Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.03.19.

Hagyja-e Ciprus, hogy lezúzza az unió?

Szárnyathy Géza

Ha valamikor érdemes szabadságharcot indítani az unió ellen, akkor Ciprusnak most kell megtennie. Valójában az egyetlen helyes lépés, ha a sziget egy határozott mozdulattal beint a bizottságnak. Ez a szabharc egy kicsit más, mint amit Ovi képzelt annak. Míg Magyarországot leegyszerűsítve az unortodoxia miatt baszogatják, addig Ciprust most arra kényszerítik, hogy egy korábban elfogadott és hallgatólagosan támogatott rendszert rúgjon fel. És nem mellesleg nyúlja le az emberei pénzét.

Az egy dolog, hogy reflexből elő lehet állni a kettősmércézéssel: lehet bezzegezni ezerrel, hogy a görögöknek persze mindent lehet, a portugálok is picsognak, de seggük ki van nyalva, senki sem csinál szart se, mégsem kap szankciót. Akkor Ciprust miért is kell itt csicskáztani, kiskeziccsókolom? Persze azon túlmenően, hogy ez igazán remekül hangzik, sok értelme nincs. A középkorban is azt mondta a várúr a legkisebb gyereknek: fiam, rád már nincs pénz, mehetsz papnak vagy aminek akarsz. Hogyne lenne igazságtalan, de ez sosem izgatott senkit, most sem fog.

A betétek megsarcolása sima genyóság, ezen nincs mit szépíteni. Az pedig szánalmas, ahogyan a javaslat szépen átalakul. Hétvégén bejelentik, hogy itt kérem mindenki szopni fog erősen, aztán összerakják alanyt az állítmánnyal, és rájönnek, hogy hát ez mégsem annyira jó ötlet. Megindul a számháború, hogy akkor most eddig ennyit, és az alatt nullát, viszont az egésznek a szaldója változatlan kell maradjon, mert a lét hozni kell. Tényleg egészen olyan ez, mintha maga Matolcsy írta volna a javaslatot, amelyet elfelejtettek láttamoztatni egy osztályvezetővel. Ez az egész matekolás olyan, mintha egy arab bazárban alkudoznának valami göthös tevére, amelyet aztán persze nem fog megvenni senki. Most meg eléggé cinikusan azt állítja a német pénzügyminiszter, hogy Ciprus azt vezet be, amit akar. Ha meg a bolt csak a gázról szól, akkor meg főleg tiszta gáz ez az egész.

Ha a ciprusi politikusok valaha még szeretnének végigmenni az utcán, akkor nem engedhetik meg, hogy az állampolgárai a saját megtakarításaikból - adózott, legális, fizetésből félre tett satöbbi - engesztelgessék ki az uniót. Persze, a ruszkik pénzmosodának használják az országot, s ezt nem lehet hagyni. De nem az ilyen típusú megoldásokat szokta elkaszálni a derék unió? Nem az szokott lenni ilyenkor az érv, hogy tessenek olyan szabályt csinálni, amely nem teszi lehetővé a ruszki pénzmosást? Jaaaa, ez csak akkor van így, ha egy-egy ország próbál meg könnyebb megoldást találni. 

Az unió felelősség azonban annál sokkal nagyobb, semhogy azon kínlódjunk, hogy segget csinál-e Barroso a szájából vagy sem. A deal másik része ugyanis az adóemelés. Valójában teljesen mindegy, hogy a mostani szintről hová emeltetnék a társasági adót, ez az egész cirkusz nagyon negatívan hathat az ország megítélésére.

Egy olyan állam, amely arra rendezkedett be, hogy nála fasza dolog céget alapítani, mert kiismerhető, egyszerű a szabályozás, nem baszogatnak senkit, biztonságban van a cég, és a cég vagyona is, noch dazu alacsony az adó is, az eléggé megszívhatja, ha egy csapásra megkérdőjeleződnek ezek az állítások. Mert mi van, ha jövőre még magasabb lesz adó - erről már csak formálisan dönt Ciprus, az ukázt az unió adja ki? Mi van, ha újból megadóztatják a vagyonokat? Mi van, ha a cégtörvényen is változtatnak és szigorúbb adatszolgáltatás, adminisztráció következik?

Lehet mondani, hogy a zsiványok majd keresnek máshol helyet maguknak, de ez a döntés oda vezet, hogy Ciprus borzasztó nehéz helyzetbe kerül - hiszen fő bevételi forrását elveszíti. És ezért kizárólag az unió tehető felelőssé, mert egy rövid távú cél érdekében - kell a lé - közép és hosszú távon keményen megszívatja egyik tagállamát. Vajon mekkora felelőssége van az EU-nak ebben a kérdésben? Vagy neki csak az a fontos, hogy ki legyen pipálva 2013-ra a feladat, a többi meg kit érdekel? Azt már mi magyarok bebizonyítottuk, hogy ez nem túl jó megoldás. 

Update: megszületett a döntés, és a parlament egyhangúlag elutasította a betétek megadóztatását. Kérdés, sikerül-e kitalálni valamit a csőd előtt.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

141 komment · 1 trackback

Címkék: csőd EU Ciprus

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr895144915

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki a rosszfiú Ciprusban? 2013.03.19. 22:13:49

Jose Manuel Barroso, az Európai Bizottság elnöke, azt követeli, hogy minden ciprusi elsőszülöttet adjanak el adósrabszolgaságba, hogy a szigetország törleszteni tudja a nemzetközi hitelezők felé fennálló tartozásait. Amilyen mostanában az Unió PR-ja, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogger Géza 2013.03.19. 20:06:03

Az utolsó mondat hülyeség, de a többi helyén van. Még szerencse, hogy 2010-2012-ben sikerült úgy stabilizálni Magyarország pénzügyeit, hogy ilyenre itt semmi szükség nincs.

Az unió meg tényleg elmehet a búsba az "okos" tanácsaival. Kárörvendő szemétládák, akik folyamatosan fújtak Ciprusra az alacsony adói miatt, és most "törlesztenek". Mintha Cipruson csak orosz maffiózóknak lenne pénzük, ami nyilvánvaló marhaság.

Blogger Géza 2013.03.19. 20:14:36

Azért a ciprusiak nagyobb kurucok, mint mi, az EU javaslata egyetlen egy igen szavazatot sem kapott. :) Ez azért elég nagy pofon az önelégült eurokratáknak.

HaCS 2013.03.19. 20:32:09

Azt azért nem gondoltam volna soha, hogy félszáz ciprusi képviselőnek kell helyreraknia a trojkának nevezett tárgyalódelegációt európai eszmékből, értékrendből, közös(?) célokból.

Akik holmi pénzért (egyébként kamatos hitelért!!!) cserébe nem adták el az arcukat, lelküket, gerincüket.

HomicideWatch (törölt) 2013.03.19. 20:34:08

@Blogger Géza:
Nálunk az mszp szó nálkül szavazná meg, hisz mágiscsak az IMF parancsolta. Bajnai még kampányolna is mellette.

grani 2013.03.19. 20:40:31

Most olvasom az orosz újságokban, hogy hőbörögnek az oroszok meg minden, de vannak olyan hangok, hogy nem is rossz ez, mert majd az orosz vállalkozók, és itt nem maffiózókról van szó, nem fognak offshorozni, hanem szépen hazahozzák a pénzt, mert nem éri meg majd az offshorozás.
A másik, hogy az oroszok szerint túlbecsülik az ott lévó orosz pénzeket. Az orosz cégek csak tranzitnak használták ciprust, a pénzek más helyen vannak. A maffiózók meg nem is cipruson tartják, hanám más egzotikus szigeten meg svájcban.
Viszont sok orosz költözött oda ki, sokaknak van megtakarítása. Sok orosz cég foglalkozik ott ingatlanfejlesztéssel és azoknak van kint pénzük bőven.
Viszont felvetik azt a gondolatot, hogy ezek után érdemes-e egyáltalán bármely európai bankban tartani a pénzt?

Egyébként az orosz újságok szerint a nyugati fejlett országok a keleti és déli tagok pénzügyi szuverenításának megszüntetésére törekszenek. Ezek egyik eleme az olcsó hitel aztán a hirtelen visszakérés, vagy a továbbfinanszírozás megtagadása. Példának rá az Új-hebridák teljes szuverenításának megszüntetését hozzák, amelyiket hasonló módon döntöttek be a brittek a XX. század elején.
MO szerintem ügyesen kilavírozott a csapdából.
Azt hiszem, mostantól aki mosolyogva olcsó hitetl kínál, kapásból el kell küldeni a francba. Hadd rohadjon rá a pénze.

DezInf 2013.03.19. 20:44:19

@HomicideWatch:

Ciprus egy hatalmas pénzmosoda. Az a különös,hogy ezt eddig hagyta az EU.
Elég érdekesek a ciprusi cégalapítási szabályok.
Ciprus és a ciprusi polgárok szépen lenyúlták a piszkos pénzek egy jelentéktelenebb részét.
Valójában ez nem tetszik az EU-nak.
A ciprusi kormány azt gondolta,hogy a külföldiek bankszámláinak megsarcolásával lép egyet előre. Ezt azért nyíltan nem mondhatja ki, ez lett a veszte.
Marad a másik megoldás. Államcsőd,aztán a lassú ébredés....

gomorra 2013.03.19. 20:47:03

Azért ez nem egészen így van.

Nem az Uniónak kell a pénz, s ez azért igen fontos. Ciprusnak kell a pénz, elkúrták a gazdálkodásukat folyamatosan, s nincs miből fenntartani az államot. Miért fizetné az egészet az Unió ugyan?

