Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.08.28.

Viktor a bankokból is csicskát csinált

Hakapeszi Miki

Miközben vicces kedvű Debil Gyurink megint jól kicseszett a gyökér elemzőkkel és a várt unortodox 10 bázispont helyett überunortodox 20 bázispontot nyisszantott a kamaton hót feleslegesen, négy hónapos mélypontra ütve a forintot, ennél sokkal fontosabb dolog is történt Viktorisztánban. A fejőstehénnek használt bankok ugyanis közölték, hogy tejük már egy deci se, de még mindig nagyon viszket a tőgyük. Kérnek is egy újabb kiadós fejést, már az se baj, ha nem egy gigacsöcsű tehenészlány végzi a műveletet. Nagy győzelem ez a kormánynak, bevált a taktika: ezek a mocskok nem tudnak továbbállni, akkor pedig lehet őket terhelni akár a végtelenségig, miért ne ők fizessék minden elkúrás árát?

A bankok igazából eddig is csak reménykedhettek abban, hogy a kormány felfog egy alapvető összefüggést: lófasz lesz itt, nem hitelezés és növekedés, ha kicsinálják a pénzügyi szektort. Viktor azonban más szemüvegen át nézi a világot: az elmúlt három év fantasztikus kormányzása eredményeképp igen sanszos a hatalmon maradás, bevált stratégián pedig nem kell változtatni. A nép tesz arra, hogy a szikár tények alapján a gazdaságot szétkúrták, ami meg mozdítható volt, azt lenyúlták. Miért kéne variálni épp a már full veszteséges bankok jól kommunikálható, sőt az egyszerűek körében kifejezetten népszerű vérbe szopatásán, főleg, ha így könnyebb kiépíteni a saját és haverok magyar bankhálózatát?

Nyilván ezt látták be az érintettek is, akik most önként mennek a vágóhídra. Egy éve még azt gondolták a derék pénzemberek, hogy olyan a világon nincs, hogy egy ennyire béna, ráadásul tolvaj bandát hatalmon tartson egy nép, tehát kibekkelik valahogy 2014-ig. Most már ők is látják, hogy életképes alternatíva híján és az egész hazug politizálósdiba belefásulva viszonylag kevés megvezetett szavazó is megadhat újabb négy évet a fiúknak a trágyában fetrengés folytatásához.

Ezért a bankok már nem azért küzdenek, hogy megszűnjenek a különadók, vagy hogy ne teljesen az ő faszukkal verje a csollányt a Vezér devizahiteles-ügyben. Már nem hisznek semmit a kormánynak, minden eddigi ígéretük is elszállt, mint fing a keleti szélben. Tudják, hogy jövőre se lesz vége a lidércnyomásnak, a Debil címeres cimbije, a főbankár Pszichopatai Mihály közölte is, csak annyi a cél, hogy ne egyszerre húzzák le róluk az utolsó bőrt, hanem legalább elnyújtva vegetálhassanak az elfekvőben még évekig. Mert pontosan ezt jelenti mai javaslatuk a devizahiteles-mentésre.

Viktor király, mostantól hű szolgáid vagyunk, meghajlunk akaratod előtt, fizetünk örömmel több százmilliárdot, csak egy icipici kérésünk lenne, ne egyszerre perkáljunk, adjál nekünk részletfizetést. Először keménykedtek,aztán sunyítottak, most már levették, hogy ez nem egy túlságosan civilizált ország, marad a könyörgés a ki tudja meddig fennmaradó egyszemélyes hatalomnak. Ha csak egy pici esélyt adtak volna egy ilyen forgatókönyvre  a kilencvenes évek közepén, nagy ívben elkerülik ezt a félázsiai koszfészket, de így jártak, most nincs mit tenniük.

Persze lehet, hogy a kormánynak még ez is kevés lesz, hiszen a devizahitelesek a forintosítással és kis tőkeelengedéssel is csak szerény mértékben tudják csökkenteni törlesztőrészleteiket. Márpedig Viktor utcája hetekig le van zárva, nehogy a devizahitelesek legalja, a Koppány csürhe odatévedjen. Félő, hogy a szélsőjobbról túllicitált Vezér nem nyugszik addig, amíg ki nem hajt egy még nagyobb mentőcsomagot a bankokból és abban is kár reménykedni, hogy a nyert választás után majd visszafogja magát.

De ha a bankok verziója kap zöld utat, a hitelezésnek, s vele a növekedési kilátásainknak akkor is sikerül egy újabb sallert adni. Ha a bankok tudják, hogy még hosszú évekig veszteségesek lesznek, nyilván menteni a menthetőt üzemmódban működnek majd továbbra is az országban. S ha a többség tényleg ennek a rémálomnak a folytatását kéri jövőre, akkor az országa és a gyerekei jövőjéért aggódónak valóban csak két választása marad: egyéni boldogulásra koncentrálva röhög az ország tartós nyomorán, vagy lekoccol innen a bánatos picsába.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

278 komment

Címkék: devizahitel bankadó Orbán Viktor GDP

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr235480797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.28. 16:51:33

@♔bаtyu♔: @Vombatus Ursinus: "Nem magyaráznám el neked, miért jobb az, az ügyfélnek, ha a bankrendszer java része nem külföldi, hanem hazai kezekben van."

Erre én is kíváncsi vagyok. Már csak azért is, hogy tudjam, mi van akkor ha egy teljesen magyar bank dob ki a lakásomból, mert nem fizettem a Forinthitelemet... :D

_most_ 2013.08.28. 16:52:07

@♔bаtyu♔: mi van, szerinted a devizahitelesek nagy része nyugdíjas, mégis milyen furmányos gondolatmenet után sikerül erre a következtetésre jutnod? :D

dimitrij 2013.08.28. 16:53:54

@♔bаtyu♔:

"Nem magyaráznám el neked, miért jobb az, az ügyfélnek, ha a bankrendszer java része nem külföldi, hanem hazai kezekben van"

lássuk be, erre a te képességeid nem is biztosítanak lehetőséget. :)

az teliszájjal okádáson túl más nem is nagyon megy.

HaCS 2013.08.28. 16:56:35

@Szzzz:

Én máris éppen éhen döglök! Nekem már mindegy. Vagyunk még így egy páran.

Kicsit visszavehetnél, esetleg megtanulhatnál másokat emberszámba venni, ugyanis a "büdös proletárokat" nem zavarja úgy a zsíroskenyér, meg a hagyma.

Veszítenivalójuk nem nekik van.

NYJetsTD 2013.08.28. 16:56:46

Bazzeg, ennyi soviniszta faszt... Csak az a fontos, hogy magyar vállalkozó, cég, bank vagy politikus szopassa őket és akkor máris elégedettek.
2013-ban, Európa közepén még mindig itt tartanak.

