Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.07.02.

Az is hülye, aki nem devizahiteles

Hakapeszi Miki

Rogán Tóni nagyon leegyszerűsítve kimondta a tutit: a devizahitel árfolyamkockázata nem az ügyfélé, hanem a banké. Ennél nagyobb mocsokság nemigen hagyta el eddig fogai büdös ketrecét, pedig mondott már sok vérlázítót.

Emlékezzünk: mitől is lett a devizahitel? A vörös kormány osztogató elkúrása miatt a kétezres évek derekára nagyon magasra emelkedett a forint kamatszintje, de a korábbi narancskormány lakástámogatós elkúrása miatt az emberek nagyon szerettek hitelt felvenni. Kézenfekvő megoldás volt a deviza alapú hitel, mert sokkal alacsonyabb volt a kamata, cserébe a júzer árfolyamkockázatot vállalt. A bank adta, mert megérte neki, az emberek felvették, mert békeidőben megérte nekik is. A hatóságok pedig, akiknek figyelniük kellett volna a túlburjánzást és javasolniuk a szigorítást, csak lapítottak, mint szar a fűben. Kussolt a Járai-féle jegybank, egy szava nem volt a pénzügyi felügyeletnek, de a most nagypofájú politikusoknak se.

A válságban aztán a júzerek nem csak az árfolyamveszteséget szopták be, hanem a bankok pofátlan módon egekbe emelték a kamatokat is. A Bajnai-kormány szigorított, majd jött Viktor, akinek kezdenie kellett volna valamit a helyzettel.

De négy év alatt lényegében semmit sem csinált a rém igazságtalan végtörlesztésen kívül, mellyel a legjobb helyzetben levő hiteleseknek nyújtottak teljesen felesleges segítséget, jórészt a bankok kontójára. Ami jó volt és elindult (árfolyamgát), a bankok javasolták. A politika csak húzta-halasztotta a dolgot, pofázott, de nem tett semmit, mígnem mára eljutottunk oda, hogy a jogi csűrcsavarok után közel tiszta a helyzet: a Kúria jogegységi határozata óta egyértelmű, hogy egy apróságban, az árfolyamrésben egyértelműen hunyók a bankok, a kamatemelések egy részében szintén, de az árfolyamkockázat bizony az ügyfélé, ha erről felvilágosították. Márpedig ez elég egyértelműen benne volt a szerződésben.

Itt volt a lehetőség, hogy végre igazságosan rendezzék a problémát: az árfolyamréses lehúzás mellett a forrásköltség-emelkedés feletti kamatemelést fizesse vissza a bank, oszt jó napot. De Viktoréknak az igazság szó csak a politikai kommunikációban, pontosabban a néphülyítésben létezik. Túl sok devizahiteles van ahhoz, hogy őket egy választási évben figyelmen kívül lehessen hagyni. Így aztán a kérdést a legkevésbé szakmai, vagy igazságossági oldalról közelítik, hanem szavazatoptimalizálási szemszögből nézik.

Az országgyűlési választás előtt elegendő volt azt kommunikálni, hogy folyamatosan dolgoznak a megoldáson, lesz devizahiteles csomag, segítenek mindenkin. A birkák elhitték, nem kellett ennél több. Most, az önkori választási kampányban megtehetnék, hogy visszajuttatnak egy csomó pénzt a hiteleseknek az árfolymrés és a kamatemelés egy része miatt. De úgy tűnik, ez nem elég a fiúknak. A bankok működésének alapvető szabályait veszik semmibe, amikor egyszer csak azt mondják: egy változó kamatozású hitelnél nincs joguk saját költségeik módosulását sem érvényesíteni az ügyfelek felé a kamatban. 

Amit pedig Tóni belengetett, az végképp a hab a tartán: ha tényleg nem piaci áron forintosítanak, azzal nem fogadják el, hogy az ügyfél viselje az árfolyamkockázatot, végképp minden szart a bank nyakába akarnak önteni. Hiába azért volt a kamat alacsony, mert az ügyfél árfolyamkockázatot vállat cserébe, a politikus feljogosítva érzi magát arra, hogy utólag átírja a szerződést: kapja be a bank és viselje ő a kockázatot. Ha az árfolyam a másik irányba ment volna, az nyilván az ügyfél nyeresége, de így persze fizessen a szarházi bank, melyet amúgy is rühell szinte mindenki.

Hogy is van ez? Nyertem a tőzsdén, eltettem, aztán buktam, én is kérjem vissza a veszteséget a brókertől? Nem, nem jó a párhuzam. A tőzsdés kis hal, nem dönt el választást, a devizahitelesek szavazata viszont számít. A tanulság csak annyi, hogy nincs olyan szabály, törvény, vagy szerződés, amit ne rúgnának fel azért, hogy hatalmukat bebetonozzák, nincs olyan társadalmi csoport, melyet ne használnának fel gátlástalanul saját céljaikra. Lényegtelen, hogy a bank ezek után alig fog merni hitelt adni, nem számít, hogy azt tanítják a fiataloknak, hogy nyugodtan kockáztass, ha buksz, majd állam bácsi megsegít. Ki nem szarja le, hogy végül az baszik rá, aki kevesebbet kockáztatott és forinthitelt vett fel, de a legjobban az, aki egyáltalán nem vett fel hitelt, mert rizikósnak ítélte?

