hülye vagy, de inkább mondom, hogy valaki más kommentjére válaszoltál, vagy evés, munka stb. közben kommentelsz és félreértettél valamit. Higgadj !
A másik: milyen pártot alapítottak nekem? És vajon miért is nem tetszenek nekem? Én egy kurva szót nem szóltam, ugyanakkor, hogy az ellenzéki pártok ahol tartanak az szerinted csak a fityisz porhintése miatt van? Mert ha igen akkor végünk van, mert a megújulás reménye nélkül a narancsmaffiózók kapnak még négy évet, sőt amondó volnék ha a következő ciklus is az övék akkor már ne csak négy évre számítsunk.

dimitrij 2013.08.06. 15:13:19

@ursus artos:

" Ez pedig már megtörtént pl.: fogyasztási adókkal. "

milyen fogyasztási adókkal?

Atrox 2013.08.06. 15:14:36

@Peterpapo: "Nem. Te 100000 embert írtál, azokat meg párba kellene tenni a gyerekek miatt, vagyis 50000 pár/ 200000 gyerek, az páronként, tehát lakásonként 4 darab gyermek. :)"

Ez a magyarázat mindenképpen ostobaság. Igen 100000 olyan embert írt, akinek magának megvan a 10 millás lakása, tehát a párjának már nem kell 10 millást lakást a kapcsolatba hoznia. Így lesz 100000 pár, őáronként 1 lakással.
Ha meg mégis ezeket teszed párba, akkor páronként 2 lakás jutna, de ezzel botorság számolni ebben az esetben.

A lényeget leírta Kara kán, azt kár csűrni-csavarni: 100000 lakásban felnőhet 200000 gyermek, azaz családonként 2.

Peterpapo 2013.08.06. 15:18:02

@Atrox:

Én csűrök-csavarok? :) A 100000 ember mióta jelent automatikusan 100000 párt???? :DDDD

gigacherry 2013.08.06. 15:21:00

@evelynn: Nem ő az a Tiborcz, aki Orbán Ráhel kezét megkérte?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.06. 15:22:57

@Peterpapo:
Akkor nem fogalmaztam pontosan.
100 ezer lakás - ez a lényeg.
Ebbe belefér két szülő, és két gyerek.
Vagyis, minden ilyen elrabolt 100 milliárd 400 ezer ember életét tette tönkre, amely 400 ezerből 200 ezer meg sem született.

Ha tovább számolunk, akkor látjuk, hogy a rendszerváltás óta épp a magyar állam küladósságának megfelelő valutát, vagyis kb. 260 milliárd dollárt loptak ki az országból. Hangsúlyozom, ez a multik által kivitt profit, hanem az off-shore cégeken keresztül vagy más módon feketén kivitt valuta.

A Mohács tehát megvolt, ha valakik azon sopánkodnának, hogy nekünk Mohács kell. Ez már a poszt-poszt-Mohácsi éra, ebből kell kihúznia az országot Orbánéknak.

Blogger Géza 2013.08.06. 15:27:41

@Macropus Rufus: 200 Ft-os CHF / HUF a mostani keresztárfolyammal kb 240 HUF / EUR- nak felelne meg. Egy ilyen tartós árfolyam rövid úton kinyírná a hazai exportszektor jelentős részét, és Görögország sorsára jutnánk.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.06. 15:29:37

...és tovább fonva gondolataim fonalát:

Én kb. 20 évig voltam az OTP ügyfele.
Meg sem próbálom kiszámolni, hogy mennyivel károsított meg engem ez bank azzal, hogy többet kért a számlavezetésért, mint amennyi indokolt lett volna, és a többlet közön-kézen „eltűnt”. (Nem tűnt el az, mert magánvagyonok formájában megvan a góréknál!)

Ez csak egy tétel.
Mert amikor az ingatlan- és a devizahitelezési lufi kipukkant 2008-ban, minden kisbetétes veszített, elsősorban persze azok jártak pórul, akik hiteleket vettek fel. Mégis, hogy hogy nem, a górék vagyon gyarapodott. Ki a fene érti ezt? Hellóka, én értem! Az anyag nem vész el, és a pénz sem, csak átvándorol a szegény zsebéből a gazdagéba. (Erre a disznóságra egyesek még bibliai idézetet is tudnak, mintha a gazemberséget a Bibliával bárkinek joga lenne igazolni.)

Dubovánszky László 2013.08.06. 15:30:57

"Tulajdont kisajátítani csak kivételesen és közérdekből, törvényben meghatározott esetekben és módon, teljes, feltétlen és azonnali kártalanítás mellett lehet."

Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) SZABADSÁG ÉS FELELŐSSÉG, XIII. cikk (2)

Ha valaki mást lát, a bizonyítékokat mellékelve azonnal szóljon!

Peterpapo 2013.08.06. 15:36:45

@Kara kán:

Rosszul fogalmaztál. Ebből kellene kihúzni az országot Orbánéknak, de ők csak tetézik a bajt. És ennél sokkal többet nyúltak le eddig, mint az előző kormány 8 év alatt. Meg több kárt is okoztak. Azt tudtad, hogy Lázárnak is van Svájcban bankszámlája? És vajon a slepp hol költi el, amit nyereségként elkönyvelhet? Erre is gondoltál már?

Spacecake 2013.08.06. 15:40:16

@is: a poszt szellemi MICSODAJA??:-)

hunyuan 2013.08.06. 15:44:17

@Spacecake:
miva' ebédszünet a trafikba'?
de akkor inkább már tízperegy nemde te rúdtáncos..

Spacecake 2013.08.06. 15:46:18

@hunyuan: az az egy is csak azert,hogy legyen tovabbi motivacio:-)

Jakkerné 2013.08.06. 15:48:20

Orbán elvette a 3000 mrd Ft nyugdíjat államosítja a takarékszövetkezeteket, elhallgattatja azokat akik nem nyalják a seggét? És még ezek után a fideszesek bárkit kommunistázni mernek? Milyen jogon? Obánnál és a seggnyaló agymosott bandájánál hova kell nagyobb kommunista?