Az Unió hülye, tömi ide a pénzt, ahelyett hogy akár csak egy évre elvonnák, egyből kiderülne, mennyire tündérmese ez a egész.

dimitrij 2013.08.28. 16:58:41

@♔bаtyu♔:

"Akkor miért nem otthon csinálta ezt a stiklit az osztrák?"

azért te gyökér, mert Ausztriában, Németországban, Franciaországban meg Olaszországban euro a hivatalos fizetőeszköz, aminek a kamatszintje egy kicsit alacsonyabb volt, mint a forinté abban az időben.

érted, hülyegyerek? azért terjedt el a devizahitel, mert alacsonabb volt a kamatszint, így alacsonyabb törlesztőrészletekkel lehetet hitel felvenni.

egyébként a devizahitelezést Orbán és Járai tette lehetővé még 2001-ben. teccik érteni, vagy ahhoz butának tetszik lenni, hogy a tények zavarba hozzák? :)

_most_ 2013.08.28. 16:58:44

@King of Shadows: nem érted, pedig egyszerű rá a magyarázat, nyilván a magyar bankokat nem érdekli a profit, beérik azzal, hogy a magyar emberekért dolgoznak, gyanítom eleve negatív kamattal adnak hitelt, és pusztán jó-szándékuk miatt kizárt, hogy csődbe menjenek :D

BKV reszelő 2013.08.28. 16:58:49

@NYJetsTD: Meg fogják tenni végső esetben. Ne kívánjuk, nem lesz jó. Nagyon nem.

Szzzz 2013.08.28. 17:04:59

@Vombatus Ursinus:

mert a neki szimpatikus politikus bácsi megmondta.

a monopol nemzeti bank azért lenne jó, mert oda a kellően magas pozícióba lévő nemzeti politikus bemehetne bratyizva, hogy szevasz lacikám, figyi helyezzél már nekem ide ki egy kis kiemelt ügyfélnek járó köccsönt ide a zsebembe, nullaszázalékos téháemmel, vagy tudodmit, mindegyis milyen téháemmel, mert nem fizetném vissza.
és ott akkor erre azt mondanák neki bratyizva, hogy persze Sanyikám, nem gond, már le is írtuk a veszteségbe-picsába, majd a csicskák kitermelik.

BKV reszelő 2013.08.28. 17:07:28

@Szzzz: Ez lesz a takszövből. Egyértelmű.

dimitrij 2013.08.28. 17:08:03

"Nem magyaráznám el neked, miért jobb az, az ügyfélnek, ha a bankrendszer java része nem külföldi, hanem hazai kezekben van."

erre én is kiváncsi vagyok.

tegyük fel a hazai bankrendszer 90%-a hazai kézben van, történik egy komoly gazdasági válság (mint 2008-ban), ami azt eredményezi, hogy az ügyfelek tömegesen vállnak fizetésképtelenné, lrtéktelenedik el a fedezetül szolgáló ingatlanjuk, elvesztik a munkahelyüket stb.

a hatályos szabályozás értelmében céltartalékot kell képezni a kétes hitelekre, illetve szavatoló tőkét kell biztosítani a kinnlevőségekre, ami a tömeges nem fizetés miatt igen komoly összegeket igényel. mivel a bankok hazai tulajdonban vannak, így vagy a betétesek pénzéből oldják ezt meg, vagy attól kérnek segítséget, akinek ekkora összeg a rendelkezésére áll, amely ország területén működnek.

ez azt jelentené, hogy az államnak kellene fedeznie a veszteségeket, nekik kellene támogatniuk a hazai tulajdonban lévő bankokat, vagy rövid idő alatt bankpánik alakulna ki, ami néhány hónap alatt egy fasza államcsődöt is eredményezne. a támogatások miatt pedig vagy a bankpánik, vagy a forráshiányos költségvetésből történő átcsoportosítás maradna, ami más problélmákat eredményezne, pl. nem fizetné az állam az ilyen retardáltak kezelését.

ezen túl látsz még pozitívumot, te ostoba állat? :)

Vombatus Ursinus 2013.08.28. 17:09:35

Én meg azt nem értem, hogy a Bankszövetség miért csicskult be. Ez már kb. a harmadik-negyedik szopatás feléjük. Kezdődött a tranzakciós adó felemelésével és kiterjesztésével, aztán azzal, hogy nem átmeneti rendelkezés, hanem végleges, aztán a tranzakciós adóból be nem fizetett egyszeri adó kivetésével, aztán azzal, hogy duplájára emelik a banki költségeket, és most ez a hitelmentés az ügyfelek pénzén. Persze elhúzva, hogy egyelőre ne kelljen újabb banki költségeket emelni az ügyfelek felé és ne legyen annyira drasztikus.

A bankszövetség most komolyan az állam behajtója lesz?

dimitrij 2013.08.28. 17:10:42

@Szzzz: pont ez volt a postabanknál a 90-es években, a VIP listán szereplő mindenféle párthoz köthető politikus és egyéb erős ember olyan kamatra tudott hitelt felvenni, amelynél a betéti kamat magasab volt. be is rakták ebbe a betétbe, a kölcsönpénz hasznából meg szépen elkaristoltak... :)

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.28. 17:10:51

@_most_: Lehet, hogy azért nem értem, mert a teljesen magyar állam havonta behajt rajtam 6660 Ft-ot (fizetnem kell a TB-t), pedig nincs is keresetem. Az meg nem opció, hogy nem fizetem, mert az adócsalásnak számít. :)

@kowee: "Az hogy a kinti anyacég tőkeerős, attől még a magyar leányvállalat lehet veszteséges mint ahogy az történik is. évek óta az anyacégek pumpálják be az országba a pénzt a leányvállalatoknak."

Már ameddig. Szerintem kivárnak '14-ig, aztán meglátják, mi lesz...

Szzzz 2013.08.28. 17:10:51

@HaCS:

valójában nekik is van.
Veszítenivalójuk igazán a gyerekeiknek van.

itt kanyarodjunk vissza az elmaradt haszon kérdésére:
ha a gyerekeinknek 30 év múlva majd négykézláb kell a nemzetiszínű krumplit szedniük, rabszolgák lesznek a saját hazájukban, pedig alakulhatott volna másképp is, lehettek volna egy nyugatiasabb és gazdagabb magyarország boldog polgárai is, akkor én ezt az elmaradt hasznot lécci' had' tekintsem veszteségnek...

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.28. 17:11:37

@dimitrij:
"azért te gyökér, mert Ausztriában, Németországban, Franciaországban meg Olaszországban euro a hivatalos fizetőeszköz, aminek a kamatszintje egy kicsit alacsonyabb volt, mint a forinté abban az időben."

