Mindig öröm látni, ha rosál a kétharmad, most azonban különösen nagy vihogások közepette szemléljük, ahogy kapkodnak és ez igen kafa. Nagyon úgy fest, hogy a választás felé fordulva utcahosszal vezetnek a fiúk, mégis komolyan tartanak Budapest elvesztésétől. Morbid, de egy olyan dologra hegyezik ki a kampányt, amit korábbi nagy ellenfelük nyomott ezerrel, ráadásul szakmai alapon gigantikus elkúrásnak számít.
Igen, a négyes metróról van szó. A világ közlekedési szakértői már tíz éve is hasukat fogták a röhögéstől, amikor egy Demszky nevű fehérjehalmaz olyan metróról döntött Budapesten, ami a föld alatt indul és ott is végződik. Már akkor is tök egyértelmű volt a trend, sőt még most is így csinálják az épeszűek: kötött pályás jármű jön az agglomerációból, a városközpont alatt lemegy a csőbe, majd a másik végén kibújik és teker tovább a kifelé. Ez nálunk nagyjából azt jelentette volna, hogy jön a vonat három irányból, Fehérvár, Pusztaszabolcs és Bicske felől, bebújik a föld alá, majd a túloldalon megy az egyik Gödöllő, a másik Nagykáta, a harmadik esetleg Monor-Cegléd felé. Voltak tervek erre is, megoldható lett volna, de lesöpörték, nekünk a 20 éve halott modell kellett, picsa drága, de nem a mávosok, hanem a fővárosi megkerülhetetlenek nyúlhatnak a járműbeszerzéseknél, a sokmillió utas meg szívjon csak, amikor kénytelen átszállni buszról és vonatról a metróra.
Persze egy átlag szavazó nem szakmázik, mégis fura, hogy sok éves csúszással, a korábban tervezett árnál nagyságrendekkel drágábban most végre elkészül ez a szarkupac és épp erre repül rá a kampányban a Fidesz. A fővárosban kisebb az ócska hazugságokkal megvezethető idióták aránya mint vidéken, jelen pillanatban Budapest elhajtaná a fülkeforradalmár bandát a halál faszára. Kijön erről a friss felmérés, két nappal később pedig már nevezi is ki a Vezér egyik hű fegyverhordozóját, hogy dolgozzon rá a metró engedélyeire, nehogy ne legyen kész a választás előtt.
Valamiért azt gondolják a narancsos főmuftik, hogy a metró az átlagpestinek nagy öröm. Olyan, mint a Malév, az is hiányzik minden egészséges magyarnak. A metróra ráadásul a panelproli is felszállhat, aztán tudja, hova kell tenni az ikszet. De ez kurvára nem így van. Szegény ökörsütő Samsula is hogy pedálozott a félkész M0-val, de a nép tett az MDF-kormányra magasról. Szerencsétlen szocik is azt hitték később, hogy majd az átadott autópályák hosszával egyenesen arányban nő a szavazóik száma, de kiderült, hogy egy nagy szart.
Metrót persze majd' 50 éve nem adtak át, jobban is érinti az emberek mindennapi életét. Budapest azonban épp azért kormányellenes, mert magasabb az átlagos IQ az országos átlagnál. Itt nem lehet bemagyarázni, hogy mennyire fasza a metró, ha a célcsoport tud olvasni és látja mennyibe került. Azt is séróból leveszik a fővárosi nagyarcok, hogy a Fidesznek köze nincs hozzá, csak a babérokat akarja learatni. A pesti bunkók felfogják, hogy például a felszíni rész, a buszpályaudvar Kelenföldön nem lesz kész, de átadják a metrót a nélkül is, kampánycélból. Még azt is észreveszik, hogy a hetes buszcsaládot a harmadára ritkítják, amikor elindul a metró. A lassú hetes megállóinál lakók eljutási lehetőségei épp rosszabbak lesznek, a gyorsnál meg alig lesz fürgébb a metró.
Ez nem rezsicsökkentés, mely legalább jól jön mindenkinek, de semmibe sem kerül az államnak, a negatív hatások pedig csak évek múlva jönnek. A metró egy elcseszett drága projekt és nem is segít annyit a népnek, mint ahogy Viktorék gondolják. Ráadásul ha keményebben tolják a metrós dumát, mint a lopott biciklit, a vidéki szavazó agyát is fel lehet cseszni, aki is megkérdi: mi a bánatos pöcörőért kellett ezeknek a genya pestieknek földalatti az én pénzemből?
Szóval hajrá kedves kétharmad, mozgassatok meg minden követ a metró tavaszi megnyitásáért. Előre az orbáni úton, aztán majd pislogtok, mint béka a lóhúgyból, amikor kiderül: nem csak az angyalföldi prolik mutatják be nektek a középső ujjukat, hanem szinte az egész nagyváros.