Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.07.19.

Vitézy Dávid napjai meg vannak számlálva

Mentális kollektíva

Kábé két hete van még Vitézy Dávidnak, hogy letegye az asztalra a saját maga által készített koncepciót a közösségi közlekedés átalakításáról. Elvileg július 31-ig tart a féléves miniszteri biztosi megbízatása, így bizonyára gőzerővel dolgozik az anyagon, úgy, mint kevésbé jó helyre született kortársai a diplomamunkájukon.

A magát a Facebookon immár közszereplőként, azon belül „közlekedési szakember”-ként is népszerűsítő budai úrigyerek ezúttal azt fogja megmondani, hogyan utazik majd Bözsi néni a Bivalybasznádról Mucsaröcsögére.
Ha azt nézzük, hogy Dávidunk mit tett Budapesten, nagyjából lehet sejteni, hogy mi vár a vidéki Magyarországra. Nyilván létre akar hozni egy Nemzeti Közlekedési Központot (NKK), amit ki más vezethetne jobban, mint ő maga és baráti köre. Ez a módszer a BKK-nál is bevált. Aztán szépen maga alá akarja, illetve fogja döngölni a MÁV-ot, a Volánokat, de talán még a vidéki nagyvárosok helyi közlekedési cégeit is, ahogy ezt a BKV-val is megtette. Ezáltal évi 400 milliárd forint felett diszponálhat, ami sokszorosa a BKK forgalmának, és még ehhez jönnek a fejlesztési pénzek, ami közel ugyanennyi. Nyilván ott fog minden cégvezető és építőipari vállalkozó csúszni-mászni az előszobájában, ő pedig az ész mellett oszt nekik némi zsugát is. Nyilván indít egy rakás építkezést, hogy minden f-közeli cégnek jusson vaskos falat. Később bekebelezi a Közlekedési Hatóságot is, és az ő aláírása fog díszelegni még az úrvezetői jogosítványokon is.

De persze az is lehet, hogy valóban úgy viselkedik majd, mint egy igazi szakember, aki meg meri törni a jeget: a szürke és lerohadt tömegközlekedési rendszerünket szivárványszínűre változtatja, valahogy úgy, ahogy Budapesten is tette.

Na de vajon mer-e majd tabukat döntögetni?

Le meri-e írni, hogy a vasúthálózatunk fele életképtelen és azonnal be kellene zárni?
Le meri-e írni, hogy a nyuggerek és vasutas rokonságok ingyenes utazását azonnal meg kell szüntetni?
Le meri-e írni, hogy az életképes személyszállítási tevékenységeket liberalizálni kell?
Le meri-e írni, hogy a menetrendekről helyi szinten kell dönteni, és nem a fővárosban?

Ezek a dolgok egy normális országban nyilvánvalóak, de nálunk, a szerzett jogok diktatúrájában még beszélni is csak a kiváltságosoknak lehet erről.

Na és épp ez az, hogy ha valaki ebben a kurva országban kiváltságos, akkor Vitézy az. Miközben mindenhol a közszféra leépítése a cél, ő felpuffasztott egy kétezer fős szervezetet maga alá, nem csoda, hogy a kormánynak megint alá kellett nyúlnia a budapesti tömegközlekedésnek. Miközben az állam mindenhol visszavásárolja, vagy épp einstandolja a közműszolgáltatókat, ő BKK vezérként a budapesti buszüzemeltetést épp ellenkezőleg, kiszervezte. Szélesnek és más haveroknak, ráadásul horribilisen drága módon.

Emberünk tehát szeret és tud is az árral szemben úszni. Még van pár nap, hogy megtudjuk: tényleg közlekedési szakember-e vagy ócska fideszes mutyis karrierpolitikus.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

106 komment

Címkék: BKV Vitézy Dávid

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr607638212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cardiobascuralis 2015.07.19. 13:23:11

@Veridicus76:
Mivel is lett jobb?
Annyival, hogy szarabb lett?

Jegkoko 2015.07.19. 13:28:32

@Veridicus76: Átszámozni a járatokat, buzi kékre festetni a haver alvállalkozó buszait, bevezetni a csodálatos kiherélt futárt ami kb semmit se ér.Vagy éppen a csodálatos bubit amit kb senki se használ, illetve a dunai hajó járatot,aminél még gyalog is gyorsabban megteszi az ember az adott távot.

_Neville 2015.07.19. 13:41:35

A vasutat kurvára nem bezárni kell, hanem fejleszteni. Kóka Jani, te vagy az?

2015.07.19. 13:47:17

Nekem is az a véleményem hogy független attól hogy meleg és fideszes , vagy gazdag úri gyerek, a Vitézi Dávid valóban egy hozzáértő személy ami a közösségi közlekedést illeti . Mellesleg kimagasló intelligenciával is bír . És évtizedekig döglődött a BKV mielőtt ő odakerült. Valóban az ő ideje alatt lett látványos fejlődés . Na meg attól hogy valaki gazdag nem feltétlen bunkó is, és ő a véleményem szerint nem az . Okos, értelmes, hozzáértő fiatalember aki ráadásul szereti is az egész közelekdés témát .

2015.07.19. 13:49:39

Egy dolog lett elcseszve mindössze az uralma alatt, az pedig az, hogy az új buszmegállók tetejét, üvegből engedte megcsináltatni az üvegmániás haverjának . A tervezőt most legszívesebben odakötözném egy ilyenbe úgy egy órára . :)

M_R 2015.07.19. 13:50:21

@Veridicus76:

Mennyivel lett jobb? Mert az egyetlen különbség a 10 évvel ezelőtti állapothoz hogy drágább a jegy..

Dávidka csak a popsijával jutott pozícióba.. Anno VEKE-s korában azért volt annyira "okos" mert az egyik akkori BKV-vezér kúrogatta Dávidkát...

Rodolfo63 2015.07.19. 13:57:13

szerintem az elmúlt néhány évben sokat javult a budapesti tömegközlekedés

az üvegtetős megállóért amúgy tényleg jár a faszkorbács, de egyébként okés a dolog

a bkv önmagában egy tohonya korrupt góc volt, azzal, hogy fölé raktak egy megrendelőt, aki felé szolgáltatni kell, sokat javított a dolgokon

Pierr Kardán 2015.07.19. 14:03:07

Elolvastam a cikket, elolvastam a kommenteket. Úgy látom, hogy kurvára nem érdemes itt vitatkozni, mert mindenki tudja a frankót, Vitézy egy köcsög, semmi más.

Azért egy apróságot a figyelmetekbe ajánlanék. Minden, amit itt kritizáltok, az 2010-2014 között történt.

Próbáljatok már felsorolni valamit (bármit), ami 2015-ben történt a BKK körül. Akár dicsérjétek, akár kritizáljátok, de mondjatok már bármit.

Elmondom, hogy nem fog sikerülni.

Amióta Vitézyt kitették a BKK-tól, azóta nem történik arrafelé semmi! Mondom SEMMI!

