Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.10.06.

Feljebb bukik Matolcsy jobbkeze

Hakapeszi Miki

Kevesen futottak be olyan bámulatos karriert Viktorisztánban, mint D. György, a devizahitelesek önjelölt védőszentje, adóoptimalizáló könyvkiadóból lett hibástermékező minirónapéter. Hetente jönnek szembe a példák arról, hogy szaktudás, esetleg tapasztalat a legfontosabb pozikban sem szükséges, D. azonban kiemelkedik a mezőnyből, mert több évnyi folyamatos dilettáns faszkodás után sem esik ki a pixisből, a legfrissebb hírek szerint ráadásul a jegybankban fűrészelheti tovább a fingot.  

Pályafutása röviden. Hiteltársulás nevű gittegylettel devizahitel-károsultak toborzása a Facebook-on, majd emberek hülyítése azzal, hogy ha összefognak, olcsóbban kapnak forinthitelt. Nyilvánvaló nettó baromság, de a kormány félszívvel rákap, hátha hoz valami kis népszerűséget. Húzzák a mézesmadzagot D. orra előtt, bíztatják, hogy igen, állam bácsi is beszáll a civilek mellé a webbankos átverésben. A lufi pár napja pukkadt ki, amikor a kormány csendben kihátrált az ügyből. Eddig lebegtették, kamuból még kormánybiztos is foglalkozott vele, de most már szarnak az egészre, hiszen mint ismert, jóval agresszívebb devizahiteleshülyítő játszmába kezdtek.

De még tavaly Matocsynak, vagy egy még nagyobb debilnek nagyon megtetszett az arc. Hiszen a nép egyszerű civil fiaként megküzd a mocsok bankokkal, ráadásul nem kell távirányítóval működtetni, mint egy retardált Zsigót, vagy Hoppált, hanem saját zizzent kútfőből löki a hibás termék - kapják be a bankok dumát. Kreáltak neki egy posztot, ő lett a pénzügyi biztos, ahol persze nem bírt leállni. Úgy döntött, hogy a kaszát fenegeti, pedig jobb lett volna, ha a faszát kenegeti. Minden nyilatkozata bődületes baromság volt, meghosszabbította volna a kilakoltatási moratóriumot, megmondta volna a bíróságoknak, hogy a devizahitelben nincs is deviza, ésatöbbi. Mentő terveiből hálsten egy bütű se valósult meg, s miközben próbálta lökni a maga kis faszságait, Viktorék magasabb sebességbe kapcsoltak, átugrottak rajta, mint kecske a lószaron.

Én kérek elnézést, valóban barom voltam, amikor pár hónapja azt gondoltam: nem csak az derült ki, hogy a csákó nagyobb hatékonysággal képviselhette volna lúzer devizahitelesek érdekeit, ha szappanbukorékot fújdogál a bivalybasznádi libalegelőn, mint amennyit az ügy érdekében pénzügyi biztosként tehetett. De a politika is simán tovább lépett, nincs rá tehát tovább szükség. Nem így lett. Azóta kiderült, hogy webbankos ötlete is bebukott, mégis új állást kap.

A miniszter és jegybankelnökcsere után a biztos úr már látványosan nem rúgott labdába, Varga inkább csak megtűrte, ami egy piros pont Miskának. De Gyuri bácsi szíve aranyból van. A jegybankból száz szám rúgta ki a tehetséges szakértőket, de egy pofa, aki nálánál is tízszer dilettánsabb és a teljes pénzügyi szakma lesajnáló vihogása közepette is bármikor szívesen csinál segget a szájából, nagy érték unortodoxiában, semmiképp sem mehet a lecsóba.

Már csak az fura, hogy az egyre inkább a hülyék gyűjtőhelyeként funkcionáló jegybankban miért nem ő lett séróból a felügyeleti tevékenységért felelős alelnök?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

165 komment · 3 trackback

Címkék: unortodox Matolcsy Doubravszky György

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr345553238

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Térdre csuhások 2013.10.07. 08:53:27

A Pápa tudja hogy ezek képmutató szar alakok??

Trackback: Stadion adó 2013.10.07. 08:52:37

Adózzunk jó sokat, emrt 2014-ben több mint 50 milliárd kell az F.MPSZ - KDNP kormány stadionjaira, ami összesen több mint 160 milliárd forintba fog kerülni a végén.

Trackback: Parlamenti bohócok 2013.10.07. 08:52:19

Munkanélküli cirkuszi bohóc vagyok. Kérlek titeket, hogy szavazzatok be a Parlamentbe, ahova tartozom.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pan Modry 2013.10.07. 10:38:48

@BenFranklin:
Gordon sose bukott akkora orbitralisat a tozsden mint a fidesz a MOL reszvenyekkel :DDD

bar az EON folgazkereskedo is egy oriasi bukta :DDD

Szerintem az ugylet utan az EON-nal sokaig pezsgo folyt a csapbol :DDD

Pan Modry 2013.10.07. 10:46:46

@BenFranklin:
lofaszt nem erdekel ki hol el, egy kassa kornyeki csoro ugy is ugy latja hogy szlovakia nem jol teljesit, es egy tiborcz fele felkapaszkodott senkihaziak meg ugyis azt latjak hogy MO jol teljesit...

ha valaki kiforgy az eszervekbol, akkor jonnek a szemelyes peldak, de az lofaszt nem erdekel ...

