Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2020.10.17.

Elnézést kér valaha Orbán Viktor az elmúlt két hónapért?

Hakapeszi Miki

Ha nem a mi bőrünkre menne a játék, egész szórakoztató lenne a számháború a felek között. Még jópofább, hogy az egyik oldalon csak a Fideszes politikusok küzdenek, a másikon meg az ellenzékiek mellett ott az összes kormánynak dolgozó szakértő is, meg amúgy az egész világ. 

Érvek, tények? Mármint a kormánynál arra, hogy kiválóan védekezünk a koronavírus ellen? Megpróbálom összesíteni Kocsis Máté, Hollik István és a köztévé mondókájából. Gyurcsány a hibás. Álhíreket terjeszt itthon és külföldön. Nem szavazta meg az ellenzék a felhatalmazási törvényt. De hoppá, vannak számok is. Tesztelünk, sokat, ingyenesen, ahogy nemzetközileg előírják. (Amúgy nem igaz) És jönnek végre a konkrét számok, amelyekben a járvány kezdete, március óta összesítik a fertőzöttek és a halottak számát és ezt vetik össze másokéval.  

Amit tehát a vagdalkozáson túl tényszerű adatként fel tudnak hozni, az per pillanat nem mérvadó. Lehet két hetes, egy hónapos, vagy két hónapos statisztikát nézni, de az nem vitás, hogy a második hullámról kell beszélni. Ezt kell most megfogni, semmit se számít már, hogy tavasszal jól megúsztuk az elsőt. Mára már elnémították a saját szakértőiket is, újabban nem beszélhetnek, csak mert szakmai alapon elmondták, milyen rosszul állunk és mit kellene csinálni.

Hogy ezt Kocsis Máté, meg a nagyfőnök nem érti, vagy nem akarja érteni, nem tudom. Egyetlen adatot ajánlok a figyelmükbe. Naponta frissül és nem Soros számolja: a 100 ezer lakosra jutó korona általi halálozás az elmúlt 14 napban. A negyedik legrosszabbak vagyunk és ha a trend nem változik, egy hét múlva befogjuk a spanyolokat és dobogóra állhatunk. Márpedig a sikert épp ebben az adatban mérjük, ugye?

A legfrissebb pletykák szerint most esett le a tantusz a fiúknak, hogy vége a lazulásnak. Fél Európa kezd bezárni, a lesajnált tótok letesztelik az egész országot, lassan jön a nincs tovább. Súlyosan elkésve, mint mindig a járvány során, de valamit csinálnak. Egyelőre annyi tudunk, hogy szigorúbban ellenőrzik a karanténban levőket. Zseniális, hogy a rendőrök munkájának nagy részét az teszi ki, hogy tök egészségesen, még csak nem is koronagyanúsan bezárt embereket ellenőrizgetnek, mert volt képük más, általában tisztább országokból hazajönni. A fő kérdés az, mi lesz még. 

Az biztos, hogy nem ússzák meg a szigorítást. De cseh és szlovák kollégáihoz hasonlóan elnézést kér-e valaha Orbán Viktor az elmúlt két hónapért?  Amikor bejelentik a szigorításokat, meglesz a kitűnő alkalom. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

95 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr9016244136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ambbay 2020.10.18. 16:59:23

"a 100 ezer lakosra jutó korona általi halálozás"
Egy nap meghal 330-350 ember, vélhetően tegnap is meghalt ennyi. Ebből 3ö pozitív volt, ami kb. 10% arány.
A pozitivitási ráta is 10%-15% körül mozog -> Ha letesztelnénk mi is egy hétvégén mindenkit határon belül, simán látnánk 1 szerintem millió, egy időben pozitív eredményt. (Nagyon kiváncsi leszek, a szlovákok milyen számokkal rukkolnak elő, lesz ott is meglepi szerintem..)
Ha sikerül 1 millió körül tartani az egyidőben fertőzöttek számát, ÉS egy fertőzés átlag 2 hétig tart, ÉS mondjuk így október második felében mondjuk a harmadik-negyedik ilyen 2 hetes "turnusban" járunk ÉS nem találnak ki újabb zárásokat, karácsony körülre túlleszünk a nehezén.
Egy újabb szigorítás viszont csak lelassítaná a folyamatot, bár lehet kevesebb pozitív halott lenne egy idő után, cserébe újabb százezrek veszenék el a munkájukat, gdp újabb 10%ot esne, ami 400 forint fölé rúgná a huf-eur árfolyamot (még aznap). Kösz de nem.

colonel Tigh 2020.10.18. 16:59:40

Az elmúlt két hónapért? Talán az elmúlt tíz évért...

chrisred 2020.10.18. 17:00:33

Tartok tőle, a következő öt hónapban vissza fogjuk sírni azt, ami ebben a két hónapban történt.

driver70 2020.10.18. 17:40:38

Egyik ismerősnek meghalt egy rokona rákban és mondták neki a kórházban ,hogy 150000Ft adnak ha ráírhatják a halál oknak hogy COVID 19 be halt meg

Nem egyedi eset sem.Hasonló dolgok vannak Szlovákiában ,Romániában,Ukrajnában,Szlovákiában,stb.....

+Egy orvos barátom mondta ,hogy a tesztek kb.70%-a nem jó.

Ennek fényében nézzük a számokat

Buchhalter 2020.10.18. 17:41:09

Most Szlovákiával példálózni? Persze,újabb lezárások és újabb több tízezer munkanélküli. Bloger! Az öngyilkosok száma duplája a tavalyi ilyenkorinak! Már a többséget nem érdekli a corona hiszti. A legtöbb halott krónikus beteg volt,tehát ha nem akkor más végez velük.A Fidesz is érzi,hogy baj van.Gondolom látják az elapadó adó bevételeket és az a fránya EU is kevesebbet küld.Mindenki tudja blogerka,hogy az egész hiszti egy klíma válság és egy pénzügyi katasztrófa elterelése.De már nem lehet sokéig eladni az embereknek a világon a covid mesét. Ha lezárják a netet és nem indítják be a gazdasági motorokat akkor félő,hogy az azeri - örmény konfliktus máshol is megfog ismétlődni csak sokkal nagyobb területen és nagyobb számokkal. Egy orosz hirportálról szedtem le a következő adatokat a Hegyi Karabahkért vivott háborúról. Eddig az oroszok hírforrásai szerint : örmény veszteség halott 600 katona + 225 civil, azeri veszteség 1200 katona 55 civil.Ez 3 hét alatt.Európában mennyi lenne szerinted bloger?

teéjesenmindegy 2020.10.18. 19:11:34

@Pár titkár:
"Nem vakcina kell ide szerintem, (legtöbb ember már átesett rajta)"
Ja, hát ha szerinted az van, akkor az nem is lehet másképp.
Az ilyen pici tények, mint a 3 egyetem reprezentatív felmérése (kijött, hogy 2-10 ezrelék lehet aki átesett), vagy a szennyvízminták nem kell, hogy zavarjanak. Meg úgy a számoknak sem kell hinni, hogy egymillió fertőzöttből azért néhány százezer köhögne. Nem, ezekkel nem kell foglalkozni.

odamondó 2020.10.18. 21:25:07

@ambbay: 33!!!!44!!!4! embeeer!

Egy komédia ez a covid.

Csak mondom, hogy egy reprezentatívabb országban mint pl. Franciao. napi 30k+ ember betegedik meg coviddal és most ekkora hullámban meghal napi 100. Százalékot ki se számolom mert értelmetlen.

white999 2020.10.18. 21:25:40

@driver70: Teljesen életszerű, hogy adathamisítást a halott hozzátartozóival egyeztetnek és még pénzt is ajánlanak, hogy az alapból 5 évvel büntethető okirat hamisításnak nyoma legyen.Ráadásul mint tudjuk a föld is lapos. A többiekre rábízom de ha nem probléma ezt most én még nem hiszem el.

morph on deer 2020.10.18. 21:25:52

@driver70:
“ 150000Ft adnak ha ráírhatják a halál oknak hogy COVID 19 be halt meg”

Hogy mi van???
Minek?
Ez annyira jó hír, hogy megér százötvenezret?

