Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.02.22.

Kell-e nekünk szeszipari rezsicsöki?

Szárnyathy Géza

Jaj, de izgulok, hogy mi lesz a pálinkaszabadságharc vége: megszűnik-e a szeszipari rezsicsöki vagy győznek a kurucok. Azért nagy reményeket nem kell fűzni a dologhoz, az új bagázs szépen elkezdheti radírozgatni az eu-szabályokat sértő passzusokat. Félreértés ne essék, a vita nem az, hogy Brüsszelben jobban szeretik a snapszot a pálinkánál, ezért most szétszívatják a szegény szilvafával rendelkező honfitársainkat. A csatlakozási tárgyalásoknál sikerült kialkudni egy kedvezményt - a bérfőzetés után csak ötven százalék adót kell fizetni -, amelyre Ovi azt mondta, gyerekek, ez kevés, én nullát akarok. No, ez utóbbi nem tetszett a brüsszeli csókáknak.

Az egésszel amúgy nem lenne nagy baj, ha a házi pálesz előállítás nagyjából akkora arányt képviselne a fogyasztásban, mint a házi sör a teljes sörivásban. A párhuzam annyiban sántít, hogy a házi sört lehet árulni, a házi páleszt viszont nem. Muhaha. Nem a faszt, épp ez a gond. A hivatalosan nem árulható pálinkából ugyanis kábé tízszer annyi gyártódik, mint a boltban eladhatóból. Ha ezt tényleg azok innák meg ezt a tételt, akik lefőzetik, kábé hetente lehetne cserélni a májukat, szóval nagyjából megállapodhatunk abban, hogy ami bérfőzdében készül, azt előbb-utóbb eladják. Iszunk vagy húszmillió liter pálinkát évente, ebből azonban kétmillió liter sincs, amely után adóznak. Király, mi? (Jaja, ötven liter felett már kell adózni, de ebből két fillér jött be, meglepő módon a leadott cefréből ippeg 49,9 liter szesz lesz, vagy apáé és anyáé 50-50 liter, a maradékon meg a gyerekek osztoznak.)

Valami dühöngő szerint ezzel százmilliárd forint esik ki a költségvetésből. Én nem tudom, hogy ez mennyire reális, gondolom, az elmaradt jövedéki adó mellé odaszámolták az áfát, a társasági és iparűzési adót meg minden szart, így jött ki a matek. Az is hozzátartozik persze ehhez, hogy ha tényleg minden adót megfizetnének, minden előírást - a gyártástól az eladásig - betartanának a derék parasztok, akkor finoman szólva sem lenne jóárasítva a cucc. És esélyes, hogy ha nem kétezerért árulnák a flakonos páleszt, hanem négyért-ötért az üvegest, akkor az visszavetné a forgalmat.

Az egész történetben tényleg az sántít, hogy a rendszer lehetővé tette, hogy itt a fogyasztás javát nem a boltban kapható mennyiség adja. Ekkora mennyiséget, ami egyszerűen nem magyarázható meg azzal, hogy saját fogyasztásra készül, nem lehet adómentessé tenni. A kisházban felállított saját főző határeset, ez még simán belefér a házi felhasználásba. Emellett legalább ekkora baromság, hogy a fogyasztást kitevő mennyiség 90 százaléka nem árulható legálisan. Ha mi ilyen pálinkaivó népség vagyunk, akkor a szabályozást kellene ehhez igazítani, hadd vegye a derék magyar a házit ugyanúgy, mint a tejet. Kérdés, mennyiben Brüsszel ügye mindez.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

137 komment

Címkék: pálinka

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr805826213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔batyu♔ 2014.02.22. 15:15:14

@M_R: Aki ilyeneket iszik, annak tökmindegy, adóztatják vagy sem.

Azért nyilvánvaló, hogy elsősorban nem ezeket érinti az adó.

Az Eu felvetése amúgy pedig azért értelmetlen, mert Orbánék nem szívjóságból engedték el az adót, hanem azért, mert nincs értelme. Olyan ez mint a TV előfizetési díj, egyszerűen nem érte meg ellenőrizni, ezért inkább hagyták a fenébe.
Túl sokan főznek, a főzött mennyiség ugyanakkor nem túl nagy, most bűnösökként kezeljenek pár literért embereket? Ráadásul 99%-at eleve reménytelen ellenőrizni.

Medgar 2014.02.22. 15:15:24

@béla a görög: A valóság érdekel, vagy elég neked az álomvilág amiben élsz?

Pipas 2014.02.22. 15:17:20

@M_R: Te sem láttál még házipálinkát ugye? Amúgy tudod hol haltak meg egy csomóan a mérgező töménytől? És azt tudod -e, hogy az "gyári" volt? :)

♔batyu♔ 2014.02.22. 15:20:05

@midnight coder: Ráadásul milyen piák és milyen igényes csomagolásban. A márkás külföldi piák sehol nincsenek mellette. Az Auchan magyar páleszokkal van tele, még végignézni is élmény.

Egyébként pedig a magamfajta eleve csak ilyet vesz, iszom kb. 2 litert egy évben, ebből 1.5 litert a vendégeim. Én nem megyek le vidékre azért, hogy féláron vegyem egy pet palackban.

Globetrotter2014 2014.02.22. 15:21:26

@midnight coder: vagy az elég hülye aki nem látja hogy pont ebből az életből van elegük, és szeretnének egy jobbat, amit jelenleg az EU tudna nekik biztosítani.

