Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.11.05.

Megint hülyére vették a devizahiteleseket

Hakapeszi Miki

Szerencsétlen devizahitelesek a nagy megmentésre várnak hónapok óta, erre mi derül ki? Már megint csak a szokásos fideszes szemfényvesztés látszik: politikai-kommunikációs értelemben ügyes amit kitaláltak, gazdaságilag viszont az egész csak fingfűrészelés, vagy ha úgy tetszik, lófasz tejszínhabbal.

Azt csak említés szintjén konstatáljuk, hogy mióta a Vezér kiadta az utasítást a probléma megoldására, ment a néphülyítés ilyen-olyan javaslatokkal, fenyegetésekkel. Misi és Tóni végighaknizta a médiát mindenféle faszsággal, legutóbb a ki kell vezetni a devizahiteleket teljesen, meg nem járhatnak rosszabbul a forinthitelesek se volt a kamuduma, noha a kettő nagyjából kizárja egymást. Aztán: a mocsadék bankok készítsenek javaslatot, mert ha nem, jön a miénk, amivel mindent megoldunk. Ez folyt hetekig a csapból is aztán mi lett? A bankok megcsinálták, a fiúk lesöpörték, aztán egy nap alatt előálltak valamivel, amivel keresztbe szarták a saját maguk által szajkózott kritériumokat is.

A devizahitelesek többségének szempontjából nézve egy nagy nulla látszik, csak a megcsúszott hiteleseknek ad a kormány, azt is úgy, hogy megint a bankok faszával veri a csalánt. Jó hír, hogy végre a későkkel foglalkoznak, de itt átfogó megoldási javaslatról halandzsáztak hetekig. Semmi újat nem kap tehát a rendben törlesztő, a csúszottakat pedig beterelik az árfolyamgátba úgy, hogy a bankokat megkérik, engedjék el a tartozásuk egy részét, mert ha nem, az állam nem garantálja az árfolyamgát gyűjtőszámláját.A bankok két rossz közül választhatnak, vagy elengednek az adósságból, vagy saját kockázatukat növelve eresztenek problémás ügyfeleket az árfolyamgátba. Mivel az elengedés kapitális baromság, tömeges nem fizetéshez vezet, ha kiengedik a szellemet a palackból, valószínű, hogy inkább a növekvő kockázatot vállalják és megpróbálják a lehető legjobban elszabotálni a késők beeresztését a gátba. Így viszont egyáltalán nem biztos, hogy a késedelembe esetteken segíteni tud a rendszer. 

Mit akar a kormány? Nulla forint elköltésével rendezni a problémát, vagy legalábbis úgy tenni, mintha csinálna valamit. Mit üzen a kormány? Adósodj el nyugodtan hülye szavazó, ha gebasz van, majd egy választás előtt úgyis megpróbálunk megmenteni a mocsok bankok kontójára. Ha nem sikerül, ők a hunyók. Kilakoltatni nem tudnak, újra itt a moratórium, lehetőleg a gyerekednek is mutasd meg, hogy a pénzügyi tudatosság baromság, hülyének lenni alapvető jog, törleszteni is felesleges, mert aki csúszik, azoknak a hiányt kipótoltatjuk.

Ez az üzenet rettentő káros, de a faszkodással végül is rövid távon szinte mindenki jól jár. A hitelesek egy csoportja kap valamit, a többinek meg fenntartják a reményt, hogy még a választás felé menetelve jöhet egy újabb kör. A bankok most épp kisebbet szoptak a vártnál, a kormány pedig megtartotta szokásos céltábláját: ugathatja hónapokig, hogy ő megcsinálta, csak az aljas bankok elszabotálják az adósságleírást.    

Nyilván nem könnyű ügy egy átfogó mentés, ott kúrták el, hogy nagy arccal megígérték. Most már meg is kéne csinálni, de csak pislognak, mint béka a lóhúgyból. Nem maradt más, mint a bíróságoknak átdobni a labdát és a problémát szőnyeg alá söpörve, kis újításokkal elevickélni az újraválasztásig. És sajnos meg is csinálják - ez egy ilyen ország.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

214 komment

Címkék: hazugság parasztvakítás devizahitel árfolyamgát Orbán Viktor Varga Mihály

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr865616403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fehérfarkas 2013.11.06. 15:28:08

@$pi$: "A forint emberemlékezet óta folyamatosan romlik."

Betettem az évi középárfolyamatokat korábban. A tények téged cáfolnak. Ráadásul 12%-ra a fideszes Járai Zsigmond emelte fel a jegybanki alapkamatot, de kénytelen volt folyamatosan csökkenteni. Mondjuk nem ő csökkentette, hanem a Monetáris Tanács.
Ez a Járai pedig még az MT ellenében is nyilatkozott. Egy jegybankelnök ilyet nem csinál. Egy jegybanelnök nyilatkozata verbális intervenciónak számít. Amikor olyanokat nyilatkozik, hogy az MT hülyeséget csinál, mert nem az ő akaratával szemben dönt, akkor a befektetőknek azt üzeni, hogy ezt az országot jó messzire kerüljétek el, mert itt egy szakmailag dilettáns pártpolitikus kezében van a monetáris politika, a szakmaisot magasról lex@rja, és a szakmai testületet teszi hibássá, mert az ő szakmai dilettáns akaratát le merik szavazni.
Ráadásul Járai állandóan a magas inflációval indokolta a magas alapkamat szükségét. Csakhogy akkor az infláció a fele volt az 1. Orbán-kormány átlagáénak. Azt mégsem mondhatta, hogy jegybankelnökként az ország érdeke helyett a Fidesz pártérdekeit nézi, és ott tesz keresztbe a szoci kormánynak ahol csak tud, hogy minél hamarabb megbukjanak, és a Fidesz minél hamarabb visszakerüljön a kormányba.
De mit várunk egy volt III/II-estől, aki úgy szocializálódott, hogy mindig a főnöke utasítását hajtja végre: a rendszerváltás előtt Kádárét, utána meg Orbánét?

Nézd meg, a Fidesz végig ilyen emebereket ültet a vezető poziciókaba. Ha néha 1-1 szakembert ültet oda, rövid idő múlva eltávolítja őket, lásd pl. Chikán vagy Mellár példáját.

Avatar 2013.11.06. 15:32:12

A képviselő urak devizahitel problémáját már megoldotta a végtörlesztés, ahol akár 10 millió Ft feletti kedvezményt is kaphattak a rögzített árfolyammal...
www.origo.hu/itthon/20120125-vegtorleszto-kepviselok.html
hvg.hu/gazdasag/20120201_kepviseloi_vegtorlesztes

Az összes többi devizahiteles problémájának közbeszédben tartása pedig csak a bankellenes kampány eleme. Nem véletlen, hogy most is a bankokkal akarnak lenyeletni újabb veszteségeket.

Spacecake 2013.11.06. 15:51:26

@eszim: a devizahitelesek nem elutazni fogjak,meg kulfoldon befektetni,sztem ez azert belathato...
mind1 is mit csinalnak vele,mire koltik,MINDENKEPPEN jobb mintha kamatra menne,nem???

fehérfarkas 2013.11.06. 15:53:07

@$pi$: "Ráadásul a devizahiteles azért kapott baromi kevés forintot a sok frank lekönyveléséve, mert a kormány 12%-on tartotta az alapkamatot, hogy el tudja adni jó drágán a kincstárjegyeket, amiből aztán szépen osztogatott a lakosságnak is."

Szerintem te Simort összekevered Járaival, aki 12,5%-ra vitte fel az alapkamatot, majd után éveken keresztül magasan tartotta 25 bázispont csökkentést már nagy fogcsikorgatva jelentett be és a gaz szoci-libsi ármánynak tulajdonította, hogy a Monetáris Tanácsban ilyet meg mertek szavazni. És folyamatosan az infláció elleni harccal indokolta a magas alapkamtot, amikor a szoci-libsi kormány idejében a fele volt annak (5%), mint amikor ő maga Járai volt a fideszes pénzügyminiszter (10%). Érdekes, hogy pénzügyminiszterként dupla akkora inflció miatt nem akart magasabb alapkamatot, és Surányi jegybankelnökött sem támadta azzal, hogy miért nem növeli az alapkamatot.
Hát ez a fideszes politizlás, hogy ha nem ők vannak kormányon, akkor a bebetonozott embereik direkt keresztbe tesznek a szoci-libsi kormányoknak. A baj ezzel az, hogy az országnak csak egy költségvetése, és egy gazdasága van. És így nemcsak a szoci-libsi kormányoknak tettek keresztbe, hanem nekünk magyar embereknek.

