Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.07.31.

Csődöt mondott egy nagy fideszes lopás, a helyzet mégis siralmas

Hakapeszi Miki

Heteken át kissé értetlenkedve olvasgattuk a híreket arról, hogy mi folyik Pécsett a Zsolnaynál. Addig világos volt az első pillanattól kezdve, hogy van egy iparág, amely lefelé szálló ágban van, küzd mint malac a jégen. A gyártók közül pedig épp a Zsolnay van a legszorultabb helyzetben, mert nem annyira menő a márka, hogy kézműves cuccokat tudjon drágán eladni, mint pölö a Herendi. Megvette egy ember a többségét, vért pisálva javított valamit az eredményességen, de azért a szopó csak kicsit csökkent. Erre jön az állam, jönnek a fideszes haverok és rátenyerelnének a cuccra. De miért?

Mára a magyar sajtó felgöngyölítette a hátteret és sajna siralmas a kép. Sejtettük, hogy mire megy ki a játék és úgy tűnik, egy újabb tipikus fideszes átvételi kísérletet látunk. Olyat, mely annyira jellemzi az Orbán-világ működését. Kicsiben a Fidesz ez is, baromi tanulságos, haladjunk sorjában.

A szopóágon vergődő gyár akkor jut lélegzethez, amikor uniós léből kultúrnegyedet csinálnak a nem használt területéből. Még a régi szép időkben Simicska Közgépje jut többségi tulajdonhoz (kisebbségi a pécsi önkormányzat), de túl zűrös neki az egész, baszik tőkét emelni szerződés szerint, visszaadja.

Amikor az önkorinak csak púp a hátán a Zsolnay, odaadják az egyedül érdeklődő szír származású, ám magyar feleségével évek óta nálunk élő és bizniszelő üzletembernek, szopjon vele ő. Néhány mutyit ő is visz bele, a tőkeemelés egy részeként például kápé helyett olyan ingatlant apportál, amelyen lófasz sincs, csak töltényhüvelyek és egy lyukas víztorony, Pécstől 200 kilométerre. De a bíróság szerint ez rendben volt. Aztán a Fidesz-vezetésű Pécs város hirtelen mégis vissza akarja szerezni. Páva polgármester elintézi, hogy kiemelt gazdasági szervezet legyen a Zsolnay, vagyis az államnak valamiért nagyon kell és pénzt is akar rá áldozni. És itt jön be az ok: műemlékfelújítási program kezdődik, amiben a Zsolnaynak egy kitűnő szabadalma, a pirogránit jóvoltából zsíros állami megbízások juthatnak. Így rögtön kell a haveroknak a cég, már csak el kell tüntetni a picsába a többségi tulaj szírt.

Színre lép a nagy pécsi megoldóember, Mr. Wolf szerepében újra dr. Szabó Iván ügyvéd, aki a pár éve nagy botrányt keltetett mocskos vízműnyúlással már bizonyította a szakértelmét. A dolgozókat átzsarolja egy új, üres, önkormányzati cégbe. Csakhogy a szír befeszül és nem adja önként a Zsolnayt. Erre jönnek az aljas, minden állami szintet igénybe vevő módszerek. Helyszíni adóvizsgálat a megfelelő pillanatban, egy régi, addig problémát nem jelentő állami hitelt az MFB havercégnek játszik át, hogy utóbbi hitelezőként rögtön felszámolási eljárást indíthasson a Zsolnay ellen. Az üzenet: kicsinálunk bazmeg!

De a szír ügyesen visszavág: Szabóék benéznek néhány szabályt, a bíróság az önkormányzat tulajdonosi jogait függeszti fel a Zsolnayban, az ominózus hitelt meg kicsengeti a szír tulaj, kis jogi csűrcsavar után megússza a felszámolást. Felvesz új munkásokat, a Szabó ügyvéd által átcsábítottak egy üres cégben baszódnak (amelyet szintén nem jegyeznek be amatőr hibák miatt), nincs mit csinálniuk, a korábban lenyúlt vízműcég által biztosított hitelből fizetik őket a semmiért. A pécsiek pénzéből természetesen. Végül ha minden igaz, dr. Szabót az elkúrások miatt kivágják, mint macskát szarni.

Így működik tehát ez a rezsim és a fő tanulság ebből is az, hogy céljaik eléréséhez minden eszközt igénybe tudnak venni és igénybe is vesznek. Az állami szervek a banktól az adóhatóságon át a vagyonfelügyelőig fideszes füttyszóra működnek, az egyetlen szerencse, hogy a bíróságokat továbbra sem tudták lenyúlni, azok maradtak a jogállam utolsó bástyái. Aki az elmúlt években ellent tudott állni a fideszes lopodának, az szinte kizárólag bírósági úton tudta ezt megtenni, minden mást már a fiúk irányítanak.

Magyarországon a helyzet változatlan. A tekintetben is, hogy az ilyen ügyek 2016-ban nem érik el a társadalom ingerküszöbét. Pont ezért tartunk ott, ahol.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

121 komment

Címkék: lopás mutyi Zsolnay

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr788925720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Punxsutawney Mormota 2016.08.01. 11:38:24

@$pi$:

A közmunkások például most 50-ezer körül kapnak, előttük 25 körül kaptak, úgyhogy jobban jártak. - Ja, hát ebből akár már nyaralni is lehet, ember!!!

A pedagógusok többet keresnek, jobban jártak. - A pedagógusok annyit keresnek, mint mielőtt megvágtág az illetményeiket. Szóval kb nullán vannak.

Vállalkozók egy része az egyszerűsített adóval kevesebbet fizetnek, azok jól jártak. - A KATAsok árát megfizetik, akik nem lehetnek katások.

Családos ismerőseim kevesebb adót fizetnek, jól jártak. Egy csomó családot ismerek, akik CSOK-ban gondolkodnak, jól
jártak. - Jah, igen. De már fogy a pénz, a srácok hirtelen észbe kaptak, és a világpiaci árhoz fixálták az üzemanyagok jövedéki adóját. Ezenkívűl a 27%-os áfával, a zsebbe csúsztatott egészségügyi tízezrekkel, bőven nem jár olyan jól az átlag pógár, mint ahogy próbálod fanfárkodni.

Egy szűk réteg jobban jár. Azonban a csokos babáknak és családoknak is meglesz majd a nyűgje.

Szalay Miklós 2016.08.01. 11:43:28

Apropó, itt egy írás az érdekek erejéről, arról hogy sokkal inkább azok mozgatják a világot, mint bármi más.

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid071

(A legfelső sor a kép tetején, "Érdekek". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Lásd továbbá az Állam részt többek között a hatalommal való visszaélésről.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 11:59:37

Tehát szírből még az üzletember is csaló.

Akkor minek ide szír?

Baloldalt SZÉTSZOPATÓ Habony 2016.08.01. 12:05:11

Rohadt tetves libsik, ezt is at akartak jatszani a kulfoldieknek, mint termofoldet.

pamut 2016.08.01. 12:06:52

@$pi$:
"A közmunkások például most 50-ezer körül kapnak, előttük 25 körül kaptak, úgyhogy jobban jártak."
Nem igaz. Közmunkások eleve nem voltak, Út a munkába program volt, amiben minimálbért kaptak, tehát többet kaptak.