A szlovak gdp, az atlagfizetes, az aktivitasi rata, a varhato novekedes, egytol egyig jobb mint a magyar adatok!!!!
tehat MAGYARORSZAG SZARUL TELJESIT!!!

Pan Modry 2013.10.07. 10:47:51

@BenFranklin:
ha beszeled a nyelveket mit frusztralnak a szlovakok? Netan megakartal dugni valami szlovak csajt aztan elkuldott a picsaba? :DDD

high up! 2013.10.07. 10:53:30

@BenFranklin:

Na meg teccik tudni, nem csak az a különbség Szlovákia meg Mo közt, hogy Mo (hála a maszop korszaknak is) az egy főre jutó GDP-ben 30%-kal lemaradt Szlováka mögött az elmúlt 15 évben (20%-os előnyről indulva), hanem van itt még egy büdös tény is, miszerint Szlovákia továbbra is vonzza a tőkét, míg a fidóta paraszt forrdalom elriasztja. Ami meg van, azt meg feléli.

2013.10.07. 11:04:50

@BenFranklin: Libás alatt nem volt gazdasági növekedés (-6,7%) Orbán alatt meg van. Ez egy dolog ami miatt a libás nem lesz ME jövőre sem. "
Ja, tényleg megválasztjátok ezt a bagázst újra, mert fingod sincs a számokról.
Kicsit megvilágítanám neked, bár tudom, bányában a gyertyafény nem sokat segít. A számok nem valósak, csak a példa kedvéért hozom, hátha fény gyúl agyadban:
Tehát: ha van 100 egységed, ez csökken 10%-kal, mennyi lesz? 90?
Helyes! Most ezt növeld 10%-kal! Mi jön ki? 99?
Gondolom, érted: Matolcsy növekedése egy szar, csökkent bázisról értendő. Az egy főre eső GDP a 2006-os év szintjére emelkedett. Érted? Ott tartunk, ahol Gyurcsány , a legrosszabb évében, mikor állt a bál! Ez aztán az átütő siker!!!

Kámasuka 2013.10.07. 11:07:51

@Pan Modry: Ez baromira nem fontos kérdés a mérlegeléskor.

Kámasuka 2013.10.07. 11:08:56

@Pan Modry: Olvasd már vissza magad 20 perc alatt nem sikerült egyetlen tényt leírnod.

Kámasuka 2013.10.07. 11:12:37

@high up!: Nem kéne hülyeségeket írni 2002ben még több volt a GDP/fő mint Szlovákiában. És Szlovákiában régóta van 1kulcsos adó(ami már 2kulcsos de 3300 euró fölött kell 25%-ot fiztni) amit nagy sokára Orbán végre bevezetett itt is, az a fejlődés egyik legfontosabb záloga.

Kámasuka 2013.10.07. 11:13:54

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'Gondolom, érted: Matolcsy növekedése egy szar, csökkent bázisról értendő.'

- És ki csökkentette a bázist?

2013.10.07. 11:15:26

@konrada: de nem sokkal előtte került nemzetközi bírósági beadványba az aranyrészvények eltörléséről kérelem, illetve a részvénypakett nagysága igen közel volt ahhoz a mértékhez - hogy néhány kisrészvényes felvásárlával - melynél az oroszok delegálhattak volna az igazgatótanácsba olyan tagot, ki stratégia döntésekbe bele láthatott volna, így befolyásolni tudott volna az orosz cég."
Nettó baromság. Nemzetközi bíróság dönt az aranypakettről???
És persze az orosz, miután úgy dönt, hogy befolyást szerez a MOL-ban, mégis inkább eladja a részvényeit? Mert? Gondolod, ha tényleg befolyást akart volna szerezni a magyar energiaszektor felett, eladja? Van az a pénz? És gondolod, hogy a gáz és olaj árát befolyásolja a MOL tulajdon? Kitől vásároljuk? Ja, az orosztól?
Miután kiszállt a MOL-ból, még az a távlati előnyünk is elszállt, hogy itt legyen a gáz stratégiai tárolása. Ugyanis Putyin megegyezett Schwechattal. És közben kiderült, Magyarországon nem kell egyáltalán keresztül vezetni a Keleti Áramlat vezetékét! Széééép kövér öngól!!!

Pan Modry 2013.10.07. 11:15:46

@BenFranklin:
A MOL bukta az bizony teny!!!
Magyarorszag folytatodo lemaradasa a regios orszagokhoz kepest az Orban idoszakban ugyancsak teny!!!

2013.10.07. 11:16:31

@BenFranklin: Éltél már 2008-2009-ben? Mi volt a világban? Szerinted az USA az EU gazdasága növekedett abban az időben?

2013.10.07. 11:18:18

@BenFranklin: Hülye-e vagy? Ha a növekedés záloga az egykulcsos, akkor a szlovák miért vezeti ki a rendszerből?????

high up! 2013.10.07. 11:20:36

@BenFranklin:

te szerencsétlen matolcsi-troll. Libás amikor 2009-ben átvette a kormányt, akkor már rég zuhanásban volt a gazdaság, mert teccik tudni a nagy bedőlés 2008 októberétől indult.