Nem kell folyamatosan a fideszes hazugságokat nyomatnod. Nézzük a tényeket:

A kormányvltáskor a szocik 9%-os alapkamattal vették át a kormányt és innen csökkent le 6,5%-ra:
2002. május 22-tól 9,00%
2003. január 17-től 6,50%

A kormányváltás utáni évben (2003-ban) Járai drasztikusan megemelte az alapkamatot: szó szerint megduplázta: 6,5%-ról 12,5%-ra.

2003. január 17-től 6,50%
2003. június 11-től 7,50%
2003. június 19-től 9,50%
2003. november 28-tól 12,50%
(forrás:
www.mnb.hu/Jegybanki_alapkamat_alakulasa)

ez ment le 6%-ra:
2005. szeptember 20-tól 6,00%

A gazdasági világválság miatt az alapkamat drasztikusan megnövekedett, de utána újra csökkent:
2008. május 27-től 8,50%
2008. október 22-tól 11,50%
és utána folyamatosan csökkent az alapkamat:
2009. augusztus 25-től 8,00%
2009. december 22-tól 6,25%
a Bajnai-kormány 1 éve alatt drasztikusan csökkent és a kormányváltás idején már:
2010. április 27-től 5,25%
(forrás: www.mnb.hu/Jegybanki_alapkamat_alakulasa)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.06. 15:59:19

@Meridian74: Szerinted volt annyi forintbetét a bankokban, mint amennyi devizahitelt nyújtottak? Nem volt, ezért is hülyeség az az okfejtés, hogy nem volt deviza.

Hol van ez a kockázatkezelési előírás, meg tudnád mutatni?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.06. 16:01:40

@fehérfarkas: "Egy jegybanelnök nyilatkozata verbális intervenciónak számít."

Csak akkor, ha van súlya a szavának. A magyar jegybankelnökök nyilatkozata nem ér többet bármelyik politikus nyilatkozatánál. Mondjuk Kósáék szava sokat ért a 2010-es forintgyengüléskor...

komplikato 2013.11.06. 16:02:02

@Online Távmunkás: Hiteldíj kockázati útmutató néven futott a szerződésben mikor ilyet utoljára láttam ... tudod abban a szerződésben amit 100-ból 99-en amúgy sem olvastak, a többi részét sem.

komplikato 2013.11.06. 16:05:45

@Online Távmunkás: "A magyar jegybankelnökök nyilatkozata nem ér többet bármelyik politikus nyilatkozatánál."

???
Magyar politikus bármilyen nyilatkozata most, 5-10-50 éve mióta nem a "lóf*sz" kategória? Bármikor bármit letagadtak akár pár órával később ellenkezőjét állították, a legtöbb nyilatkozat mögött meg vagy akarat, szándék nincs, vagy 99%-ban szakmai tudás sem ...

fehérfarkas 2013.11.06. 16:09:05

@high up!: "- Lajcsi alatt az államadósság 82%-ról lement 62%-ra. - Orbanescu elvtárs is kifosztotta ám a népet, csak hogy ő államadósság csökkentésre egy büdös vasat sem fordított, az most is 81%, mint a ciklus elején."

A mostani GDP arányos államadósság egy könyveléstechnikai trükk, ugyanis a GDP a 3 év alatt összesen csupán 0,2%-kal nőtt főleg azért, mert a tavalyi évben meg -1,7%-kal csökkent), addig az államadósság közel 3000 milliárd forinttal nőtt. 2010-ben a kormányváltáskor 19,323 mrd-ról 22,474 mrd-ra nőtt (perze a rekord az idén márciusban volt: 23,340 mrd Ft).

A kormányváltás évének, vagyis a 2010 évi államadósság adatok havi bontásban:
1.: 19,393.7
2.: 19,515.4
3.: 19,411.2
4.: 19,323.1
5.: 19,933.4
6.: 20,470.5
7.: 20,408.9
8.: 20,449.8
9.: 20,053.1
10.: 19,895.7
11.: 20,464.8
12.: 20,041.0
ÉS ez nőtt tovább, és most nézzük az idei évet:
2013. március végén: 23,340 mrd Ft

most nézzük meg százalékosan - és jól látszik a gazdasági világválságnál ugrik meg drasztikusan az érték (amiben a felvett, de el nem költött IMF biztonsági tartalék hitele is benne van; ezt majd az Orbán-kormány költi el):
2000 54.555%
2001 51.914%
2002 55.39%
2003 58.226%
2004 59.017%
2005 61.821%
2006 65.708%
2007 66.082%
2008 72.314%
2009 78.384%
2010 80.197%
És most nézzük az idei első negyedévet:
2013. Q1 82,35%

Egyébként nem csoda, hogy az államadósságmérőt a minisztérium leszedte a honlapjáról. Pedig milyen nagy sikerrel jelenették be, hogy a honlapon bári megnézheti hogyan csökken a Fidesz-kormány alatt az államadósság.
Közben pedig sehogyan sem csökken. Sem nominálisan, sem pedig GDP arányosan. Még könyvelési trükkök segítségével sem.

Zol 2013.11.06. 16:09:43

@$pi$:
De naív vagy. Tényleg azt hiszed, hogy ezek a politikusok (és a politikusok általában) mindenféle hátsó szándék nélkül, csakis azért hajlandóak lennének százmillirádokat költeni a nem létező pénzből, hogy kisegítsenek önhibájukból szorult helyzetbe került embereket?
2013 nyarán a teljes kihelyezett devizahitel állomány kb. 3500 milliárd forint volt (a magyar államadósság 15%-a), aminek 1/5 nem teljesítő ügyfeleknél van. És akkor még nem volt szó azokról, akik csak késve teljesítenek.
Szerinted, miből teremtenék elő azt a pénzt, amivel a devizahitelesek számára is megfelelő módon rendezni tudnák az egész kérdéskört? Ha sikerülne is előteremteni, akkor annak nagyon nagy ára lenne, amit nem csak a devizahitelesek fizetnének meg. Ezt meg azért nem kockáztatnák még értük sem.

Oké, rosszul fejeztem ki magam. Próbálom érthetőbben.
Először is azt írtam, "hogy kockáztass nyugodtan, az állam kisegít".
Szó sem volt devizahitelekről a mondandómban. Pont ez a lényeg. Azt sugallja a kormány mostani kommunikációja, hogy legyél nyugodtan felelőtlen, dönts rosszul. Ha bajba kerülsz, az állam majd úgyis megoldja helyetted.

Lehet sokakat megsértek ezzel, de azt gondolom, hogy a régi rendszerben, a kiutalt lakások és a kmk idejében elkényelmesedett emberek, hasonló szellemben nevelt gyeremekei isszák a levét saját felelőtlenségüknek. A mostani rendszer pedig tetszik vagy sem, már nem erről szól.
A kormány ezzel a húzásával pedig pont ezt a helytelen ideológiát erősíti ezekben az emberekben.

eszim 2013.11.06. 16:14:43

@Spacecake: mi?
Azt írtad, hogy a felső 10%, majd 27% áfát fizet. Erre válaszoltam, hogy ez nem így megy.

"MINDENKEPPEN jobb mintha kamatra menne,nem???"
Ez sem igaz! Ha más fizeti ki, akkor ott lesz kiesés és fogyasztáscsökkenés.
A kormány gazdaságpolitikája miatti rosszabb árfolyam és kamatfelár, na az az igazi felesleges pénzkidobás.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.06. 16:18:13

@high up!: Aprópénz? Példa: anyuka és apuka bruttó 200 ezret keres, vagyis átlagjövedelem alatt és van két gyerekekük. 2009-ben ebből nettó 125 ezret vihettek haza, most nettó 141 ezret. A növekedés meghaladja a 12%-ot.