"A pedagógusok többet keresnek, jobban jártak."
Nem igaz, a pályakezdők kifejezetten kevesebbet kapnak az adójóváírások eltörlése miatt, az évtizedek óta a pályán lévő fizetése hullámzott az épp aktuális fidesz-érdeknek (választások távolsága) alapján. Az oktatás egésze pedig folyamatosan egyre kevesebb részesedést kap a GDP-ből, az oktatási rendszer kivéreztetése folyik (ami amúgy hazaárulás), ami meg is látszik az oktatás minőségének romlásának.

"Vállalkozók egy része az egyszerűsített adóval kevesebbet fizetnek, azok jól jártak."
:D Először is EVA pl. már bőven 2010 előtt is volt, szóval hagyd a süketelést, másrészt egy ilyen hatalmas területből egy szempont kiemelése olyan mintha azt mondanád jól főznek Braziliában mert egyszer ettél ott egy darab szendvicset. A vállalkozás ma Magyarországon akkor jó ha fideszes vagy mert akkor veled van az állam, ha pedig nem az vagy akkor el is vehetik tőled a vállalkozásod, kérdezz meg egy trafikost pl.

Az ország többsége, és főleg maga az ország egész sokkal rosszabbul járt. Az más kérdés hogy a fidesz-szekta ezt épp úgy tagadja ahogy a keresztények tagadták évszázadokig az evolúciót. De aki nem tagadja az is Orbánra szavaz még ha bele is hal a saját anyja is egy kórházi fertőzésbe mert neki fontosabb porbán a saját meg a családja életénél is, hogy az országot ne is említsem. Meg különben is, ami cáfolná a fideszes propagandát az mind kizárólag Soros hibája ugyebár és kész, egységalapú fideszes agya be is zárt.

pamut 2016.08.01. 12:10:13

Érdemes nézni a fidesz kommentelőket, TÁMOGATJÁK hogy az állam kicsináljon-kiraboljon egy üzletembert aki megmentette pár éve a Zsolnayt (de ha nem mentette volna meg akkor is...).

Olyan hogy "tulajdonjog" meg "tisztesség" vagy akár hogy "külföldi tőkéseket nem kéne elriasztani mert az rossza az országnak", meg "jogállam", ilyen fogalmak nem hogy nincsenek a fejükben, de nem is értik mik ezek.

Ezzel a csürhével garantált az ország további szétrohasztása és lepusztítása.

alex4 2016.08.01. 12:42:01

Az kimaradt a cikkből, hogy ez az ember a szír mellett SVÁJCI állampolgár is! Ez kissé többet nyom a latban!
Svájccal, ahogy hallottam, már a Syma csarnok lenyúlásánál is meggyűlt a bajuk a fijjugnak...

konrada 2016.08.01. 13:00:00

@pamut: "Közmunkások eleve nem voltak"
Minek kell hülyeségeket leírni???

...még ha tényleg "út a munkába" nevezték volna a közmunkásokat, az akkor is az lett volna...
de ráadásul akkor is közmunkásnak, illetve közmunkaprogramnak nevezték:
www.kvvm.gov.hu/index.php?pid=1&sid=1&hid=2301

$pi$ 2016.08.01. 13:09:14

@Megoldó: "Alapvető gond, hogy úgy érzed 50 000Ft az jól járás..."

Ne csúsztass, azt mondtam, hogy jól jártak, mert most kétszer annyit kapnak mint előtte, nem azt mondtam, azt mondtam, hogy az 50000 forint több mint a 25 000, nem mondtam, hogy sok, nem mondtam, hogy elég, nem mondtam, hogy nem lehetne több.

"az oktatási rendszer kivéreztetése folyik"

Jah, jah, kivéreztetés meg fékek és ellensúlyok rendszere, meg valahol felsír egy gyerek. Nyomjad az ideológiát öcsém, az emberek meg majd eldöntik, hogy hülyeségeket beszélsz -e vagy nem és leadják a szavazatukat.

Engem már annyira nem bír érdekelni ez a "minden más mint aminek látszik" propaganda, hogy nem olvasom.

"Az ország többsége, és főleg maga az ország egész sokkal rosszabbul járt."

Jah, rosszabbul jártak. Pedig követelte az ellenzék, hogy ne csökkentsék a rezsit, követelte, hogy ne legyen adócsökkentés, követelte, hogy ne adóztassák a bankokat, követelte, hogy ne kelljen adót fizetni a tecsónak, de mégis rosszabbul járt.

Fene érti miért nem akarnak mégsem a kedvenceidre szavazni, amikor azokkal jártak volna jobban.

Mind szembe jön, mi?!

$pi$ 2016.08.01. 13:15:55

@pamut: "Olyan hogy "tulajdonjog" meg "tisztesség" vagy akár hogy "külföldi tőkéseket nem kéne elriasztani"

Ebben a témában is szakértő vagy mi? Van egy jogi vita a két tulajdonos közt, de te ezt is rekord idő alatt átlátod, mert olyan hihetetlen nagy szakértő vagy ebben is mint a többiben.

Ha rajtad múlana, akkor lenne itt "fékek meg ellensúlyok rendszere" csak úgy dörgene: jönnél te és eldöntenéd a bíróság helyett ezt is.

pamut 2016.08.01. 13:21:29

@konrada: volt közmunkaprogram is de nem közmunkásoknak hívták őket és pláne nem a mai értelemben vett (pl. jogi, illetve fizetési szempontból) közmunkások. amúgy kár az elnevezésen rugózni, nem az a lényeg... ha bele akarsz kötni azt javaslom érdemi kifogást keress :)

pamut 2016.08.01. 13:25:08

@$pi$: szóval csak én gondolom úgy hogy a tarfikokat az egész országban elrabolták a fideszesek? :DDD

Jelenleg pont az van hogy jog helyett az van ami nektek épp jó: jöttök és bármilyen jog/bíróság, elv helyett ami kell a maffiának azt lenyúlja.

amúgy meg bazdmeg könyörgöm ne ilyen dedós kommetneket írjál már, hanem mintha felnőtt lennél...

$pi$ 2016.08.01. 13:36:11

@pamut: "szóval csak én gondolom úgy hogy a tarfikokat"

Próbáld már megérteni mit írtam. Egy puma szó sem volt a trafikokról!

"ne ilyen dedós kommetneket"

B+ ezt sem értetted meg, elkezdtél trafikokról hörögni. Mi a fene köze van a pécs önkormányzat meg Bachar Najari közti vitának ahhoz, hogy évekkel ezelőtt megváltozott a trafikok jogi szabályozása? Nem cigi, köcsögöket gyártanak!

paperboy 2016.08.01. 13:38:02

@elemes: en azt szeretnem tudni, hogy mikor milyen módon milyen címletekben fizetnek a munkásoknak....

Ma Baker 2016.08.01. 13:41:20

Miért? Hogy magyar kézben legyen a márkanév. De ezt úgysem érti itt senki, hogy miért lenne fontos. Jó az egy arab kezében is, nem mind1?

pamut 2016.08.01. 13:42:29

@$pi$:
a trafik a fideszbűnözés szimbóluma, és pont neked írtam is fentebb. szóval ne játszd a hülyét pontosan tudod miért írtam és mit jelent, és miért látványos cáfolata a te kommentednek.

te halálpontosan tudod mi köze a Zsolnay lenyúlásához a trafikok lenyúlásásnak: tök ugyanaz a fideszbűnözés, önmérsékletet nem ismerő rablás. nem kell megpróbálnod megértened, mert pontosan érted, a magadat hülyének tettetést kell abbahagynod.

