Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.08.25.

Vegyük meg a pöcökfröccsöntőt!

Szárnyathy Géza

Szögezzük le, a kormányt rohadtul nem érdekli az acélipar, még akkor se, ha jövő héten megint a vas és acél országának víziója merül fel Varga Mihály kopaszodó fejében. Ha düznigyárból, stucnicsiszolóüzemből vagy pöcökfröccsöntő vállalattól akarnának 1500 embert elküldeni, akkor azt vásárolná meg az állam, azt a szektort mentené meg és arról kezdene el dicshimnuszokat megrendelni Fekete György vezetésével. Hejehuja, nemes pöcök, ha nem gyártom, nagyot köpök, csuhajja.

Szarul jött ez nagyon, mert már épp egy hete nem mondta senki, hogy mégis hol van keziccsókolom a beígért egymillió munkahely - hol van bármennyi, de mindegy. Hát most itt bebaszott ez, ez nem is fog elmúlni jövő tavaszig, Dunaújváros ezzel elveszett, viszik majd a szocik, vagy ami még rosszabb a közvélemény kutatós jólfésült teszi rá a kis mancsát. Valamit ki kell találni, mert ha nem, hát akkor az ország szíve kezd el fonnyadni. Nincs más hátra, meg kell venni. A NER-ben nem szűnhet meg 1500 munkahely. Nem azért, mert egy város mehet tönkre ezen, hanem mert baromi rosszul néz ki.

A kormány hozzáállása a Dunaferr sztorihoz álságos és nem lehet eredményes. Álságos, mert korábban nem akarta megmenteni a húsipari cégeket - persze, minek csináljon Lázárnak konkurenciát, elég neki a bankár is. Mórikálta magát kicsit, de hogy megvegye a csirkegyárat? Minek? És tényleg minek, megfelelő döntés volt, hagyni, hogy történjen az, ami történt. Álságos, mert baromira nem zavarja, hogy a Posta a liberalizáció jegyében fű alatt 500 embert küld, küldött el. Csak apránként, nehogy nagy visszhangja legyen. Ezek szerint az állami Posta működhet piaci alapon, az acélgyár nem. Ja, ez még tavaly indult, tényleg, ki a bánatot érdekel ez már 2014-ben.

És nem lehet eredményes, mert - bár eufemisztikusan szólva nem vagyok az acélipar nagy ismerője - ha eddig nem kellett a Dunaferr a piacon, akkor most sem fog kelleni. Az állam szerez egy vállalatot, amelybe végeláthatatlanul önteti a pénzt, mégsem lesz semmi értelme. Egyszer a Tisza cipőgyár, a Zalabaromfi, a Síküveggyár, a kaszagyár sorsára fog jutni. Nem jó hír, de ezen sajnos nem fog tudni változtatni az állam. 

Annak sem volt értelme, hogy a Rábába, a Molba bevásárolt, mint ahogy annak sincs, hogy állami irányítású bankhálózatot gründoljon. De ezek az intézkedések legalább csak felesleges fontoskodások, ezek a cégek megvannak, működnek, nem kell őket megmenteni senkinek senkitől. Csak az állam bele akar ugatni. Ehhez képest néhány hónapig, esetleg évig konzerválni egy csődtömeget hatalmas ostobaság. A kérdés csak az, hogy jövő tavaszig fontos a Dunaferr, vagy még pár évig elvegetálgat a cég az állam hozzájárulásaiból. Előbbi mocsokság, utóbbi pedig baromi drága.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

174 komment

Címkék: Dunaferr

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr905475668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 21:37:11

@Kuruc ezredes: Hát persze, mindenki emlékszik a legutolsó MSZP-s puccsra 2002-ben, aminek 9 milliárd halálos áldozata volt.

Csak Magyarországon.

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2013.08.25. 21:40:43

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
Pár CIA-s puccsra én azért emlékszem, meg angol barátaid is eléggé szerették, de most nem az volt a szöveg, hogy te sosem voltál mszps? Sőt, a Fideszre szavaztál.

pánpéter 2013.08.25. 21:41:21

@Sexual Harassment Panda:

akik ilyen mondatokat leírnak ("A kormány hozzáállása a Dunaferr sztorihoz álságos"), azok még soha életükben nem láttak önkormányzati költségvetést, és valószínűleg fogalmuk sincs, mit jelent egy város életére, jövőjére nézve, ha a legnagyobb foglalkoztatója és adózója egyszer cak lehúzza a rolót.
egyírészt az addigi költségvetés tarthatatlan lesz, az intézményhálózatát, a kultúrát, a sportot, a szociális hálót, a beruházásokat, a fejlesztéseket egyből vissza kell venni, drasztikusan. másrésztaz elbocsátott 1500 ember a szociális hálóban megjelenik, ami viszont plusz kiadást jelent. jelentene, de ugye a saját forrás csökkenésével ez nem megoldható.
intzémény összevonások, városi alkalmazottak szintjén elbocsátások, fejlesztések, karbantartások maradnak el, stb stb stb.
sztem pont az az álságos, ha egy ilyen hír hallatán egy felelős kormány nem tesz semmit.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.08.25. 21:42:28

@Sexual Harassment Panda:
először is nem én trolloztalak le, úgyhogy emiatt ne engem buzerálj
amúgy meg sosem kértük itt a blogon, hogy a kormány vásároljon cégeket, sem a Mol, sem a kapuvári sem egyéb esetben
olyan céget venni, amelynek iparága nem versenyképes a kontinensen, ostobaság, ezt nem indokolhatja semmi
a Dunaferrből sosem lesz rentábilisan működő vállalat, mert egy elavult technológiát használó acélüzem erre nem képes
vagyis ha valóban az 1500 ember sorsa, jövője lett volna a cél, akkor arra kellett volna megoldást találni, nem pedig gyárat venni - pl egy több éves, a vállalat tulajdonosával kötött megállapodás keretében, amely figyelembe veszi, hogy a tulajdonos végső soron nem akar itt már túl sok acélt gyártani

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 21:45:10

@pánpéter: Ez igaz, de abban a posztolónak van igaza, hogy minden cég mögé nem állhat oda az állam.
Az biztos, hogy, bár senkit sem érdekel az 1500ember, de ha belegondolsz a helyükbe, szar lehet az utcára kerülni.Kíváncsi lennék az 1500 fő kiesése mekkora költségekkel jár a városnak.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 21:47:40

@Szárnyathy Géza:
De most én mondom azt, hogy "árnyékboxolsz"!
Igazad van, de ennek a lépésnek (amit még nem tudunk mi lesz) semmi köze a dunaferrhez, vagy az 1500-főhöz, nincsenek racionális érvek, itt most csak azért mentették meg az 1500 embert, mert most nem lehet mást tenni.Ha ez 1évvel később következik be, senkit sem érdekel.

pánpéter 2013.08.25. 21:49:51

@Sexual Harassment Panda:
"Kíváncsi lennék az 1500 fő kiesése mekkora költségekkel jár a városnak."

a szociális hálóban egyből jelentkeznek, ez több tízmilliós tétel. de ami a nagy szívás inkább, az az évi 3,5 milliárd Ft iparűzési adó kiesése. az hozna magával újabb elbocsátásokat. 3,5 milliárdot visszavenni egy 10 milliárdos költségvetésből nem apró kiigazítás, hanem struktúrális átalakítást jelent. bezárod, visszaveszed, elmarad, összevonod, csökkented, és ezt sokszor, minden területen. minden városlakó megérezné. kevesebb virág, kevesebb sport, kevesebb kultúra, kisebb intézményhálózat, ritkább útkarbantartás, gazosabb játszóterek, stb stb stb.

barata 2013.08.25. 21:53:19

@rolldog: Jártál már abban a szarkupacban?

