Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.10.13.

Álmodj LMP, de el a kezekkel a pénztől!

Hakapeszi Miki

Ha választhatnék, melyik párt képviselőivel menjek el berúgni, nem lenne kétséges, hogy az LMP-sek lennének a befutók. A jóarcarány itt a legmagasabb, Karácsony Gergő talán az egész mai mezőny legértékesebb politikusa, Vágó Gábor dumájánál csak az arcszőrzete viccesebb, az agrárszakértő Szabó Rebitől pedig szívesen megtanulnám a tehénfejés technikáját is.

Lelkesen vártam hát a napot, amikorra a párt a friss gazdasági programjának (pdf) bemutatását ígérte. A konkurencia korábbi tevékenységének ismeretében már önmagában az is dicséretes, hogy az LMP gazdasági szakértői kirakták a faszukat az asztalra. A Fidesz ugyebár nulla programmal hozta össze a kétharmadot, mert a hülye nép azt hitte, a kommereknél nem lehet többet lopni. A maszop viszont most megy ebbe az irányba, szociális demagógiában már közelítik az ellenzéki Fideszt, de konkrét komoly ötletet addig egyet sem mondtak.

Ehhez képest tehát főleg komoly eredmény, hogy a zöldek komolyan vették a feladatot és előálltak egy majd' 200 oldalas dokumenttel. A művet olvasva azonban nagyon vegyes érzelmek kerítettek hatalmukba: a jó ötletek keverednek az elképesztő dilettantizmussal és a hihetetlen naivitással. A mű leegyszerűsítve arról szól, hogy milyen profin el lehetne itten költeni ilyen-olyan nemes célokra sok százmilliárd forintot, mert ha a Fidesz eltakarodna a faszba, akkor azonnal itt állna a pénz hegyekben.

A fülkeforradalmár banda elkúrásáról szóló bevezető nyilvánvalóan helytálló megállapításai után azt próbálják számszerűsíteni, hogy mennyibe kerül az országnak a jelenlegi rezsim uralkodása. Orbán árát összességében nagyjából 2900 milliárd forintra teszik, szétbontva ezt a következő nagyobb részekre: haverok ára 450 yard, hivalkodásé 605 milliárd, a gőgösségé 600, hiteltelenségé pedig 1243.

Utóbbi a legnagyobb szám, kezdjük ezzel. A kamatfelár az LMP szerint 555 milliárd, vagyis szerintük ennyivel kisebb lenne a finanszírozási költség, ha nem a Fidesz lenne kormányon. Ez a szám nyilván egy blöff, csak annyit tudunk, IMF-fel az oldalunkon valamennyivel alacsonyabb hozam mellett mennének el a kötvényeink.Az 555 milliárd számításához azt a dilettáns módszert választották, hogy megnézték, mennyi a csehek csődkockázata és az e feletti finanszírozás árát verik a kormány nyakába. Még gagyibb megoldás a forint gyengülésével beszorozni a devizaadósságot és kimutatni, hogy 825 milliárdot kúrt el a Fidesz. Mert nyilván a kormány sara is a forint régiós alulteljesítése, de ez egy pillanatnyi helyzet, ráadásul sok egyéb tényező is befolyásolja. A szakértés megírása óta például a forint jelentősen erősödött, kurvára nem is stimmelnek a számok.

A gőgösség áránál az egykulcsos adórendszerre történő átállás miatt valóban kiesett százmilliárdok mellett a feketegazdaság növekedése és a nyugdíjrablás szerepel, a haverok címszó alatt pedig a baráti cégek kitömése a vezérvonal. Azt sajnos nem veszik figyelembe, hogy a munkák jó része nem volt felesleges, csak más olcsóbban végezte volna el azokat, mint a Közgép. Mégis a Simicskáéknak juttatott állami megrendelések teljes összegét (288 milliárd forint) számítják be nyúlásként. A hivalkodás áraként főleg a felesleges presztízsberuházások szerepelnek a stadionépítésektől a ruszkiktól megvett Mol-részvények árfolyamveszteségééig, utóbbinak értékelése szintén erősen vitatható.

Odabasz tehát a progi a köcsög Fidesz nyakába 2900 milliárdot, majd közli, hogy biztos ami zicher alapon ebből ha elhúznak, az első évben csak 467 milliárd az, ami tuti megspórolható. Az alternatív költségvetési javaslat tehát azzal számol, hogy a fideszcsürhe tiplije esetén séróból terem ennyi gempa, de mivel ennél többet költenének, szereznek még egy kis virtuális lét. Itt jön be az adórendszer átalakítása.

Nem meglepő, hogy az egykulcsos rendszert a halálba zavarják, mondván, igen igazságtalan. Szárnyathy kolléga is kifejtette, hogy önmagában ez nem feltétlen igaz, de mivel Orbán nevével összenőtt az egykulcsos, naná, hogy defaultból tolja az ellenzék, hogy csak fos lehet. Helyette az LMP-nél jön egy olyan szuperrendszer, mellyel a 80 százalék jól jár és még a költségvetés bevétele is nő 283 milliárddal - ahogy azt Móricka elképzeli. Vissza a progresszív adórendszerhez, 3 kulcs, évi 4 milliós bruttó felett már 45 százalékos kulcs, szegényeknek visszahozzák az adójóváírást. Az üzenet az, hogy szopjanak a gazdagok, lehetőleg lovat, a jól keresők terhei az egykulcsoshoz képest akár duplázódhatnak is. Azzal azonban nem számolnak, hogy az így megfingatott milliomos polgártársak megtalálják a módját az adóoptimalizálásnak, nagyon elszálltnak tűnik az ebből a rendszerből várt közel 300 milliárdos plusz bevétel. S még 40 yardot beterveztek a vagyonosodási vizsgálatokból is. 

Szopatnák még a multikat is, mondván nem kell őket adókedvezményekkel támogatni, ha nem tetszik nekik az ország, menjenek a beruházásaikkal picsába, majd gyártanak a hazaiak - ez már Matolcsyt közelítő dilettantizmus. A társasági adókedvezmények visszavágásából remél az LMP 70 milliárdot, a büdös közlekedési eszközök környezetvédelmi adójából 183-at - ez legalább nem egy populista faszság, utálná a nagyközönség és jól megszívná a kisvállalkozók egy része is. Túlságosan kifejtve a programban ugyan nincs, de az eszetlenségeiről ismert Levegő Munkacsoport javaslatára a repülőjegyeket is megadóztatnák. Van rá sok példa, hogy külföldön is így megy, sajna az kimarad az indoklásból, hogy vannak országok, ahol akkora bukta lett, hogy visszavonták - például Hollandia.Máshol is vitatják, mert a repjegyek áremelkedése visszavetette a turizmust.

Miből növelne tehát költségvetési bevételt az LMP? Orbántalanításból, igazságosnak tartott szja-emelésből és új zöldadókból. Tényleg ennyi tudtok, bazmeg? Az a gond, hogy itt felmegy a pumpa és az amúgy egész értelmes kiadási célokat már nincs kedve az embernek komolyabban végignyalni. Pedig egész korrekt kis kkv-támogató javaslat van, egy kis kétkezimunkás-foglalkoztatást támogató járulékkcsökkentés is befigyel és ha nem stagfláció közepén ülnénk a trágyadomb közepén, a legnagyobb örömmel támogatnám az oktatásba nyomott százmilliárdokat is. Így viszont tarisznyás bölcsészek álomvilágára épülő légvár az egész. Van már egy agyalágyult unortodox álmodozó miniszterünk, kell a fasznak egy dilettáns álmodozó klón. 