És kurvára nem az a kérdés, hogy Libás gengszter-e (megsúgom: az), meg hogy összességében hány %-os GDP növekedés esett rá, hanem az, hogy amikor ÁTADTA az országot, akkor a következő bázisról indult a felcsúti parasztok forradalma:

Euró: 268 ft (ma: gránitba vésve örök 300 ft)

GDP növ: 1,2% (ma: 0%-os potenciál)

Ipari növekedés 2% (ma: negatív)

Államadósság: 81% (ma: 81%, miközben Orbanescu a GDP 20%-nyi részét vonta magtához, de láthatóan egy büdös vasat sem foritott államadósság törlesztésre - na hol a pénz Birkamenet?)

Munkanélküliség: 11,4% (ma: a munkanélkülieket kinevezték közmunkássá, ettől jobb a mutató - a valóságban viszont csökkent a foglalkoztattak száma)

Születésszám ma: sokkel kevesebb mint 2010-ben

A rezsit, hitelt fizetni nem tudó családok száma: 30%-kal több mint 2010-ben.

És a lista végtelen.
Igaz, az idomított birka fidiótának ez mind se számit, mert megvan az 3 szavas szókincse, ami felülírja az elméje normális müködését: komcsi, elmúttnyócév, NemleszünkEUgyarmat.

Kámasuka 2013.10.07. 11:21:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: Miért, hol írtam én ilyet?

De ha már. 2007ben és 2008ban, a válság előtt melyik szomszédos ország produkált olyan gyenge GDP növekedést és olyan magas adósság emelkedést mint Magyarország?

Kámasuka 2013.10.07. 11:22:29

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem vezeti ki. A kulcsok száma tökmind1. A szlovák adórendszer=Orbán adórendszere.

2013.10.07. 11:25:17

@BenFranklin: Akkor néhány tény:
Egy főre jutó GDP növekedés,
Németországban Magyarországon:

2009: -4,9 -6,6
2010: 4,2 1,3
2011: 3,3 1,9
2012: 0,5 -1,2

Tehát jól látszik, Magyarországon a válság óta nem sikerült korrigálni a válság okozta negatív hatást.

Pan Modry 2013.10.07. 11:25:28

@BenFranklin:
Magyarorszag akkor is szarul teljesitett, es most is szarul teljesit!

Pan Modry 2013.10.07. 11:27:22

@BenFranklin:
az adorendszert nem kevernem az szja rendszerrel. Bar az egykulcsos szja az valoban jo dontes volt szerintem is.

Viszont a szlovak adorendszer messze nem terheli meg annyira a vallalatokat, mint a magyarorszagi. Ez mar Orban elott is szar volt, de Orban csak tovabb rontott rajta!

2013.10.07. 11:27:36

@BenFranklin: Nem vezeti ki. A kulcsok száma tökmind1. A szlovák adórendszer=Orbán adórendszere. "
Ez kész!!!!
Szóval az egy kulcsos nem azt jelenti, hogy egy kulcs van ! Értem! Ha tíz kulcs van, és progresszív, az akkor is egy kulcsos, mert csak!
Szerintem mára már elég az önégetésből.
Bukjál rá a poroltóra.

Pan Modry 2013.10.07. 11:28:36

@Könnyen elkaptuk, uram!:

igen, es ha melletenned a szlovak adatokat, latnad hogy Szlovakia korrigalta, pedig ott volt ekozben kormanyvalsag, kormanyvaltas stb...

Tehat Szlovakia meg egy kormanyvalsaggal megfuszerezve is jobban teljesit, mint Magyarorszag.

high up! 2013.10.07. 11:30:40

@BenFranklin:

Olvasni se tudsz barátom. Rugaszkodj neki még kéccer, ha nem értenéd:

15 évvel ezelőtt a GDO/fő alapján MO-nak 20%-os előnye volt Szlovákiával, ma Mo le van maradva 30%-kal (hála a maszop korszaknak is).
Orbanescud ezt a lemaradást csak fokozza, mert a tőke nem jön Mo-ra, miközben Szlovákiába igen.

Tecciki tudni, lehetsz te 40 kilóval több mínt én, de ha ráállsz az Orbanescui diétára és csak napi harmad adagot ehetsz, míg én továbbra is teljeset, akkor pár éven belül hozzám képest már csak röntgen látlelet leszel.
Na így néz ki a magyar gazdaság jövője is a nyugati tőke meg szaktudás elvonása miatt - Szlovákiához hasonlítva.

Azt meg még egy 10 éves gyerek is ki tudja számolni, hogy az egykulcsos adó az csak arra jó, hogy a felső 10% gazdagodjon mint az állat, miközben a 90% hülyére vett meg fizeti ennek a 10%-nak az adóparadicsomi állapotát.

Teccik tudni pl. Németo-ban havi 1,3 millió ft-os jövedelemnél már 46% a kulcs, míg Mo-on 16%. Na mire, meg kinek is jó ez barátom?
És vajon honnan szedi be a magyar állam a hiányzó szja-át.
Tudsz gondolkodni is, vagy csak birka menetelni?

2013.10.07. 11:32:14

@BenFranklin: De ha már. 2007ben és 2008ban, a válság előtt melyik szomszédos ország produkált olyan gyenge GDP növekedést és olyan magas adósság emelkedést mint Magyarország? "

Ez teljesen más téma, ne vidd el a beszélgetést. Arról volt szó, hogy Matolcsy nem hozott növekedést. Arról volt szó, hogy a válság recessziót hozott, amit mások már ledolgoztak, mi nem. Minek kevered bele a Gyurcsány regnálását? Ne terelj, nem fogom megvédeni a gazdaságpolitikáját. De attól, hogy Gyurcsány szar volt, csak az jön ki, hogy még ehhez képest sem tud Matolcsy növekedést felmutatni.

