Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2017.08.29.

Van miért rühellni a Momentumot

Szárnyathy Géza

Nagyjából megvan arra a válasz, miért utálják annyira a Momentumot az úgynevezett ellenzék tagjai - ezen belül is toronymagasan az MSZP - és miért nem teszi ugyanezt a Fidesz. Nem, nem valószínű, sőt meglehetősen kizárt, hogy a Fidesz tartaná életben a pöcsözőket.

A nagy ellenzéknek egyetlen esélye 2018. Ha nem találnak ki valami baromi hatékonyat, akkor a díszes bagázs élülön Botkával, Juhász Péterrel, Rebivel, Timivel és mindenkivel elmehet a bús picsába. Vagy most csinálnak valamit és tényezőkké válnak a szerencsétlen impotenskedés után, vagy ellapátolandó guanóréteg lesznek a padlón.

Emiatt számukra égetően fontos minden szavazót megnyerni - jó kérdés, hogy akkor miért nem cselekednek ennek megfelelően, de most ez nem is tartozik ide. Összefognak, de nem úgy, tüntetnek, kikérik maguknak satöbbi. Különösen fontos lenne számukra megnyerni a Momentumot is, hiszen a fiatalokat velül a legkönnyebb megszólítani. 

Az ám, csakhogy a liláknak nem ennyire egyértelmű a helyzet. Ha ők most összeállnak a szoci-együtt-lmp-pm baromfiudvarral, akkor a jövőben mindenben osztozni fognak. A sikerben és a kudarcban is, vagyis ha röpködni kezd a szar, akkor rájuk is megy majd bőven. És hát egy ilyen fantasztikus MSZP mellett erre viszonylag nagy eséllyel lehet is számítani. Arról nem beszélve, hogy milyen arcok is vannak itt. Juhász Péter, aki lehet, hogy a világ legkedvesebb és legitsztességesebb embere (leszarom, hogy az-e), de a Fidesz tökéletesen lekaraktergyilkolászta, vagyis ő pillanantnyilag egy hőbörgő füves fickó, aki füttyög, meg összességében rohadt idegesítő. Mindenesetre nem egy kormányzó figura.

Botka... hát igen, ő még csak-csak, de a bandája az már kurvára nem állítható ki, hogy tessék, itt a válaszunk az elmúlt Orbán-kormányokra. A többi, pártjellegű képződmény mögé felsorakozott arc pedig egyszerűen tökéletesen súlytalan ahhoz, hogy miniszterelnökjelölt legyen. A Momentumnak tehát voltaképpen ezzel a szedett-vetett társasággal kellene összefognia, ráadásul úgy, hogy az egyre vállalhatatalanabb szocik mellett ők fújnák a passzát szelet. Izé, hát ez elég erősen buktaszagú, na.

A Momentum másik lehetősége viszont az, hogy nem 2018-ra készül, hanem 2022-re. Jövőre csak kicsi tényező akar lenni, a nagy húzás majd akkor jön, ha lesz állami támogatás, képviselői hely stb. Ennek azonban az az ára, hogy közvetve ugyan, de a Fideszt segítik hozzá újabb négy évhez - optimisták szerint csak egyhez, de még a Kékestetőt el se hordták, szóval van itt még munka 2022-ig. A másik ár meg az, hogy a Momentum kénytelen lesz így végignézni az úgynevezett ellenzék szanaszét porladását. 

Meglehetősen komoly dilemma ez azért, elvégre bizonyos, hogy ők sem akarják az ilyen Németh Szilárd meg Tuzson Bence féléket még évekig nézegetni. De ők megtehetik, hogy ezt a csatát elveszítsék, hiszen az ő háborújuk 2022-ben lesz. Míg az ellenézéki erők számára 2018-ban lesz a döntő ütközet. A kérdés tehát valószínűleg az volt a tisztújításkor, hogy hozzá járuljanak saját későbbi győzelmük reményében az ellenzék elpuszításához, vagy legyenek lovagok és vállalják a közös halált.

És nagyon úgy néz ki, hogy nem kívánnak együtt pusztulni az ellenzékkel. És ezt tudja mind a Fidesz, mind az ellenzék. És ezért olyan utálatos ez a lila banda. Ezért fikázzák folyamatosan a szocik a Momentumot, mert az nem lehet, hogy őket szarban hagyják, akkor pusztuljon a másik is. Ezért nem volt közös tüntetés, ezért ment a Momentum a Citadellára ahelyett, hogy Juhászékhoz hasonlóan követték volna Putyint. Ők ugyanis nem tömeget akartak felmutatni, hanem azt az 500 embert magukhoz vonzani, akik elmentek a Szabadság szoborhoz. Hogy jövőre 5000-ren legyenek, két év múlva 50 ezren, négy év múlva pedig kétmillióan.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

71 komment

Címkék: 2018 MSZP Momentum Mozgalom

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr812788596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamedve 2017.08.30. 12:01:46

Itt nem lesz 2022. Akkor már senkinek nem lesz esélye választasokon lenyomni a gecihordát. Ha 18 elúszik (márpedig el fog), akkor már csak a népharag söpörheti ki őket. Arra pedig jó érzékük van, hogy ezt elkerüljék.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.08.30. 12:01:51

