Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.12.13.

Így lesz a jogos nemzeti érdekből szánalmaskodás

Szárnyathy Géza

Alapvetően nem baj, hogy az állam megpróbált okoskodni a Déli Áramlattal. Minden tagállam megpróbál a lehetőségekhez mérten elmenni a határig saját érdekei védelmében, szerintem Magyarország így tett a gázvezetékkel. Hasonlóképpen cselekedett Franciaország, amikor az orosz embargó megindítása után még ezerrel szállította a fegyvereket és egyéb cuccost Moszkvának, amíg egyértelművé nem tette az unió, hogy ezt marhára be kell fejezni. És nyilván minden állam lerakta a maga kis dominóját az asztalra, ha csak tudta.

Az, hogy a Déli Áramlat jelen állás szerint bukta és akárhány milliárdot így feleslegesen költött az állam a projektre, szar ügy, de benne volt a pakliban. Az elképzeléssel nem volt baj. Vagyis addig nyomni, építeni estébé, amíg az uniónak már inkább megéri támogatni, mint keresztbe feküdni. Illetve amikor mindkét fél (oroszok és az unió) is túl sokat veszítene a kompromisszumok lesöprésével. Szóval nem ez a baj. Még csak az sem, hogy így a kelleténél többet kellett társalogni Putyinnal.

Az összes többi viszont igen. A seggnyalás például. Hogy Putyin egy fingására elzártuk a gázt Ukrajna felé. Az illiberálisozás. Az egész paksi szarság, azon belül is a hazudozás, az információk szándékos elhallgatása - azért az milyen már, hogy orosz lapok megírták azt gond nélkül, amit Viktorunk nem volt hajlandó elmondani. És a legújabb, hogy sutyiban aláírva, ezer évre titkosítva minden, közbeszerzés minek, a Roszatom nyilván mindent sokkal jobban tud.

Az egész keleti nyitásnak csúfolt szánalmaskodás - nem, nem a piacok keresése a gond, hanem a baltás gennyhalmaz hazaengedése. Meg az, hogy miután átkúrták az országot, mert a köztörvényes bűnözőt otthon szentté avatták ahelyett, hogy egy négyszer négyes, dohos cellában hagyták volna megpenészedni, nos ezt követően a kopasz kis azerkaftánt vigyorogva fogadni kellett. És a parolázás a többi halálosan gáz figurával.

Ezek nélkül az USA talán soha nem jön elő a kitiltósdival, mert kit érdekel egy zsebkendőnyi ország fikányi piaca. Ám ha az az ország nyíltan nyalja Putyin és a többi féldiktátor seggét, akkor minden egyéb mocsokság sokkal gyanúsabb. Tetszik vagy nem, ez így van.

Az uniót persze egy sor más szarral is sikerült rohadt mód felidegesíteni. A médiatörvényes anyázás, az alaptörvény szánalmas módosítása mind azt mutatták meg, hogy ez a kormány nem tisztel gyakorlatilag semmit. Ennek fényében pedig egy egyébként tök jogos és érhető, de kissé (nagyon) határokat feszegető gázvezeték-építés már kábé úgy hat, mintha egy felhergelt kutya előtt kezdene el egy kolbásszal a kezében hadonászni valaki. Nyilvánvaló, mit fog csinálni a kutya.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

176 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr136965619

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minden ukrán katonának megássák a sírját? 2014.12.14. 19:33:54

Felelősek a Majdan ostoba tüntetői százezrek haláláért és milliók gyászáért? 250 ezer főre növelik az ukrán hadsereg aktív állományának létszámát, és ugyanennyi sírhely megásására alkalmas új katonai temetőt nyitnak Ukrajnában. Bizarr. Jelenleg az ukr...

Trackback: Mi lenne, ha mi is kínvallatással szednénk ki Goodfriendből a bizonyítékokat? 2014.12.14. 19:29:21

Az USA vezető politikusai szerint a kínvallatás egy legális módszer, jogilag sem támadható. A CIA vallatási technikái is teljesen legálisak, a szenátus világszerte nagy vihart kavart jelentése meg úgyse nem nyújt az amerikai állampolgároknak semmilyen ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 12:39:24

@Diorella Queen: Tippem szerint nem az USA győzne. Háború esetén, már az előjelekre az EU szinte azonnal szétesne, az Euróval együtt.

dr doktorka 2014.12.14. 12:42:24

@♔bаtyu♔:

Az nem szégyen, hanem kötelesség, amikor bármelyik magyar kormány együttmüködik az USA-val és az EU szövetségeseivel.

A Fidesz meg a Jobbik viszont ezt a szövetséget felmondták és a ruszkik szövetségesei lettek. Putyinék töltik fel a pártkasszájukat és a svájci számláikat.

Úgyhogy hazaáruló, ruszkibérenc fidióta birkák, takarodjatok vissza a hazátokba, Oroszországba!

hosaka 2014.12.14. 12:42:31

@Diorella Queen: Igen.

Egy büdös szava nem lenne itt senkinek, ha a politikusaink helyettünk elvégeznék a "piszkos munkát" is.

Lehet, hogy ezek most nem "nagy idők", csak Orbán hiszi annak. Lehet, hogy olyan kormányokkal messzebbre lehetne érni, akik szépen csendben "megbuknak". Nem azért, mert szarok, hanem mert valóban azokat a "népszerűtlen" intézkedéseket hozzák meg, amit a valódi (józan ön)érdek diktál. A józan önérdek nem a politikusra vonatkozik, hanem a többiekre is, félreértés ne essék.

Orbán (és elődei ugyanúgy) egymás után kapják az újabb és újabb "esélyeket". Pontosabban kikényszerítik. Küldetéstudatból, haszonszerzésből, tökmindegy. Az sem teszi elfogadhatóbbá, ha "hazaszeretetből".

Ne adj második esélyt politikusnak és akkor elsőre megcsinálja a touchdown-t (vagy közelebb viszi a csapatot a vonalhoz), vagy elszáll. De ha hagyod, hogy elkezdje magyarázni, hogy a szemébe sütött a nap (és még véletlenül sem azt, hogy a jött a benga állat és ledöntötte, mert szimplán béna volt), akkor végtelenségig lehet húzni taktikai mutogatással, megbeszéléssel, ott már nem érdekes már a labda sem (max annyiban, hogy az is hibás, mert anélkül könnyebb lenne a játék).

Csak ilyen rendszer nincs. De olyan van, hogy a bénázások számának a törelem határt szab. Túl türelmes nép a magyar. Kedvesen fogalmaztam, pedig hazaáruló vagyok.

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 12:43:59

@dr doktorka: Már mivel mondták fel ostoba? Nem kapod drágábban a gázt?

Tényleg nem véletlen vannak kedvenceid a kukában már a második ciklusban.

mikka 2014.12.14. 12:45:48

@dr doktorka: anyád jobban járt volna ha otthagy a korhazban..

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 12:46:37

@hosaka: Szerintem alapvetően nagyon helyes az, hogy a választó kizárólag saját érdekeit nézi. Egy kormány pedig ezt kénytelen kiszolgálni ha hatalmon akar maradni. (Azaz pld. saját klientúráját etetni, stb).

dr doktorka 2014.12.14. 12:55:25

@mikka:

A tekurvaanyád drágám, az a bolsiból fideszkurvává lett.

dr doktorka 2014.12.14. 12:58:07

@♔bаtyu♔:

Te ruszki bérenc fideszes, a közmunkás napocska rajzolgatás közben kitanultál nemzetközi gázár szakértőnek?
Vagy gyorstalpalón végezted el az egyetemet a Nemzet Gázszerelőjénél?

toportyánzsóti 2014.12.14. 13:00:58

@♔bаtyu♔: Benézted te is mint a csuti orálmuzsik,nemzeti oldalnak jó érzéke van a vesztes oldal megtalálásához,aztán megint 40 év jön a csatornában.

toportyánzsóti 2014.12.14. 13:03:27

@midnight coder: Hülye gyalog vagy,de kijafaszt érdekel.

