Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.10.06.

Feljebb bukik Matolcsy jobbkeze

Hakapeszi Miki

Kevesen futottak be olyan bámulatos karriert Viktorisztánban, mint D. György, a devizahitelesek önjelölt védőszentje, adóoptimalizáló könyvkiadóból lett hibástermékező minirónapéter. Hetente jönnek szembe a példák arról, hogy szaktudás, esetleg tapasztalat a legfontosabb pozikban sem szükséges, D. azonban kiemelkedik a mezőnyből, mert több évnyi folyamatos dilettáns faszkodás után sem esik ki a pixisből, a legfrissebb hírek szerint ráadásul a jegybankban fűrészelheti tovább a fingot.  

Pályafutása röviden. Hiteltársulás nevű gittegylettel devizahitel-károsultak toborzása a Facebook-on, majd emberek hülyítése azzal, hogy ha összefognak, olcsóbban kapnak forinthitelt. Nyilvánvaló nettó baromság, de a kormány félszívvel rákap, hátha hoz valami kis népszerűséget. Húzzák a mézesmadzagot D. orra előtt, bíztatják, hogy igen, állam bácsi is beszáll a civilek mellé a webbankos átverésben. A lufi pár napja pukkadt ki, amikor a kormány csendben kihátrált az ügyből. Eddig lebegtették, kamuból még kormánybiztos is foglalkozott vele, de most már szarnak az egészre, hiszen mint ismert, jóval agresszívebb devizahiteleshülyítő játszmába kezdtek.

De még tavaly Matocsynak, vagy egy még nagyobb debilnek nagyon megtetszett az arc. Hiszen a nép egyszerű civil fiaként megküzd a mocsok bankokkal, ráadásul nem kell távirányítóval működtetni, mint egy retardált Zsigót, vagy Hoppált, hanem saját zizzent kútfőből löki a hibás termék - kapják be a bankok dumát. Kreáltak neki egy posztot, ő lett a pénzügyi biztos, ahol persze nem bírt leállni. Úgy döntött, hogy a kaszát fenegeti, pedig jobb lett volna, ha a faszát kenegeti. Minden nyilatkozata bődületes baromság volt, meghosszabbította volna a kilakoltatási moratóriumot, megmondta volna a bíróságoknak, hogy a devizahitelben nincs is deviza, ésatöbbi. Mentő terveiből hálsten egy bütű se valósult meg, s miközben próbálta lökni a maga kis faszságait, Viktorék magasabb sebességbe kapcsoltak, átugrottak rajta, mint kecske a lószaron.

Én kérek elnézést, valóban barom voltam, amikor pár hónapja azt gondoltam: nem csak az derült ki, hogy a csákó nagyobb hatékonysággal képviselhette volna lúzer devizahitelesek érdekeit, ha szappanbukorékot fújdogál a bivalybasznádi libalegelőn, mint amennyit az ügy érdekében pénzügyi biztosként tehetett. De a politika is simán tovább lépett, nincs rá tehát tovább szükség. Nem így lett. Azóta kiderült, hogy webbankos ötlete is bebukott, mégis új állást kap.

A miniszter és jegybankelnökcsere után a biztos úr már látványosan nem rúgott labdába, Varga inkább csak megtűrte, ami egy piros pont Miskának. De Gyuri bácsi szíve aranyból van. A jegybankból száz szám rúgta ki a tehetséges szakértőket, de egy pofa, aki nálánál is tízszer dilettánsabb és a teljes pénzügyi szakma lesajnáló vihogása közepette is bármikor szívesen csinál segget a szájából, nagy érték unortodoxiában, semmiképp sem mehet a lecsóba.

Már csak az fura, hogy az egyre inkább a hülyék gyűjtőhelyeként funkcionáló jegybankban miért nem ő lett séróból a felügyeleti tevékenységért felelős alelnök?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

165 komment · 3 trackback

Címkék: unortodox Matolcsy Doubravszky György

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr85553238

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Térdre csuhások 2013.10.07. 08:53:27

A Pápa tudja hogy ezek képmutató szar alakok??

Trackback: Stadion adó 2013.10.07. 08:52:37

Adózzunk jó sokat, emrt 2014-ben több mint 50 milliárd kell az F.MPSZ - KDNP kormány stadionjaira, ami összesen több mint 160 milliárd forintba fog kerülni a végén.

Trackback: Parlamenti bohócok 2013.10.07. 08:52:19

Munkanélküli cirkuszi bohóc vagyok. Kérlek titeket, hogy szavazzatok be a Parlamentbe, ahova tartozom.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2013.10.06. 12:19:15

egyáltalán nem vagyok meglepődve. miután a fasságaira mindig akad egy vevő réteg, azokat ugyanúgy nyomathatja tovább, mint róna, a szakértelemnek eladott hülyeségeit.

Husz_János_Puszita 2013.10.06. 18:52:56

Félek, mire megtudjuk, mit művelnek a jegybankban, addigra az országnak már reszeltek. Nem hiszek egyetlen adatot sem el, amit nyilvánosságra hoznak. Látta valaki a devizatartalékot, amióta Gyurink a trezorkulccsal lófrál?

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2013.10.06. 22:19:10

A magyar bankszakma krémje, MUHAHAHA!

Ezek próbálnak Rónának a nyomába érni?

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=L3E9AAMImE8

talicskás munkásember 2013.10.06. 22:33:39

Nagyon gáz, de ez a divat manapság. Minél nagyobb ökröt tenni minél magasabb polcra, aki bátran dönt-borít, hogy amikor végre ízzé porrá zúzott mindent, a legkisebb eredményt is könnyű legyen elérni és óriási csinnadrattával bejelenteni. Addig meg lehet ócsárolni a szakmát, a bankot, a multit, a elmúúttnyóccévet. Ez hozza legtöbbet a politikai konyhára, amíg az egyszerű emberek csak az óriásplakátot olvassák.

Jenyei 2013.10.06. 23:23:05

Ez nem ér. Asszony alszik, ez meg kihozza belőlem a hangosan röhögő állatot. B+, itt élünk.

high up! 2013.10.06. 23:49:13

Az MNB-be elfektetett világhírü pénzügyi idióták:

Matolcsy
Balogh Ádám
Róna Péter
Doubravszky György
és a többi barom pozícióban levő, aki bevállta azt az önbecsület sértésst, hogy ezekkel érintkezik.

Bassza meg, Nyugaton ilyen alakokra zárt osztályokat alapítanak, nem pedig Nemzeti Bankot.

Az MNB értékét Orbanescu elvtárs paraszt forradalma úgy ledolgozta, hogy az ilyesfajta bankot Nyugaton még BAD BANK-nek se hívnák, mert még az is hízelgő megnevezés lenne erre a káder temető helyre.

béla a görög (törölt) 2013.10.07. 00:07:34

Gaskónak is sikerült, most neki is.
Ez NER kompatibilis karrier. vagy mi...
Olyan mint az MLM csak itt ideológiát árulnak.
És van aki vevő rá. A fogyasztói csoport helyett elégedetlenségi csoport van aki szavazói csoporttá is gyúrható. aki sokat összegyűjt az nyer egy ilyen állami állást.

2llkedő 2013.10.07. 05:48:25

Márai Sándor:

"Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a 'jobboldaliság' címkéjével ismert különös valamit; a tudatot, hogy ő mint 'keresztény magyar ember', előjogokkal élhet e világban; egyszerűen azért, mert 'keresztény magyar úriember', joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem 'keresztény magyar' vagy 'úriember', tartani a markát, s a keresztény magyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a jobboldaliság igazi értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt harmincéves, és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a 'jobboldali, keresztény, nemzeti' világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. (...) Ez a fajta soha nem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet."

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.10.07. 07:49:20

Vajon hány ezer nemfizető devizahitel van?

150 ezer? 250 ezer? 350 ezer?

Te mire tippelsz?

A helyes válasz itt:

kiszamolo.blog.hu/2013/10/07/devizahitelek_mit_mutatnak_a_szamok

Megdobbent 2013.10.07. 08:02:59

Azert, majd ha eltakarodnak ilyen-olyan helyekre ezek a szanalmas senkik, ne felejtsuk el leszamlazni a szorakoztato burleszk dijat azoknak a civilizalt orszagoknak, akik minden nap tudtak 10-20 perc onfeledt nevetest biztositani mediaik nezoinek, es minden aldott nap be tudtak vinni a maxi punchline-t is: "es kedves holgyeim es uraim, ez az orszag tenyleg letezik, nezzek meg, itt a terkepen, vagy innan muholdrol".

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.07. 08:13:50

Köszönjük Gyurika!