A Fidesz ugyanazért szeretheti a Momentumot, amiért segítette a Munkáspártot, Seres Máriát és Fodor Gabikát is: szavazókat vesznek el a nagyobb baloldali pártoktól.

mojszipupi 2017.08.30. 12:01:55

lmp, pm, együtt, momentum

Pontosan tudják, hogy semmire nem mennek külön-külön, de az országos listáért és egyéni jelöltekért járó pénz többszáz millió ft...
Ezek a haszonlesők azonban 2018 ban mennek a levesbe, mert garantáltan nem jutnak parlamentbe. Ezt jó lenne, ha mindenki észben tartaná és nem szavazna egyikre sem. Elég volt a bizniszpártok okoskodásaiból, nem kéne tovább eltartani őket, épp elég a fidesz maffiát.

magyarugyved.blog.hu/2017/08/17/a_fidesznek_dolgozik_az_egesz_ellenzek

NYJetsTD 2017.08.30. 12:02:00

A helyzet teljesen egyértelmű. Minden nagyobb ellenzéki pártnak, Momentum, DK, MSZP, Együtt, Párbeszéd, Jobbik, LMP, Liberálisok, Kétfarkú stb. választási szövetségre kell lépnie, megnyerni a választást, ezután kiírni egy újat, normális versenyszabályokkal.
Mindenki, aki ez ellen van, biztosra vehető, hogy alkalmatlan a kormányzásra, alkalmatlan az emberek bizalmára. Lehet hazudozni jövőről, elképzelésekről, de ha nincs összefogás, nincs normális Magyarország sem.
Azután, ha a már korrekt választást megnyeri a fidesz, legalább nincs kire mutogatni, ez egy ilyen ország. De ha jók a szabályok, akkor nem ingyen májkrémek, krumplik, meg kétezer forintok döntenek majd, hanem igazságos arányok születnek.
Szóval figyeljünk csak erősen és nézzük, kik lesznek az összefogás ellen. Na azok is pont ugyanolyan korrupt kis ge..k, mint a most hatalmon lévők.

Exploiter 2017.08.30. 15:21:25

@NYJetsTD:

Hacsak a "normális versenyszabály" nem azt jelenti, hogy a fideszre nem lehet szavazni, akkor bármilyen konstellációban ők nyernek.
Ne legyen kétség, nem a választókerületeken múlik, hanem azon, hogy a felsorolt csapat nem hogy összefogni nem tud, de még közös értékeket definiálni sem.

vaffanculo 2017.08.30. 15:21:27

@NYJetsTD: Ez pontosan így van. Annyi a különbség, hogy nem kis gecik lesznek, hanem ők is nagyok :)

Rébusz 2017.08.30. 15:21:30

@NYJetsTD: Ha csak arra megy ki a játék, hogy ki nyeri a választásokat, akkor igen. De én választó vagyok és nem politikus, tehát nem politikusokat akarok hatalomra juttatni, hanem az országot akarom jobb sorsra szánni. Márpedig az a mix, amit írtál nem alkalmas arra, hogy elirányítson egy országot, nemhogy még fejlesszen is.
A Momentumhoz annyit, hogy képtelenség őket komolyan venni. A tömeges és az egyszemélyes akcióikkal együtt sem, illetve amikor a politikai jellegű hippi tüntetésük volt, az oldalukon még semmi politikai program nem volt található. Nem tudom, azóta változott-e a helyzet, de a minap olvastam, hogy várják az emberektől azokat a témákat, amiket fontosnak tartanak, hogy közösen megvitassák... Tényleg itt tartunk, hogy az állampolgároktól kell ötletet szerezniük, hogy mi a gondjuk, mit szeretnének máshogy? A Momentum olyan mint a többi, nekik is elég, hogy a kormánypárt ellenében determinálják és definiálják magukat és akkor már elég kompetensnek érzik magukat, hogy részt vegyen egy ország irányításában. Olyan szánalmasak. Egy országot az ember nem ad egy szedett-vedett, sok pártból összekotyvasztott társaság kezébe (koalíció) csak azért, hogy egy nagy pártot (amelyik se nem rosszabb, se nem jobb mint ezek) leváltson. Nincs jobb ma Magyarországon, ez a tragédia.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.30. 15:21:37

Nem utálom a Momentumot, csak nem kell mégegy szdsz, elég volt egy belőle.

bkkzol 2017.08.30. 15:21:39

Aranyos, félnótás , takonylolcok. Lehetne őket útálni????

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.08.30. 15:21:42

Fura (vagy "csak" tragikus?), hogy néhány évtizeddel a rendszerváltás után az egyetlen párt, amelyik szájtépésen kívül valami hasznos dolgot is cselekszik, az a Kétfarkú Kutyapárt. Szemetet szednek, megállókat építenek, koszos járdákat díszítenek... Igaz, ez utóbbiért le szokták tartóztatni őket - röhej!
Ma a viccpárt az egyetlen, amelyik nem vicc!

gigabursch 2017.08.30. 17:42:56

Mindenért, de főleg a létéért.