Ahogy a románok is összeszedték magukat a 90es évek után. Javaslom nézd meg mekkorát fejlődött Erdély pár év alatt.

Azért szeretném látni hogy ki az a magyar akinek ez a marhaság valamelyest is "nemzeti ügy"...

Vajon az a nemzet érdeke hogy vidéken az emberek a saját házipáleszükbe fulladjanak?
@♔batyu♔: ???? Miért kellene ellenőr? Miért kellene Orbánnak pénzelnie az ellenőrzést?

Nagy Zsolt E. · http://osszefosas.tumblr.com/ 2014.02.22. 15:22:13

@béla a görög: Az nem zavar gondolom,hogy ezekből SEMMI sem igaz?A szektások böfögése az atvn nem fedi a valóságot.Tájékozódj legközelebb és nem fognak kiröhögni,buta komcsi-libsi

ostvan2 2014.02.22. 15:22:14

@♔batyu♔: Tudod, fejétől bűzlik a hal. Ha a kormány leszarja azokat a törvényeket, amelyenek a betartására kötelezettséget vállalt, akkor nem kell csodálkozni, ha az állampolgár is leszarja a magyar kormány törvényeit. Jaa, hogy eddig is így volt? Mert az állam sokszor nem tartotta be azokat a törvényeket, amik neki, vagy az állam vezetőinek kényelmetlenek voltak. És a következmény ugyanaz: az állampolgár is úgy gondolja, hogy mindez rá is vonatkozik, és már nem AKAR adót fizetni.
Ezt a spirált a mindenkori kormányoknak fékezni, visszafejleszteni kellene és nem erősíteni. Tudom, európainak lenni - bizonyos körökben - szitokszó. Ám, ha az ő adójukból befolyt pénz kell nekünk, akkor fogajuk el szabályaikat. Akkor is, ha ma épp nem tetszik nekünk. Mert az elmúlt 60, vagy 200 év gyakorlata azt mutatta, hogy úgy, nyugatiasan jobb élni.

Pharocq Alfőmérnök 2014.02.22. 15:22:45

@♔batyu♔:
Nincs igazad.
RÉgen nagyon sokan vitték a cefrét főzetni (én is), de ma a főzdék sokkal kevesebb adót fizetnek, mert csökkent a mennyiség (legalábbis felénk, országos számokat nem tudok).

Szerintem viktátor hangulatjavító intézkedésnek hozat a szabad pálesz főzést.
Mint a rezsi téma. FOntos a cirkusz és hogy teccen a népnek.

♔batyu♔ 2014.02.22. 15:24:15

@ZF2: Nagyon elszálltál. Az EU nem betiltaná a páleszt, csak megadóztatná.

Amúgy egyre jobban sejtem, ez valami liberális javaslat lehet. Csak azért se Orbánnak legyen igaza alapon.

Persze jön az, hogy Mo. belefullad a pálinkába és hasonló baromságok.

Hogy ellenőrzöd, ki főz illegálisan? Ez pénzbe kerül.

♔batyu♔ 2014.02.22. 15:25:30

@ostvan2: Az európai miért lenne szitokszó?

Az a kommunista-liberális.

Anarchista Nyárspolgár 2014.02.22. 15:25:46

Ukrajna: ha majd OV (biztos nem is kell már sokat várni) megint el kezdi szidni Moszkvát, akkor majd ti is vele fordultok. Nem szokatlan sem Orbántól, sem a seggnyalóitól. (Hahaha, Wittner Mariska!)
Pálinka: én kifizetek minden adót az után, amit vásárolok. Erre a "csavaros észjárású" meg kiskapuzik. Erre a kormány újabb adókat húz be, amit megint ki fizet be? Én, aki amúgy is befizetek mindent. Nem csak a pálesznél, a ciginél is ez a helyzet.

Nagy Zsolt E. · http://osszefosas.tumblr.com/ 2014.02.22. 15:28:10

Más:mindenki kedvenc alkoholista bohóca,szanyi-kapitány vszeg brüsszelben fogja a cefreszagot árasztani szeptembertől,vajon honnan szerzi majd be az ipari mennyiségű páleszt?

Anarchista Nyárspolgár 2014.02.22. 15:30:16

@♔batyu♔: Kár, hogy láthatóan nem tudod, mi az a kommunista, mi az a liberális. Meg a kettő miért is nem kompatibilis egymással.

Nagy Zsolt E. · http://osszefosas.tumblr.com/ 2014.02.22. 15:30:37

@Anarchista Nyárspolgár: Elárulod,hogy mi a FASZT adózzon az után amit a kertben megtermel és otthon elkészít saját használatra?Adózik az energia,víz,stb után alapból.

Globetrotter2014 2014.02.22. 15:31:33

@♔batyu♔: ezzel megszűnne a kuruckodás, tehát a mostani zugfőzés is, cserébe nem ülne a sok önjelölt alkesz sok liter eladatlan házipáleszen.