Ez lesz majdan itt is, idétlen Orbán addig pattog meg addig taszajtja lefelé a gazdaságot, hogy majd ugyanígy fogunk állani. S minket is mi a penészért fizetne bárki, hiszen mi hagyjuk, hogy ezek a senkiháziak, akik soha az életükben hasznosat nem cselekedtek, szépen romba döntsék az országot.

mrZ (törölt) 2013.03.19. 20:47:10

Merkel és putyin már megfenyegette a ciprusikat. Két éve israel mutatott be nekik. A törökökkel régóta harag van. Egyetlen barátjuk libanon. A görögökre sem számíthatnak jelenleg.
Milyen szabadságharcról beszélsz?
Nem a viking izland a semmi közepén, hanem egy nyugdíjaskolónia a közel-kelet mellett.

grani 2013.03.19. 20:53:43

No, mik derülnek ki. A magyaroknak több pénzük van ott, mint az oroszoknak :)

www.origo.hu/gazdasag/20130319-a-magyaroknak-280-milliardjuk-van-cipruson.html

DezInf 2013.03.19. 20:55:28

@HaCS:

Ennyit az eladott gerincről:)

hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130319_Hazudni_Ciprusrol#rss

Csak azt szabad megmenteni,aki akarja,hogy megmentsék. Ciprus választhatja azt is,hogy Putyin mentse meg. Nem véletlenül van ciprusi delegáció Moszkvában.

Lehet magas életszinvonalat teremteni megfelelő gazdasági teljesítménnyel.
Cipruson sem a gazdasági teljesítmény,sem az adófizetési morál nem számottevő :)))

winston w/o weight 2013.03.19. 20:57:59

Csak egy pàr dolgot helyretenni a fejekben:
Igen, nagyrészt adoelkerülési céllal hatalmas pénzek mentek Ciprusra. A bankszektoruk a nemzetgazdasàg méretének sokszorosa.
A bankjaik nagyon tehetségesen ennek a pénznek tekintélyes részét Görögorzsàgba helyezték ki, aminek bucsut mondhatnak.
Ha a betétesek, a sajàtjaik meg az oroszok elkezdik visszakérni a pénzt, akkor ezek a bankok bedölnek. A betétes nem 9,9 %ot bukhat hanem 100-at.
Akkor majd elmondhatja, milyen fasza politikusaink vannak...
Ellenàlltunk, igy mindent bukhattam, de legalàbb az àllam sem jàrt jól...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.19. 21:00:11

Ciprus a helyes lépést választotta, az unortodox marxista brüsszeli betétrablásra nemet mondott.

grani 2013.03.19. 21:09:39

@DezInf: Akkor ezt Svájcról is el lehet mondani. Szerintem a németek azt szeretnék, hogy a ciprusi pénzek az ő bankjaikba menjenek.
Hasonló eset történik Spanyolországban. Megy a rémisztgetés, hogy bedőlnek a Spanyol bankok. A spanyolok kiveszik a zsét a spanyol bankból, átteszik a németbe, a németek meg, természetesen kamattal, "megsegítik" a spanyolokat, természetesen spanyol pénzzel...

Módfelett Kényelmetlen 2013.03.19. 21:09:58

ciprust lerabolja az orosz maffia
vagy az eu
a végeredmény mindegy
legfeljebb nem euro lesz hanem rubel

grani 2013.03.19. 21:13:24

@winston w/o weight: uhum. De válasthatja azt is, hogy bevezeti a ciprusi fontot oszt jó napot. Az EU meg tehet egy szívességet. A pénzek meg továbbra is oda fognak menni, csak az EU-nak lessz coki végkép.
Nem olyan kemények ám a németek, mint képzelik magukat. Sok német pénz van a problémás országokban. Ha azok bedőlnek, a németek búcsut inthetnek a pénzüknek és mindjárt nem lessz pénz a jólétre, amelynek nagy részét a megzsarolt országok kamataiból finanszírozzák.

flippant 2013.03.19. 21:18:39

@grani: Ja. A germán nyuggeralapok nagyobb része spanyol és görög államkötvényekben szunnyadnak. A görögeket sem a két szép szemükért mentette ki az eju.

Martian (törölt) 2013.03.19. 21:23:56

Politikai-pénzügyi pókerjátszma, amiben a ciprusiak kíváncsiak, milyen lapok vannak az EU blöffje mögött...

grani 2013.03.19. 21:29:51

@Gyυrcsány еgy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Na, ezt hívják rágalmazásnak. A Dunaferr amint a pénzét mossa. Aha.

HaCS 2013.03.19. 21:30:22

@DezInf:

Te is, meg a HVG-s "véleményformáló" is csak néhány aprócska tényt felejt el hozzátenni a helyzethez.

Cipruson nem a "magas életszinvonal" miatt vannak bajban, hanem mert egyrészt felrobbant az ország legnagyobb erőműve. De ez szuverén probléma. Az viszont nem, hogy a bankjaik azért vannak bajban, mert valakik lenyelettek velük egy 9 Mrd Eurós buktát, mint magánbefektetőkkel a görög események kapcsán. És most ugyanezek a "partnerek" kb. ugyanezt a pénzt adnák oda kamatos hitelre olyan feltételekkel, mellyel bizony csúnyán ellepi a szájukat a seggszag, ami a közös európai eszméket illeti.
Arról nem beszélve, hogy holmi hitelért cserébe elvárják, hogy az ország gyakorlatilag a halálos ítéletét írja alá.

zobod 2013.03.19. 21:32:25

Ciprus mostani helyzete egyenes következik a tavalyi görög adósságleírásból, ahol a privát befektetők _egy részével_ vitették el a balhét. Az ECB, néhány hedge fund nem szenvedett el leírást. A ciprusi bankok amik Görögországba tolták a pénzt, azok persze igen. Ha úgy tetszik, Ciprust a trojka tavaly bedöntötte, most még a földbe is döngöli.

Így jártak, legalább már most a luxemburgi pénzmosodának csak Ausztria marad egyedüli konkurense az EU-n belül, de azért az nem igazi konkurens.

Szerintem ez lett volna a legolcsóbb módja hogy megússzák, most fejest ugrottak a nagy semmibe. Mindenképpen szívni fognak rövidtávon, hosszú távon százmilliárd euro értékű gázlelőhely van a tenger mélyén a közelben, majd az megoldja. Remélem, Magyarországot nem érinti nagyon hátrányosan, de hogy hatni fog ránk, az biztos. Most azért csak jó lenne az az IMF kölcsön, vagy legalábbis a lehetősége. Vagy ha nem lett volna az MNB körüli cirkusz, és 290 környékéről várnánk a ciprusi balhé hullámait.

grani 2013.03.19. 21:35:10

@Martian: Szerintem a germán-frank páros nyaka körűl szorul a húrok. Ha nem tudják a pénzüket kihelyezni és kamatot szedni, bedőlnek. Rájuk rohad a pénz. Adnak ők Ciprisnak is, de volt egy ötletűk, hogy bedöntik a ciprusi bankrendszert és akkor a pénzek nagy része majd a biztonságos német bankokban landol, nulla százalékos kamatra, amit ők aztán kikölcsönöznek a "bajban" lévő országoknak mondjuk olyan barátságos 5% kos kamatra.
Nem rossz üzlet. Mindenkinek kívánok hasonlót. Milyen kár, hogy nincs MO-nak vagy 2OOO milliárd dollár felesleges pénze, mert csak a kölcsön beszedett kamatából elég jól meg lehetne élni.

genyamagyar 2013.03.19. 21:47:13

Talán ha a ciprusiak végre-valahára elmennének már dolgozni!

niklex 2013.03.19. 21:48:50

Nem "csak a pénzről" van szó.
Az EU nak csípte a szemét az adóparadicsom jelleg, és ahogy Andorrát, Lichteinsteint is rákényszerítették az igazodásra, most Ciprusnál is hasonlót szeretnének elérni.Külön örömük, hogy ezt részben euró övezeten kívüli pénzből tehetik meg. Egyébként szerintem végül a kisbetéteseket nyugton fogják hagyni.
Ami meg a betét adót illeti egyértelműen szemétség, de ugyanilyen szemétség a vagyonadó / ingatlanadó is, ahol adózott pénzt adóztatnak, csak azért, mert nem költötted el elég gyorsan. De azért legyél öngondoskodó, és takarékoskodj idős korodra.

grani 2013.03.19. 21:51:32

@genyamagyar: Hova? Ott nyaraltam a nyáron. Szálloda dögivel, éttermek. A földek megművelve, de minden talpalat. A kiszolgáló személyzet nagyrész kelet európai, román, szlovák, magyar stb. Görög is szép számmal. De ez szezonban. Aztán szinte semmi. Valahogy úgy, mintha a Balaton környéke önnálló állam lenne és megpróbálna megélni a turista szezonból. Ipart ugye a nyugat nem Ciprusra, hanem Kínába viszi. Pedig EU szolídaritás van elméletileg, csakhogy a gazdag országok munkát nem adnak, csak hitelt, kamatra.

grani 2013.03.19. 21:54:03

@Gyυrcsány еgy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ja ja. Ha majd megtanulsz különbséget tenni a cég és annak tulajdonosa között, akkor majd mesélj nekem.
Addig is olvass és művelődj.
vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20130319-szamos-ciprusi-offshore-cegben-erintett-magyar-vallalatot-erint-a-tervezett-bankbetetsarc.html

paraszthajszal 2013.03.19. 21:54:45

"Ha nem tudják a pénzüket kihelyezni és kamatot szedni, bedőlnek. Rájuk rohad a pénz."