Szegény Puskás Öcsi bácsi hogy szégyelné magát a felcsúti "feltámadás" láttán.
Sorra veszi a meccseit a Felcsút!

Jövőre választások lesznek és hogy nézne az ki, hogy a Kim Or Bán stadionjának nincs NB 1-es csapata. Nosza igazoltak gyorsan játékosokat.
Nem ment a szekér, tutti kieső helyen a csapat, hát veszünk, intézünk meccseket.

A Fradi elnöke a fideszes, listázós Kubatov. Mit tesz Isten a tutti esélyes Fradi simán kikap 3:1 re. Sima ügy.
Most hétvégén Pécsett pár fideszes vezető bejelenti a meccs előtt, hogy 1 milliárdot adnak stadion felújításra. Hogy hogynem 2:1-re kikap a hazai csapat.
A felcsúti Puskás szépen veszi a meccseit a fidesz révén.

Gondoljuk a fideszes MLSZ csak vizsgálódik ez ügyben is.
Ilyen orbáni, sunyi, simlis, álszent csaló "nemzeti" világ az övék.
A Fradi meg a Pécs is szégyelje magát!

Emberek, ti meg gondolkodjatok el...!

nyünyüge 2013.10.07. 08:14:52

@high up!:
Róna Péter több szempontból kakukktojás a listán, de leginkább azért, mert ő nem az MNB dolgozója.
A felügyelőbizottsági tagság más káposzta.

Netuddki. 2013.10.07. 08:17:56

@Kiszámoló: Balfaszkám! Nem reklámozni kell a blogodat más blogján, hanem engedni a kommentelést. Gyáva!

gnme 2013.10.07. 08:28:04

erre iszunk!

Bélus már tépi a húrokat!
www.youtube.com/watch?v=LC8NCEz9sLw

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.10.07. 08:33:00

Láttatok már olyat közülük ( nem, nem csak a Fidesz, az összes politikus közül) aki ne feljebb bukna??

Kámasuka 2013.10.07. 08:46:43

Matolcsy sokkal jobban teljesjtett miniszterként mint Bajnai, így felőlem azzal dolgozik akivel csak akar.

Pan Modry 2013.10.07. 08:50:57

@BenFranklin:

jobban telejsitett, muhahaham, elszort 3000 milliardnyi manyup penzt faszsagokra.

A MOL reszvenyeken akkorat buknak hogy ihajj

Zedder 2013.10.07. 09:08:52

@kovi1970: teljesen rendben van a blogja, jó és valós dolgokról ír, továbbá kommentelni is lehet, csak utólagosan hagyja jóvá a sok kretén miatt. Soha egyetlen hozzászólásomat nem moderálta ki.

Kámasuka 2013.10.07. 09:09:48

@Pan Modry: A MOL reszvenyeken akkorat buknak hogy ihajj

- ezt kifejted?

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.10.07. 09:24:35

Na, a magadfajták miatt nem lehet az indexen kommentelni. Akinek van esze, tudja, hol lehet hozzászólbi a cikkekhez.

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2013.10.07. 09:28:03

D tényleg keményen tolja.
Következő lépésben gondolom a bagolyvár kiadó könyvei kötelező olvasmányok lesznek.
Éljen a magyaros észjárás.
A hátrafelé nyilazós menekülés közben valójában támadós harcmodor.
Már csak a dupla dns hiányzik.

high up! 2013.10.07. 09:28:12

@BenFranklin:

Libás alatt volt még gazdasági növekedés (1,2%) és a KSH által kimutatott fő gazdasági ágaknak csak a fele volt recesszióban.

Hibbant gyurika alatt a növekedés lebukott a 0%-ra (potenciálisan tekintve) és most már szinte minden gazdasági ágazat recesszióban van. Köztük az ipar is, ami világcsúcs a magyar történelemben.
A feldolgozóipar 13 álága közül 9-ben recesszió van.

Na ez a Hibbant Unortodox bandzsa sikere a magyar emberek felé.

sas70 2013.10.07. 09:30:52

Efftársak! Nem a szaktudás számít, hanem, hogy a mi emberünk megbízható! A többit majd megoldjuk erőből! Ez anno a cuclizmusban is működött, nincs ezzel semmi baj. Azzal is elvoltunk negyven évig. Különben is Magyarország Jobban Teljesít!

Pan Modry 2013.10.07. 09:31:25

@BenFranklin:

A MOL reszvenyeket 22.400 HUF-ert vette az allam, most meg alig er tobbet mint 15.300 HUF, na erre mondjak azt hogy kurva nagy bukta!!!

KURVA NAGY BUKTA ketharmad!!!! Ennyit ertek, a piac ezzel ki is mondta hogy mekkora szarok vagytok... (Ha jol tudom bajnai miniszternkent sehol sem bukott ekkorat a tozsden)

Kámasuka 2013.10.07. 09:42:04

@high up!: Libás alatt nem volt gazdasági növekedés (-6,7%) Orbán alatt meg van. Ez egy dolog ami miatt a libás nem lesz ME jövőre sem.

Kámasuka 2013.10.07. 09:43:10

@Pan Modry: Nem, nem erre mondják.

Te 20 milláért vetted a házad, ma 15ért sem adnád el, de azért vetted hogy lakjál benne. Akkor kurva nagyot buktál?

Pan Modry 2013.10.07. 09:44:03

@BenFranklin:
Orban alatt mi van??? Magyarorszag total lemaradt a regiotol Orban alatt.
MAGYARORSZAG SZARUL TELJESIT!!!!

A MOL reszvenyeken buktatok mint a szar, a piac bearazott titeket. Na, annek vajon ki lesz a felelose?

capor_ 2013.10.07. 09:46:01

@Pan Modry:

Nem hiszem, hogy az állam kereskedési céllal vette meg a MOL részvényeket.. (és főleg nem rövid távú céllal)

A kritika persze okés de nem kell átesni a ló túloldalára..

Pan Modry 2013.10.07. 09:46:32

@BenFranklin:
Igen, ezzel az ember kurva nagyott bukott, ugyanis csokkeno trend elott az ember nem evsz ingatlant sem.

Ezen nem tudsz mits zepiteni, a MOL pakett egy akkora orbitralis bukta volt, amekkora a Volgyhid sem. Minek emgvenni valamit 22.400-ert ha nem sokkal kesobb megveheted 15.350-ert is????

Hulye balfekek vagytok, elkurjatok az emberek nyugdijmegtakaritasait, szar tozsdei ugyeleteken, a tozsden ugyanis nincs ektharmad, a tozsde a pofatokra orditja hogy mennyire szarok vagytok, a tozsden nem a bekemenetes selejtemberek alakitjak ki az arakat, hanem a PIAC, ti emg azon csunyan buktatok!!!

capor_ 2013.10.07. 09:48:45

@Pan Modry:

Magyarország 2004-2005-2006 körül maradt le de nagyon. Amikor hihetetlen kedvező gazdasági környezetben fele annyit növekedett mint a környező országok és emellett majdnem megduplázta az államadósságot...

Pan Modry 2013.10.07. 09:49:11

@capor_:
Az allam 7050 HUF-ot bukott minden egyes MOL reszvenyen, ezen nincs mit magyarazni!!!

Mivel az embereket nem kerdeztek emg, hogy akarnak-e a nyugdijpenzukon MOL reszvenyt venni, ezert a felelosseg a kormanye!!!

Ha nem kereskedelmi cellal is veszel valamit, akkor is kurva nagy balfaszsagra vall, hogy nem vartak ki a megfelelo veteli pontot.

Kámasuka 2013.10.07. 09:50:37

@Pan Modry: Te hülye vagy? Jövőre a GDP növekedés 2006 óta a legjobb lesz, persze 2006tal ellentétben GDP arányos adósság elszállása nélkül.

1. 'Morgan Stanley egyre biztosabbnak tartja, hogy az MNB-program jelentősen bővíteni fogja a vállalati szektor hitelellátását, és a cég londoni elemzői emiatt felfelé ható kockázatokat látnak a magyar gazdaság jövő évi növekedésére szóló, jelenleg 1,5 százalékos GDP-bővülést valószínűsítő saját előrejelzésükre.'

2. 'Bank of America–Merrill Lynch bankcsoport londoni elemzőrészlegének (BofA Merrill Lynch Global Research) felzárkózó piacokkal foglalkozó közgazdászai, akik nemrégiben Budapesten tettek tájékozódó látogatást, tapasztalataikról befektetőknek összeállított, minap Londonban ismertetett elemzésükben megerősítették azt az előrejelzésüket, hogy a magyar gazdaság teljesítménye 2014-ben 2,6 százalékkal növekedhet.'