Kámasuka 2013.10.07. 11:34:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Csak azt nem értem hogy jön ez ahhoz amire reagáltál. Naja az adósságot nem lehet leírni.

2013.10.07. 11:35:53

@Pan Modry: Szlovákia durván jobb.
Már a válság előtt is jobb számokat produkált, de nézzük ugyanazokat az éveket:
2009: -5,1
2010: 4,1
1011: 3,8
2012: 1,9

Pan Modry 2013.10.07. 11:38:14

@Könnyen elkaptuk, uram!:
igen, a szlovak adatok erosen konvergalnak a nemet adatokkal, raadasul ugy hogy szlovakia nemetorszaghoz kepest is felulteljesit novekedesben, mialatt magyarorszagerosen divergal mindeketto orszagtol.

Valamiert ezzel az adatsorral nem dicsekszik az Orban rezsim.

2013.10.07. 11:41:45

@BenFranklin: Naja az adósságot nem lehet leírni. "

Már megint terelsz. Ismerős ez, érdekes módon a fideszesek valamiért előszeretettel használják.
Szóval: az egy főre eső GDP nem azonoa az államadóssággal. Jobban lehet teljesíteni akkor is, ha nő az államadósság. A beruházások alakulása sokkal inkább közvetlen hatással van a GDP-re, az adósság pedig nem. Mondok egy példát: tegyük fel, okos az állam vezetése. Tudom, ez erős fikció. De azért tegyük fel. Hitelt vesz fel, és arra fordítja, amire kell. Mondjuk focipályák helyett termelő beruházásokra. Vagy kutatásra. Nő az államadósság, és nő a GDP is. Fura, ugye?

2013.10.07. 11:43:42

@Pan Modry: Valamiert ezzel az adatsorral nem dicsekszik az Orban rezsim. "

Pedig megtehetné! Ebből is látszik, hogy büszke országunk eredményes harcot vív a gyarmatosító némettel, akinek csak a fasizmust köszönhetjük!!!!

Kámasuka 2013.10.07. 11:44:27

@Könnyen elkaptuk, uram!: Teljesen mind1 hány kulcs van, ha a felső kulcs nem érint senkit.

Ugyanúgy ahogy Mo-n is megszünt a felső járulékplafon, tehát már nem 1kulcsos az adó a lényegét tekintve.

Kámasuka 2013.10.07. 11:46:55

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mások nem balfaszkormánnyal és gigaadóssággal sodródtak a válságba. A szlovákoknak, cseheknek a GDPhez képest 40%-os adósságuk volt.

Ma az adósság szinten van, a GDP pedig jövőre 2%-kal nő, ami a válság előtti 2 évnél is jobb.

2013.10.07. 11:48:32

@BenFranklin: Ugyanúgy ahogy Mo-n is megszünt a felső járulékplafon, tehát már nem 1kulcsos az adó a lényegét tekintve. "

Kifejtenéd????

Kámasuka 2013.10.07. 11:50:24

@Könnyen elkaptuk, uram!: Szlovákia nem releváns, ott most folyik az elqrás. 20%-ot nőtt az államadósság 5 év alatt, tehát ez a növekedés virtuális.

2013.10.07. 11:50:34

@BenFranklin: Mint említettem volt, a gazdaság növekedésének nem akadálya az államadósság nagysága.
Lásd Japán.
Az, hogy a GDP 2%-kal nő, egyenlőre csak terv. Nem kéne a tényeket és az álmokat összemosni...

capor_ 2013.10.07. 11:52:27

@high up!:

"Teccik tudni pl. Németo-ban havi 1,3 millió ft-os jövedelemnél már 46% a kulcs, míg Mo-on 16%. Na mire, meg kinek is jó ez barátom?"

Ha nálunk is havi 1,3milliónál húznák meg ezt a határt akkor senki sem panaszkodna.. De amíg ezt 3-400e forintál akarják akkor nem túl jó ötlet..

2013.10.07. 11:52:48

@BenFranklin: Szlovákia nem releváns, ott most folyik az elqrás. 20%-ot nőtt az államadósság 5 év alatt, tehát ez a növekedés virtuális. "
Te nem tanulsz, vagy szemináriumon mást mondtak?
Nincs köze az államadósságnak agdp növekedéshez közvetlenül. Sőt, pont a szlovák példánál maradva, ha nő az adósság, akkor azt a felvett hitelt jól is forgathatják, ami növekedést generálhat!!!

Kámasuka 2013.10.07. 11:52:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: Na azt nehéz lesz megértenem, hogy jobban lehet teljesíteni az államadósság növelésével.

Ha a céged évi 10 milliót törleszt, és 11 milliót keres, akkor rosszabbul teljesítesz mint ha 2 milliót keresel törlesztés nélkül.

Pan Modry 2013.10.07. 11:54:22

@BenFranklin:
kevered a szezont a fazonnal, ha a trendet hasonlitjuk ossze akkor nem szamit hogy milyen allamadossag rataval kezdtek.
(En voltam annyira fair, hogy nem irtam hogy azert szar az orban kormany mert magasabb az adossagrata, ugyanis ez valoban nem az o bunuk, viszont az hogy a trend is folyamatosan szar 2010 ota az bizony az o felelosseguk)

capor_ 2013.10.07. 11:54:31

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Persze ahhoz nem ártana saját ipar.. ami itthon nincsen sajnos.