Szerintem kevered a dolgokat, a Bizottságnál nincs olyan hogy "liberális javaslat". Ez nem az Európai Parlament.

tankaranka 2014.02.22. 15:33:32

Nem túl jó dolog, hogy kb 800 ezer alkoholfüggő él az országban ( becsült szám az alkoholos májzsugor-betegek száma alapján. )

Tényleg jó ötlet volt ez az adómentes páleszfőzés ? nekem az az üzenete van, hogy : unatkozik ? kilátástalannak érzi az életét? Igyon pálinkát.

toportyánzsóti 2014.02.22. 15:33:34

@♔batyu♔: Saját gerinc hiányában ne engem kóstolgass,növesszed inkább mutyipincsi.

ob.szerver 2014.02.22. 15:34:58

Ha az egymillió idült alkoholista nem szavaz le a fideszre, az alapjaiban rajzolhatja át az erőviszonyokat.

toportyánzsóti 2014.02.22. 15:38:58

@midnight coder: Rendszerváltást Gorbacsov csinálta,így lórépát érnek a gondolataid.

toportyánzsóti 2014.02.22. 15:43:54

@Anarchista Nyárspolgár: Nálad a pont,ballereket balról előző moszkovitya mutyipimcsijei kapták ezeket az "alapfogalmakat" az agytrösztjüktől nehogy gondolkodni kezdjenek.

béla a görög (törölt) 2014.02.22. 15:46:38

@midnight coder: kösz, de nem iszom töményet csak sört. Azt is csak akkor ha sörözni megyek. :)
A dédunokám arra szavaz akire akar. De majd besegítek neki, úgy hogy megmutatok neki egy nagyobb pénzösszeget és megmondom, hogy ez azért nem lesz az övé - mert ennek meg ennek meg ennek az apja elvette az enyémet amit neki akartam adni.
Tudod egy kis mentális kondicionálás. Jobb az mint a szesz.

Pharocq Alfőmérnök 2014.02.22. 15:47:05

@csentecsa:
Ha nincs zugfőzés, akkor miért esett vissza a jövedéki adó?
Ipari méretű zugfőzés van.
A kocsmák fedezetképpen rendelnek 1-2 liter pálinkát, a többi meg megy feketén.

midnight coder 2014.02.22. 15:47:19

@ZF2: Az egy dolog hogy miből van elegük, az egy másik hogy jobb lesz-e nekik ettől. Erdélyben nem jártam sem régen sem most, de Románia fejlettebb részein nemrég igen - és az sem az a kimondott matyóhímzés...

navan 2014.02.22. 15:49:04

Nektek az mar megvolt, hogy az "EU dontese" nem mas, mint a 28 tagorszag dontese? Hogy "Brusszel" (vagyis a Bizottsag) nem dont, csupan javasol, am a dontest mindenben a tagorszagok kozosen hozzak meg? Ezeknel a donteseknel minden egyes esetben ott ul a magyar kormany kepviseloje is. A sulya (szavazati aranya) akkora, amekkora az orszag. A hitele - az egy masik kerdes... De olyan nincs, hogy "Brusszel" meg az "EU" dontene... Tudom, Moszkvaval konnyebb volt orok elnyomottat jatszanotok...

portis · http://www.online-szallas.com 2014.02.22. 15:52:29

Nem értem mire ez a nagy izgalom, rendben, jó legyen ahogy az EU akarja. Ma.-on meg nem hajtják végre az ellenőrzést oszt annyi. Ha a fináncokat nem hajtják rá a pálinkafőző parasztokra, már meg is oldódott a gond. Gondolom Brüsszelből nem küldenek belga rendőröket az alföldi tanyákra...

Nagy Zsolt E. · http://osszefosas.tumblr.com/ 2014.02.22. 15:52:33

@ob.szerver: Jah,azért vannak tömve alkesz komcsi nyuggerekkel az mszmp és degenerált-koalíció gyűlések :D Szanyi-kapitány magában elpusztít annyi páleszt,mint egy kisseb faul tíz év alatt :D

_most_ 2014.02.22. 15:54:22

az egészben az a felháborító, hogy miközben a fidesz bevezette vagy száz új adót, gyakorlatilag azt is megadóztatják ha levegőt veszel, eközben a pálinkafőzést adómentessé teszik, ami vicces egy olyan országban, ahol az alkoholizmus népbetegség.

portis · http://www.online-szallas.com 2014.02.22. 15:57:47

@portis: Amúgy én mennék szívesen tovább, igazi liberális húzás volt ez Orbántól. Szinte hihetetlen hogy pont ő lépett rá az útra, amin ha haladunk tovább jöhet a marihuána legalizálása is.

becsoccsent 2014.02.22. 16:01:06

egy poszt igazsagtartalmat mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a jobber berkommentelokhoz ( batyu, midnight, karavan, stb. ) milyen gyorsan erkezik meg a parancs, ill. hogy ezutan ok mennyire tamadjak a poszt :)

navan 2014.02.22. 16:05:34

@portis: Jol gondolod, nem kuldenek. Az EU-nak es a belga rendoroknek semmi kozuk egymashoz. Mondjuk az jol kitalaltad, hogy Brusszel Belgiumban van. A tobbin meg dolgozz...

Globetrotter2014 2014.02.22. 16:24:28

@midnight coder: én nemrég jártam Nagyváradon és félelmetes volt hogy az emberekből áradt a magabiztosság. Jól öltözött és láthatóan kiegyenesúlyozott emberek, teljesen más mint Pesten. És a város is újul, szépül.

Már nem emlékszünk rá, de 15 éve Pest közel sem volt annyira látványos mint ma. Úgy 2000től kezdve indult meg a fejlődés, Volt olyan hogy egy fél év alatt teljes városrészek újultak meg (pl az V kerület felújítása, Marina park, Mom park, Mammutok).

És ez nagyjából az EU által adott vámkedvezményekkel egy időben indult, mert enélkül nem lett volna gazdasági fejlődés.