Szerinted a felső 10% arányaiban kevesebb pénzt vesz fel vagy utal át, őket kevésbé érinti a tranzakciós adó? Őket nem érinti az emelkedő jövedéki adó, a chipsadó?

Én úgy érzem, hogy nagyjából ugyanúgy állok most az állami elvonással, mint 3 éve, viszont azok rosszabbul jártak a fogyasztási adók miatt, akik feketén dolgoznak. És persze azok a legrosszabbul, akiknek a munkahelyét tönkretették a bankadóval vagy a trafikmutyival.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.06. 16:20:22

@komplikato: Ha benne volt a szerződésben, akkor a devizahiteles miért nem szólt, hogy váltsák át forintra? Talán azt hitte, hogy nem fog még többet esni a forint és kockáztatni akart?

A korábbi hozzászóló úgy írt erről, mintha törvényben szerepelne...

fehérfarkas 2013.11.06. 16:25:13

@$pi$:
Akkor nézzük az államháztartási hiány tényadatit is:
2002 (kormányváltás éve, választási költségvetés): -9,0%
2003: -7,3%
2004: -6,5%
2005: -7,9%
2006 (választási év, választási költségvetéssel): -9,4%
2007: -5,1%
2008: -3,7%
2009: -4,6%
2010 (választási év, választási költségvetéssel): -4,3%
2011: -4,3%
2012: -2,0%
(forrás: www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/teina200.html)

Az előbb már betettem az államadósság, az alapkamatok és az árfolyamok alakulását is. Most nézzük meg a gazdasági növekedési adatokat is.

Magyarország GDP növekedése 2002-2010 között:
GDP növekedés %-ban (éves átlag)
2002: 4.3
2003: 4.1
2004: 4.6
2005: 4.3
2006: 4.2
2007: 1.1
2008: 0.4
2009: -6.5
2010: +1,2
2011: +1,3
2012: -1,7
2013 I. negyedév: -0,9
2013 II. negyedév: +0,1

Ipari termelés növekedése (%) :
2002: 2.8
2003: 5.9
2004: 8.3
2005: 7.3
2006: 10.1
2007: 8.1
2008: 0.0
2009: -17.7
2010: 10.7
2011: 5,4
2012: -1,4
2013: (itt csak havi adatok vannak, éves még nincsen: jan: -1,7; feb: -1,1; márc: -0,7; ápr: +2,9; máj: -2,1)
www.akk.hu/object.6066a3b1-4c6d-4b97-84c5-cd883126b2ec.ivy

2007-ig 4% felett nőtt a GDP, és az ipari termelés meg átlagosan évi 7%-kal. A 2008/2009-es gazdasági világválság idején drasztikus visszaesés érződött, de 2010-re újra növekedésnek indult a gazdaság.
2010-ben volt a kormányváltás, ahol Orbán 1,2%-os GDP növekedést 2 év alatt az unortodox gazdaságpolitikájával -1,7%-ra levitte (2012-es évi adat).
A nagy sikerpropaganda csupán arról szól, hogy az idei első negyedévben (Q1) 0,9%-kal csökkent a GDP az előző év azonos időszakához képest, a második negyedévben (Q2) pedig 0,1%-kal nőtt az előző év azonos idő szakához viszonyítva.
Az ipar hozzáadott értéke pedig 0,8%-kal csökkent (ebből a feldolgozóipar 0,6%-kal csökkent).
A Q2 GDP növekedése és az ipari termelés visszaesése csak azért ilyen "jó adatok", mert a kecskeméti Mercedes gyár (ami ugye még a szoci kormány alatt jött ide, de a gyár felépítése és a termelés beindítása már a választások után fejeződött be) idén beindított tömegtermelése húzta fel az ország ipari/gazdasági adatait. Illetve emellett a mezőgazdaságunk szerepelt kiemelkedően jól - csak kár, hogy ez időszaki eredmény, és a Q4-ben már nem fogja éreztetni a hatását.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.06. 16:25:40

@fehérfarkas: Miért az első negyedévet nézed? Van június végi adat is (23 249 milliárd forint, a GDP 81,1%-a).

fehérfarkas 2013.11.06. 16:31:36

@hümhüm: "Nagyon hülyék vagytok. A mostani kormány alatt a forint/euro árfolyam kb. 12-13%-ot romlott, de ügyesen kihagytátok, hogy a CHF/EUR árfolyam a 2007-es 1.64 körüli értékről drámaian 1.2 körülire erősödött. Ehhez semmi köze se Matolcsynak, se Orbánnak, kizárólag az európai pénzügyi válság miatti menekülő-valuta státusz az, ami a svájci frankot ennyire beerősítette. Ezért rossz annyira a CHF/HUF árfolyam. Enélkül az 1.34-szeres erősödési szorzó nélkül kb. 180 Ft lenne egy svájci frank. Ideje már leszámolni ezekkel a hülye téveszmékkel, hogy az Orbán-kormány miatt 240 Ft egy svájci frank."

Az gondolom nem tűnt fel neked, hogy a Forint a Svájci Frankhoz és az Euróhoz képest is romlott, sőt még a Dollárhoz képest is (csak ahhoz most nem adtam meg részletes árfolyamadatokat).

Valóban az Euró gyengült a Svájci Frankhoz képest, de a Forint még az Euróhoz képest is gyengült.
Azért én azzal nem dicsekednék, hogy a Forint a kormányváltás óta a görög-ciprisi-portugál pénzügyi válaságok miatt legyengült Euróhoz képest is gyengült.
Bár tudom, nektek ez jelenti az unortodox sikert.

fehérfarkas 2013.11.06. 16:34:11

@Online Távmunkás: "Miért az első negyedévet nézed? Van június végi adat is (23 249 milliárd forint, a GDP 81,1%-a)."

Kösz a pontosítást, de ez még rosszabb adat, mint amit én idén őszinek megadtam: 22,474 mrd Ft államadósság. Tehát akkor majdnem visszatértünk a március végi rekord nagyságú államadóssághoz: 23,340 mrd Ft.

fehérfarkas 2013.11.06. 16:36:28

@Lencsés István: "A gazdaság most is nő , jobban mint akkor . Az államadósság is folyamatosan csökken 2010 óta "

Ez milyen matematika szerint? Valami unortodox matek szerint? Az előbb tettem be az államadóssággal és a gazdasági növekedéssel kapcsolatban is adatokat.

Avatar 2013.11.06. 16:37:21

Vizuális alkatúaknak:
m.cdn.blog.hu/ha/hacsaknem/image/deviza.jpg

@hümhüm:
látogass el ide: www.mnb.hu/arfolyam-lekerdezes
Klikkelj az "Árfolyamgrafikon"-ra
pipáld be az összes létező európai valutanemet (rubeltől, hrivnyától a koronákon át a fontig tényleg mindet!)
Állítsd be az időszakot 2010 elejéről a mai napig
Keresd meg van-e olyan valuta, amihez képest a forint erősödött
Gondolkozz...

Six 2013.11.06. 16:39:34

@Jason Voorhees: bocs, de ez tévedés. mindenhol engedélyezett volt, ki tiltotta volna és milyen alapon? más kérdés h a kamatfelár minimális, és alig vettek fel devizahitelt a jóemberek.

Six 2013.11.06. 16:41:28

@$pi$: "A devizahiteles meg fizeti a kölyköd óvodját, iskoláját, egyetemét, a családi támogatáson keresztül még a pelenkáját is."
ez egy közös halmaz, ebbe én is rendesen fizetek. csakhogy én még fizetem a saját és az ő lakását is.

velem ki volt szolidáris amikor elvesztettem a munkám? kurvára senki sem. de én persze fizessem mások helyett a lakásukat, amiben ők laknak.

Meridian74 2013.11.06. 16:51:54

@Online Távmunkás: nem 20 évre van a 160% hanem éves szinten, és ez csak egy viszonyítási szám, azaz hasraütésszerű. A pontos számot titkolják, de lehet azt tudni, hogy amikor a különadókat rájuk baszták, fenyegetőztek, hogy elmennek inne, oszt azóta egy vagy kettő nevenincs bank ment el, a többi meg még mindig nagyon is nyereséges.