3. 'Az HSBC londoni elemzői mindezt egybevetve – a Magyarországon zajló erőteljes monetáris ösztönzés figyelembevételével – az eddigi 1,3 százalékról 2 százalékra javították a magyar gazdaság jövő évi növekedésére adott előrejelzésüket.'

4. 'Barclays a globális felzárkózó térségről összeállított új negyedéves prognózisában a magyar gazdaság jövő évi növekedésére szóló előrejelzését csaknem megkétszerezte: az általa eddig várt 1,1 százalékos bővülés helyett most már szintén 2 százalékos GDP-növekedést vár Magyarországon 2014-ben.'

Nem is 2/3-a lesz a Fidesznek hanem 3/4-e.

Pan Modry 2013.10.07. 09:52:37

@capor_:
ingem, ami 2004-06 kozott volt, az egy nagyon siralams kormanyzati teljesitmeny volt.
De az akkori siralmas kormanyzati teljesmitmeny nem mentseg a mostani siralmas kormanyzati teljesitmenyre sem!

Tessek megnezni hogy akar akkor, akar most Szlovakia hogyan teljesitett, vagy Lengyelorszag. A Fidesz-MSZP az utobbi 10 evben azt erte el, hogy Magyarorszag elszkaadt a v4 regiotol, es fejlettsegben elkezdett konvergalni Romaniahoz es Szerbiahoz.

Pan Modry 2013.10.07. 09:53:59

@BenFranklin:

ez a telejsitmeny lepkefing a szlovak gazdasag teljesitmenyehez kepest.
Az a helyzet hogy Magyarorszag az Orban erabal a legszarabbul teljesito v4 orszag!!!

A MOL reszvenyeken buktatok, mint a szar!!!

Ezek a tenyek!!!

Kámasuka 2013.10.07. 09:54:22

@Pan Modry: Majd akkor buknak ha el is adják ezen az árfolyamon.

capor_ 2013.10.07. 09:55:41

@Pan Modry:

És ha két év múlva 30e forint lesz az árfolyam akkor te is a fideszre fogsz szavazni és a legjobb megoldásnak fogod tartani?....

Kámasuka 2013.10.07. 09:56:35

@Pan Modry: A szlovákok meg is húzták a vészharangokat most hogy az adósságuk 60% közelében van.

Megyó és Gyurcsány és Bajnai nem ezt tette. Nem is lesz többet ME egyikük sem soha. Orbán meg 4/5-öt kap, mert nincs jobb.

Pan Modry 2013.10.07. 09:56:37

@BenFranklin:
azt meg eppen leszarom hogy 3/4-ek lesz, felolem 4/5-ok is lehet.
Csak hazai palyan vagytok valamik, mint a magyar bajnokcsapat az nb1-ben, a nemzetkozi versenyben meg szarok vagytok.
Szlovakia, csehorszag es Lengyelorszag is jobban teljesit, mint magyarorszag, ez a merceje a ti kormanyzasotoknak. Az speciel lofaszt nem erdekel hogy mennyivel nyertek a ahsonloan degeneralt MSZP-vel szemben. A lenyeg hogy magyarorszag teljesitmenyet szarra alazza a masik 3 visegradi orszag teljesitmenye, ezzel pedig be is vagytok arazva.

Pan Modry 2013.10.07. 09:57:33

@BenFranklin:

nem, nem, jelen esetben ez bukta, ezen nincs is mit vitatkozni, ezt mindenhol annak kezelik.

Pan Modry 2013.10.07. 09:58:19

@capor_:

nem lesz 30 ezer forint...

de meg mindig nem mondtat hogy miert vettetek meg 22.4000-ert ha most emgkapod 15.300-ert is?

Pan Modry 2013.10.07. 09:59:20

@BenFranklin:

hat ah Orbannal nincs jobb, az bizony elegge gyalazatos a magyarokra nezve.
Legfeljebb megjobban elcsorosodtok a szlovakokhoz kepest, azaz nem legfeljebb, hanem ez igy lesz!!!

feliratoss · http://hitlervideo.blog.hu 2013.10.07. 10:00:29

Ne vitatkozzatok, inkább teázzunk, és olvassuk ennek a kiváló embernek a még kiválóbb honlapját. MUHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA.

www.penzbiztos.hu/otletek/egyeb.html

capor_ 2013.10.07. 10:01:05

@Pan Modry:

Mi ez a királyi többes? én nem vettem semmit sem...

Kámasuka 2013.10.07. 10:03:05

@Pan Modry: Bizony, népet nem lehet cserélni.

Kámasuka 2013.10.07. 10:04:33

@Pan Modry: Ha nem jön vissza a maszop, akár el is hagyjuk a szlovákokat mint 1. Orbán idején.

Pan Modry 2013.10.07. 10:07:05

@BenFranklin:
Orban alatt is nott a lemaradas, ugtyhogy ha Orban marad, a szlovakok elonye csak tovabb novekszik :)))

Pan Modry 2013.10.07. 10:07:36

@BenFranklin:

az osszes hedge fund-nal, a konyvelesben, mindenol...

Pan Modry 2013.10.07. 10:08:13

@BenFranklin:

tehat akkor elismered hogy a szlovak nep fejlettebb?

déjá vu39 2013.10.07. 10:11:59

@Kiszámoló: "Vajon hány ezer nemfizető devizahitel van?"

Nagyon jó a csatolt link. Érdemes volt megnéznem. Köszi.

Kámasuka 2013.10.07. 10:17:08

@Pan Modry: A hedge fund hogyan jön egy állam által tulajdonolt részvényhez?

konrada 2013.10.07. 10:19:55

@Pan Modry:
Nos, ez nem egyszerű számtanpélda.
Érdekességképpen: A Google a Motorola telefongyártó részvényeit a cégfelvásárláskor az akkori piaci ár 2,5x-eséért vette meg.
Nos az egyszeri számtanos ezt buktaként értékeli és úgy, hogy a világ legjobban fejlődő, leggazdagabb cége hülye hozzá nem értők kezében van, akik elbaxták a befektetői pénzét.

...vagy esetleg még sem. Hiszen a Google nem piaci értékpapírt, hanem egy olyan cég irányítását vette meg, mely tele volt szabadalmakkal, melyben potenciál volt, melyet jobbnak látott, ha az ő kezükben van.

...s hogy ezt miért írom? Mert az átvett MOL részvények egy ellenséges, a MOL egyik főtulajdonosával ellentzétes érdekű cégcsoport kezében volt. Az igaz, hogy ez a pakett még nem biztosított betekintést, beleszólást a stratégoiai döntésekbe, de nem sokkal előtte került nemzetközi bírósági beadványba az aranyrészvények eltörléséről kérelem, illetve a részvénypakett nagysága igen közel volt ahhoz a mértékhez - hogy néhány kisrészvényes felvásárlával - melynél az oroszok delegálhattak volna az igazgatótanácsba olyan tagot, ki stratégia döntésekbe bele láthatott volna, így befolyásolni tudott volna az orosz cég.

Azaz: a Magyar Állam nem értékpapírt, hanem egy cég feletti irányítási biztonságot vásárolta meg, mely értéke messze magasabb, mint az árfolyamon játszadozás a tőzsdén.

...s ráadásul nem is kapta volna meg annyiért. Most is csak azért ennyi az értéke, mert a MOL intenzív terjeszkedési szakaszban van, viszont a döntésekbe beleszólni képes mennyiségű papír nincs a piacon.
Azaz: a papíron csak az osztalékból lehetne haszon, amit az intenzív terjeszkedés miatti pénzkivétel okán igencsak alacsony.

Kámasuka 2013.10.07. 10:20:32

@Pan Modry: Nem fejlettebb, gyakorlatilag nem is nép, csak 3 millió magyarul tudó cseh.

Amiben jobbak, az az hogy kevésbé hazaáruló az elitjük, a nép meg szerény és nem zabálja a hitelt mint a dzsentri magyar.
De lusták mint a szar, könnyen be lehet hozni őket. A gazdaság szerkezete is rizikós, 3 autógyár termeli a GDP 99%-át, ha azok odébbmennek Szlovákiának annyi így is a magyar duplája a munkanélküliség.

Életszínvonalban nincs nagy különbség.

Pan Modry 2013.10.07. 10:21:27

@BenFranklin:

technikai szempontbol semmi kulonsbeg nincs egy hedge fund vagy az allam kozott, ahogy egy befeketetes aktualis erteket meghatarozzak.