Azért ez ebben a formában nem teljesen igaz. A relatív pénzbőség is csak azért van, mert pl. az EKB (egyébként a FED-hez hasonlóan) pumpálta a pénzt a bankokba a gazdaság élénkítése érdekében, de ennek a mediterrán országok is kedvezményezettjei (sőt). Ha kiszáradnának a hitelpiacok, attól nem lenne jobb az ő helyzetük sem.

zobod 2013.03.19. 21:54:56

@niklex: Tulajdonképpen a negatív reálkamat is vagyonadó. Kellemetlen belegondolni, hogy a biztonságos eszközök 0 közeli nominálkamatai, ill. negatív reálkamatait ha hosszú távon fenntartják mint az adósságelinflálás egyik eszközét, akkor vajon hogy akarják a hosszú távú öngondoskodást ösztönözni ami meg a népesség elöregedése miatt lenne szükséges?

na4 2013.03.19. 21:55:08

Ciprus ezzel térdenlőtte magát. Vége a bizalomnak.

genyamagyar 2013.03.19. 22:02:36

@grani: Értem én, de miért kéne nekik jobban élniük, mint amit a helyzetük megenged? Ha az idegenforgalmukból ennyire futja, akkor ez ennyi! De ha nem élnek meg otthon, el lehet menni pl. a spanyol paradicsomföldekre napszámba és haza lehet küldeni a zsozsót. Ja, hogy ez nekik büdös? Hát akkor így jártak4

grani 2013.03.19. 22:03:18

@na4: Hát igen. De akkor mit mondjunk az EU-ról, amelyiknek egy törpe ország beintett? Mennyi bizalom maradt az IMF és az EU iránt? Melyik politikus mer majd ezek után pénzt kérni tőlük? A repedés egyre szélesedni fog és valszeg hasad az EU.

Illes 2013.03.19. 22:09:50

Induljunk ki Winston hozzászólásából, amivel egyetértek:
"Csak egy pàr dolgot helyretenni a fejekben:
Igen, nagyrészt adóelkerülési céllal hatalmas pénzek mentek Ciprusra. A bankszektoruk a nemzetgazdaság méretének sokszorosa.
A bankjaik nagyon tehetségesen ennek a pénznek tekintélyes részét Görögorszàgba helyezték ki, aminek búcsút mondhatnak.
Ha a betétesek, a sajátjaik meg az oroszok elkezdik visszakérni a pénzt, akkor ezek a bankok bedőlnék. A betétes nem 9,9%-ot bukhat hanem 100-at."

Ne legyen lehetőség az offshore-kodással, azaz más államok megrövidítésével hasznot húzni.

Ha valahova azért helyeznek ki pénzt, mert ott az államcsőd kockázata miatt nagyobb a kamat (pl. Görögország, Magyarország), akkor nyeljék le bebukás esetén a veszteséget (vagy legyen rá valódi kockázat-biztosítás?), mint ahogy az alacsonyabb deviza-kamat miatt az árfolyam-kockázatot a devizaalapú hitelezés esetén. De e helyett még jobb lenne, ha nem lehetne más emberek megélhetésével, nyugdíj-alapjával a pénzpiacokon orosz rulettet játszani.

Manapság nem éri meg a jövőre gondolni és megtakarítani, mert abból a megtakarítási célból vett bérlakásból ingatlanadó, a magánynyugdíj-pénztárból államosítás, a bankbetétből extraadó, a bankrészvényből bankadó lesz.

Aranyat nem éri meg venni, mert ha igazán nagy bukta van, egy kiló aranyért se adnak az éhezők egy kiló kenyeret.

Az öngondoskódó, öregkorra való megtakarítás az egyik leghelyesebb dolog. Ezt kinyírni felelőtlenség, a jövő felélését jelenti: hosszú ideig a gazdaságot működtető tőke helyett segélyekre szoruló nyugdíjasokat kapunk, és nem hiszem, hogy ezt kompenzálja a megtakarítás multiplikációs hatása helyetti azonnali fogyasztás. (Lehet, hogy a multiplikációval van gond, pl. a változó kamatszint miatt?)

Az legmegbízhatóbb öngondoskodás lassanként úgy tűnik, hogy az ásványvíz, tüzifa és konzerv-vásárlás, amik persze egyrészt megromlanak, másrészt miket raktározni kell.

A fogyasztási célú hitel a jövő felélése, a termelési/befektetési hitel a jövő biztosítása és a jelen munkahely-teremtése.

Úgy látom, hogy nem egyének, vállalkozások és országok vannak trutyiban, hanem maga a globális pénzügyi kapitalista RENDSZER.

...most mégis, úgy őszintén: konzervből, tüzifából és ásványvízből, vagy azt azt jelentő, FEDEZETRE alapuló kuponokból hogy a retekbe lehet a gazdaságot pörgető, megélhetést nyújtó BEFEKTETÉSI hiteleket nyújtani?

mrZ (törölt) 2013.03.19. 22:16:52

@grani:
A menekülő pénzek londonba mennek. Évi 700mrd font értékben érkezik új pénz a citybe.

grani 2013.03.19. 22:17:19

@genyamagyar: A magyaroknak miért is kellen szintén jobban élniük? Mert szeretnének :) Egyszerű, nem?
Rengetegen éltek ott könyvelésből, auditori tevékenységből, banki alkalmazottként.
Aztán meg nem láttam én ott akkora nagy jó létet. Szép szállodák, szép nagy lakások, amelyeket nagyrészt külföldiek birtokolnak. A Ciprusi átlagkereset nagyjából fele a németnek, már ha van munka. Az ottaniak szerint az ezer euró havi nettó ott már nagyon jó pénznek számít.

HaCS 2013.03.19. 22:18:30

@na4:

Éppen azzal lőtte volna térden magát, ha ezt megszavazza.
Ne felejtsd már el, hogy ennek az országnak ez a fő versenyképes ágazata. A bankszektor. Lehet itt offshore-ról magyarázni, csakhogy Ciprus nem offshore. Európai Uniós tag, Uniós szabályokkal. Vonzó a bankszektora, alacsony adózással. Mérgelődik, itt mindenki, de ettől versenyképes.

Ha ezt a szektort elbizonytalanítja, nem marad más, mint hosszas tengődés a lélegeztető gépen, míg valaki ki nem húzza a dugót. Már amennyiben nem következik be az azonnali összeomlás.

Ennél még a ciprusi font is vállalhatóbb alternatíva.

Ja, ismerek egy országot, ahol némi támogatásokért leépítették a versenyképes ágazatokat. Szőlő, szarvasmarha, tej, cukoripar, mind ment a levesbe holmi kvóták miatt.
Nem is lett túl boldog hely.

Illes 2013.03.19. 22:18:46

Fenének írok ilyen hosszú komment, közben Niklex és Zobod is azt hiszem, pont ezt írta...
...de ha senkinek se éri meg takarékoskodni, inkább elkölteni, akkor miből lesz befektetési hitel? A tőkések az erőforrásért cserébe inkább nem pénzpiaci, hanem valós (fedezett) tulajdonrészt kérnek? Ha jól sejtem, e miatt leginkább az eredeti tőkefelhalmozódás analógiájára a társadalmi olló nyílik tovább...
...vazz, ebből az sejlik, hogy a fedezetlen és inflálható pénz helyett termelőeszközöket kell birtokolni, ma már inkább nem elmélkedek tovább :)

xclusiv 2013.03.19. 22:20:43

Jézus mária, ennyi hülyét mint itt, omg. Az egyik okos még a nullát se találja a billentyűzeten, de azon fantáziál, hogy bár ennek az országnok 2000 milliárd fölösleges ojrója lenne.

És ezek osztják itt az eszet. Tényleg mentális deficit

grani 2013.03.19. 22:22:02

@genyamagyar: Hát nem egészen van ez így. Elkövették azt a hibát, hogy összeálltak az EU-val és a nyakukba kapták a teuton hurkot. Egy kicsit sokat fejlesztettek, persze német kölcsönből. Aztán jött a válság és a fejlesztéseknek annyi, a germánok meg kérik vissza a zsét. Szegények nem vették észre a csapdát és elhitték, hogy az EU olyan, mintha egy ország lenne. Adtok pénzt, mi építünk nektek szállodát, hogy legyen hol nyaralni nektek és mindenki jól jár. Nos nem így lett. Én a germánoknak egy fillért vissza nem adnák. Várjanak csak a sorukra.

mrZ (törölt) 2013.03.19. 22:22:25

@Illes:
Baszod, minek tüzifa, fa mindig van, minek ásványvíz ha van egy vízszűrőm, és minek konzerv ha megehetem a gazdagokat.
p.twimg.com/A14o5W1CUAAbct6.png:large

HaCS 2013.03.19. 22:24:13

@HaCS:

Kimaradt:

Ciprus szabályozás szempontjából nem offshore állam, adóoptimalizálás tekintetében persze az.

Csak a félreértések elkerülése végett.

misc · http://misc.blog.hu 2013.03.19. 22:26:16

Miért lenne kötelessége az EU-nak (azaz a német és holland adófizetőknek) hogy akár egy eurót is adjanak a ciprusi és orosz betétesek kimentésére? A ciprusiak örüljenek annak a 10 milliárd eurónak, amit az EU felajánlott.

Valamivel objektívebb írás az EU szerepéről a ciprusi sztoriban itt: misc.blog.hu/2013/03/19/ki_a_rosszfiu_ciprusban

grani 2013.03.19. 22:30:11

@Illes: Háztáji. Az mindig biztos.
@mrZ: Londonba? ha mondod. Az biztos, jó sok pénz van ott és valahonnan odakerült. Igazad lehet.
Viszont most már értem, miért akar NBrittania kilépni az EU-ból :)
@HaCS: Tippelhetek? Magyarisztán? Azért, hogy a magyar pógárnak ne kelljen megállnia a határon és hogy azzal kérkedhessen, hogy ő ejrópai polgár, lefeküdt az németeknek és a franciáknak. Eladta a saját hazáját és a gyerekei, unokái jövőjét.