Most hasonló esélyt szeretne Ukrajna jobbik fele. Viszont ellentétben az orosz könyöradományokkal, ezért dolgozniuk is kell.

Viszont Ukrajnában ennek voltak hagyományai.

baliquez 2014.02.22. 16:39:22

Mivel vannak tele a karácsonyi vásáron a svejci meg a német meg az osztrák boltok piapolcai? Vilmoskörtepálesszel, cserkóval, barackkal, és leginkább szilvával. Olcsóbban mint a hazai. Azokat eladnák a külföldiek szívesen Magyarországra is. Csak itt nem veszi meg a nép mert van neki saját. Azabajuk.

A mienk meg az hogy az elvtársak kiprivatizálták a gyümölcsfeldolgozó-ipart, amit az EU megvett és bezárt. A gyümölcsfákat meg nem vették meg hozzá, azok vannak és teremnek. Elvárnák hogy végignézzük ahogy alattuk rohad meg a gyümölcs, miközben a trágyalé germán snapszot talicskázzuk kifele a teszkóból. Elfelejthetik.

Csuti szarházi kizárólag azért tette adómentessé az 50L/kopf pálinkát hogy elodázza a népharagot, nagyon jól tudta ő már akkor az összes lépést amit kormányon tenni fog. Volt rá nyolc éve hogy kitervelje a bűntársaival, mást se csináltak konkrétan.

Fű meg majd akkor lesz legális ha az olajmaffiózó kiszáll a buliból és nem áll a helyére más. Abból is lehetne sokféle munkahelyteremtő feldolgozóipart csinálni keresett exporttermékekkel, nem arról szólna a buli hogy mindenki vörös szemekkel rabszolgul a multiknak onnantól vigyorogva. De hát kell az a sokpénz is most a narancsseggű majomhad etetésére, majd hülyék lesznek legalizálni.

navan 2014.02.22. 16:39:32

@karavan: "A tatárjárás és törökdúlás nem okozott akkora kárt a Kárpát medencének" mint a felhergelt am tajekozatlan, felinformaciokkal zsonglorkodo es szanaszet frusztralt mai magyar "nemzeti egyuttmukodok".

tankaranka 2014.02.22. 16:40:40

Arra is gondolni kéne, hogy a minőségi pálinkát főző, adófizető vállalkozások szép lassan tönkremennek, mert nem birják a lépést a zugfőzdékkel. A kocsmák meg nyilván az olcsóbbat veszik, na jó valamennyi legális beszerzésűt tartanak kamuból, de ők is minél több hasznot akarnak.

eßemfaßom meg áll 2014.02.22. 16:44:05

@toportyánzsóti: "Örökké szopni fogtok egészségesen."

Azért ez elég hülyén hangzik Vad Katitól miközben csak annyi időre veszi ki Rocco munkaeszközét a szájából, hogy el tudja ezt mondani.

eßemfaßom meg áll 2014.02.22. 16:46:34

@tankaranka: oszt miköze az illegálisan eladásra termelő zugfőzdének Pistabá saját otthon saját fogyasztásra lefőzőtt cefréjéhez?

Sírköves Slomó 2014.02.22. 16:50:39

Házipálesz akkor is lesz, ha az EU fejreáll. Csak akor feketepiaci + kurvára fogják útálni azEU-t a zemberek.

Úgyhogy az EU majd szépen becsicskul és tudomásul veszi.

Ad Dio 2014.02.22. 16:54:58

@M_R:

Egy liter pálinkához átlag 10 kiló gyümölcs kell. Ezt még a kiskertek is simán letermelik. De ha hozzávesszük hogy sokan dobnak rá egy kis répacukrot is, akkor meg aztán pláne nincs gond.

Lehet nem feltétlen legális, de hallottam hogy sokan megveszik a nagy áruházak lejárt szavatosságú gyümölcsét is "jóárasítva". Azt is kifőzik.

portis · http://www.online-szallas.com 2014.02.22. 16:57:10

@navan: Na ... Belga rendőrt nem küldenek, EU finánc meg nincs, így aztán főzhetjük a páleszt. Ha meg a magyar fináncot mégis ránk küldik adunk neki egy tízezres meg egy üveggel ahogy eddig is.

navan 2014.02.22. 17:01:45

@Sírköves Slomó: Onkent tagja vagy egy kozossegnek, amelynek a szabalyait kozosen alakitottatok ki. Rajosz, hogy bizonyos szabalyok neked nem tetszenek. Mutatsz egy kozepso ujjat kurucosan es meg az arcod is nagy. Szerinted gyoztes vagy?

navan 2014.02.22. 17:05:47

@portis: Aha... Eljen soka a korrupcio meg a kiskapuk feszekmeleg vilaga. Kadar - mit Kadar, Rakosi meg Sztalin nepe vagytok. Megerdemlitek a sorsotokat.

Ad Dio 2014.02.22. 17:15:14

Nekem meglehetősen bűzlik ez a 20 millió liter. A neten található adatok 2005-2010-ből évi össz. 5-6.5 millió literről beszélnek. Hogy lett ebből 20M, főleg úgy, hogy a bérfőzés ebben nincs is benne???

A statisztikák szerint 3-3.5 l/fő/év tiszta szesznél tartunk. Nem reális hogy ennek 20-25%-át a pálinka adná magában. A Sör és borfogyasztás nagyságrendekkel felülmúlja.

Ez a 20M liter egy sokéves összesített adat lehet, vagy megadurva tévedés.