Husz_János_Puszita 2013.11.06. 16:57:13

Szerintem a dollárkötvény kibocsátása előtt nem mertek kockáztatni, de ami késik, nem múlik.

Avatar 2013.11.06. 17:04:03

@Meridian74: "amikor a különadókat rájuk baszták, fenyegetőztek, hogy elmennek inne, oszt azóta egy vagy kettő nevenincs bank ment el"

A nagyok meg bezártak egy csomó fiókot, kirúgtak egy csomó fióki és backoffice dolgozót...
www.azenpenzem.hu/cikkek/ujabb-banki-fiokzarasi-hullam/980/
+ az Unicredit nemrég jelentette be 15 fiók bezárását
www.azenpenzem.hu/zsebbevago/nem-emel-tobb-dijat-az-unicredit/1412/

fehérfarkas 2013.11.06. 17:07:54

@Postás Gizi:

Én is pont ugyanezt mondom, és ugyanezt kérdezem is. Az ellenzék ezt a magas labdát miért nem üti le? Az adataimat a hivatalos helyekről szedem le, amihez mindenki hozzáfér.
Nem is értem, hogy az ellenzék ilyen magas labdákat miért nem csap le?

Meridian74 2013.11.06. 17:07:54

@Online Távmunkás: nem a betétek mennyisége számít, hanem az, hogy az anyabank mekkora tőkével látta el a leánybankot. És az sem egy-az-egyben hanem a 11:1-hez tőke áttétellel hiteleznek, amiből egytizenegyed részt letétbe helyeznek a maradék 10-et kiadják (vagy 1:20-hoz, nem tudom melyik van érvényben magyarországon), de ez is mind semmi, ugyanis a multiplikációs hatás okán ez megszázszorozódik. Ez utóbbi értelmezéséhez nézd meg a pénz mint adósság című oktatóvideót, abban teljesen jól el van magyarázva az egész. Annál jobban én sem tudnám ideírni.

www.youtube.com/watch?v=CvhD9rwaSqE

Meridian74 2013.11.06. 17:10:35

@Meridian74: a lényegi rész 13:30-nál kezdődik, és figyelmesen kell nézni a megértéséhez, ha valaki még ennek folyamatát még nem ismerte.

fehérfarkas 2013.11.06. 17:14:20

@Meridian74:

Az árfolyamgyengülés a 2008/2009-es gazdasági válság idején egy pár hónapos átmeneti időszak volt csupán. 2010-re a Forint újra erős volt.
Ha akkor a bankok Forint alapú hitelre átváltják és a Forint alapú hitelnek a kamataival adják, akkor a devizahiteleseknek sokkal rosszabb lett volna, mert a Forint alapú hitel törlesztőrészletei még a 2009-es év első felében levő leggyengébb Forint időszakéban is sokkal magasabb volt, mint a devizahiteleké.
Ha 2010 után továbbra is erős maradt volna a Forint (ahogy Bajnai átadta a kormányzát Orbánnak), akkor most nem lenne szükség devizahitelmentésre. Csakhogy 2010 júniusa óta, vagyis 3 éve folyamatosan gyenge a Forint.
Pár hónap árfolyamgyengülést a hitelt felvevők el tudnak viselnek. De éveken keresztül tartót nem. És ismétlem: 2010 júniúsa óta dölt be tartósan a Forint. űErről korábban konkrét adatokat is tettem be.

fehérfarkas 2013.11.06. 17:20:42

@hümhüm: "Nem érdemes imába foglalni fehérfarkast. A táblázatban foglalt értékek helyesek, de a levont következtetés hülyeség a svájci frankot illetően. Ahogy barli írja: tessék megnézni az EUR/CHF értéket is... ott a baj, és ahhoz, ismétlem, semmi köze nincs a mostani kormánynak."

Neked is leírom: a Forint a Svájci Frankhoz, Euróhoz, és a Dollárhoz képest is gyengült. Vagyis a Forint még a CHF-hez képest gyengült EUR-hoz képest is gyengült.

Az Euró ilyen mértékű gyengülését pedig a görög-ciprusi-portugál (eurózónás tagok) pénzügyi válságai idézték elő. De a Forint még a legyengült Euróhoz képest is gyengült. Ha te ezt sikerként vagy mentegetőzésként értékeled, hát akkor csak sajnálni tudlak.

Tudod, egy futóversenyen is szánalmasan gyenge érvelés az, hogy X azért előzte meg Y-t, mert Y lesántult. Amikor minket még Y is lehagyott. Vagyis minket még a sánta is lehagyott.
Valamiért Hofi jut rólad az eszembe: "Emberek, azt mondják, az imperializmus a szakadék szélén áll, mi meg egy lépéssel az imperialisták előtt vagyunk" :D :D :D

Meridian74 2013.11.06. 17:20:44

@Meridian74: ...és 22:40-ig tart.

Szóval nem a betétek mennyisége határozza azt meg, hogy a bankok mennyi hitelt képesek nyújtani.

fehérfarkas 2013.11.06. 17:23:07

@high up!:

húha, ezt nagyon nem szeretik a fidesznyikek, amikor konkrétan szembesíted őkat azzal, hogy miket írtak, és szakmailag fogalmuk sincsen az egészről, csupána fideszes propahantát szajkózzák.

fehérfarkas 2013.11.06. 17:38:41

@Zol:

Mit vártál attól az országvezetéstől, ahol a miniszterelnök egy volt KISZ titkár, az országgyűlés elnöke az MSZMP KB háttérintézményének volt a munkatársa, a plágiumügy miatt lemondott államfő meg miniszterhelyettes és állami tulajdonú szállóda igazgató helyettese volt az átkosban? Ezek ott szocializálódtak. Nekik nem a rendszerrel volt a bajuk, hanem csak azzal, hogy nem ők irányították.
Most a 2/3-dal azt csinálják, amire szocializálva lettek.
A nép pedig úgy látszik ezt szereti. Mert tőlünk nyugatabbra tizedennyiért már kiment volna az utcára a nép. Sőt, még az "elmúlt8év" alatt is ennél jelentéktelenebb ügyek miatt folyamatosak voltak a tüntetések. De 2010 óta 1-2 szervezet kivételével senki nem megy ki tüntetni.

fehérfarkas 2013.11.06. 17:46:11

@Meridian74: "nem 20 évre van a 160% hanem éves szinten, és ez csak egy viszonyítási szám, azaz hasraütésszerű. A pontos számot titkolják, de lehet azt tudni, hogy amikor a különadókat rájuk baszták, fenyegetőztek, hogy elmennek inne, oszt azóta egy vagy kettő nevenincs bank ment el, a többi meg még mindig nagyon is nyereséges."

Csak közben kirugtak egy csomó alkalmazottat, bezártak egy csomó fiókot, még jobban megszigortották a hitelezési feltételeket, hogy a vállalkozások most már szinte alig jutnak hitelhez. Hitelek nélkül pedig...
...hát nem véletlenül az állami megrendelésekből élő építőipar (hiszen a piaci megrendelések már minimálisra zsugorodtak össze) meg a nyári mezőgazdasági betakarítás hozza csak a gazdaságot.

eszim 2013.11.06. 18:02:03

Ha esetleg ábrán jobban megy a hitel/betét mutató:
www.portfolio.hu/img/upload/2013/05/5_5.png

Avatar 2013.11.06. 18:32:27

@fehérfarkas: mint a 2013.11.06. 16:37:21 hozzászólásom sejteti nem nagyon van olyan valuta, amihez képest ne gyengültünk volna... A szerb dinárhoz képest erősödtünk minden máshoz képest bukóban vagyunk.
Magyarország jobban teljesít? :)
(valahogy ebből a szlogenből mindig hiányoltam a második tagmondatot, mert nem mindegy minél... kb a gagyi mosópor reklámok színvonala.)

Lehetne akár egy külön post a grafikonokról, + mindegyik valutához pontosan kiszámolva mennyit gyengült a forint ahhoz képest Orbánék hatalomátvétele óta.

