Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.03.21.

Senkiháziak kezében a devizahitelesek

Hakapeszi Miki

Csóri magyar devizahitelest nem elég, hogy az árfolyamváltozás és a kamat húzza, sajnos megsegítésén is válogatott senkiháziak ügyködtek az elmúlt hónapokban. Nehéz eldönteni, hogy a fura észjárású pénzügyi biztos, a szerencsétlen küldetéstudatos devizahiteles pernyertes, vagy épp a kormány illetékesei ártottak többet, de nem vitás, hogy a faszságindex történelmi csúcsra emelkedett. Szerencsére van némi remény és szar leírni, de megint a genya bankok irányából pislákol némi értelem. 

Mi történt az elmúlt fél évben? A végtörlesztéssel, majd a bankadó ki nem vezetésével sokszorosan átbaszott bankok lapítottak, a Gonosz Debil (sorry, de a jegybanki stáb aljas módszerekkel történő szétverése nyomán mostantól kijár az új jelző Matolcsynak) nem ért rá ezzel foglalkozni, így esély sem volt arra, hogy épeszű párbeszéd alakuljon ki a felek között. Pedig az egyetlen helyes megoldás az lett volna, hogy a bankok és az állam közös tehervállalása és korrekt együttműködése révén segítenék a rászorulókat. Nem azt, akinek kurvára nincs rá szüksége, mint a végtörlesztésnél, hanem azt, aki belegebed a törlesztésbe és épp hiába húzza az igát napestig, gallyra megy az élete.

Ehhez képest kikaptuk szegény unortodox pénzügyi biztost, akiről már meleg szívvel megemlékeztünk, de immár két hónapja nem csinál mást, mint megpróbálja felfogni a szerinte nem is devizás devizahitelek működését (segítség például itt), valamint vadul harcolt a kilakoltatási moratórium kitolásáért - amíg hálsten bele nem bukott. Ráfért már a méretes maflás, talán visszavesz az arcából és rájön, hogy kispályás játékos ő, csicskának, dumagépnek jó, de a döntések felette születnek, nem szabad komolyan venni.

És itt van a mi Kásler Árpink, aki attól, hogy nyert egy pert első fokon, most már szupermennek képzeli magát és nem csak a bankokat akarja rojtosra fingatni, de a nemzet megmentésén munkálkodik. Azt sugallja, hogy a devizahitel kockázatát az ügyfél átháríthatja a bankra, csak pereskedni kell és minden megoldódik. Ez, csakúgy, mint a pénzügyi biztos moratóriumos marhulása, csak arra jó, hogy tovább rontsa a törlesztési fegyelmet.

A Gonosz Debil és bandája elbaszott több mint egy évet. Ki kellett volna elemezni az eddigi mentőakciókat, javítani a hibákat. Szerencsére most elindult valami ez ügyben. A még törleszteni tudóknak az árfolyamgát túl bonyolult, de alapvetően rendben van, írtam már, le is lettem séróból fideszdroidozva. Minden más viszont bukta és a legnagyobb szükség arra van, hogy a dőlés szélén állók, a már régóta csúszók kapjanak segítséget. Végre erről gondolkodnak az illetékesek, végre újra van párbeszéd a bankokkal. Ez tehát eddig jó.

Csak sajnos nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a hatalom egyszerű önérdekből kezdett el kicsit jobban pedálozni. Egyrészt kelleni fog a devizahitelesek szavazata, másrészt a három év elcseszett gazdaságpolitikája után rájöttek: némi csenevész növekedést csak forintgyengítéssel, az export stimulálásával tudnak elérni, ez viszont a magas devizaeladósodottság miatt nem megy.

Pánikszerűen találták tehát ki, hogy mentsék a devizahiteleseket, nem véletlen, hogy szó nincs azokról, akik forinthitel miatt szopnak. Pedig a devizahitelesek közül sokan még ma is jobban állnak, mintha forintost vettek volna fel, a bajokat pedig általában a recesszió miatti élethelyzet-romlás okozza, ami a forinthitelesekre is ugyanúgy hat. A kérdés Viktoréknál nem az, hogy mi a jó a pénzügyi stabilitásnak és a szivattyú utcába költözött forint és devizahiteleseknek, hanem kitalálták, hogy forintgyengítés kell, de baszki, az csak akkor megy, ha valahogy levágjuk a devizaadósságot. A jegybanki hatalomátvétellel itt az alkalom a devizatartalék lenyúlására, ezért a hirtelen nagy lelkesedés.

Azt már szerencsére felismerték, hogy amíg ki nem békülnek a bankokkal, esélytelen egy jó megoldás. Remélhetőleg képesek lesznek elfogadni, hogy drasztikus megoldáshoz nem szabad nyúlni (felejtsük már el a teljes forintosítást), de a devizatartalék kis részének felhasználásával elindíthatók olyan folyamatok, melyekkel sokan visszaterelhetők a törleszteni tudók táborába. A bankok friss javaslatai jó tárgyalási alapot jelentenek, talán lesz hamarosan egy pozitív kicsengésű poszt is ebben a témakörben.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

148 komment

Címkék: devizahitel senkiháziak árfolyamgát MNB Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr735161109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.03.22. 11:03:54

@zombizan: jó lesz az 22 milliónak is tíz év alatt.

évente tudott épülni 22 millióért 10 ezer ugye.

10 év alatt 100 ezer.

Ha az áfát is levonom, hiszen az az államé, akkori forintban akár 200 ezer lakás is épülhetett volna 10 év alatt.

Így meg ment a levesbe és a nyakunkon több százezer pénztelen lakástulajdonos.

Mennyivel jobb nekünk most.

Tényleg nagy ötlet volt a lakástámogatás.

Itt írtam arról, ki a hibás a kialakult helyzetért:

kiszamolo.hu/amit-a-hitelekrol-mindenkinek-tudni-kellene/

01234567 2013.03.22. 11:07:06

A magyar bank úgy gondolkodott mint a balatoni lángosos. Úgy is járt. A hiteles meg mint az egyszerű turista, akinek a parton nem volt sok választása, a gyerek meg üvöltött neki: "Lángost akarok!". Így most fosik a drágán vett, romlott lángostól. A lángosos is lassan belefejel a kis "okos" boltjába, ő legalább megérdemli, csak mellette a többi árus is szopik( ingatlan, autókereskedelem, építőipar..stb..), senki a parton, mindenki otthon fosik a lángostól, aki meg nem, ezek után nem lesz hülye venni.

desw 2013.03.22. 11:12:06

@esefe:
"Annyira nagy, hogy a plusz százezer építőipari munkahely után fizetett TB, SZJA, a társasági adó többlet és az ÁFA kb. a háromnegyede volt költött támogatásnak és egyben be is folyt a költségvetésbe."

Ja, az építőiparban egytől egyig, a kőművestől a segédmunkásig mindenki a teljes jövedelmére be volt jelentve és TB-t és SZJA-t fizettek utána. :))))

Meg mondjuk az építkezések pár év alatt lezajlottak, csak a kamattámogatást vagy 20-25 évig fizetheti az állambácsi.

Stabilo 2013.03.22. 11:20:07

Érdekes poszt. Még a végén kiderül, hogy a szegény bankok nem tehetnek semmiről, csak az átkozott kormány...
Bocs, de ezen már a hatodikos fiam is röhögni tud.