Amennyire tudom, Ausztriában is lehet bizonyos mennyiséget adómentesen lefőzni.

portis · http://www.online-szallas.com 2014.02.22. 17:18:39

@navan: Ugyan-ugyan, teljesen normális hogy az ember nem hagyja magát... Így van ez mindenütt a világon. Szerintem éppen a mindent a végtelenségig szabályzók a diktatúrák követői. Mindenki csak csinálja azt amit akar, amíg nem árt vele másoknak.

Ad Dio 2014.02.22. 17:21:24

A legborzasztóbb az egészben az EU bürokraták és a baloldali megmondók idiotizmusa a kérdésben.

Ha az EU bürokrata azt hiszi hogy megtilthat ilyesmit, akkor bolond. Főleg most, hogy az emberek egy jó része beruházott lepárlóra.

A baloldal meg kampányidő ide vagy oda, lecsap erre a témára. Nóóóóórmális? Egy dolog hogy jól esik nekik ha ég a kormány, de nem ártana arra is gondolni, hogy a házi pálinkafőzés legalizálása bizony a többségnek jó. Ellene prédikálni meglehetősen kontraproduktív.

portis · http://www.online-szallas.com 2014.02.22. 17:25:46

@Ad Dio: Ja a baloldal támadja az Orbán kormány egyetlen döntését amelyik liberális.

Ad Dio 2014.02.22. 17:31:01

@tankaranka:

Zugfőzdék eddig is voltak, őket nem a pálinka legalizáció hívta életre. Ezek eddig is, eztán is illegálisak voltak és lesznek. Zárják be őket azt jóvan.

A jó kifőzdék ma épp úgy, megélnek mint eddig. Karácsony előtt vittem el a szomszéd cefréjét kifőzetni. Nemrég hozta haza az árut. Csak ennyire nem dolgoznak a cégek.

contractor 2014.02.22. 17:31:07

Az én pálinka fogyasztásom úgy 10 évente egy deciliter alatt marad, de ha az állam nem akarja megadóztani a főzést akkor nem fogja, akkor sem ha az EU a földhöz verve a seggét hisztizik. Van az a "don't ask, don't tell" angol szólás ami pontosan jellemzi a helyzetet egy esetleges brüsszeli kényszer esetére. Azt meg kétve hiszem, hogy itt fog majd kószálni néhány brüsszeli hivatalnok, aki mindenféle rendőri kíséret nélkül próbál majd szaglászni a porták körül

Fejesrob 2014.02.22. 17:35:56

A magyarok is rosszul járhatnak május után

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/a_magyarok_is_rosszul_jarhatnak_majus_utan.577032.html

Egyenjogú Eu tagok, rohanj és gyorsan nyiss Bécsben egy cukrászdát.

navan 2014.02.22. 17:36:02

@portis: A jelenlegi allapot szerint Mo-on a palinkafozes/ajandekozas kerdese mar alapbol jocskan tul van szabalyozva. Egyetertek, csinalja mindenki, amig nem art masoknak. Csak ettol meg vannak masoknak is erdekeik, amiket ok meg akarnak vedeni. Igy aztan en is a sajat erdekeimet. Vegul aztan vagy megallapodunk (civilizalt megoldas), vagy nagypofaval hoborgunk (mai magyar megoldas). Amugy meg van kabe egymillio olyan ugy, amiert okkal haboroghatna a magyar polgar - ha felfogna, hogy mi zajlik korulotte. De nem: neki palinkat kell foznie minden kotottseg nelkul - kulonben dogoljon meg mindenki.

♔bаtyu♔ 2014.02.22. 17:38:54

@navan: Mi lenne, ha leegyszerűsítenéd.

Pld. arra, hogy EZT SEM KELL szabályozni. Ez ráadásul még liberális is. (Na ott már egész más álláspontja van hazai libsijeinknek).

navan 2014.02.22. 17:44:28

@♔bаtyu♔: Igen, ezt SEM kellene szabalyozni. Nem vagyok jovedekiado szakember, ugyhogy azt sem tudom, miert kell hologramos ragacs egy feldeci kevertre - de lathatolag kell. Az adozas ugye NEM EU-szinten kezelt kerdes - kiveve persze a piaci versenyt erinto teruleteket. Es ez a palinka-ugy valoszinuleg ilyen. Tetszik vagy sem.
(A vegen a libsizes felesleges volt. Az ugyanis semmire sem erv)

♔bаtyu♔ 2014.02.22. 17:47:58

@navan: A pálinkafőzést kis tételben nem kell szabályozni. A forgalmazást már igen.

Ad Dio 2014.02.22. 17:52:26

@navan:

Lehet ehhez a kérdéshez (is) úgy hozzáállni, hogy mindenki hülye, csak neked van áramszedőd. A kiválasztottság érzése mindig kellemes. csak nem hiszem hogy előbbre vinne az ilyesmi. Ha a magyarnak az kell hogy főzhessen, akkor meg kell adni neki (többségi akarat - vö demokrácia). Ennyi. Nem kell lelkizni felette.

navan 2014.02.22. 17:53:49

@♔bаtyu♔: Egyetertunk. Tovabba a bankbetetem utan se kell egeszsegugyi hozzajarulast fizetni, a fellebbezesi jogomat nem kell otezer forintos illetekkel terhelni, stb. Alakitunk partot?

navan 2014.02.22. 17:55:42

@Ad Dio: En nem lelkizek. Es aramszedom sincs. Azonkivul fozzenek nyugodtan. Nem javitasz a rosszon, ha tovabb rontod.