Amúgy nem ők állapították meg a halál okát?
Mert szerinted ki akadályozhatta volna meg a kórházat abban, hogy közölje a kedves rokonnak, hogy sajnos a rák mellé bekapta a covidot is, ha akarják?

Te ezt érted?

morph on deer 2020.10.18. 21:26:12

@ambbay:
“ gdp újabb 10%ot esne, ami 400 forint fölé rúgná a huf-eur árfolyamot (még aznap). Kösz de nem.”

Te most komolyan azt hiszed, hogy ez választás kérdése?
Ez nem azon múlik, hogy orbán mit zár be, hanem hogy azok a multik, amelyeken a magyar gazdaság hogyléte múlik, mihez tudnak kezdeni a nálunk előállított javakkal! Ha hanyatt esik az autópiac, akkor nem kell autókat gyártani egy darabig, akkor sem, ha minden magyar egészséges! (Az elmebaj nem számít!)
Közben meg lehet reménykedni benne, hogy a kínai lélegeztetőgépek árfolyama ötezerszeresére nő, mert akkor jól jártunk..:(

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.10.18. 21:26:21

nem fog bocsánatot kérni.

@driver70: ezt ugye nem várod el, h elhiggyük??!!

Ekrü 2020.10.18. 21:27:01

"a lesajnált tótok letesztelik az egész országot,"-Ennek csak akkor van értelme,ha egyszerre egy időben végzik őket,a fertőzöttek rögtön karanténba kerülnek és ezzel egyidőben hermetikusan lezárják a határokat,se ki se be.Mert ha nem egy időben történik és közben utazhatnak egyik városból a másikba,akkor ahol még nem teszteltek onnan simán jöhet egy olyan aki fertőzött.Ahogy külföldről is.Tehát ha nem zárkóznak be egy hónap múlva megint ugyan itt lesznek.

white999 2020.10.18. 21:27:16

@Buchhalter: "A legtöbb halott krónikus beteg volt,tehát ha nem akkor más végez velük"

Azért magas vérnyomással még 20-30 évet simán el lehetett volna élni egyeseknek.

Sajnos ezt hozta a kormányzati kommunikáció, amely egyszerre akarja sugalni, hogy csapataink harcban állnak de nincs semmi baj, valamint kurva nagy baj van tehát maradj otthon. Ez így nem megy.
Az emberi elme már csak ilyen folyamatos stresszben reszketésben nem tud létezni, ezért megkeresi az indokot, hogy miért nem kell rettegni. A legegyszerűbb válasz a tagadás, mert ezen sokat nem kell agyalni. A kormányzat pedig erre rá is erősít a csak öreg és krónikus propagálással.
Arról nem szokott a fáma szólni akik fiatalon és krónikus betegség miatt kerülnek a darálóba vagy például 5 évesen 39 fokkal a Heim Pálba. Sajnos az ébredésnek vannak ilyen módjai is.

444.hu/2020/10/18/33-evesen-vitte-el-a-koronavirus-a-koronavirus-tagado-ukran-testepito-influenszert

Ad Dio 2020.10.18. 22:38:41

"A járvány október második felében tetőzik, november közepén hanyatlani fognak a napi uj esetek. A halálozási számo sajnos mindezt csak hetekkel később fogjá követni. harmadik hullám nem várható."

Ezt prognosztizáltam laikusként még szeptember közepén.

Vajon ha igazam lesz, a blogger elnézést kér majd?

Én kész leszek elimerni a tévedésemet... ha... de kétlem hogy szükség lesz rá. A szennyvízben már csökken a vírus örökítő anyagának koncentrációja.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2020.10.18. 22:46:40

@Ad Dio: már miért kéne a bloggernek elnézést kérnie? a kontaktlehetőségek korlátozásának elmaradása, elégtelen tesztelés és nulla kontaktkutatás mellett nem igazán látom, mitől állna le a vírus, de legyen igazad.

Ménár Atya 2020.10.19. 07:37:58

Tavasszal nem volt semmi késlekedés szerintem, és az ellenzéki visítás, és hazudozás ellenére, tényleg jól jöttek ki belőle.
Most viszont több dolgot is elbaxtak, illetve beáldoztak a gazdasági érdekek miatt.
Teljesen felesleges rendezvényeket , sportversenyeket engedélyeznek, ami nem tartozik a nélkülözhetetlen tevékenységek közé.
Az éttermekből is csak kiszállítást kellene megengedni, ezzel csökkenthető lenne a kontakt maszk nélkül.
Viszont a gazdaságnak működni kell, ezt be kell látni, szerencsére, eddig úgy néz ki, hogy a betegek közül kevesen halnak meg, főként valami súlyos előzményre tesz rá a vírus.
Elnézést nem nagyon van miért kérni ennek ellenére sem szerintem.
A szlovák tesztről meg kb annyi a véleményem, hogy ha egy nap alatt letesztelnek mindenkit akkor ok, ha nem akkor nem sok értelmét látom kijárási tilalom nélkül.

Az apokalipszis lovasa 2020.10.19. 07:38:40

@Hakapeszi Miki: "már miért kéne a bloggernek elnézést kérnie?"

A permanens hisztérikus rettegtetés és orbánfóbia miatt.

Exploiter 2020.10.19. 07:39:04

@Hakapeszi Miki:

Onnan, hogy ennyi idő alatt végigfertőzi a népesség fogékony részét, jó 20%ot, utána csökken a gazdatestek száma és lassan eltűnik.

Mint mindenhol a világon, ahol ez megtörtént.

Egyébként a mostani számok alapján ez továbbra is a legvalószínűbb forgatókönyv.

2020.10.19. 07:39:15

azt magyarázza meg valaki, hogy ha makkegészségesen hazajövök külföldről 2 hét karantén, az unokatesómnak meg pozitív teszttel semmi karantén, a nejét meg nem is hajlandók tesztelni
mi a fasz van itt ???

Labasmaz 2020.10.19. 08:04:58

Szlovákiát felejtsd el. 5 dolláros antitest teszttel akarnak dolgozni:

"A mintavétel speciális mintavételi eszközt és szaktudást igényel, kellően képzett és gyakorlott személy végezheti védőfelszerelésben.
• A nem megfelelő mintavétel álnegatív eredményhez vezethet.
• Mivel érzékenysége alacsonyabb a PCR-nél, elsődlegesen olyan esetben használható, ahol magas a betegség előfordulási gyakorisága, tehát a pozitív eredmények száma várhatóan magas lesz.
• Ha túl korán, a betegség kezdeti fázisában történik a mintavétel, születhet negatív eredmény, mivel az RNS-hez képest a vírusfehérjék később válnak kimutathatóva a légutakban.
• Kizárólag kvalitatív tesztelésre alkalmas, mennyiségeket nem mutat, az eredmény így csak pozitív vagy negatív minősítésű lehet.

Hátránya, hogy érzékenysége valamelyest elmarad a PCR vizsgálat érzékenységétől - 100 fertőzésből kb. 74-et mutat ki.

A mintavétel módja megegyezik a PCR vizsgálati mintavétellel: reggel éhgyomorral érkező betegnél egy mintavevő pálcával az orrgaratról veszünk törletet. A páciensnek a mintavétel előtt sem enni, sem inni, sem fogat mosni, sem dohányozni nem szabad. Lehetőleg minél korábban az ébredés után tanácsos elvégezni."

6000 mintavételi ponthoz honnan vesznek ennyi embert? Súgok: nincs honnan.

Október 31-november 1. a tesztelés tervezett időpontja. Gondolom, azért, hogy senki ne mászkáljon a temetőbe, rokonokhoz...?

10 év alatti gyerekeket nem tesztelnek. Azokat nyilván elkerüli a vírus, mert még túl fiatalok, ugye?