Stabilo 2013.03.22. 11:20:56

@01234567: ez legalább jó volt :)))

harcsapaprikás 2013.03.22. 11:23:29

Támogatás vs. megmentés. Most tényleg erről megy a vita? Ennyit tudunk? Mi a fasznak ezt a csődtömeg országot megmenteni? Azt kaptuk amit érdemeltünk, amit szellemi képességeinkel össze bírtunk hozni.

HuKing 65 2013.03.22. 11:23:50

Meg nehåny aprosåg: Önållo lakåshoz jutås a vilågon mindenhol a bankok segitsegevel törtenik, akinek van sok penze az inkåbb forgatja nem "pazarolja el" lakåsepitesre. Mås orszåg devizåjåt viszont nem nagyon alkalmazzåk.(van, de az mår mår a spekulativ kategoriåba tartozik.) Nincs az a szemermetlen agressziv ugynöki tevekenyseg amit itthon csinåltak. EZ nagy hiba volt tudjuk ki ezert a felelös--- NEM a BELA ahogy sokan mutogatnak - persze vettek lapos tv-t,ugyan mår annak hova ment az åfåja es azt årulo ceg adoja ! Termeszetesen a BELA is kicsit okolhato, de ugyanolyan mertekben megbizott a gazdasågban mint a spanyol, sved vagy nemet "kollegåja". Elsosorban a legnagyobb felelösek a bankok, utånna az azt felugyelö szervek es vegul mi kis emberek is hogy nem figyelunk oda jozanul a felettunk döntö SZAKEMBEREK- körmere. Nagy a felelössege a mediånak, meg kellene tanulni LÅTNI a helyeset es azt propagålni agresszivan. Vedeni a tömegeket hiszen ÖBELÖLUK folyik a zsozso. Sajnos ez egy ...-on szocializålodott orszågnak nagyon nehez es hosszu folyamat lessz. Abban remenykedek hogy a többseg jozan lessz es elindulhat vegre egy lassu de keserves kilåbalås ebböl a mocsårbol. Tehåt hitel kell annelkul borul minden, csak az nem mindegy hogy ..... Tudomåsul kell venni hogy most egy generåcionak sok åldozatot kell hozni, hogy a gyerekeink legalåbb reszben megszabaduljanak ettöl a problemåtol.

HuKing 65 2013.03.22. 11:33:50

@SemBoga: Csak mert mås lehetöseget nem nagyon låtok az anyagi es szellemi erögyujtesre. Ahogy irtam nyugaton egy egy kisvårosi utcåban több az ipar mint nålunk egy egy regioban összesen. Tanulås, akår a jobb dolgok lekoppintåsa, es mindenek elött penz !! Sajnos itthon nincs egy fiatal elött perspektiva, mert nincs munka es ez hangsulyozom nem nehåny ev hozadeka hanem hosszu evtizedek elhibåzott gazdasågpolitikai BALlepese.

KopaszMercis 2013.03.22. 11:34:03

@notib:
Nekem a appukkkam bank igazgato volt, es nem volt hajlando bevezetni a devizahiteleket, az arfolyamkockazat miatt...

Meg lehet nezni, hogy hova jutott azzal, hogy becsulettel tisztesseggel dolgozott... Eppen most a nepvedo kormany alatt a legszarabb neki... ez van.

Emlekszem amugy, hogy amig o betartatott addig a fidesz milyen tomegdemonstraciokat szervezett a devizahitel ellen... jah nem. bocs egyet se... mindegy.

desw 2013.03.22. 11:38:55

@Kiszámoló:
"Ennyi pénzből 10 év alatt 100 ezer állami bérlakást lehetett volna építeni, ahelyett, hogy olyanokat vettünk rá lakásvásárlásra állami támogatásokkal, akiknek semmi pénze nem volt erre és bele is bukott a hitelbe. "

A rendszerváltás környékén a drága politikusaink gyakorlatilag gombokért eladták az állami ingatlanvagyont, bolond volt az az állampolgár, aki nem vette meg a lakást, amiben lakott. Persze, rossz állapotban voltak ezek a lakások, és a tulajdonos kötelessége lakható állapotot teremteni, de akkor sem kellett volna elherdálni ezeket a lakásokat.

Nem hinném, hogy jó ötlet lenne, ha az állambácsi új bérlakások építésébe kezdene. Talán joBB lett volna, mint a kamattámogatás, de ettől még mindkettő rossz megoldás.

M_R 2013.03.22. 11:40:41

@kamerasmobil: Én is ismerek olyat, aki nem volt maffiózó, csak hamar átlátta hogy itt az "ingyen kaja" ideje: támogatott hitelből vett három lakást, egyikben lakott, a másik kettőt kiadta albérlőknek - ebből fizette a három lakás hiteltörlesztését. Két év után vett egy negyediket - de az már három szintes családi ház volt, a régi lakását is kiadta albérlőknek, és a három lakás bérlatéből röhögve kifizette a családi ház törlesztését is. Aztán a három lakást még idejében eladta, mielőtt a lakáspiac megdöglött - így a sok hülye adófizető pénzéből lett neki kb. 20 milliója...

kamerasmobil 2013.03.22. 11:45:11

@Ló Elemér: Te neztel mar ennek utana?

EURHUF volt mondjuk 240-250 korul es ma 280-300
(Gonosz Debiltol fuggoen)
Ez +15-25% es eleg massziv invazio is volt kozben ami ezzel kb. egyenerteku.

EURCHF 1.5-1.6 korul volt ma meg 1.2
Ez meg 20-30%

A mostani szivasban reszben a forint arfolyam gyengulese van benne ez igaz.
De leginkabb az nyomta szet az arfolyamot hogy a valsag elol oriasi vagyonokat menekitettek Svajcba es ez a hatalmas kereslet teljesen meghulyitette az arfolyamot.
Ez ellen eros forint sem vedett volna meg minket.

Ha a jegybankjuk nem intervenialna akkor 1 korul vagy akar alatta is lehetne az EURCHF tehat a 300-as CHFHUF nezne vissza...

kaes 2013.03.22. 11:45:34

@Stabilo: nagyon egyetértek veled. Jó, hogy a zárfolyamgátat nem reklámozza. Fizetett poszt?

Szevasztok 2013.03.22. 11:45:34

@esefe: "Annyira nagy, hogy a plusz százezer építőipari munkahely után fizetett TB, SZJA, a társasági adó többlet és az ÁFA kb. a háromnegyede volt költött támogatásnak és egyben be is folyt a költségvetésbe. "

Ezzel csak az a baj, hogy az adók és járulékok EGYSZER folytak be, a kamattámogatás meg 15-20 éven keresztül MINDEN évben kiadásként jelentkezik.

kela-bá 2013.03.22. 11:45:38

" Senkiháziak kezében a devizahitel "Ez a blog címe!
Igen senkiháziak kezében van az egész világ sorsa. A devizahiteleseket is átvágták , az országok gazdaságait is bedöntik,bajban az USA, az EU is ...

Hogy van az, hogy fizeti a kormány az óriási összegű adósságokat és még sem csökken ? Micsoda világ ez ? Demokráciának álcázott akármi .

Én, ha lenne devizatartozásom csak annyit fizetnék amennyi a kezdő részlet volt ! Fájjon a kölcsönadók feje. Sajnos rengeteg ember örül ha élni tud.
További szép napot !

kamerasmobil 2013.03.22. 11:46:36

@kamerasmobil: inflacio akar lenni az az invazio... hehe :D

kaes 2013.03.22. 11:47:27

poszter, elég kis mocskos szád van...

