Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.11.01.

Ez az egyetlen esély, hogy 2018-ban megszabaduljunk Orbánól

Hakapeszi Miki

Alapvetően tök mindegy, hogy milyen jelzőt biggyesztenek az okosok a kiépülőfélben levő rendszerre, az orbáni autokrácia, a haveri kapitalizmus elképesztő károkat okoz. Az is tök mindegy, hogy a főnök valóban azt hiszi, hogy amit művel, az végső soron jó az országának is, vagy pontosan tisztában van a rombolással, amely csak járulékos veszteség az egyetlen fontos tényező, a hosszú távú hatalommegtartás mellett.

Viktor a második ciklusban megmutatta, mi a cél. A demokratikus intézményrendszer leépítése, az állam erejének saját hatalmi célok szolgálatába állítása csak a módszer, a cél a javak döntő hányadának átcsoportosítása baráti kezekbe, a kritikus hangok elnémítása, a teljes klientúrarendszer kiépítése, a megingathatatlan hatalomgyakorlás biztosítása. Nagyot haladt ezen az úton és félő, hogy ha kap egy harmadik ciklust, a folyamat sokkal nehezebben lesz visszafordítható, mint ha valami csoda folytán 2018-ban kap pocakos csodacsatár egy baszott nagy sallert.

Ma is csak a társadalom nagyjából negyede támogatja, de durván a fele utálja, amit Orbán művel. Mégis, komolyan vehető ellenfél híján hatalmas a bizonytalanok és a beleszarók tábora. Egyre kisebb az esély arra, hogy kívülről érkezzen egy olyan új kihívó, aki esélyes lehet 2018-ban. Miközben egyre égetőbb, hogy ha nem sikerül megbuktatni másfél év múlva, a károk jóvátehetetlenné válnak, az optimális megoldás, egy friss, új erő feltűnése és megerősödése irreálisnak látszik. De akkor hogy is bukhat meg Viktor?

Mivel a politikai erősörrend az elmúlt két évben a folyamatos fideszes botrányok, a rendszer egyre durvább lealjasodása ellenére szinte semmit se változott, feltételezhetjük, hogy sokat már nem is fog. Így viszont egyszerű matekozás, hogy mikor lehetne eltakarítani a Fideszt. A jelenlegi választási rendszerben ehhez az kell, hogy a választókörzetek többségében csak egyetlen ellenzéki jelölt induljon a fideszessel szemben. Nem véletlen, hogy nagy erőket fektetnek annak biztosításába, hogy sok kis szerencsétlen hülye álljon velük szemben a túloldalon, akik lehetőleg rühellik is egymást. És ez működni is látszik.

Persze körzetről körzetre végig lehet ezt elemezni és van, amit így is behúz a fideszes, meg van, amit három jelöltnél is elvisz a baloldal, vagy a Jobbik, de a többségnél a Fidesz keményen beszopja, ha csak egy valaki áll vele szemben. Noha a z MSZP és a Jobbik közti átjárást már sokszor kimutatták, nyilván sokan vannak, akik semmi szín alatt se szavaznának például az ex-nácikra, vagy ex-kommerekre. Nehéz is így az egyéni körzetek eredményeit belőni, de nagyon úgy fest, hogy a kérdés ennyire egyszerű: vagy mindenki leküzdi undorát, vagy marad Viktor. 

Nyilván ezer kérdés merül fel a pártok oldaláról, például Gyurcsány hajlandó-e engedményt tenni a Jobbik felé, vagy marad a híres elveinél és nagyravágyásánál, amivel esetleg sokadszor segíti hatalomba, vagy tartja ott Orbánt. Az is jó kérdés, hogy milyen kormány lenne az, amiben a mai ellenzéknek kellene együttműködnie. De ha abból indulunk ki, hogy a legrosszabbat, Orbán hatalmának megszilárdítását sikerülne megakasztani, lehet, hogy megérné egyetlen ellenzéki jelöltet küldeni mindenhová.

Mindez persze nem túl biztató, de nincs mese, per pillanat úgy tűnik, ez az egyetlen út ahhoz, hogy Viktor egy választáson bukjon meg. Mi itt a Mentális stábban azon agyalunk, hogy ha az érintett pártok felkínálnák a lehetőséget ehhez, élnénk-e vele. Tudnánk-e Vonára szavazni, ha ezzel bukna a Fidesz? Géza még azt mondja, nem, én jobban hajlok arra, hogy a Fidesz pusztítását látva egy hányózacsival a kézben, de behúznám azt az ikszet a nemfideszes akárkire.  

Megér ennyit? Nyomj egy szavazatot!

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr2411921221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.11.01. 15:58:37

A politikában az emberek mindig az ámítás és az önámítás együgyű áldozatai voltak és azok is maradnak, amíg meg nem tanulják, hogy bármely erkölcsi, vallási, politikai, szociális frázis, nyilatkozat, ígéret mögött fel kell fedniük egyik vagy másik osztály érdekeit. A réginek a védelmezői mindig rá fogják szedni a reformok és javítgatások híveit, amíg ezek meg nem értik, hogy minden régi intézmény, bármily használhatatlan és rohadt is, egyik vagy másik uralkodó osztály erejére támaszkodik. Lenin: Mi a teendő.