És ha csak 1 millió ember megy el, mert a többinek nincs kedve, akkor mit fognak csinálni?

feribácsi 2020.10.19. 08:59:04

@driver70: Remélem ezt te sem hiszed el.

Kivlov 2020.10.19. 08:59:23

És meddig akarjátok még a szigorításos játékotokat játszani? A 12. hullámig kb? Vicc az egész.

Ad Dio 2020.10.19. 08:59:25

@Hakapeszi Miki:

"már miért kéne a bloggernek elnézést kérnie?"

Mert ha a laikus számításai helyesek, Orbánék jelenleg jó nyomon járnak. Főleg ha továbbra sem engednek a pániknak és nem csinálnak durva leállásokat.

A járvány kezelése messze nem tökéletes: tavasszal tulfogtuk, mégis bejutott az idősotthonokba, és most sem fordítunk elég figyelmet a kockázati csoportra. Ha a vírus halálozási rátája nem esik le drasztikusan, most akár lehetne 10...15x több halott egy nap. Szerencsénk/szerencséjük volt. Ahogy a többi európai országnak is.

Persze nyugtával. A számításaim csak egy laikus okoskodása, nem több.

A maszk és a szükségtelen kontaktok elhagyása mindenképpen fontos ma is. Ha nem fonosabb mint bármikor. Főleg azok számára, akik a kockázati csoporthoz tartoznak.

A napi uj betegek száma remélem épp fordulóban van, de a kórházi kezelések és a halálozások száma sajnos még hetekig felfelé fog futni. Akár napi százas nagyságrendig.

chrisred 2020.10.19. 09:27:00

@Ad Dio: A tavaszi hibák nyilvánvalóan abból adódtak, hogy mindenkit váratlanul ért a helyzet, a lakosság és döntéshozók is tájékozatlanok voltak, nem volt ismert a vírus természete. De a második hullám kezelésénél ez a mentség nem működik. Egy egész nyár lett volna felkészülni rá.

teéjesenmindegy 2020.10.19. 10:09:09

@Pár titkár: Amiről már háromszor kijelentették, hogy tévedtek, és teljesen rossz adatokat adtak?
Marha érdekes, ugye, hogy csak Barcelonában és csak egy helyen jött ki egy ilyen adat. Ehhez ragaszkodtok. Az egész világon sehol máshol semmi ilyen.

teéjesenmindegy 2020.10.19. 10:09:32

@h.kovacs: "ha makkegészségesen hazajövök külföldről 2 hét karantén, az unokatesómnak meg pozitív teszttel semmi karantén, a nejét meg nem is hajlandók tesztelni
mi a fasz van itt ???"
Mi az, hogy semmi karantén? Ne hazudjál már ekkorát, te nyomorult.
A nejét pedig azért nem érdemes tesztelni, mert ha együtt él egy koronással, akkor bármelyik percben elkaphatja. Érted? Letesztelik hétfőn délben, de attól egykor elkaphatja.
Komolyan, ennyire nagyon bonyolult felfogni egy ilyen egyszerű dolgot? A teszt azt mutatja ki, ha a torkodban adott szintű vírus van.

Halibuli 2020.10.19. 10:41:21

A kormányzat a statisztikával fogja bizonyítani, hogy mire költött euró milliárdokat. Minden stimmelni fog! Ők előre látták és megmondták!

teéjesenmindegy 2020.10.19. 10:41:29

@chrisred:
És mi az, amire nem készültek fel?
Már bocs, de úgy írod, mintha tavasszal annyira megértőek lettetek volna. Mondjuk március 13-án nem nyikorgott volna senki, hogy kevés a gép, a maszk, a teszt, hogy miért nincs kijárási tilalom stb.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2020.10.19. 10:47:49

@Az apokalipszis lovasa: ecsém, ne légy hülye. azért orbánnak címzem, mert ő a góré. ha más lenne, neki küldeném. az meg ténykérdés, tudományos konszenzus, hogy pontos kontaktkutatással és minél több teszt elvégzésével lehet a legjobban kiszűrni és elszigetelni a fertőzötteket, megakadályozni a terjedést. aki ebbe szarik bele, az rosszul csinálja, ez nem olyan bonyolult. ha meg még az arca is nagy, hogy mindent jól csinált, az még idegesítőbbé teszi a dolgot.

@teéjesenmindegy: te meg előbb tájékozódj, mielőtt váaskodsz. a kommentelő jól írta, ha fertőzöttként vagy otthon, az más kategória, nem ellenőriznek a rendőrök, azt csinálsz, amit akarsz. ha külföldről jössz, az hatósági karantén, naponta megnézik, ott vagy-e és ha nem, agyonbüntetnek. ez is ténykérdés.

apro_marosan_petergabor 2020.10.19. 11:44:13

@ambbay:
Nem.
Akiket tesztelnek, azokat valamilyen gyanú miatt tesztelik, közöttük magasabb az fertőzöttségi aránya.
Tehát ebből nem lehet országos átfertőzöttségi adatokra következtetni. Annak felmérésére csak reprezentaív mintavétellel, a matematikai statisztika szabányai szerint végzett vizsgálat alkalmas, amelyet tavasszal végeztetett Merkely töb egyetem bevonásával.
Akkor is "mindenki" azt hitte, a látens COVIDosok száma 20x-os a bizonyított tesztelteknek.
Kiderült, jóval kisebb, megegyezik gyakorlatilag a ténylegesen teszteltek számából kijött aránnyal.
Felesleges exhas kijelentéseket tenni komoly dolgokban, ilyenkor még a szakemberek is tévednek!

felső határ nincs 2020.10.19. 11:44:30

@Labasmaz: A szlovakiai teszteles egy vicc, semmi nem lesz belole, vagy csak toredek fog reszt venni, ezt az ottani rokonok mondjak.
De parlamenti dontes nelkul el lehetett verni ra 60 millio eurot mert "veszhelyzet" van.

De tegyuk fel, hogy valami csoda folytan sikerul. A WHO becslese alapjan 10% mar tulesett a fertozesen vilagszerte, es a volt betegekbol is kimutatja a teszt a virust. Akkor Szlovakiaban talalnanak fel millio fertozottet. Mi lenne a kovetkezo lepes?
Vakcina nincs, gyogyszer nincs, karanten? Akkor a gazdasag megy a kukaba, durvabban mint tavasszal.

felső határ nincs 2020.10.19. 11:44:49

Elnezest azok fognak kerni, akik barmilyen korlatozo intezkedest rendeltek el, plusz leperelik a fejuket is remelhetoleg. Nyugaton elindult mar ez.

Soha, semmilyen jarvanyt nem sikerult megallitani korlatozo intezkedesekkel, legfeljebb csinalnak 3 szezont egy egyszezonos sulyos nathabol.

chrisred 2020.10.19. 11:47:13

@teéjesenmindegy: Én tavasszal teljesen megértő voltam. Csak amikor arról volt szó, hogy a kormányzat veregette a saját vállát, hogy micsoda fantasztikus munkát végzett, és dobálóztak a halálozási arányokkal, akkor vetettem közbe, hogy várjuk ki a végét.