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 21:55:12

@pánpéter: és a "megmentésük" mennyibe kerül?

pánpéter 2013.08.25. 21:58:20

@Sexual Harassment Panda:

"és a "megmentésük" mennyibe kerül?"

ezt én nem tudom, de itt nem egyszerűen arról az 1500 emberről van szó, hanem a városról, azt gondolom.

postfactory.kinja.com/isd-dunaferr-megoldasra-varva-1178557684

ez tényleg jól leírja a dolgokat. ez a kérdés nagyságrendekkel összetettebb, mint ahogy azt a posztoló itt leírja, sok sok gúnnyal és rosszindulattal...

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 21:59:33

@pánpéter: Ez igaz, de ne feledd, kritizálni, osutani az észt az a legkönnyebb!

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 22:05:13

@pánpéter: Igen, nos, hogy ezt elolvastam , már más a véleményem.
Valóban, mielőtt véleményt alkotunk, érdemes mélyebbre ásni kicsit.
Köszönöm a linket.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 22:10:27

@Kuruc ezredes: Igen, kétszer is a Fideszre szavaztam, dehát az egyik benne van a nevemben is ember, olvastassam fel valakivel? :D

Húzom az agyad, mert hát érdemi mondanivalót nem nyújtasz na, gondoltam trollkodásra válaszolok már egy kis trollkodással.

pánpéter 2013.08.25. 22:11:41

@Sexual Harassment Panda:

ezért írtam, hogy a poszt hemzseg a rosszindulattól.
"Annak sem volt értelme, hogy a Rábába, a Molba bevásárolt, mint ahogy annak sincs, hogy állami irányítású bankhálózatot gründoljon" - ezek is teljesen téves gondolatok. helyes dolog volt visszavenni a MOL-t. eladni volt hatalmas bűn. az állami köztulajdont - ha azt értelmesen tesszük - fontos dolog. főleg a nemzetgazdaság stratégiai ágazataiban. éppen ezért volt óriési hiba eladni a repteret, a vízműveket, stb stb.

a dolgot amúgy természetesen értem, ilyen és ehhez hasonló "remek" blogok vannak csak és kizárólag az index címlapon. ha kicsit is mélyebben megkapirgálod a felvetett témákat, rájössz, hogy pont az ellenkezője igaz a leírtaknak...

min 2013.08.25. 22:19:15

@King of Shadows: 1500 aktatologatóból... Megmondta a cég vezér, hogy többen tologatják az aktákat mint ahányan acélt gyártanak. Ez a legnagyobb gáz és az, hogy az adófizetők pénzén tovább heréznek majd az irodákban..

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2013.08.25. 22:22:01

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
Nem elég érdemi, hogy imádott rendszered legfontosabb képviselői előszeretettel puccsolták meg a nekik nem tetsző törvényes kormányzatokat világszerte, és a Fidesszel is ez volt a tervük?
Ja bocs, akkor szidjuk a Fideszt inkább.
Hol az egymillió új munkahely!!!
Szabadságot a bankoknak!!!
Teljhatalmat ismét az RTL Klubnak!!!
Nem vagyok mszp-s, de a Fidesz bukjon, és akkor jöjjön vissza az... MSZP?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 22:34:14

@Kuruc ezredes:

Pontosan ez volt a terv! Be is másolom ide a tervből a legfontosabb, magyarra fordított részt!

"Oké srácok, a terv a következő. 2014 márciusában, miután véget ért az éves liberális acid-trippünk, deportálunk Magyarországról Kubába 47 millió Fidesz szavazót (nagy részüket agyonverjük egy fekete műfasszal, a többiek kényszermunkát fognak végezni) a maradék 3 milliót meg jól megfélemlítjük, reméljük minél kevesebben fognak a Fideszre szavazni, így hatalomra segíthetjük bábunkat, az MSZP-t, akikkel nagyon meg voltunk elégedve, amikor 1999-ben megengedték hogy használjuk a magyar reptereket a szerbek bombázására.

(sátáni kacaj)

Alárírás:
(a fideszre szavaztam 2010ben) stark
A CIA vezérigazgatója, és az USA titkos elnöke.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 22:35:22

@pánpéter:
"a dolgot amúgy természetesen értem, ilyen és ehhez hasonló "remek" blogok vannak csak és kizárólag az index címlapon. ha kicsit is mélyebben megkapirgálod a felvetett témákat, rájössz, hogy pont az ellenkezője igaz a leírtaknak... "

Ez igaz, és az a legviccesebb, amikor elkezdenek hányni, hogy mekkora diktatúra van, és nincs szólásszabadság!
Most nézd meg ezt a marhát!(stark)
Én vagyok a troll, erre ő írogat egyfolytában, zaklat a , próbálok nem válaszolni de szénné kínoz a baromságaival.

Ja!Hallottad, mi a legújabb ellenzéki reakció?
Hogy jójó megmentették a Dubaferr-t, de akkor a Gyulai húskombinátot miért nem:Azok az emberek nem fontosak?Komolyan momdom, sírva röhögök, hihetetlen.
Orbán Viktorról egy vers jut eszembe, szintén nem tudom kitől, de így szól:
"s ezért csak csók és korbács hullott árva
testemre, mely oly egyformán feküdt
csipkés párnák között és utcasárban,
megáldva és leköpve mindenütt."

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 22:36:49

Bocs a hibákért, tök sötétben gépelek:(

pánpéter 2013.08.25. 22:40:44

@Sexual Harassment Panda:

"Most nézd meg ezt a marhát!(stark)"
engem is megtalált már egy másik blogon. nem érdemes vele foglalkozni. írjon csak, szólásszabadság van, mégha ezt sok hasonló "magas színvopnalú" blogon kétségbe is vonják. :)))

"Hogy jójó megmentették a Dubaferr-t, de akkor a Gyulai húskombinátot miért nem:Azok az emberek nem fontosak"
ezt írtam (meg sztem Te is) már fent. ha nem foglalkozna vele a Kormány, akkor meg az jönne, hogy szemét fidesz, meg az orbán, hagyja megdögleni a dunaújvárosiakat.
ezek ilyen emberek.

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2013.08.25. 22:41:18

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
Igen, milyen kis csacsi vagyok. Szerencsére most érdemileg cáfoltad imádott gazdáid ezen műveleteit. Köszi!

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 22:41:37

@min: Nyilván valami ilyesmire számíthatunk.

Fentebb volt egy portfólió cikk, újra linkelem:

www.portfolio.hu/vallalatok/kkv/lepeskenyszerben_vargaek_mi_a_megoldas_a_dunaferr-ugyben.188216.html

meg egy másik:

www.portfolio.hu/vallalatok/kkv/hatalmas_leepites_a_dunaferrnel_3.187793.html

Így elég egyértelmű, hogy TÉNYLEG drága az import buga, viszont aligha képzelhető el, hogy ne legyen leépítés.
Az, meg hogy mennyivel lenne nyereségesebb a Dunaferr állami tulajdonban, az spekuláció tárgya lehet csak a legjobb esetben, de a központi költségvetésre ránézve aligha valószínű, hogy a kormányzat majd pont itt tud jól gazdálkodni...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 22:43:12

@Kuruc ezredes: Mi az, hogy cáfolni? Meg sem próbáltam megcáfolni, még a tervet is megmutattam nektek. Hamarosan csatlakoztatjuk Magyarországot az USA-hoz.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 22:47:03

@pánpéter:

A lemarházást különön köszönöm, mindig öröm látni, hogy annyira nincs valakinek érve, hogy személyeskedéshez nyúl.