Mondjuk ki, látott már valaki közülük bárkit valami értelmeset dolgozni?

Hívő hitetlen 2017.08.30. 17:42:58

"Szemetet szednek, megállókat építenek, koszos járdákat díszítenek... " Csinálják csak tovább, ha egyszer ez megy nekik. Ehhez nem kell választáson indulni. Ezt városszépítő egyletnek hívják.

killercsiga 2017.08.30. 17:43:02

@NYJetsTD:
azt felejted el, hogy ezek hiába lépnek szövetségre, ennyi kevés ahhoz hogy megnyerjék a kiábrándultak tömegeit. valós alternatívához nem elég azt mondani hogy "összefogunk, hogy ne a fidesz legyen", mert azt is meg kell mondani hogy mi lesz a választások után.

ha ad abszurdum a szervezetlen szövetség nyerne, akkor hamar kerülhetnek olyan helyzetbe hogy előrehozott választásokat kiírni, amiből a fidesz megerősödve jön vissza.

inkább abba kellene hagyni az álmodozást. a fidesz már bebetonozta magát politikailag-gazdaságilag, és nincs rövid távon olyan pólus ami képes felvenni a versenyt. az ellenzék megint elvesztegetett 3 évet az építkezésre, és ilyen hátrányt nem lehet szűk 1 év alatt behozni.

Behajtó70 2017.08.30. 17:43:17

A cikk egyrészt átlátszó próbálkozás arra, hogy elhintse: aki nem akar MSZP-t és FIDESZT sem, annak a Momentum a jó választás, mert az nem a ballib oldal - hahahaha -, másrészt ha már kérdésként tesz fel egy állítást, akkor mégiscsak választ adunk a konzervatív oldalról: mi nem a Momentumot rüheljük, hanem a nihilizmust, a semmire, a merjünk kicsik lennire törekvést. Namost a Momentum eddig a nihilizmus új zászlajaként lifeg, mert senki nem tudja, hogy mit akarnak, csak azt, hogy ne legyen olimpia, nem volt jó az úszó VB sem, meg orbántakarodj....szóval giga-nihilisták. Minden amit van az szar, de jobbat hitelesen ők sem tudnak. Csaxólok!

Brix 2017.08.30. 17:43:22

A Momentum 2022- ben akar nyerni. 2018- ban a reàlis cél a parlamentbe jutàs, és az Lmp, Együtt, Pm szavazók " kannibalizàlàsa" Orbàn legyőzhetetlen még, ezt ők is tudjàk, így nem is fognak lebukó pàrtokkal szövetkezni. A minta ott van nekik: Lmp 2.0 , csak le kell màsolni mindent, és majd kijavítani a hibàkat...Úgy tűnik, pénzük van, így jut majd pàrtépítésre is...

$pi$ 2017.08.30. 17:43:25

@Frady Endre: "valami hasznos dolgot is cselekszik, az a Kétfarkú Kutyapárt. Szemetet szednek, megállókat építenek, koszos járdákat díszítenek"

Kár, hogy egy pártnak nem ez a dolga.

2017.08.30. 17:43:29

@NYJetsTD: "ezután kiírni egy újat, normális versenyszabályokkal. "
Óhogyne.. csak tippelek... ti írnátok a szabályokat, mert ti mindig tudjátok, mi a normális, mi az európai..
Csak akárhogyan számolgatok, nem tudtok olyan törvényt írni, ami még a demokrácia alapelveinek éppen megfelel (a többség akaratának elsődlegessége) és az ellenzéket képes lenne kormányra segíteni. Vagy nagyon le kellene menni kutyába, cimborálni az ördöggel (bár volt erre is példa...) és a Jobbikot is koalícióba olvasztani.
A nagy hupákolás közben arról is megfeledkeztek, hogy a francia, vagy az angol választási törvények még a miénknél is messze jobban szelektálják az életképtelen politikai gittegyleteket és jóval kisebb szavazatszám mellett is a mandátumok zömét el lehet vinni (Macron ékes példa)
(abba bele se mennék, hogy a 2010-es választást még a régi,mindenki által megfelelőnek tartott választási rendszerben is brutális fölénnyel nyerte a Fidesz. (Előtte meg kétszer nyert a jelenlegi ellenzék egy része)

Recensens 2017.08.30. 17:43:34

Rossz a poszt alapkoncepciója. Ugyanis teljesen egyértelmű, hogy Orbánt nem lehet megverni 2018 -ban. Tudják ezt a profi politikusok nagyon is jól. Nem is céljuk győzni ebből kifolyólag. De miért hisszük, hogy attól, hogy a választásokat nem nyerik meg, katasztrófa jönne el számukra. Elmondanám: a vesztes pártok, kapnak állami normatívát (támogatást), a felső 20-25 vezető tisztes fizetést vág zsebre és ha valaki parlamenti képviselő is, akkor számíthat egy jó milliós fizura. A szocik közt lesz 20-30, aki bejut, a DK -ból is bekerül kábé 5-6 ember és az LMP -ből is ugyanennyi.