Amire nem készültek fel? Például arra, hogy ez a nyár ne a horvátországi lubickolásról meg a balatoni tömeghétvégékről szóljon. Hanem arra kellett volna felhívni a figyelmet, hogy ezt a nyarat teljesen másképpen kell eltölteni, mint a többit, elsősorban azért, mert az ősz teljesen más lesz, mint a többi.

teéjesenmindegy 2020.10.19. 11:48:07

@Hakapeszi Miki:
"a kommentelő jól írta, ha fertőzöttként vagy otthon, az más kategória, nem ellenőriznek a rendőrök, azt csinálsz, amit akarsz. ha külföldről jössz, az hatósági karantén, naponta megnézik, ott vagy-e és ha nem, agyonbüntetnek. ez is ténykérdés."
ÉÉÉÉÉS?
Te idióta, fertőzött vagy. FERTŐZŐ. Mit szeretnél, hogy minek ellenőrizgessen a rendőr? Leginkább ne menjenek a közeledbe, hiszen fertőző vagy. Otthon kell maradnod. Nem láncolnak le, de ha elmész, akkor rohadt nagy büntetést kapsz. Ja, hogy feltételezi, hogy az állampolgár világjárvány idején regisztrált fertőzöttként nem mászkál el otthonról? Hát ez tényleg rettenetes.

teéjesenmindegy 2020.10.19. 11:48:10

@Hakapeszi Miki: Egyébként bírom a nagy okosságodat.
Tavasszal ordítottatok, hogy keveset tesztelnek. Akkor 30 tesztre jutott egy pozitív. Akkor is nyivákoltatok, hogy kevés.
Persze, mi lenne az elég? Napi 10 millió?

Honnan veszed a remek ötletet, hogy nincs kontaktkutatás? Ja, hogy kiszoptad az ujjadból? Hát akkor oké, ez ellen nem lehet sok mindent mondani.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2020.10.19. 11:51:58

@teéjesenmindegy: összevissza beszélsz és üvöltesz. a tényekre is. nem vagy vitaképes, befejeztem.

amikor valaki jön ezzel a fideszes többesszámozással, mintha én többen lennék, akkor eleve végem van. nyugodj le és vakhit helyett használd az agyadat.

felső határ nincs 2020.10.19. 11:56:25

@teéjesenmindegy: kontaktkutatasnak akkor van ertelme, ha van 10-100 fertozott, most mar egyaltalan nincs. amugy nem valt be sehol.

Svedek csinaltak jol, tul vannak rajta, es ott is csak az oregotthonokban volt hullas, az elejen. Megusztak ajanlasokkal az egeszet.

Közlekedő tömegközlekedő 2020.10.19. 12:47:30

Túl van ez a vírus helyzet lihegve.Tekintve, hogy Mo-n évente a halálozások száma úgy 135 ezer (by KSH) azaz naponta átlagosan úgy 370, azaz eddigi, összesen kb 1,200 halott az 3 nap extra. Persze szar annak, aki érintett, de országos szinten nem egy nagy dráma ez. Az, hogy emberek 70-80-90 éves korban meghalnak, sajnálatos, de nehezen elkerülhető.

driver70 2020.10.19. 12:47:39

@feribácsi: renélem ,hogy nem egy dobozban élsz

Sajnos a valóság még sok embert zavar

n3spr3ss0 2020.10.19. 12:47:50

@teéjesenmindegy: Magyarországon jelenleg sincs megfelelő számú tesztelés, ha nincs, akkor fertőzött sincs. Ez a lényeg.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.10.19. 12:48:14

Ez az "ember" nem fog soha senkitől bocsánatot kérni. Nagy "keresztényként" ezt a szót a felfuvalkodott hólyagja nem ismeri. Szerinte ő mindent tökéletesen csinál, sokszor magát Magyarországnak nevezve. Ne legyünk már naívak! Ezt a köpcös törpét helyezzük oda, ahova való.

n3spr3ss0 2020.10.19. 12:48:39

Bármikor bármit mond, dönt Orbán, mindig az a jó. Ha naponta mást, akkor is, fogalma sincs semmiről, akkor is. Tavasszal egyik hülyeséget a másik után, az volt a jó, nyáron semmi felkészülés, szerintük az volt a jó, jelenleg semmit nem tesznek, mert lassan nincs kitől kölcsönt kérni, most ez a jó.Hajrá békemenetesek!

morph on deer 2020.10.19. 12:49:12

@Ménár Atya:
” Tavasszal nem volt semmi késlekedés szerintem, és az ellenzéki visítás, és hazudozás ellenére, tényleg jól jöttek ki belőle.”

Tavasszal azért sikerült megúszni, mert nálunk relatíve későn, és nagyon kevés fertőzöttel kezdődött a járvány, és mire fel tudott volna futni, már helyükön voltak az intézkedések.
Ezzel szemben pl a svédeknél eleve több száz fertőzött került elő már a legelején, mivel ezrek voltak az iskolai szünet miatt egyidőben az osztrák, olasz, stb síterepeken üdülni, családostól.
A szünet vége körüli időben robbant a bomba a járványról, mikor már sokan hazaértek, és keresztül-kasul fertőztek tovább anélkül, hogy tudták volna, hogy mi van.

Magyarul: egész más volt nálunk a nagyságrend, szerencsére!
Sajnos felelős vezetőink ebből azt a téves következtetést vonták le, hogy bezzeg mi qrvajók vagyunk, sőt, a legjobbak a védekezésben!

Most viszont ez nem így van, nincs semmiféle előnyünk, és kiderült, hogy lófax mama, nem véd meg minket a raktárnyi lélegeztetőgép, ha egyszer az egészségügyi infrastruktúra olyan gyalázatos állapotban van, amilyenben.

Nyilván azért is lehet meccsre járni, mert a stadionok legalább újak, hadd lásson a nép valami modernet is, mielőtt elpatkol...

Exploiter 2020.10.19. 12:49:36

@apro_marosan_petergabor:

Ezt a marhaságot honnan veszed?
Május elején csinálták a tesztet, akkor hivatalosan 3000 fertőzöttről tudtunk, és kb 60.000-re jött ki a becsült szám.
Ami barátok közt is 20X-os, ahogy tippelték, csak akkor még nem tudták, hogy akik simán átesnek rajta, azok nem is termelnek antitesteket, szóval ez a 20-as is egy minimum szorzó.
A jelenleg elfogadott halálozási ráta alapján valószínűleg addigra inkább 150.000-250.000 között lehetett a reális szám.

A becsült halálozási arányok itt:

www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/hcp/planning-scenarios.html

Infection Fatality Ratio†
Scenario 5: Current Best Estimate
0-19 years: 0.00003
20-49 years: 0.0002
50-69 years: 0.005
70+ years: 0.054

Magyar korcsoportokra súlyozva átlagosan 0.2%.

A bizonyíték, hogy szerológiai teszttel nem lehet megtudni a pontos számot, itt:

index.hu/sport/uszas/2020/07/08/koronavirus-fertozott_uszok_antitest_verplazma_testnevelesi_egyetem/

Mi kell még, hogy végre abbahagyjátok ezt?

konrada 2020.10.19. 12:49:51

A világ változott tavasz óta. Akkor egy hosszú tél után tört a világra egy (viszonylag) ismeretlen járvány. Téllel legyengült immunrendszerekre, kialakulatlan protokollokra.
Így nem volt ismert még sem a valódi fertőzésveszély, se a valóban szükséges kapacitások, sem elterjedtek azok a módszerek, amelyekkel kordában tartható.

Ez azért őszre alaposan megváltozott. mind az emberek, mind a közösség immunrendszere változott, erősödött.

Ezért a politika felelőssége, hogy azok ismeretében kordában tudja tartani a járványt a kezelhetőség mértékéig.
...s míg nem halnak bele emberek abba, hogy nem tudja az egészségügy ellátni őket, addig bizonyos határig kell fenntartani a korlátozásokat.
S ez a politikusok felelősége. Ezért én nem irigylem őket.
(Szvsz. a svédek megelőzték magukat ebben: ők már akkor nyitottak, amikor még gyenge volt az immunrendszere az embereknek és a társadalomnak. Mostanra már működik a módszerük.)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.10.19. 14:27:00

@Hakapeszi Miki: Ez akkor lenne igaz, ha a tesztekkel nem lenne két gond.

1. A negatív eredmény kb. semmit sem jelent, mert a mintavétel után 3 perccel is megfertőződhetsz. Ez a korlátja a teszteknek tény, de valahogy az átpolitizált kormánykritikus véleményeket nem zavarja.