A jobboldali fordulat legszembetűnőbb ára a társadalmi egyenlőtlenségek jelentős növekedése volt
A magyar jobboldal nem az új, hanem a régi Magyarországhoz vonzódik. Programja a modernizációtól való tartózkodásra és félelemre épít

2016.11.01. 16:10:32

És aztán ?Kormányzó erő,hogy alakulna ki ?Nagy zseni aki ilyen baromságot képes kitalálni és még hisz is benne :-)Fideszt csak egy teljesen új párt lenne képes leváltani de ez még 2018-ban lehetetlen ,,a kulcs kérdés ki vezetné azt az új pártot és mennyire lesznek képesek megtalálni azt a 106 egyéni képviselő jelöltett akik a legmegfelelőbbek na ez a legnehezebb .2018-ban már az is nagy feladat lenne ha el lehetne érni,hogy a fidesz ne tudjon kormányt alakítani csak koalícióban .

borzimorzi 2016.11.01. 19:33:39

Ha nagyanyám sárga lett vóna és még áramszedője is lett vóna...

borzimorzi 2016.11.01. 19:33:43

Ha nagyanyám sárga lett vóna és még áramszedője is lett vóna...

a nagy hohoohooo 2016.11.01. 22:08:52

Nos, valójában ez történik (á la Terry Pratchett):

A Király ki akarja vágatni az Erdőt, ami miatt a parasztok teljesen kiakadtak és az Erdő védelmében éppen kaszát, kapát boronát akarnak ragadni,hogy felkoncolják a Királyt, amikor is jön a Bolond:
- Figyeljen felséged, csak tán hinnie kéne a Szavak erejében!
- Mi van? Tán bolond vagy?
- Igen, de az mellékes. A Szavak mindent megoldanak!
- Mégis hogyan, ha már a Nép a kapukat ostromolja?
- Figyeljen, fenségetek belefog egy messze ágazó és nagy horderejű
tervbe az agráripar fellendítésére, ami hosszútávú
munkalehetőséget nyújt a fűrészmalmokban, új földek
területfejlesztését teszi lehetővé a parasztoknak, s egyben csökkenti a
banditizmus elterjedtségét a búvóhely hiánya miatt.
- És mégis hogy csináljam ezt?
- Hát az Erdő kivágásával...

Dezső Németh 2016.11.01. 22:35:08

@a nagy hohoohooo: A borona - jelenlegi ismereteim szerint - régebben egy gerenda volt, amit a felszántott föld tetején vontattak ( keresztben ), hogy a talajt elsímítsa ( utolsó földművelési menet : EL VAN BORONÁLVA ! ... )Később különböző fém keretekből állt a borona, amiből marha hosszú tüskék álltak ki. Ezt vontatva az eszköz a felszínhez közeli talajréteget lazította, a kialakult rögöket törte, egyidejűleg a felszínt egyengette. Mindkét eszköz használata kissé nehézkes, ha meg akarjuk ostromolni a várfalat a király felkoncolásának előkészületei során. Jobban passzol a kaszához, kapához a FEJSZE, ha ilyen tettek végrehajtására készülünk. És annak az az előnye is megvan, hogy ha közben mégis meggondolnánk magunkat, akkor haladéktalanul hozzáláthatunk az erdő kivágásának ...

Andras J Fazekas 2016.11.01. 23:22:00

Téveszmékből, önámító hazudozásból, nem lesz kormányváltás.

Zsoltbacsi 2016.11.02. 00:14:06

Raadasul azt magyarazza el nekem legyszi a blogger, vagy barki, hogy ebben mi lenne a buli a jobbiknak? Ha osszeallna a balfekekkel, azonnal otthagyna a szavazoik minimum fele. Nekik sokkal tobb vesztenivalojuk lenne ezzel, mint a bal oldalnak.

PomberMaci 2016.11.02. 08:17:29

"Nem véletlen, hogy nagy erőket fektetnek annak biztosításába, hogy sok kis szerencsétlen hülye álljon velük szemben a túloldalon, akik lehetőleg rühellik is egymást. És ez működni is látszik."

És ez is mind a csúnya patásorbán miatt van és nem pedig a degenerált kretén baloldal miatt, akik kétszemélyes pártocskákból rázzák az öklöcskéiket, mert mindegyik miniszterelnök akar lenni és a miniszteri székeket sem tudják kiosztani, mert összesen nincs annyi ember a pártjukban, pedig már a házimacska és a csivava is kapott egy-egy bársonyszéket.

Csaba Szikora 2016.11.02. 08:42:25

a választó polgárok 40%-a marha mód nem akar megszabadulni a FIDESZ-től,köztük én is.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2016.11.02. 11:37:56

Nekem is vannak emlékeim arról, hogy mindenki más összefogott a helyi gyűlöletes figyuszjelölt ellen, és sikerült is azt taccsra tenni... de egy ilyen elgondolásban én sem hiszek.

A jobbiknak olyan értékrendje, gondolatvilága van, amibe nem fér bele az, hogy a baloldaliakkal leálljanak - és most nemcsak amiatt, hogy esetleg mást gondolnak a nőkről, a buzikról, a cigányokról, az egyházakról, az EU-ról, a Közel-Keletről, (az oroszokat többségében mind szeretik, de más-más okból), a mezőgazdaságról vagy akármiről, hanem azért is, mert folyamatosan el akarják számoltatni a régi nómenklatúrát, és nemcsak az 1990 előtti ügyeikről - és cserébe azok sem tudják elfogadni a jobbikos észjárást.