Csak az a több mint százezer potenciális iksz számít a szavazólapon.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

324 komment

Címkék: devizahitel

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr436465649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigmax 2014.07.02. 15:09:45

@bölcsbagoly: ugyanarra a tényre?Tata, te ugye sose tájékozódtál még iránytűvel?Próbáld ki:Indulj el Afganisztánba ,állítólag szép ilyenkor!:D

bölcsbagoly 2014.07.02. 15:10:59

@bigmax: te idióta, földrajz szakot is végeztem! ne keverd a szezont a fazonnal!

bigmax 2014.07.02. 15:12:06

@bölcsbagoly: tagadd erősen ha bárki is rákérdezne!:D

bölcsbagoly 2014.07.02. 15:17:16

@bigmax: képtelen vagy megérteni, hogy míg a földrajzi pólusok állandóak, ugyanis mi emberek tűztük ki őket (ahogy a geológiai korok határait is mi szabtuk meg), s a hosszúsági és szélességi fokokat is hozzájuk mérten állapítjuk meg (állandó jelleggel!), addig a Föld mágneses pólusai vándorolnak,ergo nem lehet rájuk egy állandó tájékozódási mércét alkalmazni. Őket nem mi tűztük ki, hanem ténylegesen léteznek, tőlünk függetlenül.

bigmax 2014.07.02. 15:20:54

@bölcsbagoly: te tényleg egy barom vagy!Egy bolygó pólusait objektíven meg lehet határozni!!!!!!
Talán ha tanultál volna mechanikát és tudnád mi a forgástengelye egy merev testnek akkor nem beszélnél ilyen bődületes marhaságokat!

bigmax 2014.07.02. 15:26:57

@bölcsbagoly: és ilyen tudással téged beengedtek az MTA-ra?Ajaj ,ez őket is minősíti!:D

bölcsbagoly 2014.07.02. 15:29:29

@bigmax: a földrajzit is, de mint olyan nem létezik! a geológiai korokat is objektív alapon határozzák meg, miközben ugyanúgy nincs határvonal a jura és kréta közt, mint ahogy nincs ráfestve a Föld felszínére, hogy hol van az egyenlítő vagy a 80 fok keleti hosszúság! A kor és térbeli tájékozódás kapaszkodóit nem kellene összetéveszteni a valósággal!
Mivel ennyire bunkó vagy, segítek: az utca/tér attól még létezik, ha nincs neve, vagy nincs megszámozva! Azért nevezzük el őket, hogy tájékozódni tudjunk az illető településen! A földrajzi pólusokkal, a téritőkkel, a fokokkal , stb. sincs másként!

Bobby Newmark 2014.07.02. 15:31:37

@maxval, a gondolkodó birca: Nyilván az a legegyszerűbb megoldás, hogy a csalánt más faszával verjük el.

Én szívesen kifizetem mindenki autóját, lakását, plazmatévéjét, persze. Ha közben én éhen döglök bele, az sem baj, a lényeg, hogy nehogy véletlenül az járjon szarul, aki tehet róla.

bigmax 2014.07.02. 15:32:25

@bölcsbagoly: Attól ,hogy a mágneses pólusok a helyfüggőek az még nem jelenti azt ,hogy nem objektívek.A te földrajzi pólusaid is változtatják a helyüket,ja ez is mechanika és ismert vagy 400 éve.....te még ott nem jársz a tudásodban.Siess ,mert nagyon le vagy maradva!A tudásod nem a legfrissebb ha ilyet se tudsz!:D
Az idő a legnagyobb ellenséged nem a komcsik akik ilyen okosra kiképeztek!:D

bölcsbagoly 2014.07.02. 15:34:58

@bigmax: szerinted melyik volt előbb: a mágnestű alapján való tájékozódás vagy a golyóbis fokokra való beosztása? Az i utóbbit minek az alapján szerkesztették meg? S vajon tologatják e a Föld különböző helyeinek a földrajzi meghatározását a mágneses pólusok vándorlásai következtében?
Értem én, hogy a buta makacsság a balfékek genetikai sajátossága, de ennyire azért ne tetesd magad hülyének.

Larry Silverstein 2014.07.02. 15:36:35

@Birkesz: A piac nem ellenség, csak a balliberó gazdasági holdudvar. Ők már megkapták a selyemzsinórjukat, a sajtójuk meg olvad ahogy illik.

