Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.12.03.

Ezért nem támogatom a Unicefet

Zsebenczi Klopédia

Előre bocsátom, a Unicef munkája fontos és csodálatos, és a fejlettnek nevezett világnak feladata és kötelessége támogatni a nyomorban élőket más kontinenseken. Nem ezzel van a gond. De kezdem egy kicsit messzebbről.

Szinte minden reggel megállítanak munkába menet a WWF-es fiatal srácok, hogy támogassam a szervezetet, mert szegény bálnák meg jegesmedvék kihalnak. Nagyon sajnálom a bálnákat, tényleg. De nekem itt iszonyatosan messze az óceántól valahogy a zöld harkály meg a fekete farkú mókus, a hétpettyes katica vagy a mocsári teknős fontosabb. Nem sokkal, de mégis. De nyilván az nem olyan menő, azzal nem lehet csajozni, hogy hé, mi gyűjtünk a mocsári teknősnek, mert kiszorítja az ékszerteknős a természetes élőhelyéről. Bezzeg a jegesmedve, az egy jelkép.

Én pedig azt gondolom, ez nem környezetvédelem. Meg az sem, ha halászhajókra köti ki magát valaki a Greenpeace támogatójaként, miközben itthon nem akar tenni semmit. A teknőst rajtunk kívül nem fogja megmenteni senki, mert az nem cool. És egy igazi környezetvédő ezt pontosan tudja, és inkább azért tesz, ami nem annyira látványos, de ha kimegy Gemencbe vagy a Kiskunságba mászkálni, akkor neki fontos, hogy ott ne papírszarvasok és hugarocel túzokok legyenek, hanem igaziak.

Aki azt hiszi, hogy bármi hasznosat is tesz a környezetéért azzal, hogy zsírszegény tejjel issza a lattét a fair trade feliratú papírpohárból, az súlyos tévedésben van. Az csak fedezi magát valami semmibe nem kerülő alibi cselekvéssel, hogy lám. Adtam egy százast a pandákért. De a villanyt nem kapcsolja le maga után, autóval megy akkor is, ha sétálhatna, palackozott vizet iszik, pedig a csapvíz is megfelelő, egyenként csomagolt cukorkákat eszik és a Zarában alig várja, hogy leárazzák a nyúlszőr sálat.

De nem csak az állatvédelemmel van ez így. A Unicef kiváló arra, hogy az emberek megnyugtassák a lelkiismeretüket. Ma is tettem valamit, igazán jó ember vagyok. Fú, jött egy kampány, kétszer is adakoztam, most már nagyon jó ember vagyok. Úgyhogy nyugodt lelkiismerettel át lehet lépni azon a koszos kiskölykön, aki a bolt előtt ül az anyjával. Majd rajta segít más, én segítettem az afrikai éhezőknek. (Magyarországon a szervezet többnyire mobilcégekkel összefogva felvilágosító kampányokat tart a gyerekjogokról, adományt azonban hazai felhasználásra nem, csak általános célra, globálisan gyűjt.) Csak sajnos itthon is vannak éhes gyerekek. Nem, nem hal meg Magyarországon öt percenként egy gyerek, mint Afrikában. De egy pillanat alatt elveszítik több százezren a lehetőséget egy átlagos életre, és ez az a pillanat, amikor megszületnek. 

Persze a magyarországi nyomorgó gyerekeket lehet sőt elég könnyű nem szeretni. Munkanélküli szülők, koszos, neveletlen kölykök, akik simán lopnak is a boltban. Igen, vannak ilyenek is, meg mások is. Egy másik kontinensen ez nem látszik. Ha látunk egy súlyosan alultáplált afrikai gyereket, objektíven le tudjuk szögezni, hogy a gyerek nem tehet semmiről, és ez a világ szemét hely, ha egy gyerek csak azért, mert Kongóba születik, gyakorlatilag esélytelen a teljes életre.

De pontosan ugyanez van itthon is. A gondok persze mások, de ez nem a harmadik világ, ez az Európai Unió. Ahogyan egy család számára természetes, hogy van mosógép - akkor is, ha Indiában a Gangeszben kézzel mosnak a nők - úgy az is természetes, hogy egy gyerek részt vehet az oktatásban és lehetőséget kap vinni valamire. Kivéve ha. 

Nagyon kényelmes a teremgarázsba behajtani az autóval, felmenni az irodába és utalni az afrikai gyerekek megsegítésére. És utána úgy érezni, hogy most jobb emberek lettünk. Ez lehet is így természetesen. De az egész csak egy álságos önámítás, ha nem akarunk tenni semmit a közvetlen környezetünkért. Ha ezzel letudtuk a jótékonykodást, mondván a kis cigányokkal meg a többi paraszttal foglalkozzon a Máltai Szeretetszolgálat. Mert ez kellemetlen. Mert akkor össze kell hasonlítanunk a saját gyerekünk sorsát és lehetőségét egy fűtés nélküli viskóban élő gyerekével. Nem egy éhező afrikaival, aki annyira távol van minden szempontból, hogy össze sem hasonlítható, hanem egy potenciális osztálytárssal, baráttal. Egy ugyanolyannal. És akkor fel kell ismernünk, hogy ez a szemét világ sokkal közelebb van, mint hinnénk. És itt kezdődik a valódi jótékonykodás.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

55 komment

Címkék: gyerekek szegénység jótékonykodás Unicef

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr396953167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kispotzak 2014.12.03. 13:39:37

Szia, az a helyzet, h egyfelől egyetértek, igen, nagyon fontos azzal törődni, ami ITT van - másfelől nem ertelek. Honnan veszed, h aki utal néha a UNICEF-nek, az leszar minden mást? Aki adott joghurt vásárlásàval dob 10-ft-ot tudomisén, a bàlnàknak, az nem gyűjti szelektíven a hulladékot? Magam körül azt látom, h aki adakozik, az kivalasztja a számára rokonszenves, hiteles alapítványt, és annak ad. Mo-inak, unicefnek stb. Én is ezt teszem, és igen, kiemelten fontosnak tartom a mo-i, kilátástalan helyzetbe született gyerekek és családjaik támogatásátiis. És a wwf kezdeményezéset is, mert vegighallgattam a fiatalokat, akik elmondtak, h lehet celzottan a mo-i hiúzok védelmét támogatni. Utánanéztem, és tényleg. Szóval bocs, de bármennyire nyilvánvaló a joszandek a cikkedben, azért en nemi demagógiàt és általánosítást is kihallok belole.