Az arcod nagy, ezért megleplek, ha beszélsz németül:

"http://www.wienerzeitung.at/nachrichten/wirtschaft/oesterreich/464437_Franken-Kredit-Bomben-platzen-ab-2014-2015.html"

Ha nem, akkor itt a főcím fordítása:
"34,46 mrd Euro hitel fedezete kérdéses"

Vombatus Ursinus 2013.08.28. 17:16:37

@Joszip Zsugás Vili: Na végre egy újonnan regelt jobbikos aktivista is osztja az észt. El tudnád mondani magyarul a cikk tartalmát, vagy tanuljunk meg németül?

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.28. 17:17:25

@Vombatus Ursinus: Honnan sikerült kiókumlálni, hogy jobbikos vagyok? Valami agylátó vagy?

nyünyüge 2013.08.28. 17:18:52

@Vombatus Ursinus:
Most csicskult volna be?
Mindig is az volt, bármilyen kormánnyal bármilyen alkura készek voltak. Mindig megalkudtak a háttérben, a mostaninál sokkal könnyebb helyzetekben is.
Ilyen a természetük (legalábbis a világnak ezen a táján :( )

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.28. 17:19:19

@Vombatus Ursinus: "El tudnád mondani magyarul a cikk tartalmát, vagy tanuljunk meg németül? "

A normál fordítói díjamért szívesen lefordítom. Ingyen majd hülye leszek.

Vombatus Ursinus 2013.08.28. 17:20:24

@Joszip Zsugás Vili: Nem volt nehéz kitalálni az eddigi munkásságodból.

Vombatus Ursinus 2013.08.28. 17:21:45

@Joszip Zsugás Vili: "A normál fordítói díjamért szívesen lefordítom. Ingyen majd hülye leszek."

Vagyis fogalmad sincs arról, hogy miről szól a cikk. De akkor miért idézed?

HaCS 2013.08.28. 17:22:45

@Szzzz:

Éppen ezért mondom, hogy tekints másokat is embernek, mert ezt a tételt épp olyanoknak szeretnéd magyarázni, (ti. a "proletároknak") akiknek a nagyapja is "krumplit szedett", az apja is és ő maga is keccsol egész nap.

Ezeknek az embereknek (és bizony sajnos ők vannak többen) elég nehézkes az elmaradt/elmaradó haszonnal érvelni 30 éves távlatban, az a haszon ugyanis az ország sorsától függetlenül nekik sosem volt életélmény.

vö:
"Azt már tudjuk mi lesz, de addig mi lesz?"

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.28. 17:24:21

@Vombatus Ursinus:

A cikk arról szól, hogy Ausztriában is problémát okoznak a frank-hitelek.

Azért idéztem ide, hogy lássátok, hogy nem valami magyar lefizetett közmédia írta, hanem az istenített és független külföldi sajtó.

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.28. 17:26:18

@Vombatus Ursinus:
Kurvára nem vagyok jobbikos egyébként. Az a bajom, hogy:

- a Fidesz hülye és pofátlan, bebizonyította az elmúlt 3 évben
- az MSZP hülye és pofátlan, bebizonyította 8 év alatt
- a Jobbik kicsit radikális nekem
- az LMP meg súlytalan, azon kívül nagyon hajaz az SZDSZ-re

Szóval szerintem nem megyek el szavazni.

HaCS 2013.08.28. 17:29:15

@Joszip Zsugás Vili:

Én is így gondoltam 3 éve.
Csak aztán nehogy megbánd! Én se hittem, hogy jöhet még sz*rabb is.

Vombatus Ursinus 2013.08.28. 17:29:59

@Joszip Zsugás Vili: Ausztriában egész más oka van annak, hogy a frankhitelek "problémát okoznak", mint nálunk. Benne van a cikkben, hogy miért. Olvasd el bátran!

Melampo 2013.08.28. 17:30:21

@Vombatus Ursinus: Te nem értesz semmit barátom. Ha valaki rossz, kockázatos hitelt helyez ki, az el fogja bukni a pénzét. Meg persze a betétesiét is. Az a betétes aki ilyen bankba tette a pénzét az is el fogja bukni(lásd Ciprus).
Az igazi baj nem akkor van amikor az adós tüntet, az igazi baj akkor lesz amikor a betétes ki szeretné venni a pénzét amit eljátszottak.
A Bankszövetség pedig azért lapít, mert aki ilyen mértékű fedezet és célazonossági kockázattal helyez ki hitelt mint a bakok nálunk az utóbbi évtizedben, az örülhet ha élve megússza. De minimum évtizedes börtönbüntetést harcolhat ki magának ha még hepciáskodik is.

BKV reszelő 2013.08.28. 17:31:37

@Joszip Zsugás Vili: Menj el és érvénytelent adj le. Szokjatok le erről a nem megyek el, mert nincs kire dologról. Emiatt kommunikál 2/3-ot a fidesz.

Melampo 2013.08.28. 17:32:49

@Szzzz: Légy szíves azt a baromságot a betétes pénzével ne mond el többször mert sírógörcsöt fogok kapni. A röhögéstől.

Vombatus Ursinus 2013.08.28. 17:35:46

@Joszip Zsugás Vili: "Kurvára nem vagyok jobbikos egyébként. Az a bajom, hogy:"

Végigolvasva a kommentjeidet, azért erre nem mernék megesküdni. :) Mindegy egyébként, mi a véleményed az általad beidézett cikkről?

Vombatus Ursinus 2013.08.28. 17:38:48

@Melampo: "A Bankszövetség pedig azért lapít, mert aki ilyen mértékű fedezet és célazonossági kockázattal helyez ki hitelt mint a bakok nálunk az utóbbi évtizedben, az örülhet ha élve megússza. De minimum évtizedes börtönbüntetést harcolhat ki magának ha még hepciáskodik is."

Mi a tököm az a "célazonossági kockázat"?

Szzzz 2013.08.28. 17:39:28

@HaCS:

Valójában szélsőségesen liberális neveltetésem okán ezért sem tudok haragudni rá igazán szívből. Mint ahogy a suttyó csóró drogos biciklitolvaj cigányra sem... Aki vakon született, annak nehéz elmagyarázni a szivárvány szépségét.
De azért törekedni kell minél több emberrel megértetni, mert egy nemzet sorsát az határozza meg, hogy mekkora arányt képviselnek a világtalanok, akiknek például egy nemzeti színű pántlikával átkötött kakasosnyalóka ígéretével (vagy épp a korszellemhez illő egyéb ideával) ki lehet terelni akár a don kanyarba hont védeni...

Szzzz 2013.08.28. 17:42:16

@HaCS:

Valójában szélsőségesen liberális neveltetésem okán ezért sem tudok haragudni rá igazán szívből. Mint ahogy a suttyó csóró drogos biciklitolvaj cigányra sem... Aki vakon született, annak nehéz elmagyarázni a szivárvány szépségét.
De azért törekedni kell minél több emberrel megértetni, mert egy nemzet sorsát az határozza meg, hogy mekkora arányt képviselnek a világtalanok, akiknek például egy nemzeti színű pántlikával átkötött kakasosnyalóka ígéretével (vagy épp a korszellemhez illő egyéb ideával) ki lehet terelni akár a don kanyarba hont védeni...