♔bаtyu♔ 2014.02.22. 18:03:00

@navan: Nem nagyon értem, ebből miért kell annak következni?

Mert közgazdaságilag marhaság. Az illetékbélyeggel előre egyenlíthető ki az államigazgatási munka.

A családi pálinkafőzés adóztatása viszont egy bizonyos szint alatt ellenőrizhetetlen, többe kerül az ellene való védekezés mint a befolyó adó.

Mit nem lehet ezen megérteni?

navan 2014.02.22. 18:07:44

@♔bаtyu♔: Az adozassal egyenlitheto ki az allamigazgatasi munka. Az illetek csupan bonusz (lenyulas).

A csaladi palinkafozes valoban ellenorizhetetlen. Csak hat ha van egy EU-szintu szabalyozas, azt nem lehet "csak ugy" figyelmen kivul hagyni. Lehet rola targyalni, lehet (probalni) megvaltoztatni, de kar ezzel (is) az embereket megint valami ellen hangolni.

DezInf 2014.02.22. 18:19:28

@♔bаtyu♔:

Te közgazdasági zseni.
Az érvelésed alapján a NAV-nak nem lenne szabad a cigarettacsempészeket üldözni. Hiszen ők is jót tesznek a néppel. Amikor a pógár jól beszív a házi főzésű pájinkából, akkor legyen má joga rágyújtani egy adózatlan cigire.

Azta rohadék NAV-osait!!!!!

Mikor lesz bírkamenet, mer kűldöm a szomszédot.
Ráérős kisnyugdíjas, statiszta vót világ életében:)))

DezInf 2014.02.22. 18:20:39

@♔bаtyu♔:

Amúgy batyu, láccik hogy sose láttál fináncot :))))

DezInf 2014.02.22. 18:22:14

@DezInf:

Te batyu!!!!

Mi van a mákkal?????

Hogyivagyi az, hogy mákot nem lehet termeszteni a kiskertben, de házipájesztől bárki lehet mák?

Sírköves Slomó 2014.02.22. 18:37:13

@navan: Igen. Bekaphattyák, senki nem alakított velük közösen semmilyen szabályokat, pláne nem ilyeneket. Az EUs GDP 1%-át forgató egylet akarja megmondani mekkora legyen a ciőfüzőm, nevetséges.

Éééés be fognak csicskulni megint. Nem olyan népszerüek mint szeretnének.

navan 2014.02.22. 18:44:40

@Sírköves Slomó: "Be fognak csicskulni..." No hat, mar megbocsass, de bizony te is megerdemled a sorsodat...

navan 2014.02.22. 18:51:16

@Sírköves Slomó: 2004 ota Magyarorszag az EU tagja. Nepszavazas altal megerositve. Azota - tagorszagkent - kozosen alakitjuk a szabalyokat. Ki az az "1%-ot forgato egylet"? Es egyaltalan - mirol beszelsz??

navan 2014.02.22. 18:53:50

@Sírköves Slomó: "Bekaphattyak" - aha. Nemzeti egyuttmukodes rendszere - remlik?

navan 2014.02.22. 18:56:43

@♔bаtyu♔: Tulszabalyozas?

Egy hét múlva minden intézményre a jogszabályban előírt módon ki kell helyezni a „dohányzásra kijelölt hely”, illetve a „tilos a dohányzás” táblákat - írja a vg.hu.

A március 1-jén hatályba lépő szabályozás lényege, hogy a korábbihoz képest egészen pontosan leírja, hogyan is kell kinézniük ezeknek a feliratoknak. Eddig a dohányzási korlátozással érintett helyet vagy helyiséget, illetve közterületeket, a dohányzásra kijelölt helyet, illetve a nemdohányzó intézményt vagy munkahelyet „szembetűnő", illetve „jól látható", illetve „egyértelmű” módon kötelező megjelölni. Ezek azonban nem igazán objektív kategóriák, így a kormányrendelet ellenőrzése komoly kihívást jelentett az ellenőrző hatóság, az ÁNTSZ munkatársai számára.

A módosított rendelet ezért pontosan meghatározza a felirat jellemzőit: „A felirat vagy jelzés mérete legalább A/4-es nagyságú. A feliraton vagy jelzésen szereplő „DOHÁNYZÁSRA KIJELÖLT HELY” és „TILOS A DOHÁNYZÁS” szövegeknek piros színnel, legalább 30 pontos Helvetica Bold, az egyéb szövegrészeknek legalább 18 pontos Helvetica Bold betűmérettel kell készülniük.

Az előírást megszegő intézmények legalább egy-, de akár 2,5 millió forintra is bírságolhatók - olvasható a vg.hu-n.

Sírköves Slomó 2014.02.22. 19:10:32

@navan: Az európai országok GDP-jének 1%-át szedi be és osztja az EU.

És most hogy egyre inkább a kolerához hasonló a népszerüsége, majd észreveszi hogy mibe érdemes és mibe nem belearcoskodni. De ha nem az még jobb, jönnek az EU választások....

portis · http://www.online-szallas.com 2014.02.22. 19:15:32

@DezInf: Mákot lehet termeszteni kiskertben! Bár valóban szabályozva van, szerintem feleslegesen.

www.balintgazda.hu/aktualis-kert/februar/a-maktermesztes-szigoru-szabalyai.html

navan 2014.02.22. 19:17:25

@Sírköves Slomó: A tagorszagok GNI-jenek (gross national income), nem GDP-jenek (gross domestic product).