2. A pozitív eredmény azt jelenti, hogy a mintavétel pillanatában fertőzött voltál. Hogy mikor megkapod az eredményt még az vagy-e? Nem derül ki. Hogy mikor kezdtél fertőzni, nem derül ki. Az, hogy mikortól nem fertőzől, csak újabb 2 teszt után derülne ki. Ez a korlát sem érdekel sem téged, sem a DK vezetését.

Csakhogy a 2 PCR tesztes megerősítés kapcsán felmerül, hogy az első mintavétel és a második teszt megkapott eredménye között eltelő idő alatt sokan túl is esnek rajta. Viszont még egy jó darabig nem tesztelnek újra. De azt nem tudjuk újrafertőződhetnek-e és mikor... Szóval az itteni korlátok is problémát jelentenek.

Oké: Akivel sokszor találkozol, azt már sokkal hamarabb megfertőzheted, vagy veled együtt ugyanattól fertőződhetett meg. Mire a kontaktuskutatás után leveszik tőlük a mintát nem vagy sokkal jobb helyzetben. Akikkel ritkábban találkozol, pl. boltban vagy máshol, azokat vagy tudod azonosítani, vagy nem. Ott a tesztelés előtti pár napban való kontaktusok esetében lehet valamivel korábban észlelni a fertőződést, ha ők nem fertőzödtek meg korábban, máshol.

Ez nem szakítja meg a láncot automatikusan. Arra viszont jó, hogy amennyiben sem tünet, sem más nem tartana otthon, úgy annak az időszaknak egy részében amikor fertőzhetsz otthon maradsz. Azaz rövidebb idő alatt, kevesebb embert tudsz megfertőzni, csökken a reprodukciós szám.

Megjegyzem: A hivatalos szabályok szerint az igazolt fertőzött (2 PCR teszt ugye) esetében is elrendelik ám a hatósági karantént. Csak kérdés, hogy idejében-e? Nyugi meg azt is ellenőrizik, ugyanolyan piros cédula is kerül ki.

Várod a nagy megúszhatatlan szigorítást. Tök jó! Csakhogy a szigorításnak ismerjük egyfelől a káros hatásait, nem csak pénzben, de pl. az öngyilkosságok számában is, aminek egy része csak a gazdasági következmények utóhatásaként, mondjuk 5 év múlva jelentkezik.

Másfelől a haszna is csekély. Mert nem azt mondja, hogy te nem ferőtzödsz meg. Azt mondja, hogy hozzád potenciálisan később ér el a járvány. És amíg az ellátórendszer bírja, addig a késleltetés nem életeket ment, hanem elnyújtja a problémát, és ezzel a gazdasági károkat is fokozza. Egyfelől ma súlyosabbak lesznek, másfelől tovább is tartanak. Az emiatt öngyilkosságba menekülő emberek halála viszont plusz gond.

Nem látod mitől változna a helyzet? Az elmúlt hetekben akadt az Indexen cikk arról, hogy a WHO szerint már a lakosság 10%-a fertőzött globálisan. Az ilyen átlagon felüli fertőzöttséggel bíró helyeken nyilván több. Az akkor fertőzöttek, ha a járvány nem kezdett el máris visszaszorulni, azóta továbbadták a betegségüket még legalább ugyanannyi embernek.

Azaz, ha a WHO ezen becslésének lehet hinni, akkor az átmeneti korlátozott védettség (a korábbi fertőződés okán) mellett egy fertőzött ember egyre több valamilyen szinten védett, és egyre kevesebb könnyen fertőződő emberrel találkozik. Azaz a nyájimmunitás felé vezető úton, ha magát a nyájimmunitást nem is érjük el, magától is csökken a reprodukciós szám.

De lépjünk tovább: Tök jókat beszélünk a pozitivitási arányról. Nem egészen 9700 tesztből lett több, mint 1400 új beteg. Azt mondod, 15% a pozitivitási arány? Nem. Mert ugye 2 egymás utáni pozitív PCR teszt kell a pozitív minősítéshez, még mindig. Szóval volt 1400 ilyen pozitív teszt. Meg volt még valamennyi olyan teszt, ami első pozitív tesztként nem jelentett új megerősített beteget. Ugye te sem hiszed, hogy ez 0 volt?

De ezen felül volt olyan PCR teszt is, ami nem új beteget, hanem új kiengedhető gyógyultat keres. Ezek egy része még pozitív volt... Valószínűleg a közel véletlenszerű mintavétel mellett is az "új eseteket kereső" PCR teszteknél lényegesen magasabb a pozitivitási arány, így a népesség jelenlegi fertőzöttsége is. Az eddigi összes átfertőzöttség még magasabb. Ez is arra mutat, hogy közeledünk a nyájimmunitáshoz, de sok helyen a szennyvízben lévő örökítőanyag mennyisége is a járvány visszaesését jósolja.

Ha pedig az új esetek valós száma (ennek töredékét találjuk meg) elkezd visszaesni, a frissen kórházba kerülőké is csökkenni fog. És közben ugye a kórházba kerülés után néhány hetes késéssel elkezd növekedni az onnan való kiengedések száma is, így az aktív esetszám is csökkenni tud.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2020.10.19. 14:54:30

@Válasszunk: minden szakértő tisztában van azzal, hogy mire jó a tesztelés és mire nem, ez még nem érv az ellen, hogy a tudomány mai állása szerinti legjobb megoldásokat válasszuk. és ennek semmi köze nem szabadna legyen a politikához, itt nincsenek oldalak. ha bármelyik párt a tudomány nótáját fújja, az még akkor se ciki, ha az épp a gyurcsány-hitűek gyülekezete.

chrisred 2020.10.19. 14:55:57

@Válasszunk: A tömeges teszteléssel nem érhető el tökéletes eredmény, de a tökéletlen eredmény is jobb, mint a teljes tájékozatlanság. Nem az a cél, hogy egyszerre az összes láncolat megszakadjon, hanem hogy ritkítsák a lehetségesen kialakuló láncolatok számát.

"És amíg az ellátórendszer bírja, addig a késleltetés nem életeket ment, hanem elnyújtja a problémát, és ezzel a gazdasági károkat is fokozza."

Pont az a cél, elnyújtani, késleltetni a görbe emelkedését. A nyájimmunitás kialakulására gyakorlatilag már hivatalosan is keresztet vetettek. De minél több láncolatot sikerül megszakítani, annál nagyobb az esély, hogy a láncok nem érnek el a veszélyeztetett csoportokig.

Az öngyilkosság: bármennyire is kegyetlenül hangzik, de a társadalomnak nem lehet az az elsődleges feladata, hogy bárkit is megvédjen önmagától. Az viszonz igen, hogy egy olyan külső veszélyforrástól, mint a pandémia, megóvja azokat, akik potenciálisan veszélyben vannak.

teéjesenmindegy 2020.10.19. 15:13:13

@chrisred: "Pont az a cél, elnyújtani, késleltetni a görbe emelkedését."
Az megvan, hogy ahhoz nem tesztelés kell, hanem az, hogy a kontaktusok száma csökkenjen? Baszhatod a negatív tesztet, attól még lehetsz fertőző. Viszont, ha a negatív teszttel a zsebedben mehetsz bármerre, csókolózhatsz mindenkivel, úgy frankón tudod terjeszteni a betegséget.

Serény Vélemény 2020.10.19. 15:13:37

Szerintem mostanra több vírusszakértő van Mo-n, mint fociszakértő. Pedig az nagy szó...