Szzzz 2013.08.28. 17:45:01

@BKV reszelő:

szerintem ezt pont, hogy rosszul gondolod.
érvénytelen szavazatok tömkelege mellett is 2/3 a 2/3.
De sokkal inkább lehet legitimitásra hivatkozni egy oylan szavazásnál,a hol mindenki elment, és úgy lett kétharmad, mintha csak 3 ember vett részt az egészen...

Szzzz 2013.08.28. 17:46:34

@Melampo:
... érdekes, nem is rémlik, hogy betétesekről írtam volna...

Szaudi Herceg 2013.08.28. 18:00:15

Hát ez a poszt elég gyengére sikeredett, én kérek elnézést.
Illetve nem, dehogy, remek poszt, nagyszerű tollforgatók míves munkája. Ugyanis igazuk van... menjen már Viktor is meg a Fidesz is a bús pics@ba! Jöjjön végre Bajnai, Mesterházy, Gyurcsány, Lendvai, Surányi, stb. szakértői egyvelege. De ragaszkodunk Medgyessy visszatéréséhez is!
Hiszen ők voltak azok, akik kihúzták a szarból az országot, ezt ne feledjük. Nélkülük nem lett volna 8 ezer milliárdból 22 ezer milliárd az államadósság, nélkülük nem húzódott volna el a válság ebben a "Kurvaországban", nélkülük nem lett volna kiárusítva egész Magyarország, nem lettek volna szemek kilőve, nem hazudott volna senki reggel,éjjel, meg este.
Követeljük hogy jöjjenek vissza és kúrják el újra és újra. Csinálják tovább a böszmeséget.
Vivát MSZP! Vivát Együtt 2014!

Melampo 2013.08.28. 18:05:20

@Szzzz: "nem ártana végre felfogni, hogy a bank az nem más, mint az adós és a betétes.
A bank te vagy."
Hát csalódást kell, hogy okozzak neked. A bank nem én vagyok. Meg nem is a betétes.
A "bank" egy jelzálog, leszámítoló és pénzkibocsátási jogokkal-szinte jegybanki-rendelkező szereplő, aki a jegybankkal szemben semmiféle felelősséget nem vállal a tevékenységéért, az általa okozott károkért, semmi köze az országhoz ahol tevékenykedik, a károkat viszont az államon keresztül teljes egészében ránk hárítja.
Ezt azért jó lenne megérteni mielőtt a szivárvány szépségéről papolunk.

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.28. 18:10:15

@Vombatus Ursinus: Az, hogy a bankok mindenhol hiteleztek frank alapon. A különbség az, hogy az osztrák "probléma" sokkal kisebb, mivel az ottani 34 mrd EUR sokkal kisebb gondot jelent összességében nézve az országra (mivel a fizetések vagy 4X-esek a magyarhoz képest).

Ha jól emlékszem körülbelül ekkora összeg a magyar össz devizahiteles adósság is (talán 1000 mrd Ft? ami megfelel kb a 34 mrd EUR-nak) Csakhát itt az utolsó kis filléreket küldögetik be az emberek a banknak.

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.28. 18:11:03

@Vombatus Ursinus: "Végigolvasva a kommentjeidet, azért erre nem mernék megesküdni. :) "

Inkább csak hidd el nekem. Ezt biztosan jobban tudom. :-)

Nem tagadom néha egyetértek velük, de nem fogok rájuk szavazni.

NYJetsTD 2013.08.28. 18:11:40

hvg.hu/sport/20130828_Uj_stadiont_epit_a_kormany_a_Haladasnak

no comment.

Melampo 2013.08.28. 18:11:40

@Vombatus Ursinus:
A fedezet és célazonossági kockázat az az, amikor ugyanarra a célra, vagy ugyanolyan fedezetre adunk mindenkinek hitelt, holott pontosan tudjuk, hogy ha mindenki azonos célra veszi fel a hitelt és azonos vállalkozást fog indítani, akkor szinte kivétel nélkül csődbe is fognak menni.
Majd amikor a minden esetben azonos fedeztet próbáljuk értékesíteni, akkor kiderül, hogy ennyi egyforma terméket nem is lehet egyszerre eladni, tehát a hitelünk automatikusan fedezetlenné válik.

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.28. 18:12:20

@BKV reszelő: "Menj el és érvénytelent adj le. Szokjatok le erről a nem megyek el, mert nincs kire dologról. Emiatt kommunikál 2/3-ot a fidesz. "

Lehet, hogy ez lesz.

dimitrij 2013.08.28. 18:12:43

@Joszip Zsugás Vili:

ez most mennyiben érv arra, amit írtam? :)

BKV reszelő 2013.08.28. 18:15:18

@Melampo: Te fogsz csalódni.

1.) csak a jegybank bocsájt ki pénzt, a többi 47 nem, akkor sem, ha a gárdaavatón vonat gábor vagy butaházi mást mondott
2.) a jegybanktól eltérő mivolta miatt más felelőssége van, de van, csak gárdisták hiszik azt, hogy a kilincsorrú bankár üres zsebbel kiszórja a hitelt papíron, majd kamionnal hordja haza a böcsületes lovasok pénzét, amíg azok hátrafelé nyilaznak.
3.) a bank, ami nem jegybank, a PTK és a BTK szerint vállal felelősséget, illetve a pénzügyminisztérium is előír nekik ezt-azt, de ezt nem kell tudnia egy magnónak. ;)
4.) nem, nem hárítja rátok a károkat, pláne nem az államon keresztül. Most egyébként pont az állam csinál károkat, amit azután a bankokon és a közüzemi szolgáltatókon keresztül kifizettet az orbán rajongó szavazón ügyesen.

Na, ezt meg kéne érteni hazafelé a kisföldalattin, miután az avatón a gárdakapitány elmondta a maga istállószagú beszédét a sörhasa felett.

dimitrij 2013.08.28. 18:16:14

@Joszip Zsugás Vili:

"A cikk arról szól, hogy Ausztriában is problémát okoznak a frank-hitelek."

egyrészt közel nem olyan mértékűt, mint itt okoztak, másrészt a kitettség is csekély.

ráadásul az osztrák cds felár, illetve az eur/chf volatilitása meg sem közelíti a eur/huf vagy a chf/huf volatilitását.

tehát mire érv ez? :)

BKV reszelő 2013.08.28. 18:16:50

@Szzzz: Csak akkor, ha mindenki elmegy, nem lehet 2/3-ot hazudni. Jelenleg a jelszó az, hogy az ország 2/3-a hatalmazta fel a kormányt a kupleráj csinálására.