De hát ezzel mindenki egyetért.

bigmax 2014.07.02. 15:39:36

@bölcsbagoly: a kölykeid tudják ,hogy ekkora idióta vagy?Biztos nagyon büszkék rád....:D

bölcsbagoly 2014.07.02. 15:40:40

@bigmax: te normális vagy? azt sem érted amit írtam! Pont azt fejtegetem te tinó (mert az ökör léthez még sokat kellene tanulnod!), hogy csak a mágneses pólusok a valósak, de mivel a vándorlásuk emberi léptékkel nem igen követhető, anno meghatároztak egy koordináta rendszert a tájékozódáshoz s tudtommal Bp ma is azokon a széllességi és hosszúsági fokon/perceken van amin száz éve is volt! pedig a mágneses pólus ugyebár azóta elmozdult valamelyest! capisci tinócska?

bigmax 2014.07.02. 15:44:20

@bölcsbagoly: nálad nem nehezebb tájékozottabbnak lenni.Tudom,hogy mikor és melyik alakult ki előbb és ,hogy kik is foglalkoztak a topológia térképészeti problémáival mivel nekem komoly tudósok tanították a természettudományát!
A te genetikád inkább hagyjuk....hulladékról inkább ne dumáljunk.:D

bölcsbagoly 2014.07.02. 15:49:09

@bigmax: nem tudom, hogy kik tanítottak, de biztosan nem arra, amiről itt összevissza hablatyolsz!

bigmax 2014.07.02. 15:54:00

@bölcsbagoly: Baszki Tata hívj már fel egy BME-s vagy ELTE-s fizikust vagy gépészt ,hogy mitől objektív a földrajzi pólusa a Földnek!Hajtogatod baromságod .....nevetséges vagy,én nem biológus vagy vegyész vagyok akiket megvezethetsz a földrajzszakoddal!:D
Látszik fogalmad nincs mi is volt akkora gond a térképeink elkészítésekor ,hogy a világ legkiemelkedőbb matematikusai foglalkoztak ezzel a témával évekig.
Te arról a kisiskolás maszlagról dumálsz amit az ált. iskola 6-7 .osztályában a gyerekek is tudnak.Ja ,hogy az ő szintjük a te szinted is!:D
Már sokszor mondtam neked ,hogy dörzsölődj a fizikusokhoz ,hátha ragad rád róluk valami igazi tudomány is!:D

bölcsbagoly 2014.07.02. 16:00:35

@bigmax: ne szövegelj hülyeségeket! csak darálod a szlogenjeidet, mintha egy tibeti imamalmot forgatnál. Ráadásul nem is akarod megérteni amit írtam: a szélességi és hosszúsági fokokon alapuló koordináta rendszer állandó , de mesterséges és a tájékozódást szolgálja. A mágneses pólusok természetesek, de nem állandóak. Mi van ezen ennyit szövegelni?

5perc 2014.07.02. 16:04:55

@bölcsbagoly:
"te sem vagy normális, ha azt hiszed, hogy az ő szavukra változott meg a forint árfolyama!"

Baszki, napi szinten figyeltem mi történik a forinttal, nekem hiába jössz azzal, hogy mit "hiszek" rosszul. Megy ám a történelemhamisítás.

bölcsbagoly 2014.07.02. 16:09:20

@5perc: persze hogy megy, hiszen ti csináljátok már 70 éve!

5perc 2014.07.02. 16:11:13

@bölcsbagoly:
Mégis ki lennék én az a "mi"?

bigmax 2014.07.02. 16:21:16

@bölcsbagoly: próbállak rávenni ,hogy megértsd azt a valamit amit tanítottak neked..te erősen ellenállsz ,hisz a valódi tudás megszerzéséhez tehetség kell ami belőled genetikailag hiányzik.
A kiinduló témánk a bolygónk pólusainak száma volt.Te jössz itt a tájékozódással ami a következménye annak amiről szólt a vitánk.Beszélgethetünk a tájékozódásról is hisz az is érdekes téma:milyen fizikai alapja van a pontos GPS rendszernek?
Vagy térjünk vissza a pólusokhoz:
Mit nevezünk földrajzi pólusnak és mit mágneses pólusnak?A definíciók mögött csak fizika van ,hisz a fizika törvényeink határozták meg ezeket a definíciókat és nem valami földmérő idióta vagy földrajzos tancsi bácsi!:D
Tőlem sokat tanulhatsz Tata!Már ameddig kedvem lesz hozzá.....:D
Szájba rágósan :
a bolygónk mechanikai pólusai és mágneses pólusai mint objektív létezők.Az amit a mesterséges térképekről dumálsz az igaz de az csak következménye a pólusok létezésének.Na mesélj ki oldotta meg a térképészeti gondjainkat?Ha már a matekját nem érted legalább a nevét ismerned kellene ha nem vagy proli vagy paraszti származású:D

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.07.02. 16:28:21

én nem annyira a politikusok szemére vetném ezt az egészet, hanem inkább a választókéra.

láthatjuk az elmúlt 1100 évből, hogy a politika a leginkább kontraszelektált "szakma", ez különösen csúcsrajáratódott az elmúlt 25 évben.

a mai kormánypárt vezetői és tagjai mára azt gondolják, hogy mindent megtehetnek. és valóban, gyakorlatilag nem nagyon van olyan, amit ne tehetnének meg.
érdekli az ellenzéket? á, dehogy, ugyanolyan kontraszelektáltak, ráadásul meg vannan véve kilóra.
érdekli Európát (Amerikát)? vajmi kevéssé, gyakorlatilag nálunknál nagyobb országok despotáival is elég jól ki tudnak jönni, ráadásul olajunk sincs.
érdekli a választópolgárt? dehogy érdekli, sokkal fontosabb, hogy Berki Krisztián mit vásárol az aznap esti epizódban. annak a néhány ezer liberálbolseviki hőzöngőnek a vélemény meg kit érdekel?
meghagyták a népnek a morzsákat - pálinkafőzés, rezsicsökkentés, bankok fingatása, stb. -, a nép meg elég bölcs ahhoz, hogy tudja: ennél többre úgysem számíthat.

szóval akkor ki a hülye?