Blogger Géza 2013.08.06. 15:53:16

@Jakkerné: Semmiféle nyugdíjat nem vettek el, pont hogy a nyugdíjak értékállóságának biztosítására tették át a 2. pillérből az 1.-be az állami járulékokat. Bajnai gáz esetén elvett egy havi nyugdíjat, persze ez is lehetőség lett volna...

dimitrij 2013.08.06. 15:57:49

@Blogger Géza: a második pillérből vették el, és folyó kiadások fedezésére használták fel, lófasz sem került az első pillérbe.

mellesleg: azokat a részvényeket, amiket a nyugdíjpénztárak vásároltak, mint intézményi befeketetők, szépen eltapsolták, áron alul értékesítették, bevonva az ügyletben Matolcsy spanját, az Unicredit vezért, Patait...

Jakkerné 2013.08.06. 15:58:34

@Blogger Géza: nem hallottad a 3000 mrd Ft "beépülését" a költségvetésbe azt hogy az az összeg csak úgy huss eltűnt az hogy az állam fél év alatt kétszerannyit bukott az elvett pénzen mint előtte a legrosszabbul gazdálkodó magánnyugdíjpénztár holott még ők ugattak eltőzsdézésről. Ki tőzsdézi el a pénzt ha az állam csak úgy eltüntet 3000 mrd-ot?
Melyik adót nézed a cseh 2-est?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.06. 15:58:57

@VT Man: Hallottam már a pénzszerzés előző kampányban elhangzott viccét is aktualizálva: a következő kormány hitelesebb lesz, ezért az államadósságra kisebb kamatot kell majd fizetni, lesz itt tejjel-mézzel folyó Kánaán. Majdnem leestem a székről, amikor mondták :)

Peterpapo 2013.08.06. 16:00:03

@Blogger Géza:

Hány éves vagy? Te még hiszel a mesékben?

bigmac 2013.08.06. 16:03:54

Én még új vagyok itt....nem is akarok okos lenni, de irták a postban hogy a külföldi bankok nem tudnak kivonulni...miért?

2013.08.06. 16:05:10

Olyan jó volna már hinni abban, hogy egyszer végre az emberek eltakarítják majd az MKP-MSZMP összes utódpártját, annak minden egyes itt ragadt emberével és haszonélvezőjével együtt.
De nem. Az emberek imádnak oldalakra állni, és üvöltözni egymásra.
Annó amikor a Fidesz megbukott, elkezdődött Gyurcsány nevének bunkósítása, lásd gyurcsótány, elkurcsótány, stb.
Aztán, amikor az MSZP megbukott, akkor elkezdődött Orbán nevének bunkósítása, lásd toportyán, cigány, felcsúti suttyó, egyesek még büszkén ezt a nevet is viselik kommentezőként.
Azt hiszem, ez azt mutatja csak meg, hogy a T. Ország lakosságának kommenteléssel foglalkozó része nagy részt simán suttyó, vagy a fizetett bérkommentelő kategóriába esik.
Közben egyikőtök sem fogja fel, hogy mindegy melyik maffiózó van hatalmon, nektek jobb már sosem lesz...
T. Ország!
Elhúztok már mind a büdös tetves k. a. p.-ba!
TI BAROMOK!
No asszem hoztam az itt elvárt színvonalt, úgyhogy most a padlóra pökés után simán jobbra el.
Pusztuljatok.

dimitrij 2013.08.06. 16:05:58

@bigmac: ki tudnak, csak akkor irgalmtlan veszteségeket kell elszenvedniük, a 20-35 év futamidejű hitelek, garanciák, kinnlevőségek stb. miatt.

gigacherry 2013.08.06. 16:07:56

@kerceruca: Vedd ki még időben, és nem fog.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.06. 16:08:45

@Blogger Géza: A nyugdíjakra félretett 3000 milliárdból alig 300 milliárd maradt meg, viszont van 3 millió volt MANYUP tag, akik már semmit sem kapnak a MANYUP-ból, hanem az államtól várják a nyugdíj teljes összegét. Ez azt jelenti, hogy mai árakon számolva nagyjából 8000-10000 milliárd extra fizetési kötelezettséget, vagyis adósságot vett a nyakába az állam.

is 2013.08.06. 16:15:39

@Konzervatív0: jajajaj, barátom, ezzel takaróznk nem kevesen. hogy ők ám milyen szépen beszélnek. csinálni, azt bármit lehet, de tessék szépen beszélni.

aztán elmész a Mandinerre, meg a többi 'konzervatív' blogra, és ott aztán senkit nem oktatsz ki, pedig ott vannak aztán ám azok, akiknek moslék folyik a szájából.

pótcselekszel, barátom, baszod el az életed.

is 2013.08.06. 16:19:04

@Blogger Géza: van sapka, nincs sapka? ha adják a 13. havi nyugdíjat, az a baj, ha elveszi akkor az? bepróbálkoztál, Gézám? szóval jó dolog volt a 13. havi nyugdíj, ezt légyszíves mostantól nyeld le, mert mindenhová beírom, hogy ezt állítottad, mert az elvételét szidtad.

aztán ha neked nem teszik a nyugdíj elvétele, akkor ugyan szidd már habzó szájjal Orbánt, aki elvett nyugdíjat a rendőröktől, tűzoltóktól.

Tücsök1 2013.08.06. 16:22:41

@Mr. Waszabi: A szövetkezeti tagok zöme annyira tájékozatlan,hogy nem is hallott a már folyamatban lévő "integrációról".Ez nem az ő hibájuk,a szövetkezetek vezetői lapítanak,sunnyognak,legfeljebb név nélkül nyilatkoznak.Kész tények elé lesznek állítva,aztán jön a vakaródzás.

Blogger Géza 2013.08.06. 16:25:36

@Online Távmunkás: Nem, ez semmiképen nem adósság. Adósság a felvett hitel, ami után kamatot fizetsz, erre egyik sem igaz. A jövő nyugdíjait a jövő járulékaiból (és egyéb állami bevételekből ) kell fedezni, nem eladósodásból. Te sem tekinted eladósodásnak azt a gázszámlát, amit majd egy év múlva kifizetsz az egy év múlva esedékes fizetésedből.

Blogger Géza 2013.08.06. 16:27:18

@is: Ne adj a számba olyat, amit nem állítottam, én csak megállapítottam, hogy Bajnai nem igazán törődött a nyugdíjasokkal, inkább elvette egyhavi nyugdíjukat - pedig nyilván lett volna más lehetősége is.

dimitrij 2013.08.06. 16:28:34

@Blogger Géza: ostobaságokat beszélsz... a jövőben esedékes nyugdíjkifizetéseket tehermentesítette volna a nyugdíjpénztárakban felhalmozott vagyonból. a néhány év múlva esedékes kifizetések forrása így megszűnt, nem került be az első pillérbe a 3 ezer milliárd, így azt majd akkor kell megtermelnie a lakosságnak egy demográfiai válság kellős közepén.

dimitrij 2013.08.06. 16:29:38

@Blogger Géza: aham, a szociális kiadások lefaragása csak akkor frankó, ha a fidesz csinálja... szánalmas.