HaD 2020.10.19. 15:32:53

A karantén miért éppen két hét vagy miért éppen 10 nap? A fertözö képesség azután hogy egy emberbe jut a cucc meddig tart??? Erre a qrva 1xü válaszra kellene elöször nem hazudozó vagy fogalmam sincs válszt adni....aztán jöhettek volna az intézkedések tavasszal is....a vízmintákban már 2019 elején benne voltak a vírus nyomai....akkor mit csinált a cucc egy évig??? Varta hogy a kamu "tudósok" kamu járvábygörbéi elindulhassanak??? Minden egyes ember aki amiatt patkolt el hogy az un "elit" hülye és még cinikus is az feleslegesen halt meg....akik itt az "úyis azok halnak bele..." idiótaságról filóznak annak kívánom hogy a kicsit koros és mondjuk kicsit beteges anyja ebbe a cuccban pusztoljun el...aztán mikor haldokli a Mama akkor lehet neki okoskodni a halál tövényszerüségéröl...fszkalapok

Buchhalter 2020.10.19. 15:33:18

@Kivlov: már riogatnak minket 3-dik,sőt 4-dik hullámmal.Önjelölt "szakértő" szarkeverő gennyládák pedig osszák az észt,hogy nyár végéig,sőt jövő ilyenkorig nem lesz változás. Aham,a tegnapi prágai tüntetés ahol a 2000 utcára vonult összeverekedett a rendőrökkel a korlátozások miatt. Bár rühelem a Fideszt,de még náluk is ostobább kormányok vannak itt Európában. Prága vezetése már egy hete közölte,hogy gyakorlatilag csődbe ment a város.Így fog járni hamarosan Pozsony,Ljublana és Brüsszel is. Ez a totál zárlat a túl lihegett vírusra fogva egyre több embert gondolkoztat el.Főleg ha már elvesztette a megélhetését.Arról nem is beszélve ,hogy a sajtó tele van olyan hírekkel ,ahol emberek azért veszítették el a rokonaikat ,mert a covidra fogva nem kaptak időben ellátást.Illetve volt olyan ,aki a fájdalmait nem bírta elviselni és öngyilkos lett. És ez nem csak Magyarországon történt meg. Érdekes ,Bécs bemer vállalni egy karácsonyi vásárt. Pozsony meg már mindent lezár.Ha nem lesz pénz,majd azt hiszik a szlovák vezetők,hogy kapnak az EU-tól? Haha...

chrisred 2020.10.19. 15:33:22

@teéjesenmindegy: "Az megvan, hogy ahhoz nem tesztelés kell, hanem az, hogy a kontaktusok száma csökkenjen?"

Ez volt tavasszal, amikor mindenkit (egészségest-beteget) korlátoztak. Akkor nem is volt jelentősége, hogy nem volt tesztelés. De az már nem ismételhető meg, mert belerokkanna az orszáág gazdasága.

"Baszhatod a negatív tesztet, attól még lehetsz fertőző."

A negatív tesztnek nincs is jelentősége, csak a pozitívnak. Mint a lottósorsolásnál. teljesen mindegy, hány rossz számot ikszelsz be, azok számítanak, amiket eltalálsz a kisorsoltak közül. De vehetjük a terhességi tesztet is. Arra is lehet mondani, hogy semmi értelme, mert ha negatív, attól még a következő napon a nő teherbe eshet. De a magzat egészséges fejlődése érdekében szükséges, hogy az anya időben megtudja, hogy gyereket vár.

teéjesenmindegy 2020.10.19. 16:13:57

@Buchhalter:
"a sajtó tele van olyan hírekkel ,ahol emberek azért veszítették el a rokonaikat ,mert a covidra fogva nem kaptak időben ellátást.Illetve volt olyan ,aki a fájdalmait nem bírta elviselni és öngyilkos lett. "
Jaja. Persze. Meg olyan hírekkel is tele van a sajtó, hogy háromlábú gyíkemberek rohangálnak mindenfele.

teéjesenmindegy 2020.10.19. 16:15:57

@chrisred: Igen, csak az a rohadt nagy különbség, hogy a negatív teszttel az egyén rögtön elindul a kocsmába, meg nyaralni, meg mindenhova. Hiszen ő egészséges, és ne tartsák korlátok között. Lásd MO júniusban. Gyakorlatilag mindenki negatív volt. Most hol tartunk. Mert kötelező volt a horvát nyaralás, meg a bulika.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.10.19. 16:16:01

@chrisred: Az első szakaszban volt a cél a görbe ellaposítása. Ehhez a tesztelés segített. Most viszont ezzel ellentétes a kormánypárti politika célja.

Miért?

1. Ugye a fő problémát nem az jelenti, aki koronavirus miatt kerül kórházba. Hanem mondjuk aki motorbaleset miatt kerül kórházba, ott kell az életéért küzdeni, de közben koronavirusos. Vagy szívroham, agyvérzés, vakbélgyulladás, stb. miatt kerül kórházba enyhe koronavirusos megbetegedés mellett...

Mivel aki "vagy koronavirusos vagy nem" azt nem jó se a beteggel összezárni (mert megfertőzöd, ha még nem az), sem az egészségessel (megfertőzi, ha az), így ezeknek sok külön szoba kellett, és a kapacitás felszabadítás sokkoló volt, és ennek a politikai kára mellett az is felmerült, hogy ahol ezt nem optimálisan csinálják, ott emberéletekbe kerül.

A kormány viszont nem akarja felvállalni azt, hogy egy, másfél évvel a következő választás előtt újra belefusson ebbe a helyzetbe. Ha közel olyan helyzet lesz, mint a szomszédoknál, az után, hogy nálunk előbb kezdődött az elszállás, akkor is kisebb támadási felület ez, mint nem tanulni a tavaszi hibából.

Nem szabad úgy védekezni, hogy azt a választó a létbiztonságát, életét veszélyeztető felesleges túlzásnak lássa ilyen problémák mellett.

Így már jó ideje nem a görbe elnyújtása a cél, hanem az, hogy a meglévő intézkedések kevésbé tűnjenek vad túlzásnak.

2. A görbe ellaposítása arra lenne jó, hogy NE terheld túl az egésségügyet, de az ehhez szükséges mértéknél jobban ellaposított görbe hosszabb járványt, több gazdasági problémát okoz, így az ekkori céllal (görbe minden áron való ellaposítása) szembe akarnak menni.

És nem a svéd modell alapján, hanem az első hullámban sokkal kevesebb terápiás lehetőség, sokkal kevesebb erre juttatható erőforrás, stb. mellett későn és rossszul reagáló országok jelentenek egy modellt. A járvány egyik központjául szolgáló síterep, Olaszország. Mennyivel kell annál lassabbnak lenni, jobban kezelni, hogy ne legyen katasztrófa? Oké, megvan egy sebesség ami a cél, és mivel ez sem terheli túl az egészségügyet, de nem is akarod tartósan nehezíteni a helyzetet, eért nem is akarod túlzottan lelassítani a járványt.

Szóval van amikor éppen a jelenleginél gyorsabb terjedés lenne a cél... Erre pedig nem jó a tömeges tesztelés, a láncok megszakítása. A jelenlegi tesztelés során más a cél.

chrisred 2020.10.19. 16:27:05

@Válasszunk: "És nem a svéd modell alapján, hanem az első hullámban sokkal kevesebb terápiás lehetőség, sokkal kevesebb erre juttatható erőforrás, stb. mellett későn és rossszul reagáló országok jelentenek egy modellt. A járvány egyik központjául szolgáló síterep, Olaszország."

Viszont ők a jelek szerint tanultak belőle, legalábbis ez látszik a második hullám lakosságarányos számain a halottakat és a súlyos állapotúakat tekintve.

Ekrü 2020.10.19. 16:34:33

@chrisred:
"Én tavasszal teljesen megértő voltam. Csak amikor arról volt szó, hogy a kormányzat veregette a saját vállát, hogy micsoda fantasztikus munkát végzett, és dobálóztak a halálozási arányokkal, akkor vetettem közbe, hogy várjuk ki a végét. "-Na ne...Én magam vitatkoztam veled nem egyszer, miközben követelted az iskolabezárásokat,a korlátozásokat és jajgattál,hogy nincs elég lélegeztetőgép,mert ugye a stadionok,meg jaj az egészségügy.Legalább ne tagadd le...