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.02. 16:29:51

@bölcsbagoly: Mindig ez a diagnosztikálás, diagnosztikálás...

bölcsbagoly 2014.07.02. 16:32:14

@Elli Vízel - The Ultimatе Survivor: újabb marha, aki nem ismeri a diagnosztika kifejezést! Hiába na, látom ez a ballibek egyik jellegzetessége.

bigmax 2014.07.02. 16:37:15

@bölcsbagoly: te nem bölcsbagoly vagy hanem csak egy fidióta Mekk Elek!:DDDD

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.02. 16:37:20

@bigmax: Ne erőlködj! @bölcsbagoly: egy konok hülye, sosem fogja beismerni hogy hülyeségeket beszél, fingja nincs a mechanikai és mágneses pólusok közötti különbségről.

bölcsbagoly 2014.07.02. 16:37:24

@bigmax: hülye vagy, és az is maradsz. Erőltetsz egy magyarázatot, ami nem tartozik az általános műveltséghez. Az emberek 90% legalább, csak az északi és déli sark fogalmát ismeri s jó ha tudja mik azok a hosszúsági és szélességi fokok. Erről volt szó, s te jöttél a többi pólussal, okoskodva, fitogtatva a "műveltséged". Imádom az ilyen niemandokat.

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.02. 16:41:31

@bölcsbagoly: Ne kozmetikáljad itt magad! Tudjuk hogy jobbikosnak szocialikálódtál.

bölcsbagoly 2014.07.02. 16:41:46

@idelle: no akkor az ilyen bölcseknek is kiválóan megfelelne , mint amilyen te vagy!Pont olyan mint a prolié, amikor lenézi a tisztviselőt, tanárt, s a többi "nadrágost", mert csak az a munka amit ő végez! Hiszen izzadt és koszos lesz tőle.
Meg kellene próbáljátok, hogy cseréljetek egy hétre egy politikussal s utána visszatérhetnénk a témára.

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.02. 16:43:18

@bölcsbagoly: "sorold már őket, de kíváncsi vagyok, hogy a mágneseseket miért különíted el a földrajziaktól? "
kurvára nm esnek egybe, azé...

bigmax 2014.07.02. 16:45:31

@bölcsbagoly: Tata megint bebasztál?Te kezdted itt a pólusokat emlegetni.Magányos lehet azaz egy szál neuronod ami a piálásodtól megmaradhatott.Ki dumált itt az átlag emberekről és ,hogy ők mit tudnak?Te az MTA-s is csak egy átlag agyhalott lennél?Ok ,de szólnod kellett volna és akkor nem baszogatlak feleslegesen......nekem is van szívem!:D
Az általános műveltségéhez egy földrajz és biológus-vegyésznek ez a téma is hozzátartozik ,hisz ezen a bolygón él !A papírod amivel valakinek képzeled magad ,az most látszik milyen nevetséges.:D
Nevessünk rajtad közösen!:DDDDDD

bigmax 2014.07.02. 16:48:21

@Elli Vízel - The Ultimatе Survivor: élvezetes látni ahogy a Tata rádöbben ,hogy mekkora idióta.....:D

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.02. 16:49:05

@bigmax: Állj be a sorba csak szépen! Te vagy kb az 50. aki röhög rajta.
Például az idiótája szerint a diagnosztizál helyett a diagnosztikál kifejezést is használhatod. Többen ezen röhögünk napok óta. :-))

bölcsbagoly 2014.07.02. 16:52:31

@Elli Vízel - The Ultimatе Survivor: nem egybeesésről van szó te tulok! hanem osztályozási szemponttokról!

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.02. 16:53:09

@bigmax: Nincs papírja. Sima segédápoló, akivel egyszer lemosattak egy hullát a patológián, de nem jegyezte meg rendesen a kifejezést és azóta paleontológusnak hiszi magát.

tapolcai evolucionista 2014.07.02. 16:54:30

Áááá!!! :-))
Megint a hülye bagjot osztyátok?

bölcsbagoly 2014.07.02. 16:55:11

@Elli Vízel - The Ultimatе Survivor: jól van te marha, hiszen falszifikálásról, diverszifikálásról s és sok más hasonló, azonos végződésű (-care) idegen szóról te sem hallottál, vagy szimplán teszed magad hülyének?

bölcsbagoly 2014.07.02. 16:56:36

na látom összejött az index szemete, a szarfolyam elől csak menekülni lehet! adieu...

tapolcai evolucionista 2014.07.02. 16:56:52

@Elli Vízel - The Ultimatе Survivor: Kombinálta a patológia és az onkológia szavakat.

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.02. 17:01:48

@bölcsbagoly: Mire gondolsz? Például a "memorikálásra"? :-)) Esetleg a "plagikálásra"?
Ez mind a -care-ből jönne?

bigmax 2014.07.02. 17:02:28

@Elli Vízel - The Ultimatе Survivor: érthető miért gondolja ezt: a Tata már archeológushoz jár és nem orvoshoz.:D

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.02. 17:04:11

@bigmax: Ezt a hülyét már csak a paleontológia... izé.. a sárga föld gyógyíttya.