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 13:04:46

Ballibsik, nyugodjatok már le. Aláírom, hogy nehéz, dehát ki akadályozott meg benneteket abban, hogy elmenjetek annak idején Gyurcsányék ellen tüntetni?

Ja, hogy azok demokraták és elvernek.

Most már így jártatok:))))

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 13:08:13

nem igaz b+, szétoffolják ezt a fasza blogot:)))

Sir Galahad 2014.12.14. 13:10:35

@wolves84lb: Fogalmam sincs, miért zárta el a kormány az ukrán gázt, de abban biztos vagyok, hogy Putyin haragudott volna, ha nem. Esetleg van a kérdésemre is válaszod (Mennyivel jobb lett volna nem elzárni, majd ezzel magunkra haragítani Putyint, aki erre a magyar gázcsapot zárja el, mi meg hősiesen magfagyunk télen)?

dr doktorka 2014.12.14. 13:13:04

@midnight coder: "Mintha az orosz megszállás előzménye az lett volna, hogy az ukrán neonácik - nyugati hátszéllel - megdöntötték volna a demokratikusan választott kormányt"

Hát igen te húgyagyú ruszki bérenc fideszes. A neonáci Klicskóék meg a neonáci utcai polgári tüntetök megdöntették az országot tökdemokratikusan ruszki gyarmattá tevő kormányt.

A 90-es évek körül meg az volt tudod, hogy a neonáci magyarok meg csehszlovákok, meg románok, meg bulgárok, meg a többiek nyugati hátszéllel megdöntötték a demokratikus megválasztott Kommunista pártokat.

Na bőgicséljél emiatt újabb 24 évig hogy nem lehetsz többé orosz gyarmat.

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 13:13:31

@Sir Galahad: Pedig kitalálhattad volna, Putyinék csak azután kezdték el feltölteni a tározóinkat, miután Mo. elzárta a gázt.

Orbánéknak inkább megköszönhetné az EU, hogy addig is szállítottuk a gázt az ukránoknak, ráadásul szerintem ingyen.

dr doktorka 2014.12.14. 13:15:18

@♔bаtyu♔:

Ruszki bérencke, fosol ugye, hogy a tünetetők leverik rajtatatok hazaáruló fideszeseken a ruszki gyarmatosítás árát?

Passzív demonstráló (törölt) 2014.12.14. 13:18:35

"Az összes többi viszont igen. A seggnyalás például. Hogy Putyin egy fingására elzártuk a gázt Ukrajna felé."
Milyen körülmények között is kezdtünk szállítani Ukrajnának? Vajon volt-e valami nemzetközi ráhatás?

Egyénként mintha aláírtuk volna, hogy nem szállítunk ellenkező irányba. A törvények betartása nem csak akkor fontos, ha éppen nekem kedveznek. Teccikérteni mire célzok... :)

"Az illiberálisozás."
Más meg diktátorozik, nácizik... Szólás és vélemény szabadság van.

" Az egész paksi szarság, azon belül is a hazudozás, az információk szándékos elhallgatása - azért az milyen már, hogy orosz lapok megírták azt gond nélkül, amit Viktorunk nem volt hajlandó elmondani. És a legújabb, hogy sutyiban aláírva, ezer évre titkosítva minden, közbeszerzés minek, a Roszatom nyilván mindent sokkal jobban tud."

Érdekes, hogy a Paks nagyon zavarja az urakat, de például az ukrán gázszállítás szerződéseit már nem akarják ekkora vehemenciával nyilvánosságra hozatni. Manapság divatja van beperelni a kormányt a konkrétumok kiadásáért, ha az a gyanú merül fel, hogy az ország rosszul jár az üzlettel. De valahogy nem mindig, csak bizonyos ügyekben. A máskor oly' aktív aktivisták kíváncsiak a paksi szerződésre, kíváncsiak a MOL ügyleteire, kíváncsiak az MNB ügyleteire. De olyant eddig még nem olvastam, hogy ezek a derék emberek tudni szeretnék, hogy Ukrajnának világpiaci vagy az alatti áron szállítunk-e, és ebből a mi gazdaságunk jól jön-e ki, vagy sem. A nyilvánosság követelése, és a titkolódzáson való felháborodás mintha csöppet fakultatív lenne. Nem gondoljátok? :)

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 13:21:42

@dr doktorka: Dugulj már el, kérdezett valaki faszkalap?

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 13:25:03

@Passzív demonstráló: Valójában a legtöbb ostoba ballibsi azt sem tudja mit kérdezzen.

Mentségükre szolgáljon, szerintem azt sem tudták, hogy ezt nem szabad:)))

Persze az index, a ballibsi pártok és a többi "kiváncsi" simán megkérdezhetné.

dr doktorka 2014.12.14. 13:34:11

@♔bаtyu♔: "Az ukrajnai konfliktust azzal együtt nem Putyinék, hanem az EU és USA robbantotta ki"

Hú te nagyonhülye ruszki bérenc fideszes, tudod azzal kezdődött a belső polgárháború, hogy a ruszki bérenc Janukovics megállította Ukrajnát az EU-hoz csatlakozási úton. Mert Putyin bérencének ez volt a feladata, hogy az őt pénzelő orosz gazdijának az érdekét teljesítse, ne pedig a hazájáét.
Ezeket a közismert tényeket persze ti internacionlista fideszbolsik fel se bírjátok fogni a lebutított agyatokkal.

Ezután az európai identitású ukrán nép elzavarta Putyin helytartóját a picsába (na hova menekült Janukovics te méretes fideszbirka, hát nem egyenesen Moszkvába?).

Errefel Putyinból kibuggyant a tipikus orosz muzsikvér és már ment is Ukrajnába elfoglalni meg szétlőni mindent ami az útjában állt.

Orbánya elvtársadról az összes EU-s ország megmondja, hogy ruszki bérenc (és nem csak orális szopás alapon), a magyar nép pedig nem fogja hagyni, hogy mindenféle hazug eltereléssel bevigye őket orosz gyarmait országnak.

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 13:36:07

@dr doktorka: Jól van, leülhetsz. Gondolod, hogy végigolvastam?

dr doktorka 2014.12.14. 13:42:18

@♔bаtyu♔:

Gondolod, hogy a te 50 alatti IQ-dat ismerve bárki elhinné ha azt hazudnád, hogy segítség nélkül, egyedül végig tudtad olvasni?

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 13:46:01

@dr doktorka: Nem akartam, mert beletettelek a mocskosszájú ostoba ballibsi fiókba, az pedig kurvára nem érdekel, hogy "bárki" mit hisz.

Most már nálam itt maradsz, de ha van egy kis eszed, a többieknél megpróbálod elkerülni.