ÍDe nem baj skacok, úgyse kerültök a büdös életbe választási győzelem közelébe, ha meg véletlenül szükség lesz rátok egy koalícióban, elbohóckodhattok a környezetvédelmi és a honvédelmi minisztériumban. S persze az agrárban, Rebit oda. Most viszont menjünk inkább, rúgjunk be jól, Jávor Benőt meg kérjük meg, tekerjen egy spanglit.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

200 komment · 1 trackback

Címkék: adó költségvetés állami támogatás LMP

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr134845489

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.10.15. 16:27:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Surko 2012.10.14. 21:41:16

@Kriszti25: " Amúgy ha már szidsz valakit, hogy elszámolta, akkor te figyelj oda jobban! Ha az szja különbség 147150-92000=55150, akkor a nettó bér miért csökken 67 ezerrel? "

Jövőre nincs félszuperbruttó, így 500 ezernek a 16%-a 80 ezer.

luis5 2012.10.14. 21:44:47

@Kriszti25: na itt a te kurva nagy tévedésed. Síkvidéken lakom, Opel Zafirám van a kölkök miatt. 300 nettóval (amit HAZATALICSKÁZOM :-DDDD, simán elfér a bukszámban) szerinted már felső kposztály lennék 4 gyerekkel? az lmp szerint bizonyára én vagyok az adózási célcsoport de KURVÁRA TÉVEDNEK!
Egy irigy proli vagy....

2012.10.14. 21:48:22

@unionista: Egy matolcsysta ne szövegeljen dilettantizmusról.

Az amit itt előadsz, annak semmilyen alapja nincs. A multik agyonrobotizált gyárai profitot termelnek, munkahelyet viszont nem adnak, se fellendülésben, se válságban.

Surko 2012.10.14. 21:48:50

@Kriszti25: Kérdés, hogy a legális jövedelmről, vagy a feketén szerzettről beszélünk.

Mert adóztatni csak azokat lehet, akik becsületesen be is vannak jelentve. Talán, ha a minimálbéres adócsalók is fizetnének, akkor nem kellene kifacsarni a törvénytisztelő munkavállalókat.

Ja, és még egy: az, hogy valaki szegény, vagy rosszul keres, még nem elegendő indok arra, hogy elvegye a "gazdagok" pénzét, és azt magának követelje.

Tudod, amikor azt írod, hogy még nagyobb adóemelést is megszavaznál, valójában azt mondod "ha elegen vagyunk hozzá, akkor bárkit legálisan kirabolhatunk".

Kevés igazságosabb dolog van az egykulcsos adónál. A % egy igazságos matematikai művelet. Aki többet keres, többet is adózik.

Olvass Ayn Randot, feltéve, hogy tudod ki az.

2012.10.14. 21:50:13

@hondamonda: Az egykulcsos éppen hogy nem szolidáris.

Avatar 2012.10.14. 21:50:30

"A kamatfelár az LMP szerint 555 milliárd, vagyis szerintük ennyivel kisebb lenne a finanszírozási költség, ha nem a Fidesz lenne kormányon. Ez a szám nyilván egy blöff, csak annyit tudunk, IMF-fel az oldalunkon valamennyivel alacsonyabb hozam mellett mennének el a kötvényeink.Az 555 milliárd számításához azt a dilettáns módszert választották, hogy megnézték, mennyi a csehek csődkockázata és az e feletti finanszírozás árát verik a kormány nyakába."

Szerintem ez egy fricska a Fidesznek, lásd:
"Emlékeztetett, a térségben Csehország helyzete a legkedvezőbb. Most irreálisan magas a felár, 400 bázisponttal (4 százalék) magasabb a kamatszint Magyarország számára. A lengyelekhez hasonló kamatfelárat fizetve valóban 300-400 milliárdot lehetne megspórolni. Varga Mihály hozzátette: a kormányváltás az első lépés lenne, aztán kellene egy olyan gazdaságpolitikai program, amit a piac is el tud fogadni. "

nol.hu/belfold/lap-20090321-20090321_5-19

Kriszti25 2012.10.14. 21:53:12

@luis5: Nem érted miről beszélek? A te definíciód szerint egy negyven éve pályán lévő egyetemet végzett tanár, aki a te gyerekedet is neveli, ma teng-leng a panelban jövőkép nélkül és minden nap imádkozik, hogy ne őt rúgják ki a nyugdíj előtt 4 évvel=szánalmas proli

(nem magamról beszélek)

Azt hiszed, hogy 4 gyereket 300-ból nehéz nevelni? Van aki 100-ból csinálja ugyan ezt Zafira nélkül. Gondolom ő is annyit ér amennyit megkeres.

@qwertzu:
A mai egy kulcs nem a középosztályt erősíti, hanem a felső osztályt! Mondom, ha mindenképp osztályharcot akarsz vívni, akkor ildomos 100-170 nettó körül belőni a középosztályt!

Ad Dio 2012.10.14. 21:53:12

@fzoli77: "Nem értem amúgy, miért nem tud ez az ország kitermelni egy rendes jobbközép pártot, ahol egyszerre vannak jelen társadalmilag a konzervatív, gazdaságilag egy kicsit a liberálisabb elemek."

Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy ha lehet értsenek is ahhoz amit csinálnak. De amúgy osztozom a várakozásodban.

2012.10.14. 21:53:22

@unionista: Hát ez olyan jópofa náci jellegű okoskodás. A szegény rétegeket nem kiiktatni kell, hanem felemelni. Szegények mindig lesznek, amíg lesznek jövedelmi különbségek.

2012.10.14. 21:55:39

@qwertzu: Hány gyereknél? 10-nél? Még mindig nagyságrenddel kedvezőbb, mint a Fidesz vagy akár a Bajnai-kormány szisztémája. Az adókedvezménynek is van logikája, mert (bejelentett) munkára ösztönöz.

Kriszti25 2012.10.14. 21:57:58

@Surko:
:D Te ugye nem multinál dolgozol?

A multik szeretnek legjobban csúsztatni. Egy kis kafetéria itt, egy kis csúszópénz ott. Egyik ismerősöm kapott egy imac-et melynek árát majd szépen vonogatják le a fizetéséből. Egy másik ismerősöm a fizuja nagy részét szó szerint készpénzben (dollárban) kapja. (persze számla az nincs hozzá)

Nem mondom, hogy a kiskeresetűeknél nincs adócsalás, de azt sem, hogy a multik tiszták. (tisztelet a kivételnek)

De tiszta fölösleges erről vitatkozni. Azt nézd meg, hogy a lakosság hány százaléka keres ma 300 ezer felett! Nevetségesen kevés ember.

2012.10.14. 21:59:24

@fesztiválozó: Éppen ezért kell a tőkejövedelmeket is megadóztatni. Az általad javasolt tábla nem termel elegendő adóbevételt ahhoz, hogy a szociális, eü és oktatási rendszert fenntartsuk jó színvonalon. Ne csak azt nézd, hogy mennyit kell adózni, hanem hogy mire lesz fordítva - azzal mindenki jól jár. Még a gazdagabbak is, mert növekszik a gazdaság, a szegények teljes jövedelmüket fogyasztásra költik.

hondamonda 2012.10.14. 22:05:00

@iii: Mi nem szolidaris abban, ha mindenki a sajat ereje szerint jarul hozza a kozoshoz?

2012.10.14. 22:05:49

@Surko: Igen, ezt akarjuk. Vállaljuk, hogy az adózók 80%-a jár jól a _jelenlegi_ rendszerhez képest, a korábbi hoz képest pedig csak nagyon kevesen. Ennek oka, hogy ég és föld egy 500 e és egy 100 e forintból élő helyzete.