És hiányában ugyebár...

"ezt írtam (meg sztem Te is) már fent. ha nem foglalkozna vele a Kormány, akkor meg az jönne, hogy szemét fidesz, meg az orbán, hagyja megdögleni a dunaújvárosiakat. "

Ezzel az erővel meg én azt mondhatnám, hogy "Bezzeg ha a kormány NEM akarná államosítani a Dunaferrt, akkor most azt magyaráznátok, hogy jobb úgy, ha kirúgják azt az 1500 embert.

Mert ti ilyen emberek vagytok."

Na, és ezért nem árnyékbokszolunk, mert hülyeség azzal érvelni, hogy a másik mit mondana más esetben. A kérdés nem a "ha" meg a "volna", meg a "mit mondana" hanem az, ami éppen van. Tessék az ellen érvelni, ami elhangzik, na ez ellen, ami elhangzana...

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 22:48:22

@pánpéter: de ez tiszta szánalom b+.
Árgus szemekkel figyelik a fideszt, és bármit teszel,az nem jó.
Akármit.
Mint a hülyegyerekek.
A legjobb volt múltkor, mikor az a vadvalagú fodor kisbetűvel gábor (aki most egyébként borzasztóan rendes, hazafi módon felajánlotta, hogy átveszi az e-14-pm helyét)
elkezdte lázítani a népet, hogy OV kilép jól az euból , és így lezárják a határokat.Kellemesen összemosta az eutagságot schengennel, aminek nincs köze egymáshoz.
Szóval nagyon izzadtságszagú a dolog, a lényeg hogy közel kell kerülni a kondérhoz, bármi áron.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 22:51:57

@Sexual Harassment Panda:

"Én vagyok a troll, erre ő írogat egyfolytában, zaklat a , próbálok nem válaszolni de szénné kínoz a baromságaival."

Én legalább:
1. Nem adok olyasvalamit a szádba, amit nem mondtál.
2. Nem utaltam arra, hogy jobb lenne, ha halott lennél.

Te mindkettőt megtetted (ennyit a nagy keresztény erkölcsökről a kormányoldalról), aztán úgy viselkedsz, mintha én lennék a rossz fiú.

Hát minek nevezzelek, na?

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 22:52:34

"Tessék az ellen érvelni, ami elhangzik, na ez ellen, ami elhangzana... "

Nyilván.A poszt is egy olyan dolgot forszíroz, ami még meg sem történt.Egyenlőre a kormány jelezte a szándékát, a dunaferr meg elfogadta, de még semmiről sem tárgyaltak..

"Élcz. A legélczesebb szerzők keltik a legkevésbé észrevehető mosolyt."

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 22:55:37

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Mi a fax köze va a kormánynak az én kereszténységemhez??wtf??
Tőlem annak nevezel aminek akarsz.

Te viszont kapsz tőlem egy idézetet ajándékba:
"A lélek bőre. Ahogy a csontokat, a húst, a beleket és a véredényeket a bőr zárja körül s ez teszi az ember látását elviselhetővé, ép így borítja be a lélek indulatait és szenvedélyeit a hiúság: ez a lélek bőre"

pánpéter 2013.08.25. 22:56:24

@Sexual Harassment Panda:
"elkezdte lázítani a népet, hogy OV kilép jól az euból"
jah, olvastam... nyilván fodornak most az a tajtikája, hogy a 0,05%-os támogatottságú nem létező szervezetének valamilyen módon "reklámot" csináljon, ezért szórja a blogbejegyzéseket, mindenzt úgy, hogy teljesen mindegy, mekkora baromságot is hord össze.
és mindezt egyetlen egy picika listás hely reményében, hátha a szocialisták hátán bejuthat a parlamentbe. én ezt szánalmasnak tartom, fodorostul, mindenestül.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 22:57:45

Na, csak a szájtépés folyik itt, a témától is sikerült szépen eltérni, úgyhogy akkor most elmondom, hogy szerintem miért nagy hülyeség ez az egész Dunaferr államosítás, és ellenérvként lehetőleg ne személyeskedés jöjjön.

1. A központi költségvetés nem áll jól, az államadósság NŐ, a nemgonoszIMF piaci hitelek, amiket a kormány felvett bizony rekord kamatokkal járnak! Nem engedheti meg magának az állam százmilliárdos terhek felvállalását.

Alátámasztás képpen:
xn--kk-lia.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy

tenytar.blog.hu/2013/01/14/evi_1200_milliard_forint_soha_nem_volt_meg_ilyen_draga_az_allamadossag

Mindez úgy, hogy csaknem elfogyott az államosított nyugdíjpénz:

akk.hu//kepek/upload/2013/NYRA_pf_honlapra_20130531.pdf

Szóval nem hogy a központi költségvetésnek baromi sokba kerülne ez a móka, de még ráadásul azt is láthatjuk, hogy baromi rosszul bánik a jelenlegi kormányzat a pénzzel (éves szinten többet tapsolnak el, mint Gyurcsány, pedig nem kicsivel magasabbak az adók azóta).

Szóval egyrészt a költségvetés nem engedheti meg magának, hogy ezt bevállalja.

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.25. 23:00:00

@♔bаtyu♔:

Kérj már meg valakit, ossza el neked a 100milliárdot 1500-zal, jó? Csak akad valaki a közelben, aki tud ilyen komcsi trükköket.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:00:11

@pánpéter: Igen, egyetértek, hogy bármilyen blődséget mondunk, csak hallassuk a hangunkat ebben a szörnyű nagy diktatúrában, ahol annyira nincs szólásszabadság, hogy az indexen kb minden blog a fideszt ekézi.
Mindazonáltal nem szabad szerintem lebecsülni a demokratikus ellenzéket, hiszen előbb-utóbb meg fog erősödni, és le fog váltódni a fidesz.
Nincs is ezzel baj, de iszonyatosan átlátszó ahogy nyomul. bármi baromságot összfröcsögünk, mint pl én, de én nem akarok miniszterelnök lenni.

pánpéter 2013.08.25. 23:00:12

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
azt köszönsz, amit csak akarsz, azt gondolsz, amit csak akarsz, és azt írsz le, amit csak akarsz. egyáltalán nem érdekel. de tényleg. nem akarlak se meggyőzni, se veled egyet érteni.

és igen, ti ilyen emberek vagytok. én meg másmilyen.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:03:55

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): de a kormány azzal védekezik, hogy ugyan drágább a hitel az imf hitelnél, de az imf ossza az észt mit hogyan kell tenni, amit ők nyilván nem fognak elfogadni a választások előtt, ha már eddíg ellenük harcoltak.
Melesleg egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy az imf olyan qrva jól tudja kezelni a válságot, persze lehet, hogy nem is akarják hogy egy ország megsabaduljon, épp ellenkezőleg, újabb és újabb hitelekben érdekelt, így képviselve a saját érdekeiket.(csak 1 5-let, nem biztos hogy így van)

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:05:05

@pánpéter:
"azt köszönsz, amit csak akarsz, azt gondolsz, amit csak akarsz, és azt írsz le, amit csak akarsz. egyáltalán nem érdekel. de tényleg. nem akarlak se meggyőzni, se veled egyet érteni.

és igen, ti ilyen emberek vagytok. én meg másmilyen. "

Ilyet én akartam írni..

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 23:05:40

(darabokban írom, mert félek, hogy ezt a HSZ-t is elveszítem, mint a másik blogon a 4000 karakterest.)

