Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.08.10.

Így fizet a Fidesz Széles Gábor szolgálataiért

Hakapeszi Miki

Ülök a hetes buszon a nagy büdös kánikulában és egy pillanatra európainak érzem magam. Faszántos új járgány, valaki beszólt a sofőrnek, ezért még a légkondi is duruzsol. Körös-körül elégedett arcok, de vajon hányan tudják közülük azt, hogy amit a jegyükre, bérletükre kifizettek, annak egy része kihez vándorol? Nyilván azt hiszik, az új buszok az utasok kényelmét szolgálják. Pedig az egész semmi másról nem szól, mint hogy a közjóra hivatkozva így lehet Széles Gábor viktornyalonc nagyvállalkozót megjutalmazni azért a sok szépért és jóért, amit a Fideszért tett és tesz. 

A hájfejű buszos évek óta milliárdokat öl a nagy nemzeti kamut terjesztő médiabirodalmába. Viktornak igazán jól jött, hogy a fideszes háttéremberek által felépített, HírTV-Magyar Nemzet tengely körül forgó hazugsággyár mellé egy önként jelentkező kollaboráns a saját pénzéből felépített egy másikat. Persze Széles a hírek szerint nyilvánvalóvá tette többször is, hogy mit várna cserébe, de akárhogy tepert, szerencsére minisztert nem csináltak belőle. Valami koncot mégis dobni kellett neki, erre jött létre a zseniális konstrukció, mellyel a hájfej bőven többet tud keresni, mint amit az undormány Magyar Hírlapra és Echo tévére elkölt.

Kurva jól kommunikálható, hogy feleink, itt vannak nektek ezek a szép Citarók, Viktor bácsi, Pista apó és a kis Dávidka elintézte a kulturált budapesti közlekedést. Kiszervezzük külső cégnek, véletlenül mindig a VT Transman nyer, mely saját pénzéből veszi meg a szép új buszokat. Azt nem kell az utazóközönségnek tudnia, hogy a Széles cége által üzemeltetett buszokért irreálisan sokat fizet Dávidka, vagyis a szolgáltatást megrendelő Budapesti Közlekedési Központ.

Az utazók érdeke, hogy minél több szép busz járjon, szól a duma, ami persze így is van, de ez is csak arra szolgál, hogy leplezze: minden vonalon alulsúlyozzák a békávés buszokat. Este és hétvégén járjanak csak túlnyomórészt a Citarók, amivel el lehet érni, hogy a nagyobb futásteljesítmény révén csökkenjen a Transman fajlagos költségszintje, az öreg békávés Ikarusoké meg nőjön. A pénzt persze Szélesék a futott kilométerek után kapják, minél jobban meghajtják tehát a Citarókat, annál szebben cseng a kassza a Bayer Zsóti legnagyobb csodálójánál. 

Tavaly, mielőtt döntöttek erről a nagy buszkiszervezésről, volt egy kis balhé. A BKV góréját persze Dávidka gyorsan leugatta, ne szóljon már ő bele a nagyok játékába. Tavaly Tarlós mester sem örült túlságosan a kiszervezésnek, de most, hogy megjöttek a buszok, ott örömködött az átadáson. Állam bácsi, vagyis a Vezértörpe azzal a feltétellel adta oda a pénzt a budapesti tömegközlekedés finanszírozására, ha kiszervezős rendszer lesz. A nagyok döntöttek, a csicskák beálltak a sorba, működik a nemzeti együttműködés, én meg amikor felszállok egy Citaróra, finanszírozom a kibaszott Magyar Hírlapot.

Volt korábban egy szakértői vélemény, mely szerint sokkal olcsóbb lett volna az új buszok beszerzése és üzemeltetése, ha azt a BKV oldja meg. Mivel a Népszava hozta, persze nem szabad erre az infóra se mérget venni. Az viszont teljesen biztos, hogy most sokkal többet fizet az üzemeltetésért Dávidka Széleséknek, mint amennyit a BKV-nak kellene ugyanezen szolgáltatásért. És az is nagyon valószínű, hogy miközben a BKV tovább rohad, Széles akár tízmilliárdos profitot is elérhet évente ebből a bizniszből. Nem, egyáltalán nem rinyálnék azért, hogy ócska buszok járnak fasza légkondis helyett, csak mondjuk szívesen megnézném azokat az állítólagos, Dávidka által hivatkozott számításokat is, melyek szerint az adófizetők szempontjából közép és hosszú távon ez a jobb megoldás. Mert jelen állás szerint nagyon kilóg az a bizonyos lóláb.