Nálatok kicsit több humorérzékkel megáldott emberek csináltak erről egy jó videót:

www.youtube.com/watch?v=OWqxZ_zrgA4

_Neville 2015.07.19. 14:03:44

@Rodolfo63: Az alapkoncepció szerintem is lényeges előrelépés. Korábban a minőséget ellenőrző megrendelő és a szolgáltató ugyanaz volt. Kéz kezet mos, szarunk bele. Egyértelmű, hogy a külső kontroll jobb teljesítményre ösztönöz.

altimus 2015.07.19. 14:05:05

@_Neville: a vasuthalozat 70%-at azonnal be kell zarni, a maradek 30% fejlesztesen pedig el lehet gondolkodni.

illuzio a sokezer km-es halozat fenntarthatosaga. kell jo gyorsvonati kozlekedes a nagyvarosok es bp kozott (a bp kozpontu halozatot nem lehet felulirni), kell egy szupergyors nemzetkozi osszekotes (becsen keresztul).

a teherszallitas mas ugy, ott talan ket uj vonal is jo lenne kelet-nyugati, illetve del-nyugati iranyba. erre talan eu forras is lenne.

_Neville 2015.07.19. 14:06:14

Amúgy szerintem a FUTÁR a legnagyobb pozitívum. Elképesztő könnyebbség, hogy már átszállás előtt az adott buszon/villamoson ülve csak egy pillantás a telefonomra, hogy érdemes-e a leszállásnál rohanni, vagy már úgyse érem el. Meg a megállóban, hogy van-e még idő egy cigire... ;)

V.A. 2015.07.19. 14:08:58

Gyorsabb lett? Talán, legalábbis pontosabb.
Tisztább lett? Igen.
Biztonságosabb lett? Igen.
A Futár talán a leghasznosabb újítás, amivel közelebb kerültünk a nyugati tömegközlekedés színvonalához. A Bubit pedig nagyon sokan használják, túlszárnyalva az előzetes várakozásokat.
Vitézy ért hozzá? Igen.

_Neville 2015.07.19. 14:09:48

@altimus: A vasutat versenyképessé kéne tenni személyszállításban, de buszokra ültetni az embereket, hogy szenvedjenek együtt a dugóban az autósokkal. Amúgy mély hozzáértést sugall, hogy pont a MÁV legkihasználtabb ágazatát, az elővárosi vasutakat hagyod ki a sorból. :)
Továbbá a nagy EU-mániában csak szólok, ott is éppen azon dolgoznak, hogy csinálják vissza a 70-es évek vasútellenes őrültségeit. Tömeges vasútbezárás minden, csak nem XXI. századi gondolat.

altimus 2015.07.19. 14:09:49

@_Neville: Meg a megállóban, hogy van-e még idő egy cigire... ;)

igen, ez az amit sulyosan buntetnek. amugy szabad egyatalan cigarettazni a megallokban? szerintem nem. suttyo dolog a megalloban, nem dohanyzo emberek mellett, cigarettazni.

Gáborom 2015.07.19. 14:10:24

Már megint egy lángelme posztoló, aki pont azokra az emberi gyengeségekre játszik rá, mint a fidesz.
Azért, mert valaki úgynevezett jó családba születik, még nem kell fikázni, a kapitalizmusban vannak gazdagok és szegények, az egyenlősdi máskor volt.
Mellesleg liberáliséknál is így megy ez, aki jó helyre születik az ő köreikben, többre viszi.Ugyanolyan szemét kis belterjes társaság az is mint ezek.
Magyarok - a szó rossz értelmében....
Én is azt mondom, hogy Vitézi alatt lett valóban jobb a BKV, a buszok színével semmi baj, olyanok szokták buzikéknek nevezni, akik egyébként a zokni-szandál problémán is órákat tudnak keseregni.
Emlékszem, azok akik ma fikázzák ezt a színt, azok korábban a diktatúra jelképének nevezték a sötétkék,komor és fegyelmet árasztó színezést.

A fideszt és jó nagy holdudvarát nem komálom, de Vitézi tett eddig a legtöbbet azért, hogy kimozduljon a lábszagból a BKV. Egy halom új vagy újszerű használt busz, nekem speciel tetszik ez a kék - remélem liberális posztolónk elfogadja ezt a "másságomat" bár gondolom hallott már a pluralizmusról is. Felújított 1-es és 3-as, épülő fonódó Budán, a Futárt még sosem hallottam szakmai alapon szidni, mindig csak az "ez egy fos" színvonalú, maszturbálós kisfiú szinten láttam eddig kritikát.

A nyuggerezés a posztolót minősíti,ráadásul pont szembe megy azzal a mondataival, ahol azt kéri számon, hogy majd Budáról mondják meg,hogy járjon a vidéki busz.
A vasutasok kedvezményét még soha egyetlen posztoló sem tudta pontosan értelmezni, mert ha tudná akkor rájönne, hogy nem tétel.

Összefoglalva: a posztoló egyike azon blogereknek, akiknek nincs mély ,alapos tudásuk arról amit írnak - ilyen a bloggerek többsége, tisztelet a nagyon kevés kivételnek.
A gyűlölet , az indulat beszél belőle a szakmaiság helyett, egyetlen komoly érv vagy ellenérv nincs, egyszóval: ez egy fos.
Ugye jól esik?

altimus 2015.07.19. 14:11:16

@_Neville: az elovarosi kozlekedes fejlesztese magatol ertetodo prioritas. de a mav eves tobbtizmilliardos veszteseget nem birja el a koltsegvetes. ez teny, amivel mar hosszu evekkel ezelott szembesulni kellett volna.

_Neville 2015.07.19. 14:11:53

@V.A.: Amúgy a MÁV-nak már évek óta van saját "futárja", a Vonatinfó. Érdemes lenne összehangolni a kettőt, mert egyre többen használják városon belüli közlekedésre is az elővárosi vasutat.

altimus 2015.07.19. 14:13:07

@_Neville: nem vasutbezarasrol irtam, hanem epp az ellenkezojerol vasut fejlesztesrol. aminek az eredmenye egy 70%-al rovidebb, 21. szazadi halozat lehetne. semmi ertelme a bivalybasznadi szarnyvonalnak, amit naponta 10 ember hasznal. olcsobb lenne azokat taxival szallitani, allami koltsegen.

_Neville 2015.07.19. 14:14:42

@altimus: Igen, nagyon nagy suttyósság fogni a két szép lábad, és kicsit arrébb rágyújtani (nem a megállóban). Biztos előbb kap tüdőrákot a 10 méterre égő cigitől, mert a mellette pöfögő több száz autótól... :)

_Neville 2015.07.19. 14:16:38

@altimus: Jó, de hol látod azt a 70%-nyi felesleges szárnyvonalat? A 10km/h-val a pusztában döcögő vonalakat többnyire 2007-9 között bezárták, ami mára maradt, nagyrészt létjogosultsággal rendelkezik.

különvélemény2 2015.07.19. 14:18:36

@M_R: "Mennyivel lett jobb? Mert az egyetlen különbség a 10 évvel ezelőtti állapothoz hogy drágább a jegy.."

Ja, a maszop haverjaid 106-ról 320-ra emelték 8 év alatt, ami 200%-os emelés, közben tovább rohadt a bkv.
VD 320-ról 350-re, ami nincs 10% sem 5 év alatt, a bérlet ára ráadásul csökkent is, mégis nőttek a jegybevételek.

altimus 2015.07.19. 14:21:50

@_Neville: en csak azt latom, hogy a mav soktizmilliardos befoltozni valo evrol-evre a koltsegvetesben. ehhez tartozik egy irtozatosan hosszu, bp kozpontu halozat, alacsony kihasznaltsaggal. sajnos mo nem svajc, nem fognak az emberek eves 3000 frankos (majd egymillio forint) abo-t (berletet) venni a vasutra.

jo lenne ha becsbe el lehetne jutni egy ora alatt bp-rol, es ha 150-200km/h osszekottetes lenne a nagyvarosok es bp kozott. az elovarosi kozlekedes fejlesztese is ok. a szarnyvonalak helyet meg vegye at a profit alapu buszkozlekedes.

szerintem ez a realitas, nem a sokezer km lerohadt vasutvonal toldozasa-foltozasa.