Illes 2013.03.19. 22:32:28

@mrZ: Ehhehe, eat the rich :)
...kivéve, ha a tőkések (inkluzív az öngondoskodó kisnyugdíjasok hadából összeállt óriási nyugdíjpénztárakat) már felvásárolta a földet, vízkészletet az öngondoskodást nem választó többi ember elől.

Martian (törölt) 2013.03.19. 22:36:02

@Illes: ...ez esetben viszont életbe lép a Kommunista Kiáltvány és kezdődik a ribillió... :)

Illes 2013.03.19. 22:36:25

@ga@grani: Háztáji? OK, igazad van, a "burzsoá"-öngondoskodó földtulajdonosoknak lesz az is. Az mások tulajdonjoga miatt másokat gazdagító, albérletben élőknek a háztáji nem opció... (Vigyázat, provokatív, vicceskedő hangulatban vagyok, nem trollkodni van szándékom, hanem elgondolkodtatni, bocsánat, hogy élek.)

grani 2013.03.19. 22:36:48

@misc: Hát például azért, mert államcsőd ezetén nekik sem fog senki fizetni és visszaadni a kölcsönt. Futnak a pénzük után.

grani 2013.03.19. 22:40:28

@Illes: Hát én már erőssen azon gondolkodom, hogy veszek pár hektárnyi telket vagy tanyát MO-n. Most olcsó.
A panelprolik meg... Hát így is többen vagyunk, mint amennyit a Föld el tud tartani... Mennyi idő is kell, míg az ember éhen hal? Három hét? Három hét alatt a túlnépesedés problémája megoldódik természetes uton :)

mrZ (törölt) 2013.03.19. 22:44:55

@grani:
A city nem brit, önálló privát állam.

sárkányfő 2013.03.19. 22:45:19

A kispénzűeket (25e euróig) nem kéne megcsapolni, de ezt leszámítva ez az első igazán jó lépése az EU-nak. Végre kezd komoly birodalomként viselkedni, nem pedig a béna kis tagállamai zsarolásainak engedő lúzerként.

Ciprus egy az egyben a görög kultúra, azaz dolgozni nem szeretnek, fogyasztani igen, versenyképes gazdaságot egyszerűen "elfelejtettek" kiépíteni (nem is tudnának). Ciprusnak valóban fő bevételi forrása a pénzügyi, khm, "ügyeskedés". A ciprusi bankrendszer többszöröse, mint ami a fejlettségük alapján indokolt lenne.
Azaz az ott lévő, megsarcolni szándékozott pénzek nagy többsége (legalább 2/3-da, de lehet több mint 3/4-e) az orosz és egyéb nációk maffiáié, és egyéb adócsalóké. Nem csoda hogy Putyint zavarja legjobban az egész.

Az EU részéről ez persze egy világos üzenet a déli lúzer-államoknak is hogy elég volt a potyautas-magatartásukból, kezdjenek végre valami magukkal, ne mindig az északiaktól várják a lóvét. Remélem sikerül ráncba szedni a délieket, enélkül az EU állandó totojázásra van ítélve.

Mellesleg nem arról van szó, hogy el akarnak venni 10%-ot, hanem arról, hogy meg akarnak menteni 90%-ot. Lehet ugrálni, meg leszavazni, de ha nem fogadják el akkor úgy csődbe megy az egész ország mint a pinty. Heteik vannak hátra, de ilyen kiélezett bizalmi válságában lehet csak napjaik. Azt ha csődbe mennek akkor már késő lesz könyörögni a 10%-ért, de még az 50%-ért is...

Illes 2013.03.19. 22:47:10

@Martian: Abszolut igazad van a "Kommunista Kiáltvánny"-nyal kapcsolatban: ha életbe lép a "gazdagok" működő töke miatti haszna és a most is gyönyörűen működő, méretgazdaságosság miatti "nagyobb-gazdasági-egység-olcsóbban-szolgáltat-és-piacot-nyer", akkor a tőkefelhalmozódás miatt a "ploretáriátus" többség (mint amilyen én is, az alkalmazott) előbb-utóbb fellázad és egy ploretárdiktatúra mentén, és államosít/szétoszt. Természetesen az vezeti a képzetlenebb többséget, aki demagógabb (hu.wikipedia.org/wiki/Demag%C3%B3gia), és sajnos az eddigiek alapján ez a megvezetés együtt jár a szintén egyenlőséget megszüntető korrupcióval is.
...ebből viszont az következik, hogy hosszú távon:
-vagy állandó, katarzisokkal teli gazdasági-társadalmi ingamozgás lesz
-vagy tényleg az egyetlen kiút (szerintem) a TÖBBSÉGI (hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6bbs%C3%A9gi_demokr%C3%A1cia) helyett a KÉPVISELETI (hu.wikipedia.org/wiki/Konszenzusos_demokr%C3%A1cia) demokrácia, a demagógia közösségi elutasítása és a korrupció-ellenesség, valamit a közösségi érdekek mentén nyugvó fékek-ellensúlyok rendszere.

..idealizmus, akraka-dabra, valósulj meg! ;D

Martian (törölt) 2013.03.19. 22:49:59

@sárkányfő: oké, a mediterránum nem éppen a termelékenységéről híres... de akkor ki a fene és miért akarta őket besorozni az EU-ba??

Illes 2013.03.19. 22:50:26

Ohh vazz, dehogy KÉPVISELETI: KONSZENZUSOS demokrácia!

sötéthülye.tahóbarom 2013.03.19. 22:51:08

@HaCS: Ha annyira versenyképes lenne az a bankszektor, akkor most nem kellene májusi államcsődtől tartani. Úgy volt versenyképes, mint ahogy Kádár alatt nálunk magas az életszínvonal. Mi kölcsönből nyomtuk, ők meg maffiapénzből, amit raádaásul voltak elég hülyék Görögországba fektetni. Ez legfeljebb a felszínen látszik versenyképességnek, nem az.

A magyar mezőgazdaság amúgy remek példa, abba is végtelen pénzeket borítunk bele (többek között az én adómból), teljesen fölöslegesen, az életben nem lesz nyereséges. Mégis folyton azon vernyognak egy csomóan, hogy én miért nem dolgozok még többet azért, hogy ők még több segélyt, úgy értem, támogatást kapjanak.

Ciprus is nyomta a hülyeséget mostanáig, aztán amikor gond van, akkor persze inkább a németek dobják össze a pénzt, és ha nem akarják, akkor köcsög gyarmatosítók, mi?

Az EU-nak egyébként nem nagyon van jó választása.
1. Van az, amivel most próbálkozik, mindenki köpködi érte, és ha a ciprusi parlament belement volna, akkor menekülne a tőke Európából.
2. Lehetne az, hogy hagyják Ciprust bedőlni, de az az eurónak nem tenne jót.
3. Vagy lehet azt, hogy beleöntik a szükséges ajándékpénzt (a kevésbé tróger adófizetőkét), ami nem csak nem igazságos, hanem azért is veszélyes, mert ha a német polgárok egyszer megunják, hogy mindenki hülyeségéért az ő faszukkal verik a csalánt, és kiszállnak az EU-ból, akkor Ciprus, Portugália, Görög-, Spanyol-, meg Magyarország együtt megy csődbe egy éven belül.

(A kisbetéteket tényleg nem illene basztatni, de úgy tudom, ezt az EU is így tervezte, nem?)

Illes 2013.03.19. 22:51:36

...és a POLITIKAI helyett a SZAKMAI kormányzás.

grani 2013.03.19. 22:55:34

@mrZ: Azta. Szóval egy offshore állam? Hallottam még valami Jersey szigetekről is meg Man szigetekről is. Az se Brittania ? Hát rájuk miért nem mászik rá az EU? Gondolom, nem kérnek tőlük kölcsön.

sárkányfő 2013.03.19. 23:04:17

@Martian: hülye politikusok :) komolyra fordítva megvolt ennek a politikai logikája, sőt megvan ma is, de ettől még vannak közgazdaságtani tények is, amelyek eléggé immunisak a politikai szempontokra... oké, ez valahol az EU hibája is hogy csak most kap észbe és eddig hagyták őket potyázni. a felvétel politikai döntés volt, de amikor már bent voltak erősebben kellett volna fogni őket. jobban járt volna mindenki.

mrZ (törölt) 2013.03.19. 23:09:49

Talán most már lement a nagy forgalom.
Néhány csöndes mondat:
Cyprus baja hogy a banki betéteket értékpapírokra cserélte, mert a kp nem kamatozik. Nem hiteleztek hanem garantált papírokat vettek, illetve nemfizetési garanciát a meztelen papírokra. Amikor a görögök "csődbe mentek" az ecb direktíva lett hogy az nem csőd esemény, így a nemfizetési garanciák nem léptek életbe. Emiatt hiányzik 30mrd a kasszából.
Mégegyszer ideírom: a németek vezette ECB döntése miatt. Ha más a döntés egyszerűen megkapják a garanciavállalóktól a veszteség összegét.
Ha később a többi cds sem fizet, spanyol-portugál-ír-francia-olasz esetekben, (ahogy jön), akkor lesz újabb többszáz mrd feletti hiányuk.
Az hogy nem fizetnek a ciprusiak adót az csak a költségvetés baja, amúgy is kicsi az állam szerepe.

grani 2013.03.19. 23:10:08

@sötéthülye.tahóbarom: A németek kiszámolták, mennyit veszítenek azzal, ha kiszállnak az EU-ból és bevezetik a DM-et. Horribilis összeget. Ezért is mentek bele a "mentőakciókba".
Nézzük csak, mit jósolt Soros?

www.vg.hu/gazdasag/soros-ha-nemetorszag-nem-valtoztat-jobb-ha-kilep-az-eurozonabol-385578

Mintha a jövőbe nézett volna. Nem kedvelem az öreget, de pénzügyekben hallgatnék rá. Esze az van.