Szelid sunmalac 2014.12.03. 13:42:58

Igy van. Csakhogy Magyarorszagon egy-ket civilszervezetnek sikerult annyira lerombolni a moralt, hogy mar a tobbiben sem biznak az emberek. Amikor a rakos gyerekeknek szant penzt magukra koltik a vezetok, akkor ne csodalkozzanak, hogy az emberek inkabb nem adnak, csak hogy atbasszak oket.

Szelid sunmalac 2014.12.03. 13:44:50

Egybekent meg mitol lenne rosszabb az, aki afrikai embereket tamogat, mint aki a helyieket? Miert ne lehetne ugy altalanossagban jo ember, ha masokat tamogat?
Miert lenne az onamitas, ha en nem a szomszednak, hanem a kettovel mellette levonek adok, ha az is ehezik?

nnnnnnnn 2014.12.03. 14:01:35

én egyszerűen eldöntöttem ezt a viszonylag bonyolult lelkiismereti kérdést. nem adakozom senkinek.

Öregtölgy 2014.12.03. 14:18:13

Egyetértek, és ez nem jelenti azt, hogy nem fogom fel a bálnák, jegesmedvék,.... pusztulásának jelentőségét, de azt vallom, mindenki söpörjön először a saját portáján, azután segítsen a szomszédnak rendbe tenni az övét.
Irritál amikor emberek, rendkívül lelkesen adakoznak határon túli magyaroknak, de eszük ágában sincs ugyanezt megtenni itthon. Egy dél-baranyai faluban semmivel nem jobb az élet, mint székelyföld kisebb falvaiban.

Medgar 2014.12.03. 14:37:09

REJTŐ JENŐ: PISZKOS FRED KÖZBELÉP

"Elég volt néhány rövid kis hírecske, és a világ lázba jött. Csakugyan?! Mi is lett ezzel a Gustav Bahrral? Jó, hogy említik... Itt egy értékes ember tűnt el a leltárból, és senki sem szól, senkinek sem hiányzik! Hallatlan, kérem!

A tömeg szíve megmozdult! Valaki sínylődik a távoli óceánon! A szomszéd lakásban megőszül egy zongorahangoló, és senki sem törődik vele. Viszont az eltűnt kutatót a csendes-óceáni szigeten mindenki szívből sajnálja, mindenkit dühbe hoz a felelős tényezők hanyagsága, és a polgárok zöme úgy érzi, hogy rokona lett az elveszett kitűnő tudósnak. A polgárok szeretik, ha kitűnő egyénekkel rokonságba kerülnek. Természetesen nevetséges volna azt mondani, hogy küldjön a távoli ismeretlen szigetre néhány dollárt ennek a tudósnak.

És ez a fő. Értik?

A szomszéd zongorahangolónak küldhetnek tíz dollárt, tehát megtalálja a módját, hogy diszkreditálja az ilyen tolakodó nyomort! Az asszony ruhái, a gyermekek dohányzása, a zongorahangoló könnyelműsége (öt év előtt egy négyágú ezüst karos gyertyatartót vett a nagyanyjának) okai a bajnak. Legyünk őszinték: a zongorahangolót nem meri sajnálni, mert néhány dollárral segíthet rajta. Az emberi részvét éppen fordítottja egy kirándulásnak. Mennél távolabb fekszik térben a szánalom célja, annál gyorsabban és kényelmesebben eljut hozzá megértő embertársainak szíve!"

Marguerite Clark 2014.12.03. 14:40:43

azt gondolom, és biztos van erre kutatás meg statisztika is, hogy akik nagy nemzetközi jótékonysági szervezeteknek adakoznak, azok viszonylag nagy átfedésben vannak azzal a halmazzal, akik amúgy is érzékenyebbek társadalmi és környezeti problémákra, és hajlamosabbak lokális célokra is adni. gyakran nem csak pénzt, hanem munkát, időt is. Emiatt én nem azokat ekézném, akik utalnak a jegesmedvék megmentésére, vagy pláne önkéntesként munkát adnak ügyekbe, hogy biztos más tekintetben közömbösek, mert erről nem nagyon tudunk. Igazán jó volna viszont azokat megszólítani, akik sem ide, sem oda nem adnak. Ez nehéz dolog.

Az, hogy Európában sok helyen sokkal nagyobb presztízse van az önkéntes munkának, és fiatalok tízezrei utaznak távoli helyekre segíteni, sztem jó dolog. De ahol sok helyben segítő program és civil szervezet van, ott adományoznak és segítenek munkával azoknak is.

Marguerite Clark 2014.12.03. 14:49:13

Sőt, azzal sincs - azt godnolom - semmi baj, hogy ha egy nyugat-európai huszonéves Afrikában, Ázsiában, vagy Kelet-Európában segít, vagy bálnavédő hajón dolgozik pár hónapot, mert a segítés-élménye mellett van benne kíváncsiság a világ más részei iránt is, és egzotikus utazást is szeretne egy füst alatt, de nem egy szálloda medencéjében akarja a szabadságát tölteni.
Aki tizen- huszonévesen segít mukával, az később nagyobb eséllyel fog segíteni pénzzel, amikor már ideje lesz kevesebb és pénze több.

Netuddki. 2014.12.03. 15:05:56

@kispotzak: "Aki adott joghurt vásárlásàval dob 10-ft-ot tudomisén, a bàlnàknak"

Kébé annyit "láthatnak" a bálnák abból a pénzből mint itt a vörösiszap-károsultak a nekik gyűjtött pénzből. Apropó, azt is a pletyka szerint az orbánék lopták el.

A témában meg kötelező irodalom:
moly.hu/konyvek/michael-crichton-felelemben

Ja, és a Földet nem kell megmenteni. Itt lesz még évmilliók múlva is a Nap körül keringve. Az emberek meg már nem biztos...

encir 2014.12.03. 15:06:41

Pénz, pénz, pénz.....mit számít?
Illetve sokat számít, de ha a környezetvédelemről van szó, akkor pénz nélkül is sokat lehetne tenni. Megfigyelték, hogy mióta konganak a vészharangok a klímaváltozás miatt, nemhogy visszafogódna de egyenesen exponenciálisan emelkedik az energia - erőforrás pazarlása?
Miért kell városban benzinfaló tankokkal járni? Tudom, kivagyiság, magamutogatás, státusszimbólum miatt.Tehát ez kipipálva, persze, védjük a természetet, de azért böhöm BMW-be vagy tudomisén mibe szállunk.
Azért vannak az épületek, hogy védjék az esendő embert télvíz idején. De mostanában az utcát fűtjük, mert olyan menő az utcán üldögélni télen egy teával a kézben, az sem baj, ha mellettünk pöfögnek a benzingőzokádó járművek.
És még hosszan lehetne sorolni...