Az allam vett valamit 22.400-ert ami ma 15.300-at er, tehat bukott rajta. Ha az allam nem csinal semmit azzal a penzzel, akkor az akkori 22.400 erteke a mai napig 22.400 lenne, amin ma olcsobban vehetne meg a MOL pakettet. Tehat ez egy bukta, EGY KIBASZOTT NAGY BUKTA :DDD

Pan Modry 2013.10.07. 10:24:52

@BenFranklin:

"3 autógyár termeli a GDP 99%-át," - ez baromsag, gondolom a fidesz is ezt hiszi, a fidesz is kb. ennyire van tisztaba a gazdasagi valosaggal, ezert is ulnek Dounrovszky fele nimandok az MNB-ben, es eppen ezert is gyalazatosan szar a magyar gayzdasag teljesitmenye!

high up! 2013.10.07. 10:27:08

@BenFranklin: "Libás alatt nem volt gazdasági növekedés"

na te fidóta hazudozó, 2010 Q1-ban meg Q2 egy részében mégis ki volt kormányon? Libás, és akkor már az ország kinn volt a technikai recesszióból, a GDP 1,"%-kal nőtt. Ráadásul a fő gazdasági ágak fele volt csak recesszióban, ma már szinte mindegyik.

A fidióta potenciális GDP növekedés meg 0%. Pont annyi, mint a fidesz kormány IQ-ja.

Pan Modry 2013.10.07. 10:27:39

@BenFranklin:
Szlovakia jobban teljesit, SZLOVAKIA SOKKAL JOBBAN TELJESIT mint Magyarorszag.

A szlovakiai munkavallalok fizetese magasabb, az ottani fizetoeszkoz arfolyama kiszamithato.

Aki pedig osszekeveri a szlovak es cseh nyelvet, az bizony rendkivul primitiv! Gondolom a fidesz is igy gondolkodik, nem latja a valosagto, ezert hoz rossz donteseket, es emiatt magyarorszag megszarabbul teljesit, es megjobban lemarad.

Pan Modry 2013.10.07. 10:30:15

@konrada:
A google teljes iranyitast szerzett is kivezettet a Motora Mobilityt a tozsderol.

A magyar kormany az aktualis arfolyamon vette meg egy reszet a MOL-nak, amin bukott, egy kurva nagyot!m De vazze ez akkora bukta volt hogy meg londonban is hallatszott, es kurva jot rohog azota is a legtobb trader rajta! Kifogott a piac a ketharmadon :DDDD

high up! 2013.10.07. 10:33:17

@BenFranklin: "őket. A gazdaság szerkezete is rizikós, 3 autógyár termeli a GDP 99%-át,"

Jaj de hülye matolcsi eszü vagy te barátom! Lövésed sincs, hogy nem a GDP 99%-át kellene itt hazudni, hanem a GDP NÖVEKEDÉST.
Ráadásul, EZ MAGYARO-gal esik meg nem pedig Szlovákiával!
Teccik tudni, Mo-on csak azért 0%-os a teljes GDP növekedés, mert a 3 autógyár még fel tud mutatni pár %-os növekedést.
Azonkívül minden más ágazat, alágazat a 0 és -6% közötti zsugorodásban van.

Ha tehát a magyar GDP növekedésből kivennés ezt a 3 ótógyárat, akkor kapnál -3% színtiszta fidóta nemzeti (multi által nem bepiszkított!!!) Nagy Magyar Recessziót.

Kámasuka 2013.10.07. 10:34:00

@Pan Modry: Az MNB teljesítménye külön is nagyszerü, mióta együttmüködik a kormánnyal.

Kámasuka 2013.10.07. 10:34:29

@Pan Modry: Ezen a baromságon elég sokat rágódik a szlovák sajtó.

Kámasuka 2013.10.07. 10:36:10

@high up!: Most viccelsz? 2009ben ki volt kormányon?

-6,7%+1,3%= -5,4% Ez a Gordoné, szép volt, szebb sose volt.

Rive 2013.10.07. 10:37:16

Lesz ez még igy se.

Fenn kell tartani a behülyitett választóik hűségét, legalább a választásokig, bármi áron.
Ehhez hozzátartozik, hogy elhitetik velük: ők a helikopter, és mindenki más hülye.
Csak ugye ahogy egyre másra borulnak ki a méretes csontvázak a szekrényekből, ez már csak egyre nagyobb marhaságok hivatalba emelésével megy.

Öngerjesztő folyamat, krizis nélkül nem lesz vége.

Kámasuka 2013.10.07. 10:37:45

@Pan Modry: Nekem nem kell mondanod, én beszélem veled ellentétben mind2-t.

Azt meg fejtsd már ki miben teljesít Szlovákia sokkal jobban ugyanis Szlovákiában élek 1 km-re a magyar határtól.

Pan Modry 2013.10.07. 10:38:48

@BenFranklin:
Gordon sose bukott akkora orbitralisat a tozsden mint a fidesz a MOL reszvenyekkel :DDD

bar az EON folgazkereskedo is egy oriasi bukta :DDD

Szerintem az ugylet utan az EON-nal sokaig pezsgo folyt a csapbol :DDD

Pan Modry 2013.10.07. 10:46:46

@BenFranklin:
lofaszt nem erdekel ki hol el, egy kassa kornyeki csoro ugy is ugy latja hogy szlovakia nem jol teljesit, es egy tiborcz fele felkapaszkodott senkihaziak meg ugyis azt latjak hogy MO jol teljesit...

ha valaki kiforgy az eszervekbol, akkor jonnek a szemelyes peldak, de az lofaszt nem erdekel ...

A szlovak gdp, az atlagfizetes, az aktivitasi rata, a varhato novekedes, egytol egyig jobb mint a magyar adatok!!!!
tehat MAGYARORSZAG SZARUL TELJESIT!!!

Pan Modry 2013.10.07. 10:47:51

@BenFranklin:
ha beszeled a nyelveket mit frusztralnak a szlovakok? Netan megakartal dugni valami szlovak csajt aztan elkuldott a picsaba? :DDD

high up! 2013.10.07. 10:53:30

@BenFranklin:

Na meg teccik tudni, nem csak az a különbség Szlovákia meg Mo közt, hogy Mo (hála a maszop korszaknak is) az egy főre jutó GDP-ben 30%-kal lemaradt Szlováka mögött az elmúlt 15 évben (20%-os előnyről indulva), hanem van itt még egy büdös tény is, miszerint Szlovákia továbbra is vonzza a tőkét, míg a fidóta paraszt forrdalom elriasztja. Ami meg van, azt meg feléli.

2013.10.07. 11:04:50

@BenFranklin: Libás alatt nem volt gazdasági növekedés (-6,7%) Orbán alatt meg van. Ez egy dolog ami miatt a libás nem lesz ME jövőre sem. "
Ja, tényleg megválasztjátok ezt a bagázst újra, mert fingod sincs a számokról.
Kicsit megvilágítanám neked, bár tudom, bányában a gyertyafény nem sokat segít. A számok nem valósak, csak a példa kedvéért hozom, hátha fény gyúl agyadban:
Tehát: ha van 100 egységed, ez csökken 10%-kal, mennyi lesz? 90?
Helyes! Most ezt növeld 10%-kal! Mi jön ki? 99?
Gondolom, érted: Matolcsy növekedése egy szar, csökkent bázisról értendő. Az egy főre eső GDP a 2006-os év szintjére emelkedett. Érted? Ott tartunk, ahol Gyurcsány , a legrosszabb évében, mikor állt a bál! Ez aztán az átütő siker!!!

Kámasuka 2013.10.07. 11:07:51

@Pan Modry: Ez baromira nem fontos kérdés a mérlegeléskor.

Kámasuka 2013.10.07. 11:08:56

@Pan Modry: Olvasd már vissza magad 20 perc alatt nem sikerült egyetlen tényt leírnod.

Kámasuka 2013.10.07. 11:12:37

@high up!: Nem kéne hülyeségeket írni 2002ben még több volt a GDP/fő mint Szlovákiában. És Szlovákiában régóta van 1kulcsos adó(ami már 2kulcsos de 3300 euró fölött kell 25%-ot fiztni) amit nagy sokára Orbán végre bevezetett itt is, az a fejlődés egyik legfontosabb záloga.

Kámasuka 2013.10.07. 11:13:54

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'Gondolom, érted: Matolcsy növekedése egy szar, csökkent bázisról értendő.'

- És ki csökkentette a bázist?