Ha nincs akkor nincs, tehát értelmetlen visszaválaszolni, hogy én mekkora orbánbérenc vagyok elvtárs:)))

zobod 2014.12.14. 13:57:09

A poszter téved, a többi a pech, Paks-2 és a Déli Áramlat a lényeg. Az USA soha nem fogja eltűrni, hogy a Balkán, és a Közép-Kelet-Európa régiók találkozásánál egy olyan politikai formáció irányítson, amelyik esetleg kifelé kacsingat a szövetségi rendszerből, márpedig egy enegetikailag orosz-függő állam az ilyen kockázat. Most, hogy a Déli Áramlat projekt véget ért, a konfliktus szintje is jelentősen csökkeni fog, mert az egyik fő probléma kikerült a képből. Paks-2 meg a távoli jövő, az annyira nem fog sok konfliktust generálni egyelőre. A jelen viszont az, hogy Magyarország a NATO tagja, és erősen kétlem hogy lenne rá módunk, hogy ez változzon, hogy semlegesek legyünk. A történelmünk utóbbi kb. 400 éve arról szól, hogy itt nem a magyarok a főhatalom, megszállók adják a kilincset egymásnak a Kárpát-medencében, a magyaroknak meg nem sok beleszólása ezekbe a folyamatokba. Néha egy-egy szabadságharc. Az USA annyira nem is rossz gazda az eddigiekhez viszonyítva, nem értem a nagy durcit, a Kárpát-medence geopolitikailag szemmel láthatóan fontos, Magyarország viszont gazdaságilag és katonailag sajnos nem elég erős, hogy itt egy valóban szuverén magyar állam legyen. A világpolitika formálóinak meg nem érdeke, hogy ez a térség senki földje, semleges zóna maradjon, mindegyik a maga befolyási övezetében akarja tudni. Ami a mi szempontunk lehet ebben a helyzetben, hogy technikában, pénzben, üzleti know-howban egy csomó minden leszivároghat ide a peremvidékre az usatól, illetve a szabad világ nevű befolyási övezetükből, előnyös, hasznos a velük való kapcsolat. Még ha társadalmi berendezkedésük nem is igazán kompatibilis a magyarral, attól még egy korrekt, realitásokat elfogadó viszonyunk miért ne lehetne velük.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.14. 14:00:27

@maxval bircaman szerkesztő: Mitől vagy te ilyen szovjetbérenc? És milyen alapon amerika-bérencezel le bárkit is, mikor minden hozzászólásodban az orosz bérenckedsz?
De tudod mit, lehet inkább pár ukrán arcnak kéne megadni a bolgár címedet. Beszéld meg velük.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.14. 14:01:29

@mikka: Az oroszok seggét nyalja az országunk vezetése. Csak szólok. Ennyit a mi dolgunkról, te hazafi.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.14. 14:02:59

@♔bаtyu♔: Ez az új pártblabla? Az oroszok "kényszerítettek"? Amúgy hogyhogy elővetted újra ezt a nicket? Meguntad a polyvynylt?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.14. 14:06:26

@♔bаtyu♔: Mi az, hogy "duguljon már el"? Téged kér valaki, hogy bekommenteld a hülyeségeidet. Trollkodni jössz b+, szétoffolni mindent. Szándékosan ezért.

polgári kór 2014.12.14. 14:09:46

a számot tudjátok: 2/3

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 14:13:49

@Simlicske: Mi lenne, nem tudsz olvasni? Visszatükrözöm a saját stílusát aztán elzavarom a gecibe.

Miért te mit csinálsz hasonló esetben, megköszönöd?

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 14:17:14

@zobod: Elméletileg nyilván realista okfejtés, bár jellemzően balliberális álláspont.

Csakhogy az USA feltétel nélküli támogatásába Orbán a mártíromság legkisebb reménye nélkül kb. úgy bukott volna bele kb. 2 éve, ahogy Gyurcsány.

Ráadásul Orbán még arra sem apellált volna, hogy leverem a tüntetők veséjét, hiszen úgyis demokratának néznek.

zobod 2014.12.14. 14:37:41

@♔bаtyu♔: szerintem itt már nincsen jobboldali, meg baloldali álláspont. A XX. sz. egyik nemzeti tragédiája a Keleti Fronton elpusztult, megnyomorodott százezrek sorsa. Az egyetlen szempont szerintem ebben a krízisben, akár bal akár jobboldalról legyen szó, hogy ez nehogy megismétlődjön. A lövészárokban annak hogy ki balos ki jobbos nincsen jelentősége, márpedig ez a mostani krízis, nagyon félek tőle, hogy reális opció hogy háborúba torkolljon...

midnight coder 2014.12.14. 14:47:52

@dr doktorka: Az ukránoknál kb. két csapat volt: az oroszbarát, viszonylag civilizált, és a neonáci. A többség épp az oroszbarát csapatot választották meg, aztán jött az USA aki épp meg akarta dönteni a Putyint és ehhez kellett egy casus belli, ezért kaptak a nácik egy kis támogatást.
Az ukrán csapat szépen megpuccsolta a kormányt, az orosz csapat pedig erre fellázadt. Az ukrán csapat megkapta a támogatást az EU-tól, az orosz csapat meg Putyintól - ők speciel katonait is.

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 14:49:45

@zobod: Persze, hogy nincs. Mo. érdekei azonban lehet többféle, sőt nézhetők többféle szempontból.

Nem tudod elkerülni, ahogy akkor sem lehetett. Horthy annak idején azért kötött szövetséget a németekkel, mert tudta, hogy Hitler számára csak szövetséges és ellenség létezik. Nincs harmadik választás. Persze ő akkor nem tudhatta, hogy Hitler megszálló sereget fog tőle kérni és azt sem, hogy nem utasíthatja vissza.

Nézzük a mai helyzetet. Az USA a jelek szerint a háború felé sodródik az oroszokkal. Nekünk leginkább a kállai kettős a kifizetődő, hiszen az USA-tól nem sok mindent kapunk, viszont gazdasági kapcsolataink elsősorban a nyugathoz kötnek.

Keletről viszont kapjuk a gázt.

Egyiknek sem mondhatjuk, hogy menj a picsába, legalábbis ebben a helyzetben nem.

Aztán ha éleződik a helyzet megszívjuk, hiszen az USA ide fogja exportálni a frontot, nem pedig Dél Kaliforniába. Az oroszok első lépésben akkor is elzárják a gázt, ha belegebednek, hiszen minden köbméter magyar gáz elesett orosz katonákat jelent. Az USA nem fog gázt küldeni, hanem sajnálattal tárja szét a kezét, a Pentagonban magasról szarnak ebbe, sőt azon fognak vitatkozni, hogy az oroszok válaszcsapását hogy lehetne a Ruhr vidék helyett ide irányítani, hiszen ez stratégiailag jelentéktelenebb.

A háború elkerülése az első és én tartok attól, hogy tökmindegy milyen kormányunk van, nem fogjuk tudni elkerülni, legfeljebb egy USA barát kormányt hamarabb támadnak meg az oroszok.

apanna 2014.12.14. 14:50:49

@wolves84lb: Munkácsi ismerősöm mesélte, hogy beköltöztették Munkácsra az ukrán menekülteket, és a vállalkozóknak kötelességük őket eltartani, cserébe adómentességet kaptak. Senki nem örül nekik, főleg azért nem, mert amikor Ukrán barát elnökük volt, a kinti magyarokkal igen mostohán bántak.
Az ukránok bizony nem fizetnek a gázért ,most az IMF kölcsönből törlesztettek az oroszoknak.
Minek ide link? Keress rá, és megtalálod.

mikka 2014.12.14. 14:51:40

@Simlicske: Már ne haragudj, Obama külpolitikája semmi másból nem áll mint az AIPAC támogatásából, az USA érdekeivel szemben is. Egy McCain ( Káin bazze, még a neves sincs rendben..:)kaliberű politikus még rosszabb lenne. Putyin a józanságot képviseli a világpolitikában és nekem azzal semmi bajom. Ahogy azzal sincs ha Irán atomerőművel rendelkezik, és azzal sincs ha Bassár El-Aszad elnök egyben tartja Szíriát.

midnight coder 2014.12.14. 14:55:59

@zobod: Ezzel alapvetően két gond van:
1. Amikor Fletóék hatalmon voltak, lehetett alkalmad megfigyelni, hogy mi az ami ide leszivárgott a művelt nyugatról. A Való Világ meg a kutyapisi.
2. Az USA ma pont olyan süllyedő birodalom mint a SZU volt anno. Mi anno viszonylag azért viseltük el jó állapotban a gengszterváltást, mert a másik irányba is kacsintgattunk. Ma is ezt kell tennünk.

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 15:09:15

@midnight coder: A határátlépés szabadságán kívül én sem tudnék sok vívmányt felsorolni.