őszintén: leesik az állam hogy van még fideszes akinek van bőr a képén egyáltalán megszólalni. pláne így... 6 éve nagyüzemi országrablást folytat a maffiád, és erre még azzal jössz hogy velem van a baj, de áááá, te nem vagy dedós :DDD

ja itt a mai fideszlopás, csak 5 milliárdocska, tudom ez nektek apró:

"Újabb 5 milliárdnyi EU-s pénzt szippanthatnak be Rogán szomszédjának cégei"
444.hu/2016/08/01/ujabb-5-milliardnyi-eu-s-penzt-szippanthatnak-be-rogan-szomszedjanak-cegei

ha bármilyen más kormány csak a huszadát művelte volna vagy művelné most annak amit az orbánaffia, ti, a narancshívek már rég meglincseltétek volna őket.

pamut 2016.08.01. 13:45:16

@Ma Baker:
A magyaroktól csődbe is mehetett volna a gyár, ez a szír származású magyar állampolgár mentette meg az egészet pár éve, csak most akarják a fideszesek (nem a magyarok,a fideszesek) maguknak megkaparintani hogy már nincs csőd szélén, hogy a fickó saját kockázatra megvette és rengeteg melóval kihúzta a szarból, rendebe szedte, és profit is várható tőle.

eh, fogadok fideszes vagy, tehát kár is beléd a szó....

$pi$ 2016.08.01. 13:45:22

@pamut: ja, ez van, szimbólumok b+. azokkal aztán el lehet dönteni egy jogi vitát, szimbólumokkal.

nem is értem mi a fenéért nem akarja kutya se a kis kedvenceidre bízni az országot, amikor nektek szimbólumaitok vannak.

ZX 2016.08.01. 13:48:35

@Ma Baker: A Zsolnayt akkor is Zsolnaynak hívják ha egy piréz kezében van. De az nem mindegy, hogy tolvaj gecik kezébe kerül-e!?

pamut 2016.08.01. 13:50:39

@$pi$:
ez a válaszod bazdmeg? :DDD szétraboljátok az országot és nekiállsz kedvenceidezni, ennyi? :DDD

most komolyan, részesedést kapsz a szajréból, vagy ingyen támogatod a maffiát? vagy valami magyargyűlölet miatt örülsz neki hogy a csupasz földig lerabolja az orbánmaffia az országot?

konrada 2016.08.01. 13:50:53

@pamut:
...ja én azt hittem, hogy az elnevezésen rugózás kezdése ez volt:
"Nem igaz. Közmunkások eleve nem voltak, Út a munkába program volt"
...és a folytatása meg ez:
"de nem közmunkásoknak hívták őket"

...te meg kiderítetted, hogy az úgy kezdődött, hogy a másik visszaütött!;))

Mert de. Volt közmunkaprogram, és az abban részt vevőket meg közmunkásoknak nevezték.

...abban viszont igazad van, hogy a bérezés több volt.
...igaz, pont emiatt köze sem volt a hangzatos névhez, mert ki a fene akart keresni piaci munkát a megcélzott rétegből - pláne a munkanélküliség csúcsán - , ha ugyanannyit kapott közmukis lébecolásért?

De szerintem elég érdemi kifogás a kekeckedéshez, hogy te rosszul emlékszel, így téveseket írsz magáról a fogalomról és a közmunkás programról.
...Arról tényleg lehet polemizálni, hogy az akkori, vagy a mostani jobb társadalmi szempontból, de nem azon az alapon, hogy akkor nem is volt!;))

$pi$ 2016.08.01. 13:55:39

@pamut: "szétraboljátok az országot"

azt sem tudod már miket beszélsz... bár igaz, ki a fenét érdekel.

konrada 2016.08.01. 14:05:07

@pamut:
Valóban, ebben igazad van. Ha azt látták volna, hogy közben munkahelyek tízezrei válnak semmivé, hogy a kiprivatizált közműszolgáltatók alig párhavonta emelik a rezsikötséget 2 számjegyű %-kal, az infláció gyorsabban nő, mint a fizetésük, és a környezetükben élő kis adócsalók is beleröhögnek a képébe, amikor az ő látható kevesebb fizetésükből sokszorosát befizetik adóban, és közben ők még segélyt is kapnak abból...

Akkor valóban: ilyen pofátlanság mellett rég meglincselték volna őkat.
De mivel ők kisemberként csak azt látják, hogy az a pénz, amit most lopnak el, akkor se volt meg, így inkább érdekli a saját kis életük-zsebük, és leszarják melyik maffia mit visz el a másik elöl, nekik egy a lényeg: az adott maffia a nagy éhségében ne akarjon róla még bőrt lenyúzni.
Azt meg már megtapasztalták, hogy ebben kik a profik.

pamut 2016.08.01. 14:36:02

@$pi$: lol.
te nyilván a holdon élsz, vagy csakis a hazugságpropagandát olvasod, ezért nincs lila gőzöd se az elmúlt 6 év fosztogatásairól.

pamut 2016.08.01. 14:38:21

@konrada:
egész jól nyomod a fideszes hazugságpropagandát, bár a gyurcsányozós-sorosozós-norvégozós részt még erősítened kell.

egyébként egy gyönyörű hazug terelés volt arról hogy a hazaáruló orbánmaffia szisztematikus kirabolja és tönkrebassza Magyarországot, de tudom téged ez nem érdekel, hisz a fidesszel vagy, nem a magyarokkal.

pamut 2016.08.01. 14:41:47

@konrada:
ember, tudsz olvasni? EZT írtam:
"volt közmunkaprogram is de nem közmunkásoknak hívták őket és pláne nem a mai értelemben vett (pl. jogi, illetve fizetési szempontból) közmunkások."

Képes vagy felfogni, értelmezni ezt a mondatot? vagy kisegítő pedagógus segítségét kéred hozzá?

"...abban viszont igazad van, hogy a bérezés több volt."
Ezt @$pi$:-nek mondd! Ő hazudja az ellenkezőjét!

pamut 2016.08.01. 14:43:08

"Újabb trafikos nyert pert a magyar állam ellen Strasbourgban"
444.hu/2015/11/03/ujabb-trafikos-nyert-pert-a-magyar-allam-ellen-strasbourgban

Ezt csak azoknak az orbánista férgeknek akik a mai napig lehazudják ezt is.... bűnpártolók.....

Punxsutawney Mormota 2016.08.01. 14:46:05

@Baloldalt SZÉTSZOPATÓ Habony: Tanulj meg olvasni, szerencsétlen alkoholista!

$pi$ 2016.08.01. 14:49:24

@pamut: "Ezt @$pi$:-nek mondd! Ő hazudja az ellenkezőjét! "

Már megint hazudsz! Én azt mondtam, hogy akik most közmunkaprogramon vannak, azok előtte fele ennyit kaptak. Nem mondtam, hogy előtte is közmunkaprogramon voltak, előtte segélyesek voltak.