Szzzz 2013.08.28. 18:19:53

@Melampo:

de, sajnos a tények viszont azt mutatják, hogy te vagy.
Ha itt a banknak jól megy (mert épp pörögnek a nullás-beülős frankhitelek), akkor neked is jól megy, mert betetted a popódat az új opleasztrába, meg lett cuki mediterrán házad egy külvárosi lakóparkban...
ha a banknak rosszul megy, mert dőlnek be a hitelek, akkor neked is rosszul megy. mint ahogy a mellékelt ábra mutatja...
állambácsi fejegeti a bankokat, és lám, csak úgy szalad ki a sok kis pisztolyorrú mátyáskirályos kékhasú a zsebecskédből, csak hogy egyáltalán pénzt vehess fel egy atm-ből...

Ezek sezrintem elég objektiv összefüggések, és ezek mindig is így voltak...

Az pedig, hogy ezen mindenfél láthatatlan nagytőkések, hatalmassságok, oligarchák meg kitudjamik jól keresnek, nincs mit tenni. Ők ott is jól keresnek, ahol a nép rabszolgasorban van...

Melampo 2013.08.28. 18:21:08

@Vombatus Ursinus: Ezekről a "mi a tökömökről" azért jó lenne nem elfeledkezni és a mibenlétüket megérteni, mert egy határon túl nem csak hülyeség, hanem ezt a mértéket meghaladva bűncselekmény, majd mivel egy gazdasági lokalitás teljes tönkretételére is alkalmas, bizonyos ponton túl nemzetbiztonsági kockázattá válik.
Ezért lenne igen üdvös, ha a Bankszövetség még ennél is jobban kussolna.

dimitrij 2013.08.28. 18:23:19

@Melampo:

újabb méretes baromság. :)

"Ha valaki rossz, kockázatos hitelt helyez ki, az el fogja bukni a pénzét. Meg persze a betétesiét is. Az a betétes aki ilyen bankba tette a pénzét az is el fogja bukni(lásd Ciprus)."

egyrészt nem a betétesek pénzét helyezte ki, hanem a bankközi piacon vett fel hitelt, erre utalnak a loan to depo mutatók, 180% is volt a hitel/betét arány egyes bankokban. a betétesek pénzére meg OBA garancia van... 100 ezer euroig. akinek ezen összeg feletti betétje van, az jó eséllyel nem kenyérre gyűjt.

Ciprust idekeverni lámaság, nem összehasonlítható a két helyzet.

érdemes lenne megismerkedni a kétszintű bankrendszer ismérveivel, ami 1987 január 1. óta van hazánkban.

látom közben az egyik kolléga is adott némi útravalót, kicsit kisebb elánnal illene osztani az észt. :)

Melampo 2013.08.28. 18:25:33

@BKV reszelő: Kedves idióta . A pénz kétféleképpen keletkezik. Jegybanki pénzkibocsátással, vagy devizakonverzióval. Mármint a forint.
Jobbikos összejövetelekre pedig sajnos nem hívnak meg. Nem is szívesen mennék. Nekem túlságosan baloldaliak. Hozzám képest egyenesen szélsőbalosok.

egy szavazó 2013.08.28. 18:27:44

@♔bаtyu♔: "Eléggé várható volt, hogy Orbánék ki fogják üldözni azt a banki garnitúrát, amely a devizahitelekért felelős."

dimitrij írta: "egyébként a devizahitelezést Orbán és Járai tette lehetővé még 2001-ben. "

Hoppá. Akkor menjenek?

A devizahitelezés térnyeréséről:

Idézzük fel a 2003 és 2006 közötti időszakot, amikor az akkori baloldali kormány az alábbi számokkal szembesült: államadósság rátája 60 % körüli, deficit átlagosan 7,5 % körüli (tehát felelőtlen háztartás). Mekkora nominális növekedésre lett volna minden évben szükség ahhoz, hogy ne növekedjen az adósságráta?

r = d1/k = 7,5 % / 60 % = 12,5 %

(r: nominális növekedés = reál növ. + belföldi termelői infláció (GDP-deflátor); d1: tárgyévi deficit; k: adósságráta (legyen k konstans))

Az infláció az említett négy évben átlagosan 4,75% - az egyszerűség kedvéért vegyük ezt egyenlőnek a GDP-deflátorral -, tehát a reálnövekedésnek 12,5 % - 4,75 % = 7,75 %-nak kellett volna lennie éveken keresztül, hogy ne fenyegessen az adósságspirál beindulása. Mire számítottak? Ez lett volna a német gazdasági csoda magyar változata, a jóléti rendszerváltással egyetemben!

Nincs információnk arról, hogy látták-e valaha ezt a képletet a döntéshozók, az eredmény mindenesetre tragikus lett. A költségvetési hiány elszállt. A fizetési mérleg tovább romlott.

Ebben a helyzetben egy gyengébb forint lett volna adekvát. Az MNB és a kormány - szokás szerint - harcban állt. Az MNB - a jobboldali ellenzék hivatalos (!!!) irányvonalát követve - az erős forint mellett tette le a voksot, magasan tartotta az alapkamatot (12,5 % is volt!). Ilyen alapkamat mellett senki nem tud forintban beruházni, építkezni. A hitelre szomjazó vállalatok, háztartások, önkormányzatok számára hamar meglett a megoldás: deviza(alapú)hitel. A kamatkülönbözet és a gazdaságilag nem indokolt erős árfolyam kihasználásán a jórészt jobboldali önkormányzatok is tetemes nyereséget könyvelhettek el éveken át.

A reálnövekedés - elsősorban a masszív hitelexpanziónak köszönhetően - átlagosan 4,15 % volt, de még így sem emelkedett ki a régiós mezőnyből. Közben viszont új dimenzióba lépett az államon kívül a háztartások és a vállalatok eladósodási folyamata is. Az ország pénzügyi sebezhetősége végzetesen megnőtt. Ebben minden szereplőnek megvan a maga felelőssége.

A nominális növekedés (r) 4,15% + 4,75% = 8,9 %, a deficit (d1) 7,5 % volt átlagosan. Merre tartott az államadósság rátája?

k = d1/r = 7,5 % / 8,9 % = 84,3 %

Az ország hitelezői használják ezt a képletet, és emelkedő számok láttán magasabb árat kérnek a finanszírozásért. Ez persze tovább nehezíti a költségvetés helyzetét. Ördögi kör.

Összegezve: ha keressük a devizahitelezés elburjánzásának felelőseit, a vádlottak padján a felelőtlenül gazdálkodó, és az Euro pár éven belüli bevezetését felfestő baloldali politikusok mellett előkelő helyen szerepel O. Viktor ("erős forint, erős ország") aki bíztatta a jobboldali polgármestereket a devizahitelek felvételére, és J. Zsigmond is, aki kamatpolitikájával indokolatlanul erősen tartotta a forintot - vajon miért is? Számtalan jobboldali politikus és önkormányzat húzott éveken át nem csekély hasznot az utólag "hibás termék"-nek bélyegzett devizahitel-forintbefektetés konstrukcióból.