Stabilo 2013.03.22. 11:54:06

@kaes: szerintem egyszerűen csak egy idióta, aki valahogy megtanult írni, bár lehet, hogy csak diktálta... :)

harcsapaprikás 2013.03.22. 11:54:07

Lécci mentsetek meg és támogassatok! Én a saját magamtól nem tudok jó döntéseket hozni és a rosszakért sem szeretnék felelősséget vállalni. Igazából azt sem értem mi törénik körülöttem. De nem is érdekel. Én csak szeretnék jó élni. Olyan nagy kérés ez? Lécci segítsetek, jól akarok élni. Lécci, lécci.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2013.03.22. 11:54:21

@Kiszámoló: OK, ezt elnéztem, hogy te évi 220 milliárd forintot költöttél volna bérlakás építésre. Ebből valóban lehetett volna 10 év alatt 100 000 lakást építeni, de akkor marad a kérdésem, hogy ez kinek lett volna jó?

Sajnos magyar viszonyok között csak arra tudok gondolni, hogy ha ezeket piaci áron adták volna bérbe, akkor nem lett volna rá kereslet, ha meg kedvezményes áron, akkor a korrupció határozta volna meg, hogy ki költözhet be (aki utána bérbe adta volna piaci áron, pl.)

Egyébként elég öreg vagyok ahhoz, hogy emlékezzem ennek a támogatásos történetnek az elejére. Amikor az első Orbán kormány bevezette a kamattámogatott forinthiteleket, akkor ez abszolút hiánypótló dolog volt, és a kezdeti feltételekkel nem is lett volna annyira nagy teher. Sajnos meg akarták nyerni a 2002-es választást, így folyamatosan növelték a tétet. Szerényebb programra, kb. amit most akarnak újra bevezetni, szükség volt.

kamerasmobil 2013.03.22. 11:56:57

@zombizan: Igy van azt hiszem az egy plusz lepes volt hogy magasabb volt az ertekhatar es nem volt csaladonkent egyre korlatozva a vasarolhato lakasok szama. Ezek voltak a legkomolyabb hibak mert szocialis alapon senkinek nincs szuksege ingatlanvagyonra meg 60-70 negyzetmeteresnel nagyobb vadiuj lakasra.

Patrick Bateman 2013.03.22. 11:58:32

@irónika: Igen, az árfolyamgát alapvetően a finanszírozónak jó. Teljesen kézefekvő megoldás lenne a különféle körmönfont részleges forintosítási kísérletek helyett, ha arra köteleznék a bankokat, hogy a pacta sunt servanda elvére figyelemmel szépen a folyósításkor érvényes kamat- és költségkondíciók figyelembe vételével kalkulálják a törlesztést. A forrásköltségeket "csak" az árfolyammozgás terheli ma már, a svájci jegybanki kamatláb a vízvonal alatt, a CDS-t és a vételi és eladási árfolyamkülönbözetet meg nyeljék csak be kockázatmegosztási alapon, eleve orbitális pofátlanság a kezelési költséget devizában felszámítani. Mindemellé az állam személyi jövedelemadójóváírás formájában adhatna árfolyamtámogatást. Ez egy tiszta konstrukció lenne, kiszámítható terhekkel és kötelezettségvállalással, minden oldalról.

kamerasmobil 2013.03.22. 12:00:26

@Patrick Bateman: Ugyanezt mondogattam en is mar akkor amikor eloszor feldobtak a vegtorlesztest... Mennyivel elorebb tartanank ma ha igy alakult volna :(

kaes 2013.03.22. 12:02:04

@Stabilo: vagy neki diktálták..

desw 2013.03.22. 12:03:58

@Patrick Bateman:

Érdekes kitétel volt a végtörlesztésnél, hogy az apeh nem vizsgálhatja a felhasznált forrást. Gondolom mind legális és adózott jövedelem volt, csak az apeh-ról akarták levenni a felesleges pluszmunka terhét.

Brix 2013.03.22. 12:11:11

Nem csak a devizahitelesek , hanem mindenki megissza a levét, a fideszes senkiházik országlásnak. Már a német köztévében is Magyarországot kifigurázó kisfilmet vetítenek, pedig ott konzervatív kormányzás van. Soha nem volt az országnak ilyen rossz nemzetközi megítélése mint most, még a szoci rendszerben sem.
Orbánék egy leszerepelt politikust tettek a jegybank élére , aminek már szemmel látható eredményei vannak. A forint brutális gyengülésben van, és emelkednek az államkötvény hozamok, újra.
A forint a világ legrosszabbul teljesítő fizetőeszköze, aminek egyértelmű oka, az Orbáni politika. Ide senki sem fog beruházni egy fillért sem, inkább kifele menekül a működőtőke, amíg a hitelt vesztett Orbánék vezetik az országot.
Most még óriási likviditás van a piacokon, ami a vizen tartotta az országot eddig , de már érik a fordulat, aminek súlyos következményei lesznek. A jegybank kénytelen lesz a forintot vásárolni a devizatartalékból , de ha a bizalomvesztés túl nagy lesz, akkor a rendkívüli kamatemelés sem fog segíteni. Egy év alatt elmegy a devizatartalék felhasználható része kb 10-15 milliárd forint és mehetnek könyörögni az EU-hoz vagy az IMF-hez hitelért.
Az orbáni politika mindenben megbukott,
egyetlen fegyvere a demagóg uszítás és az állandó hadiállapot fenntartása, a külső- és belső "ellenséggel" szemben, így még egy darabig el lehet terelni a figyelmet a totális kudarcról

==T== 2013.03.22. 12:15:07

@Kiszámoló: és szerinted miért ment rá évi 220mrd?

Csak nem azért, mert a szoci pénzszórás (AHT hiány) miatt felmentek a kamatok az égbe?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.22. 12:16:15

@esefe: Nem pont így volt. Azért szüntették meg a kedvezményes kamatozású lakáshitelt, mert már évente 180 milliárd forintba került az államnak és folyamatosan növekedett az összeg. A devizahitelek ezután kezdtek elterjedni, mert az emberek alacsony kamatot akartak és nem tetszett nekik a forinthitelek 10% feletti kamata.

Az állam felelőssége persze vitathatatlan abban, hogy a lakosság figyelmét 2008-ig nem igazán hívták fel az árfolyamkockázat veszélyére, hiába adott kio figyelmeztetéseket az MNB és a PSZÁF. És persze a szabályozást elfelejtették, miközben például a lengyelek már a válság kitörése előtt betiltották a devizahiteleket.

Az egyébként érdekes, hogy a sok devizahiteles nem veszi észre, hogy a bírósági ítéletek alapján a devizahitelek konstukciója alapvetően törvényes, a szabálytalanságok többsége ugyanúgy érinti a forinthiteleket is (egyoldalú díjemelések, új díjak bevezetése, indokolatlan kamatemelések).
Az egyetlen joggal vitatott elem a különböző folyósítási (vételi) és törlesztési (eladási) árfolyam, de a törlesztést már évek óta középárfolyamon számítják a törvényi előírás miatt, szóval ezzel nem sokat lehet már segíteni a 70-80%-os árfolyamemelkedés esetén.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.22. 12:20:53

@esefe: Ezeket az adatokat honnan veszed? És főleg azt, hogy az építőiparban dolgozók után rendesen fizetnek adókat és járulékokat?

==T== 2013.03.22. 12:20:58

@ob.szerver: miért alakult ki a félművelt emberekben az a tévképzet, hogy az erős forint a jó forint?

Az eurozónában a déli államok versenyképességét pont a számukra túl erős euró vágta haza, míg a németek pont a számukra alulértékelt euró miatt szárnyaltak már a válság előtt is...