Ausztriában pl. 0, 36.5%, 43.2% és 50% kulcsok vannak, vagyis a 25% abszolút kedvező az alacsonykeresetűeknek.

luis5 2012.10.14. 22:06:34

@Kriszti25: sajnálom aki egy panelban tengődik, és ő maga mit is tett hogy ne így legyen ? Lehet h neki igy megfelel... És az a megoldás h jól agyonadóztatjuk a 300 nettót? A végeredmény garantált: lesz 2 db frusztrált szegény...

2012.10.14. 22:08:15

@hondamonda: Az egykulcsos adóval nem saját ereje szerint járul hozzá, a gazdagabbak sokkal többet megengedhetnek maguknak. Nem ugyanazt jelenti ugyanaz a % a különböző jövedelmű embereknek. Az egyiknek kenyérre kell, a másiknak meg BMW-re. Ld. még csökkenő hozadék törvénye, Maslow-féle piramis.

2012.10.14. 22:09:09

@iii: A korábbihoz képest nagyon kevesen járnak rosszul, akartam mondani.

2012.10.14. 22:11:05

@luis5: Korábban ugyanilyen adórendszer volt és nyugaton most is az van, látogass át pl. Ausztriába. Úgy hogy ne hőbörögj.

2012.10.14. 22:12:39

@Surko: Ayn Rand a leggusztustalanabb ultraliberális, aki létezik.

2012.10.14. 22:17:08

@tundrazuzmo: Milyen Nokia-dobozról beszélsz? A Fidesz törvényesen lapátolja a milliárdokat a haverjainak, neki nem kellenek dobozok. Ugyanezt megtette már az első Orbán-kormány idején is (Vegyépszer, "ne mi nyerjük a legtöbbet", kőbányák, Ezüsthajó stb.), de az kutyafasza volt a mostanihoz képest.

A Fidesz egy szikrát nem csökkentette az államadósságot, jobb ha tőlem tudod, az ugyanott áll, ahol 2009-ben volt. Közben viszont lenyúlt 4000 milliárdnyi magánnyugdíjpénztárt.

Rkhaylitsha 2012.10.14. 22:27:40

@unionista: "az egykulcsos adó miatt tényleg hiányzik 500 milliárd a költségvetésből. és mindig is hiányozni fog."
És szerinted hol van az a pénz? Nem az embereknél maradt?
Valami hihetetlen olvasni a sok hulyeséget, hogy 300e felett igy meg ugy 45% adó kell. Szerintetek a 300 környékén kereső mégis mit csinál a pénzével? Feldugdossa a seggébe, vagy esetleg lehet hogy költ is belole?
A BMW is nagyon fáj a sok prolinak, csak abba nem gondol bele, hogy mekkora költségekkel jár, hogy az alkatrészestől kezdve a szerelőn át a biztositoig egy csomo embert tartasz el. Mennyivel jobb lenne, ha elvennék a fizetések 90%át, azt majd jól elosztja az állam, járjon mindenki biciklivel

qwertzu 2012.10.14. 22:28:47

@iii: "Hány gyereknél? 10-nél? "

Ha nem tudsz olvasni, az nem az én hibám. Konkrét gyerekszámot írtam konkrét összegekkel.

@Kriszti25: Egy dolgot magyarázz már el kérlek: hogy van az hogy én a felső középosztályhoz tartozom (szerinted), és az általam látott közlekedő gépjárművek 70%-a drágább mint az enyém.

Kriszti25 2012.10.14. 22:29:00

@luis5: látom túlbuzog benned az empátia.
"ő maga mit is tett hogy ne így legyen ? Lehet h neki így megfelel"
Képzeld van olyan munka, ami társadalmilag baromi hasznos pl. tanár, orvos, tűzoltó, stb...akik bére államilag meghatározott.
Tehát ha jól értem te azt tanácsolod nekik, hogy ha ki akarnak törni a szopókörből akkor menjenek inkább informatikusnak egy multiba?
Tudod valakinek ki kell tisztítania a WC-t utánad, ha egy jó nagyot szarsz a cégnél. Ha ők inkább tesznek a panelon túli életért, akkor te majd jól benne maradsz a szarban.

Rkhaylitsha 2012.10.14. 22:29:28

@iii: Le. 4000e milliárdot és azt mind megette az orbán. Meg a seggébe tolta fel a simicska. Irsz baromságokat te hülye.

Kriszti25 2012.10.14. 22:31:43

@qwertzu: a felső osztály is baromira szegregált. Én csak annyit mondok, hogy aki 300 nettót keres az nem közép osztály, az nem a magyar átlag.
A szegregáltság amúgy az alsó rétegben is megvan. A szegényeknél is lenne aki megszólná a 45ezret keresőt, hogy ő mégis mitől is szegény, amikor "én" 20ból hozom ki a havit.

hondamonda 2012.10.14. 22:39:02

@iii: Akkor sem mondhatod, hogy nem szolidaris, legfeljebb azt, hogy te tobb szolidaritast varsz el.

Arra a problemara, hogy Magyarorszagon az alacsonyabb fizetesekbol csak vegetalni lehet, nem az a megoldas, hogy masokat lerabolunk 60% feletti adokkal.

Akik csak addig jutnak el, hogy az egykulcsos miatt kiesett x szaz milliard, az nem latja a fatol az erdot...

Kriszti25 2012.10.14. 22:45:53

@hondamonda: De hát most azért sarcolják pluszban az alacsonyabb fizetésűeket (fizetős oktatás, csekkadó, manyup einstand, átterhelt multiadók, befagyasztott közalkalmazotti fizuk, stb.), mert a tehetősebb réteg zsebében több maradt az egykulcsos miatt. (jó nem csak azért, de azért is)
Ez egy összetett játék, ahol ha az egyik oldalhoz hozzányúlunk, akkor egyből mozdul a másik oldal is.

Az egykulcsos alapvető indoka az, hogy a gazdagok zsebében maradt pénz majd fogyasztásként, vagy befektetésként újra bekerül a gazdaságba. Na ez tisztán látszik, hogy nem így van. Legalább is 2,5 év alatt semmi jelét nem láttuk.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.10.14. 22:49:33

Na, pont ezért nem fogok soha az LMP-re szavazni. Aranyos gyerekek, de menthetetlen álmodozók.

@wmiki:
Na hiszen, te és a valóság egy mondatban. Nemrég még a pénz megszüntetése mellett kampányoltál...

Rkhaylitsha 2012.10.14. 22:57:59

@Kriszti25: Akkor szerinted mit csináltak azok a rettenetesen gazdagok akiknél több pénz maradt?

unionista (törölt) 2012.10.14. 23:04:29

@iii:
nem vagyok matolcsysta. legfeljebb valamilyen álnick játszotta ezt valamelyik minisztériumból.

Kriszti25 2012.10.14. 23:10:23

@Rkhaylitsha: Természetesen csak tippelni tudok, de józan paraszti ésszel gondolkodva felhalmozták, ingatlanba, külföldi befektetésbe rakták.

Az elég gyakori hír mostanság, hogy az osztrák és szlovákiai számlanyitások igencsak megszaporodtak a magyarországi ügyfelek által.

hondamonda 2012.10.14. 23:12:18

@Kriszti25: Lasd az erdos mondatot.

Azert sarcoljak jobban az alacsonyabb fizetesueket, mert nem mernek hozzanyulni a kiadasokhoz. Magyarorszag elsodleges problemaja az allami tulkoltekezes es az 50% feletti ujraelosztas.