2. Az nem erény, és nem biztos hogy jó, hogy nyakra-főre államosítja az állam a cégeket.

Tessék megnézni a MOL-t: azt itt pánpéter bűnnek tartja, hogy eladták a részesedést, holott az legalább pénzt hozott a költségvetésnek, nem elvitt rengeteget, és több éves kiadást jelent, mint a visszavásárlás.

Attól még hogy állami tulajdonban van egy magyar cég, nem lesz fasza a világ. Főleg, hogy a magyar állam már ezredszerre bizonyítja, hogy az általa kinevezett csinovnyikok (függetlenül attól, hogy MSZP-s vagy Fideszes csicskákról van szó) mindent csinálnak, csak jó vezetést nem. Lásd. MÁV, VOLÁN, MFB

www.pbkik.hu/hu/komloi-iroda/cikkek/tomegkozlekedes-csak-11-millio-a-veszteseg-finanszirozasara-63927

index.hu/gazdasag/2013/07/17/mfb/

De sorolhatnám még ezer példát, főleg a Kádár-rendszer bukását, ami szépen abból eredt, hogy a sok államilag irányított, veszteséges vállalatot csak hitelekkel lehetett fenntartani.

Ne ebbe nem kéne újra beleszaladni.

Persze van rengeteg példa jól, nyereségesen működő állami vállalatokra... Nyugat-Európában. Nem egészen itt.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 23:07:50

@pánpéter:

"és igen, ti ilyen emberek vagytok. én meg másmilyen."

Én a "tájékozatlan, és erre büszke" kifejezést használnám, ha rólad van szó.

Nem mellesleg, az amit most leírok, az cáfolat arra is, amit azon a másik blogon haz.. mondtál.

pánpéter 2013.08.25. 23:08:51

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

1, a legutóbb kibocsátott dollárkötvény kamata éppen hogy picivel volt több, mint az IMF hitelé. sztem azt a vitát most ne nyissuk meg, hogy mennyire jó szándékú az IMF, erről érdemes lenne megkérdezni a görögöket, vagy a mintaországnak kikiáltott románokat, ahol az IMF hitelért cserébe jött jó kis közalkalmazotti bércsökkentés, nyugdíjcsökkentés, és privatizáció. a legutolsó jelentések szerint az IMF pont a privatizáció sebességével (lassú) elégedetlen.
másrtészt itt már rég nem arról az 1500 emberről szól a történet, hanem a városról, ezzel kapcsolatban fent már kifejtettem az érveimet.
harmandrészt az okfejtésed akkor lenne kerek, ha a költségvetési tartalék összegét is belinkelnéd.
én ráadásul eddig a témában annyit hallottam, hogy az állam átvállalja a cég adósságát, és ez képezné a vételárat. ezzel csak azt akarom mondani, hogy amíg nem tudjuk hogy mennyi az annyi, addig az az érvelés, hogy nincs rá pénz, illegitim. nincs kellő ténnyel alátámasztva.
negyedrészt pedig vannak magasabb rendű érvek és szempontok, mint hogy mit engedhet meg magának a költségvetés. ha jön egy hatalmas árvíz (csak hogy szélsőséges példát mondjak), akkor nem lehet azt mondani, hogy a védekezésre nincs forrás a költségvetésben, mert egyrészt a helyreállítás többe kerülne, mint a védekezés, másrészt védekezés nélkül a követlezmények beláthatatlanok, ergo mindenképpen védekezni kell.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 23:11:26

@Sexual Harassment Panda:

"Melesleg egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy az imf olyan qrva jól tudja kezelni a válságot, persze lehet, hogy nem is akarják hogy egy ország megsabaduljon, épp ellenkezőleg, újabb és újabb hitelekben érdekelt, így képviselve a saját érdekeiket.(csak 1 5-let, nem biztos hogy így van)"

Ez egy közismert kamuvád az IMF ellen. Az IMF ritkán ad hitelt, és azt feltételekkel, gyors visszafizetés mellett. Csak olyan országoknak ad hitelt, akik bajban vannak és IMF tagok, és komoly feltételekkel, hogy biztosítsák a visszafizetést.

Olyan nincs, hogy valaki adósságspirálba keveredik az IMF-nél, mert az IMF nem hitelez agyba főbe: ha már bajban vagy az eredeti IMF-hitellel, akkor nem kapsz még többet, csak ha úgy ítélik meg, hogy tényleg szükséged van rá.

Bizonyíték: már az első IMF-hitelünk is csak egy részletes volt, és pár éven belül vissza lett fizetve (1996-ról beszélünk). Másrészt a kamatok is olyan alacsonyak, hogy elég nagy hülyeség ilyesmivel jönni: aki IMF-hitellel adósságcsapdába keveredne, az piaci hitellel még inkább.

Az, amit te hiszel az IMF képességeiről, azt konkrétan mire is alapozod?

káeurópaibankoló 2013.08.25. 23:11:34

Arra, hogy 150-180 ezer lakáshitellel rendelkező család (átlagosan 4 fővel számolva 600-700 ezer ember) ne kerüljön utcára nincs pénz, 1500 ember munkahelyének megmentésére a vasműben van 25-30 milliárd évente (!)?!
És mi van az eddigi évek alatt munkanélküli sok tízezerrel? Rájuk is jut fejenként évi 20 millió forint, hogy meg legyenek mentve vagy ők nem is számítanak, mert nem Dunaújvárosban látták meg az Isten napját?!

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:13:46

@pánpéter: megint igazad van.Pont azt említettem többször is, hogy fogalmunk sincs még mi lesz a térgyalások végeredménye, de már előre leszarozunk mindent.És pont stark vont kérdőre, hogy arról beszéljünk ami megtörtént ne legyen
"ha", meg "talán".

Az imf-ről és is azt írtam, hohgy nem sokkal adja kedvezőbben a hitelt, cserébe meg melepofázik olyan dolgokba, amiket a kormány, ha eddíg kibírta,őrültség lenne feladnia.
Az meg, hogy sikeres-e az imf válságkezelése, ki tudja.Nem vergődtek ki a gödörből pl Románia, vagy Portugális, de lehet hogy egyáltalán nem érdeke az imf-nek ez, sőt, az a jó, ha életed végéig fizetsz.

pánpéter 2013.08.25. 23:14:52

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

"Tessék megnézni a MOL-t: azt itt pánpéter bűnnek tartja, hogy eladták a részesedést, holott az legalább pénzt hozott a költségvetésnek, nem elvitt rengeteget, és több éves kiadást jelent, mint a visszavásárlás."

a MOl a te érvrendszered szerint éppen rossz példa, ezzel mellényúltál. a 25%-os állami tulajdon után minden évben komoly osztalékfizetés történt az állami kasszába. másrészt a legnagyobb és egyetlen haza olajipari cég állami részesedése nemzetgazdasági, nemzetstratégiai kérdés. nem adjuk el, mert nem. ahogy nem adjuk el a vízműveket sem, és nem kellett volna eladni az energiaszektort sem, és a repteret sem, és ahogy nem adjuk el paksot sem.
és igen, az eladás jelentett egyszeri nagy bevételt, amit aztán a költségvetés felélt. volt nincs a pénz. nem fejlesztésre ment, nem tulajdonszerzésre ment, hanem szociális kiadásokra, stb stb.

pánpéter 2013.08.25. 23:16:58

@Sexual Harassment Panda:

"Az meg, hogy sikeres-e az imf válságkezelése, ki tudja"
tisztább pillanataikban az IMF-EKB-EU tandem is elismerte már, hogy félrekezelték a válságot... ennyit az IMF-ről. a magyar választópolgárok és az IMF érdekei nagyon ritkán vágnak egybe, ezt azért látni kell.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:17:10

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): semmire, az csak egy agymenés volt!!Én csak feltételeztem.
De azt nem igazán látom, hogy qrvára sikeres ett volna az imf pl görögországban, spanyolországban, portugáliában, stb.
A kormány nyíltan felvállalta hogy nem az embereken akar spórolni, hanem a multikon, (hogy ez helyes vagy sem most nem érdekes) de ha már ezt az utat választotta 3évig, most a választások előtt ezt a scenariot kellett tovább játszania.
Azt se értem amit említettél, hogy az imf nem ad agyra főre hitelt, románia most pl újabbat akar felvenni.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 23:17:33

@pánpéter: ", a legutóbb kibocsátott dollárkötvény kamata éppen hogy picivel volt több, mint az IMF hitelé."