De mégis, tegyük fel, hogy sikerül közös jelöltet állítani a figyuszossal szemben, és ezzel lenyomják a narancsosokat 50% alá. A nagy barátság viszont csak eddig fog tartani. Akármennyi is lesz a többség, és akármennyire is sikerül olyan megegyezést találni, hogy egyénin és listáson is elég jó legyen az összes pártnak, utána máris szakadnak legalább kétfelé (vagy akár háromfelé is, mert mondjuk bejut az lmp és egyikből sem kér, vagy a böszmét utálják ki maguk közül), és olyan forgatókönyvet nem tudok elképzelni, hogy akár egy baloldali koalíciónak, akár a jobbiknak meglegyen a többsége.

Egy ilyen parlamenthez, ahol senkinek sem lesz meg a többsége, és senki nem lesz képes egy-két valóban fontos törvényt leszámítva együttműködni a másikkal, nem kell ellenzéki összefogás. Meglesz ez magától is '18-ban, ha a figyusz ennyire ássa el magát továbbra is. Lesz elég szavazókör, ahol a jobbik kerül az első helyre, vagy inkább balra voksolnak az emberek, de a végeredmény így is kb. ugyanaz lesz.

gregor man 2016.11.02. 12:43:56

Nem így lesz.
3 pólusú szavazás elé nézünk. Fidesz; Jobbik; MSZP+DK+stb.

Erős átszavazás várható az esélyesebb ellenzéki jelölt irányába.
Mivel több helyen lesz erősebb az MSZP+DK a Jobbik lelöljénél, baloldali győzelem a lkegvalószínűbb, de a Fidesznek is van esélye.
Baloldali győzelem esetén viszont a Jobbik átveheti a Fidesztől a következő kihívó helyét, mert ez a Fidesz összeomlását hozhatja el.

Censored Trompf 2016.11.02. 12:49:35

@Csaba Szikora:

Hát igen, vagyunk így páran.

Furcsa mód jobban szeretem az 0%-os inflációt, 0.9%-os banki alapkamatot, mint az elkúrók alatti kétszámjegyűt.
Jobban szeretem ha csökken a GDP arányos államadósság, mintha eszement mód adósítják el hazánkat a ballibek.
Ha csökken a minkanélküliség, mintha megduplázódik a munkanélküliségi ráta.
Ha nő az életszínvonal, és a reálbér, mint manapság, mintsem ha az EU utolsóvá züllesztik hazánkat a ballib elkúrók.

Bizony vannak még így páran.

sundi titi 2016.11.02. 12:54:15

Előtte megegyezhetnének, ha megnyerik a választást hat hónap alatt visszaalakítják a választási rendszert kétfordulósra és új választást írnak ki. azon meg úgy indulnak ahogy akarnak, majd a második fordulóban összeáll mindenki akivel csak akar vagy tud.
Igy erre a célra összeállhatna a jobbiktól a balszélig mindenki.

Kelly és a szexi dög 2016.11.02. 12:55:46

és ki legyen Orbán helyett?
Vona?
Fletó?
Jelölt sincs wazze...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.11.02. 13:01:35

@Censored Trompf:

fő, hogy a moslékosdézsa (legalábbis neked) tele legyen (vagy legalább ne legyen üres). ja, vagytok így páran.

DFK 2016.11.02. 13:36:12

Hm, a vörösök és a barnák összeérnek ha kell...
Na és milyen kormány alakulna? Bal-Jobbik koalició? Mit szólna a szent Nyugat a Jobbik kormánytagságához? Fidesz-Jobbik koalició? Nem hiszem, hogy Orbánék egy ilyen után összeállnának a Jobbikkal. A legvalószínűbb egy kormányképtelen időszak lenne, ami végére az emberek sírva könyörögnék vissza bő kétharmaddal a Fideszt, mert az legalább stabilan kormányzott.

2016.11.02. 13:41:49

@Censored Trompf: Én pedig utálom, hogy hazudnak. Ha te szeretsz hazugságban élni, az a te erkölcsi értékrendedet minősíti. Ha el is hiszed, amit hazudnak, akkor pedig a szellemi képességeiddel van gond. De ezzel sincs gond, ha így érzed magad jól, szíved joga.
Utálom azt is, hogy az okos, képzett embereknek félniük kell, mert átlátnak a hazugságon, ezért üldözik őket. Utálom, hogy a fontos pozíciókat, nem tudás, hanem rokonság, barátság alapján osztják ki.
Utálom, hogy valaki szerint 20.000 milliárd több, mint a 25.000 milliárd.
Utálom, hogy Mészáros és Rogán életszínvonalának emelkedését általánosítják az egész országra.
Utálom, hogy a közmunkás naplopást munkahelynek nevezik. Utálom, hogy a közbeszerzések 99%-a korrupcióval történik.

andrásúr 2016.11.02. 13:59:50

Sok marhaságot olvastam már életemben, de ekkora hülyeséget még nem !
A következő parlamenti választáson a Fidesz- KDNP fog győzni 50 % feletti eredménnyel !
Az írás olyan választási helyzetet modellez, ami a valóságban nem működik !
Remélem, hogy még sokáig ez a kormány marad !