Ráérek 2014.12.03. 15:29:00

NEm adok alapítványnak sem! Az adományok 10%-a sem jut el a valódi célra. HAnem felélik "működési költségre", meg mercedesekre, stb. :(((

mno.hu/migr_1834/kutyavacsora-451423

Mindenki talál a saját környezetében rászoruló embert, ahol célirányosan tud segíteni (akár pénzzel, akár természetbeni juttatással, és jó szóval is támogatni őket.

Ráérek 2014.12.03. 15:30:13

@Szelid sunmalac: Na igen.... Balogh "apuka"....
GRRRRR

Szelid sunmalac 2014.12.03. 15:30:21

Erdekes milyen sokan jotekonykodnanak inkabb a szuk kornyezetukben, valahogy megsincs latszatja :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.12.03. 15:35:25

@Szelid sunmalac: Má mé? A gyerekrák alapítvány olyan szegény volt, hogy még a plakát fiút sem tudta kicserélni, 10+ év alatt, pedig lehetne mutogatni, hogy szépen megnőtt és él...

Ráérek 2014.12.03. 15:38:10

@Marguerite Clark: Azért ha megkapargatod azokat az önkéntes "munkákat", elég érdekes dolgokra lehet rálátni....

Ráérek 2014.12.03. 15:39:40

@Szelid sunmalac: Hát olyanokat nem is támogat értelmes ember, akik saját maguk két szalmaszálat se hajlandók keresztbe tenni....!

Hanem csak óbégatnak, és követelőznek, és fel vannak háborodva, ha többmilliós lakbérhátralék+ki nem fizetett közműszámlák után ki akarják lakoltatni őket....

Ráérek 2014.12.03. 15:40:44

@Ráérek: Német példa:

www.faz.net/aktuell/politik/inland/auslandsjahr-erfahrungen-arme-eine-welt-12164743.html

Egy kis összeállítás arról, hogyan telik a libbancs úrigyerekek "önkéntes munkája" külföldön....

7Uhr: Aufstehen. 7.30 Uhr: gemütliches Frühstück auf der Terrasse und Plaudern mit den anderen Mädels. 9Uhr: Projekt - Kinder beschäftigen, spielen und trösten. 13Uhr: zurück im Haus und erst mal erfrischen. Bis 14Uhr: gemeinsam Kochen oder irgendwas Essbares auf der Straße kaufen. 14.30Uhr: Freizeitstress - zum Circle oder Kaneshie einkaufen gehen, an den Strand fahren, einkaufen, Wäsche waschen. 18Uhr: zum Maisstand laufen und Mais bestellen, gemeinsam kochen, im Internetcafé sitzen oder duschen. 19Uhr: Den Abend auf der Terrasse ausklingen lassen, Besuch des African Aerobics, Gospel-Chor, Salsa-Tanzen. Kurz gesagt, hat Klarissa bis auf dreieinhalb Stunden den ganzen Tag gechillt.

Rövidre fogva: 3,5 óra áltevékenység kivételével szórakozás......

Ráérek 2014.12.03. 15:42:41

@Voodookoop:Ráadásul a szervezett segélyezés, tápszerosztás, stb.stb. kőkemény beleavatkozás az ökoszisztémába. A túlnépesedés lassan kezelhetetlenné válik. :(

retinax 2014.12.03. 15:50:25

A WWF utolsó kampány katalógusában nulla darab bálna van, helyette viszont vannak magyarországi hiúzok meg élőhelyek, mint pl. a Gemenci erdő. Úgyhogy ez most nem volt túl jó érv, tájékozódjunk előbb, kérem. Amúgy meg a helyi gyerekeknek elviszem az enyémek kinőtt ruháit, cipőit, játékait, de a kongói gyereknek ez elég drága megoldás lenne, nekik meg pénzt adok. Szerintem sokan vannak ezzel így. Ha nem akarsz adni, ne adjál. Vagy adjál annak, akinek akarsz. De ne húzd le azt, aki ezeknek is ad.

hidroponi 2014.12.03. 16:02:24

en is osztom a posztot..
kepmutatok az emberek. itthon is.
szar duma, hogy itthon az alapitvanyok lopjak a penzt..ezert adakoznak egy olyannak akikrol meg annyit sem tudnak, de legalabb 3x annyi kezen megy a penze mint itthon.

egyebkent a kepmutatas meg csaladon belul is hatalmas.
a legtobb ember bazi nagy koszorut vesz a maganyosan es elhagyottan meghalt kozel-tavoli rokonnak, ahelyett hogy meglatogattak volna es a szaros lepedojet kicsereltek volna addig amig el es talan meg egy orat el is beszelgettek volna vele.

hidroponi 2014.12.03. 16:04:00

@Ráérek: ajanlom figyelmedbe az alcsuti genius pici fiat aki afrikaban volt onkentes futballoktato. :DDDD

444.hu/2014/07/17/isten-hivta-szolgalni-orban-gaspart/

annamanna 2014.12.03. 17:15:32

Azt miért nem írtad le, hogy te konkrétan mit tettél a hazai éhező gyerekekért? Annyit tettél, hogy leírtad, te nem fogsz adakozni az UNICEF-nek? Hát ettől biztosan sokkal jobb lesz itthon a helyzet :)

annamanna 2014.12.03. 17:17:23

@hidroponi: sőt, nemcsak őt hívta Isten, hanem őt is: www.origo.hu/nagyvilag/20140225-richard-testver-szemorvos-szerzetes-misszioja-a-kongoi-demokratikus-koztarsasagban.html
Ők legalább tényleg csinálnak valamit, KONKRÉTEN.
De mit csinál KONKRÉTAN a posztoló??

Netuddki. 2014.12.03. 17:20:18

@hidroponi: Afrikában, mezítláb a porban. Ez is lökött mint az apja...

Netuddki. 2014.12.03. 17:38:36

@annamanna: "te konkrétan mit tettél a hazai éhező gyerekekért?"

Hát én speciel dolgozom, kapok fizetést, veszek kaját, így a gyerekeim nem éheznek...

annamanna 2014.12.03. 17:41:02

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: te írtad a posztot, te vagy Zsebenczi Klopédia? Arra vagyok kíváncsi, ha a posztoló azt írta, a hazai éhező gyerekekért kell tenni, akkor mit tesz értük? Konkrétan?