Azért azt hogy szabadon választhatok, nem sorolnám nyugatról jött vívmánynak különösen úgy nem, hogy a jelenlegi kormányunkat láthatóan Washingtonból próbálják megdönteni, másrészt abban sem vagyok biztos, hogy a nagyondemokratikus nyugat a még demokratikusabb Izrael vezetésével több napig tolerálna egy magyar jobbikos kormányt mint 2 nap.

Mindössze azért, mert megkérdőjelezi EU tagságunk értelmét, ahová állítólag szabadon beléphettünk, de állítólag szabadon ki is léphetünk.

Olyan ez mint az USA-ban lévő egyes országok aranytartaléka. Mindenki azt mondja, hogy bármikor elhozhatja és el is hozza, de még soha senkinek nem sikerült.

apanna 2014.12.14. 15:20:28

@dr doktorka: Van amikor az embernek elhomályosítja a szemét a gyűlölet. Lehet, hogy neked ez kellemes érzés a homály miatt, de józan látásmóddal egészen más a történet.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.14. 15:38:06

@Simlicske:

Én az igazság oldalán állok. S ez jelenleg Oroszország oldalával egyezik.

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 15:41:07

@maxval bircaman szerkesztő: Én pedig az érdekeim oldalán.

Gázzal fűtök.

Nzoltan 2014.12.14. 17:05:58

@♔bаtyu♔: Na, ugyanez a NATO-val. A NATO soha nem fogja elhagyni az országot. Jelenleg ugyanúgy állomásoznak itt, mint a baráti Szovjetek. Csak nem mi etetjük őket. Persze a "mi érdekünk" is.

Punxsutawney Mormota 2014.12.14. 17:06:00

@♔bаtyu♔: A legújabb kísérleti napelemek már 40% feletti hatásfokot produkálnak. Két éven belül ipari felhasználásra már lehetőség lesz.
4-5 múlva pedig lakossági felhasználára is elérhetőek lesznek. Közben természetesen nem áll meg a fejlődés, fejlesztés.
Persze, jópofa dolog a déli áramlet, de. Én geotermikus energiával fűtök, napkollektorral melegítek vizet, és napelemekkel állítok elő elektromos áramot itthon, amit visszatáplálok a hálózatba, aztán este visszaveszem. Arra kellene törekedni, hogy az országot valami ilyen iránybe tereljük.
Vagy, ha már mindenképpen atomerőművet építünk, akkor legyen az tóriumos, amelynek mondjuk olyan elhanyagolható előnyei vannak, hogy a tórium természetes állapotában nem radioaktív, felezési ideje valami nevetségen rövid, és tóriumból a felmérések szerint 10x annyi van és sokkal könnyebben elérhető, mint urán.

midnight coder 2014.12.14. 17:10:34

@Punxsutawney Mormota: Ja. Az a gond ezekkel a csodás új technológiákkal, mint a linux évével - mindig jövőre lesz.
Már 15 éve is nyomtatható napelemeket ígértek pár év múlva, amik árban az alufólia körül mozognak majd. Kb. ugyanez van akkumlátor technológia terén is - folyamatosan érkeznek már vagy 10-15 éve a jobbnál jobb megoldások az ár, a környezetterhelés, az energiasűrűség és a fáradás problémáinak megoldására, de az áttörés ott is késik.

Punxsutawney Mormota 2014.12.14. 17:13:21

@♔bаtyu♔: Fehér ember totálisan jogfosztott? A nők árucikkek?
Hm, látogass el mondjuk Ománba, aztán majd dumáljunk, jó?

Punxsutawney Mormota 2014.12.14. 17:18:27

@midnight coder: persze, de pl az indiaiak, már megunták azt, hogy francia vagy orosz reaktorépítőktől függjenek és már építik a tóriumos reaktorukat.

Amit a többiről írtam saját tapasztalatom. Ugyan a saját napelemeim olyan 20% körül teljesítenek, de mennyi is egy benzinmotor hatásfoka? :) A geotermikus energia kinyerő rendszer nagyon jól működik, sokkal-sokkal kevvesebb fizetek a házam fűtésére, mint egy hasonló méretű ingatlannal rendelkező, de gázzal fűtő szomszédom. Igaz, önmagában a rendszer semmit nem ér, ha a szigetelés nem megfelelő.

István Kun 2014.12.14. 17:33:49

Ennyi okos komment, és még mindig itt állunk, hurrá!

midnight coder 2014.12.14. 17:34:15

@Punxsutawney Mormota: És mennyibe került neked mindez ? Azaz a napelemek, az inverter, a geotermikus energiát biztosító kút, az akkumlátorok ?

dr doktorka 2014.12.14. 17:52:19

@midnight coder:

Igen, az USA tuti százszázalék meg akarja dönteni Putyint. Ezért elment Ukrajnába hogy jól megdöntse. Hol máshol kellett volna??

Hogy te mekkora szellemi leépült droid vagy!!

dr doktorka 2014.12.14. 17:53:47

@apanna:

"Van amikor az embernek elhomályosítja a szemét a feltétel nélküli "életemet és véremet a vezéremért" imádat. Lehet, hogy neked ez kellemes érzés a homály miatt, de józan látásmóddal egészen más a történet."

dr doktorka 2014.12.14. 18:02:00

@♔bаtyu♔:

Nem kellenek ide energetikai tanszékek az egyetemeken, energetikai minisztériumok, szakirányú tudósok és mérnökök meg semmi de senki.

Mert itt vagy te fideszes sámán, ránézel a radiátorodra és már tutira tudod is, hogy hogyan kell szabályozni a világ gáz és energia politikáját.

Szerintem a téged a nagy sámán tudásodért még Putyin meg a Gazprom is naponta felhív, nehogy már valamit elbaltázzanak a világban.

$pi$ 2014.12.14. 18:06:12

@Punxsutawney Mormota: "és napelemekkel állítok elő elektromos áramot itthon, amit visszatáplálok a hálózatba, aztán este visszaveszem"

Vissza ám! Az atomerőműből.

Érzed, hogy hol a bökkenő? Jó!

Punxsutawney Mormota 2014.12.14. 18:11:59

@midnight coder: kb 13 millió volt 5 éve a komplex rendszer egy vízteres kandallóval.

zobod 2014.12.14. 18:12:32

@midnight coder: részigazság, mert a szemét mellett nagyon sokféle hasznos termék, know-how is hozzáférhetővé vált... de nem ez a lényeg, félreértesz. Én azt vitatom, hogy az illiberálisozás, az azeri katona kiadása, meg a többi, a ballib hisztikampányának díszleteit szolgáló médiaesemény szemítana sokat. Én azt állítom, hogy az energetikai függésünk, a Déli Áramlat, Paks-2 ami valójában számít. Igazán meg az aggaszt, hogy Kelet-Európát és az itt élő tízmilliókat mindkét szembenálló fél értéktelen, feláldozható ütközőzónának, ágyútölteléknek tekinti.

ca2 2014.12.14. 18:16:07

miért is kéne nekünk Ukrajnába gázt szállítani..?!
mi gázexportőrök vagyunk, vagy micsoda..?! tudtommal gázszükségletünk jelentős részét behozatalból fedezzük, akkor miért is kéne nekünk Ukrajnába szállítani.?! szállítsanak az ukránok nekünk inkább, nekik jelentős gázkészleteik vannak..
persze amíg ment a visszaszállítás Ukrajnába addig meg azon nyígtak az CCCP pólós civil elvtársak, hogy a magyar gáztározók milyen üresek..
és a lengyelek meg szlovákok előttünk vagy utánunk zárták le a gázcsapot?
a déli-áramlat amúgy nem csak ellátásbiztonsági szempontból lett volna előnyös, hanem lett volna egy kis tranzit bevételünk is belőle.. ma Magyarország a gázszállításban "zsákország" míg mondjuk Szlovákia majdhogy nem fedezi a tranzitdíjakból a gázszükségletét.. persze a jelenlegi tranzitőröknek nyilván nem érdeke, hogy más útvonalak terelődjön a gázszállítás, hiszen a több vezeték nem jelent több gázt feltétlenül, csak a szállítás diverzifikálását... az északi-áramlat működik, addig nem volt gondja vele az EU-nak amíg német érdekeket szolgált az építés, a déli-áramlat meghasalt, így jártunk.. jelenleg az az állás, hogy a ruszkik elhozzák a gázt az EU határáig, aztán onnan arra megy amerre az EU épít vezetéket.. nyilván ha nem üzemeltethetik a vezetéket megépíteni sem fogják az oroszok, ez sztem elég logikus... azt mondják építse meg aki üzemeltetni fogja..
ehhez képest az EU ahelyett, hogy elő állna valami saját tervvel most el kezd mégis a déli-áramlaton rugózni... ezt sztem sok értelme nincs már erőltetni, kéne végre vmi saját koncepció az európai gázszállításra...