Hoppá.

A bankok "mindössze" kihasználták e perverz piaci szituációban kínálkozó lehetőséget.

Egyébként a jobboldali parlament által lelkesen megszavazott "végtörlesztés" egyik legnagyobb kedvezményezettje is pontosan az a jobboldali politikusi kör, amelyik élvezte a devizahitel korábbi előnyeit. És mindezt a bankok kárára - még jobb!

Még egy gondolat az adósságpályáról (ez összefügg a devizakitettséggel) - mert mi, választók, arra is kíváncsiak vagyunk, mi történik akkor, ha vezetőink választási lazítást ígérnek (pl. 13. havi nyugdíj-bonbon, életpálya-műsor, rezsi-mutatvány és hasonlók), ám a növekedés közben akadozik. Nem ezért vagy azért, csak volt már rá példa.

Vegyünk egy gazdaságtörténetileg abszolút hihető 0%-os reálnövekedést. Induljunk ki egy 2,5 %-os termelői árindexből, ami a nyomott kereslet miatt nem nagyobb. A nominális növekedés ezek szerint 2,5 %-os. A deficit a lazítás miatt 3 %, ami elég ártalmatlannak tűnik. Merre tart az államadósság?

k = d1/r = 3 % / 2,5 % = 120 %

Mennyi? Persze nem egy-két éven belül érünk 120 százalékra, de az irány rettentő veszélyes. Vigyázat, a befektetők nézik a képletet!

Nem is kell recesszió, és nem is kell nagy lazítás ahhoz, hogy fejünkre nőjön az adósságállomány. Ráadásul öngerjesztő és gyorsuló folyamat indul be. Az elégtelen növekedést újabb és újabb lazításokkal akarják fokozni, a hitelezők egyre magasabb kamatokat kérnek, és a külföldi devizában felvett adósságot nem lehet elinflálni sem! A kiadások visszafogása pedig növekedési áldozattal és népszerűségvesztéssel jár. Ördögi kör.

A kormány a bankok pénzén probálja az ország devizakitettségét csökkenteni.

Rossz hír: ennek a próbálkozásnak - így vagy úgy - nagy társadalmi ára lesz.

homosapiens (törölt) 2013.08.28. 18:28:08

Ne felejtsük el,hogy ez a banki csürhe idejött kis hazánkba jóllakni és ez sikerült is nekik. Sikerült,miután ezeket a konstrukciókat európa komolyabb felén nem sikerült elsütni, mivel ott erősebb volt a bankfelügyelet és külnböző kamatmarzsokkal gátat szabtak a szabadrablásnak .Az sem véletlen,hogy a hosszú évekig mozdulatlan svájci deviza, épp akkor kezd eszeveszett szárnyalásba amikor szétszórják a magvait a fél világon!

dimitrij 2013.08.28. 18:29:25

@Melampo: ez tök jó, csak ilyen nem történt, egyrészt. másrészt ezek jelzáloghitelek, nem projekt hitelek, tehát legfeljebb fedezeti oldalon jelentkezne ez, de az is csak akkor, ha különböző hiteleknek ugyanaz a fedezete. olyan volt az usa-ban, ez okozta részben a sub-prime válságot...

dimitrij 2013.08.28. 18:33:40

@egy szavazó: két adatot kellene még ideilleszteni: adósságszolgálat alakulása, illetve az önkormányzati szektor adósságállománynak alakulása. ezen két adatsor mutatná meg a tényleges felelősségét a mostani kabinet mögött álló pártoknak. :)

dimitrij 2013.08.28. 18:39:03

@homosapiens:

"Ne felejtsük el,hogy ez a banki csürhe idejött kis hazánkba jóllakni és ez sikerült is nekik. "

addig stimmel, hogy idejöttek. egyrészt munkahelyeket teremtettek, másrészt tőkét hoztak az országba, harmadrészt adóztak, negyedszer finanszírozták a gazdasági növekedést, aminek persze megkérték az árát, de érdemes észrevenni, hogy akik idejöttek egyrészt kibaszott sok pénzt hoztak, másrészt 2009 óta részben vagy egészében el is bukták azt a profitot, amit termeltek.

érdemes lenne Széchenyi Hitel című munkáját elolvasni, utána osztani az eszet, te gyökér.

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.28. 18:39:48

@dimitrij: Nézzük a teljes képet:

"tehát mire érv ez? :) "

Valaki ezt írta:
"Akkor miért nem otthon csinálta ezt a stiklit az osztrák?"

Aztán te erre ezt:
"azért te gyökér, mert Ausztriában, Németországban, Franciaországban meg Olaszországban euro a hivatalos fizetőeszköz, aminek a kamatszintje egy kicsit alacsonyabb volt, mint a forinté abban az időben."

Ebből az következik, hogy te úgy állítottad be a dolgot, mintha Ausztriában ezt a "stiklit" csinálták volna.

Márpedig a cikk szerint ott is vannak frank hitelek.

Melampo 2013.08.28. 18:40:06

@dimitrij: A bakközi piacon felvett hitel, az mi? Az nem pénz? Az OBA pénze az, hogyan keletkezik? Az égből hullik?
@Szzzz: A pénz egy kétpólusú konstrukció. Akkor keletkezik, ha valaki eladósodik valakivel szemben. Minden pénz ami a zsebedben van azért lehet ott, mert valaki hajlandó volt eladósodni.
Ebből az következik, hogy annyit ér, amennyit be lehet belőle hajtani.
Tehát aki hitelt helyez ki, az ennek a hitelnek a mértékében eladósította az adott pénzkibocsátó közösséget és ha a hitel behajthatatlan, akkor a kár mindenkit egyformán súlyt.
Csak ez az első pillanatokban nem látszik, mert a hitelpénz egy pilótajátékot indít el. Mikor ezt néhány százalékonként kivonják a gazdaságból, akkor dől ki a bili. Azt, hogy egy tolvaj kormány ellopja a tolvajtól azt, amit az előzőleg lopott azt én is értem, de nem ez a probléma forrása hanem a gátlástalan hitelkibocsátás.

BKV reszelő 2013.08.28. 18:44:28

@Melampo: Hát...konverziót csináltam már párat, de nem keletkezett ott új pénz egy krajcár sem. Kedves idióta! A pénz nem keletkezik, hanem a jegybank a kormányzattal egyetértésben kibocsájtja. Értem?