==T== 2013.03.22. 12:23:11

@Távmunkás: 1: a szocik módosíthatták volna a kamattámogatás feltételeit

2: ha nem költekeznek orrba szájba, és nem csinálnak 8-10%-os hiányokat, a kamatok is alacsonyabba lettek volna, így a kamattámogatásra is kevesebbet kellett volna költeni.

Járai elmondta, hogy amikor megalkották a rendszert - a kamattámogatásos lakáshitelezést - akkor azzal számoltak, hogy a következő években is tartják a kormányok az alacsony hiányt, így a kamatszint is folyamatosan csökkenthető.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.22. 12:27:56

@zombizan: @Kiszámoló: Azt nem árt tudni, hogy több államilag támogatott lakáshitel volt, mint amennyivel nőtt a lakások száma. Vagyis az építkezések mellett jelentős számú bontás is befolyásolta a lakáspiacot, többnyire lakhatatlan épületeket eldózerolva (lásd a pesti 8. kerület Trianon után kialakított szükséglakásait folyosó végi vizesblokkal).

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2013.03.22. 12:32:17

@kamerasmobil: a 2002-es választások előestéjén történt a kamattámogatás mértékének visszamenőleges emelése. Tudom, mert nekem is volt egy mai körülmények között nevetséges összegű támogatott hitelem az első lakásom megvásárlásához. Aláírtuk a szerződést, volt x % kamat, y forint törlesztőrészlet. Erre kapom a levelet, hogy halleluja, mostantól kisebb lesz a kamat és a törlesztő. Nyilván nem utasítottam vissza. Az adókedvezmény is túlzás volt talán, met gyakorlatilag kamatmentesre jött ki a hitel annál az összegnél, ami nekem volt (ha valaki sokkal többet törlesztett, annak már nem, ha jól emlékszem).

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2013.03.22. 12:34:09

@Távmunkás: persze, az új lakások építése minőségi cseréket jelent. A VIII. kerületben nem láttam nagy dózerolásokat, de a IX. kerület belvárosi részét gyakorlatilag letarolták.

Stavok 2013.03.22. 12:34:31

@==T==: bullshit.
És nem mellesleg, de most komolyan, ki a hökömet érdekel, hogy mit tettek/nem tettek a szocik? Sok jót nem, de ez most irreleváns.
Továbbmegyek: az sem érdekel, hogy mit tett/nem tett a mostani kormány (jót róluk sem lehetne mondani úgysem).
És mindenki, aki a múltban vájkál és visszafelé mutogat, az ugyanolyan demagóg, populista és főképp akadályozó, mint a mostanság oly' népszerű politikai kommunikáció.
Nem tudom, az itt írkálóknak mi a szakmájuk, de akármi is, egy dologban MINDENKI egyforma: nem az számít, ki/mi okozta a problémát, ha az már fennáll, egyetlen dolog számít: HOGY OLDJUK MEG.
És a mutogatás nem hogy nem oldja meg, de csak mélyíti.
Ez pont olyan, mint amikor x-en nyilatkozták kormányoldalról, hogy a nem is a múlt heti katasztrófa volt a nagy, hanem az a bizonyos régi augusztus 20.
Hát ki nem szarja le, hogy az milyen volt? Elmúlt. Most másik van. Oldjuk meg kérem, ne hasonlítgassunk vagy mutogassunk...
Vagy jön valaki egy épeszű, kivitelezhető és _fenntartható_ megoldási javaslattal, hogy fogja be a pofáját és olvasgasson a foteljében, ne dumáljon.
Uff.

safranek 2013.03.22. 12:35:13

Ha most elengedik a tartozás egy részét, akkor azok akik pl végtörlesztettek esetleg még rosszabbul is járhattak. Pl felvettek egy másik kölcsönt, eladdták az autót, házat, nagymamát, stb. Felvetődik a kérdés, őket esetleg kárpótolják?
Olyan ez, mintha bemmenél egy boltba és meg vennél valamit teljes áron, majd másnap a bolt 50%-os akciót indít, de neked persze nem szóltak előző nap.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.22. 12:35:22

@Fejesrob: Hogy mondhatsz ilyet. Hiszen Orbán elvből nem lehet hibás semmiért. Ha valaki azt mondja bármilyen témában, hogy Orbán a hibás, akkor addig kell logikázni (legyen az bármilyen kitekert logika), hogy nem az. Ne vádold Orbánt azzal, hogy hibás, mert nem az. Nem volt és nem is lesz soha.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.22. 12:38:02

@==T==: A szocik bőven módosítottak a feltételeken, a Számvevőszék egyik fő kritikája az volt 2009-ben, hogy 8 év alatt 25-ször módosult a jogszabály...

Egyébként 2003-tól úgy módosult a kamattámogatás, hogy nem fix kamatplafon volt, hanem az állampapírok kamatához kötötték, vagyis magasabb kamatok esetén a hitelfelvevő is magasabb kamatot fizet.

Nemrég találtam egy 2007-es Otthon Centrum cikket (akkor már jelzálogválság volt az USA-ban), amiben a lejáró 5 éves kamattámogatás miatt arra buzdítják a hiteleseket, hogy cseréljék le devizahitelre a forinthitelt...

belekotty 2013.03.22. 12:38:14

@esefe: "Ha rossz volt a rendszer, meg kellett volna változtatni, de semmiképpen nem a devizakölcsönt ajánlani. " - Nézz utána kik alkották azt a törvényt amely lehetővé tette a devizahitelezést!

desw 2013.03.22. 12:40:39

@safranek:

"Olyan ez, mintha bemmenél egy boltba és meg vennél valamit teljes áron, majd másnap a bolt 50%-os akciót indít, de neked persze nem szóltak előző nap."

És szerinted vissza fogják adni a különbözetet?? Ne viccelj már!

CyberPunK 2013.03.22. 12:41:23

@safranek: Aha, kárpótlás... Maradjuk annyiban, hogy a végtörlesztők okozta veszteséget faszán rátolták a bent maradókra. És még kárpótlás kéne?

Csetepaté márki 2013.03.22. 12:44:11

@belekotty: "Nézz utána kik alkották azt a törvényt amely lehetővé tette a devizahitelezést!"

Gondolom, annak is utänaneztel, akkor mennyien vettek fel.

Patrick Bateman 2013.03.22. 12:47:53

@desw: Igen, a végtörlesztés az egyértelműen célzatos volt, jól definiálható körre testreszabva, annak semmi köze nem volt a segítséghez. Ez akkor lett volna mentőprogram, ha mellé létezik egy kamattámogatott, állami garanciás forinthitel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.22. 12:47:56

@zombizan: A Corvin mozi mögötti pláza és lakópark nem a 8. kerületben van? Ott is dózeroltak rendesen az utóbbi 10 évben.

kela-bá 2013.03.22. 12:48:15

Nézzük már meg együtt a szenvedő érintetteket is

www.vntv.hu videó, " A hősök nem önként lesznek..." címmel KÁSLER ÁRPÁD- Jakab István

Tájékoztatásul:@==T==: @Távmunkás: @Brix: @desw: @kaes: @Patrick Bateman: @kela-bá: @zombizan: @harcsapaprikás: @Stabilo: @KopaszMercis: @HuKing 65: @01234567: @SemBoga: @KevinMulder: @notib: @Melampo: @Le_Penseur: @M_R: @Stavok: @Kukoricajancsi: @Lindalinda:

Magyarorzság - Románia ma 20.30 M1! Jószurkolást !