2013.10.07. 11:15:26

@konrada: de nem sokkal előtte került nemzetközi bírósági beadványba az aranyrészvények eltörléséről kérelem, illetve a részvénypakett nagysága igen közel volt ahhoz a mértékhez - hogy néhány kisrészvényes felvásárlával - melynél az oroszok delegálhattak volna az igazgatótanácsba olyan tagot, ki stratégia döntésekbe bele láthatott volna, így befolyásolni tudott volna az orosz cég."
Nettó baromság. Nemzetközi bíróság dönt az aranypakettről???
És persze az orosz, miután úgy dönt, hogy befolyást szerez a MOL-ban, mégis inkább eladja a részvényeit? Mert? Gondolod, ha tényleg befolyást akart volna szerezni a magyar energiaszektor felett, eladja? Van az a pénz? És gondolod, hogy a gáz és olaj árát befolyásolja a MOL tulajdon? Kitől vásároljuk? Ja, az orosztól?
Miután kiszállt a MOL-ból, még az a távlati előnyünk is elszállt, hogy itt legyen a gáz stratégiai tárolása. Ugyanis Putyin megegyezett Schwechattal. És közben kiderült, Magyarországon nem kell egyáltalán keresztül vezetni a Keleti Áramlat vezetékét! Széééép kövér öngól!!!

Pan Modry 2013.10.07. 11:15:46

@BenFranklin:
A MOL bukta az bizony teny!!!
Magyarorszag folytatodo lemaradasa a regios orszagokhoz kepest az Orban idoszakban ugyancsak teny!!!

2013.10.07. 11:16:31

@BenFranklin: Éltél már 2008-2009-ben? Mi volt a világban? Szerinted az USA az EU gazdasága növekedett abban az időben?

2013.10.07. 11:18:18

@BenFranklin: Hülye-e vagy? Ha a növekedés záloga az egykulcsos, akkor a szlovák miért vezeti ki a rendszerből?????

high up! 2013.10.07. 11:20:36

@BenFranklin:

te szerencsétlen matolcsi-troll. Libás amikor 2009-ben átvette a kormányt, akkor már rég zuhanásban volt a gazdaság, mert teccik tudni a nagy bedőlés 2008 októberétől indult.

És kurvára nem az a kérdés, hogy Libás gengszter-e (megsúgom: az), meg hogy összességében hány %-os GDP növekedés esett rá, hanem az, hogy amikor ÁTADTA az országot, akkor a következő bázisról indult a felcsúti parasztok forradalma:

Euró: 268 ft (ma: gránitba vésve örök 300 ft)

GDP növ: 1,2% (ma: 0%-os potenciál)

Ipari növekedés 2% (ma: negatív)

Államadósság: 81% (ma: 81%, miközben Orbanescu a GDP 20%-nyi részét vonta magtához, de láthatóan egy büdös vasat sem foritott államadósság törlesztésre - na hol a pénz Birkamenet?)

Munkanélküliség: 11,4% (ma: a munkanélkülieket kinevezték közmunkássá, ettől jobb a mutató - a valóságban viszont csökkent a foglalkoztattak száma)

Születésszám ma: sokkel kevesebb mint 2010-ben

A rezsit, hitelt fizetni nem tudó családok száma: 30%-kal több mint 2010-ben.

És a lista végtelen.
Igaz, az idomított birka fidiótának ez mind se számit, mert megvan az 3 szavas szókincse, ami felülírja az elméje normális müködését: komcsi, elmúttnyócév, NemleszünkEUgyarmat.

Kámasuka 2013.10.07. 11:21:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: Miért, hol írtam én ilyet?

De ha már. 2007ben és 2008ban, a válság előtt melyik szomszédos ország produkált olyan gyenge GDP növekedést és olyan magas adósság emelkedést mint Magyarország?

Kámasuka 2013.10.07. 11:22:29

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem vezeti ki. A kulcsok száma tökmind1. A szlovák adórendszer=Orbán adórendszere.

2013.10.07. 11:25:17

@BenFranklin: Akkor néhány tény:
Egy főre jutó GDP növekedés,
Németországban Magyarországon:

2009: -4,9 -6,6
2010: 4,2 1,3
2011: 3,3 1,9
2012: 0,5 -1,2

Tehát jól látszik, Magyarországon a válság óta nem sikerült korrigálni a válság okozta negatív hatást.

Pan Modry 2013.10.07. 11:25:28

@BenFranklin:
Magyarorszag akkor is szarul teljesitett, es most is szarul teljesit!

Pan Modry 2013.10.07. 11:27:22

@BenFranklin:
az adorendszert nem kevernem az szja rendszerrel. Bar az egykulcsos szja az valoban jo dontes volt szerintem is.

Viszont a szlovak adorendszer messze nem terheli meg annyira a vallalatokat, mint a magyarorszagi. Ez mar Orban elott is szar volt, de Orban csak tovabb rontott rajta!

2013.10.07. 11:27:36

@BenFranklin: Nem vezeti ki. A kulcsok száma tökmind1. A szlovák adórendszer=Orbán adórendszere. "
Ez kész!!!!
Szóval az egy kulcsos nem azt jelenti, hogy egy kulcs van ! Értem! Ha tíz kulcs van, és progresszív, az akkor is egy kulcsos, mert csak!
Szerintem mára már elég az önégetésből.
Bukjál rá a poroltóra.

Pan Modry 2013.10.07. 11:28:36

@Könnyen elkaptuk, uram!:

igen, es ha melletenned a szlovak adatokat, latnad hogy Szlovakia korrigalta, pedig ott volt ekozben kormanyvalsag, kormanyvaltas stb...

Tehat Szlovakia meg egy kormanyvalsaggal megfuszerezve is jobban teljesit, mint Magyarorszag.

high up! 2013.10.07. 11:30:40

@BenFranklin:

Olvasni se tudsz barátom. Rugaszkodj neki még kéccer, ha nem értenéd:

15 évvel ezelőtt a GDO/fő alapján MO-nak 20%-os előnye volt Szlovákiával, ma Mo le van maradva 30%-kal (hála a maszop korszaknak is).
Orbanescud ezt a lemaradást csak fokozza, mert a tőke nem jön Mo-ra, miközben Szlovákiába igen.

Tecciki tudni, lehetsz te 40 kilóval több mínt én, de ha ráállsz az Orbanescui diétára és csak napi harmad adagot ehetsz, míg én továbbra is teljeset, akkor pár éven belül hozzám képest már csak röntgen látlelet leszel.
Na így néz ki a magyar gazdaság jövője is a nyugati tőke meg szaktudás elvonása miatt - Szlovákiához hasonlítva.

Azt meg még egy 10 éves gyerek is ki tudja számolni, hogy az egykulcsos adó az csak arra jó, hogy a felső 10% gazdagodjon mint az állat, miközben a 90% hülyére vett meg fizeti ennek a 10%-nak az adóparadicsomi állapotát.

Teccik tudni pl. Németo-ban havi 1,3 millió ft-os jövedelemnél már 46% a kulcs, míg Mo-on 16%. Na mire, meg kinek is jó ez barátom?
És vajon honnan szedi be a magyar állam a hiányzó szja-át.
Tudsz gondolkodni is, vagy csak birka menetelni?

2013.10.07. 11:32:14

@BenFranklin: De ha már. 2007ben és 2008ban, a válság előtt melyik szomszédos ország produkált olyan gyenge GDP növekedést és olyan magas adósság emelkedést mint Magyarország? "

Ez teljesen más téma, ne vidd el a beszélgetést. Arról volt szó, hogy Matolcsy nem hozott növekedést. Arról volt szó, hogy a válság recessziót hozott, amit mások már ledolgoztak, mi nem. Minek kevered bele a Gyurcsány regnálását? Ne terelj, nem fogom megvédeni a gazdaságpolitikáját. De attól, hogy Gyurcsány szar volt, csak az jön ki, hogy még ehhez képest sem tud Matolcsy növekedést felmutatni.

Kámasuka 2013.10.07. 11:34:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Csak azt nem értem hogy jön ez ahhoz amire reagáltál. Naja az adósságot nem lehet leírni.

2013.10.07. 11:35:53

@Pan Modry: Szlovákia durván jobb.
Már a válság előtt is jobb számokat produkált, de nézzük ugyanazokat az éveket:
2009: -5,1
2010: 4,1
1011: 3,8
2012: 1,9

Pan Modry 2013.10.07. 11:38:14

@Könnyen elkaptuk, uram!:
igen, a szlovak adatok erosen konvergalnak a nemet adatokkal, raadasul ugy hogy szlovakia nemetorszaghoz kepest is felulteljesit novekedesben, mialatt magyarorszagerosen divergal mindeketto orszagtol.

Valamiert ezzel az adatsorral nem dicsekszik az Orban rezsim.