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.02. 17:05:55

@bigmax: Na nekem lejárt a munkaidőm, mára különben is kibaglyoztam magam. :-)) Jó volt együtt focizni, rugdostuk egy kicsit a tollast.

leprecHaUN 2014.07.02. 17:06:31

En marha, most vettem fel lakascelu devizahitelt! Ha tudom, hogy ez ilyen rossz, akkor forintban kerem. Bar nem hiszem, hogy itt valaha hallottak a forintrol... :)

bigmax 2014.07.02. 17:09:16

@bölcsbagoly: szaladj Tata amíg engednek....az égiek!:D
A te bandád az mivel jobb?Ti meg az orosz bikatejen acsarkodtok ,hogy ki nyelhet belőle többet.:D
Szaladj le ne maradj.....a végéből még megcsíphetsz egy kortynyit.:D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.07.02. 17:12:57

@bölcsbagoly: Most nem a farok csóválja a kutyát? A nemlétező KDNP kapja a legnagyobb minisztériumokat, persze pénz nélkül...

valaki senki 2014.07.02. 17:17:53

Tök igaza van a poszt írójának. Büdös gyökér megoldás megfizettetni azokkal a gazdaság megdöglésén keresztül ennek a sz@arnak az árát, akik nem mentek bele, vagy több eszük volt, vagy egyszerűen csak addig nyújtózkodtak, amíg a takaró engedte! Ide azoknak is családoknak 1M -t, akik NEM vettek fel hitelt! Jó? plusz az összes kárt azért, amit az országkockázati felárban, adósság növekedésben...stb ér minket! A bankszámlaszámomat kűldöm majd Tóninak, hogy hová utalja a lét! z öt év alatt alaphangon 2M, de ha hozzácsapom a lenyúlt nyugdíjszámlámat is, ötnek is jó lesz! Rohadjon meg még az ükonokája is, dolgozni már úgysem fog, annyit lapátoltak össze, igaz, nem itthon van, mert azt azért tudja, hogy ilyen szar gazdaságpolitika mellett, jobb ha nem itthon tartja a lét, elég azt a párszáz millás ingatlant bebukni, ha futni kell, nehogy már a milliárdjai is elégjenek!

na4 2014.07.02. 17:38:53

A kapzsi, mohó, pénzéhes dzsentrik fizessék vissza az elqurt ezermilliárdokat ! Inkább addig kellett volna nyújtózkodni, ameddig a takaró ér.

űrszelvény (törölt) 2014.07.02. 18:01:29

Szerintem senki sem szorított stukkert egyik bankvezér fejéhez sem, hogy devizahiteleket is kínáljon az ügyfeleinek? Hogy is van ez? Nyertem a tőzsdén, eltettem, aztán buktam, én is kérjem vissza a veszteséget a brókertől?

inebhedj - szerintem 2014.07.02. 19:54:11

@1ghost:

A makroökonómiai hiányosságoktól eltekintve igazad van.

De így nincs.

Devizahitelek formájában történő tőkebevonás áldásaiból az ún. felelősen gondolkodók ugyanúgy részesedtek.

Mondjuk pénzügyi szempontból nem pontosan értem, hogy miért is felelősen gondolkodó az, aki akkor és azóta is rosszabb kondíciójú forint hitelt vett fel, mint aki devizaalapút. Azt, hogy valaki okosan, felelősen döntött-e, semmilyen módon nem lehet abból a tényből kikövetkeztetni, hogy forint vagy devizaalapú hitele van. A hitel felhasználás módja, illetve a fizetőképesség / terhelhetőség számításba vétele az, ami a felelősségteljességet sejtetni engedi (azzal együtt, hogy egyfajta "szerencse" és jövőbe látás is kell a dologhoz). Úgy általában nincs értelme és alapja ostorozni a deviza alapú hitelben eladósodottakat, ennyi erővel azt is szidhatnánk, aki semmilyen hitelt nem vett fel, hiszen a hitelfelvevők által a gazdaságba beforgatott tőkéből persze szívesen részesedett, de a cehbe beszállni, ahhoz nem fülik foga. Ez az érvelés épp annyira igaz, és épp annyira fölösleges hangulatkeltés, mint a devizahitelesezés.

Azt, hogy egy olyan gazdasági válság lesz, ami az egész világot, így aztán hazánkat meg természetesen különösen megroppantja, kizárólag az idióta összeesküvés elméletesek magyarázták vagy 2004 óta, és bár ebben az országban ezerszámra potyogtatja a felsőoktatás a közgazdászokat (meg már minden területbe belepréselgetik a közgáz-tárgyak kötelező oktatását), egyetlen "komoly" szakértő sem alacsonyodott le ezen kontár téveszmékhez. (A legborúlátóbb szakcikkek is addig merészkedtek: "az elemzők és a befektetők jellemzően azonban nem látják reálisnak ezen veszélyeket".) Nem csoda, hogy semmilyen pénzügyi tanácsadó, szakértő, tótumfaktum nem tudott annál többet mondani, hogy azért bármi megtörténhet, óvatosan azzal az albérletből kiköltözéssel naccsága, ami meg a nesze semmi, fogd meg jól jellegű tanácsadás, és ugyanennyire igaz a forint hitelre (sőt).