Melampo 2013.08.28. 18:46:12

@dimitrij: Ökörkém, az ingatlan az mi? Az építőipari cégeknek adott hitelek azok mik voltak? Nem célazonossági kockázatot hordozó jelzáloghitelek? Majd a vevőknek adott lakásvásárlási jelzáloghitelek, hogy az előző építőipari hiteleiket továbbadják a szerencsétlen hülyéknek azok mik voltak? Azoknak nem azonos volt a fedezetük?

apanna 2013.08.28. 18:46:19

@dimitrij: "egyébként a devizahitelezést Orbán és Járai tette lehetővé még 2001-ben. teccik érteni, vagy ahhoz butának tetszik lenni, hogy a tények zavarba hozzák? :)"-
Ez így nem igaz. Orbánék a szabad valutaáramlás miatt vezették be kötelezően a devizahitelt (EU). Medgyessyék megszüntették a támogatott forint alapú lakáshiteleket, és engedték elszabadulni a svájci frank alapú hiteleket.
Érdekessége még, hogy ez nem kölcsön, mert a kölcsönnél a bank meghatározott összeget ad a hitelfelvevőnek, és azt, + a kamatokat kell visszafizetni, de maga a tőke nem emelkedhet, hisz az meghatározott összeg. A bankok nem az eleve meghatározott tőkét kérik vissza, hanem annak többszörösét.

Melampo 2013.08.28. 18:49:17

@BKV reszelő: Amikor az Erste a bakközi piacon felvett hitelt idehozza és forintra váltja akkor az mi?

Szzzz 2013.08.28. 18:50:50

@Melampo:

Ez így elég zéró-összegű elmélet-szagúnak tűnik...
Nem-e lehet, hogy pénz akkor is kelethezhet, amikor valamilyen érték teremtődik? Amikor a cigány kiveti a vájkot, s a téglábúl ház leszen?

De egyet értek, a gátlástalan hitelkibocsátás valóban rossz dolog. De az adott körülmények között ez szükségszerűen következett be...

A tolvaj kormány pedig csak tőled tud lopni, hiszen te tudsz a két kis kezeddel olyat létrehozni, ami aztán ellopható. (Hiszen a bankban csak eladósodik valaki valakivel szemben, ahogy írtad...)

Melampo 2013.08.28. 18:52:27

@BKV reszelő: Az MNB ráadásul semmiféle pénzt nem bocsát ki. Az Eu belépéssel lemondtunk a pénzkibocsátási jogunkról. Azért ezt tizen év alatt nem észrevenni?

BKV reszelő 2013.08.28. 18:52:33

@Melampo: Figyelj egyszerű! Nem keletkezik pénz. Ha egy darab téglát innen elviszel Londonba, akkor sem keletkezett tégla. Odavittél egyet. Ott egy téglával több lesz, itt egy téglával kevesebb. Nehéz?

BKV reszelő 2013.08.28. 18:54:48

@Melampo: De de! Bizony kibocsájt! Egyeztetési kötelezettség van csak. Az MNB feladata a mai napig a törvényes fizetőeszköz kibocsájtása.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.08.28. 18:55:03

A bankok a komprádorszivattyút szolgálják ki, akik a bankokat védik, azok pedig idegen érdekek szolgái. Jól teszi a Viktor, hogy a magyarokat védi az idegen érdekeket támogató idegenszívűek és a labancarisztokráciával szemben!
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/08/valasztas-10.html

BKV reszelő 2013.08.28. 18:56:26

@Melampo: 2011. évi CCVIII. törvény Azért ez nem egy tíz éves törvény így ránézésre.....

Melampo 2013.08.28. 18:57:05

@Szzzz: Ennél van még egy szörnyűbb hírem. Mindegyik csak tőled és tőlem tud lopni. a bank is. Ők ugyanis nem csinálnak mást. Némi szolgáltatást nyújtanak és főleg lopnak. Csak mi állítunk elő használati értékkel bíró javakat.

Melampo 2013.08.28. 19:00:46

@BKV reszelő: 2001-ben lemondtunk a pénzkibocsátási jogunkról. Az MNB a készpénzt bocsátja ki, minden mást az EKB, ezt váltják át forintra.
Nem vitatkozom hülyeségeken.

BKV reszelő 2013.08.28. 19:01:51

@Melampo: Helyes, az első okos mondatod.

Melampo 2013.08.28. 19:03:28

@BKV reszelő: Ez ugyan nem én vagyok és nem is értek mindenben egyet vele, de kezdésnek, az alapfogalmak megértéséhez jó lesz.

www.penztaoizmus.hu/

egy szavazó 2013.08.28. 19:07:50

@dimitrij: valóban. Nem mindegy, hogy nagy értékről van szó, vagy különösen jelentős értékről, mert más a büntetési tétele.

Egyébként arra bíztatni az önkormányzatokat, hogy vegyenek fel hitelt nem termelő beruházásokra, amelyek soha, de soha nem térülhetnek meg, enyhén szólva felelőtlenség volt.

Vagy talán mégsem? A végeredményt tekintve precíz kalkuláció lehetett a háttérben: a kormányra került jobboldal átvette az adósságállomány jó részét, aminek következtében helyi szinten már semmiről sem dönthetnek, minden polgármester tenyérből eszik. Ez minden küldetéses paternalista vezető álma.

Minden szál egy helyen fut össze: legyen az iskola, takarékszövetkezet, "ön"kormányzat, bármi. Éljen a bürokratikus koordináció.

A komolyabb részpiacokat a kormány holdudvarához tartozó vállalatok dominálják. A kívülrekedt vállalkozók apátiába estek.

A produktív, piaci, versengő, szociális, demokratikus, puritán kapitalizmus a periférián illúzió marad.

Rossz hír: Magyarország társadalma így elveszti az esélyét, hogy valaha is felzárkózzon Nyugat-Európához.

homosapiens (törölt) 2013.08.28. 19:14:10

Kedves dimitrij! Tudod,vagyunk egy páran akik nem mindenben értünk veled egyet. Bármilyen nehéz ezt neked elviselni,sajna ilyen az élet.Hidd el ez nem "gyökérség" kérdése! A HITEL-nek pedig amire hivatkozol sajna nem sok köze van ahhoz ami itt valójában folyik! ( észt pedig ott osztunk ahol nincs:-) bocs!