Amugy 300 netto ket gyerekkel loszarra sem eleg. En 250 nettobol honaprol honapra elek egyedul 50 negyzetmeteren, auto, koltseges hobbi, karos szenvedely nelkul. Ha nagyon megeroltetnem magam, talan 20 ezret felre tudnek tenni.

Kriszti25 2012.10.14. 23:19:36

@hondamonda: Akkor valamit nagyon rosszul csinálsz, mert nagyon sokan hozzák ki havi 100-ból az életüket. Mi hárman élünk kb. 150-170ből.
És nem panaszkodom, mert rengetegen élnek rosszabbul nálam.

unionista (törölt) 2012.10.14. 23:19:48

@Rkhaylitsha:
ez az egykulcsos adó mellett nagyon rossz érv. a pénz a magasabb keresetűek esetén jellemzően az import, és az importra épülő szolgáltatásokat erősíti. ezért van közgazdasági indoka a jövedelmek egyenletesebb eloszlására. ami nem jelent egyenlőséget. hanem az adóztatásban valamilyen progresszivitást. most ezt persze a legnagyobb hülyeség az szja-ban elkövetni. mert akkor az lesz, amit az lmp akar. az elit helyett a középosztályra pakolnak 50% adót.

Rkhaylitsha 2012.10.14. 23:23:42

@Kriszti25: 4000 milliárdot? Most ugye csak adod a hülyét, és nem vagy ennyire az. 14 milliárd euróról beszélsz, az isten áldjon meg. Szlovák meg osztrák bankokba, meg ingatlanba ugye? A realitások nem zavarnak? Mit vettek meg? Fél newyorkot? Kik? Hányan? Basszus fujod a komcsi matrát, de át sem gondolod a számok nagyságát? Ekkora lét nem lehet eltitkolni. Ugy hulyeség ahogy van.

Rkhaylitsha 2012.10.14. 23:27:24

@unionista: most ezzel azért vitatkoznék, mert az alacsony jövedelmuek esetében is importot erősitik. Mert magyarországon aztán mezőgazdasági dolgokon kivul nem sok mindent termelnek...
De, akár import akár más, akinek maradt havi 50e ft-tal több az azért költ belőle. Árura. amivel viszont lenditi a gazdaságot. Nem valoszinu hogy a kispárnába dugdosna mindenki minden pénzt

unionista (törölt) 2012.10.14. 23:31:12

@Rkhaylitsha:
a szegények a szabadon elkölthető jövedelmük nagy részét agrártermékekre költik.

unionista (törölt) 2012.10.14. 23:32:17

@iii:
nagyon buta ember vagy. aki folyton úgy akar vitatkozni, hogy nincs saját álláspontja, és érvei sem.

Rkhaylitsha 2012.10.14. 23:47:07

@unionista: mint ahogy a gazdagabbak is.
Azt mondják, hogy kiesett mittomén mennyi milliárd a bevételekből. Lehet. De az a pénz az embereknél maradt. Ha 500 milliárd mint amivel az LMP számol, az átlagban 50e ft/ lakosok. Még az is lehet, hogy iagzságtalanul elosztva, de valamit csak csinálnak azzal az összeggel, mert nehezen hinném, hogy ül rajta mindenki. Ha meg vásárol, akármit, akkor azzal segiti a gazdaságot

hondamonda 2012.10.14. 23:52:37

@Kriszti25: Pedig a kiadasaim kozott nem talalnal semmi kulonoset. Egyedul az ennivalon nem sporolok. Nem kell flancos ettermekre gondolni (egy menzan ebedelek), csak szeretem a finom sajtokat, a gyumolcsleveket, olivaolajban sutok. Ezen kivul havonta 2x elmegyek moziba a baratnommel. Egy ismerosom azt mondta, hogy o a felebol is kijon. Aztan ahogy beszelgettunk kiderult, hogy o gyakran szerdan is a vasarnap megfozott kajat eszi...

Valószínűtlenségi Hajtómű 2012.10.15. 00:01:45

Tudom, hogy demagóg, de sok komment az, talán ez is idefér.
Vajon mi lenne, ha a nettó 150 ezer alatt keresők egy nap mind otthon maradnának?
Nem mennének be dolgozni a munkahelyükre. Békésen hevernének a tv előtt, vagy számolgatnák a délelőtti bárányfelhőket és boldogan unatkoznának pár napot a felső-közép és középosztály okulására.
Vajon mi lenne, ha nem lenne: bölcsőde, óvoda, iskola. Nem nyitna ki a Tesco stb. mert nem lenne eladó, pénztáros meg biztonsági őr. Nem lenne tömegközlekedés mert nincs vezető és üzemanyag.
Nincs mentő, tűzoltó, villanyszerelő, benzinkutas, lakatos, szabó, kőműves stb.
Nem dolgoznának a földeken az emberek.
Mindenki annyit ér, amennyit kapar magának mi? (lézer jani b...meg)
Ha ez a réteg elkezd éhezni, fázni, nem fogja tudni fizetni a számláit, abba mindenki belebukik.
Ezen talán el lehetne egy kicsit gondolkodni a „gazdag” embereknek.

Johnnybgoode 2012.10.15. 00:02:43

A posztíró és a többiek, akikben felmegy a pumpa a "tarisznyás bölcsészek álomvilágára épülő légvár" miatt, ti, akik örültök, hogy majd nem jutnak 5% közelébe sem legközelebb, ti kire szavaztok?

szeberenyi 2012.10.15. 00:11:11

Kár az alpári stílusért, mert különben egész értelmes blogbejegyzés lenne.

De tényleg, miért hiszi azt minden politikai blogger, hogy csak kocsmai stílusban írt bejegyzésekkel lehet kikerülni az index-címlapra?

hondamonda 2012.10.15. 00:19:29

@Valószínűtlenségi Hajtómű: Te sem latod, hogy itt nem a szegeny es a "gazdag" munkavallalo kozott van az ellentet, hanem az aktivak es az inaktivak kozott.
Az inaktivak oriasi tomegenek etetese miatt kell tuladoztatni a gazdasagot, ami miatt nem eri meg munkahelyeket teremteni, ami miatt nincs verseny a munkaeroert, ami lefele nyomja a bereket.

jeansolpartre 2012.10.15. 00:30:34

Azért arra ne vegyetek mérget, hogy ez a 4 millió meg 45% átmenne a párton. Ez az anyag az ún szagértők munkája, ami nem volt szélesebb körben megvitatva. Többen ki is akadtak a sávhatárokon meg a százalékokon. Úgyhogy türelem, ne ássátok még az lmp sírját, ha szabad kérnem. Kemény meccsek lesznek még a párton belül és szerintem a többség nem fogja támogatni ezt az alsó- és közép középosztály ellenes személyi jövedelem adópolitikát.Én egyébként egy differenciáltabb rendszert, leginkább az olaszhoz hasonlót tudnék elfogadni. E szerint 1,5 millióig 16%, 2,5 millióig 22%, 4 m-ig 30%, 6 m-ig 35%, 6 m fölött 40%. Szóval, ez még nem kormányprogram. Kicsit több türelmet, bár elismerem ez így most hiba volt.