Érdekes lenne egyébként kiszámítani - talán valamelyik szakblog szakemberének egyszer lesz hozzá kedve -, csak úgy, a fikciós játék kedvéért, hogy mi lett volna, hogyan alakul az ország gazdasága, az emberek élete, ha a "felelőtlen" devizahitelesek nem vesznek fel hitelt.

1ghost 2014.07.02. 23:25:43

@inebhedj - szerintem:

Kedves Inebhedj!

Látom lelkes laikusként érdeklődik a makrogazdaságtan iránt, így néhány felvetésére reagálok. Nem mindenre, mert az hosszúra nyúlna, meg valszeg nem is értené.

Szóval.
1. Hosszú távon a fedezetlen kamatparitás tétele teljesül, a pénzügyi piacok hatékonysága ezt biztosítja. (Lásd efficient markets theory).

2. A devizahitelesek többségének döntését nyilván a kamatláb (és az ebből eredő alacsony törlesztőrészlet befolyásolta), figyelmen kívül hagyva az árfolyamkockázatot, és az 1. pontban kifejtetteket. Ezért újra leszögezem: felelőtlen döntést hoztak.. Ha felelős döntést hoznak, akkor ugynais most nem lenne rinyálás, hanem tudomásul vennék a piacgazdaság, és a közgazdasági törvények működési mechanizmusát.

3. A folyó fizetési mérleg egyenlege 2000-2007 között brutális deficitet mutatott, évi 8-9%-ot, a valuta jelentős leértékelődése ezért világválság nélkül is bekövetkezett volna.

4. Igaz, a Balassa-Samuelson hatás miatt a valuta reálértelemben felértékelődik egy felzárkózó országban, s emiatt esetleg előnyös lehet devizában eladósodni. De! A felértékelődés (reálértelemben) nálunk brutálisan nagy volt, jóval nagyobb, mint amit a B-S hatás diktált. Szakmai munkákban ezt többen is bemutatták, utalva arra, hogy a leértékelődés elkerülhetetlen, csak idő kérdése.

5. Hiba volt a 2002-2006 közötti fiskális expanzió mellett az inflációs célkövetéshez ragaszkodnia a jegybanknak. Ez magas kamatokra, erős árfolyamra vezetett, ami számos csatornán rongálta a gazdaságot, s ami most lényeg számunkra: hozzájárult a devizahitelek elterjedéséhez. Hozzájárult a laikusok körében ahhoz az illúzióhoz, hogy a forint tartósan és indokolatlanul erős lehet, így lehet nyújtózkodni jóval tovább, mint ameddig a takaró ér.

Nos, remélem így már teljes a kép az ügyben, hogy korábban mit miért állítottam. Így már ön is értheti.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:21:22

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Attól még nem változtat a tényen, hogy a Fidesz engedélyezte a devizahitelt 2001-ben. Az embereknek meg tetszett, ezért felvették. Nem az MSZP kényszerítette őket be a bankba szuronnyal.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:23:18

@Tiszteltetem Brüsszelet: "Ahhoz képest hogy itt a bankok, a betétesek és az adófizetők is szívnak soha nem adtak ilyen arányban szavazatokat a népek 1 pártnak."

Ahhoz képest, hogy már 2006-ra masszívan széttartósított az országot, az MSZP-t igen szépen újraválasztották. Ahogy Gyurcsányék is hihetőt hazudtak a választóknak 2006-ban, úgy Orbán is szépen hazudott és osztogatott, hogy megkapja a szavazatokat.

És persze ugye segített nekik, hogy a saját javukra átírták a választási törvényt, hogy jó könnyű legyen kétharmadot kapni.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:24:06

@Tiszteltetem Brüsszelet: "A jegybankelnöknek szavazati joga sincs a kamatszinttel kapcsolatban....ne fárassz."

Sőt, be se mehet a jegybankba, otthonát sem hagyhatja el.

Mondd, honnan vettél ilyen marhaságot?

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:26:39

@Trackers: "Ez nem igaz.

A Fidesz alatt a kedvezményes forint alapú lakáshiteleket vette fel a lakásvásárlók 95%-a.

Amikor a Medgyessy kormány eltörölte a kedvezményes forint alapú hitelt, és törvényileg megkönnyítette a deviza alapú hitelek lakossági hozzáférését, azt reklámozták, akkor fordult meg a helyzet."

Ilyenkor azt felejted el, hogy a kedvezményes forinthitel baszott drága volt az államnak, ugyanis az fizette a törlesztő egy részét. Azaz minden adófizető beszállt a támogatott hitelek törlesztésbe. Te is, akkor is, ha sose vettél fel hitelt, fizetted vele más hitelét.

És NAGYON sokba került az államnak.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:28:00

@gmihaly: "Az első bankbedőlések után azok krokodilkönnyeket hulljtva olyan jól felfényezték magukat, hogy az állam jól megtámogatta őket az adófizetők pénzén, hogy az istenért, be ne dőljenek. Tudomásom szerint nálunk is. Most az állam visszavesz ebből a "pulykapénzből"

Ugye tudod, hogy a pénz már 2010 előtt vissza lett fizetve (és egy nevetséges összegről volt szó, ami el se lett költve, hanem félre lett rakva tartaléknak, vész esetére)?