Szóval ha az ellenzék veszít is 2018 -ban, attól ők még nagyon jól ellesznek higgyük már el. A három főbb ellenzéki párt összesen 35-45 vezetője fixre kap majd képviselői fizut (az említett egy millát), a másodvonalban lévő újabb 20-30 emberke meg jó kis pártfizetést. Nem fogják tragédiának fel. CSAK MI HISSZÜK, hogy 2018-as választási vereség óriási baj lenne számukra. Nyerni úgysem tudnak, hát szépen elfogadják azt amit nyerhetnek 2018 után. Érthető az egész valahol.

legális 2017.08.30. 17:43:36

@NYJetsTD:
1. Azt tudod választási reformer barátom, egy ilyen szövetségnek mekkora küszöböt kellene átlépni az 5% helyett?
2. A saját normális szabályokat (amik ugye kizárják a Fideszt és a választásból), milyen körben tudnád elfogadtatni? Mert ugye most még a castingot megelőző egyeztetésre se tudnád őket leültetni.
3. Azt meg, légy szi, ne nevezd nagyobb ellenzéki pártnak, amelyik önmagában képtelen lenne a bejutás című műsorszámot előadni. Találj ki rájuk valami eposzi jelzőt, és az ne a demokratikus legyen.

Emília Röszkei 2017.08.30. 17:43:39

@megamedve: Az a kormány, amelyik mindig el tudja érni, hogy a szavazásra jogosultak ne akarják elkergetni, az jól kormányoz. Ezt ugyanis propagandával nem lehet elérni. Pénztárcában érzékelhetően jobbnak kell lenni, mint az alternatívának. És ez van.

7esbusz 2017.08.30. 17:43:45

Van ebben valami, először én is elküldtem őket a pcsba, de ebben az aspektusban azért igazuk van. Abból viszont nem, hogy ennek a sok szirszar pártnak össze kéne fogni, mindenhol 1 jelölt, nyernek, kigyomlálják a nert kb mittomén egy év alatt és onnan reboot immár demokratikus szabályok alapján.
De a cikk sem mond hülyeséget, a momentumnak cél a parlament, egyúttal kiherélni a az összes kis fisfost és 2022-ben lehet esélyük a váltásra. Ezzel a logikával azonban több gond is van. A fidesznek nagy szüksége van az mszp-re, sanszos sajna hogy ők is bejutnak és a jobbik is, és akkor 2022-ben ugyanez lesz a szitu, megint min. 3 esélyes párt a fidesszel szemben, újabb bukta.
Már ha egyáltalán lesz 2022-ben választás. Szóval inkább most vagy soha...

berne 2017.08.30. 17:43:48

@NYJetsTD: Komlyan azt hiszed, hogy ha ezek tényleg összefognának és megnyernék a választást, akkor kockáztatnák a frissen megszerzett pozícióikat, zsíros állásaikat és új választást írnának ki?

Emília Röszkei 2017.08.30. 17:43:51

A realitás:
MoMo 4%. LMP 3%, KKP 2%, Együtt 1%, MLP 0%, MoMa 0% PM 0%.

Fekete-Győr és Soproni 2022-ig visszafizetik az állami támogatásból a diákhitelüket, aztán 2022-ben kapnak 0,3%-ot.

Fletónak önállóan meglesz 2018-ban, de valószínűleg még 2022-ben is az 5%-a. '18-ban az MSzP-nek lesz 10%-a, de '22-ben már legfeljebb csak 4,5% ...

És ennek az oka nem a választási rendszer, hanem az adott pártok teljesítménye. Fletó egy kártékony pojáca, de abban legalább jó. A többiek abban sem.

Képtelenek megérteni, hogy Medgyessy mivel nyert 2002-ben: "mindent így csinálunk majd mi is, csak jobban". (Ehhez persze kellett még valami eladható hitelesség is, amit már a MoMo is eljátszott, nemhogy a többiek...) Az egész bagázs csak arra képes, hogy mindenben az ellenkezőjét mondják Orbánnak, de minden politikai akcióját megpróbálják lemásolni. Ez pedig mindig (előre tudhatóan) közröhejbe vagy közutálatba fullad.

Orbán csak az győzheti le, aki nyíltan és hitelesen elismeri a teljesítményét és ebből az alapállásból tud valóban jobbat kínálni (és nem, abban a felkínált "jobb"-ban nyomokban sem szerepelhetnek az SzDSz-árva "értelmiség" kedvenc vesszőparipái, sem a gender, sem a migránsok, sem a segélyezés ...)

GyMasa 2017.08.30. 17:43:54

@Frady Endre:
Meg az is szomoru, hogy az "örök elet, ingyen sör" igeret egyaltlan nincs akkora tavolsagban a magyar politikai palettatol, mint amennyire kellene neki.

Zsuzsa Szecsenyi 2017.08.30. 17:44:00

a valódi ellenzék azért utálja a momentum nevű rózsadombi milliomoscsemeték csipetcsapatát, amiért az lmp-t, vagy a fodor-pártocskát is - vagyis, mert orbán hozta őket létre, és ma eccerűen a fidesz 5.hadoszlopaként funkcionálnak az ellenzéki térfélen. az árulókat pedig minden háborúban a legrövedibb úton likvidálja minden sereg.

nick papagiorgo 2017.08.30. 17:44:02

@NYJetsTD:
ehhez az elképzeléshez azért erősen fogyasztani kellett :)
Te ezt komolyan gondolod, hogy a szavazók azt akarják, hogy boldog-boldogtalan lépjen szövetségre, ezek nyerjék meg a választást, majd írjanak ki egy újat?