MACISAJT 2016.11.02. 14:15:02

A magam részéről egy csomó mindent kifogásolok, nyíltan is kritizálok a jelenlegi kormányzásból, például azonnal törölném a Várba költözést vagy a Sorsok Házát, ahogyan nagyobb befolyást biztosítanék Tarlósék fővárosának is.(nekem a Tarlós-Lázár meccsben az előbbi álláspontja az irányadó).

De. De ezt nem jelenti azt hogy bármi olyan mögé beállnék ami anarchiát, káoszt, extrém esetben kijevi polgárháborús állapotokat hozna, mindezt csak azért hogy azok akik hagyományosan mindig és mindent elkúrtak, valahogy újra a húsosfazékhoz közelítsenek.
Mert szépek a lózungok. De tegyük a kezünkre a szívünket: erről szól az egész.A valóság az hogy az agyonvert bal-és/vagy libák bárhogy, bármilyen eszközzel Orbánt szeretnének buktatni. Mindegy hogy kivel, simicskával, zazriveczel, sorossal, bárhogy és bárkivel.Ezért egy új Ukrajnáról és akár polgárháborúról/forradalomról álmodoznak.
Hogy aztán ők ugyanott, ugyanazt folytathassák mint a rendszerváltás előtt, vagy után, immár "demokratikusan".

Csakhogy az ország nagyobbik és józanabbik fele a stabilitásra vágyik.
Tisztában vannak/vagyunk hogy a múlt bűneinek köszönhetően olyan adósság- kötelezettség stb. csapdákban vergődik az ország, hogy a gúzsban táncolás erre a megfelelő kifejezés.
Azzal is tisztában van az ország nagyobbik és józanabbik fele hogy ebből az állapotból csak lépésről lépésre, nehezen lehet kikeveredni.(hol van már a 2004 óta tartó túlzott deficit eljárás, az EU-ban elsőként felvett IMF hitel vagy bármi, munkanélküliségtől inflációig, CDS mutatótól hitelminősítői bóvliig? Sorban múlnak el, ahogyan a svájci frank hitelek.)
Azzal is tisztában van az ország nagyobbik és józanabbik fele , az amelyik a stabilitásra vágyik hogy ezt Orbán és tömegtámogatottsága nélkül nem lehetett volna/lehetne megcsinálni.

Végül azzal is tisztában van az ország nagyobbik és józanabbik fele, hogy az ellenfeleknek(na jó, ellenségeknek) csupán Orbán kinyírása a "programja". De hogy UTÁNA mi volna? Erről kuss van, vagy ilyen bokroslujasi "500 napot bírjunk ki" c. hagymázas rémálmok.
Marad hát a rendszer ellenségeinek a bojkott, a kivonulás, a hekkelés, a brüsszeli/washingtoni hazaárulás, a sípolás.
És kurvára nem értik hogy ezért a "teljesítményért" miért nem viszik őket a népek a vállukon vissza a parlamentbe.

Khonsu 2016.11.02. 14:39:42

@MACISAJT:

Akkor nem ártana, ha az ország nagyobbik és józanabbik fele azzal is tisztában lenne, hogy a felsorolt eredmények elérése és megtartása sem az oktatás és az egészségügy lezüllesztését, sem a kormányzati korrupciót nem teszik szükségessé, mint ahogyan a vagyoni különbségek növelését sem. Továbbá felhagynának a mindenre rátelepedő buta és aljas propagandával.

Ha utóbbiakban gyökeres változás állna be, akkor még akár támogatnám is ezt a kormányt, de addig azt mondom, hogy sürgősen le kéne őket váltani, ha lenne kire, és a legnagyobb baj pont az, hogy nincs.

William Kidd 2016.11.02. 14:44:32

Nekem a hanyingert a ballib, poszkomcsi, hazaarulo biboldo banda jelenti.

Mivel alapjaraton senkire se akarok szavazni, de mostanban annyira felbaszta az agyamat Orsosek nyomulasa, igy elgondolkodtam, hogy megis behuznam a Jobbikot. Most az lenne a kerdes, hogy behuznek-e egy ballib, bunozot, ha ezzel elhajtanam a narancsosokat a picsaba? Igy mar tobbszorosen kene pofan kopni magamat, igy nem tudok most erre a kerdesre valaszolni. Talan, ha valoban lenne realis esely, behuznam azt a nem-fideszes ellenzekit.

MACISAJT 2016.11.02. 14:48:55

@Khonsu: "de addig azt mondom, hogy sürgősen le kéne őket váltani, ha lenne kire, és a legnagyobb baj pont az, hogy nincs. ")

Hát ez az... Akkor meg minek?
Csak hogy visszajöhessenek a mindig mindent elkúrók?

Vagy netán az operettnácik?

Na ne már.

Khonsu 2016.11.02. 15:01:31

@MACISAJT:

Akkor átérzed a fájdalmamat... :)

Igazából a komplett ellenzéket, de legalábbis a "ballib" részét sürgősen le kéne cserélni valami ütőképesebbre, az pedig az érintettek nélkül nem megy, tehát nem sok remény van, hogy itt bármi pozitív irányba változzon.