Exploiter 2020.10.19. 18:33:35

@chrisred:

Dehogy tanultak.
Egyszerűen csak elegen elkapták, elegen belehaltak, a második körre már nem maradt ereje a cuccnak.
Mint ahogy a spanyoloknál, franciáknál, olaszoknál is csak fertőzöttek vannak, halottak nem igazán.
A svédek tavasz óta pont ugyanazt csinálják, az armageddon elmarad.

teéjesenmindegy 2020.10.19. 18:33:53

@Ekrü: Igen, egyébként tényleg nem rémlik az a nagy tavaszi megértő ellenzék...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.10.19. 18:34:03

@chrisred: Olaszoknál most is tele vannak a kórházak. A második hullámra ellenben kevesebb igazán sebezhető ember maradt.

white999 2020.10.19. 19:22:29

Azoknak akik folyamatosan azzal érvelnek, hogy ez csak egy nátha max egy influenza meg nincs is de a gazdasági rovatig már nem tekernek le.

www.portfolio.hu/gazdasag/20201019/ha-megnezed-ezeket-a-halalozasi-adatokat-soha-tobbe-nem-becsulod-ala-a-koronavirust-453560

teéjesenmindegy 2020.10.19. 19:22:45

@Válasszunk: Tényleg?
Tehát a 60 millás Olaszországban, ahol eddig volt 423ezer megbetegedés és 36ezer halál, a vírus ilyen pontosan beletalált a sebezhető emberek körébe?
Magyarán pont azt az egy százalékot találta meg, akiknek a nyolc százaléka bele is halt?

white999 2020.10.19. 19:24:40

@felső határ nincs: Elnezest azok fognak kerni, akik barmilyen korlatozo intezkedest rendeltek el, plusz leperelik a fejuket is remelhetoleg. Nyugaton elindult mar ez.

Soha, semmilyen jarvanyt nem sikerult megallitani korlatozo intezkedesekkel, legfeljebb csinalnak 3 szezont egy egyszezonos sulyos nathabol.

Ajánlom hogy olvass utána hogyan kezelte Philadelphia a spanyol náthát. Egy világ fog eléd tárulni.

white999 2020.10.19. 19:24:42

@h.kovacs: azt magyarázza meg valaki, hogy ha makkegészségesen hazajövök külföldről 2 hét karantén, az unokatesómnak meg pozitív teszttel semmi karantén, a nejét meg nem is hajlandók tesztelni
mi a fasz van itt ???

Pótcselekvés fasz van itt. Csapataink harcban állnak felveszik a harcot az ellennel, szükség van határzárra rendőrökre és kórházparancsnokokra. Egyúttal leveszi a felelősséget az itthon maradtakról, a hülye külföldiek, vagy szemét gazdag nyaralók hozták be.
Tavasszal ugyanez volt. Mekkora boldogság volt, hogy Irániakra rá lehetett mutatni, akik ugyan már itt kapták el de egyrészt migráns másrészt soros. A lényeg a kommunikáció a járványkezelés az senkit nem érdekel.

2020.10.19. 21:49:44

@white999: ha a cél az hogy megferdőzödjön az egész ország, azt értem, de mi a fasznak kell a külföldről hazajövőknek 10 nap karantén, mikor nem is betegek ?

lobaszopiatej 2020.10.19. 21:49:48

A csatát már májusban megnyertük, nincs itt semmi látnivaló.

Közlekedő tömegközlekedő 2020.10.19. 21:49:51

@white999: És nyugdíj reformnak sem utolsó ez a helyzet...

Közlekedő tömegközlekedő 2020.10.19. 21:49:56

@teéjesenmindegy: Az olasz társadalom nagyon elöregedett és jellemzően sok generáció él egy fedél alatt. Úgyhogy náluk ez sajnos bele volt kódolva a rendszerbe

Exploiter 2020.10.19. 21:50:07

@white999:

Azt is látod, hogy azóta szar sincs, igaz?
Meg azt is, hogy a spanyol 48.000 halott az idén várt ~430.000 halotthoz képest azért nem az a végítélet...?

teéjesenmindegy 2020.10.19. 21:50:22

@white999: Ja, az irániak. Tényleg. Mégis kitől kapták el itthon, amikor az országban nem volt még 2 beteg, Iránban viszont 20-30 ezer igazolt fertőzött volt.
Meg ugye járványkezelésből is jeleskedtek amikor indexcímlapon nem voltak hajlandóak a rendőrökkel együttműködni.

teéjesenmindegy 2020.10.19. 21:50:27

@white999: "Soha, semmilyen jarvanyt nem sikerult megallitani korlatozo intezkedesekkel"
SARS?

birkamenet 2020.10.19. 21:51:11

A FÉL VILÁG A MAGYAR JÁRVÁNYKEZELÉST IRIGYLI

Ma hazánkba érkezett a fél világ. Putyin, Erdogán mellett szintén megérkeztek Azerbajdzsán, Üzbegisztán, Türkmenisztán, Kazahsztán, Afganisztán, Pakisztán, Kipcsakisztán állam vezérei. A küldöttség először a 36 ezer üres kórházi ágyat csodálta meg. Az üzbég és türkmén vezérek bele is feküdtek, hogy kipróbálják. A próba után a két vezért tesztelték és mindkettő eredménye pozitív lett. A magyar ágyak tehát kiállták a nemzetközi próbát.

Ezután a vendégek megtekintették a 400 millió Kínából kapott maszkot és az 500 millió Egyszerse használatos kesztyűt. Az azeri vezér szerint ő már látott ilyen maszkokat, mégpedig a velencei karneválon. Orbán Viktor elmagyarázta, hogy ezek azok, csak magyar szabadalmi újításként az orr fölötti maszkrész le van vágva, így nem akadályozza a szemet a kilátásban. Ezzel az átalakítással a maszkok teljesen megfelelnek a járványügyi elvárásnak, miszerint a kivilágítatlan magyar kórházi folyosókon maszkban is lehessen a legjobb látási lehetőséggel közlekedni.

A vezérek ezután kipróbáltak több száz Egyszerse használatos kesztyűt és megállapították, hogy azokat tényleg nem lehet úgy felhúzni a kézre, hogy szét ne szakadnának.
A kesztyűk is kiállták tehát a nemzetközi próbát.

Ezután a külföldi vezérek elismerésüket fejezték ki, hogy a magyar nyugdíjrendszer a járvány idején rendkívül sikeresen építette le a kifizétési kötelezettségeit, mint mondták, legközelebb tucatnyi magyar idősotthonba fognak ellátogatni a módszer alaposabb tanulmányozására. Illetve a kórházkiürítési statáriális parancsot már azonnal átveszik.

Ezután a fél világ közleményt írt alá, miszerint midegyik vezér irigyli a másik országának a világ legsikeresebb járványkezelését, így mind a vendéglátó mind a meghívott országok vezérei dokumentumokkal igazolva távoztak, miszerint a fél világ az ő országukat irigyli.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2020.10.19. 22:01:49

@white999: A spanyolnáthának amúgy is érdemes utánanézni. Akkor nem volt globalizáció, de egy sokkal szarabb szociális helyzet egy durva háború utóhatásaival megtetézve igen. Amiben szétterjedt schengeni határok, sugárhajtású repülők és nagysebességű vonatok nélkül is. Aztán nagyjából hasonló lefutással - persze az említett körülmények miatt durvább esetszámmal és mortalitással - az is elcsitult úgy, hogy nem találtak rá oltóanyagot.

Persze az szar, hogy emberek halnak meg, vagy gazdaságilag kapnak egy gyomrost, és ilyen-olyan formában pszichésen is megvisel sokakat. De a félelem- és a gyűlöletkeltés mindig sokszor károsabb dolog, noha ahhoz minden alkalom jó alkalom, ezt már sok már témában (menekültek, terrorizmus) tapasztalhattuk.