Rkhaylitsha 2012.10.15. 01:52:31

@Valószínűtlenségi Hajtómű:
Igen, demagog vagy, meg még jó nagy marhaságot is irtál.
"mentő, tűzoltó, villanyszerelő, benzinkutas, lakatos, szabó, kőműves " ebből szerinted melyik az aki nem keresi meg a netto 150et? Talán a benzinkutas - bejelentve legalább is nem.
Nagy szinvonal lehetsz, ha ilyen dolgokat gondolsz, és hidd el, hogy neked mindig is elérhetetlen szint lesz a 150Ft is.
Csunya rossz gazdagok - mondd, hogy 17 vagy, és nincs szavazati jogod, légyszi. Mellesleg rettenetes lenne ha ezek otthon maradnának, tényleg. A következő nap otthon maradhatnának az orvosok, professzorok, mérnökök, pilóták, stb.
Sajnos az van, hogy azért valahol a tudásához, tehetséghez mérten kapják az emberek a fizetést.
Ja, a tömegközlekedés se nagyon állna le, 150et azért megkeres egy buszsofőr.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.10.15. 03:45:40

@unionista:

"a szegények a szabadon elkölthető jövedelmük nagy részét agrártermékekre költik"

Mo-n már fán terem az okostelefon?

Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.10.15. 06:48:36

@neoteny: A cigaretta és alkohol is agrártermék valahol :) Persze, szegénye válogatja.

Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.10.15. 06:51:12

@Rkhaylitsha: Eléggé nagyvonalú és túlzó elképzeléseid vannak a magyar bérezésről...

McDobbent 2012.10.15. 07:11:54

@Lastres: felteve ha 500K a jol kereso kategoria. Vannak akik ennel tobbet keresnek, es nem haverjai senkinek, mielott jonne a duma. Tanultak, igyekeztek es igen esetleg volt egy keves szerencsejuk. Na ok szopnanak.

Az lenne a non plusz ultra ha adoemeles programjaval nyernenek.LOL.

McDobbent 2012.10.15. 07:17:40

@iii: kerlek nezz utana, hogy ev elejetol oktobr elejeig az allampapirokban megjeleno lakossagi megtakaritas 79%-al nott. Itt van a 16% egyik eredmenye. A masik, hogy sok csalad emiatt tudja a magasabb hitel reszleteket fizetni. Es ezek azok a csaladok akik hosszabb tavon elore viszik az orszagot, hogy majd a leszakadoknak jobb lehessen.

Semper Fidelis 2012.10.15. 07:19:36

Megértem én. Marha népszerű dolog szétadóztatni 200-300 ezer embert, akik nem tudják elrejteni a munkabérüket, mert a multi bevallja és befizeti utánuk az adót. Közben meg van ingyenutazás, ingyentankönyv, ingyenminden. Csak aztán ne csodálkozzatok, ha egyre több, kurrens tudással rendelkező "gazdag" (munkabérből gazdag bruhahaha) lelép, aztán rághatjátok a kefét. Arról nem is szólva, hogy egy mittudomén gázszerelő vállalkozó csak röhög az én 500 k-s havi nettómon.

belekotty 2012.10.15. 07:35:36

Stefike ettől kap agybajt. (Agy?? Ugyan! )

viktorszive.blog.hu/2012/10/14/higgyunkbenne#comment-form

Roy 2012.10.15. 08:10:23

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Te teljesen hülye vagy? Búj akkor a seggébe Viktorkádnak.

OmegaMale 2012.10.15. 08:15:22

@Dirty Harry: "Ezt hozzáadva a 20 és 52 ezerhez kapunk 147 150-et, ami még mindig 1,6*-osa a mostani 93-nak. "

Amit még az LMP egyszerűen nem vesz figyelembe (és ez nem hazai sajátosság, hanem világtrend), hogy az szja adóbevétel 80%-át (!!!!) az a bizonyos felső 20 százalék adja be a kasszába...

Nem kéne náluk kihúzni a gyufát.

Amikor valaki azt hajtogatja, hogy mindenért az a 20% a FELELŐS, azt se tudja miről beszél... Az alsó 80% a 80-as években él, az Ő órájukat kellene végre előreállítani, mert *késnek*...

Bogyó 2 2012.10.15. 08:38:06

Ügyes Fidesz-támogató, LMP lejárató cikk. Biztos van benne igazság is, de a végredményként hitelesen próbálja azt sugallni, amit az első kommentekben írtak, hogy még mindig a Fidesz a legjobb. Ők csak olyan kritikákat kapnak, amiben nagyjából közmegegyezés van már, Program nélküliség 2010-ben, Matolcsy és a Közgép szereplésének értékelése. Ezeket már mindenki unásig hallhatta, a Fidesznek nem ártanak vele, az LMP-nek minden látszat-haverkodás ellenére sokat tud ártani.
Nem látom át a kritikák jogosságát, ehhez gazdasági szakembernek kell lenni, de manipulatívnak tűnik.

hondamonda 2012.10.15. 09:15:19

@OmegaMale: Most nem talalom azt a tavalyi cikket, amely szerint a bevetel 80%-at a felso 6% adja ossze...

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2012.10.15. 09:27:13

@iii: Az általam javasolt tábla a mostani szja bevételeket több száz milliárd forinttal növelné.

Persze az szja mellett szükség van más adókra is, mint például általános vagyonadóra is (jellemzően ingatlanra és gépjárműre lehet kivetni), amely leírható lenne az szja-ból. Így a minimálbéres multimilliomosok több adót fizetnének.

hondamonda 2012.10.15. 09:42:00

@fesztiválozó: Koszi. Akkor rosszul emlekeztem...

2012.10.15. 10:25:38

@qwertzu: Ja, látom. 13 gyerek. Teljesen életszerű. Mennyi is az átlag gyerekszám ma Magyarországon?

Akiknek ennyi gyerekük van (4+), azok semmilyen rendszerbe nem férnek bele, azok általában önkormányzati támogatást kapnak.

2012.10.15. 10:29:53

@fesztiválozó: A mostanihoz képest valamivel, de az még mindig kevés. Nagyon kevesen keresnek 15 mFt fölött, az jelentéktelen bevételt hozna.

A vagyonadóval egyetértek, ha az van, akkor lehetne a kulcsokat csökkenteni. Csakhogy azt nem lehet egyik évről a másikra bevezetni, már két próbálkozás elbukott.

2012.10.15. 10:33:34

@McDobbent: Ja, csak éppen ettől a gazdaság egy szikrával nem ment előre, munkahelyek nem keletkeztek. És ez nem csökkenti azt, hogy míg egyesek 22 eFt-ból nyomorognak, mások a svájcifrankos hitelüket törlesztik. A legnagyobb rablás amúgy a fixárfolyamos visszafizetés volt, ahol a tehetősek milliárdokat nyertek, míg a tőke nélküli hitelesek maradtak a sz*rban, ahol voltak.

blacklord 2012.10.15. 10:37:28

@wmiki: te már sok más helyen is bebizonyítottad az azeri szamarak leszopására és tündérmesék harcias zászlóra tűzésére építő világképedet...

2012.10.15. 10:40:35

@Rkhaylitsha: Valóban nem 4000 mrd, "csak" 2700 mrd, elnézést. Ahogy mondod, simicska-nyerges nyelte le jó részét, az államadósságra ennek töredékét költötték, aminek következtében az csak saját csúcsukhoz képest csökkent, valóságban ugyanott tart, ahol 3 éve volt. Matolcsyék viszont szépen törvénybe iktatták, hogy olyan árfolyamon számolják az adósságot, amilyennel akarják. Talán még az alkotmányba is beveszik, mi az nekik.

Blogger Géza 2012.10.15. 11:24:32

Ha az LMP ilyen gazdasági programmal hatalomra kerülne, akkor a magyar csődkockázat és kamatkiadások nem Csehország felé vennék az irányt (ahogy az elmúlt pár hónapban tették), hanem inkább a görögök felé. Majd félúton a csőd felé kiszállna a gazdasági szakértőjük is, mondván, inkább mégis visszamegyek még tanulni az egyetemre (mint az már bejelentette egyszer, ugye)

Rkhaylitsha 2012.10.15. 12:01:26

@Nekrofil Sírásó Phd.:
Igen? Az összes iparos megkeresi, az biztos, a tuzoltonak lehet, hogy az alapbére alacsonyabb, de jön rá 30 féle kiegászités, a mentősnél szintén. Nézz utána

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2012.10.15. 12:09:24

@iii: Valamivel? Mikor a leggazdagabb 3% fizeti az összes szja 80%-át? Ez több száz mrd-os tétel, egyáltalán nem jelentéktelen.