(amugy a fidesz kinyitotta a 2010 elott bezart vonalakat, erre igen buszkek voltak)

altimus 2015.07.19. 14:24:51

@különvélemény2: a bkv nem a jegy araba kerul! szamitsuk hozza meg az allami tamogatast is. kerdes az persze hogy hol vannak az aranyok. bp termeli meg az ossz gdp 40%-at, visszakap belole 5%-ot. talan ez nem jo igy. ha a fovarosnak tobb penze lenne tudna normalis bkv-t csinalni. (ami nem jelent jegyaremelest)

az olyan dolgok meg mint a futar pl. szamomra magatol ertetodoek. ugyanis technikailag minden megvan hozza, sot mi tobb filleres tetel mind. azt 2015-ben tudni meter pontosan, hogy hol van egy busz egy parezer forintos kutyuvel meg lehet oldani.

_Neville 2015.07.19. 14:26:29

@altimus: Nézd, a MÁV-Start nem profitorientált vállalkozás, hanem közszolgáltató. Valószínűleg vannak nyereséges viszonylatai (pl. Bp-előváros, egyes IC-járatok), de a létének értelme pont az, hogy ne csak ezeket legyen normális közösségi közlekedés, hanem ott is, ahol nincs belőle közvetlen profit, mert nemzetgazdaságilag (és társadalmilag) nagyobb bukó lenne a mobilitás felszámolása. Ezért lesz necces a vasúti liberalizáció, mert tőkeerős cégek majd lenyúlják a profitot hozó viszonylatokat, az állam meg oldja meg a reszlit. Nem tudok túl jó biznisznek.

Köldök_szösz 2015.07.19. 14:31:58

semmi nem változott csak éppen hogy összepofozták hogy ne rohadjon le minden egyes nap az egész.

KissGecihuszár 2015.07.19. 14:46:36

@Diorella Queen: Akkor ismét vitába szállnék veled, csak mint olyan, aki immár több, mint 20 éve permanensen "savazza" a BKV-t, illetve már a BKK-t. Tehát azt jobb, ha szem előtt tartjátok, hogy a többség '90-től 20 éven át (szerencsére én SOHA nem szavaztam arra hulladék demszky-patkányra, aki attól hülyült meg ennyire, hogy a '80-as évek elején párszor a hányadék fejére is ütöttek a zsaruk) a faszkalap szdsz-re és a még idiótább demszkyre szavazott, aki a nagy "1000 színű, vubráló metropolis" építése közben '91-óta még nominális értékben sem növelte a per mellesleg a Főv. Önk. 100%-os tulajdonában álló BKV támogatását, csak a mindenkori kormányoknál verte a nyálát, illetve közgyűlésileg engedélyt adott a krónikusan alulfinanszírozott BKV-nak a totális eladósodásra, mely pénzeket nem fejlesztésre, hanem a mindennapi működési költségek fedezésére költötték! Teljesen nyilvánvaló volt, hogy ez a csíra-geci egy "liberális" várost akar, ahol a nagy magyarosch liberalizmus jegyében akinek már szőr volt a farka/sunája körül és már nem volt szűz, nos az mind kocsival járt még a WC-re is, a BKV-zás pedig maradt a "looserek", gyerekek, csóró (mert amelyik kiemelt nyugdíjas volt ,annak volt kocsija)nyuggerek keserű kenyere. Emlékezzünk csak; a BKV új buszokat először '94-'95-ben (IK 415,435), majd 2000-ben (IK 412-es "kigyulladós"), utána csak 2004-2005-ben (7700-as Volvo FJX,FLR,FKU frsz) vásárolt és pasz! Az összes többi ( pl.Vanhool,MVK-s levetett 280-as IK, AKD-s frsz) mind használt volt. Ami a többi (troli, villamos, HÉV, metro) állományt illeti; azokról jobb nem is beszélni, tán a Hannoveri villamosok voltak említésre méltóak. Erre az őskáoszra jött Tarlós Pista, illetve az akkor már eldöntött tény, azaz a BKK, mint megrendelő, s az is eldöntött volt, hogy a gyerekkorában a "49-es nagy kékséggel(hisz hol is lakhatna máshol, mint a Rózsadombon)", illetve sárgasággal, pirossággal a várost keresztbe-kasul beutazni imádó buzsidó v. dávidka, mint viktátorunk unokaöccse (vagy milye?!) lesz a "bigboss", független attól, hogy egyáltalán ért-e bármit is a budapesti (tehát nem egy megyeszékhely,hanem egy 1.7 milliós főváros!) közösségi közlekedéshez, mint rendszerhez, vagy sem. Vitathatatlanul vannak, voltak eredményei a vitézy vezette BKK-nak, mint pl a buszos üzem kb 50%-nak (momentán ennyi) kiszervezése, azaz gebinbe adása, ugyanis a BKV az akkori tragikus pénzügyi helyzetében képtelen lett volna akárcsak 50 új, egyenként min 60 millába fájó csuklós buszt vásárolni, de még a Volvok esetében 2004-2005-ben alkalmazott leasing sem jöhetett volna szóba, gondolom, sejtitek, miért?! S mert a 2010-ben immár kb 12 éve a genbines létben jól megerősödött VT-Transman adta a legjobb ajánlatot, ezért egyértelmű volt, hogy ő fog szolgáltatni az MHU-s, NCA-s, NAY-os frsz Mercikkel, MAN-okkal, illetve az újhús KFT a MYK frsz, a veke által csak "urizálás non plus ultrájaként" aposztrofált Hybrid Volvokkal. Ami pedig megmaradt a diesel, illetve trolibuszos üzletágból, ott a BKV "domborít" "öregecske" kohószökevény "kocka", valamint 400-as Ikarusaival, lassan totális generálra érett FJX,FLR,FKU frsz. , valamint a Svejci relációból pár éve -amúgy jó döntés volt, bárki bármit is böfög arra a bizniszre!- vásárolt MHK-s Volvo 7700, illetve a Franfurti LYH frsz-ü Mercijeivel, valamint a kb. 2001-ben, illetve tavaly beszerzett Vanhool kocsijaival. A troli üzletág pedig lassan teljesen megújul a Skoda-Solaris, MAN, trolivá "átvedlett" IK412 kocsikkal, épp ezért elmondható, hogy az év végére már vállalhatóvá válik a gumikerekes flotta és talán 2 év múlva a teljes villamos flotta is zsírúj szerelvényekből fog állni. Viszont ami az ú.n "körítést", azaz -többek közt- a FUTÁR-t illeti; nos, ott bőven van probléma, mert nagyon nem megbízható, számos megállói kijelző totál fals infókat jelenít meg, pl, olyan viszonylatot ír ki érkezőnek, amelyik sehol nincs még, majd 1-2 perc múltán már talán kiírja, hogy hány perc múltán érkezik de facto,vagy sokszor előfordul, hogy az adott megállóból már rég elment viszonylat még mindig villog, mintha épp most érkezne. Ugyanígy a net-es alkalmazásban is sok esetben előfordul, hogy a checkolt viszonylaton közlekedő adott frsz-ü kocsi "láthatatlan", vagy nincs hozzárendelve a konkrét végállomás, s ha rákattintasz, akkor bal oldalt nem jelenik meg a valós idejű helyzete sem,azaz hogy épp melyik megállónál jár. Szóval, van még min javítani, kérdés, hogy "van-e szándék??"