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:36:25

@HerendiSzabolcs: Engem meg a bankban gyíkká változtattak. De már elmúlt.

A szóhasználatodból látszik, hogy te ezeket sok helyen hallhattad, csak éppen a bankban nem.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:39:16

@bölcsbagoly: :D

Ja, várhatod a pénztárak tönkremenetelét. :D

Az ilyen pénztárak és alapok nyugaton csak egy jó évszázada működnek, de biztos majd most, a Fidesz kedvéért omlanak be.

Mond, egyébként mit gondolsz, ki fogja fizetni a nyugdíjadat 2035-ben? Az a nagyon kevés gyerek, aki most születik, vagy az a pár százezer ember, aki már nincs az országban?

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:42:20

@bölcsbagoly: "- szerinted semmit sem számit, hogy a devizahitelnek nem volt deviza fedezete? - "

Szerinted nem számít, hogy Orbán Viktor négy éves kisfiúkkal közösül?

Ennek a két kijelentésnek ugyanannyi a valóságtartalma. Már csak azért hülyeség, hogy nem volt deviza fedezete (volt, devizaswappal fedezték) mert egészen egyszerűen mert a frointbetétek kamatai magasabbak voltak, mint a CHF hitelek kamatai. Azaz a bank kevesebbet szerzett volna a hitelen, mint amennyit a betétesnek fizetne, ha CHF nélkül adna ki CHF hitelt.

De gondolom a matek nem volt a suliban az erősséged.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:48:04

@bölcsbagoly: "másrészt alantas ösztönökön (irigység illetve individualizmus/egoizmus) alapszanak."

Terméeszetesen a "nemzetiek", folyamatos ellenségkeresése, gyűlölködése, és vagyonhalmozása az önzetlenségen alapul. Átveszik a pénz terhét a lakosságtól. :D

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 01:51:50

Jaj, köszi, Larry és Bölcsbagoly, rég röhögtem ilyen jót. Nehogy okosodjatok, az nem lenne olyan szórakoztató.

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.03. 06:39:41

@Tiszteltetem Brüsszelet: "A jegybankelnöknek szavazati joga sincs a kamatszinttel kapcsolatban....ne fárassz."
A jegybankelnök nem tagja a monetáris tanácsnak? Miket tudok meg!

HerendiSzabolcs 2014.07.03. 13:05:53

@Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke: Színvonalas hozzászólás. Gratulálok! Bár most látom, hogy te itt mindenkinek osztod az észt. Hát hajrá! Remélem legalább fizetnek érte...

HerendiSzabolcs 2014.07.03. 13:20:06

@bölcsbagoly: Húha, itt tényleg egy nagy bölccsel állok szemben. Azért én még 1x elolvasnám a helyedben, hogy mit írtam és te mit reagáltál rá.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 14:29:40

@HerendiSzabolcs: Csak olyan embernek jut egyáltalán eszébe, hogy fizetnek a másiknak a véleményéért, akinek a véleménye megvásárolható...

HerendiSzabolcs 2014.07.03. 14:37:53

@Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke: Hát ez csodás válasz. Jól megtanították ezt is. Apropó én vállalom a nevemet. Ti vajon miért nem??? Vita lezárva...Hajrá Magyarország!

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 14:51:05

@HerendiSzabolcs: Csak egy szélütött hülye írja ki az internetre a nevét, hogy aztán mások visszaéljenek vele. Az adatvédelem fontos dolog.

"Jól megtanították ezt is."

Csak az az ember gondolja azt, hogy a másik betanult szöveget nyomat, akinek nincs saját véleménye, hanem a Párt szavait visszhangozza.

Hajrá!

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 14:51:30

@HerendiSzabolcs: Csak egy szélütött hülye írja ki az internetre a nevét, hogy aztán mások visszaéljenek vele. Az adatvédelem fontos dolog.

"Jól megtanították ezt is."

Csak az az ember gondolja azt, hogy a másik betanult szöveget nyomat, akinek nincs saját véleménye, hanem a Párt szavait visszhangozza.

Hajrá!

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 14:51:55

Bocsi, kétszer ment, szarakodott a kommentbox.

belekotty 2014.07.03. 16:19:14

@HerendiSzabolcs: Te vagy az újabb Lencsés István?

belekotty 2014.07.03. 16:24:41

@bölcsbagoly: Aha. És akkor úgy kell mondanom hogy memorikálás? A memorizálás helyett? Vagy fanatikálást a fanatizálás helyett? :-))

belekotty 2014.07.03. 16:36:35

@bölcsbagoly: Olyan szó van hogy radicare? :-))
Mert akkor mit kell mondani. Radikalizálódik, vagy radikalikálódik? :-))

HerendiSzabolcs 2014.07.03. 19:04:57

@Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke: Bravó. Ismét egy kiemelkedő színvonalú hozzászólás.