2016.11.02. 15:06:41

Aki nem tud kire szavazni, az szavazzon a Kétfarkú Kutyára.

DFK 2016.11.02. 15:09:26

@roli101: Azt azok meg mit csinálnának, ha véletlenül kormányra kerülnének? Mert poénkodni addig könnyű, amíg nincs felelőség.

2016.11.02. 15:19:05

@DFK: Fogalmam sincs mit csinálnának. De ez elmondható volt a fideszről is. És még humorosak se voltak. Viszont lehetett tudni, hogy lopni fognak.
Aki siránkozik, hogy nincs kire szavazni, mert a libsik és a nácik nem alternatíva, annak itt a nagyszerű lehetőség. Ha csak fele annyit lopnak, de közben jókat lehet nevetni rajtuk, akkor már megéri váltani.
Mert aki otthon marad, az a fideszre szavaz.

rasztaszív 2016.11.02. 15:23:00

@DFK: új,korrekt választási rendszer,aztán új választás.minden tisztességes párt csak ezt teheti.

ostvan1 2016.11.02. 15:28:14

@DFK: Orbán is nulla programmal nyert 2010-ben. Azért én bíznék azokban, akiknek eddig is láttam a jó ötleteit.
Egyetértek azzal, hogy a választáson induljon a Kétfarkú Kutya Párt! Őket még kevesen utálják.

daito 2016.11.02. 15:45:20

A kedvenc szöveg - amivel lehet hülyíteni a népet, hogy "csak egy új párt", "majd egy új párt" és társai.
1. A 0-ról létrehozni egy ÉRTÉKELHETŐ pártot: lehetetlen.
a) kis ország vagyunk, elég nehéz 3-500-1000 embert úgy találni, hogy az illetők előtte ne lettek volna valamelyik párt tagjai, hívei.
b) ha találsz is párszáz hasonló embert - hogy fogod tudni őket leellenőrizni? Egy farkába harapó kígyó a történet, létre kell hozni közös összefogással egy új dolgot, de olyan emberekkel, akiket nem ismersz és vagy nem tudsz leellenőrizni. Ki az, aki mást akar, aki ellenetek dolgozik, aki vállalhatatlan. Meg ki mondja meg és ki ezeket és milyen alapon?
b) új párt létrehozása, köztudatba "plántálása" nem 5 forint, egy választási részvétel pláne. Az utóbbi tuti (több) százmilliós tétel, de az első is tízmilliók halmaza.
És ez nem 5 perc, hanem évek munkája. Mondjuk 2-3 év, egy átlag magyar ember nem fog tudni beletenni egy új politikai pártba a sajátjából 500e forintot és/vagy 1-3 évet. Van az a mese, hogy semmiből létrejött új párt, és első választáson szerez X %-ot. Van ilyen, aztán ezek a pártok a következő választáson általában mennek a levesbe; de persze van olyan is, amelyik nyer. Csak az ugye Magyarországon már 4-6 év. (Jó esetben.) 4-6 év alatt Magyarországon akár gazdag oligarchákat is tönkre tudnak tenni.
c) ez a politizálás is munka, saját szabály-szokásrendszerrel, eljárásokkal, kapcsolatrendszerrel. A politikával nem foglalkozó embernek lövése nem lesz ezekről, körülbelül a 3-5. szívatásnál mindenki feladja.
2. Tökre hihetetlen, de Magyarországon nem az a gond, hogy nincs elég párt. Nem a pártok számával van gond, hanem azzal, hogy évtizedek óta minden aktuális kormánypárt abban érdekelt, hogy megfojtsa a kis pártokat. Ezt csinálta a Fidesz az MDF-fel, a kisgazdákkal, az MSZP az SZDSZ-szel; nyilván egy "másik" oldali kis párttal még ennyire sem "jófej" itt senki sem.
Eddig még minden választáson legalább 15 párt tudott indulni, de volt már 40 is. Tényleg érdemes itt egy új, semmiből kinövő pártra várakozni?
3. A posztban szereplő felvetéssel az a gond, hogy a Jobbik szavazótábora - miközben elvileg kimutatják az mszp-jobbik szavazóbázis közötti "mozgást" - rohadtul nem úgy néz ki, ahogy mi gondoljuk, pláne nem 1-2 protest átszavazás alapján.
A Jobbik szavazóinak többsége jobboldali (mármint ilyen magyar értelemben, kurvanagymagyarhazafi), akik utálják a "bolsikat" (és ide kell érteni mindenkit, aki nem kurvaturulnagymagyarfőkeresztény: tehát zsidó, liberális, szociáldemokrata, közép, ateista, akármi), és ha választaniuk kell az esetleg általuk nem szeretett OV és a "bolsik" között, akkor 99%-uk OV-ra és a Fideszre fognak szavazni.
Az a gond, hogy ezt minimum 2 párt tudja. Az egyik a Jobbik, a másik a Fidesz. Jobbik vezetőségének részéről ezért nem elképzelhető egy ilyen scenario, mivel pontosan tudják, hogy gyk. egy ilyen lépéssel a szokásos baloldal-jobboldal harcban a baloldal bábjává válhatnak / baloldalra szorulnak. Lehet, hogy nem lennének azok, de a kommunikáció irányukba biztos ez lenne; és mindenképpen szavazókat veszítenének, újakat meg nem nyernének.