Németországnak azért megy jól, mert egy hatalmas, majdnem félmilliárdos piacon tudja teríteni a vackait. Ha ez megszünne, akkor a német gazdaságnak is szembe kellene néznie a globális konkurenciával. Azt viszont nem biztos, hogy kiállná.
Arról nem is beszélve, hogy a német cégeket és azok befektetéseit a csődbe ment országokban(ez nem kevés), valszeg szintén érintené az államcsőd. Ha meg az csődbe jutott országok elkezdenék privatizálni a német befektetéseket, akkor a németknek nem maradna más, csak a BundesWehr.

reszeg tengeresz 2013.03.19. 23:13:58

@sötéthülye.tahóbarom: ja meg a Nemet Marka egekbe erosodese miatt Nemetorszag mindenki elott menne csodbe. Senkinek nem kene am VW Golf 13 millio forintert, meg Bosch porszivo 194 000 + AFA-ert...

HaCS 2013.03.19. 23:14:05

@misc:

Mert az egész fizetésimérleg-többletük az Euro létezéséből fakad. Mert a gazdaságukat is ez teszi versenyképess(ebb)é globális viszonylatban.

Elmagyarázom konyhanyelven.
Van ugye az euro, mely 17 tagállam fizetőeszköze, értékét, stabilitását ennek a 17 államnak az átlaga adja. Ehhez egyébként közös monetáris politika nem társul. Ezzel együtt az Euro globális szinten egy stabil fizetőeszköznek minősül. Azonban képzeld mi történne, ha az ún. perifériaországok nem lennének az övezet tagjai!
Bizony az euro tovább erősödne, mert már csak a még stabilabb északi államok átlaga alapján számolnának. A perifériaállamok saját valutái meg gyengébbnek számítanának, mint most. Magyarán Jorgosz a fizetése nem tudta volna követni, a VW Golf drágulását. Jorgosz hitelt sem kaphatott volna olyan olcsón, hiszen a görög kamatok jó eséllyel az "Eurós Görögország" kamatainál magasabbak lettek volna.
Ergo a főként fejlettebb államok anyabankjai sem tudnának annyi hitelt kihelyezni.

Az USA-ban is több dollárt kérnének egy ugyanannyi Eurós autóért (mozdonyért,telefonért, stb...) tekintve, hogy az Euro erősebb lenne, mint most.
Most a déli államok versenyképtelensége (számukra import/export szempontjáből túl erős fizetőeszköz) vezet ahhoz, hogy a németekhez ömlik a pénz, és fogynak a termékeik a világpiacon.

Ha azt akarják, hogy ez így maradjon, és egyben kívánják tartani az övezetet, ahhoz közös monetáris politika is kell.
Nem csak az övék.

grani 2013.03.19. 23:16:22

@reszeg tengeresz: Főként ha van helyette kínai. Sőt akár a saját gyártást is be lehetne indítani.

sárkányfő 2013.03.19. 23:18:40

@grani: a németeknek nem vackaik vannak, a német a világ egyik legversenyképesebb gazdasága, amely szerte a világon is exportál és állja a globális versenyt. vackaik a görögöknek vannak, illetve nekik még vackaik sincsenek.

ami a németek ciprusi kitettségét illeti, a német gazdaság két (kettő) munkanap alatt termel meg annyit, mint amennyit Ciprus egy teljes év alatt.
ha egy német ünnepnap hétköznapra esik, annyi termelés esik ki, mint amennyiért Ciprus fél évig gürizik.

azt hiszem ebben a történetben a németeket kell a legkevésbé félteni...

Rovancs 2013.03.19. 23:23:18

@sötéthülye.tahóbarom: a te adodbol ugyan nem kap egy fillert sem a mezogazdasag. Az EU penz. Igen jelentos GDP es export forras egyebkent a mg... A fogyasztas azsiai es afrikai novekedesevel mindenki ehes a termofoldre, folyamatosan megy fel az ara.

grani 2013.03.19. 23:23:31

@sárkányfő: Tévedsz, de ezt már többen is elmagyarázták. A német piac addig szárnyal, amig a drága vackait el tudja valakinek adni.
Ha bedőlnek az EUR államok, akkor a drága vackait csak az orosz maffiózóknak tudják eladni. Persze, a németek csak akkor finnyásak az orosz maffiára, ha nem tőlük vásárolnak vagy nem náluk tartják a pénzt. Németorságba az Északi Áramlat már régen szállítja a gázt, az orosz maffia gázát.

reszeg tengeresz 2013.03.19. 23:24:08

@sárkányfő: jok a nemet cuccok, ez nem kerdes. En amibol lehet azt veszem, meg ha dragabb is. De, hogy nem dragabbak a vilag atlaganal olyan sokkal, ezt leginkabb az euro arfolyamank koszonhetik!
Ebben a tortenetben mindenkit felteni kell, mert errol a vonatrol most allamcsod nelkul nincs leszallas SENKINEK sem! Se a Jorgoszeknak, se Hanseknak. Egyutt kotyvasztottak ki hurraoptimizmusban, hat most egyek meg. Szerintem kurva nagy makunk van, hogy nem vagyunk eurozona tagok. Bezzegszlovenek is elkezdtek szenvedni, Szlovakok is erdekeset neztek, amikor be kellett 4 mrd euroval szallni a gorogmentesbe, stb stb...Bulgaria meg mar hamarosan csatlakozhatna, de mondtak, hogy koszonik nem...nagyobb szarban lennenk, ha euronk lenne.

HaCS 2013.03.19. 23:24:53

@sötéthülye.tahóbarom:

"akkor persze inkább a németek dobják össze a pénzt, és ha nem akarják, akkor köcsög gyarmatosítók, mi? "

Nem mondott ilyet senki. Nem kell nekik egy fillért sem adni, csak majd viseljék a következményeit. Felajánlottak Ciprusnak egy hitelt(!), amit ilyen feltételek mellett ők nem fogadtak el. Van ilyen. Azért nem lennék meglepve, ha az előző hsz-em, és a lehetséges következmények miatt a trojka a közeljövőben még megjelenne, hogy khm.. izé mégis van más megoldás.

Azt pedig igenis fenntartom, hogy ha a németek, a hollandok, meg még páran fenn akarják tartani az Euroövezetet, akkor tenniük is kell érte!
Mert eddig ezen az Eurós bulin csak ők nyertek.

De még egyszer mondom nem kötelező nekik, csak ha úgy tartják érdekeik!

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.03.19. 23:24:53

"Ha a ciprusi politikusok valaha még szeretnének végigmenni az utcán, akkor nem engedhetik meg, hogy az állampolgárai a saját megtakarításaikból - adózott, legális, fizetésből félre tett satöbbi - engesztelgessék ki az uniót."

"És ezért kizárólag az unió tehető felelőssé, mert egy rövid távú cél érdekében - kell a lé - közép és hosszú távon keményen megszívatja egyik tagállamát."

Mondd, szerző, te tisztában vagy azzal, hogy ebben a sztoriban nem az EU akar pénzt Ciprustól, hanem Ciprus akar pénzt az EU-tól? És ha nem kap, akkor nem a pénz 15%-ának mondhat búcsút a sok betétes, hanem az egésznek.

Mellékesen kinek is fogjátok most a pártját, fideszes elvtársak, egy olyan országnak, amelynek a gazdasága egy az egyben offshore pénzmenekítésen meg a spekuláción alapul? A nemzetközi pénzügyi maffia (régiesen szólva: fináncoligarchia) egyik főhadiszállását véditek? Elnéztétek az adást, ebben az esetben nektek azt kellene követelnetek, hogy Viktor bombáztassa le Ciprust úgy, ahogy van. Vagy esetleg szanáltassa Matolcsyval mondjuk úgy, hogy kivet ott 40% különadót még a kecskékre is.

HaCS 2013.03.19. 23:25:56

@HaCS:

Ja és még egy dolog!

Nem tudom miért kell ebben az országban ennyiszer elmondani, hogy a hitel az nem ajándékpénz!!!

J.László 2013.03.19. 23:26:35

Európában be kell vezetni a német márkát. Európa központi bankja a Deutsche Bank. Az van, amit ők mondanak. Pont. Akinek nem tetszik, azt megszállja a német hadsereg. Ez a megoldás.

sötéthülye.tahóbarom 2013.03.19. 23:26:54

@grani: Értem én, ez az oka annak, hogy eddig még nem intettek be. De azért a végtelenségig nem mehet az se, hogy a déliek csinálhatnak bármilyen agyatlan hülyeséget, ha gond van, bejelentkeznek egy ingyen mentőcsomagért. Egy működő gazdaságokból összeálló EU egyben tartása érdeke Németországnak (is), az állandó segélyosztogatás viszont nem.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.03.19. 23:27:53

Mellékesen, a betétesektől elvett pénzt nem az EU kapná, ahogy itt egyesek hagymázos rémálmaikban képzelik, hanem a ciprusi állam.

sötéthülye.tahóbarom 2013.03.19. 23:29:32

@HaCS: Hát pedig eléggé ilyen szövegek röpködnek mostanában (lehet, hogy nem pont tőled).

És azért az ő eurós bulijukból például nekünk is cseppent már nem kevés.

sárkányfő 2013.03.19. 23:30:33

@grani: a német cuccok nem vackok, nevetséges hogy ragaszkodsz ehhez az ostobasághoz. ami meg a német cuccok árát illeti, azt egy csöppet sem befolyásolná egy esetleges ciprusi csőd, mert ciprus egy pattanás egy bolha seggén.