2013.10.07. 11:54:54

@BenFranklin: 2%-kal nő, ami a válság előtti 2 évnél is jobb. "
Hihetetlen, mintha lóval imádkoznék!

Tehát, ha 100%-ról növünk 1,2%-ot, az rosszabb, mintha 96-ról 2%-ot????

2013.10.07. 11:55:52

@capor_: Még. De lesz. Majd a levegőből nyerjük ki az energiát... Nem hallottad?

Kámasuka 2013.10.07. 11:56:23

@Könnyen elkaptuk, uram!: Eredetileg a 16%os kulcs vonatkozott mindenkire, az eü járuléknak pedig volt egy max. évi szintje, igy a havi 3 misit kereső is évente egy max. összeget fizetett, amit pl. márciusra kipengetett. Utána nem vonták a pénzéből.

Ma pedig %-os értéket vonnak nincs felső limit.

2013.10.07. 11:57:33

@BenFranklin: Na azt nehéz lesz megértenem, hogy jobban lehet teljesíteni az államadósság növelésével.

Ha a céged évi 10 milliót törleszt, és 11 milliót keres, akkor rosszabbul teljesítesz mint ha 2 milliót keresel törlesztés nélkül. "
Te tényleg buta vagy ehhez. Kár neked ilyen dolgokkal foglalkozni.

capor_ 2013.10.07. 11:58:37

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Éppen ezért felesleges a százalékokkal dobálózni bármelyik oldalnak is:) Inkább a trendeket kell nézni. És talán egyszer végre tényleg jobban fogunk élni.. Na az lesz az eredmény :)

Kámasuka 2013.10.07. 11:59:30

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem a kormány jósolja a 2%-ot. Ha meglesz, változik a véleményed?

A gazdaság növekedésének nem akadálya az adósság halmozódása, csak pl. évi 4% adósság emelkedés(fix kamaton) és 4% GDP növekedés a gazdaság szereplőinek egy fillért sem hoz.

capor_ 2013.10.07. 12:01:17

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Hallottam pletykákat róla, egyelőre jobb mint a fényevés :) Kiváncsi vagyok mi lesz belőle. Már annak is örülnék ha tényleg valami értelemes magyar találmány születne. Nem kell világmegváltónak lennie..

Kámasuka 2013.10.07. 12:07:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hagyd már a bázist, a bázis egy szétqrt gazdaság volt a kormányváltáskor.

Most ehhez képest a ciklus utolsó évére beindul a gazdaság is, alacsony deficitszintnél. Sírjunk-e?

2013.10.07. 12:08:33

@BenFranklin: A nyugdíj és az egészségügyi járulék elvileg nem adó. Azért a személy közvetlenül kap szolgáltatást.
Japán: az államadósság 200%-a a gdp-nek.
Számai:
2009: -5,4
2010: 4,2 (!)
2011: -0,4
2012: 2,1

De még érdekesebb az euroban kifejezett érték változása.
2006.ban Magyarország 8.800 euro/ fő
Szlovákia 7.100
2012.ben Magyarország 8.800
Szlovákia 9.400
És még egy érdekes adat: a válság óta így sikreült növekedést elérni:
8.700 majd 8.800 aztán 8.900 és tavaly, mert ugye Magyarország Jobban Teljesít, ismét 8.800 euro/fő!
Hurrá!!!

Kámasuka 2013.10.07. 12:09:30

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hogy jön ide Japán?

A járulék adó.

2013.10.07. 12:10:13

@capor_: Biztos, hogy nagy siker lesz! Már küldtek rá Reikit is!

2013.10.07. 12:11:05

@BenFranklin: A járulék adó. "
Nem. Azért más a neve is. Az egy más dolog, hoy adóként hajtják be.

2013.10.07. 12:12:03

@BenFranklin: Japán arra példa, hogy a növekvő adósság mellett is lehet növekvő teljesítmény.

Kámasuka 2013.10.07. 12:12:15

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'Tehát, ha 100%-ról növünk 1,2%-ot, az rosszabb, mintha 96-ról 2%-ot????'

Ööö, igen, rosszabb..:)

Kámasuka 2013.10.07. 12:13:47

@Pan Modry: @Könnyen elkaptuk, uram!: Nekem az az adó amit levonnak a fizetésmből, nyereségemből, tőkejövedelmemből.

A többi kamu.

Kámasuka 2013.10.07. 12:15:06

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ne rizsázz.

Inkább arra válaszolj, mit nyer a gazdaság 4% növekedésen, ha 4%-kal nő az adóssága.

2013.10.07. 12:15:55

@BenFranklin: Te tényleg nem kéne, hogy ilyen kérdésekkel foglalkozz!
Tehát, ha a fizetésedből vonják az életbiztosításod, vagy a babakötvényt, akkor az is adó?

2013.10.07. 12:18:46

@BenFranklin: Inkább arra válaszolj, mit nyer a gazdaság 4% növekedésen, ha 4%-kal nő az adóssága. "
Te gyengeelméjű, azt a pénzt, amit vissza kell fizetni! Egy hitel célja két dolog lehet: vagy többletbevételt hozzon, ekkor a példád rossz, vagy termelje ki saját költségét, ekkor elmondhatjuk, hogy a futamidő után a hitel kifizetésre kerül, a befektetés pedig tovább működik! Ja, tudom, te úgy veszel autót, hogy a hitel kifutása után eldobod!