Jakkerné 2013.08.06. 16:32:40

@Blogger Géza: tehát szerinted jó a 3000 mrd Ft eltapsolása úgy őszintén ehhez te miért asszisztálsz miért jó neked a vezér elsikkasztja a pénzt és az államosítás miért tetszik neked vagy ha tetszik akkor miért kommunistáznak a fideszesek ha ők államosítanak?
Te komolyan hiszed hogy lesz az embereknek nyugdíja mert az állam gondos gazdaként jár majd el?

politikailagnemkorrekt 2013.08.06. 16:35:10

Nem a magyar kormány genyóságait finanszírozzák az anyabankok, hanem az elmúlt évtizedek szemérmetlen pénzszivattyúzásának egy kis részét kénytelenek visszatolni az országba. Nagyon sajnálja őket a blogger, ehhez grat. Ugye nem az fáj, hogy a megszorítások nem 100%-át a lakosság viszi el, hanem csak mondjuk 60-at? De tudjuk jiről szól a szavazás '14-ben: ti majd gordonkával vagy attesszal bocsánatot kértek az anayabankoktól, és kamatostul fizettetitek velünk vissza a veszteségeiket. Na kösz, ezért nem kérünk belőletek többet. Leléphetsz.

Elijah_Baley 2013.08.06. 16:36:11

"viktor király megoszt és uralkodik"
nemtom mi ebben a meglepő, ugyanezt csinálta kétezerkettőben, aztán végig ellenzékben.
kétharmad, fülkeforradalom, mi ezt szeretjük.jövőre újrázunk.

ob.szerver 2013.08.06. 16:37:41

Manyup, trafik, föld, takszöv, pénztárgép.

Mi a közös bennük? Az, hogy meglévő tulajdont, haszonévezetet, piaci pozíciót rendeznek át erőszakkal a saját maguk javára.

Adott egy rezsim, amelyik képtelen fejlődést, növekedést, gyarapodást felmutatni. A saját gazdagodásuk kizárólag abból ered, hogy másoktól rabolják el.

Ha jövőre azt tapasztalják, hogy az istenadta nép áldását adja a hanyatlással vegyes rablásra, akkor vérszemet kapnak, és és majd meglepődnek egy páran, amikor az ő tulajdonukat kivánják meg.

is 2013.08.06. 16:39:08

@Kara kán: szóval elvittek 260 milliárd dollár profitot? és ehhez már a dátum is hozzá lett adva? és mennyi tőkét hoztak ide? 20 év alatt? legalább a felét? azaz évi 10%-os profittal dolgoznak? komolyan? nem 100%-ossal, mint a magyar csaló, feketéző vállalkozó, aki kizsigereli a munkásait, adót meg nem fizet utánuk? ezek a mocskos multik meg jó bért adnak, adóznak is az embereik után, nahát! a multiknak nincs szlovák rendszámos kocsijuk, mit kocsijuk, luxusautójuk, mint a magyar feketevállalkozónak, nahát!

ezek a szemét multik! munkát adnak, jó bért fizetnek, adóznak, nincs is luxusköltésük, alacsonyabb profitrátával dolgoznak, mint a magyarok! ezek a szemét multik!

Tücsök1 2013.08.06. 16:40:06

@kvadrillio: Nem csak a tksz-ben kezelt betétekről van szó.Valahogy mindenki átsiklik azon,hogy a tksz-ek vagyonát a részjegytulajdonosok rakták össze.Szövetkezeti vagyon és tulajdon!

is 2013.08.06. 16:41:31

@Blogger Géza: logika, kedves Gézám. most is megerősítetted, hogy szerinted rossz volt elvenni a 13. havi nyugdíjat. ha szerinted jó lett volna, nem keresgélnél más lehetőségeket, Bajnaira kenve.

dimitrij 2013.08.06. 16:42:26

@politikailagnemkorrekt: mennyi az az összeg, amit "kiszivattyúztak"? mondj már valami konkrétumot lécci.

van olyan bank, több is, aki 2009 óta többet bukott, mint amennyit az azt megelző 10 évben profitált, te ökör. az elmúlt években 1,3 ezer milliárd cirka a szektor vesztesége. egyrészt.

másrészt a bankok hitelei, még ha a devizahitel utólag problémás is, adott egy gazdasági növekedést, hatott a gdp-re, házak épültek, projektek és beruházások idultak, a cégek embereket foglalkoztattak, adót fizettek helyi és központi szinten, mely gazdasági növekedés lehetőséget teremtett sok mindenre.

biztos sikkes dolog a bankellenesség, de próbálj releváns érveke találni, ne ostobaságokkal égetni magad.

dr Smittpálelnökúr 2013.08.06. 16:43:12

@Konzervatív0: Nem érted a lényeget, te fideszbuzi! A vezéred egy rohadt tolvaj, és ha ez neked tetszik, akkor te is egy agyhalott baromarcú hazaáruló vagy. Érthető voltam?

Rohadj meg. Te is és az összes fidesznyik patkány is.

politikailagnemkorrekt 2013.08.06. 16:49:42

@dimitrij:

www.portfolio.hu/vallalatok/penzugy/duplazodott_a_magyar_bankszektor_nyeresege_egy_bank_all_a_hatterben.184302.html

"A bankszektor 233 milliárd forint adózott eredményt ért el 2004. első kilenc hónapjában, közel 40 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában" www.origo.hu/gazdasag/hirek/vallalatihirek/2004122640szazalekkal.html

Te ökör.

ursus artos 2013.08.06. 16:51:10

@Macropus Rufus: ". Ami 3000milliárd volt és nem 300."
Én az évi manyup-ról írtam, az kábé 300 milliárd, a 3000 milliárd a tíz év alatt kitalicskázott lóvéság.