Netuddki. 2014.12.03. 18:19:48

@annamanna: Azt majd a poszt írója megmondja, ha akarja. Ezt meg én írtam...

hidroponi 2014.12.03. 21:41:02

@annamanna: hat igen, gratulalok, hogy osszehasonlitottal egy semmirekello apa pici focista fiat egy orvossal...

annamanna 2014.12.03. 22:23:30

@hidroponi: Az Afrikában focizó Gáspárról eszembe jutott Hardi Richárd szerzetes. BAJ?
Ha ez neked baj, akkor gratulálok neked ahhoz, hogy sikerült kiböjtölnöd, amíg bezárták az OPNI-t, és most szabadon szaladgálsz!

Amúgy meg, csakis a te kedvedért, nézzük csak:
1. mindketten KONKRÉTAN TESZNEK VALAMIT, KONKRÉTAN jótékonykodnak.
2. Ráadásul mindketten istenhívő emberek,
3. sőt talán mindkettő gyakorló katolikus.

TE KONKRÉTAN MIT TETTÉL a magyarországi éhező gyerekekért?
Bármit is tettél, ahhoz GRATULÁLOK!!!!

Untermensch4 2014.12.04. 00:06:52

@annamanna:
"1. mindketten KONKRÉTAN TESZNEK VALAMIT, KONKRÉTAN jótékonykodnak.
2. Ráadásul mindketten istenhívő emberek,
3. sőt talán mindkettő gyakorló katolikus"
a háromból kettő a világnézetüket méltatja. azt hittem az a lényeg hogy konkrétan (vagy konkréten) mit tesz vagy mit nem tesz. a vallási meggyőződés meg egy állapot, kivéve ha hittérítést folytat akkor viszont nem csak értük tesz hanem (lehet hogy főként vagy akár csakis) a saját egójáért...
és mielőtt megkérdeznéd: konkrétan kapcsolódó szakterületre képzem magam és addig is a saját konkrét gyerekemet mentem meg a konkrét éhezéstől

annamanna 2014.12.04. 00:44:48

@Untermensch4: édesdrágám, hidroponi azt kifogásolta, hogy miért hasonlítom össze őket.
Nem hasonlítottam össze senkit senkivel, csak Orbán Gáspár afrikai jótékonykodásáról eszembe jutott Hardi Richard.
De, hogy azért mégis igaza legyen, hát a kedvéért ÖSSZE IS HASONLÍTOTTAM őket, és láss csudát, a hasonlóságuk alapja az istenhitük! Sőt, hogy mindketten katolikusok!!

Amúgy neked a cikkről mi a véleményed? Ha konkrétan kapcsolódó szakterületre képezed magad, miért nincs konkrét véleményed erről a konkrét témáról? Mi a véleményed az UNICEF-ről, a gyermekéhezésről, a segélyekről, az alapítványok munkájáról, az egyházak munkájáról?
Ha neked konkrétan vannak szakirányú tanulmányaid, akkor konkrétan miért engem kommenteltél, és miért nem a cikket? :P

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.12.04. 23:38:34

@annamanna: Klopika üzeni:
"szoktam adni, de hogy konkrétan mely szervezetnek, az nem fontos, hazaiaknak"

annamanna 2014.12.05. 00:37:56

@Szárnyathy Géza:
oké, idézem Klopikát: "A Unicef kiváló arra, hogy az emberek megnyugtassák a lelkiismeretüket. Ma is tettem valamit, igazán jó ember vagyok. Fú, jött egy kampány, kétszer is adakoztam, most már nagyon jó ember vagyok. Úgyhogy nyugodt lelkiismerettel át lehet lépni azon a koszos kiskölykön, aki a bolt előtt ül az anyjával. Majd rajta segít más"
Ebből a szövegből az következne, hogy Ő SAJÁT MAGA TESZ valamit, ami TÖBB, mint a szimpla és megvetendő adakozás.
A szövegből az jött le, hogy azért írta meg a cikket, mert többet tesz, mintsem szimplán pénzt utal.
Ha mégsem, akkor miért titok, kiknek adakozik? Nyilván megbízhatóbbak, mint a Unicef. Szerintem helyes lenne, ha kicsit reklámozná is azt a jótékonysági szervezetet, amit nyilván jól ismer.
Konkrétumok nélkül továbbra is maradunk az általánosságoknál: www.youtube.com/watch?v=PivWY9wn5ps

Untermensch4 2014.12.05. 08:03:23

@annamanna: konkrétan magyarországi szervezetben a korrupció magas foka miatt pénzügyileg nem bízok. amikor úgy adódott, munkával segítettem helyi szinten.
úgy általában nálam a fontossági sorrend: baráti kör - város - ország - tágabb ország :) - kontinens - többiek
ezzel nem leszek a kedvenced de a más kontinenseken élők eléggé hátul vannak a listán. a messzi földre adakozásnál én is azt gondolom hogy csak önnyugtatás. a témába vágó politikusokba vágóan többet lehetne elérni de pont a segélyezésre képes világrész önérdeke miatt ez nem fog megtörténni. marad a bűntudatból segélyezés és itt záródik az áramkör a vallási hmm tudatállapothoz. a két említett közül, így megérzés alapján az egyik őszinte a másiknak viszont a vallás is csak ego-fényezési eszköz
az is önáltatás/hobbi aki pénzt gyűjt hogy elmehessen a bálnamentő hajóra miközben nem kell oda nagyon se a hajózási se a japán nyelvi tudása (egyik sincs) ám eközben csak az oda-vissza repülőjegyéből egy tőle 60km-re nyomorgó többgyerekes család viskóját le lehetne szigetelni úgy hogy a következő télen ne fázzanak (annyira). lehet hogy elmennének vele a japán követség elé tüntetgetni a bálnákért (idejük van rá, munkanélküliek).

kispotzak 2014.12.07. 22:20:49

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Elhiszem. De te nagyon félreértetted a hsz-emet.

kispotzak 2014.12.07. 22:32:34

@Voodookoop: A szegénység kicsit sem illik bele az evolúcióelméletbe. De ez + a "úgysem az kapja meg, mint akinek szànom" típusú közhelyek szuperek arra hogy önmagad előtt megmagyaràzd, miért nem adakozol. Nem kell. Elég, hogy "nem akarok" és kész, ostobaságokat írni felesleges.
Ha kicsit is teszel érte, az kapja meg, akinek szanod.
Az evolúció meg elvan a maga 100 és egymillió éves léptékével az állat és növényvilagban, de a napi politikai döntések, izmusok, vallás és még az az ezer dolog, ami az emberi társadalom szaporodasat, fejlődését stb befolyásolja, semmilyen kapcsolatban nincs vele, és nem is lehet vele leképezni.