A futamideje meg sokszorosa... azaz azt a picivel többet sokszor is kell kifizetni, szóval jó sok pénz megy el rá.

"sztem azt a vitát most ne nyissuk meg, hogy mennyire jó szándékú az IMF, erről érdemes lenne megkérdezni a görögöket, vagy a mintaországnak kikiáltott románokat, ahol az IMF hitelért cserébe jött jó kis közalkalmazotti bércsökkentés, nyugdíjcsökkentés, és privatizáció. a legutolsó jelentések szerint az IMF pont a privatizáció sebességével (lassú) elégedetlen. "

A görögök nem az IMF hitellel kerültek bajba, hanem a felhalmozott piaci hitelekkel adósodtak el, az IMF csak utána jött. És olyan szemétségeket kért, hogy amit nem engedhetnek meg maguknak, azt csökkentsék.

Jó kis közalkalmazotti bércsökkentést meg nyugdíjcsökkentést kért az IMF, UGYANIS ezek az országok ezt megelőzően meg jó kis hitelekből emeltek nyugdíjat, és közalkalmazotti bért.

A privatizáció meg pont azt akadályozná meg, hogy veszeséges állami vállalatok lehúzzák a költségvetést.
Persze ez Fideszalnden bűn, mivel ami arrafelé nem állami, az gyanús, mert vagy magán, vagy külföldi, és láthatónak mindkettő ellenséges a Fidesznek.

Most komolyan: tényleg azt hiszitek, hogy hosszú távon jó dolog veszteséges cégeket az adófizetők pénzéből felszínen tartani a munkahelyek érdekében?

Most komolyan még egyszer bele kell bukni abba, amibe Kádár belebukott, hogy megértsétek, hogy ez a szerelem az állami irányításba mekkora büdös nagy tévút?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 23:19:11

@pánpéter: "a MOl a te érvrendszered szerint éppen rossz példa, ezzel mellényúltál. a 25%-os állami tulajdon után minden évben komoly osztalékfizetés történt az állami kasszába. "

Ha erre tudsz mutatni forrást, akkor még azt is mondom, hogy ebben igazad van.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:21:44

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Ezt én értem, csak egyetlenegy kis hiba van a gondolatmenetben, 2010ben az emberek nem kértek ebből a csapatból, és kész.Lehet hogy ez neked nem tetszik, lehet hogy nekem sem, de ez van.
Mellesleg nem nagyon látom, hogy az imf milyen kurva jól megoldotta volna a dolgokat, már bocs.És azt sem értem, miért jó mindenáron hitelt felvenni?Főleg, ha mellette olyan követelések vannak, ami olyan tűntetésekhez vezet,mint görögországban, Portugáliában??

pánpéter 2013.08.25. 23:24:02

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):
nézd, ahogy látom, és ahogy olvaslak, mint fentebb is írtam, alapvetően gondolunk mást dolgokról.
nem vagyok privatizáció párti. ennyi az egész. ha valami rosszul működik, nem az a megoldás, hogy adjuk el, hanem az, hogy tegyük nyereségessé. de mint fent is írtam, nemzetstratégiai kérdésekben nem lehet alternatíva a privatizáció (energia szektor, olajipar, vízművek, reptér).
nem vagyok IMF párti sem. sztem egyetlen normális ember sem az. az IMF a pénzéért kér dolgokat, amik nem feltétlenül esnek egybe a nemzeti érdekekkel, már ha érted mire gondolok.
de mondom, nem akarlak meggyőzni.

"Ha erre tudsz mutatni forrást, akkor még azt is mondom, hogy ebben igazad van"
keresd meg a neten. én tudom hogy így van, az meg hogy te ezt most elhiszed vagy sem, nem annyira fontos nekem.

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.25. 23:24:50

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

Most komolyan nem értem: mi értelme provokálni néhány viccesen buta rajongót, hogy tízszer leírja ugyanazt a központilag terjesztett közhelyes baromsággyűjteményt? Úgyis védik a Pártot, bármit csinál, úgyis ugyanazok az "érvek" jönnek bármire évek óta, minek ennyit hergelni a szerencsétleneket? Unatkozikönennyire? :)

pánpéter 2013.08.25. 23:28:55

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

"Most komolyan még egyszer bele kell bukni abba, amibe Kádár belebukott, hogy megértsétek, hogy ez a szerelem az állami irányításba mekkora büdös nagy tévút?"

liberális barátaink évekig hangoztatták, hogy az állami szerepvállalást csökkenteni kell mindenhol. no, hát ez a szemlélet bukott meg 2008-ban. a bankok hova rohantak, amikor kitört a tré? bizony bizony, az államhoz, és közvetve az adófizetőkhöz. és mindenki más is oda rohant, amikor nagy lett a baj.
a normális állami működtetés és kádár között meg azért van egy jó fényévnyi távolság. azt feltételezni, hogy az állami szerepvállalás egy és ugyan az, mint amit kédér csinált, teljes tévút.
érdekes, az oroszoknak megéri állami tulajdonban tartani a Szurgutot, az osztrákoknak az OMV-t, nekünk nem érte meg ott tartani a MOL-t. az is érdekes, hogy a francia államnak jó üzlet volt magyar vízműveket felvásárolni, nekünk rossz üzlet volt ugyanazokat megtartani.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:29:22

@milyen szép a Vértes, ó:

A poszt egy olyan dolog miatt vernyákol, ami nem is létezik.Erre érdekes, nem jön válasz.
mellesleg nagy kapufa lett, Uram, sosem szavaztam, és nem is fogok a fideszre szavazni.
Előbb legyen miniszterelnök Fekete Pákó, az adideadidit-párttal, mintsem én rájuk szavazok.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:29:33

@milyen szép a Vértes, ó:

A poszt egy olyan dolog miatt vernyákol, ami nem is létezik.Erre érdekes, nem jön válasz.
mellesleg nagy kapufa lett, Uram, sosem szavaztam, és nem is fogok a fideszre szavazni.
Előbb legyen miniszterelnök Fekete Pákó, az adideadidit-párttal, mintsem én rájuk szavazok.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 23:31:13

@pánpéter:

Bocs, a MOL-al kapcsolatban tényleg igazad van, találtam forrást. Viszont a helyzet az, hogy most viszont veszteséges, és a visszavásárlás is veszteséges volt... azért ezzel az információval sem árt kezdeni valamit...

"nem adjuk el, mert nem."

Ez nem érv. Ezzel az erővel én meg mondhatnám, hogy adjuk el, mert de.

"ahogy nem adjuk el a vízműveket sem, és nem kellett volna eladni az energiaszektort sem, és a repteret sem, és ahogy nem adjuk el paksot sem."

És ezzel én egészen addig egyet értek, amíg nem kezd el valamelyik TARTÓSAN veszteséget termelni.

Azzal pedig sehogy nem bírok azonosulni, hogy egy bevallottan veszteséges céget akarunk most állami tulajdonná tenni.