"Ha nekem van igazam, akkor jövőre ismát túlzott deficit eljárás alatt leszünk. "
Világos beszéd. Ha meg nem leszünk az alatt ismét, akkor nem volt igazad.

bigmac 2013.08.06. 16:51:44

@dimitrij: Én is valami ilyesmire gondoltam...ezekszerint még mindig jobban megéri nekik szopni mint pakolni...meghát nem is ők szopnak mivel közvetett formában áttolják a számlatulajdonosra...nincs több kérdésem:)...egyenlőre:)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.06. 16:54:19

@Blogger Géza: A probléma csak az, hogy egyre kevesebb munkaképes korúnak kell összedobnia egyre több nyugdíjas pénzét, ezért fontos lett volna az egyéni számlák bevezetése.

dimitrij 2013.08.06. 16:54:21

@politikailagnemkorrekt:

és ezzel mit bizonyítottál te lófaszjóska? :)

1300 milliárd veszteség 2009-2012 között, ami sokszorosa az általad behivatkozott adózott eredmények.

jól bebizonyítottad, mi? ökör...

dimitrij 2013.08.06. 16:55:48

@ursus artos: milyen kitalicskázott lóvéság? hogyen államosították, ha ki lett talicskázva?

ob.szerver 2013.08.06. 16:57:53

@bigmac:

"ezekszerint még mindig jobban megéri nekik szopni mint pakolni.."

Én inkább kivárásnak nevezném. Ha úgy alakul, jövőre elkezd mjd egy néhány pakolni. Nem csak bankok, mások is. Bepakolnak majd pár ezer munkahelyet is. De sebaj, mert a postáskisasszony majd összedob majd egy konzorciális hitelt két boríték stemplizés között.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.06. 16:59:07

@kvadrillio: Az izlandi kivétel jó vicc. Ott csak azért nem mentettek bankokat, mert az ő bankjaikban főleg angolok és hollandok tartották a pénzüket, így nem az izlandi betétesek pénze úszott el.

bigmac 2013.08.06. 17:01:00

Egyébként bérkommentelő szerintem is létező állatfaj ...főleg ilyentájt mikor épül a viktatúra ...megy is az ugatás nemcsak itt hanem mindenhol...emberek kivannak ...és általába az ugatást nehezen viselik tetvek...ilyenkor hoznak törvényeket addig is megy az ellenpropaganda...
Csakhát kibukik első körben. .makika kapott már sok savat azt egyikre sem reagált...gondolom csak egy komment volt ingyé:)
Meghát igen az eddigi munkássága is beszédes:)

dimitrij 2013.08.06. 17:09:27

@bigmac: nem tudják teljes egészében áthárítani, egyrészt. másrészt egy gazdasági fordulat újra jövedelmezővé teheti az ágazatot. harmadrészt Széchenyi óta mindenki, aki gondolkozik tudja, hogy szükség van a hitelre ahhoz, hogy működjön egy gazdaság.

buta, egyszerűsített példa: van egy pékséget, akinek beszállítasz az 30-60 napra fizet, neked viszont kell a pénz a következő napi alapanyagokra, munkásaid bérére, a gáz és villamosáram költségeire. mit kell tenni, ha a partnered nem tudod rávenni az azonnali fizetésre?

az egyik opció, hogy bizonyos költségekért faktoráltatod egy bankkal. ő utal neked prompt, majd beszedi a pénzt a partnertől. ennek van díja persze, de téged segít abban, hogy prosperáljon a vállalkozásod...

dimitrij 2013.08.06. 17:15:37

@ob.szerver:

mkb, cib tuti, raiffeisen is egyre sanszosabb...
más szektorokban pedig más cégek dobják be a törölközőt, ezerszám szűnnek meg a munkahelyek.

a fidesz közeli bank pedig majd a holdudvar cégeit hitelezi, mivel a kockázatkezelésről, jogi megfelelésről nem hallottak még, csak a mutyizásról, így irgalmatlan veszteségeket könyvelnek majd el, de az állam majd megsegíti őket. Matolcsy úr meg majd biztosít kihelyezhető forrást, ha nagy a baj...

ja, és a nem fidesz közeli vállalkozók nem jutnak hitelhez, mehetnek az anyjukba, vagy vissza a balettba ugrálni..

Tücsök1 2013.08.06. 17:18:27

@bigmac: A bankszektor nem sátoros cigánytábor,hogy reggel összepakolják és odébbállnak.Ellenben jónéhány ipari üzem már megcsinálta,hogy leszerelte a gyárat és elvitte oda,ahol nyereségesebben tud termelni.És sokan megtették azt is,hogy eleve be sem települtek az országba,mert a kiszámíthtatlan gazdaságpolitika,adórendsze és sok más tényező miatt okosabbnak látták kívül maradni.

politikailagnemkorrekt 2013.08.06. 17:20:44

@dimitrij: Ha egy év 300 milliárd, akkor kiszámolhatod, hogy egy évtized alatt mennyi is volt. MANYUP ügyben pedig olvass, bátran és kitartóan: "HVG.HU: Nyugdíj - már Nyugaton is úgy látják, hogy Orbánnak van igaza?" (hvg.hu/gazdasag/20130623_Nyugdijpenztar_veszteseg_Orban)

Amúgy meg sz@r a stílusod, haver. Mosd meg a szájad, mert habzik is, meg mosdatlan is.Utána, ha lehiggadsz, talán válaszolok majd a következő hsz.odra.

Tücsök1 2013.08.06. 17:21:55

@dimitrij: Emlékszik még valaki az e-hitelekre ?
Kik kapták,mit építettek belőle és hogyan nem fizették vissza?

vörösbor(de)minőségi 2013.08.06. 17:25:42

@Kara kán: kérded honnan szedte össze a csányi ezt a szabad szemmel is jól látható összeget 23év alatt?kapált?stb....na figyu igy nem lehet egyről a kettőre jutni azaz napi 12óra gályázással nincs idő pénzt keresni.lássuk be ez igy van. a nagyobb baj az,hogy én tudom kire nem!!szavazok mert az a halál.na de nem tudom kire igen?szar helyzet.
amit bénáznak bajnaiék a többi nevét le sem irom-már most a röhej tárgya.arről nem beszélve,hogy amit megkapnának ha véletlenül mégis valami csoda folytán nyernének-na az kösszépen.a nagy semmi a nagy letarolt kiszáritott tönkre vágott üres sántikáló gazdaságot-azt.na jó akkor fogjunk neki rakjuk rendbe.ujabb 4 év immáron a hatodik.előre egy lépést se megyünk csak vissza csusszanunk majd ujra a kiinduláshoz kapaszkodunk.rohadt sok áldozattal.
ebbe belefáradtak nagyon sokan,de annyira még nem,hogy utolsó erejével mindenki egyként az asztalra basszon egy rendkivül nagyot-eddig és nem tovább.
na ez nem történt meg.és csak vidámkodunk az ujabb és ujabb pofátlanságokon és kommentelünk(teljes joggal felháborodva)a legujabb szó nélkül eltűrt irgalmatlan megalázó szopatásokon.
na ez az ami röhejes meg az,hogy egyáltalán a trollkodó ostoba barom mosott agyuaknak beszólunk.legfaszább az lenne ha mindenki szóra sem méltatná-igy megütné a guta mindegyiket szép sorban.1cce csak elfogynának nem?első lépésenk jó lenne-és vergődjön csak a marha mikor látja-senki még csak nem is reagál rá!agyfaszt kap ez tuti.és szép lassan megőrül.