És nem ártana elküldeni a linket az összes ellenzéki párt(kezdemény) és média számára, hátha valamelyiknek feltűnik hogy ez olyan magas labda, hogy a Himalája felett is elrepül...

Jason Voorhees 2013.11.06. 21:18:41

@Six: figyi, én ezt az infot külföldön dolgozó, IT-vel foglalkozó, külföldi állampolgár kollégáimtól szereztem, akikkel néhanapján összejövünk tárgyalni, és kitérünk az ottani, illetve az itthoni dolgokra. Ők mondták nekem, hogy amikor bementek a bankjukba a kocsihoz, házhoz, nyaralóhoz stb hitelt felvenni, akkor azt helyi valutában vagy euroban vehették fel. Olyan opció, hogy CHF vagy jen nem volt, igaz nem is érdeklődtek utána, de nem is ajánlották fel nekik. Most lehet, hogy az országuk törvénye nem tiltotta, csak a gyakorlatban nem alkalmazták.

Jason Voorhees 2013.11.06. 21:30:04

@fehérfarkas: látom nagyon profi vagy pénzügyi téren, adatokkal, linkekkel támasztod alá, hogy a szocilibsi kormány alatt hogyan szárnyalt az ország, emelkedett a GDP, javult a gazdaság, ugrott hatalmasat a Magyar Puma. Csendben megkérdezném, hogyha ennyire szárnyaltunk, és már szinte kobászból volt a kerités, akkor miért nyert a felcsúti generalisszimusz 2/3-al??

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.06. 23:22:47

@$pi$: "Akkor nem sírna a bankok szája. Szóval mégiscsak van olyan, hogy a bankokkal fizetteti meg."

A KSH pedig csak viccből írja, hogy 40-50%-ot emelkedett a bankolás költsége. Fizetnek a bankok, de mi is.

@Meridian74: Nézz már a bankok mérlegére és gondolkozz el azon, hogy mennyi a betét, mennyi a hitel és mit adott az anyabank. A magyar hitelezés megtorpanásának egyik oka az, hogy egy új osztrák törvény alapján már nem folytathatja az Erste, Raiffeisen azt a korábbi gyakorlatot, hogy a hitelek összege 50-60%-kal meghaladja a betétekét.

A magyar bankok jelentős része elmenne, de senki se veszi meg őket. Eladó az MKB, a CIB és a régióból szinte mindenhonnan kivonult a Citibank, csak itt nem találtak vevőt.

Szóval az a 160%-os szám hasraütésszerű, lehet 1,6 vagy 1600 is? :)

Meridian74 2013.11.07. 00:16:39

@fehérfarkas: nem figyeltél minden részletre eléggé. Igaz, nem került ez közvetlenül szóba, de valaki linkelte az árfolyamokat évente... 160Ft/CHF esetén 10% elmozdulás az 176Ft/CHF. Ekkor kellett volna "forintosítani" a hitelt. Ennek még csak nyoma sem látszott egyetlen egy szerződés esetén sem, és ekkor még nekem is volt egy autóhitelem (én 160-al vettem fel a hitelt - én csak 5 évre, és vissza is fizettem, de az pofátlan húzás volt hogy a kezdeti 21ezer/hó időnként 34ezer/hó is volt...!) - tehát jól tudom mi volt akkoriban.

Meridian74 2013.11.07. 00:17:24

@Online Távmunkás: "Nézz már a bankok mérlegére és gondolkozz el azon, hogy mennyi a betét, mennyi a hitel és mit adott az anyabank"

Látom nem nézted meg a videót. Fuss neki legalább egyszer, aztán gyere vissza.

Meridian74 2013.11.07. 00:20:03

@Online Távmunkás: "Szóval az a 160%-os szám hasraütésszerű, lehet 1,6 vagy 1600 is? :)"

Egyébkénzt igen, mert a pontos számot a bankárok ismerik. De gondolj bele: a mostani Hobbit című film első része 1 milliárd felett hozott a konyhára, a film állítólag 250millió körüli összegbe került, ugyanakkor veszteségesre hozták ki az "ügyes" könyvelők, nehogymá' adózni is kelljen már...!

eszim 2013.11.07. 05:43:40

@Jason Voorhees: az elég sajnálatos, hogy a szocilibsi kormány munkássága szárnyalásnak tűnik a mostaniéhoz képest, pedig azoktól is kifordult az ember gyomra.

eszim 2013.11.07. 06:04:24

@Meridian74: Esetleg valami forrást megjelölhetnél az állításaidra. Ez a 10% elmozduláskor kötelező lett volna forintosítani nagyon érdekelne, de akár erre a Hobbit filmes elképzelésre.
Magad találod ki ezeket a baromságokat, vagy a forrásod olyan hiteles mint te.
És hogy viszonyult a hiteled, ahhoz képest mintha forintban vetted volna fel, vagy kényszerítettek és megtiltották, hogy elolvasd szerződést. Csak addig nem pofátlan amíg neked előnyös?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.07. 09:14:58

@Meridian74: Hallottál már a konszolidáció fogalmáról? A Hobbitot gyártó projektcég veszteséges lett, mert az anyacéghez, a filmstúdióhoz került a nyereség. vagyis csoportszinten ugyanannyi maradt a nyereség összege.
Ez nem adózási trükk, mert az adókat befizetik, viszont a balek színészeket és forgatókönyvírókat verik át, hogy ne kelljen a nyereségből részesedést fizetni. A jobbak ezért fix összeget kérnek és az eladásból jutalékot, azzal nem lehet úgy trükközni, mint a nyereséggel.

Lencsés István 2013.11.07. 11:17:38

@délioldal: Nem vagyok " .... Pityuka .... " , azaz tanulj meg olvasni . Nem vagyok elmegyógyintézetben , azaz hazudsz , ráadásul fosva ami SZÁNALMAS , és vicces ! :D Nem javítgatok , alapdolgot várok el , van különbség . :) ;) :D Én helyesen írok , az hogy téged ez zavar és ezért hazugságokat írsz rólam az nem az én bajom . :) ;) :D A rólam kialakított véleményed meg nem érdekel , mert hazugság . Nem hazudok SOHA , ez a te szokásod ráadásul fosva teszed , ami SZÁNALMAS ! ! ! + ! Fősulin nem is ismerhetik , mert nem fősulin kaptam a diplomám , hanem főiskolán . Tudod , a rövidítés szint alatti . :) ;) :D A szakdogám lehet eltűnt , de a szakdolgozatom nem , remélem azért másodszorra már érted . :) ;) :D :D :D + :D

@cylonflatus: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) A tényekről írok , és oda rakok szóközt ahova kell , még ha ez téged zavar is .

@Szelid sunmalac: Nem vagyok " Pityu .... " , azaz tanulj meg olvasni . Jól használom a szóközöket , és a vesszőket , az hogy ez téged zavar az nem az én bajom . :) ;) Mondatkezdés nagybetű , ékezetek használatát tanuld meg .

@high up!: Ilyenek nincsenek , hogy . : " Nemzeti Hülyegyerek , Orbanescu elvtárs .... " , ha ez nem jut el , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . A Bokros - csomagról írt számok hazugságok .

@fehérfarkas: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) A hivatalos matematika szerint . Amit beraktál az hamis adat .

délioldal 2013.11.07. 11:41:05

@Lencsés István: Jól van Pityuka! Az a helyzet, hogy neked nincs diplomád. Egy utolsó senkiházi ostoba legalja szakmunkásképzőt végzett kis bunkó vagy, aki többnek akar látszani. Rábasztál, mert sok az ismerős felétek, te kis nyelvtanzseni. A faék hozzád képest komplex. Takarodj már el végre és tanulj egy kicsit! Azt hiszed nem látja mindenki, hogy mekkora sötét paraszt vagy?