Kámasuka 2013.10.07. 12:20:50

@Könnyen elkaptuk, uram!: Most ez az a rész amikor kényelmesebb magad hülyének tetetni?

2013.10.07. 12:21:15

@BenFranklin: 'Tehát, ha 100%-ról növünk 1,2%-ot, az rosszabb, mintha 96-ról 2%-ot????'

Ööö, igen, rosszabb..:) "
Akkor már értem, miért tetszik neked Matolcsy gazdálkodása. Imádsz szopni.
Szerinted tehát 101,2 az kevesebb, mint 97,9 . Tényleg unorthodox.

2013.10.07. 12:22:11

@BenFranklin: Neked nem kell. Te okosnak teteted magad. De attól mindenki látja, hülye vagy.

Kámasuka 2013.10.07. 12:24:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: A példámban a hitel éppen kitermeli a saját költségét.

Tehát ha az adósságszint 80%(változatlanul) és van 1% GDP növekedés, az TÖBBLET a gazdaságban ahhoz képest, mint ha az adósság 80ról 84re megy fel, a GDP növekedés meg 4,3%.

2013.10.07. 12:25:01

@BenFranklin: Most ehhez képest a ciklus utolsó évére beindul a gazdaság is, alacsony deficitszintnél. Sírjunk-e?"
Számokat tudnál citálni? Ne terveket, mert az nem valós. Ráadásul arra épül, hogy majd a német vállalatok többet exportálnak. Hurrá!
Hol az alacsony deficitszint???

Kámasuka 2013.10.07. 12:25:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hát a növekmény nagyobb, tehát változatlanul Matolcsy a nyerő.

Kámasuka 2013.10.07. 12:27:12

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mivel még nincs 2014 elégedj meg a becsléssel.

'Hol alacsony a deficitszint?' Na hol, pajtás...:)

2013.10.07. 12:30:02

@BenFranklin: Tehát ha az adósságszint 80%(változatlanul) és van 1% GDP növekedés, az TÖBBLET a gazdaságban ahhoz képest, mint ha az adósság 80ról 84re megy fel, a GDP növekedés meg 4,3%. "

Ezek a számok honnan vannak?

2013.10.07. 12:33:30

@BenFranklin: Az államadósság alakulmég végképp nem látszik. Biztosat mondani majd jövő májusban lehet.
talán. Addig csak álom az alakulásáról beszélned.

Ráadásul kevered a szezont a faszommal.
Viszonyszámokat hasonlítgatsz össze, amit csak bizonyos nagyon szigorú feltételek között lehet.

Kámasuka 2013.10.07. 12:36:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ez 1 példa arra, hogy az adósságszint emelkedése közben létrejött + GDP érték csak akkor csapódik le többletjövedelemként a gazdaságban, ha a GDP éves növekedése meghaladja az adósság növekedését.

A számok kitaláltak.

Pan Modry 2013.10.07. 12:38:55

@BenFranklin:

mar bocs, de ez igy a faszsag, trendeket erdemes vizsgalni, az Orban kormany eseten 2010 ota tarto trendeket, azok oedig tul sok jot nem mutatnak. (gondolom azert kell rohejes matolcsy szamokkal vuduznotok, mert masotok nincs)

2013.10.07. 12:43:50

@BenFranklin: Akkor nézzük a tényeket: államadósság alakulása:
2008 73% a GDP %-ában
2009 79,8
2010 81,8
2011 81,4
2012 79,2
2013 82,4 (I. n.é )
ennyi a biztos. Tehát még mindig magasabb, mint a válság előtt, Gyurcsány idejében.

2013.10.07. 12:46:30

@BenFranklin: + GDP érték csak akkor csapódik le többletjövedelemként a gazdaságban, ha a GDP éves növekedése meghaladja az adósság növekedését."
Hiszen ezeket pont én mondtam. Már megint egy ismerős technika . kis idő elteltével a másik argumentumát simán fordítsd át, és tégy úgy , mintha ez a te véleményed lenne. ezzel presztízsveszteség nélkül lehet kijönni a dologból.
Ezt nektek oktatják a szemináriumon, vagy erre születni kell?

rushman 2013.10.07. 12:48:58

@Könnyen elkaptuk, uram!: Es ebben benne van az is, hogy megvedtek a tobbseg (magan)nyugdijat. :)

2013.10.07. 12:50:44

@rushman: igen, ez jól látszik a 2012-es számon.

2013.10.07. 12:53:08

@BenFranklin: + GDP érték csak akkor csapódik le többletjövedelemként a gazdaságban, ha a GDP éves növekedése meghaladja az adósság növekedését."
Nos, az ÁKK szerint 6,8%-kal nőtt az állam adóssága, tavaly év végéhez képest. A GDP meg nőtt... 0, mennyit is????

spinat 2013.10.07. 12:54:25

csak egy kérdés a poszthoz: ki a Matolcsynál még nagyobb debil?

Kámasuka 2013.10.07. 13:01:37

@Pan Modry: Hát lehet hogy röhejesek a számok, csak jobbak mint a 2006-10es ciklusban.

Jobb a GDP, az adósság és a foglalkoztatottság is.

Kámasuka 2013.10.07. 13:02:58

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen, még mindig magasabb. Mit akarsz ezzel?