Rkhaylitsha 2012.10.15. 12:13:01

@iii: Látod, amit te csinálsz azt hivják hazugságnak, és rágalomnak. Nem 4000 milliárd, csak 2700... Most akkor megsugom, hogy az még mindig tul nagy összeg ahhoz, hogy simicska feldugja a seggébe. Hova tűnt szerinted? Mert "kivitték külföldre" duma hulyeség. És ott mit? Mondom, megvették London felét 10mrd eurobol? Berakták a bankba? Csak a kamata lenne évi 500 millio euro? AZ hova tűnik? Mekkora kamu már ez? Na most jön az, hogy akkor nem 2700, hanem csak 1300, aztán ha azt is megcáfolja valaki, akkor jön az, hogy "mindegy mert sok, és akkor is loptak"
Az egyszerű kis lelkeddel tényleg ugy gondolod, hogy xy fidesz oligarcha hazaviszi a sok pénzt, aztán megeszi? Ha van pénze valakinek, akkor az abból költ, befektet, stb. Hol az a százezer ferrari ami ebbol a pénzből kijön? Akkora nagy szakértő mindegyik, hogy nem igaz, de gondolkodni luxus.

Tudod lehet, hogy a CBA nak kedveznek, és ez a kis agyadban ugy tunik, hogy a Lázáréknak jó csak. Csakhogy! Ha a Lázár vesz egy kocsit azt itthon szervizelteti, jár vele, adózik utána stb. Ha a tesco viszi ki a pénzét, akkor azt meg Londonban költik el. Ez a különbség.

Kriszti25 2012.10.15. 12:26:31

@Rkhaylitsha: Van egy óriási nagy baromság abban amit írsz. Az általad leírtak ban egy nagyon kis réteg jár piszok jól. ha ugyan ezt a pénzt szétterítenék a társadalom nagyobb részén, annak társadalmi nyeresége sokszorosa az előzőnek.

Az állam ne legyen szekértolója bizonyos érdekcsoportoknak. Ezt utálta mindenki az MSZP-ben is.

Kriszti25 2012.10.15. 12:29:28

Hihetetlen, hogy mennyire el vannak itt páran rugaszkodva a valóságtól.
Olyat mondani 2012-ben, hogy Mo.-on a bérek tükrözik a teljesítményt?:) Dolgoztál már valaha fiam? Szinte alig van olyan munkahely ahol valóban a teljesítményhez igazítanák a béreket.
Demagóg leszek: vajon az a képviselő aki az elmúlt 2,5 évben 2szer szólalt fel a parlamentben és az ülések alatt aludt és újságot olvasott, az megérdemli a havi 7-800ezeret? Vigyázz költői kérdés!

Rkhaylitsha 2012.10.15. 12:34:51

@Kriszti25: Na, ime Kriszti aki nem hazudik. Meséld el a 4e mrd forint lopását. Meg azt, hogy ha 3an éltek 130e ből, akkor mégis mit dolgozol, hogy igy értesz mindenhez, de nem fizetnek meg?

Figyelj azért. Az a réteg aki olyan rohadj jól jár, szerinted mit csinál a pénzével?
MEGESZI? Ha nem, és elkölti valamire, akkor azzal nem a gazdaság megy?
Nagyon extrém példa lesz: Veszek egy magángépet. Ugye szerinted rohadjak meg, mert gazdag vagyok. Csakhogy ebben az esetben fizetem a pilótát, stewardesst, reptéren dijat, szerelőt fasz tudja még mit. Nem munkahelyet teremtek?
Nem állitottam soha, hogy nem lop a fidesz, meg bárki aki politizál. De közel sem olyan mértékben mint ahogy gondolod. Az a nagy igazság, hogy nem volt itt annyi pénz mint amirol beszélsz, hogy ellopták. Szarban van az ország.

Kriszti25 2012.10.15. 13:06:09

@Rkhaylitsha: Szerintem te összekeversz valakivel. Milyen 4e milliárd?
150-170-et írtam. Illetve ez nem az én keresetem, mivel egyetemre járok. Néha, főleg nyáron persze ehhez hozzájön az én keresetem is, de remélem nem kell taglalnom mennyit szoktak fizetni a diákoknak. Mondjuk úgy, hogy ma a diákmunka nagyjából a rabszolgatartáshoz hasonlít.

Amúgy te direkt nem akarod megérteni amit írok? Nem azzal van a gond, hogy a gazdagoknak van pénzük a luxusra. Nem is azzal van a gond, hogy páran irgalmatlanul sokat keresnek. Hanem azzal, hogy az állam ezeket próbálja még tolni pluszban.

A modern állam szerepe a piac szabályozása. Tehát ha a piac (természetéből adódóan) aránytalan akár pozitív akár negatív irányban, akkor az államnak ezek tompítania kell. Az államnak nem az a szerepe, hogy befektessen a gazdagokba, mert hogy majd "okosan" visszacsorgatják a bevételt a gazdaságba. Ez legyen a piac feladata!

És még egyszer, nekem ne mondja azt senki, hogy ma teljesítményalapúak a bérek. Tudom, a tv is nyomja az a hülyeséget, hogy pl. egy kezdő építészfizetés 250 nettó. A valóság az, hogy már 120e-ért is lemegy kutyába az ember.
Talán csak a gépészek és az informatikusok keresnek átlagon felül (250+) , de még ott is vannak igen alacsony bérek.

hondamonda 2012.10.15. 13:30:31

@Kriszti25: Az allam nem fektet be a "gazdagokba". Pont forditva van. Ok (es minden adofizeto) fektetnek az allamba az altal, hogy fizetik az adot es termelik a GDP-t.

Jelenleg kb. 50%-ot vesz el az allam a berkoltsegbol. Megis mennyit kene elvenni?

Rkhaylitsha 2012.10.15. 13:45:34

@Kriszti25: Kezdő épitészfizetés. Benne van, hogy kezdő. Miért ezzel jössz? Kezdőbér? Bazmeg vannak helyek ahol az ember ingyé dolgozik egy ideig, csak mert jól mutat az önéletrajzában, és nem mellesleg olyan kapcsolatokat meg tapasztalatokat szerez, amivel megcsinálja a jövöjét. Olyan szar helyeken mint az USA.
Kezdő épitésznek, orvosnak ennyi. Ja. Miért nem az 5 éve dolgozo és néhány dijat megnyert épitész fizetését nézegeted? mert akkor nem lehet ennyire sirni?
Rabszolgatartás a diákmunka? Miért, mire is vagy jó? Komoly dolgot meg tudsz tanulni egy nyári szünet alatt? Mégis mi a lofaszt vársz, se tudásod se tapasztalatod, se elég idő nincs, se megbizhato nem vagy se semmi. El lehet kldeni tárgyalni, vagy bizalmas céges dolgokat rád lehet bizni? Nem. Aktát tologatni aztán ennyi.
Mellesleg dolgoztam, dolgozok, sőt céget vezetek. Azzal jönni, hogy a parlamentben a képviselők megérdemlik e a pénzt... Miért, szerinted csak az a 360 ember aki többet keres?
Az irgalmatlanul sokat keresőket hol tolja az állam? A 150 felett olyan sok? Hülye vagy? Mellesleg te egyetemre jársz, tehát a szüleid fejenként 80e -t visznek haza.. Hm..
"..a legalább középfokú iskolai végzettséget, illetve középfokú szakképzettséget igénylő munkakörben foglalkoztatott munkavállaló garantált bérminimuma a teljes munkaidő teljesítése esetén 2012. január 1-jétől havibér alkalmazása esetén 108 000 forint" Na, most vagy hazudsz vagy takaritók a szülők.