Az Északi Áramlat közel s távol nem képes önmagában fedezni a német energiaigényt, az csak egy a sok forrásból, egyébként meg fél Európa az orosz gázra kényszerül, többek közt mi is, lehet finnyáskodni, de a ruszkik nélkül megfagynánk, ők a ami pénzünk nélkül éhen halnának, ez a szép ebben, ez a gyönyörű kölcsönös nemzetközi egymásrautaltság, csírió.

sárkányfő 2013.03.19. 23:32:54

@HaCS:
te, a németek állnak a csőd szélén vagy a ciprusiak? mert ahogy te előadod, az ember kezd elbizonytalanodni...

grani 2013.03.19. 23:33:08

@sötéthülye.tahóbarom: A németek valutaunióba léptek be. Ami azt jelenti, hogy a közös pénz miatt bárki csinál hülyeséget, akkor mindenkinek be kell szállni a kármentésbe. Hogy egy példa: MO-n nem mondhatja a dunántúli pár megye, akiknek jól megy meg mondjuk Budapest, hogy akkor most nem fizetünk többet Szabolcsnak meg Borsodnak és leválasztjuk MO-ról.

reszeg tengeresz 2013.03.19. 23:35:24

@sárkányfő: a vilag egyik legnagyobb gabonaexportore ehenhalna nemet penz nelkul? Az ahol annyi a megmuvelheto terulet mint nemetorszag 20X-30X? Es minderre osszvissz jut 140M ember? Abbol a penzbol elmondom mi keszul. Abbol a penzbol epulnek a Borejek, Bulavak, PAK-FA-k, S400asok, stb stb...bezony. Az nekik a nagyhatalmi jatekokhoz kell, amihez az EU-nak konkretan semmi koze nincs. Jelentektelen szar sakkfigura az egesz, semmit tobb. Egyszer ez meg csunyan vissza fog baszni szerintem...Libianal is bebizonyosodott, hogy a Jenkik nelkul meg az is tul nagy falat lett volna. Rohej!

grani 2013.03.19. 23:38:18

@sárkányfő: Vackok.
A ruszkik nem halnának éhen, mesebeszéd. Most éppen azon vannak, hogyan tudnák kiszorítani a dotált EU-s élelmiszereket. Arról nem is beszélve, hogy ugrásra készen áll Ukrajna, de az oroszok nem engedik be mindenféle mondvacsinált okokkal. Az oroszok egyébként az első három fő gabonaexportőr országok között van. Ha nem lenne az olcsó európai import, akkor a helyi gazdáknak lenne lehetőségük ellátni a piacot. De hát itt is kapitalizmus van meg WTO. Na, majd meglátjuk. Egyre több az orosz termék és egyre jobbak. Öt éve még nem vot így.

sárkányfő 2013.03.19. 23:38:39

@reszeg tengeresz: jaj már... akkor mondom így: az energiaexport-bevétel nélkül összeomlana az orosz gazdaság.

sárkányfő 2013.03.19. 23:40:00

@grani: oké, akkor vackok, a németek gagyi termékeket gyártanak :)

na jól van fiúk, nekem erre se időm se kedvem, jóccakát...

reszeg tengeresz 2013.03.19. 23:41:07

@sárkányfő: hat megereznek, az biztos. USA nem veletlenul akarja mindenaron lenyomni a gaz arat (plane, hogy naluk annyi van, hogy nem tudjak hova rakni) ezzel nagyot tudnak utni az Oroszokon. Ugyanakkor Kina energiaigenye meg kb. vegtelen, azoknak ugyis el tudnak adni...erdekes evtizedek allnak elottunk.

grani 2013.03.19. 23:41:24

@sárkányfő: A német meg BMW vackok exportja nélkül omlana össze. Ha az oroszok nem lennének BMW mániásak, a németek már régen megfagyatk volna.

grani 2013.03.19. 23:45:01

@reszeg tengeresz: Igen. Most olvasom, hogy a Gazpromot két részre akarják vágni. Az egyik a Nyugati exportra, a másikat meg a keleti (Kina, India stb). Exportra. Millert, akinek ugye eléggé svábos neve van, a sajtóban egyre inkább azzal vádolják, hogy az erőltetett nyugati exporttal függőségbe hozza Oroszországot. Meg aztán az oroszok sokat importálnak Kínából. Ellentételként mehetne oda mondjuk gáz is, nem feltétlenül dollár vagy EUR.
Lehet, hogy nem lessz olyan nagy kereslet a dollárra vagy az EUR-ra egy idő után...

J.László 2013.03.19. 23:45:02

Hát, a BMW tényleg egy vacak. Annál már csak két nagyobb rakás szar van. A Merci meg a Porsche. A GAZ, az az igazi!

reszeg tengeresz 2013.03.19. 23:46:05

@grani: azert tul nagy jelentoseget ne tulajdonits ennek. Az autoipar persze nagyon jelentos szelet, de kozel nem minden (mellesleg a VW csoport a sokszorosat termeli a BMWnek) az igazi nagyagyuk olyanok mint a Thyssen-Krupp, Rheinmetall, Siemens, stb stb. Atomeromuvet, magnesvasutat, tenegralattjarokat, eleg nagy biznisz epiteni, osszesegeben nagyobb mint X6ost.

grani 2013.03.19. 23:47:09

@J.László: Így van. Láttam pár vacak Porschét a sárban elakadva. Egy GAZ húzta ki őket :)

Martian (törölt) 2013.03.19. 23:47:27

@J.László: izé... erre a britek és a franciák megüzenik, hogy nektek márkátok van, nekünk meg jópár atombombánk... :)

mrZ (törölt) 2013.03.19. 23:48:14

@grani:
Off shore: A szigetek elismerik a korona hatalmát, cserébe azt csinálnak amit akarnak. Önállóak, némelyik önálló pénzzel, parlamenttel, illetve egy esetben hűbéri függésben.
Nem off shore, mainland:
A királynőnek nincs hatalma a city felett, mert csak részvényes. Amikor belép a citybe ő csak egy civil lesz. Elég bizarr, de engedélyt kér a belépésre a lord mayortól.
Még a parlamentnek sincs hatalma a city felett!!
A city of london corporation, egy cég. Nem offshore, mert nem választja el víz, mainland mert része londonnak, de magántulajdon, önálló megye, választásokat tartanak, bíróság, rendőrség, oktatás, etc... A UK törvények csak akkor vonatkoznak rájuk amennyiben a cégvezetés elfogadja.

Ha az egyesült királyság teljes szövegében ratifikálná az eu alapszerződést, a city státusza megszűnne, valószínűleg érintené a koronát is. Ők nem kilépni akarnak, hanem nem belépni. Addig jó amíg kihasználhatják ezt a törvényenkívüli állapotot és a modern kalózaik(befektetési bankár) működhetnek.

HaCS 2013.03.19. 23:48:43

@sárkányfő:

A ciprusiak állnak a csőd szélén, de Németországnak van több veszítenivalója a csődön, még ha nem is közvetlenül.

reszeg tengeresz 2013.03.19. 23:50:02

@Martian: ja a Britek meg ki sem lohetik oket Jenki engedely nelkul. :) Ez komoly. Anno ok kihagytak a sajat atomprogramot, megkaptak mindent USA-tol, cserebe a bevetes joga nincs naluk. :) Na ez Europa!

grani 2013.03.19. 23:52:44

@reszeg tengeresz: Mit gondolsz, nem tudom? És tudják az oroszok is. A németek nem hülyék. Ők nem a tudás alapú, szolgáltató gazdaságra tettek, nem akartak turizmusból megélni, hanem szépen termékeket gyártanak. Okos fiuk azok. Csak éppen ezt úgy érték el, hogy szinte mindent legyalultattak a többi EU országban.
Az oroszok mai napig kérdik, hol az Ikarus, hol vannak a Ganz termékek és főleg, hol a Globus konzerv :) Helyette vannak Mercedes buszok jó drágán, Siemens vonatok és turbinák jó drágán és német vacak kaják jó drágán. Nem biztos, hogy ezeket vennék az oroszok, ha volna helyette más. De nincs.

reszeg tengeresz 2013.03.19. 23:54:32

@grani: egy szoval nem mondtam, hogy a nemetek ezt nem csinaltak jol. De ehhez kellett nekik az EU es az Euro. Hat most egy ideig fizetni fognak ezert. Persze en megertem, hogy nem szeretnek, dehat ha mar igy alakult...

grani 2013.03.19. 23:56:03

@reszeg tengeresz: Hát most hogy lerabolták az EU-t és ipari sivatagot csináltak belőle, lehet, hogy ledobják a koloncot az alkalmas pillanatban. Lehet, hogy ez a pillanat most jön valamikor...

J.László 2013.03.20. 00:00:20

@Martian:
Nem lesz idejük bevetni. A Blitzkrieg ugyebár.

sötéthülye.tahóbarom 2013.03.20. 00:02:10

@grani: Na jó, de cserébe Szabolcs meg Borsod nem is baszhatja el a saját gazdaságát úgy, ahogy csak eszébe jut, hanem csak ahogy a Viktornak eszébe jut. Egyébként vicces a belépéssel járó kötelezettségekről pont Magyarországon beszélgetni, de ez már egy másik téma.

Kelly és a szexi dög 2013.03.20. 00:03:48

Lehet, hogy mégis annak van igaza, aki szerint nem kell elvtelenül nyalni az Unio seggét?

J.László 2013.03.20. 00:06:17

@Kelly és a szexi dög:
Szegény Simor, mentheti a vagyont a Kajmán szigetekre.