2013.10.07. 11:41:45

@BenFranklin: Naja az adósságot nem lehet leírni. "

Már megint terelsz. Ismerős ez, érdekes módon a fideszesek valamiért előszeretettel használják.
Szóval: az egy főre eső GDP nem azonoa az államadóssággal. Jobban lehet teljesíteni akkor is, ha nő az államadósság. A beruházások alakulása sokkal inkább közvetlen hatással van a GDP-re, az adósság pedig nem. Mondok egy példát: tegyük fel, okos az állam vezetése. Tudom, ez erős fikció. De azért tegyük fel. Hitelt vesz fel, és arra fordítja, amire kell. Mondjuk focipályák helyett termelő beruházásokra. Vagy kutatásra. Nő az államadósság, és nő a GDP is. Fura, ugye?

2013.10.07. 11:43:42

@Pan Modry: Valamiert ezzel az adatsorral nem dicsekszik az Orban rezsim. "

Pedig megtehetné! Ebből is látszik, hogy büszke országunk eredményes harcot vív a gyarmatosító némettel, akinek csak a fasizmust köszönhetjük!!!!

Kámasuka 2013.10.07. 11:44:27

@Könnyen elkaptuk, uram!: Teljesen mind1 hány kulcs van, ha a felső kulcs nem érint senkit.

Ugyanúgy ahogy Mo-n is megszünt a felső járulékplafon, tehát már nem 1kulcsos az adó a lényegét tekintve.

Kámasuka 2013.10.07. 11:46:55

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mások nem balfaszkormánnyal és gigaadóssággal sodródtak a válságba. A szlovákoknak, cseheknek a GDPhez képest 40%-os adósságuk volt.

Ma az adósság szinten van, a GDP pedig jövőre 2%-kal nő, ami a válság előtti 2 évnél is jobb.

2013.10.07. 11:48:32

@BenFranklin: Ugyanúgy ahogy Mo-n is megszünt a felső járulékplafon, tehát már nem 1kulcsos az adó a lényegét tekintve. "

Kifejtenéd????

Kámasuka 2013.10.07. 11:50:24

@Könnyen elkaptuk, uram!: Szlovákia nem releváns, ott most folyik az elqrás. 20%-ot nőtt az államadósság 5 év alatt, tehát ez a növekedés virtuális.

2013.10.07. 11:50:34

@BenFranklin: Mint említettem volt, a gazdaság növekedésének nem akadálya az államadósság nagysága.
Lásd Japán.
Az, hogy a GDP 2%-kal nő, egyenlőre csak terv. Nem kéne a tényeket és az álmokat összemosni...

capor_ 2013.10.07. 11:52:27

@high up!:

"Teccik tudni pl. Németo-ban havi 1,3 millió ft-os jövedelemnél már 46% a kulcs, míg Mo-on 16%. Na mire, meg kinek is jó ez barátom?"

Ha nálunk is havi 1,3milliónál húznák meg ezt a határt akkor senki sem panaszkodna.. De amíg ezt 3-400e forintál akarják akkor nem túl jó ötlet..

2013.10.07. 11:52:48

@BenFranklin: Szlovákia nem releváns, ott most folyik az elqrás. 20%-ot nőtt az államadósság 5 év alatt, tehát ez a növekedés virtuális. "
Te nem tanulsz, vagy szemináriumon mást mondtak?
Nincs köze az államadósságnak agdp növekedéshez közvetlenül. Sőt, pont a szlovák példánál maradva, ha nő az adósság, akkor azt a felvett hitelt jól is forgathatják, ami növekedést generálhat!!!

Kámasuka 2013.10.07. 11:52:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: Na azt nehéz lesz megértenem, hogy jobban lehet teljesíteni az államadósság növelésével.

Ha a céged évi 10 milliót törleszt, és 11 milliót keres, akkor rosszabbul teljesítesz mint ha 2 milliót keresel törlesztés nélkül.

Pan Modry 2013.10.07. 11:54:22

@BenFranklin:
kevered a szezont a fazonnal, ha a trendet hasonlitjuk ossze akkor nem szamit hogy milyen allamadossag rataval kezdtek.
(En voltam annyira fair, hogy nem irtam hogy azert szar az orban kormany mert magasabb az adossagrata, ugyanis ez valoban nem az o bunuk, viszont az hogy a trend is folyamatosan szar 2010 ota az bizony az o felelosseguk)

capor_ 2013.10.07. 11:54:31

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Persze ahhoz nem ártana saját ipar.. ami itthon nincsen sajnos.

2013.10.07. 11:54:54

@BenFranklin: 2%-kal nő, ami a válság előtti 2 évnél is jobb. "
Hihetetlen, mintha lóval imádkoznék!

Tehát, ha 100%-ról növünk 1,2%-ot, az rosszabb, mintha 96-ról 2%-ot????

2013.10.07. 11:55:52

@capor_: Még. De lesz. Majd a levegőből nyerjük ki az energiát... Nem hallottad?

Kámasuka 2013.10.07. 11:56:23

@Könnyen elkaptuk, uram!: Eredetileg a 16%os kulcs vonatkozott mindenkire, az eü járuléknak pedig volt egy max. évi szintje, igy a havi 3 misit kereső is évente egy max. összeget fizetett, amit pl. márciusra kipengetett. Utána nem vonták a pénzéből.

Ma pedig %-os értéket vonnak nincs felső limit.

2013.10.07. 11:57:33

@BenFranklin: Na azt nehéz lesz megértenem, hogy jobban lehet teljesíteni az államadósság növelésével.

Ha a céged évi 10 milliót törleszt, és 11 milliót keres, akkor rosszabbul teljesítesz mint ha 2 milliót keresel törlesztés nélkül. "
Te tényleg buta vagy ehhez. Kár neked ilyen dolgokkal foglalkozni.

capor_ 2013.10.07. 11:58:37

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Éppen ezért felesleges a százalékokkal dobálózni bármelyik oldalnak is:) Inkább a trendeket kell nézni. És talán egyszer végre tényleg jobban fogunk élni.. Na az lesz az eredmény :)

Kámasuka 2013.10.07. 11:59:30

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem a kormány jósolja a 2%-ot. Ha meglesz, változik a véleményed?

A gazdaság növekedésének nem akadálya az adósság halmozódása, csak pl. évi 4% adósság emelkedés(fix kamaton) és 4% GDP növekedés a gazdaság szereplőinek egy fillért sem hoz.

capor_ 2013.10.07. 12:01:17

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Hallottam pletykákat róla, egyelőre jobb mint a fényevés :) Kiváncsi vagyok mi lesz belőle. Már annak is örülnék ha tényleg valami értelemes magyar találmány születne. Nem kell világmegváltónak lennie..

Kámasuka 2013.10.07. 12:07:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hagyd már a bázist, a bázis egy szétqrt gazdaság volt a kormányváltáskor.

Most ehhez képest a ciklus utolsó évére beindul a gazdaság is, alacsony deficitszintnél. Sírjunk-e?

2013.10.07. 12:08:33

@BenFranklin: A nyugdíj és az egészségügyi járulék elvileg nem adó. Azért a személy közvetlenül kap szolgáltatást.
Japán: az államadósság 200%-a a gdp-nek.
Számai:
2009: -5,4
2010: 4,2 (!)
2011: -0,4
2012: 2,1

De még érdekesebb az euroban kifejezett érték változása.
2006.ban Magyarország 8.800 euro/ fő
Szlovákia 7.100
2012.ben Magyarország 8.800
Szlovákia 9.400
És még egy érdekes adat: a válság óta így sikreült növekedést elérni:
8.700 majd 8.800 aztán 8.900 és tavaly, mert ugye Magyarország Jobban Teljesít, ismét 8.800 euro/fő!
Hurrá!!!

Kámasuka 2013.10.07. 12:09:30

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hogy jön ide Japán?

A járulék adó.

2013.10.07. 12:10:13

@capor_: Biztos, hogy nagy siker lesz! Már küldtek rá Reikit is!

2013.10.07. 12:11:05

@BenFranklin: A járulék adó. "
Nem. Azért más a neve is. Az egy más dolog, hoy adóként hajtják be.

2013.10.07. 12:12:03

@BenFranklin: Japán arra példa, hogy a növekvő adósság mellett is lehet növekvő teljesítmény.

Kámasuka 2013.10.07. 12:12:15

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'Tehát, ha 100%-ról növünk 1,2%-ot, az rosszabb, mintha 96-ról 2%-ot????'