Lencsés István 2013.11.07. 12:07:02

@délioldal: Nem vagyok " .... Pityuka .... " , azaz ha nem tanulsz meg olvasni , akkora ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Van diplomám , az hogy téged ez zavar és hogy irigykedsz rá , az nem az én bajom . :) ;) :D Igen van két szakmám is meg érettségim is , ne irigykedj mondom . :D :) ;) A rólam kialakított véleményed sem érdekel továbbra sem , ha ez nem jut el , jön az első mondat . Inkább vagyok egyszerű , mint fosós és hazug . :) ;) :D Az élet folyamatos tanulás , de te ezt sem tudod , mert tiszta ideg vagy , de hát én ezen csak röhögök . :) ;) :D :D :D + :D Elhiszed hogy nem érdekel az anonimok véleménye , mivel fosnak , meg hazudnak ? :D :) ;)

délioldal 2013.11.07. 12:16:05

@Lencsés István: Csak röhögök rajtad. FB bejegyzéseid: 2002 elkezdte a szakképző iskolát, 2010 befejezte a szakképző iskolát, 2010 elkezdte a dunaújvárosi főiskolát, sportkommunikátor szakon, amit 2012-ben fejezett be. egy másik bejegyzésedben arról dicsekedsz, hogy csak szombaton van órád és csak 3 összesen. Ejj de könnyen osztogatják a diplomát ott:DDDDDD Nézzél hülyének valaki mást, te lúzer.

délioldal 2013.11.07. 12:19:35

@Lencsés István: +az is tény, hogy csak egy pék vagy, amiért nem is néznélek le, ha nem próbálnál többnek látszani ami...

fehérfarkas 2013.11.07. 13:21:36

@Jason Voorhees: "látom nagyon profi vagy pénzügyi téren, adatokkal, linkekkel támasztod alá, hogy a szocilibsi kormány alatt hogyan szárnyalt az ország, emelkedett a GDP, javult a gazdaság, ugrott hatalmasat a Magyar Puma. Csendben megkérdezném, hogyha ennyire szárnyaltunk, és már szinte kobászból volt a kerités, akkor miért nyert a felcsúti generalisszimusz 2/3-al??"

Ez egy összetett kérdés. És több tényezőnek nagy szerepe volt benne. A világgazdasági válságnak és annak, hogy emiatt pont a választások előtti évben egy válságkezelő programot kellett a korámnynak végrehajtani. A szoci politikusoknak sem füllött hozzá a foguk, de kényszerből megcsinálták. Ez Bajnai nagyon nagy érdeme, hogy a válságkezelő programot végig tudta csináltni a szocik, és nem engedte őket demagóg lózung kampányolni a választási évben. Ebbe beletartozik a 13. havi nyugdíj megszüntetése is. Hiába a szocik vezették be 8 évvel korábban, de pont a választási kampány évében megszüntetni felért egy politikai öngyilkossággal. A válaságkezelés nemcsak erről szólt, de sokszázezer nyugdíjas szavazót ezzel veszítettek el. Ez csak egy példa a sok közül.

A másik pedig a korrupció. Nagyon nem tett jót a szociknak, hogy a önkormányzati vezetői közül többeket a TV-ben bilincsben visznek el a rendőrök. Közülük vannak, akiket elítéltek azóta, és vannak, akiket felmentettek. De a választási kampányban az emberek csak azt látták, hogy nokiás doboz + bilincsben elvitt szocik. Ez újabb több százezer embert késztetett arra, hogy ne szavazzon a szocikra.

Aztán a ciklus közbeni koalíciós szakítás, majd 1 évre rá a miniszterelnök csere szintén százezrekben mérhető szavazót tántorított el a szociktól: "ha sajt magukat sem képesek összetartani, akkor az országot hogyan akarják?"

Aztán ott volt a szociális népszavazás, ahol az emberek leszavazták a kormány terveit. A Fidesz populista kampánya a népszavazásnál igencsak növelte a szavazónak a számát - a kormánypártok pedig ahelyett, hogy normálisan elmagyarázták volna valójában mi ellen is népszavaztatott sikeresen a Fidesz, ahelyett egymásnak estek és szétmentek (a koala szétszakadt).

Aztán voltak sokan olyanok, mint én is, akik keveselték az eredményeket. Akik szerint sokkal gyorsabb gazdasági növekedést, és hatékonyabb közigaztatást is meg lehetne valósítani ebben az országban egy sokkal profibb kormányzással.
Lehetett volna sokkal jobb gazdasági eredményeket is elérni. De most az Orbán-kormány utolsó évében (már csak fél év van hátra a választásokig) az "elmúlt8év" átlagosan 4% feletti GDP növekedése, az átlagosan 7%-os ipari termelési növekedése, a 719km új autópályaszakasz építése, a 93 új modern motorvonat beszerzése, az erősebb Forint, az alacsonyabb benzínár, a pörgőbb gazdaság, stb... most ezekre az ember már csak nosztalgiával tekint vissza.
Amiért annak idején bíráltam a szocikat, hogy minért nem kormányoznak jobban, most még az szint is csak vágyálomnak számít.

fehérfarkas 2013.11.07. 13:32:18

@Avatar: "mint a 2013.11.06. 16:37:21 hozzászólásom sejteti nem nagyon van olyan valuta, amihez képest ne gyengültünk volna... A szerb dinárhoz képest erősödtünk minden máshoz képest bukóban vagyunk.
Magyarország jobban teljesít? :)
(valahogy ebből a szlogenből mindig hiányoltam a második tagmondatot, mert nem mindegy minél... kb a gagyi mosópor reklámok színvonala.)
Lehetne akár egy külön post a grafikonokról, + mindegyik valutához pontosan kiszámolva mennyit gyengült a forint ahhoz képest Orbánék hatalomátvétele óta.
És nem ártana elküldeni a linket az összes ellenzéki párt(kezdemény) és média számára, hátha valamelyiknek feltűnik hogy ez olyan magas labda, hogy a Himalája felett is elrepül...
Válasz erre "

Nem rossz 5let, mert úgy látszik maguktól ezeket az adokat az ellenzékis pártok, pártkezdemények, szervezetek nem találják meg, pedig a neten nyilvánosak mindenki számára. Vagy lehet megtalálták, csak nem tudnak mit kezdeni velük.

De az is furcsa, hogy a Fidesz kommunikációs gőzhengere mennyi mindenkit be tud csapni. Az emberek gondolnak vissza, hogy 4-5-7 évvel ezelőtt hogyan éltek? Nem nézik meg a rezsicsekkjeiket, hogy akkoriban "rezsidénom elleni harc miatti rezsicsökkentés" nélkül fizettek kevesebbet? Vagy a fizetsi kimutatásukat, hogy mekkora bruttónál mennyi nettót kaptak? Vagy mennyi volt 1L üdítő vagy 1kg csirkehús? Vagy mennyiért tankolták teli az autójukat?
Mert egy dolog az ellenzék kommunikációs bénázása, de a Fidesz propahantájának a sikerehéez kellenek azok az emberek is akik bedőlnek neki.

fehérfarkas 2013.11.07. 13:46:24

@Meridian74: Az a FED, és az amerikai szabályozásra vonatkozik. Az európai bankok annyiban érintettek ebben, hogy vesznek amerikai pénzügyi papírokat. És be is buktak vele 2008/2009-ben, amikor az amerikai pénzügyi papírokról (részvények, kötvények, bfektetési papírok, stb) kiderült, hogy nincs mögöttük fedezet és eladhatatlanokká váltak.

fehérfarkas 2013.11.07. 13:52:12

@eszim:

A Hobbit dologban igaza van. Csak éppen a hálivúdi filmbiznisz működését összekeveri az európai bankrendszervel. Ez olyan mintha valaki pékeket összekeverné a szemészekével. Teljesen máshogy működnek, és más szabályok vonatoznak rájuk - de vannak akiket ez nem érdekel.

fehérfarkas 2013.11.07. 14:00:38

@Lencsés István: "Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) A hivatalos matematika szerint . Amit beraktál az hamis adat ."

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint az államadósság 2010-ben a kormányváltáskor (április hónapban) 19,323 mrd Ft volt. Innen nőtt idén őszre 22,474 mrd Ft-ra. (és mint írtam a rekord az idén márciusban volt: 23,340 mrd Ft). Ez bármilyen matematika szerint kb. 3000 mrd Ft növekedés (pontosan: 3151 mrd Ft).
Akkor ezek szerint az MNB hazudik.
Tehát akkor, ha jól értelek akkor szerinted, vagyis a fideszes nick szerint a fideszes vezetésű MNB hazudik :D :D :D

Lencsés István 2013.11.07. 14:02:52

@fehérfarkas: Sajnos továbbra sem tudsz pontosan idézni , ha ez nem változik , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Az államadósság csökken folyamatosan az ORBÁN kormány regnálása óta .