Kriszti25 2012.10.15. 14:10:09

@Rkhaylitsha:
Na és mi van ha takarítók a szüleim? Amúgy nem erről van szó, de most már csak azért sem avatlak be a magánéletembe.

Megsúgom, a nem kezdő építész fizu a nulla és a végtelen között mozog. Jelenleg a jellemzőbb a nulla. A fél tanári kar a 10 éve felhalmozott tőkéjéből, meg a egyetemi fizuból él, és vagy eladta az irodáját, vagy elküldött mindenkit belőle saját magán kívül.

Te csak szóró laposztogatós diákmunkát tudsz elképzelni? Arra nem tudsz esetleg gondolni, hogy egy végzés közelében lévő egyetemista akár hasznos munkát is tud csinálni?
Amúgy nem itt a baj, hanem ott, hogy ugyanazért a melóért egy diák kevesebbet kap, mint egy "felnőtt".

Na de kezdem ezt unni, te úgyis majd csak a saját tapasztalatodból fogsz tanulni. (csődbe megy a céged, baleset-betegség ér és segélyből kell majd éljél, stb...) Nem is neked kell tisztán látni, hanem azoknak az embereknek, akik ennek a rendszernek a vesztesei. Ezeknek kéne már egy kis önbecsülést kapniuk és kiállni az érdekeikért és arra szavazni, aki valóban kiáll értük és nem csak a választási kampányban osztja a mannát.

Rkhaylitsha 2012.10.15. 14:27:02

@Kriszti25: Nem mész bele, mert kamu.
Az, hogy sir a tanári kar az nem meglepő, mindig is nyekeregtek. Nem mellesleg az épitoipar áll.
Diákmunkát meg igen, csak szar melot tudok elképzelni. Pont mire beletanulnál addigra lépsz ki. Semmi és senki nem kötelez arra, hogy bizalmas infot ne adj ki, jó nagy marha aki ugyanazt rá meri bizni egy teljes munkaidősre mint egy diákra. Kivéve ha szorolaposztogatás.
De olyan jó, hogy a 22 éveddel osztod az észt, ugy hogy még az iskoládat se fejezted be.
Mondom, meséld el, hogy az az eszméletlen mennyiségu pénz ami miatt igy utálod a kormányt, meg ennyire beszopatta a szegényembert szerinted hol van, ha nem a simicska seggében. A másik irta a 4e milliárdot, már csak 2700 milliárdnál tart, ezt kéritek számon, HOL A FRANCBAN VAN szerinted?
A rendszer vesztese meg én leszek, mert az ilyen szukagyuak mint te csak addig látnak el, hogy IMFhitel jó - orbánrossz. Fél európa azon szenved, hogy ne kelljen felvennie IMF hitelt.
De ez tetszik, és tényleg jellemző hogy milyen okos vagy:
"Megsúgom, a nem kezdő építész fizu a nulla és a végtelen között mozog. Jelenleg a jellemzőbb a nulla. " Mindig is jellemzőbb lesz a nulla, ugyanis a végtelen fele, meg tizede is végtelen, és nyilván nem fogják az épitészeknek odadobni a világegyetem minden vagyonát.

Kriszti25 2012.10.15. 16:15:54

@Rkhaylitsha: Hogy jutottunk el a szüleim fizetésétől az IMF hitelig? Olyanokat írsz amit nem is írtam!

Tényleg áll itthon az építőipar, de azt magyarázd meg, hogy az hogyan lehet, hogy pl Ausztriában meg nem áll. Persze mindenhol volt visszaesés, de ilyen szakadék mint nálunk szinte csak a spanyoloknál van.

Szerinted két nyelv közepesnél jobb ismerete, illetve szinte végzés körüli szakismeret csak szórólap osztogatásra jó? Jelzem a diákmunkáson már alapban nyer a munkáltató egy igen rugalmas, friss tudású munkaerőt. Még azt is lenyelem, hogy kevesebbet kapok, mint egy teljes állású, de azt hogy rabszolgának néznek NEM!

Persze ma sok embert néznek rabszolgának, de pont ezen kéne változtatni. Hogy Orbán idézzem: Adjuk vissza a munka becsületét! Ne csak a gyárigazgatók munkájának legyen becsülete, hanem az utcaseprőjének is!

De ahogy már írtam, szerintem neked a Fideszre kell szavaznod, hiszen a te érdekeidet ez a párt elégíti ki. Aki a mostani kormány regnálása alatt vesztes volt, az keressen magának új pártot! Ahogy ezt tenni kellett volna 2,5 éve is, ahelyett, hogy egy másik újrázót ültet a nép a trónra.

Kriszti25 2012.10.15. 16:21:14

Amúgy szerintem sem kéne IMF hitel. Ha valamelyik ország (akar) felvesz egy ilyen hitelt, az azt jelzi, hogy ott baj van. Azon kéne dolgoznia a kormánynak, hogy ez a "baj" megszűnjön. Ehelyett inkább egész oldalas hirdetésekkel démonizálják a hitel adóját. Közben meg minden nap elmondják hogy jól haladnak a tárgyalások. Kicsit félre kéne már rakni a kommunikációt és el kéne kezdeni dolgozni!

Na részemről befejeztem az okoskodást, mert mert a kimondhatatlan nevű trollon kívül már úgysincs senki aki olvassa a bejegyzést:)

Johnnybgoode 2012.10.15. 17:35:13

De kár, hogy senki nem válaszolt nekem!
Mert értem én, hogy Orbán, meg Gyurcsány, meg IMF, meg 2700 milliárd, meg szadesz2, meg fasiszták, csak ez mind nem fontos: egyikőtök a csokit, a másik meg a kemény-cukros tetejét eszi ki a dobos tortának.
De aki itt közületek nem az LMP-re szavaz, aki kire?

Emóció 2012.10.15. 18:14:34

@Johnnybgoode: szerinted miért várják sokan Bajnait?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.10.15. 20:43:27

@Johnnybgoode:
Nagyon jó kérdés. Én az MDF-re szavaztam, de már az sincs...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.10.15. 21:35:00

@Lord_Valdez: Nekem is MDF volt. Az, hogy most kire szavaznék, értelmezhetetlen kérdés. Majd ha jön a választás, kiderül, hogy mi lesz a felhozatal. nem szeretnék megint kizárásos alapon dönteni, de sanszos, hogy ez lesz.

Johnnybgoode 2012.10.15. 22:12:50

@Lord_Valdez: és egyébként mi lenne azzal a baj, ha nem lenne pénz?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.10.15. 22:19:02

@Johnnybgoode:
Próbálj meg elcserélni egy pár cipőt egy üdítőre vagy összegyűjteni annyi sajtot, amennyiért már kapsz egy kocsit és megtudod.

Johnnybgoode 2012.10.15. 23:25:16

@Lord_Valdez: az biztos, hogyha elfogyna az összes benzin sokkal kevesebb sajtért kapnék, mint most;)
Egyébként az autót az autógyárban gyártják, nem pedig a pénzgyárban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.10.16. 07:13:34

@Johnnybgoode:
Az igaz, de csak azért, mert a munkásokat pénzben fizetik ki. Ha benzinpumpában fizetnék ki, akkor hamar abbahagynák a munkát. Miért? Mert a benzinpumpát nehéz elcserélni kajára.