kispotzak 2014.12.07. 22:40:43

@annamanna: Miért? Nem értek egyet a posztíróval abban, h aki az unicefnek ad, az a hazai éhezőknek tuti nem, de erről nekem nem az jut az eszembe, hogy raportra hívjam, na ő kinek adakozik.. Írt egy jelenségről, ami őt zavarja - engem inkább az érdekel, mire alapozza, h tényleg így van, látott e statisztikát erről stb. (Eleve feltetelezem, hogy nem véletlenül írta, amit írt, gondolom, VMIT biztos csinál pl önkéntes munka, adomany stb. De ha nem, és csak jatsza az eszét, akkor nem tudna behazudni vmit ha te jól szamonkered? Ezért érzem értelmetlennek az ilyen tetemre hivasokat).

annamanna 2014.12.08. 00:15:03

@Untermensch4: "konkrétan kapcsolódó szakterületre képzem magam" - ahhoz képest, hogy konkrétan kapcsolódó szakterületre képzed magad, amit írsz, az nagyon hmmm gyengus, pláne ilyen szakszöveg, mint "vallási hmm tudatállapot". Aki konkrétan ki van képezve a szociális szakterületre, az ne írjon olyat, hogy vallási hmmm tudatállapot. Talán te a vallási hmmm tudatállapotod miatt képezted magad konkrét szociális szakterületre?
Ahhoz képest, hogy meglehetősen sok szociális szakember van az országban, Hegedűs Zsuzsa lazán végigtarolhatta az országot a cigányoknak osztogatott malacokkal, amiket gondolom, másnap már el is adtak vagy megfőztek. A hümmögés nem helyettesíti a szakértelmet. De még az sem elég szakértő szöveg, hogy "munkával segítettem helyi szinten" - na de az mégis micsoda?
Ha megír valaki egy olyan cikket, hogy hülyeség a Unicefnek adni, akkor egy szociális szférára kiképzett szakembertől azt várnám, hogy a hozzászólása arról szól, hogy tanácsokat ad, ehelyett milyen konkrét dolgokat lehet tenni, amik hatékonyak "helyi szinten". És nem azt, hogy hümmög Hardi Richard és Orbán Gáspár vallási hmmm tudatállapota miatt. Hardi Richard nyolcmillió ember szemészorvosa! Emiatt hümmögni igencsak meglepő egy szociális szférára kiképzett szakembertől. De még Orbán Gáspár miatt hümmögni is igencsak furcsa. Medgyessy nevelt lánya kutyamentéssel foglalkozik. És JÓL TESZI. Miért is hümmögnék érte? Vagy amiatt, hogy Nagy Ő Anikó is kutyamentő lett? Egészségükre, nagyon is jól teszik, hogy kidobott kutyákat mentenek.
Ha valaki szociális szakemberként olyanokon hümmög, akik épp konkrétan segíteni próbálnak, az miért nem tanult inkább bányamérnöknek?

@kispotzak: Azért kérdeztem meg, mert így fogalmazott: "A Unicef kiváló arra, hogy az emberek megnyugtassák a lelkiismeretüket. Ma is tettem valamit, igazán jó ember vagyok. Fú, jött egy kampány, kétszer is adakoztam, most már nagyon jó ember vagyok. Úgyhogy nyugodt lelkiismerettel át lehet lépni azon a koszos kiskölykön, aki a bolt előtt ül az anyjával. Majd rajta segít más" - kíváncsi voltam, ebből a saját életére vonatkozóan mi következik. Mert úgy tűnik, mintha ő maga tenne valamit a koszos kiskölyökért, aki a bolt előtt ül. De ha tesz valamit, akkor miért nem írja le, hogy mit tesz érte?

Untermensch4 2014.12.08. 09:15:15

@annamanna: "kapcsolódó szakterületre képzed magad, amit írsz"
"Aki konkrétan ki van képezve a szociális szakterületre, az ne írjon olyat"
csúsztatsz de segítek: ami élőszóban jó manipulációs célra az leírva nem feltétlenül és viszont. a bányamérnökös mondatod már inkább olyan ami működik írásban, nem tökéletes de elég jó.
nem gondoltam volna hogy négy mássalhangzóval ki tudom hümmögni belőled a vallási fanatikust (ha már a személyeskedés felé vitted a beszéd fonalát)... :)
"helyi szinten" azt tanácsolnám (bár mint utaltam rá még nem kiképzett szakemberként hanem hétköznapi emberként) hogy ismeretségi körünkben járjunk "nyitott szemmel". pl amikor egy szoc.intézményben dolgozó ismerősnél felvetődik a probléma hogy jövend egy kamion élelmiszersegély és a lepakoláshoz illendő ha a targoncát adó cégnek se sokáig raboljuk a kapacitását és a kamionost is damoklész kardjaként fenyegeti a tachográf akkor néhány embert a rakodáshoz ne legyen már olyan nehéz összetrombitálni. egyrészt a hétköznapi "tettrekészség" (és ezt lusta emberként is lehetséges kivitelezni), másrészt a konkrét adódó feladatnál a profi kivitelezésre törekvés. ez még jó reklám is az adott intézménynek mert a kamionos és a targoncás is később, máshol ha szóba kerül az eset, azt fogja mondani hogy az adott intézménynél az ott dolgozók és az önkéntesek profin intézték a logisztikát = ha a hírekben az van hogy gondok vannak szociális területen akkor átkaikat a politikusokra szórják hiszen ők látták a "gyalogságot" akcióban, nyilván fejétől bűzlik a hal...
ez persze nem látványos, nem mérhető, nem lehet villogni vele viszont nem is kell gyártani a papírokat hogy "hú de önkéntesmunka-egyesületet csinálunk, faszagyerekek vagyunk (láttam ilyen önigazoló bandát is) és nem kell drága reklámpénzből menőzni a médiában mert annyi idő alatt amit a tévésekkel elb@sz erre, akár csak néhány hónap alatt a munka közben nem megevett szendvicsét csekély alkalmi időveszteséggel odaadhatja egy-egy útbaeső hajléktalannak ahelyett hogy kidobná (ütközés a környezetvédelemmel: a műanyag zacskó erre ideális csomagolási segédeszköz). ez a szendvicses mondjuk ont nem én voltam hanem egy volt munkatársam de egyszerűségében nagyon jónak tartom az ötletet.
szóval nem kell "szakembernek" lenni, ésszerű szolidaritásra kis energiabefektetéssel (pont útbaesik-jelleggel) szinte bárki képes

kispotzak 2014.12.09. 12:26:13

@annamanna: Háát, mondjuk értem :) De szerintem ez akkor is demagógia egy picit. Nem azért írta a posztot, hogy verje a mellét: "Én ide, meg ide, meg ide adakozok." Tegyük fel, hogy leírja, hogy ő hova. Akkor abból te tényleg tudni fogod, hogy ő oda, és tényleg, és komolyan? Nem - kivéve, ha ott dolgozol, és punkt rálátsz az utalásokra, és punkt azt is tudod, hogy ki van a nicknév mögött.