KissGecihuszár 2015.07.19. 14:49:55

@KissGecihuszár: Bocsi, nem milye, hanem mije...
kánikula van...

különvélemény2 2015.07.19. 14:50:47

@altimus:
A Futár nem csak annyi, hogy tudod hol a busz. Abból még nem lesz forgalomirányítás, kijelzés, érkezési idő számítás, mobilapp, utazástervező, stb.

Nyilván a GPS a legegyszerűbb eleme a rendszernek, de az csak egy nagyon apró része.

ügyfélszolgálatos 2015.07.19. 15:01:39

Ja tényleg fejlődött a BKV. Az M3 például többször gyullad ki, mint a kommereknél. Ez ám a haladás!

Bonaparte 2015.07.19. 15:03:15

Kedves Posztoló!

Csak néhány halk megjegyzés az írásodhoz:

Már működnek azok a regionális közlekedési központok, amelyekről jövőbeli lehetőségként írsz.
A vasúti közlekedést az EU csatlakozással együtt liberalizálni kellett. Ma tizenvalahány vasúttársaság működik az országban. A MÁV és a GYSEV kivételével a többi csak a teherszállításban vesz részt, mert a személyszállítás veszteséges. Nem csak Magyarországon, gyakorlatilag egész Európában.
Van arra ötleted, hogy ha a menetrend szűkebb régiónként készül, hogyan lesz abból jó csatlakozás Mucsajröcsögéről Pestre, vagy éppen Münchenbe? Azon kívül a vasúton nem csak személyszállító vonatok szaladgálnak. A menetrendbe azokat is be kell dolgozni, különben káosz lesz. Hallottál már a VPE-ről?.

Leülhetsz, egyes.

István Tamasi 2015.07.19. 15:20:07

@Diorella Queen:
Na persze! A kis fikabányász bevezette a buszsávot a Budaőrsi úton amitől konstans dugó alakult ki /kivéve éjszaka 3-4 órát/. Ennyit a hozzáértéséről.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.07.19. 15:22:26

@Bonaparte: Kedves Napoleon,
A poszt nem a teher-, hanem a személyszállításról szól. Az pedig NINCS liberalizálva nálunk, holott a szlovákok, csehek, osztrákok már elkezdték. A regionálisan összevont Volánok nem az, amiről a poszt szól.
Az országos közlekedést nyilván egy központból kell szervezni, a regionálist pedig helyben kell hozzáigazítani.
Kérdés?

István Tamasi 2015.07.19. 15:25:37

2010 óta a klasszikus három borítékos módszert alkalmazzák a bp-i közlekedésben:
1. Fogj mindent az elődödre /Demszkyre/.
2. Csinálj átszervezést /BKK, járatok átszámozása/.
3. Készts 3 borítékot /a kis fikabányász leváltva/.

István Tamasi 2015.07.19. 15:27:48

A nemzetmeg/félre/vezető a BKV támogatás folyamatos csökkentésével bünteti Budapestet illetve a panelprolikat/copy köteleslackótól/.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.07.19. 15:27:56

@V.A.: Hogy gyorsabb, meg tisztább lett-e a BKV, azt nehéz megítélni, de sűrűbb biztos.
A FUTÁR és a BUBI projekt viszont még akkor indult el, amikor Vitézy még iskolapadban ült.
Ugyanakkor, több olyan villamos-beruházást meg ő indított el, amit most 1-2 éven belül adnak majd át az utódai.
Ilyen a popszakma.

Bonaparte 2015.07.19. 15:47:46

@Hakapeszi Miki:
A személyszállítás jogszabályi szinten ugyanúgy liberalizálva van, mint a teherszállítás (az erre vonatkozó törvény nem tesz különbséget a kettő között), csak gazdaságossági okból nem olyan sok a vállalkozó. De elég kimenned a Keletibe, hogy lásd: az ÖBB és a CFR is közlekedtet személyszállító vonatokat, sőt a GYSEV is, MÁV területen. Magán-társaságoknak a személyszállítás nem éri meg, akkor miért vágnának bele?

skribler200 2015.07.19. 15:53:17

hüjeúr!!! / posztoló /

elmondanám: 9 éve vagyok nyugdíjas és még EGY MÉTERT NEM MENTEM VASÚTON / se kedvezménnyel se anélkül.../...

kérdezd meg a szüleidet: mi a véleményük hülye gyermekük agymenéséről ???

skribler200 2015.07.19. 15:56:30

@KissGecihuszár:

ne légy nagyképű::((

elég lesz neked a "KissGeci " név is..

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.07.19. 16:07:22

@Bonaparte: Gondolkozz kicsit: 30 éve is voltak CFR, ÖBB feliratú vasúti kocsik a Keletiben, szerinted akkor is liberalizált volt a piac?

A környező országokban megél a piaci alapú személyszállítás, nálunk is mégélhetne.

_Neville 2015.07.19. 16:26:25

@Hakapeszi Miki: Akkor most idézem saját magam: Nézd, a MÁV-Start nem profitorientált vállalkozás, hanem közszolgáltató. Valószínűleg vannak nyereséges viszonylatai (pl. Bp-előváros, egyes IC-járatok), de a létének értelme pont az, hogy ne csak ezeket legyen normális közösségi közlekedés, hanem ott is, ahol nincs belőle közvetlen profit, mert nemzetgazdaságilag (és társadalmilag) nagyobb bukó lenne a mobilitás felszámolása. Ezért lesz necces a vasúti liberalizáció, mert tőkeerős cégek majd lenyúlják a profitot hozó viszonylatokat, az állam meg oldja meg a reszlit. Nem tűnik túl jó biznisznek nekünk.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.07.19. 16:42:21

@_Neville: Szerinted akkor az is úgy jó, hogy egy faluban csak egy ÁFÉSZ vegyesbolt van, és másnak tilos boltot nyitni?

Aëtius 2015.07.19. 16:52:55

@_Neville: Láttál Te már utasforgalmi adatokat? A 113 vonalból legalább 80-at kellene bezárni. A 7500 km vasúthálózatból 2500 ami életképes.

Aëtius 2015.07.19. 17:00:41

@Hakapeszi Miki: a piac alapú személyszállítás valóban meg tudna élni nálunk is. De nem ekkora méretben, hanem a negyedében, ötödében. A BP elővárosi közlekedés (ha integrálják a HÉV-el) életképes (valószínűleg nem nehézvasúti technológiával) a gerinchálózati rendszert is lehet életben tartani, de a szárnyvonalakat semmilyen dimenzióban nem lehet fenntartani. (Napi 5 utas amiből 3 vasutas?)

werecke 2015.07.19. 17:18:19

@zsebatya: Az alföldi tanyásnak van autója azzal közlekedik.....