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.22. 12:50:45

@zombizan: Az adókedvezmény még mindig igényelhető az adóbevalláson, pedig már mióta nem jár adókedvezmény az új lakáshitelekre...

Patrick Bateman 2013.03.22. 12:54:51

@kamerasmobil: Mindehhez még a tiszta kilépés lehetőségét kellett volna mellécsapni, hogy ti. ha a zálogtárgyat visszaadja a hitelfelvevő, akkor szabadul a hiteltől, a bank meg hátugye, rosszul tetszett felmérni a várható piaci mozgásokat, tessék kirugni az értékbecslőt, és legközelebb okosabban szerződni.
Ezzel nagyjából meg is van egy használható adósmentő program, amiben részt vállal az állam, a bankok és a hitelezettek is, nem utolsósorban pedig talán kicsit fehéríti a gazdaságot is.
Nos, feltételezem, hogy okkal nem ezt választották. Engem azért érdekelne ez az ok.

pudliho 2013.03.22. 12:55:34

@Stavok: "De aki azt állítja, hogy 5-6-7 éve tudta, hogy 150-ről 250 fölé is mehet, az egyszerűen egy hazug állat..."

A mostani 30-40 évesek már átéltek egy hasonló történetet az osztrák schillinggel.
Ugye 84 környékén 2 forint körül volt egy ATS aztán 5-6 év múlva amikor commodore64-ért meg hűtőkért ment a csapat a Máriahilferre korzózni már a duplája volt az árfolyam 5 felett (currency converter past található a neten, ellenőrizheti bárki)
Tinik voltuk de mégis sokan emlékeznek rá, hogy a szűlők/nagyi dollárt és schillinget vásárol akkoriban szorgalmasan és hogy mekkorát ugrott az árfolyam.

ob.szerver 2013.03.22. 12:58:43

@==T==:

"miért alakult ki a félművelt emberekben az a tévképzet, hogy az erős forint a jó forint?"

Akkor iz ilyen okos és múvelt ember árulja már el, hogy miért jó a gyenge forint egy
- nyersanyagokban szegény
- magas importtartalmú, szinte csak a munkaerőköltségek miatt itt összeszerelt termékeket exportáló
- nagy vállalati, önkormányzati és lakossági devizahitelekkel rendelkező

ország esetében.

"Az eurozónában a déli államok versenyképességét pont a számukra túl erős euró vágta haza,"

A lófaszt.

kamerasmobil 2013.03.22. 12:59:22

@pudliho: Megint leirom hogy a frank arfolyama elsosorban nem azert lett ilyen magas mert a forint gyengult hanem mert a svajci frank erosodott egy bazi nagyot az eurohoz kepest.

Ha most ujra 250 Ft lenne az euro a frank akkor is 210 Ft lenne.

safranek 2013.03.22. 13:01:46

@CyberPunK: @desw: a végtörlesztés sem volt leányálom sokaknak.

Patrick Bateman 2013.03.22. 13:04:42

@safranek: Mondjuk úgy, hogy a végtörlesztőket pont nem kellett megmenteni, ők voltaképp legjobb esetben kockázatminimalizáltak, rossz esetben hasznot húztak egy másra kitalált dolgoból.

safranek 2013.03.22. 13:06:10

A rendszerváltás után a hirtelen magánosodott OTP is az egekbe nyomta a régi szocialista, hosszútávú lakáshitelek kamatait. Emlékszem, hogy anyám három napra "lefagyott" amikor meglátta, hogy 4-ről 20% fölé ment a kamat és hogy az addig elmúlt kb 15 évben még szinte semmit sem törlesztett a hitelből! Az akkori Antal kormány meg nem csinált semmit! Akkor is "végtörlesztettünk".

safranek 2013.03.22. 13:10:57

@Patrick Bateman: mondjuk ismerek olyat, aki autót, házat adott el ahhoz, hogy kiszálhasson. Nem hiszem, hogy jól járt. Akkor még nem is látszott a többi "mentőcsomag". Azt nem vitatom, hogy volt olyan, aki jól járt vele.

Patrick Bateman 2013.03.22. 13:15:56

@safranek: Ha volt eladható ház, autó, akkor azt be lehetett volna forgatni az eredeti hitelbe, önrészként, és akkor eleve jóval alacsonyabb lehetett volna a törlesztés, illetve eleve nem lett volna szükség hitelfelvételre. Magyarán azok, akik így tettek, azért vettek föl devizahitelt, mert rövid távon jól jártak vele, a végtörlesztéssel később pedig gyakorlatilag csak ezt az előnyt nullázták le, de "megmenteni" nem kellett őket.

SemBoga 2013.03.22. 13:18:17

@==T==: a stabil forint a jó forint

desw 2013.03.22. 13:26:12

@safranek:
"a végtörlesztés sem volt leányálom sokaknak."

Feltehetően a végtörlesztéssel élni tudó embereket kell a legkevésbé sajnálni.

harcsapaprikás 2013.03.22. 13:29:51

@kela-bá: Jaj, hát ne is mond! Szegény fiúk. Remélem nekik is segít valaki vagy megmentik őket.

Kepa 2013.03.22. 13:30:28

Nagyon igaz, ahogy irtad is, a sok-sok ilyen-olyan devizahiteles "mentocsomagok" csak tovabb rontottak a fizetesi fegyelmet. Ezzel a magatartassal meg jobban raerosit a kormanyunk es partunk, hogy nekem nem lehet bajom, majd az ALLAM megoldja. Amugy is nagyon jellemzo rank, magyarokra ez a mentalitas.

desw 2013.03.22. 13:32:56

@Patrick Bateman:

"Igen, a végtörlesztés az egyértelműen célzatos volt, jól definiálható körre testreszabva, annak semmi köze nem volt a segítséghez. Ez akkor lett volna mentőprogram, ha mellé létezik egy kamattámogatott, állami garanciás forinthitel."

A végtörlesztés így is baromság volt, ha mellé ment volna még kamattámogatott hitel is, akkor meg kb hazaárulás.

CyberPunK 2013.03.22. 13:39:09

@desw: Miért, az nem hazaárulás, hogy leszarják a devizahitel problémát, de cserébe jönnek a hírek az új kamattámogatásról?

ob.szerver 2013.03.22. 13:45:05

@kamerasmobil:

"Ha most ujra 250 Ft lenne az euro a frank akkor is 210 Ft lenne."

Ez igaz, csak az a 40 Ft egy 50e CHF-es hitel esetében 2m Ft, ami nagyon nem mindegy.

desw 2013.03.22. 13:46:23

@CyberPunK:
"Miért, az nem hazaárulás, hogy leszarják a devizahitel problémát, de cserébe jönnek a hírek az új kamattámogatásról?"

De, az! Jönnek a választások, ill. a 1998-2002 közötti "szuper" gazdasági növekedést szeretnék megismételni azzal, hogy a rövidtávú elönyökért (gazdaság megugrása a hitelek növekedése miatt, több áfa-bevétel, kevesebb munkanélküli az épitkezések miatt, több illeték ...) leszarják a hosszabb távú, akár 20-25 évre kiható sokkal súlyosabb károkat, a kamattámogatás óriási terhét.