Elhanyagolható volt a közmunkások száma az mszp időszakban, segélyt kaptak, 26 000 forintot.

konrada 2016.08.01. 14:53:05

@pamut:
Figyelj, engem qrvára nem érdekel, te kinek a dumáját nyomod, mert én még azt is elhiszem, hogy képes vagy önálló gondolkodásra. (Bár az gyanús, hogy nem az írásommal vitázol, hanem olyan panelekkel, melyek akkor jönnek, ha nincs válasz.)
Ha nem akarsz válaszolni, végig gondolva a leírtakat, annak megértem az okát, csak ne terelj. Ezzel sokra nem mész.

konrada 2016.08.01. 14:57:07

@pamut:
Szemét dolog a net.
Hiába akarja az ember letagadni amit ír, ha annak a kikeresése csak ennyi:
"Nem igaz. Közmunkások eleve nem voltak..."

De komolyan, sajnállak, hogy neked nem elég megküzdened a más véleménnyen lévőkkel, de még magadat is szemen kell köpnöd.;))

pamut 2016.08.01. 15:29:51

@$pi$:
Hazudsz, hazudsz, hazudsz, ezt írtad:
"A közmunkások például most 50-ezer körül kapnak, előttük 25 körül kaptak, úgyhogy jobban jártak."

Tehát a mondat alanya végig a közmunkások, róluk írtál. Egy, kettő: amit most utólag próbálsz belehazudni, hogy nem is azt írtad amit írtál, még az se igaz így, mert azt hogy ki mi volt előtte, arról gőzöd, sincs sokan közülük pl. pont az Út a munkába programban voltak minimálbérért, tehát kurvára nem 25-ért.

pamut 2016.08.01. 15:30:42

@konrada: pont azt kaptad amit érdemeltél. nem teszik? akkor olvasd el a saját kommentedet és kicsit gondolkozz el magadról....

pamut 2016.08.01. 15:31:44

@konrada:
tehát akkor nem érted ezt a mondatot:
"volt közmunkaprogram is de nem közmunkásoknak hívták őket és pláne nem a mai értelemben vett (pl. jogi, illetve fizetési szempontból) közmunkások."

Tudok egy egész jó magyar tanárt, megtanít téged magyarul ha fizeted szépen, szívesen megadom az elérhetőségét.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.08.01. 15:35:23

@$pi$: 1., 26 ezer volt annak, aki ne volt közmunkán, lett 22. Aki közmunkán volt, 60 volt, lett 45. Elég ennyi?
Ha nem, akkor olvasd el, hogy hányan maradtak ki a Csokból, illetve szívnak vele (többek között az az elvileg nagyon kívánt réteg, aki kint dolgozott és visszajött).
A FIDESZ előtt is volt egyszerűsített adózás, csak azt ellehetetlenítették és bevezették a sajátjukat.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.08.01. 15:36:48

@konrada: Rezsi: akkor emelkedtek az energiaárak.
Most csökkennek. Ha érvényesítették volna az államosított szolgááltatók az energiárcsökkenést, most olcsóbb lenne az energia, mint a rezsicsökkentett.
Átverés az egész.

G.Freeman 2016.08.01. 17:47:42

@$pi$: Ennek fejében kapta egy csomó plusz adót, és árokba rugdalták a rokkantakat, a katonáktól elvették a kedvezményes nyugdíjkorhatárt, akik mégis elmentek, plusz adót fizetnek a nyugdíj után, az alulfizetettek elhúztak az országból, olyan szinten hogy nincsenek szolgáltatók, egy cipész bőrdíszműves, üveges, orvos és nővér, nálunk egy nővér beszervezéséért százezer jutalmat ígértek, egy orvosért kétszázezret.
No és az ORSZÁG merre halad?
Szójártó lehülyézte a baráti szövetség szinte összes politikusát, beleértve az USA-t is, kifelé kacsingat az Unióból és a NATO-ból, azzal köt üzletet akiket régen ki kergetett-verbálisan-az országból,különadókkal kiűzi a nyugati szolgáltatókat, tovább működik a posztkádári kirovófelosztó rendszer és a nyugdíjrendszer átalakítására tett egyetlen lépést is visszacsinálta.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 18:19:43

@Kuviklacz: Ez politikai kérdés elsősorban.

A 2009-10es keresetekhez képest mo-n viszonylag drága volt az energia most meg viszonylag olcsó a keresetekhez képest. Igy nem sír a nép, nem kell tovább csökkenteni (a pénzt máshova is lehet hányni).

Ugyanez a helyzet a rekordÁFÁval is. A fogyasztót az érdekli h mennyit fizet a kasszában, nem az hogy mennyi benne az ÁFA. Mo. jelenleg az egyik legolcsóbb ország az EUban és a régióban is, hiába csak 20% a szlovák ÁFA ha ott minden drágább.

Ezért nem csökkentik egyelőre, vagy csak spec. területeken (disznóhús). A pénzt máshova is lehet hányni.

ember100 2016.08.01. 18:21:16

@$pi$:
Helló !

Bocsi hogy beleszólok a nagyívű beszélgetésedbe ( "B+...")
De emberünk a trafikokat a jog-létbiztonság miatt írta , de szerintem ezt te értetted csak nem azért fizetnek a fidesz pártházban :)
A szír üzletember már a fidesz éra alatt vette meg kötötte meg a szerződést.
Most jött egy üzleti lehetősége ha úgy tetszik monopol helyzete hogy felújítsa a műemlékeket .
Ez egy jó üzlet ERRE el akarják lehetetleníteni , venni tőle a céget a fideszhaverok .
MI EZ HA NEM SZABAD RABLÁS !
És itt jön be a trafik , kaszinó .... mutyi .
Vágod ?????

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 18:21:38

@G.Freeman: A gazdasági helyzetet tekintve egyetlen egy olyan adatsor sincs, amiben ne állna az ország 100x jobban mint 6 éve.

Ezért elmozdíthatatlan a kormány.

ember100 2016.08.01. 18:26:18

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Helló !

Azt ugye vágod hogy a világpiacon CSÖKKEN az energia , gáz , kőolaj ára ???
És ebből a vezíred kormánya csak töredéket ad vissza , lásd a kőolaj ára kontra jövedéki adó ?
Ja ja Magyarország a legolcsóbb és itt a legkevesebb az átlagjövedelem is .
Nézd már megy egy szlovák mennyi kenyeret húst , benzint áramot stb tud venni egy havi fizetéséből !!!!!

elemes 2016.08.01. 18:31:35

@lobster thermidor:

Leszarom a fideszes bagázst. A kérdés az, hogy pénzbeni tőkeemelés volt-e a követelmény, és ehelyett sumákolt be egy kunsági homokdombot, és megkente a hivatalnokokat --vagy szarul írták meg a pályázatot és üresjáratban nyafog Pécs városa? Mert egy szélhámos nekem ne takarózzon azzal, hogy "de a másik is."