_Neville 2015.07.19. 17:25:11

@Hakapeszi Miki: Nem ezt mondtam, csak azt, hogyha a nyereséges részek magánkézbe kerülnek, akkor még nagyobb lesz a deficit azokon a területeken, amik közvetlenül nem nyereségesek, de közszolgáltatási okokból szükség van rájuk. A tisztán piaci alapú személyszállítás még a kapitalizmus fellegvárában, az USA-ban is becsődölt, s épp mostanság igyekeznek újjáéleszteni az Amtrakkel (mert ők is látják, hogy közvetetten nagyon is hasznos), ami bizony egy állami cég.

_Neville 2015.07.19. 17:29:37

@Aëtius: Amilyen menetrend van némelyikben (napi 2-3 pár vonat olyan időpontban, hogy még véletlenül se legyen alkalmas se munkába, se iskolába, se ügyintézési helyre járáshoz) nem csoda, hogy kutya nem jár. S a fő vicc, hogy olyan vonalakon is megcsinálják, ami nincs is lerohadva és lenne benne a teher- mellett személyszállítási potenciál is (Pl 142-es vonal déli szakasza Kecskemétig, Esztergom-Almásfüzitő). Ha nyitsz egy kocsmát, amiben csak kannásbor és jamakaikai rumot tartasz, eléggé behatárolod a célközönségedet, még ha sokan meg is fordulnak arra.

cso zsi 2015.07.19. 17:53:03

nol.hu/gazdasag/tamadas-ezer-busszal-1552289
"Ami a gyakorlatban mintegy ezer új autóbusz beszerzését jelentené, az elmúlt öt évben szolgálatba állított 600, szintén új busz mellett."

"Ebben azonban csak odáig jutottak, hogy leszögezték, az ország a jövőben is az „állami tulajdonú autóbuszos szolgáltatók tevékenységére” támaszkodjon. Azt pedig, hogy ezt hogyan tegye, talán majd a közlekedés átszervezésére javaslatokat készítő Vitézy Dávid miniszteri biztos megmondja."

"A szöveg az ment, évi ötszáz buszról például, de öt év alatt se jött össze ennyi (a hatszázas számban, amit kommunikálnak, a Volánbusznak vett 167 db bilikék kocsi is benne van, de azok ugye BKV-s kocsikat váltottak, itt nem számítanak), sőt volt év amikor semennyi sem. Most épp ezer darab a mondás, közben a magyar gyártókat padlóra tették, ellenben van külföldi gyártó, amely bejelentkezett, hogy jönne a beígért piacért, mint a mesében az ördög a gyerekért. Ezért még összeszerelőüzemet is hajlandó építeni.
Pénz persze nincs, szándék se nagyon (ha lenne szándék lenne pénz is), így marad a szövegelés, meg a megváltóként kezelt Vitézy, aki majd megmondja a tutit." (veke facebook)

Bonaparte 2015.07.19. 17:53:35

@Hakapeszi Miki: Igen, kocsik voltak. Magyar vonatba sorozva, magyar mozdonnyal. Most már nem csak a kocsi román vagy osztrák, hanem a mozdony, sőt a mozdonyvezető is. Ez a lényege a vasúti rendszerek átjárhatóságáról szóló EU jogszabálynak.

Shopping 2015.07.19. 18:18:12

Hogy a tetves francba lenne "jó szakember"??????
Hány évig dolgozott a szakmában mielőtt vezérigazgató lett volna ?? 10?? 20???
Lof@szt!!!
Jó SZAKember akkor lehetne, ha végigjárta volna a ranglétrát, 10-15 év alatt.

Igy, csak egy odaültetett majomparádé.

nemecsekerno_007 2015.07.19. 18:18:38

Meglátjuk. Ahogy az öreg zen mester mondta.

Látom, szájjal itt mindenkinek nagyon jól meg a világmegváltás. Ebben nagyok vagyunk. Így akarunk mi európai tömegközlekedést. Ja meg fizetést. Muhahahaha...

Tudományos libsizmus 2015.07.19. 18:33:08

Hülye vagy te ehhez, blogger.

KissGecihuszár 2015.07.19. 18:53:33

@skribler200: Te meg egy méretes büdös kretén fasz vagy!!!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.19. 19:10:51

Sok ilyen BKV_BKK_VD podztot olvasni.

A mozgólépcső kft környékén kellene kutakodni, ott a megoldás.

Minden más csak parasztvakítás.

Silbermann 2015.07.19. 19:22:36

@altimus: Saját magadnak mondasz ellent. Hogyan képzeled el a 70%-kal rövidebb vasutat vonalbezárások nélkül?

Mikrobi 2015.07.19. 20:36:29

@M_R: Pont hogy nem drágult a jegy már több mint tíz éve. Viszont a bevétel mégis nőtt, mert hatékonyabban ellenőrzik a jegy- és bérletvásárlást, nőtt a közösségi közlekedés használata, ésszerűsítették az éjszakai közlekedést, összevontak egy csomó járatot, ami által sokkal messzebbre lehet eljutni átszállás nélkül (és egy jeggyel). Igenis jobb lett a BKV, miközben nem drágult!

2015.07.19. 20:54:38

A hajlektalankerdest es a rongalasokat nem oldotta meg. A tobbi amivel probalkozott, kozepes. Se jo, se rossz.
A HEV vonalak felujitasa is elmaradt. 50-60 eves HEV szerelvenyek rohangalnak meg mindig a varosban. Vacak telen, meg vacakabb nyaron.
Nem vagyok elegedett, de tudom, hogy az utodja meg ennyit se fog tenni.

Éhes ló 2015.07.19. 20:55:46

A fikabányász buzi rokongyerek nem eshet ki a pixisből.
Majd kap más stallumot, ha itt is megbukik.

kalbász 2015.07.19. 21:07:35

@altimus: A sok naplopó, túlfizetett, bunkó vasutas akkor mit csinálna?
Máshol dolgoznia kellene, kevesebbért.

wolfbeisz 2015.07.19. 21:42:57

@Bonaparte: Apró kis javítás csak, a "falu" pontos neve: Mucsaröcsöge :D

vuvuvu2 2015.07.19. 21:51:41

@Diorella Queen:
mitől lenne hozzáértő? csak mert odavan a villamosozásért? dehogyis jó szakember, egy fenét az!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.07.19. 22:46:24

@zsebatya: Gyűjtsél aláírást, hogy állami közlekedési cégek vezetői csak névre szóló, nem átruházható tömegközlekedési bérletet kapjanak, kocsit ne.

@Veridicus76: A 3-as villamost is olyan sikeresen felújították, hogy a Mexikói útról 7 perc a Bosnyák tér, ami mindössze 1,9 kilométerre van. Az már csak extra, hogy a felújítással az Erzsébet királyné útján a kocsikat ráterelték a villamossínekre, így dugó esetén áll a villamos és a busz is...

Pyrrhus 2015.07.20. 00:17:59

Hát, ha csak a leendő közlekedési koncepcióból fogod levonni a tanulságot Egyből Vezérigazgató mutyitárs képességeiről... akkor bizony nem akarod elismerni a BKV-BKK-s előéletét, amit oly szépen leírtál.
Egy kisméretű modellvasút pálya üzemeltetése is nagyságrendekkel meghaladja a képességeit.