no_successful2 2014.12.14. 18:21:04

@dr doktorka:

"Errefel Putyinból kibuggyant a tipikus orosz muzsikvér és már ment is Ukrajnába elfoglalni meg szétlőni mindent ami az útjában állt."

Putyin részéről, legalábbis ami a Krímet illeti, teljesen jogos volt a lépés.
Az Usa, Uniós támogatással megbuktatott (Putyinbarát) kormány távozásával, nyilvánvalóvá vált, Ukrajna nyugati érdekszférához csatlakozása. Karnyújtásnyira került Oroszország ahhoz, hogy a határai közvetlen az unióval és a NATO-val érintkezzenek.
A Krím mindig is Oroszország része volt. Azt Hruscsov csatolta Ukrajnához.
Teljes mértékig érthető, hogy Putyin benyújtotta a számlát a Krím ügyében.
A Donyecki, és a többi balhé, talán a pufferzóna biztosításáról, talán a későbbi alkualap megteremtéséről szól.

Megint egy másik kérdés, hogy sikerülni fog e neki.
Az Amik egyszerűen megfojtják a Ruszkikat az Olajfegyverrel.
Jut eszembe, ha most lenne felesleges pénzem, én kezdenék bevásárolni olajhoz köthető értékpapírokból.
Ha a Ruszkik bebuknak, tutira vehetitek, hogy utána leverik rajtunk (igen rajtunk) a "lakodalom" árát.

Punxsutawney Mormota 2014.12.14. 18:23:20

@$pi$: Van választásom? Nincs. Akkor?

Ha én is megválogathattam volna, hogy honnan veszem az áramot, mint pl Kaliforniában, akkor én is zöldebbet vettem volna és hajlandó lettem volna többet fizetni érte.

no_successful2 2014.12.14. 18:29:16

"Ha a Ruszkik bebuknak, tutira vehetitek, hogy utána leverik rajtunk (igen rajtunk) a "lakodalom" árát. "

Már úgy értem az Amik, meg az Arabok

zobod 2014.12.14. 18:31:23

@♔bаtyu♔: igaz, de időnként úgy érzem, direkt bonyolódunk bele olyan ügyekbe, amikből akár ki is maradhatnánk, sőt, amiből ki is kellene maradnunk. Az mszpszdsz janicsárjai sem voltak soha szimpatikusak, de szeretném azt hinni, az ő cselédmentalitásuk, és a mostani folytonos konfliktusok közt van valahol középút.

igaz_ember 2014.12.14. 20:08:56

Csak észérvekkel jegyezném meg, hogy egy éles konfliktusban amit sohase érjünk meg a sokak szerint a magyar népet támogató nyugat és USA simán lelépne és max a Lajta lenne a határ megint. Ezt már bizonyította a történelem, 1944-ben a moszkvai konferencián a nagy nyugat simán eladta még a papíron győztes lengyeleket is. Rengeteg áldozatuk után - lásd angliai csata, Katyn - ez gyomorforgató. Jaltában meg megerősítették és hagyták Kelet - Európát szovjetizálni, miközben az amiknál még egyedüliként ott volt az atomfegyver. Mosolygás közben, zeneszóra nézték végig az eseményeket. 1956-ban amikor a magyar nép szembeszállt a szovjetekkel, simán tojtak a fejünkre. Miközben a CIA pénzelte a Fókusz Hadműveletet, és a VOA-t és a Szabad Európát, hogy lázítsa fel a kelet európaiakat. A nyugat soha sem segítette önzetlenül a keletet. Egyetlen egyszer sem. Tök mindegy minek a tagjai vagyunk. Csak gyalognak kelünk ennyi. A tragédia az, hogy Kelet-Európa népei nem egységesek, utálják egymást, amit mindenki az orosz és az amerikai is oda-vissza kihasználhat bármikor. Soha sem leszünk szuverén nemzet. Hogy jobb az USA gazdaként? Igen jobb, ez a jobbik megoldás de értelmes ember - már ha tanult történelmet - ennek se tapsol, és hogy meg is védene minket? No azt hiszi a miskolci pék. Nekik amúgy tök mindegy lehetne itt akár diktatúra is ha azt teszi amit akarnak. A kommunikációja gáz a kormánynak, plusz ez kész helyzet, az ütőkártyák az oroszoknál meg az amerikaiaknál vannak. Majd egymásra licitálva szívatják az általunk választott kormányokat. Lehet civil is...mindegy. No jöhet a fideszbérencezés:)

Ma Baker 2014.12.14. 20:16:05

Így működik a nagypolitika kéremszépen. Semmilyen konkrét negatívumot nem tartalmazott a cikk a kormányra nézve...

$pi$ 2014.12.14. 20:30:54

@Punxsutawney Mormota: "Van választásom? Nincs. Akkor?"

Én a következőre céloztam: sokan arra hivatkoznak, hogy a napelem az ország számára alternatíva lehet, mert nappal betáplálják a hálózatba az energiát, éjszaka pedig (amikor nem süt a napocska) kiveszik. Azt gondolják, hogy mivel ez működik egy családi ház esetén, nyilván működnie kell egy ország esetén is.

Valójában azonban ez a modell csak akkor működik, ha van a hálózat másik felén egy alaperőmű, ami akkor is működik, amikor nem süt napocska. Ha tehát mindenki napcellákat épít és senki sem épít alaperőművet, olyat, amelyik setétben is muzsikál, akkor északa mindenki csak kivenni akar majd a hálózatból és senki sem lesz, aki betegyen.

Lenyűgözőnek tartom, hogy ez a gondolatmenet széles néprétegeknek hónapok után sem igazán érthető. Nem rólad beszélek, te nyilván nem értetted, hogy miért írom amit írok, mert csak egy fél mondatban válaszoltam.

De hogy a fél orszák nem érti és követeli, hogy ne építsünk erőművet, mert felesleges, mert hiszen csak kivesszük a villanyt a hálózatból, az azért mégiscsak ciki.

röf 2014.12.14. 20:31:47

Hagyjuk már ezt a tóriumos reaktort, mert a hozzá nem értők hajlamosak lesznek azt gondolni, ez valami aktuális reális alternatíva a dúsított urán üzemanyaggal szemben....

susu64 2014.12.14. 20:34:35

@wolves84lb: ez a "Putyin pincsizés" milyen végtelenül szánalmas. De az egyszerű agyatokkal másra nem is futja. Kb. azonos színvonalú a blog mondandójával, azaz hogy Orbán Putyin csettintésére zárta el a gázcsapokat. Mentális deficit, bizpony bizony, alaposan. Le kéne már állni ezzel az alantas és oktalan hőbörgéssel. Ha hasznot hajtani nem tudtok, legalább kárt ne okozzatok.

igaz_ember 2014.12.14. 20:38:57

@$pi$: :) igazad van, bár nem tudom használnak-e az észérvek.