$pi$ 2016.08.01. 18:32:47

@pamut: "Tehát a mondat alanya végig a közmunkások, róluk írtál. "

Ugyanaz az ember, aki most közmunkás előtte segélyes volt. Legalábbis az elsöprő többségük, hiszen előtte nagyon kevés közmunkás volt. Remélem azért lassan megérted amit írtam, annál is inkább, hogy közismert tényről van szó. Nem is gondoltam, hogy ilyen súlyos elemzésnek kell alávetned azt a pár mondatot... :D

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 18:34:54

@ember100: 'Azt ugye vágod hogy a világpiacon CSÖKKEN az energia , gáz , kőolaj ára ???
És ebből a vezíred kormánya csak töredéket ad vissza , lásd a kőolaj ára kontra jövedéki adó ?'

Te hülyegyerek tudod te mennyibe kerül Szlovákiában, Csehorszában és Ausztriában a benzin?

Vagy még biciklizel?

elemes 2016.08.01. 18:36:45

@paperboy:

Mármint a szír pasas? Gondolom, csődbe fog menni (és most már tényleg) a Zsolnay, szóval leginkább sehogy. A putyin típusú rendszerben nincs az a reálgazdasági veszteség, amit ne vállalna fel a kormányzat, hogy jelezze, az életben maradás kulcsa a lojalitás.

$pi$ 2016.08.01. 18:39:27

@ember100: "De emberünk a trafikokat a jog-létbiztonság miatt írta ,"

Tudom, hogy miért írta, mert politikai szlogen, hívószó, közhely, évek óta mindig előjön.

- Nő a GDP.
- Elrabolták a dohányboltokat.
- Csökken az adósság.
- Elrabolták a dohányboltokat.
- Kevesebb adót fizetek.
- Elrabolták a donányboltokat.

Eltelt pár év, engem már nem érdekelnek a dohányboltok, unom, nincs kedvem róluk beszélni.

"nem azért fizetnek a fidesz pártházban"

Pffff...

"Ez egy jó üzlet ERRE el akarják lehetetleníteni , venni tőle a céget a fideszhaverok .
MI EZ HA NEM SZABAD RABLÁS !"

Ismered az ügyet? Szakértő vagy a témában? El tudod mondani néhány mondatban a tényállást?

Én magam nem követtem az eseményeket, nem vagyok szakember, úgyhogy nekem elmondhatod, de a szokásos "gonosz a fidesz, tehát ez is gonosz lépés volt, tehát gonosz a fidesz" moantrához már nincs nagyon türelmem.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 18:41:39

@elemes: 'A putyin típusú rendszerben nincs az a reálgazdasági veszteség, amit ne vállalna fel a kormányzat, hogy jelezze, az életben maradás kulcsa a lojalitás.'

És a dolog müködik, ellentétben a látott alternatívával..:)

$pi$ 2016.08.01. 18:41:44

@ember100: "Azt ugye vágod hogy a világpiacon CSÖKKEN az energia , gáz , kőolaj ára ???
És ebből a vezíred kormánya csak töredéket ad vissza , lásd a kőolaj ára kontra jövedéki adó ?"

Ezt könnyen lehet ellenőrizni, egyszerűen csak meg kell nézni, hogy az európai országokban hogyan viszonyulunk az árakhoz. Ha utánanézel, akkor láthatod, hogy amíg az mszp alatt a rezsiben a felső egyharmadban voltunk, addig most az egyik legolcsóbb.

Tehát az állításod nem igaz.

elemes 2016.08.01. 18:50:46

@Tiszteltetem Brüsszelet:

működni működik, csak ezek a reálgazdasági veszteségek elég durván rontják a putyini típusú rendszer hatékonyságát:
- az alkalmanként veszélyesnek talált vetélytársak tönkretétele direkt veszteség
- nincsnek hosszú távú befektetések, csak olyanok, amelyek rövid távon megtérülnek
- a tőkét nagy tételben viszik offshore cégekbe vagy külföldre.

Szóval, akinek nincs százmilliárd hordós olajkészlete, az óvatosan kezdjen bele, mert pofára esik.

elemes 2016.08.01. 18:52:04

@$pi$:

off

a trafikrendszer nekem szimpatikus, a módszer (a mutyizás) az, amitől nagyon gáz, szaros lesz a keze, aki hozzányúlt.

$pi$ 2016.08.01. 18:55:21

@elemes: "a trafikrendszer nekem szimpatikus, a módszer (a mutyizás) az, amitől nagyon gáz, szaros lesz a keze, aki hozzányúlt. "

Hasonlóan gondolkodunk. :)

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 18:56:25

@elemes: Ez mind szép, de Orbán a legkisebb rossz a gazdaságnak szvsz.

$pi$ 2016.08.01. 18:58:15

@elemes: Egyetlen egy baj van vele, nevezetesen az ellenzék azt állítja, hogy a csókosok kapták.

Én ezt nem tudom leellenőrizni, ha tényleg igaz, az gáz, ha nem igaz, akkor gáz, hogy nem tudták úgy megcsinálni, hogy ne legyen kétség.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 19:07:37

@$pi$: Nem lehet kétség nélkül megcsinálni (és nyilván volt hátszél is egyeseknek).

Azért nem, mert ugyanúgy mint a ződ dossziénél, elég sejtéseket bedobni az erre mindig fogékony médiának, az már bőven elég a kétségekhez. Másrészt az ország fele fidesz szavazó, szóval semmilyen elfogultságról nem lehet beszélni akkor se, ha bzonyítanák h 500 pályázó azért nyert mert fidesz szimpatizáns.

Csak a szart lehet kavarni. Ha én lennék Finkelstein, azt tanácsoltam volna anno a fidesznek, hogy pletyizzék azt h a trafikrendszer előtti trafikosok többsége gyurcsánysta, vagy látta már gyurcsány szomszédját de legalábbis nem magyar származású. Pont annyira lehet/kell az ilyet bizonyítani, mint az ún. trafkmutyit.

1ghost 2016.08.01. 19:10:37

@Tiszteltetem Brüsszelet:

"Ez mind szép, de Orbán a legkisebb rossz a gazdaságnak"

Hehehe. Gerinctelen fideszcseléd! Ez éppen akkora baromság, amekkora bérnarancsbarom te magad vagy!

@$pi$: "Ha utánanézel, akkor láthatod, hogy amíg az mszp alatt a rezsiben a felső egyharmadban voltunk, addig most az egyik legolcsóbb."

Hú bazdmeg grat! Ilyen folyékonyan még a köztévén sem hazudnak!
Ezeket a hazugságokat legfeljebb a narancsos kurva anyádnak lehet beadni! Próbáld neki, lehetőleg tövig.

elemes 2016.08.01. 19:10:58

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Mondjuk Vona Gáborhoz képest Orbán valóban a kisebb rossz :-)

hogy a legkisebb lenne, azt azért nem mondanám.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 19:14:31

@elemes: Én viszont biztos vk benne h nem Vona lenne a legszarabb a gazdaságnak.

elemes 2016.08.01. 19:15:01

@$pi$:

"Én ezt nem tudom leellenőrizni"

(mármint hogy csókosok kapták)

Néhány eset nyilvánosságra került (Hadházy, a frissen LMP-s képviselő) -- de szerintem a trafik koncessziók többsége nem így talált gazdára. Kb 5000 koncessziót akartak kiosztani, ebből kb 10% annyira szar, hogy fideszesek se ugrottak rá, 10% már tönkrement, 75% vegetál és kb 5% hoz komoly haszno, Budapesten, néhány forgalmasabb csomópontban.