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.20. 00:07:04

@reszeg tengeresz:
PAK-FA-ba is ugyanúgy be kell feküdni mint a MIG-29-be vagy annak már derékszögközeli ülése van? Remélem PAK oktatógépre feljutok egyszer, jól hangzik.

grani 2013.03.20. 00:07:13

@sötéthülye.tahóbarom: Na ja. Baromira Szabolcs tehet arról, hogy MO megszüntette az orosz exportot és a szabolcsi alma a kutyának se kell.
Viszont GYőr sopron sokat tett azért, hogy közel legyen az EU határhoz, és mindenki ott akarjon autógyárat építeni.
Na ne izéljünk.
Akkor ennyi erővel én is azt mondom, hogy nem adok a megkeresett pénzemből adó formájában senkinek és kilépek a MO-nak nevezett képződményből (mondjuk pont így tettem)

grani 2013.03.20. 00:08:46

@ErtelmetlenSzajkarate: Nem hiszem. Szerintem pont úgy fekve kell vezetni, mint a vacak Porschét :)

J.László 2013.03.20. 00:10:46

Európa 30 év múlva vagy Kína, vagy Németország összeszerelő üzeme lesz. Akkor már inkább a németek. Hacsak nem addigra ők is Kína lerakata lesznek.

HaCS 2013.03.20. 00:11:11

@sötéthülye.tahóbarom:

"Na jó, de cserébe Szabolcs meg Borsod nem is baszhatja el a saját gazdaságát úgy, ahogy csak eszébe jut"

Mondod ezt pont az önkormányzati adósságátvállalások idején?

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.20. 00:19:16

@grani: Porsche soha nem izgatott. :) BTR-80, T-54, T-72 megvolt. Maradék Maust lenne érdekes megnézni, már ami elkészült belőle, de valahogy nem vetett arra a sors eddig.

grani 2013.03.20. 00:28:11

@ErtelmetlenSzajkarate: A BTR-eket a 6O-tól majd mindet vezettem. T-72 is, vele borultam is. BMP-1, BMP-2, BMD-1, BRDM.
Meg GAZ 66, Ural, Kraz.
Ugrottam AN-2-ből, MI 4, MI 8, AN 24, AN 12 IL 76.

misc · http://misc.blog.hu 2013.03.20. 00:28:20

@HaCS: Ciprus GDP-je az EU gazdaságának kevesebb, mint 0.5%-a. Ciprus el is süllyedhetne a tengerben, nem oszt, nem szoroz.

grani 2013.03.20. 00:30:53

@misc: Ha lehetne, ne sülyedjen. Már akkor is megvolt, amikor a mostani Germánia helyén még nem is éltek germánok. Aztán meg jó a kaja, szép helyek vannak és jó az időjárás. Szóval, felőlem inkább Germániát öntse el az Északi tenger, vagy takarja be megint jég.

M. Péter 2013.03.20. 00:33:27

@mrZ: Jó nagy marhaságokat írsz a Cityről. A corporation szó nem csak céget jelent, hanem általánosan testületet. A municipal corporation pedig simán városi tanács, bár a többit időközben már councilnak hívják. Mivel nem részvénytársaság, részvényesei sincsenek, stb.

HaCS 2013.03.20. 00:35:42

@misc:

Azt javaslom gondolkozz rendszerszinten!

mrZ (törölt) 2013.03.20. 00:43:28

@M. Péter:
A tulajdon a szavazati jogokon keresztül érvényesül, 21 ward szavazati joga cégek tulajdonában van. Megveszed a szavazati jogú tulajdonú céget és gyakorlod a szavazatodat a city valamelyik wardjában. Közveztett tulajdonlás.
Ideje bocsánatot kérned a marhaság miatt.

grani 2013.03.20. 00:44:51

@M. Péter: @mrZ: Hogy ti miket tudtok!!! A NAV helyében már érdeklődnék a vagyoni helyzetetek felől :D

Martian (törölt) 2013.03.20. 01:51:21

@J.László: a jelenlegi gazdasági-politikai rendszer paraméterei nem fognak kitartani 30 évig, de talán még 10-ig sem...

tucano 2013.03.20. 03:39:51

@Martian: Marx is ezt mondta és láss csodát, nem lett igaza.

tucano 2013.03.20. 03:41:20

@grani: de rájuk másztak, Guernsey és a Man-sziget is jelent Angliának 2016-tól teljesen, addig átmenet.

nu pagagyí 2013.03.20. 06:01:13

Ciprusban is ugyanaz van, mint minden megszorult EU államban. A vezetők bevállalnak valamit a segítség fejében, majd látva a lakossági tiltakozást rákenik az EU-ra. Szánalmas, de hatásos. Ciprus pénzt akart, de gyorsan és a hitelvisszafizetés fedezeteként ezt tudta felajánlani. Senki nem kényszerítette, mint ahogy abba sem szóltak bele, hogy gazdaságát gyanús cégek otthonává tegye.

rágógumó 2013.03.20. 06:40:17

Ok, indítson Ciprus szabadságharcor, és Magyarország is, de szépen fizessék vissza először mondjuk az elmúlt 5 év összes EU-s pénzét, amit afelett kaptak, amit ők befizettek. Úgy könnyű menőnek lenni ha "apuci" tömi a zsebedet zsével, te meg minden este bulizgatsz, meg bizniszelgetsz, aztán ha kiderül a disznóság, akkor meg hisztizel, sőt még egyes hülye bloggerek, akik láthatóan gazdasági analfabéták bólogatnak is hozzá.

grani 2013.03.20. 07:37:24

@rágógumó: Hát szívesen, ha
1. Nyugat Európa visszafizeti kamatostól a Marshall segély MO-ra eső részét, amit ők vettek fel helyettünk. Az USA felszólította őket, de szépen visszautasították.
2. Majd ha visszafizetik Ciprusnak azt a pénzt, amit Ciprus bukott a Görög adóságelengedésen.
3. Majd ha visszafizetik azt, amit a belépő országok veszítettek a nem egészel egyelnő belépési feltételekkel, kvótákkal stb.
4. Majd ha szépen visszafizetik azt a pénzt, amit azzal nyertek, hogy megnyítottuk nekik a piacainkat.

Minden gazdasági elemzés szerint nem az új belépők voltak a nyertesei a bővítésnek. A visszacsorgatott pénz töredéke annak, amit rajtunk kaszáltak.
A gazdasági analfabetik pedig a szoclib oldalon vannak. Ők adósították el ilyen szépen az országot. Kérdés persze, hogy hülyeségből vagy szándékosan? Mindenesetre a szoclibnek a magyar politikai közéletben egy jó darabig kuss... Akármit is mond.

okostojgli (törölt) 2013.03.20. 07:47:56

@HomicideWatch: "hisz mágiscsak az IMF parancsolta"

A helyzet ezzel szemben az, hogy inkább az IMF tanácsait kellene mégiscsak megfogadni, mert ellenkező esetben olyan faszságok kerülnek végrehajtásra mint a 27%-os áfa, jövedéki adó emelés, biztosítási adó, különadók, tandíj, horrorisztikus kamatra törtlénő körvénykibocsátás, 325-ös euró, satöbbi.

DezInf 2013.03.20. 07:55:49

@HaCS:

Javaslom kérdezz néhány ciprusit. Az offsórról meg arról , hogy eddig miből és hogyan éltek.
Az élet napos oldalán voltak eddig........

Utazz oda,nézz szét,beszélj ott élőkkel - elég sok magyarral találkozhatsz - aztán írj ilyen hülyeségeket:)

drkovax 2013.03.20. 07:58:10

@winston w/o weight:

Viszont ebben az esetben 100.000 EUR-ig a bankszámlákat kártalanítani kell (ECB ? EU ?), így meg át lehet terhelni a kispénzű megtakarítókra a károk egy jó részét ...

is 2013.03.20. 08:11:33

@poszt: Hű de okos vagy! Illetve: hű de buta vagy. Az EU semmit nem akart Cipruson. Ciprus jött kuncsorogni, hogy hát izé, sikerült elbasznunk a gazdaságunkat, meg fel is robbant az erőművünk, a bankrendszerünk maga egy pénzmosoda, tudtuk és mégis hagytuk; na de legyetek már jófejek, és adjatok 17 milliárd dollárt, hogy tovább is csinálhassuk, ne kelljen dolgoznunk, és továbbra is hadd lophassuk el pénzeteket a pénzmosoda bankrendszeren keresztül. Na, lécci, lécci, lécci.

A te posztod ott kezdődik, hogy a másik visszaütött. Ja, hogy az egész miért alakult ki, és hogy Ciprus ment kuncsorogni, azt persze simán elfelejted.

grani 2013.03.20. 08:20:43

@okostojgli: és ha megfogadják az IMF tanácsát? paradicsom? Eddig is IMF pénzen éltetek, jó nektek, mi? Se ipar, se munka, se jövő. Ellenben úgy kaprnak el benneteket, az egész generációt, hogy nem virágzó országot hagytok az utódokra, hanem adósághegyeket. Aligha kerültök fel a magyar történelem nagyjai közzé.

grani 2013.03.20. 08:24:15

@is: akkor olvasd el a kolléga rövid összefoglalóját @mrZ:

is 2013.03.20. 08:31:00

@J.László: be van vezetve a német márka euro néven. a központi bank frankfurtban van. a hadsereg nem száll még meg egyedül, de gondolom el lennél csodálkozva, ha először hozzánk jönnének.

is 2013.03.20. 08:37:51

@mrZ: @grani: elolvastam. ugyanannak az éremnek a két oldaláról beszélünk. Ciprus kaszinózott a CDS-ekkel, az ország GDP-jének hétszeresére rúgó bankrendszert épített ki abból a pénzből, amit más országoktól szedett el a pénzmosoda bankrendszerén keresztül, és még csak véletlenül sem keresett meg. az már a harmadik lépés, hogy bebukták ezeket a CDS-eket. az első, hogy honnan volt erre pénzük, hogy ennyit vegyenek?

ideje lenne a bankrendszert nem bevételtermelő, hanem pénzközvetítő szférának tekinteni. főleg nem egy egész ország szintjén mint egyetlen bevételt.

is 2013.03.20. 08:39:41

@grani: az IMF pénze, meg az IMF tanácsa, az két különböző dolog. 2009-ben megfogadtuk az IMF tanácsát, meg is lehet nézni, hogy mik lettek a számok év végére. 2010-től nem fogadjuk meg a tanácsát (egyébként továbbra is a pénzéből éltünk), és meg is lehet nézni az eredményét.

