Ennyi boldog arcot tán még sose láttunk szépséges fővárosunkban. A frissen megnyitott négyes metróban lelkesen szemlélődő, fotózó tömeg, tényleg csak egy jó kis szökőkutas gruppenszex hiányzik. A Gellért téri állomás überfasza, mondjuk megőszülsz, mire kijutsz: két mozgólépcső és még egy kis mászás egy sima lépcsőn nem faja. Hosszabbnak tűnik, mint a feljutás a magmaszinten levő Moszkva téri állomásról, de legalább a kijáratnál Cseh Tamás áll gitárral a kezében, ami igazán kúl.
Szóval ez a világ elbaszása metró tényleg tud valamit. Pontosabban Viktor és a kampánystábja, profi időzítéssel adták át ötszáz kamion és egy legógyár mellett ezt is a választás előtt. Csak nehogy úgy belelkesedjen a törpe, hogy 2018 áprilisára épít még egyet. Eljátszottunk a gondolattal, de erről később.
Hakapeszinek köztudottan a szar is keserű, ezért stopperrel a kézben mérte meg, megáll-e prekoncepciója arról, hogy a négyes nem gyorsabb a piros hetesnél.. Miközben Géza kolléga fotózott, elköszöntünk az utolsó napját futó hetes gyorstól, aztán irány Kelenföldről a Keleti.
Az eredmény: a metrónak 14 perc kell, a busznak 20. Kimászni a metróperonról, meg lejutni oda 2-2 perc, maradt kb. 2 perc előnye a földalattinak, fantasztikus. De az is jól lejött, hogy a metró a teljes előnyét Kelenföld és a körtér között szedi össze, ahol a busz szüttyög, sokszor megáll és a lámpák is megfogják. A körtértől a busznak 11 perc a Keleti, a metrónak 10, vagyis mozgólépcsőzést is beszámolva nyert a busz. Nyilvánvaló, hogy ezért kell a gyorsnak meghalnia, holnaptól csak a lassú buszok maradnak. Persze emberenként eltérőek a pontos útirányok, de általában ha valaki a Bikás parktól beljebb indul útnak, nagyjából lófaszt se nyer a metróval.
Integettünk a Bártfai utcánál felszállóknak, a környékbeli panelprolik kúrnak rá a legjobban, szombattól teljesen bukják a buszt a belvárosba, gyalogolhatnak valamelyik metrómegállóba, miközben a Blahától kifelé egymás seggébe érnek majd a buszok, több lesz, mint eddig, óriási.
Gyorsan túllépünk azokon a szerencsétlen libbereken, akik Demszkyt éltetve dicsőítették a metrót és kivételesen egyetértettünk Tarlós főpolgival arról, hogy nem volt kis teljesítmény a giga elkúrásból annyi kihozni, hogy egy hangyafasznyival csökkenjenek a költségek és legalább elinduljon ez a fércmű.
De az idillnek hamar vége szakad. Még pár nap és reszelnek a boldog pezsgésnek, de az törvényszerű, hogy párszáz kretén a metró miatt szavaz majd a rezsim fenntartására. Ha pedig ez a számokban tényleg érzékelhető, miért ne gondolhatnának Viktorék egy újabb vonalra?
Először is bebizonyítanák, hogy az előző lopós balfasz garnitúrával szemben ők 4 év alatt is összehoznak egyet, mert profik. Másodszor, giga összegeket lehet nyúlni egy ilyen beruházásból, az építős haverok megvannak, ebben a műfajban köztudott, hogy a narancs hatalom verhetetlen. Uniót fikázni, majd megfejni, a maradékot az adófizetők pénzéből állni, majd az ezzel a költségvetésen ütött a hiány nagy részét rábaszni a bankokra és néhány sokat kereső multira, az elmútnégyév tapasztalatai alapján semmiből se tart. Már csak az kell, hogy Budapest a fiúké maradjon, ami per pillanat még neccesnek tűnik, de épp a négyes szarral nőttek az esélyeik. Ha Paks elgurult, azzal se lehet gond, hogy elhitessék az ötös metró szükségességét, a nép meg úgyis imádni fogja, tök mindegy, honnan hova tart.
Picsába, akkora baromságnak hangzik, mégis hihető, hogy megcsinálják.