Én nem látom, hogy bármi értelme lenne annak, ha most írna vmit arra, amit kérdeztél.
Leírja egy alapítvány nevét, oké. Persze lehet, hogy azt mondod, jaj, köszi, hát így már minden rendben van. De az is lehet, hogy azt írod: Hazudsz, oda te nem is. Vagy: De hát az egy rohadt szemét alapítvány, elcsalják a felét, a másik felét meg Norvégiának utalják. Vagy, tök logikusan: Na jó, hát akkor elvileg oda utalsz, ha akarom elhiszem, ha nem, nem.

Szóval akkor pontosan mire volt jó? Ha írt volna egy alapítvány-nevet, mit reagáltál volna?

(És igen, erre Voodookoop már tényleg írhatja, hogy izzadok rendesen, de ha vmi érdekel, vagy logikátlannak érzem, vagy zavar, akkor piszkálom azt a témát - ez van).

Edgar26 2014.12.11. 15:04:31

A pénzbeli adományok terén nem értek egyet azzal, amit ez a bejegyzés ír. Az alábbi érvek kifejezetten erre vonatkoznak, elismerve, hogy az önkéntes munka más kérdés.

Szerintem -- ha már ad az ember -- oda a legjobb adni, ahol egységnyi adományod a legtöbb hasznot adja. Persze hogy mi a "haszon", az egyéni lelkiismereti döntés (hány teknős élete ér egy emberéletet?), de ha tisztáztad az értékeidet, akkor onnantól ez világos objektív kérdés.

Kutatások bizonyítják, hogy a legjobb szándékok mellett is nagyon eltérő, hogy az egyes nonprofitok mennyire hatékonyan segítenek. Vannak egész komoly szervezetek, amik ezt vizsgálják, pl. ez: www.charitynavigator.org/

Az ember eleve elfogult annak az irányába, amit személyesen megtapasztal. Szerintem ezt nem kell még meg is ideologizálni, mert tudatos visszaélésre ad okot. Ha 1 millió forint adomány a fejlődő országokban 10 életet megmenthet, itthon pedig egy életet kicsit jobbá tehet, akkor nem bigott nacionalizmus az utóbbit választani?

Vannak ismerőseim, akik szerint az önkéntes munka igazából elég önző dolog, mert ha valaki igazán szeretné a legtöbbet segíteni, akkor a helyes stratégia: menj bankárnak, keress annyit, amennyit csak tudsz, és adományozd el az összes pénzed -- ez sokkal hatékonyabb. Nem is olyan könnyű megtalálni a gyenge pontot ezen a gondolatmeneten.

Edgar26 2014.12.11. 15:32:02

@Voodookoop: Evolúció -- itt valamit nagyon félreértettél. Nem vagy egyedül; sajnos olyan csattanós egyszerű dolognak hangzik, hogy mindenki rögtön azt hiszi, hogy érti (dehogy érti). Javaslom Richard Dawkins remek, olvasmányos könyveit, melyekből kiderül, mi az az evolúció, és mi NEM következik belőle. A "szociáldarwinizmus" néven ismert kártékony agybaj például pont annyit tud, mint a horoszkóp.

Az jogos aggodalom, hogy csak úgy önteni a pénzt egy országba hosszú távon nem segít (nézzük csak meg, Szaúd-Arábia meddig jutott a végtelen sok ingyen pénzzel). De kérlek szépen, a Te pénzed, úgyhogy a Te felelősséged: járj utána, mit csinálnak vele.

Ha nem akarsz adakozni, akkor is van mit tenned. A hozzáállásod kihat a családod, barátaid, környezeted hozzáállására, formálja a következő nemzedék normáit. Kollektíve megszorongathatod az európai politikusok ágyékát, hogy legyenek szívesek és pl. tiltsák be az EU-s cégeknek, hogy hadurakkal üzleteljenek. Az ilyen jellegű felelősségtől nem szabadulhatsz.

Edgar26 2014.12.11. 15:46:13

Még a fejlődő világról: Magyarországon a "nyugatos" emberek nem szoktak arra gondolni, hogy ára van annak, ha Nyugat-Európához tartozunk. A prosperitásért cserébe részt kell válallnunk a gyarmatosítás súlyos erkölcsi tehertételében.

Szóval aki lelkesen lobogtatja a csillagos terítőt, az gondoljon arra is, hogy konkrétan MI voltunk azok, akik szétb***tuk a mai harmadik világ egykori civilizációit, beindítottuk nagy atlanti rabszolgakereskedelmet, stb.

Egy nyugat-európai szájából pont annyira ocsmány a volt gyarmatok hibáztatása, mint egy k.k.európaitól a zsidózás. Ha ide aspirálunk, erre nem árt emlékezni. És talán törleszteni egy epszilonnyi hányadot a történelmi tartozásunkból.

Ha ez nem hat meg, kicsit praktikusabban: egy nap még a létünk is múlhat azon, hogy a láncukat letépett óriások megbocsátottak-e nekünk. Csak szóltam.