Pyrrhus 2015.07.20. 00:22:06

@Mikrobi:
Mihez képest? Nem nagyon emlékezhetsz rá, hogy másfélszer ennyi járat is volt kétforintos jegy és 110 forintos havibérlet árért...
S a metró se gyulladt ki minden héten...

borosspet 2015.07.20. 00:32:57

@altimus: A MÁV pár éve már nem veszteséges; amióta a kormánynak át kellett ültetnie az EU-s vasúti irányelveket a magyar jogrendbe, azóta az utolsó fillérig ki kell fizetnie a MÁV-nak az állami előírás/törvény/igény szerinti kedvezmények (diák, nyugdíjas, 65 ev felett, 6 év alatt) ellenértékét; nem teheti meg azt, amit régen, hogy fizetett mondjuk 30 mrd Ft-ot, miközben a vasúttársaságnak adnia kellett mondjuk 100 mrd Ft kedvezményt törvényi alapon...
Amennyiben az állam sokallja ezeket a kiadásokat, egy dolgot tehet: szűkíti a kedvezmények körét. Ez viszont a vasutat (az utasszám-csökkenést leszámítva) alig érintené, mert ugyanúgy megkapná az utazás ellenértékét, legfeljebb többet fizetne belőle az utas, és kevesebbet a kormány...
A BKK-nál (és más vidéki városoknál) is el kellene jutni oda, hogy a hatalmi szóval (törvény, helyi rendelet) adott kedvezmények ellenértékét teljes egészében megfizessék a szolgáltatók részére (máséval ugye nem illik verni a csalánt...)

borosspet 2015.07.20. 00:37:24

@Online Távmunkás: Ez egyébként teljesen jogos lenne. Egy BKK/BKV vezérigazgatónak a munkaköréhez/munkavégzéséhez igazából nincs szükség saját céges autóra (legfeljebb kulcsos kocsi időszakos használatára), a saját céges autót presztízskérdésből/"lehessen vele villogni" miatt tartják... Igazából folyamatosan autó a forgalmi zavarelhárítóknak (kék villogóval), karbantartóknak (teherszállítás), stb. kell, ott jogos...

borosspet 2015.07.20. 00:41:15

@Bonaparte: Pontosan. Az _igényeket_ (mennyi vonat legyen, milyen napszakban, mekkora kapacitással, milyen irányban, stb.) helyben kell meghatározni, de a menetrendi beosztást/betáblázást (melyik menetvonalon/mikor, milyen járművel, milyen fordában, stb.) központilag, összehangoltan kell végezni.

borosspet 2015.07.20. 00:44:28

@altimus: _Jó_ szárnyvonalakra is szükség van (lenne) ahhoz, hogy a gerincvonali "intersziti" megfelelő kihasználtsággal (utasszámmal) tudjon üzemelni...

Krisz101 2015.07.20. 00:56:29

@KissGecihuszár: Szia! egyéni érdeklődés miatt kérdezném, h ezeket te honnan tudod ilyen pontosan? szakmabeli vagy? van esetleg olyan blog/fórum, ahol szoktál írni ezekről? csak mert van 1-2 dolog ami érdekelne. köszi!

monddazigazatmar 2015.07.20. 01:10:48

Budapest közlekedésének nem Vitézy tett jót, hanem az, hogy eltakarodott az a rohadó fogú paraszt Demszky.
@Hakapeszi Miki:
Vasutak liberalizációja = néhány térség menthetetlenül lemarad, vagy az állami cég iszonyat veszteséges lesz.
Ami nyereséges azt csinálja a vállakozó, aki megtartja a maga hasznát, a veszteséges vonalakat pedig vagy bezárják vagy a MÁV fogja üzemeltetni bukóban.

Alick 2015.07.20. 07:41:48

@szódabár: "A zebrán mar többször el akart gázolni százzal közlekedő biciklis a piros lámpája ellenére."

Ennek mi köze Vitézyhez..?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.20. 07:53:58

Páran a jegyárakkal érvelnek. Hogy ti. nem emelkedtek.

Azt is hozzánéztétek, hogy a költségkosár tartalma mennyit változott?

A menetjegy ára érdemben nem változott a 240 Ft-os gázolaj óta. MA a gázolaj 360 Ft.

apro_marosan_petergabor 2015.07.20. 08:06:38

Jó szakember,
de nem szabad vezető pozícióba helyezni.
Nyugodt, határozott és elég okos vezető mögött alkalmas tanácsadónak.

Judy Epokit 2015.07.20. 08:47:46

Ez a poszt így elég szopóka. Ugyan többnyire kocsival közlekedek ezért talán könnyebben érzékelem a változásokat mint aki naponta jár közösségi közlekedéssel. Egy sor dolog jobb lett, a hálózat jó a koros eszközöket nem leht az ő nyakába varrni. Esetleg Demszkynek a tök értelmetlen metró helyett a rendelkezésre álló vonalakat kellett volna modernizálnia és nem a saját földalatti emlékművét erőltetnie.

Fél évtizedre tönkre vágta Budapest utcáit és egy értelmetlen torzót rendelt amiről már a beruházás előtt megmondták neki, hogy elavul.

A jegyárak a jövedelmekhez képest magasak de az elektronikus jegyrendszer bevezetése után sokkal rugalmasabban lehet a tarifákat beállítani. Ha valóban működik az, hogy egy jeggyel egy órát utazhatsz a nagyot dobhat a dolgon mert most valóban vicc, hogy egy megállóért a becsületes utas ugyanannyit fizet mint az aki esetleg a teljes vonalon utazik.

Van még min javítani de alapvetően Vitézy jót tett a BKV-nak.

Aki meg sír, hogy milyen szarok a járatok költözzön csak kicsit arréb és élje úgy a mindennapjait. Napközben busz óránként, éjszakai járat nincs stb.

Irbisz 2015.07.20. 09:54:38

@Veridicus76:
"És bárki bármit mond, a budapesti tömegközlekedés fényévekkel jobb most, mint 5-10 évvel ezelőtt. Ez tény."

Ööö, de vagy nem tudod mi a teny, vagy mutogatnivalo szolgalelkü fideszhivö vagy.
Az elsö esetben nezz utana a "teny" jelentesenek, ertelmenek, a masodik esetben ne csinalj semmit, ugy is felesleges.

Valahol van fejlödes, mashol viszont meg csak visszafejlödes. A közbeszerzesek pl. korruptabbak lettek, ez a teny joember.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.07.20. 10:00:18

Volt valaha bárki is aki közlekedési szakembernek gondolta őt?

nemszólokmégegyszer 2015.07.20. 10:27:12

Államosított MÁV+álomosított Volán= MÁVAUT. Irány a '60-as évek. Nincs új a nap alatt. Ha személyi kultuszt már sikerült megvalósítani, ez már pikk-pakk menni fog. Vitézhhy meg az önálló kozlekedési minisztérium minisztere /ha elb@ssza a lépést államtitkára/ lesz.