Meridian74 2013.11.07. 14:52:36

@eszim: a Hobbit filmmel kapcsolatosan az index.hu-n jelent meg a cikk, a 10%-os elmozdulással kapcsolatban vagy Róna Péter(?) vagy valami más pénzügyi-banki szakértővel készült interjú során hangzott el ez, egy ezzel kapcsolatos talk-show (vagy HírTV vagy EchoTV vagy MTV1-en, kb 5-6 hónapja).

eszim 2013.11.07. 14:56:26

@Lencsés István: "Az államadósság csökken folyamatosan az ORBÁN kormány regnálása óta."
Azért is vették le az államadósság mérőjüket, mert szerények, nem akarták mutogatni a hatalmas sikert.

Egyébként az is szép lett volna, ha nem nő, csak eltapsolták közben a manyup vagyont és rekord adókat vezettek be.

fehérfarkas 2013.11.07. 15:02:54

@Zol:

Ha jól olvasom, akkor az V. kerület kapta a legnagyobb összegű tanyafejlesztési támogatást?
És amint olvasom, valójában a kerületi Vásárcsarnok felújítását szolgálja. Nem mintha arra nem lenne szükség, de szerintem a tanyaprogramból nem feltétlen a leggazdagabb kerületet kellene támogatni, amikor az ország teli van olyan területekkel amelyeknek 1000x több szüksége van erre a pénzre.

Azért van benne valami cinikus, hogy a tanyaprogram elnevezésű támogatásból a legtöbbet az kapja, ahol egyetlen tanya sincsen, ellenben az ország legnagyobb irodaközpontja, ahol a legtöbb hivatal és bank található, ahol a hivatali dolgozók létszáma ötszöröse a lakosság számára (200ezer irodai dolgozó a 40ezres lakosságú kerületben).
Ennyi erősen Manhattannak, vagy Shanghai Pudong (gyk: ez Shanghai modern üzleti negyede) városnegyedének is lehetne tanyaprogram támogatást adni. Vagy a magyar tanyasi termékek eljuttatása oda nem lenne jó a tanyasi gazdágnak? :D :D :D

Zol 2013.11.07. 15:05:58

@Lencsés István:
Orbánnál beragadt a shift?

A csökkenő adósságről pedig inkább beszéljenek a tények:
www.akk.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy

Zol 2013.11.07. 15:08:28

@fehérfarkas: Azért Tóni kapta, mert ő a legnagyobb paraszt. :)

eszim 2013.11.07. 15:18:37

@Meridian74: hát nem tudom, az amerikai adóhatóság nyilván nyeretlen kezdők ...
Egy talk-show -ban valaki beböfög valamit, az hiteles forrás, ha valaki belinkeli a vitathatatlan tényeket, azt meg ignoráljátok.

délioldal 2013.11.07. 15:31:28

@Zol: a link nem tény! Pityuka még nem mondta neked? És tényei csak neki vannak, te pedig egy anonim hazudozó senki vagy:D

Meridian74 2013.11.07. 15:34:16

@eszim: szakmai jellegű talk-show, vagy interjú volt. Aki meg volt oda invitálva az láthatóan jogilag is értette a dolgát, nem csak közgáz meg banki vonalon... kár hoyg nem emlékszem a nevére.

Zol 2013.11.07. 15:37:27

@délioldal: Ja bocs, ezt nem tudtam :o)

Simán lehet, hogy az Államadósság Kezelő Központban maradt egy MSZP-s neobolseviklibsizsidó sejt, aki a háttérből hamisítja az adatokat :o)

rolldog 2013.11.07. 15:40:35

Tegye fel a kezet, akinek mar a toke tele van a devizahitelesekkel. Mintha nem is lenne elet a devizahiteleseken kivul.

délioldal 2013.11.07. 15:42:43

@Zol: :D

Majd jön Pityuka az MTA önjelölt polihisztora, a Fidesz agyhalott birkája, aki mindenhez ért és szép kerek mondatokban ki is fejti Neked, csak szépen kell kérdezned és nem "anonim fosva".

délioldal 2013.11.07. 15:49:02

@rolldog: Szenvedtem vele én is, de sikerült kiszállnom belőle. A kormány részéről ideje lenne pontot tenni az ügy végére. Igen, vagy nem és kész. Ha segíteni akarnak, tegyék meg, de időben, mert lassan a bankok mindent visznek. Nem szeretném felhozni az izlandi példát, de megtehetném. Sajnos rengeteg ismerősöm került nehéz helyzetbe a hitelek miatt és most vonatkoztassunk el attól, hogy jól döntöttek-e 6-7 éve.

eszim 2013.11.07. 15:56:25

@Meridian74: az, hogy mit kellett tennie a banknak az a törvényekben és a szerződésben van benne. Utólag lehet azt mondani, hogy korábban kellett volna forintosítani és akkor kevesebb veszteségük lenne az adósoknak, de ez nem lehet a bank döntése.
Most is dönthet úgy az adós, korábban is dönthetett volna úgy, hogy forinthitellel kiváltja, senki nem tiltja meg.

Egyébként nem akarom védeni a bankokat, nyilván vannak piszkos húzásaik, de hogy ne lehessenek az a mindenkori kormány és felügyeleti szervek felelőssége.

nincs1itt 2013.11.07. 17:33:46

@délioldal: Le vagy maradva, Pityúúú, sőt Putyi, már belebukott eccer a "diplomájába", ugyanis valaki vette a fáradtságot, hogy utána nézzen, a "sport komenikátor" szak, az OKJ-s képzés, nem ad "diplomát", pusztán egy felsőfokú képesítést. Putyin ne kérd számon, hogy meg tuggya különböztetni a kettőt. Eccer voltam annyira fáradt és megkérdeztem, ettől a retardált, imbeciltől, hogy az abszolitórium meg volt-é. Gondolod értette?!

nincs1itt 2013.11.07. 17:35:56

@Lencsés István: Putyííí! Mingyá jönnek a fehérköpenyes bácsik, akik mindég elveszik a billentyűzetet!! Szóval, idefigyelj te pék! Nem értem, miért jó neked, hogy gyakorlatilag egy ország néz hüjének, de szerintem te nem vadászni jársz az erdőbe...

Lencsés István 2013.11.08. 12:36:15

@eszim: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Azért vették le , mert volt rá ok , amihez neked közöd nuku . Az államadósság csökkent . A rövidítés szint alatti . Nem tapsoltak el semmilyen pénzt mivel azt nem lehet , még szimbolikusan se . Az adók kellettek .

@Zol: Nem ragadt be , tiszteletből írom , nagybetűvel a nevét . A link nem tény .

@nincs_itt: Nem vagyok " Putyííí .... " , azaz tanulj meg olvasni . Ilyenek nincsenek , hogy . : " .... Mingyá , mindég , hüjé .... " , azaz tanulj meg írni is . Nem veszi el tőlem senki a billentyúzetet , mert a sajátom . Nem érdekel a sok anonim hazug véleménye amit rólam alakított ki . Igazad van , nem vadászni szoktam az erdőben , hanem sétálni , meg mást csinálni , de az nem ide tartozik , meg te ahhoz fiatal vagy .... :) ;) :D :D :D + :D

eszim 2013.11.08. 13:11:42

@Lencsés István:
Ha adóforintból készült, akkor megkérdezhetem, hogy miért nincs hozzá közöm?

"Az államadósság csökken folyamatosan az ORBÁN kormány regnálása óta ."
Melyik betű nem egyezik, ahhoz képest amit te írtál?

Nem, nem csökken folyamatosan. Amikor lenyúlták a manyup vagyont, akkor csökkent, azóta szép lassan visszavánszorog a kormányváltáskori szintre.

Esetleg elárulnád, hogy hol van akkor jelenleg a manyup vagyon?