Erről szólt és szól a "csodás" orbáni gazdaságpolitika mindig is!

nincs1itt 2013.03.22. 13:58:53

@belekotty: Na végre!!! Valaki aki emléxik a daliás Egyedik Orbán Kormány remek törvényeire is! Ugyanis éppen, Nulla-dikk Viktor és pénzügyi éceszgéberei alkották meg a deviza-alapú hitelezés törvényi kereteit. Látjuk az eredményt, amiben nem kis szerepe volt a 2002-őt követő szoci bénázásnak is! Maradjunk annyiban, hogy kb 11-12 évvel ezelőtti remek döntés következményeit is a zeccségsugarú szívja meg!
Szabad utána nézni...
Még valamit, minden deviza alapú hitel felvevőjének elmondták, hogy KOCKÁZATOS is lehet az árfolyamok változása esetén. Ja, most volt egy felmérése a DB-nek(Deutsche Bank), miszerint kb 44% a németeknek rendelkezik csak saját tulajdonú lakással... Ezzel szemben ott Mo.-n asszem a lakások 90% felett vannak magántulajdonban. Még...

CyberPunK 2013.03.22. 14:08:31

@nincs_itt: Na ja, csak abban az országban van kultúrája a bérlésnek, itt meg nincs. Másrészt igen, elmondták, nekem speciel azt, hogy a 180-at sose éri el, különben bedől az ország. Ez sajnos nem jött be.

fidesz 6 tagkönyv 2013.03.22. 14:10:10

Nem kedves párt társaim(győzikék).1997-98tól amikor kezdödőtt a deviza hitelezés,a mi emberünk Járai úr? volt az MNB elnöke,szerencsére ő olyan magasan tartotta az alapkamatot,hogy nem volt értelme forint hitelt felvenni,Jól tette,szívás lett.A pszáf elnöke egy bizonyos Szász Károly volt ők beavatkozhattak volna a deviza hitelezésbe,szerencsére nem tették,mert most nem szívna 600000 hiteles.Az orbán kormány (direkt kis betűvel)a választási kampányban még fel is emelte 10%-ra a kamattámogatást biztos nem önös érdekből.Most ez a matolcsi??és szász károly van pozicióban mégsem fülik a foguk színt vallani.Na most megsegítik a deviza hiteleseket,és a forint hitelesekkel és akikiknek eszük volt és nem vettek fel hitelt maradtak 4-en 1 szobában azokat ki segíti meg????Aki kölcsönt felvesz elolvassa dönt kell-vagy nem,amikor csökkent a törlesztő részlet nem mondták hogy ne csökkentsék természetesnek vették,a forintosok azóta is fizetnek ha tudnak és kevésbé panaszkodnak.éljen orbán viktor és a fasiszta párt társai.

desw 2013.03.22. 14:13:12

@CyberPunK:
"Na ja, csak abban az országban van kultúrája a bérlésnek, itt meg nincs."

Na akkor ez lenne egy testhezálló feladat ennek a kormányon lévő díszes jogászcsürhének, hogy alkossanak olyan jogszabályokat, amellyel megteremthető a kultúrája a bérlésnek. Mindenki jobban járna, ha nem gazdasági kérdésekkel foglalkoznának erőből.

Bolsi Buster 2013.03.22. 14:13:37

Peugeot nálatok hirdet? Eddig sem akartam most már biztosan nem veszek.

nincs1itt 2013.03.22. 14:15:18

@CyberPunK: áááá, dehogy! Ahol kocsismáték cyberkukikkal rijogattyák a zeccségsugarút... Haggyuk, először aszittem viccónak, de nem:

orulunkvincent.blog.hu/2013/03/21/a_sutis_gyilkosok

Ott éltek, Abszurdisztánban, ami igazándiből Hátsó Hátasztán.

HaCS 2013.03.22. 14:21:04

@ob.szerver:

"Akkor iz ilyen okos és múvelt ember árulja már el, hogy miért jó a gyenge forint egy
- nyersanyagokban szegény
- magas importtartalmú, szinte csak a munkaerőköltségek miatt itt összeszerelt termékeket exportáló
- nagy vállalati, önkormányzati és lakossági devizahitelekkel rendelkező"

Alapvetően egy ország esetében a gyenge valuta versenyképességnövelő tényező. Az export-import vállalatok költségeinek egy része mindenképp az adott ország valutájához kapcsolódik (ilyen pl. a munkaerő), mely költségek a gyenge valuta esetén reálértéken kevesebbek, mint erős valuta esetén.
Persze minél nagyobb ezen költségek aránya a teljes termelőköltségeken belül (hozzáadott érték), annál nagyobb a különbség a versenyképességek között.
Magyarországnak sok más strukturális problémája is van (Ezek közül néhányat te is felsorolsz) melyeket meg kell oldani mindenképp, és mely problémák egy része hatással van a versenyképességünk javításának lehetőségeire is.
Ezért nem is vagyunk analóg módon összehasonlíthatóak a mediterrán országokkal.
Magyarország problémáit nem lehet párhuzamba állítani pl. a görög hajógyártás összeomlásával.

Ettől függetlenül a stabilan(!) gyenge valuta = jobb versenyképesség összefüggés fennáll.

regress˙ 2013.03.22. 14:21:43

@KopaszMercis:

Tekintve hogy az MSZP kormány tette lehetővé, törvények által a devizahitelekben való végnélküli eladósodását a polgároknak, miután a kedvezményes forinthitelt gallyra vágták, és az ország 99%-a az MSZP kormány alatt vette fek a devizahitelt, érdekes is lett volna 2002 elött fellépni ez ellen.

CyberPunK 2013.03.22. 14:23:24

@desw: Mond egyetlen egy jó törvényt, amit az elmúlt 3 évben hoztak. :)

Patrick Bateman 2013.03.22. 14:25:31

@HaCS: Fönnáll, egy olyan piacon, ahol van aktív befektetői jelenlét. Most viszont stagnálnak a beruházások, sőt, inkább zsugorodnak, nincs mivel szemben versenyképesnek lenni, ugyanakkor a devalválás a belső fogyasztás szempontjából nagyon hátrányos. Jelenleg pedig szinte csak ez mutat életjelenségeket a gazdaságban.

CyberPunK 2013.03.22. 14:25:51

@CyberPunK: Mond - Mondj. Hozzátenném, hogy nem most kellene ilyen türvényeket hozni, hanem 10 évvel ezelőtt kellett volna. Akkor legalább azok az emberek is leléphetnének innen, akiknek még nem csődölt be a hitelük (velük az élen...).

desw 2013.03.22. 14:27:13

@CyberPunK:
:) Hát, nem megy! De ez természetesen kizárólag az én NER-inkompatibilitásomat igazolja!

Bolsi Buster 2013.03.22. 14:28:37

@Patrick Bateman: A befektető akkor jön ha a vállalkozói környezet (versenyképesség) javul. Ezt pl. gyenge valutával lehet elérni.

desw 2013.03.22. 14:31:14

@CyberPunK:
Sajnos jobb most meglépni a kellemetlent, mint várni a soha el nem jővő csodát! Ha most féláron eladod a lakást, az kb olyan, mintha fél bérleti díjat fizettél volna az elmúlt 10 évben.

nincs1itt 2013.03.22. 14:36:09

@regress˙: Ülj le, fiam egyes! Ugyanis 2000-ben született meg a törvényi szabályozás a deviza-alapú hitelekről...

Patrick Bateman 2013.03.22. 14:37:11

@Puskát kellett volna hozni: De nem jön, mert nincs, ugyanis lenullázta a piacát a válság (ld. autógyártás), vagy oda megy, ahol nem csak a gyenge valuta a versenyképesség sarokköve, hanem pl. a munkakultúra is, pl. Kína. Önmagában a forint gyengítése szerintem nem fog számottevően javítani a versenyképességen, itt és most.