A Jobbik számára egyetlen élettér van - az a jobb oldal, ha nyerni akar, akkor neki jobboldalon kell nyernie.

Sexual Harassment Panda 2016.11.02. 15:54:10

Én úgy tudtam, hogy Orbán minden héten megbukik.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.02. 15:55:06

@Censored Trompf: igen, sok olyan hozzád hasonló segghülye barom van aki semmilyen gazdasági összefüggést nem képes átlátni, ezért is élnek és virulnak a komcsik még mindig.

@MACISAJT: a mindent mindig elkúrók itt vannak, hát ők kormányoznak, marad is lefelé az ország.

MACISAJT 2016.11.02. 15:58:39

A valóság az hogy az agyonvert ballibák bárhogy, bármilyen eszközzel Orbánt szeretnének buktatni. Mindegy hogy kivel, simicskával, zazriveczel, sorossal, bárhogy és bárkivel.
Egy új Ukrajnáról és forradalomról álmodoznak.

És a minap jelent meg , hova jutottak Ukrajnában:
Ott a sorosok, CIA , nuland és egyéb beavatkozással
megcsinálták a sokadik kijevi "forradalmat".Megpuccsolták a törvényesen választott elnököt.
Beültették a sajátjaikat. Most meg
"Közben az utolsó hetekben sorra lemondanak a reformerek; miniszterek, főrendőrök, hivatalvezetők. Zömük külföldi; grúzok, orosz liberálisok, litvánok. Egy jó éve Sorosék pénzén vadászták össze őket."

És közben mi lett Ukrajnában? Káosz,anarchia, polgárháború.
Na valami ilyesmiben sántikáltak 2011 körül Magyarországgal kapcsolatban is.
És máig nem mondtak le erről, lám a Ligetben is azonnal megjelentek a "külföldi aktivisták".

Én viszont azt látom hogy néhány száz( na jó, néhány ezer) elmeroggyantan kívül az országban csend van. És stabilitás, ami a legfontosabb.
És bár Orbánék kormányzása körül kétségkívül jó néhány irritáló alak és jelenség sertepertél, tény hogy a Fidesz , operettnácik, sötétzöldek, agyonvert ballibák kvartettből az egyetlen kormányképes erő a Fidesz.
Így aztán maradhatnak még jó darabig.

Különben úgy járnánk mint a szibériai viccben.
Ahol a jégmező közepén mozdonyt cseréltek.
Vodkára.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.02. 16:04:53

@Sexual Harassment Panda: tudjuk "elvtárs", hát minden nap vagy 30x beírod hónapok óta. :)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2016.11.02. 16:13:25

@DFK: Én meg azt nem hiszem, hogy egy ilyen után a jobbik állna össze a figyusszal. Nagyon nem szeretem a vadmagyarkodást, de az már az én gyomromat is forgatja, ahogy most narancsék ezeket teszik meg bűnbaknak az elhasalt menekülthiszti miatt, és a lejáratásukhoz minden mocskos eszközt felhasználnak, náluk nagyobb antikrisztusnak csak Juhász Pétert tartva...

@daito: Pontosan ezt szoktam mondani én is, hogy ha valaki új arcként próbálkozik a politikai szintéren, három sors juthat neki:
1. Megfojtják a már porondon lévők, mert látják, hogy veszélyes rájuk.
2. Hozzáhasonul elődjeihez, mert rájön arra, hogy így érhet el eredményeket - az már mindegy, hogy az eredmény elsősorban a köz vagy a saját javát szolgálja.
3. Belefásul az egészbe, és hagyja a büdös francba, rossz esetben csak azután, hogy az egészsége is ráment.

DFK 2016.11.02. 16:23:15

@roli101: és kormányképesek is? Mert attól, hogy valaki vicces, még nem képes irányítani.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.02. 16:38:08

@DFK: az mindegy, a jelenleg sem képes irányítani, csak lopni.

Khonsu 2016.11.02. 16:44:52

@daito:

Félreérted, mégpedig azt, hogy az új baloldali párt nem a meglévők mellé, hanem azok helyett kéne. Vagyis a mai "baloldali" pértok és csatolt részeik mennének szépen a levesbe, és lenne helyettük egy igazi baloldali párt, mely szakít a jelenlegiek ideológiájával.

A Jobbikban van ugyan egy "hűdenagyonmagyar" réteg, de igazából többségében egyszerűen rendszerkritikus a szavazótáboruk, pl. a sok jobbikos fiatal. Tehát míg a jelenlegi "ballib" pártok és a Jobbik együttműködése szinte kizárt, addig pl. egy Syriza mintájú rendszerkritikus "nemzeti" baloldallal már egyáltalán nem tartom lehetetlennek az együttműködést, ahogy az LMP-vel sem.

Egy ilyen szövetség már képes lenne Orbánt buktatni, de ehhez le kell cserélni a mai "baloldalt". Erre pedig a legegyszerűbb megoldást az kínálja, ha sikerül őket 2018-ban kiejteni a parlamentből (pártszövetségeknek magasabb a küszöb).