HerendiSzabolcs 2014.07.03. 19:14:38

@Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke: Ez így ebben a formában nem igaz. A bankok nem azért kezdték el a deviza alapú hitelezést, mert az olyan jó volt. Pontosan tudták már akkor, hogy mekkorát fognak kaszálni az árfolyamon. Egyébként ha most 20 Ft lenne egy svájci frank, akkor a bankok sírnának a kormánynál, hogy mentse meg őket. De végül is tök mind1. A végén úgyis az adófizető állja a számlát.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 19:39:01

@HerendiSzabolcs:

" tudták már akkor, hogy mekkorát fognak kaszálni az árfolyamon."

:D

Biztos kiolvasták a kristálygömbjükből.

Ezen mindig elmosolyodom. Te ugye tudod, hogy nem csak neked kell többet fizetni a banknak a CHF áremelkedés után, hanem a bank is többet fizet (ugyanannyival) a CHF betét tulajdonosának, illetve a másik banknak, akitől a CHF devizaswapot szerezte.

"Egyébként ha most 20 Ft lenne egy svájci frank, akkor a bankok sírnának a kormánynál, hogy mentse meg őket."

Nekem meg ha lenne százezer fontom, vennék egy fasza kocsit.

A "ha" meg "akkor" nem lényeges, azzal foglalkozzunk, amivel történt.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 19:39:49

@HerendiSzabolcs: Nagyon köszönöm, igyekszem fenntartani a színvonalat, amit hoztál. :D

Na jó, nem anekdotikus érvelésig nem süllyedek, mint pl. te.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.03. 19:49:55

@HerendiSzabolcs: Egyébként nem csak belekotty kíváncsi rá, hanem én is. Te lennél Lencsés, vagy valami utódja?

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.04. 06:40:36

@Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke: " tudták már akkor, hogy mekkorát fognak kaszálni az árfolyamon."

:-)) Most már biztos hogy ez a @HerendiSzabolcs: egy újabb Lencsés Pista. Ugyanolyan hülye.

Elli Vízel - The Ultimatе Survivor 2014.07.04. 06:44:13

@bölcsbagoly: "A fideszes önkormányzatok adósodtak el utólag, mert kiéheztette őket Lampert elvtársnő. " - és azt pont devizában kellett, ugye
Szektáska, te egyre hülyébb vagy.

@HerendiSzabolcs: "Pontosan tudták már akkor, hogy mekkorát fognak kaszálni az árfolyamon."
- és azt hogy csinálta egy bank hogy kaszál az árfolyamon? Mesélj! Ja és a bankok ezexerint sokkal okosabbak voltak mint pl Lézer-Lázár a táskahordozó?

HerendiSzabolcs 2014.07.04. 13:55:18

@Elli Vízel - The Ultimatе Survivor: Lencsés tanár urat nem ismerem, de ha a bértollnok banda ennyire utálja, akkor tutira jó arc lehet :-)
Ja és ha kérhetem ne személyeskedjünk!

HerendiSzabolcs 2014.07.04. 14:00:28

@Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke: Csak kibújt a szög a zsákból. Közgazdaságból és politikatudományból 1-es. Ülj le fiam!

Egyébként senki másnak nem tűnik fel, hogy ugyanazzal a nicknévvel emberek (mert többen vannak) napokon keresztül folyamatosan tolják ide a baromságot?

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.04. 18:02:17

@HerendiSzabolcs: Nehogy akár viccből is elkezdj érvelni, mert akkor a végén akár komolyan is lehet téged venni.

A több nickes vádaskodás iskolapéldája az érvek és fogalom nélkül vagdalkozásnak. Az 1-esezős szöveg meg fantasztikus, akár azt is jelezhetted volna, hogy tényleg nem tudsz mit mondani, ezért gyorsan beszólsz.

HerendiSzabolcs 2014.07.04. 21:20:03

@Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke: Te kezdtél el beszólogatni drága most már több, mint 48 órája folyamatosan kommentelő "barátom", ill. barátaim. :-) Az én hibám a történetben annyi, hogy leálltam veletek vitatkozni. Így ez az utolsó kommentem ide. Persze most majd jöttök a dumával, hogy "nincsenek érveid, ezért futamodsz meg" :-)
Ennél nagyobb eredményt az életben ne érjetek el és akkor még valamikor lehet ez majd egy normális ország. Adios amigos!

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2014.07.04. 21:51:14

@HerendiSzabolcs: byebye mucus (vagy minek hivjalak a drága után).

Tudodva beszólogatás mellett én legalább érveltem, te csak egy bankos a nekdotáig jutottál, illetve estél ide-oda a magas lovadról. Godspeed mate, nem fogsz hiányozni.

HerendiSzabolcs 2014.07.07. 10:56:59

@P.Freddy: Ezt ugye te sem gondolod komolyan? Nem mondom, hogy egy kormánynak, ill. a nemzeti banknak nincs mozgástere ebben a tekintetben, de ekkora egyértelműen nincs.
Én a helyedben arra vetnék egy pillantást, hogy a hivatkozásként hozott CHF Libor hogyan mozgott az elmúlt években. Hát megsúgom, hogy pontosan ellenkezőleg, mint amit a bankok kommunikáltak a kamatemelések indoklásakor. Nem kell nekem hinni, csak rá kell keresni a guglival...(ennyit a tisztességről)
süti beállítások módosítása