Kámasuka 2013.10.07. 13:04:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'az ÁKK szerint 6,8%-kal nőtt az állam adóssága, tavaly év végéhez képest.'

Nem hiszem. Ezt is te írtad: '2012 79,2
2013 82,4 (I. n.é )'

Pan Modry 2013.10.07. 13:14:03

@BenFranklin:
szerintem inkabb ugyanolyan szar, sot a relativ hatranyunk Szlovakiaval szemben meg nagyobb is!

Csak az elvakult fideszbuzik latjak sikeresnek a 2010 ota tarto idoszakot (a korabbi idoszakot meg persze csak elvakult mszp buzik)

Az a helyzet hogy a szlovak teljesitmenyhez kepest, ahogy magyarorszag teljesit, az egy kalap szar.

spinat 2013.10.07. 13:22:59

Az Orbán-kormány alatt évente hányszor szokták átírni a költségvetést? Ki szokott-e tartani a költségvetés márciusig átírás nélkül? Általában hány új adót szoktak évente kivetni?
Szlovákiában is olyan sokféle adótétel van?

Kámasuka 2013.10.07. 13:33:38

@spinat: Mondjuk eleve hülye kérdés hiszen azért írják át a ktgvetést hogy stimmeljen, betartható legyen. És tartják is a deficittervet.

Mivel a baloldal soha az életben egy ktgvetést sem tartott be meg a saját deficittervét sem soha, kínjában most ezt találta ki, hogy hányszor módosít Orbán...:)

De nem baj ezért szeretjük őket ott ahol vannak - 10%on.

Kámasuka 2013.10.07. 13:37:22

@Pan Modry: Az a helyzet hogy a szlovak teljesitmenyhez kepest, ahogy magyarorszag teljesit, az egy kalap szar.

- Ez igaz, de a szlovák gazdaság szerkezete más. Már megbeszéltük, hogy ez nem feltétlen jót jelent (15%os munkanélküliség).

- Ma a magyar pálya már jobb, mint a szlovák, és a Szlovákiába kitett magyar cégek mennek vissza.

spinat 2013.10.07. 13:43:41

@BenFranklin: tehát írnak egy költségvetést, amin már már márciusban látszik, hogy nem tudják betartani, ezért átírják. Amit szintén nem tudnak betartani, tehát megint átírják. Akkor most tervezni nem tudnak, vagy végrehajtani? Nincs annyi bevétel, mint amit terveztünk? Találjunk ki még 2-3 adót. Még így sem? akkor emeljünk két meglévöt. Még így sem akar a deficitcél sikerülni? akkor emeljük meg azt is. ìgy csinált Matolcsi (és Varga) költségvetést. A saját pénzed rájuk bíznád?

Akkor szerinted most mennyivel is jobbak a baloldalnál?

Kámasuka 2013.10.07. 13:45:36

@spinat: 'Akkor szerinted most mennyivel is jobbak a baloldalnál?'

- annyiban, hogy végrehajtják a ktgvetést...:)

2013.10.07. 13:57:23

@BenFranklin: - Ez igaz, de a szlovák gazdaság szerkezete más. Már megbeszéltük, hogy ez nem feltétlen jót jelent (15%os munkanélküliség"

13,9%

spinat 2013.10.07. 13:58:47

@BenFranklin: nem hajtják végre a költségvetést, hanem menet közben hozzáigazítják a kv számait az éppen aktuálisan várható számokhoz. Aztán ha két hónap múlva úgy látszik, hogy ez a tipp sem jön be, akkor megint új számokat írnak bele.

látom a szmájlit, de valahogy mégis úgy érzem, hogy te komolyan azt hiszed, hogy az O-kormány tényleg olyan költségvetést készít, amit be is tart.

2013.10.07. 13:59:48

@BenFranklin: 'az ÁKK szerint 6,8%-kal nőtt az állam adóssága, tavaly év végéhez képest.'

Nem hiszem. Ezt is te írtad: '2012 79,2
2013 82,4 (I. n.é )'"
Pedig könnyű ellenőrizni. Ákk honlap.
De mire is válasz ez? Az Ákk az augusztusi állapotot veti össze a 2012 decemberivel, a másik adat meg I. negyedéves.
Tudod, az március 31.

Kámasuka 2013.10.07. 14:02:16

@spinat: Tévedsz, a módosításokkal éppen a tervszámhoz igazítják a másképp alakult bevételeket/kiadásokat év közben. Tehát a cél marad, az eszközök módosulnak.

A számok végül mindig ülnek.

2013.10.07. 14:02:34

@BenFranklin: Hát lehet hogy röhejesek a számok, csak jobbak mint a 2006-10es ciklusban.

Jobb a GDP, az adósság és a foglalkoztatottság is."
Dde egy gyökér fideszbuzi vagy te! Ide citálom neked a számokat, százalékban és euróban, erre leírod ezt a baromságot! Legalább a látszatát tartanád fönn, hogy nem fizetnek érte! Minden érték romlott 2006-hoz képest!!!! Te gyökér, legalább a KSH statisztikáit tudnád citálni!

2013.10.07. 14:04:09

@BenFranklin: Mondjuk eleve hülye kérdés hiszen azért írják át a ktgvetést hogy stimmeljen, betartható legyen. És tartják is a deficittervet."
Melyiket??? Matolcsy még tavaly szeptemberben 3% fölötti GDP növekedéssel számolt!