Az EU = a tagorszagok osszessege. Nem onallo, az utobbiak felett allo entitas.

Sírköves Slomó 2014.02.22. 19:23:30

@navan: Ja, az mingyár más.

Olyan mintha a kormány szedné az adó 1%-át, az önkori meg a 99%-át, de a kormány mondaná meg milyen szinü legyen az útjelző tábla.

vicc

torró 2014.02.22. 19:24:06

Azt hiszem a városi ember kissé félre van informálva pálinka ügyben, legalábbis a hozzászólásokból ítélve.
1,: A pálinkát nem vedelik annyian mint azt elhintik.2: Vidéken általában tudjuk ki főz és milyen minőségben, vagyis nem tudja elsózni.
3: Nem mindenki ért a főzéshez, általában már csak az idősebbek, mondjuk max a 40-l felfelé. A fiatalokat ez már nem érdekli.
Amúgy többen is írták, hogy mindig is főzték/főztük mi is/ De csak annyit amennyit elfogyasztottunk, vagy el tudtuk adni, ami csak minimális mennyiség volt. Vagy elment ajándékba. Ezek a hatalmas számok becslések. Úgyhogy nem kell beszarni , nem fog a nép pálinka mérgezésben elpatkolni. Egy azonban biztos. Ha tudod hogy hozzáértő főzte , nyugodtabban vehetsz tőle, mint az ismeretlen boltiból4

navan 2014.02.22. 19:30:35

@Sírköves Slomó: Vegulis tenyleg mindegy, hogy GDP vagy GNI. Csak a rend kedveert.

Amugy meg - lassuk be - tenyleg ki kene lepni az EU-bol mielobb. Nem erdemli meg az a bagazs a magyarokat (bocs - Magyarokat). Csak baj van ezzel az Unioval (unioval). Akadalyozzak a Magyarokat a szarnyalasban (ekezet az egyik a-n)...

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.02.22. 19:37:12

@navan: Izland most döntött úgy, hogy visszavonja csaktlakozási kérelmét.
Egyébként pedig szabad pálinkafőzés rulez. Mi is űzzük a műfajt.

navan 2014.02.22. 19:42:25

@greatwideopen: Nem kezdem el magyarazni, hogy Izland es Magyarorszag kozott mekkora a kulonbseg. Izland all a laban. Magyarorszag errol legfeljebb almodni szeretne.
A palinkahoz meg: egeszsegetekre :)

portis · http://www.online-szallas.com 2014.02.22. 20:05:14

@navan: Én amúgy egyáltalán nem vagyok EU ellenes, egyszerűen csak úgy látom nem érdemes központilag a végtelenségig szabályozni mindent. Simán lehetne úgy mint az USA-ban. Sőt legjobb lenne még inkább lejjebb menni. Ahogy Hódmezővásárhelyen betiltották a dohányzást még az utcán is, ugyanúgy másik városban meg szabaddá tehetnék a dohány kereskedelmet. Aztán a polgárok választáskor eldönthetik melyik tetszik nekik.

Sírköves Slomó 2014.02.22. 20:06:31

@navan: Ne kell kilépni csak az érdekeinket kell benne érvényesíteni, ahogy mindenki más teszi. Pl. aki a lőréjét akarja eladni a teszkóban.

eßemfaßom meg áll 2014.02.22. 20:10:09

@DezInf: "NAV-nak nem lenne szabad a cigarettacsempészeket üldözni"

Oszt mi köze a cigarettacsempésznek (aki kvázi kereskedő csak illegálban) ahhoz, hogy Pistabá lefőzi a saját előállításu cefréjét otthon majd megissza?

eßemfaßom meg áll 2014.02.22. 20:15:39

@DezInf: "Hogyivagyi az, hogy mákot nem lehet termeszteni a kiskertben"

Nem a te nickeddel fogják a lexikonok a jólinformáltságok definiálni.

navan 2014.02.22. 20:18:25

@Sírköves Slomó: Pontosan. Ebben segitene, ha Brusszelben nem neznenek keresztul a magyar kontingensen, es nem lenne ugy elkonyvelve a mostani kormany, mint akikkel belekezdeni se nagyon erdemes... A mai allapot - amit kemeny munkaval sikerult kiharcolni - legkevesbe a hatekony erdekervenyesitest segiti.

J.László 2014.02.22. 20:23:16

Az böki az EU csőrét, hogy Józsi bácsi a saját pálinkáját issza, ahelyett, hogy valami Tesco-ban vásárolt moslékkal mérgezné magát.

DezInf 2014.02.22. 20:23:52

@eßemfaßom meg áll:

Ilyen névvel, mint a tied ......

Felvilágosíccsalak, vagy hülyén szeretnél meghalni?