Untermensch4 2014.12.11. 19:06:38

@Edgar26: "ára van annak, ha Nyugat-Európához tartozunk. A prosperitásért cserébe részt kell válallnunk a gyarmatosítás súlyos erkölcsi tehertételében"
lóf@szt.
a felelősség minél nagyobb megosztása érthető ám nem támogatandó pszichológiai igény. lehet hogy neked nem tűnt fel de az európai országok egy része nem volt gyarmatosító és ez a csoport részben átfedésben van azokkal akik orosz vagy török relációban szopóágon voltak akkoriban amikor mások szétb***ták a távoli civilizációkat, beindították az atlanti rabszolgakereskedelmet stb. ha ezt az elmebeteg logikát követed akkor ideje elkezdened gyűjteni a végtelen törlesztésre az örmények felé is mert mint az oszmán birodalom részei mi is részesültünk a kulturális fellendülésből ezért le kell rónunk a tartozásainkat...
de ha lemaradtam a hírről és visszakaptuk gyarmatunkat a ferencjóskaföldet akkor a magyar rabszolgakereskedők által atlantilag elvitt rabszolgák utódainak jár a magyar állampolgárság 8D

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.29. 03:32:11

En eleg kozelrol belelattam egy-ket ilyen nemzetkozi NGO-nak dolgozo ismeroson keresztul abba, hogy hogy mennek ezek a dolgok. ENSZ kulonbozo szervezetei, Unicef, menekultugyi szervezet, Greenpeace. Egykutya, az ott dolgozok jo penzert nyomjak a propagandat. De lehet Indineziaban, Thaifoldon, Indiaban, Sri Lankan, Nepalban es mas cool helyeken mereszteni a pocsuket. Az igazi balekok azok az onkentesek, akik sok ezer dollart fizetnek azert, hogy thai elefantmehelyen, indonez orangutan-mento kozpontban, filippino arva gyerekek kozt fenykepezkedhessenek par hetig. Mert nyugaton errol is szol a dolog, fel kell epiteni magukat, kell egy sztori, hogy mit csinaltak fiatalon, miert nem dolgoztak. CV-ben jol mutat, hogy valaki Burmaban vagy Nepalban onkenteskedett. Persze a szomszed utcaban futes nelkul egy szobaban nyomorgo csaladnak sose segitene... Az nem cool, azzal nem lehet villogni. A szomszed utcaban krumplis tesztan elo csalad az nem "different culture", az nem erdekes, valami magyarorszagi zsakfaluban nem tud onkentes amerikai, brit es ausztral fiatalokkal egyutt logni es szetszivni az agyat. Ismerem a tipust, egy multi szervezetnek gyakornokoskodo, masok nyomoraval hazalo es abbol nyereszkedo csapat. Ez is egy uzlet, megpedig nem is rossz.

Ja, meg egy vicces dolog, sokat jartam a vilagban, egyedul a joleti tarsadalmakban lattam ezt a nagy onkenteskedest. Kinai sose tenne ilyet, ok elsosorban a sajat dolgukkal torodnek es a csaladjuk joletevel, konkretan hulyenek nezik, azt, aki mielott maga csaladjanak joletet teremtene masoknak szorja szet a penzet. Ez az onkenteskedes, adakozas valami kereszteny gyokeru nyugati hobort.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.29. 03:44:15

@Edgar26: Richard Dawkins egy ateista. Ebben egyetertek vele, en is ateiata vagyok. Viszont o abba az ateista csoportba tartozik, amelyik elment valami szelsobalos iranyba az ateizmusaval (ateistak kozt eleg gyakori eltevelyedes, balosabbak akarnak lenni Jezusnal, igy akarnak erkolcsi gyozteskent kikerulni mindenfele vitakbol). Mindenaron igyekszik azt bizonyitani, hogy az ateistak jobbak, mint a keresztenyek es az erkolcsuk magasabbrendu. Lasd szocialdarwinizmustol valo vegletes elzarkozas, mikozben az egesz brit birodalom erre epult, kizsakmanyolasra. Maig ebbol elnek jol.
Dawkins amugy is eleg kovetkezetlen az ateizmusaban. Az iszlamot es a katolikus egyhazat folyamatosan szarozza, de az anglikan egyhazat nagyon szereti, ertekesnek tartja es fontosnak... Mert anglikan kornyezetben nott fel, ez aztan a kovetkezetesseg.
Ugyanigy a buddhizmusrol is odakat szokott zengeni, holott elismeri, hogy nem nagyon ismeri.
En is sokaig beszoptam, amit Dawkins irt, mondott, aztan atlattam rajta, onmagat ismetli, tele van komplexusokkal es elfogultsaggal, brit-anglikan felsobbrendusegi tudattal. Igazan jo ervei sincsenek, csak kozhelyesek, laposak.

Edgar26 2014.12.29. 08:07:26

Szar lehet arányérzék nélkül élni

Edgar26 2014.12.29. 08:09:17

@aki mást mond az hazudik: Erre válaszoltam az előbb természetesen. Elnézést a nyers hangnemért.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.29. 09:20:15

@Edgar26: kettonk kozul azt hiszem neked nincs aranyerzeked
Aki a WWF, Greenpeace es a tobbi szervezet hisztijet beveszi, azoknak penzt ad, az pont olyan fogyaszto, mint aki provident hitelre vesz LCD TV-t. Ugyanugy nem gondolkodo, a marketing aldozata, mert az ilyen NGO, alapitvanyos maffia mogott is egy hatalmas marketing gepezet zakatol.
Elhitetik, hogy a te felelosseged, hogy az afrikai gyerek ne haljon ehen, hogy o is adakozna neked (nem, nincs visszafele szolidaritas), hogy bunos vagy a gyarmatositas miatt es vezekelned kell, hogy nekik semmi felelosseguk nincs abban, hogy szarul elnek. Fel nem foghatom hogy lehet egy olyan orszagban ehezni, ahol minden megterem, nincs hideg tel, van csapadek, ezerszer jobb feltetelek kozul indultak, mint egy europai, ja, hogy tulnepesednek, a ferfiak elmennek munka helyett haboruzni, rabolni, eroszakolnak, a nok szulnek, dolgozni senki se akar, csak Europaba vagyakoznak, mert ott segilykebol is jol elhetnek, annak ellenere, hogy mar nem hal meg minden masodik gyerek csecsemokent, a nok tovabbra is szulnek, mint a nyulak.

Dawkins-szal es a tobbi szelsobalos ateistaval az a baj, hogy polkorrektseg akkor is belejuk lett verve, ha a vallast elutasitjak. Szukseget erzik, hogy erkolcsi magaslatra emeljek az ateizmusukat a vallasi alapu erkolcs fole. Ezert belemennek olyan licitalasba, aminek semmi ertelme: a nyomorekokon ugyis segitunk, harmadik vilag hulyeit perszehogy tamogatjuk, nem szamit, hogy mennyire onsorsrontas ez.
A nyugat igazi vallasa mar nem a keresztenyseg, hanem ez a politikai korrektseg, erkolcsi finomkodas, szelsobalos hozzaallas. Aki ateista is, es igy fasza gyereknek, a csunya, buta egyhaz ellen lazado cool csavonak hiszi magat, ettol a ballib beidegzodestol nem tud szabadulni, nem is latja at, hogy ez az igazi irracionalis vallasos hite, ami minden mozdulatat, erkolcset meghatarozza. Nem latja be, hogy ettol is meg kellene szabadulni, hogy nem kell erkolcsileg bizonyitani semmit. Az erkolcs maga egy krealt dolog. Erdekek vannak, egyesek erkolcsi szabalyokat kenyszeritenek masokra, belejuk nevelik, hogy aztan iranyithassak oket es a megvezetett emberek ne a sajat erdekuket nezzek, hanem menjenek egy iranyba, mint a birkak.
Kuldj penzt az afrikainak, hadd csinaljon meg tobb gyereket, akik ugyanugy tartjak majd a markukat segelyert es ha mar eleg sokan lesznek, akkor mennek Europaba, hogy elvegyek a te gyerekedtol azt, amit te osszegyujtottel, felepitettel neki.