Egy segít csak: most is élni kell, amennyire csak a lehetőségek engedik! És bízni abban, hogy hamarosan ismét jobb lesz... és így is lesz! ("Mindig ezek a negatív hullámok! Ha nagyon akarod, akkor ott lesz az a híd!")

teéjesenmindegy 2020.10.19. 22:09:19

@Közlekedő tömegközlekedő:
És? Akkor meghalt az összes öreg már, vagy most akkor mi van?
Vagy esetleg tényleg érnek valamit a korlátozások

Indriq 2020.10.19. 23:21:44

Off topic:
Most olvastam, hogy a csányi háborog a revolut ellen, mert nekik nem kell tranzakciós illetéket fizetni, míg az otpnek igen
Nos, nem az otpnek kell, hanem a számla tulajdonosnak.
A kérdésem, hol lehet a csányit elküldeni a jó kurva anyjába? Amikor a fütyesz bevezette, nem hangoztatta, hogy ez csak egy újabb adó, és nem kéne...

Botu Kán 2020.10.19. 23:22:07

Én csak azt nem értem, hogy Kínában és Indiában mitől szűnt meg a COVID??????????
(Afrikában meg szinte nem is volt...... ott az ebola pusztított, ami meg Európában nem volt.........)

teéjesenmindegy 2020.10.19. 23:22:44

@NoNight: Jaja, érdemes utánanézni.
"az influenza A nevű vírusa okozott 1918–19-ben, és ami a Föld teljes lakosságának mintegy 3-5 százalékát[1] elpusztította. Már 1918-ban több áldozatot követelt, mint az egész első világháború."
Remek kis példa. Mennyi is a Föld lakossága most? 7,8 milliárd? 4% csak 312 millió lenne.

Etniez 2020.10.20. 07:04:10

@teéjesenmindegy: "Te idióta, fertőzött vagy. FERTŐZŐ. Mit szeretnél, hogy minek ellenőrizgessen a rendőr?"

itt te vagy az idióta. Minek ellenőrizgessen a rendőr? Hogy ne menjen le az ilyen fasz a boltba kenyérért, azért. És inkább őt ellenőrizze, aki bizonyítottan fertőz, mint azokat akik talán,

Büntetés? És ki büntetni meg, ha senki nem ellenőrzi? Majd szépen megbüntetni magát a delikvens?

Olyan ostoba vagy, fáj téged olvasni :(

Indriq 2020.10.20. 07:04:21

@Botu Kán: azért néha mást is olvass, ne csak magad. Indiában még most is bőven 50k fölött a napi regisztrált betegek száma és valszeg a tényleges ennek a sokszorosa.

Etniez 2020.10.20. 07:04:33

@felső határ nincs: "Elnezest azok fognak kerni, akik barmilyen korlatozo intezkedest rendeltek el, plusz leperelik a fejuket is remelhetoleg. Nyugaton elindult mar ez."

Újabb kamu beesett. Ki pereskedik kiscsillag és melyik országban? Link esetleg? És ne Dr Gödény vagy Seres Mária legyen :DD

Etniez 2020.10.20. 07:04:46

@Buchhalter: "A legtöbb halott krónikus beteg volt,tehát ha nem akkor más végez velük."

Szerinted meddig lehet élni krónikus betegségekkel? Segítek, vannak olyanok, akik nyolcvan évet is kibírnak így.

Olyan alul művelt, tájékozatlan félidiótákkal lett tele a net, nem csodálom, hogy munkanélküliek vagytok.

apro_marosan_petergabor 2020.10.20. 07:05:24

@Exploiter:
Kevered a szezont a fazonnal.
Az átfertőzöttségnek köze nincs a halálozási arányhoz.
Ez volt tavassszal (május):

"A 8276 eddig elvégzett PCR-tesztből két pozitívat találtak a H-UNCOVER vizsgálat során, illetve az első 1524 vérmintában 9 embernél (0,6 százalék) mutatták ki, hogy már átesett a koronavírus-fertőzésen. Ezek alapján az értékek alapján 10 ezer lakosonként 2,4 fő fertőzöttről lehet beszélni, 8 284 165 főre vetítve pedig összesen 243-7230 aktív fertőzött emberrel lehet számolni, illetve 1,1 és 2,7 ezrelék – vagyis 22 399 és 92 624 fő – közé lehet becsülni (95 százalékos biztonsággal) a lakosság átfertőzöttségét – közölte a Semmelweis Egyetem keddi online konferenciáján Merkely Béla, a Semmelweis Egyetem rektora..."

A befejezett vizsgálat az előzetes ereményeket megerősítette.
A számaid igazi hasraütős, kávéházi Konrád számok...

Etniez 2020.10.20. 07:05:26

@ambbay: Magyarországon egy kontroll nélküli járvány 45.000 életbe fog kerülni.
Ennek a számnak a megítélése attól függ, hogy édesanyád benne lesz vagy nem.
Ha benne, akkor sokallni fogod, ha nem akkor jó van az úgy.

Itt az UK-ban kiszámolták, hogy a lakosság 90%-át képes megfertőződni és a fatal rate 0,05%
Tegyük fel, hogy 9m magyar él a határon belül, így jön ki a szám.

Exploiter 2020.10.20. 10:10:30

@apro_marosan_petergabor:

Mi az, hogy nincs köze az ifrnek az átfertőződéshez?

Te normális vagy?

"22 399 és 92 624 fő – közé lehet becsülni (95 százalékos biztonsággal) a lakosság átfertőzöttségét"

Igen, a becslés 60000 fő alá lőtte be valamivel.
Ismétlem, akkor 3000 fő volt a hivatalos.

Szerinted ez mi, ha nem 7X - 30X szorzó?

Vagy most miről beszélsz?

citrix 2020.10.20. 11:36:06

Nem az a kérdés hogy hogy covidos lesz-e valaki hanem az hogy mikor. Arra megy ki a játék, ne egyszerre ugorjon meg a fertőzöttek száma mert az összedöntené az egészségügyet (...), a rendőrök se képesek több százezer karanténost ellenőrizgetni naponta és a cégeket is akár ellehetetleníti ha a dolgozók fele vagy több kiesik.Ezt így gondolom, más meg persze azt gondol amit akar. A gondolat még szabad, a szó már kevésbé.

Exploiter 2020.11.04. 19:00:31

@Etniez:

Abszolút minden alapot nélkülöző baromság.
Sehol. Sehol a világon, semmilyen közösségben, soha nem történt 90%os fertőzöttség. Sehol. Soha.

Inkább azt tessék megnézni

g7.hu/adat/20190326/megint-rengeteg-embert-olt-meg-az-influenza/

Ha innentől év végéig meghal ebben TÍZEZER ember, akkor se lesz durvább, mint egy influenza szezon.

Érted? De komolyan érted? Tényleg komolyan érted, nem csak mondod?

Közlekedő tömegközlekedő 2020.11.04. 19:00:33

@teéjesenmindegy: Szerintem 80 évesen az emberek leginkább BÁRMIBEN szoktak elhalálozni.

apro_marosan_petergabor 2020.11.05. 20:42:08

@Exploiter:
Áttesztelték fél Szlovákiát, 1% lett az átfertőzöttség, ez kb. 55e fertőzöttet jelent. Az adott pillanatban lehet csak tudni, hogy kiknél. Előtte 2 nappal, semmit sem mond a teszt.
Másrészt, azon kívül, hogy felfedezeteketkaranténba teszed, ilyen fertőzött számnál már nincsen mód a kontakt kutatásra, nincsen kivel.
Ezért megy nálunk ott a tesztelés, ahol gyanú van. S ezért nem hozott más eredményt a Merkely féle átfertőzöttség mérés, mint az előbb említett alapon működő tesztelés.

chrisred 2020.11.06. 11:40:10

@apro_marosan_petergabor: Ha az egész érintett területet végigtesztelték, akkor nincs értelme a kontaktkutatásnak, mert értelemszerűen a kontaktok is beleestek a tesztelésbe. Megjegyzem kontaktkutatásnál is csak azt tudják megállapítani, hogy az adott pillanatban fertőzött-e a személy.
süti beállítások módosítása