@Sexual Harassment Panda:

"De azt nem igazán látom, hogy qrvára sikeres ett volna az imf pl görögországban, spanyolországban, portugáliában, stb."

Hát pedig a görögök nagyságrendileg jobban állnak most, mint 2 éve.

Portugália is jön fel:
www.portugal-india.com/en/content/portugal%E2%80%99s-economy-emerges-recession-q2

És a spanyolok is stabilizálódnak:
www.ft.com/cms/s/0/e614c922-f8eb-11e2-86e1-00144feabdc0.html

Csak erről ugye sikerült lemaradni.

Ne úgy tessék elképzelni, hogy az IMF kiadja a hitelt, és onnantól happyness, ezt senki nem állította. Az IMF csak a hitelt adja, meg a feltételeket, az adott ország

"Azt se értem amit említettél, hogy az imf nem ad agyra főre hitelt, románia most pl újabbat akar felvenni."

És majd kiderült, hogy kapnak-e. Az IMF először tárgyal, és aztán meglátják, nem úgy megy, mint a piacon, hogy órák alatt megszületnek a megállapodások egy sima papírvásárlással.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:33:46

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Értem, nos, ezeket nem tudtam.
Nos, akinek ez nem tetszik, az lesz szíves jövőre szavazni az ellenzékre, és akkor mindne rendben lesz.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 23:34:20

mert ugye 2010ben karistolt a gazdaság, mint a qisten!

agyamputáltak 2013.08.25. 23:35:35

@Kuruc ezredes: talán nem az? :DDDDD attól még, hogy te tagadod, nem lesz igaz.

pánpéter 2013.08.25. 23:36:06

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

" hogy most viszont veszteséges"
nem veszteséges. egy üzletága veszteséges, de az kb. majdnem minden európai finomítóra igaz, de ebbe most ne is menjünk bele.

"nem adjuk el, mert nem"
de bizony érv. nem adod el a házad tetőszerkezetét, mert nem. nem adod el az utolsó 10 liter vized a sivatagban, mert nem. vannak dolgok, amelyek felvetése egy egyszerű NEM-el elintézhető.

"Hát pedig a görögök nagyságrendileg jobban állnak most, mint 2 éve."
éppen most készülnek egy újabb 10 milliárdos hitelcsomagot adni nekik. jól állnak, valóban. ráadásul elkezdték eladni a tartozás fejében a szigeteiket. jó buli az is...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 23:37:36

@pánpéter:

"liberális barátaink évekig hangoztatták, hogy az állami szerepvállalást csökkenteni kell mindenhol. no, hát ez a szemlélet bukott meg 2008-ban. a bankok hova rohantak, amikor kitört a tré? bizony bizony, az államhoz, és közvetve az adófizetőkhöz. és mindenki más is oda rohant, amikor nagy lett a baj. "

Ezzel a hülyeséggel hagyjál már, az állam minimális segítséget (hitelt) nyújtott a bankoknak, és az VISSZA LETT FIZETVE!

www.origo.hu/gazdasag/hirek/20100323-visszafizette-az-otp-az-allami-hitelt.html

És ráadásul azt a pénzt is azért adták, mert bizony az állam fosott, hogy egy bedőlő bank miatt nekik kell kifizetni a betéteseket (betétgarancia miatt).

"érdekes, az oroszoknak megéri állami tulajdonban tartani a Szurgutot, az osztrákoknak az OMV-t, nekünk nem érte meg ott tartani a MOL-t. az is érdekes, hogy a francia államnak jó üzlet volt magyar vízműveket felvásárolni, nekünk rossz üzlet volt ugyanazokat megtartani."

Mint kiderült, jogosan, megérte volna a MOL-t megtartani. A víz viszont mintha kicsit drágább lett volna Pécsett azóta, nem?

Jogos a kérdés, de azért az sem mindegy, hogy az állam hogy képes működtetni az adott céget, és a magánzó hogyan képes. Azért van egy kicsit hosszú lista a nagyon sikeres, nagyon jól működő cégekről, és valahogy nem állami cégek állnak az élen... (az energiaiparban lehet hogy de)...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.08.25. 23:38:38

@pánpéter: "éppen most készülnek egy újabb 10 milliárdos hitelcsomagot adni nekik. jól állnak, valóban. ráadásul elkezdték eladni a tartozás fejében a szigeteiket. jó buli az is..."

Most meg ne sajnáljam őket... minek vettek fel annyi hitelt!

Ha volt eszük felvenni, legyen eszük visszafizetni is.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.25. 23:39:42

@Sexual Harassment Panda: Persze. Ezért mondtam én is, hogy majd lehet nyomatni 1500 hely megmentését. A high politikai szempontok meg eddig is gyakran ütköztek a "mélygazdaságiakkal", szóval ilyet is láttunk már. Meg látni is fogunk még...

@min: Ha munkanélküliek lennének, az mennyivel lenne jobb? Csak kérdezem... :)

agyamputáltak 2013.08.25. 23:39:48

@pánpéter: nos a gazdasági összefüggések átlátása nem az erősséged az biztos. a molt összehasonlítani az orosz olajos céggel.. :D hagyjuk is. te csak higgy! :D

agyamputáltak 2013.08.25. 23:40:57

@King of Shadows: aha, hát akkor az eddig megszűnt összes céget meg kellett volna vegye az állam? mert mennyivel jobb mintha munkanélküliek lennének :DDDDD

pánpéter 2013.08.25. 23:42:02

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

"Ezzel a hülyeséggel hagyjál már, az állam minimális segítséget (hitelt) nyújtott"

itt most nem csak hazánkra gondoltam. több európai országban, és az USA-ban is az állami segítségért cserébe tulajdonrészt kért az állam. van rá sok nemzetközi példa.

" A víz viszont mintha kicsit drágább lett volna Pécsett azóta"
a franciák kihagytak egy csomó olyan fejlesztést, karbantartéást, amit el kellett volna végezniük. legatyásodott rendszert vett vissza a város, költeni kell rá, különben a szolgáltatás akadozott volna.

"(az energiaiparban lehet hogy de)... "
erről beszélek. nemzetgazdasági stratégiai kérdésről.

agyamputáltak 2013.08.25. 23:42:28

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): hülye vagy. inkább működjön még pár MÁV, BKV és posta! legalább előbb összedől ez a foshalmaz. :-)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.25. 23:43:50

@pánpéter: "érdekes, az oroszoknak megéri állami tulajdonban tartani a Szurgutot, ..."

Mert az termeli ki a nyersanyagaikat, és részben az tartja el az egész Föderáció gazdaságát is. A MOL viszont mindenféleképp a ruszkiktól veszi a gázt (máshonnan nem tud szerezni), függetlenül attól, hogy kié a cég.

pánpéter 2013.08.25. 23:44:47

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben):

"Most meg ne sajnáljam őket... minek vettek fel annyi hitelt!"
senki nem mondta hogy sajnáld. azt írtad, hogy jönnek fel. nem, nem jönnek fel.
sajnálni meg nem kell őkat. senki nem gondolhatta komolyan, hogy kitermelhető 24 havi munkanélküli segély... ebből a görögök 100 év múlva se fognak felállni, ez már most teljesen biztos. ahogy Gy.F. mondta pénteken egy másik sztoryra: ennek itt most nagyjából vége van...