Ekkor ugyan 2018 elvész, de 2022-re létre jöhet a fent említett összeállítás, míg annak hiányában gyakorlatilag addig lesz hatalmon Orbán, míg meg nem unja, el nem fogy a pénz, vagy valami nemzetközi átrendeződés/beavatkozás be nem dönti a rendszerét.

Az új-baloldalnak még a vezetője is meglenne (ha igazak a lemondásakor keringő pletykák, miszerint pont erre készül) Schiffer András személyében.

Mellé a párt többi "erős embere" pedig feltűnhet a parlamenti baloldal mentes ciklus kormányellenes demonstrációinak szervezői és szervezetépítői közül.

Ez szerintem megvalósítható forgatókönyv. Az egészhez pedig mindössze az kell, hogy a mostani "baloldal" szavazói megértsék, hogy az egyetlen kiút a patthelyzetből, ha 2018-ban otthon maradnak, vagy érvénytelenül szavaznak.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.02. 16:57:09

@Khonsu: nem mehet levesbe a mai "baloldal", mert a fidesz nem engedné, mert óriási veszélyt jelentene az "elvtársaknak".

Ad Dio 2016.11.02. 18:16:07

@rasztaszív:

Új választási rendszer létrehozásához 2/3 kell(ene), ami jelen állás szerint sehogy nem jön ki, ahhoz ugyanis nem összeadni kell(ene) az ellenzéki szavazókat hanem összeszorozni.

Ha pedig valahogy mégis összeállna a radikáljobb-bal tandem és kis idő múlva újra választásokat írnának ki, ahol immár külön indulnának, vajon ki nyerne? Hacsak törvénybe nem iktatják, hogy nem indulhat, akkor jó eséllyel a Fidesz. Ez így marhaság.

Aminek volna esélye, az egy STABIL és TARTÓS, 4 évre szóló választási szövetség a radikáljobb és a bal közt. Minden más csak (láz)álom.

rasztaszív 2016.11.02. 19:12:27

@Ad Dio: a négy éves rendszer eleve átverés,nem a kormányzás stabilitását,hanem egy biztosan,jól korrumpálható pártelit stabilitását szolgálja.

a "kormányzás stabilitása" szöveg az egyik legmélyebben beépített agymosás a nyugati médiában.mindenki rögtön ezt böfögi fel.de kinek a kezén is van ez az egész média,amelyik ezt ilyen jól beültette?nem lehet,hogy van némi átfedés azokkal,akik a jól korrumpálható pártelitek fennmaradásában érdekeltek...?

a kormányzás stabilitása egyszerű szabályozási kérdés,amire vannak más megoldások is,nem csak a nép beleszólásának korlátozása.

egyébként pedig nincs kétharmados törvény,ami kizárná az évenkénti választásokat.

Ad Dio 2016.11.02. 19:16:37

@rasztaszív:

Nem hinném, hogy a gyakoribb választások jó irányban befolyásolnák a folyamatokat. Valójában sokkal inkább úgy látom hogy egy permanens kampányhoz vezetne, ahol senki nem merne népszerűtlen intézkedéseket hozni.

Én sem gondolom, hogy a jelen rendszer a létező legjobb lenne de én inkább a közvetlen demokrácia irányába indulnék el. Egy vegyes képviseleti-közvetlen rendszert tartanék a legjobbnak.

rasztaszív 2016.11.02. 19:37:17

@Ad Dio: a mostanihoz hasonló permanens kampányra egy ilyen rendszerben senki nem tudna hasonló anyagi erőt koncentrálni.úgyhogy ilyen máris nem lehete többé.
egyébként pedig konszenzuskényszer lenne,valóban.de erről szól a demokrácia!

szerintem önkormányzati szinten kellene lehetővé tenni a közvetlen demokrácián alapuló működést,a törvényhozást,és kormányzást pedig demokratizálni kell,nagyobb beleszólást adva a választóknak.

Ad Dio 2016.11.02. 20:14:30

@rasztaszív:

Most nincs permanens kampány. A kormányok a kormányzási ciklus első felében mernek hozni népszerűtlen intézkedéseket. Ha egyetlen évül lenne csupán, akkor ilyen nem lenne. Mindenki csak halogatna. mert ugye egy év már nem számíthat...

A közvetlen demokráciát én simán kiterjeszteném a parlament működésére is. Megőrizném a képviseleti demokráciát annyiban, hogy maradnának a 4-5 évenkénti választások, de megadnám a választóknak a jogot, hogy közvetlenül is formálhasson véleményt. Ilyen vegyes rendszer tág keretek közt hozható létre, erősebb és gyengébb kivitelben.

rasztaszív 2016.11.02. 21:14:41

@Ad Dio: nem az a lényeg,minek nevezzük.nagyobb társadalmi kontroll mellett még egyszer ilyen pofátlanul senki nem merné a közpénzt pártpropagandára költeni.

évenkénti választásoknál,ha valaki halogat,nem cselekszik,egy év múlva nem lesz megválasztva.most négy évig teheti.ahogy pl. a fidesz is tette az útépítésekkel az első dúlásuk idején,vagy az egészségüggyel,oktatással mostanság.négy évente meg elég elővenni egy rezsicsökkentés-féle átverést.aztán folytatják...

1ghost 2016.11.03. 09:37:25

Teljesen egyetértek a cikkel. Ugyanígy látom, a helyzetet én is.