Azt is be kellene latni, hogy a valaha elt allatok 99.9%-a kihalt. Igen, az ember osei is. Ez van, mindig igy lesz. Az ember muzeumnak akarja berendezni a vilagot, megallitani termeszetes folyamatokat, a kihalast. Panda, jegesmedve, gorilla, tuzok. Ezekert csak az ember fog sirni, a termeszetnek nincsenek erzelmei. Ez az ember onzo igenye, hogy ugy orizze meg a bioszferat, amint egy fenykep rogziti a pillanatot. Ebbe vegtelen mennyisegu penzt lehet olni, nem fog mukodni, mert egyreszt hulyeseg, masreszt kozben az ember onmagat nem nagyon korlatozza, sot szaporodik es egyre tobbet fogyaszt. Megmenti az afrikaiakat, akik tovabb szaporodnak, gyogyitja a betegsegeiket, majd elszornyed, hogy mennyire tulnepesedett India meg Kina. Ja, hat ez a vege annak, hogy a termeszetet es a termeszetet felelo embert is meg akarja menteni a nyugati ember. Egyiket se kellett volna felvallalni, mert mindketto onpusztito folyamat, fenntarthatatlan.

Szar lehet messiastudattal, kepzelt erkolcsi magaslaton elni, mert azt is csak beled oltotta a nyugati tomegkultura, mint ahogy a fektelen fogyasztast is.

2015.12.07. 04:35:07

@Szelid sunmalac: 1. Arisztotelész szerint „szükségképpen, szégyellnünk kell azokat a dolgokat, melyek forrása a hitványság… Továbbá hasznot húzni kicsinyes és rút dolgokból vagy tehetetlen személyekből” Még súlyosabb, minősíthetetlen eset, amikor, egyik rokkant. jótevő szerepkörben tetszelegve lopja meg a másikat. Lásd MEOSZ
Aki mással jót kíván cselekedni, egyenként cselekedje:
Az általában jó, mentsége a latornak, talpnyalónak, képmutatónak!
BLAKE William, angol költő! 1700 körül
Hülyének néznek!

Sajnos igazuk van. Mert válasz nélkül eltűrjük, meghallgatjuk hazugságaikat. Nem mondunk ellent. Akkor sem, ha tudjuk, az igaság más, vagy bődületes ostobaság, amit hirdet, eladni próbál. Kelendőnek hiszi, a csak neki hasznot hozó silány portékáját, idológiáját, eszement téveszméjét! Állami rangra, hivatalosságra hazudja, mocskos kis önző önérdekét! Akad bőven nemtörődöm ember, aki nem figyel oda, így hazugságok özöne körülfonja! Mikor már beléfullad, mint úszni nem tudó, aki vízbeesett, kapkod kétségbeesetten, elkésetten!
Választáskor leszarod, mert ellenszavazattal másik gazembert támogatod, de az is undorral tölt el! Így marad a régi szar, aminek levegőjétől fulladozol, hányingered van, és elmész, koldusságod megunva! Ahelyett, hogy őket űznéd el! Gondod el se mondod, mert félsz a másik szerencsétlen előtt is őszinte lenni! Ezért kell gazemberségük elviselni! Ha kiállnál véleményeddel, a hasonló elnyomorítottak egymásra találnátok, szájat nyitnátok, tiltakoznátok, rájönnétek ti vagytok a reklámozott többség, melynek nevében az élősködő kisebbség nyomorod okozza!
2015-12-04

Elvált Apa 2016.05.21. 21:25:10

Nagyon nincs igazad, és leírom, miért. Az UNICEF magyar szervezete azért nem gyűjthet magyarországi programokra, mert Magyarország a világ leggazdagabb országai közé tartozik. Igen. A leggazdagabb 50 ország között van a 210 ország közül, tehát van elég saját erőforrása, hogy a saját gyerekeit ellássa. Lakással, étellel, itallal, ruhával, iskolával, kórházzal, játéklehetőséggel, bábszínházzal. Ha nem látja el őket, az a saját hibája. A magyar kormányé, a magyar önkormányzatoké, a "társadalomé", legyen az civil szervezet, iskola, egyház, sportegyesület, család, bárki. A magyarországi gyerekszegénység nem az ENSZ-t minősíti, nem az UNICEF-et, hanem a magyarokat. Engem, téged, és a többieket. Az UNICEF nem magyar szervezet, hanem világszervezet, globális feladattal, felelősséggel, hogy ott segítsen, ahol a legnagyobb a szükség. Magyarország nem egy külön glóbusz, egy elszigetelt univerzum, ahol a Szíriuszról származó magyarok csak egymást és egymás köldökét nézik, hanem a Föld nevű bolygó egyik országa, az ENSZ tagállama, az Európai Unió tagja, amelyik sokat profitál a szegényebb országokból érkező olcsó kakaóból, kávéból, teából, pamutáruból, banánból, abból, hogy nem kell megfizetnie a társadalmi és környezeti árát sok-sok terméknek, míg az itt gyártott cikkeket, autókat, egyebet rendes áron meg kell fizetniük másoknak. Ha az UNICEF-et támogatod, azzal csak azt jelzed, hogy nem csak a magyar gyermekekkel vagy szolidáris (egyébként a befizetett adóiddal már az vagy, és a kormányodnak kötelessége lenne azokból felszámolni a hazai gyerekszegénységet, nem mélyíteni), hanem az emberi fajod, a bolygód többi gyermekével is. Hogy nem egy önző, köldöknéző, bezárkózó nacionalista vagy, hanem egy humanista polgár, aki tudatában van annak, hogy "nem csak Magyarországon van élet", ha érted, mire utalok...
süti beállítások módosítása