Éhes_ló 2013.03.20. 08:43:30

A kívánt eredményt elérték: épeszű ember menekül Ciprusról, az országot a görög-magyar-portugál-ír-spanyol-olasz lejtőre lökték.
Újabb dominót pöcköltek el.
A következők a franciák lesznek.
Nagyot röhögök majd rajtuk tutira.

grani 2013.03.20. 08:47:55

@is: Nem kaszinózott. Az érvényes szabályok szerint levédte a befektetéseit. Arra persze nem gondolt, hogy a teutonok majd unorthodox módon kijelentik, hogy a görög államcsőd nem csőd, de a befektetők írjanak le egy szép összeget. Ciprusnak semmi baja nem lett volna, ha a Görögök csődbe mennek. A germánoknak viszont igen, ezért hatalmi szóval nem ők, hanem a ciprusiakkal és más befektetőkkel fizetették ki a görögök megmentését. Szóval el ne sírjam a zsírtól csöpögő Németország látványától.
Aztán meg miből is élne meg Ciprus? Ebből élt azelőtt is, mielőtt belépett az EU-ba. Rosszúl tette. Az EU-val senki nem járt jól csak a "szegény", "becsületes" északi államok. Európa testén a germánok a piócák. Időnként persze megpróbálják lerázni őket, de hát eléggé szívósak és gátlástalanok.

grani 2013.03.20. 08:51:03

@is: Mi lett belőle? Nos az, ami most látsz. A hatásokat szépen átpasszolták a mostani kormányra.
Hogy mit érnek az IMF tanácsai? Nézz már utána, hányan lábaltak ki a válságból és hányan jutottak még mélyebb szakadékba. Az IMF tanácsai csak arra jók, hogy tudjuk, mit nem szabad csinálni.
A világtőke hóhéra az IMF.

grani 2013.03.20. 08:56:07

@is: ideje lenne a bankrendszert nem bevételtermelő, hanem pénzközvetítő szférának tekinteni. főleg nem egy egész ország szintjén mint egyetlen bevételt.

Ezt meséld Svájcnak, Lichtensteinnek, Luxemburgnak, de mondjuk akár a Hollandoknak, Britteknek.
Persze, értem én, amit szabad a teuton-angolszász fajnak, azt nem szabad a latinoknak, görögöknek, szlávoknak az olyan ázsiai bandáról meg, mint a magyarok, ne is beszéljünk.
A "periféria" akkor cselekdne helyesen, ha lerugná magáról az angolszászokat, germánokat és saját maga próbálna meg boldugulni. Mert most csepegtetőn vannak és az angolszász-germánok adagolják a mérget. Nincs jövő, nincs perspektíva ebben az EU-ban.

barli 2013.03.20. 09:24:10

Amiről szinte senki sem beszél az az, hogy kimondták, hogy el lehet venni a bankbetétesek pénzét az EUban. Ennek gondolom az lesz a következménye, hogy ha majd egyszer kinyitnak a bankok, mindenki majd szépen kiveszi a pénzét és bedugja a párnacihába. Tök mindegy, hogy elveszik-e a tizedét vagy sem, Ciprusnak (esetleg másoknak is) innentől annyi.

M. Péter 2013.03.20. 09:26:13

@mrZ: A cégek az alkalmazottak számai függvényében választókat jelölhetnek, ez nem vitás. A tanácson való képviselethez még meg is kell nyerni a választást. Feljebb még részvétársaságról írtál. Egyébként 25 ward van, nem 21. Az sem igaz, hogy királynőnek a Lord Mayor engedélye kellene, vagy hogy a City válogathatja meg, hogy vonatkozzanak-e rá a törvények.

Martian (törölt) 2013.03.20. 10:19:51

@tucano: attól, hogy Marx elméletei (Lenin puccsistáinak előadásában) a fenntarthatóság szempontjából nem életképesek, a felforgatáshoz még remekül felhasználhatóak... :)

pizo 2013.03.20. 11:23:30

@ErtelmetlenSzajkarate: Mausból egy a kubinkai harckocsimúzeumban van.

Zoli

mrZ (törölt) 2013.03.20. 12:02:09

@M. Péter:
A négyről azért nem írtam mert az valódi személyek, helyi lakosok önkormányzata.
A királynőnek nem függősége a city(non sovereign), tulajdonilag és közigazgatásilag is önálló terület. Ezért (is) van szüksége a protokolláris kérelemre. Ami során lemond arról hogy királynő(államfő, hadseregfő, ügyészségfő), és mint cicil beléphet a törvényenkívüli területre. A két "ország" kölcsönösen nem ismeri el egymást.
A brit(uk) törvények alapból NEM vonatkoznak a cityre, vannak amelyeket elfogadnak, H&S, Traffic, egy csomó civil , de pl nem érvényes a Land Act, Common Law, Criminal law, Royal law. A nem érvényesek sincsenek teljesen elutasítva hanem "by-laws"-okkal kiegészítve/felcserélve.

>>Feljebb még részvétársaságról írtál.
Mivel a profit az elsődleges célja ezért az. Hogy eközben lenyírja a füvet, szociális segélyt oszt, és lehetőséget biztosít a beleszólásra, az csak a módszer a végrehajtásban.
Nem a köz érdekében hanem a tulajdonosok érdekében cselekszik. A city kizárólag magántulajdon, a közös tulajdonuk is magántulajdon.
Ellentétben a "council" tulajdonnal, mert az a nemzet tulajdona.

M. Péter 2013.03.20. 21:58:37

@mrZ: Úgy látom, valaki túl sok összeesküvés-elméletet olvasott.

mrZ (törölt) 2013.03.20. 22:41:49

@M. Péter:
1., Nincs itt semmi összeesküvés elmélet, egyszerűen a teljes valós világképet nem tanítják az iskolában. Nem kell mindenkinek tudnia hogyan működik a modern pénzvilág, mint ahogy a kwantumfizika sem alap követelmény egy teljes élethez.
2., Mármint a FT, Telegraph és a guardian-ra gondolsz? Mert ezeket olvasom, heti ötször.
3., a világ megismerését kezd magaddal: hu.wikipedia.org/wiki/Barlanghasonlat

és újabb három, a te személyedre szabva:

1., A jövőben ha olyan dolgot hallasz amit úgy gondold hogy nem igaz, ne ellenőrizd le. Ne járj utána alaposan. Mindig tudatlanul itélj!!!
2., Amikor kifogytál az érvekből, hivatkozz összeesküvés elméletekre, titkos társaságokra, terelj, hazudj, bármi megfelel.
3., Soha de soha ne kérj bocsánatot, illetve soha ne ismerd el hogy nincs igazad.

best

z

ui:
ha még mindig nem érted, akkor itt áss mélyebbre:
www.bloomberg.com/news/2012-02-27/wealthier-people-more-likely-than-poorer-to-lie-or-cheat-researchers-find.html

Husz_János_Puszita 2013.03.21. 15:52:27

@sárkányfő:

Tény hogy most már nem nagyon lehet mit csinálni, valakinek állnia kell a cehet.
De.
Az okok attól nem szűnnek meg.
- Nem látok tervet a túlméretezett bankszektor szakszerű leépítésére.
- Nem látok tervet globális szinten a reálgazdasághoz mérten hatalmasra duzzadt pénzügyi szektor leépítésére, vagy legalább megadóztatására. Pénznyomdát látok.
- Nem látok tervet arra, hogyan akarja az EU visszanyerni a versenyképességét az átrendeződő világgazdaságban. Lehet szidni az offshore-ozó cégeket, de miért menekülnek adóparadicsomba, miért teszik át a termelést Ázsiába? Csak nem a behemót újraelosztás elől a saját országukban?
Ha túladóztatnak egy céget, az odébb áll. 21. századi technológia mellett egyszerűen megteheti. Ez olyan gazdasági egyszeregy, mint hogy vizes lesz a cipőm, ha pocsolyába lépek.
- Nem látok tervet arra, hogyan akarnak átcsoportosítani a brutális vagyonokból némi zsét a szegény és a középrétegek felé. 10% birtokolja a világ vagyonának 90%-át. Kapitalista egyszeregy, hogy a növekedéshez fogyasztó kell. Persze a lovihoz nem ( tőzsdék ). De meddig tartható fenn ez az állapot? Ciprus csak a tünet.

Megrögzött jobboldali vagyok, de ami a globális pénzpiacokon folyik az nem normális, nem fenntartható.

christophe 2013.03.22. 11:01:00

@misc: Teljes mèrtèkben egyetèrtek,mire fel oljenek 10-100milliàrd eurokat,az èn adombol(Belgium)olyan orszàgokba,Ciprus,Gorogo.,Spanyolorszàg ahol felelotlen pènzugyi,gazdasàgi dontèseket hoznak...
Eleve ugy kellett volna bevezetni az eurot,hogy csak a legerosebb,legstabilabb àllamok legyenek benne.

christophe 2013.03.22. 11:07:49

@grani: Egyszeru kilèpni az Unio-bol,gyàrtani ikarust,globus konzerveket az oroszoknak,nem vagyok rola meggyozodve,hogy ez a helyes ut,de viktor ebbe az irànyba mozdult el....

vomit 2013.03.30. 18:51:52

And Scene: Big Cypriot Depositors Facing Complete Wipe Out
www.zerohedge.com/news/2013-03-29/and-scene-big-cypriot-depositors-face-complete-wipe-out

22.5% gone forever
40% will never be repaid
37.5% swapped into worthless bank equity
süti beállítások módosítása