Szerinted, ha megnyernék a választást, kiírnának egy újat - vagy inkább élveznék, hogy nyertek, és eltökölnének az "új, demokratikus választási szabályokkal" kb a ciklusuk végéig? Főleg hogy lennének vagy 10-en és mind bele akar szólni?

Arról már nem is beszélek, hogy a választási törvény megváltoztatása 2/3-ot igényel, és ahhoz azért tényleg elég sokat kell fogyasztani, hogy elképzeljük, hogy a Fidesznek még 1/3-a se lesz :)

nick papagiorgo 2017.08.30. 17:44:05

A (szoci) ellenzéknek régi stratégiája az, hogy a kispártokat "bevonzza" egy szövetségbe, és rájuk telepszik, mire azok kb. elhalnak. Így járt a 2010-es pártok mindegyike, az LMP-nek is csak azért van esélye, mert ők nem fogtak össze velük.
Ez intő jel lehet.

Másfelől meg másfél év alatt nem is lehet "kiforrott" pártot létrehozni, ez látszik is rajtuk, ezért vannak meggondolatlanságok, kiforratlanságok, stb. Teljesen jogos tőlük az a stratégia, hogy 2018-ban ha szerencséjük van bejutnak, ha nem, akkor is kapnak támogatást, és kívülről szervezik és erősítik a mozgalmukat. Sokkal jobban járnak vele, mint ha belépnének bármi koalícióba most.

Evel Knievel 2017.08.30. 19:45:27

Talán mert büdös gyökerek...
Francia atom jó nekik, orosz atom nem jó nekik.. Nem is lóg ki a lóláb..kicsit sem..
Hazájukat áruló kis tetvedékek

Janossz 2017.08.30. 19:45:34

@Behajtó70: "akkor mégiscsak választ adunk a konzervatív oldalról:"
Hogy milyen oldalról? Nem értettem jól.

api99 2017.08.30. 19:45:39

@nick papagiorgo:
ugyanaz a kérdés - és az országgal mi van ???
ja, hogy az nem érdekes... pfff

Aldou Raine 2017.08.30. 19:45:48

@Inceptio: Rátapintottál a lényegre! Erről van szó, pontosan. Orbánék mindenképpen megnyerik a 2018-as választásokat (ha rápillantunk a közvélemény-kutatásokra sajnos ez nem lehet kétséges), így a demokratikus ellenzék vezetői már a jövőre készülnek. Tudják: vereség esetén is lesz zsíros állásuk, megmaradnak pozícióik és parlamenti képviselőik is jól keresnek majd. Miért lenne számukra akkora tragédia egy vereség? Csak mi, egyszerű laikusok hisszük, hogy dráma, ha kikapnak.

api99 2017.08.30. 19:45:53

@Inceptio:
De számunkra, a szavazók számára, az ország számára egy tragédia :-(
Már így is olyan mértékben bebetonozták magukat, ami az esetleges leváltásuk után a tragikus kormányzási körülményeket vetíti előre. Csak drasztikus változtatásokkal (amik esetleg épp nem is demokratikusak) lehetne intézkedéseket foganatosítani.
Ha maradnak még egy ciklust, szerintem akkor van nagy gáz. Ez az újfajta kádárista rendszer olyan szinten szivárog le az emberek hétköznapjaiba, hogy majd csak lesünk.
18 után már csak az ov visszavonulása okozta belharcok miatt esetleg szétszakadt fidesz kaphat ki valamikor 20 év múlva.

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2017.08.30. 19:46:05

Az egész okfejtésben két nagy hiba van. Szerintem egy, az un. ellenzék nagy része felnőttebb, mint a tisztelt blogíró gondolja,másodszor, tök mindegy nagyrészüknek/nagyrészünknek, hogy Juhász, Botka, Gyurcsány, Karácsony, akárki. Demokráciát akarnak/akarunk, mert 2022-nek már nem lesz tétje! Kb.20 évig alá Mikola, el lesz döntve itt minden. Tehát aki most forgácsolja az ellenzék erejét (minusz Lyobbik) az valóban egy rohadt pöcs! Ne segítsük be a parlamentbe őket, hogy 2018-as választásokon áttételesen, vagy ténylegesen (csak a jövő mutatja meg) a fidesz szekerét tólják. Faszfej politikusokból így is sok van.Hogy stílusos legyek!
Amit mostanáig mutatnak a momentumosok azok a protest megmozdulások, gyorsan, a többiek előtt, hogy learassák a babérokat. És érdekes, a zsozsó nem akadály! Az egész kurva büdös!

VaradiJanos 2017.08.30. 19:46:10

Én csak egy kávét kérek.

2017.08.30. 19:46:16

"Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg."