J.László 2014.12.14. 20:45:42

Csak azt nem értem, ha a tórium akkora durranás, akkor miért nincs a világon egy tóriumos erőmű. Ezek a blogszféra meg nem értett zsenijei egyszer még nagyot fognak alkotni, figyeljétek meg:)

no_successful2 2014.12.14. 20:46:06

A nap erőmű, és a szél erőmű is egy f.szság legalábbis Magyarországon.
2014-ben pl. mennyit sütött a nap ? Meg mennyit fújt a szél ?
Na, eső az volt bőven, de nem volt honnan, és hova lefolyjon, úgyhogy vízerőmű megint csak nem opció.
Atomenergia !
Ha rajtam múlna, még meg is dupláznám a kapacitást.

röf 2014.12.14. 20:58:48

@no_successful2:
Ez annyira egyszerű, hogy csak a teljesen sötétzöldek nem értik.
Nálunk a pillanatnyi fogyasztás cca. 2500-4500 MW között ingadozik.
Célszerű jó hatásfokú alaperőműre bízni a minimális szükséglet fedezését, ami normáliséknál csutkára kiterhelt atomerőművet jelent. A többit meg ellátják jól szabályozható, többnyire szénhidrogén alapú erőművek.
A mi esetünkben sem vízerőmű, sem napelemes, sem szélkerekes nem váltja meg a világot, játékszernek elmennek...

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 21:16:51

@zobod: Kettejük között az a különbség, hogy Orbánék nem választhatnak. Gázigényünk 80%-át az oroszok fedezik.

Orbán nagyon jól tudja, hogy egy rossz döntés és a nép Gyurcsányékkal karöltve pakolja ki őket a parlamentből.

Na most a rossz döntés az lenne, ha beintenek Putyinnak. Az USA-val nyugodtan szemétkedhet, az USA ugyanis nem olcsó gázt exportál, hanem egy csomó szélsőliberális lózungot.

Ha az USA elmozdítja, akkor pedig mártír lesz belőle. Nagyon megnézem én, hogy az utána következő "civil" kormány meddig bírja a liberális mantráival. Szvsz, két hónap, ha nem emel gázárat.

dr doktorka 2014.12.14. 21:29:36

@no_successful2: "Karnyújtásnyira került Oroszország ahhoz, hogy a határai közvetlen az unióval és a NATO-val érintkezzenek."

Majd megszokják a ruszkik. Úgy mint Észtországot meg Lettországot. Ja, azokat nem kell megszállni meg gazdasági zsarolás alá helyezni???? Csak Ukrajnát? Vagy nem ismeritek a térképet fidióta elvtársak?

"A Krím mindig is Oroszország része volt. Teljes mértékig érthető, hogy Putyin benyújtotta a számlát a Krím ügyében."

Erdély, Felvidék, Bácska-Bánát stb? Tehát a te fantasztikus logikád alapján akkor Magyaro kezdheti küldeni a desszantosokat meg a gerilla harcokokat a ruszki mintára????? Vagy esetleg a késői besenyők jöhetnek Magyaro-ra magyar embereket leölni, mert jár nekik a terület?

Az a baj veletek fidiótákkal, mint a komcsi testvéreitekkel: nektek sincs egyetlen önálló polgári gondolatotok sem, ti se vittétek többre az eletben, minthogy felmondjátok mindazt a szartermést, amit a vezéretek elétek rak.

És a legborzalmasabb, hogy ha másnap hót az ellenkezőt kell felmondanotok, akkor azt ti minden gátlás nélkül megteszitek.

Fideszbolsik, ti csak tovább rohasztottátok az országot a ballibsik után, de még nagyobb sebességgel.

dr doktorka 2014.12.14. 21:42:20

@♔bаtyu♔:

Te felcsúti gázszakértő! Még mindig nem fogod fel, hogy ha a ruszki gazdáid olyan hülyék lennének, hogy megállítanák a gázexportjukat egy bizonyos időszakot túllépve, akkor a világ még mindig nyugodtan ellenne egy kisebb racionalizálással, meg egy kisebb recesszióval, miközben az orosz hazádban a totális nyugati embargó miatt azonnal megsemmisülne a GDP 30%-a, 100 kiló rubelért kapnál 1 kiló kenyeret az első napon, aztán minden nap ennek a duplájáért, mint ahogy azt Magyaro megtapasztalta a hiperinflációban.
És így tovább, ekkor Putyin úgy menekülne a helikoptere felé, mint egykoron Ceaucescu párttestvéred.

Ezt rajtad kívül mindenki tudja szerte a világon, legjobban Putyinék tudják, úgyhogy nem kell ma sem egész este álmatlanul hánykolódnod az ágyban, hogy jaj mivel fütök, ha az oroszok addig szívatják majd Ukrajnát, amíg megint ruszki csatlós kormányt nem neveznek ki?

Idióta, aludj nyugodtan, még márciusban sem fogsz fázni, lesz elég gázod. Ha meg nem, akkor meg már fél Oroszország éhen halt, tehát te még mindig jobban jártál.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.14. 21:43:11

@röf: Egyetértek. Bár hosszabb távon a Dunán talán elképzelhető lenne egy vízerőmű, ami a hajózhatóságot is javítaná.
Egyébként a csúcsfogyasztás Magyarországon nem 6000Mw körül van?

Untermensch4 2014.12.14. 21:44:02

erőmű ügyben érzek némi zavart az erőben úgyhogy én is közkinccsé tenném nehezen összekapart tudásmorzsáimat:
1) atomerőmű kell magyarországnak, bármi amivel helyettesíthető lenne drágább és környezetszennyező
1b) az hogy gyorsan és titokban kötöttek szerződést az oroszokkal akkor lenne indokolt ha ez a pillanatnyi nagyon ügyes külpolitizálás miatt egy magyarországnak "pofátlanul megéri" ár lenne, gyanúm szerint nem ez a helyzet
2)a nap- és szélenergia jó dolog de itt nálunk a szabályozás nem segíti hanem visszafogja. ez rövid távon olcsóbb mint támogatott zöldenergiára költeni, hosszabb távon meg szerencsejáték, úgy tűnik mi arra tettünk mindent hogy közeleg a nagy technológiai áttörés
2b)a nap- és szélenergia tárolása még nem megoldott. szerencsés földrajzi adottságú országokban tudnak azzal játszani hogy víztározóba szivattyúzott vízzel gravitációsan tárolnak energiát, mi bős-nagymaros óta nem hiszünk a vízerőműben és a víztározókban, azokban sem amik nélkül szívunk az évi árvízzel...
3)a tóriumos erőmű egy fejlesztési irány. az hogy mennyire ígéretes egy dolog, az hogy india a fő tóriumlelőhely ezért nekik jó móka ezzel játszani egy másik. nekünk viszont ketyeg az óra, mire elkészül paks2 már kelleni fog a kapacitása
3b)tudtommal még nincs működő tóriumos erőmű = nincs aki ilyet épített volna...

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.14. 21:50:43

@dr doktorka: Hülye vagy de nagyon. Magyarországnak nincs ereje ahhoz, hogy visszaszerezze elrabolt területeit. Az oroszoknak van, és meg is teszik.

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 21:51:54

@Untermensch4: Teljesen egyetértek minden sorával. Az oroszoknál szerintem a kölcsön döntött és az, hogy az oroszok beszállítóként komolyan számítanak a magyar - orosz tulajdonú Ganzra is.

"Nincs megállás: itt az új magyar-orosz atomüzlet"

www.napi.hu/magyar_gazdasag/nincs_megallas_itt_az_uj_magyar-orosz_atomuzlet.589426.html

♔bаtyu♔ 2014.12.14. 21:52:27

persze ez fehérorosz piac, de nyilván jól jön Paks is.