Gazsi bácsi lótetű 2015.07.20. 12:04:04

Normális országban nem ültetnek vezig. pozícióba egy huszonéves fiatalt, nulla vezetői és munkatapasztalattal. Ja, hogy nálunk lehet, mert a felcsúti beteg pereputtya. Azt, hogy a BKV buszok elöregedtek, mindenki tudta. Lehetett volna némi állami pénzből a hazai buszgyártókat tendereztetve, magyar buszokat venni, és nem harmincféle levetett nyugatit innen-onnan.
Fidesznyikek egyik első lépése volt a veszteséges vasúti szárnyvonalak újranyitása, hatástanulmány nélkül, csak úgy propaganda céljából. Aztán lecsökkentették a forgalmat rajtuk, így eltűntek az utasok. Bezárni nem lehet, mert a felcsúti nem engedi, így fenntartunk olyan szárnyvonalakat, ahol a kiszolgáló személyzet száma nagyobb, mint az utaslétszám. Bravó. BKV fene nagy átszervezése azért elmaradt, kiépült egy bazi nagy vízfej cég BKK néven, az összes vezetőnek céges autóval. Minek? Így hogyan győződnek meg a szolgáltatás minőségéről? Dávidka legnagyobb hibája, hogy a tömegközlekedés megszállottja. Így aztán az autósok le lettek xarva nagy ívben. Sok millióért növelték a nagykörúti villamos sebességét 3 perccel, viszont ezzel tönkrebaxták a zöldhullámot az autóknak. Így aztán autóval is csak a villamos tempójában lehet közlekedni, ami azért nagyon jó, mert minden sarkon meg kell állni piros lámpa miatt, és a környezet szennyezése sokszorosára nőtt.
Hol is vannak az elektronikus jegyek? Egyedüli tény, hogy a metrók bejáratát droidok őrzik, így nem lehet bliccelni. Ezért nőtt a bevétel. Végre a metró átszállásnál nem kell új jegy. Hurrá. De a 75 percig érvényes vonaljegytől még nagyon nagyon messze vagyunk, pedig csak szándék kérdése lenne, ugye? Nem kedvelem Dávidkát, bár elismerem, volt pár normális húzása. De összességében több kárt okozott, mint hasznot.
Vasúti közlekedés: egyetértek, hogy a veszteséges vonalak nagyrészét be kell zárni. Sok vonalat fel kell újítani, ami hihetetlenül sok pénz, pláne úgy, hogy nálunk annyiért újítanak fel 1 km-t, 120-as sebességű vonalra, mint amennyiért új nagysebességű vonal épül Németországban. Horror lenyúlás megy itt is, hála pártunk és kormányunk nagyszerű vezetőinek.

daito 2015.07.20. 13:23:55

Néha nem ártana picit árnyaltan gondolkozni.

Vicces, hogy a Dávidot mondjuk a Demszkyhez hasonlítjátok, a problémák terén; miközben 1200 különbség van köztük.
- Demszkyt 5x választották meg (így vagy úgy), mindenkivel meg kellett a maga harcát vívnia, még a szövetségeseivel is; eközben Dávidra a kutya sem szavazott, viszont a háta mögött állt a királyi klán (részben)
- Demszky FŐPOLGÁRMESTER volt x millió üggyel, ezek közül volt mondjuk 300-2000 ügy a BKV; eközben Dávid meg egy civil szerveződésre ráülve egy gründolt lóf.sz valami élére került; ami azonnal pénzt, paripát, jogköröket, fővárosi és állami pénzeket kapott. És részben kívülről, légkondis irodából kellett megálmodnia a tutit.

Ettől függetlenül el lehet mondani, hogy az ő ideje alatt történtek dolgok - és még az is lehet, hogy neki (is) köszönhetők ezek.

Csak ebben az országban rohadtul nem 2-3 év alatt történnek dolgok; élek a gyanúperrel, hogy ami alatta bekövetkezett, azok egy részét is már előtte elindították mások a BKV-n/fővároson belül, neadja isten az EU segítségével.

Két részben külön sztori:
a) Demszky
Nem védeném, mert minek, meg egész közelről hallottam rosszat/nemjót róla; de ez a város nem lett olyan húdekurvárasokkaljobb az elmúlt 5 évben. Sőt. Miközben pl. Demszkynek kimondottan rossz évei voltak - főleg a vége felé; és az 5 etapból 2-t ellenzéki körben tolt le; de a 3 saját időszak sem volt végig leányálom. Tarlósnak a fővárosi közgyűlésben sincs ellenfele, és a kerületi polgármesterek 80%-a is szövetséges, meg a kormányzat.
Ha innen nézem, akkor Demszky kurvára nem volt szar. Nagyjából csinált egy 4-es metrót, felújítatta a 4-6-ost, a 2-es metrót; és még az éjszakai járatok átszervezése is alatta történt. (Ami mögött részben a VEKE volt az agy; de nem feledném, hogy a Demszky éra első felében milyen halál volt az éjszakai járatozás Budapesten.)
b) 4-es metró
El van baszva? El.
Drága volt? Igen.
Felesleges? Nem.
Ebben a formában jó? Nem igazán.

De térjünk vissza rá 10 meg 20 év múlva; k.rvára senki sem fog emlékezni arra, hogy a 178-as buszvonalon új buszok lettek, meg hogy megcsinálták a 219e járatot, és kapott 2 új megállót. Mert a busz-troli járatok jönnek-mennek. Látványos és időtálló (valamennyire) a kötött pályás dolog, és abból is a komolyabb. Nem az, hogy a 2-es villamos kap új szerelvényt; hanem lett-e új?

És itt csak a 4-es metró az, ami megszületett. Szar? Drága? Az. Viszont új, mivel metró csomó előnye van (nyáron hideg, télen meleg, nem ázol benne, nem sülsz meg); nem kúr ki a felszíni közlekedőkkel; a város simán hozzá fog idomulni/nőni az elkövetkező években. Sőt, a tömegközlekedést is hozzá fogják igazítani (buszt, villamost) - mert így lesz normális.
Igazából komoly baja az, hogy RÖVID; meg az, hogy jellemző budapesti módon 300m-es szakaszokat (is) sikerült gründolni. De EZEN részben pont a mostani brigád, meg a BKK, meg a posztban szereplő kistücsök is változtathatott volna; merthát 2010 után ezek volt itt a Janik; és csak volt 4 évük befejezni...

Hannibal ante portas 2015.07.20. 13:34:29

Ha ennyi éleseszű, okos ember van ebben a hazában, ahányan itt ontják magukból az emelkedett és használható gondolatokat, beleértve a kíváló posztírót is, akkor reménykedhetünk: van jövő! Amúgy mi a francot kerestek itt, mért nem dolgoztok inkább, hátha van köztetek is néhány Vitézy meg egyéb, aztán minden jobb lenne. Csak a sz@r dől belőletek, mindennek a fikázása, egyetlen mondatban kimerül az összes eszetek: Orbán takarodj. Na de, hol voltatok ti, amikor az ég zengett, pajtikáim? Unalmas ez már marhára.

Hannibal ante portas 2015.07.20. 13:38:12

@nemszólokmégegyszer: bocs, de a MÁV mindig is állami volt, a MÁVAUT is. Miről szeretnél beszélni?

Hannibal ante portas 2015.07.20. 13:39:54

@daito: "Néha nem ártana picit árnyaltan gondolkozni."
Miért várod ezt el másoktól, ha erre képtelen vagy magad is? Legalábbis amiket összehordtál arról tanúskodik.

Hannibal ante portas 2015.07.20. 13:41:30

@Irbisz: hát, bizonyára keveset tudsz az előző közbeszerzésekről.

Hannibal ante portas 2015.07.20. 13:52:06

@István Tamasi: Te itt élsz, barátom? Nem érdemes fényezni, de vajon ki fizette ki a BKV 2010 előtti tartozásait? Egyáltalán, melyik kormány fizette ki Budapest és a többi város, település adósságát? Miféle büntetésről beszélsz?