Ööö, igen, rosszabb..:)

Kámasuka 2013.10.07. 12:13:47

@Pan Modry: @Könnyen elkaptuk, uram!: Nekem az az adó amit levonnak a fizetésmből, nyereségemből, tőkejövedelmemből.

A többi kamu.

Kámasuka 2013.10.07. 12:15:06

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ne rizsázz.

Inkább arra válaszolj, mit nyer a gazdaság 4% növekedésen, ha 4%-kal nő az adóssága.

2013.10.07. 12:15:55

@BenFranklin: Te tényleg nem kéne, hogy ilyen kérdésekkel foglalkozz!
Tehát, ha a fizetésedből vonják az életbiztosításod, vagy a babakötvényt, akkor az is adó?

2013.10.07. 12:18:46

@BenFranklin: Inkább arra válaszolj, mit nyer a gazdaság 4% növekedésen, ha 4%-kal nő az adóssága. "
Te gyengeelméjű, azt a pénzt, amit vissza kell fizetni! Egy hitel célja két dolog lehet: vagy többletbevételt hozzon, ekkor a példád rossz, vagy termelje ki saját költségét, ekkor elmondhatjuk, hogy a futamidő után a hitel kifizetésre kerül, a befektetés pedig tovább működik! Ja, tudom, te úgy veszel autót, hogy a hitel kifutása után eldobod!

Kámasuka 2013.10.07. 12:20:50

@Könnyen elkaptuk, uram!: Most ez az a rész amikor kényelmesebb magad hülyének tetetni?

2013.10.07. 12:21:15

@BenFranklin: 'Tehát, ha 100%-ról növünk 1,2%-ot, az rosszabb, mintha 96-ról 2%-ot????'

Ööö, igen, rosszabb..:) "
Akkor már értem, miért tetszik neked Matolcsy gazdálkodása. Imádsz szopni.
Szerinted tehát 101,2 az kevesebb, mint 97,9 . Tényleg unorthodox.

2013.10.07. 12:22:11

@BenFranklin: Neked nem kell. Te okosnak teteted magad. De attól mindenki látja, hülye vagy.

Kámasuka 2013.10.07. 12:24:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: A példámban a hitel éppen kitermeli a saját költségét.

Tehát ha az adósságszint 80%(változatlanul) és van 1% GDP növekedés, az TÖBBLET a gazdaságban ahhoz képest, mint ha az adósság 80ról 84re megy fel, a GDP növekedés meg 4,3%.

2013.10.07. 12:25:01

@BenFranklin: Most ehhez képest a ciklus utolsó évére beindul a gazdaság is, alacsony deficitszintnél. Sírjunk-e?"
Számokat tudnál citálni? Ne terveket, mert az nem valós. Ráadásul arra épül, hogy majd a német vállalatok többet exportálnak. Hurrá!
Hol az alacsony deficitszint???

Kámasuka 2013.10.07. 12:25:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hát a növekmény nagyobb, tehát változatlanul Matolcsy a nyerő.

Kámasuka 2013.10.07. 12:27:12

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mivel még nincs 2014 elégedj meg a becsléssel.

'Hol alacsony a deficitszint?' Na hol, pajtás...:)

2013.10.07. 12:30:02

@BenFranklin: Tehát ha az adósságszint 80%(változatlanul) és van 1% GDP növekedés, az TÖBBLET a gazdaságban ahhoz képest, mint ha az adósság 80ról 84re megy fel, a GDP növekedés meg 4,3%. "

Ezek a számok honnan vannak?

2013.10.07. 12:33:30

@BenFranklin: Az államadósság alakulmég végképp nem látszik. Biztosat mondani majd jövő májusban lehet.
talán. Addig csak álom az alakulásáról beszélned.

Ráadásul kevered a szezont a faszommal.
Viszonyszámokat hasonlítgatsz össze, amit csak bizonyos nagyon szigorú feltételek között lehet.

Kámasuka 2013.10.07. 12:36:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ez 1 példa arra, hogy az adósságszint emelkedése közben létrejött + GDP érték csak akkor csapódik le többletjövedelemként a gazdaságban, ha a GDP éves növekedése meghaladja az adósság növekedését.

A számok kitaláltak.

Pan Modry 2013.10.07. 12:38:55

@BenFranklin:

mar bocs, de ez igy a faszsag, trendeket erdemes vizsgalni, az Orban kormany eseten 2010 ota tarto trendeket, azok oedig tul sok jot nem mutatnak. (gondolom azert kell rohejes matolcsy szamokkal vuduznotok, mert masotok nincs)

2013.10.07. 12:43:50

@BenFranklin: Akkor nézzük a tényeket: államadósság alakulása:
2008 73% a GDP %-ában
2009 79,8
2010 81,8
2011 81,4
2012 79,2
2013 82,4 (I. n.é )
ennyi a biztos. Tehát még mindig magasabb, mint a válság előtt, Gyurcsány idejében.

2013.10.07. 12:46:30

@BenFranklin: + GDP érték csak akkor csapódik le többletjövedelemként a gazdaságban, ha a GDP éves növekedése meghaladja az adósság növekedését."
Hiszen ezeket pont én mondtam. Már megint egy ismerős technika . kis idő elteltével a másik argumentumát simán fordítsd át, és tégy úgy , mintha ez a te véleményed lenne. ezzel presztízsveszteség nélkül lehet kijönni a dologból.
Ezt nektek oktatják a szemináriumon, vagy erre születni kell?

rushman 2013.10.07. 12:48:58

@Könnyen elkaptuk, uram!: Es ebben benne van az is, hogy megvedtek a tobbseg (magan)nyugdijat. :)

2013.10.07. 12:50:44

@rushman: igen, ez jól látszik a 2012-es számon.

2013.10.07. 12:53:08

@BenFranklin: + GDP érték csak akkor csapódik le többletjövedelemként a gazdaságban, ha a GDP éves növekedése meghaladja az adósság növekedését."
Nos, az ÁKK szerint 6,8%-kal nőtt az állam adóssága, tavaly év végéhez képest. A GDP meg nőtt... 0, mennyit is????

spinat 2013.10.07. 12:54:25

csak egy kérdés a poszthoz: ki a Matolcsynál még nagyobb debil?

Kámasuka 2013.10.07. 13:01:37

@Pan Modry: Hát lehet hogy röhejesek a számok, csak jobbak mint a 2006-10es ciklusban.

Jobb a GDP, az adósság és a foglalkoztatottság is.

Kámasuka 2013.10.07. 13:02:58

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen, még mindig magasabb. Mit akarsz ezzel?

Kámasuka 2013.10.07. 13:04:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'az ÁKK szerint 6,8%-kal nőtt az állam adóssága, tavaly év végéhez képest.'

Nem hiszem. Ezt is te írtad: '2012 79,2
2013 82,4 (I. n.é )'

Pan Modry 2013.10.07. 13:14:03

@BenFranklin:
szerintem inkabb ugyanolyan szar, sot a relativ hatranyunk Szlovakiaval szemben meg nagyobb is!

Csak az elvakult fideszbuzik latjak sikeresnek a 2010 ota tarto idoszakot (a korabbi idoszakot meg persze csak elvakult mszp buzik)

Az a helyzet hogy a szlovak teljesitmenyhez kepest, ahogy magyarorszag teljesit, az egy kalap szar.

spinat 2013.10.07. 13:22:59

Az Orbán-kormány alatt évente hányszor szokták átírni a költségvetést? Ki szokott-e tartani a költségvetés márciusig átírás nélkül? Általában hány új adót szoktak évente kivetni?
Szlovákiában is olyan sokféle adótétel van?

Kámasuka 2013.10.07. 13:33:38

@spinat: Mondjuk eleve hülye kérdés hiszen azért írják át a ktgvetést hogy stimmeljen, betartható legyen. És tartják is a deficittervet.

Mivel a baloldal soha az életben egy ktgvetést sem tartott be meg a saját deficittervét sem soha, kínjában most ezt találta ki, hogy hányszor módosít Orbán...:)

De nem baj ezért szeretjük őket ott ahol vannak - 10%on.

Kámasuka 2013.10.07. 13:37:22

@Pan Modry: Az a helyzet hogy a szlovak teljesitmenyhez kepest, ahogy magyarorszag teljesit, az egy kalap szar.

- Ez igaz, de a szlovák gazdaság szerkezete más. Már megbeszéltük, hogy ez nem feltétlen jót jelent (15%os munkanélküliség).