Bolsi Buster 2013.03.22. 14:40:37

@Patrick Bateman: Lehet hogy nem fog, de senkinek sincs jobb 5lete. Kína is ezt csinálja, de mi EU-tagok vagyunk nem kell vámot fizetni arra ami itt készül.

Patrick Bateman 2013.03.22. 14:50:17

@Puskát kellett volna hozni: Ez mondjuk igaz, jelenleg senkinek sincs jobb ötlete. Talán bejön. Ezzel együtt én pl. drasztikusan leszorítanám az üzemanyagok adótartalmát, a gépjárművek regisztrációjával és forgalomban tartásával járó költségeket, továbbá ÁFA-mentessé tenném az újépítésű ingatlanvásárlást. Inkább hozzánk járjon mindenki tankolni, autót és lakást venni, mint Szlovákiába, Ausztriába, Németországba, az építőiparral pedig egyszerűen muszáj valamit kezdeni, mert irdatlan eszközállomány rohad benne, és munkaerőpiaci szempontból is katasztrófa.

HaCS 2013.03.22. 14:55:43

@Patrick Bateman:

Állításom:
"Ettől függetlenül a stabilan(!) gyenge valuta = jobb versenyképesség összefüggés fennáll."

Le is írom, hogy mik a versenyképesség növelésének alapvető strukturális problémái itthon:

- Stabilitás hiánya, kiszámíthatatlanság.
Bankok, befektetők nem helyeznek ki hitelt, nem hoznak tőkét hosszútávra, ha nem tudják kiszámolni milyen hozamot kell elérniük a nyereségességhez azon időtávon. Egyébiránt a bankok tesznek arra, hogy 3% infláció van vagy 6,5%, csak az stabilan kiszámítható legyen. Magyarán lehessen vele számolni. (persze a kamatok mértékére ez hatással van a forintalapú hitel kapcsán)

- Exportra, ill. belső fogyasztásra termelők aránya.
Minél nagyobb az exportra termelő vállalatok aránya, a belső fogyasztásra termelőkhöz képest az ország importjának annál nagyobb része hozza vissza az árát, hoz hasznot. Ill. annál kisebb résznek okoz gondot a nominálisan dráguló import.
Nálunk ezen az arányon még lenne mit javítani.

- Kevés likvid, befektethető belső tőke.
Tőke ide szinte kizárólag külföldről jön. Belső erőforrások hiányának hatása egyértelmű, nem is fejtegetném.

- Magas adóelvonások.
A fejlesztésre, befektetésre fordítható erőforrásokat csökkenti.

- Devizában való nagyfokú eladósodás.
Az exportra termelő vállalatoknál a haszon egy részét csak szimplán lenullázza, árfolyamtól függetlenül, számolhatóan. A belső fogyasztásra termelőknél az árfolyamváltozások miatt nagyobb, és kiszámíthatatlanabb hatás. A két tipus arányáról már szóltam.

Ezek teszik összetetté az árfolyamkérdést. Nem egyszerű megoldást találni, mert a folyamatok sokszor egymás ellen hatnak, valamint jelentős súlya van szociál- és társadalompolitikai kérdéseknek is.
De hát vannak, akiket nem kevés pénzért alkalmazunk, hogy ezeket a problémákat megoldják.

Bolsi Buster 2013.03.22. 14:56:51

@Patrick Bateman: Biztos lehet sokmindent máshogy, csak innen a fotelből nincs hozzá infó.

De a fotel perpill Szlovákiában van és innen perpill szinte mindenki Mo-ra megy tankolni.

Az építőiparnak arra kellene ráállni amire valós igény van. Lakóparkra nincs. Most is eladhatatlanul üresen áll egy csomó új lakás. Mo-n nem kell több ingatlan, kinek? Jó esetben stagnál a népességszám. A normális állapotban levő olcsó nagy falusi házakat lehetne felújítani, 2 lakásra elosztani fiataloknak, pölö. Vagy akármi. Persze reménytelen térségeket hagyni kell pusztulni.

HaCS 2013.03.22. 15:03:23

@Patrick Bateman:

Még valami konyhanyelven a belső fogyasztásról.

Egy országban belső fogyasztásra csak annyi terméket fogyaszthatunk, amennyit

- itthon megtermelünk magunknak levonva belőle a hozzá felhaszált a hozzá felhasznált külföldi erőforrásokat.

plusz

- külföldre eladunk, annak csereértékét levonva belőle a hozzá felhaszált a hozzá felhasznált külföldi erőforrásokat.

Tetszik, nem tetszik ez van.

Patrick Bateman 2013.03.22. 15:04:25

@Puskát kellett volna hozni: Hiába újítjuk fel a falusi házakat, ha közelstávol nincs egy gyár vagy ipari park, iroda, ahova be lehet menni dolgozni. A lakópark akkor is értelmes, ha népességkoncetrációt kell kezelni, és - lássuk be - alapvetően az a helyzet, hogy a fővárosban és még kb. két helyen van munka, másutt nincs. Inkább infrastruktúra kellene, pl. autópálya Szolnok-Békés irányába.

fidesz 6 tagkönyv 2013.03.22. 15:14:39

@regress˙: Te bunkó fasz.Ha nem vagy tisztába mikor indult a devizahitel ne pofázz hülyeségeket.Járai mnb elnök és Szász Károly pszáf elnök alatt ők állithatták volna meg a főnökük támogatásával,most azért nem csinálnak semmit.De neked a 4általánosoddal az eszed ezt nem fogja fel.(tudod az ilyen emberbe bele kell verni a tudást,mikor lehet róla szó???)

Bolsi Buster 2013.03.22. 15:18:55

@Patrick Bateman: Nyilván tömegek nem fogják az én utamat járni, de én lehúztam egy 10 évet a fővárosban pógári lakásban a belváros közelében (ezek most jó vételek főleg romos állapotban), most meg költözöm 60 km-re(ótópálya elérhető). De inkább hóm ofiszozni fogok, bp-re csak ha muszáj. Eszembe nem jutna építkezni, veszek házat, van egy csomó. A lakó - ház parkokban kimetszett 6 áras telkek úgysem nekem valók.

Patrick Bateman 2013.03.22. 15:33:14

@Puskát kellett volna hozni: A hóm ofisz sajnos többnyire nem pálya azoknak, akiket a recesszió leginkább érint, és akiket először kaszálnak el egy leépítésnél. Ha viszont olcsón lehetne autót venni, olcsóbb lenne a használata, illetve olcsóbb lenne a tömegközlekedés, megközelíthetőek lennének a nagyobb ipari koncentrációjú helyek, végső soron pedig olcsóbban lehetne ott lakást venni, az segíthetne kiegyenlíteni a regionális eltéréseket, és a munkaerőmobilitáson keresztül nőhetne a versenyképesség. Az Egyesült Államokban nem ritka, hogy valaki 70-100 mérföldről jár be dolgozni.
De ez persze spekuláció, legnagyobb gondnak én most azt látom, hogy ha a forint leértékeléséhez nyúlnak, az csak tovább élezi a regionális feszültségeket, további térségek szakadnak le illetve szorulnak teljes egészében állami gondoskodásra, másfelől pedig tovább erodálja a megtakarításokat, és bedönti a fogyasztói piacot is. Már most 20% körüli a visszaesés, immár négy éve, és nem akar magához térni.