Egy jelölt kell mindenhol, hiszen a mocskos tolvaj fideszt az emberek ma már annyira utálják, hogy leszavaznak bárkire, akiben esélyt látnak. Példaként ott van Tapolca, Veszprém, Salgótarján, Újpest.

A feladat tehát: 1. egy jelölt állítása minden körzetben, 2. ideiglenes (akár szakértői) kormány létrehozása (egy évre) 3. demokratikus berendezés visszaállítása (választási törvény átírása, független ügyészség, NAV, ÁSZ elnök) 4. a fideszes rablások azonnali feltárása (éven belül a teljes fidesz slepp a sitten találja magát) 5. jöhet a demokratikus választás

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.11.03. 09:50:13

@rasztaszív: Idealista vagy. Egy év alatt be se tud rendezkedni egy kormány. És minden a rövidtávú célok és az olcsó népszerűség felé hajtaná. Ráfogna minden problémát az elődjére, osztogatna és propagandát csinálna.
Tudomásul kell venni, hogy az értelmes, az emberek életét valóban megjavító politikához hozzsú távon kell gondolkodni, beruházások kellenek (nem csak gazdasági értelemben, hanem az oktatásba, egészségügybe, infrastruktúrába. Ez rövid távon pénzbe kerül és áldozatokba.
A választások megnyeréséhez Magyarországon (de, ha kisebb mértékben is, de minden tömegdemokráciában) más képességek kellenek, mint a hasznos kormányzáshoz. Minél rövidebb idő van kormányozni, annál inkább.

rasztaszív 2016.11.03. 10:29:02

@Kuviklacz: realista vagyok.itt most nincs olyan,akire négy évre rá lehetne bízni az országot.amiket leírsz,most azt teszik négy éven át.ez miért jobb?

Zsoltbacsi 2016.11.03. 10:34:21

@1ghost: Az "egyetlen" gyenge pontja az elmeletednek, hogy az adatok mast mutatnak. Meg a balos kozvelemenykutatok is azt mondjak, hogy meg a 2010esnel is jobban vezet a fidesz. Szoval az a hatalmas kormanyvalto hangulat csak a te fejedben letezik...

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.03. 10:46:32

@Zsoltbacsi: "elvtárs" az adatok mindenhol mást mutatnak 2010-hez, mert vége lett egy világválságnak :)
Az adatok azt is mutatják, hogy már románia is beelőz...

1ghost 2016.11.03. 10:56:11

@Zsoltbacsi:

Hehehe...buta orbánbérenc... hahaha... ha jól számolom a 8. nickeden vagy jelen e blogon, te ostoba, gerinctelen bérhazudozó.

De most röviden: miután kiderült, hogy velejéig korrupt, tolvaj, antidemokratikus, országkifosztó szarházi banda vagytok, s ehhez hozzávéve, hogy a magyar derék népség, ergo nektek game over, mentek a lecsóba.

2014 óta de facto semmit nem nyertetek, és nem is fogtok többé, pedig hát az adatok.... Na ugye.

Ez van, te pedig orbán csahos ebjeként csaholhatsz a gazdád lábánál. Ez a dógod.

Zsoltbacsi 2016.11.03. 11:13:02

@1ghost:

Tisztelettel kerdezem, megis mire alapozod ezt az "elmeletedet"?

Ha igaz lenne a 4 millio ehezo, amit mantraztok, akkor mar reg az elqroknak lenne 2/3-a...

Nagyot fogtok koppanni 18ban IS!

Zsoltbacsi 2016.11.03. 11:15:09

@1ghost:

Mutass kiskocsog akar csak 1 kozvelemenykutatast, ami igazolja a hazugsagaidat!!!

Meg a verbalos Republikon se mer mast irni csak megsugom....

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.03. 13:27:41

@Zsoltbacsi: ezt a 4 millió éhezős kamuszöveget ma találta ki árpi? Megvan az elkúróknak a 2/3, majdnem 3/3 is, hiszen a parlament nagy részét az elkúró fidesz, maszop, dk hazaáruló komcsijai teszik ki.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.03. 16:30:06

@Zsoltbacsi: linket "elvtárs" rólunk! És arról is, hogy kik vagyunk, mert nem tudom eldönteni, hogy most épp gyíkemberek, ufózsidók, vagy mik vagyunk "mi" :D

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2016.11.04. 15:33:57

@rasztaszív: Horn 1995-től, Gyurcsány 2006-tól nem ezt tette (csúnyán meg is buktak, Gyurcsány azért, mert ész nélkül csinálta meg bejött a válság meg a FIDESZ mellett az MSzP is keresztbe feküdt, Horn meg későn kezdte el. A FIDESZ első kormányzásának elején még egész jól ellavírozott a Bokros-csomag farvizén, majd elkezdett osztogatni. Csakhogy az arroganciájuk miatt ez nem volt elég az újrázáshoz.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy ha évente új garnitúra kerül az élre, az bármit javítana.

rasztaszív 2016.11.04. 21:21:49

@Kuviklacz: ha évente új garnitúra kerülhet az élre,mindenki jóval kevésbé merne hatalomra kerülve bűnözni.
tisztán csak anyagilag,csak a korrupció csökkenéséből nyernénk annyit,hogy a legégetőbb problémáinkat megoldhassuk.
süti beállítások módosítása