Lencsés István 2013.11.08. 13:20:35

@eszim: Nem adóforintból készült , de ha abból is készült volna akkor sem lenne közöd , hisz nem eszim fosós nickkel adózol , tehát erről ennyit .... Ha idézel , pontosan tedd , ha ez neem jut el , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Folyamatosan csökken az államadósság . Idézni így kell , segítek , lásd kivel van dolgod . :) ;) " .... idézett szöveg .... " . Négy pont előtte és utána akkor kell ha van még valami , nálam volt , így rosszul idéztél , remélem így már eljut .... A rövidítés szint alatti . Nem nyúltak le semmit , ez hazugság ráadásul fosva teszed , ami így még szánalmas is . A magánynyugdíj pénztár kell ahhoz hogy legyen nyugdíj és ne legyen államcsőd , tájékozódni kellene előbb , aztán írni .... Az államadósság 2010 óta folyamatosan csökken , aki mást állít az hazudik . Az hogy nem tudod hol a pénz , az a tájékozatlanságodat mutatja , bár ezen nem csodálkozom ....

eszim 2013.11.08. 14:20:49

@Lencsés István:
1. HAZUDSZ, mert adóforintból készült
www.parlament.hu/irom39/03983/03983-0001.pdf (169. pont)

2. HAZUDSZ, mert nem azt állítottam, hogy az én adómból, hanem hogy közpénzből készült, így nekem is van közöm hozzá.

3. Azt a négy pontos marhaságot, hol tanultad? Jó lenne, ha megtanulnád a helyesírást, különös tekintettel az idézés szabályira: mek.oszk.hu/01500/01547/01547.pdf
Belegondolva azt sem tudod, hogy mi az idézés, nem értettem mi az a "rövidítés" a mondatodban. Amire te gondolsz, az a szövegkörnyezetből kiragadás, én nem tettem ilyent.

4. HAZUDSZ mert nem csökkent folyamatosan, vagy nem tudod mit jelent, hogy folyamatosan csökkenni.

5. Én tudom hol a manyup pénz. Részben valóban csökkentette az államadósságot, de majdnem ennyivel sikerült is növelni; nagyobb részben elköltötték nyom nélkül; egy töredéke még meglehet valami alapban.

Lencsés István 2013.11.08. 14:32:25

@eszim: A link nem tény . Nem közpénzből készült . A négy pont az tény . Én tudok helyesen írni , veled ellentétben . Az államadósság folyamatosan csökken 2010 óta , ha ez nem jut el , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . A rövidítés szint alatti , ha nem jut el , előző mondat jön .

eszim 2013.11.08. 14:43:42

@Lencsés István:
Ja, hogy neked kuszaszem által aláírt, a parlament oldalán lévő irat nem tény, hogy elbasztak 700 ezer Ft közpénzt arra a flash fosra.

Mivel a tények úgysem zavarnak téged, megköszönném, ha visszadugnád a fejedet a főnököd seggébe és valóban nem reagálnál.

Lencsés István 2013.11.08. 14:45:22

@eszim: Ilyen nincs , hogy . : " .... kuszaszem .... " . Nem költöttek semmi olyanra amiről itt hazudozol fosva . A tényeket én írom . Nincs a fejem a főnököm seggében , mert olyan a munkám ahol én magam vagyok a főnök . :) ;)

fehérfarkas 2013.11.08. 14:47:57

@Lencsés István: "Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Azért vették le , mert volt rá ok , amihez neked közöd nuku . Az államadósság csökkent . A rövidítés szint alatti . Nem tapsoltak el semmilyen pénzt mivel azt nem lehet , még szimbolikusan se . Az adók kellettek "

És ezt az okot esetleg mi adófizetők nem tudhatnánk meg? Előlünk titkolják? Ráadásul minek titkolni, ha tényleg így történt ahogy írod? Nem az lenne az igazi sikerpropaganda, ha titok helyett nyilvánosságra hoznák? Már amennyiben tényleg úgy történt ahogy írod, hogy csökkent az államadósság.
Csakhogy a tények azt mutatják, hogy a valóságban közel 3000 milliárd Forinttal nőtt az államadósság a kormányváltás óta.
Konkrét számokat is betettem a korábbi hozzászólásaimban.

délioldal 2013.11.08. 14:51:29

@Lencsés István: megint hazudsz, te egy pékségben dolgozol.

fehérfarkas 2013.11.08. 14:55:02

@eszim: "Nem, nem csökken folyamatosan. Amikor lenyúlták a manyup vagyont, akkor csökkent, azóta szép lassan visszavánszorog a kormányváltáskori szintre."

Nem igazán, mert közel 3000 milliárd forinttal nagyobb.
GDP arányosan néz ki úgy, mintha stagnálna, de ennek számviteli/kényvelési oka van, hogy vannak az államháztartásnak olyan tételei, amelyek a GDP arányos államadósságot csökkentőnek számítanak. De a tényleges adósság ettől még nem csökkent. Ez egy könyveléstechnikai trükk. Csakhogy ezekkel a trükkökkel jobb csínján benni, mert könnyen úgy járhatunk mint a görögök, hogy papíron baromi stabilak a pénzügyi mutatók, de a valóságban üres a kassza és rekord mértékű az adósság. Csak a görögökkel ellentétben ki fog minket finanszíózni egy ilyen helyzetben?

Lencsés István 2013.11.08. 14:55:39

@eszim: Mondatkezdés nagybetű .

@délioldal: Mondatkezdés nagybetű . Nem hazudok , nem pékségben dolgozok , azért mert van egy pék szakmám , azt csak itthon hasznosítom , meg régebben dolgoztam a szakmában , most máshol dolgozom .

délioldal 2013.11.08. 14:57:57

@Lencsés István: neked nem jár a nagybetű, istván. tőled sajnálom. kopik a shift.

eszim 2013.11.08. 15:02:41

@Lencsés István:

Basszus, megígérted, hogy nem szólsz hozzám :)

Helyesírással, akkor vagdalkozz, ha tudsz helyesn írni!
pl. pont vessző elé mióta írunk szóközt te Barom!
"Nem hülyére vették őket , hanem segítettek rajtuk , holott nem kéne , mert saját hibájuk miatt kerültek oda , ahova ."

Lencsés István 2013.11.08. 15:04:22

@délioldal: Mondatkezdés továbbra is nagybetű , ha ez nem változik , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Nekem jár , neked nem járna , de én tudom mit jelent az alapdolog szó , veled ellentétben , ebben IS kevesebb vagy . :) ;) :D

délioldal 2013.11.08. 15:11:02

@Lencsés István: lásd eszim utolsó hozzászólását.

délioldal 2013.11.08. 15:29:22

@Lencsés István: Egyébként a két mondatodban hét hiba van. Veled sem íratnék le egy szerződést. Nem győzném átnézni és kijavítani. Alapdolog... Na persze... Lehet ez a stílus bejön a barátaidnál és velük talán el is tudod hitetni, hogy milyen okos, fasza gyerek vagy, de itt nem. Itt vannak nálad sokkal értelmesebb, valóban diplomás, képzett emberkék is. És te nem tartozol közéjük Pityuka. Hiába is próbálod elhitetni mindenkivel, önmagadról valótlanságokat állítva. Nem fog menni. Csak röhögnek rajtad. Ez van. Fogadd el, mást nem tehetsz.

délioldal 2013.11.08. 15:36:41

@délioldal: 8 (elnézést). De inkább minősíthetetlen...

délioldal 2013.11.08. 16:22:28

@Avatar: Hakapeszitől külön elnézést kérek...

nincs1itt 2013.11.08. 18:53:54

@Lencsés István: Na figyu vakegér, én fiatal vagyok!? Köszi!
Idefigyelj, te szerencsétlen, ha az első randim sikerül, akkora fiam lenne, mint te. De csak lenne, mert én biza, ha annyira fogyatékos lenne mint te, akkor agyonvertem volna.

Lencsés István 2013.11.11. 10:49:15

@nincs_itt: Ilyen nincs , hogy . : " .... figyu , köszi , biza .... " , azaz tanulj meg írni , vagy ha nem akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Nem érdekel a rólam kialakított véleményed , mert hazugság .
süti beállítások módosítása