Patrick Bateman 2013.03.22. 15:39:44

@HaCS: Ez így van, viszont ezt a képet árnyalja a szolgáltatói piac valamint az a tény, hogy a vásárlóerő (és vele együtt a kereslet) növekedése középtávon a termelést is serkenti.

desw 2013.03.22. 16:08:37

@Patrick Bateman:
"Ha viszont olcsón lehetne autót venni, olcsóbb lenne a használata, illetve olcsóbb lenne a tömegközlekedés, megközelíthetőek lennének a nagyobb ipari koncentrációjú helyek, végső soron pedig olcsóbban lehetne ott lakást venni, az segíthetne kiegyenlíteni a regionális eltéréseket, és a munkaerőmobilitáson keresztül nőhetne a versenyképesség"

Bajosan tudnád csökkenteni a benzin adóját úgy, hogy az érzékelhetően kimozdítsa a vidéki embereket és ezáltal munkához jussanak.

A költségvetésben azonnal megjelenne a csökkenő adóbevétel által ütött lyuk, az esetleges pozitív hatás pedig legalább 2-3 év múlva jelenne csak meg.

Az egykulcsos adóval sem az a baj, hogy csökkentették a még így is magas bérekre rakott terheket, hanem az, hogy nem előzte meg kiadáscsökkentés. Kiadáscsökkentés viszont melyik politikus fog bevállalni akkor, amikor a választók 3/4-e eltartott??

Egyébként pont a bérekre rakott terheket kellene csökkenteni, nem a fogyasztási adókat.

Patrick Bateman 2013.03.22. 16:45:27

@desw: "A költségvetésben azonnal megjelenne a csökkenő adóbevétel által ütött lyuk, az esetleges pozitív hatás pedig legalább 2-3 év múlva jelenne csak meg."

Ezt kompenzálhatná valamelyest a benziturizmus, külföldről, nyilván közel sem teljes mértékben.

"Egyébként pont a bérekre rakott terheket kellene csökkenteni, nem a fogyasztási adókat."

Én is így gondolom, épp ezért csak szűk körben, kifejezetten gazdaságirányítási célzattal tartom elfogadhatónak a fogyasztási adók csökkentését. A járulékcsökkentés viszont - ahogy te is írtad - az eltartottak magas száma miatt nagyon nehézkes, szociális válsághoz, akár erőszakos cselekményekhez vezethet. A szlovákok ezzel együtt meglépték, talán nekünk is szembe kellene nézni végre ezzel.

kamerasmobil 2013.03.22. 16:49:04

@Puskát kellett volna hozni:

Eloszor talan valami minimalis jogbiztonsagot meg kiszamithatosagot kene csinalni. Sokra megy a befekteto a gyenge valutankkal ha marol holnapra siman megdobjak egy kulonadoval vagy ellehetetlenitik mint a nyerogepeket vagy allamositjak vagy Matolcsy kitalal valami ujabb vegtorlesztes szeru idiotasagot.

Ezt nem fogja fel a sok idiota a kormanyban es kornyeken es ezert lesz katasztrofa a forint gyengitesebol is...

desw 2013.03.22. 17:33:06

@Patrick Bateman:
"Ezt kompenzálhatná valamelyest a benziturizmus, külföldről, nyilván közel sem teljes mértékben."

A gond a feltételes móddal van! Bütyökházi Jancsi alapozhatja a kis családi költségvetésüket benzinturizmusra, de MO-nak talán nem kellene. És gondolom a szomszédos országok is egyből lépnének valamit. És akkor mi lenne? Borul a költségvetés, mert nem jönnek elegen tankolni Szlovákiából??

Matolcsy Májsztró is azt álmodta, hogy a csökkenő szja bevételt azonnal pótolni fogja a plusz áfa bevétel, aztán mintha nem jött volna be. Persze hosszabb távon, 3-5 éves időszakot nézve még igaza is lenne, ha nem lennének egyéb idióta unortodox lépesek.

"Én is így gondolom, épp ezért csak szűk körben, kifejezetten gazdaságirányítási célzattal tartom elfogadhatónak a fogyasztási adók csökkentését."

Addig nem szabad adót és járulékot csökkenteni, amíg a kiadási oldalt ELŐBB nem vágod meg.

"A járulékcsökkentés viszont - ahogy te is írtad - az eltartottak magas száma miatt nagyon nehézkes, szociális válsághoz, akár erőszakos cselekményekhez vezethet."

Nem az a kérdés, hogy meg kell-e vágni a költségvetés kiadási oldalát vagy sem, hanem az, hogy végre mikor történik meg! Ez elkerülhetetlen!

Le lehet rabolni a még működö cégeket és ki lehet találni idiótábbnál idiótább adókat azért, hogy ne kelljen szembenézni a valósággal (többet költ az ország, mint amennyit szabadna), de ez nem tarthat a végtelenségig. Minél később lépik meg a kiadáscsökkentést, annál fájdalmasabb lesz.

De úgy látszik, hogy ez kell ennek a népnek. Akkor hajrá, el a falig, aztán game over! Ha ész nincs elég, akkor jön a kényszer!

desw 2013.03.22. 17:37:57

@kamerasmobil:
"Eloszor talan valami minimalis jogbiztonsagot meg kiszamithatosagot kene csinalni. Sokra megy a befekteto a gyenge valutankkal ha marol holnapra siman megdobjak egy kulonadoval vagy ellehetetlenitik mint a nyerogepeket vagy allamositjak vagy Matolcsy kitalal valami ujabb vegtorlesztes szeru idiotasagot."

Igen, ezzel kellene kezdeni. Már rég ott tartanak Orbánék, mint az öszödi beszéd után Gyurcsány. Mindegy, mit mondanak, már a kutya sem hisz nekik.

Patrick Bateman 2013.03.22. 17:38:48

@desw: A probléma ott van, hogy a szükségességét mindenki belátja, de nem szeretné, ha épp az ő kormányzása alatt történne. Erre reális esély Bajnai alatt nyílt volna talán, a válság árnyékában, de akkor már vérhabosra volt heccelve a közvélemény, komoly kockázata volt.

desw 2013.03.22. 18:30:12

@Patrick Bateman:

Amíg a nép együgyű gyermekei hisznek abban, hogy jöhet a 13. meg 14. havi nyugdíj, meg el lehet menni 45 évesen nyugdíjba havi 120.000 Ft-tal, meg lehet segget mereszteni 800.000 embernek az állami sóhivatalokban, és ingyen jár az eü meg a buszozgatás, meg majd az állambácsi ad ingyenhitelt lakásra meg egyetemi lébecolásra, neg fizeti a rezsi felét, ..., addig nincs miről beszélni.

A magyar embereknek 23 évvel a rendszerváltás után még mindig gondoskodó állambácsi kell. A politikus csak ezt a társadalmi igény elégíti ki az ígérgetéssel. Olyanok, mint a jó kereskedők: azt árulják, amire igény van.

Lehet itt hiteleket felvenni és újabb adókat kivetni és ebből finanszírozni a finanszírozhatatlant, csak ennek meglesz az ára!

Észtországban annakidején valódi rendszerváltást akartak az emberek, ezért a legkeményebb reformokat ígérő pártra szavaztak. Magyarországon lesz ilyen??

bag 2013.03.22. 18:47:43

Miről is beszélünk? Itt egy átfogó elemzés, ki is járt jobban még így is?

www.penzcentrum.hu/hitel/itt_vannak_az_oriasi_tartozasuktol_megmenekult_devizahitelesek.1035792.htm

hot-spot (törölt) 2013.03.22. 19:16:29

@Patrick Bateman: Én meg pont azt várom,hogy úgy leértékeljék a forintot,hogy mindenki kapkodja kifelé a bankból és költse el de azonnal!

Az megpörgetné a gazdaságot és nem befagyasztaná.
süti beállítások módosítása