István Tamasi 2015.07.20. 15:34:24

@Hannibal ante portas:
Igen itt élek és tudom, hogy a tömegközlekedés mindenhol állami dotációra szorul. Ezt az állami dotációt csökkenti minden évben a nemzetmeg/félre/vezető és ezért van illetve nő Budapest adóssága. Erről a büntetésről beszélek. Azt se felejtse el, hogy Bp a lakossági számarányánál nagyobb mértékben járul hozzá mind a GDP-hez mind az állami adó- és járulékbevételekhez tehát Bp a költségvetésbe nettó befizető és sokkal kevesebbet kap vissza a költségvetésből - erről a büntetésről beszélek.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.07.20. 15:43:14

@altimus: Azt gondoltam, hogy nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy amennyiben a megállóban tilos dohányozni, tőle tíz méterre lehet.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.07.20. 15:46:14

@István Tamasi: "Na persze! A kis fikabányász bevezette a buszsávot a Budaőrsi úton amitől konstans dugó alakult ki /kivéve éjszaka 3-4 órát/. Ennyit a hozzáértéséről. "

Az speciel még a Demszky érában aláírt EU-s támogatás mellé volt vállalás.

Irbisz 2015.07.20. 15:49:27

@Hannibal ante portas:
A szocik alatt sem volt tiszta a közbeszerzes, ment is a tülekedes hogy a tervezöket, a biralokat ki hogy kenje meg, ki kivel van- de volt verseny, meg ha torzitott is.
Manapsag meg kb. nincs, a testreszabott palyazatoknak köszönhetöen körön kivüli eselytelen hogy myerjen, a versenynek mar csak a latszatja van meg, papiron.
Szvsz. te nem tudod mi van a kulisszak mögött.

De ha enm tudnam, akkor is eleg lenne a pl. A legutobbi sokmilliardos mutyit emliteni, komolyan mondom kesz beszaras hogy a szetrohado lassan majd fel evszazados ocska metrokra felujitast irnak ki, ahelyett hogy vennenek modern, mai követelmenyekneknek megfelelöen felepitett metrovagonokat. Ehelyett lesz valamifel szar sufnituningolt es ganyolt hybrid konstrukcio, regi alapra probalnak ezt-azt betakolni. Müszakilag nonszensz az egesz. Tudod, nem veletlenül mondtak anno “Nem vagyok annyira gazdag hogy rossz minöseget vegyek”.

A palyazat meg kb. olyan lehetett hogy a gyöztes itt is elöre megvan, a keleti nyitasnak megfelelöen oroszok :)

Vagy talan nem is a keleti nyitas miatt, hanem mert nalunk nagyobb a hagyomanya a megvesztegetesnek, könnyebb a mutyi es a visszaosztas. Aki nem erre gondola elsöre, nemi gondolkodas utan masodikra, az valosagtol elszakadt, kizarolag a kiralyi tv-böl tajekozodo es azt gondolkodas nelkül beszopo hasznos idiota.
Esetleg a fideszoldaltol anyagilag valamilyen formaban függö emberke.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.07.20. 15:50:00

A Vitézy volt az egyetlen, aki csinált is valamit.

István Tamasi 2015.07.20. 15:58:04

@Hannibal ante portas:
Még hányszor kell elmondani önnek, hogy ez az adósság azért halmozódott fel, mert a nemzetmeg/félre/vezető évről évre folyamatosan csökkentette a Budapestnek járó állami pénzeket?

István Tamasi 2015.07.20. 15:59:06

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
Az speciel több évvel a Demszky távozása után történt.

Hannibal ante portas 2015.07.20. 16:01:28

@Irbisz: a kocsifelújítás gyakorlatilag teljesen újonnan gyártott kocsikat jelent, érdemes tájékozódni.
Mutyi meg - sajna, és ez nem mentség - mindenhol van, legalább ekkora mértékben. Elég csak az Alstom meg a Siemens közelmúltjára emlékezni, nemcsak itthon, hanem külhonban.
És ugye a Metro4 szerződéseit még jóval 2010 előtt kötötték.
444.hu/2014/12/23/akkora-buntetest-kapott-a-budapesti-metrokocsik-gyartoja-korrupcio-miatt-mint-meg-soha-senki-a-vilagon/

hvg.hu/gazdasag/20080430_Siemens_vizsgalat_korrupcio

Hannibal ante portas 2015.07.20. 16:06:16

@István Tamasi: még hányszor kell elmondani önnek, hogy ez az adósság 2010 előtt keletkezett? gíyanítom, akárhányszor, akkor sem érti.
S hogy azért halmozódott fel, mert a Főváros akkori (1990-2010) vezetősége szétlopta, fillérekért elprivatizálta a Főváros vagyonát? Mindent, amit lehetett? Gondolja talán, hogy pl. a Nokiás doboz csak egyszerű legenda?

István Tamasi 2015.07.20. 17:43:08

@Hannibal ante portas:
Nem nem legenda a Nokiás doboz, hanem nettó hazugság és erről már az ügyészség is meggyőződött, mert visszavonta a nokiásdoboz vádat.

Hannibal ante portas 2015.07.20. 18:08:26

@István Tamasi: Ön ismét téved, nem vont vissza semmit az ügyészség (mellesleg a korábbi vallomások államtikot képeznek), csak a korábban Hagyó ellen valló tanúk gondolták meg magukat. Hirtelen jobb belátásra tértek, ahogy Hagyó is néhány nappal a letartóztatása előtt (ez még Demszky idejében volt!) hirtelen elajándékozta mindenét családtagjainak, szeretőinek. A Nokiás doboz meg bizony szomorú valóság, mégha ezek az urak tisztára suvickolva jönnek majd ki a bíróságról is.

mno.hu/belfold/meg-mindig-vad-a-30-millios-kenopenz-hagyo-ellen-1293527

gondola.hu/cikkek/97329-Hagyo_Nokia-s_doboza_-_allamtitok_a_vallomas.html

daito 2015.07.21. 10:41:46

@Hannibal ante portas: igazi vitapartner, érvekkel, tényekkel, logikával. Köszönöm. :-)

Jegkoko 2015.07.22. 01:42:25

El se tudom képzeln, hogy milyen ember állítja azt, hogy a ratyi dávidka nanyi jót tett a budapesti közlekedéssel.Hát leginkább mindent szétbarmolt.Sikerült az összes járatot átszámozni,felesleges egymás seggébe menő buszokatcsinálni, ahol a gyorsjáratot simán megelőzi a lassú.Bevezetni azt a szar kierélt smemire se jó futárt.Nem egyszer mutatott már pontatlan adatokjat a járatok érkezésére, iklletve a buszokon is pontatlanul mutatja az érkezési időt.

István Tamasi 2015.07.22. 12:26:37

@Hannibal ante portas:
Nem csak a megfélemlített, megzsarolt emberek visszavont tanúskodásáról van szó, hanem egyebek közt arról is, hogy egy nokiás dobozba egyszerűen nem is fér bele annyi pénz.
Egyébként pedig sokévi eljárás után sorra buknak meg a fitymasz hamis vádjai: Molnár Gyula, tábornokok, hevesi polgármester, szovi titokminiszter, stb stb. Önmagáért beszél, hogy a Hagyó elleni ügyet több mint fél évtized alatt sem voltak képesek legalább elsőfokú ítéletig vinni, mert az ügyészség tákolányát még a bíró is súlyosan kritizálja.
süti beállítások módosítása