Batyu legalább értette a kérdést :)))

Te viszont agyhalottként igencsak megpróbálsz életjelenségeket produkálni.
Hát nem sikerült, agyaljál még :)))

Annyira hülye vagy, hogy rátapintottál a kereskedő kifejezésre:)))) .....kis mutyista ....

navan 2014.02.22. 20:27:12

@portis: Fentebb citaltam az uj magyarorszagi dohanyzas-ellenes szabalyozast. Ez egy 10 millios orszagra vonatkozik. Az EU 500 millio ember es 28 orszag. Nem egyszeru megtalalni a helyes utat a szabalyozashoz - ami nelkul ugye ma mar semmi nem mukodik. Az USA amugy ugyancsak hajlamos a tulszabalyozasra...

torró 2014.02.22. 20:27:57

Kicsit kezd az EU hasonlítani olyan korszakra amikor mindent szabályoztak. Most olvastam a faceb-n, hogy például az akácfákat ki akarják irtatni.Szóval az ember esze megáll.És megmagyarázzák, hogy hogy milyen veszélyes és agresszív fajta. Ha érdekel valakit áthúzom a linket.Már majdnem rosszabb mint a KGST. Nem sírom vissza, nehogy valaki félreértse, de azt hiszem az úgynevezett "rendszer váltás" idején hatalmas hibákat követtünk el.Főleg gazdasági szinten.

navan 2014.02.22. 20:29:57

@J.László: Ki az az "EU", csillagom? Es miert is lenne ennek az "EU"-nak jo, ha a Tescos moslekot tolnak az emberek? Osszeeskuves a hatterben?? Halmazati fogalomzavar esete.

J.László 2014.02.22. 20:32:56

@navan:
"Az EU 500 millio ember es 28 orszag."

navan 2014.02.22. 20:36:13

@J.László: :-) Oke. Eddig megvolnank. Es akkor 500 millio (minusz 10 millio persze) ember (es 28 orszag) csoret boki, hogy Jozsi bacsi a sajat palinkajat issza? Nincs ez picit tuldimenzionalva?

J.László 2014.02.22. 20:36:56

@becsoccsent:
A bérkommentelőt (@becsoccsent) onnan lehet felismerni, hogy lebérkommentelőzi kommentelő társait.

J.László 2014.02.22. 20:39:14

@navan:
Kérdezed, mi az az EU. Tudod te azt magadtól is, hiszen euzol itten, mint a jégeső.

portis · http://www.online-szallas.com 2014.02.22. 20:41:45

@navan: Lehet, de mégiscsak azt látja az ember, hogy az egyik államban van halálbüntetés a másikban nincs, az egyikben liberalizálták a marihuánát a másikban nem. Különbözőek az adók is. Nagyon tetszik hogy a sheriffek önkormányzati irányítás alatt vannak és választottak.

Itt meg azon megy az izmozás hogy főzhetünk-e 50 liter pálinkát, ráadásul úgy hogy ígyis-úgyis ki fogjuk főzni. :)

navan 2014.02.22. 20:42:48

@J.László: Azt gondolom, hogy van fogalmam rola, mi az az EU. Es azt is gondolom, hogy te meg felismered a jegesot.

navan 2014.02.22. 20:43:22

@portis: Jartal mar ott? Eltel mar ott?

portis · http://www.online-szallas.com 2014.02.22. 20:46:38

Járni jártam, de azért nem ismerem persze. A fiamnál volt itt egy amerikai cserediák, vele sokat beszélgettem, az jött le nekem hogy szabadabban élnek mint mi.

eßemfaßom meg áll 2014.02.22. 20:55:51

@DezInf: tájékozatlan vagy, de legalább műveletlen is, íme az ideális kommentelő :)

toportyánzsóti 2014.02.22. 21:34:26

@eßemfaßom meg áll: Én szóltam,magadra vess mikor már a füleden is folyik a birnbaum házaspár anyaga.

Csekkliszt#10 2014.02.23. 20:32:45

Abszolút kell az otthoni pálinkafőzés a huje magyar szavazóknak. Iszik. Kussol. Nem gondolkodik. Szavaz. Iszik.
Merjünk nagyot inni.

Csekkliszt#10 2014.02.23. 20:40:01

Ja, a legszebb. Ha a cúnya multiktól kell elvenni h rezsi csökkentés legyen, a magyar fasz tapsol. És baszki ugyanígy fog tapsolni amikor Orbán bandája lenyulja a államilag tönkretett közműszolgáltatókat es EMELNI fogják az árakat. Mert a hujéje ezt is beszopja, hogy az is jó neki. Mint ahogy most tapsol, hogy a kurva nagy(pocaku) szabadságharcos orosz gyarmatot csinál Magyarországból. Es közben az agyatlanok "Nem leszünk gyarmat" tacepaoval- menetelnek. Siralmas.

Csekkliszt#10 2014.02.23. 20:43:12

... mielőtt valamelyik fasz jönne, h ilyen nem lesz, tessék megnézni h Pécsett drágább a vízdíj amióta elűzték a "gaz multikat" és okosbam csinálják a csókosok.
Mert Ön (pécsi is) megérdemli.

DezInf 2014.02.24. 08:15:41

@eßemfaßom meg áll:

Csak terelsz, kérdésekre sosem válaszolsz.
Igazi agitpropos voltál világ életedben.

becsoccsent 2015.09.03. 21:43:55

@J.László: megsertodtel, mucika, mert teged kihagytak, ugyi? :p

becsoccsent 2015.09.03. 21:51:31

@torró: na remelem azota azt is elolvastad, hogy egy nagy hulyeseg volt az egesz akacfakiirtasi panikoltatas, ahogy ez jobbereknel lenni szok.

orban szabadsagharca pedig megbukott, pedig mekkora jo otleg volt az egymillio alkoholista orszagaban olcsobba tenni az alkoholt! jo, kell a szavazok folyamatos utanpotlasa, a sarki reszegek is kb. ezen a szinten kepesek vitazni hajnal kettokor, mint az itteni fideszes kemenymag.

hvg.hu/gazdasag/20150515_Orban_palnikaszabadsagharca_elbukott_eze
süti beállítások módosítása