Kámasuka 2013.10.07. 14:04:48

@spinat: Igy van, ezt mindenki elismeri(deficiteljárás off) a hülye baloldalt(deficiteljárás on) leszámítva ami a kinemszarjale kategória.

2013.10.07. 14:12:25

@BenFranklin: www.theglobaleconomy.com/Hungary/indicator-NY.GDP.PCAP.PP.KD/

Ebben vannak rajzok is, nem kell olvasnod sem, úgy látom, az nehezen magy.

Pan Modry 2013.10.07. 14:12:43

@BenFranklin:
A magyar palya jobb, na ne rohogtess, gondolom azert nagyobb a szlovak gdp novekedese, azert jobb az aktivitasi rata szlovakiaban, azert magasabbak a szlovak berek stb...

Legalabb ilyen nyilvanvalo baromsagot ne irj le, amit ideszartal az elgalabb akkora baromsag volt mint amikor GYurcsany aszonta hogy a valsag nem gyuruzodik be MO-ra.

Szlovakia jobban teljesit, Magyarorszag szarul teljesit, ez a teny!!!

Pan Modry 2013.10.07. 14:12:43

@BenFranklin:
A magyar palya jobb, na ne rohogtess, gondolom azert nagyobb a szlovak gdp novekedese, azert jobb az aktivitasi rata szlovakiaban, azert magasabbak a szlovak berek stb...

Legalabb ilyen nyilvanvalo baromsagot ne irj le, amit ideszartal az elgalabb akkora baromsag volt mint amikor GYurcsany aszonta hogy a valsag nem gyuruzodik be MO-ra.

Szlovakia jobban teljesit, Magyarorszag szarul teljesit, ez a teny!!!

2013.10.07. 14:14:01

@BenFranklin: Date Hungary Real GDP
Dec 31, 2012 109.23 Billion USD
Dec 31, 2011 111.16 Billion USD
Dec 31, 2010 109.36 Billion USD
Dec 31, 2009 107.91 Billion USD
Dec 31, 2008 115.78 Billion USD
Dec 31, 2007 114.75 Billion USD
Dec 31, 2006 114.62 Billion USD

Tudom, szerinted a 109 az több, mint a 114, mert csak!

spinat 2013.10.07. 14:14:21

@BenFranklin: melyik terv´számokhoz igazítják? mert ugye a bevételeket nem sikerül megtervezni (nem része a tervszámoknak?), a kiadásokat nem sikerül megtervezni (nem része a tervszámoknak?), a deficitcélt nem sikerül megtervezni (nem része a tervszámoknak?). Szeptember 30-án este 9-kor már én is elég jól meg tudom tervezni, hogy mekkora lesz a családi költségvetés hó végére.

3 év kemény munkájával sikerült 1 célt betartaniuk, igaz az a cél az elsö két évben is megvolt, csak nem jött össze. Hogy van az alaptörvényben a költségvetés hiánya meg az államadósság? miután köbe vésték a 3 %-ot meg az 50%, utána még párszor újraírták a törvényeket, mert a saját maguk által elöírt célpkat nem tudták betartani. Most ott vagyunk, hogy majd talán 2015-töl érvényes is lesz, ha addig megint nem történik valami.

spinat 2013.10.07. 14:19:37

@BenFranklin: a baloldal nem is igen akart kikerülni a deficiteljárás alól. Orbán is csak azért, mert megfenyegették, hogy befagyasztják a brüsszeli pénzeket. Amire ugye nincs is szükség, mert olyan faszák vagyunk.

2013.10.07. 14:25:25

@BenFranklin: hungaryeconomywatch.blogspot.co.uk/

Szép piros rajz, csak neked! Hogy lásd, 2000 után milyen szépen nőtt a GDP százalékos alakulása az előző évhez képest, és hogyan csökken a válság óta!
Magyarország egyre szarabbul teljesít. Gyurcsány alatt jobb volt minden érték, bárhogy is fáj! Igen, még a költségvetés hiánya is alacsonyabb volt, csupán 2009-ben, a válság alatt szállt el, mert IMF hitelt kellett felvenni.

nincs1itt 2013.10.07. 21:32:03

@capor_: Kicsi rigó, az még banán-köztársaságokban is ciki, hogy a "vezető" olajipari cég egyik "csúcs-vezetője" az interpol top 10-ben mosolyog, mint KÖRÖZÖTT... vagyis a MOL értéke, amennyiben a horvátok kitartanak - Sanader esetében is megtették - a MOL részvények értéke a 0 felé fog konvergálni! Er go, a csúti Rámszesz és kicsi csapat-kánya megint egy hatalmas veszteséget könyvelhet el, a hozzád hasonló fidióták, majd kifizetik!!

nincs1itt 2013.10.07. 21:47:06

Jaj, Doubravszki(y) hazaffy, aki gépészmérnök könyvkiadó, anyám borogass!! De mindegy, ott Hátsó Hátasztánban minél hüjébb, annál jobb!! Matolcsy, ájvé! Meg a többi... De azért ne hagyjuk ki az Ellentengerkicsit sem, szotyi köpködésben rekorder, focistának xar, emlékeztek még mit hozott neki a kínai miniszterelnök??? Bizony egy foci labdát, akinek van türelme keresse meg a képet. Mint egy retardált eb - a kutyáktól elnézést kérek - úgy vigyorgott a labdára... Sajnos ennyit tud... Labdaaaa... gurul... Viktorka meg fut utána, elrugyaaa!
süti beállítások módosítása