Szóval, ha csókosok kapták, akkor nagy valószínűséggek megszívták, jól.

elemes 2016.08.01. 19:17:42

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Nyilván nem mondhatsz mást, mert megvonják a fizetésed, amit nem vennék a lelkemre, ki tudja, hány éhes száj vár otthon.

Én eléggé biztos vagyok benne, hogy (a jelenlegi felhozatalból) Vona lenne a legszarabb, nála hülyébbet nem sokat látni.

$pi$ 2016.08.01. 19:19:23

@Tiszteltetem Brüsszelet: "ha bzonyítanák h 500 pályázó azért nyert mert fidesz szimpatizáns."

Igen, ezt magyaráztam hosszú hónapokig ezeken a blogokon, kaptam is a pofámra rendesen! :D

elemes 2016.08.01. 19:20:07

@1ghost:

nem fideszcseléd, egyszerű megbízási szerződéssel foglalkoztatott hazaáruló, akit az fszb vagy a gru vagy valami ilyesmi cég fizet. sokáig kételkedtem, hogy vannak ilyenek, egyszerűen nem tartottam elég hatékonynak, de úgy tűnik, hogy mégiscsak eredményesek (lásd brexit, amire azért elég sok pénzt elköltöttek az oroszok, de sikerült).

$pi$ 2016.08.01. 19:20:35

@elemes: "Szóval, ha csókosok kapták, akkor nagy valószínűséggek megszívták, jól. "

Igen. A ténytár írt is egy cikket, hogy mekkora baromi nagy üzlet a trafik. Linkeltek is egy cikket, elolvastam, a ténytár a 10% hasznát felemlegette, a 90% hasznát elhallgatta. :(

elemes 2016.08.01. 19:21:20

@Tiszteltetem Brüsszelet:

"500 pályázó azért nyert mert fidesz szimpatizáns."

Abból az 500-ból 450 úgy megszívta, hogy a fal adta a másikat, egyszerűen NINCS ELÉG PÉNZ a trafikbizniszben, ezt azért nem olyan nehéz kiszámolni.

elemes 2016.08.01. 19:24:20

@$pi$:

a ténytár egy hazug csúsztató szoci blog, nem érdemes olvasni.

Szokták mondani, hogy a tények szilárd dolgok -- namost ez sajnos tévedés. Ha a tényeket elkezdjük egy kívánt eredmény alátámasztása érdekében válogatni, abban a pillanatban MEGSZŰNNEK ténynek lenni.

Ha egy tudományos folyóiratban kiderül valakiről, hogy SZÁNDÉKOSAN VÁLOGATTA a mérési eredményeket, hogy azok alátámasszák a prekoncepciót, annak a kutatónak azonnal vége, örökre leírta magát, inkorrekt. A politikában meg ez a standard :)

ember100 2016.08.01. 19:29:36

@$pi$:
Helló !

Látom te TÉNYLEG NEM akarod érteni .
Nem nőtt a GDP csak most máshogy számolják , nem érdekel a trafik , CSAK a mutyi amivel megszerezték , tudod a legnagyobb koncessziót nyert ember gépén írták a törvényjavaslatot,
ja meg kaszinó vajnabá adózás alig online rendszer NULLA de most már a kávégépek is online lesznek , megkapta a TV" jééé kiviszi offshorozni romániába .....
Észnél vagy ? EZ minden a mi adófizetők , állampolgárok zsebéből megy !!!!!
Nem fizettek kevesebb adót én főleg nem az egykulcsossal , de van még kb. vagy 20-30 új adó , sárgacsekk ,hírközlési , rögzített jövedéki adó a benzinnél ... sotoljam még.
És tudod mit szakértő vagyok a fidesz labrálainak témájában VAN AGYAM és látok hallok olvasok.
De legbelül érzem IGAZAD van nem láttam még az atomot :) tehát szerinted ez sincs :)

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 19:34:22

@elemes: Pedg Orbánon kívül csak Vona van, vagy vki más a fideszből. Persze 2022ről beszélünk.

$pi$ 2016.08.01. 19:35:53

@ember100: "Nem nőtt a GDP csak most máshogy számolják"

Amikor az EU megváltoztatja a számítási módszereket, akkor újra szokták számolni a mutatókat visszamenőleg, hogy lehessen összehasonlításokat tenni. Nyilván tök gáz lenne, ha az EU nem tudná, hogy mi történt az elmúlt pár évben csak azért, mert megváltozott valami számítási módszer. Ennyire azért nem amatőrök.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 19:37:04

@elemes: Nem mondtam én h nagy biznisz. Aki megfogott egy jó lokációt annak jó lehet még a kis árréssel is, de nyilvánvalóan nem a jövő nagy aranybányája, mert még mo-n is erősen csökken a dohányzás.

$pi$ 2016.08.01. 19:40:39

@ember100: "Nem fizettek kevesebb adót én főleg nem az egykulcsossal ,"

Én kevesebbet fizetek és nem "egykulcsos" adót fizetek, hanem kétkulcsosat, 500,000-ig 50,000 forintot, utána 40%-ot. Így nekem sokkal kevesebbre jön ki mint a fidesz előtt.

"de van még kb. vagy 20-30 új adó , sárgacsekk ,hírközlési , rögzített jövedéki adó a benzinnél ... sotoljam még."

Én kevesebbet fizetek, tudom! Szerintem én csak magamról beszéltem.

"És tudod mit szakértő vagyok a fidesz labrálainak témájában VAN AGYAM és látok hallok olvasok."

Az indexen mindenki adószakértő, nem tudtad? :D

$pi$ 2016.08.01. 19:41:42

@elemes: "Ha egy tudományos folyóiratban kiderül valakiről, hogy SZÁNDÉKOSAN VÁLOGATTA a mérési eredményeket,"

Pont ezt pofázom évek óta! :)

elemes 2016.08.01. 19:42:15

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Sajnos egyelőre ez a helyzet, de hát minden országnak olyan kormánya van, amilyent (a többség) megérdemel. A kisebbség meg elmegy, keres valami hatékonyabban működő kormányt.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 19:43:32

Bréking

A Ripost ma azt írta: „baloldali körökből származó megbízható értesülések szerint túlzásba vitt italozás nyomán következett be a baleset, egy lépcsőről zuhant le a szocialisták volt kormányfője”. A Ripost információjáról megkérdeztük a DK szóvivőjét, Gréczy Zsoltot, aki pénteken részletekkel szolgált a sérülésről. Most annyit mondott, „ócska hazugság”, hogy Gyurcsány Ferenc részeg lett volna.

hülye ballibberek kezdik az összefogást

elemes 2016.08.01. 19:44:01

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Nagyon-nagyon kevés trafik van, amelyikből jól meg lehet élni. Max száz. Azok a "haverok", akiknek a mutyizásáról Hadházy beszámolt, egészen biztosan bukóban vannak, mert vidéken legfeljebb néhány nagyváros jól megválasztott helyén levő trafikok hozzák a pénzt.

A többség épp csak vegetál.

elemes 2016.08.01. 19:46:16

@Tiszteltetem Brüsszelet:

"mert még mo-n is erősen csökken a dohányzás."

bizony, a feketekereskedelmet beleszámolva is csökken.

az elektromos bagóval kapcsolatis keménykedést ezért is értetlenül nézem, az pont egy jó kilépő a dohányzásból.