Na, ez is egy fos blog lesz hamarosan. Utólag nem tudnál moderálni, te faszparaszt?

api99 2017.08.30. 19:46:24

A realitás kb, hogy a fidesznek van 2 millió szavazója, a jobbiknak 1-1,5, az mszp+dk-nak kb. 1-1,5 plusz az apró...
A jobbikos szavazókból olyan 1milliónyian sosem szavaznának olyan konstellációra, amiben mszp+dk (és liberálisok) bárhogyan is szerepelnek.
Ilyen típusú összefogás egyszerűen nem létezik. Ezt el kellene felejteni még a vágyak szintjén is.
Valójában, ha a cél ov leváltása, annak egyetlen esélye van csak: ha a szavazók elhiszi, hogy a jobbik váltópárt és odaszavaznak azok, akiknek minden mindegy, csak ov tűnjön el. Semmilyen más modell nem működik a kb. 1millió jobbikos szavazó miatt.

2017.08.30. 19:46:27

@Emília Röszkei: "Orbán csak az győzheti le, aki nyíltan és hitelesen elismeri a teljesítményét és ebből az alapállásból tud valóban jobbat kínálni"

Ha neked az egypártrendszer és a lopás teljesítmény, akkor gratulálok. Lehetőleg ne nevelj gyereket, mert kreténekből túlkínálat van.

2017.08.30. 19:46:32

a momentum pont olyannak tünik, mint egy fiatalított fidesz kistagozat. vannak jó 5letek, de távolban a sumákolás fellegei már közelednek...

nemecsekerno_007 2017.08.30. 19:46:35

@Emília Röszkei: Szépen összefoglaltad a lényeget :)

nemecsekerno_007 2017.08.30. 19:46:38

"Mi ez? Bástya elvtársat már meg se akarják gyilkoni?! Én már szart érek?"

Valahogy így van ez a régi ellenzékkel. :)

Amúgy meg egy szánalmas bolhacirkusz az ún. "demokratikus" ellenzék és a sűlyesztőben a helyük. Lehet regisztrálni az álláskereső oldalakon kedves léhűtő politikusok.

Zsuzsa Szecsenyi 2017.08.30. 19:46:41

@enpera: a jobbik akkor nyer majd választást, amikor a momentum - soha.

Zsuzsa Szecsenyi 2017.08.30. 19:46:43

@enpera: a jobbik akkor nyer majd választást, amikor a momentum - soha.

Pöty 2017.08.30. 19:46:48

A momentumosok nincsenek regota a palettan de mar beszoltak a videki szavazoknak. A demokraciarol beszelnek miközben nekikk nem tetszö ujsag szerkesztösegbe törnek be es a rendörök megdobalasara buzditjak a hiveiket. Hat ha ez lenne a demokracia en nem kerek belöle..

Pöty 2017.08.30. 19:46:52

A momentumosok nincsenek regota a palettanak de mar beszoltak a videki szavazoknak. A dmokraciarol beszelnek miközben ujsag szerkesztösegbe törnek be es a rendörök megdobalasara buzditjak a hiveiket. Hat ha ez lenne a demokracia en nem kerek belöle..

morph on deer 2017.08.30. 19:46:55

@Exploiter:
"... akkor bármilyen konstellációban ők nyernek."

Hát, ha már addig eljut az ország, hogy a jelenlegi bagázs leváltása után újraírható lesz a választási tövény, akkor az érdekes lenne.
Ugyanis ha egy 2018-as vereség után orbán megint a helyén maradna, akkor azon azért csodálkoznék. Ha pedig nincs orbán a fidesz élén, akkor az utódok pillanatokon belül egymás torkának fognak esni, és az eredmény onnantól akármi is lehet.

Persze ehhez mindenkinek, azaz mindenkinek legalább arra az öt percre egyszerre kéne mozdulnia, beleértve a fent említett fiatalokat is.

Ha ezt most nem teszik meg, akkor már nem túl valószínű, hogy később lesz hova állniuk egyáltalán.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2017.08.30. 19:49:43

@kutyás majmok népe: próbáltuk, de tele volt idiótával, most meg te vagy itt

Recensens 2017.08.30. 22:42:25

@api99: Általános felfogás ez a "bukás" dolog az ellenzéki pártokat illetően. Ránk nézve valóban súlyos következményei lesznek, ha folytatódik az, ami eddig. De az ellenzéki pártvezetők számára nem akkora tragédia. Tudják, hogy veszíteni fognak, de azt is, hogy a legfelső emberek egzisztenciája nem kerül veszélybe.

DFK 2017.08.30. 22:42:32

Akinek olyan barátja van, mint a Momentum, annak nem kell ellenség. A Nolimpiához kérték a tőbbi baloldali párt segítségét és infrastruktúráját. Aztán a sikert egyedül aratták le, sőt később még el is küldik őket a redvásba.

incognito ergo sum 2017.08.30. 22:42:36

Nekem szimpi a momentum.

Persze, jövőre még csak elhelyezik magukat a csípési sorrendben. De van bennük potenciál. Nem szívük van hanem eszük és tudásuk.

NYJetsTD 2017.08.30. 22:42:40

@berne: kénytelenek lennének. Csak helyesen kell megfogalmazni a szerződést.