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.25. 23:45:40

@agyamputáltak: Nem, viszont a munkaügyi központokkal csinálni kellene valamit, de sürgősen, mert így csak gittegyletek, amik nyelik a pénzt. És egyáltalán nem segítenek a munkanélküliség csökkentésében...

agyamputáltak 2013.08.25. 23:49:58

@pánpéter: a bankokat hagyták elkanászodni. balfasz rendszert hagytak működni, nem a bankok hibája egyedül. "most" kezdtek el bázel 3-hoz kapkodni, pedig azt már sokkal előbb be kellett volna vezetni vagy még annál is nagyobb szigort. dehát csurrant-csöppent ide-oda.. csak amíg egy rész a helyrehozatalban a bankoktól származott (jobb esetben), a politikusok hibáját az egész történetben a vétlen adófizetőktől vasalják be. könnyű a más faszával verni a csalánt ugye, pedig sitten lenne a helye az összesnek, amelyik nem hozott komolyabb törvényeket a banküzemhez.

agyamputáltak 2013.08.25. 23:51:06

@King of Shadows: ebben sajnos igazad van, de kinyírt gazdaságtól csodákat hiába vársz. nemlétező beruházásokból, nem lesznek új munkahelyek. közmunkával meg kitörölheted ugyebár. :-(

HgGina 2013.08.25. 23:57:25

Álságos. Ja. Akkor már inkább 1500 családnak ne legyen a betevőre se elég mi, ha megszűnik a munkahelyük? Ésszerű átalakítással nyilvánvalóan lehet belőle valami normális, nyereséges céget csinálni.
Ha jól rémlik, a japánok sem nagy vasércbányászok, aztán elég szép acéliparuk van. Ja persze... ők idejében megszabadultak a komcsiktól.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.26. 00:08:06

@agyamputáltak: Igen. És itt vissza is jutottunk az alapfeltevéshez, miszerint egy normálisan működő kormánnyal nem kellene kollektivizálni a fél országot, mert meg lehetne oldani az ilyesmiket piackonform módszerekkel is. :S De legalább futottunk egy teljes kört... :D

agyamputáltak 2013.08.26. 00:24:21

@King of Shadows: nyilván. ezt épeszű ember - értsd nem elvakult narancsdroidok - tudja, hogy így van/kellene lennie. és ez természetesen nem egyenlő azzal, hogy szabadrablást kell biztosítani. sőt!

tisztapista 2013.08.26. 00:30:59

Vas és a cél országa, eddig értem. De mi a cél?

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.08.26. 00:42:32

hajrá magyar értelmiség, a politikusok ellen nem tudtok (vagy nem akartok) semmit se tenni

pedig mennyi diplomátok van és milyen okosak vagytok!

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.26. 00:57:18

@agyamputáltak: Igen. Alapvetően én sem szeretem a gazdaságilag szélsőjobb (vadkapitalista) társadalmat, ahogy a gazd. szélbalt (statism) sem. :)

Csak ebben az országban nincs megfelelő kultúra a piaci viszonyok kialakításához, tehát nagy valószínűséggel kormányváltás után is maradna körülbelül ugyanez...

káeurópaibankoló 2013.08.26. 01:20:36

@HgGina: Elég demagógnak tűnik a kommented, de hátha az én demagóg kommentemre tudod a választ:káeurópaibankoló 2013.08.25. 23:11:34
Arra, hogy 150-180 ezer lakáshitellel rendelkező család (átlagosan 4 fővel számolva 600-700 ezer ember) ne kerüljön utcára nincs pénz, 1500 ember munkahelyének megmentésére a vasműben van 25-30 milliárd évente (!)?!
És mi van az eddigi évek alatt munkanélküli sok tízezerrel? Rájuk is jut fejenként évi 20 millió forint, hogy meg legyenek mentve vagy ők nem is számítanak, mert nem Dunaújvárosban látták meg az Isten napját?!

Plusz azt is megkérdezném, azért 230 000 munkanélküliért, akik kiestek az ellátó rendszerből, és semmiféle jövedelmük nincs, nem aggódsz? Nekik miből kerül betevőre?

rolldog 2013.08.26. 02:19:47

@barata: miert kellene? Gondolom, te vagy akkora kiraly, hogy csak arrol van velemenyed, amit csinaltal korabban vagy ahol mar jartal...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.26. 06:30:19

"ha eddig nem kellett a Dunaferr a piacon, akkor most sem fog kelleni. Az állam szerez egy vállalatot, amelybe végeláthatatlanul önteti a pénzt, mégsem lesz semmi értelme. "

Nana! HA éppen véletlenül a Simicska bevételt szeretne, jó lesz az.
Úgyis veszteséges, senki nem kérdezné, hova tűnik a lóvé...

Különben még akár fel is lehetne futtatni a céget, azt már többen pedzegették. De hogy ez állami felügyelet alatt még semmivel sem sikerült, az ziher...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.26. 06:52:31

Annak sem volt értelme, hogy a Rábába, a Molba bevásárolt,"
hát igen, minden szar amit csinlnak, minden.
bezeg eladni mindent, aztn még hitelt felvenni jó sokat, aztán a majdnem államcsőd elkerülése érdekében az imf-hez futni, majd a pénzt mind szétszórni a szélben az döfi. az jó.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.26. 06:54:35

@HgGina: ááá ha nem csinálna semmit akkor azt olvasnád itt " a ner rendszerében nem menti meg a kormány azt az 1500 családot akit...."

$pi$ 2013.08.26. 07:09:02

A MOL osztalékot fizet[1], a Rába pedig 2011 és 2012-ben is nyereséget termelt. Bizonyos politikai köröknek azonban ez nyilván nem tetszik, elhalgatják és azt nyomják, hogy mennyire ki kellene maradnia az államnak a stratégiai ágazatokból. Navajonmért?

[1] hvg.hu/kkv/20130513_A_Mol_junius_6atol_fizet_osztalekot

[2] www.vg.hu/vallalatok/ipar/nyereseges-volt-a-raba-397860

barata 2013.08.26. 07:11:24

@rolldog: Nem mondtam, hogy kellene, csak kérdeztem, jártál-e ott. Igen, az az érzésem, hogy nem, véleményed csupán szarabbnál-szarabb sajtóhíreken, előítéleteken alapul. Persze lehet véleményed így is, csak arra nem kíváncsi senki.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2013.08.26. 07:18:56

Aki eufemisztikusan szólva nem az acélipar nagy ismerője, az minek osztja az észt?
Mi van, ha nem mindig volt veszteséges? Heló, mi?
Mi van, ha most sem az, csak így hozták ki papíron?
Miért kell nekünk ukrán választásokat, meg orosz milliárdosokat gazdagítanunk?
Telített piacon kis szereplő hogy rúghat labdába? Specializálódik, rámegy a minőségre és rövid határidőre gyárt. Ld. Dunaferr. Úgyhogy légy szíves ne akard már bezárni, azért, mert kicsi, meg mert néhány dilettáns orosz-ukrán faszfej kiszivattyúzza belőle a pénzt.

barata 2013.08.26. 07:21:28

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: Nem nyert. Az ukrán buga jó minőségű, vásárlása ISD szinten indokolt, ára piaci.A veszteség a méretből (kicsi a gyár), elhibázott döntésekből, kreatív számvitelből adódik.

tecsóba sose többé 2013.08.26. 07:44:49

Garanciával adták el a gyárat. Garantálni kellett, hogy 5 évig nem lesznek elbocsájtások. Garantálta? Igen. Betartotta? Igen. Akkor miért olyan meglepő, hogy 1500 körömreszelő el lesz küldve? Ez már nagyon régen érett, hiszen eddig mindig kiharcolták, hogy a leépítés ne a szellemi részlegről menjen, hanem a fizikaiból.
Itt az ideje már ott is a ritkításnak. Aki nem itt él, az nem tudja, hogy a vasgyár anno a kmk-k férőhelye volt, és fel lettek töltve rokonokkal.
Nagyon elenyésző azon emberek száma, akik önerőből kerültek be.
Mióta divat, hogy egy maszek cég azért tartson meg munkavállalót, hogy ne kelljen segélyt fizetni?
A cég működni fog -1500 emberrel is.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2013.08.26. 07:53:03

@barata: Nem nyert. Az ukrán buga szar minőségű és nem tudnak különleges (drága) anyagminőséget előállítani (a Dunaferr tud). A veszteség elhibázott döntésekből, kreatív számvitelből adódik.

kronosz6 2013.08.26. 07:54:05

Szerencsétlen ellenzék és a médiába beágyazott alattvalói nem találnak fogást a kormányon. Egyre hülyébb fröcsögéseikkel, csak mélyebbre ássák magukat. Már az is baj nekik, ha a kormány törődik a dolgozókkal.