bigmac 2013.08.06. 17:28:51

@dimitrij: Mondjuk én nagy hitelellenes vagyok(volt van több is, de hogy nem lesz többet az nálam már koncepció)
Nem is annyira az ilyen vállalkozást finanszírozó hitelekkel van bajom, habár abba is bele tudnék kötni, inkább a fogyasztói hiteleket tartom átkúrásnak a thmek miatt...de tény hogy a paraszt is paraszt amikor hitelböl esküszik meg utána abból megy nászútra .....meg deyo hogy vettünk új varrógépet me a gyerek negeszi a spenotot....na ez egy nagy agymosás szerintem......
Lakás ..kocsi....persze kell mindenkinek...nekem is kéne...de nem hittyóbol....
Nap mint nap kivagyok amikor hallom, hogy x milliárd stadionra meg százmilliók a hülye be sem mitatott művészfilmekre....na abból mennyi bérlakást lehetne finanszírozni pl, hány ételosztást lehetne szervezni (igény van lesz rá), hány életmentő korházi berendezést lehetne venni, stb...
Nem tudom kire fogok szavazni jövőre ..de azt tudom hogy kire nem...27%jaffa a kaján?...na ezt egyik tetü se csinálta...egyszerü melós vagyok...pont az átlagot keressük és lassan éhenhalunk...és ezt nem csinálták vörösék...melost szivatja mindegyik de azért voltak akik hagytak élni...

dimitrij 2013.08.06. 17:30:25

@politikailagnemkorrekt:

szar a link, adj olyat ami működik. egyébként egy hvg cikk amiben kérdésént szerepel egy mondat, az miért győzne meg? meg mire érv egy kérdés?

a nyugdíjpénztárak 98-ban indultak, azóta eltelt pár év, de nem tíz.

a 3000 milliárd pedig nem egyenletesen oszlik el, mert volt egy felfutás, folyamatosan léptek be a tagok.

ráadásul a pénz nem tűnt el az államosításig, te retardált, mert akkor nem lett volna mit államosítani. a pénz az államosítás által lett elherdálva, folyó kiadásokra, stb.

nem vagyok a haverod, megválogatom azokat. higgadt vagyok, és ha nem lennél funkcionális analfabéta akkor értenéd, hogy mit írtam, kushadnál. :)

azt meg pont lefosom, hogy válaszolsz-e vagy sem, nem tűnsz kihívásnak.

dimitrij 2013.08.06. 17:31:33

@Tücsök1: nekem nincs meg... nem emlékszem ilyen termékre.

250130 2013.08.06. 17:33:26

@Macropus Rufus: Így.
Elvették az adójóváírást az alacsony jövedelműektől.
Jönnek a kibaszott rezsicsökkentő dumával, ami egy normális embernél 3-4 ezer forint. Ez kurvára nem kompenzálja azt a 10-15 ezer forintot. Maximum az áthárított különadókat és a megemelt áfát.

dimitrij 2013.08.06. 17:34:30

@bigmac: abszolút értem amit írsz, nekem két elvem van: a) úriember mindig ellenzékben van, b) nem politikai kampány, reklámfilm stb. alapján döntök, hanem program alapján...

ez utóbbi miatt az utóbbi évek választásain elég nagy bajban voltam. :)

dimitrij 2013.08.06. 17:37:33

@250130:

bocs, hogy belekotyogok, de:

az járt jól a rezsicsökentéssel, akinek a havi rezsiköltsége 30 ezer forint, vagy akinek 300 ezer?

Napkutya 2013.08.06. 17:38:46

A Csányi-milliárdok sokaknál kiverték a biztosítékot. Joggal, mert büdös nagy lé, de valójában ez karcsú, ahhoz képest, mit osztanak most!

Olyanoknál, akik NEM számolnak utána, MIT osztottak ki a cimboráknak az elmúlt KÉT évben, és mit fognak azok még kaszálni, mire egy részüket, be is csukják, ez rettenetes összeg!

Ugyanakkor, lássuk be, narancs mezben TÖBBEN utol fogják érni Csányit, nem húsz, hanem HAT(!!!) év alatt.

Bravó fülkeforradalom!

Van az a mese a lóról, aki nyakába vette a Zembert,mert az beszaratta a farkassal....

Gyííí lovacskák!

dimitrij 2013.08.06. 17:39:28

@bigmac: még egy dolog, a THM plafon nem annyira a bankokat (értsd: nagy kereskedelmi bankok pszáf engedéllyel), hanem a kisebb pénzügyi szolgáltatókat érintette (provident, cofidis stb.), azok tényleg uzsorakamatokkal dolgoztak.

bigmac 2013.08.06. 17:41:48

@Tücsök1: @bigmac
: A bankszektor nem sátoros cigánytábor,hogy reggel összepakolják és odébbállnak"
Hát pedig nekem pont annak tüntek, tök yó a hasonlat....Idejöttek, rabolnak, és nem mennek sehova amig lesz mit rabolni...Szerintem egy gyárat amúgy nehezebb áttelepíteni, és mégis pár hét hónap alatt símán megcsinálják...ráadásul banknak még csak átcuccolni sem nagyon kelll, roló le azt annyi...
Szerintem maradt ott még...
Nem baj az ha sápolják bankokat, csak a kivitelezéssel van a bajom....lassan 1000 forint lesz a stámlavezetés havonta...akko eztmostmegintkifizeti?:)

hot-spot (törölt) 2013.08.06. 17:44:40

@250130: Az étkezési jegy tavaly még 18 ezer ft volt havonta.Ma már csak 8 ezer ft és az sem biztos.
Tehát nem csak az adójóváírást vették el,hanem sokkal többet.