- Ma a magyar pálya már jobb, mint a szlovák, és a Szlovákiába kitett magyar cégek mennek vissza.

spinat 2013.10.07. 13:43:41

@BenFranklin: tehát írnak egy költségvetést, amin már már márciusban látszik, hogy nem tudják betartani, ezért átírják. Amit szintén nem tudnak betartani, tehát megint átírják. Akkor most tervezni nem tudnak, vagy végrehajtani? Nincs annyi bevétel, mint amit terveztünk? Találjunk ki még 2-3 adót. Még így sem? akkor emeljünk két meglévöt. Még így sem akar a deficitcél sikerülni? akkor emeljük meg azt is. ìgy csinált Matolcsi (és Varga) költségvetést. A saját pénzed rájuk bíznád?

Akkor szerinted most mennyivel is jobbak a baloldalnál?

Kámasuka 2013.10.07. 13:45:36

@spinat: 'Akkor szerinted most mennyivel is jobbak a baloldalnál?'

- annyiban, hogy végrehajtják a ktgvetést...:)

2013.10.07. 13:57:23

@BenFranklin: - Ez igaz, de a szlovák gazdaság szerkezete más. Már megbeszéltük, hogy ez nem feltétlen jót jelent (15%os munkanélküliség"

13,9%

spinat 2013.10.07. 13:58:47

@BenFranklin: nem hajtják végre a költségvetést, hanem menet közben hozzáigazítják a kv számait az éppen aktuálisan várható számokhoz. Aztán ha két hónap múlva úgy látszik, hogy ez a tipp sem jön be, akkor megint új számokat írnak bele.

látom a szmájlit, de valahogy mégis úgy érzem, hogy te komolyan azt hiszed, hogy az O-kormány tényleg olyan költségvetést készít, amit be is tart.

2013.10.07. 13:59:48

@BenFranklin: 'az ÁKK szerint 6,8%-kal nőtt az állam adóssága, tavaly év végéhez képest.'

Nem hiszem. Ezt is te írtad: '2012 79,2
2013 82,4 (I. n.é )'"
Pedig könnyű ellenőrizni. Ákk honlap.
De mire is válasz ez? Az Ákk az augusztusi állapotot veti össze a 2012 decemberivel, a másik adat meg I. negyedéves.
Tudod, az március 31.

Kámasuka 2013.10.07. 14:02:16

@spinat: Tévedsz, a módosításokkal éppen a tervszámhoz igazítják a másképp alakult bevételeket/kiadásokat év közben. Tehát a cél marad, az eszközök módosulnak.

A számok végül mindig ülnek.

2013.10.07. 14:02:34

@BenFranklin: Hát lehet hogy röhejesek a számok, csak jobbak mint a 2006-10es ciklusban.

Jobb a GDP, az adósság és a foglalkoztatottság is."
Dde egy gyökér fideszbuzi vagy te! Ide citálom neked a számokat, százalékban és euróban, erre leírod ezt a baromságot! Legalább a látszatát tartanád fönn, hogy nem fizetnek érte! Minden érték romlott 2006-hoz képest!!!! Te gyökér, legalább a KSH statisztikáit tudnád citálni!

2013.10.07. 14:04:09

@BenFranklin: Mondjuk eleve hülye kérdés hiszen azért írják át a ktgvetést hogy stimmeljen, betartható legyen. És tartják is a deficittervet."
Melyiket??? Matolcsy még tavaly szeptemberben 3% fölötti GDP növekedéssel számolt!

Kámasuka 2013.10.07. 14:04:48

@spinat: Igy van, ezt mindenki elismeri(deficiteljárás off) a hülye baloldalt(deficiteljárás on) leszámítva ami a kinemszarjale kategória.

2013.10.07. 14:12:25

@BenFranklin: www.theglobaleconomy.com/Hungary/indicator-NY.GDP.PCAP.PP.KD/

Ebben vannak rajzok is, nem kell olvasnod sem, úgy látom, az nehezen magy.

Pan Modry 2013.10.07. 14:12:43

@BenFranklin:
A magyar palya jobb, na ne rohogtess, gondolom azert nagyobb a szlovak gdp novekedese, azert jobb az aktivitasi rata szlovakiaban, azert magasabbak a szlovak berek stb...

Legalabb ilyen nyilvanvalo baromsagot ne irj le, amit ideszartal az elgalabb akkora baromsag volt mint amikor GYurcsany aszonta hogy a valsag nem gyuruzodik be MO-ra.

Szlovakia jobban teljesit, Magyarorszag szarul teljesit, ez a teny!!!

Pan Modry 2013.10.07. 14:12:43

@BenFranklin:
A magyar palya jobb, na ne rohogtess, gondolom azert nagyobb a szlovak gdp novekedese, azert jobb az aktivitasi rata szlovakiaban, azert magasabbak a szlovak berek stb...

Legalabb ilyen nyilvanvalo baromsagot ne irj le, amit ideszartal az elgalabb akkora baromsag volt mint amikor GYurcsany aszonta hogy a valsag nem gyuruzodik be MO-ra.

Szlovakia jobban teljesit, Magyarorszag szarul teljesit, ez a teny!!!

2013.10.07. 14:14:01

@BenFranklin: Date Hungary Real GDP
Dec 31, 2012 109.23 Billion USD
Dec 31, 2011 111.16 Billion USD
Dec 31, 2010 109.36 Billion USD
Dec 31, 2009 107.91 Billion USD
Dec 31, 2008 115.78 Billion USD
Dec 31, 2007 114.75 Billion USD
Dec 31, 2006 114.62 Billion USD

Tudom, szerinted a 109 az több, mint a 114, mert csak!

spinat 2013.10.07. 14:14:21

@BenFranklin: melyik terv´számokhoz igazítják? mert ugye a bevételeket nem sikerül megtervezni (nem része a tervszámoknak?), a kiadásokat nem sikerül megtervezni (nem része a tervszámoknak?), a deficitcélt nem sikerül megtervezni (nem része a tervszámoknak?). Szeptember 30-án este 9-kor már én is elég jól meg tudom tervezni, hogy mekkora lesz a családi költségvetés hó végére.

3 év kemény munkájával sikerült 1 célt betartaniuk, igaz az a cél az elsö két évben is megvolt, csak nem jött össze. Hogy van az alaptörvényben a költségvetés hiánya meg az államadósság? miután köbe vésték a 3 %-ot meg az 50%, utána még párszor újraírták a törvényeket, mert a saját maguk által elöírt célpkat nem tudták betartani. Most ott vagyunk, hogy majd talán 2015-töl érvényes is lesz, ha addig megint nem történik valami.

spinat 2013.10.07. 14:19:37

@BenFranklin: a baloldal nem is igen akart kikerülni a deficiteljárás alól. Orbán is csak azért, mert megfenyegették, hogy befagyasztják a brüsszeli pénzeket. Amire ugye nincs is szükség, mert olyan faszák vagyunk.

2013.10.07. 14:25:25

@BenFranklin: hungaryeconomywatch.blogspot.co.uk/

Szép piros rajz, csak neked! Hogy lásd, 2000 után milyen szépen nőtt a GDP százalékos alakulása az előző évhez képest, és hogyan csökken a válság óta!
Magyarország egyre szarabbul teljesít. Gyurcsány alatt jobb volt minden érték, bárhogy is fáj! Igen, még a költségvetés hiánya is alacsonyabb volt, csupán 2009-ben, a válság alatt szállt el, mert IMF hitelt kellett felvenni.

nincs1itt 2013.10.07. 21:32:03

@capor_: Kicsi rigó, az még banán-köztársaságokban is ciki, hogy a "vezető" olajipari cég egyik "csúcs-vezetője" az interpol top 10-ben mosolyog, mint KÖRÖZÖTT... vagyis a MOL értéke, amennyiben a horvátok kitartanak - Sanader esetében is megtették - a MOL részvények értéke a 0 felé fog konvergálni! Er go, a csúti Rámszesz és kicsi csapat-kánya megint egy hatalmas veszteséget könyvelhet el, a hozzád hasonló fidióták, majd kifizetik!!

nincs1itt 2013.10.07. 21:47:06

Jaj, Doubravszki(y) hazaffy, aki gépészmérnök könyvkiadó, anyám borogass!! De mindegy, ott Hátsó Hátasztánban minél hüjébb, annál jobb!! Matolcsy, ájvé! Meg a többi... De azért ne hagyjuk ki az Ellentengerkicsit sem, szotyi köpködésben rekorder, focistának xar, emlékeztek még mit hozott neki a kínai miniszterelnök??? Bizony egy foci labdát, akinek van türelme keresse meg a képet. Mint egy retardált eb - a kutyáktól elnézést kérek - úgy vigyorgott a labdára... Sajnos ennyit tud... Labdaaaa... gurul... Viktorka meg fut utána, elrugyaaa!
süti beállítások módosítása