2012.10.16. 09:39:46

@Rkhaylitsha: Nem hazugság, hanem tévedés, a lényegét tekintve mindegy. Én nem tudom, hova tették, de hogy eredménye nem volt, az jól látható. És az is jól látható, hogy a Fidesz-birodalomnak már nem talicskával, de dömperrel hordják ki a pénzt.

Te és a hozzád hasonló apologéták már egyre kevésbé tudják fenntartani a látszatot, a Fidesz kétségbeesetten kapaszkodik a hatalomba. Már nem szégyelli a választási rendszert se eltorzítani ennek érdekében. De ez is kevés lesz, sőt még jobban elkaparják magukat a gödörben, amit csináltak.

Johnnybgoode 2012.10.16. 11:53:14

@Lord_Valdez: a pénz nélküli életnek nem a cserekereskedelem az alternatívája, ebbe az irányba felesleges gondolkodni vagy ellenérveket gyártani. Létezik több elmélet, nézz utána, ha érdekel és lesz egy kis időd.

Szúrófény 2012.10.20. 06:04:05

@Kriszti25: Szabó Dezső: Végül a középosztály tényleges magyar része: a lefelé és felfelé bukottak két rétegéből tevődött össze: az első típus az úr betyár, minden szociális igazság, kultúra, könyv művészet ösztönös ellensége, a születési kivételezettség és kiváltságosság vadagyarú emberbaromja. A második típus az ezercsalafintaságú ravasz haszonvadász, szolgál minden űrt és érdeket, elnyom minden gondolatot és munkát, lesz bármily párt vagy érdekszövetség ágense, lesz idegen érdekek zászlója, poroszlója, vagy vérebe: csakhogy a maga vagyonát és hatalmi helyzetét emelje. A harmadik típus: talán a leghitványabb, aki nem vállal soha semmilyen felelősséget, kezdeményezést, nem kockáztat semmilyen melléállást, aki minden színű és semmi színű, barátja minden sikernek, és elszökője minden tragédiának.
A középosztály felfelé bukott magyar elemeinek, minden lépésüket előre, minden deka több kenyerüket azzal kellett és kell megfizetniük: hogy buzgón megmutassák az uralkodó érdekszövetségnek, mindenképpen al¬kalmasak az álláshoz jutásra, az előléptetésre... A fentebbi lelki sajátosságból szükségszerűen következik a magyar középosztály egy másik általános vonása: antidemokratikus, demokráciaellenes... egyszerűen a jól nevelt házi kutya úrkutyasága, mely fogat vicsorít a kevésbé pártfogolt és „be nem érkezett vértestvérei ellen!... a folytonos szolgaságban Annyira úri emberré csonkult, hogy képtelen emberré egészségesedni.
(És ez az a „polgári középosztály" amelyet az új politikai kurzus szerint újjá kell teremteni?)

Johnnybgoode 2012.10.22. 12:55:46

@Lord_Valdez: előbb definiáld mi az, hogy komoly.
Ne viccelj, hogy tudnék neked komolyat mutatni? Az emberiség több ezer éve pénz alapon működik. Szeretnél egy modellt, ami mondjuk 98%-os valószínűséggel lemodellezi, hogyan működne egy pénz nélküli világ? Manapság 1 napra előre sem lehet megmondani, hogy mi történik másnap a gazdaságban, politikában annak hatására, ha valami nagyokos bejelent valamit a tv-ben!
Nyilván kockázatos minden más rendszer és az átállás is, neked baromira nem éri meg, mert van kaja, meg tiszta víz, nincs háború és még bambi is kapható.
Viszont az emberiség 80%-a nem tud blogolgatni, nekik ez a mostani rendszer a kockázat, minden egyes nap az, és az életükkel fizethetnek érte, nem pedig egy akciós iPod megvételének elmulasztásával.

valaki76 (törölt) 2012.11.01. 16:41:59

@Surko:

„Mert adóztatni csak azokat lehet, akik becsületesen be is vannak jelentve. Talán, ha a minimálbéres adócsalók is fizetnének, akkor nem kellene kifacsarni a törvénytisztelő munkavállalókat.”

a piaci fundamentalisták szerint inkább a nettó adófogyasztó versus nettó adófizető képletből , ill. a költségvetés kiadási oldalának a vizsgálatából kéne kiindulni:)

valaki76 (törölt) 2012.11.01. 16:42:50

@Surko:

"Ja, és még egy: az, hogy valaki szegény, vagy rosszul keres, még nem elegendő indok arra, hogy elvegye a "gazdagok" pénzét, és azt magának követelje. "

a piaci fundamentalisták szerint a pénz döntő többsége nem a szegényekhez megy:)

valaki76 (törölt) 2012.11.01. 16:44:37

@Surko:

"Olvass Ayn Randot, feltéve, hogy tudod ki az."

no olvassunk Ayn Randot:)))

"Gold Standard


Gold and economic freedom are inseparable, . . . the gold standard is an instrument of laissez-faire and . . . each implies and requires the other.

What medium of exchange will be acceptable to all participants in an economy is not determined arbitrarily. Where store-of-value considerations are important, as they are in richer, more civilized societies, the medium of exchange must be a durable commodity, usually a metal. A metal is generally chosen because it is homogeneous and divisible: every unit is the same as every other and it can be blended or formed in any quantity. Precious jewels, for example, are neither homogeneous nor divisible.

More important, the commodity chosen as a medium must be a luxury. Human desires for luxuries are unlimited and, therefore, luxury goods are always in demand and will always be acceptable . . . .

The term “luxury good” implies scarcity and high unit value. Having a high unit value, such a good is easily portable; for instance, an ounce of gold is worth a half-ton of pig iron . . . .

Under the gold standard, a free banking system stands as the protector of an economy’s stability and balanced growth.

In the absence of the gold standard, there is no way to protect savings from confiscation through inflation. There is no safe store of value. If there were, the government would have to make its holding illegal, as was done in the case of gold . . . .

The financial policy of the welfare state requires that there be no way for the owners of wealth to protect themselves.

This is the shabby secret of the welfare statists’ tirades against gold. Deficit spending is simply a scheme for the “hidden” confiscation of wealth. Gold stands in the way of this insidious process. It stands as a protector of property rights. If one grasps this, one has no difficulty in understanding the statists’ antagonism toward the gold standard."

valaki76 (törölt) 2012.11.01. 16:45:42

@Surko:

"Olvass Ayn Randot, feltéve, hogy tudod ki az."

no olvassunk Ayn Randot:)))

"Money


Money is the tool of men who have reached a high level of productivity and a long-range control over their lives. Money is not merely a tool of exchange: much more importantly, it is a tool of saving, which permits delayed consumption and buys time for future production. To fulfill this requirement, money has to be some material commodity which is imperishable, rare, homogeneous, easily stored, not subject to wide fluctuations of value, and always in demand among those you trade with. This leads you to the decision to use gold as money. Gold money is a tangible value in itself and a token of wealth actually produced. When you accept a gold coin in payment for your goods, you actually deliver the goods to the buyer; the transaction is as safe as simple barter. When you store your savings in the form of gold coins, they represent the goods which you have actually produced and which have gone to buy time for other producers, who will keep the productive process going, so that you’ll be able to trade your coins for goods any time you wish."

aynrandlexicon.com/lexicon/money.html

valaki76 (törölt) 2012.11.01. 16:46:41

@Surko:

summa summarum, Ayn Rand szerintem túl radikális neked:)))
süti beállítások módosítása