Adott 4,5 millió létminimum alatt élő és 1 millió fölötte élő tagja az országnak.
Ezt a negatív arányt a fidesz semmilyen módon nem lesz képes a saját javára fordítani,ahhoz a minimál bérek nettóját meg kéne emelnie minimum 100 ezer ft-ra!
A deviza hiteleseket már hiába menti,hamvába halott az ötlete,hogy belőlük szavazókat toborozzon!

Tücsök1 2013.08.06. 17:47:32

@dimitrij: E-hitel 1991-ben vezették be.Finanszírozni lehetett belőle pivatizált dolgokat,meg soha meg nem térülő beruházásokat.No,az is szarul sült el,az Alsóbüdösákoson felhúzott panzió becsődölt,a hitel bedőlt.Attól tartok,hogy a tksz-ek államosítása után a fidesz ez a hitelezési gyakorlatot fogja feléleszteni,a sajátjai számára.Egyszer már bejött a 90-es évek elején,az első milliókat meg lehetett szerezni belőle.

2013.08.06. 17:49:24

könyörgök a ti érdeketegben hogy ne szavazatok a fideszre, mszp-re, lmp-re, mert akkor sokkal rosszabb lesz az élet a legtöbb ember számára

Tücsök1 2013.08.06. 17:55:58

@bigmac: Neked halvány fogalmad sincs a bankszektor,működéséről?Te úgy gondolod az egy csillivilli iroda csinos kisasszonyokkal?Itt betétgyűjtésről és hitelkihelyezésről van szó.Itt nem húzhatod le a rolót,hogy holnap nem nyitsz ki.Teszemföl ott a pénzed egy bankban,holnap ki sem nyit,futhatsz a pénzed után.Erre is gondoltál? Hát nem hitted el ov-nak,hogy nem az emberek fogják megfizetni? A számlavezetés díjáért és a többi plusszért ott kell reklamálni. Igen egyszerűen gondolkozol erről a bonyolult témáról.

Napkutya 2013.08.06. 17:57:05

@Barát Csaba: Helyes!

Én is UKSS ZM (UFO és Kékeszöld Szellem a Szennyeskosárban a Zoknik Mellett) párti vagyok!

Mégis, MI a a keserves lófasz a javaslatod?

Legalább valaki rúgja ki őket! HÁROM év alatt többet osztottak maguknak, mint az MSZMP a TELJES Kádár-éra alatt.

MI a különbség????

(De, ha vitatkozni akarsz, MIT nem nyúltak le, amit az MSZMP anno???

bigmac 2013.08.06. 17:59:22

@dimitrij:
Na pont ez az én bajom is...nincs program....nincs koncepció csak parasztvakítás....nem volt 2010ben sem és szerintem nem lesz jövőre sem...egyik oldalt se....pedig én a középszintemmel annyi okosságot ki tudnék találni amire harapnának népek...jobbos is balos is...szegény is gazdag is...nyugger is meg kismama...hipszter meg szkinhed...mindenki....és én egyedül vagyok ők meg többszázan öltönyben és csak ez lenne a dolguk...és okosabbak is...elvileg...
Nekem van egy nagy félelmem....EZEK IS MI VAGYUNK:(
20 év alatt nem tudtunk kitermelni egy adag normális értelmes yót akaró politikusbrigádot...van egy két arc itt is ott is de a nagytöbbség tulok mindkét oldalt. És pár fecske nem csinál nyarat...
Nem tudom mikor fogjuk kinőni ezt a kalandozást...félek hogy soha.
Rablós nyilazos népség vagyunk...ez genetika (habár elvileg higulnia kelett volna e sajátosságunknak, de úgy látszik nem eléggé, vagy lehet hogy a német olasz orosz zsidó cigó kombó nem az igazi:D)
És hiába kergetnénk szét öket, mi lenne helyette?:(

bigmac 2013.08.06. 18:16:33

@Tücsök1: lehet hogy te betétgyüjtésnek meg hitelkihelyezésnek hívod, én átb@szásnak meg lehúzásnak...
Valószinüleg azért mert a pöcs ellentétes végén vagyunk....
És igen, símán el tudnám képzelni, hogy jön egy levél, hogy bocs de mi mentünk, ha bent vagy nálunk vedd ki, ha saras vagy fizesd ki, vagy fizetgesd x ynak...
Valami biztos hogy lenne akkor is, max jobban bepörögne a kápé....össze nem dölne a világ bármily hihetelen...
De te mint pénzintézeti szakember mindjárt meg fogod nekem magyarázni ennek ellenkezőjét, amit én parasztvakitásnak fogok titulálni:)

bigmac 2013.08.06. 18:24:17

@Barát Csaba nem sok választási lehetőséget hagysz....bakancsosokat kihagytad...gondolom véletlenül...

alte trottel 2013.08.06. 18:25:59

@dr. Kóser Malac:

Malacka, téged is fel fog kérni a tyúk, hogy vegyél részt a rántott karaj elkészítésében. Ő közreműködik két tojással, te meg elköteleződsz.
Sok sikert, emléked megőrizzük.

Demis Castro 2013.08.06. 18:26:15

@Kara kán: Nem mintha sokat számítana, de 100 milliárd forint az 100.000 ember 1 millió forintos lakása - vagy 10.000 ember 10 millió forintos lakása :)

23 év alatt az kábé évi 5 milliárd forint...

Mennyit költ a Conducator futballstadionokra és hány év alatt? És az hány ember hány milliós lakása???