$pi$ 2016.08.01. 19:47:00

@elemes: Így van! De van egy másik módszer is: maradsz otthon, de annyira kihúzod magad a rendszerből amennyire lehet.

Például tudsz venni számítógépet az ebay-en, akkor 20% az áfa, ha meg vállalkozó vagy, akkor visszaadják azt is. Majdnem mindent meg lehet venni a neten, hoztak már nekem raklapon is cuccot.

Munkát szintén találhatsz a neten, nem kell magyar cégekkel boltolnod.

Bankszámlát is nyithatsz a neten, küldik a bankkártyát, dollárban, euróban tarthatod a pénzed.

Persze mindent nem úszhatsz meg, de azért elég sok magyar marhaságot ki lehet kerülni.

$pi$ 2016.08.01. 19:51:14

@$pi$: "akkor 20% az áfa,"

Mármint én általában németektől meg angoloktól szoktam nagyobb dolgokat venni, asszem mindkét helyen mintha 20% lenne a VAT.

elemes 2016.08.01. 19:55:28

@$pi$:

"De van egy másik módszer is: maradsz otthon, de annyira kihúzod magad a rendszerből amennyire lehet."

Másképp látom. Egy liberális társadalomban élhetsz így, a saját szabályaid szerint. Egy "illiberális" rendszerben nem. Ha nem tagozódsz be, fenyegetést jelent a létezésed. Ha szociális életet élsz, de nem a renszer által támogatott keretek között, fenyegetést jelentesz.

Illyés elég találóan fogalmazott: mindenki szem a láncban.

$pi$ 2016.08.01. 20:00:36

@elemes: "Másképp látom."

Én így élek. :)

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 20:07:38

@$pi$: AZ ÁFA egy dolog. Mo-n sok minden nagyon olcsó a legdrágább ÁFÁval is, mert a nettó árak a kis kereslet miatt le vannak nyomva a gecibe.

Mondhatni pl. mo-n a bruttó 6-7 millás árkategóriáig a személyautók eladásán önmagában szinte nincs nyereség, ez a kategória ált. olcsóbb mint NYEUban, a drága kocsikon és a szervizen próbálnak pénzt keresni a kereskedők.

Ilyen piaci helyzetben szerintem azért nem prioritás a kormánynál az általános kulcsú ÁFA 5%-os csökkentése mondjuk (ami pont úgy kiférne mint a tervezett SZJA csöki), mert az amúgy is alacsony fogyasztói ár esetén a kereskedők megtehetik hogy benyelik a különbözetet v. a nagy részét, és akkor hogy lesz Orbán a jófej?

elemes 2016.08.01. 20:26:07

@$pi$:

Meg lehet próbálni, de hosszú távon nem megy.

ember100 2016.08.01. 20:31:06

@$pi$:
Helló !

Hol élsz te ?
Ezek szerint nem Magyarországon .
Azt értem hogy esetleg te kevesebb adót fizetsz de akkor a többiek , szegények dögöljenek éhen ?
Hogy nem fizetsz sárga csekk , banki utalás , emelt benzin jövedéki adót ,stb...
ezt hogy a túróba kerülöd ki ???
Az hogy látom a fidszesek hogy mutyizzák lopják szét az országot , ami üzletet megkötöttek a szír-magyarnak azt most visszacsinálnák ahhoz nem kell adószakértőnek lennem.
Kicsit off DE pár napja bejelentették nagy direl-durral hogy 3 sávosítják az M1, M7 egy részét , MA bejelentették hogy mégsem , holnap mit mondanak bakfitty ?
A Mamám mondta okosabb lettél volna fiam ha meg sem szólalsz.
És ezek "vezetik " az országot .
RÖHEJ

$pi$ 2016.08.01. 20:36:35

@ember100: "Hol élsz te ?
Ezek szerint nem Magyarországon ."

De igen.

"szegények dögöljenek éhen ?"

Mindig vannak és mindig is voltak szegények. Én csak magamról beszéltem, a mások dolgait nem ismerem.

"Hogy nem fizetsz sárga csekk , banki utalás , emelt benzin jövedéki adót ,stb..."

Elhanyagolható összegek.

"MA bejelentették hogy mégsem"

Változó világot élünk.

grafoguru 2016.08.01. 21:17:02

@Baloldalt SZÉTSZOPATÓ Habony:

"Rohadt tetves libsik, ezt is at akartak jatszani a kulfoldieknek, mint termofoldet."

Azannyát ecsém.
Ekkora aggyal honnan tudod, hogy kilégzés után be is kell lélegezni? Te vagy a teremtés csodája.

Parajpuding 2016.08.01. 22:14:36

A Fidesz = maffia. Ennek megfelelően működik. A sok agyhalott retkes magyar birka meg még mindig rá szavazna.

"a bíróságokat továbbra sem tudták lenyúlni, azok maradtak a jogállam utolsó bástyái."
Azért ezek a bástyák is düledezőben vannak.

ember100 2016.08.01. 22:17:37

@$pi$:
Helló !

Azt hiszem itt a vége :)
A szegénység megszüntetése , az elesettek támogatása állami feladat , mint az oktatás , egészségügy stb.....
Ha ha fideszt kell védened ezek elhanyagolható összegek , főleg a benziné :)
Ja ja változó világ 2 nap alatt a föld 2 szer fordul el a tengelye körül :)
Miért kell védeni a védhetetlent ?????
Remélem pénzért :)

ostvan2 2016.08.01. 22:45:08

@$pi$: a trafikokról:
"Egyetlen egy baj van vele, nevezetesen az ellenzék azt állítja, hogy a csókosok kapták.

Én ezt nem tudom leellenőrizni, ha tényleg igaz, az gáz ..."
Igen, a csókosok kapták. Olyan ember mesélte nekem, aki csinálta. Úgy indult a folyamat, hogy CSAK a kiválasztottak mehettek arra az oktatásra, ahol elmondták nekik, miként kell pályázni a trafikjogokra. És a pályázatokat el sem olvasták a bírálók (fizikailag nem volt rá elég idejük). Ha a pályázó neve rajta volt a nyerők listáján, akkor nyert. Ha a neve nem szerepelt abban a névsorban, akkor nem nyerhetett.

agyamputáltak 2016.08.02. 00:38:05

@$pi$: na ilyen egy hazaáruló fideszes, köszönjük az alapos bemutatkozást. lényegében akinek nem jutott a "jóból" az baszódjon meg, fő, hogy te meg a haverod jól jártatok. az ismert, lézerjani által kimondott vezérelv mentén. szuper! aztán, hogy hosszútávon mi jó az országnak az le van szarva. szuper! szétlopnak mindent? sebaj így is szuper! :-D

és mielőtt jönnél a gyurcsányahibás-balos-libsi-soros-etc kombóval, ennek megítélése, teljesen független attól, hogy ki milyen oldalinak véli magát (már ha nem fideszes agymosott és/vagy haszonélvező), ráadásul a jelenlegi választék egy rakás szar a politikai palettán. végülis csak olyan amit az ország kitermelt. ez még inkább hátráltatja a normális irányt, tény.