Untermensch4 2014.12.14. 22:40:54

@dr doktorka: "Majd megszokják a ruszkik. Úgy mint Észtországot meg Lettországot. Ja, azokat nem kell megszállni meg gazdasági zsarolás alá helyezni????"
a balti államoknál is fokozódott a nemzetközi helyzet az ukrán válság kezdete óta. az észtek feszülnek is rendesen, a wales-i nato-csúcs gondolom neked kimaradt a hírfolyamból...
"Erdély, Felvidék, Bácska-Bánát stb? Tehát a te fantasztikus logikád alapján akkor Magyaro kezdheti küldeni a desszantosokat meg a gerilla harcokokat a ruszki mintára?????"
ha lenne kellő gazdasági erőnk a finanszírozáshoz akkor lehetne. csak a "fantasztikus logika" tartalmazza az erőviszonyokat is. ukr-orosz viszonylatban az oroszok minden műfajban erőfölényben vannak, mi senkivel semmiben.
egy totális eu-orosz embargós helyzetbe valóban beledöglene oroszország ahogy írtad. sajnos az eu-nak is nagyon fájna ugyanez a játék (bár messze nem végzetesen) ezért nem fokozzák a dolgot odáig. ha az oroszok előbb tudják megoldani az importhelyettesítést mondjuk kínán keresztül mintsem az eu teljesen függetleníteni tudná magát az orosz szénhidrogénektől... nos akkor előállhat az a helyzet hogy az eu-nak nagyon fájhat a nagy gázcsapelzárás de oroszország túlélheti és megkezdődhet egy új vasfüggönyös hidegháború. ez a fordulat, ha lesz, jövő télre kiderül. két év múlva már kb túl lesz az eu az energetikai zsarolhatóság állapotán, ha komoly a veszélyérzet, addigra megoldják a problémát. a mi bajunk az hogy hőszigetelés és saját energiaforrások terén is csehül állunk, ha szorul az energia-hurok mi fuldoklunk majd leghamarabb

dr doktorka 2014.12.15. 00:05:09

@Untermensch4:

Hogy ti mekkora állatok vagytok ti ruszki bérenc fideszesek!

Szóval Magyaro csak azért ne kezdjen katonai ámokfutásba a környező országokban, csak azért ne küldje meghalni a magyarokat külföldre (közte a gyerekeidet te nagyon de nagyon hülye Orbánbarma!!), csak azért ne irtsa ki a más nemzetiségbelieket, mert nincs hozzá kellő gazdasági ereje????????

Ti baszki valami iszonyatos KÖZVESZÉLYES BARMAI vagytok ennek az országnak! Hogy vittetek el volna titeket a Don-kanyarba, hogy az a lebutított fidióta agyatok felfogná, hogy miről is pofáztok itt.

vénkujon 2014.12.15. 00:18:06

batyu ugyanazt a szöveget tolja, amit anyám is kap a polgárikörös idiótáktól...továbbra is kapja a sok fasságot. nem szólt nekik, hogy már nem csipázza a fideszt.
ugyanaz a blabla..majdan, köcsög usa..stb

hosaka 2014.12.15. 01:42:42

@♔bаtyu♔: "Szerintem alapvetően nagyon helyes az, hogy a választó kizárólag saját érdekeit nézi. Egy kormány pedig ezt kénytelen kiszolgálni ha hatalmon akar maradni. (Azaz pld. saját klientúráját etetni, stb)."

A rendelkezésre álló erőforrások számításba vételével és nem kizárólag, hanem normák keretei közé szorítva (különben szokás szerint megjelennek a parasztok fáklyával-vasvillával vagy a parasztnál az adóbehajtó cég felszólító levele). Ez utóbbi (mármint a normák elfogadása) váltja ki a vitát és meditációt, ki meddig mehet el és aki elmehet, vajon bölcs dolog is lenne-e az részéről.

A helybenjáráshoz és visszafejlődéshez ennyi biztosan elegendő. De itt még több vita támad, pl. válságos időkben egy jó kis helybenjárás vagy a szomszédénál kisebb leépülés is tényszerű siker, máskor meg szívás.

hosaka 2014.12.15. 02:17:06

@no_successful2: "A nap erőmű, és a szél erőmű is egy f.szság legalábbis Magyarországon. 2014-ben pl. mennyit sütött a nap ? Meg mennyit fújt a szél ? Atomenergia ! Ha rajtam múlna, még meg is dupláznám a kapacitást."

Előtte nyisd újra a mecseki uránbányát és kapcsold be az urándúsító üzemet is, nehogy meglepetés érjen. A használt fűtőanyagot majd olcsóért elviszem helyetted és elsuvasztom valahova, felcsúttól jó messze, azzal ne legyen gondod.

Ugye, Hollandiában egy darab napelemtáblát sem látsz a szomszéd nyeregtetőjén? Évi napsütéses órák száma saccperkábé zérus. De, látsz.

Kell az energia, kell a hasadásos erőmű, ha nincs jobb. Csak kell egy calculator.exe is. Szájjal én is tudok generátort hajtani, csak hülyén néz ki.

Untermensch4 2014.12.15. 07:18:05

@dr doktorka: a katonai ámokfutás lehetőségét részünkről te vetetted fel témaként. azt mondtam el milyen feltételekkel lenne kivitelezhető és hogy a példa miért nem analóg az ukr-orosz helyzettel. de ha már szóba hoztad a don-kanyart, ha nem racionális érdek-politizálást végeznek ov-ék (a jelek szerint az úgyse megy nekik) akkor megpróbálhattak volna olyan etikai-morális húzást az ukránok megsegítésével mint amilyet a 2.vh alatt horthyék a lengyelekkel. egyébként ennek a segítségnek az emlékéve van idén a lengyeleknél.
@hosaka: sztem atomerőmű-ügyben részben nagyobb kapacitásra építés jó ötlet lenne ha nem lenne borítékolható hogy nagyberuházás=nagylopás. a közúti folyami hidaknál is csinálnak olyat hogy a pilléreket 4-6 sávos felépítményhez alapozzák de csak kétsávnyi hidat építenek mert most nincs pénz. atomerőmű-viszonylatban ez azt jelentené hogy nyugis állandó tempóban betonozgathatnák apránként a 3x-os paks-2-nyi alapot aztán ha úgy alakul a nagyobbik felére rá lehet majd tenni egy tóriumos erőművet. vagy kiderül hogy egy geoermikusat merthogy pl a nap- és szélenergia ingadozása pont lényegtelen ha a termálvíz-visszapumpálást látja el energiával

apro_marosan_petergabor 2014.12.15. 08:06:46

Szokásos butácska, liberó, álhozzáértő topik.
Bizony, lassan (nagyon lassan) rájött már az EU-is, hogy hagyta magát átbaltázni (ebben is) az USA által. Mert a gázforrást (oroszokat) nem olyan könnyű megszorongatni, s mivel ellehetetlenítették a betartással a Déli-Áaramlatot, az Oroszok azt mondták, ha Ti nem, akkor majd Törökország! Kellet ez nekünk (s Nekünk...)? Az USA hátradől és vigyorog egyet, az EU-t megint sikerült kutyába levinni. Sokadszor. Páran látták, ez nem lesz így jó, Merkel letojta, hiszen nekik van Északi Áramlat...
Paks másról(gyan erről) szól...
Hitelből felépítik az új blokkokat - milyen jól fog az jönni az elektromos autók korában..., ha márnem lesz atömerőműve Németországnak. Ez az az erőmű típus, amelyhez a "szenespince" méretű tárolóban évekre tárolható üzemanyag. Nincs Co kibocsátás... Barmok, ezekkel nem vagytok tisztában? Ezek az erőművek jól jönnek majd az EU-nak, Merkelnek is, támogatja is... ezerrel. Szerencsétlenek, mit gondoltok a Finneknek miért épít a ROSZATOM blokkokat?
Igen, nekük nagyon komoly energia függetlenséget biztosít. Fűtőelemet sokan gyárthatnak (franciák, USA, stb.), erőművet hitelért kevesen szállítanak. Jelen körülmények között csak a Roszatom.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.15. 08:58:26