Melee 2013.08.06. 18:54:48

Az eddigi legjobb összefoglaló a Hatalom és a Takarékszövetkezetek viszonyáról.
Az, hogy Demján és Csányi félgőzellenállással kussol amikor szemből és hátulról egyaránt kapják a répát, nem más, mint az ellenzék nullaközeli állapotának a kritikája.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.06. 20:06:03

@Demis Castro:
Igen, valóban ”csak” 10 ezer ember 10 millió ft-os lakását adja ki a 100 milliárd ft, így nincs mit tennem, be kell vonnom a számításomba a többi oligarchát is. Nem gond, sok a rabló errefelé.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.06. 20:08:08

@is:
Bolond vagy?
Mert a válaszodból ez jött le.
Ki beszél itt a multikról? Az lenne az extra.
Itt a feketén kilopott pénzekről van szó.
A multik többé-kevésbé legálisan, lepapírozva (persze, a pokolba kívánom őket is emiatt) hordják ki a pénzt, azzal nem számoltam.

fchris82 2013.08.06. 20:15:26

@Zka: "megállt az államadósság növekedése"

A MNYP pénzek az államadósság része volt. A pénztáraknak állampapírt kellett vennie. Értsd, az állam tartozott az állampolgárainak. Miután ezt államosították, a 21 000 milliárdos államadósságnak 3 000 milliárddal kellett volna csökkennie egyetlen összegben, ami kb 14-15%. Mivelhogy az államadósság szintje kvázi nem változott, ezért ezt az egész műveletet úgy tekinthetjük, hogy 14%-nyi államadósságot vettek fel. A különbség annyi, hogy eddig az állampolgároknak tartozott ezzel az összeggel az állam és nyugdíjat fizetett volna, most pedig vki másnak tartozik vele. Valószínűsíthetően magasabb kamattal is ráadásul, és valószínűsíthetően külföldi befektetőknek. Szerencséjükre - a közvélemény kutatások szerint - az egységsugarú felhasználónak ez már túl bonyolult, és nem fogja fel, hogy a jelenlegi kormány ugyanúgy hitelből finanszírozza a dolgokat, külföldi pénzből, csak míg az előző kormány ezt olcsóbban és egy IMF nevű szervezeten keresztül oldotta meg, ők drágábban, piacról oldják meg. A különbség a kamatokon kívül, hogy a piac nem fog jelentéseket írogatni és beleszólni a döntésekbe, ha mondjuk a kormány pl választások előtt veszélybe sodorná átmenetileg a költségvetést, vagy hülyeségeket csinálna, mint az elmúlt 3 évben egyfolytában.

bgp 2013.08.06. 21:28:16

@sas70: Orbánnak és körének rengeteg pénze van. A Csányi csak pi-csányi, hozzá képest. Ezt ő maga is elismerte.

bgp 2013.08.06. 21:32:55

@politikailagnemkorrekt: a blogger csak a szövetkezeti bankokról beszélt. Nem tudom, mennyi a külföldi tulajdon bennük, de valszeg nem annyi amennyit sejtetsz.

Tücsök1 2013.08.06. 21:44:16

@bigmac: Ezzel a faék egyszerűségű logikával lehengereltél.Istenem,O pézügyi ismerettel pályázhatsz az 1000000. tájékozatlan devizahiteles megtisztelő címre.Tudod, a hitel és a betét nem úgy működik,mint a szomszédasszonytól kölcsönkért tökgyalu- holnapután hozd vissza,de ha nem vagyok otthon,add be a Juliska nénihez!Egyébként megtisztelő a feltételezés,hogy bankszakember lennék.

Narvál 2013.08.06. 21:48:58

Orbán Nagyvezír és a haverok éppen tipródtak, hogy mi a francot kezdjenek azzal a nyüves 100 milliárddal, amit a NAGY MAGYAR BANK (továbbiakban: NMB) létrehozására szántak, ha már azokat a fafejű bajorokat nem tudták lenyomni (www.portfolio.hu/vallalatok/penzugy/orban_megvenne_az_mkb_bankot_messzire_rugta_a_pottyost_2.135949.html). A kis balgák azóta is verik a fejüket a falba.
Ahogy vakargatják a búrájukat, a Nagyvezír felugrik.
- Béláim! Hiszen az állam az én vagyok! Eriggyetek haza és holnapra álljatok elő a tervvel. Jogi aggályaitok ne legyen (ha már erkölcsi eleve nem lehet), olyan törvényt rajzolunk amilyen kell.
Másnap újra összegyűlik a kupaktanács. Jön az első ötlet.
- Csapjunk hozzá egy kicsit a lóvéhoz, oszt’ vegyük meg az OTP többségét. A maradék meg magától fog könyörögni, hogy vegyük meg a részét gombokért.
- Az nem lesz jó. – szól a Nagyvezír – Mit szól majd a Csányi? Meg amúgy is, legyél csendesebben. Még lehet, hogy ott áll a hátad mögött. Amiért hülyeséget beszéltél, csak egy trafik koncessziót kapsz, és kimaradsz egy kör közbeszerzésből. Más valaki?
Ilyen durva szankciók után - amiből egy is elég fájdalmas tud lenni – inkább mindenki ráült a nyelvére. Már kezdett kínos lenni a csend, amikor a legkisebb okos szegénylegény (minden relatív) összeszedte minden bátorságát és feláll:
- Felséges királyom, egy életem, egy halálom. Én tegnap jártam a helyi takszövben, akkor jutott az eszembe egy ötlet. Itt van egy csomó apró kis takarékszövetkezet. Olyan csinosak, akár sok kis szalámi karika. Ráadásul a kis huncutok többsége el is kezdett tömörülni valami Takarékbank nevű izébe, ami kereskedelmi banknak kicsi, takszövnek nagy. Mi lenne, ha mi ezekből a kis karikából összegyúrnánk egy rúd szalámit. (Gyorsan hátranéz) Hátha lenne olyan jó, mint a téliszalámi.
- De a takakrészövetkezetek magántulajdonban vannak. – mondja egy szerencsétlen (másnak kopogtat nála a TEK)
- Kuss. Ne bombázz negatív hullámokkal. Mondtam, hogy a törvény nem akadály. Kisajátítjuk a Takarékbankos részvényeiket, aztán majd kifizetjük két jó nevű könyvvizsgáló véleménye alapján …. - sajnos a kuncogástól köhögőroham jött rá.

Hirtelen megfagy a levegő. Senki nem mozdul, de mindenki lelki szemei előtt csattan a műanyaglakat. De az okos szegénylegény kapcsol. Hülye lenne veszni hagyni élete nagy lehetőségét, jól hátba vágja a Nagyvezírt. Az hálásan pillant rá, a szegénylegény pedig lelki füleivel hallja csilingelni a forintokat.

Mikor kicsit összeszedi magát, a Nagyvezír párás szemmel biccent egyet.