@nick papagiorgo: 1, igen, komolyan. 2.kénytelenek lennének 3. ez csak azt igazolja, a választási törvény rossz.

NYJetsTD 2017.08.30. 22:42:45

@killercsiga: ebben van igazságod, de a választási rendszer megváltoztatása nélkül még a remény is elhal. Természetesen én is tudom, hogy rengeteg ellenzéki megélhetési politikus van, aki már hát éve morzsolja szét a lehetőségét is a normális politizálásnak. De amíg a nép rájuk is szavazz...

@Dorottya Veres: "Óhogyne.. csak tippelek... ti írnátok a szabályokat, mert ti mindig tudjátok, mi a normális, mi az európai.."

Sejted, hogy ezzel a "ti" dologgal nem tudok mit kezdeni? Én nem vagyok "ti", nem járok szavazni, nem tartozom senkinek, senkihez sem. Csak elmondom, mit gondolok...

@legális:
1. Kíváncsivá tettél
2. Ilyet nem írtam, nem tudok nem létezőre válaszolni
3. Teljesen megfelelő a megnevezés, ezt mindenki pontosan tudja, érti.

Drednaught 2017.08.30. 22:42:49

Hát, számomra kurva vicces 4évente végignézni a so called ellenzéket, pont ahogy A tizedes meg a többiekben Darvas Ivánék álltak Afrika hegy- és vízrajza térkép előtt és tologatták a képzeletbeli magyar hadtesteket.
Már csak 95db 1%-os pártnak kéne összefognia, majd egyesülnie a nyékládházi biciklis zászlóaljjal... hagyjátok már abba!
Miért hiszitek, hogy majd pont ti, pont most, pont úgy felforgatjátok a világmindenséget 2018-ban?
Baszki, ti szavaznátok magatokra? De most őszintén?

NYJetsTD 2017.08.30. 22:43:05

@Exploiter: A normális szabály elsősorban arányos. Másodsorban a lehető legkisebbre szorítja a csalás lehetőségét. Az már egy másik kérdés, hogy egy közel tízmilliós országban csak korruptak, szerencsétlenkedők, ostobák és akaratos félkegyelműek közül lehet választani. De ez nem csak az ő hibájuk.

@vaffanculo: Igazad van, korrigálom nagyra :-)

@Rébusz: Én nem írtam, hogy erre a mixre bíznék bármit is. Én csak azt hangsúlyozom, hogy sem a választási rendszer, sem a lebonyolítás, sem az ellenőrzés, sem a külföldön élő magyarok szavaztatása nem szabályos, nem korrekt, nem igazságos. Az összefogás csak erre szólna.

nick papagiorgo 2017.08.30. 22:43:10

Még egy dolog (tanulságul a Momentumnak):
Egy ősi magyar dolog az "ország állapottyán" busongani. Ez már megvolt Széchenyi és Kossuth idején is (és az akkori magyarok is mindkettőt hülyének tartották), sőt, annál is sokkal régebbi.

Szóval az emberek busonganak, a Rumbach Sebestyén utcában is, meg Bázakerettyésen, a kocsmában is.

De ez a "busongás" nem jelenti azt, hogy el is mennek szavazni, főleg valami törpe ellenzéki pártra, vagy valami átláthatatlan ellenzéki koalícióra. Nem, azok akkor mennek el szavazni, ha van egy (EGY) erős párt, akitől azt remélik, hogy majd megváltoztat mindent, mert megvan az akarat meg az erő is (mint pl. 2010-ben a Fidesznél). Ha nem érzik az akaratot, vagy az erőt, jó részük otthon marad, mert "nincs kire szavazni".

Sokan sokáig a Jobbikban érezték ezt az erőt, de most elbizonytalanodtak, egyfelől a "néppártosodás" hatására, másfelől Simicska, harmadrészt nem tudják, hogy a Jobbik netán mégse fog-e össze a szocikkal is akár, ha úgy érzi, hogy ez neki jó. Vona sokáig jól vezette a pártját (ha csak ezt nézzük), de legutóbbi hintapolitikája kb annyi szavazót riasztott el, mint amennyit szerzett. Egy rulettet játszik a koma, és nagyon nem dőlt el, hogy a végén győztes lesz, vesztes, vagy megtarthatja a zsetonjait (de neki ez is veszteség végül is).

A fentiek álljanak tanulságul bármely kis, de megerősödni kívánó pártnak.

Emília Röszkei 2017.08.30. 22:43:19

@morph on deer:

Tévedés. Ha ez a "minden mindegy" koalíció hatalomra jut, abból akkora káosz lesz, hogy a szavazók egy év után sírva fognak könyörögni, hogy legalább Németh Szilárd induljon el a választáson, hogy legyen értelme valakire szavazni.

nick papagiorgo 2017.08.30. 22:43:22

@api99:
"az országgal mi van"
az ám a helyzet, hogy a lakosság jelentős része nem azért szavaz a Fideszre, mert olyan nagyon imádná Orbánt.

Azért szavaz rá, mert biztonságot remél.