ProsTata 2016.08.02. 00:43:19

Az itteni polémiához hozzászólva, mennyi mindent kell(ene) megköszönnünk a Fidesznek:
www.napi.hu/ado/adoemeles_magyarorszagon_igy_fizet_tobbet_a_lakossag.574545.html

ProsTata 2016.08.02. 00:58:42

Az az igazság, hogy a szír üzletembert Bashar Najari-t ifjabb koromból (1982-1983) személyesen ismerem. Már akkor is nagy seftes volt a hasonszőrű arab haverjaival... :-)
Szóval előéletét ismerve és abból ítélve hogy most nem kicsit megakasztotta a gépezetet, nem lesz könnyű falat.
Ennek ellenére alapvetően nem neki drukkolok, hanem a Zsolnay-nak de Fidesz nélkül. Bashar-al, vagy nélküle.

tantum verde 5 2016.08.02. 03:50:42

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Ezt a sok faszságot magadtól írtad, vagy diktálta valaki?

Te ostoba barom, a 27% adó miatt minden kurva drága, nem véletlen, hogy bármilyen műszaki cikket megéri nyugaton venni vagy mondjuk Kínából (vagy akár EU-s lerakatból) rendelni, mert sokkal (10-20%-kal) olcsóbban kapod meg, mint Magyarországon. Mondjuk ey olyan mobiltelefont, ami Magyarországon az olcsóbb boltokban 60 ezer, cseh (érted, nem kínai, cseh) cégtől rendelve megkapod 37 ezerért.

Az állam meg a balfaszsága miatt kénytelen különadókat kivetni (mert ezek a pénzek a faszságai miatt mind kicsúsznak a zsebéből - kb. mint amikor 1989-ben mindenki Ausztriába hordta a valutáját Gorenje hűtőszekrényt venni, mert olcsó volt, és a barom kormánynak nem jutott eszébe, hogy baszd meg, Magyarországra is hozná ennyiért - de talán még olcsóbban is, nagy tételben - a Gorenje, a pénz meg itt maradna; tízmilliárd dollárok mentek ki, pár cuccot én is vettem, mondjuk én inkább szórakoztató elektronikát, mert utazással együtt jóval olcsóbb volt mondjuk egy 3 amorf fejes Technics magnó ott schillingben, mint ugyanaz itt forintban), amit nem a bank meg a faszom tudja, ki fog megfizetni, hanem a nép, köztük a hozzád hasonló agyatlan, Fidesz-seggnyaló barmok is.

2010 óta gazdaságilag csak elhibázott döntések születtek az országban, a devizahiteleseket - a rá nem szoruló, csak nyerészkedő haverok kivételével - mind átbaszták, és minden állami pénzt, százmilliárdokat a haverok zsebébe tettek, a hozzád hasonló seggnyaló barmok zsebéből is.

Rezsicsökkentés? Baszd meg, miért nem gyűrűzik be az utóbbi 50 év nem inflációval felszorzott, hanem abszolút értelemben vett legalacsonyabb kőolaj- és földgázára?
Ja, mert a hozzád hasonló parasztokat lehet vakítani azzal, hogy havi 200 Ft-ot nyertél a rezsicsökkentéssel.

Kár, hogy a szavazati jog nincs IQ-hoz kötve, mert te legalább biztosan kiesnél. Ahogy itt jó pár idióta agyatlan fideszes fasz újkomcsi elvtársad (pl. @$pi$:) is.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.02. 05:39:38

Ásítás. A hétvégén ugye megint megbukik a csúnya, cigány Orbán?

nu pagagyí 2016.08.02. 06:16:36

@$pi$: Nőtt a GDP természetesen, a kérdés csak az, mihez képest? A "jobban teljesítéssel" sikerült lecsúsznunk az EU szegényházába. A hozzánk hasonló, cuclizmusból kimászott országok, mind beelőztek, akiket megelőztünk, azok pedig olyan országok, ahol egy 1%-os szerény növekedés annyi, mint az egész magyar GDP. Ez a kormány egy dolgot tud: eladni a semmit. Ami pozitív történt a Fidesz országlása alatt, ahhoz a Fidesznek nem volt köze: a világgazdaság normalizálódása. Amihez meg köze volt, mind szánalmas eredménnyel járt, nemzetközi összehasonlításban.

A hatalmi maffia az ország vagyonát éli fel, amíg el nem fogy, addig szerencsére csak a pofája jár, utána majd keményebb lesz. Igaz, már elkezdték egymást is kifosztani, azzal talán még ellesznek egy darabig.

Új, jövőt szolgáló beruházás csak az adószedésben valósult meg: utak helyett útdíjszedő rendszer, adócsökkentést meghaladó költségnövelések: online-pénztárgép, tranzakciós adó, fasz tudja hány különadó. Aztán ott van az egyre burjánzó állami monopóliumok ellenszolgáltatás nélküli vámszedése mindenféle kötelező illeték, díj stb. formájában. A világpiaci olajárcsökkenés hasznának lenyúlása a lakosságtól. A verseny nélkül működő koncessziós cégek és a közbeszerzések állandó nyerteseinek államilag garantált luxusprofitja. Ez mind-mind az adófizetők kára.

Ha nem vagy tolvaj és itt élsz, akkor rosszabbul élsz, mint a pénzügyi válság csúcspontján, 2009-ben. És mára már az eszközöket is elvették tőled, amivel a jövődet alakíthatnád. Az emberek többsége állami kegyből vegetál: például a családosok "adókedvezmény" nélkül felfordulnának. Lehet kezet csókolni a hatalomnak.

L.A.C.A. 2016.08.02. 08:12:20

A problém az hogy az ország lefelé csúszik.Aki a fideszre szavaz a gyermekei jövöjét lopja el.A kohéziós pénzek miatt már legalább Csehország szintjén kellene tartanunk.Komunizmus óta semmi sem változott,csak max. egy ilyen kommentért nem jutok a börtönbe.Kár Magyarorzságért szép élhetö ország lehetne:-(.

$pi$ 2016.08.02. 09:09:22

@L.A.C.A.: Ha tennél szóközt az írásjelek után, akkor azt hinnék az emberek, hogy olvasott, képzett ember vagy, akinek hinni lehet. :)

Egyébként itt:
https://www.google.hu/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_pcap_cd&idim=country:HUN:ROM:POL&hl=en&dl=en#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:HUN:ROM:CZE&ifdim=region&hl=en_US&dl=en&ind=false

láthatod, hogy az általad emlegetett lemaradás nagyjából 2004 és 2009 közt volt megfigyelhető. Tanulmányozd figyelmesen az ábrát, figyeld meg hol távolodik a cseh és a magyar vonal egymástól.

$pi$ 2016.08.02. 09:11:31

@nu pagagyí: "A "jobban teljesítéssel" sikerült lecsúsznunk az EU szegényházába."

Tudom, hogy téged nem szoktak meghatni a számok meg a valóság úgy általában, de neked is javaslom, hogy menj már és nézd meg az adatokat.

pamut 2016.08.04. 01:02:25

@$pi$:
Látom már Donald Trumpi mélységekbe süllyedtél :) Magyarázz csak béla, magyarázz.... kicsit még erőlködsz és rájössz hogy a hazudozásaidért a ballib összeesküvés a hibás ;)
süti beállítások módosítása