Ami még érdekes: a Transmannak csak a fele Szélesé, a másik fele a világ legnagyobb buszos szolgáltatójáé, az Arriva végső soron a német vasút tulajdona. Arra vajon mi a magyarázat, hogy a rendszer hű kiszolgálója mellett egy mocskos multi zsebeit is tömi Viktor? Az oké, hogy legnagyobb tételes vásárlóként ő tud a világon legolcsóbban buszt beszerezni, s ez Szélesnek is kurva jól jön. De a lényegre talán csak majd a buszközlekedés liberalizálásakor derül fény.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

7 komment

Címkék: Orbán Viktor BKV Széles Gábor VT Transman

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr305299736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.08.10. 08:14:34

Széles qrtq szét az egész magyar buszgyártást,ezekkel a buszokkal feltette a művére a koronát is!Nemzeti ügyek kormány viszi csődbe a magyar ipart,na meg a Malévet!

s.g.l. 2013.08.10. 11:26:50

csAk azt nem értem, ekkora hájfej hogy fér be ov farpofái közé??

vagy akkora segge van, hogy egy csapat is egyyszerre nyalhat???

nandras01 2013.08.10. 11:59:16

azért, van, aki még emlékszik arra az időre, amikor széles gábor büszkén feszített az mdf-001 rendszámú autójában.
ja, hogy azóta megvilágosodott...

Dödölle 2013.08.10. 17:39:45

"...Az oké, hogy legnagyobb tételes vásárlóként ő tud a világon legolcsóbban buszt beszerezni, s ez Szélesnek is kurva jól jön. ..."
Csak akkor miért kell az eOn kikapcsolásával ( leépítésével, kivásárlásával ) beszerezni a szovj.... bocsika ... orosz elvtársaktól a földgázt, a százmilliós német beszerző helyett a tízmilliós magyar piac képviselőjeként ?... Talán két seggnyalás között széles - ovi szélesre ( mármint SZÉLESRE... ) tárt farpofái
közül - erre is válaszolhatna...

Ákos Buócz 2013.08.11. 07:02:53

Azért, azt se feledjük, hogy Széles meg akarta menteni, a Székesfehérvári Ikarust, csak a Magyar tömeg közlekedési cégek annak idején, inkább a Mannokat, Volvókat, vették, meg a Rába próbálkozott, de gyengére sikeredett! Én emlékszem olyan riportra, a 90-évekből, amikkor Fehérvárott tömegével álltak, a kész buszok,és közbe a közlekedési cégek büszkélkedtek, hogy milyen jó buszokat vettek! JA, mellékéssen: ezek jó része már szétpergett a rossz minőségű útjainkon!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.08.12. 09:59:01

@Ákos Buócz: Ma pont azon megy a siránkozás, hogy fuldoklik a Kravtex, a NABI meg a különféle kisebb-nagyobb Fakarusz-utódok - közben viszont le vannak állítva a buszbeszerzések az összes (a BKV-nál nem jobb állapotú járműparkkal rendelkező) Volánnál, akiknél az évtizedesnél régebbi új, a használt, meg a kínai kingkong buszok színvonala ugyanott tanyázik a béka alatt. Az, hogy win-win-re játsszuk a dolgot, és legyen busz, meg buszgyártás is, na azt nem. (Ja, a cseheknél meg a lengyeleknél mindkettő dübörög, a szlovákok meg a cseh piacról élnek.) Hol van ilyenkor a régi Ikarus-főnök, aki legalább hazai buszokat próbálna elnyomni ide-oda. Milyen bizarr már, hogy a citerákat egyszerűbb megvennie, és azzal villognia...

szofter 2013.08.18. 17:30:55

@s.g.l.: Tudod, hogy működik a számítógépeken a multitasking? A programok csak látszólag futnak egyszerre, valójában a processzor egyszerre mindig csak az egyikkel foglalkozik. Csak olyan gyorsan vált, hogy a felhasználó csak azt látja, hogy egyszerre megy. A seggnyalás dettó. Mindenki belenyal egyet, amikor rá kerül sor, de minden héten sor kerül mindenkire, ezért kívülállóként úgy látjuk, hogy mindenki egyszerre nyal.