- Folytasd fiam.
- Szóval az lesz a mi kis trójai falovunk. A folytatást, pedig már az irodalomból ismerjük. – bizonytalanul körbenéz kezdjen-e magyarázatba, de végül úgy dönt, hogy ennyit talán kinézhet ezekből.
- Csodás, csodás. – tapsikol a főnök, de aztán eszébe jut valami – Fiam. Jól tudom, hogy a bankszakmából jössz. Akkor tudod, mi a titoktartás. Ez nem holmi parasztvakító politika. Ez biznisz, úgyhogy nem akarok kiszivárogtatást. Ha mégis megtörténik, akkor könnyen Csepelen találhatod magad hat láb mélyen. És az időzítésre figyeljetek!

borzimorzi 2013.08.06. 21:50:05

@Peterpapo: Pontosan így van. Mondjuk, a külföldön élő magyarok szavazati jogán marha nagyot bukhatnak is. Sem az erdélyiek/vajdaságiak/bánátiak nem akarnak a nyakukba venni még egy parancsolgató barmot, aki Orbán lesz, ha kap tőlük pár százezer szavazatot, sem pedig a Nyugatra ment magyarok nem fognak arra a pártra szavazni, amelyik miatt nem boldogulhattak a szülőföldjükön.
Üdv:
b

jánosbácsi (törölt) 2013.08.06. 21:55:00

Micsoda ostoba poszt, jó sok komenista hozzászólóval. Gratula. Majd Feri vagy Lúdas Matyi jobb lesz!

jánosbácsi (törölt) 2013.08.06. 21:55:33

Van itt mentális deficit bőven.....

dr kíváncsivagyok 2013.08.06. 21:56:16

Két szám jut eszembe :

300 ft - Orvbán által eltöröltetett vizitdíj...

3.000 milliárd - Orvbán által ellopott manyup pénz...

Alig van különbség...

Tücsök1 2013.08.06. 21:56:30

@bgp: A tksz-ek nem bankok,bár van olyan köztük, amelyik már bankká alakult. A tksz-eket betétes részjegytulajdonosok hozták létre,a nevében is benne van,hogy szövetkezeti formában működik. A részjegytulajdonosok magyar magánszemélyek,akik különböző értékű és mennyiségű észjeggyel tagok a szövezkezetben.Azt hiszem,nenigen találsz benne külföldi tőkét.

Amadeus62 2013.08.06. 21:58:48

@jánosbácsi:

Mármint a megrögzött fityiszhívőkre gondolsz? Azok tényleg kommunisták.

dr kíváncsivagyok 2013.08.06. 22:00:56

@bgp:
"Orbánnak és körének rengeteg pénze van. "

tegyük hozzá : MÁR
Kellett hozzá 3 év rablás...
A Közgép mára kikupálódott rendesen ,... kistafírozta a Felcsuti suttyó

na4 2013.08.06. 22:06:52

Felépült a szocializmus. Ebböl évtizedekre nincs kiút. Ehhez a csödhöz már nincs ereje ennek az országnak.

csedo 2013.08.06. 22:08:11

@jánosbácsi: "Micsoda ostoba poszt..." - kifejtenéd, kérlek?

Tücsök1 2013.08.06. 22:18:02

@Narvál: Igen jól összefoglaltad a lényeget.Mi kis buták ,akik tulajdonosok is a tksz-ben,nem is ismerhetjük meg a részleteket.Van itt némi kényszeítés és zsarolás is a vezetőségek felé,amit nem kötnek az orrunkra.Törvénnyel megtámogatott rablás.

linócsik 2013.08.06. 22:25:12

A kétharmad az kétharmad. A szavazók mindenre feljogosították a fideszt...
De megérdemeljük, sőt, ezt érdemeljük!

bigmac 2013.08.06. 23:05:30

@Tücsök1: A faék egy rendkívül hasznos, és praktikus, sok mindenre használható dolog...

tökgyalu= tőketartozás
holnaputánhozdvissza: futamidő
hanemvagyokotthonaddbejulimamának: engedményezés
Ha szóvátetted volna, hogy cserébe szomszéd is kérni fog valamit, arra mondhattam volna hogy kamat+kezelési költség. A józan paraszti ész többet ér sokszor mint a te támadólagos, lekezelő stílusú, ámde érvelés nélküli eszmefuttatásod.
Mivel nincs devizahitelem, az általad alapított díjra sajnos nem pályázhatok...
Továbbra sem tudtad megindokolni, mennyivel nehezebb elkőltözteni mondjuk egy erstét a Népfürő utcáról, mint mondjuk egy suzuki gyárat
(én tudnék egy két indokot felhozni, habár csak félig állná meg a helyét, és igazából nem is az én problémám lenne hanem a banké, ráadásul nem az én pózom védeni őket; de neked ez sem sikerült, csak jössz ha hülye példáiddal hogy ez nem harangöntés).
Habár véded nagyon a bankokat, (én speciel rühellem őket, szerintem nem vagyok egyedül) ez nem jelenti azt, hogy bankszakember vagy, nem is írtam ilyet, szakértőnek tituláltalak, talán kellett volna egy idézőjel...
Inkább valami társtettesed lehet valami bankban vakaródzó egyén a 0ftos számlavezetési díjával meg a 0% hiteleivel, de ez is csak egy feltételezés..
De próbálkozz nyugodtan, úgyis seggbeszúr a faék;)
(amíg nem érvelsz, addig biztosan)
Kössz hogy elolvastál,
további sikeres észosztást...

Tücsök1 2013.08.07. 08:25:15

@bigmac: Ejnye,de sértődős lettél estére!Tudod,a hőség engem is ingerlékennyé tesz.Én leírtam a véleményem,miután elolvastam mások véleményét.Meggyőznünk nem sikerült egymást,de megismerhettük mások álláspontját.Mi kell még?Nem egymás torkát kellene harapdálnunk,mert mindketten rossznak tartjuk,ami történik,csak más nézőpontból.

bögöbö 2013.08.07. 08:35:53

@Kara kán: Tényleg vérlázító Csányi vagyona, meg aztán mateknáci sem szeretnék lenni, de 100.000.000.000 / 10.000.000 = 10.000
Tehát egy nagyságrenddel kevesebbről beszélhetünk.
(Még mindig sok, tudom.)

bögöbö 2013.08.07. 08:39:09

@bögöbö: Oppsz, nem frissítettem, látom, h. már tisztázódott...

dimitrij 2013.08.07. 11:22:22

@Tücsök1: remek párhuzam... ugyan olyan kifizető helyek lesznek, mint a nagy állami cégek. talán valami üzleti tervet tán kell majd írni hozzá, de a veszteségek nem számítanak majd. :(
süti beállítások módosítása