Melampo 2013.08.28. 19:30:20

@Szzzz: Jó irányba keresgélsz! Annak kellene lennie, de sajnos nem az.
A pénz egy kétpólusú konstrukció. Akkor és úgy születik, ha valakinek tartozunk valamivel és ez a valaki jogosan követelheti tőlünk ezt a valamit. Tehát a két kritérium együttes megléte szükséges ahhoz, hogy megszülessen a pénz.
Ha ezt az információt valamilyen formában rögzítjük és mindketten tanúsítjuk és ennek az információnak a valóságtartalmát rajtunk kívül is mindenki elismeri, akkor megszületett a pénz. Ez az információ maga a pénz. Ebből egyenesen következik, hogy ennek a pénznek az értékét az határozza meg, hogy ez a követelés mennyire érvényesíthető és, hogy az információ pontosságát mennyire hiszi el a pénz elfogadója. Aki ezt az információt bármilyen módon manipulálni tudja, az határozza meg a pénz értékét.
Az az anyag ami ezt az információt hordozza az érték szempontjából indifferens. Az információhordozó anyag nem ehető, iható, semmire sem jó, használati értéke önmagában legtöbbször nincs, vagy minimális.

melampo.blog.hu/2013/03/13/_ceterum_censeo_carthaginem_esse_delendam

melampo.blog.hu

www.penztaoizmus.hu/

2013.08.28. 19:39:24

@Melampo: A bank pénzkibocsátási joggal bír? Ez újdonság. MEg hogy a jegbank jogosultságaival rendelkezik? Akkor miért nem tolják a bankok fel vagy le az irányadó kamatlábat annak függvényében hogy épp betétből vagy hitelből van több? Ugye több kihelyezett hitelnél a magas alapkamattal, míg több betét esetében ennek ellenkezőjével járnának jól.

bulista 2013.08.28. 19:44:16

@homosapiens: Te most komolyan azt hiszed, hogy ez a Lendvay utcai bérkommentelő csicska az érveid hatására megtörik és elkezd hamut szórni a fejére?

bulista 2013.08.28. 19:48:20

@bulista: Bocs, az előbbi @egy szavazó*nak ment

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.28. 20:01:16

@kowee: "A bank pénzkibocsátási joggal bír?"

Kicsit lejjebb meg már azt állítja, hogy maga az MNB sem bocsájthat ki Forintot, csakis az EKB. :D Valaki kérdezze már meg tőle, hogy most akkor mi van mert lemaradtam, mint az utánfutó... :D

2013.08.28. 21:14:36

@King of Shadows:
Sajnos (vagy szerencsére) csak átfutottam a témát és pár ehhez hasonló blődiségen akadtam meg :)

dimitrij 2013.08.28. 22:04:18

@Joszip Zsugás Vili:

"Ebből az következik, hogy te úgy állítottad be a dolgot, mintha Ausztriában ezt a "stiklit" csinálták volna. "

csinálták is.

csak az eur/huf és chf/huf árfolyam volatilitása meg sem közelíti az eur/chf-ét, ráadásul a kettő kamata közti különbség kisebb, a CDS felár meg alacsonyabb. teccik érteni?

dimitrij 2013.08.28. 22:06:40

@Melampo:

"A bakközi piacon felvett hitel, az mi? Az nem pénz? Az OBA pénze az, hogyan keletkezik? Az égből hullik?"

a hitel az, ami nem a betétesek pénze.

az OBA pénze meg nem a betétesek pénze, természetesen nem az égből hullik.

egész pontosan mit tetszik állítani? emlékezzünk rá vissza. :)

dimitrij 2013.08.28. 22:22:35

@Melampo:

bázzeg, tudtál mondani egy projekthitel típust. gratula... akkor mi van, ökörke, ha nem az elkészülő projekt a hitel fedezete? vagy nem csak az? vagy mi van ha, nem ugyanaz a bank finanszírozta a lakásvásárlásokat? valszeg benéz a ló az ablakon.

nem az a probléma, amiről beszélni tetszik, annál sokkal alapvetőbb, amiről kegyed írt az egy elméleti probléma. itt három tényező játszik: árfolyam-volatilitás, cds felár, fedezetlenség.

ami a valóságban gondot okozott ezen túl, ha ingatlan projektekről beszélünk az, hogy a hitelfelvevő eltereli a bevételeket, elvonja a fedezetet. meg eredménykimutatást hamisít, megkeni az értékbecslőt és túlértékelt lesz a fedezet. felmerül még a projektcégek adótartozással történő elengedése, de ez nem számon kérhető a bankon. biztos van még sok egyéb okosság, ami veszteséget okoz...

dimitrij 2013.08.28. 22:28:42

@apanna:

"Ez így nem igaz. Orbánék a szabad valutaáramlás miatt vezették be kötelezően a devizahitelt (EU)."

egyúttal lehetővé tették a devizahiteleket, és az általuk kinevezett jegybankelnök (Járai Zsigmond), illetve a megalakuló felügyeleti szerv elnöke (Szász Károly) évekig semmit nem tett a szabályozási kérdésekben.

"Érdekessége még, hogy ez nem kölcsön"

mint a neve is mutatja jelzáloghitel. ez most mire érv? :)

dimitrij 2013.08.28. 22:45:14

@homosapiens:

" Tudod,vagyunk egy páran akik nem mindenben értünk veled egyet. Bármilyen nehéz ezt neked elviselni,sajna ilyen az élet"

tök jó, és nem különösebben bánt. nem tűnik a karvalytőkés ostobaság kapcsán releváns érvnek.

"Hidd el ez nem "gyökérség" kérdése!"

újabb nyomós érv.

"A HITEL-nek pedig amire hivatkozol sajna nem sok köze van ahhoz ami itt valójában folyik!"

csak segít megvilágítani azt, hogy miért van szükség hitelre egy gazdaságban. bár ennek ismerete némileg hiányozni fognak egy ilyen vitában. ettől persze még írogathatsz mindenfélét...

"észt pedig ott osztunk ahol nincs:-) bocs!"

ez is egy ütős érv.

jó sok eszet hoztál, eke. :)

bkkzol 2013.08.29. 06:55:38

@NYJetsTD: Az unio azert tomi Magyarorszagra a penzt ,mert sajat maguknak fizetik ki. A Csajadarocsogei falu diszkovezesehez nemetorszagbol hozzak a kinai burkolatot amit egy osztrak fuvarozo hoz el es egy monacoi szamlara utalja a penzt az unio. Belatom nagy szuksegunk van erre!

NYJetsTD 2013.08.29. 09:52:22

@bkkzol: te az ilyen baromságokat szellemi leépülés miatt, vagy komolyan gondolva írogatod?

2013.08.29. 09:53:53

@bkkzol:
...és ugye a végén magyarország fogja használni azt a díszkövezést. nem az EU, nem kína, nem németország és nem ausztria.

bkkzol 2013.08.29. 10:05:21

@kowee: ja, csak a 10 euros kovet 70 euroert szamlazzak ki Brusszelben. Ezzel a moralitassal korrekt a "Nokias doboz" rendszer is.

2013.08.29. 14:11:56

@bkkzol:
Mármint saját maguknak számlázzák ki. Mert ugye brüsszel fizeti. Itthon nem ez megy a közgép projectekkel?

bkkzol 2013.08.29. 17:08:12

@kowee: ha ezt csinála a Közgép is akkor minden rendben?

2013.08.29. 21:54:39

@bkkzol:
A különbség hogy a közgép a mi pénzünkből számláz túl. AZ EU meg a saját pénzéből. Ha valamit drágán adok el neked az nem ugyanaz mintha drágán adnék el valamit egy másik saját cégemnek. Ha ajándékba kapod, nem mindegy ki csinálja?
süti beállítások módosítása