Egyfelől tudja, hogy a "szoci" gazdaságpolitika az osztogatáson, a csődbemenésen, majd az azt követő hitelfelvételen alapul. Ez párszor már megtapasztalta.
Másfelől tudja, hogy egy 5-6 főből álló koalíció minden lenne csak nem stabil. Ezt is megtapasztalta.

A népeket (meglepő módon) nem az érdekli, hogy megjelenik-e a Népszabadság, vagy se. Ez csak a körútonbelüli bőrfoteles ellenzéket érdekli, aki magánál kb 10X nagyobbnak akar látszani. Nekik üzenném, hogy a lakosság 80%-a nem Budapesten lakik, a körútonbelüliek száma meg szinte elhanyagolható, ezekkel nem lehet választást nyerni.

Ez utóbbi tényt idestova 8 (vagy még több) éve sem sikerült felismerni.

nick papagiorgo 2017.08.30. 22:43:26

@morph on deer: ezt te így szépen elképzeled, csak a gondolatmeneted ott hibádzik, hogy Orbán a helyén maradt a 2002-es vesztes választások után is.

A Fidesz=Orbán. A kettő egymás nélkül értelmezhetetlen. Lehet, hogy Orbán visszavonul, de akkor is olyan lesz mint pl. Helmut Kohl, hogy a háttérből tanácsokat osztogat, meg irányítja a pártot.

Azoknak, akik azon törpölnek, hogy mi lesz a Fidesszel Orbán után (vagy nélkül) inkább először a saját portájukon kellene rendet tenni (és adott esetben, egy Orbán-szintű pártvezért kitermelni, majd csak utána törpölni azon, hogy mi lesz ha ő megbukik. Ja, hogy ilyen kaliberű ember nincs, meg nem is lesz? Akkor inkább először ezzel kellene foglalkozni.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2017.08.30. 22:43:48

Te kapafogú, gülüszemű szárnyatlan mézga géza!! Az ilyenekkel mint te elég nehéz lesz a gecit és haverjait elzavarni a halál faszára. Többek között eddig is azért nem sikerült mert az ilyen semmivelnemelégedett faszjankók mint te mindenbe belepofáznak. Hát nem mindegy neked ki váltja le a jelenlegi gátlástalan tolvaj csaló férgeket? Szerintem bárki jöhet csak takarodna már el a jelenlegi rablóhorda. Az ilyenek miatt mint te, még 40 év múlva is itt lesz orr bán putyinnal a seggében, mint kádár brezsnyevében.

XXXXXL 2017.08.31. 08:04:49

A jelenlegi ellenzék a jobbik kivételével a fidesz zsebében van, egyszerűen nem látok más magyarázatot az impotens tevékenységükre. A momentumnak is ők segíthettek pár közvetítőn keresztül, ugyanis minél megosztottabb a másik térfél, a narancsoknak annál jobb.

Simán nyerhetne bárki annak az ígéretével, hogy akinek a vagyona több mint a '88 óta legálisan bevallott jövedelme, az befizeti a különbözet dupláját vagy lesittelik.
Esetleg még egynapos matrica, ingyen vérnyomáscsökkentő és olcsó mobilnet. XXXXXL for president! :)

api99 2017.08.31. 08:04:55

@Zsuzsa Szecsenyi:
* a jobbik már sok választást megnyert.
* jelenleg a kormányközeli és a 'demokratikus'-'ellenzék' közeliek szerint is a második párt az országban.
* ma több szavazó szeretné, ha a fidesz elhúzna, mint amennyien a maradásukat szeretnék
* minden kispárt az indulásával a fidesz leváltását veszélyezteti
* minden szavazat kispártra (a nem biztosan bejutók:
dk,lmp,momentum,pm,együtt.....) a fidesz leváltását veszélyezteti

2017.09.20. 12:55:23

Én csak ezt a piromán, debil, buzi É-Koreai diktátort utálom már.
De nagyon.

DrGehaeuse 2017.09.20. 15:34:03

"négy év múlva kétmillióan" ?
Kizárt.

Most már egyébként se egy sima kormányváltás a "házifeladat".
Egy alkotmányos válságot kell megoldani, hogy majd egyszer legyen rendes demokrácia. Alkotmányozó többséget kell összehozni valahogy. Erre csak egy teljes nemzeti összefogás alkalmas a jobbikot és még akár a munkáspártot is beleértve. Az összes 2010 előtti kormányzatban részes politikust ki kell zárni mint jelölt, még listán is. Nem lehet jelölt egyik töketlen se akik felelősek a 2014-es bénázásért.

Egyetlen közös választási párt (legyen a munkaneve Magyar Köztársaság Párt) kell, minden körzetben a legalkalmasabb jelölttel és egyetlen listával. 1 az 1-ben kell megmérkőzni a NER jelöltjével és listájával.

heptakontanonaéder 2017.09.29. 16:08:04

@enpera:
Francokat.
Párhuzamos Györgyé.

api99 2017.10.05. 10:13:26

@DrGehaeuse:
Te valami belvárosi liberális gondolkodó vagy - ugye?
Néha azért kimész az utcára?
Másképp nem magyarázható a NULLA realitásérzék...
süti beállítások módosítása