@dr doktorka: Nemrég volt a német Cicero hetilapban egy Soros György interjú, ahol elmondja, hogy az egész konfliktust az Eu nyakába varrnák. Érdemes elolvasni: www.cicero.de/presse/george-soros-fordert-20-milliarden-fuer-die-ukraine.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.15. 09:03:09

@zobod: Egy kirobbanó konfliktusban szerintem nincs olyan, hogy nem mi szopunk, akármelyik oldalra is álljunk. Ebben a konfliktusban nincs jó oldal, csak kőkemény gazdasági és geopolitikai érdekek. Ezt páran nem értik, helyette megy a heves orbánozás, putyinozás, usázás.

gmihaly 2014.12.15. 09:05:19

@♔bаtyu♔: És az elsumákolt balkáni partraszállás, amelyre Kállay a "hintapolitikáját építette? És a Sztélinnak martalékul vetett térségünk? És hiába szabadították fel Csehszlovákia egy részét is az amcsik, az szovjet érdekszféra volt, el kellett onnan húzniuk. És az agyonfényezett szlovák kamupartizánok, és a biztos pusztulásba vezényelt magyar ejtőernyős partizánok? Hiába maradt életben Uszta Gyula et., nem tartott ki mostanáig, hogy elmondjon róla egyet 's mást. És az "utolsó csatlós" narratívája? Érdekes, a tót partizánok is 1944. március 19-ike után merészeltek csak nemzeti felkelni, de a németek leverték azt, és őket is megszállták. A románok is augusztusban mertek csak "átállni". Titoék partizánkodása is eléggé obskurus ügy volt, túlfényezve, ráadásul qrva sokba került a "szponzoroknak", akik a Szovjetunió szétesése körüli hacacáré idején beszüntették az ő támogatásukat, de az általános ideológiai diverzió szétbomlasztotta Jugoszláviát és jöttek a délszláv háborúk. Ukrajnát kb. ugyanúgy becsapták az amik és az EU, mint szémtalanszor minket, még az atomarzenált is elvették tőlük, hogy nagyobb függésbe taszjtsák őket. A Putyin-Janukovics-tengely az 1930-as évek nagy éhínsége miatti oroszfóbiát enyhíthette volna, ha kellőképpen sulykolták volna, hogy Sztálin grúz volt, nem orosz. Summa summaum: A történelemnek nincsen vége, beható tanulmányozása - a sok tapasztalat okán - nem lenne haszontalan, az "ellenérdekelt" politikusoknak és firkászoknak pedig elefes.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.15. 09:14:27

@gmihaly: Nézd meg Ukrajna kormányát amerikai, litván és grúz állampolgárságú miniszterekkel. Legalább a látszatra adnának.

high up! 2014.12.15. 09:44:07

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote:

Nézd meg az Orbaneszku kormányait meg tanácsadóit, a több mint 50%-os arányban egykori Szovjetuniót éltető MSZMP komcsival. Meg a hatalmukat megalapozó Orbaneszku által védett 3/3-as sereggel.

Még a látszatra se ad ez a banda.

És most újra a Szovekjetunió csatlósává akarja tenni Orbaneszku az országot. Rajta van a felcsúti MSZMP párttitkár kölyke Putin fizetési listáján, akárcsak a Fosabbik vezérkara. Lebuktak a "nemzeti" meg "jobboldal" jelszó alatt megbúvó neokomcsik. A betonba lesznek ezek taposva, úgy ahogy Orbaneszku saját maga követelte anno a komcsikra.

FOLYTASSUK!

2014.12.15. 10:29:55

@apro_marosan_petergabor: Majdnem igaz, amit írsz. Egy gond van csak: nem tudjuk, mennyi lesz az áram ára, mire felépül. Ja, van mégegy. Kevés lesz. De kurvára. Hogyan adnál el áramot a németnek, ha a magyar igények kielégítésére sem elég????

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.15. 10:32:06

@high up!: Mindig megerősítesz abban a gondolatomban, hogy te valami robot vagy. Témától függetlenül beírod ugyanazokat a kulcsszavakat.

(Volt egy jobbikos javaslat, hogy legyen nyilvános, hogy milyen állampolgárok a t. képviselők, lett is nagy antiszemitázás.)

2014.12.15. 10:35:38

@no_successful2: A napelem nem napsütéssel működik. Nem kell hozzá közvetlen fény. Elég a sugárzás.

2014.12.15. 10:39:00

@♔bаtyu♔: Oroszországnak kurvára nem érdeke, hogy ne adjon el gázt . Tehát nem érdeke elzárni a gázcsapokat. Hallottál arról, hogy elzárta volna az Északi Áramlatot Németország felé?

Miért nem tette meg? Miért nem büntette a lengyelt meg a szlovákot, mikor szállított továbbra is Ukrajnának????
A Déli Áramlatot meg miért nem építi meg a magyar, orosz hitelből? Ha olyan kurva nagy barátságban vagyunk, miért nem itt tárol be az orosz a földalatti mezőinkbe, miért Ausztria volt a szerződött fél, és most miért Törökország????

Putyin leszar téged. Pont, amikor a seggét nyalod.

2014.12.15. 10:42:05

@♔bаtyu♔: Batyu! Te teher az emberiség hátán! Mennyi lesz az urán ára húsz év múlva? Ki fogja elszállítani a használt fűtőanyagot, és mennyiért????

2014.12.15. 10:44:34

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote:
Mondjuk ahhoz képest, hogy sed is bad feliratú sapkát promotálsz, hogy a lengyel oldalakon jelensz meg, érdekes, hogy itt meg az oroszok mellett érvelsz.... Lengyel barátaim nem nagyon szeretik az oroszt.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.15. 10:53:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hol érveltem az oroszok mellett? Rühellem, ki nem állhatom őket.
Kaptunk (Lengyelország is, Magyarország is) már több éves megszállást pusztán jószándékból, meg szövetségesi segítségnyújtásból. Ezért némi kritikával szemlélem az olyan folyamatokat, amik hasonlóak. Függetlenül, a saját utunkat járva képzelem el mindkét ország jövőjét.
Ha ez nálad azt jelenti, hogy az oroszok mellett érvelek, sajnállak.

gmihaly 2014.12.16. 10:45:16

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Az ukrán (kisorosz) és fehérorosz (belarusz) nemzet kialakulása kb. 1453, Konstantinápoly eleste után kezdődhetett, amikor az oroszok az Arany Horda utódkánságait sorra legyőzve fokozatosan tagolták be a térséget az orosz birodalomba, és közben a valahai nyugati térségeik (?) lengyel befolyás alá kerültek. De 1686-ban, amikor pl. a német-római egyesült birodalmi hadak felszabadították Budát a török uralom alól, Ukrajna és Oroszország is "újraegyesült". Viszont Ukrajna nyugati része ekkor sem került teljesen vissza az oroszokhoz, mert Lengyelország felosztásakor Galícia (a középkori Gácsország, ami nem úgy volt mértékben orosz fejedelemség, minta a kievi Rusz) a Habsburg Birodalom, a későbbi Oszták-Magyar Monarchia tartománya lett. Az ukránok jelentős része nem bocsátja meg az 1930-as évek nagy éhínségét, hiába volt grúz és nem orosz Sztálin, aki "elrendelte" azt. Nem ismerem az ukrán állampolgársági törvényt, hogy mikor kell azt kérelmezni, és mikor jár hivatalból, hogy a kettős állampolgársággal mi a helyzet, de úgy vélem, hogy a nemzetiségi hovatartozás nem igazán releváns. Ha pl. a grúz, vagy a litván nemzetiségű miniszter jól beszéli az ukránt, már más a leányzó fekvése. Vagy lehet, hogy egymás között inkább oroszul povedálnak?
süti beállítások módosítása