Igaz a szoclibek 8 évig tettek az emberekre. Az volt a gondjuk, hogy nagy felhajtással vonulhassanak a melegek, meg szívhassanak kábitószert a magyar fiatalok.
Szemét bagázs!

lobaszopiatej 2013.08.26. 08:21:20

Talán nem akarnak mégegy Ózdot...
bár az is csak a cuclizmusban tudott fennmaradni.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.26. 08:56:04

Olvasva a kommenteket, hihetetlen mennyien pártolják hazánkban a komcsi megoldásokat, csak azért, hogy védjék a narancsos maffiát, érdekes, máskor ugyanezek az agymosott emberek azzal jönnek, mikor a magas munkanélküliségről van szó és Orbánék ígéreteiről, hogy nem az állam dolga a munkahelyteremtés...

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.26. 09:01:05

@lobaszopiatej:
Pont az a lényeg, hogy az csak a szocializmusban tudott fennmaradni. Ne keverjük már az okokat és az okozatokat, nem az az ok, mert a veszteséges üzemeket nem tartotta lélegeztető gépen az állam, hanem éppen az az ok, hogy az állam addig lélegeztető gépen tartotta a szocialista gazdaságot, amíg a dolog már tarthatatlanná vált. Ózd pont attól lesz Dunaújvárosból, ha veszteségesen üzemelteti a versenyképtelen üzemet. Igen, ha nem ezt teszi, és 1500 embert elküldenek, az is rossz, csak éppen az ad némi esélyt a jobb jövőre azáltal, hogy a gazdaság a piachoz igazodik.

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2013.08.26. 09:02:28

@agyamputáltak:
Hogyne. Bolsevik, de egyszersmind fasiszta is. Ahogy Orbán Viktor is egyszerre cigány, meg náci. Így biztos meg fogjátok őt verni a választáson, kedves belpesti barátaim.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.26. 09:31:36

No, ezek szerint így lehet most vállalattól Magyarországon jó áron megszabadulni. Be kell lengetni, hogy mindenkit elbocsájtunk. Miután lassan sötétafrikai manánköztársaság szintjén van a gazdasági környezet / befektetés biztonság, gondolom úgyis jópár válalat menne.

De én nem akarok szarul működő vállalatokat venni az adóforintjaimból. Tudom, erre adott az istenadta nép 2010-ben felhatalmazást, de akkor sem.

deruyter 2013.08.26. 09:33:15

Sok aspektus ki lett itt tárgyalva, én már csak egy apróságot tennék hozzá. Ha olyan helyen dolgozol, olyan helyen élsz, ahol 1-2 nagy foglalkoztatóra van felépítve minden, akkor számolnod kell azzal, hogy ezek esetleg csődbe is mehetnek és akkor szevasz. Dunaújváros és vonzáskörzete nagyon durva becslésem szerint 100 000 ember. Ebből aktív még durvább becslésem szerint 30-40 E ember. Ezek szerint most minden 20. elveszti a munkáját. Tucatszámra vannak olyan kistérségek, ahol ennél sokkal rosszabb a helyzet 2 évtizede. Most akkor Dunaújvárost sajnálni kellene? Ez az élet rendje. Vagy a "Dunaferr is too big to fail"?

HgGina 2013.08.26. 10:29:31

@káeurópaibankoló: megértelek, és alapjában egyetértek veled.
A deviza- vagy forinthiteles részét ne keverjük bele! A magyar embereknek nyilván a korábbi tapasztalatokból kiindulva valamiféle zsigeri kényszerük, hogy saját tulajdonú lakásuk legyen. Ezt is megértem, lennie kell egy (vélelmezett) stabil pontnak. Ez K-európai beállítottság. Valahogy nyugatabbra nem gond, ha valaki bérel egy lakást. És ott a tulajdonosnak is érdeke a kiadása. Itthon, kétségtelenül a bérbeadó-bérlő párosításban még fejlődnünk kell. Tehát ezt a részét nem keverném ide.
A munkanélkülieket is sajnálom, nekem is volt már nehéz helyzetem, amikor bizony kajára se futotta. Sokkal komolyabb az a probléma, hogy a munkanélküliek, álláskeresők rendkívül nagy hányada kizárólag az alkalmzotti körben gondolkodik. Még az is, akinek egyébként lenne vénája a vállalkozáshoz. Na persze, vállalkozni egyet jelent a sokkal több munkáért, sokkal több kényelmetlenség, sokkal nagyobb felelősség, és sok más dologgal, ami nem kényelmes. Pl. a napi 16 óra munka. Tudom, ez milyen, 30 éve ezt csinálom. Hol fent, hol lent. Nyilván, mondjuk egy kiváló ózdi vasmunkásnak mások a lehetőségei, mint egy pesti, akármilyen gyenge képességű emberkének. De aki nem találja meg a piaci rést, az nem is keresi. Ennyi.

káeurópaibankoló 2013.08.26. 11:10:35

@HgGina: Tehát a mindenféle jövedelem nélküli ember a semmi pénzéből vállalkozzék, de a dunaferres 1500 kirúgni szándékozott ember munkahelyét 20 millió/ fő/év mentsük meg? Mi lenne ha a dunaferresek is kapnának egy milliót meg a többi munkanélküli is, hogy vállalkozzék, és ha bejön jövőre nem kerül egy fillérbe se. Miért különb ez az 1500 ember, mint a többi egymillió lakáshiteles, munkanélküli, közmunkás, rokkant stb? Ha ezek az embereknek fel kell találniuk magukat, akkor ők a dunaferreseknek miért nem?

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2013.08.26. 11:10:43

Stratégiai ágazatról van szó, csak mondom.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.26. 15:40:31

@Kuruc ezredes: Off: A bolsevik és a fasiszta gazdaságilag nagyjából ugyanaz. Társadalmilag is hasonló, csak az előbbi internacionalista, az utóbbi meg nacionalista...

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.26. 16:19:44

@HgGina: @káeurópaibankoló: Azt lehet mondani, hogy a munkanélküliek vállalkozzanak, de ahhoz kellene - először is - egy vállalkozóoktatás. Már csak azért is, hogy tudják, merre van az arra.

Aztán meg le kéne állni a mindent agyonszabályozással (pl. nikotinos e-cigi töltő betiltása...), mert az megfolytja a vállalkozásokat.

Meg az sem ártana, ha a rengeteg ellenőrző szerv nem büntetne jobbra-balra. Előbb figyelmeztetni, aztán lehet büntetni, ha normálisan akarjuk csinálni.

Így 1500-nál akár jóval több munkahelyet is létre lehetne hozni a Dunaferr helyett, sokkal olcsóbban. És arról még nem is beszéltem, hogy a járulékterhelést is lejjebb lehetne engedni...
süti beállítások módosítása